صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

فرهنگ و هنر

جهان

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۳۹۱۱
«برخی خیال می‌کنند که زمان قاجار است و استبداد حاکم است و همه‌ حقوق مردم در مجلس متبلور است. بعد از انقلاب اسلامی و با دستاوردهای حاصل از آن، حقوق و اراده مردم تنها در مجلس نیست. رئیس‌جمهور هم با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود و حتی رهبری با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شود. 33 سال است که مردم حاکم بر سرنوشتشان هستند و دیگر آن دوره گذشته است.»
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
فرارو- محمود احمدی‌نژاد گفت: «برخی خیال می‌کنند که زمان قاجار است و استبداد حاکم است و همه‌ حقوق مردم در مجلس متبلور است. بعد از انقلاب اسلامی و با دستاوردهای حاصل از آن، حقوق و اراده مردم تنها در مجلس نیست. رئیس‌جمهور هم با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود و حتی رهبری با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شود. 33 سال است که مردم حاکم بر سرنوشتشان هستند و دیگر آن دوره گذشته است.»

محمود احمدی نژاد در اولین همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران مطاب مهمی را اظهار کرد که اهم سخنان آن در ادامه می آید:

قانون اساسی مهمترین رکن است اما وحی منزل نیست
•    در نظام اجتماعی ما مهم‌ترین رکن و نهاد، قانون اساسی است و ما از قانون اساسی مهم‌تر نداریم. این حرف‌ها به این معنا نیست که این سند کامل است و نیاز به اصلاح ندارد، خیر. در دوره‌های زمانی بر اساس تجربیات، دانش و پیشرفت جامعه باید اصلاحاتی انجام دهیم و این به این معنا نیست که این سند وحی منزل است و نمی‌توان تغییر داد، ولی باز هم تاکید بر آن داریم که مهمتر از آن سندی نداریم.

•    نواقصی وجود دارد، البته این ایرادات به واضعان قانون اساسی برنمی‌گردد و آنها نوعا فاقد تجربه حکومت‌داری و زمامداری بودند، چون فرصتی در اختیار آنها در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای این موضوع نبوده است و حتی اگر این نیز نبود، چون مناسبات در حال تغییر است و وقتی ما به سطح بالاتری منتقل می‌شویم نیاز به تنظیم مجدد هستیم و اصلاح می‌خواهد.

در قانون اساسی ما آزادی بسیار مهم است
•    در قانون اساسی ما آزادی بسیار مهم است. برخی از بندهای قانون اساسی در مورد آزادی از جمله آزادی نشریات و مطبوعات، احزاب و همچنین برگزاری راهپیمایی است. قانون اساسی باید شکل‌دهنده یک نظام اجتماعی متوازن بر مبنای اراده مردم باشد.

•    حق تعیین سرنوشت در اختیار ملت است. بر اساس آزادی باید در تمام قوا و کسانی که با قانون برخورد دارند این موضوع متبلور شود. باید در همه جا این موضوع لحاظ شود، قضاوت، اجرا،‌ قانونگذاری، شورای نگهبان و حکومت باید در مطالبه حق مردم،‌ آزادی مردم و حق تعیین سرنوشت آنها باشد، وگرنه حکومت بی‌معناست.

هر قوه و مسئولی به قدر اختیارات خود باید مسئول باشد
•    در برداشت‌هایی که از قانون اساسی صورت می‌گیرد، باید اختیارات و مسئولیت نهادها متعادل و متوازن باشد. نمی‌توانیم به نهادی 100 واحد مسئولیت بدهیم، ولی اختیار آن 2 واحد باشد. اگر به نهادی 100 واحد مسئولیت می‌دهیم 100 واحد نیز باید اختیار داده شود.

•    هر قوه و مسئولی باید متناسب با اختیارات خود مسئولیت داشته باشد و این یک اصل حقوقی است و مفاهیم حقوقی نیز مفاهیم عقلانی هستند.

نمی‌شود با آیین‌نامه داخلی مجلس، اختیاراتی را به قوه‌ای دیگر داد یا از او سلب کرد
•    شأن روابط بین قوا شأن قانون اساسی است و نمی‌شود ما در قوه مجریه برای خود تعامل با سایر قوا را تنظیم کنیم و نمی‌شود با آیین‌نامه داخلی مجلس، اختیاراتی را به قوه‌ای دیگر داد یا از او سلب کرد.

نمی‌توان با ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصل قانون اساسی را عوض کرد
•    یکی دیگر از مسایل، تغییر اصول قانون اساسی است که روال مشخصی دارد و باید رهبری فرمان بدهند و هیاتی تعیین شود و این تغییرات را اعمال کند و به رفراندوم گذاشته شود. نمی‌توان با تفسیر یا با قانون عادی یا با ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصل قانون اساسی را عوض کرد. در این صورت دیگر قانون اساسی لازم نیست. مجمع تشخیص مصلحت برای استثناء‌هاست نه قاعده و نه دور زدن قانون اساسی. مصلحت هم باید آنقدر آشکار باشد که اکثریت قاطع مردم آن را بپذیرند.

نمی‌شود عده قلیلی بگویند مصلحت ملت را ما تشخیص می‌دهیم
•    نمی‌شود عده قلیلی بگویند مصلحت ملت را ما تشخیص می‌دهیم و ملت قادر به تشخیص نیست. چطور این تشخیص را برای ملتی قائل نیستیم در حالی که آنها هستند که ما را انتخاب کرده‌اند؟

•    جایگاه ریاست جمهوری صرف نظر از این که رئیس‌جمهور الان احمدی‌نژاد است یا نه، بحث خیلی مهمی است. اگر از سال اول ریاست جمهوری بحث اختیارات را مطرح می‌کردم برای مردم فضای قبلی تداعی می‌شد و این که رئیس‌جمهور به دنبال افزایش اختیارات بیش از قانون اساسی است و دیگر نتیجه‌ای نمی‌گرفتیم. اما باید دانست تنها مقامی که نماد شکل‌گیری اراده ملی است و همه مردم در یک انتخابات یک فرد را انتخاب می‌کنند، رئیس‌جمهور است.

اگر برای اجرای قانون اساسی تذکر می‌دهم، برای صیانت از حقوق مردم است، نه ایجاد جار و جنجال

•    طبق قانون اساسی تنها کسی که نماینده کل ملت محسوب می‌شود و بالاترین سطح نمایندگی مردم را دارد رئیس‌جمهور است.

•    بخش مهم مردمسالاری در نظام جمهوری اسلامی در انتخاب رئیس‌جمهور متبلور می‌شود که همه مردم در آن اعمال اراده می‌کنند؛ البته همه ارکان نظام باید بر اساس رای مردم باشد و هست، اما مشکل آنجاست که بخواهیم با اقلیتی، ملت را کنترل کنیم. آنجا که من تذکر برای اجرای قانون اساسی می‌دهم، برای صیانت از اصل قانون اساسی و حقوق مردم است، نه اینکه به دنبال جار و جنجال و ایجاد مسائل اختلافی باشم.

مجموعه نمایندگان مجلس، نماینده اقلیتی از مردم هستند
•    یک مقایسه آماری نشان می‌دهد که بواسطه تغییرات در قوانین عادی کار به جایی رسیده است که مجموعه نمایندگان مجلس، نماینده اقلیتی از مردم هستند. در قانون اول انتخابات مجلس شورای اسلامی هر نماینده‌ای باید 50 درصد به علاوه یک رای را برای ورود به مجلس کسب می‌کرد. بعدها به خاطر مشکلاتی که پدید آمد، این قانون به 30 درصد به اضافه یک تغییر کرد و هم‌اکنون به 25 درصد بعلاوه یک تقلیل یافته است و امروز در مجلس، در بهترین شرایط هم کسانی به مجلس راه یافته‌اند که تنها 30 درصد آراء ماخذوه را دارند، در حالی که اگر به این رقم میزان افرادی را که در انتخابات شرکت نکرده‌اند نیز اضافه کنیم، می‌بینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

•    سوال این است که اگر کسانی نماینده اقلیت شوند، قرار گرفتن آنها در نهادها و مسئولیت‌ها مشروعیت دارد؟ اراده مردم تنها یک کاغذ نیست که در صندوق‌ها ریخته شود بلکه هر کسی وقتی تصمیم می‌گیرد که در انتخابات شرکت کند اراده او می‌تواند به اندازه خود تغییر ایجاد کند. وقتی مردم اراده کنند و بخواهند، یک تصمیم محقق می‌شود وگرنه هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

طرح اصلاح قانون انتخابات مخالف قانون اساسی است
•    طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری صرف‌نظر از اینکه به چه سرنوشتی دچار خواهد شد، نفس این کار خلاف قانون اساسی است و نباید وقت و پول و هزینه مردم و بیت‌المال صرف این طرح شود.

•    این طرح مخالف اصل 6 و 115 قانون اساسی است، چراکه اصل بر رای مردم و انتخابات آزاد نیز حق مردم است که هم اصالت دارد، هم ضرورت و هم اهمیت. اینکه ما برخلاف قانون اساسی کاری کنیم که کسی حق نداشته باشد کاندیدا شود مگر اینکه قبلا از کسانی تائیدیه بگیرد، سیاستش را کسی تایید کند و دینداریش را کسی دیگر، آیا این مکانیزم انتخاب رئیس‌جمهور است؟

برخی می‌خواهند مردم را محدود کنند
•    اصل این نظام با مردم است. برخی می‌خواهند مردم را محدود کنند و به نظر من این کار عاقلانه نیست؛ چراکه انقلاب ما با حضور مردم زنده است و مردم این را نمی‌پذیرند و ما هم تلاش می‌کنیم تا قانون اساسی نقض نشود. ما به دنبال انتخابات پرشور و گسترده هستیم تا انرژی لازم برای حضور مردم به دست آید.

اگر کسی می‌خواهد وارد انتخابات شود، نظر مردم را جلب کند نه اینکه دست مردم را ببندد
•    نمایندگان مجلس هم نباید اجازه دهند این اقدامات خلاف در پرونده آنها ثبت شود. اگر کسی می‌خواهد وارد انتخابات شود باید نظر مردم را جلب کند نه اینکه دست مردم را ببندد. گرفتن اجرای انتخابات از وزارت کشور و دادن آن به دادستانی، دخالت در اجراست. چرا باید روی چیزهایی دست بگذاریم که دشمنان هم سوء‌استفاده کنند و گذشته هم زیر سوال برود؟ برخی دوستان شوخی می‌کردند و می‌گفتند که در طرح، اسم فردی که می‌خواهند رئیس‌جمهور شود را بگذارند.

برخی خیال می‌کنند زمان قاجار است که همه‌ حقوق مردم در مجلس متبلور باشد
•    تلاش برای دخالت در اجرا مسبوق به سابقه است. برخی خیال می‌کنند که زمان قاجار است و استبداد حاکم است و همه‌ حقوق مردم در مجلس متبلور است. بعد از انقلاب اسلامی و با دستاوردهای حاصل از آن، حقوق و اراده مردم تنها در مجلس نیست. رئیس‌جمهور هم با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود و حتی رهبری با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شود. 33 سال است که مردم حاکم بر سرنوشتشان هستند و دیگر آن دوره گذشته است.

برخی افراد در شورای پول و اعتبار هستند که ربطی به دولت ندارد و حق رای هم دارند
•    شورای پول و اعتبار یک مرجع حاکمیتی است اما برخی افراد را در آنجا قرار داده‌اند که ربطی به دولت ندارد و حق رای دارند یا حتی برخی تلاش کرده‌اند که در انتخاب رئیس بانک مرکزی حق وتو به برخی نهادها بدهند. برخی خیال می‌کنند که هرچه زیر دست آنها باشد درست است و اگر از زیر دست آنها خارج شد اشکال دارد. اگر ما قانون اساسی را درست اجرا کنیم همه چیز درست می‌شود وگرنه توازن با این کارها به هم می‌خورد و اتفاقا استبداد از همین‌جا شروع می‌شود.

•    آیا اداره زندان و پزشکی قانونی و ثبت اسناد و احوال یک کار اجرایی نیست و آیا باید در اختیار قوه قضاییه باشد؟ ما مشاهده می‌کنیم که گاهی یک اتفاق می‌افتد و پزشکی قانونی، قاضی و دادستان همه یک نظر می‌دهند. اخیرا هم دیدیم که می‌خواستند کانون وکلا را هم در اختیار بگیرند. به نظر من نباید این امور همه زیر نظر یک قوه باشد.

•    سوال دیگری که مطرح است این است که آیا آیین‌نامه مجلس می‌تواند اختیارات و مسئولیتهایی برای سایر قوا و رئیس‌جمهور تعریف کند؟

•    سوال دیگر این است که اگر مجلس لایحه دولت را به گونه‌ای تغییر دهد که با شکل اولیه‌اش به کلی تفاوت داشته باشد، آیا باید دولت این مصوبه را اجرا کند و در صورت اجرا تبعات آن به عهده کیست؟

آیا مجلس می‌تواند اختیاراتی را بالاتر از قانون اساسی برای خود تصویب کند؟
•    رئیس‌جمهور در ادامه، سوال دیگری را مطرح کرد و گفت: مسئولیت تنظیم و اجرای بودجه به عهده‌ کیست؟ آیا مجلس می‌تواند در بودجه جهت‌گیری‌ها را تغییر دهد؟ در این صورت چه ضرورتی به دادن بودجه است؟ آیا مجلس می‌تواند همراه بودجه قوانین عادی را هم تغییر دهد؟‌ آیا این کارها طبق قانون اساسی و مفید به حال کشور است؟‌ آیا مجلس می‌تواند اصل 75 را دور بزند و مصوبه‌ای داشته باشد که برای هزینه آن درآمدی در نظر گرفته نشده است؟

•    آیا مجلس می‌تواند با طرح نمایندگان اختیاراتی را بالاتر از قانون اساسی برای خود تصویب کند و آیا می‌تواند با وضع قوانین عادی اعمال اجرایی را به افرادی غیر از وزرا بسپارد؟

•    آیا دستگاه نظارتی می‌تواند به بهانه نظارت، در کار اجرا دخالت کند؟ چندی پیش بود که حتی از ما درخواست شد که چرا قیمت ارز را بالا نمی‌برید؟

برخی خیال می‌کنند قوه مجریه تنها مجری تصمیمات دیگر قواست
•    سوال دیگر این است که آیا قوه مجریه تحت امر دو قوه دیگر است یا مستقل از آنها برای خود اختیاراتی دارد؟ برخی خیال می‌کنند قوه مجریه تنها مجری تصمیمات دیگر قواست. اصل 126 قانون اساسی تصریح دارد که امور استخدامی زیر نظر قوه مجریه است اما اگر هر دستگاهی خود را مستثنی بداند و مجزا عمل کند، علی و حوضش می‌ماند. معنای این اصل آن است که تمام کارها در یک نقطه مدیریت شود وگرنه توازن به هم می‌خورد.

•    آیا مجلس با وضع قوانین عادی می‌تواند اختیارات رئیس‌جمهور را محدود کند؟ این مباحث همگی علمی است و ما این مسائل را مطرح می‌کنیم تا اصلاح و درست شود وگرنه قصد انگ زدن به کسی را نداریم. برخی خیال می‌کنند که مالک مردمند و مردم رعیت آنها هستند و مردم را درجه یک و درجه دو و درجه سه می‌دانند.

اجازه نداده‌ام در حوزه‌ مسئولیتم با افراد برخورد شود
•    طبق قانون اساسی من به عنوان رئیس‌جمهور باید تلاش کنم نهایت آزادی مردم را پاس بدارم و این کار را کرده‌ام و اجازه نداده‌ام در حوزه‌ مسئولیتم با افراد برخورد شود، حتی زمانی که تهمت زدند. جز در موارد خاص که نیاز به برخورد بود و اجازه دادیم که همکاران شکایت کنند، حداکثر سعه صدر را داشتم و گاهی مکاتبه کردم و نامه نوشتم که برخی علنی شد.

•    ما همه برای مردم هستیم و حکومت هم برای حفظ حقوق مردم تشکیل شده است. حتی پیامبر (ص) اجازه سیطره بر مردم را نداشت. باید مردم بخواهند و هنر این است که راه باز شود و در عین حال جلوی ظلم گرفته شود. استقلال در سایه آزادی و عدالت حفظ می‌شود. مردم باید در حکومت احساس عزت و اثرگذاری و نقش‌آفرینی کنند.

چرا برخی خیال می‌کنند وقتی مردم به تعطیلات می‌روند فساد می‌کنند؟
•    زمان بحثهایی مطرح شد که از نوروز کاسته شود یا بر عید فطر یک روز افزوده شود. یکی از آ‌قایان اعتراض کرد و گفت چرا تعطیلات عید فطر را زیاد کنیم تا مردم بعد از یک ماه روزه‌داری به مسافرت بروند و فساد کنند؟ چرا برخی خیال می‌کنند وقتی مردم به تعطیلات می‌روند فساد می‌کنند؟

هرکس خیال کند از مردم بالاتر است، سقوط کرده است
•    هرکس خیال کند از مردم بالاتر است، سقوط کرده است. برخی از لذت و تفریح مردم ناراحت می‌شوند و به همین دلیل وقتی می‌خواستیم به مردم سوخت بنزین برای سفر بدهیم، مخالفت می‌کردند.

•    رییس‌جمهور تاکید کرد: این مردم هستند که نظام را حفظ کرده‌اند و خواهند کرد. باید به آنها اجازه دهیم که اراده خود را حاکم کنند که در اینصورت به خیر و صلاح خواهد بود.

•    در شرایط تحمیل و اکراه، ارزش و ضدارزش و تعالی و سقوط بی‌معناست. زمانی نظام ارزشی و ارزیابی معنا پیدا می‌کند که انتخاب آزادانه باشد و همه ارزش‌های انسانی در سایه آزادی معنا پیدا می‌کند. همه زیبایی‌های عالم نیز در سایه آزادی انسان معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

•    عدالت بستر کمال و تعالی انسان است و اگر همین عدالت با اراده آزاد ملت‌ها و انسان‌ها مستقر نشود، کمال‌آفرین نیست و فاقد ارزش است، چون انسان‌ها آزاد هستند و خداوند برای آنها حق تعیین سرنوشت قرار داده است و این مهم‌ترین حق است.

•    در این همایش غلامحسین الهام سخنگوی دولت، حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی،‌ فاطمه بداغی معاون حقوقی رییس‌جمهور، عزیزی معاون رییس‌جمهور، بختیاری وزیر دادگستری، مریم مجتهدزاده مشاور رییس‌جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، حجازی دبیر هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی و ... حضور داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
ناشناس
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
قابل توجه محمود به نقل از حرف های خودش:
هرکس خیال کند از مردم بالاتر است، سقوط کرده است!
افشار
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
همه ایرادهایی که دوستان می گیرند به هرکسی هم اکنون این ایرادها به سایت فرارو وارد است حتما دوستان می خواهند امثال این افراد که نوعا هم طرفدار خاتمی هستند رو ی کار بیایند که همه چیز را سانسور کنند
از روستای سار
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
دولت حرف و وعده کارش تمام است
ناشناس
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
کسانی که از احمدی نژاد بد می گویند همان کسانی هستند که فقط به فکر معیشت خود هستند و دوست دارند که آزاد باشند مثل آمریگا و خاتمی را به خاطر خودش نمی خواهند بلکه برای اینکه فرهنگ آمریکا را به ایران بیاورد که قبلا هم اینکار را کرد و وزیر ارشادش جاسوس انگلیس در آمد
علی بیگی
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
جناب ریس جمهور هرکه با ال علی در افتاد ور افتاد.از زمانی که بخاطر مشایی مقابل خواست رهبری ایستادی به چاهی افتادی که بنی صدر افتاد بوی تعفن تفکراتت روزبه روز مردم رو از تو دور میکنه.اگر مجلس مانع نمیشد و بااین بحران اقتصادی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا میکردی کمر مردمی را می شکستی که به تو رای دادند
ناشناس
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
دیگه واسه این حرفهاخیلی دیره Too late
ایرانی
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
جناب دکتر! اگه واقعاً صداقت داری روی حرفات، بیا رسماً از ملت عذرخواهی کن و بگو غلط کردم.
ناشناس
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
جناب دكتر كه تازگيا مدافع قانون و اجراي قانون هستيد اگر به اين سوالهاي من جواب داديد به سخنانتان ايمان مي آورم :
جنابعالي چرا برخلاف قانون در مرحله اول هدفمندي بيش از مبلغي كه براي آن موضوع تعيين شده بود از جيب مردم خرج كرديد ؟ كسري بودجه اين موضوع را از كدام محل جبران كرديد؟آيا اين كار شما اجراي درست قانون بود ؟ آيا مسئوليت اين بي تدبيري را كه فشار اقتصادي را به اقشار آسيب پذير جامعه به نهايت خود رسنده را مي پذيريد؟چه كسي پاسخگوي اين بهم ريختگي اقتصادي است؟ اين بود عدالتي كه مدام به زبان مي آورديد؟آيا ميپذيريد كه نظر اقتصاددانهاي زبده اين مرز و بوم را بي دليل رد كرديد؟
ایرانی
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
بس کنید به فکر مردم باشید چقدر همدیگر را تخریب می کنید
یکی از جوانان و دانشجویان ایران
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
هرکاری که میکنیم و هر حرفی که میزنیم قبلش فکر کنیم که شرمنده شهدا نباشیم اگه همه مسئولین ما مطیع رهبری بودند این مشکلات پیش نمی اومد.تو زمان جنگ و زمان انقلاب ما براچی پیروز شدیم چون همه گوش به فرمان رهبر بودند.
قاسم
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
آقای رئیس جمهور ! حتی اگر صادقانه صحبت کرده باشی. دیگر وقت رفتن آمده است. مرد مومن اینقدر تغییر نکن، هر چه هستی همان باش. قدرت به هیچ کس وفا نکرده !
kasra
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
اونوقت شما نماینده ی اکثریت مردمید؟؟؟!!ا
دلسوز
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
واقعا متاسفم
آقای احمدی نژاد الان مدتی ست که اوضاع کشور را رها کرده و در حال جنگ و جدل با قوای دیگر و حتی ایستادن در مقابل رهبری شده اند!
حال اینکه مردم در حال دست و پنچه نرم کردن با اوضاعی هستند که از کم کاری و اهمال و بی تدبیری ایشان و کابینه شان سر منشا دارد.
این هم از قانون مداری رییس جمهور محترم...
دلسوز
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
واقعا متاسفم
آقای احمدی نژاد الان مدتی ست که اوضاع کشور را رها کرده و در حال جنگ و جدل با قوای دیگر و حتی ایستادن در مقابل رهبری شده اند!
حال اینکه مردم در حال دست و پنچه نرم کردن با اوضاعی هستند که از کم کاری و اهمال و بی تدبیری ایشان و کابینه شان سر منشا دارد.
این هم از قانون مداری رییس جمهور محترم...
سعید
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
این جوری بوش میاد این اقای احمدی نژاد حالا حالاها قصد ترک قدرت رو نداره!!! رو تو برم .......
ناشناس
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
حرفش حقه.ای ول به شجاعتت
ناشناس
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
به این که چه کسی این حرفها رازده نگاه نکنید حرفهای درستی است وگرنه این ممودی می خواد حداقل ابروی رفتش پیش ملت راقدری درست کنه مگه این اقامردم راخاروخاشاک ننامید کدام کار ایشان برای ملت بود درگیر کرده کشور درمسائل بیهوده ودشمن تراشی هاش واین بدبختی هاکه برای مردم درست کرد
ناشناس
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
لما تقولو مالا تفعلون...دم خروس(مرتضوی) یا قسم حضرت
ناشناس
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
وقتی با رو راستی مقابله کنید با ریاکاری و دروغ و وعده و وعید وارد میشوند و صد پله اوضاع رو بدتر میکنند.
مهدي
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
عالم بي عمل به چه ماند؟؟
زنبور بي عسل
درسته؟؟؟
عسل
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
پیدا کنید پرتقال فروش را !!!!!!
شیما
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
دکتر جان !
ما ان مناظره های و هنجار شگنی هایت را هنوز در ذهن داریم
حالا که به آخر خط رسیدی حرفهای روشنگرانه می زنی آقای معجزه هزاره سوم!
دلسوز
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
خدمونيم گول خورديم
بینا
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
اکثریت مردم " گول نخوردن " . شماها بودید که چشمتون خیلی بصیر بود !!!!!
ایرانی
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
متاسفانه ضربه ای که دولت احمدی نژاد به مملکت زد _چه از بعد بین المللی و چه اقتصادی) سلبقه نداشته
ولی متاسفانه انقدر سرشان را بالا گرفته اند که از راه به چاه می افتند
نام آشنا
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
دوصدگفته اندازه نیم کردارنیست..ماملت حرفهای قشنگ ازشماکم نشنیده ایم اماحاصل عملکردشمادرهمه حوزه هافاجهه است ونمی دانم چگونه میخواهیدجواب این همه نابسامانیهارابدهیدباورکنیدمردم میفهمندودلیلی نداره شمابه خودتان زحمت داده واین حرفهای به ظاهرمردم پسندرادرکناریکدیگرقرارداده وبه ماتحویل دهید..آیینه تمام عیارعملکردشماهادرزندگی من حقوق بگیروسایرشهروندان این مرز وبوم پیداست اگرکمی انصاف داشته وبخواهیدمی توانیدآنرابه وضوح ببینید/.
يك منصف
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
خوب بود اي كاش ديگران هم چنين جسارتي داشتند. اگه مشكل اقتصادي رو نداشتي چيزي كم نداشتي
جهان
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
منصف عزيز اين چه فرمايشيه كه مي فرماييد يعني فقط اقتصادي ؟ فرهنگي ، سياسي ، امنيتي و ... مشكل نداشتيم
ناشناس
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
از .......پست ترم اگه دیگه از سایتت دیدن کنم بدبخت طی چند ماه چند پیام بدون هیچ لغت و سیاسی بازی نوشتم ولی چاپ نکردی حاضرم قسم بخورم تمام پیام ها و رو خودت درست می کنی به اسم دیگران میزاری تو سایت شیطان تویی
سروش
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
نوش دارو بعد از مرگ ملت جناب دکتر شما ببینید از اول انقلاب تا حالا چند میلیون قانون و ماده و تبصره تو این مجلس برای مردم تصویب شده اجرا شده بعدش منحل یا باطل شده به این میگن مجلس قانونگزار که هر نماینده ای در هر دوره ای ساز خودش را میزند حالا با این همه قوانین درپیتی این مملکت منفجر نشده است فقط از معجزات امام زمان هست حداقل نمیرن یک کتاب قانون از کشورهای استکباری قرض بگیرن بخوننش چگونه انها قانون دارن که حداقل ده قرن هست داره اجرا میشه ولی مجلس مارو بگو چه میکند
نام آشنا
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
عملکردمجلس رااصلاًقبول ندارم وجودچنین مجلسی بیشترمشکل آفرین است تامشکل گشا/چون موضع روشن وقوی نداردوبه خواسته های مردم توجهی ندارندودریک دنیای دیگری سیرمیکنند.
ناشناس
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
دوره 8 ساله آقای احمدی نژاد دقیقا مثال نقض همه چیزائیه که میگه
ناشناس
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
هیچکدوم از این حرفها صادقانه نیست. همه این حرفها بر اساس مصلحت و در مواقع خاص بیان میشن و به منظور فریب افکار عمومی و خبردار کردن حریف سیاسی از بعضی چیزاست. وگرنه ایشون همونی هستند که بخشی از به قول خودشون "ملت ایران" رو خس و خاشاک نامیدند، ایشون همونی هستند که سال 84 وعده های رنگین بسیاری دادند. ایشون مهره سیاسی هستند که داره میسوزه و تو این فرصت باقیمونده میخواد از فرصت استفاده کنه.
جعفری
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
صحبتهای احمدی نژاد درست بر خلاف نظر مقام معظم رهبری و برای ایجاد آشوب و بلوا در آستانه انتخابات است. ایشان خواسته یا ناخواسته آرامش را از جامعه میگیرند و مانع رشد و آبادانی چشگیر کشور شده اند و با ریختن آب در آسیاب دشمن در حال خیانت به کشور هستند.
مهندس
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
فاصله ها زیاد شده ؟؟؟ یا نزدیکی ها دور شده ؟؟؟
ناشناس
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
این همه از نتایج سحر است ، باش تا صبح دولتت بدمد .
ناشناس
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
احمدی نزاد پوپولیست.
ناشناس
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
بسمه تعالي
سلام ودرود ب مقام معظم رهبري كه با درايت زمينه اي فر اهم نمودند تا آقاي احمدي نژاد ماهيت و اقعي خود وحلقه انحرافي را بيش از پيش نشان دهد ومردم بدانند اين فرقه خطرناك چه برنامه هاي خطرناكي براي به انحراف كشيدن انقلاب اسلامي دارند.
سعید
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
خوب شد معنی درایت رو فهمیدیم.
ناشناس
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی
يكي ازملت
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
اين حرفها خوب ودرد مردم است ولي حالا چرا؟ دراين هشت سال كجا بودي مگر نديدي ارزش ريال به پايين ترين حد رسيد-كمر مردم از گراني خم شد آقا محمود بسسسسسسسه ديگه
مهرداد
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
ما مردمی ساده هستیم...
این ها همه فیلم بازی کردنه هیچکس بفکر مردم و مخصوصا قشر کارگر نیست ...
فضول
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
نمک خورده نمک دان می شکند .
خوب نمایندگان هرکدام به تنهایی نماینده بخش کوچکی از مردمند و بهتر است بگوییم چکیده ملت و در جمع تشکیل اکثریت ملت را می دهند این حملات اقای رییس جمهور بازی با کلمات است برای .... کردن ملت تا از مشکلات سوئ مدیریتی ایشان و گروه نا کار بلدش فراموش شود .اقای رییس جمهور شما در برابر ملت ایران و برای وضعیت اقتصادی امروز ملت مسئولی و باید حال یا اینده جوابگو باشی. والسلام.
ناشناس
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
این انقلاب ثمره خون عزیزانی است که بدون هیچ ادعایی همه وجودشان را فدای کشور کردند ثمره مشقت گرسنگی آوارگی و سختیهای یک ملت است که شما اینجوری به لاد مسخره گرفتی
احسان
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
درود بر دكتر شجاع مردمي
درود بر دكتر سردار ازادگي
درود بر دكتر كه حقيقت را فداي حب مقام نكرديد
اگر شما 100 بار ديگه كانديد رياست جمهوري شويد مردم به شما راي ميدهند
یک ایرانی بی رای
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
اگه می تونست کاندید بشه از این ..... نمی کرد. این نشان حب مقام ایشونه نه؟
ناشناس
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
از طرف خودت حرف بزن لازم نيست براي راي مردم نظر بدي
ناشناس
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
بااين كارهاش ميخوات مجلس اين قانون را حتما تصويب كنه ما سركاريم
احمد
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
محمدقاسمی
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
جناب آقای احمدی نژاد سلام
چطور مجلس می خواهد یک طرحی را تصویب کنند شما از پای مردم را پیش می کشی . که همه چیز ما مردمهستند . ولی این همه گرانی در جامعه که وظایف شماست هیچ حرفی نمی زنید . خدایا پناه میبریم به تو از شرح شیطان
hossein
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
چگونه می شود مطلبی را نوشت که هم مفید باشد و سازنده و توهین هم نشود. این کلمه توهین شده سپر بلای افرادی که اشتباه می کنند و پشت آن پنهان می شوند افراد دلسوز بر اثر اشتباه هات خود گاهی موجب زیان هم می شوند. مثل دوستی با خاله خرسه است.
دوست دارند کمک نمایند اما راه و روش را نمی دانند. بدبختی ما استفاده غلط رسانه های غربی از لشگر کشی انصاراست . اگر نماینده انصار برود و محترمانه بنشیند حرف بزند بهتر از قشون کشی است.
مثل موسوی ریختن داخل خیابان بی احترامی به رای اکثریت است.
ساختن فیلم منفی و زیر سئوال بردن شهید و جانباز و انسان های محترم هم درست نیست . چه هدفی دارند از ساختن این فیلم ها ؟
فیلم ساز دلسوز یا فیلم ساز خائن ؟ از امکانات دولت و مردم و شهیدان ما برای از بین بردن خود آنها استفاده کردن درست نیست. فیلم های امید دهنده بسازید .
انصار هم برود در منطقه زلزله زده لشگر کشی کند خانه بسازد عرق بریزد و سازنده باشد.
نام آشنا
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
زمانی حرفهای شمابرای بنده قابل قبول است که نتیجه نزدیک به هشت سال ریاست شما؛این وضعییت بدمعیشتی مردم وهموطنانم نباشد.آیاخبرداریدمردم باسیلی صورت خودشان راسرخ نگه داشته اند؟
محمد
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
ادب مرد به از دولت اوست !
ناشناس
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
این طرح مخالف اصل 6 و 115 قانون اساسی است؟؟؟؟؟ این طرح ها تا حالا کجا بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایرانی مسلم
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
نگاه به کن ببین حق کجاست نه اینکه چه کسی می گوید حالا با همه احوالات و حواشی خدایش احمدی نژاد به حرفهای اصلاح طلبان رسیده و تو این مدت هم فقط اون موردی که خار و خاشاک گفتند دیگه بر طبل فتنه و بگیر وبند مثل آقایا جنتی و حهج آقا خاتمی امام جمایه و شریعتمدار ی نکوبیدند هر سوتی ایشان یعنی مرتضوی باقیه اما خوش داریم که دکتر به حقوق ملت هر چند از سر اضطرا رسیدند و شهامت بر ادای آن پا می فشارند و حقیقتا هم خیلی جاها با امثال شریعتمداری و باند ایشان معامله نکردند والا هم اکنو هم نور چشمی بودند لطفا افراط و تفریط را کنار بگذاریم تو اواخر کار خاتمی هم افراطیون تا جای پیش رفتند که به او تمهین می کردند تا جایی که اون بزرگوار فرمود بعد از من معنی واقعی آزادی را می فهمید و دیدیم که آقایان اصول نگرانی چه بر سر مردم آوردند و الان هم نوبت به دکتر مستضعف رسید لذا به ایشان باید گفت از مکافات عمل غافل نشو گندم از گندم بروید جو ز جو ریش همسایه را که تراشیدند ریش خود را باید خیس کنی که آسیاب به نوبته و حال .....
فرن
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
جناب احمدی نژاد به نکات اساسی اشاره کردن و جسارت ایشون قابل تحسین هستش. واقعاً من به عنوان یک شهروند بخاطر وجود خائنین و وطن فروشانی که در مجلس و سایر پستهای مملکت حضور دارن متاسفم عده قلیل و اندکی که تنها بخاطر منافع خودشون سرنوشت یک ملت رو به بازی گرفتن! عده محدودی که به خودشون اجازه توهین و شکستن غرور جوونها رو در کوچه و خیابون به خودشون میدن، کسایی که به اسم اسلام دارن مردم رو دین زده میکنن، کسانی که در مقابل هر بیان واقعیتهای جامعه دست به مخفی کاری و لاپوشانی کردن می زنند-
امیدوارم بدون سانسور روی سایت بگذارید تا حداقل یکی از مسئولین به خودش بیاد!
ناشناس
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
آقای دکتر!این ثبت اسناده که زیر مجموعه قوه قضاییه است!ثبت احوال زیر مجموعه دولته و وزارت کشور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
hamid
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
اگه احمدی نژاد 1000 بار دیگه شرکت کنه باز هم بهش رای میدم و اون رای های که بهت دادم از شیر مادرت هم حلالتر
ناشناس
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
من تو این همایشه بودم. باور کنید برای هر تیکه حرفش جواب داشتم.
محمدرضا حکاکيان
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
آقاي سيد محمد خاتمي اين حرف ها را شما بايد مي گفتيد که 20 ميليون راي واقعي داشتيد ... حالا کاري ندارم که من از آقاي احمدي نژاد خوشم مي آيد يا بدم مي آيد و يا حرف و عملشان باهم تضاد دارد ... چراکه کارنامه ايشان در هيچ حوزه اي درخشان نيست ولي انصافا اينجا حرف دل مردم را گفت.. من هميشه برايم سوال است که ريس جمهور پس از رهبري مقام دوم مملکت را دارد بالاخره يعني چه ؟ يعني مقام دوم مملکت برود در مجمع تشخيص مصلحت نظام و ريس آن کس ديگري باشد ؟ پس ريس مجمع از ريس جمهور بالا تر است ؟ همچنين در مورد ريس مجلس و يا ريس قضا ؟ يعني مقام دوم حق ديدن زندان ندارد ! حق وتوي قانوني را که نمي تواند اجرا کند ندارد؟ حق انتخاب و عزل ندارد ؟ پس بفرماييد حق چي دارد ؟ آيا معني و مفهوم آن اين نيست که مردم حق ندارند ؟ يکجا (در فرارو) من نوشتم که ايشان حق انتخاب اسم فرزندش را هم فردا با اين تفاسير ندارد !دوستاني خوششان نيامد ولي اميدوارم اين دوستان امروز اين حرف هاي ايشان را شنيده باشند ... باتشکر محمدرضا حکاکيان
برادر شهید
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
سعی کنید دوباره در انتخاب اشتباه نکنید .
علی
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
دکتر جون اگرچه حرفت حسابه اما دیگه حنای تو رنگی نداره.این هم شعار جدید شماست
fafa
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
راست یا دروغ خدا داند ،اما حرفایی زد که به مزاج خیلی ها خوش نیامد... این حرفا باید گفته می شد هر چند تاثیری برای خود احمدی نژاد تداره
حسین
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
اگر این صحبت ها در سال 84 یا حتی در بعد از آن قبل از انتخابات سال 88 مطرح می شود خیلی از رای های اصولگرایان را داشت بلکه شاید برخی اصلاح طلبان به ایشان رای می دادند البته اگر عمل هم در کار بود نه فقط حرف باشد .
ناشناس
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
پایان ظلم و مظلوم نمایی و کارهای غیر کارشناسی شما آقای رییس جمهور به پایان خودش نزدیک می شود!! یادش بخیر 8 سال قبل حداقل ادعایی برای بهتر کردن وضع مردم و پول نفت نبود راحت تر بودیم!!
سید خدا خیرت دهد یاد باد آن روزگاران یاد باد
فرارو مرد باش این دفعه صدم پیام میدم بذار
کسری
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
حرفها عالی است.حکومت لازم است مشروعیت مردمی داشته باشد تا کارامد شود وگرنه حکومت پیامبر هم دچار اشکال میشود. علی(ع) هم زمانی که دیگری را برای حکومت مقبولتر دید کنار کشید و با حاکم مقبول بیعت کرد.اما او علی بود و یارانش مالک و محمد ابی بکر و ...آقای احمدی نژاد البته مزاح می فرمایند.در حالیکه مرتضوی و محصولی و مشایی و الهام و باقی رفقا که سابقه آنها زبانزد عام و خاص است!!! نمادهای تیم اویند، دم از آزادی و حقوق اساسی و مانند آن میزند.بدا به حال آزادی و قانون اساسی و حقوق مردم که لقلقه زبان سیاستبازان شود.
ناشناس
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
نه عمر خضر ماند ونه ملک اسکندر.
برا این چهار سال ریاست چه بساطی که تو ودوستانت سر ملت در نیاوردید؟ ولی خوب دیدی که چه زود تمام شد. این چند صباح که مونده بیا یک عذر خواهی ازهمه اونهایی که به شکلهای مختلف دلهاشونو سوزوندید بکن بعدشم برو دنبال ذآخرت
بسیجی دوران دفاع مقدس
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
رهبرم فدایتان شوم جام زهر عزل احمدی نژاد تلخ تر از جام زهر برای امام خمینی نیست.
مهدی
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
عاشقتم
علي
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
جناب رئيس جمهور من دوسال است براي انتقالي از وزارت بهداشت به وزارت كشور تلاش مي كنم وزارت بهداشت موافقت كرده وزارت كشور مي گويند شما بايد شفارشتان بكنند به رياست جمهوري نامه نوشتم جواب نامه ايشان را هم بايگاني كردند كجاي اين دولت عدالت است واز حقوق افراد دفاع مي كند ؟اگرصداقت داري مشكل منو پي گيري كن ؟
خود محور
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
هر کسی از ظن خود شد یار من !!!
بنده خدا این همه مشکل ملی - میهنی . اونوقت بیا من رو منتقل کن تا بگم تو خوبی ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
تو هم وسط دعوا نرخ تعیین می کنی
ناشناس
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
ترازوي عدالت شما خيلي كوچيكه . فقط خودت توش جا ميگيري .
ناشناس
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
واقعا این آقا فکر کرده با این حرفها مردم 8 سال همراه با فلاکت دوران ایشان، تضییع اموال مانند پول رویایی نفت، فقر شدید و ... را فراموش کرده اند؟؟؟؟!!!!
ناشناس
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
نه مشکل ایران اینه که هرکس میاد سرکار انقدر بهش مزه میده که نمیخواد بره .دیگه برای موندن میخواد همه را خراب کند و تقصیر هارا بگردن همه بیاندازد
ناشناس
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
باز بگم بگم شروع شد!!
ناشناس
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
دیگه خیلی خیلی واسه این حرفا دیر شده جناب پرزیدنت تو هم به سرنوشت بقیه ی رئیس جمهوری های قبلی دچارخواهی شد وتو این رو بهتر از همه فهمیدی وگر نه این حرفا از شما بعییییییییییده
ناشناس
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
اخه محمود جون این اصولگراها دیگه به تو اعتماد ندارن تا این انتخابات تو مجریش باشی چون ت سال 88خوب امتحان پس دادی فهمیدی چی میگم؟؟؟
محسن
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
به قول حضرت علی حرفات درمان درده ولی عملت درد بی درمان
ناشناس
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
باز خوبه جرات گفتن اینا رو داره . خاتمی که همینم نداشت . به قول خودش تدارکاتچی بود .
ناشناس
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
خاتمی احترام نگه میداشت.
هموطن
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
آقای خاتمی قانونمداروعملگرابودن ولی ایشون چی؟
واقعاً سیاست پدرومادرنداره!!!!!!!!!1
ناشناس
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
بعضي ها الان قدر خاتمي را ميدانند. ان زمان لياقتشو نداشتن
ناشناس
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
حرفاي تكراري و پيش از انتخاباتي !
reza
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
این همان حرفهای کسانی است که بعنوان تبلیغ علیه امنیت کشور چند سالی است که در زندان هستند و همچنان خواهند بود، تنها تفاوتش اینست که آنها واقعا بر انچه می گفتند صادق بودند اما آقای رئیس جمهور هیچگونه صداقتی در حرفهایش نیست و اینها حرفهای انتخاباتی است.
محمود
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
درود بر دکتر احمدی نژاد ولی چقدر مطلبهای دکتر به موسوی میر حسین و خاتمی وهاشمی و رهبری نزدیکه همه یه فصل مشترک داریم اجرای قانون اساسی انشالله
ناشناس
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
حواسم نبود مثبت دادم!!
كيشو
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
درجهان رند تر از من /من ايراني نيست!
تاسوار است به فكر ره طولاني نيست!
خورده شد حق مسلمان ونفرمودچرا
حال شاكي است كه اين رسم مسلماني نيست!؟
ناشناس
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
خوب اومدي اينو! دمت گرم
ناشناس
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
دمت گرم
رسول
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
بابا تو ديگه كي هستي!
دست شيطونو بستي!
ناشناس
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
بله مثلا" ماهم پذيرفتيم كه شما دغدغه صيانت از قانون اساسي را داريد نه ايجاد جاروجنجال..... حناي شما ديگه رنگي ندارد ...... جاروجنجال ساز اول مملكت معلومه كيه! نخ نما شديد آقاي نماينده كل (؟؟) ملت!
لولو
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
تو دیگه مردم مردم نکن خواهشا که خیلی تابلوه
لولو
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
تو دیگه مردم مردم نکن خواهشا که خیلی تابلوه
احمد
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
سعي كنيد بدون اينكه سخنران رو به ياد بياريد تيتر اول رو بخونيد و حدس بزنيد كي اين حرفا رو زده. اسمهاي جالبي به ذهنتون خطور مي كنه.
مرتضي
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
مغلوم بود که فصد نداره به اين راجتي از تاريخ ايران بيرون برود. لطلفا براي اطلاع بيشتر مراجعه کنيد به صحبتهاي رضا خان فبل ار ايتکه شاه ايران شود.
ناشناس
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
وقتی آدمها حرفهایی می زنند که با گفتار و کردار گذشته آنها متفاوت است یا باید به اشتباه خود اقرار کرده و از رفتار گذشته خود عذرخواهی کنند و یا اینکه گفتار و کردار جدید آنها را باید بحساب سیاسی بازی و ... گذاشت!
آنچه از دل بر نیاید لاجرم بر دل ننشیند!
ناشناس
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
اگر اجتماعات طبق قانون اساسی ازاد است ، چرا مردم را متهم به خس و خاشاک کردی؟
آخر خط رسیدی ، جسور شدی!!
ناشناس
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
خیلی قشنگ گفتی
زیبا کلام
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
وی افزود: «اصولگرایان سنتی و حامیان آقای لاریجانی در مجلس به دلیل نگرانی از نحوه برگزاری انتخابات و عدم اعتماد به متحد دیروزشان یعنی آقای احمدی نژاد، از اصلاح قانون انتخابات حمایت می کنند. مخالفان احمدی نژاد می خواهند نقش دولت در اجرای انتخابات به حداقل ممکن برسد. چون که به دولت و آقای احمدی نژاد و جریان منتسب به ایشان اعتمادی ندارند.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین انگیزه مخالفت محمود احمدی نژاد و حامیانش با طرح اصلاح قانون انتخابات را حمایت از مردمسالاری و دموکراسی ندانست و گفت: «بنده هیچ تردیدی ندارم که تیم آقای احمدی نژاد و به خصوص جبهه پایداری نگران دموکراسی و قانون اساسی نیستند. جبهه پایداری اعتقادی به مردمسالاری ندارد. کدامیک از اعضای این جبهه سابقه دموکراسی خواهی دارد؟ کدامیک از آن ها از آزادی مطبوعات دفاع کرده اند؟ و... .»

وی تاکید کرد: «بنابراین واضح است که به خاطر منافع خودشان از اصلاح قانون انتخابات انتقاد می کنند. منفعت آن ها در نتیجه این کار به خطر می افتد. اما طبیعی است که اعضای پایداری و آقای احمدی نژاد نگویند چون نفوذمان در حال کاهش است با این تغییرات مخالف هستیم. طبیعی است که بگویند ما نگران نقش مردم و دموکراسی هستیم.»
ناشناس
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
یک میلیارد مثبت .
ناشناس
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
صحبت های انتخاباتی وبا طرفداری ازمشایی ؛جهت اطلاع جنتی!
ناشناس
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
تا جنتی زنده است انقلاب زنده است . مشایی کیلو چنده؟
محمد
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
حروف حقوق است ولی اراده بنظر میرسد باطل است کلمه حق لیرادالباطل
صدرا
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
«.....چرا باید روی چیزهایی دست بگذاریم که دشمنان هم سوء‌استفاده کنند و گذشته هم زیر سوال برود؟ برخی دوستان شوخی می‌کردند و می‌گفتند که در طرح، اسم فردی که می‌خواهند رئیس‌جمهور شود را بگذارند....»
؟؟!!!!!!!!!!!!
ایرانی
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
تو انتخابات قبلی که همین کار را کردند.
ناشناس
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
هر كسي اين متن رو براي احمدي نژاد تنظيم كرده بسيار توانمند بوده. اين تيم خيلي حرفه اي عمل ميكنه. چشم "اسفنديار" هم كه ديگه نداره
ناشناس
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
دقیقا .این حرفها مال ایشان نیست.
ناشناس
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
این حرفها هم مثل کپی برداری ازگفتگوی تمدنهای خاتمی عزیز است
ناشناس
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
راستي معني فراماسونر چيست؟!
ناشناس
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
دکتر برو دکتر اونم از نوع دکترای الهیات و معنویات که بهت بگه تواین مدت باصطلاح ریاست جمهوریت که مردم اگه انتخابت کردن چقدر خیانت به منافع و منابع این مردم نمودی
شورش
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
ای کشته که را کشتی تا کشته شدی زار...
احمد
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
آقای احمدی نژاد از حقوق ملت کوتاه نیا
ناشناس
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
اقای احمدی نژاد بخاطر مقام وپست خودش این حرفها را زده نه بخاطر حقوق مردم
اسفندیار رحیمی
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
حقوق ملت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ زهی خیال باطل .
ناشناس
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
اقای احمدی نژاد بخاطر مقام وپست خودت ازحقوق مردم کوتان نیا
محمد مانیا
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
ابتدا فکر کردم سخنرانی آقای خاتمی است دو باره به سر فصل رفتم دیدم نه بابا همین محمود خودمونه ایول اصلاحاتی شدی و ما نفهمیدیم نمیدانم چرا این آخر کاری بر گشتن به خونه اول باز جای شکرش باقی است
زارع
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
در سخنان اقای احمدی نژادنکات مثبت متعددی وجودداردمانند انجا که میگوید دیگران حق سیطره بر مردم را ندارند.حتی پیامبر .تاکیدبرازادی .ولی بایددیدایا هدف وی به دلیل نزدیک بودن انتخابات یک ترفنداست ویا واقعا به این مطالبی که میگوید معتقداست.اگراوواقعا دلسوز مردم است چرا وضعیت اقتصادی مملکت را به سمت ورشکستگی کشانده است علیرغم اینکه کارشناسان بارها در مورد نحوه اجرای طرح هدفمندی ودیگر تصمیمات اقتصادی به وی هشدار داده بوده اند .مردم الان با گرانی دست وپنجه نرم میکنند وخانواده های ایرانی زیادی از این اوضاع رنج میبرند.اگر در مورد ازادی صادق است چرا فقط به فکر ازادی افراد ونشریات طرفدارخودش است وبه دیگران توجه ندارد؟
هموطن
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
بعدازگذشت 7سال ازمدیریت ایشان هنوزازنیت شان آگاه نشدی؟!
ناشناس
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
چرا با اعتقادات ما بازی می کنی ! در قرآن ذکر شده است که پیامبر بر نفس و جان مسلمانان اولی است چرا حرفهایی می زنی که یکی پشیز هم به آنها ایمان نداری( نمی شود عده قلیلی بگویند ما مصلحت ملت را تشخیص می دهیم)
ناشناس
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
حرفهاي خوب براي رسيدن به اهداف بد!!! هميشه اينجور بوده و هميشه هم كساني هستند كه فريب مي‌خورند. ناداني بزرگترين دشمن بشر است.
ناشناس
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
دوست عزیزباتوموافقم بایستی گول نخوریم هم ازاین گروه که نشان داده اندصداقت ندارند لیکن کلامش حقیقت دارد که میگوید جامعه باید به آزادی برسد لذا ازطرفی هم نبایستی گول گروهی رابخوریم که مانع آزادی میشوند وجامعه رابه خودی وغیرخودی تقسیم کرده اند.
عامه پسند
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
سیب زمینی بدرد این مواقع میخورد.
ناشناس
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
به نظر من در کشور ما نهادی حقوقی و غیر سیاسی متشکل از حقوق دانان بسیار برجسته در مورد قانون اساسی لازم است. مثل دیوان عالی قانون اساسی در آمریکا و دادگاه قانون اساسی در کشورهای اروپایی
ناشناس
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
یا حضرت عباس بدادمون برس .حرفهاش درسته ولی میترسم از پشت پرده مثل زمانی که میگفت مشکل ما این دو تا تار موئه یا زمانی که میگفت کوروش و قبر کوروش رو به آب بست
ناشناس
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
درست فهمیدی همونه
ناشناس
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
کلمه حق یراد به الباطل
ناشناس
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
آورين آورين
مهدي
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
بخشي از اين سخنان را در سال هاي گذشته اصلاح طلبان گفته بودند و حالا معلوم مي شود كه تازه آقاي احمدي نژاد اين سخنان را فهميده و تازه دارد اين سخنان را كه بايد قبلتر ميزد ميزند
ملون نژاد
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
به نفعش نبود . حالا هم فکر میکنه به نفعشه !
ناشناس
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
اره حالا که باید بره....
ناشناس
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
بی لیاقتی وعوام فریبی پدر این مردم رو درآورده
ناشناس
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
حرفت درسته دكتر اما شما هم نماينده اقليتي از مردم هستيد هيچ چيز وحي منزل نيست
ناشناس
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
دقیقا زدی به هدف. حتی اگر 63 درصد هم درست بدونیم، این 63 درصد آرا، فقط 53 درصد کل آرا هست. چون 15 تا 20 درصد واجدین شرایط اصلا در انتخابات شرکت نکردند.
ناشناس
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
اقاي احمدي نژاد تو اگه دلت براي مردم مي سوخت نمي زاشتي اينهمه گروني بوجود بياد خود شما با بي تدبيري و بيكفايتي اينهمه تورم بوجود اوردي بهتر اين مدت كوتاه از عمر ريس جمهوري حرفي نزني
راهی
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
به این نکات + میدهید یا _

"
در قانون اساسی ما آزادی بسیار مهم است "
" آیا مجلس می‌تواند اختیاراتی را بالاتر از قانون اساسی برای خود تصویب کند؟ "

" نمی‌شود عده قلیلی بگویند مصلحت ملت را ما تشخیص می‌دهیم "
ناشناس
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
ولی به مستر محمود یه منفی گنده میدیم.
ناشناس
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
مموتی خوب آمدی ولی دیر و دیگه باید بری ددر.....
ایمان
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
دکتر یه حرف کاملا درست زدی.حمید رسایی و بذرپاش تقریبا 100 هزار رای آوردند اینا نماینده مردم نمیتونن باشند تا حالا هم نبودند دکتر اگه از اول انقد شجاع بودی بهت رای میدادم تایید کن فرارو جان
منفعت طلب
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
شجاع ؟؟؟
هموطن
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
آقاایمان!
صحبت شجاعت ایشون نیست این عوام فریبی وروپو ش گذاشتن روی تمام اشتباهات جبران ناپذیرایشونه که بادورزدن قانون وزیرپاگذاشتن اصول وکار غیرکارشناسی کردنه که ضربات سختی به پیکره این کشورواردساختند.
بصیرت داشته باشید!
بنده خدا
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
شجاع كسي كه اگه اشتباه كرد از اشتباه برگرده با توجه به مواضع ايشون نسبت به مشايي بهتره لقب ايشون رو بذاريم فناشده در مشايي ..
ایمان
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
برادر یا خواهر هموطن بصیرت کسایی که به امثال رسایی و ... رای دادن کافیه.منم از دکتر انتقاد دارم ولی حرف درست درسته دیگه خدایی رسایی نماینده مردمه؟؟؟؟ تا حالا کاری یا اقدامی در جهت منافع مردم برداشته؟؟ 100 هزار رای در تهران یعنی تقریبا 2 درصد دکتر خیلی بهشون لطف کرده
ناشناس
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
نمی‌شود عده قلیلی مصلحت مردم را تشخیص دهند
جناب تا حالا شده که وضع مردم اینه احتمالا از این به بعد هم خواهد شد چون شما عده قلیل تمام ابزار کار رو دارین کار رو هم بلد........تون میکنن .
خسی
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
قلیل یعنی چندتا ؟ یکی ؟ 12 تا ؟ 316 تا ؟ 20 میلیون ؟ جندتا خوب ؟؟؟
ناشناس
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
احسنت احسنت احسنت .....