bato-adv
کد خبر: ۲۴۲۷۳۳

(تصاویر) انفجار«مردچاق»و دومین‌فاجعه در 3روز

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
این گزارش تصویری حاوی عکس های ناراحت کننده است.
"مرد چاق" اسم رمز دومین بمباران اتمی تاریخ است که 3 روز پس از حمله اتمی به هیروشیما در پایان جنگ جهانی دوم روی داد و نزدیک به 40 هزار نفر را در همان لحظه به کام مرگ فرستاد.

به گزارش مجله تاریخ فرادید، در 9 آگوست 1945 در حالی که سه روز قبل خبر بمباران اتمی در هیروشیما جهان را تکان داده بود امریکا برای دومین و آخرین بار بمب اتمی با قدرت تخریب 21 هزار تن تی.ان.تی در ارتفاع 500 متری بالای شهر ناگازاکی منفجر کرد که دومین فاجعه در پایان جنگ جهانی دوم را رقم زد.

این بمب که نام "مرد چاق" برای آن انتخاب شده بود در ساعت 11:02 صبح توسط یک بمب افکن B-29 "باک اسکار" که خلبان آن سرهنگ "چارلز سوینی"، عضو گروه بمب افکن های سنگین بود بر روی ناکازاکی رها شد. این بمب افکن ابتدا قرار بود بمب را بر ری شهر صنعتی "ککورا" که گفته می‌شد تجهیزات جنگی ژاپن در آنجا ساخت می‌شد رها کند اما ابری بودن هوا دید مناسب برای اجرای عملیات را گرفته بود. سوئینی سه بار منطقه را دور زد تا دید مناسبی پیدا کند اما نتیجه‌ای نداشت. سوئینی در نهایت تصمیم گرفت بمب را بر روی هدف دوم رها کند و به پایگاهش بازگردد. 

ساعت ده و پنجاه و هشت دقیقه صبح هواپیما به ناگازاکی رسید که آنجا نیز هوا ابری و دید اندک بود. اما پس از چهار دقیقه خلبان روزنه‌ای در ابرها پیدا کرد که از آن می‌توانست شهر را زیر پا ببیند و بمب را رهاکند. این بمباران در بدو امر 39000 نفر را کشت و 25000 نفر را زخمی کرد و ده‌ها هزار نفر را نیز سال‌ها بعد به علت صدمات جانبی انفجار و سوختگی و مواد رادیواکتیو کشت. 

 (تصاویر) فاجعه دوم، انفجار

هری ترومن رئیس جمهور امریکا در دفتر کارش، پس از اعلام حمله اتمی به هیروشیما؛ مجوز وی برای استفاده از بمب اتمی باعث شد عملیات دوم برای 3 روز بعد از این حمله طراحی شود.

(تصاویر)

آماده سازی بمب موسوم به "مرد چاق" برای بمباران ناگازاکی

(تصاویر)

"چارلز سوئینی" خلبان بمب افکن حامل "مرد چاق"

(تصاویر)

 بمب افکن B-29 "باک اسکار" و فرماندهان عملیات بمباران ناگازاکی

(تصاویر)

ستوان دوم "اولیوی" کمک خلبان بمب افکن "باک اسکار"

(تصاویر)

پرواز هواپیمای بمب افکن B-29 "باک اسکار" به سمت جزیره "تینیان"

(تصاویر)

 تصویری از لحظه انفجار اتمی ناکازاکی؛ گفته می شود با اینکه بمب پلوتونیوم به کار گرفته شده در ناکازاکی قدرتی بیشتر از بمب هیروشیما داشت، ولی ویرانی و تلفات کمتر بود چون در ناکازاکی تپه‌ای بزرگ شهر را به دو بخش که در دو دره واقع شده‌اند تقسیم می‌کند. انفجار در بالای یکی از آن دو رخ داده بود. در این دره آسیب‌ها شدید بود اما ضمن این که بخشی از انرژی در بخشهای خالی از سکنه تپه تلف شده بود، این تپه مانند سپری تا اندازه زیادی از بخشهای دیگر محافظت کرده بود.

(تصاویر)

تصویری از انفجار اتمی بر فراز ناگازاکی و به هوا رفتن ستونی از دود و آتش

(تصاویر)

ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی

(تصاویر)

 ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی

(تصاویر)

 ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی

(تصاویر)

مجروحان بازمانده از حمله اتمی به ناگازاکی

(تصاویر)

دو تن از مجروحان بازمانده از حمله اتمی به ناگازاکی

(تصاویر)

یکی از مجروحان حمله اتمی به ناگازاکی

(تصاویر)

اجساد قربانیان حمله اتمی به ناگازاکی

(تصاویر)

جسد سوخته یکی از قربانیان حمله اتمی به ناگازاکی

(تصاویر)

ویرانه های ناگازاکی پس از بمباران اتمی

(تصاویر)

 ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی

(تصاویر)

 ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی

(تصاویر)

 ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی

(تصاویر)

 ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی

(تصاویر)

 ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی

(تصاویر)

 ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی

(تصاویر)

 ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی

(تصاویر)

عکس رنگی از ویرانه های ناگازاکی پس از حمله اتمی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
مرگ بر آمريكا ژاپن چين عراق روسيه عربستان آلمان انگليس مصر آفريقاي جنوبي و........
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
دوستان عزیزم! توصیه می کنم قبل از نظر دادن حتما تاریخ جنگ جهانی را بخوانید بعد نظر بدن هیچ کجای این تاریخ نمی بینید که آلمانیها و ژاپنیها جنایت جنگی مرتکب شده باشند یا از سلاحهای کشتار جمعی استفاده کرده باشند با اینکه براحتی میتونستن این کارها را بکنند. جنایتهایی هم که به ژاپنیها نسبت میدن از کجا معلوم درست باشه؟ تاریخ و رسانه در اختیار آمریکا و کشورهای پیروز جنگ بود و هر طور دلشان خواست برای توجیه جنایاتشان از آن استفاده کردند. آنها باید برای توجیه نسل کشی در هیروشیما و ناکازاگی توجیه بیارن به همین خاطره که جنایت ژاپنیها را غلوآمیز منعکس می کنند. جنگ جنگه نکشی میکشنت. ولی متفقین هیچگاه کشتار جمعی نکردن و زن و بچه بیگناه قتل عام نکردن. آنها به اصول جنگ پایبند بودن.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
جنایت آمریکا در بمباران اتمی وحشتناک بود ولی جنگ رو ژاپن به دستور امپراطور دیوانه خود با حمله به بندر پرل هاربر شروع کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
آقایون داداشیا توجیه گرا!!! قابل توجه اینکه این توجیهات شما که با افتخار از سر علم و دانش! شما صادر شده برای جنگل و قانونهای مخصوص خودشه. انسانها سالهاست حداقل به ظاهر متمدن شده اند و تلاش می کنند بر اساس خوی انسانی (حتی به ظاهر) با هم رفتار کنند. کجا جواب جنایت جنایته؟!! تو این دنیایی که حیوان به حیوان رحم میکنه این حیوان صفتیها و وحشیگری ها هم نیاز به توجیه شما و نشر دانسته هاتون نداره. خود اونهایی که این کارها رو کردند شرمسارند. ( مانند شرمساری و اعتراف به زدن هواپیمای ایران ایر) سعی کنید لااقل به ظاهر هم که شده اصول تمدن انسانی رو رعایت کنید.
قنديل
-
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
ذوق زدگان تفاهم(البته تفاهم بايد باشد)توجيه چنايت امريكا هستند .حتي اين دلوادگي درميان بسياري ازما به جاي خواهد رسيد كه تيم ملي امريكا را تشويق كنند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۹
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
شرم ابدی آمريکا
متفاوت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
کسی میدونه بیست و سی کجاست ؟!!!!!!!!!!!!!! دلمون واسش تنگ شده !!!!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
منفی چرا؟
شرم بر هر کشوری که که بمب اتم را بسازد، گسترش دهد و استفاده کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
کتاب "ساداکو و هزار درنای کاغذی" رو در زمان دبیرستان خوندم و با اون گریه کردم. آنهایی که منفی دادند رو به خوندن اون توصیه می کنم.
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
مطمئن باشید آمریکا اگر لازم باشه دوباره از اینکارها برای تسلیم هر کشوری خواهد کرد بمب های اتمی خودش را برای چنین روی نگه داشته...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
از این شرم های ابدی (در طول قرن 20 و 21) آمریکا زیاد داره!
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
جنایات جنگی ژاپن : در جریان حمله ژاپن به چین، ژاپنی‌ها در مجموع ده میلیون چینی را مستقیم و یا غیر مستقیم کشتند. صدها هزار نفر از این چینی‌ها زنده به گور شدند. گزاشی می‌گوید که ده‌ها هزار سرباز هندی هم در همین راستا کشته شده‌اند

یکی دیگر از اعمال ژاپن در جنگ جهانی دوم انجام جراحی بدون بیهوشی روی اسیران جنگی بود. در مجموع تخمین زده می‌شود که ژاپنی‌ها روی ۲۷۰۰ اسیر جنگی، از جمله ۱۷ خلبان اسیر آمریکایی عمل جراحی بدون بیهوشی انجام داده‌اند و نتایج آن را در محافل علمی گزارش کرده‌اند. دکتر شیرو ایشی پزشک ژاپنی به تنهایی روی بیش از ۷۰۰ اسیر جنگی سلاح‌های بیولوژیکی، قطع عضو بدون بیهوشی، و عمل جراحی بدون بیهوشی تست کرد

ژاپنی‌ها روشی به اسم راهپیمایی مرگ داشتند که در آن اسیران را اینقدر پیاده راه می‌بردند تا بیش از ۹۰ درصد آنها می‌مردند. در بین ده درصدی که زنده می‌ماندند هم تعدادی کشته می‌شدند.

یکی دیگر از جنایات جنگی ژاپنی‌ها مسابقه قطع سر اسیران بود. روزنامه‌های ژاپنی با آب و تاب گزارش‌هایی را پخش می‌کردند که در آن یکی از افسران ژاپنی، مثلاً در فیلیپین، موفق شده بود رکورد قطع کردن سر صد اسیر را چند صدم ثانیه بهبود ببخشد …

اين بمب خيلى ها رو به كام مرگ برد ولى از وقوع بزرگترين جنايات هـا عليه بشريت تو جهـان جلوگيرى كرد ، شما هـم لازم نيست انقدر رو اين موضوع مانور بدين و خيلى احساسى از اين اتفاق دم بزنيد
تو اين سايت شما خيلى از افراد ( الخصوص دلواپسين مرگ بر گو ) حوصله خوندن اخبارى كه متن طولانى داره رو ندارن پس مطمئن باشيد نميرن راجع به اتفاقات اون زمان مطالعه كنن و اولين واكنششون ميشه مرگ بر اين و اون …!
به هـر حال هـر اتفاقى كه اونموقع افتاده ؛ افتاده
هـركس جنايتى كرده ؛ كرده … شما توجه كن كه امروز امريكا و ژاپن چه جايگاهى تو دنيا و چه روابطى با هـم دارن … بقيه اش همه كشكه !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
پرفسور جنايت توجيه گر جنايت نيست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
جنایت امریکا در ژاپن:

در جریان جنگ جهانی دوم، برخی از کارکنان نظامی ایالات متحده اعضای بدن کارکنان خدماتی مرده ژاپنی در جبهه اقیانوس آرام را قطع می‌کردند. قطع عضو کارکنان خدماتی ژاپنی شامل بردن اعضای بدن به عنوان «یادگاری جنگی» و «غنائم جنگی» بود. دندانها و جمجمه‌ها بیش از همه به عنوان غنیمت برده می‌شد گرچه دیگر اعضای بدن هم جمع آوری می‌شد

بمباران توکیو به یک سری بمباران گفته می‌شود که در اواخر جنگ جهانی دوم توسط نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا انجام شد و در طی آن توکیو هدف بمباران با بمب آتش‌زا قرار گرفت. از ۱۴ نوامبر ۱۹۴۴ میلادی به بعد توکیو ۱۰۶ بار هدف بمباران قرار گرفت. ۵ بمباران شدید در سال ۱۹۴۵ عبارتند بودند از بمباران‌های روز ۱۰ مارس، ۱۳ آوریل، ۱۵ آوریل، ۲۴ می، ۲۵ تا ۲۶ می. بمباران روز دهم مارس بمباران بزرگ توکیو یا بمباران دهم مارس توکیو نامیده می‌شود. تعداد کشته شدگان در طی این بمباران بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ هزار نفر ذکر شده‌است.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
تحلیلت به درد خودت میخوره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
فقط بر ات متاسفم، به اصطلاح روشن فکر با مطالعه، بدجوری عشق آمریکا شدی، متاسفم . . .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
واقعا برات متاسفم با این پز روشن فکریت.اگر این همه توسط یکی از کشورهای مسلمان صورت گرفته بود بازم از این خزعبلات میگفتی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
چون سربازای ژاپن اینکارارو کردن پس باید سر مردمشون بمب اتم انداخت؟!!! تازه کی آمریکا رو مسئول انتقام گرفتن کرده؟
سپيدار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
محمد رضا ،عالي بود.مخصوصا خط آخر.
دمت گرم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
کاملا موافقم!
سعید
Netherlands
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
نظر آقای محمد رضا مستند و درسته . در جریان جنگ جهانی دوم از همه طرف جنایت علیه بشریت صورت گرفت. آلمان نازی حدود 40 ملیون از مردم اتحاد شوروی را از بین برد . این شعار ها و تبلغات غرض آلود و کهنه علیه ایلات متحده دیگه خریدار نداره
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
محمدرضا جون باهات موافقم و کاشکی میشد 1000 تا مثبت بدم.

به هرحال بالای 30 سال ه که حرفهای دیگری رو مردم شنیدن.... ولی همین الان که دارم این رو مینویسم 87 رای مثبت و 20 رای منفی گرفته نظرت.

یعنی 80% مردم خودشون میدونن درست کدومه .

ایول
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
خوشم اومد از اون جمله اخرت
ولی خوب قضیه بمب شیمیاییها که رو سر مردم ایران ریختن چطور توجیه میکنی ما که هیچ اعمال وحشیان ای نداشتیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
عزیزم یعنی هرکس علیه ما جنایت کرد، ما هم علیه اون جنایت کنیم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
ببین آقا محمدرضا، خوب به حرفای من گوش کن! اگر دیدگاه مذهبی داشته باشی میدونی که رضایت دادن به یک جنایت در پیشگاه الهی مساوی انجام آن جنایت و مستوجب عذاب اخروی است. (هم برای شما و هم برای کسانی که به کامنت شما مثبت میدهند یا در قلب خود آن را تأیید می کنند) بگذریم زمانی که بمبهای اتمی روی سر زن و بچه مردم فرود آمد جنگ جهانی ماهها قبل تمام شده بود. (جنگ با کشته شدن موسولینی و سپس هیتلر در آوریل 1945 تمام شد و بمباران اتمی در ماه آگوست انجام شد) پس اینکه فکر کنیم اگر آمریکا و ژاپن جنگ با هم را ادامه می دادند میلیونها نفر کشته میشدند یک توهم خیلی خیلی شدید است! مضافاً اینکه آمریکا می توانست بجای مناطق پرجمعیت مسکونی یک جزیره نظامی یا خالی از سکنه را هدف قرار دهد تا زهر چشم خوبی از ژاپنیها بگیرد. البته نیازی به بمب دوم هم نبود (آن هم به فاصله 3 روز!!) چون با همان بمب اول امپراتور آماده صلح شده بود ولی تجمع سامورائیها و برخی افراد دیگر در مخالفت با صلح، بهانه ای شد برای آمریکائیها تا بلافاصله جنایت دوم را هم انجام دهند!! البته در مورد جنایات آمریکا در ژاپن، افغانستان، پاکستان، عراق، ویتنام، ایران، آمریکای لاتین و حتی اروپا سخن بسیار است و مجال اندک.
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
آقای محمد رضا! معلومه شما هنوز مفهوم استفاده از سلاح کشتار جمعی را نفهمیده اید. کارهایی که ژاپنی ها کرده اند من نمیدونم چقدر حقیقت داشته باشد چون همیشه تاریخ را قوم غالب! نوشته اند. اما اگر بر فرض جنایت ژاپنیها صحت هم داشته باشه هیچکدام مصداق کشتار جمعی نیست اما به کام مرگ بردن ده ها هزار آدم بیگناه و زن و بچه بی دفاع با بمب اتم جنایتی جنگی است و آمریکاییها تا باد باید شرمسار باشند. جالب اینجاست که خود آمریکاییها از این اتفاق اصلا خشنود نیستند ولی من نمیدونم شما چرا دارید این جنایت را توجیه می کنید. از نوشته شما معلومه عاشق سینه چاک آمریکا هستید ولی عزیزم خوبی و بدی هر کسی و هر چیزی را باید با هم دید. دلیل نمیشه از چیزی یا کسی خوشت بیاد بدیهای اونو نبینی.
كامي
-
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
مرگ بر آمريكا......
سعید
Netherlands
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
برادر عزیز این شعارها در دنیای امروز بخصوص در میان مردم ایران دیگر خریدار ندارد . قصد تبرئه گذشته آمریکا یا کشور دیگری را ندارم اما میخام بگم زمان شعار دادنها دیگه گذشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
سعید جان شما این شعارها رو نخر. بگذار ما هایی که در گذشته هستیم شعارمون رو بدیم و شما در راستای حصول جهان مدرن و دموکراسی تلاش کن، امیدوارم نتیجه بده. البته اگر تلاش من از شما در این راستا نباشه.
ایران آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
جناب سعید! چطور ؟ مگه آمریکا عوض شده؟
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
مرگ بر روسیه و چین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
سینه چاکان امریکا که توجیه این عمل را برای پایان جنگ توسط امریکا مطرح می کنند
دیگه بمب دوم چی بود؟با همان اولی کار تمام بود و هشدار ها داده شده بود

بعد جالبه تو این یکی رسما میگه نشد بیاندازیم روی هدف برای اینکه دست خالی برنگرده انداخت بمب رو یک منطق ه دیگه...
تا ابد مرگ بر امریکا
سعید
United Kingdom
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
اگر تاریخ جنگ جهانی را مطالعه کنیم می فهمیم که برای دنیا چاره دیگری برای تسلیم ژاپن نمانده بود. ژاپن همچنان سر سختانه به جنگ ادامه می داد و مرتکب فجایع زیادی شد . آمریکا راه دیگری برای برقراری صلح در جهان نداشت .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
سعید؛
بیچاره صلح
دوستدار رییس اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
احمقی که از این عمل شنیع دفاع میکنی از انسانیت بویی بردی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
اوايل انقلاب تئاتري در تلويزيون پخش شد كه نشان ميداد خلبان بمباران كننده هيروشيما خودكشي كرده در حاليكه بعدا فهميدم اين حيوان نه تنها خودكشي نكرده بلكه 92 سال هم عمر كرده و به كار خود افتخار هم مي كرده. انشاءالله در جحيم محشور شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
این تئاتر واقعی بود؟ یعنی منظورم اینه که شما در اوایل انقلاب تئاتر را به عنوان منبع خبری نگاه می کردید بعد متجه شدید که تئاتر داستان است و واقعیت ندارد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
از بی سوادی و اطلاعی مردم هر کاری میشه کرد تا ادمهایی هستن که مطالعه ندارن هر چی می خوان میگند خوب را بد و بد را خوب جلوه می دهند
هر چند خدا دانا است بر همه چیز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
جالب است بدانید که درسال 1939جاسوسان آمریکایی دررستورانی دراتریش از دونفراز دانشمندان هسته ای آلمانی می شنوند که دولت آلمان روی پروژه بمب اتمی کارمی کند واین اطلاعات رابه آمریکا انتقال می دهند وازآن سال دولت آمریکا به دانشمندان هسته ای ونظامیان دستورمی ذهد که درمنطقه ای قرنطینه شده کارساخت بمب اتمب رادنبال کنند وجالب ترآنکه درهمان زمان کارها هم درآلمان وهم درژاپن برای ساخت بمب اتمی توسط حکومت های مربوطه شدیدا پیش می رفت وپروژه آلمان ها بدلیل بمباران شدید درخلال جنگ لطمات زیادی خورد وعقب ماند ولی ژاپنی ها سرسختانه پیش می رفتند واگر ده روز دیگر فرصت یافته بودند قبل ازآمریکایی هااقدام به بمباران اتمی آمریکا می کردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
الله اعلم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
دوروغ تاریخ
هیچ شواهدی از کشف بمب های کشتار جمعی در ژاپن پیدا نشد
همینطور المان نازی با داشتن بزرگترین ذخیره بمب شیمیایی در دنیا هیچ وقت استفاده نکرد در حالی که می توانست لندن را بمباران شیمیایی کند
مش قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
البته من جور دیگه ای این ماجرا رو شنیدم که دو بمبی که بر سرمردم ژاپن فرود آمد آمریکاییها بعد تصرف آلمان از اونجا بدست آورده بودند و روی سر مردم ژاپن تست کردند یعنی اصالت این دو بمب مال نازیها بوده و ساختهه دست آمریکاییها نبوده پس هیتلر در تهیه بمب اتمی از تمام دنیا پیشتاز بوده و آمریکا از اون به بعد در فکر تهیه و توسعه این صنعت می افتند.
همچنین قبل ذکره که انتقال این فناوری به اسرائیل هم توسط انگلیسی ها و بدون مجوز از امریکا و با پنهان کاری و نقض قوانین فی مابین دول طرفین قرارداد و انتقال بی سر و صدا به اسرائیل انجام گرفته است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
خودت فهمیدی چی گفتی اگه اینطوری بود که ژاپن هم میتونست پاسخ حملات آمریکا رو بده(حملات آمریکا به جاهای غیر نظامی بود)، لطفا با سند و مدرک صحبت کنید!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
عجیب ترین کامنتی بود که خوندم!! آلمان فقط یه همچین پروژه ای مد نظر داشت که سرویس جاسوسی بریتانیا آب سنگینی که برای اینکار در دست آلمانها بود رو دزدید و به آمریکا داد. یکم مطالعه کن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
فعلا که بمبهای شیمیایی المانها سهم ما بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
ببخشید من فقط کنجکاو شدم بدونم قیافه اینایی که به یه همچین کامنتی خیلی راحت و ریلکس مثبت میدن چیجوریه؟! خدایا با کیا شدیم 80 میلیون!
ناشناس
United States
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
مشغول حمام كردن بودم نور خيره كننده اي ساطع شد و بعد همه چي فرو ريخت وقتي با تقلا خودم را از زير آوار بيرون آوردم، انگار كه كابوس مي ديدم، شهري كه قبل از حمام رفتن يك شهر زنده و شلوغ بود حالا چيزي نبود جز يك زمين شخم خورده. تپه Eba كه فاصله زيادي با خانه ما داشت و اصلا ديده نمي شد حالا جلوي چشم هاي من بود، مردم در خيابان ها، برهنه و وحشت زده بودند، برايم تعجب آور بود كه لباس هاي پاره خود را در نياورده بودند اما وقتي نزديك تر رفتم ، فهميدم اين پوست هاي تن شان است كه قلفتي جدا شده و از بدنهايي كه حالا تركيبي از گوشت و خون بود آويزان است. باران گرمي مي باريد، اما آنچه مي باريد چيزي شبيه قير داغ و چسبنده بود. هيچ كس نمي دانست چه اتفاقي افتاده و هيچكس نمي دانست كه چاره و درمان اين بدن هاي متلاشي چيست، همه جيغ مي كشيديم نه از درد، درد را فراموش كرده بوديم ، فقط نمي خواستيم آنجا باشيم. دو روز قبل آمريكايي ها اعلاميه هايي را روي سرمان ريختند و از ما خواستند شهر را ترك كنيم. خواندن اعلاميه و ترك شهر قدغن بود. امپراتور همه پيشنهادها را رد كرده بود ما هم حق نداشتيم حتا لحظه اي به عبور از چيزهايي كه از نظر او حيثيت ژاپن بود ، فكر كنيم. حيثيث ژاپن تا سالهاي بعد ما را به ريشخند مي گرفت با تاول هاي متعفن و بچه هايي كه بدون چشم و ريه بدنيا مي آمدند!
خاطرات يك بازمانده ناكازاكي "تويومي هاشيموتو"
J. A.Siemes Hiroshima- August 1945"Bulletin of the Atomic Scientists
P.5
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
جالب بود مرسی...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
عجب امپراتور خود کامه ای
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
قابل توجه مدافعان رذالت و وحشیگری های حیوانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
آمریکاییها 48 ساعت قبل هشدار داده بودن پس بیگناهن!!!! آیا تمام مردم یک شهر با چند تا اعلامیه باخبر میشن؟! همشون میتونن ظرف 48 ساعت کوچ کنن؟! اگه نکردن باید کشته بشن؟! غربیا میگن "تروریست" کسی است که "انسانهای بیگناه" را میکشد (با هر توجیه سیاسی، نظامی، مذهبی، اقتصادی یا ...) در دنیای فعلی آمریکا و اسرائیل با همان تعریف خودشان از تروریسم بزرگترین تروریست و بزرگترین حامی تروریستها هستند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
سلام دوست گرامی. این سایت مجله ای که نوشتید رو رفتم دیدم. چنین مقاله ای توش نبود...
ناشناس
United States
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
ژاپن تسليم شده بود، حاصل كار دو ميليون كشته و كشوري شبيه به يك مخروبه بود. با آنكه ژنرال مك آرتور در كشتي ميسوري امضاي تسليم را از ژاپني ها گرفته بود اما با گذشت يك ماه از استقرار در پايتخت اين كشور هنوز امپراتور هيروهيتو را ملاقات نكرده بود. سرنوشت محاكمه وي و پايان دادن به سيستم امپراتوري يا بقاي امپراتوري را بر عهده ژنرال مك آرتور گذاشته بودند. مك آرتور از مقامات ژاپني خواست كه مقدمات ديدار از امپراتور را فراهم كنند. پاسخ ژاپني ها منفي بود اما وقتي مك آرتور با عصبانيت اعلام كرد كه:" اين دستور ژنرال برنده به امپراتور بازنده است و ديدار بايد در دفتر من صورت بگيرد"آنها هم كوتاه آمدند و مسوول تشريفات دربار را نزد مك آرتور فرستادند. شروط دربار اينها بود:" امپراتور خداست و كسي از مقامات دون پايه حق حضور در جلسه را ندارد، هيچ عكسي از ديدار گرفته نشود، و ژنرال آمريكايي اجازه دست دادن و لمس او را به خود ندهد"... امپراتور كه وارد اتاق شد، مك آرتور با او دست داد و سپس از شانه او گرفت و به سمت عكاس نگهش داشت تا عكسي از او گرفته شود، امپراتور مقدسي كه ميليونها نفر به خاطر او به كام مرگ رفته بودند حالا شبيه دانش آموزان مودب و حرف گوش كن شده بود...مذاكره پشت درهاي بسته اتفاق افتاد. امپراتور در آن ديدار از جا برخاسته بود و در برابر مك آرتور تعظيم كرده و خواهش كرده بود به ملت او فرصت دوباره برخاستن بدهد و تنها او را مجازات كند. مك آرتور دست اورا صميمانه گرفته بود و در نهايت كاري كرد كه نظام امپراتوري بدون محاكمه نماد ژاپن برقرار بماند تا ملت او با احساس اتحاد و الهام از نماد سنتي امپراتور، دوباره برخيزد، در عوض امپراتور بايد فرداي اون روز در نطقي به مردم ژاپن چند كلمه ساده را مي گفت:" من خدا نيستم، من هيروهيتو هستم و بابت اشتباهاتم متاسفم!".
Supreme Commander: MacArthur's Triumph in Japan.
Seymour Morris Jr.p.163
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
امپراطور ژاپن اينقدر مرد بود كه اشتباهاتش را بپذيرد اما امريكايي هاي جنايتكار نه تنها به جنايت خود اعتراف نكردند بلكه پنجاهمين سالگرد حمله به هيروشما را گرامي داشتند.
دکتر علی پیر نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
لعنت بر آمریکای جنایتکار و انیشتین صهیونیست که این بمبها را ساخت تا بر سر مردم مظلوم و بی پناه ناکازاکی و هیروشیما بیاندازند هری تومن که اصالتا یهود زاده بود و دارای عقده های روانی کوچک بینی بود و در کودکی از یک ژاپنی حسابی کتک خورده بود تلافی اون کتک خوردن را این چنین وحشیانه انجام داد همیشه وقتی از جنایتکاران معروف تاریخ نام می برند از استالین و چنگیز مغول و صدام ملعون و غیره نام می برند ولی نامی از این جرثومه فساد هری ترومن به عنوان یکی از خبیث ترین جنایتکاران برده نمی شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
چی میگی عمو جون ؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
خیلی زشته آدم به خودش بگه دکتر
خب بگو علی پیرنظر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
دکتر از شما بعید است واین گفتمان قهوه خانه ای درخورشما نیست وشما باید برای ما الگوی علمی ارایه بدهید ونه اینکه فلانی ازبهمانی کتک خورده بود ومثلا دماغش خون آمده بود وغیرو وبهتر نبود قدرت موج انفجاری واختلاف فشار ایجادشده درجهات افقی وعمودی وشعاع برد این امواج ومیزان آلایندگی رادیو اکتیو برحسب قدرت بمب رامی آوردید ووارد این وادی افسانه ای نمی شدند وبدانید که یکی ازمشکلات عظیم ما آنستکه آنانی که باید علمی صحبت کنند وبنویسند وارد وادی شعاری وسیاسی می شوند وبالعکس آنهایی که باید شعار بدهند وسخنرانی سیاسی کنند ادای علمیون رادرمی آورند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
انیشتن در پروژه منهتن هیچ نقشی نداشته فقط نامه‌ی او به رئیس جمهور سیاستمدارها رو از امکان پذیر بودن چنین کاری اگاه کرده
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
امریکا خیلی کشور خوب و ناز و متمدن و انساندوستیه. همه دنیا باید حقوق بشر و انساندوستی و دموکراسی و شرافت و صداقت رو از امریکا یاد بگیرند.امریکا چون دلش برای مردم دنیا می سوزد میخواهد اجازه ندهد جمهوری اسلامی که تا حالا چندین کشور را بمباران اتمی کرده باز هم منطقه را بمباران هسته ای کند. کلا امریکا و اسراییل خیلی ماه هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
فرزانه جون!! بازم که قرصات رو نشسته خوردی؟؟!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
ااااه حالمونو به هم زدی بابا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
ببخشيد منفي دادم خانم حق باشماست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
فرزانه خانم ظهر اب دوغ خیار خوردی جیگر؟
اکبر فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
خیر نفس جون، قورمه سبزی خوردم. شما چی میل کردی ناشناس جان، عزیزم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
جالب ترین نکته تو نظرها برام این بود که مردم انقدر بنا به دلایلی از ضد آمریکایی بودن زده شدن که حتی حاضرن با حرفای عجیب و غریب و شاخدار یه جایی هم که آمریکا واقعا جنایت کرده اون رو توجیه کنن!!
سپيدار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
امپراطور ژاپن و دور و برياش با تفكرات احمقانه شون و ملت ژاپن با سكوت و ترسشون از حاكميت كشور رو نابود كردن.
راشد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
ما به بنى اسرائیل اعلام کردیم که هر کس یک انسان را بکشد بدون اینکه او کسى را کشته باشد و یا فسادى در زمین کرده باشد مثل این است که همه مردم را کشته . مائده آیه 32
عزیزانی که این بمباران را شدیدا محکوم میکنند آیا حاضر هستند کشته شدن هزاران آمریکای، استرالیایی، چینی و ... را به دست ژاپنی ها محکوم کنند؟ گناه کشتن حتی یک انسان بی گناه به مانند کشتن تمام بشریت است و این کلام ذات مقدس پروردگار است! پس بهتر است با نفی جنگ در سراسر دنیا فارغ از نژاد و دین و ملیت و ... از وقوع فجایع دیگر جلوگیری کنیم.
به قول شیخ ابوالحسن خرقانی،
هر که در این سرا درآید.
نانش دهید و از ایمانش مپرسید.
چه آنکس که بدرگاه باریتعالی به جان ارزد،
البته بر خوان بولحسن به نان ارزد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
انداختن بمب و ناپدید کرد یه شهر توو چن دقیقه کار وحشتناکیه! خب چرا قول نمیکنین
Wehrmacht
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
اینکه ژاپن و آمریکا امروز با هم دوستن دلیل نمیشه که از این جنایت آمریکای جهانخوار ضدبشر فاشیست دفاع کنیم ...

جنایات آمریکا بخشیده می شود اما فراموش .... ابدا
ناشناس
Romania
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
من نمیدونم کی شما رو وکیل مدافع ژاپن کرده ؟ المان نازی 30 میلیون روس رو قتل عام کرد هنوز این دو کشور با هم رابطه دارند مقایسه کنید 30 میلیون رو با 200 هزار نفر انوقت هر دفعه نظر می دهید المانیها فوق العاده هستند ! جالبه 200 هزار نفر رو بکش بشو جنایتکار ! 30 میلیون نفر رو بکش بشو اریایی پاک هیتلر بزرگ ! و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
از برادر دوست و عزیزمون استالین بزرگ! نقله که مردن یک نفر تراژدیه و مردن یک میلیون نفر فقط یک آمار (عدد). کلا همه عادت داریم مسائل رو از زاویه ای ببینیم که دلمون میخواد یا به نفعمونه نه از دریچه واقعیت.
جنگ جنگه. توش حلوا خیر نمیکنن. تا بوده همین بوده و تا باشد همین باشد که طرفین از هرچه دارند استفاده میکنند. یک قول قدیمی رومی هست که میگه اولین چیزی که در جنگ قربانی میشه اخلاقه.
بمباران اتمی واقعا جنایت بیرحمانه ای بود. کشتار چینی ها توسط ژاپنی ها کشتار بیرحمانه ای بود. کشتار یهودی ها توسط نازی ها کشتار بیرحمانه ای بود. کشتار المانی ها بعد از جنگ توسط روسها کشتار بیرحمانه ای بود.
مگه واقعا کشتار بارحمانه! هم داریم؟
پس بیایید بجای کینه و نفرت و مرگ بر این و مرگ بر اون بذر دوستی بکاریم اگر نمیتوانیم لااقل شرایط رو به سمت جنگ پیش نبریم.
این "عقل" "انصاف" "نوع دوستی" " وطن پرستی" "شرافت" و ... میخواد که بنده در هیچیک از دولتمردان "دنیا" نمیبینم. پس بر عهده من و شماست که بازیچه بازی های دولتمردان نشیم و طرفدار و اشاعه دهنده فرهنگ صلح باشیم. صلح با همه. فارق از دین و مذهب و مرام و عقیده و نژاد و رنگ پوست و قومیت و .....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
جای این بمبا یه بمب به نزدیکیه محل زندگی امپراسور ژاپن میزد تا حساب کار دستش بیاد بهتر بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
یکی نیست که عکسهای چند سال بعدا ز حمله اتمی را نشون بده که مثلا بعد از ۵ سال شهر چی شد بعد از ۱۰ سال چی بعد از ۲۰ سال چی و بعد از ۷۰ سال چی
آیا اونها بعد از بمب باران نشستم دست روی دست گذاشتن و شعار دادن یا با کار و تلاش قضیه رو برام گردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
آقای توجیه گر جنایت حالا بمب دوم برای چه بود؟ داخل آمریکا هم یک نفر نیست به این توجیه نخنده شما چرا کاسه داغ تر از آشی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
امان از دست این موجود دوپا
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
مرگ بر جنایت و مرگ بر سلاح های کشتار جمعی.امیدوارم روزی برسد که بشریت نابودی آخرین سلاح های کشتار جمعی را جشن بگیرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
آقایون داداشیا توجیه گرا!!! قابل توجه اینکه این توجیهات شما که با افتخار از سر علم و دانش! شما صادر شده برای جنگل و قانونهای مخصوص خودشه. انسانها سالهاست حداقل به ظاهر متمدن شده اند و تلاش می کنند بر اساس خوی انسانی (حتی به ظاهر) با هم رفتار کنند. کجا جواب جنایت جنایته؟!! تو این دنیایی که حیوان به حیوان رحم میکنه این حیوان صفتیها و وحشیگری ها هم نیاز به توجیه شما و نشر دانسته هاتون نداره. خود اونهایی که این کارها رو کردند شرمسارند. ( مانند شرمساری و اعتراف به زدن هواپیمای ایران ایر) سعی کنید لااقل به ظاهر هم که شده اصول تمدن انسانی رو رعایت کنید.
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
مرگ برآمریکا . مرگ بر انگلیس
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین