bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۶۷۹۶

(تصاویر) رضاخان در زمان وزارت جنگ

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
24 خرداد 1302 مشیرالدوله آخرین کابینه قبل از نخست وزیری و سپس سلطنت رضاخان را به مجلس معرفی کرد؛ رضاخان در این کابینه برای آخرین بار به عنوان وزیر جنگ منصوب شد.

به گزارش مجله تاریخ فرادید،کودتای سوم اسفند 1299 یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران به شمار می آید که موجب قدرت گرفتن رضاشاه و بیش از پنج دهه سلطنت او و فرزندش شد. در این تاریخ دولت انگلیس در راستای جلوگیری از نفوذ شوروی به دنبال تغییر قدرت در ایران بود و با کمک سید ضیاءالدین طباطبایی به عنوان چهره سیاسی و رضاخان میرپنج فرمانده قزاق‌ها برنامه ای برای کودتا طرح ریزی کرد؛ بر این اساس مقرر شد رضاخان و قشون قزاق تهران را فتح کنند و سپس اداره دولت به سید ضیاء سپرده شود.

در سحرگاه سوم اسفند فوج قزاق به فرماندهی رضاخان وارد تهران شدند و با مختصر زد و خوردی با ژاندارمری، تهران را تصرف کردند. بلافاصله پس از تصرف تهران احمدشاه قاجار از روي ترس و ناچاري، رضاخان را به عنوان فرمانده کل قوا و سيدضياء را به سمت نخست وزيري منصوب کرد. گرچه دوران نخست وزیری سیدضیاء چندان به درازا نکشید و او سه ماه بعد جای خود را به قوام داد اما رضاخان که عنوان سردار سپه و شمشیر مرصع را از احمدشاه دریافت کرد چهار سال بعد توانست قدرت را به تمامی در دست گیرد.

او در هفتم خرداد پس از کودتا برای اولین بار توسط سید ضیاء به عنوان وزیر جنگ منصوب شد و تا برکناری نخست وزیر در این منصب باقی ماند. رضاخان پس از نخست وزیری قوام نیز دوباره به عنوان وزیر جنگ معرفی شد تا اینکه در کابینه مشیرالدوله در 24 خرداد 1302 برای آخرین بار به عنوان وزیر جنگ معرفی شد؛ در همین کابینه دکتر مصدق نیز به عنوان وزیر امور خارجه حضور داشت.

عکس هایی که در زیر مشاهده می کنید مربوط به دوران وزارت جنگ رضاخان سردار سپه است. در یکی از عکس ها که احتمالا متعلق به آنتوان سوریوگین است شمشیری که احمدشاه به او هدیه داده نیز دیده می‌شود. در آخرین عکس نیز رضاخان سردار سپه در کنار "شومیاتسکی" سفیر شوروری در تهران دیده می شود.

(تصاویر) رضاخان در زمان وزارت جنگ

(تصاویر) رضاخان در زمان وزارت جنگ

(تصاویر) رضاخان در زمان وزارت جنگ

(تصاویر) رضاخان در زمان وزارت جنگ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اقا بهروز اندیشیدن ومطالعه کردن خوب چیز ی هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
فراموش نکنید رضا خان میخواست اعلام جمهوری کنه که بعضی ها نگذاشتند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
کاری ندارم که ایشان چه جور آدمی بوده اما هر چه بوده در زمان خودش کارهایی انجام داده که ما الان از آنها بهره مند هستیم باید یادبگیریم که همه چیز را سفید و یا سیاه نگاه نکنیم و خاکستری بنگریم . ایشان به چه دلایلی خائن بوده و چه خدماتی انجام داده است وقتی به مسائل به این شکل نگاه شود آنگاه جهان بینی مان دچار تحول بنیادین خواهد شد. دوستان خدمات و اشتباهات ایشان را به اطلاع دیگران برسانند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
چشم هاش رنگی بوده.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
عجب قدر قدرتی بود با شنیدن عبور روسها از ارس به انگلیسیا پناه برد و داوطلبانه رفت موریس. ایشان برای قلع و قمع ایرانیا شیر شیر بودند ولی در مقابل اجانب موش موش. عکس آخری گویای همه چیز است.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸۸
Bahram
Turkey
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
قاتل فرهنگ و زبان اقوام ایرانی.......
ناشناس
Germany
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
من دیکتاتور بودن رضاخان رو قبول دارم
اما اقوام که میگی برادر من این اقا اتفاقا زرنگ بود پرشیا رو تغییر داد به ایران
دوم اینکه فرهنگ عربی رو سعی کرد نابود که به زور وارد کشور شده بود
سوم اینکه منجربه توسعه نظامی و اقتصادی و جامعه ایران شد
اثرات کارهایی که کرده هنوز بعد از دهها سال پابرجا مونده کارهایی که همچنان خیلی ها نمیتونن انجام بدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
به عنوان یک آذری مسلط به زبانهای آذری و ترکی درد شما رو خوب می دونم. یکپارچگی ایران خار چشم کسانیه که در آرزوی تجزیه ایران به سر میبرند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
مرگ بر اتاترک جنایتکار
رعنا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
من در جواب شما حرفی ندارم بزنم دوست عزیز فقط میگم اینقدر که حرف میزنید ایکاش مطالعه می کردید
ناشناس
United Kingdom
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اولا پدرش اصالتا ترک باکو بوده خودشو پهلوی کرده بود ثانیا تمام اصلاحاتش کپی برداری از آتا ترک بود.
ثالثا دست نشانده انگلیس بود.
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
خدا لعنتش کنه... ای کاش بعد از قاجار پهلوی ها نمی آمدند و به جای آن انقلاب اسلامی میشد... امروز هرچه مشکل داریم در ایران از تبعات کارهای پهلوی هاست
ناشناس
Germany
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
منفی ها رو بشمار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
درست عکس شما می اندیشم جناب بهروز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
خیانت های قجر به مراتب بیشتر بود
تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
ناشناس 12:43،چون حقیقت ندیدند ره افسانه زدند .متوجه شدی!
صالح صدر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
....این جملت نشان دهنده سطح سوادته: امروز هرچه مشکل داریم در ایران از تبعات کارهای پهلوی هاست ...خوش به حالت راستش رو بخوای ادم هر چه کمتر سواد داشته باشه راحت تره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
با کی شدیم ۷۰ میلیون. ای خداااااااااااااااااااااااااا
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
این فرد احمق و پسرش بدجوری خوار و ذلیل شدن دوتاشونم یعنی موقع فرارشون مثل موش شده بودن ( یکی به موریس یکی هم آواره و سرگردان عالم)
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
معلومه در مورد کارهایی که ایشان برای ایران انجام داده هیچ نمی دونی!!! فهرست کارهایی رو که ایشان انجام داده برای ایران از اینترنت جستجو کن!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
احمق خودتی. رضاشاه قابل قیاس با پسرش نبود
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
احمق تویی مزدور
ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
این منفی ها چه میکنه!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
یکی از سرداران مبارزه با فساد اقتصادی ایشون بوده.بدون پول نفت کیلومترها راه آهن وجاده ساخت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
و جای تاسف و تعجبه که با پول نفت هنوز اون جاده ها شریان اصلی حمل و نقل کشورند. وضعیت راه اهن و توسعه ناچیز اون که از بهترین وسایل حمل و نقله هم که تاسف آوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
ممکن است هر کسی رضا خان را دوست داشته باشد یا نداشته باشد ولی تاریخ را نمی توان تحریف کرد رضا خان خدمات ارزنده ای را برای ایران انجام داد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
دقیقا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
باید واقع بینانه اندیشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
رضا شاه البته!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
رصا شاه علی رغم اینکه دیکتاتوریش قابل دفاع نیست اما خدمات مهمی به مملکت کرد که نتیحه استفاده از افراد بزرگی همجون مرحومان داور فروغی بهار قوام و عیره بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
ای کاش رضاخان و فرزندش با پایبندی به قانون اساسی مشروطه و احترام گذاشتن به آن ،فقط سلطنت میکردند و نه حکومت
متین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
هر چی هست با وجودی که اصل و نسب درستی نداشته اما اعتماد به نفس بالایی داشته است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
قجر ها كه كلا اصل و نصب ازشون شره ميزد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
اگه اینو نگی چی بگی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
خب درست میگه دیگه اصل و نسب درخشانی نداشته ولی آیا اصل و نسب شرط لازم و کافی برای خدمته؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
37 نظر غیر قابل انتشار؟ سه نظر منتشر شده و تعداد مثبت و منفی های معنی دار .....
ارتین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
خدماتش تو اون دوره کم نبود بی انصاف نباشیم!
یاشار
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
توی همه عکسها یه جور خاصی مغروزه اما در عکس آخر در مقابل سفیر شوروی رام رامه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
رضاخان دستاوردهای مشروطیت را ویران کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
در مورد سیاست درسته ولی بقیه دستاوردا از جمله اموزش و دادگستری مدرن و پلیس مدرن رو به سرانجام رسوند
همساده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
آقو ما یه چن روزی تو بیخبری غوطه ور بودیم گفتیم بیویم یه سری تو اینترنت بیبینیم چه خبره
از قضاااااااا تا اومدیم نظر بدیم مردم از نظراتمون مستفیض بشن برامون ایمیل اومده :

" کاربر گرامی
با سلام

شما به صورت ژنتیکی و مادرزادی غیر قابل انتشار هستید لطفا اظهار نظر نفرمایید "

یعنی الان له له هستما داغون داغون
هههههههههههههههههههههههههههههههههه

پ.ن.
انتشار یافته : 12
غیر قابل انتشار : 38
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
دیکتاتوری منظم یا دموکراسی بی نظم؟

مسئله این است...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
چه کار سختی داره ممیزی فرارو تو این صفحه!!! عرق از سر و روش میریزه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
آره والا
ali
United States
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
رضا پالانی میر پنج. قبل آن قحطی بزرگ در ایران. جنگ ایران با روس.چه بدبختی ها که ندیدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
شما مثل اينكه كاملاً يادته اون روزها رو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
من احساس میکنم که + یا _ ه رو خود سایت انجام میده و بدتر از اون خودش یه نظری رو منتشر میکنه که میدونه مردم منفی میدن(بخاظر جو روانی جامعه) بعد میشینن منفی هارو میشمارن
فرارو مدیونی اگه سانسورش کنی
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
یعنی خود تئوری توطعه هستیاااااا.
برو خودتو درمان کن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
کافر همه را به کيش خود پندارد، شما خوراکتون بي قانوني و زوره به فرارو چرا تهمت ميزني؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
هیچ کس عهد نامه ترکمنچای و قانون اپیلاسیون که این آقای خیانت کار رواج داده بود رو از یاد نمیبرد خوشبختانه تاریخ قابل تحریف نیست ننگ بر وی و پسرش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
ها ها ها.... !!!!! ترکمنچای و اپیلاسیون !!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
متاسفم برات
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اپیلاسیون نه مجید جان! کاپیتولاسیون. البته یکی مثل جنابعالی با این سطح سواد باید هم نظرت اینجوری باشه.:-)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
عزیز جان کاپیبتولاسیون نه اپیلاسیون!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
عهد نامه ترکمنچای که در زمان فتح علی بوده، چیزی که نمی دانی نگو!
نامي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
قانون اپيلاسيون؟!
زائر غريب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
يعني من هلاك اين قانون اپيلاسيون تو هستم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
آقا این طنزه! منفی ندین بابا، آخه ترکمانچای و اپیلاسیون؟؟؟!!!
ناشناس
United States
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
قانون اپیلاسیون؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
آقا اپیلاسیون ؟؟!!!!!! یا کاپیتالسیون؟
میدونی اپیلاسیون به چی میگن؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اپیلاسیون!!!! مگه آرایشگاهه!!! اون کاپیتولاسیونه آقای مورخ دانشمند
امين
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
اينايي كه طرفدار استبدادن دقيقا فازشون چيه؟ همه كارهايي كه دو تا پهلوي ملعون كردن در سايه قانون و جمهوريت هم قابل انجام بود كي ميخوايد بفهميد كه در نبود آزادي و قانون بودن بقيه چيز ها ديگه مهم نيستن
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اشتباهی + دادم
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
من البته باید اضافه کنم که توسعه امرانه ایی که رضاخان در پیش گرفت یعنی برخورد پلیسی به اقوام و گروه و جامعه-امری لازم و ضروری بود.
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
فرارو ایشون رضاشاه هستند نه رضا خان !!!تاریخ رو تحریف نکن!!
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
هنوز شاه نشده بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
واقعا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
در برهه ای از تاریخ که ایشون قدرت را بدست گرفت هیچ سیستمی غیر از دیکتاتوری جواب نمیداد.
ساده لوحانه است اگر فکر کنیم با اون ملت عقب افتاده و خرافاتی میشد دموکراسی ایجاد کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
در جواب کسانی که دیکتاتور بودن رضا شاه رو علم کرده اند باید گفت بلی، رضا شاه یک دیکتاتور اصلاح گر بود و مسلما اگه با اون روش حکومت نمی کرد نمی توانست آن همه خدمات ارزنده رو تو اون برهه تاریخی انجام بده و مطمئن باشید خوزستان و خیلی از مناطق دیگر اکنون جزو ایران نبودند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
کاملا درسته
بیست و سی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
رضاخان ملعون ديكتاتور وحشي بود...........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
حالا چرا انقدر عصبانی؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
چه خوبه آدم مخالفی مثل شما داشته باشه
قلی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
وحشی خودت هستی که بون علم به تاریخ و روندتوسعه در ایران حرف نیزنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
درست مثل اسد.
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
همین مثبت و منفی هایی که مردم در مورد رضا شاه و کارهایش که داده اند را ببینید و بعد با منفی هایی که مردم در مطالب مربوط به قاجارها از قبیل اون عکس ضل سلطان ملعون گذاشته بودند را مقایسه کنید.این مثبت و منفی ها گویای همه چیز است
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
100سال دیگه مردم همین منفی هارو به همینایی که مثبت گرفتند میدن ما اینجور ملتی هستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
فرارو رو ول كنى يا دنبال شاه ملعون ميره يا رضا قلدر ويا............البته ارباب بزرگ امريكا كه نور چشمه!!!
اصغر
Romania
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
فرارو انگار خیلی دلت برای رضا خان تنگ شده انشالله با رضا خان محشور شوید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
فرارو متحصص سوزوندي ها؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
عکس های ایشان اونجوری که توی کتابهای تاریخ ما وصفش می کردن نبود.
خیلی بی آلایش و خاکی بوده است.

من که نمی دونم ایشان چه کاره بوده است ولی آرزو می کنم که خداوند همه کسانی که به ایران خدمت کرده اند را رحمت فرماید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
یک سوالی که به نظر من حتما باید در علوم انسانی کشور بهش پرداخته بشه اینه که چرا همواره تعادل قدرت در ایران به سمتی پیش میره که تمام قدرت دست یک نفر بیفته و سایر رقبا حذف بشن؟ و تعادل پایداری با وجود تعدادی از فعالان سیاسی رخ نمیده؟ این سوال را برای این مطرح کردم که در مورد رضاخان اگر بررسی کنید متوجه میشید بیشتر خدمات ایشون در زمان وزارت و نخست وزیری و اوایل سلطنتش بوده. بعد از اون(تقریبا از 1315) که تمام قدرت میفته دست ایشون خدمات رو به افول و حذف افراد برجسته نظیر داور و فروغی رو به افزایش میگذاره. تقریبا تمام تاریخ ایران همین روند را داشته و شاهان مهم بعد از دوره رونق وقتی تمام افراد برجسته را به عنوان تهدید سلطنتشون حذف کردن شروع به یکه تازی فردی کردن.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
در اینکه کودتا کار انگلیس بوده تردیدهای جدی و فراوان وجود دارد. مطالعه جدی درباره احوال و شرایط ایران در آن زمان میتواند به خوبی در این زمینه راهگشا باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
همین که به سر و وضع و لباس و ظاهرش تو اون شرایط اهمیت میداده خیلی مهمه
آذر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اين بيست و سي و ناشناس كه حتي هويتي هم براي خود قائل نيستند در تمام ساعات و در همه اخبار اظهار نظرهاي غير كارشناسي و من درآوري ميدهند يعني شغلشان اين است ؟از كجا حقوق ميگيرند ؟
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
سلام
ضمن احترام به نظرات کاربران عزیز باید یه خاطره ای براتون تعریف کنم . در محله ما پیرمرد اصفهانی بود با لهجه غلیظ . همیشه فحش به رضا شاه می داد ولی تعریف هم ازش می کرد . می گفت تو اصفهان شتشوی مرده ها و خاک کردن اونها در هر محله بود و از زمان رضا شاه به بعد این موضوع عوض شد و به خارج از شهر منتقل شد .
مردم شناسنامه نداشتند که اون وقت ها می گفتن "سه جلد" که بعدها شد شناسنامه.
واکسن را ترویج داد.
بهداشت عمومی رو ترویج داد.توی اصفهان فاضل اب ها در شهر جاری بود . حتی بجای کود حیوانی ، از کود انسانی در کشت سبزی جات استفاده می کردند...
خلاصه خیلی تعریف کرد از اون چیزهایی که دیده بود.
دوستان اگر مستبد بود ، لازمه مدیریت در اون زمان بود.ولی بسیار باهوش و سیاستمدار بود .
لطفا در اظهار نظرهاتون انصاف رو در نظر داشته باشید.
دورد بی پایان بر کسانی که به ملت و مردم ما خدمت کردند و حتی نامی از آنها نیست .باتشکر
tough boy
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
خیلی برام جالبه

کسی که بزرگترین دانشگاه خاورمیانه رو تاسیس کرد رو یه انسان بی سواد می دونن خب شما با سوادا چی کردید ؟؟؟؟
همت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
اختلاس
............................
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین