bato-adv
کد خبر: ۱۹۹۶۸۹
صادق زیبا کلام در گفتگو با فرارو بررسی کرد

پایین‌ترین نمره دولت روحانی

هر چند آقایان و همراهان آقای روحانی دوست دارند قمپز در کنند که در دفتر تحقیقات استراتژیک، پایه مکتب نیاوران را بنا نهادند و متکب نیاوران خاستگاه اعتدال است و سال ها تحقیق و کار جمعی توانسته است پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد سال گذشته را رقم بزند اما...
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
هر چند آقایان و همراهان آقای روحانی دوست دارند قمپز در کنند که در دفتر تحقیقات استراتژیک، پایه مکتب نیاوران را بنا نهادند و متکب نیاوران خاستگاه اعتدال است و سال ها تحقیق و کار جمعی توانسته است پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد سال گذشته را رقم بزند اما ...

فرارو-
یک استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دولت در حوزه اطلاع رسانی و رسانه بسیار ضعیف است گفت: اگر بخواهیم به حوزه های مختلف دولت یازدهم نمره ای بدهیم با وجود آنکه از برخی از آنها هیچ اطلاعی ندارم از جمله صنعت یا کشاورزی باز هم حوزه اطلاع رسانی و رسانه پایین ترین نمره را خواهم داد.
 
صادق زیباکلام، تحلیل گر مسائل سیاسی، ضمن بیان این مطلب، در گفتگو با فرارو، درباره انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از ضعف اطلاع‌رساني دولت که معتقد است نمونه ای از آن در مورد قیمت خودروها بروز پیدا کرده است، گفت: من هم کاملا معتقدم که دولت آقای روحانی در حوزه اطلاع رسانی ضعیف است و این ضعف هم از ابتدای آغاز به کار دولت بوده و روز به روز هم بیشتر شده است.
 
وی با بیان اینکه اجازه دهید پیش از آنکه به ضعف دولت در حوزه اطلاع رسانی بپردازم نکته ای را درباره قیمت خودرو عرض کنم گفت: تعیین قیمت خودرو آیینه تمام نمای یک اقتصاد ایرانی است. تعیین قیمت خودرو و اساسا صنعت خودرو در ایران به یک مسئله گریه دار تبدیل شده است.
 
این استاد دانشگاه افزود: حداقل دو سالی می شود که مسئله تعیین قیمت خودرو در کشور مطرح است اما به دلیل آنکه اقتصاد ما آنقدر درمانده و فشل است نه دولت گذشته و نه دولت فعلی نتوانسته‌اند مسئله ای به این  سادگی را حل و فصل کنند.
 
وی ادامه داد: در ایران صنعتی به نام خودروسازی وجود دارد که نه دولت، نه مصرف کننده، نه سازمان حمایت از مصرف کننده نه نیروی انتظامی که معترض به آمار بالای تلفات ناشی از تولید خودروهای بی کیفیت است و نه محیط زیست از آن راضی نیستند. پای بحث قیمت هم که به میان می آید به جمع معترضان، تولید کنندگان هم اضافه می شود. بنابراین خودروسازی یک صنعت تولید کننده نارضایتی است.  
 
زیباکلام تصریح کرد: با این حال و با وجود این حجم از نارضایتی یک متولی وجود ندارد که بتواند از جنبه تولید، کیفیت و قیمت رضایت همه را جلب کند. بنابراین صنعت خودروسازی آینه تمام نمای اقتصاد کشور است. بر این اساس چطور انتظار داریم که این اقتصاد در افق 1404 به اقتصاد برتر تبدیل شود و یا بتواند در عرصه جهانی به الگویی برای کشورهای دیگر تبدیل شود.
 
وی ادامه داد: اما در خصوص بحث اطلاع رسانی دولت آقای روحانی باید عرض کنم که آقای روحانی از یک حزب سازمان یافته و ریشه دار و کارکرده و آشنا به امور که همراهان او قبلا با هم کار تشکیلاتی داشته اند به سمت ریاست جمهوری نرسید.
 
این استاد دانشگاه تاکید کرد: هر چند آقایان و همراهان آقای روحانی دوست دارند قمپز در کنند که در دفتر تحقیقات استراتژیک، پایه مکتب نیاوران را بنا نهادند و متکب نیاوران خاستگاه اعتدال است و سال ها تحقیق و کار جمعی توانسته است پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد سال گذشته را رقم بزند.
 
زیباکلام با بیان اینکه این حرف هایی که برخی همراهان و دوستان آقای روحانی مطرح می کنند از جنس حرف های احمدی نژادی است گفت: واقع مطلب این است تا 72 ساعت قبل از برگزاری انتخابات، شاید خود آقای روحانی هم باور نداشتند که می توانند پیروز انتخابات باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه یک سری عوامل دست به دست هم داده اند که زمینه پیروزی آقای روحانی در انتخابات را رقم زد گفت: رد صلاحیت آقای هاشمی، حمایت آقایان هاشمی و خاتمی از آقای روحانی، حمایت همه جانبه اصلاح طلبان و کناره گیری عارف از جمله عواملی بود که دست به دست هم داد تا پیروزی آقای روحانی در انتخابات رقم خورد.
 
این استاد دانشگاه افزود: بنابراین مجموعه عواملی سبب شد تا گروهی که تا پیش از این برای حوزه های مدیریتی فکری نکرده بود و برای بخش های مختلف اجرایی طرح و برنامه ای نداشت وارد پاستور شود تا آن وقت بنشینند کنار هم و مدیران خود در حوزه های مختلف را انتخاب کنند.
 
وی ادامه داد: در این بین دولت مجبور شد در برخی جاها امتیازاتی به رقبا و حتی جریاناتی که همفکرش هم نیستند بدهد که از یک سو مثلا شعار اعتدال را در عمل به منصه ظهور برساند در حالی که اعتدال معنی اش دادن امتیازات مفت به رقبا و مخالفان نیست و از سوی دیگر در مسیر حرکت خود از حملات و هجمه های رقبا و مخالفان در امان باشد. 
 
زیباکلام تصریح کرد: دولت برای آنکه متهم به نزدیکی بیشتر به اصلاح طلبان نشود، خود را از انتخاب مدیران شایسته و کارآمد این طیف محروم کرد و حتی در برخی مواقع در برابر فشار مخالفان روی انتخاب آنها پافشاری نکرد.
 
وی تاکید کرد: این ها را شما قرار دهید کنار افراد نزدیک به آقای روحانی که متاسفانه بسیاری از آنها افرادی متکبر و جاه طلبی هستند که حضورشان بیش از آنکه بار دولت را سبک کند آن را سنگین تر کرده است و با اعمال و رفتار و کردارشان سبب شده اند که شاهد ریزش هوادران دولت حداقل در بدنه رسانه ها باشیم.
 
زیباکلام افزود: در مصاحبه های مطبوعاتی و یا اجتماع های به اصطلاح اصحاب رسانه، هنوز هم شاهدیم که رسانه های مستقل جایی برای ظهور و بروز پیدا نمی کنند و یا به آنها این فرصت داده نمی شود که به جمع هایی که رییس جمهور حضور دارند راه پیدا کنند.
 
وی ادامه داد: از طرف دیگر همین جمع مدیران رسانه ای رییس جمهور به عنوان مشاور آقای روحانی نتوانسته اند یک سخنرانی تلویزیونی رضایت بخش ترتیب بدهند تا تردید آنهایی که 24 خرداد رای خود به روحانی را به صندوق های رای انداختند را برطرف کند و آنها را به این اطمینان برسانند که خوب شد چنین انتخابی کردیم.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: ممکن است دولت در حوزه های دیگر ضعف هایی داشته باشد مثلا در حوزه صنعت کشاورزی و... که چون بنده اطلاع و تخصصی درباره آن ندارم نمی توانم اظهار نظر کنم امادر حوزه سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای و وزارت علوم هر چقدر دولت نمره خوبی به دست آورده است در حوزه اطلاع رسانی ضعیف بوده است و نتوانسته است افکار عمومی را در حمایت از دولت بسیج و همراه کند.
 
وی تاکید کرد: شما مقایسه کنید با بهره ای که احمدی نژاد و دولتش از رسانه ها برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی می‌بردند  با دولت آقای روحانی، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.  
 
زیباکلام با بیان اینکه متاسفانه نگاه مدیران دولت روحانی اعتماد به رسانه ها به خصوص رسانه های همسو نیست گفت: خوب است یک نفر از نزدیکان دولت به مدیران و وزرای دولت بگوید کسانی که از شما محبوب تر بودند روزی که پشت کردند به رسانه ها زمین خوردند شما که جای خود را دارید.
 
وی در خاتمه گفت: به عقیده من تاکنون هم اگر دولت آقای روحانی نزد افکارعمومی تا حدودی موفق جلوه کرده است - که البته بنده معتقدم در بسیاری حوزه ها بی تردید موفق هم بوده است اما چون اطلاع رسانی درست نمی شود مردم در جریان قرار نمی گیرند- این موفقیت را باید مرهون خراب کاری های دولت احمدی نژاد دانست و دولت روحانی نان ناکارآمدی دولت احمدی نژاد و اصولگرایان را تاکنون خورده است که این نان ها روزی تمام می شود و آن وقت باید دید دولت چه می خواهد بکند تا همراهان خود را راضی کند.
خداجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
من هم با سخنان اقای زیبا کلام موافقم ،اما انچه نباید فراموش شود انست که برای راه اندازی یک ماشین که سالها خراب بوده وازمسیر اصلی خارج بوده است انرزی ونیروی زیادو وقت زیاد لازم است.واقع بینی ایجاب میکند که انسان صبرکند تا خرابیهای 8 ساله حداقل در دوسال ترمیم شود.دراین میان نقش صدا وسیما که سازمخالفتش 180 درجه میباشد واویلا است،ومطمنا خیز اقای زیباکلام نیز درراستای تعویض ریاست صدا وسیما میباشد.
ولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور چی شد ?
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اگر كسى از اطرافيان رييس جمهور با آقاى زيباكلام برخورد متكبرانه اى داشته من از جناب زيباكلام عذرخواهى ميكنم و خواهش ميكنم اجازه بدهند حمايت مردم از دولت سست نشود . اگر روحانى شكست بخورد رييس جمهور بعدى معتدلتر يا اصلاح طلبتر از او نخواهد بود . اگر تيم رسانه اى دولت ضعيف است ؛ رسانه هاى اصلاح طلب و امثال آقاى زيباكلام ميتوانند آنرا تا حدى جبران كنند نه اينكه خودشان قوز بالاى قوز بشوند .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اعتدال ربطی به اصلاح طلبی نداردومعنی درحال حاضر حفظ وضع موجود می باشدالبته درین راستا روحانی اقداماتی درزمینه بهداشت جلوگیری از افزایش شدید قیمتهاوتبلیغات سیاست خارجی (فقط درمحدوده هسته ای)وپاره ای از ناهنجاری های خودسران داشته است که قابل تقدیر است اما درزمینه اقتصاد واشتغال وآزادی های مصرح درقانون اساسی بعید است بتواند کار مفیدی انجام دهد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
پایین ترین نمره رو باید بابت وزیر آموزش و پرورش بهش داد .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
آستاد زیبا کلام ،صریح، روشن و عالی مثل همیشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
پایین ترین نمره اقای روحانی مسئله اشتغال است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
پایین ترین نمره رو باید به اتخاذ سیاستهای رکودی و عدم توجه به بروز نشانه های ورشکستگی در بخشهای کلانی همچون مسکن داد.
پایداری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
نظری ندارم.
ایران آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
"دولت روحانی نان ناکارآمدی دولت احمدی نژاد و اصولگرایان را تاکنون خورده است"
هرچند بسیاری از صحبتهایشان را قبول ندارم ولی در این یه مورد که در 2 سال آخر دولت احمدی نژاد اتفاق افتاد(چسبیدن به مشایی ،پرونده سازی علیه دیگران و رها کردن بازار) کاملا موافقم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
فعلا" که بزرگترین وفراگیر ترین رسانه یعنی صدا وسیمای میلی شده بلند گوی دلواپسان !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
پایین ترین نمره رو باید بابت وزیر آموزش و پرورش بهش داد
سیاوش
UNITED STATES
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اِ استاد کی آزاد شد مگه زندان نبودن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
پایین ترین نمره طرفداران روحانی توهین به ریس جمهور اسبق است
ققنوس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
کجا روحانی خودش رو اصلاح طلب معرفی کرده؟!
گویا سهم خواهی جریان اصلاحات وارد مرحله ی تازه ای شده!
ياس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
جالبه احمدي نژادباپشتيباني اصولگرايان رييس جمهورشدوگفتندايشان به سهم خواهان اصولگراپاسخ منفي دادوحالاهم كه روحاني باپشتيباني اكثراصلاح طلبان راي آوردمي گويندجريان اصلاحات واردسهم خواهي شده است وروحاني نبايدپاسخ مثبت به خواسته دهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
چقدر این واژه ی اصلاح طلب برای بعضی ها آلرژی زاست !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
لطفا یک منبع از سخنان آقای روحانی که خودش رو اصلاح طلب معرفی کرده بذارید...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
آدم دستش جلوی هیچ اصلاح طلبی نباید دراز کنه. چون تا آخر عمر چوب منت میزنن تو سرت که ما بودیم و ما بودیم. همشون همین و میگن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
یاس رای به احمدی نژاد رای به اصول گرایی نبود رای به خود احمدی نژاد بود شما فکر می کنی این همه رایی که احمدی نژاد تو روستا آورد رای به اصول گرایی بود ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
پروژه عبور از روحانی در حال اجرا ست!
گویا اصلاح طلبان احساس خطر کردن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
کار آقای زیبا کلام نقد سازنده و از سر دلسوزی است ، بهتر است از انگ زدن به دوستان واقعی مردم بپرهیزیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
ناشناس 12:36 شما اول پروژه عبور از روحانی را توضیح بده.این پروژه عبور هم شده مثل ساپورت خانمها.
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
از روحانی به کجا عبورکنند؟
وقتی اصلاح طلبان در تنگنای شدید قرار دارند و امکان هر نوع فعالیت سیاسی از اونها سلب شده و خاتمی ممنوع البیان،چه کاری از اصلاح طلبان بر میاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
"قمپز در کردن " بعضی از آقایان و همراهان دکتر روحانی رو خیلی خوب آمدید استاد.
آقای روحانی رایشون رو واقعا مدیون آقایان خاتمی، هاشمی و عارف هستند و لاغیر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
+++++++++++++++++
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
تکنوکراتهایی مثل نوبخت ، نهاوندیان، نعمت زاده و سیف مردکارزار این مملکت از هم پاشیده نیستند و باید با اقتصاد دانهای مردمی جایگزین شوند.
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
نمره ضعیف دولت در پیگیری وعده های انتخاباتی است که کاملا فراموش شده و آقایون به روی خودشون هم نمیارن .

حل پرونده هسته ای در 6 ماه

حل مشکلات اقتصادی در 100 روز

حل مشکل دریاچه ارومیه

اصلاح فاز دوم یارانه

تثبیت قیمت ها

و مشکلات فرهنگی که ایجاد کردند مثل تکربم شیر و خورشید و ... بماند .

اگر ترسی ندارید سانسور نکنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
نه خیالت راحت چرا سانسور کنن هروقت استادت نفت رو آورد سر سفرۀ مردم بعد بیا نظرت رو بذار تا در موردش بحث کنیم اینایی که گفتی عزیز دلت توی 8 سال سیاه به بار آورده و تا 80 سال هم مردم ایران اثراتش رو احساس خواهند کرد
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
حتما انتظار داشتین همه مشکلات یک ساله حل بشه دریایی که بیش از چهارده ساله که خشک شدنش شروع شده توی یک سال پر اب بشه اشتغالی که سی ساله حل نشده درست بشه همه برن سر کار اشتباه نکنید روحانی معجزه گر نیست این رو همون وقتی که رای دادین باید میدونستید من با افتخار به دکتر روحانی رای دادم تا عقلانیت به مدیریت کشورم برگرده تا وقتی رییس جمهورم حرف میزنه خجالت نکشم ,من با افتخار میگم من به اقای روحانی رای دادم وامیدوارم موفق باشند.
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
تا کی هر کس انتقاد بحقی داشت و از وعده های عمل نشده گفت به او تهمت احمدی نژادی بودن می بندید؟
دفاع کورکورانه و اجازه نقد ندادن با این اتهامات شبیه همان رفتار احمدی نیست؟!
گمنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
حرفاتو باید طلا گرفت برادر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
این وعده ها برای آوردن بود شما چقدر ساده هستید که باور کردیید
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
میشه بگی روحانی کی گفت مشکلات اقتصادی در 100 روز حل می شود"!!!!؟
رسوای دو عالمید شماها...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اجی مجی لا ترجی:اینایی که شما میگی با جادو هم حل نشد چه برسه با کارکردهای معمولی.ولی اگه جلیلی میومد حتما میشد نه؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اغلب مديران دولت روحاني كساني اند كه
1- بوروكرات اند بدان معنا كه دركي از سياست به معناي علمي كلمه ندارند و سبد راي براي آنها معنايي ندارد
2- شخصيت كاري آنان قبل از انقلاب اطلاعاتي و جهاني شدن شكل گرفته بنابراين نمي توانند با جهان جديد ارتباط موثربرقرار كنند. آنان در اغلب عمر كاري خود از موضع رييس فضاي جنگ سرد سخن گفته اند
3-مياگين سني آنان با ميانگين سني جامعه ايران بسيار متفاوت است. اين تفاوت شمشيري دو دم است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اینهایی که مثبت دادید!خوندید یا هوایی زدید/؟
lmehrdad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
سلام
بهتر است که دولت به نصایح خیر خواهانه اقای دکتر زیبا کلام گوش کند و فراموش نکند که آقای زیبا کلام چه خون دلی خورد تا آقای روحانی رییس جمهور بشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
به نظرم بهتر است سایت هایی مثل ایرنا، ایسنا و فرارو و دیگران که صلاحدید دولت بود نظرسنجی بگذارند. چطور برای فوتبال و برد و باخت های یک بازی حوصله این قبیل کارها هست اما برای مردم و زندگی مشقت بارشان نیست؟ اگر عده ای تنبلی می کنند و نمی توان کار را و امور را به دست عده ای بدهند که می توانند و انگیزه دارند.
نظر سنجی کنید در باب مدیران دولتی و اشتغال جوانان. هیچکس صادق تر از مردم نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
استاد چرا نام نميبريد، بالاخره كي ضعيف بوده؟ اسمش چيه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
وزیر کشور - وزیر صنعت - وزیر بهداشت - وزیر - آموزش پرورش- وزیر راه ومسکن - رییس بانک مرکزی - وزیر اقتصاد - وزیر کار - وزیر جهاد کشاورزی اینها بسیار ضعیف وبد عمل کرده اند

بقیه کابینه (بجز نهاوندیان و نوبخت ) بد نبودند.
معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
وزیر آموزش و پرورش واقعآ ضعیف است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
وزیر بهداشت چرا؟؟؟
زمان احمدی که داروخونه ها جز مسواک و خمیردندون چیزی نداشتن الان اکثر داروها برگشته وتعداد کثیری از داروها ی بیماران لا علاج و خدمات پزشکی کلا رایگان شده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
واقعا این یک «هشدار جدی» است. آقای روحانی ضعف رسانه ای تیم دولت شما در دنیای امروز رسانه که تعیین کننده حقیقت همه چیز است امری نیست که کسی نداند یا نفهمد. اگر این مسئله را تصحیح کردید یعنی صورت مسئله را پاک نکردید ولی اگر در باب آن فکر نکرید یعنی هنوز متوجه نیستید چه بر سر دولت شما آمده است.
واقعا این حرف آقای زیبا کلام درست است که می گویند امتیاز مفت و بی حد به مخالفان خود دادن اشتباه محض است در صورتی که جوانان و نخبگان این کشور خانه نشین اند و از بیکاری رنج می برند کسانی که هشت سال در رأس این سیستم پایه گذاری فجایعی شده اند که هیچ کس تا به امروز نه جرأت مطرح کردنش را داشته و نه کسی پاسخگو بوده.
آقای روحانی شما دارید چه کار می کنید با ما ؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
مدیرانی که فاجعه درست کردند باید عزل شوند ولی نباید «جوانان خانه نشین» جای آنها را بگیرند بلکه باید مدیران موفق و محبوب منصوب شوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
ما نمی گوییم دکتر روحانی کسانی را که ما دوست داریم بیاورد، نه به هیچ وجه اما چرخه قدرت باید دست به دست شود.این روند در واگذاری از یک رئیس جمهور به رئیس جمهور بعدی در یک روند مردم سالار به بهترین نحو و بالاترین مشروعیت مردمی و دینی شکل گرفته اما باید در بدنه دولت هم شکل بگیرد که به زعم ما شکل نگرفته. کسانی در صدر امور حضور دارند که به شعائر دولت اعتقادی ندارند و چه بسا بر خلاف دولت حرکت کرده و منویات دولت قبل و یا کسان دیگر را اجرا می کنند.ما می گوییم اگر این تغییرات در چرخه قدرت انجام نگیرد، فساد در دستگاه های اجرایی حاکم می شود.نهاد های نظارتی و بازرسی را فعال کنند و نهاد های دولتی را جوان و لاغر کنند از این همه فربگی و کهن سالی بکاهند.بازنشستگان دولت چرا کماکمان مشغول به خدمتند و جای من جوان را گرفته اند؟ مدیران و آدم های جدیدی بیاورید نه صرفا افراد من و دوستان و همفکرانم. بگذارید شعائر شما در فرم، با محتوایش هم بخواند. افراد جدید طرز فکر جدید و تازه نفس دارند. این چرخش در سیستم مدیریتی در عین پایبندی به اصول نظام، «ضرورت» دارد و حتمی الوقوع است و در همه دولت ها بوده. این کار را بکنید چرا که دشمنان دولت دوست دارند دولت با سر زمین بخورد، لذاست که آنها را این سخنان خوش نمی آید چون می دانند ما خیر دولت را می خواهیم !
مراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
متاسفانه سخنان دكتر زيبا كلام درست و بجا است. دولت در برخي موارد ناهماهنگ،بودن ارتباط با بدنه اجتماعي و بي توجه به مطالبات راي دهندگانش است. در حالي كه جامعه تغيير كرده و ضرورت هايي دارد،گويي كه اراده اي براي پاسخ به مطالبات مردم وجود ندارد.دولت بيش از حد محافظه كار عمدتا دست كساني است كه به جاي نوآوري گرفتار ركود و محافظه كاري شديد هستند. برخي نيز از اين شرايط جديد بدون اينكه توجه به مطالبات اقشار مختلف داشته باشند،در پي كسب و حفظ جاه و مقام خود هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
يكي بايد تكليف خودسازي ايران رو براي هميشه يكسره كنه . اخه مگه چي ما از بقيه دنيا كمتره كه بايد تاوان استفاده از خودروهاي بي كيفيت رو بديم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
جناب زیبا کلام که میگن یک مسئله ساده هست حلش کنه
دولت رسانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
صحیح فرمودند دکتر زیباکلام. پاشنه آشیل دولت فی الحال رسانه است. دولت با گلوگاه های رسانه ای کاملا نا آشنا است و رفتاری ناشیانه، مبتدی و ناآگاهانه با آن دارد. دولت شبکه رسانه را فهم نکرده، شبکه ای باید به دیگران خوراک بدهد نه اینکه طعمه خوراک دیگران شود.
از کسی که مدعی است استراتژیست است این گونه برخورد با هژمونی رسانه بعید اندر بعید است !
آقای روحانی برگ برنده دولت شما فقط و فقط کار و کار نیست. برگ برنده شما استفاده درست از فضای رسانه است. دنیای امروز در دستان رسانه است. فکر کنم این را دوستان هیچگاه متوجه نخواهند شد !!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
آقای روحانی منتظر مجلس بعدی و توافق جامع نباشید. برای بیکاری جوانان کاری بکنید. پس فرق شما با احمدی نژاد چیست ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
از اول تا حالا همش حرف شنیدیم و بس. منکه دیگه چشمم آب نمیخوره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
حق با روحانيه كه معتقده اولويت با رفع تحريمهاست . بدون تجارت خارجى چيزى بهتر از كره شمالى نخواهيم شد .
جعفري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
به نظرمن به عنوان يك شهروندي كه به روحاني راي دادم...افرادي مثل سلطاني فر(رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري)،صالحي اميري(رئيس كتابخانه ملي،محمدباقر نوبخت(معاون رئيس جمهور)،...محترمانه استعفا داده و بيش از اين به دولت لطمه نزنند.
همتي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
با جعفري موافقم كه افرادي در دولت اگر حضور نداشتند بسيار بهتر بود.كسي مثل صالحي اميري در معرض اتهامات در پرونده بيمه قرار داره.آقاي الياس نادران در زمان راي اعتماد اعلام كرد، همچنين آقاي نوبخت كه چند شغل دارند،در حالي كه بسيار ضعيف هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
حتما" طیب نیا اقتصاد رو عالی مدیریت کرده!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
واقعا چرا به این نظر مثبت داده شده معلومه کیلویی مثبت و منفی میدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
جالب اینجاست که آقای مطهری دلشان بسیار خوش و خرم است. احتمالا در خانواده ایشان کسی از معضل بیکاری رنج نمی برند! بعد فرمودند حامیان دولت کم کار شده اند. شما چه کرده اید آقا؟ شما برای مشکل بیکاری من جوان چه کرده ای؟ مدرک دکترا گرفتم که دیگرانی رانت بخورند در فلان اداره و سیستم؟ امثال من یکی دو تا هستند؟ این دولت کی باید امور را واقعا اداره کند؟ چرا هنوز مدیران قبل حاکم اند و به ریش ما که به روحانی رأی دادیم می خندند؟ این حرف آقای مطهری نشان می دهد که ایشان دوست دارند به به و چه چه بشوند و دولت هم مایل به تعریف و تمجید است. به خدا قسم من رأی به کسی ندادم که امتیاز مفت به کسانی بدهد که در هشت سال اخیر کشور را به قهقرا کشاندند و ما را به خاک سیاه نشاندند که با سیلی صورت مان را سرخ نگاه داریم. اگر با مردم بودید آقای روحانی و برای مردم کار کردید تا آخرین نفس از شما حمایت می کنم اما ... اما ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
ایرادات مطرح شده وارده ولی خطابش چرا به روحانی و مطهریه؟ خطابش باس به کسانی باشه که اون کارا رو کردند و جلوی درست شدن امور رو گرفتند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
خرابیهای گذشته رو ریگهای بیابونم اذعان دارن. اما اگه همش بشه انتقاد از گذشته و مرثیه سرایی پس کی میخواد امور رو به اصلاح بره؟ با کدوم اقدام عملی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
از نقاط ضعف دولت روحانی عدم انسجام حزبی و وحدت کلمه میان نیروهای سیاسی ایشان،عدم استفاده از نیروهای کارآمد ستادی،که نقطه قوت آقای احمدی نژاد بود،به گونه ای که حتی نیرو خدمات ادارات را چیدمان کرد ،تزریق ۴۲۰هزار نیرو در بدنه ادارات با هدف بازگشت به عرصه سیاست در ۸سال آینده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
روش احمدی نژاد اشتباه بود. با روش غلط و غیرقانونی نمیشه به نتیجه صحیح و بادوام رسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
روزنامه جمهوری اسلامی نشان داد خیرخواه دولت است.باید قدر این گونه افکار بکر و تازه نفس را دانست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
استاد گرامی حرف شما متین اما اینو از نظر دور نداشته باشین که اطلاع رسانی مال زمانیه که راجع به اقدامات عملی و موثر انجام گرفته گزارش داده میشه و وقتی اقدامی نباشه طبعا" اطلاع رسانی هم ضرورتی پیدا نمیکنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
آفرین
مهم نیست چند تا منفی میگیری (چون طرفداران متعصب آقای روحانی اعصاب ندار هستند) مهم اینه که حرفت منطقی و مشابه عموم ثنا گو ومتملق نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
مثلا تملق و ثناگویی اینجا به چه کار مخاطبها می یاد اصلا کسی اینجا شناخته شده هستش چرا فکر نمی کنی بعد حرف بزنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
دوست عزیز بعضی وقت ها باید در مورد کارهای انجام نشده و اینکه چرا انجام نشده و موانع انجام کار چیست هم باید صحبت کرد. طرح مسئله و معضل شراط لازم برای حل آن است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
14:00 اطلاحاتیا همیشه جو گیرن. یا تند میرن یا احساستی. همیشه خیال میکنن عقل کل هستند. البته سید خاتمی آدمی عاقل است. یک عده چسبیدن بهش و خرابش کردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
نقدی درخور ستایش
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
بزرگترین مشکل دولت روحانی گره زدن سرنوشتش با پرونده هسته ایه،تمام حیات و مماتش رو به پرونده ای وابسته کرده که هیچ کس نمی تونه درباره به نتیجه رسیدن اون مطمئن باشه
و در همین راستا سیاست داخلی و فضای باز سیاسی رو هم قربانی کرده
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
چاره ای نداره مملکت تحریم زده ما پیشتر از اینها می بایست توافق رو قبول میکرد همین زمان تمدید مذاکرات هم به ضرر ماست
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
پرونده هسته ای و تمام مشکلات دیگه ای که امروز گریبان ما رو گرفته،فقط با اصلاح سیاست داخلی و پیشبرد دموکراسی در کشور حل می شه
وگرنه حتی اگر مشکل ما با آمریکا حل بشه و حتی متحد استراتژیک آمریکا هم باشیم ،فرقی به حال ما نمی کنه
توافق رو اونها باید قبول کنند وگرنه ایران علاقه اش رو به حل پرونده نشون داده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
شما مدرکت چیه همیشه نتیجه گیری میکنی یا ایده میدی؟نظرت و بده. یعنی شما از همه بیشتر میدونی. بله که همین رفع تحریم ها خودش خیلی کارها میکنه. میخوای مثل زمان حضرت یوسف گندم ذخیره کنیم و زندگی کنیم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
كيمياى گرامى حتى كشورى مثل ژاپن يا فرانسه يا المان هم نميتواند بدون تجارت خارجى و با تحريمهايى مثل ايران دوام بياورد شما ميخواهى با فضاى باز سياسى نياز به تجارت خارجى را مرتفع كنى ؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اگر ظریف رو از دولت روحانی بیرون بیاوریم دولتش حرفی برای گفتن ندارد. همه نشستند ببیند ظریف چه کار می کنه. زمینه فعالیت دولت فقط هسته ایست برای همین تن به رسانه نمی دهد زیرا رسانه تمام فعالیت ها را زیر ذره بین می برد. دیگران هم که فقط خمیازه می کشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اگر اينطور بود اينقدر به وزير علوم فشار نمياوردند .
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
از متخصصين و استادان دانشگاهها مي‌خواهيم بيشتر در خصوص صنعت خودرو و مشكلاتي كه براي مردم بوجود آورده از نظر كيفيت و قيمت مطلب بنويسند تا شايد راه حلي براي اين معضل پيدا شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
زیبا کلام که گفتند مسئله ساده ایی خب حلش کنن
ناشناس
SWEDEN
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اين ادم روك و سريع ميره سر اصل قضيه و سفسطه نمي كنه ! افرين
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
شما هم فقط یکی باب میلیت حرف بزنه خدات میشه
دوستدار رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
همه دولتها بغیر از دولت دکتر احمدی نژاد نمره قبولی ندارند
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
همین که دولت روحانی مدام دروغ نمیگه یک دنیا می ارزه!!!!!
8 سال دیوانه شدیم از بس دروغ شنیدیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
روحانی صدا و سیما ندارد
بندرعباسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
من خودم به روحانی رای دادم ولی کم کم دارم نامید میشم اگه اینجوری پیش بره. نمونه نامیدیم تو بحث خودروه که دولتی که نمیتونه یا نمیخواد این مسئله رو حل کنه وای بحال مسائل دیگه
مراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
درادار ه ها وسازمانهاي دولتي ..ارتشاء -بي قانوني -حق كشي -تبعيض بيداد مي كند...درانتصابات هركس ريا كارترونا كارامدتر باشد ازنظر اخلاقي وقانوني مقبول تراست ......موريانه تملق و چاپلوسي بدنه اداره ها را به فساد كشانده است ...تنها مشكل ملت حل شدن انرژي هسته نيست ....بي عدالتي اجنماعي گسترده تر و وفساد عميق از كلام جاري است ... به خواست ملت رسبدگي و به راي ملت احترام بگذاريد ......وقت تنگ است و0000اگردولت تعلل كند ريزش آرا آغاز خواهدشد ....مردم درداخل چاه وچاله هاي كنده شده گرفتارند ...به داد ملت برسيد ...مردم در نعفن ابتذال اخلاقي وفرهنگي گرفتارآمده اند ...
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
به نظربنده که ازحامیان رییس جمهورمحترم بوده وهستم مهمترین ضعف آقای روحانی که بیشترین ضربه رانیزازاین ناحیه میخوردعدم داشتن جرات وشهامت لازم درچینش مدیران است بطوریکه نمایندگان درهیچ دوری ازادوارمجلس اینچنین درعزل ونصب مدیران اختیارنداشتند،استانداران،فرمانداران ومدیران استانی وشهرستانی با نظرنمایندگانی انتخاب میشوندکه همفکردولت نیستندوواضحتربگویم که دولت بیش ازاندازه به مجلس باج میدهدودراصل هیچ کاره است
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
به نظر من سکوت روحانی مقطعی است مثل مردم که فعلا منتظر هستند ببینند توافقی حاصل میشود یا خیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
كو گوش شنوا
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
دیگه نیاز هست که از این به بعد نقدهای منصفانه از دولت شروع بشود...
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
در این بین دولت مجبور شد در برخی جاها امتیازاتی به رقبا و حتی جریاناتی که همفکرش هم نیستند بدهد که از یک سو مثلا شعار اعتدال را در عمل به منصه ظهور برساند ....مانند و-نيرو كه همگي از دولت قبل هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
"در ایران صنعتی به نام خودروسازی وجود دارد که نه دولت، نه مصرف کننده، نه سازمان حمایت از مصرف کننده نه نیروی انتظامی و نه محیط زیست از آن راضی نیستند" ولی خودروسازها طلبکار هم هستن. واقعا که!!
مهسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
من با حرفای آقای زیباکلام موافق هستم ولی آلان یک سوال دارم از همه ی کسانی که میگن این نقد منصفانه و از سر دلسوزی است.اگر همین حرفها رو مینوشتن و بالای خبر اسم شخص دیگری رو میآوردند باز هم همه معتقد بودند که از سر دلسوزی است یا از سر دشمنی؟! کاش جمعه به سمتی بره که جدای از اسم ها نظرات رو بشنویم و نظر بدیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
من به آقای روحانی رای دادم در این یک سال هم واقعا زحمت کشیدند به خصوص در زمینه سیاست خارجی و امور فرهنگی
ولی متاسفانه در زمینه گران شدن انرژی متناسب با درآمد مردم، خودروسازی و قیمت خودروها، اشتغال جوانان و مسکن ضعیف عمل کرده اند
سپیدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
تو وام و خودرو از همه چیز ضعیفتر عمل کرده ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
بنده کاملا با آقای زیبا کلام هم عقیده ام و در تایید فرمایشات ایشان باید عرض کنم که مسئله اشتغال جوانان در دولت ایشان نیز جدی گرفته نشده است . متاسفانه از آنجا که سیاست های اقتصادی این دولت کاستن از نرخ رشد تورم است، طرف دیگر معادله یعنی مسئله بیکاری مغفول مانده و می رود که به پاشنه آشیل دولت یازدهم تبدیل شود. آقای روحانی مسئله اشتغال جوانان و افزایش سطح درآمد خانواده ها را به منظور غلبه بر بیکاری و کاستن از تورم را جدی بگیرید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
این مشخص که روحانی با رای اصول گراها بالا نیومده چون انوا برای خودشون نماینده داشتن . و آقای روحانی هم باید درست کار کنه ومشکلات مردم رو حل کنه. نه مکدر بشه وگر نه در دوره بعد خبری از رای میلیونی مردم نیست . بهترین ریس جمهور خاتمی بود . که بعد از آن همه خدمت یک نفر با تفکرات پوسیده چهره خوبی های اونو خراب کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
دوران خاتمی رو با الان مقایسه میکنی؟خزانه خالی.دلار 3 برابر. اختلاس های کلان. تحریم های شدید و ...
محمد تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
جناب دکتر روحانی جسارت لازم را جهت پیاده نمودن افکار خود را ندارد
شاید یک نوع رودرواسی شاید هم یک نوع فشار پنهان شایدهم به ریاست علاقه خاصی ندارد
با این وجود آنچه که ملموس است در حوزه دارو و درمان وزیر شایسته ایی دارد
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اگر خاتمی هم مشابه روش روحانی در انتصاب هاعمل میکرد وفشار تندروها راتحمل میکرد .احمدی نزاد و گروهش هرگز نمیتوانستند به پاستور راه یابند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
چرا به فکراطلاع رسانی نیستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
به چینش مدیران بانکهای دولتی توجه کنید وبه لایه های سطوح مدیریتی شرکتهای دولتی وخصولتی ... همه زیر چتر احمدی نژاد بوده اند که فقط جابه جا شدن !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
دولت قوی کدوم دولت بوده حالا که ضعیفش این باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
خسته ان , میفهمی؟ خسته ان. حال رسانه ندارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
امثال زیبا کلام نگران خودشونن نه دولت نه مردم. نگران نباشید. اگر 4 ساله بعدی هم باشه حتما جا براتون باز میکنه
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
بسیار درست و زیبا بیان شد .....
متاسفانه تب روحانی در جامعه فروکش کرد و کسی درباره دولت و برنامه هایش در میان عامه مردم حرفی نمی زنند ..
دولت احمدی نژاد و خاتمی خیلی هیجانی و پر تحرک و پر افت و خیز بود ولی دولت روحانی بسیار سرد و کم جان هستند
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
این طور که جلو می رود و ادامه سکوت احمدی نژاد و ضعف رسانه دولت روحانی ......
قطعا پیروز انتخابات 1396 احمدی نژاد خواهد بود بلاشک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
پایین ترین نمره رو باید بابت وزیر آموزش و پرورش بهش داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
آقای دکتر زیباکلام عزیز تصور کردند که چون دکتر روحانی با حمایت آیت الله هاشمی و آقای خاتمی رییس جمهور شدن باید تمام کارهاشون با نظر این بزرگان باشه؟ نخیر شما استاد سیاست هستید ولی هنوز باید در مقابل دکتر روحانی درس تجربه پس بدهید, روحانی امروز خودش شخصیت هست و جریانی دارد, قرار نیست تا ابد در سایه قرار گیرد.
شما اگه علاقه داری همه چیز بر وفق مرادتان باشد بسم الله کاندید شو رای بیار, برای بقیه نسخه نپیچ دکتر.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
خیلی‌خیلی‌تو‌اطلاع‌رسانی‌بد‌کار‌میكنن‌وبعضی‌از‌وزیرا‌عملکردشون‌طوریه‌انگار‌مخالف‌دولتن‌واخریم‌شفاف‌سازی‌که‌از‌نون‌شب‌واسه‌دولت‌واجبتره
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
نقد کاملا متینه ولی باید توجه کرد که دولت رسانه آنچنانی دستش نداره ولی اینکه از اینایی که دستش هست درست استفاده نمیکنه درسته.
مجله فرارو