bato-adv
کد خبر: ۱۶۴۸۵۸
حسین راغفر در گفتگو با فرارو

45 میلیون نفر باید از دریافت یارانه حذف شوند/ احمدی نژاد سالی 2 درصد به طبقه فقیر کشور اضافه کرد

«بیشترین آسیب از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها متوجه طبقه متوسط شد و به همین دلیل خیلی از آنها به طبقه فقیر جامعه سقوط کردند.»
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
فرارو- یک استاد دانشگاه گفت: «بیشترین آسیب از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها متوجه طبقه متوسط شد و به همین دلیل خیلی از آنها به طبقه فقیر جامعه سقوط کردند.»

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از تصویب حذف یارانه ۳دهک بالای جامعه در کمیته متبوعش خبر داد و گفت: با این تصویب، قطعا موضوع در صحن کمیسیون نیز ‌بررسی می‌شود.

جعفر قادری تصریح کرد: دولت با این پیشنهاد مخالفت کرده و خواستار ارائه زمان برای بررسی کار‌شناسی موضوع شده؛ اما بیشتر نمایندگانی که عضو کمیسیون بودجه هستند با این پیشنهاد موافقند.

پیشتر احمد توکلی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه احتمالا مجلس پیشنهاد حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی را قبول می‌کند گفته بود شناسایی این دهک‌ها امکان پذیر است.

چه ضرورتی برای حذف یارانه دهک های بالای درآمدی وجود دارد؟

دکتر حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو گفت: «معنای هدفمندی یارانه این است که بایستی یارانه ها به صورت هدفمند و میان کسانی که استحقاق دریافت آن را دارند توزیع شود.»

قانونی که سیاسی به آن نگاه شد
وی ادامه داد: «متاسفانه چون از ابتدا به این قانون به صورت سیاسی نگاه شد طبیعتا این جنبه از طرح مغفول ماند و هزینه خیلی بزرگی روی دست دولت قبلی و فعلی گذاشت. هدف نیز این بود که اگر دولت های بعدی بخواهند از میزان یارانه یا تعداد مشمولان آن بکاهند در انتظارات مردم از دولت تاثیر منفی بگذارد.»

وی افزود: «به همین دلیل دولت ها هم نگران حذف بخشی از دریافت کنندگان یارانه هستند و شاید در این باره مقاومت کنند.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «اما واقعیت این است که اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به صورت فعلی موجب اتلاف منابع بزرگی از کشور می شود که می تواند به شکل های خیلی بهتری برای گروههای محروم جامعه استفاده شود.»

45 میلیون نفر باید از دریافت یارانه حذف شوند
وی ادامه داد: «دولت مدعی است که به 75 میلیون نفر یارانه می دهد. بنده از رقم واقعی مطلع نیستم؛ هرچند به نظرم این رقم کمی عجیب به نظر می رسد. اما در صورت صحت این رقم قطعا تعداد قابل توجه ای از اینها می توانند از دریافت یارانه حذف شوند.»

راغفر گفت: «ارزیابی های بنده نشان می دهد حداکثر 30 میلیون نفر در کشور استحقاق دریافت یارانه دارند. به عبارت دیگر 45 میلیون نفر باید از دریافت یارانه حذف شوند.»

با حذف یارانه 45 میلیون نفر، 5 میلیون شغل ایجاد می شود

وی ادامه داد: «دولت با یارانه هر 7 نفر از این 45 میلیون نفر می تواند یک شغل ایجاد کند. یعنی این مبلغ را مشوق یارانه های اشتغال در تولید قرار دهد و اعلام کند هر کس یک فرد را شاغل کند در مقابل یارانه 7 نفر را خواهد گرفت که در این شرایط 5 میلیون شغل در کشور ایجاد خواهد شد.»

راغفر در پاسخ به این سوال که حذف 45 میلیون نفر از دریافت یارانه چه تبعاتی در بر دارد؟، گفت: «واقعیت این است که طبیعتا هر کس پولی را از دست بدهد ناراضی خواهد شد. اما دولت، رسانه ها و به خصوص رسانه ملی باید با آگاهی رسانی عنوان کنند آثار سوءپرداخت یارانه به شیوه کنونی دامان خود آنها را خواهد گرفت.»

وی ادامه داد: «امروز مردم کاملا درک می کنند که پرداخت یارانه به زیان آنها شده است. اگر پرداخت یارانه نبود و تورم اینگونه لجام گسیخته افزایش پیدا نمی کرد قدرت خرید مردم بهتر می بود.»

یارانه مخصوص گروههای پایین درآمدی است
راغفر در پاسخ به این سوال که 30 میلیون نفر مشمول دریافت یارانه شامل چه طبقاتی از جامعه هستند؟، گفت: «این 30 میلیون نفر فقط طبقه فقیر جامعه را شامل می شود. چراکه اکنون بالغ بر 40 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر مطلق هستند.»

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا طبقه متوسط نباید مشمول دریافت یارانه شوند؟، گفت: «خیر، طبقه متوسط نباید یارانه بگیرند. این یارانه فقط مخصوص گروههای پایین درآمدی است.»

سقوط خانوارهای طبقه متوسط جامعه به طبقه فقیر
راغفر در پاسخ به این سوال که جنابعالی همیشه معتقد بودید با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، طبقه متوسط بیشترین آسیب را متحمل شد و اکنون معتقدید اینها نباید یارانه بگیرند، چرا؟، گفت: «بله، بیشترین آسیب از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها متوجه طبقه متوسط شد و به همین دلیل خیلی از آنها به طبقه فقیر جامعه سقوط کردند.»

وی ادامه داد: «به عبارت دیگر قبل از اجرای قانون هدفمندی، تعداد خانوارهای طبقه متوسط بیشتر بود و اکنون با توجه به آسیب های وارده و سقوط آنها به طبقه فقیر جامعه، تعداد خانوارهای طبقه متوسط کم و تعداد خانوارهای طبقه فقیر افزایش یافته است.»

احمدی نژاد سالی دو درصد به طبقه فقیر کشور اضافه کرد
وی افزود: «آقای احمدی نژاد ظرف هشت سال اخیر حداقل سالی دو درصد به طبقه فقیر کشور اضافه کرد. یعنی قبل از سال 84 طبقه فقیر جامعه حدود 22 تا 23 درصد جمعیت کشور را تشکیل می داد، در حالی که اکنون بالای 40 درصد است.»

راغفر در پاسخ به این سوال که آیا 45 میلیون نفری که مشمول دریافت یارانه نمی شوند جزو طبقه بالای درآمدی هستند؟، گفت: «اینها کسانی هستند که استحقاق دریافت یارانه را ندارند و این استحقاق از میزان محرومیت خانوارها بدست می آید.»

دهک درآمدی قابل تشخیص نیست
این کارشناس مسائل اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا افراد مشمول دریافت یارانه از افراد غیرمشمول قابل شناسایی هستند؟، گفت: «بله، با داده های موجود این موضوع قابل شناسایی است، منتهی عزم سیاسی برای این اقدام وجود ندارد.»

راغفر در پاسخ به این سوال که اگر طبق گفته مسئولین سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه حذف شوند، تعداد آنها چند میلیون نفر است؟، گفت: «اگر بخواهند سه دهک "درآمدی" را حذف کنند رقم آن خیلی خیلی ناچیز است.»

وی ادامه داد: «البته دهک درآمدی قابل تشخیص نیست. اما مشخصه های دیگری وجود دارد که به ویژگی های خانوار برمی گردد، هرچند اطلاعات آن یکجا وجود ندارد و پراکنده است اما اگر عزم سیاسی وجود داشته باشد می توان آنها را با احتمال 95 درصد شناسایی کرد.»

وی افزود: «در این روش می توان گروههای مختلف را درجه بندی کرد و گروههایی که خیلی محروم هستند یارانه بیشتری دریافت کنند و آنها که کمتر محروم هستند یارانه کمتری دریافت کنند.»

ترکیب کالا و خدمات بهتر از پرداخت نقدی یارانه است
راغفر در پاسخ به این سوال که آیا به جای پرداخت نقدی یارانه بهتر نیست بسته های کالایی داده شود؟، گفت: «قطعا این روش بهتر است و نه تنها کالا بلکه اگر کالا و خدمات داده شود بهتر از پرداخت نقدی است.»

وی ادامه داد: «حتی در قانون هدفمندی یارانه ها دیده شده که بخشی از یارانه به صورت خدمات حمل و نقل، آموزشی و بهداشتی باشد. به طور مثال اگر خانواری فرزندی بیمار دارد، ترجیح آن خانوار این است که فرزندشان رایگان مداوا شود اما یارانه نگیرد.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «می توان سبدهایی را بر حسب ترجیحات خانوارها و کالاها تنظیم کرد و سپس خانواراها خود انتخاب کنند که کدام یک از سبدها را می خواهند. این سبدها عمدتا یا کالایی است که اصلی ترین آن غذا می باشد یا سبد خدماتی مانند خدمات آموزشی، سلامت و حمل و نقل می باشد و یا ترکیبی از کالا و خدمات است.»

وی تصریح کرد: «لذا می توان 4 تا 5 سبد کالا و خدمات را تعریف کرد و افرادی که مشمول دریافت یارانه می شوند (30 میلیون نفر) خود انتخاب کنند که کدام سبد را می خواهند. در این صورت تبعات تورمی این روش پرداخت یارانه (ترکیب کالا و خدمات) بسیار کمتر خواهد بود.»
در انتظار دریافت وام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
کسی از خاوری خبرنداره؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
بر فرض که 75 میلیون هم یارانه بگیرندخذف 45 میلیون یعنی 60 درصد از دریافت یارانه خذف می شوند در حالی که 50 درصد مردم زیر خط فقر زندگی می کنند.
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
به همین سادگی:
یارانه از منابع عمومی جامعه تامین میشود و متعلق به همه است و به فقیر و غنی ربطی ندارد!
(مشکل جای دیگریست.)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
خدایی درصد بالایی از مردم با این جراحی اقتصادی احمدی نژاد سلاخی شدن
خدا ازش نگزره
هیات علمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
آقای یارانه بگیر کارمند. تو این کشور کدام عضو هیات علمی دانشگاه بالای 5 ملییون حقوق می گیره؟ به ما معرفی کنید بریم همون دانشگاه. بنده به عنوان استادیار دانشگاه، دریافتیم 1300000 تومان هستش و پس از اینکه 340 هزار تومان قسط وام مسکن رو پرداخت می کنم و 140 تومن هم وام خرید لوازم منزل رو فقط حدود 900 هزار تومن باقی می مونه. دو تا بچه دارم و ... از زمانی هم که چشم باز کردم داشتم درس می خوندم و ... . نگی یه وقت بقیه اینجوری نیستند ها! پرداختی های اعضای هیات علمی تحت نظر وزارت علوم و خیلی باهم متفاوت نیست. من عضو هیات علمی یک دانشگاه دولتی بوده و مدرکم هم دکتری است.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۰۷
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اگه می‌خواهید به قیمت بنزین دست بزنید ۲۰ درصد ۲۰ درصد نکنید، یک دفعه کنید ۲۰۰۰ تومن! ، چه شما ۱۰۰ تومن افزایش دهید چه ۱۰۰۰ تومن، تورم ۲۰۰ درصد زیاد میشود، اینجوری حداقل هر ۶ ماه ما داستان نداریم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بابت نظر کارشناسی شما واقعا باید ازتون تشکر کرد!
اون وقت میشه بفرمائید اون چند سال که قیمت بنزین ثابت بود تورم چقدر کاهش داشت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اصلا ربطي ندارد كه شخص پولدار است يا خيرمهم اين است هر كس مي تواند چه پولدار چه بي پول از يارانه انرزي استفاده كند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اگه قراره یارانه حذف بشه پس قیمت سوخت هم باید ارزونتر بشه خوب
اینکه نمیشه حالا که سوخت را گرون کردن یارانه را حذف کنند
كارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اقاي دكترچگونه ميتوان 35ميليون نفرفقيرومستضعف ايران راشناسايي كرد؟درجامعه وكشوري كه من اطلاع دارم طرف1- مستمري بگير2-تحت پوشش كميته امداد3-خيريه انصارالرسول4-اجاره قسمتي ازمنزل مسكوني اش5-فرزندنانخوردرحال حاضرصفر6-تعدادالنگوهاي طلا خداميداند.7-سفرهاي زيارتي به سوريه-عتبات عاليات رفته8-هرروزمراجعه به استانداري-دفترامام جمعه و......اياميشوداين فرذفقيرراازدريافت يارانه محروم كرد.يامثلا اينهاي كه به ظاهرباگاري به دستفروش وكاسبي مشغول ميباشند.بعضي ازاينها داراي چندواحدمسكوني به اجاره دارند.يك ريال ماليات نمي پردازند-درزندگي ازنظرخوراك -پوشاك و...حتي تحصيل بچه ها اهميتي ندارد.افرادي كه ازنظراجتماعي نمي توانندمثل اينها ظاهرسازي ازنظرپوشيدن لباس -خوراك-مسكن-وارزش قائل شدن به تحصيل فرزندان نمايند وحتمايارانه شان قطع ميشود.چگونه --دولت --يا مراجع محلي (ازقبيل شوراها-معتمدين محل و....)فردياافرادنيازمندراتشخيص ميدهند.دراين مواقع اكثرچنين افرادي خودرامستحق ميداننداياميتوان يارانه انهاراقطع كرد.پس درجامع ايراني كاربسيارمشكل وسختي است.وافراد با آبرو ولي فقير به راحتي محروم ميشوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
دمت گرم
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اینم از روحانی شما!!!!!
علیرضا ء خودمون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
کارمند عزیز
فراموش نکن تو عصر اطلاعات هستیم
به راحتی میشه موجودی حساب های بانکی و اسناد منقول و غیر منقول هر شخصی را استعلام گرفت
پس براحتی میشه یک نفر که فشار زندگی کمرشو شکسته از قشر مرفح بی درد تمیز داد
به شرط اینکه کسی بخواد اینکارو بکنه و فقط در حد شعار نباشه ولی در کل من دوست دارم اغنیای کشور عزیزمون هم از یارانه ها دریافت کنند چراکه این بیت المال است و همه محق هستند برای پولدار کردن ما فقرا باید چاره ای دیگه بکنند نه اینکه حق دیگرانو که قطعا راضی نیستند بگیرند و بدهند به ما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
این یعنی 45 میلیون نفر از جمعیت ایران اضافی هستند
حیدر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
یعنی از 70میلیون نفر تو ایران 45تاشون وضع مالی خوبی دارن؟
كارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
عليرضاجان اين آقايان همه كس وهمه چيزرادور مي زنند.وبراحتي همه را سركار ميزارند.يك اشنائي درطرح دهك بندي قبلي صاحب كاميون -كوره آجرپزي-چندواحدمنزل مسكوني.(البته بنام اچه هايش منتقل كرده بود.جزءدهك1شده بود.ومن كارمند بايك منزل 30سال ساخت شني اهكي-وماشين پيكان 3شدم.يافلان بازاري سرمايه ميلياردي و....1شده كه گفتند دهك ياخوشه 1 مال افرادتحت پوشش بهزيستي -كميته امداد-بوده است.البته يارانه حق همه 75ميليون ايراني است.بااين همه وجود من حاضرم يارانه ام قطع شودوصرف ايجاداشتغال-اباداني -كارهاي عمراني و....شود.ياح----ق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
تو جه کنید:
"احمدی نژاد سالی دو درصد به طبقه فقیر کشور اضافه کرد..."

این است مفهوم عدالت اجتماعی و بهار موعود حضرات!
مهدی
-
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
احمدی نژاد قول داده بود شکاف طبقاتی رو کم کنه به نظر من به قولش عمل کرد ! چون شکاف بین طبقه متوسط و فقیر از بین رفت و متوسط ها هم فقیر شدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
این دو درصد کجا هستند؟ ما که بیش از بیست درصد را به چشم دیدیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
خدا ازش نگذره .........................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
تا جایی که من یادمه احمدی نزاد میگفت هدفمندی یارانه ها به این معنیه که هرکس یارانه ی خودشو دقیقا در همون جایی که نیاز هست خرج کنه یعنی کسی که ماشین نداره یارانه ی بنزینشو از دست نده و حقش مثلا ضایع نشه ! ولی امروز ظاهرا معنیش عوض شده و قراره حق بعضی افراد از یارانه ها که در حقیقت حق همه ی افراد هست گرفته بشه و بره تو جیب گشاد دولت !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
خدا را شکر از مردم آمریکا که فقیرتر نیستیم.
محسن جون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
فرارو جان چرا گرونی لبنیات، مرغ، تخم‌مرغ، روغن، مواد پروتئینی و تعرفه گاز ،آب و برق و... رو نمیگی که این چند روز اتفاق افتاد اگه دولت قبلی بود که هوار هوار میکردید؟؟؟؟؟چی شده ازطرح حذف یارانه هاحمایت میکنی اونم 45 میلیون ....راستی فقط مشکل اقتصاد باحذف یارانه حل میشه؟؟؟؟؟ عججب!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بابا تدبیر،کلا این یارانه را حذف کنید، خلاص!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
مردم ما کم تن پروری رو دوست داشتن . یارانه هم اضافه شد .... به پایتخت نگاه نکنیم .....
دولت این یارانه 40 تومنی رو حذف کن که اینهمه تورم نکشیم که منابعش تامین شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
خدا ازش نگذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
توجه کنید:
"احمدی نژاد سالی دو درصد به طبقه فقیر کشور اضافه کرد..."
این است مفهوم عدالت اجتماعی و بهار موعود حضرات!
ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
ناشناس یک متن را دوبار بافاصله 3دقیقه ای دادی جالب اینکه فرارو هم تایید نمود .بزودی همه مردم به زندگی عالی میرسند إإإإإإإإإإإ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
اگر اینطوره چرا 45000000 نفر مایه دار هستند و بقیه متوسط و ضعیف.
یعنی ما 45000000 نفر مایه دار داریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
ميتوان گوفت احمدي نژاد قشر كارمند
و خانواده هاي كه در خانه مريض دارند بيچاره كرد خدا به دادمان برسد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
خدا در این قضیه دخلی ندارد خدا به بشر عقل داد که زندگی کند چیزی که ما ایرانیان از خرد و کلان از کوچکترین تا بزرگترین از آن کم بهره ایم
مجتبی
-
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
«ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»
همانا خدا حال هیچ ملتی را تغییر نمی دهد تازمانیکه خودشان آن را تغییر دهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
آفرین مجتبی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
موافقم
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
تمام اين مباحث فريبنده در مورد نرخ ارز را فراموش كنيد.تمام اقتصاددانهاي كشور مي دانند كه قيمت بالاي دلار براي نوع اقتصاد ما سم است.
امروز پور ابراهيمي نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس و ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به صراحت گفتند كه دولت فعلي هم مانند دولت قبل به روش تامین کسری یارانه‌ها بوسيله افزایش نرخ ارز و سکه اقدام مي كند كه غیر قانونی است همین شیوه‌ منجر به افزایش تورم و گرانی شده و جامعه را بیچاره کرده است .(ما به كي بگيم مايــــــــارانه نمي خواهيم قيمتها را به سال 89 برگردانيد)
همچنين ايران توسط بانك جهاني به عنوان چهارمين كشور در بالاترين نرخ تورم در جهان معرفي شد.
دوستان اقتصاد ايران مانند مريضي است كه از تب تورم وحشتناك 40 درصدي دارد مي سوزد و تمام اولويت كاري دولت بايد كاهش تب تورم باشد و تا اين مسئله تورم حل نشود پرداختن به ساير متغيرهاي اقتصادي يك شوخي بيش نيست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
احسنت حرف دل ما را زدی
نام آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
فهمیدن مشکلات مردم کارسختی نبوده وبرای هرکسی که بخواهدشدنی است اماکسی نمی خواهدکاری کندوبیشتربازی باالفاظ بوده ومردم راسرکارگذاشته اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
نرخ پایین دلار باعث رشد واردات و تضعیف بیشتر صادرات است. این روش در کوتاه مدت فراوانی کالاها را ایجاد می کند و در میان مدت منجر به رشد بیکاری خواهد شد.
تا ابد که نمی توانیم با فروش نفت به تامین دلار ارزان بپردازیم.
طوفان یزد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بخدا حقیقت داره پرداخت بی اصول یارانه باید متوقف بشه در کشوریکه بر اثر سوء مدیریت دولتین گذشته رونق از اقتصادش رفته پرداخت یارانه یعنی فاجعه ملی - ابعاد خسارتش تورم و بیکاری و پرتاب قشر عظیمی از مردم در قهقرای فقر!!!!!! در آخر فرو پاشی اجتماعی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
قیمتها رو برگردونند به سال 88 تورم رو یک رقمی بکنند یارنه رو بردارند!
علیرضا
UNITED STATES
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
مطمئن باشید با حذف یارانه ها قیمت ها ارزونتر که نمیشه گرونترم میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
دوست من، فرض بفرمایید 2 میلیون مسکن مهر تحویل شده باشد، یعنی 8 میلیون نفر با یک حرکت بجای حداقل هزینه اجاره خانه 500 هزار تومانی (منظور ترکیب رهن و اجاره است)، به اقساط 200 هزار تومانی رسیده اند.
بنابراین، صرفا به استناد عدد درآمدی افراد نمیتوان نسبت به فقر یا ثروت آنان رسید.
دو بازنشسته با یک میلیون درآمد سالانه ممکن است یکی 5 ملک داشته باشد و دیگری اجاره نشین باشد.
در کشور ما که وضعیت آمار و اطلاعات مشخص است، درآمد ملاک فقر نیست.
اذين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
مصداق ديوانه اي كه سنگي را در چاه مي اندازد و هزاران عاقل نمي توانند ان سنگ را دراورند ماندم چه جوري تاوانش را پس خواهد داد ما كه هيچيم چي جواب ميدي خدا را اقا محمود !!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
فعلا" باید به مردم جواب بده
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اگه کارش اشتباه بود چرا کل مملکت از هاشمی مخالفش بگیر تا مشایی جونش همه موافق اجرای هدفمندی بودن...
عوام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
جهت کمک به دولت تدبیر و امید از تهرون شروع میکنیم . شب جمعه این هفته راس غروب آقتاب با کاسه گدایی صحن حضرت عبدالعظیم !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
خخخخخخخخخخخخ
NiNAS
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
همه مردم از ابتدای اجرای به اصطلا هدفمندی یارانه ها میدونستند شما چند صباحی این روند و ادامه میدید و بعد یواش یواش کلا پرداخت یارانه قطع میشه.ما محکوم به درآمد ریالی و هزینه های دلاری و یورویی هستیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اطلاعات احمدی نژاد در تعیین خوشه ها قابل استناد نیست بسیار از ملاکین فقط چون خانوار روستایی محسوب می شوند جزو خوشه ی یک قرار گرفتند و بسیاری از کارمندان که خانه ای هم نداشته و همواره مبلغ زیادی اجازه می پردازند جزو خوشه ی سه قرار گرفتند در برخی خانواده ها سرپرست خانوار کسی معرفی شد که ملکی به نام خود نداشت در حالی که اموالی به نام همسر یا فرزندان خانوار بود و این افراد جزو خوشه ی دوم قرار گرفتند!‌
دهک های درآمدی فقط در مورد کارمندان دولت که درآمد معلوم و مالیات پرداختی معلوم دارد مشخص است اگر نه نه پزشک نه وکیل نه دفتردار نه مغازه دار نه صاحب بنگاه معماملات ملکی و نه حتی کارخانه دار!‌ نه دلار فروش و نه میوه فروش و نه حتی روستائیان مشخص نیست چه درآمدی دارند یک روستایی با داشتن یک باغ میوه حدود ۲ تا ۳ هزار متری می تواند در سال درآمدی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان داشته باشد در حالی که نه تنها مالیاتی نمی پردازد بلکه چون روستایی است در دهک کم درآمد یا حداکثر خوشته ی ۲ قرار گرفته است!
قانون حذف یارانه ها همانطور که به ضرر قشر متوسط که اکثرا کارمندان هستند شد همانگونه هم اگر قرار باشد طبق خوشه بندی بی منطق قبلی افرادی از فهرست یارانه بگیرها حذف شوند باز هم اجحافی در حق کارمندان خواهد بود و مطمئنا باز خیل عظیمی از صاحبان مشاغل آزاد چون باغدار و ملاکند چون پزشک و وکیلند چون مغازه دارند چون بازاریند و چون .... همچنان یارانه خواهند گرفت و کارمندان که مالیات هم می پردازند از فهرست یارانه بگیران حذف خواهند شد
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
این سخنان کاملا درست است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
موافقم

تا حالا از بساز بفروشها با درامدهای میلیاردی کسی مالیات نگرفته است وبه انها یارانه هم می دهند!!
قمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
کاملا موافقم. چون خودم با داشتن قسط سنگین خانه و ناتوانی در تامین هزینه درمان همسرم که اتفاقا پرونده هم در مراکز دولتی اسناد پزشکی قم و تهران دارد به شکل تبعیض امیزی هم نتوانستم سهام عدالت بگیرم و هم از یارانه اهدایی عیدی نوروز 92 محروم شدم و هیچ پاسخی هم به اعتراضم ندادند در حالی که اطرافیان پولدارم با مشاغلی مثل قاضی و استاد و نظامی و طلبه مبلغ بین المللی و کاسب حجره دار در بازار و وارد کننده پوشاک و.... همه این دو تا را دریافت کردند. من حق دارم که به اطلاعات و امار دولت و نحوه پاسخگویی اش اعتماد نداشته باشم.
روستايي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
ااخه مرد حسابي يك باغ 2هزارمتري در يك سال با اين دلال بازي و بي آبي و گراني كود و بدبختي و هزينه هاي كارگر و هزار مصيبت ديگه چگونه 30 ميليون درامد دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بسیار عالی فرمایش کردی
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
از همون اول هم گفته بودن جنسارو گرون میکنیم، واسه اینکه صدای مردم در نیاد یارانه بهشون میدیم. حالا هم دارن یواش یواش یارانه رو به بهانه دهک و از این جور چیزا تعطیلش میکنن. اول از دهکای بالا شروع میکنن تا آخرش که برسن به مستضعفا.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
آبکی ترین تحلیل طبقاتی
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
تو چه كردي محمود !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
با مدرک فوق لیسانس و 23 سال خدمت با داشتن 2 دانشجوی دانشگاه آزاد خداوکیلی زیر خط فقر رفته ام
ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
دوستان اصلاحی فورا مشکل شما را حل می کنند إإإإإإإإإإ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
ازاد
منظورت دوستان اعتدالی هست دیگه!!

چون دولت اعتدالیون سر کاره!

و البته مردم هم در موازات اون ودر جهت معکوس سر کارند!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
جناب ازاد
دوستان شما که این بلارو سرمون آوردن باید جواب بدن.
اموالشون ضبط بشه بفهمن فقر استاد و کارمند و بازنشسته و... نمیشناسه!
ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
دوستان اعتدال باآرامش درحال حل مشکلات کشور هستند ولی دوستان افراطی اصلاحی وافراطی اصولی باشعارهای زودگذر وسیاهنمایی فضای کشور را از آرامش خارج می کنند .باشدکه همه سلایق برای نجات کشور از قانون پیروی کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
چرا محاكمش نميكنن احمدي نژاد رو؟؟؟!!!!!!
مملكت رو شخم زد و رفت.......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
مگر خودش خودش رو محاکمه کنه !
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
به نظر من که با اعدام کردنش هم تاوان جرایمش داده نمیشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
محمود چکاره بود!؟ مجلس و سایر ارکان هم این طرح را تصویب و تائید کرده اند. او فقط یک مجری بی تدبیر و ترمز بریده بود.
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
لطفا از دزدیها و سهم آقا زاده ها بزنید و خرج مردم کنید نه اینکه 45/000/000 نفر رو از دریافت یارانه حذف کنید

این چه استدلالیه که 60 درصد مردم ایران رو بی نیاز از دریافت یارانه میدونه

بله قشر ثروتمند با این ماهی 45000 تومان تحتیاجی نداره ولی تعدادشون به هیچ عنوان بالای بیست درصد نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
این استدلال درستیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
50%جامعه زیر خط فقرن طبق امار خودتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
احمدي نزاد با كاروان اصولگرايان اين بلا را بر سر ما نازل كرد
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
من کارمندم قبلا میگرفتم ماهانه 1000 دلار الان با این تورم میگیرم 270 دلار حتما اولم یارانه منو قطع میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
لطفا آمارهاي من درآوردي را اشاعه نكنيد اگه 45 ميليون نفر وضعشون خوب بود كه رشد منفي اقتصادي نداشتيم آقا يعني استاد دانشگاست !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
دانشگاه ما عین اقتصاد ماست واقتصاد ما عین دانشگاه ماست شاید بدتر ازآن!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
مشکل اقتصاد آن است که هر کسی از منظر خودش به آن می پردازد عزیز جان رشد منفی حاصل خوب نبودن وضع مردم نیست اتفاقا خوب نبودن وضع مردم حاصل رشد منفی است و بی تردید یکی از دلایل آن هم بار سنگین و بی حساب یارانه های بی هدف احمدی نژادی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بايد اين احمدي نژادو اعدام كرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
نه بابا؟ خوب شد بالاخره یه راه حل برای مشکلات مملکت پیدا شد. لابد احمدی نژاد از مریخ اومده بود و به زور شده بود رئیس جمهور کشور.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
نه بابا چرا اعدام؛نگهش دارید حقوق معمولی بهش بدید ولی بگید بیاد گوجه فرنگی رو از سر کوچه ما بخره نه خودشون
يارانه بگير كارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
يعني خدا وكيلي انصافه بعد از اين همه گروني 45 ميليون نفر از گرفتن يارانه حذف بشوند بجاي اينكه بيان بررسي كنند پولدارهاييكه واقعا مستحق گرفتن يارانه نستند را حذف كنند يا اينكه اول قيمتها را به جاي اول برگردانند بعد يارانه را حذف كنند اقايان از سر شكم سيري نظر ميدهند كه 45 ميلين نفر بايد حذف شود اقاي راغفر شما كه با امتياز هيات علمي حداقل از دانشگاه بالاي 5 ميليون ميگيري از درد اقشار ضعيف چه خبر داري كه چنين نظري ميدهي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
پول ندارند یارانه بدهند نمی توانند اقتصاد را سرو سامان بدهند !

دنبال توجیه کردن هستند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
ناشناس 11:35
بنظرت همین که دولت پول نداره برای توجیه این کار کافی نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
خوبه که گفتی دولت پول نداره خوب چکار کنه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بابا یه نظرسنجی بزارن بگن مردم حاضرن یارانه نگیرن وهمه چی به قبل ازیارانه برگرده یانه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
به همین راحتی! لابد قیمت ها منتظرن ببینن نظر مردم چیه تا اگه همه موافق بودن یکراست برگردن به قبل از یارانه ها.
کمیل
UNITED STATES
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
بابا کارشناس اقتصاد:)))))))))))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
آب ريخته رو نميشه جمع كرد . طرف كارشو خوب بلد بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بابا یه نظرسنجی بزارن بگن مردم حاضرن یارانه نگیرن وهمه چی به قبل ازیارانه برگرده یانه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
جمعيت 45 ميليون نفر بر اساس آمارگيري رسمي كشور نزديك 60 درصد جمعيت ايران هستند از طرفي گفته شده كه سه دهك بالاي درآمدي بايد از طرح دريافت يارانه كنار گذاشته شوند آيا سه دهك بالايي جامعه 60 درصد كشور را تشكيل ميدهند؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بی سواد ! یارانه حق تک تک ایرانی هاست با چه مجوزی سهم من از درامد نفتی را به یک بیکار در روستا با 8 فرزند می دهی تا کار نکنه با چه مجوزی نان و آب و بنزین رو گرون کردی و یارانه اش را برداشتی ولی هنوز نمیشه نونو خورد چون کیفیتش بده و ..... شما ها یک مشت دزدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
با آخر جمله ات کاملا" موافقم
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
یک کلمه حرف حساب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اگر رانتخوری دزدی خودیها از مردم (غیر خودیها ) نیست پس چیست؟؟

اگر تورم 40 درصدی دزدی اغنیا از فقرا نیست پس چیست؟؟

اگر اختلاس گری دزدی از بیت المال نیست پس چیست؟؟
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بدبختی اینه که سیستم اقتصادی ما نه برپایه لیبرالیسم و بازار آزاده و نه برپایه سوسیالیسم و خدمات اجتماعی بنابراین مسئولین هر موقع می خوان هر وری که دوست دارن غش می کنن و کسی هم نیست ازشون بپرسه معنی نه شرقی نه غربی این بود؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
کاملا درسته ثروتمندان جامعه هم به اندازه فقرا در استفاده از منابع کشور سهم دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
با کمال تاسف باید عرض کنم شما که تصور می فرمایید پرداخت علی السویه یارانه به همه حق است بی سواد تشریف دارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اصول گرایان باید محاکمه بشوند.
ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
رو که نیست ...اصلاح طلبان با این همه ساختارشکنی ودرگیری خیابانی وچراغ سبزنشان دادن به دشمنان ونپذیرفتن رای اکثریت مردم وفرار وزیر ویارانشان به سمت دشمنان ایران درآرامش باشند وووووولی اصولگرایان به جای آنان محاکمه شوندإإإإإإإإإ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
فكري به حال سپرده گزارن بانك شود تورم 40% سود دريافتي 20% ايا غش وغبن در معلمله جز اين است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
آیا احمدی نژاد نباید محاکمه شود؟؟؟؟
آیا این عدل است؟؟؟؟؟
شاید ترس است!!!!
استاد اقتصاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
من چند بار ديگر هم مطرح كردم كه راحتترين كر براي دولت ١ پرداخت بهحقوق ومستمرى بگيران مستقيما از طرف سازمان مبوط به انها باشد وبقيه كه اصلا هيچگونه از خدمات بيمه هاي اجتمايي برخوردار نيستند يارانه انها براي بيمه كردن واستفاده از خدمات ان پرداخت شود ودر اين بين انهيي كه درامد بالا دارن ويا در خارج مشغول زندگي هستند حذف گردند ،
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
احمدي نژاد سنگي در چاه انداخت البته با كمك مجلسيون كه صد نفر نخبه اين مملكت نمي تونند به راحتي در بيارندش!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
انصاف داشته باش!



احمدی نژاد به تنهایی زورش نمیرسید یک همچین سنگ گنده ایی رو به تنهایی توی چاه بیاندازه!!

خیلیها کمکش کردند!
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
من نمیدونم اگه این یارانه خوبه چرا اینقدر بحث کارشناسانه درموردش میشه اگرم مشکل داره بابا خب سریعتر اصلاح یا حذفش کنید... آقایون اقتصاد دان 45 تومان دردی از کسی درمان نمیکنه جز اینکه نقدینگی رو تو جامعه زیاد میکنه ولی همین 45 تومان کنار هم که خودش میلیاردها تومان میشه کلی پروزه عمرانی تفریحی گردشگری و...راه می اندازه که میتونه هم اشتغال داشته باشه هم در آمد برای کشور. یارانه برای انسانهای از کارافتاده است که معلولیت فکری یا جسمی یا هرچیز دیگه ... نه برای انسان سالم ..... اقایون اقتصاد دان ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
محسن

نفست از دهک دهم میاد بالا!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
ما داریم با کمک همین یارانه پول شارژ و آب و... میدیم.
نه اینکه موافقش بودیم نه.
اینکه وابستش شدیم .
چون تورم بالا رفت و فقر اومد تو زندگیمون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
حرف شما متین اما فکر کرده ای اگر یارانه های نقدی را ندادند آن را صرف کارهای عمرانی و اشتغال می کنند نه برادر. هزینه های دولت چاه ویل است ته ندارد فورا خرج همایش، گردهمایی، اجلاس، ..... (باقی آن را خودت میدانی و نمی توان نوشت).
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
خدا ازش نگذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
شناسنامه تو نگاه کن بعد نظر بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اون از یارانه ،اون از مسکنه مهر ،اون از سیاست خارجی و تحریمهای کاغذ پاره ، چه کرد احمدی نجاد با این مملکت حالام که این قهرمان با اسکورت میره این ور اون ور انگار نه انگار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
در این وطن سوزی همه اصولگراها احمدی نژارد رو یاری کردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
1- خوشه بندی ها خیلی اشتباه است. کم نیستند در اطراف خودمان که با داشتن خانه های چند صد متری و ویلایی در بهترین نقاط شهر و داشتن املاک متعدد در شهرهای مختلف داخل و خارج و آخرین مدلهای خودرو 2013تنها به دلیل اینکه سرپرست اعلامی ، دارایی ثبت شده نداشته ( اعم از دارایی ارثی،، معرفی غیر به عنوان سرپرست) یا تحلیل نادرست در دهکهای میانی و پایین قرار گرفته اند و کسانی که راست و حسینی هرچی داشتند اطلاع دادند رفتند تو دهکهای بالایی.
2- تو کشور ما ثابت شده چیزی که بخواهند به راحتی یک عده بدهند ، بیشتر از اینکه به دست نیازمند برسه به دست رانت خوار و لابیگر و کلاهبردار و ... میرسه. شاید در حال حاضر تعداد کمی از مردم یارانه را با تقلب می گیرند ( عدم اعلام فوت، اقامت در دیگر کشورها و ...).
لذا اگر قرار باشد بر اساس این خوشه بندیها یا حتی اصلاحات بعدی آن به عده ای بدهند و به عده ای ندهند نوع جدیدی از فساد و لقمه حرام وارد زندگی بعضی ها می کنید. ضمن اینکه دهک بالایی که یارانه اش قطع شده و احتمالا سرشاخه ای در تولید یا خدمات است با افزایش قیمت کالا یا خدمات خود دو چندان این را جبران می کند و آن می شود که همین الآن شده ، یعنی تورم مضاعف و بی ارزش شدن یارانه پرداختی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
کجای کارید ؟ تازه عضو محمع تشخیص مصلحت نظام هم شده !!!!
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اگه دریاچه ارومیه کوچک بشه!!!صنایعی که آب مصرف می کنند بسته!!یارانه ها قطع.........منتظر بعدی باشید........!!اصلاح طلبان پررو پشت هم انداز!!!البته بنزین گران و.....!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بازم این فشار رو بایستی قشر متوسط وحقوق و کارمندان با حقوق ثابت تحمل کنند آقای روحانی ونمایندگان مجلس اگه اینکار رو انجام بدن دوره بعدی هیچ رای و ابهتی بین مردم و قشر متوسط جامعه ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
چون جیره خوار دولت هستند!!

من این حرف رو نگفتم!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
همون حمایت دهاتی ها بس است بهترین پشتوانه و بهانه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
حذف یارانه ها به صلاح همه است . یارانه ها چیزی جز عوام فریبی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
یارانه مانند کوپونها میباشد بهتر است دست نزنید تا به مرور بی ارزش شود وازیاد برود
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
یارانه پول بیت المال است که دولت باید به مساوات بین مردم تقسیم کند.اولا که من با اصل پرداخت یارانه نقدی مخالفم چون فرهنگ مفت خوری و بی عاری رو در مملکت رواج میده. ولی دولت محترم بداند که سوای میزان درآمد آدمها که به فعالیت آنها و پارامتر های دیگر بستگی دارد، درست نیست که حق السهم شخصی از بیت المال که برگرفته از مواهبی مانند نفت و گاز و معادن و .... این سرزمین میباشد قطع شده و در عوض شخص دیگری آنرا دریافت کند. این عمل جایز شرعی نیست و محل اشکال است.
ک م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
یعنی وقتی شهردار تهران زنان دستفروش و بی سرپرست را بیمه کرد از بیت المال رفت؟!

اگر اینقدر معتقد به مساوات هستید. حاضرید شفاف همه درآمد خود را ارائه دهید
سید مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
از روی دارایی افراد نمیتونید یارانه ها رو حذف کنید هرکسی ملک واملاک داره مگه به اسم خودش میکنه شاید بشه یه گروهی رو تشخیص داد اما همه رونمیشه بهترین راهش اینه که هر کی یارانه میخواد از گرفتن تسهیلات بانکی محروم بشه
یا پیشنهادهایی شبیه این یعنی خود کنترلی باشه اینجوری طرف انتخاب میکنه یارانه بگیره یا نه اخه 45 میلیون نفر جزو 3 دهک کشور باشن یعنی وضع مردم خیلی خوبه بخدا این آمار بدرد خودتون میخوره
همین اش و همین کاسه
UKRAINE
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اگه تصمیم و برنامه ای غیر از این شرایط موجود باشه باید شک کنید!!!
هدف بالا بردن نرخها بود که گردن تورم وتحریم و اختلاسو... انداختند ،نگاه کنید چجور از گرانی دلار دفاع میشه تازه دلار وسیله است،تا تمام اون طلاهای وارداتی عوض پول نفت و ماشینهای اوراقی رو با دلارقیمت بالا تو پاچه مردم نکنند همین اش و همین کاسه هست دایه داری و حمایت از تولید کشکی بیش نیست !!!
فرارو حرف حساب فیلتر نداره پس منتشر کن !!!؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
یعنی میخواید بگید 45میلیون نفر از مردم ایران هیچ دغدغه مالی ندارند؟؟؟
جای تعجب دارد
عجب تدبیری دارید شما
عصار
-
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اقاي راغفر ونمایندگانی که عضو کمیسیون بودجه هستید شما كه حداقل از بالاي 5 ميليون تومان حقوق ماهانه برخوردارید . مايــــــــارانه نمي خواهيم قيمتها را به سال 89 برگردانيد
ایرج میرزا
UNITED KINGDOM
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اصلا نمیشه کاری کنید که بجای پرداخت یارانه نقدی ،نفت رو بیارید سر سفره مردم!!!؟
آخه خیلی وقت که بقول مسن تر ها ،پول نفتمون رو گرفتیم !دیگه از پولش خست شدیم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
با اين همه منابع و مخازن در اين كشور به چه حقي گروني چند صد درصد و چند ده باره رو به مردم تحميل مي كنيد ول كن ماجرا هم نيستيد بس كنيد ديگه بي تدبيري هم حدي داره
سیدمهدی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
خیلی جالبه
تدبیر و امید آقایان رو هم دیدیم


قیمت نفت و بنزین و گازوئیل به قیمت FOB خلیج فارس محاسبه بشه !!!
قیمت خودرو با دلار آزاد محاسبه بشه
و هزینه های مردم به قیمت دلار و یورو

ولی موقع حقوق کارگر و کارمند و بازنشسته به روپیه بنگلادش حقوق بدهند !!!!
و حقوق کارشناس تحصیل کرده مملکت از گونی باف های و کنف باف های بنگلادش کمتر باشه

اون کارگر آلمانی ماهی 3500 یورو حقوق می گیره با اون شرایط کاری استاندارد و وضع بهداشت و حمل و نقل و ثبات قیمت ها اگر به ریال حساب کنی میشه 3500*4000=14000000 تومان بعد اون آدم خودرو روز دنیا رو می تونه به قیمت 20000 دلار بخره اونهم با مصرف کمتر از 6 لیتر در شهر
حقوق بگیر بدبخت ایرانی با دو شیفت کار توهین آمیز 800 تومان درآمد داره نصف بیشترش خرج کرایه خانه و مابقی هزینه خورد و خوراک و.... میشه اونوقت یه خودرو اگر با وام و ... گیرش بیاد مثل پراید باید هر 100 کیلومتر کلی هزینه بنزین و ... بده بدون ایمنی و ...


مملکت درست کرده اند
یه مشت بی عرضه و مسئول دلال صفت که دنبال پر کردن کیسه خودشان هستند
و فقط توی دوره هر رئیس جمهور مثل آفتاب پرست رنگ سیاست ها و نظرات سیاسی اشان عوض میشه ولی رنگ سیاه کاری و سیه روزی مردم هیچ وقت عوش نمیشه
ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
گل من ،سیاه نمایی وتوهین هم حدی دارد إلطفا کمی خود را درآینه ببینید إإ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اصلا حقوق بگیرها را ازین قاعده مثتثنی کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اقای راغفر همکار گرامی بنده 3 فرزند دکتر بیکار .لطفا برای مجردین با سن بالا که هنوز با خانواده زندگی میکنند یارانه هارا قطع نکنید.
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
كار دولت در يك ماه تهيه اعتبار اين يارانه كه مبلغ كلاني است مي‌شود به كارهاي ديگر نمي‌رسد سنگ بزرگي است كه به چاه انداخته‌اند خوب بعضي از دست دلوازيهاي احمدي نژاد اجرا نشد مانند يك ميليون براي اطفال. بنده مانده‌ام در دو سال گذشته مي‌گويند دو ميليون واحد مسكن مهر ساخته شده يعني براي حداقل براي 7 الي 8 ميليون نفر ما كه اينقدر افزايش جمعيت نداشته‌ايم پس مردم تا به حال در كجا زندگي مي‌كردند!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
داخل غار...
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
خیلیجالبه من نمی دونم چطور که وقتی می خواستن یارانه بدن می گفتن ما همون یارانه ای رو که در حال حاضر می دیم از روی اجناس برمی داریم و به مردم نقدی می دیم بخش برداشتن یارانه ها و آزاد سازی قیمت ها هم به سلامتی انجام شد اما حالا هر وقت بحث کسری بودجه است همه می گن به خاطر یارانه هاست!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
احتیاج نیست سبد کالایی تشکیل بدین . مثل سابق که یارانه ای پرداخت نمیشد و یارانه ها روی همه کالا و خدمات بود همانطور عمل کنید. مردم ما با عزت هستند درست نیست که با دادن پول به این ناچیزی با اونها مثل گدایان رفتار بشه. پرداخت یارانه نقدی از اول هم اشتباه بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
ﺑﺎﯾﺪ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺑﮏ ﺯﻧﺠﺎﻧﯽ ﺭﻭﻗﻄﻊ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﺧﺘﻼﺹ کرده
م ا
-
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
قبل از اجراي هدفمندي هم اين نظر را چند بار نوشتم كه كميته امداد حضرت امام ره مي تواند (همانطور كه توانسته و موفق بوده است) خانوارهاي نيازمند را شناسايي و امداد يارانه اي كند. حالا هم مي گويم اين كار را بكنند موفق مي شويم. يا كميته امداد يا وزارت رفاه و ..

براي افزايش در آمد هاي بودجه اي ماليات براي زندگي و داشتن دارايي بخصوص در شهرهاي بزرگ لازم است هر چه سريعتر اجرا شود. البته اگر بگذارند (يعني ثروتمندان با قانونگذاران لابي نكنند).
در كل نظر آقاي راغفر اگر چه دير بيان مي شود بسيار خوب است و مصداق جلوي ضرر را هر جا بگيريم نفع است.
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
لطفا قیمت ها را به قبل از پرداخت یارانه های نقدی برگردانید.
ما مردم حرفی نداریم.
میرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
یارانه حق همه مردم ایران است.هیچ گروهی را نمی توان حذف نمود.ضمنا" ملاک درامد که فقط حقوق نیست.بعضی ها به ظاهر درامد پایینی دارند ولی سرمایه انها از نظر املاک بسیار بالا است و جایی به حساب نمی اید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
آفرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
یاارنه حق همه مردم نیست برادر من بسیاری باید از دریافت آن حذف شوند و بسیاری باید ارقامی به مراتب بیشتر دریافت کنند ضمنا پی جویی وضع مالی مردم در شرایط جاری و با ارتباط میان تمامی دارایی های منقول و حساب ها و تبادلات بانکی افراد با کد ملی ایشان کار خیلی دشواری نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
دکتر جون اگر روزی 200 هزار تومن نداری ول معطلی برو یارانه اتو بگیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
یعنی من که تو کامرانیه میشینم نباید یارانه بگیرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پس خرج عشق و حالمو از کجا بیارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سيدمجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
سالهاست آمار و ارقام ميگن نزديك دو سوم جمعيت ايران زير خط فقر زندگي ميكنند، اونوقت شما ميگي همين مقدار از جمعيت بايد از دريافت يارانه حذف بشن؟ چجوري حساب كردين؟ با اين تورم حقوق ما بعد از كسر انواع و اقسام بدهي و ماليات چيزي تهش نميمونه كه بتونيم زندگي كنيم ولي اسمش اينه كه حقوق بگيريم....
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
زمان حضرت علی (ع) ایشان به همه از غنی گرفته تا فقیر از سهم بیت المال یک سکه میدادند ولی در عوض در مالیات و خراج این غنی بود که باید بیشتر پرداخت میکرد و فقیر معاف میشد. این عدله نه اونی که آقایان مدنظرشان است. آقایان اغنیا با هزار و یک ترفند و پارتی از مالیات فرار می کنند و در عوض مالیاتشان هم همین قشر کم درآمد میدهند. عجب اوضاعیه...
محمد حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
پرداخت یارانه به یه دسته و نپرداختن اون به بقیه عادلانه نیست. چرا که منبع رایانه از نفت و ثروت ملی ماست و همه ازون سهم دارند چه پولدار و چه فقیر. ولی اینکه کلا یارانه ها قطع و در مدت زمان کوتاهی اقتصاد سامان پیدا کنه بهتره. هر چند تجربه نشون داده توی این مملکت از این خبرا نیست. یارانه ها هم قطع خواهد شد و اقتصاد سامان نخواهد یافت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
آقاي توكلي و ديگران بجاي نسخه نوشتن براي حقوق بگيران به فكر بازاريان ، پزشكان ، نماينگان ، دولتمردان، و بساز و بفروشها و ديگران كه درآمد ميليوني دارند باشند نه كارگر و كارمند بيچاره كه هر ماه قبل از گرفتن حقوق ماليات و بيمه را مي پردازد . واقعا از تفكر نماينده اينچنين متاسفم .
سعيدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اثرات تحريم و هدفمندي رو قاطي كردي استاد يكم واقع بين باشين و منصف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اگر توان آن هست یارانه حذف و قیمتها به گذشته برگردد .
كارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اگرايران رو نفت خوابيده كه همينطوره پول يارانه بايد به همه تعلق بگيرد
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
آقایان بجای حل مسئله دارند صورت مسئله رو پاک میکنند بهتر است قبل هر اقدامی واقع بین بود ومدبرانه با آن برخورد نمود برای این مسئله نمی شود فقط از چند نماینده حزب باد و بیخبر از درد مردم نظر خواهی نمود این مسئله ملی می باشد ،بهتر است نظر خواهی از مردم کرد مطمئنا اکثرا مخالف وآن عده که موافق هستند باشرایطی مکمل می باشد وآن هم سابقه مدیریتی مملکت ما ثابت کرده ،توان اجرای آن شرایط و اشتغال زائی ومدیریت صحیح آنرا ندارند به قول آقای غرضی تمام دولتهای گذشته دستاشان در جیب مردم بوده است باید دولت از کشور مثل بنگلادش یاد بگیرد که باسرمایه گذاری صنعت گردشگری قصد پیشرفت دارد مسئولین ما فقط جیب مردم را میبینندهر موقع کم بیاورند یک بازی در نرخ ارز وطلا واقلام اساسی در میاورندآقا اگرمدیریت اقتصادی بلد نیستید طور خدا عین تیم والیبال بروید مدیر موفق امثال مهاتیر محمد و..بیاورید به شما مشاور بدهد..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
نام فقرا = نان امرا
باید بپرسیم چه کسی تشخیص می دهد کی فقیر است و کی غنی
مگر ما از یک اقتصاد شفاف برخورداریم ؟علت فلاکت اقتصادی موجود عدم شفافیت و فساد ساختاری در اقتصاد است نه دادن یارانه ها . در صورت ایجاد شفافیت در اقتصاد و سهولت کسب و کار و آزادسازی سرمایه گذاری خارجی فقیری در کشور ثروتمند ایران باقی نخواهد ماند
شما بیایید و تمام یارانه ها حذف کنید ،ملت را فقیر و دولت را غنی کنید آیا می توانید در فساد ساختاری موجود کاری به پیش ببرید ؟
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
آقا یارانه ها روبردارید 45هزارو500بهتون میدیم ولی قیمت اجناس بیاد پایین.یعنی یارانه ها رو بدید به تولید کنندهایی که قیمت اجناسشون بیارن پایین به عنوان خسارتشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
قيمتها به وضعيت سابق-قبل از اجراي هدفمندي- برگردد من يكي يارانه نمي خوام
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
دولت محترم اشتباه نكند قطع يارانه حتي يك نفر بطور يكطرفه از طرف دولت بي عدالتي محظ است بدليل نحوه تامين منابع مالي آن.و فلسفه اي كه براي اجراي قانون هدف مندي يارانه ها عنوان شده است.راه ديگري براي رفع مشكل پيدا كنند.
هدایتی فرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
باتوجه به عدم اظهارصداقت بعضی ازمردم دراعلام اموال ودرآمدشان ونبودابزارتشخیص پیشنهادمی کنم به طریقه ذیل وبه همگان پرداخت شودتاکمی ازمشکلات دولت کم شود
خانواده یکنفره -یک نفر
خانواده دونفره -دونفر
خانواده سه نفره -دونفر
خانواده چهارنفره -سه نفر
خانواده 5نفره -چهارنفر
خانواده 6نفره -پنج نفر
خانواده 7نفره وبه بالا -6نفر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اگر این تدبیر خوب بود که دست اندرکاران مملکت 40 سال پیش اجراش کرده بودند
پس طرح بیخودی است و بدتر هم می شود
کارمندفقیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
آخ محمودجان بلایی بااین یارانه دادن به سرمون آوردی که توتاریخ ثبت شه
منتظرالمهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
با سلام
یارانه پول بیت المال است که دولت باید به مساوات بین مردم تقسیم کند همچنانكه امام علي (ع) اين كار را مي كرد. نه مجلس و نه هيچ مقام و قدرتي كه مدعي دين و عدالت است حق دست اندازي به بيت المال متعلق به همه را ندارد و اگر اين كار را كرد همه بايد بدانيم كه او نه ديندار است و نه عادل.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اگر چه نویسنده حاضر است برای نجات و رفاه هموطنان ستمدیده و کم درآمد که در این سالها بیشترین محرومیت را تحمل کرده و بدترین شزایط را تحمل کرده اند،حتی آنچه را که هم دارد دودستی تقدیم کند لیکن ناچار از تذکر این مطلب است که طی سالهای پر اندوه گذشته بخشی ازطبقه متوسط آبرومند گذشته به طبقات پایین سقوط کرده و درد و رنج بیشتری را تحمل کنند و بیشترین مشمولین این طبقه کارکنان و مدیران میانی کشور بوده و گرچه با حقوق نسبتا خوبی باز نشسته شده اند لیکن در خال حاضر روزگار نا مساعدی را تجربه می کنند.
به هر صورت امید داریم که دولت منتخب ملت بتواند امور را به نحوی تمشیت دهد که حد اقل رفاه برای آحاد مردم فراهم آید
حسین عباسی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
با سلام
به نظر بنده که رشته تخصصی ام اقتصاد بخش عموممی است اظهارات جناب راغفر را علمی نمیدانم. چون پرداخت یارانه های نقدی با هدف توزیع مجدد درآمد صورت نمیگیرد . دولت بخشی از درآمد نفتی را که متعلق به همه ملت ایران است به صورت نقدی به آنها میدهد بدون انکه در تولید کالای عمومی هزینه کن. همه ملت ایران در این نفت سهم دارند. نفت در مالکیت فقرا نیست خصوصا وقتی که دولت نقد پرداخت نماید اما اگر به صورت هزینه نمودن در بهداشت و آموزش عمومی مثلا هزینه شود ثروتمندان خود به خود بدون انکه دولت انها را منع کند از استفاده بیمارستان دولتی دوری میکنند اما حالا داستان فرق میکند وقتی سوبسید نقدی باشد نمیتوان فقیر را از غنی مشخص کرد.
ناشناس
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
سمت همسر من مدیریته و فوق لیسانسه، چون فیش حقوقی داره هر ماه حدود یک میلیون ونیم مالیات میده ولی هیچ مزیت اجتماعی خاصی هم نسبت به کسایی که 100 هزار تومن هم مالیات نمیدن نداریم، مثلا مجبوریم با این اوضاع نابسامان آموزش و پرورش بچه مون غیر انتفاعی بره که سالی 8 میلیون شهریه مدرسه غیر از ایاب و ذهاب میدیم، به نظر شما اونی که بیشتر مالیات میده حتی حق مساوی با دیگران هم نباید داشته باشه؟؟ اینه که مردم به جای شغلهای مشخص و کارآفرین رو به دلالی و شغلهای کاذب میارن! باور کنین اونی هم که با درآمد بالا تر داره کار میکنه به همون نسبت داره مالیات بیشتر میده تازه به دلایل زیادی هزینه هاش هم بیشتره. مثلا اگه دولت کانادا مالیات زیاد میگیره تامین اجتماعیش هم به همون نسبت بالاتره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
ببین چقدر درمیاره که 1.5 میلیون مالیات میده !!! شما چه طمعی داری ! کل حقوق من به یک میلیون هم نمیرسه تازه با مدرک مهندسی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
وقتی وزیر اقتصاد کشور یک کشتی گیر و وزیر نفت ماهیگیر باشد کشور بدتر از این هم خواهد بود
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
به نظر من
1- یارانه حق همه مردم ایران است چه پولدار و چه فقیر و اگر تقسیم عادلانه درآمد کشوره نباید عدد ثابتی باشه !!! چون درآمد کشور در هر ماه متغیره
2- افراد با درآمد بالا باید مالیات بر درآمد بیشتری بپردازند نه اینکه سهمشون از یک درآمد ملی به کس دیگری واگذار بشه!!!
3- یارانه باید به بخش تولید داده بشه یعنی بطور مثال برنج یا چایی یا ....از کشاورز یا دامدار یا تولیدکننده کفش یا ...بصورت تضمینی با سود متعارف 10 تا 15 درصد خریداری بشه و با دادن یارانه به قیمت پایین تری به همه مردم عرضه بشه تا قیمت ها پایین بیاد و کشاورز یا تولید کننده بخاطر برشکستگی دست از کار نکشه و رو به مسافرکشی بیاره!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
ما يارانه نمى واهيم يك چيزى هم مى ديم ببينم اوضاع درت مىشه يا اىن فقط بهانه است اىن پول ديگر ارزشي ندارد خودتان را اذين نكنيد
داوود
UNITED STATES
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
آقای روحانی خوب میداند که اکثر رای دهندگانش طبقه متوسط هستند که در دولت قبلی مورد ظلم واذیت وازار شدند وروزهای خوبی چه ازلحاظ سیاسی واقتصادی نگذراندند واکنون اونیز با دچار اشتباه نشود واین قشر را نیازارد چون اکثراً قشر کارمند ویاکارگر هستند مجلس ودولت زورشان به اینان می رسد پس مراقب باشد رقیبش خبزه زیر پایش نیندازد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
از روی وضع ظاهر نمیشه قضاوت کرد.
خانمی رو میشناسم که با دو بچش زندگی می کنن و دور بری ها بهش کمک می کنند مثلا نگهدار سالمند و از این جور کارها. دختر 18 ساله این خانم رو دیدم که دماغش رو عمل کرده بود و البته کلاس گیتار هم میرفت.
كارگر بدبخت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اين سبدكالا يايارانه به چه كسانى تعلق ميگيرد?كارمندان دولت, بازنشستگان روستائيان, مددجويان كميته امداد,وبهـزيستى, زنان سرپرست خانوار وياتمام كسانيكه شناسايي آنهـا براى دولت راحت است, اما ماچه . هـنوز بعداز گذشت سه سال ازثبت نام بعنوان كارگران فصلى نتوانستيم سهـام عدالت دريافت كنيم,بااينكه بعضى وقتهـا حقوقى هـم نداريم,اما زن ومردتنهـاى بازنشسته اى ميشناسم كه دونفرى ماهـى دومليون وهـفتصد هـزارتومن حقوق دارندوهـيچ احتياجى ندارند,ياخانواده اى كه ازپنج دستگاه آپارتمان اجاره ميگيرند وحقوق هـم دارندباماهـى نزديك به ده دوازده مليون سهام عدالت ويارانه ميگيرندوهـركدام ازبچه هـا يك آپارتمان بنامش است, ماكارگرهـاى بى نام ونشان كه جديداپول پرداخت بيمه اختياريم نداريم هـرسه ماه٤٠٠/٠٠٠تومن ازكجابياريم? چه كسى وضعيت مارا شناسايي ميكنه, كى خبرداره زمان بيكارى بايدباماشين قراضه كسى براش كاركنيم. إى بابا عدالت كجا بود.هـرجارفتيم گفتن آخرشهـريور سهـام شماهـم ميديم كه ندادن, حالا يارانه هـم قطع كنين, كى ماهـرگزآدم حساب شديم, تورابخدااگركسى خبرداره بگه كجابرم جواب درست بگيرم?
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
به نظرحقیربیماری عجیبی که درجامعه ماپیداشده بازی باپول است بجای راه اندازی چرخ تولیدوافزایش بهره وری ورفع موانع آنهاوایجاداشتغال همه صحبت هاحول محورپول است نگاهی به خبررسانه هاومسابقه بانکهاوبحث همه ساعته نرخ ارز وطلاومسکن وماشین و...موءیدمطلب است
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
به نظر من این یارانه ها کاملا به ضرر همین اقشار کم درامدی هستش که دارید ازش دفاع می کنید به عنوان مثال کسی که توی روستا زندگی می کنه و از دید بعضیا هزینه ای نداره خدای ناکرده اگه مریض بشه و بره دکتر یک جراحی نیاز داشته باشه باید تمام یارانه ای رو که گرفته بعلاوه کل پس اندازش به علاوه کلی قرض و قوله بزاره و بیاد تازه بازم کم میاره
ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
تورم هرساله بالامیرود لذا یارانه هدفمندلازم است .
احمد
UNITED STATES
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
با این طرح مردم را فقیر کردند مملکتی که ثروتمند تزین کشورهای دنیا بود اکنون یکی از فقیر ترین کشورهای جهان شده است برای کودکان مدارس چشم به دست همین مردم دوخته
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
يارانه ها كه هدفمند نبود. جز تورم بدون كنترل نتيجه ديگري نداشت. حذف بدون برنامه يارانه قبل از تثبيت ارز و مهار تورم مشكل را چند برابر مي كند و قشر متوسط را قفيرتر. بايد خيلي دقيق و حساب شده عمل شود نه اينكه يك شبه تصميم به حذف آن گرفته شود. اين روش اصلا صحيح نيست.
ایرج میرزا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بنده خدایی موتورش رو گذاشت در خونش ورفت داخل خونه دید آره خبرهایی هست دارند همه چیز و اهالی خونشو هم میبرند گفت برم موتورم رو بردارم که اونهم میبرند!
شده حکایت کار ما اگه یارانه رو بیخیال شدیم و با ضرر و سودش بهتون برگرداندیم و درست نشد چیو دیگه باید قیدشو بزنیم؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بنظر من باید نان را گران کنند

هر عدد نان لواش 2000تومن

اینجوری زودتر شعار محرومیت زدایی تحقق پیدا میکنه

چون همه محرومین از گرسنگی میمیرند و فقط پولدارها باقی میمانند
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
مثل تیم های فوتبال که مربی از خارج می اورند چند تا هم سیاست مدار از خارج باید به ایران اورد
90000 toman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بمن بگيد يك فوق ليسانس كه كارش فقط تدريس(حق التدريس)دو روز در هـفته در دانشگاهـه وهـرشش ماه يكبار, يعنى دوبار در سال هـربارهـشتصد تومن و جمعأ سالى يك ميليون و ششصدحقو ق ميگيره كه بصورت ماهـيانه١٣٣هـزار تومن ميشه البته كرايه اياب وذهـاب ٨الى ٩ روز درماه كه اگرترددخارج ازشهـر باشه درحدودماهـى چهـل هـزار تومن ميشه, از١٣٣٠٠٠تومن كسربشه,٩٣٠٠٠درماه باقى ميمونه.واقعيتى غيرقابل باور وانكارناپذير. خوب حالا اين استادحق التدريس دانشگاه دركداميك از دهـك هـاى جامعه قرارداره? البته اساتيد هـيأت علمى ازاين قاعده مستثنا هـستند ايشان حقوقشان نودوسه هـزارتومن درماه نيست وسرويس اياب ذهـاب هـم دارند.نه اينكه حقوقشان كافى است, نه , ازحق التدريساى واجب اليارانه بهـتره, چه كسىان ديگه اى حقوقشون نود هـزارتومن در ماهـه????باهـرسطح سوادى يا بيسواد
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
سلام بنده که یک فرهنگی بازنشسته هستم ازهمان اول مخالف این گدا پروری بودم وچه یک تومان چه هزارتومان به یک باربه سوخت اضافه می شد تورم یا گرانی قابل کنترل بود ولی با هر 100تومان که پشت سرهم بسوخت اضافه شد هی گرانی روی گرانی انجام گرفت وبا این یارانه دادن خیلیها که در روستاها هستند دیگر دنبال کشاورزی وشغل ابا واجدادی خودنرفتند وبا گرفتن پول از کمیته امداد وبهزیستی ویارانه خیلی از شغله هایی که درقدیم نان اور بودند دیگروجود ندارند ای کاش بجای یارانه مواد غذایی وارزان کردن مواد مصرفی خانوار تعلق می گرفت تا اگر روزی می خواستند ان را نپردازند با مشکل بزرگ اجتماعی مواجه نشوند وامید وارم این یارانه هارا برچینند تا کشور نجات یابد وبجایش کارهای زیربنایی انجام گیرد چو ایران نباشد تن من نباد وبقای ایران بقای اسلام شیعه است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
چرا به جای پیدا کردن فقرا پولدارها رو پیدا نمی کنن از اونا مالیات بگیرن از قدیم گفتن پول مفت آدم رو تنبل می کنه تو این مملکت پول مفت زیاد شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
یارانه را کلا قطع کنید و همه چیز را به قبل از سال 88 برگردانید فکر کنم اکثریت موافق باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
جناب دکتر صحبت از ایجاد شغل در صورتیکه تورم مهر شده باشد که به عبارتی دوره ی رکود چندان معنی در به نظر نمی اید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
45 ميليون نفر زياد نيست ؟!
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
من با کار و تلاش و بدون رانت خواری ماهی 7میلیون درامد دارم اما دوست ندارم یارانه ام قطع بشه. امکانات باید برای همه یکسان باشد نه اینکه به تنبل و معتادها جایزه بدهند و نوابغ تلاشگر را از مزایای عمومی حذف کنند.
آن چیزی که اقتصاد مملکت را ویران کرده است دزدی و ارتشا و باندبازی و تبعیض و رانت خواری است نه شندرغاز یارانه
که تازه انگار دولت به ما صدقه می دهد آقایان خودشان حقوق چندین میلونی میگیرند از صدقه سر پارتی بازی در استخدام ها ولی مایی که کار فنی میکنیم وگرچه به علت بیعدالتی استخدام دولتی نشده ایم با این حال مالیات هم می دهیم. این است مفهوم عدالت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
جناب یاسر من نه معتادم نه تنبل.تکنیسین الکترونیک هستم. شما به من ماهی دو تومن حقوق بده میام برات شبانه روزی کار میکنم اگه مایلی کامنت بزار برات شماره تلفن میزارم .اگه هم چاخان کردی خدا ازت نگذره.همین
احسان
UNITED STATES
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
ظاهرا این آقا خیلی با مردم برخورد نداره،وضعیت طوری شده که کارشناسامونم از مردم عادی کمتر میدونن.
غضندر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
محمود چیا که بامردم وکشور نکرد
نام آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
خداازسرتقصیرات طراح این طرح مسخره نگذرد..مردم رابیچاره وتنبل واقتصادوصنعت وحتی کشاورزی کشوررابه مرزنابودی کشانده است.
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
قرار بود وضع مردم تو 100 روز خوب بشه نه اینکه پولی هم ازشون گرفته بشه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
یارانه ها باید بین تمامی مردم تقسیم شود چه فقیر وچه غنی مگرآنهایکه یارانه شان قطع می شود پول آب بنزین وبرقشان هم کسر می شود اگر مثلا فلان کس پولداره زحمت بسیارکشیده تاپولدارشده کارکرده تلاش کرده پولدارشده همه زحمت بکشند تلاش مضاعف کنند پولدار می شن پس اگر به همه یکسان بدن عدالت رعایت شده
ناشناخته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
احمدی نژاد به قول ایشون طبقه متوسط رو به زیر فقر کشوند /ایشون هم لابد تصمیم دارند با این کارشون دوباره همون طبقه متوسط بوجود آمده رو به زیر خط فقر بکشند /چرا که موقعی این کار بدرد میخوره که قیمتها هم نزول پیدا کنه وگرنه هیچ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
پرداخت یارانه ها مانند استخوانی در گلوی دولت که نه میتواند قورت دهد و نه میتواند بیرون بیندازد .قطع یارانه ها برای همه اقشار جامعه با تعدیل قیمتها بهترین روش است. در غیر اینصورت ضررش بیشتر از نفعش است و نپرداختن آن به بخشی از جامعه باعث تبعیض است.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
او خیانت کرد .شما که مدعی تدبیر وامید هستید خیانت نکنید وسالی 2%از فقرا بکاهید البته جوجه را اخر فصل می شمارند شما هم درپایان 4سال معلوم می شود که چه دسته گلهایی به اب دادید.
ليلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
يعني ما باورمون بشه كه 45 ميليون از مردم دستشون به دهنشون ميرسه ونيازي به يارانه ها ندارن؟
ابدا باورم نميشه. اوضاع خيلي خرابه برادر و ديدن وخامت اوضاع هم كار سختي نيست مگر اينكه خودتو به نديدن بزني!
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
راه دیگری هم می شود رفت , بهتر است دولت سطحی قابل قبول از حداقل زندگی شرافتمندانه را تعیین و اعلام نماید , مثلا" از لحاظ درامد , مسکن و مولفه های دیگری که وجود دارد ؛ سپس از مردم بخواهد هر کس خود را واجد دریافت یارانه میداند نسبت به تکمیل پرسشنامه ای که البته صحت آنرا در دفترخانه تایید و تضمین مینمایند و خلاف در آن جرم محسوب میگردد , وضعیت دارایی و درامدی خود را مشخص نمایند و متقاضی یارانه گردد , البته مراحل بعدی و تکمیلی بایستی مشخص و ادامه یابد و امر تعیین حداقل زندگی در هر سال به روز گردد .
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
اون زمان كه به احمدي نژاد به به وچه چه مي گفتيد بايد فكر امروز را مي كرديد . تحريم ها كاغذ پاره اي بيش نيست ...! حالا بيا ودرستش كن ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
حالا به روحانی به به چه چه میکنیم حالا باید هم فکر امروزو بکنیم هم فردا وزیر اقتصادم گفت اگه تحریم ها برداشته هم بشه همین آشو همین کاسه است دوزار امید واری هم بود از دست زفت
بازنشسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
لازم به یادآوریست با کاهش ارزش ریال ، یارانه از همان ابتدا در حال حذف شدن بوده و کم کم ارزش 450.000 ریال به صفر نزدیک میشود. بنابراین نیاز به هیچ اقدامی نیست چون چند سال دیگر با این پول کالایی نمیتوان خرید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
(احمدی نژاد سالی دو درصد به طبقه فقیر کشور اضافه کرد) تازه يادتون افتاده،
اگر اينطور بوده پس چرا گذاشتيد به رياست جمهوريش ادامه بده چرا جلوش رو نگرفتيد ، نماينده هاي مردم كجا بودند اون موقع كه صداشون در بياد خدااز شما نمايندگان نگذره چطور مي خواهيد جواب خدا بديد.
فرارو مي دونم كه چاپ نمي كني ولي اگر آزاده اي و مردي چاپ كن. اميدوارم
نظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
متاسفانه مقدار يارانه پرداختي از اول زياد بود وبايدجهت رفت كسربودجه يا اين مقدار كم شود ويا بنزين گرانتر شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
با سلام . اینجانب به نوبه ی خود از تمامی کسانی من و امثال مرا به خاک سیاه نشانده اند شاکی هستم و اگر روز حساب و کتاب وقیامتی باشه ازشون نمیگذرم. من با یک زن ویک بچه از پس مخارج اولیه زندگی بر نمی آیم . تمام حقوق ماهیانه ام را صرف اجاره ی خانه میکنم .اگر کسی شک دارد شماره ی ایمیل منو از فرارو بگیره تا مستند ثابت کنم بخدا نه ولخرجم نه معتاد نه حتی سیگاری فقط وفقط کار میکنم اما همیشه بدهکارم خدا لعنت کنه باعث و بانی بد بختی ما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
دوستان عزیز من بدور از هر گونه جناح بندی سیاسی عرض میکنم که آقای احمدی نژاد در حد بضاعت و توانمندی خود به این مملکت خدمت کرده است و در این فضای مجازی بدور از جوانمردی است شخصیت او را تخریب کنیم بهتر است از تجربیات گذشته درس بگیریم و حال و آینده را بسازیم و از دولت کنونی حمایت همه جانبه نماییم سربلندی ایران اسلامی آرزوی همگان است.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
اگه حذف بشه قیامت میشه.برین خودتونومسخره کنین .اگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
در پیامکهایی که در گذشته برای بعضی افراد ارسال شد دیدیم که خود دولت در تشخیص دهکها اشتباه میکند. مثلا برای یه خانواده سه نفره که همه بیکار بودند و ماشین هم نداشتند پیامک تمکن مالی اومده بود!
mohammad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
برو بابا شکمت فکر کنم خیلی سیره از درد مردم خبر نداری
كارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
به نظر من دولن وافعا نميتونه دهك ها رو تشخيص بده براي اينكه يكي از فاميلهاي ما خونش پر است از فرشهاي آنچناني ماشين مدل بالا طلا كه ديگه نگو سفرهاي خارجي هم كه نگو فقط دو بار سفر حج عمره حالا من كه يك شركتي و شوهرم بازنشته به زور تونستيم يك خونه 100 متري با هزار قرض و مصيبت بخريم ما شديم خوشه اول طرف شده خوشه سوم كه فقط با پول فرشهاش ميتونه حداقل 2 تا از خونه منو بگيره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
فرارو جان چرا گرونی لبنیات، مرغ، تخم‌مرغ، روغن، مواد پروتئینی و تعرفه گاز ،آب و برق و... رو نمیگی که این چند روز اتفاق افتاد اگه دولت قبلی بود که هوار هوار میکردید؟؟؟؟؟چی شده ازطرح حذف یارانه هاحمایت میکنی اونم 45 میلیون ....راستی فقط مشکل اقتصاد باحذف یارانه حل میشه؟؟؟؟؟ عججب!!!!
بنده عاصی خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
مچکرم جنابکارشناس از کارشناسی دقیق شما. "حذف یارانه 45 میلیون نفر! به به! به به!
مجله فرارو