bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۰۱۶۴
داستان کش‌دار بازدید از زندان اوین؛

نامه تامل برانگیز احمدی‌نژاد به آملی لاریجانی

رییس‌جمهور در نامه‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی - رییس قوه قضائیه - گفت: مطمئناً با سرکشی از زندانها و برخی دادگاهها نحوه اجرای اصول قانون اساسی و رعایت حقوق اساسی ملت را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به ملت بزرگ و مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد.

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
رییس‌جمهور در نامه‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی - رییس قوه قضائیه - گفت: مطمئناً با سرکشی از زندانها و برخی دادگاهها نحوه اجرای اصول قانون اساسی و رعایت حقوق اساسی ملت را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به ملت بزرگ و مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در این نامه با اشاره به اینکه در اصول قانون اساسی لزوم اجازه، موافقت و یا مصلحت‌اندیشی قوه قضائیه در اجرای وظایف قانونی رییس‌جمهور پیش‌بینی نشده است، تاکید کرد: به استناد اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل 113 و سوگند شرعی اصل 121، مصمم به اجرای کامل قانون اساسی و اصلاح اساسی و ریشه‌ای امور کشور هستم و مطمئناً با سرکشی از زندانها و برخی دادگاهها نحوه اجرای اصول قانون اساسی و رعایت حقوق اساسی ملت را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به ملت بزرگ و مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از نامه خود به رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اتفاقاً رفع ریشه‌ای مشکلات مزمن اقتصادی کشور ایجاب می نماید که علاوه بر اقدامات صرف اقتصادی، نحوه اعمال عدالت و برخورد با مفاسد اقتصادی و رانت خواری های عده ای خاص و ایجاد امنیت عمومی اقتصادی که در تمهید فضای سالم اقتصادی و اثر بخش بودن سیاستها و برنامه-های اقتصادی دولت نقش تعیین کننده دارد، نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد اموری که جزء‌وظایف اصلی قوه قضائیه بوده و از این جهت نقش این قوه را ممتاز کرده است تا جایی که به اعتقاد بسیاری از علما وظیفه قطعی و لاینفک حکومت قضاوت است. متاسفانه گزارش مستند و دقیقی از انجام این وظایف قوه قضائیه در دسترس نیست.

متن نامه رییس‌جمهور به رییس قوه قضائیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله صادق لاریجانی

رئیس محترم قوه قضائیه

سلام علیکم

پاسخ مورخه 30/7/91 جنابعالی که با مُهر"خیلی محرمانه" ارسال گردید واصل و موجب تشدید نگرانی اینجانب از نحوه اجرای اصول متعدد قانون اساسی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه گردید. از آنجا که این مکاتبات مربوط به حقوق اساسی ملت است ضرورتی به محرمانه بودن ندارد، درباره نامه فوق نکات زیر را متذکر می گردم:

1- بر اساس اصل 113 قانون اساسی رئیس جمهوری به عنوان منتخب ملت بالاترین مقام رسمی کشور پس از رهبری و رئیس قوه مجریه و به علاوه مجری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین بر اساس اصل 121 قانون اساسی ریاست جمهوری با سوگند شرعی متعهد به صیانت از حقوق اساسی ملت شده است. متن اصول فوق کاملاً‌روشن است.

صیانت از حقوق اساسی ملت از منظر تدوین کنندگان قانون اساسی آنقدر مهم بوده است که در متن سوگند شرعی ریاست جمهوری به وضوح درج شده است و تفاسیر متعدد شورای محترم نگهبان نیز بر این مسئولیت و اختیار خطیر رئیس جمهوری تاکید دارد.

2- اینجانب بر اساس وظیفه قانونی، بررسی نحوه اجرای اصول قانون اساسی در آن قوه از جمله نحوه دادرسی را در برنامه کاری خود داشته ام. از سال 88 چندین بار با جنابعالی مکاتبه و مواردی از قانون اساسی را تذکر داده ام لیکن از علنی کردن آنها خودداری نموده ام.

در سخنرانی های عمومی تذکرات لازم برای اجرای عدالت و رسیدگی دقیق به حقوق مردم داده ام. به خصوص در جلسه مورخه 6/4/91 مسئولین قضایی در مشهد مقدس نگرانی خود را دربارة اهتمام کافی قوه قضائیه به تامین و رعایت حقوق اساسی ملت مندرج در اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول2، 3، 6، 9، 19، 20، 22، 23، 24، 25، 26، 27، 32، 34، 35، 36، 37، 38 و 39 به صراحت اعلام نمودم.

3- در نامه خود فرموده اید که رئیس جمهوری قبل از برنامه ریزی برای سرکشی به زندان باید از قوه-قضائیه اجازه بگیرد.

دو بار هم تاکید کرده اید که سرکشی به زندان اوین به مصلحت نمی باشد و یک بار هم فرموده اید که موافق نیستید. باید یادآور شوم که در اصول قانون اساسی لزوم اجازه یا موافقت و یا مصلحت اندیشی قوه قضائیه در اجرای وظایف قانونی رئیس جمهوری پیش بینی نشده است.

چگونه جنابعالی اجرای قانون اساسی را به مصلحت نمی دانید. اگر این نگاه بر کل فعالیت های قوه قضائیه حاکم باشد آیا نمی شود تصور کرد که برخی از اصول قانون اساسی و حقوق اساسی مردم با مصلحت اندیشی و تشخیص شخصی در قوه قضائیه متوقف شده و یا نادیده انگاشته می شود.

متاسفانه جنابعالی قبلاً اعلام کرده اید که وجود هیئت منصفه مطبوعات که صراحت اصل 168 قانون اساسی است را قبول ندارید که در این مورد حضوری تذکر دادم. اما متاسفانه ظاهراً بخشی از اقدامات قوه قضائیه درباره مطبوعات و رسانه ها با همین نگاه انجام می گیرد.

4- در نامه فوق با استناد به عناوینی چون ضرورت رسیدگی به معیشت مردم و یا اینکه یکی از منتسبین نزدیک اینجانب (آقای جوانفکر مدیر روزنامه ایران) مشغول تحمل کیفر در زندان اوین است و یا اینکه چرا در سال هفتم ریاست جمهوری سرکشی انجام می شود و یا اینکه نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری بعدی هستیم، سرکشی از زندان اوین را دارای شائبه سیاسی و حمایت از مجرم تلقی فرموده اید:

اولاً به استناد کدام اصل از اصول قانون اساسی جنابعالی می توانید امری را تفسیر سیاسی کنید و مانع از اجرای قانون اساسی شوید.

ثانیاً آیا به عنوان رئیس قوه قضائیه می توانید به استناد تشخیص سیاسی خود حکمی صادر نمائید.

ثالثاً مگر بناست قوه قضائیه و یا زندان اوین در انتخابات آتی نقشی ایفا نمایند.

رابعاً آیا جنابعالی برنامه های کاری و اجرای وظایف مندرج در قانون اساسی و اصل قضاوت را منوط به شرایط سیاسی می دانید.

خامساً به راحتی به اینجانب اتهام " حمایت از مجرم" زده اید. گرچه اینجانب حکم علیه آقای جوانفکر را بر خلاف عدالت می دانم ولیکن محاکمه تمام شده و ایشان در حال تحمل مجازات است.

چگونه ممکن است سرکشی به زندان حمایت از مجرم تلقی شود. به علاوه شما از کجا می دانید که دیدار با ایشان در برنامه کاری اینجانب بوده است.

در حالی که جنابعالی به آسانی به رئیس جمهوری که نماینده ملت و مجری قانون اساسی است اتهام می زنید آیا می توان برای آحاد مردم که پشتیبان خاصی جز خداوند ندارند امنیت قضایی متصور بود.

ضمن احترام عمیق به خیل عظیم قضات متعهد و کارکنان شریف قوه قضائیه باید اذعان نمایم که برخی معتقدند این رفتار به یک رویه در مسئولین بلند مرتبه قوه قضائیه تبدیل شده است.

توجه شما را به برخورد سخنگوی قوه قضائیه با سئوال خبرنگار جلب می نمایم. لازم به ذکر است که آقای جوانفکر مشاور مطبوعاتی اینجانب بوده ولیکن هیچ نسبتی با اینجانب دور یا نزدیک ندارد.

سادساً‌ آیا به نظر جنابعالی اجرای اصول قانون اساسی می تواند تحت تاثیر سالهای مختلف مسئولیت یک مسئول متوقف و یا دگرگون شود. آیا باید پذیرفت که بسیاری از رفتارها و مواضع در قوه قضائیه تحت تاثیر حوادث سیاسی است.

سابعاً اتفاقاً‌رفع ریشه ای مشکلات مزمن اقتصادی کشور ایجاب می نماید که علاوه بر اقدامات صرف اقتصادی، نحوه اعمال عدالت و برخورد با مفاسد اقتصادی و رانت خواری های عده ای خاص و ایجاد امنیت عمومی اقتصادی که در تمهید فضای سالم اقتصادی و اثر بخش بودن سیاستها و برنامه های اقتصادی دولت نقش تعیین کننده دارد، نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

اموری که جزء‌وظایف اصلی قوه-قضائیه بوده و از این جهت نقش این قوه را ممتاز کرده است تا جایی که به اعتقاد بسیاری از علما وظیفه قطعی و لاینفک حکومت قضاوت است. متاسفانه گزارش مستند و دقیقی از انجام این وظایف قوه قضائیه در دسترس نیست.

ثامناً در حالیکه به فرموده امام راحل (ره) زندان باید دانشگاه باشد و علی القاعده درب آن به روی اقشار مختلف از جمله حقوقدانان، روانشناسان، جامعه شناسان و محققین علوم انسانی و دانشجویان و مددکاران اجتماعی باز باشد، بازدید رئیس جمهوری که انتظار می رفت با استقبال مسئولین قوه قضائیه مواجه شود، شائبه ای ایجاد نمی کند بلکه مخالفت با این امر شائبه های زیادی ایجاد خواهد کرد.

تاسعاً آیا قابل قبول است که اینجانب نیز پرداخت بودجه های کلان به قوه قضائیه را به مصلحت ندانم.

5- ضمن تذکر اصول 61، 113، 121، 161 و بند 2 اصل 156 اعلام می دارم که به استناد اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل 113 و سوگند شرعی اصل 121، مصمم به اجرای کامل قانون اساسی و اصلاح اساسی و ریشه ای امور کشور هستم و مطمئناً با سرکشی از زندانها و برخی دادگاهها نحوه اجرای اصول قانون اساسی و رعایت حقوق اساسی ملت را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به ملت بزرگ و مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد. ان‌شاء‌الله.

در انجام این وظیفه سنگین یاری همه قوا و دلسوزان و لطف خدای متعال را می طلبم.»
دلسوز مردم
United Arab Emirates
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
به فرموده مقام معظم رهبری این چند مدت کوتاه را تحمل خواهیم کرد اما با هوشیاری بالا..
هفت سال از زندان بازدید نکرده . آیا در این هفت سال منتخب و پشتیبان ملت نبوده و الآن به این سمت رسیده ؟
اگر من هم میخواستم مثل ایشان ثانیا ، ثالثا ، رابعا در بیارم میتونم تا سه برابر ماشین حساب احمدی نژاد بگم
تاسعاً : ایشان از زمانی که در اول دولت بعد از هفت روز دستور مقام معظم رهبری را اجرا کرد نماینده بنده و امثال بنده که حداقل 60 میلیون هستیم نیستند
ایرانی پرازمشکل
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
آقایان درکشوری که شماهامدیریت وسکان هدایت آنرابه عهده گرفته ایدبلایی به سراین ملت وکشورعزیزآورده ایدتاجلوبعضی ازنانواییهانوشته بشه"به هیچ وجه نان نسیه داده نمی شود"این یعنی نهایت افتضاح ونهایت تنگدستی مردمی که بعصاًحتی پول ندارندبانان خالی شکم خودوزن وبچه هایشانراسیرکنند.این یعنی کاری کردیدتاذره ای رحم ومروت وجودنداره تااگرکسی واقعاًپول نداره نانوایی این نوشته راجلونانواییش نزنه!مطمئن هستم اگه کسی پول داشته باشه هیج وقت غرورشوبه خاطریک قرص نان خردنمی کنه..والاماشاالله.حالاشمادنبال چی هستی من به عنوان یک شهروندطرفداراجراشدن بی چون چرای قانون هستم اگه کسی زندان رفته لابدجرمی رامرتکب شده واگه غیرازاینه که بایدمجلس ودستگاههای ذیصلاح عذرقوه قضایی رابخواهدومشکل رابه طوراساسی حل کنه..ترابه خدادراین موقعییت حساس به جای رسیدگی به مشکلات معیشتی واقتصادی مردم خودتان راسرگرم مسایل حاشیه ای وکم اهمییت ترنکنید.همانطورکه همه مامی دونیم بیشترمشکلات موجوددرکشورریشه اقتصادی داره برویدکارخانجات تعطیل شده راراه بیندازیدتامشکل بیکاری مردم حل بشه ..وقتی مشکلات اصلی راحل کردی زندان هم برو.
مهدی یار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
حالا میفهمم چرا علی سر در چاه میکرد ومینالید
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
سلام
میخاد دیدار کنه بعد جنجال ؛خودش تو حرفاش گفته!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
این آه عزیزانی است که به خاطرخودسری این متحجربی فکر به روز سیاه نشسته اند.
انتشار یافته: ۲۱۵
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
رئیس جمهور باید از زندانها بازدید کند
ناشناس
Finland
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
این یک مسئله را نشان میده: اینکه رییس جمهور حتی شخص دوم مملکت هم نیست و شخص چهارم یا پنجم مملکت هست
علیرضا
United States of America
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
رهبر انقلاب در دیدار مسئولان خراسان شمالی: هر حرکتی که نشان دهنده یاس و خستگی و اختلاف باشد بدون تردید به ضرر مصالح کشور و پیشرفت و عزت ملی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
احمدی نژاد خیلی هیجان انگیزه!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
سلام هر چند 99 درصد از کارهای احمدی نژاد رو قبول ندارم ولی با متن نامه کاملا موافقم استدلال کاملا منطقیه
ناشناس
Finland
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
این کارش هم به نفع ما نیست و به خاطر ما نبوده. مطمئن باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من هم مطمئنم و همه مطمئن هستند که نفعی برای ما ندارد. اما صحبت از حق یک رییس جمهور است . رییس جمهور این حق را دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
و البته همه آن استدلالها به ضرر خودش و عملکرد هفت ساله اشهم برمی گرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آقاي احمدي نژاد زده به سيم آخر و خودزني را شروع كرده است چون مي داند استيضاح يا خلع يدش قطعي است و بزودي
یکی از ملت
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
این بی انصافی است حق مسلم رییس جمهور است که از زندتنها بازدید و بررسی بعمل آورد ؛و بی قانونی و قانون شکنی یعنی جلو گیری از بازدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آش، به همين خيال باش ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
به امید خدا
انسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اولین کار درست و خوب در جهت منافع مردم از دکتر احمدی نژاد
ناشناس
Finland
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
بگو ایشاالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
احسنت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
دوست عزیز بالا بری پایین بیای رئیس کشور منه و تا پای جان ازش حمایت می کنم.
اگر آقای احمدینژاد می خواست خودش رو تو چشم شما عوام خوب جلوه بده کاری نداشت که ذخایر ارزی رو خالی کنه تو بازار و مردم یه رفاه موقتی داشته باشند و مشکلات رو بذاره واسه دولت بعدی
همون کاری که دولتای قبلی انجام دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
: ))))))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
شما اسم این کار را خودزنی می گذاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
خداوند مكاران را رسوا مي كند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
انشاالله
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
مگر چيزي از ذخاير ارزي هم مونده، كه ايشان خرج كنه، ملت دارند تو بدبختي خودشون روزگار ميگذرونند آقا به فكر بازديد از زندانها افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آقای احمدی نژاد اگر واقعا به فکر احقاق حقوق ملت بود افرادی چون مرتضوی که از متهمین جنایت کهریزک است و یا آقای م.ر که متهم به فساد در اختلاس بیمه میباشند را در پست های حساس دولتی نمی گمارد بدون شک این نامه ها به دلیل سیاسی کاری برای انتخابات ریاست جمهوری و به خاطر بازداشت معاون مطبوعاتی خود نوشته شده است و مردم دیگر فریب این نمایشات مسخره را نمی خورند. هر چند از نظر قانونی این حق برای ریاست جمهوری محقوظ است که هر وفت اراده نماید از زندان بازدید داشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
برادر عزیز منظور شما از سیاسی کاری چیه ؟
ریاست جمهوری یک مقام کاملا کاملا و کاملا سیاسی است البته من هم با نظر اکثریت در مورد قصد واقعی ایشان موافقم ولی بالاخره ایشان طبق قانون این حق را دارد و هیچکس حق ندارد مانع اجرای قانون شود!هیچکس!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
مگر بناست قوه قضائیه و یا زندان اوین در انتخابات آتی نقشی ایفا نمایند
شهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
من مثبت دادم ولی شما از وی پی ان استفاده میکنیا. حواست باشه
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
احمدی نژاد عزیر قوه مجریه را با انتصاب افرادی نظیر قاضی مرتضوی به عدالت رساندی بیش از این سایر قوا را آباد نکن.
علی
Canada
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
دمش گرم. خوب نامه ای نوشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
این اقا فقط بلد خوب حرف بزنه.عملش صفره
100
France
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
این 3سال را کجا تشریف داشتید که حالا به فکر باز دید افتادید آها جوانفکر فراموش کرده بودم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
ببخشید 7سال؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اين مرد دل شير دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
منظورت شیر خشکه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اون شیره اون شیره .... پاکتی پاکتی
پنگه پلنگه ..... صورتی صورتی
ناشناس
United States of America
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آقای احمدی نژاداگردلش برای زندانیان می سوخت:
1- چرابعد ازبیش ازهفت سال!
2- چرابعداززندانی شدن دوستش!
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
بخون متن رو بعد نظر بده..
"...از سال 88 چندین بار با جنابعالی مکاتبه و مواردی از قانون اساسی را تذکر داده ام لیکن از علنی کردن آنها خودداری نموده ام..."
ebrahim
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اگر احزاب و صاحب نظران ازادانه توان بحث این اشکالات را داشتند، موضوع اینقدر انباشته نمیشد که حالا تبدیل به بحران بین قوا شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
حالاکه بوی الرحمن ایشان بلندشده به فکر حقوق ملت افتاده اند؟ اون موقع که جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
راست گفتی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
من از مخالفان احمدی نژاد هستم و بنده هم می پرسم چرا وقتی خیل عظیم فعالان سیاسی دستگیر و تحت محاکمات قضایی انچنانی قرار میگرفت جناب ایشان علاقه ای به بازدید از زندانها نداشتند و جتی متهم اصلی شکنجه زندانیان کهریزک رو به پست های بالاتر برده است.
ولی رفتار قوه قضاییه را با ایشان هم نمی پسندم
ناشناس
United States of America
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
این یک رمینه سازی برای افزایش تنش با قوه قضائیه است تا در آینده کشاندن سران قدرت به دادگاه را تصفیه حساب جلوه دهند
ناشناس
Finland
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
کاملا موافقم با نظرت و صد درصد جز این نیست خواهید دید
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
تسویه مجید جان نه تصفیه
بی سواد
United Arab Emirates
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
سارا جان اگه کمی با حسابداری آشنایی داشته باشی متوجه می شی که در حسابداری آکادمیک "تسویه حساب" و "تصفیه حساب" یک مفهوم واحد دارند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اجرای قانون اساسی فقط وقتی که دوستت تو زندان باشه مهم میشه؟ میترسی بری و دوستت تو زندان تنها بمونه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
اگه این هم باشه باز خیلی مرام داره
روسای جمهور قبلی که همین رو هم نداشتند
MiM
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
انصافاً راست میگه - تا حالا نشده پشت هیچکدوم از اطرافیاشو به خاطر مصلحت خالی کنه.
آقا میرزا
Slovenia
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
باید بگویم در این مورد با احمدی نژاد موافقم که مصلحت اندیشی های فردی ،این کشور را به این وضع انداخته !!!
مگر مملکت قانون ندارد که تو برای همه مصلحت اندیشی میکنی؟؟
هر کسی که مسئول است باید به قانون عمل کند . یعنی هویت او با عمل به وظایف قانونی شکل میگرد نه مصلحت اندیشی هایی که معلوم نیست از کجا سرچشمه میگیرد.!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اقای احمدی نژاد این مدت کجا بود؟ که در این اخرین روزهای ریاست جمهوری به فکر اجرای عدالت افتاده است.
مسافر مفتی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
امان از این سفرهای خارجی ! یه روز ترکیه - یه روز ونزوئلا - فرداش برزیل - بعد نیویورک - دوباره ترکیه و روسیه - آذربایجان - بولیوی - تاجیکستان بعد نیویورک - روسیه و نیویورک و نیویورک و نیویورک و نیویورک و مسکو و نیویورک و .... نیویورک و ترکیه و مسکو و ترکیه و نیویورک و ... آخ خسته شدم خوب دیگه وقت نداشته بنده خدا بره به اوین و کهریزیک سر بزنه. انشاالله چند ماه دیگه میره همه اون جاها رو خوب میبینه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
ای ول دمش گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اقاي احمدي نژاد برويد و زندانها را هم از نزديك ببينيد اما فكر نمي كنيد براي اصلاح اساسي و ريشه اي امور كشور كمي دير به فكر افتاده ايد؟
فرارو اين قدر نظراتمو سانسور نكن لطفا
محمد
United Arab Emirates
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آقای رئیس جمهور تا تاسوعا اومده "تاسعاً" خدا رحم کنه به عاشورای قضیه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
معلوم نیست چی تو کله محمود اقا است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
ايول خوشم اومد افرين
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آقای احمدی نژاد ! کدام بخش ملت از شما گزارشی مبنی بر اجرا و عدم اجرای قانون اساسی درخواست کرده است ؟ وانگهی کدام پاسخ صادقانه از شما شنیده است ؟
اگر این ملت را بزرگ می دانید باید بدانید که صداقت را حتی در گفتگوی با کودک و خردسال نیز باید رعایت کرد .
آری حنایی که دیگر رنگ ندارد به چه کار آید ؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
خس و خاشاکیم ما! مگه نه بچه ها!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
چه ربطی داشت؟!!
حنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
خیلی ربط داشت
ناشناس
Finland
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اجرای قانون و انجام وظیفه حتی در آخرین لحظات مسئولیت لازم و ضروری است فرقی هم بین آقای احمدی نژاد و خاتمی ندارد
Jalal
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
من معتقدم كه اين كار خوبي ولي اميدوارم يك حركت تبليغاتي انتخاباتي براي هم مسلكانش نباشد ثانيا عمل به ساير اصول قانون اساسي رو هم از ياد نبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
عزیزان یازدهم به عربی چی میشه ؟
ناشناس
Finland
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
یازدهما"
ایرانی بدبخت شده
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
جدی میگی ؟ اوه اوه !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
قابل توجه اصلاح طلب ها!! حالا دیدید سید محمد خاتمی چقدر بی عرضه بود!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
نخير دوست من سيد ما بي عرضه نبود و البته بازيگر و شناگر هم نبود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
البته ایشون شناگر بودن ولی جای دیگه ای شنا میکردن
ناشناس
Finland
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
ایول! فقط منتظر همین کامنت بودم و بس...
رهرو
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین
ناشناس
Finland
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
شاید تنها زمانی ست که حرفهای منطقی می زند
نگران
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
من فکر میکنم که اگرچه ایشان در حرفهایشان صداقت ندارند ولی درست میگویند.
ناشناس
France
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
موافقم به شدت
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آقای احمدی نژاد رطب خورده منع رطب نمیکندیادت هست وقتی به ریاست رسیده الی ماشاالله. به ابرومندان تهمت زدی. ما ملت نمی‌خواهیم تو ازحقوقمان دفاع کنی گندی مخصوصا به اقتصاد زدی بس است.
سید...
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آورین آورین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اقا خرابکاری هاش تو قوه مجریه کم بود داره میره سراغ قوه قضایی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
واقعا که حرف های درستی زده در این یک مورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
بابا سر به سرش نگذارید بگذاری این چند ماهه آخرهر کاری می خواهد بکند. یکمقدار هم به فکر موضوعات اقتصادی کشور باشید داریم زیر بار گرانی له می شویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من که گرونی داغونم کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
خوشحالم از اینکه رئیس جمهور محترم تمام مشکلات جامعه را حل و مرتفع نموده و انشائالله این بحران خود ساخته را نیز مانند سایر بحران هایی که ایجاد می کند برای سرپوش گذاشتن به مسائل جامعه فراموش نماید
ناشناس
Australia
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
این آقاظاهرا حالش خوب نیست!!صدای خوردشدن استخوان مردم زیرچندبرابرشدن قیمتهاونبودمایحتاجی مثل شیرخشک به گوش ناشنواهاهم رسیده اماابشان نشنیده اند!!
kamran
United States of America
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
یک سناریوی جدید برای سرگرم کردن مردم برای چند ماه دیگه...
تزریق تنش و اضطراب به جامعه برای پوشش نقیصه ها و کمبودها.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
گل گفتی
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
من فکر می کنم در اینمورد حق به اقای احمدی نژاد است.اگر چه باهاش شدیدا مخالف هستم ومعتقدم کشور را به سمت پرتگاه می برد
ناشناس
Germany
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اینا منتظرن اقا یک چیزی بگه ضدش عمل کنند فرمودند جنجال نکنید اقا هوس کرد بره اوین اون اقا هم نمیزاره همه باهم دوستند
گل آقا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
اطمینان کامل دارم که خود شما یکی از آنهائی بودید که ایشان را انتخاب کردی ! دیدی درست حدس زدم !
رضا
United States of America
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
خنان حق که از زبان رئیس جمهور بالاخره جاری شد اما دیر ومتاسفانه غیرقابل باور برای مردم کاش این عقیده از اول بیان میشد واقعا قوه قضائیه درنظام اسلامی بایدشفاف باشد اگر رئیس جمهور نداند در زندان چه میگذرد پس باید کی بداند این یک درد در نظام قضایی ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
هرچند نسبت به دولت و خود آقای احمدی نژاد انتقاد داشته و دارم و به هیچ عنوان به ایشان رای ندادم ،اما با محتوای این نامه (تاکید میکنم محتوای این نامه) کاملا موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اتفاقا ایشان از خدا میخواهد استیضاح و خلع ید شود
بهترین کار جدی نگرفتن ایشان در ماههای باقیمانده است
پرهام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
جوانفکربه رهبر معظم انقلاب توهین کرده ومی بایست محاکمه شود دفاع احمدی نژاد از وی نتیجه ای جز تخریب مجددخود ندارد.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
زده به سیم آخر یعنی چی؟
کدامیک از اعتراضاتی که کرده و یا مطالبی که گوشزد کرده خلاف قانون و شرع است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اگه این سیم آخره پساین هفت سال چی بوده؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
یک تفکر کوچیک و این که فکر کنی این حرفهای چه کسیه باچه سابقه ای وحالا چرا معنی سیم آخر رو بهت میفهمونه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
این همان وعده خداوند است به حاکمانی که عدالت را به مسلخ سیاست میکشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
هفت سال قانون اساسی یادت نبود حالا که جوانفکر رفته زندان یاد قانون اساسی افتادی؟
فرارو جون هرکی دوست داری نظرمو تایید کن
ایمان
Switzerland
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
حالا مگه شاخ غول شکوندی با این نظرت که التماس میکنی تاییدش کنه؟
ناشناس
United States of America
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اقای احمدی نژاد بی خیال!
میخوای بری به خس و خاشاک سر بزنی؟چیه دم انتخابات اوناهم ادم شدن!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
به نظرم حرفهاش درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
پس این همه جلسات ماهیانه میان سرا 3 قوه و خوش بشها مصاحبه ها با خبرنگاران و غیره همش کشک بوده ما نمیدونستیم!
مشاور
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
من نمی دونم یکی نیست به این آقای احمدی نِاد بگه مگه ریاست جمهوری های قبلی به زندانها رفتند که شما حالا می خواهی بری ؟ مگه زندان خونه خاله است که هرکسی از راه برسه بخواهد با یک نامه به اونجا بره ؟ مگه شما عدالت رو تو کارهای خودت درست کردی که دنبال عدالت تو قوه قضائیه می گردی ؟ خودت ببین چه وعده هایی دادی و در عوض چی کار کردی ؟ ببین با اقتصاد مملکت چی کار کردی ؟ ببین از اون موقع که اومدی سر کار همه اش حرف و اختلاف وکینه و نفرت ایجاد شده حالا هم که داره کارت تموم میشه شر وناراحتی رو می خواهی به اوج برسونی اونم به خاطر رفیقت که دو روزه رفته تو زندان شما مردم رو کشک حساب می کنی قوه قضائیه رو دیگه نمی تونی هیچ حساب بکنی چون هفت سال در خواب بودی و تازه زندانی ها به خاطر دوستت عزیز شدند برو بابا به زندگیت برس شدی استخون تو زخم
ح ع
Germany
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
احمدی نژاد میخواد تا آخر خط بره.
ببینیم آخرش چی میشه.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
سلام علیکم جناب ناشناس قصد دفاع از رئیس حمهور را ندارم ولی حرف حق از دهان هر کس بیرون آید پذیرفتنی و قابل دفاع است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
البته مقصودش هم مهمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
صد رحمت به دشمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
این سنت الهی است که کسانی که با بی بصیرتی مردم به انتخاب این فرد تشویق و دیگران را بی بصیرت و نماینده آمریکا معرفی کردند، باید تاوان این اشتباه خود را با حملات تند آقای احمدی نژاد بپردازند.
R B R
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
مملکت رو بدست کی دادیم خداوندا مردم ایران را خودت حفظ کن از شر جاهلان بحق اولیاءات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اگر رئیس جمهور حق دارد چرامانع می شوند؟
از کاشان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
در این مورد حق با احمدی نژاد است.
ناشناس
Germany
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
خیلی با حاله :)
تقی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
نامه صرف نظر از نویسنده از نظر حقوقی کاملاً درست و بی اشکال است،
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
والا من خيلي به كارهاي اقاي احمدي نژاد انتقاد دارم ولي اين نامه رو اگر صادقانه بخونيمش واقعا عالي حرف زده و بسياري از مشكلات رو كه كسي ديگه جرات نداشته بگه رو صريحا بيان كرده.(حرف خاصي نزدم سانسورش نكني هاااا)
ramin
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آقای احمدی بیاد به داد اونهایی که بیرون از زندان و آزاد هستند و این گرانی کمر شکن رو تحمل می کنند برسه بعد بره از زندان بازدید کنه . به نظر من که ایشون با این کار و جو سازی سیاسی داره نظر ها رو به جایه دیگه معطوف میکنن و عمدا یا سهوا خوراک سیاسی برای بیگانگان تهیه میکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
از خق نباید گذشت که نامه است سر تا پا حقوقی و درست. مطمئنا خق مسلم و بلکه تکلیف رئیس جمهور است که در مقام اجرا ناظر کیفیت اجرا در همه قوای مملکت هم باشد.
ناشناس
United States of America
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
فارغ ازینکه نیت احمدی نژاد چی هست ولی تو این نامه حرفش درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
داره مظلوم نمایی میکنه.
ناشناس
United States of America
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
حرف حق از دهان هر کس بیرون آید پذیرفتنی و قابل دفاع است.
مبهوت
United States of America
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
با اینکه من از سیاست چیزی نمیدانم ولی از مکاتبات رییس جمهور با رییس قوه قضاییه به دومطلب پی بردم 1.این اظهار نظر که میگویند احمدی نژاداز روی بی تدبیری و ندانم کاری این اوضاع اقتصادی را برای مملکت بوجود آورده نمیتواند درست باشد بلکه ایشان هر حرکتی را که انجام داده اند با علم و آگاهی کامل بوده وبا درایت تمام تیشه به ریشه ایران زده اند حالا با چه هدف و ایدئولوژی اقدام به این کار میکنند الله الاعلم 2.با هر نیت و منظوری که رییس جمهور بخواهند از زندان اوین بازدید کنند نباید چنین برخوردی از مجموعه قوه قضاییه سر می زد چون این شائبه برای ملت به وجود می آید که در سیستم قضایی حتما" ضعفی وجود دارد که رییس جمهور کم وبیش از آن اطلاع داشته و قصد برملا کردن آن را دارد آقای لاریجانی عزیز ایشان محمود احمدی نژاد هستند نه احمد شهید که نامحرم باشند یا شاید ما ملت خبر نداریم و احمدی نژاد نامحرم است که در این صورت چگونه تمام سرمایه ملت و سرنوشت وآینده آنان به یک نامحرم سپرده شده است .
ناشناس
Finland
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
دقیقاً. بخصوص با شماره 1 خیلی موافقم.
mma
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
معدود دفعاتی است که باهاش موافقم
آر ش
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
جای هیچ گونه شکی باقی نیست که این امر در استانه ی انتخابات و برای جلب نظر عموم ملت است اما فرامو ش هم نکنیم که می تواند به یک تحول ملی بینجامد. و در احقاق حقوق زندانیان موثر واقع شود. من شخصا امیدوارم که این اتفاق بیفتد. با وجود ان که انتقادات جدی به آقای احمدی نژاد دارم.
علی
United Arab Emirates
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آقای رئیس جمهور با توجه به سخنان خودتان آیا می دانید شرکت در شورای تشخیص مصلحت نظام هم طبق قانون اساسی از وظایف شما بوده و سوگند شرعی شما شامل این مورد هم میشود؟پس چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قلی
United Arab Emirates
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
مردم دم شیرند و بازی با آنها خطر ناک از ما گفتن!!!!کافیه رهبری معظم اشاره ای بکنند اونوقت شما چکاره ای؟
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اشتباهی مثبت دادم:((((
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من هم اشتباهی مثبت دادم
عبد اله
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آقای لاریجانی
حقیقت را در پای مصلحت قربانی نکنید
حتی حضرت علی ع هم در دادگاهی که به ضرر او رای داده شد تسلیم قانون شد
مصلحت شما بالاتره یا حضرت علی ع؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
ایول ایول
sajad
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
با سلام گرچه به شخصه با بسیاری از کارهای احمدی نژاد مخالفم ولی در هر حال این حق را برای رییس جمهور قائل باشیم .....قوه قضایی هم باید پاسخگو باشه
مونا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
صرف نظرازگله مندبودن ازعملکردجنابعالی دردوران ریاست جمهوریتان به استحضارمیرساند؛زمانی متن نامه حاضربه دل می نشیندکه همه کارهای شماقابل قبول ملت فهیم ایران بوده باشدوگرنه نوش داروی بعدسهراب چه فایده ای دارد..؟این کارشماهم مثل خیلی ازکارهایتان به موقع انجام نمی شه وکاری که به موقع انجام نشه همان بهتره که انجام نشه.
sasan
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
آقای احمدی نژاد اگر می خواست به اجرای قانون اساسی نظارت کنه باید یک سری هم به کهریزک می زد. نه اینکه زیر بال متهم اصلی رو بگیره و اون رو به اوج برسونه.
دست بالای دست بسیار است
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
خیلی دیییییییییییییر.................
بنده بی کس خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
سلام .. اره برخی از قضات و مسولین قوه قضاییه فکر میکنند خداهستند . فورا هرکس که بره دفترشون تهدیدش میکنن به ارعاب و زندان .. ما بدبخت بی کس هم از ترس برمیگردیم..البته اگه موفق بشی حضرات رو ببینی. اینها جهی پای امام علی (ع( میگزارند ؟؟؟؟؟؟ خاک پاهای علی بر سرشون باد که فقط ظلم میکنند.. اگه تو دادگستری رفیق داشته باشی کارات انجام میشه وگرنه پدرت در میاد تا کارات انجام بدن .... باید نظارت و بازدید باشه تا این مشکلات رفع بشه... نمیدونید دادگستری استان فارس با من استاد دانشگاه که مشکلی خانوادگی داشتم چه ها که کرد... اینها البته بعضی هاشون فکر میکنن که از خدا هم بزرگترند ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اولا ايشان نگران حقوق مردم هستند نه خس و خاشاك !!
ثانياً ايشان متهم معاونت در قتل سه جوان را ارتقا داده و نوازش كرده كجا دلش به حال اعمال عدالت مي سوزد
ثالثاً اگه زندانها پر شده و دله دزدي زيادشده و مردم تو سر و كله هم مي زنن كه عامل اصليش اقتصاد فلج شده و فقره كه مسببش همين آقاست
رابعاً ايشان در مجامع بين المللي كه همش ميگويند مملكت گل و بلبله ، ما زنداني سياسي نداريم و قص علي هذا حالا چي شده نيم سال مونده به پايان دورش نظارت خونش رفته بالا مي خواد اصول قانون اساسي رو احيا كنه
خامساً‌ آقاي احمدي نژاد در
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
جانان من افزايش قيمتها شكست كمر ما بيا تا فكري كنيم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آقای احمدی نژاد دمت گرم، خیلی خوب نوشتی.
ولی یادت هست که خودت هم یکی از بزرگترین نقض کننده های قانون اساسی ایران در طول تاریخ هستی؟
محمدي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
احمدي نژاد هرجا رفت و با هرخبرنگاري مصاحبه كرد در مورد زندانها و افراد زنداني گفته بود كه قوا استقلال دارند و ارتباطي به ايشان ندارد اين شلوغ كاريها از سر ناراحتي و لجبازي و عوام فريبي است.
علي
United States of America
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
نگران نباش در زندان به روي كليه دانشجويان ، اساتيد ، اقتصاددانان ، روزنامه نگاران و ..... بازه .
ضمنا چرا عربي مينويسي بردار : رابعا! خامسا ! سادسا !
اينجور كه من فهميدم داره ميره مهدي هاشمي رو ببينه !
ناشناس
Germany
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
دوستان سلام
امان از حافظه تاریخی ما ملت!!! و احساسات شرقی!!! متن نامه درسته اما!!! دوستان رییس جمهور محترم برای سر پوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی این همه جار وجنجال راه انداختند. نامه بی عیبه ولی از طرف چه کسی است؟ خود این نامه هم سیاسی است! این حرف ها رو چند ساله همه زدند. یادتون رفته ؟ برید روزنامه ها و سخنرانی های چند سال قبل رو بخونید. آره ما عادت داریم که بگیم: درود بر ... مرگ بر ...!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آقا جان چرا اين در و اون در ميزني خوب آب رو بريز اونجايي كه ميسوزه
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
احمدي نژاد اگر دم از صيانت و حفاظت مي‌زند چرا با پول ملي كشورش اينطوري بازي كرده كه در عرض يكماه 100 درصد كاهش ارزش پول ملي رو شاهديم‌، زندان رفتن اونهم اين موقع جاي بسي تعجبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
خوب راست میگه الان زندانها دانشگاه شده دیگه ، چقدر از تحصیل کردها و استاد دانشگاه و خبرنگار و وکیله الان تو زندان اوین هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
پس با این حساب نباید راهش بدن!
شاهین 1
United Arab Emirates
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
واقعا اگه سال88 آقای موسوی یا کروبی رییس جمهور میشدند میتتونستند اینجوری باشند؟
امير
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
خوشحالم كه بعد از 30 سال كه فقط شعار دمكراسي و آزادي بيان را ميداديم حالا در عمل هم ميبينيم حركتهايي آغاز شده است . من رفتار هيچيك از دوطرف را نميپسندم ولي اين حال و هوا و اين نوع مكاتبات به نفع مردم و جامعه خواهد بود . انشاالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
بدون هیچ حمایتی از طرفین یک نکته را باید بدانیم تا قوه قضایی یک مملکت مستقل و درست نباشد فاتحه ان مملکت را باید خواند .
روشن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
ای کش ریاست جمهور حداقل سالی یک بار این بازدید رو انجام میداد و شفاف گزارش رو به مردم میداد.

مردم تشنه عدالت هستند.

مردم مدیر محافظه کار نمیخواهند.
این نامه بسیار پسندیده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
در بررسی خرابی های بعد از جنگ جهانی دوم، وقتی به چرچیل گزارش میدهند که سازمان قضائی کشور سالم مانده است، گفت میتوان به بازسازی کشور مطمئن بود.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من هم ایشان رامقصرومسوول خیلی ازمشکلات کنونی میدانم ولی در این موردخاص فارغ ازچرایی وانگیزه ایشان حق کاملا باایشان است-
ناشناس
Armenia
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
عجيبه آقاي رييس جمهور اين همه اختيارات دارد ! نمي دونستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من هم با بزدید ایشون از زندان موافقم.
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
این یک انحراف افکارعمومیه ، واسه اینکه مردم فکری به سرشون نزنه
ناشناس
Germany
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
مگه وضعیت زندانها و دادگاه ها مشکلی داره خوب بره بازدید کنه
جمشید از تبریز
Germany
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
هموطنان عزیز ما بایستی از حرف حق حمایت و پشتیبانی کنیم. لطفاً مسائل را با هم قاطل نکنیم. در این مورد حق کاملاً با رئیس جمهور بوده و ما ملت ایران پشتیبانش هستیم. اما سایر گلایه ها با رئیس جمهور پابرجاست. قوه قضائیه ایران اشکال ساختاری و اساسی دارد و بایستی اصلاح شود تا کشور نیز اصلاح گردد والا با تعویض یزدی، شاهرودی و لاریجانی و ... مشکل حل نشد و تبعات آن گریبانگیر کشور شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
هرچند از دست محمود خيلي ناراحتم ولينگاه نكن كي چي گفته
ببين چي گفته بايد زودتر از اين ها شروع ميكردي محمود
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
بازدیداززندان حق همه مسئولان بویژه رئیس جمهوراست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اگر تا حالا سستي يا كوتاهي بوده الان چه مشكلي داره موضوع پيگيري بشه رئيس جمهور بعدي هم ادامه بده . اينكه چرا امروز اين موضوع مطرح شده مهم نيست بالاخره بايد يكي سبب خير مي شد كه آقاي جوانفكر فال را برد. بعلاوه قوه قضايه هفت سال وقت داشت بپرسد پرونده هاي زير بغل رئيس جمهور كجاست؟ اگر رئيس جمهور مي داند و مجرم را معرفي نمي كند گناهكار است واگر نمي داند و تهمت مي زند بازهم خيانت كار است. اما قوه قضائيه با مصلحت انديشي فرصت را از دست داد بديهي است انتظار دارد امروز رئيس جمهور هم مصلحت انديشي كند و قوه قضائيه را به حال خود بگذارد. اما همين اعمال رئيس جمهور بوده كه تا كنون كسي جرات سوال از ايشان را پيدا نكرده و امروز مجلس براي انجام وظيفه قانوني خود مي خواهدرهبري را هم وارد موضوع كند تا از قبل جلوي اين حركات دور از مصلحت را بگيرد! اي كاش همه جا و هميشه قانون مقدم بر مصلحت باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
با سلام
گذشته از نیت پنهانی اقای احمدی نژاد به نظر من مسائل خوبی را مطرح کرده که هر کس یک بار پایش به قوه قضائیه رسیده باشد بهتر درک میکند مثل اینکه اگر یک کلمه دیگر حرف بزنی میدهم بازداشتت کنند یا تکبر و غرور بیش از حد برخی از قضات یا رفتارهای توهین امیز نسبت به مراجعه کنندگان و احیانا گرفتن ر.... و....لذا ما باید این کار را به فال نیک نگیریم که در گرما گرم درگیری مسئولین شاید مردم هم دیده شوند وقوانین اصلاح شود وقوه قضائیه رفتارش را با مردم محترمانه تر کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اصولا احمدی نژاد حرفهای قشنگی میزند..این مورد هم بسیار منطقی و مستدل است.. ولی عملکرد همگی قوا اشکال دارد .. !
ياشار
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
مشايي جون عجب نامه‌اي نوشته، شك ندارم كار خودشه، اي ناقلا!
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
عالي بود آفرين.
ناشناس
United States of America
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
ریاست جمهوری با سوگند شرعی متعهد به صیانت از حقوق اساسی ملت شده است.

جالبه بعد 7 سال ایشون تازه این ماده رو تو قانون اساسی پیدا کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
بامتن نامه موافقم
ماموتی
Cambodia
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
بنده هم تکرار می کنم محتوای نامه صرف نظر از دلایل شخصی و سیاسی نویسنده برای نگارش آن، از نظر حقوقی، قانونی و شرعی کاملاً درست و بی اشکال است.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
در این مورد خاص شدیدا از آقای احمدی نژاد حمایت میکنیم
مخصوصا بخاطر اون قسمتی که گفته از سال 88 تذکراتی به لاریجانی داده
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
جناب رییس جمهور اگر شما ماهیانه 600000 هزار تومان حقوق میگرفتی آن را چگونه خرج میکردی که تا آخر ماه مجبور نشوی شام به بچه های خود ندهی و به آنها بگویی که رژیم بگیرید تا چاق نشوید آیا بچه ای که وزنش 16 کیلو است احتیاج به رژیم دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اگر قوه قضاییه خود را مصون از نظارت ببیند، به سمت دیکتاتوری پیش خواهد رفت و اسباب ظلم به مردم شکل خواهد گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
کاملا درست گفته موافقم
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
شما اگه نگران وضعیت زندان ها و بازداشتکاه های کشور بودی یکی از مظنونان و متهمان بزرگترین و بی سابقه ترین بدرفتاری در زندانها رو مسئول ارگانی مثل تامین اجتماعی نمی کردی
اسماعیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آگاهی از زندانی,
حق مسلم ماست.
Mehbod
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اگر احمدی نژاد علم اقتصاد و سیاست ورزی را جدی می گرفت و به کارشناسان بها می داد و خود رای نبود ! با این شهامت او می توانست بهترین رییس جمهور ایران تا کنون باشد !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آقای احمدی نژاد بگم......بگم......وقتی که جیک جیک مستونت بود فکرزمستونت بودهنگامی که فرزند روح الامینی ودیگربیگناهان ناجوانمردانه درزندان (کهریزک) کشته شدند چرابه زندان سرنزدی پس این درخواستت هم بخاطررضای خدانیست البته اینراهم بگویم که رئیس جمهوربعنوان یک شخصییت حقوقی حق دارد ازهرزندان کشوربازدید بعمل آورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
کلمة حق یراد بها الباطل
ناشناس
Finland
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اقای جوانفکر را به زندان دیگری منتقل کنید ببینیم باز رییس جمهور میخواد اززندان اوین دیدن کنه
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
ایول . ایول
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آقا بزارين بره اوين پيش جوانفكر همونجا بمونه.......
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
ای ول گل گفتی خوشمان اومد
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
ریاست جمهوری با سوگند شرعی متعهد به صیانت از حقوق اساسی ملت شده است.

جالبه بعد 7 سال ایشون تازه این ماده رو تو قانون اساسی پیدا کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بي باك
United Arab Emirates
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
بهتر بود قوه قضائيه بدون هيچ بحثي به اين آقا اجازه مي داد كه بازديد كنه تا اينقدر اين مساله رو دستاويز نكنه و جار و جنجال راه نندازه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
احمدی نژاد در پاسخ به خبرنگاری از وی درباره پرونده اکبر گنجی (سال 84)سوال کرده بود، گفته بود:

"بهترين ژست ديپلماتيك پايبندي به قانون است. در كشور ما دموكراسي واقعي حاكم است و قوا از هم تفكيك شده‌اند، دخالت قوه‌ مجريه در كار قوه‌ قضاييه كاري غيردمكراتيك و ديكتاتوري محسوب مي‌شود."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
مشايي جون عجب نامه‌اي نوشته، شك ندارم كار خودشه، اي ناقلا!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
باز همین یه حرکت اصلاح طلبانه اش رو به فال نیک میگیریم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
احمدی نژاد میداند که قطعا در حلقه قدرت آینده دیگر جایی ندارد او قصد معرفی بعضی از اطرافیان برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آینده را داشت حتی در پی مدل روسی این کار رفت ولی به علت اجرای بسیار ضعیف کلیه سیستم های مدیریتی خود عملا شکست را پیش بینی نمود فلذا با طرح اینگونه مسائل زیرکانه قصد متشنج کردن فضای جامعه قبل از انتخابات دقیقا مثل عملی که در زمان مبارزات انتخاباتی انجام داد را دارد در کل احمدی نژاد میخواهد به جامعه بفهماند اختیاراتش محدود شده است تا فشار افکار عمومی از سرش رفع گردد
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آفرین استدلالت درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آقای احمدی نژاد : بازدید از زندان حق قانونی شماست اما آیا شما اطلاع دارید که بخاطر وضعیت ناگوار اقتصادی و اجتماعی در هفت سال گذشته چه تعداد از جوانان زیر بیست سال بدلیل آسیبهای اجتماعی منتج از سیاستهای دولت شما ، منجمله اعتیاد ، دزدی، نزاع ، خودفروشی ، خروج غیر قانونی از مرزها ، خرید و فروش مواد مخدر ، قاچاق کالا ، زورگیری و مزاحمت ، تجاوز به عنف ، و قتل در زندانها هستند آیا از میزان چکهای برگشتی و بیکاری کارگران کارخانجات اطلاع دارید آیا از افت تحصیلی و آمار ترک تحصیل دانشجویان و دانش آموزان اطلاع دارید ... راستی چرا به کمپ های ترک اعتیاد سرکشی نمی کنید ، باور کنید این مراکز خارج از مسئولیت قوه قضائیه است اصلا می توانید با بچه های کار و خیابان به راحتی در چهار راه های خیابانهای شهر گفتگو و از حقوق آنان طبق مفاد صریح قانون اساسی دفاع کنید . اما با این همه من بعنوان یک شهروند از متن نامه شما حمایت می کنم و امیدوارم که به زندان اوین رفته تا شاید آثار بخشی از سیاستها و برنامه های دولت خود را ببینید به بند کارگری زندان اوین هم سری بزنید ، بند زنان و کودکان را هم بازدید کنید شاید در این مدت باقیمانده از هشت سال اداره کشور ، تاملی در احوال خود و فرصت های سوخته شده و آسیب های بجا مانده نموده و از محضر ملت پوزش و به درگاه خداوند توبه و طلب مغفرت نمائید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اگه آقای احمدی نژاد به فکر مردمه بره سراغ پرونده مرتضوی که متهم اصلی کهریزکه و در این دوران اقای رئیس جمهور بهترین پستها رو بهش داده در ضمن خاوری و کردان و...که یادمون نرفته
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
به نظر بنده ، بهتر این بود که در این موقعیت زمانی که کشور با هجمه ای از دشمنی های خارجی روبروست و بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد چنین مسائلی مطرح نمی شد و مسئولین محترم بیشتر وقتشون را در جهت حل مشکلات عدیده ای در کشور هست می گذاشتند و از ایجاد تنش دوری می کردند.
ناشناس
Qatar
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اگرچه با ایشان در موارد دیگر اختلاف نظر شدید دارم اما در این خصوص حق را به آقای احمدی نژاد میدهم و رفتار قوه قضاییه در شان یک رییس جمهور مملکت نبود هیچ وقت نباید از قانون شکنی خوشحال باشیم حتی اگر در حق یک قانون شکن اینکار انجام شود قوه قضاییه متاسفانه خوب عمل نمی کند هرچند دولت هم در وظایف خود عملکرد بهتری ندارد ولی این دلیل نمی شود همه قانون شکنی کنند
موسوی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آقای احمدی نژاد , سلام ما را به آقای جوانفکر و سایر
زندانیان برسان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من قبلا هم نوشته ام که هدف از بازداشت و بازديد از اوين و رسانه اي کردن اين نامه نگاري ها ، ساختن يک چهره و رجل از آقاي جوانفکر است . ببينيد 4 بار در نامه شريعتمداري و 3 بار در نامه احمدي نژاد اسم ايشان آورده شده !
البته جوانفکر از بعضي ها خوش تيپ تراست و عده اي فکر مي کنند عوام به تيپ خيلي اهميت مي دهند .
چهره اش ترکيبي از حبيبي ، موسوي ، نبوي و يزدي است و خود بخود آشنا بنظر مي رسد . چشمانش در ترکيب کلي صورت روشن بنظر مي رسد ، مثل قاليباف و خاتمي و رحيم صفوي . کت و عينکش هم قشنگ است .
شايد در اين قحط الرجال بتوان نقشي به او داد . البته اول بايد با اين مثلا بازداشت ها گمانه زني کرد و ميزان تاثير در افکار عمومي را ارزيابي نمود ، سپس تصميم گيري کرد.
با اين دست خبرها و نامه ها دارند چهره سازي مي کنند و گمانه زني .
کسي چه مي داند ، شايد يک روز رئيس جمهور شود .
از طرف ديگر رئيس جمهور هم که در عمل بي کفايتي نشان داده ، و پاسخي به مشکلات عديده ندارد ، فرافکني مي کند و خود را مظلوم و دست بسته نشان مي دهد .
جبار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
متهم اصلی شکنجه زندانیان کهریزک رو به از قوه قضاییه به دولت آورده وپست های بالاتر داده حالا بدنبال بررسی چه می باشی که اگر شخص دیگری پیدا کردی به دولت بیاوری
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
همه باید گوش به فرمان رهبر معظم باشیم.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
چشم...
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
حس می کنم چشم گفتنت از ته دل نبود.
محسن احمدی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
نمی دانم کدام درست می گویید ولی این را به اندازه فکر کوچک خودم نظر می دهم اقایان عزیزایران ایران هر دوی شماست این اختلافات اگر ریشه بگیرد هر دوی شما نابود می شوید پس ............_احمدی زاده از جیرفت مهد تمدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
از اول مشخص بود كه واقعآ هنرپيشه ماهري است و برخي نقش را با ذات و باطن ايشان اشتباه گرفتند . چه اشكال دارد به سيره امام راحل برگرديم كه فرمود اعتراف به اشتباه نشانه شجاعت نفس اعتراف كننده است و اين را مردم خوب ما خوب مي فهمند و نقصاني بر ساحت اعتراف كننده نخواهد بود .
ویز
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
بنظر من نامه احمدی نژاد بازی با قوانین و احکام است . در درست بودن قوانین شکی نیست ولی قوانین درست بسیاری هست که از این قانون مهمتر هستند ولی زیر پا مانده اند. بنظر من این کار چوب لای چرخ قوه قضاییه گذاشتن است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
متاسفانه این بار با رئیس جمهور مهرورز موافقم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
رییس جمهور بهتره بره دنبال راه حل برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نه بازدید از زندان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
به نظر من استدلال ریس جمهور برای بازدید از زندان اوین اصلا منطقی نیست و آیا ریس جمهور یک مملکت نمی داند در کشورش عدالت قضایی وجود دارد یا نه؟
علی مطلق
United States of America
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
درسته که مردم دلتنگ و دلزده اند، اما "حقوق اساسی مردم" از زبان هرکس جاری شود مغتنم و مایه شکر است. "زندگی و حیات جامعه" جاری و مستمر است، و استثنائا این حرفها"نوشدارو صفت" نیست!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
این ها برای مردم آب ونان نمی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
آقای احمدی نژاد من نمی دانم شما کار درست یا نادرست انجام می دهید ولی بدانید که من مریض مبتلا به بیماری خاص که هرروز دارویم گران می شود روی پل صراط یقه همه تان را خواهم گرفت وشدیدا" به قیامت معتقدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
عجب جذبه‌اي داره. اين همون احمدي نژاد خودمونه؟
مهدي
Australia
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
ايشون چطور بعد از 7 سال ياد نحوه اجرای اصول قانون اساسی و رعایت حقوق اساسی ملت افتاده كه ميخواد سري هم به زندان اوين بزنه ؟؟؟
ناشناس
Japan
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
من با نظر رئییس جمهور صد در صد موافقم .اما یک سوال دارم . اولا :چرا حالا یاد رسیدگی به زندان ها واحقاق حق مردم افتاده دوما:ایا در زیر مجموعه شما که دستگاه ها وادارات دولتی هستند حق مردم به درستی احقاق که شما دنبال این موضوع در جایی دیگر می گردید ثالثا:شما در سخنرانی ها ومصاحبه های داخلی وخارجی در خصوص وضعیت جاسوسان خارجی بازداشت شده وزندانیان داخلی اعلام نموده اید قوه قضائیه مستقل می باشد ومن اطلاعی از این مسائل ندارم پس چگونه حالا استقلال قوه قضائیه را زیر سئوال می برید ودر کار آنها به اسم اجرای قانون دخالت می کنید رابعا:آیا فکر نمی کنید در این زمان با توجه به تهدید های شدید دشمنان واز طرفی وجود مشکلات اقتصادی زیاد در جامعه ونارضایتی شدید مردم از دولت ومسئولین مطرح کردن اینگونه مسائل به نفع وسود کشور نبود وقبل از اینکه باعث تحقق قانون وعدالت شود موجب تزلل پایه های حکومت ودلسردی بیشتر مردم از نظام می شود .به نظر من فعلا وقت تسویه حساب های شخصی وجناحی نیست .به فرموده امام راحل :زمانی که بین مسئولین اختلاف ایجاد می شود .هیچکدام سود ی نمی برندواین دشمن است که از این موضوع منتفع می گردد.(نقل به مضمون).پس با همدلی ووحدت در فکر راه حل جهت رفع مشکلات مردم باشید که اگر اعتماد مردم را از دست دادید دیگر خدا هم به شما رحم نمی کند. متشکرم
ناشناس
Germany
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
مگر رهبر انقلاب نفرمودند بحثهای بی خود را علنی نکنید ، مگر نفرمودند فضای جامعه نیاز به نشاط دارد، مگر نفرمودند بصیرت داشته باشید و کارهای معطل جامعه را رسیدگی کنید نه مسایل بی اهمیت و اختلاف نظرها را!
آیا در حضور امام زمام ع می توانی سرت را بالا بگیری و جواب این رفتارت را بدهی!
ناشناس
Finland
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
نباید حرف رییس جمهور بد تعبیر شود واصولا بحث مهمی نیست که دشمنان انقلاب می خواهند تفرقه بیندازند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
با توجه به اینکه دل خوشی از احمدی نژاد ندارم ولی به عنوان یک ایرانی مجدانه خواستار بازدید اقای احمدی نژاد از زندانها هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
جناب اقای احمدی نژاد در مملکت ما هیچ کس قانون را رعایت نمیکن از زمانی که شما ریس جمهور شدید قانون گریزی اصل شد اگر بول ندارید سری به تخلفات اداری مخصوصا دانشگاهای علوم پزشکی بزنید ببینید خیلی از پرونده ها با طوماره وشکایات بدون امضا شروع شده که بر خلاف تمامی قوانین میباشد
جاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
دراین وقت که گرانی بیداد میکندومردم گرفتار هستند واقعا جای این گونه کشمکش هااست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
از گراني وبيچارگي مردم بايد بازديد كرد.
فرامرز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
انکار حقوق مظلومین با انتصاب مرتضوی را باور کنیم یا مدعی چنین نامه ای شدن را که صد در صد واقعیت در آن نهفته است؟