صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۷۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
سخنگوی هیات انتخاب جشنواره‌ی فیلم فجر به سخنان اخیر ابراهیم حاتمی‌کیا درباره‌ی فیلم «شیار 143» پاسخ داد.

علی معلم در نوشتاری که در اختیار بخش سینمایی ایسنا، گذاشته آورده است: «با توجه به حضور رسمی فیلم «شیار 143 » در بخش مسابقه جشنواره‌ی فیلم فجر انگیزه گفته‌های آقای ابراهیم حاتمی‌کیا (که در اجرای نمایش‌های اینچینی در جشنواره‌ی فجر سابقه دارند) برای ایجاد یک جبهه‌ی جدید در موقعیت ملتهب سینمای ایران، پرسش برانگیز و پاسخ‌ساز است.

ضمن ابراز تاسف از این بیانات قیم‌مابانه‌ی تبلیغاتی و سوزناک ایشان درباره‌ی هیات انتخاب فیلم فجر به احترام دست‌اندرکاران فیلم «چ»، جشنواره‌ی فیلم فجر و خانواده شهدا پاسخ سخنان ایشان را به بعد از اتمام جشنواره موکول خواهیم کرد.

برای فیلم ایشان و همه یارانشان دریافت جوایز آنی و آتی را آرزومندیم.»

ابراهیم حاتمی‌کیا اخیرا با تقدیم فیلم «چ» به «شیار 143 » گفته است:« مسوولان سینما و جشنواره فجر باید پاسخگو باشند که چه خوابی بر دوستان رخ داده که ابتدا نتوانستند فیلم «شیار 143 » را در جشنواره فجر تحمل کنند تا کار به جایی برسد که برای حضور آن در جشنواره لابی کنند. من واقعا نمی‌فهمم که این فیلم باید چطور می‌بود تا انتخاب شود. آن‌ها یا خواب دیده‌اند یا وقتی فیلم را می‌بینند در احوالات دیگری بوده‌اند وگرنه بعید است که این فیلم از زیر دست آن‌ها رد شده باشد.»
برچسب ها: حاتمی کیا معلم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
ناشناس
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
بعضی فیلمهای امروز جشنواره بسیار نازل بود .. معلوم نبود چه کسی اجازه داده این فیلمهای آبکی بیان تو جشنواره
ترنم
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
ایضا فلیم "ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه" من و یاد فیلم "کاغذ بی خط" انداخت وقتی که از سینما می آمدم پشیمون بودم چرا وقت گذاشتم براش
علی
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
علی معلم منتقد باسواد و منصفیه برای این نخواسته جواب بده که جو متشنج نشه از اون طرف حاتمی کیا هم فیلمسار خوبیه. نمی دونم چرا این همه درگیری بین نخبگان ما وجود داره. خیلی از این موارد پیش می آد بین فیلمسازها روشنفکرها ، سیاستمدارها و حتی شاعران .از مردم عادی چه انتظاری می شه داشت.
ناشناس
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
آقای حاتمی کیا قدری متکبر است ایشان فیلم جدایی اصغر فرهادی را با توجه به جایزه سیمرغ بلورین جشنواره و ده ها جایزه از جشنواره های بین لمللی به استهزا گرفت.
ناشناس
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
ایشان یا هیئت داوران را قبول داشته که به جشنواره فیلم فرستاده یا نداشته که در این صورت نمی بایست فیلم می فرستاد. پس بهتر است سکوت کنند.
ناشناس
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
کاشکی این سینمای ناامید، مثل خانه سینما تعطیل بشه.
ناشناس
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
سیینما جای کثیفی است
مرضیه
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
کامنت دهنده ی اول شما مگه فیلم شیار114 رو دیدید؟؟یکی از شرافتمندانه ترین فیلم های اخیر با بازی درخشان مریلا زارعی ،اقای حاتمی کیا هم کاملا حق گفته؛به شخصه برای خانوم بنی اعتماد ارزش زیادی قائلم ولی اکثریت قریب به اتفاق فیلم ها تصاویر بسیار بسیار سیاه وبیش از حد اغراق شده ای از جامعه رونشون میدن،قبول دارم اوضاع جامعه خوب نیست اما نه انقدر حاد!!تو اکثر فیلمها زنان دارن رو سپیگری میکنن ولی شیار114یه فیلم شرافتمندانه از یه مادر شهیده،این که اوضاع بده جامعه رو تا حد زیادی سیاه تر نشون دادن هنر نیست،هنر خلق امید تو شرایط بده ،مثله کاری که دکتر روحانی کرد.
ناشناس
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
حاتمی کیا نسل جنگ است و دوست داشتنی مثل جبهه نرفته هایی نیست که فریاد منفعت طلبیشان گوش فلک را کر کرده است .درود برابراهیم عزیز
ناشناس
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
همه چيز به كنار - بيچاره خانواده شهدا كه هر كسي هر جا كم مي آورد از آنها هزينه مي كند .
رزمنده بسیجی
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
دستهای عمو ابراهیم بوسیدنی است
ابوذر
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
ببخشید آقای معلم چی میخواید بگید دیگه؟حاتمی کیا درست میگه.امیدوارم که این صراحت کلام آقای حاتمی کیا واینکه جلوی شما وبقیه داورهای جشنواره ایستادند باعث نشه که حق فیلم ایشون رابخورید.
ناشناس
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
میشه حدس زد امسال کدوم فیلما سیمرغ ها رو درو میکنند!!از ریاست جدید سازمان سینمایی توقع بیش از این بود.
سیدمهدی
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
حاتمی کیا نیازی به شلوغ بازی نداره یه انتقاد ساده کرد بالاخره برخی از فیلم ها واقعا سطحشون پایینه وشیار 143 حداقل از خیلی از فیل ها سطحش بالاتره من نمیدونم ما تا کی باید برای اسم کارگردان احترام داشته باشیم وفیلمشو به زور بزاریم تو جشنواره متروپل چه چیز خاصی داره در حد جشنواره واقعا نیست
ناشناس
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
آقای معلم مردم هم شما رو می شناسند هم آقای حاتمی کیا رو بنابراین بزارین خودشون قضاوت کنند
hadi
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
ناشناس جان دو تا علی معلم داریم یکی شده رییس فرهنگستان هنر یکی هم که فیلم سازه. ایشون دومی هستن
یک دبیر بازنشسته
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
آقای معلم! چرا از پاسخ صریح خودداری کردید؟! ایشون گفته است "ابتدا نتوانستند فیلم «شیار 143 » را در جشنواره فجر تحمل کنند" چرا به کلمه "ابتدا"ی ایشون عنایت نکردید؟! در حیطه هنر خواهشاً از شیوه های احمدی نژادی دست بردارید.
محمد
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
نمی دونم شاید تا حدودی هم حق با علی معلم باشه !
حاتمی کیا خیلی شلوغ بازی کرد!
شاید خواست فیلمش مورد توجه قرار بگیره
ناشناس
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
حاتمی کیا نیازی به مورد توجه قرار گرفتن نداره. قبلا کارنامه اش رو دیدیم. این علی معلمه که جوش آورد و انتقاد پذیر نیست.
ناشناس
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
تا وقتی حرف شما رو بزنه خوبه، انقاد بکنه بده!
ناشناس
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
والا من که این مدلشو ندیده بودم که یه فیلم رو به یه فیلم دیگه تقدیم کنند!!!
نیما
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
استاد اگر که قصد و توانایی پاسخگویی داشتید تمام و کمال ابراز می کردید و اگر نه صبر می کردید تا به قول خودتان پس از جشنواره از خود دفاع می کردید.
مصطفی
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
حاتمی کیا راست گفته .تمام فیلمهای امسال یک موضوع اصلی اش روسپیگری و مجراهای وابسته به آن است .فیلم های قصه ها ، بیگانه ،متروپل کاملا موضوع اش روسپیگری است . چرا نباید فیلمی ببینیم که یکم امید را در جامعه افزایش دهد .ما به دولت تدبیرو امید رایدادیم تا افزایش امید را درجامعه ببینیم اما این فیلم ها بیشتر خاطر مخاطبان را مکدرمیکند.
ناشناس
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
برادر من امید رو زورکی که نمی شه به جامعه تزریق کرد و بعد هم به نظر شما واقعیت امروز جامعه ی ما چه جوریه ؟
یک دردمند
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
آقا مصطفی ساخت این فیلمها که اغلب در زمان دولت قبل ساخته شده چه ربطی به دولت روحانی داره؟!
ياس
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
بعدازانقلاب فيلم هاي انقلابي وزمان جنگ فيلم هاي جنگي وياباموضوع جنگ زيادمي شود حالا هم كه فحشاوروسپيگري زيادشده ساختن فيلم با اين موضوع زيادشده است.مسئله اصلي بايدنقدمنصفانه فيلم باشد همانطور كه فيلم هاي انقلابي وجنگي بي كيفيت زيادي ساخته شدوازجمله دلايل پايين بودن سطح كيفيت آنهارانت موجوددركمك به ساخت شان بودوتوجيه آنهم شرايط زماني اينگونه فيلم ها بيان مي شدواتفاقا"طرفداران اينگونه فيلم هاوقتي حاتمي كيا بانگرش نوروبه ساخت فيلم هايي درباره جنگ آوردبه ايشان معترض شدندكه علت اصلي آن نمايان شدن آبكي بودن فيلمهاي خودشان بود.درهرحال اميدواريم آقاي حاتمي كيا بانقدفيلم هاي موردنظرشان پاسخ آقاي معلم وخيلي ديگررابدهند.
ناشناس
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
تا حالا 6 تا فیلم ، کاملاً مستقیم به روسپی گری پرداخته اند:
«بیگانه» ساختۀ بهرام توکلی
«قصه‌ها» ساختۀ رخشان بنی‌اعتماد
«متروپل» ساخته مسعود کیمیایی
«خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی
«فصل فراموشی فریبا» ساختۀ عباس رافعی
«سیزده» اثر هومن سیدی
در فیلم سیزده در همسایگی یک نوجوان در شهرک اکباتان، زنی روسپی زندگی می‌کند که بدون هیچ مشکلی مشتریان خود را حتی به هنگام مراجعه به درب منزل نیز پاسخگوست. مسئلۀ جالب این فیلم دیالوگ زن روسپی با پدر نوجوان است که در پاسخ به اعتراض پدر به خاطر نپوشاندن خانۀ خود می‌گوید شما باید حواستان به پسرتان باشد که الان شش ماه است مرا از پشت شیشه تماشا می‌کند!
به هر حال همه می دانند که فیلم شریف "شیار 114" در لیست 21 فیلم منتخب نبود و بعداً اضافه شد. ما کماکان منتظر پاسخ قانع کننده ای از طرف آقای علی معلم هستیم.
ناشناس
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
من واقعا برای آقای حاتمی کیا متأسف هستم!
ناشناس
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
منم برای شما
ناشناس
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
اقای حاتمی کیا امسال روحیه شان کلا عوض شده است ان از حمله به فیلم ساز های مستقل که همه شان وابسته و به نوعی جاسوس معرفی کرد و اینم از حمایت غیر حرفه ای از شیار 114
کاش همین قدر انرزی را صرف چ می کردند تا حداقل کارشان قدری دراماتیزه بشود با اینهمه پول بیت المال
بابک
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
پروفسور اول برو اسم فیلم رو یاد بگیر بعد بیا دیگران رو نقد کن و اظهار فضله کن تو که این زحمت رو به خودت نمیدهی یک ثانیه نگاه کنی که فیلم اسمش شیار 143 است نه 141
صمد آقا
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
هم کارنامه حاتمی کیا مشخصه هم کارنامه علی معلم؛ شعور جمعی هم معمولا اشتباه نمیکنه!
ناشناس
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
دلبندم شیار 143 نه 114!! از دقتت در اسم فیلم نوع انتقادت رو میشه حدس زد!!