صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

فرهنگ و هنر

جهان

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۳۲۰۴
من نمی دانم چرا هر چه طبقات بالاتر می رود، خانه گران تر می‌شود؟ در روایات وارد شده است که شب ها هرچه می‌توانید به زمین نزدیک‌تر شوید. ارتباط انسان با خاک برای اسلام مهم است. چقدر احمق هستند آنهایی که برداشت نظام‌مند به قواعد اسلامی ندارند. آن افرادی که قواعد اسلام را نظام مند می بینند، یک حکم اسلامی را می گیرند و فضای شهر را با همان تغییر می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۱
«خبرگزاری دانشجو» نوشت:

حجت الاسلام پناهیان در دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت که فرازهایی از آن در ادامه می آید:  
 
اسلام نیز به سبک زندگی اهمیت می دهد. اسلامی که حتی برای خانه، دیوارهای خانه و سقف خانه ها نیز حرف دارد، برایش سبک زندگی مهم است.
 
من نمی دانم چرا هر چه طبقات بالاتر می رود، خانه گران تر می‌شود؟ در روایات وارد شده است که شب ها هرچه می‌توانید به زمین نزدیک‌تر شوید. ارتباط انسان با خاک برای اسلام مهم است. چقدر احمق هستند آنهایی که برداشت نظام‌مند به قواعد اسلامی ندارند. آن افرادی که قواعد اسلام را نظام مند می بینند، یک حکم اسلامی را می گیرند و فضای شهر را با همان تغییر می‌دهند.
 
روایت داریم همسایه برای معامله اولی است؛ طبق روایت، خرید از سوپر محله مستحب است؛ ولی خرید از سوپر محلات دیگر هیچ ثواب خاصی ندارد.
 
سبک زندگی بسیار مهم است. یکی از آنها حجاب است؛ مثلا می بینید در هواپیما می گویند برای حفظ ارزش اسلامی حجاب را رعایت کنید یا در دانشگاه ها در نامه هایی که می خواهند به افراد بی حجاب و خانوادهایشان تذکر دهند، ارزش های اسلامی را مطرح می‌کنند.
 
حجاب در سبک زندگی نیست و نباید حجاب را از آن منظر نگاه کرد؟ اصلا یک سوال بپرسم: نماز مهم تر است یا حجاب؟ نماز واجب تر از حجاب نیست؟ اگر حجاب را اجباری کرده‌اید، چرا نماز اجباری نمی‌شود؟ بعضی می گویند این حرف ها را نگو! چرا نگوییم؟ آیا دلیلش این نیست که حجاب به سبک زندگی مربوط می‌شود؟
 
یک مطلبی را نیز بگویم. این قدر از اخلاق و ارزش های اسلامی صحبت نکنید؛ حتی شاید یکی اخلاقش خوب باشد ولی سبک زندگی مناسبی ندارد. باید در این زمینه به خدا رجوع کنیم. خدا که بهتر از ما می‌فهمد، بهتر می‌داند چگونه سبک زندگی مان را بچینیم.
 
رفتار ما، فکر ما را می‌سازد. یکی از اساتید روان شناس دانشگاه تهران که رئیس انیستیتوی روان شناسی بود، برای ما تعریف می کرد که در جریان یک تحقیق افرادی را ۱۰ نفر، ۱۰ نفر برای امتحان داخل انستیتو می‌آوردیم و بعد هر کدامشان را جدا داخل اتاق می بردیم و می گفتیم مهر‌ه هایی را بچنیند و سپس خراب کنند.

بارها می گفتیم همین کار را انجام دهند و زمانی که می خواستند از اتاق بیرون بیایند، به برخی ۱ دلار می دادیم، به برخی ۵ دلار، به برخی ۱۰ دلار و به برخی هیچ پولی نمی دادیم. هیچ کدام نیز از پول دیگری خبر نداشت. بعد یک نفر را در راهرو چیده بودیم تا بحثی را راه بیندازد و می دیدیم کسانی که پول کمتری گرفته بودند، از این عملشان بیشتر دفاع می‌کردند.
 
من همان زمان در کلاس این‌گونه تحلیل می‌کردم که انسان ذاتا کمال گراست. آن کسی که پول بیشتری گرفته بود، کمال گرایی اش را در جیبش گذاشته بود؛ اما آن کسی که پول کمی گرفته بود، برای کاری که انجام داده بود، دنبال فایده می‌گشت. می بینید، عمل این افراد در افکارشان اثر گذاشت.
 
روایت داریم که زیاد خوابیدن از زیاد نوشیدن تولید می شود، همچنین زیاد نوشیدن نیز نتیجه زیاد خوردن است. این امور نفس شما را سنگین می کند؛ بنابراین نمی توانید عبادت کنید. قساوت قلب شما نیز بیشتر می شود؛ بنابراین، قدرت تفکر را از شما می گیرد. تاثیر اعمال بر افکار و اعتقادات را مشاهده می کنید؟
 
در روایات وارد شده که هر گاه خواستید خدا را ملاقات کنید، گرسنه باشید؛ البته این امور سطحشان بالاست. ما چه؟ من نمی خواهم شما را به سمت ریاضت بکشم. ریاضت یک عامل است؛ عوامل دیگری نیز وجود دارد؛ عواملی مثل عواطف و محبت.
 
فردی رفت خانه امام حسین(ع) و دید هم پرده گذاشته اند و هم پشتی؛ سوال کرد: امام علی(ع) که بیش از این زهد را رعایت می کرد. امام فرمودند: همسرم دوست داشت، من هم این اسباب را فراهم کردم.
 
عواطف و محبت نیز از عوامل مهمی هستند. امام علی(ع) در روایتی قاعده ای مهم بیان می کنند: «بهترین ردایی که خوب است را روی لباس های دیگرت بیندازی، حلم است. اگر نمی توانی حلیم باشی، خودت را به حلم بزن. کم هستند افرادی که رفتار قومی را تقلید کنند و مثل آنها نشوند.»
 
در قرآن آمده است: می دانید چرا آیات قران را تکذیب می کنید؟ زیرا رفتارتان بد است. حضرت زینب(س) هم همین آیه را در مقابل یزید خواند.
 
در ابتدا باید رفتار بچه را درست کنیم یا افکار و عقایدش را؟ شما به بچه اعمال را آموزش دهید، فطرتش شکوفا می شود. بچه فطرتا از اول ادب و سبک زندگی می خواهد. شما واقعا ببینید صهیونیست ها چقدر رذل هستند و در اوج پستی به بدترین شکل ممکن انسان ها را می کشند؛ اما در اوج رذالت دستگاهی به نام هالیوود دارند؛ هالیوود نیز می خواهد انسان ها نابود شوند. صهیونیست ها اصلا به انسان می گویند حیوان دو پا.
 
اما آنها برای دیگران سبک زندگی درست می کنند؛ مثلا می‌گویند جوان ها در دانشگاه باید مختلط باشند؛ در حالی که در خود آمریکا بین دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس پرده می‌کشند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که مختلط زندگی کنیم؟
 
اما روایتی داریم که می گوید: این نصرت خدا برای بندگان خویش کافی است که ببینید دشمن خدا گناه می‌کند.
 
خدا سعی کرده غیرت دینی را با حلال و حرام حفظ کند؛ مثلا حرام است شکل ظاهری و چهره شبیه به کفار شود. شباهت به کفار معنا پیدا می‌کند آن زمانی که کت و شلوار در ایران باب شد. علمایی قوی نداشتیم وگرنه در آن زمان کت وشلوار حرام قطعی بود.
 
این که بیش از ۲۰۰ فلسطینی را طی چند روز می‌کشند، نتیجه این است که حرام و حلال را به درستی انجام نداده ایم. در روز عاشورا و در فاصله صبح تا عاشورا یک سبک زندگی مد شده بود و آن نیز شهادت بود.
ارسال نظرات
ناشناس
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
سلام فایل صوتی را میخام از کجا گیربیارم
دانشجو
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
شما کامنت مرا نگذاشتید. چون چرندیات فرارو هم کم از چرندیات ایشان نیست. چرا تیتر نامناسب برای دیگران انتخاب می کنید.
ناشناس
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
انایی که نظر منفی دادن چهار جلسه بشینن حرفای آقای پناهیان رو گوش کنند اگر یک کمی عقل داشته باشند دیگه این طوری نظر نخواهند داد
رضا
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
دوست عزیز که ادب و احترام رو یکجا قورت دادی
بنده چندین بار طرحات این جوجه رو گوش کردم بخصوص بحث حداکثری ها و حداقلی هاش رو که متاسفانه در حرم مقدس رضوی بر زیان جاری ساخته. همین که شما عقل داری برامون کافیه.
ناشناس
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
باید همه عبا و امامه سر کنند این اسلامیه چون دیگه امکان سو استفاده روحانیون هم از بین میرود احسنت به پناهیان!!!!!!!!!
محمد حنفیه
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
یادمه قدیما قشنگ ح میزد ولی الان...
ناشناس
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
معمولا پول خرد بیشتر از اسکناس سرو صدا می کنه .هر چه هم خردتر باشه سروصداش بیشتره
حسین
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
همتون بی جنبه اید.پناهیان واقعا آدم فهیمیه.شما فقط ظاهر حرفاشو می بینید. بعدم اعتراض شما به حرف پناهیان نیست.به اینه که نمی تونید هضم کنید چطور کت وشلوار پوشیدن می تونه حرام باشه. حقم دارید. چون سوادتون در این حد نیست.
ناشناس
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
حضرت آقا همین لب تابی هم که باهاش پز میدی از به قول شما کفاره ها بهتر نیست کهحالا که عالمی به قوت شما داریم حرامش کنید؟؟؟!!!
ناشناس
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ماشین و کامپیوتر سایر تکنولوژی هم حتما نجس بود.خدا رحم کرد که علما عاقل بودند نه قوی
ناشناس
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
امیدوارم چشمهات ضعیف بشه ببینم عینک استفاده میکنی یا نه
امیدوارم نیاز به بخیه داشته باشی ببینم نخ بخیه استفاده میکنی یا نه
امیدوارم دندونت نیاز به روکش داشته باشه ببینم روکش فرنگی میذاری یانه
امیدوارم توی هیچ هواپیمایی راهت ندن ببینم خوشحال میشی یانه
arash
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
حضرت علی فرمودهاند(فرزندزمان خویشتن باشید)این اقا درست گفته اند چون وجود خودشان دلیل درستی گفتارشان است چه اگر علمای بزرگ داشتیم ایشان هم بزرگ بودند که متاسفانه اینگونه نیست.
بگو مگو
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اگه این حرفها رو پناهیان گفته وای به ما که پای منبرش مینشینیم یک روحانی می گفت امروزه مردم ازما فرار می کنند اگه ما بدیم پس چرا از مسجد فرار می کنید؟در جوابش گفتم ما زمانی به مسجد می آییم که شما نباشید چون عالم بی عمل به زنبور بی عسل ماند که دایم نیش زند ما از نیش کنایه های شما فرار میکنیم!
ناشناس
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
فکر می کنم ایشان در خصوص مستند ظهور نزدیک است هم افکار مثبتی داشتند ، واقعا متاسفم که اساتید سخن کشورمان این اساتید می باشند
ناشناس
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
کت و شلواری که بعضی می پوشند و می خواهند برحستگی بدن خود را نمایان کنند معلوم است که مال جهان غرب بی فرهنگ است . گجایش زیبایی دارد و در واقع خیلی از نوع پوششها از جهان غرب است که ارمغان طاغت است که بهتر است غوض شود
adabi
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دوستان اینقدر زود قضاوت نکنید! این حرف هایی که از قول آقای پناهیان نوشتند واقعا احمقانست , من بعید میدونم ایشون همچین اظهار نظر اشتباهی رو کرده باشند ایشون انسان تحصیل کرده و فهمیده ای هستند باور کنید میخوان خرابش کنن این چرت و پرت ها مال ایشون نیستتتتتت .
ناشناس
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا متاسفم برای شما
طبق متنی که خودتان درج کرده اید ایشان گفته اند در آن زمان که کت و شلوار باب شد چون تشبه به کفار بود اگر علمای قوی داشتیم این کار (استفاده از لباس شبیه کفار) حرام می شد....
ناشناس
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خوب الان ايشان رو داريم و قوي تر از ايشان تا با حال نبوده است اين وظيفه خطير را انجام دهند............
ناشناس
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خندیدیــــــــــــــــــــم
اسلامگراي افراطي
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
حاجي اين حرفارو نزنين توروخدا. اسلام را زنده به گور كرديد.
دلسوز
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
شماها مرض دارید ودلتان میخواهد که به یک استاد که در قلوب اکثر جوانان حزب اللهی نفوذ ذارد وحرفهای اورا بردیده میگذرند توهین شود واز پیش چشم بیفتد که چنین تیترهایی می گذارید ونظر خواهی می کنید .
محمد
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
لطفا مسئول قوی بگذارید تا توانایی امثال ایشان را کنترل نماید وگرنه 2000سال دیگر از افغانستان عقب تر می افتیم
مجتبي
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
از جوانمردي به دور هست که سخنان کسي رو تيکه تيکه کنند تا مفهوم و يکپارچگي مبحث بکلي تغيير کنه.
از روز روشنتره که چقدر حرفاي ايشون کات شده و مثل حلقه هاي زنجيري که گسسته بشن، تقطيع شده اند.
از روز جزا بترسيد.
ناشناس
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به رحمت خدا ایمان داریم شما که خبر را ازمنابع دیگر نخوانده اید از روز جزا بترسید
مجتبي
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
منابع ديگر هم همينطور. انگار از سايت هاي خبري ايران خبر نداري که چطور از روي هم کپي پيست مي کنند!
هيچ منبعي براي قضاوت، بهتر از فايل خود سخنراني نيست. اگه فرارو راست ميگه که نه کپي کرده و نه تقطيع، فايل صوتيش رو هم بذاره.
در ضمن دوست عزيز، خداوند علاوه بر رحيم بودن، احکم الحاکمين هم هست.شديد العِقاب هم هست. لطفا همه ي صفات خدا رو با هم ببين.
خدا از گناهاني که مربوط به "حق الله" هستند ميگذره ولي گناهان "حق الناس" بخشيده شدنشون منوط به جلب رضايت طرف مقابل داره.
مجتبي
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
منابع ديگر هم همينطور. انگار از سايت هاي خبري ايران خبر نداري که چطور از روي هم کپي پيست مي کنند!
هيچ منبعي براي قضاوت، بهتر از فايل خود سخنراني نيست. اگه فرارو راست ميگه که نه کپي کرده و نه تقطيع، فايل صوتيش رو هم بذاره.
در ضمن دوست عزيز، خداوند علاوه بر رحيم بودن، احکم الحاکمين هم هست.شديد العِقاب هم هست. لطفا همه ي صفات خدا رو با هم ببين.
خدا از گناهاني که مربوط به "حق الله" هستند ميگذره ولي گناهان "حق الناس" بخشيده شدنشون منوط به جلب رضايت طرف مقابل داره.
محمودی
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اقای پناهیان
این صحبت ها هیچ کدام با منشور و مسلک امام راحل و علمای راستین و (حقیقی) ربط و بسط ندارد
اسلام خاتم ادیان و نبی مکرم
خاتم النبیین و اسلام مذهبی است که همیشه به روز است .لطفا مردم مخصوصا جوانان را نسبت به دین مبین اسلام بد بین نکنید
فعلا مدتی است شما در نهادی هستید که شاید بتوانید سخنان ناقص مذهبی را بیان کنید
وای اگر از پس امروز بود فردایی
ناشناس
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به این آقا توصیه می کنم(البته اگر کمالاتش را داشته باشد) برود باب های "آداب سخن گفتن" و "در فواید خاموشی" گلستان سعدی را مطالعه کند.
و اما، پس بهتر است این آقا برای رفتن به مجالس افاضات خود به جای استفاده از زانتیا و پژو 405، از گاری و درشکه استفاده کنند.
و آنکه دیگر، دست از گفتن چنین چرندیاتی دست بردارند تا آبروی مسلمانی بیش از این به درک نرود.
ناشناس
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقای پناهیان حتما خیلی قوی تر از علمای زمان قاجار هستند. کت و شلوار و چیزهای شبیه به آن هم در اثنای انقلاب تنباکو یا کمی بعد از آن پایش به ایران باز شد. کاش فقط کمی معرفت تاریخی هم چاشنی قضاوت می شد. تازه اگر خیلی بد بود، چرا بعضی از علمای بزرگ در جوانی و یا در تبعید و ... از آن استفاده کردند؟؟؟ من فکر می کنم اصولا برق هم باید نجس باشد. ضمن اینکه کت و شلوار الان ایرانی ها هیچ شباهتی به پوششهای غربی ندارد. (به خاطر یقه پیراهن و کراوات)
خورزوخان
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خسته نباشيد آقاي باسواد!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
نه با با....؟؟؟
که با روح سخن ایشون سازگار نیست؟؟!!!..
بله...
منصف
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا برات متاسفم ...حرفی بزن که چند نفرو جذب دین کنی نه اینکه بیش از 200نفر علیه شما و اسلام موضع بگیرن...
سعید دهقانی
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خیلی صحبت قشنگی بود
همایون
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
با توجه به شناختی که بیست سال بیشتر از ایشان دارم این سخنان عجیب از ایشان بعید نیست
محسن
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به خدا با این طرز برخوردتونه که همه مردم رو دارین از نظام و انقلاب دلسرد میکنین.
در ضمن اگه سخنرانی رهبر انقلاب در جمع مردم خراسان شمالی رو خونده باشین متوجه میشین که نظر ایشون با شماها زمین تا آسمون فرق میکنه. وقتی در اعتراض یکی از بزرگان استان نسبت به حجاب بانوان گفتند: خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى - هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید.

با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد.

بعضى از همین هائى که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقیه‌ى آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانم هائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست.

او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟». ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.»
ناشناس
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقای پناهیان به جای اون لب تاب vaio sony سه میلیون تومانی که دست میگری و بالا منبر میری تخته و گچ استفاده کن زیاد نشستن باعث میشه که از کت و شلوار زده بشی.
ناشناس
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
لا اکراه فی الدین در باورها ست ایشان از این مرحله گذر کرده ودر جزئی ترین موارد زندگی حق دخالت برای خودش قائل شده اگر یک همه پرسی در همان مسجد انجام می داد معلوم می شد چقدر از طرفدارانش با او موافقند
غزل
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
وقتی شریعتی های ما خانه نشین شده اند .امثال حضرات متحجر بازد هر روز روی اعصاب ملت بدبخت پیاده روی کنند
ناشناس
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
از بس از دین اجباری صحبت کردین و به زور خواستین مردم را به بهشت ببرید که این همه حرام خواری و فساد زیاد شده.
البته راست هم میگه اگه علمای قوی داشتیم نزول خوری در بانکها به اسم بانکداری اسلامی رواج پیدا نمیکرد
دانشجو
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درسته که ایشان یک منبریه نه با سواد به معنای واقعی؟ اما فرارو نیز خوب بلده چگونه زمینه توهین به یک نفر را فراهم کند. تیتر شما نادرست است حرف ایشان در همین متن ناظر به زمانی است که کت و شلوار باب شد نه حالا؟ آیا این تهمتها و افتراها به هر قیمتی رواست؟ یک عده عقده ای اسمان را به ریسمان ربط می دهند؟ هر کس در گرو سخنان خودش است. درسته که فضای مجازیه؟ اما ادب و نزاکت در کلام را همه باید رعایت کنیم. عزیز فرارو لطفا بدون کم و کاست این کامنت را بگذارید.
حق جو
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بنده حقير نكته اي رو خدمت جناب پناهيان عرض ميكنم
بله خداوند فرمود شبيه كفار نشيد اما نكته اينه كه غربيها كافر نيستند! منظور اينه كه شبيه دشمنان دين نشيد مثلا شبيه صهيونيستها شدن حرامه يا مثلا پوشيدن لباس شيطان پرستها و غيره
اينكه لباس مردان ما تبديل به كت و شلوار شد از لحاظ فرهنگ ملي جاي بحث داره ولي ازلحاظ ديني نه
حافظ
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ما را به رندي افسانه كردند

شيخان جاهل ، پيران گمراه
محمد حسن
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
تيترتان با منظور خاص بوده
و استاد پناهيان احتياجي به اظهار نظر چند .... درباره خود ندارد
ناشناس
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا اگه هر کسی این لباس رو می پوشه حق گفتن هر حرفی رو داره .. بریم ما هم بپوشیم ... واقعا متاسفم ...امثال این آدما مردم رو از دین فراری میدن
ناشناس
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بنده یکی دوبار از تلویزیون افاضات ایشان و ورود ایشان به مسائل سیاسی را دیدم و شنیدم و بعد از آن به شدت نفرت پیدا کرده ام این گونه افراد برای دین بسیار خطرناک و سم مهلک هستند
ناشناس
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
بهتر بود فرارو با صداقت تیتر میزد که از این نوشتارچه می خواهد؟
ناشناس
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
تو کجای متن بالا حرف از کت و شلوار زده شده؟؟؟؟؟!!من این مطلبو فقط تو تیتر خبر دیدم.لطفا متن کاملو بذارین تا همه بدونن در مورد چی بحث شده،نمیشه که فقط جملات رو تیتر وار بذارین!!!!
ناشناس
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون !!

فرارو ! با توی منافق بودم و اعوان و انصار و شیعیانت !!
مهدی رمضانی
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
من ان روز در دانشگاه تهران بودم حاج اقا گفت که در ان زمان که کت و شلوار وارد ایران شد علما زورشون نرسید جلو شو بگیرند و در دانشگاه امام صادق هم گفت که ای این صحبت برای ان زمان بوده است نه الان.البته این اقا انقدر در دل مردم جا دارن که با این تخریبها خراب نمیشن.به نویسنده این متن میگم که ازخدا طلب امورزش کن
مبهوت
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
فرارو واقعا"چرا114کامنت غیر قابل انتشار؟متاسفم...
عاشق ولايت
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
الحمدلله اينطوري كه از نظرات اكثرتون فهميديم اينه كه ايشون خاري هستند در چشم دشمنان. ياحسين ع
آرش
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
یکی مینالید از درد بی نوایی یکی میگفت عزیز زردک میخواهی
مردم تو نون شبشون موندند اونوقت این آقا داره راجع به چه چیزهایی صحبت میکنه هزار و یک جور فسق و فجور تو این مملکت توسط کسانی که بر مسند ریاست هستند انجام میشه اونوقت این آقا سر مردم رو به حرامی کت و شلوار گرم میکنه واقعا ما ایرانیها اینقدر همدیگر رو ابله فرض میکنیم که به جای پرداختن به مسائل اصلی که نقائصش داره تیشه به ریشه اسلام و شرف انسانی میزنه داریم به این هجو گوئی ها گوش میکنیم ای ایرانی هر چه ساکت بنشینی تعدد این افراد نابخرد روز بروز زیادتر میشه پس به فکر رستگاری باشید بیایید یکدل و یکصدا کمر همت در ساختن کشوری سالم ببندیم تا اینکه پای وعظ چنین افرادی بنشینیم
امیدوارم منتشر کنید
ناشناس
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
این همه نظر مخالف غیر طبیعی نیست؟
محمود
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
من سخنراني هاي متعددي را از ايشان به طور كامل گوش كرده ام. مطلقا شيوه سخنراني ايشان مشابه متن شما نيست و خيلي حكيمانه و مستدل و به هم پيوسته است.
به نظرم شما متن سخنراني را قطعه قطعه كرده و بصورت بي ربط كنار هم چيده ايد.
حسین
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
خدا رحمت کند مرحوم راشد را که زمان شاه وقتی سخنرانی ایشان از رادیو بخش می شد همه کنار رادیو میخکوب می شدند تا ذره ای از سخنان این بزرگوار را از دست ندهند حتی می گویند روزی رییس جمهور افغانستان جلسه هیات دولت را زود تعطیل کرده بود تا به سخنرانی این مرد بزرگ برسد براستی چرا به امثال بناهیان اینقدر در تلوزیون فرصت داده میشه مگر آقایان به این نتیجه نرسیدند که این افراد مردم را از دین بیزار میکنند خدا به داد دین خودش برسه
ناشناس
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
من روحاني نيستم اما براي اخرتت نگرانم جناب پناهيان
خدا انشا ا... همه مارا به راه راست هدايت كند
ناشناس
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
بگوييد با ميكروفون حرف نزند درتلويزيون ظاهر نشود در اتومبيل ننشيند از كامپيوتر استفاده نكند دارو مصرف نكند لباسهايش را ازتن خارج كند اينها همه از كفار هستند متاسفيم كه امثال اين اين آقا دركشور عرض اندام ميكنند
رستگار
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
حاج علیرضا همیشه دوستت داریم :*
bahram
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اندر باب اختلاس و دروغ و ريا و ...كه اندر مسائل .....وارد شده صحبتي ندارن؟!
سلام
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آقای پناهیان
همانگونه که یکی از بزرگان اخلاق و طریقت پادشاهی را به خواب نیم روز توصیه کرده بود تا بیش از این مردم را نیازارد؛ من شما را به خواب دائم با حقوق و مستمری مکفی توصیه می کنم تا بیشتر از این مردم را از دین زده نکنید.
ناشناس
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
متاسفم که وفت گذاشتم این اراجیف را بخوانم ایشان تاریخ اصلآ نخوانده نمدانه که در این مملکت استفاده از دوش حمام حرام بوده خوردن گوجه فرنگی حرام بوده...وای کاش ...
ناشناس
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
در آمريكا اتوبوس هايي وجود دارد كه در آن بين دختران و پس أن پرده باشد أما اين اتوبوس ها ويژه يهوديان افراطي است كه أفكار آنها بسيار زياد شبيه افراطي هاي خودم أن است
ناشناس
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آدم از این همه بغض و کینه نسبت به یک نفر تعجب می کند
چطور می شود همه کامنت ها یکدست و یکصدا یک مطلب را با زبان های مختلف بگویند
واقعا شما چه مخاطبین مریدی دارید !!
که هر چه را که شما راده می کنید بدون اینکه کوچکترین هماهنگی ای شده باید با زبان خودشان می گویند!
واقعا آدم متحیر می شود!!!!!!
فقط این دوست خبر نگارتان باید یه کم تند نویسی تمرین کند تا اینقدر صحبت ها را جا نیاندازد
یا مثلا یه ریکوردر با خودش ببرد ظبط کند بعد پیاده کند
ظاهرا این بنده خدا یه جایی وایستاده بوده که خوب صدا رو نم یشنیده حرفها رو تیکه پاره می شنیده لذا یک خط در میون نوشته بهتره دفعه بعد که می خواید مطلبی رو بذارید همه اش رو بیارید بعد به مریدان بگید که کامنت بذارید
بعدش هم یه طوری تقسیم بندی کنید که ظایع نباشه
اینطوری خیلی تابلوهه
مثلا بگید یه چند تایی شون هم یه طرفداری هایی بکنن مثلا
یا مثلا ژست بی طرفانه بگیرن
خوبه اینجوری اصلا معلوم نمیشه
همه هم فکر می کنن چه سایت بی طرف و خوبی دارید
فرهنگی ورزمنده وجانباز
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
باسلام بااین منبروتریبونی که برایشان هیات رزمندگان باهماهنگی صداوسیما مهیا کردبایدهم احساس بزرگی واجتهاد به ایشان دست می دادوبجای مراجع عظام فتوا می داد
naser
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
بر ما چه رفته است كه در دانشگاه تهران به جاي شريعتي ها مطهريها و بازرگان ها امثال ايشان شده اند اسلامشناس!!چه انحطاطي خداي من!!!
ناشناس
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
جناب پناهیان عزیز !!! کم کم دارید از چشم مردم میافتید...
ناشناس
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
خدایا دوستان ما را از افراد نادان قرار مده.الهی امین.
علی
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
استاد به کجا چنین شتابان!!!!
ناشناس
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
کاش فایل تصویری یا حداقل صوتی شو میذاشتین که آدم شک نکنه که اینو خود پناهیان گفته یا اینکه یه عده از خودشون در آوردن
بالاخره هر کی باشه اینقدر بی علم صحبت نمی کنه.
پرده؟اتوبوس؟آمریکا؟؟؟؟؟
ناشناس
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
این فرمایشاتی که ایشون در باره اون تست روان شناسی گفتن من در باره ی یه دانشگاهی تو امریکا خوندمش
ناشناس
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
کشور ما به اندازه ی 1000 سال از نظر اقتصادی اجتماعی فرهنگی سیاسی...از دنیا عقب ولی همیشه به این نتیجه می رسیم که همممممممممممممممممه ی دنیا در اشتباهن و فقط ما هستیم که درست می گیم....خدا ایشالا شفامون بده
ناشناس
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
فعلا که زنان ایران با این حجاب اجباریشون 10% امنیت زنان بی حجاب اروپا رو ندارن
سعیدط
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اقای پناهیان نکاتی رو اشاره کردن ولی خوب تحلیلش نکردن وشاید فرارو خوب منتشر نکرده.ولی هم نکات مثبت هست هم منفی
ناشناس
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
کدام نکته مثبت؟ شاید ابتدای صحبتش به حضار سلام کرده!
محمد حسین
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
جوانانی که پیگیر مباحث استاد پناهیان هستند میدانند که این نوع تیتر زدن با روح سخنان ایشان سازگار نیست و مباحث ایشان را باید منظومه وار نگریست.
صادق
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
توی سایت فرارو از صحبت های گهربار ایشان تیتر های زیادی زده شده ، اگه اصل مطلب یه چیز دیگه ای بوده خوب ایشون شکایت کنند تا :
سیه روی شود هرکه در او غش باشد
ناشناس
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اون منظومه وار كه گفتي يعنييييييييييييييييييي چه؟
ناشناس
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
موضوع فقط تیتر نیست
قلندر
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
انکر الاصواتی اذان میداد پیامبر ص پرسید چه میکنی گفت مردم را به نماز دعوت میکنم فرمود لطف کن ونکن
کریم ملاعباسی
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آقای پناهیان بایدبگن نظرمن اینه نه که ازطرف دین اسلام صحبت کنند چون اندیشمندان دینی بزرگی هستندکه به این صراحت حکم صادرنمی کننددین اسلام خیلی والاترازاین حرفهاست .امثال این آقایون هستنندکه چهره دین اسلام را درجهان زشت جلوه میدهند.
Meek
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درست مییگید، معنی این تیتر میتواند این باشد که خداوند فرموده باشد که اگر علمای خوب پیدامیکردم کت و شلوار را حرام میکردم، یعنی آگاهی از نظر ابلاغ نشده خداوند، یعنی ما علیم بذات صدورالهی باشیم، العیاذ بالله.
ناشناس
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
تیتر خوبی بود. من دلم میخواست لباس سنتیمو میپوشیدم اما متاسفانه تیتر رو تو متن نیافتم.
ناشناس
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
درود بر آیت الله فاطمی نیا
فرهاد
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
من خودم پای صحبتای ایشون بودم.. شما حرفاشو گزینشی انتخاب کردی و جوری نوشتی که بد تعبیر شده و بقیه هم با استناد به اینا بهش توهین کردن.. اگه همون بحث کت شلوار ایشون رو کامل مینوشتید خیلی از همین پرستای عشق کوروش نظرشون برمیگشت و میگفتن ایول حاجی.. اما دریغ از انصاف.. میدونم تایید نمیشه اما لازم بود بگم
ناشناس
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
فرهاد
چرا اکثر موافق های آقای پناهیان این حرفها را می زنند ولی هیچ سندی ارائه نمی کنند
جمال
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
ايشان ااحنمالا آقايا ن بروجردي ،مدرس ،امام خميني و....... راجزوعلماي قوي نميدانند وگرنه چنين افاضاتي كه باعث دين گريزي ميشود را نمي فرمودند
اشنا
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اگه اینطور باشه که لباس خلبان،پلیس ها و نیروی دریایی هم باید حرام باشه.اون ها که جز یونیفورمِشون کروات هم دارن.پس چرا اون ها هم نباید حرام باشن.
اصلاً زیبایی چه مشکلی داره ..والا نمی دونم،
نام آشنا
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
یادآن سالهابه خیر...وقتی سخنی اززبان یک روحانی به گوشمان می رسیدکوچک وبزرگ/زن ومرد/بی چون وچراآنراقبول میکردیم ودرصددعمل آن برمی آمدیم.چی شدکه اینجوری شد؟آیاماتغییرکرده ایم یاشماهاجناب...؟
ناشناس
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
در حالی که در خود آمریکا بین دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس پرده می‌کشند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که مختلط زندگی کنیم؟

آقای پناهیان پس قضیه اختلاط در بیت الله الحرام چی میشه؟؟
ناشناس
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
از ابتداي تاريخ تشيع تا امروز دانشمندي مانند حضرت آيت الله العظمي عليرضا پناهيان دامت افاضاته نداشته ايم اگر علامه بحر العلوم و يا شيخ مفيد امروز زنده بودند به ايشان افتخار ميكردند.
دانشجو
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
از ایشان مواعظی بهتر از این سراغ نگیرید ،هیچگاه مریدانش به این فکر افتادند که چرا علمای نامدار و فهیم عصر حاضر ما در سخنانشان هیچ اثری از این سخنان و موضاعات سبک و بی ارزش دیده نمی شود ؟
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
همین نزدیکی
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
در حالی که در خود آمریکا بین دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس پرده می‌کشند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که مختلط زندگی کنیم؟

اقای پناهیان دقیقا بگو کجای آمریکا همچین حرفی رو زدن؟
سید حامد
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
با سلام
استاد پناهیان در مورد صحبتهایشان توضیحاتی داده اند اگر گوشی برای شنیدن دارید بروید بشنوید
ناشناس
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
شما که شنیده اید برای ما تعریف کنید
امیر صغیر
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اقای پناهیان مطلب را درست باز نکردند طرح موضوعی به اجمال باعث آشفتگی اذهان و موضع گرفتن در مقابل آن و خدای نا کرده صدمه به اعتقادات مردم میشود.
درست است که نباید خود را شبیه به کفار در آورد . اولا بین اعمال بد و خوب باید قائل به تفکیک شد.
ثانیا شاید در ابتدا تغییر لباس ایرانی به کت و شلوار تغییر ظاهر به شکل فرنگی ها بود اما امروزه کسی این امر به ذهنش خطور نمیکند . مگر کسانیکه در تاریخ مانده اند.
احمد
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
این همه نظرات خواانندگان که مخالف نظرآقای پناهیان هستند نشانه چیست؟
ناشناس
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
علمای قوی نداشتیم وگرنه اینهمه اختلاس اتفاق نمی افتاد
مهدي
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
بهتر بود ميگفتي علماي گير مثل شما نداشتيم... البته شما عالم نيستي تند رو هستي و هر از چند گاهي از بيانات قصارتون بسيار بهره مي بريم. مثل اين جمله كه (ولايت فقيه رو قبول نداري مفسد في الارضي) انسان بايد اول فكر كنه بعداً اظهار فضل كنه منتها امثال جنابتان هميشه واسه خودتون مي بريد و مي دوزيد.
نام آشنا
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
چندسالی است وقتی برای مراسم درگذشت اقوام یاآشنایان به مسجدمیروم متاسفانه شاهدآن هستم که به محض خاتمه پذیراییهاوسایربرنامه هاومرثیه سرایی مداحان وشروع سخنرانی پیش نمازمسجد؛تقریباً95%مردم مسجدراترک میکنندوصحنه بسیاربدی راشاهدهستیم .آیاحضرات تابه حال ازخودشان پرسیده اندعلت این استقبال فوق العاده چیست؟وتاکی میخواهندبه زوروارددل وقلب مردم شوند؟به نظربنده یکی ازعلتهای آنرامیشوددرمحتوای سخنرانیهای حضرات بایدجستجوکرد...
رهگذر
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
لطفا فایل صوتی این سخنرانی رو بذارید تا خودمون قضاوت کنیم،گرچه مطمئنم این کارو نمیکنین...
ناشناس
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
در تمام تاریخ بشر لباسی زیبنده تر از کت و شلوار برای مردها اختراع نشده و ایشان اگر مطالعه کافی داشتند میدانستند که طرح کت و شلوار تقریبا" از طرح زره داود نبی گرفته شده که خدا برایش فرستاده بود.
ناشناس
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خدا شفات بده
یک ایرانی
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
کمتر از فتواهای مفتی وهابی نیست! ضمناً رئیس انیستیتوی روان شناسی دانشگاه تهران جایزه دلاری میداده!!!
دوستی
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آقا جان این یک آزمایش تجربی اجتماعی بوده که نه در انستیتو روانشناسی ایران بلکه در همان غرب توسط الیوت ارونسون ( روانشناس اجتماعی) انجام شد ولی تفسیر این اقا به طور حیرت انگیزی عجیب و غیر منطقی هست. تفسیر درست آن آزمایش: این آزمایش نشان می دهد که انسان ها در هر صورت دنبال توجیه کا های خود هستند. اگر در ازای کار خود پول دریافت کنند علت انجام کار را پول می دانند. اما اگر مزدی دریافت نکنند برای اینکه همرگ جماعت شوند و مثلا کسی به انها نگوید چرا همچین کاری رو بدون اجرت انجاک دادید آن فرد مجبور است خود عمل را ارزشمند جلوه دهد. و نشان دهد که منطقش درست است. فرارو لطفا حتما این نظر رو بگذارید.
ناشناس
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آقای پناهیان به عکس آقای نقویان بیشتر احساسی حرف میزنند تا عقلانی و منطقی
رضا
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
سلام فرارو جان لطفاکامنت منو نیزچاپ کن اولادرموردصحبتهای ایشون چون ایشون ازبالای منبرصحبت کردنه درروزیوم الحساب ایشون باید جواب حرفای نسنجیده شونو بدن چون منبر قداست داره دوما اقافرمودن ملت بصیرت داشته باشن صره راازناصره تمیزبدن خوشحالم که ملتی بابصیرت داریم
ناشناس
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
لباس نظامي ها نيز كاملاض غربي است. فرنچ پليس و درجه ها و ... همه غربي است پس اينها را هم ممنوع كنيد.
چك ، عابر بانك ، كامپيوتر همه غربي است اينها را هم ممنوع كنيد درهم و دينار بياوريد
ناشناس
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
وقتي شريعتي نداريم،اينها جولان مي دهند
دوستی
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
شریعنی ها هستند اما، .....
میترا
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خیلی خنده دار بود .......
ناشناس
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
راست می گوید اگر واقعا علمای قوی داشتیم که امثال آقای پناهیان جرات نداشتند حرف بزنند
کت و شلوار پوش
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
زمان ورود کت و شلوار به ایران مقارن با حیات مراجع بی بدیل تشیع مانند آیت الله قاضی و آیت الله بروجردی تقریبا بوده. حالا ایشون این بزرگان رو از توان لازم برای فتوا دادن نهی میکنه از خدای آخوند آفرین تقاضای هدایتشون رو داریم. فرارو جان عزیزت درجش کن.
ناشناس
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
یکی از روش های تشکیلات فراماسونری ارائه چهره متحجر از اسلام است . نمی دونم چی بگم ...
ناشناس
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عزیزم 33 سال که فقط اسلام با این چهره به ما معرفی شده