واکنشهای توئیتری تندروها به درگیری در تنگه هرمز
در ساعتهای گذشته، واکنشهای تندی در شبکههای اجتماعی نسبت به موضوع حمله آمریکا به سیریک و قشم نشان داده شد. واکنشهایی که بیشتر متوجه ایران و تیم مذاکرهکننده جمهوری اسلامی بود تا طرف آمریکایی.
فرارو- ایران و آمریکا یک بار دیگر به تبادل آتش در محدوده تنگه هرمز پرداختند. آمریکا نقاطی در سیریک و قشم را بمباران کرد و ایران پایگاه آمریکایی در بحرین را هدف گرفت. فضای سیاسی داخل ایران و شبکههای اجتماعی نیز واکنشی تقریباً فوری و تند به این موضوع نشان داد.
این نخستین باری بود که ایران و آمریکا بعد از مذاکرات هفته گذشته در سوئیس، با یکدیگر درگیر شدند و این تحول در حالی رخ داد که احتمالاً دومین دور مذاکرات فنی دو طرف، در همین هفته برگزار میشود. عمان با هماهنگی آمریکا یک کریدور برای عبور کشتیها از آبهای سرزمینی خود باز کرد. حمله پهپادی ناشناسی به یک کشتی سنگاپوری در این مسیر رخ داد که آمریکا آن را متوجه ایران دانست و بعد از اظهارات ترامپ مبنی بر این که ایران آتشبس را نقض کرده است، این حمله رخ داد. در ادامه بعضی واکنشهای نشان داده شده به این تحولات در شبکه ایکس را مرور میکنیم.