bato-adv
کد خبر: ۴۸۵۶۶۷
واکنش تند اصولگرایان به سخنان وزیر خارجه

پس‌لرزه‌های انتشار فایل صوتی محرمانه ظریف

پس‌لرزه‌های انتشار فایل صوتی محرمانه ظریف
خبرگزاری فارس هم با انتشار نقدی بر سخنان ظریف نوشته است: «فرامتن این فایل صوتی در یک جمله خلاصه است؛ برخلاف تصور رایج در جمهوری اسلامی نه تنها رئیس جمهور اختیار ندارد، بلکه برخلاف تصور پیشین حاکمیت دوگانه نیز وجود ندارد و تنها و تنها قاعده حاکم در اداره کشور، قواعد «میدان» است و راهبری نظامی.»
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

فرارو- روز گذشته انتشار یک فایل صوتی سه ساعت فضای سیاسی ایران را لرزاند.این فایل صوتی  حاوی گفت‌وگوی تاریخی سعید لیلاز روزنامه نگار اصلاح طلب با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه است. 

به گزارش فرارو، این فایل سه ساعته که با عنوان  "تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید" ضبط شده، مورد توجه ویژه رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور قرار گرفته و فایل کامل آن را منتشر کردند.

وزارت خارجه در همان ساعت ابتدایی انتشار فایل آن را "تقطیع شده" خواند و اعلام کرد که "در صورت موافقت نهادهای ذیربط کل گفتگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد."

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه انتشار این فایل را "بی اخلاقی سیاسی" دانست.

امروز هم سخنگوی وزارت خارجه در این رابطه گفت: «آن‌چه منتشر شده به هیچ‌وجه از ابتدا یک مصاحبه نبود و قرار هم نبود مصاحبه باشد و یک گفت‌وگوی رسانه‌ای نبود. یک گفت‌وگو در چارچوب گفت‌وگوهای معمول و محرمانه‌ای است که در داخل دولت انجام می‌شود.»

او افزود: "توافق دوجانبه برای حفظ محرمانگی بوده است. وزارت خارجه در انتخاب تیم مذاکره کننده، عوامل و نگهداری فایل‌ها هیچ نقشی نداشته و اینکه چه کسانی چگونه و چرا چنین کرده‌اند، نمی‌دانیم. آن‌چه ظریف گفته باید به صورت کلی دیده شود و گزینشی نباشد. یک امر غیرقانونی اتفاق افتاده و مجاری آن باید بررسی کنند."

نکته مهم دیگر بود که ساعتی پیش از انتشار این مصاحبه جنجالی برخی رسانه ها خبر از آن دادند که محمد جواد ظریف نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته و خواستار کاهش فشارها بر تیم مذاکره کننده هسته‌ای شده است. براساس گزارش‌ها ظریف تاکید کرده که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد. 

ظریف و شهید سلیمانی وزیر خارجه در گفت و گوی منتشر شده از تعارضات "دیپلماسی" و "میدان گفته است

ظریف چه گفت؟

مصاحبه سه ساعته ظریف و سعید لیلاز پر از نکته‌های تاریخی و با اهمیت درباره دیپلماسی ایران در دولت یازدهم و دوازدهم و حتی پیش از آن است. 

ظریف در این مصاحبه سخنان صریحی را مطرح می‌کند که می توان آن را پشت پرده دیپلماسی ایران دانست. 

شاید بتوان گفت مهمترین بخش سخنان ظریف روایت عجیب و بسیار مهم او از نقش تخریبی روسیه در مذاکرات هسته‌ای است. در حالی که این تصور وجود دارد که روسیه طی سالهای اخیر از ایران در مذاکرات حمایت کرده، وزیر خارجه حرف‌های دیگری می زند. 

ظریف با اشاره به مذاکرات برجام که بخش بیشتر گفت و گو حول آن قرار داشت، اظهار کرد: «از روزی که برجام نهایی شد٬ ۲۳ تیر ۹۴  تا روزی که برجام نهایی شد یعنی ۲۶ دی ۹۴، یعنی طی حدود شش ماه اقدامات فراوانی برای زمین‌گیر شدن برجام صورت گرفت.»

وزیر امور خارجه با بیان اینکه "اراده روسیه مبنی بر این بود که برجام صورت نگیرد،" گفت: «به نفع روسیه بود که روابط ما با غرب بحرانی نشود٬ اما نمی‌خواست که این رابطه عادی شود.»

ظریف در ادامه به ذکر خاطراتی از دوران مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت: «روس‌ها فکر نمی‌کردند برجام به نتیجه برسد؛ در هفته آخر که دیدند ممکن است برجام به نتیجه برسد٬ شروع کردند به کارشکنی.»

او ادامه داد در مذاکرات برجام روسیه و فرانسه پیشنهاد داده بودند تا ما هر شش ماه یک بار دوباره از شورای امنیت برای ادامه برجام رای بگیریم.

وزیر خارجه به سفر سرلشکر شهید قاسم سلیمانی در تابستان سال ۹۴ به روسیه اشاره کرد.

ظریف گفت: «سردار سلیمانی در شرایط بد سوریه یعنی سال ۹۳ درخواست سفر به روسیه کرد تا این کشور را متقاعد به حضور بیشتر در سوریه کند. اما روسیه بعد از امضای برجام قبول کرد به سوریه برود.»

وزیر امور خارجه ادامه داد: «ما ادعا می‌کنیم که آقای سلیمانی پوتین را به جنگ کشید. اما پوتین تصمیمش را گرفته بود. پوتین وارد جنگ شد، اما با نیروی هوایی، اما نیروی زمینی ایران را هم به جنگ کشید. ما تا آن زمان نیروی زمینی نداشتیم. سوری‌ها و اعراب و افغانی‌ها و داوطلبان بود.»

بخش بحث برانگیز دیگر اظهارات ظریف آنجا بود که او درباره سقوط هواپیمای اوکراینی سخن می گوید. ظریف می گوید "صبح چهارشنبه هواپیمای اکراینی را زدند٬ من ظهر جمعه رفتم جلسه ویژه دبیر خانه شورای امنیت و عرض کردم که حالا دنیا می‌گوید موشک خورده است اگر واقعا موشک خورده است بگوید تا ببینم چطور می توانیم علاج کنیم. خدا شاهد است آنگونه با من برخورد کردند که انگار کفر ابلیس گفتم."

ظریف در این گفت‌وگو حمله به سفارت عربستان را "خیانت" توصیف می‌کند. او گفته پس از آمریکایی ها از حمله به عین الاسد خبردار شده است.

پس‌لرزه‌های انتشار فایل صوتی محرمانه ظریفروزنامه اصولگرای فرهیختگان انتشار فایل صوتی شریف را یک رسوایی برای حسام‌الدین آشنا دانسته است

مصاحبه چگونه لو رفت؟ 

گفت و گوی ظریف و سعید لیلاز  پر از نکات و مسائل بحث برانگیز است که می تواند بر منازعات سیاسی داخلی دامن بزند و حتی اثراتی بر سیاست خارجی ایران بگذارد.

قرار بوده که مصاحبه تا مدت‌ها منتشر نشود، حتی ظریف در بخش‌هایی می گوید این اظهارات من اصلا نباید منتشر شود.

یکی از بحث‌های جدی درباره فایل صوتی ظریف چگونه و توسط چه کسی لو رفته است؟ این پرسش در فضای رسانه‌ای پرسشی مهم است. 

این گفت‌وگو اسفند سال گذشته و توسط مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری به مدیریت حسام‌الدین آشنا انجام شده است. 

طبیعتا اولین احتمال این است که این گفت‌وگو از درون مرکز لو رفته باشد.

حسام‌الدین‌‌آشنا، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، در واکنش به این احتمال نوشته: «انشالله این سوءاستفاده و کید(نیرنگ) احتمالی، به خودشان برمی‌گردد.»

اما این مصاحبه چرا و با چه هدفی منتشر شده است؟ واضح است که این گفت‌وگو می‌تواند ابعاد سیاسی داشته باشد پس کسی که آن را لو داده حتما به این مسئله آگاه بوده است. 

عده ای می گویند این گفت و گو توسط حامیان ظریف و برای تطهیر او بهره برداری انتخاباتی منتشر شده است. 

مخالفان مذاکرات وین و احیا برجام و نیز رقبای انتخابات ۱۴۰۰ از جمله دیگر مظنونان هستند. برخی می‌گویند لو رفتن این گفت‌وگو  باعث شده که احتمال نامزدی محمد جواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری به حداقل برسد. از سوی دیگر می‌تواند مذاکرات هسته ای در وین را هم تحت تاثیر قرار دهد، به ویژه اظهارات ظریف درباره نقش روسیه در تخریب مذاکرات. 

شایعه نقش نزدیکان محمود احمدی نژاد هم مطرح است. گفته می شود برخی خبرنگاران خارج از ایران که این فایل صوتی را دریافت کرده‌اند، تایید می‌کنند که فایل را از یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد دریافت کرده‌اند.

پس‌لرزه‌های فایل صوتی محرمانه ظریفظریف از اقدامات روسیه برای نابودی برجام گفته است

واکنش‌ها 

پس از انتشار این مصاحبه طبیعتا فضای افکار عمومی درباره آن ملتهب شد. اصولگرایان به شدت از آن ناراضی اند و در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی علیه ظریف اظهار نظر می‌کنند. 

آنها معتقدند که ظریف خط قرمز‌ها را رد کرده است. 

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این رابطه گفت: "آقای ظریف پس از ۴۰ سال در حوزه دیپلماسی در جمهوری اسلامی ایران گویا هنوز متوجه خطوط قرمز نظام و خط مشی نظام در حوزه سیاست خارجی نیست.» 

به گفته او ظریف باید در این باره توضیح دهد. 

نظام الدین موسوی نماینده تهران هم در توئیتی نوشت: «جناب آقای ظریف! همین که فایل صوتی محرمانه جنابعالی از شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعود سر در می آورد، یعنی در جریان قرار ندادن شما پیرامون حمله موشکی به عین الاسد و سفر بشاراسد به تهران کار بسیار دقیق و درست و هشیارانه ای بوده است. گاندوها اطرافتان را پر کرده اند آقای وزیر!»

محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی شهر هم در اظهار نظری خواستار عذرخواهی ظریف شده است. به گفته او ظریف به حاج قاسم سلیمانی "توهین" کرده است و مجلس این توهین را بی پاسخ نخواهد گذاشت. 

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز از احتمال پیگیری حقوقی و قضایی فایل صوتی ظریف خبر داده است. به گفته او "شخصی چون آقای ظریف به عنوان وزیر امور خارجه متوجه این موضوع نشده است که باید دیپلماسی در خدمت امنیت کشور و منافع ملی باشد و دیپلماسی سیاسی به خودی خود ارزشی ندارد مگر اینکه در خدمت منافع ملی و امنیت ملی قرار گیرد." 

در همین حال جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نگاه دیگریبه ماجرا دارد او در این باره نوشته است: «دکتر ظریف ⁩ بارها به صراحت گفته است که کاندیدای ریاست جمهوری نیست، پس انتشار فایل مصاحبه بسیار مهم ایشان ربطی به انتخابات ندارد و با هدف ضربه زدن به ⁧ مذاکرات وین ⁩ و ⁧ استیضاح ⁩ رئیس دستگاه دیپلماسی و تکمیل کننده تخریب‌های اخیر در نطنز و سایر آسیب‌ها به منافع ملی ماست. هشیار باشیم!»

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران هم از ظریف به خاطر مواضعش و از آشنا به خاطر انتشار فایل به تندی انتقاد کرده است. 

تسنیم با اشاره به بخشی از سخنان ظریف درباره «میدان» و «دیپلماسی» نوشت: «این در واقع موضع‌گیری عجیبی از مشهورترین دیپلمات سال‌های اخیر ایران است که «میدان» و «دیپلماسی» را دو ساحت مجزا از هم می‌داند که همواره یکی باید برای دیگری هزینه شود و به‌قول او همیشه این دیپلماسی بوده که برای میدان هزینه شده است.»

این خبرگزاری در ادامه در نقد آشنا مشاور رییس جمهور نوشته است: «آیا آقای آشنا که خود از جمله چهره‌های امنیتی در دولت آقای روحانی است از اهمیت این فایل صوتی مطلع نبوده و در نگهداری آن اهمال کرده است و یا این فایل با برنامه‌ریزی قبلی و به‌شکل غیررسمی برای تأثیرگذاری در انتخابات 1400 منتشر شده است؟»

خبرگزاری فارس هم با انتشار نقدی بر سخنان ظریف نوشته است: «فرامتن این فایل صوتی در یک جمله خلاصه است؛ برخلاف تصور رایج در جمهوری اسلامی نه تنها رئیس جمهور اختیار ندارد، بلکه برخلاف تصور پیشین حاکمیت دوگانه نیز وجود ندارد و تنها و تنها قاعده حاکم در اداره کشور، قواعد «میدان» است و راهبری نظامی.»

این خبرگزاری در ادامه نوشته است: «ظریف می گوید عین الاسد را بی خبر بودم. تعداد حملات اسرائیل به سوریه را نیز. ماجرای هواپیمای اوکراین را هم من و رئیس جمهور اطلاع نداشتیم. حتی وزیر راه درباره پرواز هما به سوریه خبر نداشت. او همه این موارد را فهرست می کند که بگوید میدان در جمهوری اسلامی میدان‌دار است.»

فارس در ادامه تفسیر کرده که "سارقان و منتشر کننده‌های این فایل صوتی دو هدف را دنبال کردند. اول اینکه هرچه مشکل هست و حتی اگر برجام هم نتیجه نداده است به جهت میدان‌داری میدان است پس هرچه فریاد دارید بر سر میدان بزنید. دوم اینکه ریاست جمهوری در ایران نقش ندارد و با جابجایی رئیس جمهور نیز مشکل حل نمی‌شود. ثمره نهایی خناسان ازین پروژه دل‌کندن مردم از تغییر از طریق صندوق و قهر با انتخابات است.» 

در تحلیل های میانه‌رو ها اما این بحث وجود دارد که با این فایل صوتی هم  احتمال نامزدی ظریف در انتخابات از بین رفته و هم مذاکرات وین به مشکل می خورد. 

سایت جماران معتقد است دو دسته از انتشار این فایل صوتی سود می‌برند: «دلواپسانی که انتشار این فایل را گردن ظریف می اندازند و در حالی که احتمال نامزدی وی وجود دارد، او را زیر فشار می‌گذارند در میانه مذاکرات هر نوع توافقی را گرفتار حواشی و چالش‌های جدی می‌کنند. دوم جریان برانداز و تحریمی که با انتشار این فایل، دوباره ادبیات «ماله‌کش اعظم» را برای ظریف بازتولید کرده و به دنبال سوزاندن او در انتخابات نزد مردم ناراضی و خسته‌ای می‌‌روند که از وضع فعلی که فعلا انگیزه ای برای مشارکت ندارند.»

اما عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و از سیاستمداران میانه رو در توئیتی به شدت از لو رفتن این فایل در دولت انتقاد کرد و نوشت: «حالا دولت و تدیر و امید در فکر بقیه نوارهای گفتگو باشد. امیدوارم وزیر اطلاعات و دفاع و کشور و دبیر شورای عالی امنیت ملی اگر گفتگو کرده باشند جای نوارها امن باشد. پیداست موش تا انبار شما حفره زده است. وقتی ترتیب اینگونه مصاحبه ها را می دهید در فکر حفاظت اسناد هم باشید. تدبیر؟!»

مهدی نصیری نویسنده و محقق اصولگرا اظهارات ظریف را بازتابی از فروبستگی درون حاکمیت خواند و نوشت: "صوت ظریف⁩ بار دیگر از معضل حاکمیت دوگانه ناشی از نزاع بین نهادهای "انتخابی" و "انتصابی" که تنش و اصطکاک بین آنها، ملت را لِه و کشور را در لبه پرتگاه قرار داده، پرده برداشت."

 

bato-adv
اين منم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
سلام
واقعيت اينه...من 38 سالمه، يك پسر 7 ساله دارم(ديگه جرات آوردن هيچ بچه اي را هم نداريم...) . مستاجرم. كارمند بخش خصوصي ام با ماهي 3 تومن حقوق... ناچاراً خانمم تزريقات ياد گرفته و الان تزريقات در منزل انجام ميده (حتي بيماران شديد كرونايي را) تا از فقر و گرسنگي سرمون توي سطل آشغالها نره...
حالا اتاق فكر، يا مقامات از بالا تا پايين هر كي ميخوان باشند، انتخابات اصلا معني نداره برامون... ما فقط ميخوايم زنده بمونيم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
سارقان و منتشر کننده‌های این فایل صوتی دو هدف را دنبال کردند. اول اینکه هرچه مشکل هست و حتی اگر برجام هم نتیجه نداده است به جهت میدان‌داری میدان است پس هرچه فریاد دارید بر سر میدان بزنید.
خوب حرف حساب زده!
خاشقچی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
آی روسیه روت سیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
نون روسیه کثیف و نجس در تداوم تحریمهاست البته به اضافه نوکران کاسب مسلک داخلیش
عمو رسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
هدف گمراه کردن اذهان مردم از فاجعه کرونا بود که بهش رسیدن و قدم بعدی ایجاد هیجان و دو قطبی سازی جهت انتخابات هست
ودر این راه هم کوتاهی در ساختار امنیتی مشهود است بقول محسن رضایی نیاز به بازنگری در ساختار امنیتی کشور هست
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۵۴
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خیلی وقته از توییتهای عطا مهاجرانی از لندن خبری نیست. نگران شدیم. نکند از برکت سفره انقلاب ناامید شدند؟! شاید هم منبع پردرامد دیگری برای زندگی پیدا کردند و دیگر نیازی به توییتهای دشمن شکن از لندن وجود ندارد و از این به بعد باید منتظر توییتها واقدامات دشمن شاد! کن ایشان باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خیلی جالب است به جای اینکه مردم از بی اختیاری دولت منتخبشان گلایه کنند اصولگرایان شاکی هستند که چرا به فلان شخص توهین شده!!
اگر واقعا دولت هیچکاره است پس چرا انتخابات برگزار می‌کنید؟
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
پس چرا روحانی و امثال او برای ریاست جمهوری خودکشی می کنند؟
ناشناس
United States of America
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
به 1249. چون این گونه افراد به ریاست جمهوری یا وزارت نه از منظر میثاق بین خود و ملت و خدمت به میهن و ملت که لازمه ان فدارکاری حتی در حد حان دادن مانند امیرکبیر بلکه به منزله یگ پیشرفت شغلی برای خود و خانواده با دارمد نجومی وامتیازات بسیار مکفی نگاه میکنند . ببینید برادر اقای روحانی را . فرزندان ظریف را. ببینید فرزندان احمدی نژاد را . بقایی و متکی را و ببینید همه را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگر دولت اختیاری نداره پ چرا 29 نفر از کله گنهدهی اصلاحات دارن میدون به سمت پاستور؟
برید صحبتای تاج زاده رو بخونید.مواضعش رو ببینید.یکی نیست بگه اگه میگی دولت هیچ کاره پ چرا میخای کاندید بشی!
به قول سعید لیلاز:اگه اختیاراتی که دولت روحانی داشت رو به یک چوب خشک میدادن بهتر عمل میکرد!
ناشناس
Canada
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
به ناشناس ۱۲:۴۹
انتخابات یعنی قدرت منهای ثروت ونه ثروت منهای قدرت
دو نهاد انتخابی رئیس جمهوری و مجلس در حقیقت امتیاز و پاداش اقتصادی بزرگ و رانتی است که در اختیار هر گروهی چه اصلاح طلب و چه اصول گرا قرار می گیرد به عنوان پاداش برگزاری انتخابات و گرفتن رای از مردم. سپس دولت این امتیازهای بزرگ اقتصادی در داخل ویا خارج از کشور را بین بستگان و اسپانسرها و اعضای گروه و خانواده هایشان تقسیم می کند
به خاطر همین است که اوضاع اقتصادی مردم بعد از هر انتخابات بدتر و بدتر می شود
و دوگروه اصلاحی اعتدالی و اصولگرا از تورم حاصل شده و از شکاف عمیق اقتصادی لذت می بردند وبه ریش ملت قهقهه می زنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
عطا ادم با تجربه ایه چند بار لو رفت تا صاحب تجربه شد به حرفش گوش بدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چون اونقدر خودن که سیر نشدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ناشناس 13:25، قدرت شیرینه و چپ و راست هم نمیشناسه. یک قوه (چه مجریه باشه چه قوای دیگه) میتونه امکانات زیادی در اختیار احزاب بگذاره ولی به این معنا نیست که دولت سیاستگذار اصلیه و اصل مشکل اینجاست!
ناشناس
Netherlands
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اصلاح طلب و اصول گرا فرقی ندارد و سیاستها جایی دیگر تعیین میشود. اینها فقط به دنبال بستن توشه دنیوی خود هستند.
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
در استانه انتخابات بی رمق یک عملیات ایذایی دیگر ..دیگه مرغ پخته هم می داند که این مصاحبه از اول تا اخر و از مصاحبه کننده تا مصاحبه شوند و درز بسیار تصادفی! ان یک پروژه از سوی اتاق فکرهای انچنانی است که انتخابات را پرشور کنند ولی در نهایت هدفشان همان دو گانه سازی سرهنگ دیپلمات هست تا با اوردن ظریف به عنوان رئیس جمهور ولی با مشارکت گسترده مردم بگویند ببینید چه اندازه مردم خودشون رای دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اين همان تحليل آبكي است كه هر بار با نزديك شدن به انتخابات ايراد ميشود.
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
راي بي راي
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
به 1205. اگر به منش و رفتار سیاسی اقای ظریف در تمام این 40 سال توجه میکردید متوجه می شدید که غیر ممکن است اقای ظریف حاضر باشد با این ادبیات و به این صریحی نسبت به خیلی خطوط قرمز مانند روسیه یا نظامی ها و ... در ایران انتقاد کند. غیر ممکن است که این فقط یک اتفاق یا نتیجه سلحشوری و دید منافع ملی اقای ظریف باشد. اقای ظریف در هشت سال دوران مدیر جهانی که حتی سنگ هم از ان مدیریت انتقاد کرد حاضر نشد حتی یک جمله انتقادی از ان دولت بگوید حالا چطور شده است که از بالا تا پایین و از همه محدوده های قرمز شدید انتقاد می کند؟ شنونده عاقل باشد
ناشناس
Netherlands
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
راست میگی اگر تا قبل از این هم انگیزه ای وجود داشت برای رای دادن به ظریف. این فایل مشخص کرد که آلت دستی بیش نیست و رای دادن بهش مفهومی نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
برداشت فارس کاملا درسته. دولت کاره ای نیست و تصمیم گیر جای دیگریست
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مصاحبه کنند اقای سید لیلاز به عنوان کارشناس! اقتصادی هست. انها که حرفها و مصاحبه های او را دنبال کردند می دانند چجور کارشناسی! هست. بخصوص از زمانی که در خودرو سازی کشور مدیر با حقوق نجومی شد اصلا 180 درجه شد در خدمت اتاق فکر
NASER
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
با شرکت نکردن در انتخابات موقعیت های بیشترب به امثال جلیلی می دهید تا فقر و فلاکت و انزوا را تشدید کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
آقا ناصر شما برو به هرکی میخوای بده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
۱۲:۳۷ شرکت نکردن به معنی ‘نه’ گفتن فقط به ریاست جمهوری نیست . به‌نوعی رفراندوم است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
به ناشناس 12:13!
من به ظريف 40 ساله نگاه نكردم شما كه كه نگاه كرديد مصداق بياوريد. فقط اميدوارم سن تان زير 40 نباشد! مطلب ديگر اينكه آقاي ظريف از هيچ خط قرمزي عبور نكرد كه قبلاً اشخاص ديگري از آن نگذشته باشند. براي نمونه همين هفته پيش آقاي رستم قاسمي. اگر در دولت مدير جهاني همه حتي سنگ هم انتقاد كرد پس همه چيز اظهر من الشمس بود چه نيازي به انتقاد يك نفر ديگر؟!
اما از همه مهمتر:
آيا صرف نظر از شخص آقاي ظريف حرف ايشان صحيح است يا خير؟ آيا ايراد شما به حرفهاي ايشان است يا خود ايشان؟ چه شخصيتي از ايشان انتظار داريد كه نظر مساعد شما را جلب كند؟ اميدوارم يعقوب ليث صفاري را مثال نزنيد!!!
مانند موسوي يا خاتمي باشد يا جليلي و رضايي و ضرغامي .....در واقع شما حتي با شخصيت ايشان هم مشكل نداريد بلكه به شدت نوميد و مايوس و دلسرد ميباشيد و البته كه حق داريد ولي اين دلسردي شما بر منطق تان سايه افكنده است. دوست عزيز! شنونده عاقل احساساتي نميشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مردم با مشارکت زیاد رأی بدن ظریف بهتره با مشارکت پایین قالیباف ریس جمهور بشه البته کرونا هست بشینین خونه هاتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ایرانی وطن پرست می گوید رای بی رای تمام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مگه میشه اتفاقی درز پیدا کند خودشون منتشر کردند تا بهره برداری کنند که مثلا ظریف با مردم است...تمام تلاش اتاق فکر و مسئولان در این چند سال درست کردن جنجال برای انحراف اذهان ملت و سوپاپ اطمینان سازی و مهره های صادراتی و اپوزوسیون قلابی بوده است و فقط همین ها را بلدند که اینها دیگه جواب نمیده . نخ نما شده این حیله ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
در جواب ناشناس ۱۲۱۳. اتفاقا شما آقای ظریف رو اصلا نشناختی بهتره کتاب آقای سفیر و نظر ایشون رو در مورد روسیه و مصاحبه اخیرشون که نظرشان در مورد حضور ایران در سوریه و یمن رو ببینید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
قابل توجه حاميان آقاي ظريف،چرااين بزرگوارزماني كه دربرجام وغيره سنگ اندازي ميشد،براي اعتراض ازسمت خوداستعفانداد؟اين نشانه ي آن است كه ايشان براي درقدرت ماندن باحرفهاي مخالفان خودكنارآمده وكشورومردم راقرباني كرده است.!؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
انتخابات از آنچه که در آیینه می بینیم به ما نزدیکتر است.دوباره بازی سرهنگ و حقوقدان شروع شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
انتخابات حداکثر 60 و حداقل 40 درصد مشارکت کننده خواهد داشت و تعداد رای دهنده ها تفاوتی ایجاد نمی کند. موضوع این مصاحبه خیلی خیلی مهمتر چند درصد بالا و پایین مشارکت کننده است.
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چرا در 92 هاشمی تایید صلاحیت نشد ولی روحانی با کلید پلاستیکی شد که نتیجه اش را می بینید؟ به همان دلیل هم در 1400 مثلا حسن خمینی یا محسن هاشمی و... نهی می شوند ولی ظریف خیلی محکم و قاطع تایید صلاحیت خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
همه این پست ها نمایشی
ما از کشور همسایه دستور میگرفتیم انگار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
تومیدنی بگو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مگه روحانی با هاشمی تفاوتی داره؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
هدف از انتشار فایل صوتی ظریف، اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 1400بود.
8 سال کشور را معطل برجامی کردند که اشکالات اساسی داشت و حالا برای دوره بعدی ریاست جمهوری هم نقشه دارند که مجددا ایشون وزیر خارجه بشود.
بالاخره باید یکجوری ناکامیهای دولت روحانی را به گردن قاسم سلیمانی بیندازند!! مخصوصا که سلیمانی نیست که از خودش دفاع کند و دکتر ظریف و حسن روحانی هرچیزی میتونن بر ضد او بگویند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چه دفاعي! مگر همين هفته پيش هم رزم و همفكر آقاي سليماني، جناب آقاي رستم قاسمي افاضه نفرمودند!!! چي ميگي برادر؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
برجام خوب بود که تو دوستات بهمش زدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
دفاع، والا این شما هستید که مدام حمله می کنید. الان لو رفت که زور وزیر خارجه روسیه از زور وزیر خارجه ایران بیشتره.
اینقدر غش کردین ثبت روس هایی که نصف ایران را جدا کردند!
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ظریف را از خیلی وقت پیش باید رئیس جمهور بدانید. چون خیلی ها بر خلاف گفته های خود در این شرایط تحریم فقط بدنبال افرادی مانند ظریف می گردند. انقدر بی سیاست نیستند که در این شرایط یک احمدی نژاد یا جلیلی یا سعید محمد بیاید. انها را مطرح می کنند که همه بروند به ظریف رای دهند. خواهید دید که هم کاندید می شود و هم صلاحیت او خیلی محکم تایید می شود و حتی در همین چند هفته اینده تحریم امریکا علیه او هم لغو می شود. هم داخل و هم خارج بر روی ظریف منطبق هستند. هشت سال دیگر بدنبال این 16 سال ادامه خواهد یافت و برخی جو زده ها صف می کشند که به دیپلمات هزاره رای دهند و مچکر شودند و بعد از چند ماه خواهند امد و خواهند گفت پس اقای ظریف چه شد؟ مگر وعده نداده بودی که ایران را وین خاورمیانه کنی! مگر نگفتی دلار می شود 8 هزار تومن و....
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگر یک اصولگرا را بیاورند مانند مجلس که معلوم شد هیچ برنامه ای ندارند و دستشان خالی است معلوم خواهد شد که در اداره کشور هم هیچ برنامه ای جز شعار ندارند. پس خود را لو نمی دهند. ظریف یا فردی مانند ظریف باید بیاید بلکه بتواند دلار نفتی را وصل کند. بعد که دلار نفتی وصل شد انوقت سلحشورها هم دسته دسته دوباره باز سلحشوری خواهند نمود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بدون اصلاحات اساسی در ساختار، هیچکس در قوه مجریه کاری از پیش نخواهد برد
اسحاق
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
جالب است عین همین کامنت در سایت های دیگر ذیل عنوان مشابه داده شده است. به نظر می رسد این آقای ناشناس کارش همین است. کامنت گذاری. حداقل کامنت هایت را در سایت های مختلف عوض کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مجلستون چه گلی زد که میخوای نسخه بپیچی
ویولن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چرا باید ظریف چنین مصاحبه ای کنه
یعنی ظریف که سیاستمدار باهوشی هست نمیدونسته که روزی این فایل رو همه میشنوند؟
اینها همه برنامه ای از قبل طراحی شده برای سرگرم کردن و کشیدن مردم به پای صندوق هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
الان کجای این مصاحبه محرک برای شرکت در انتخابات بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مردم دیگه گول این حرفها رو نمیخورند چون میدانند هرکس بیاید حوزه اختیاراتش کمه
پس چه فرقی میکنه آقای x یا Y
تو مناظرات هم تو چشم همه مردم همدیگر رو متهم میکنند و بعد هرکدام در یک ارگان کلیدی مملکت کار میکنند.
البته تا روسیه چی بگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
فکرها طوری بسته شده که بجای کوچکترین توجه اصل صحبتهای سنگین، حاشیه پردازی می کنیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
آقاي X يكي است مثل خاتمي و آقاي Y يكي ميشود مثل احمدي نژاد! حالا اگر شما فرق خاتمي با احمدي نژاد را تشخيص ندهيد مشكل از گيرنده است!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
رأی به ظریف بدیم بهتر ه که قالیباف جلیلی رأی بدیم که نابودمون کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
دقیقا همینه .ظریف بچه که نیست همه چی هماهنگ شده و حساب شده هستش پس همه با هم رای بی رای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
برای تاریخ شفاهی دولت بوده و ده سال دیگه باید منتشر میشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
آقای ظریف شبیه این حرف ها رو بارها در طی سالیان گذشته بهش کد دادن شما دقت رو بیشتر کن
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اقای ظریف در مصاحبه سه ساعته که اصلا قرار نبوده منتشر شود ولی الکی و اتفاقی و یهویی و
همینجوری و بدون هیچ نیتی ! بصورت خیلی حساب نشده! پخش شده است فرمودند: در این چهل سال هرگز بدنبال راحت طلبی نبودم. بنده خدا درست میگه. این من بودم که هشت سال جنگ کشورم و نظامم را در نیویورک سپری کردم و هرگز حتی یک روز به ایران نیامدم نکند مجبور به انجام خدمت سربازی زمان جنگ برای کشور و نظامم شوم و به محضی که جنگ تمام شد با ضمانت وزیر خارجه وقت که خیلی به مقاومت یمنی ها با لنگ علاقه دارد که امریه سربازی مرا در نیویورک صادر کند در مرداد 67 تنها دوهفته به ایران برگشتم و با امریه سربازی بسرعت به نیویورک برگشتم. چقدر سختی دیدم! خدایا خودت در این ماه مبارک رمضان به ما بینش عطا بفرما. اگر بینش داشتیم 92 با یک کلید و 84 با یک وعده خام نمی شدیم که حالا 1400 اینجوری سرکارمان بخواهند بگذارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شما بفرمایید بچه کدامیک از بزرگان در جبهه های حق علیه باطل تا الان شهید شده ؟
اتفاق افتاده بد هم نیست .
کمی اطلاعات به ما نامحرمان به اشتباه انتقال داده شده
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
به 1228. خوب. به همین دلیل است که می بینید که دهها سال است که این بزرگان با کارهای خود چه بر سر معیشت واقتصاد و اعتبار و سیاست ایران در داخل و خارج اوردند. ظریف در حلقه همین تفکر هست. مگر انتظار معجزه داشته باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
12:56!
چرا پيشنهاد نميدي خارج از حلقه همين تفكر چه كسي را بياوريم كه معيشت ما را درست كند؟ مثلاً ترامپ كه تا پشت اين مرزها آمد و دست خالي برگشت. يا اوباما كه مردم در 88 شعار دادند يا با اونا يا با ما!! چرا شما كه همه اطلاعات پشت پرده و همه اسامي را ميدانيد يكبار براي هميشه تمام اسامي اين حلقه را نمي گوييد كه هر بار زمان انتخابات تويه زحمت نيافتيم؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
از حقیقت میترسید نه؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اتفاقاً در قسمتي از اين مصاحبه آقاي ظريف اشاره مي كنند به عبارت جنجالي شان كه "مردم خود انتخاب كردند" . من شخصاً و هميشه معترض اين جمله بودم. اما ديدم حق با ايشان است.
آقاي ظريف! بنده به عنوان يكي از ميليون ايراني كه در مراسم آقاي شهيد سليماني شركت كردم به شما پيام دادم كه ديپلماسي ما ميداني است. به اميد صدور انقلاب به تمام دنيا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
از رای ها مشخصه است نظر شما چه قدر مورد تایید مردم است
ح س
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شما مفهوم میدانی را در این مصاحبه متوجه نشده اید
بلوچیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
وااااااای مردم نفهمند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
محتوا، زمان و نحوه انتشار این فایل چه یک سناریوی «آشنا» باشه چه عملیات نفوذ و جاسوسی چیزی جز بی شرفی و دورویی و نفاق نیست.
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
عمو جون نتیجه نوشن نامه شکایته
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
سلام
همچنان بگو گاندو دروغه.مرد حساب از ی فایل صوتی نتونستین مراقبت کنین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
گاندو که از گاندو بدزده شاه گاندوست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
برو گاندو چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
فکر میکنی کی منتشر کرده؟ بشین همون سریال آبکی صدا و سیما و ببین و از مغزت اصلا استفاده نکن که خط و خش نیافته روش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بدون این مصاحبه و فایل صوتی مشخص بود در کشور چه خبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
دقیقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
گل گفتی
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اصلا عجیب ندانید که در این مصاحبه 7 ساعته! که سه ساعت ان منتشر شده یا در مصاحبه دیگری ظریف از چین هم بد بگوید. خلاصه از همه ابزار استفاده می شود تا مردم را دوباره پای صندوق بکشند . روسیه و چین و رفتار برخی نظامیها در ایران محبوب نیست. پس ظریف باید برای دوگانه سازی همراه مردم بشود. بعد همه میگن برای اینکه ایرانی به روسی و چینی نشان دهد که با انها زاویه دارد باید به ظریف رای بدهیم تا ایرانی باشیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
فقط خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خب راه حل جايگزين را هم ميگفتي. مثلاً بهتر است از اول براي يگانه سازي آقايان جليلي و قاليباف و ضرغامي و رضايي را روانه دولت كنيم كه ديگر روسيه و چين هم به زحمت دسيسه چيني نيافتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
روسیه دشمن واقعی ایران هست چین دزد کثیفی هست که همیشه سرمون کلاه گذاشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اینها همش بازیه چیزایی که ظریف گفته هم همه میدونن.
ناشناس
Canada
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
همیشه پای یک زن وسط بود
اینبار پای روسیه واسطه!
شاید فردا پای چین هم بیاد وسط!
اثر رای مردم کجاست؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
علاوه بر این ها اسرائیل و عربستان هم درمیانه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ظریف خیلی بیشتر باس حواسش به آشناهای دور و برش باشه.#گاندو۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بازی انتخاباتی برای گرم کردن تنور انتخابات است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
رای نده تا دلار بشه 100 تومان خوشبحالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
رأی بی رأی
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
از الان می توان تیتر پوسترها و تراکت های انتخاباتی ظریف را حدس زد: " ظریف از بچه های خودمان است" . در خارج از ایران هم انهایی که خیلی طرفدار ظریف هستند خواهند نوشت: " ظریف از بچه های نیویورک است"!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بازم دعوای زرگری بابا دستتون رو شده بایستی طرف مقابل بتونه از خودش دفاع کنه وقتی نیست یعنی این حرفها چرته
ناشناس
Canada
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
تحلیل آقا ی مهدی نصیری اشتباه است . حاکمیت کاملا یگانه است.
حاکمیت انتخابی فقط نقش کروات را دارد. این نقش را رئیس جمهور اسبق ( اسمش را نیار ) گفت فقط تدارکاچی.
بابا
Germany
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
دقیقا. در این نمایش که برای مردم به راه انداخته اند، امثال ظریف و روحانی و این
جناح و ان گروه و دسته و بقیه هم «بازیگران» این نمایش هستند. پولشان را میگیرند و نقششان را بازی میکنند. فرقی هم ندارد نقش مثبت باشد یا منفی. نقش اول و یا اخر! مزدشان را هم از سفره انقلاب برمیدارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
زنده باد حقیقت !
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
به نظرمیرسه ادامه این راه قربانی دیگری میخواهدوقرعه به نام ظریف خورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ناصر قرعه بعدی کیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
یک کشور یک دولت همانند دیگر کشورها لازم است ریاست جمهور با اقتدار لازم
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چیز بدی نگفته بنده خدا . میگه نزدیک تابستون صندل بپوشین ، از پوتین خنكتره !!!!!
ناشناس
Italy
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
میزان رای ملت نیست!
بابا
Germany
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
هیچگاه نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اصلأ نبوده
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
در فیلمهای کمدی خارجی مثلا وقتی بچه ها بخواهند از پدران خود پول بگیرند داستانهای زیادی در باره تکالیف یا پروژه یا کتاب خریدن و .. می بافند. ولی انقدر در این داستان ها صراحت و تاکید می کنند که والدین هوشیار فوری متوجه می شوند و حتی بچه های خیلی زرنگ ! از همان پول تو جیبی هفتگی هم محروم می شوند. حالا هم باید به این اتاق فکر ها گفت دیگر مایه ان را خیلی زیاد کردند. همه متوجه شدند.
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مگر جناح مسلط در مورد برجام نمیگفت مردم را خودی حساب نمیکنند و خواهان انتشار برجام بود حالا که بخشی از آنچه در حوزه اداره مملکت میگذرد افشا شده است فریادشان به آسمان رفته است پس معلوم است که شفافیت در دست جناحهای سیاسی تنها چماقی برای کوفتن رقیب است
ناشناس
Canada
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ظریف کاملا درست گفته رای دادن مفهومی ندارد. چیزی به نفع ملت ایران تغییر نخواهد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
رأی بی رأی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چه این مصاحبه پخش میشد و چه نمیشد مردم تصمیم خد را گرفته بودن.
هرچند کمی اوضاع پشت پرده و واقعیتهایی که عیان است اما بیان نمیشه اشکار شد.
اگر از اول با مردم روراست بودید امروز نگران لو رفتن این مصاحبه ها نمیشدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
مردم کین ؟تویی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خیلی تابلو هستش این اصلاح طلبا یک ماه مونده به انتخابات منتشر کردن که باز موج سواری کنند. اینا واقعا موج سواری خوبی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چه خبر از اصولگرایان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
نه اصولگرا نه اصلاحطلب انقلابی مثل جحاج قاسم عزیز
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
تاریخ همیشه بهترین قاضی است ومردم به حداعلای آگاهی رسیدن وتکذیب وتوهین هیچ تاثیری درنظراتشون نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
جناب مهاجراني
تامين بودجه دلاري از عربستان به داخل ايران منتقل شده؟
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
کاربر۱۳:۲وات دفاز؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
تاریخ رو فاتحین مینویسند
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
علیرغم همه صحبتها می خواهند ظریف را رئیس جمهور کنندولی با انتخابات پر شور. هر کس دیگری بود و این صحبتها را می کرد نه تنها رد صلاحیت می شد بلکه از مقام خود هم برکنار یا استیضاح میشد.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
تو دیگه چقدر پرتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
این پرت ملت چی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگر این مصاحبه درست تجزیه وتحلیل شود واقعیت پشت پرده رابدرستی عیان میکنداینکه درزاین اطلاعات برای جناح های سیاسی حاکم درقدرت خط قرمزفرض شوداصلا با هیچ توجیهی سازگاری ندارداجازه بدهیم مردم باتحلیل صحیح موانع ومشکلات درسیاست خارجی کشوررا از مسئول ان استماع کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
مردم خطشونو از باران کوثری می گیرن اونم که پایبند تابعیتشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
همین که در این مملکت همه باید در لفافه حرف بزنن و "میدان" و "میدان دار" و ... بگن و نیمتونن دقیقا اسم رو ذکر کنن , یعنی "جمهوریت" و "آزادی" نیست !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
خودتو زدی به اون راه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
درود بر شرفت دکتر ظریف. ولی ای کاش این مسایل را اشکارا می گفتی و جسورانه هم استعفا میدادی. مردم سالهاست که متوجه شده اند که نهادهای انتخابی هیچکاره اند و فقط جابه جایی مهره ها مدنظر است ولی سیاست ها همان سیاست های گذشته هستند.
ناشناس
Canada
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
درود بر نویسنده کامنت، کاملا موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
اینقد از مردم حرف نزنیین توروخدااااااااااا
ناشناس
France
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
برای گرم کردن تنور انتخابات هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
من دیگر هیزم این تنور نخواهم شد , رأی بی رأی
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگر دیدید که جلیلی کاری و توافقی با غرب نکرد جون در ان سالها نفت 120 دلار بود و تحریم هم نبود و خزانه پر بود. اگر مثل الان بود جلیلی بهتر از ظریف با کری قدم میزد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خخخخخ ....جليلي كه در بهترين حالت به قول آقاي ظريف با معاونين جلسه ميذاشت چون وزرا تحويلش نمي گرفتند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
از نظر شما افشاگرانه است وگرنه همان حرفهایی است که سالهاست مردم میدانند و میگویند.
در هر صورت رای بی رای! تامام.
ناشناس
Canada
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
گل گفتی مردم مدت هاست فهمیده اند رای شان تاثیری ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
خدارو شکر که نمیای وگرنه باز یکی مثل روحانیو قالب مردم می کنین
ناشناس
Netherlands
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بشتر حربه سیاسی واسه انتخاباته
روسیه دشمن ایران و ایرانی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
حسام الدین آشنا رو الان دیگه باید شناخت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگه واقعا کار آشنا باشه که بعیده ده امتیاز مثبت میگیره. چون این فایل دارای نکات مهمیه که دونستنش برای جامعه واجبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
حام الدین آشنا فقط جرمش اینه که خبر رو فاش کرد.
مشکل اصلی خود طریفه که اصلا اعتقدی به مردم و کشورش نداره ولی کلیدی ترین وزارت خونه رو گرفته وقرار بوده وکیل مردم ایران باشه!
آشنا و اینترنشنال و...همه بازی هستن!
اصل موضوع خود ظریفه با این طرز تفکراتش و اعتقاداتش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ماست مالی دیگه بسه!
این دولت اصلا نمی خواد برا ملتش کاری کنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بی شکا پای کاسبان تحریم در این واقعه مشهود است نباید برجام جان بگیرد موساد در بین این افراد رسوخ کرده در این زمان باید افرادی که منافع ملی را فدای قدرت گروه خود می کنند شناسایی شوند واز گردونه خارج شوند در غیر این صورت ایران ویرانه میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
کسی که به حداقلی های سایست کشورش باوری نداره چطور میتونه وکیل این کشور باشه!؟؟
اصلا بحث اصولگرا اصلاح طلب هم نیست.
ایشون اصلا به هر دوگروه و مهم تر به مردم خودش خیانت کرده و باید فورا استعفا بده!
اینکه چه کسی صوت رو بیرون برده و... بحث دیگه ای هست.اونم سرجای خودش باید پیگیری کنند.
ولی واقعا خنده داره 7 ساع بشینی در زمان مسولیتت فک بزنی برا تاریخ صوتی ساختن!نمیتونست بعد وزارتش این کار رو بکنه!
جالبش اینه که ایشون اصلا سیاست های نظام رو در این فایل صوتی زیر سوال میبره ولی بازم ابراز تمایل کرده برا تصدی وزارت خارجه در دولت بعدی!!
یعینی خاک بر سر مجلس انقلابی دهم که رای اعتماد داده به ایشون!
وخاک بر سر مجلس الانی که عزلش نمیکنند!
ایشون وقتی قایل به حقوق مردم ایران نیست چطور میتونسته بره و ازین حقوق دفاع کنه !
بدونید و آگاه باشید که مشکلات کشور زیر سر این افراده و نه تحریم!
اون یارو دشمنه و دشمنیش رو داره انحام میده!ایرادی بهش نیست.چون خودش داره میگه من دشمنم!حداقل داره رو بازی میکنه نه مثل ایشون!
وقتی میگن سوئ مدیریت یعنی این!
وزیر مسکن افتخار میکنه که یه خونه نساخته و اصلا اعتقادی به ساخت مسکن داره!وزیر کشاورزی اعتقادی به بومی سازی کشاورزی توسط جوونای ایرانی نداره و میگه گندمم باید از کشورای دیگه وارد کنیم.
اون یکی میگه فقط توتال!با اینکه میدونه توتال دزده!
ملت رو نابود کردن با این مدیریتشون!
اون یکی هم 1 ساله تپیده توی پاستور و اصلا بیرون هم نمیاد!
ملت که مسخره شما نیستن!
من بدبخت کی به شما رای دادم که پدرمون رو دربیارید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
کلیت همه این چیزهایی که این بنده خدا گفته مردم از اول هم می دانستند و مطالب و واقعیات جدیدی نیست منتهی اهمیتش در این است که از زبان یک مسئول بلند پایه نظام و کسی که بیش از چهل سال در بالاترین مراتب دستگاه دیپلماسی کشور حضور داشته است بیان شده
ناشناس
France
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شجاعتشو نشون داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
حداقل جیگرشو داشت
ناشناس
Germany
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
نه شجاعت داشت نه جیگرشو.
خودش میگه می گه قرار که نیست کسی ازین حرفا خبردار بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
بله مردم مدتهاست می دونن یه عده غرب پرست چنبره زدن رو کشور سی و دوسال حکومت دستشون بوده جالبه همیشه هم منتقد بودن اما خودکشی هم کردن برا قدرت هزاران ظریف فدای یه تار موی حاج قاسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ما نفهمیدیم محرمانه یعنی چی ..وقتی هفت ساعت تو یه مصاحبه فک زدی دیگه محرمانه ش چیه
ناشناس
France
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
گاندو اسامی جاسوس ها و حقایق مذاکرات خسارت بار را افشا کرده است و طبق آن ظریف و عراقچی صلاحیت ادامه مذاکرات برای دفاع از منافع کشور و مردم را ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
باز نزدیک انتخابات شد همه شدند اوپوزوسیون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
دقیقا همه یا اپوزوسیون شدند یا سوپاپ اطمینان و یا افشاگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چیز عجیب و بدی نگفته، بعد از مدتها ماله کشی چندتا واقعیت را گفته.عجیبه که گفتن حقیقت جرم شده، معلومه که روسیه دشمن نسل اندرنسل ایرانیه
ناشناس
France
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
متاسفانه سرنوشت مردم در مذاکرات دست عده ای بیعرضه و جاسوس بوده است.
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود.
برجام دستاورد اصلاح طلبان و جاسوسها موجب افزایش عمر تحریم ها و نابودی اقتصاد و کاهش سطح رفاه مردم با تبانی مسئولان نفوذی با اجانب شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ناشناس 13:29، این کپی پیست هایی که از کیهان می کنید دیگه نرخی نداره بین مردم
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
روسیه همون کشوری بود قفقاز از ما گرفت ماوراءالنهر گرفت بی حرمتی به نوامیس ایران کرد دوتا جنگ جهانی ایران اشغال کرد از پیشه‌وری حمایت کرد دریا کاسپین گرفته واسه خوش هیچ وقت دوست ما نبوده و نخواهد بود فرارو تورو خدا چاپ کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
احسنت به شجاعت اقای ظریف ، آنچه مردم به ان پی برده بودند عیان گفت
ناشناس
France
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
دولت اصلاح طلب کاسب تحریم است و با تمدید تحریم ها در حال سوء استفاده از اختیاراتش بضرر مردم است.
ظریف با توافق با گروسی و تمدید 3 ماهه تحریم ها بطور عمدی ""مصوبه مجلس در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها"" را بی اثر کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
دولت اصولگرا ایران نابود کرد
ناشناس
Turkey
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بخدا قسم ریاست جمهوری و مجلس کاره ای نیستند بهتر است این دو نهاد حذف شود و بودجه این دو نهاد صرف ملت بدبخت و گرسنه شود
ناشناس
France
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس
دولت به هیچ وجه به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها نیست و فقط به دنبال رفع تحریم‌ها از طریق مذاکره است.
امروز این شرمندگی برای دولت یازدهم و دوازدهم باقی مانده است که نه تنها مشکلات کشور را حل نکرد بلکه سرمایه‌های کشور را بر باد داد و هزینه‌هایی را برای نظام تراشید. در ماه‌های پایانی، دولت با زیر سوال بردن عزت و اقتدار کشور با عجله به دنبال مذاکرات است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
گند زده چرا فرافکنی می کنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
گند زدن با اداره کردنشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
وقتی می گن در ایران نهادهای انتخابی هیچ کاره اند و رای گیری و انتخابات برای خالی نبودن عریضه است می گفتند نه اینطور نیست. حالا با این صحبت ها واقعیت برای مردن آشکار شد. حاکمیت و کشور در سپاه می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
دقیقا همینطوره ممنون
تی تیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
این خانه از پای بست ویران است....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
آقای ظریف
شما دیپلماسی را فدای سردارسلیمانی نکردی
بلکه مردم زندگی شان را ۸سال فدای دیپلماسی شما کردند
لطفا سر مردم و سردار منت نگذار
لطفا بجای عذرخواهی طلبکار نشوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
آقای ظریف دیپلماسی رو فدای سردار سلیمانی نکرده منافع ملی و زندگی مردم رو فداکرده
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
وقتی خونه کسی بدون شکستن حرز سرقت انجام میشه پلیس اولین جمله اش اینه که:
کار آشنا ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خدا به داد ما برسد مملکت را دست چه کسانی دادیم ، حیف از این جوانی که در این مملکت بر باد دادیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خدا به دادتون می‌رسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
یادتون هست روزی که برجام امضا شد و وزرای امورخارجه برای گرفتن عکس یادگاری اومدن، یکنفر نبود؟ اون شخص وزیر امورخارجه روسیه بود!. خاطرتون هست سفیر روسیه بخاطر نخریدن هواپیمای مسافربری سوخو از ایران گله کرده بود؟ و...
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
این همه میدنن روسیه دشمن ایرانه
ناشناس
Netherlands
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
طبیعی هست
سهم فروش گاز ایران تو اروپا رو به راحتی زمان احمدی نژاد به حدی مدیریت افتضاح بود که باعث شد از دست بدیم
روسیه شد جایگزین ایران


مهم نیست سانسور بشه حقایق
تاریخ رو نمیشه سانسور کرد

یه روزی میاد که اون روز هم دیر هم نیست حقایق منتشر میشن
یزدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
حزبک سرکارگاران سازندگی که کرباسچی را کاندیدای ریاست جمهوری کرده است و لیلاز هم عضو این حزب اعیان و اشرافی است به همراهی آشنا عامل افشای این فایل هستند .
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مردم نامحرمند
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
با این مصاحبه دوران سیاست های ماکیاولیستی تمام میشه اما الیگارش ها همچنان بر کشور سیطره خواهند داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ددمت گرم رفیق حرف حساب زدی
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
در نظر بگیرید ماکیاولیستهای ما با هیچ دهل و طبلی رسوا نمیشن،اساسا این بحث ها براشون مطرح نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
اینا که گفتی یعنی چه؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اصل جمله اینه
"جناب آقای ظریف! همین که فایل صوتی محرمانه جنابعالی از شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعود سر در می آورد، یعنی در جریان قرار ندادن شما پیرامون حمله موشکی به عین الاسد و سفر بشاراسد به تهران کار بسیار دقیق و درست و هشیارانه ای بوده است"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
در واقع اصل جمله اینه که آقای ظریف، دولت تصمیم گیر نیست
یک بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مهم اینه که کی اون رو منتشر کرده. نکنه یکی از برادران شما بوده؟!
ناشناس
Canada
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
این کامنت شما نشان می دهد فایل صوتی را احتمالا اصول گرایان منتشر کردند تا ظریف جرات کاندیداتوری نکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
انتشار این مصاحبه قدیمی عمدی و برنامه ریزی شده و دارای اهداف سیاسی و اجتماعی بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خودشون انتشار دادن تا اذهان عمومی را منحرف کنند.
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بااین وضعیت صاحب این مملکت کیه ظریف چیز بدی نگفته که به آقایان بر خورده روسیه دوست ما نیست دشمن خونی ماست پس مملکت رو به چین روس نفروشین گفتن حرف حق جرمه تو چه مملکتی زندگی میکنیم که نمی‌تونیم حرف بزنیم فرارو لطفاً چاپ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگاهی مردم سم مهلک برای کاسبان تحریم ورانتخواران حاکم درقدرت وثروت محسوب میگردد
ناشناس
Germany
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
غایبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
این بر خلاف تاکید رهبر مبتنی بر اینکه "نه جنگ می شود و نه مذاکره می کنیم" است. دقیقا خلافش عمل شد یعنی هم جنگ شد و هم مذاکره و در هر دو جبهه هم شکست خوردند!
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ادامه راه فعلی وسیاستهای اشتباه قربانی جدیدی نیازداشت که قرعه به نام ظریف خورد، خلاص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ناصرخان،فراموش نكن ايناقرباني نميشن،فوقش اقامت كاناداياآمريكاميگيرن وبامنافع ملي ايران دررفاه زندگي ميكنن،!قرباني اصلي مامردم هستيم كه هم بايددروغ هاي ايناروگوش دهيم وهم زيرخط فقرزندگي كنيم.!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مهدی نصیری اون اخر خوب گفته...اینا انقدر بسته کردن فضا رو که همچین فایل صوتی ای میشه زلزله...یکی از عوامل مهمش هم گذاشتن خطوط قرمز فراوان و منافع مبهم ملی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
به قول استاد عالی پیام...
داداش بذار بهت بگم خیالت را راحت کنم ، کاندیدای زن بیاری یا ساسی مانکن بیاری ...
قابل توجه آقای ظریف و...!!!
چرا این حرفها در مقطع زمانی خودش پخش نشد لابد مسلحت نبود..
ولی امروز مسلحت هست پخش بشه به خاطر داغ کردن تنور انتخاباتی...
از آسمون و کهکشون آدم فضایی بیاری..
من که دیگه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مجید مصلحت نه مسلحت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
یکی نیست بگه بچه ابتدایی هم فهمیده همه اینها دستشون تو ی کاسه است و با هم هستند و همه این کارها برای فریب مردم است. نترسید نترسید ما همه با هم هستیم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شما اول مصلحت رو درست بنویس بعد تحلیل سیاسی ارائه کن. مشکل کشور همین عوام زدگیست که همه تحلیل گر سیاسی اقتصادی فرهنگی و.... هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
15:06!
مي بينم بچه هاي ابتدايي هم اينجا كامنت ميذارن! پاشو بابا جون برو سر درس و مشقت. اوني كه سنش به ديدن يك دوره رياست جمهوري هم كفاف نميده بهتر است به جاي تحليل سياسي بره مشق بنويسه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شاید هم تمام صحبتها و مصاحبه ها توسط یک عده خاص که احساس می کنند کشور مال خودشان است، شنود شده..‌ مثل شنود از دفتر مطهری و یا مکالمات آقای خاتمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
فکر نمی کنم حرف خلاف عرفی زده باشه، آیا نباید واقعیت ها برای آیندگان روشن باشه؟ و ایشون به عنوان وزیر امور خارجه بخشی از تاریخ یک کشور هستند و دفاع از خود و حوزه کاری واجب هست چون در برابر قضاوت آیندگان چطور می توانند پاسخ دهند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مگه مردم نامحرم اند
ضمنا این مسائل را تقریبا همه مردم می دانند نیازی صوت و فیلم و این بازی ها نیست
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اقای ظریف ،شما و اقای روحانی ثابت کردید که حاضرید هشت سال عنوان رییس جمهور و وزیر امور خارجه را داشته باشید و هر روش و رفتار بسیار ناردست و مضر به حال حقوق و منافع ملی را بپذیرید و اجرا کنید . نه علنا اعتراض کنید و نه از کار خود بطور جدی و صادقانه استعفا بدهید .
اولین کار صادقانه شما ، این مصاحبه نیست که اکنون همه مردم از مطالب ان اگاهند . اولین کار صادقانه شما ،عذرخواهی شما از مردم و طلب بخشش ،برای همراهی با این سیاستها و روشها میباشد .
۱۲
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ظریف فکرکرده با این کارش سردار دلها را خراب کرده درصورتی که پرونده سیاه خود را سیاه تر کرد
ناشناس
Canada
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ظریف وافعیات را گفته است اما خیلی دیر
دهشالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
میدانی که فقط منابع این مملکت رو بلعیده و پودر کرده در اولویت نیست .
میدان داری خوب تابع دیپلماسی ماهرانه است که اگر محقق شود میدان پیروز خواهد شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
احمدی نژاد و ظریف پیوندتان مبارک
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اتفاقا عموم به درستی باور دارند که دولت هیچکاره است و دولت سایه همه کاره
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
پ چرا دم انتخابات خودتونو کشتید روحانی رای بیاره اگه فرق نداره کی رییس جمهور بشه پ اینهمه زور زدنتون مال چی بود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
در میان تحلیلهای مرتبط با فایل صوتی منتشر شده محمد جواد ظریف تحلیل بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن توجه جدی نمود وآن هم اینکه ظاهرا به نظر میرسد در اقدامی از پیش هماهنگ شده بین دولت روحانی و غرب به تخریب محمد جواد ظریف پرداخته اند و به نظر میرسد برخلاف تحلیلهایی که احتمال سوقصد در مورد خود شخص روحانی بود غلط بوده و برای عبور دولت و اصلاح طلبان از بحران شکست برجام و انتخابات پیش رو تصمیم گرفته اند وزیر امور خارجه ایران را فدای سیاستهای توطئه گونه و خائنانه خود بکنند. حالا به نظر می رسد بعد از این ماجرا هر لحظه خبر سوقصد به جان محمد جواد ظریف را بشنویم که دشمن و عوامل داخلی آنان در تحلیلهایشان سعی خواهند نمود به بهانه اظهارات ظریف در مورد شهید سردار سلیمانی، هم سوقصد و هم شکست برجام را گردن نظام و سپاه بیاندازند که مثلا سپاه انتقام خون سردار سلیمانی را از او گرفت. پس باید کاملا هوشیار باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چیزی رو که تو تمام سالها به عینه می دیدیم و بهش فکر نمی کردیم ایشون اومد بعد از 42 سال ماله کشی به زبان آورد این هیاهو داره ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
همه می دونند تو این مملکت چه خبره حتی خواجه حافظ شیراز هم دیگه می دونه نیازی به گفتن این ماله کش اعظم نبود اما در سمت اپوزیسیون برای خودش اعتبار خرید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
حالا کاره ای نبودی همچین گند برجامی زدی اگه میدون دست تو بود واویلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
آقا رضا هنوز نگرفتی چه خبره
ناشناس
Netherlands
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
به اتفاقات یک سال اخیر دقت کنید. بوی پوسیدگی دندان میاد! دکتر باید این دندان پوسیده را قبل آنکه از ریشه کنده شود ترمیم کند!
ناشناس
Netherlands
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
سیاستهای کلی کشور دست دولت ها نیست. اگر کسی هم زور میزنه برای ریاست جمهوری فکر خودش و اطرافیانش هست :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
پس رأی بی رأی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
تا انتخابات ( انتصابات) از این دست اقدامات بازم صورت میگیره و مردم اگر ادعای عاقل بودن دارن نباید کوچکترین توجهی به این بازی رسانه ای داشته باشند. حرفهایی که گفته شده حرف های روزمره خیلی از مردمه و عجیب نبوده اصلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اين جنگ زرگري جزداغ كردن تنورانتخابات وتوهين به شعورمردم نتيجه ايي ندارد.!
فرزانه خانم داهیانه
Italy
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
الرحمن ، علم القرآن ، ...
ظریف یک بوهایی به مشامش رسیده...
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بوی حلواس یا شله زرده !!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
کباب داغ نمیکنن!
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگر ظریف کاندید نشد و احراز صلاحیت نشد معلوم می شود که همه حرفهای ظریف از روی صداقت و بدون هیچ برنامه و منظوری بوده است و پروژه ای که گفته شد خیالی بوده. به هر حال ظریف هم از تمام سو مدیریت ها خودش را منزه کرد. نه از هواپیمای اکراین خبر داشته و نه از سیاستهای منطقه ای ایران. خلاصه اقای ظریف خیلی نظیف و معصوم است و هیچ مسئولیتی به گردنش نیست.
ناشناس
United States of America
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مثل معذرت خواهی هایی که مد شده و طرف برای اینکه وجدانش راحت باشد بعد از برکناری از پست و مقام شروع به معذرت خواهی از مردم می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
دوست عزیز ناشناس شما اصولگرایی هستی که با وجهه مثلا مردمی نظر میدی در صورتی که از امدن چهره های محبوب گروه مخالفتان بشدت واهمه دارید و با فیلتر شکن کامنت میدی که مثلا من در ایران هم نیستم و طرف مردمم.گرگی در لباس میش.دستت با همین کامنت رو شد برو خودتو سیاه کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
روسیه
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
این حرفها را همه مردم شنیده بودند . اما نه از یک مقام سیاسی کشور. مانند این است که بگویید حالا همه مردم فیلتر شکن یا ماهواره استفاده می کنند و اگر سیما فلان فیلم منشوری را در استانه انتخابات ناگهان و بدون پیش زمینه بدون سانسور پخش کند مهم نیست و نشان از هیچ برنامه ای ندارد چون مردم قبلا بدتر از ان را در شبکه های اجتماعی یا اینترنت و ماهواره و... دیدند!
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ظریف در این مصاحبه از اسم رمز میدان استقاده کرده. ما هم برای ترتیب دادن این مصاحبه 7 ساعته! بصورت اتقاقی و بدون هر گونه برنامه و هماهنگی با ستارگانی همچون ظریف و لیلاز اسم رمز اتاق فکر را انتخاب می کنیم. اتاق فکر اسم رمز میدان را ابداع کرده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
نکشیمون سی آی ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
آسیب شناسی ای که ظریف در این مصاحبه از روابط خارجی بدور از هرگونه عافیت طلبی ارائه می دهد باعث افزایش محبوبیتش می شود و شاید او را به یک قهرمان ملی تبدیل کند
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خوشبختانه مردم مانند سال 92 نیستند و بسیار هوشیار تر شدند و برنامه اتاق فکر تنها باعث حذف بزرگترین برگ پر شور کردن انتخابات یعنی ظریف شد. حالا اگر ظریف باز کاندید بشود و احراز صلاحیت بشود یعنی مردم متوجه می شوند که همش بازی است. پس چاره ای نیست جز اینکه ظریف کاندید نشود که باز اتاق فکر بدجوری سوتی داد. دقیقا مانند همان سوتی که فلان خلبان بسیار ماهر و با سابقه در صدا و سیما داد که غیر ممکن است سقوط هواپیمایی اکراین بدلیل اصابت موشک باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اصلاح طلبان کثیف حزب و گروه موجود در جهان هستند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
این فایل صوتی رسوایی بزرگی برای ظریف و دولت است
چرا که حتی پومپئو هم امروز برای حمله به حاج قاسم به حرفهای ظریف استنادکرد و شادشد

#ظریف_گیت
عالی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
درود بر ظریف و سلیمانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
مطمئنی تو ؟اصن فهمیدی برا چی منتشر شده؟ مردم ؟کدام مردم بد جوری زورت اومده
کاپیتان شهبازی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
منظورت به منه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خلاصه اینکه ظریف هم مانند روحانی روز ظهر جمعه متوجه اتفاقی در چهارشنبه شده و خواهش کرده اگر خبری در کشور شده به من هم بگید. چه اندازه مظلوم. چه اندازه بی خبر. چه اندازه بی تقصیر!
معین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
آقا کار به کفایت یا بی کفایتی ظریف ندارم اما خداییش طرف حسب وظیفه نظراتش رو چه درست یا غلط در اختیار ارشیو نهاد ریاست جمهوری گذاشته. لو رفتن این مصاحبه ربطی بهش نداره. مثل اینه که اسناد محرمانه وزارت کشور از نهاد ریاست جمهوری لو بره. شخص رییس جمهور و وزیر اطلاعات باید پاسخگو باشند. راجب به این موضوع واقعا نباید به ظریف تاخت.
ناشناس
United States of America
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بالا برید پایین بیاید رای بی رای
سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگر مردان میدان نبودند ظریف
وزیر خارجه جیبوتی هم به حساب نمی امد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
پس لرزه نداره که اینایی که گفته چیز جدیدی نیست که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شانتاژ برای کشاندن مردم به پای صندوق رای...زهی خیال باطل ..ما هرگز دیگه رای نمیدیم
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اقای ظریف حرف های کاملا درست گفته اصولگرایان از اینکه حقایق حاکمیت گفته شده ناراحتند
پیمان اردبیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ظریف بزودی استعفا خواهد داد.
ماهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
درود بر ظریف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
فکر می کنم دیدند توافق چین را سر وقتش نزدند و پشیمان شدند دارند آقایون توافق با روسیه را میزنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چه خوب میشد در کشور یک دولت هماهنگ و متحد داشته باشیم که از پراکندگی و ناهماهنگیها لطمه نبینیم و اجازه دخالت بیگانگان از جمله روسیه را در امور کشورمان به انها ندهیم چرا که اولویت منافع ملی مردم ایران است که حرف اول و آخر را میزند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
این روش‌ها دیگر جواب نمی دهد. همه جناحها مانند انگشتان یک دست هستند و درمقاطعی مشت شده و بر سر مردم فرود آمده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خدا رو شکر که ظریف رسوا شد
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مردی ظریف
ناشناس
France
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگر منتظر دیپلماسی شما بودیم که الان داعش وسط خانه زندگی مان بود ....

برجام مردم را به خاک سیاه نشاند به جای عذر خواهی زبانتان دراز است؟

دستاورد برجام این آفتاب تابان برای ملت جز فقر و فلاکت و بدبختی چه بود ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
جناب آقای ظریف اگر قدرت میدانی و هسته ای و دفاعی و .... نبود ، شما با وزیر امور خارجه بورکینافاسو تفاوتی نداشتی و جان کری شما را جواد خطاب نمی کرد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
هرچی باشه مسائل درون هرکشور اسرار آن کشور هست و نباید به بیگانه داد ، اونهم از نوع سعودی آن !!!
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
محرمانه !!!محرمانه؟؟؟ با شبکه سعودی مصاحبه کرده آن هم هفت ساعت .بعد میگین و می نویسیم محرمانه .جوک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
ظریف رسوا بوده
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
به نظرم بهترین تحلیل رااقای علایی دراین رابطه دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
هر راست نباید گفت ، هر راست نشاید گفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
چقدر ساده‌این
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
مزخرف ترین اظهار نظر مربوط به مهاجرانی بود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
همه ی این کارها زیر سر همسایه محترم روسیه است. بقول ضرغامی زده زیر میز!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
بچرخ تا بچرخیم.
ناشناس
France
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
اعدامش کنید اصلا هر چی پوتین بگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز
ور نه در مجلس رندان خبری نیست، که نیست
واقعیت های موجود را گفت و بسیاری از مردم این موارد را می دانستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
این فایل به من دهه 70ای ثابت کرد «غرب زده» یعنی چی و کی!
واکنش وزرا اصلاحات هم مشابه اصولگرایان بود.
البته بهترین واکنش برای اقای متکی بود .
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv