bato-adv
کد خبر: ۴۶۴۶۶۴
بررسی طرح توقف اجرای پروتکل الحاقی در گفت‌وگو با زیباکلام و ترقی

نقشه مجلس برای تخریب برجام

نقشه مجلس برای تخریب برجام

صادق زیباکلام گفت: "متاسفانه مجلس بیش از آنکه منافع ملی و منافع بلند مدت کشور را مد نظر قرار دهد موضع گیری‌های پوپولیستی و رادیکال را در دستور کار خود قرار داده است و به دنبال ابراز احساسات اقلیتی تندرو در کشور است."

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹
فرارو- روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده از دانشمندان هسته‌ای و مقامات ارشد وزارت دفاع دوفوریت طرحی جنجالی را به تصویب رساند که براساس آن برنامه‌ای هسته‌ای ایران روند تازه‌ای به خود خواهد گرفت، غنی‌سازی ۲۰ درصد احیا می‌شود و حتی ممکن است درنهایت به توقف اجرای پروتکل الحاقی و نظارت‌های آژانس از برنامه هسته‌ای ایران منجر شود.

به گزارش فرارو، طرح مجلس با حمایت محمد باقر قالیباف رییس مجلس همراه بود. قالیباف در این باره گفت: «این طرح باعث تقویت صنعت و دستاورد‌های عملی دانشمندان هسته‌ای می‌شود و زمینه عبور از تحریم‌ها را برای ایران ایجاد می‌کند. این قانون در کنار واکنش‌های دیگر دستگاه‌های مرتبط علاوه بر احیای صنعت هسته‌ای ایران، باعث بازدارندگی در مقابل دشمن و امنیت خاطر مردم می‌شود.»

مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم که در واقع طراح آن بود اظهار کرد: "سهم ما در برجام قفل شد و ما به سهم و حق خود نرسیدیم. طرف‌های دیگر به وظیفه شان عمل نکرده و اتحادیه اروپا حاضر به پرداخت هزینه نشد پس طبق عرف، شرع و قوانین و تکلیف، جمهوری اسلامی نیز باید از مسیر رفته باز گردد."

طرح مجلس را می‌توان در واقع خروج از برجام و قطع همکاری ایران با آژانس ارزیابی کرد با این حال مجلس نام این طرح را "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" نهاده است.

در همین رابطه قاضی زاده هاشمی نایب‌رئیس اول مجلس صراحتا با اشاره به برجام گفت: "عنوان طرح اقدامات راهبردی برای لغو تحریم‌ها است، یعنی وقتی قرار است که تحریم از بین نرود، دلیلی ندارد که ما در داخل یک قاعده‌ای باقی بمانیم که به ضرر جمهوری اسلامی است."
 
این در حالی است که رفائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره به ایران هشدار داد و گفت: "کاهش در همکاری‌هایی که ما با ایران انجام می‌دهیم، محدودسازی یا مانع‌تراشی در آنها سودی نصیب هیچ‌کس و اول از همه خود ایران نخواهد کرد."

اقدام مجلس ۴۸ ساعت پس از ترور شهید محسن فخری‌زاده در آبسرد دماوند صورت گرفت و نمایندگان دوفوریت طرح را در واکنش به این حادثه تصویب کردند. نمایندگان مدعی‌اند که برجام و مذاکرات هسته‌ای در این حادثه نقش مستقیم داشته است. اما منتقدان این دیدگاه می‌گویند، این اولین ترور هسته‌ای پس از برجام است در حالیکه پیش از برجام و در مدت کوتاهی چند تن از دانشمندان هسته‌ای به شهادت رسیدند.

طرح مجلس شورای اسلامی هر چند با مخالفت‌های فراوانی همراه است، اما این هفته در صحن علنی جزییات آن بررسی و احتمالا تصویب می‌شود.

در همین حال در شرایطی که مجلس این طرح را در دستور کار قرار داد، محمد جواد ظریف وزیر خارجه در گفت‌وگویی به تندی از منتقدان اصولگرای برجام انتقاد کرد. او گفت که آن‌ها به آمریکا "گرا" می‌دهند و می‌گویند: "بعضی دوستان می‌روند و به آمریکا «گرا» می‌دهند که با ما بهتر می‌توانید کار کنید. ما که سکوت می‌کنیم، دلیل نمی‌شود که متوجه این گرا‌ها نیستیم. من کسی را متهم نمی‌کنم، ولی می‌دانم و خبرش را بهم می‌دهند که گفته اند این‌ها در قدرت نمی‌مانند و قدرت این‌ها چند روزه است."

این اظهارات و اقدامات و طرح مجلس و از طرف دیگر برخی تحرکات بدنه اصولگرایان و اعتراض‌های خیابانی آن‌ها به دولت نشان می‌دهد که دور جدیدی از جدال بر سر برنامه هسته‌ای کشور و مذاکره با آمریکا آغاز شده است. این جدال پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا کلید خورد.

بخوانید ...


نقشه مجلس چیست؟

تندروها وقت‌کشی می‌کنند

صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره اقدام مجلس و مصوبه دو فوریتی آن به فرارو گفت: "متاسفانه مجلس بیش از آنکه منافع ملی و منافع بلند مدت کشور را مد نظر قرار دهد موضع گیری‌های پوپولیستی و رادیکال را در دستور کار خود قرار داده است و به دنبال ابراز احساسات اقلیتی تندرو در کشور است."

او افزود: "از طرف دیگر این مجلس نماینده اکثریت ملت ایران نیست، حسب آمار وزارت کشور این مجلس رای اکثریت مردم کشور را در اختیار ندارد."

زیباکلام درباره ابعاد سیاسی اقدام مجلس با اشاره به سخنان ظریف که گفته بود مخالفان دولت به آمریکا "گرا" می‌دهند، اظهار کرد: «اصلا نیازی نیست که اصولگرایان به آمریکا پیام دهند که با ظریف و روحانی مذاکره نکنید و بیاید با مذاکره کنید. همه می‌دانند که دولت آینده در ایران دولتی اصولگرا خواهد بود. همانطور که در انتخابات مجلس توانستند پیروز انتخابات باشند در انتخابات ۱۴۰۰ هم هر کس نماینده این جریان باشد برنده انتخابات خواهد بود. تندرو‌ها تا آن زمان هر تلاشی را هم برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و بازگشت آمریکا به برجام نقش بر آب خواهند کرد. آن‌ها پس از پیروزی در انتخابات برای توافق پا پیش می‌گذارند، تلاش می‌کنند و برجام ۱۴۰۰ را به وجود می‌آورند.»

او افزود: "آمریکایی‌ها هم چاره‌ای دیگر ندارند چرا که تجربه اوباما و برجام نشان داد که اگر تندروها پشت توافقی نباشند آن توافق در ایران موفق نخواهد شد. همچنانکه برجام نشان داد که وقتی دولت روحانی و میانه‌رو‌ها آن را تنظیم کردند عملا تندرو‌ها با هر تیغ و تیشه‌ای به برجام ضربه می‌زدند. تا نهایتا دونالد ترامپ رسما آمریکا را از برجام خارج کرد، البته همان زمان به واسطه فعالیت‌های تخریبی اکثر شرکت‌های غربی از ایران رفته بودند و انتظاراتی که از برجام وجود داشت عملا به هدف نرسیده بود. نتیجه این وضعیت آن بود که به آمریکا و غرب پیام دادند که روحانی کاره‌ای نیست و قدرت در دست آنهاست."


زیباکلام درباره اینکه نمایندگان مجلس می‌گویند مسیر لغو تحریم‌ها در اعمال فشار به غرب و توقف اجرای پروتکل الحاقی است گفت: «این مسیر همان مسیری است که در دوران احمدی‌نژاد طی شد که معتقد بودند تحریم‌ها بی اثر است و فکر می‌کردند با شعار به موفقیت می‌رسیم، اما دیدیم که چقدر جامعه جهانی در برابر ما ایستاد. فراموش نکنیم که در دوران آقای احمدی نژاد روسیه و چین به تمام قطعنامه‌هایی که علیه ما صادر شد رای موافق دادند و تمام اعضای شورای امنیت با قطعنامه‌های ضد ایرانی موافقت کردند و حتی یک کشور هم رای مخالف نداد.»

این استاد دانشگاه ادامه داد: «بنابراین این مطالبی که مطرح می‌شود ممکن است کلمات و جملات قشنگی باشند و راهبردی برای خروج از تحریم‌ها معرفی شود، اما همه می‌دانند تا توافق و نرمش قهرمانانه‌ای با غرب صورت نگیرد هیچ گشایشی در تحریم‌ها رخ نمی‌دهد."

زیباکلام در پایان تاکید کرد: "با وجود بررسی اینگونه طرح‌ها در مجلس اصولگرا معتقدم کاری که امروز مجلس انجام می‌دهد نوعی وقت‌کشی است تا بلاخره این چند ماه دولت حسن روحانی هم بگذرد و به نوعی با دولت هم مقابله تبلیغاتی شود. اصولگرایان و حتی تندرو‌ها به خوبی می‌دانند بدون نرمش و برجام ۱۴۰۰ نمی‌توان سر سوزنی در تحریم‌های علیه ایران تغییری ایجاد کرد."
نقشه مجلس چیست؟

توقف اجرای پروتکل الحاقی به غرب فشار می‌آورد

اما حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه دیدگاه دیگری دارد و در گفتگو با فرارو درباره طرح مجلس عنوان کرد: "برای غربی‌ها مسئله پروتکل الحاقی بسیار مهم است و در کسب اطلاعات دقیق از تحرکات هسته‌ای ما برای آن‌ها حیاتی است. متاسفانه تنها ابزاری که برای ایران باقی مانده تا بتواند با استفاده از آن طرف مقابل را به اجرای تعهداتش در برجام وادار کند، "پروتکل الحاقی" است. تا به حال دولت از این ابزار استفاده نکرده، درحالی که برای طرف غربی بسیار مهم است و می‌توان با توقف اجرای آن طرف غربی را وادار کرد تا به تعهداتش عمل کند."

این فعال سیاسی اصولگرا افزود "ایران پروتکل الحاقی را امضا نکرده است و آن را به صورت داوطلبانه اجرا می‌کند که خیلی به نفع غرب است و اطلاعات زیادی به آن‌ها داده می‌شود، ایران این اقدام داوطلبانه را حالا متوقف می‌کند، با این کار نه به برجام ضرری وارد می‌شود و نه زیر تعهد خود زده است."

ترقی در پاسخ به این سوال که اگر اقدام ایران در توقف اجرای پروتکل الحاقی اجماع جهانی ایجاد کند و پرونده ایران دوباره به شورای امنیت برود تکلیف چیست، گفت: "خیر اجماع جهانی دیگر امکانپذیر نیست. ما هیچ وقت این مسیر را نرفتیم و حالا هم تنها ابزار ایران است. دولت با برجامی که امضا کرد هیچ ابزاری برای دفاع از حقش باقی نگذاشته است.»

این فعال سیاسی اصورگرا در پاسخ به این سوال که دولت می‌گوید تا حالا به خاطر ترامپ آمریکا از برجام خارج شده و با تغییر دولت در این کشور برجام احیا می‌شود، گفت: "این حرف بی خودی است، قطعا اگر اوباما هم بود از برجام خارج می‌شد. آن‌ها به دنبال برجام‌های دو و سه بودند. اصل هدف آمریکا برجام نبود بلکه برجام‌های بعدی بود. "

ترقی در پاسخ به این سوال که پس با توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران طرف مقابل به تعهداتش در برجام باز می‌گردد؟، افزود: «حداقل فشاری برآن‌ها وارد می‌شود تا به تعهدات خود عمل کنند. چرا که اگر دسترسی آن‌ها به اطلاعات هسته‌ای ایران محدود شود، دغدغه پیدا می‌کنند که به اطلاعات درسترسی داشته باشند در نتیجه به دنبال لغو تحریم‌ها می‌روند.»

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اصولگرا‌ها با این طرح به دنبال وقت‌کشی هستند تا دولت روحانی نتواند وارد مذاکره با دولت جدید آمریکا شود و ظریف هم تاکید کرد که آن‌ها به آمریکا "گرا" می‌دهند، گفت: "این ادعا کاملا کذب است. نه مجلس و نه دولت آینده (اگر اصولگرا باشد) به هیچ عنوان به دنبال مذکره با آمریکا نخواهد بود و اساسا مذاکره با آمریکا را لغو و بی‌فایده می‌دانند. هیچ علاقه‌ای به مذاکره در میان اصولگرایان نه در دولت آینده و نه در مجلس فعلی وجود ندارد. این‌ها بهانه است، آقا ظریف و دولت روحانی به اندازه ۴۰ سال آینده به آمریکا گرا داده اند که دیگر نیازی به گرا دادن کس دیگری نباشد."
bato-adv
نام دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
تیتر را عوض کنید واقعی تر است :
"نقشه برجام برای تخریب مجلس "
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
مگه بعد ۷سال ازجنازه دفن شده برجام چیزی باقی مانده.
این همه سالها بدبختی هاشو تحمل کردیم دیگه چیزی نمونده تحریم کنند.
آقایان فشلی و بی عرزگی خودشونو میخواهند بابرجام توجیه کنند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
میدانی؟ اگر من فلسفه برجام را تعریف میکردم فرارو اجازه پخش نمیداد!
سعید
Germany
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
میدونید راه کار چیه ؟
اینکه ملت ایران شعور دموکراسی رو ندارند ! و نباید اصلا حق رای داشته باشند.
راهکار اینه که یه نظام کومونیستی یا پادشاهی و این مدلی بالا سرشون باشه .
الان هرکی برای خودش سیاست مداری شده و تحلیل میکنه وضعیت رو !!
آخه طرف تو 2 3 تا بحث منطقی یا ریاضی کم میاره اما تو بحث سیاسی استاد تمام میشه !!
بشینید سر جاتون بابا ، شمارو چه به سیاست که کی چیکار کرد کی چیکار نکرد !!!
تو
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
بالاخره دست دشمن از اطلاعات هسته ای ما کوتاه میشه، بکنید این دندان خراب پروتکل الحاقی را. خیلی جالبه، ما داوطلبانه به جاسوسان آژانس اجازه جاسوسی می‌دادیم. این تصمیم مجلس هم چندین ماه روش کار کردند، اینا به دروغ میگن48 ساعته، حتی قبل انتخابات آمریکا
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۹۹
علی ازدیارشهیدمطهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بهتره بگیم ؛ نقشه مجلس برای نجات ملت از برجام و یا نقشه مجلس برای کنترل خائنان به ملت و یا نقشه مجلس برای برگرداندن عزت به ایران و ایرانی و یا نقشه مجلس برای رفع تحریمها
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
عزت ايران با مجلس ده درصدي برنميگرده
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
احمق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شعار ندین! فقط راه کار بدهید ازتحریمها خارج شویم . متاسفانه راهکاری ندارید چون زمان جلیلی واحمدی نژاد دیدیم که همه چیزرابه بن بست کشاندید
ناشناس
Australia
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جواب امثال شما همین بس که این مجلس عصاره رای 40 درصد مردمه و 60 درصد حتی بیشتر هم این مجلس رو قبول ندارند. در انتخابات ریاست جمهوری هم که مشارکت به زیر 30 درصد خواهد رسید و شما از همیشه تنهاتر می شوید.
مردم ایران صلح می خواهند نه تنش های سیاسی جمهوری اسلامی را.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
در پاسخ به ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱:
شما مثل اینکه خبر نداری مردم دیگر فقط میتوانند نان بخورند و نه چیز دیگری؟! دیگر از برنج، شیر، مرغ، ... بر روی سفره مردم خبری نیست. گوشت که کدتهاست رخت بربسته. شما دیگر حق ندارید دم از مردم بزنید. بروید کنار تا این مردم بتوانند نفس بکشند. رها کنید معیشت مردم را.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
فقط با سه کلمه آخر موافقم. فکر می کنم کاری داره انجام میشه با هدف داشتن امتیاز در مذاکرات بعدیه
ناشناس
Finland
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دوستان عقلا ملت شریف ایران خداییش از وقتی این برجام رو شروع کردند وضعیت بهتر شد یا بدتر ؟ما که این همه سال از تعهدات کم نکردیم و مو به مو اجرا کردیم اوضلع بهتر شد؟ تحریم ها برداشته شد؟ به خدا به پیر به پیغمبر این راه جواب نمیده اگر یک درصد فرض محال هم بخواد جواب بده روحانی و ظریف عدد این حرف ها نیستند خداییش چند درصد شما دوست دارید به قبل برجام برگردیم خداییش اقتصادمون اون موقع بهتر بود یا الان ؟به خدا این راهش نیست این ره که تو میروی به ترکستان است .تمام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دارن می بینن اوضاع داره بهتر میشه و ترامپ میره، با این کار می خوان بگن هر اتفاق مثبتی بعد از این می افته به خاطر این طرح مجلس بوده،
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
همه اینائی که گفتی برعکسش صادقه ، همه اش را برعکس کن بخون تا به حقیقت برسی.
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این نقشه مجلس و اصولگراها و رانت خواران برای تثبیت تحریمها و از بین بردن ایران است.
جواب به ۱۰:۳۸ -
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
جواب به ۱۰:۳۸ -
که فرمودند مجلس 10 درصدی.


دوست گرامی بنظرت بدنه طرفدار دولت چند درصد هستند؟
نهایت یک میلیون نفر.یا 800 هزار نفر.بدنه طرفدار دولت در بین 80 میلیون هستن.
جالا همون سوال رو و همون جمله رو با "دولت 4 درصدی" و در مورد اجرای برجام بپرس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
کاسبان تجریم ول کن نیستند از خشم مردم بترسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
به درک که قبول ندارن، هر کی بلد نیست انتخاب کنه بهتره بشینه سر جاش انتخاب نکنه، زندگی مردم که بازی کامپیوتری نیست با سعی و خطا عمل بکنید. تو این مملکت زندگی می کنید ولی میرید به کسانی رأی میدید که همشون گرین کارت دارن و بچه هاشون تو آمریکا و کانادا هستن، انتظار هم دارید برای کشورتون دلسوزی کنند!! عجب موجودات قابل ترحمی هستید شما.
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
خیلی برا خودم متاسفم که با احمقایی مثل تو زیر یه آسمون نفس میکشم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام برجام چیه....همه چی 10 برابر شده شما دلتون خوشه با این برجام و ....واقعا دغدغه شما چیه ددغه مردم چیه.....100تا برجامم امضا بشه اتفاقی نمیفته
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جناب نام معلومه تو دنياي خودت سير قهقرا ميزنيد والا ايتدا فكر ميكرديد و نظر ميدادي
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام هموني هست كه رشد اقتصادي ايران طي دو سال اجراي اون چند برابر شد.
برجام هموني هست كه ميشد با اون ايران را اباد كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام همونیه که زندگی ما رو با خاک یکسان کرد. آره برجام اینه!
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
معاون ریس جمهور میگه منفعت خاصی از برجام نبردیم اونوقت این دوست متوهممون میگه رشد اقتصادی چند برابر شد!! خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای 10:38 و 10:41 برجام برا شما ها نون و آب داشت و برای مردم عادی هیچی ولی نبودشم برای مردم عادی بدبختی .... وبرای شما رکود....شما که فکر میکنی به ما بگو دلار بعد ار امضای برجام شد 900تومن؟اگه فقط همینو جواب بدی میگم آدم با حساب کتابی هستی وگرنه همین که دعا کنید جلو افزایشش گرفته شد به 50تومن نرسید و ....جواب نیست
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دیدن ثمرات برجام چشم بصیرت میخواهد،من و تو نمیبینیم،ما فقط گرانی ها و بدبختی ها شو میبینیم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جناب ناشناس احتمالا زندگي شما براي اين با خاك يكسان كرد كه ديگه نميتونستي كاسب تحريم باشي
ناشناس
Finland
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس 10:41 خوبی داداش تو ایران تشریف دارید ایشالا کدوم رشد اقتصادی یه احساسی بهم میگه دلال دلاری که این حجم رضایت داری ؟ عزیزم امروز یه نگاهی به حال و. روز مردم بکن بعد بگو برجام رشد اقتصادی اورده ثانیا اگر میشد با اون ایران رو اباد کرد چرا نکردید الان برجام که امضا شد ما هم تعهداتمون رو انجام دادیم الان ایران اباد شده ؟ بیدارشید دیگه بسه خفمون کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مگه برجامی هم باقی مونده ؟
حسن
Canada
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
علت گرونی ها تحریم است نه برجام و علت تحریم
ایدئولوژی گرایی
دشمنی با امریکا، اسراییل و عربستان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام 95 و 96 بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
علت اینکه اتفاق نمی افته، اینه که عده ای نمی گذارن اتفاقی به نفع مردم بیافته و همش به دنبال این هسنم که بگن هر چی ما میگیم همان میشه، از اول هم با برجام مخالف بودن و تمام سعی شان را کردن که اتفاقی در جهت منافع ملی نیافته.
ربابه زرگر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
روحانی و تیمش کی راست گفتن؟
فقط دارن سر ملت کلاه میذارن.
از "وعده 100 روزه" تا "بیایید تو بورس".
از "نگران نباشید دلار گرون نمیشه" تا "از صبج شنبه"
هر چی میگن برعکسش هست.
هرررچیییییی میگن دروغه.
این بهترین دلیل برای کنار گذاشتن برجامه.

موفق و سربلند و پیروز باشید.
نام
United Arab Emirates
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خوبه مشخص شد كاسبان تحريم چه كساني هستند .
درآمدهاي ميلياردي بادآورده آقازاده هاشون به خطر افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
هنر تو تو دنیا فقط یه زبون هست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
چه آدمای شیک و پیکی سخنگوی این ملت درد کشیده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
چه بيشرفهايي نماينده و سخنگوي مردم شده اند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ای مرده شور برجام کثافتتون رو ببرن
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ادب مرد به ز دولت اوست
مثل اينكه بدجور ازبرجام ضرر كردي كاسب تحريم
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
معلومه که از برام ضرر کردیم. ۸ سال کشور معطل کاغذ پاره چرت شد که هیچ وقت طرف‌های مقابل به وعدشون عمل نکردند و ما تمام هسته ای رو دادیم رفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جناب نام دمت گرم. احسنت. شیر مادرت حلالت. از وقتی این برجام لعنتی اومد همه چی ۱۰۰ برابر شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
فحش نده . برجام راقبول ندارید . شما راهکار مشخص بدهید برای خروج ازتحریم فروش نفت وکالا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بخدا اگه یکی از این تندرو ها بدونه انرژی هسته ای چیه... فردا هم که درگیری پیش بیاد اول از همه همینا که حرف مفت میزنن و هی هسته ای هسته ای میکنن در میرن.
ناشناس
Finland
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بیشمار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بجای انرژی هسته ای روسی عمران ابادی در جاده سازی زیر ساخت کشاورزی ابیاری مدرن ایجاد سدو دامداری رونق میگرفت وروستاییان نیز دهات. ومنطقه مرزی را خالی نمیکردند تولید محصولات استراتژیک دام .تیور وسایر وحتی محصولات وابسته به تغذیه انها متاسفم انرژی که مارا به خاک سیاه نشاند دنیا علیه ایران شد برو اقا دستمال دورسرت را بردار تا هوا بخورد
ناشناس
Germany
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ای مرده شور شما کاسبان خون وجون ملت ایرانو ببرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
95 و 96 که برکاتشو میچییدین یه چی دیگه میگفتین!
اردشیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
هزاران بار لایک و دست مریزاد . فقط اشکال اینجاست که ننگنامۀ برجام حتی از کثافت هم کثیف تره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
و همینطور تو را
...
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
جوش نزن، بدترش رو خودتون با بایدن جون توافق می‌کنید. فقط بپا بعد از اینکه به توافق رسیدید، خروج نکنی... خخخخخ
نام
United Arab Emirates
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
كاسبان تحريم و دار و دسته شون به شدت خطر را احساس كرد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اگه این واژه "کاسب تحریم" نبود بازم حرفی برای گفتن داشتید؟ شما هم ذینفع دولت روحانی هستید و می ترسید نونتون آجر بشه. خودت کاسب چی هستی دکتر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تو چی کاسب ارز؟ حقوق نجومی؟ برجام به نفع دلال ها بود چون ۷ سال اقتصاد رو شرطی و متزلزل کرد.
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مگه شما تحریم سوزن ته کرد رو تونیستید بردارید که حالا به هر کسی که میگه موقع معامله دل و دین و عقل و هوش خودتون رو نبازید می گید کاسب تحریم؟
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما هم کاسب رانت و امتیاز ویژه هستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
والا در هفت سال روحانی همه چی رو بالکل دادیم رفت سیمان ریختیم روش مهمترینش سیمان روی مغز دانشمندان بود... ولی همه چی ده برابر شد... چرخ معیشت مردم قفل نشد بلکه پودر شد و چرخ هسته ای هم نابود... نتانیاهو هم نمی تونست این کار رو بکنه دمت گرم حسن کلید
تو
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
کاسبان برجام، زدن نون مردم رو آجر کردند
نام
United Arab Emirates
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اين مجلس و دار و دستشون تا ايران كره شمالي نشه دست بردار نيستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
به نظر شما دیگه وضع بدتر از این میشه آخه! فقط مونده همدیگه رو بخوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خیالت راحت دیگه بدتر از اینی که هست نمیشه. بدتر از این شرایط فقط سینه قبرستونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حالا که اینو گفتی دیگه سیم آخر جوابتو میدم . مرگ بر کره زمین ، مرگ بر دریاها و کوهها و درختان و هر چی موجود زندست ، تا حتی مرگ بر کهکشانها و کرات . درود بر ریاضت و زجر اقتصادی تا ابد و درود بیکران بر خودمون و بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اونایی که میگن بد تر از این نمیشه... با دولت بعدی و تندروی هاش بدترش رو هم میبینید.
سهیل
United States of America
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ایران وضعیتی به مراتب اسفناک تر از کره شمالی خواهد داشت.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
الان کره شمالی ما هستیم می فهمی خود کره شمالی داره ادای ما رو در میاره !!!
حافظ
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
درحال حاضر مابااینهم منابع خیلی بدتر ازکره شمالی هستیم اونها نه نفت وگاز ومعادن روندارند ارزش پول اونها مدیریت کرونا اون و.. خیلی بهتر ازماست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
یک سوال امنیت خاطر برای کدام دسته از مردم ..باز برای اون عده خاص خودیها؟سوال بعد با توجه به این رفتارها کشورهای دیگر بر چه اساسی باید باور کنند این همه هزینه برای برنامه هسته ای جنبه فقط صلح آمیز دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما کارشناس مسائل بین المللی؟؟؟
استاد! کدوم قانون بین الملی گفته که ما باید خودمون رو به بقیه اثبات کنیم؟
استاد! کدومش گفته بقیه باید تعیین کنن ما چقدر باید هزینه بدیم واسه خواسته هامون؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ایا تحریم ها چگونه باید برداشته شودبدون مذاکره؟یا اینکه بقول اقای احمدی نژاد نعمت هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
عزانی که برجام راقبول ندارید . شما راهکار مشخص بدهید برای خروج ازتحریم فروش نفت وکالا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خودتو بی نیاز کن از فروش نفت!!
این بهترین راه کار!
کالات رو به افریقا صادر کن
به خاورمیانه صادر کن
به چین صادر کن
به سوریه و یمن و عراق و افغانستان صادر کن
بدون رقیب با مزیت استراتژیک
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
خودمان را از فروس نفت بی نیاز کنیم حرف درستی است
ولی نگفتی چگونه با این تحریم های کمر شکن کالایمان به افریقا و...صادر کنیم.
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تخريب ؟!
خخخخخ
نام
United Arab Emirates
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اي كاش ترامپ راي مي اورد تا ببينيم مجلس ده درصدي چه ميكند
سهیل
United States of America
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
هنوز معلوم نیست ترامپ کاخ سفید رو ترک کنه. کمی صبر کنید. اوضاع آخر این ماه خیلی طنز میشه. فقط بدونید که تخمه آفتابگردان گران خواهد شد.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کاسبان تحریم مشغولند .
آروم نمیگیگیرن
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما هم کاسب رانت هستین
نام
United States of America
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ما امت رشید و مومن ولایتمدار ایران اسلامی تا آخرین قطره خون پاک خودمان برای رضای الله تبارک و نعالی و پاسداری از آرمانهای والای بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس السره الشریف و جانشین برحقشان حضرت آیت الله امام خامنهای ای ایستاده ایم و تن له ذلت و خفت در برابر قدرت های پوشالی جهان نمی دهیم ما این انقلاب را آسان بدست نیاورده ایم خونها ریخته شده است که ما وابسته نباشیم ما مثل شاه وابسته نیستیم و روی پا خودمان ایستاده ایم و اونها تحمل این را ندارند که یک کشور با عزت و سعادتمتد و قوی را ببینند ما امت مسلمان پیروزیم چون حق با ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تو از طرف چند نفر حرف می زنی که میگی ما ملت ...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
در بلاد كفر نشسته اي و فتوا صادر ميكني؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Germany
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
احتمالا از خانواده شهید ساکن آمریکا که نیستی؟
رحیم
Canada
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما امت رشید چند درصد مردم ایران هستید؟
در مورد قبول یا رد قانون اساسی رفراندوم برگزار کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
از کجا معلوم که خونت پاک باشه ، نکنه تو خونت تاید و وایتکس ریختی ناقلا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
من اصلاحش می کنم !
ما امت مواحب بگیر و سهمیه بگیر شیفته کسر خدمت سربازی و تسهیلات و سهمیه استخدام و سهام شرکتها و ... را آسان دست نیاوردیم که براحتی ار دست بدهبم ! هر سال یکی دو بار راهپیمایی و انتخابات یه سال روزی ما را تضمین می کند ! ادم باید خیلی نمک به حرام باشد و اینها را نفهمد ! با تشکر یه لباس شخصی موقعیت شناس
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
گردن میگیرید با این طرح شرایط مملکت بدتر نمیشه تضمن باید بکنید به نظر این طر در جهت منافع حزبی و گروهی است این طرح کشور را به بحران جدید ورود خواهد کرد جالبه اینها با برجام مخالفن ترامپ و اسراییل و عربستان هم مخالف هستن این رابطه معنا دار را چه توضیحی براش دارید مملکت با این تندروها یی که با رای حداقلی رفتن مجلس در وضعیت بحرانی قرار خواهد داد ببینید من کی گفتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
سری بعد برو رای بده
کمتر نق بزن
طاهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جناب پروفسور اعظم وضعیت فاجعه بار فعلی 20 درصدش به تحریمها برمیگرده 80 درصدش بخاطر مدیریت پیر و خسته و فشل و بشدت ناکارامده شک نکن . اون ننگنامه برجامت هم بذار در کوزه آبشو بخور . کشور فقط و فقط به یک مدیریت کاربلد و فعال و درون نگر احتیاج داره که الآن فاقدشه . نتیجه رها کردن اقتصاد به امون خدا و فقط امید به ترحم آمریکا و اشاعه قرهای تند و هیجانی تو کلوپ های کنسرت رقص و همایش های بریزبپاش لاکچری شیشلیک و دنده کباب و حقوقهای چند صد میلیونی از اقتصاد کشور یک هیروشیما و ناکازاکی بجا گذاشته . با اونهمه وعده وعیدهای سراب گونه در این 7 ساله ماهتون کالا هست قیمتش 50 برابر شده . از رو برین کشور رو نابود کردین برجام جونیها
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
عزیزم آقاتون اوباما هم که موافق برام بود هم هیچ وقت به تعهداتش عمل نکرد. اروپا هم هیچ قدمی بر نداشتند... دیگه خود روحانی هم فهمیده چه‌کلاه گشادی سرش رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مرسی بچه های سایبری.... آقای ما اوباما... آقای شما هم ترامپ.... ترامپ نیست بلوا راه بندازه شما جلو جلو دعوا رو شروع کردید... ای شیطونا....
ناشناس
Germany
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جناب طاهر درصد شناس .بهتره بدانی وضع کنونی تقصیر نقض برجام بود و حامیانش در داخل و خارج نه برجام . در ضمن بهتره این مدیریت تحت تحریم خودتان را به دوستانتان در کره شمالی یاد بدبد که مردمش از گرسنگی دارن خزه دریا میخورن.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
یعنی این دفعه سوئد جایزه صلح نوبل رو به زیباکلام نده نامردی کرده
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
همچین نوشته «تخریب برجام» انگار کاخ شمس‌العماره‌اس!!
مگه جز یه اسکلت پوسیده چیزی از برجام مونده که حالا سنگشو به سینه می‌زنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
وقتی رفقات دوباره کشور رو کشوندن به نابودی اونوقت برای همین اسکلتش به غرب التماس میکنید.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
یه کار کردید که تحریم شدیم بعدش یکاری کردید که مجبور به برجام شدیم دوباره یکاری کردید که دوباره تحریم شدیم مثل اینکه حالا حالا این بازی برای منافع خودتون ادامه داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تا زمانی که به این سوال جواب داده نشود که بلاخره تحریم نعمت است یا نغمت این سیکل ادامه دارد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
روسيه عزيزتان هم از اين حركات شما را بر حذر داشته.. يكخورده تعقل كافيه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این حمید رضا ترقی خیلی دوست داره مهدی پاکدل بشه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شمابدبختا با وجودی که ترامپ خودتون و برجامتون را گه مال کرد هنوز دنبال برجام هستید؟
ای بدبختا
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بدبخت تو هستي و امثال خودت
كه با شكست ترامپ جنايتكار ناراحت هستيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
برجام را ترامپ له نکرد بلکه داعشی های وطنی قبل از او لهش کردند
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
بدبخت بیشعور توو همپالگی هات هستن ، بی تربیت بی فرهنگ
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دنیای امروز دنیای زور و قدرته نه مذاکره
مگه ارمنستان با مذاکره از مناطق اشغالی خارج شد؟
مگر عراق با مذاکره از مرزهای ما خارج شد؟
مگر جنگ جهانی اول و دوم بدون شکست المان تمام شد؟
وقتی مینشینید با 5کشور دارنده بمب اتمی در خصوص گرفتن حق استفاده از انرژی هسته ای مذاکره میکنید نتیجه اش این می شود
وقتی آمریکا از برجام خارج نشد چند کشور فقط ابراز تاسف کردند ولی ایران گام های کاهشی برداشت همان کشورها شدیدا محکوم کردند
وقتی آمریکا کل سیستم اقصتادی دنیا و به خصوص کشورهای اروپایی و شرق آسیا رو گروگان گرفته چطور میشه انتظار داشت این کشور ها بدون اجازه آمریکا کاری کنند؟
ترکیه سالها برای ورود به اتحادیه اروپا در حال مذاکره بود و اروپایی ها هر چند وقت یک بار بهانه جدیدی می آورند و شروط جدیدی برای ترکیه قرار میدادند و 20 سال ترکیه را در انزوا قرار دادند اخر سر ترکیه فهمید نم یتواند با مذاکره و امتیاز دادن به مقصودش برسد شروع به به هم زدن قاعده بازی کرد با خرید تجهیزات نظامی سنگین و سرمایه گذاری گسترده در بودجه نظامی و از اکتشافات در دریای مدیترانه و درگیری با قبرس و یونان و تا حضور نظامی در مصر و لیبی وسوریه و عراق و ارمنستان تا برای اروپایی ها هزینه تراشی کند. و حالا اروپایی ها جرات نمی کننتد تشری به ترکیه بزنند.
ولی ما متاسفانه به سیاست گفتگو و حسن هم جواری و مانورهای صلح و دوستی خودمان را ضعیف و شکننده کردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دقیقا وقتی آمریکا تحریم کرده و همه کشورها رو هم تهدید کرده که با ایران معامله ای انجام ندهند دیگر تحریم سازمان وملل و غیر سازمان ملل معنی ندارد
ما باید مثل ترکیه برای کسب امتیاز هزینه تراشی کنیم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
باید دید این جنگی که شما دارید راه می اندازید وقتی شروع شدشما نگارنده و هم فکران شما کجا هستید؟؟ در جبهه جنگ با آمریکا؟؟ یا پول های این ملت رو برداشتید و فلنگو بستید؟ لطفن لفاظی نفرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آمریکا وقتی به عراق حمله کرد که سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کردند که عراق همه ذخایر شیمیایی و موشک های دوربردش رو نابود کرده
غرب وقتی به لیبی حمله کرد که لیبی همه تاسیسات هسته ای و موشک های نظامی و تسلیحات شیمیایی خودش رو نابود کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حامد جان عزیزم اینا حرفاتو نمیفهمن
اگه میفهمیدن دنیا قانون جنگل حاکمه اوضاعمون این نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
به نکته خوبی اشاره کردید
جنگ جهانی که آغازگرو مسبب و گسترشش به دست اروپایی ها و ژاپنی و ها و آمریکایی ها بود
مگر با مذاکره پایان یافت؟
فک کن آلکان ها کل اروپا رو گرفته بودند و بعد کشورهای اشغال شده می گفتند بیاد مذاکره کنیم
واقعا خنده داره
نمیدونم اینهایی که در کشور همش دم از مذاکره می زنند چه فازی دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اوقوت شما جیره خورها میخواین جلوی امریکا بایستید... راه که بسته نیست... بفرمایید عراق در نیروهای شبه نظامی با امریکا بجنگید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ترکیه پراز شرکتهای سرمایه گذار امریکایی یهودی واروپایی تا اینا در ترکیه هستند هیچکس ترکیه را نمیتواند تحریم کند اقتصاد را از سیاست جدا کردند هی داد بزن
Nima
Canada
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دنیای امروز بر قدرت و اقتدار می چرخد نه زور.
تفاوت قدرت و زور به مشروعیت رای مردم است.
قدرت فقط به بمب هسته ای نیست، به این است که اکثریت مردم در انتخابات آزاد بدون انحصار و حذف شرکت کنند، رییس جمهور تمام قدرت نظامی و اقتصادی را داشته باشد و نظر اکثریت اعمال شود.

پایه های دیگر قدرت، اشتغال، تولید، رفاه، دسترسی به آموزش، صلح، ثبات منطقه ای، تعامل با دنیا، پاسپورت معتبر، آزادی زنان، قوانین کارآمد، تولیدات صلح آمیز، محیط زیست سالم، ایمنی شهروندان، بهداشت عمومی، آزادی نقد مذهب، آزادی انتخاب دین است.
سالی بد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
مگه چند سال این راه رو نرفتین؟؟
نتیجه گرفتین؟؟
اگه اطلاع داشته باشین ترکیه از ترس تحریم های اتحادیه اروپا اون کشتی اکتشافی رو به ساحل برگردوند
حالا بیا از هارت و پورت اردوغان الگو بگیر
نتیجه ش اینه!!
نام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کاسبان مذاکره نترسند
برجامی که شما درست کردید از همون اول غلط بود ولی با هووی گری و فریب ملت وادار به قبول برجام کردید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بدبخت 80ميليون ايراني كاسب مذاكره هستند تو با كل ملت مشكل داري
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس۱۱:۱۲، تو کاسب اوضاع فعلی که حاصله برجامه هستی؟ مبارکت باشه.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
او افزود: "از طرف دیگر این مجلس نماینده اکثریت ملت ایران نیست، حسب آمار وزارت کشور این مجلس رای اکثریت مردم کشور را در اختیار ندارد."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تقصیر خودته
میخواستی بری رای بدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مگه مجلس قبل بود!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
طبق معمول یک عده ای هستن که هیچ جوره نمیخوان قیمت ها پایین بیاد این جماعت دست به هر کاری میزنن تا روابط خارجی خوب نشه و تحریم ها پابرجا بمونه باید بررسی بشه که این عده چرا در حال تلاش برای فروپاشی اقتصادی کشور و تحریک مردم ناراضی هستن اینگونه افراد برعکس آن چیزی که وانمود می کنند بسیار برای کشور خطرناک هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آدم حسابی چقدر نظر میدی.نظر یکبار دو بار.چه خبرته.مگه طومار مینویسی.کلا فرارو را کنتورات برداشتی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما فکر کردی هرکسی با اسم مستعار نام پیام مینویسه من هستم؟ پس معلومه زیاد با نظر دادن تو سایت فرارو آشنا نیستی
نام
United Arab Emirates
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تخریب برجام؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
کدوم برجام؟؟ برجامی که تورم 400 درصد نتیجه اش بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بالاخره باید یه چیز باشه که کلیدساز بهش افتخار کنه... ولو لاشه متعفن... کی به کیه... رسانه ها هم هستند که آخورشون رو پر کنه کلیدساز ازش تعریف کنن مثل فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
اولا تورم 400 درصدی نتیجه خرابکاری دولت پنهان است نه دولت اشکار
ثانیا اگر برجام نبود ما الان مثل ونزوئلا تورم 2 میلیون درصدی داشتیم
نام
Germany
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شورای نگهبان رد میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دقیقا,بیست دقیقه ای و هول هولکی تصویب نشده که حالا بتونن ازش خارج شن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
بعید می دونم.
نام
Germany
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
4 سال قبل میبایست چنین میکردیم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
یه روزی افراد فهیم یه موافقتنامه به عنوان "عهدنامه مودت ایران و آمریکا " را در 60 سال پیش با آمریکا امضا کردند که در ابتدای ریاست جمهوری ترامپ به کار اومد و زورگویی او را متوقف کرد. حالا چه ایرادی داره برجام حتی روی کاغذ باقی بمونه و یه همچین مواقعی به کار بیاد! چنانچه تا امروز هم برجام حداقل مذاکره پذیر بودن ایران را در سطح بین المللی اثبات کرد ه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
عهد نامه مودت ایران امریکا را کارشناسان حقوق دانشگاهای معتبر تنظیم کردند از قم بیرون نیامده
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
من به شخصه متوجه نشدم که برجام چه دستاوردی داشته تا حالا ؟؟؟؟
کاش کارشناسان محترم به این مسایل هم بپردازند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جالبه خود مسئولان تصویب کننده برجام می گن دستاورد تقریبا هیچ داشته بعد یه عده اصرار دارن که برجام دستاورد داشته.چقدر خرد مغز تو این کشور هستن.
حسن خسروشاهی
France
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
قبل از اینکه پاسخ شما رو بدهم، میپرسم، اگر برجام نباشه چه دستاوردی خواهیم داشت؟
دستاوردهای برجام در صورتی که آمریکا خارج نمی شد که مشخص است.
اما فایده های برجام در زمان حاضر:
1- ما در حال حاضر تحریم بین المللی علیه ایران نداریم و فقط تحریم های یک جانبه آمریکا وجود دارند.
2- کلیه قطعنامه های علیه ایران در نتیجه برجام تعلیق شده اند و سه سال دیگر کلا لغو می شوند. تحریم تسلیحاتی هم که الان لغو شده است. یعنی اینکه خرید سلاح در مقابل ارز غیر دلاری و در مقابل کالا در حال حاضر ممکن است.
3- الان ایران به موجب برجام دست بالا در مذاکرات را دارد و تا وقتی که آمریکا به برجام برنگرده ایران میتونه برجام رو تو سر آمریکا بزنه. اما اگر برجام نباشه، آنها علاوه بر هسته ای، هزار درخواست دیگر هم خواهند داشت. ما هیچ وقت نمی توانیم در خصوص توانایی های نظامی خودمون مذاکره کنیم.
حسن خسروشاهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما واقعا نمیتونید متوجه بشی یه وزیر خارجه چه زمانی باید از برجام دفاع کنه، و چه زمانی علیهش حرف بزنه، یه صحبت هایی به اصطلاح سیاسی feed خارجی داره، یعنی مخاطبش خارجی ها هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اولین دستاورد برجام از بین بردن اجماع جهانی علیه ایران بود... خرد مغز تویی که نمیدونی راهی که مجلستون داره میره یه دفعه عمو محمود تا تهش رفت و بن بست بود.... یعنی هر بن بستی رو باید 5 بار امتحان کنید؟؟؟؟؟
حسن خسروشاهی
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نهایتاً یه نکته، اگر در نتیجه این قانون قطعنامه 2231 لغو بشه، شکایتی که علیه آمریکا راجع به تحریم ها وضع کردیم هم عقیم میشه، به این علت که ما عملاً به عنوان مسبب وضعیت حاضر شناسایی می شیم. بخاطر این شکایت ما یه سوخت بزرگ دادیم، یعنی اینکه ترامپ از عهدنامه خارج شد و دیگه نمیتونیم برای شکایت از آمریکا به این عهدنامه استناد کنیم، اما الان می تونیم از این اهرم استفاده کنیم و از آمریکا بخواهیم که برای بازگشت به برجام شرط تعیین نکنه. امیدوارم به این نکته توجه بشه (قابل توجه اینکه حتی آمریکا طی صد سال گذشته، معمولاً آراء دادگاه لاهه را به بخاطر وجهه سیاسی اجرا کرده. آمریکا نگرانه که اگر به نفع ایران رأی داده باشه، مجبور بشه قبول کنه که تحریم های یکجانبه غیر قانونی هستند و باید دیگه تحریم یکجانبه وضع نکنه). لغو برجام خیال آمریکا را از نتیجه این پرونده راحت می کند.
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۱۴:۴۲، اولا روش محمود بن بست نبود، نقائص داشت که می شد اصلاح کرد و جلو رفت. ثانیا بر فرض که اون بن بست بود، سگ همون بن بست شرف داشت به سیاه چاله ی برجامی.
ناشناس
Canada
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما بفرمایید برنامه هسته ای چه دستاوردی برای مردم داشت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
دستاوردش این بوده که ایران تا الان ونزوئلا نشده
شیرین شیرین شاهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
چرا کامنت من رو تا این لحظه سانسور کردی؟
میهای اصلا نمایشش ندی یا میخای بیست روز دیگه نمایشش بدی.
دوست عزیز کامنت سانسور کن(مسول کامنت)گند تعصبات و تفکرات شما توی زندگی مردم پیچیده!...اینم میخای سانسور کنی؟!این بوی گند رو چطور میخایید سانسور کنید؟
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آلمان زمان هیتلر تنها کشوری بود که موشک V2 داشت. آلمان مرکل که به سمت بستن نیروگاههای هسته ای و پذیرایی مخاطره آمیز از مهاجران پیش رفت محبوبتر و قدرتمندتر است !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کلک تو یه نسبتی با حاجی خاطره نداری؟؟!!
خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آلمان داره نوکری اسرائیل و آمریکارا میکنه
بفهم نفهم
اگه تو دلت میخواد نوکر باشی ما نمیخوایم
گدا گشنه های بدبخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اره خیلی قدرتمند تر است!!!
کثافت المان رو برداشته
همین مرکل داره باعث میشه تندروهای راستگرا قدرت بگیرن بخاطر خرابکاری هاش
ولی امثال شما دلخوش به تعریف اوبامای حقه بازید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ما نوکر امریکا....
شما نوکره کی هستید؟ چین؟ روسیه؟ اگر آدم نوکری کنه بهتر از اینه که مثل تو مزدور باشه.
ناشناس
Belgium
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حالت خوبه.المان نازی سازنده موشک وی یک ودو بود/تنها کشور چیه مگه مثل ما از روس وچین موشک میخرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
به ناشناس 12:00
بجاش الان خودت نوکر روسیه و چین هستی و خبر نداری .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ناشناسی ۱۲:۰۰ میدونی مشکل کجاست مشکلت اینه سرتو مثل کبک کردی....البته به کبک توهین نشه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دلال ۲۶۰۰۰ تومان، ۱۰۰۰ تومان گرانتر شد
مشک محکمی به دهان مردم زدند این نمایندگان مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مهمترین سرومایه عربستان و اسراییل در ایران تندرو ها هستند... خدمتی که تندرو ها دارن به اسراییل میکنن بی نظیره...
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
دلارو دولت کثیف و نجس شما بالا و پایین میکنه آشغال
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
مرگ بر چین و روسیه ونوکرانشان
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
از طرف دیگر این مجلس نماینده اکثریت ملت ایران نیست
چرا هزیان میگویی که این مجلس نماینده اکثریت نیست
در شهری که چند ملیون جمععیت دارد نماینده با 27 هزار رای به مجلس راه یافته است یا این اکثریت نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ببخشید اشتباها منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خوب میرفتی رای میدادی
نق نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
12:54 بین بد و بدتر دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
یه جوری میگه رای میدادی
انگار کسی مونده بود که رای بدیم و انتخابمون بین نلسون ماندلار و گاندی بوده
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
باید بپذیرید برجام ضعف هایی داشت که همه از آن خارج شدند اما اگر ایران قدمی بیشتر بردارد می شود ناقض برجام. از برجام بت نسازید. به جای آن ضعف های آن را بپذیرید و سعی کنید در مذاکرات بعدی کلاه سرتان نرود.
ناشناس
Germany
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بله بله نقص های زیادی داشت که هم بولتون هم ترامپ هم نتنیاهو هم بن لادن از آن شاکی بودند. لابد باید نظرات ایشان لحاظ کنیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
پارسال باید این کار رو مجلس قبل می کرد اما امان از آدمهای ترسو و ضعیف که با ضعفشون یه ملت رو به قهقرا بردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام ضعف های زیادی دارد ولی وقتی 5 قطعنامه بر علیه شما در شورای امنیت وجود داشت بهتر از این نمی توانستید به دست بیاورید. همانطور که در دولت مردمی قبلی نتوانستید از این به بعد هم نمی توانید.
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دوست عزیز بد جایی داری کامنت نسبتا عاقلانه میزاری. مخاطبان اینجا اکثرا معتقدند برجام ضعف داشت چون ۲ و ۳ و .... ۱۰ نداشت. چون همه مملکت رو قلفتی نفروختیم بره. این دوستان خیلی افسرده شدن که اگه تا الان برجام ۵ بودیم تحریم مک دونالد حداقل برداشته شده بود.
مهم اینه که مک دونالد وارد شه. بقیش دیگه درست میشه. ببین الان تصور کن نهایتش لیبی بشه کشورت اما مک دونالد باشه غمی نیست.
چه غمی؟ هدف مک دونالد دیگه. سخت نگیر. یه مک دونالد دور هم می زنیم شاد باش دنیا دو روزه سخت نگیر.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
به نطر میرسد دستور کار صهیونیست ها وترامپ وتند رو های ایران ،برای سخت کردن زنده کردن برجام ،یکی شده است.تند رو ها از روی کار آمدن ترامپ مایوس شده اند و از شانسی که برای اصلاح طلبان فراهم شده نگرانند.
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دوست عزیز تموم کن گیج کردن خودت و دیگران رو. تندرو کندرو کیلو چند. هی هر ایستادگی و مقاومت و سخت کوشی عاقلانه رو که نمی تونی بگی تندروی. بابا با این معیار احمقانه که همینی که شهید شد هم اگه به شما باشه میزارید توی کاتگوری تندروی که!
از تاریخ دو روز پیش هم درس نمی گیرید شماها؟ این ادبیات که مال قبل از ۲۰۱۵. می خواستید تجربه کنید، کردید. همین فرمون رو می خواید برید؟ یه خلاقیتی یه تغییر رویه ای! شماها نه صد بار فکر کنم روزی صد بار از یه سوراخ گزیده می شید نه؟
دوست عزیز توی دنیای سیاست یک عامل تعیین کننده هم هست بهش می گن "قدرت" . بهت یاد دادن هر اقتداری می شه تندروی. بهت یاد دادن این گزاره فقط واسه غرب آسیا صدق می کنه.
۱۲۰ ثانیه فکر کن. راه دوری نمیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام طفلی بود در رحمی اجاره ای که بر اثر لگد پدرخوانده اش مرده بدنیا آمد. دست بردارید از این طفل. این طفل مرده بوی تعفنش عقل از سر صاحبانش برده و باید هر چه زودتر دفن گردد. بجای عزاداری بی فایده، دنبال انتقام از قاتلش باشید! زهی عقل
98%
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
واقعا شما اصلاح طلبان با این کارنامه آقای روحانی با چه رویی هنوز مدعی هستید. وضع امروز ایران نتیجه عملکرد اصلاح طلبان و اصولگرایان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اول وی پی ان رو خاموش کن... بعد بگو قدرت شما در چی هست؟؟؟؟ به 4 تا موشک روسی و چینی میندازید؟؟؟ فناوری یعنی اف 35 معادلش چیزی داری؟؟؟ هنوز عرضه ندارید پراید تولید کنید... دری وری ها رو یه جا دیگه تلاوت کن
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۱۴:۴۸، همیشه وقتی جوابی در برابر حرفی منطقی نداری به وی پی ان گیر میدی و مضخرف می گی؟
نام
Germany
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حدیثی از حضرت علی (ع) نقل می کنند که "دشمن خود را کوچک نشمارید". اگر کمی هوشمندی در اسرايیل باشد که حتما هست چه بسا دنبال همین تند روی ها و کارهای بدون فکر ما باشد. آخر برادران عزیز جمعه ترور انجام شده باید امروز با رفتار هیجانی آب به آسیابشان بریزیم. اگر کمی بیشتر بررسی میکردیم شاید راه های بهتری برای انتقام پیدا میکردیم که دودش به چشم خودمان نرود.
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ببین ببخشیدها، اگه می خوای تیریپ ابو موسی اشعری بری میشه اولش اسم حیدر کرار (ع) نیاری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حدیث رو وارونه تفسیر کردی برادر فرجامی اتفاقا امام منظورشان اینکه که در مقابل دشمن ظاهر شو البته این دشمن را کوچک نشناسید وقتی است که دشمن در ضعف هست و درضمن این آیه قرآن است که امام علی بدان استناد میکنه برو اول یاد بگیر بعد بیا معاویه شد
ناشناس
Germany
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حضرت علی مگر مال شماست که برا بردن اسمش از شما اجازه بگیریم.
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مال کسی نیست. نظرت رو گفتی، منم گفتم فهوای کلامت بیشتر به کی شبیهه.
آندرتیکر
Italy
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این برجام به درد ملت ایران نخورد حتی قبل از ترامپ. بزنید دود این قرارداد بیمصرف عاریه را
کین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
صددرصد د‌رست میگی پول برجام هم تو جیب مانرفت
وطنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دولت که خواب هست و این آقایان طرفدار دولت هم با تحلبل های بی مصرفشان. بقیه را کاسبان تحریم می نامند و احتمالا خودشان کاسبان برجام اند.. دمت گرم مجلس انقلابی، دور بریزید این قرارداد بی فایده برجام را.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اگر بیطرفانه بگوییم از برجام تا الان کاسبی ندیده ایم ولی دیده ها و شنیده های زیادی از کاسبان تحریم داشتیم نمونه اش هنوز زندانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام راقبول ندارید . شما راهکار مشخص بدهید برای خروج ازتحریم فروش نفت وکالا.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دستشون درد نکنه
برجامی که فقط دلار به جیب اقازاده ها بریزه تا هزار سال دیگه نمیخایم!!!
لعنت به برجام
ج . سوروس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
من عاشق کاسبان برجام هستم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
در سال 2014 بعد از نیم قرن قطع ارتباط بین کوبا و امریکا در آخرین سال ریاست جمهوری اوباما دو کشور روباط دیپلماتیک را برقرار کرده و سفارتهای دو کشور افتتاح شد و آمرکیا متعهد شد زندان گوانتانامو را تعطیل کند و همه تحریم ها را لغو کند
بعد از روی کار آمدن ترامپ همه قرادادها لغو شد زندان گوانتانامو تعطیل نشد و شدیدترین تحریم های آمریکا علیه کوبا طی 50 سال اخیر به اجرا درامد
ولی سفارت آمریکا هنوز در کوبا فعال است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بنظرت بچه هار بفرستیم برن سفارت رو بگیرن... چند وقتیه به سفارت حمله نشده
98%
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام هم ابزار تسویه حسابهای جناحی در ایران شد . هرچند قراردادی نبود که ضمانت اجرایی محکم داشته باشد همچنانه که دیدیم با تغییر رییس جمهور آمریکا چه بر سر آن آمد!
نامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دقیقا کدام برجام؟؟...برجام ترامپ یا پسا ترامپ هیچ فرقی نمی کنه....دوتاش بدبختی ملت به همراه داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
انگار قبل ار برجام اوضاع مردم بهترین بود ؟؟؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خوبه که هشت سال تجربه احمدی نژاد و جلیلی پیش چشم هست. به قول ولایتی خطاب به جلیلی: سیاست که کلاس فلسفه نیست. عرصه بده بستان است.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بله درسته سیاست کلاس فلسفه نیست
ولی برای دوستان معتدل کلاس انشاو املا بود که هرچه گفتند و دستور دادند ظریف نوشت و امضا کرد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
همین جماعت زمان احمدی نژاد با شعارهایی که میدادند که تحریم کاغذ پاره است باعث شدن شدیدترین تحریمهای شورای امنیت اعمال بشه که دولت روحانی مجبور شد واسه ورداشتنشون برجام رو اجرایی کنندالبته بایدمنطقا یسری امتیازاتی هم میداد بعد از برجام تو اون دو سال همه ایران نتیجه مثبتش رو دیدند (رشد اقتصادی و ورود شرکتهای سرمایه گذار خارجی و قطع شدن دست بابک.زنجانی ها وغیره )همین جماعت درراستای اهداف جناحی و سیاسی شروع کردن به سنگ اندازی و موشک پرانی و امضا نکردن fatf که نتیجش شدهمین ،گرا دادن بچسبید به برنامه موشکیمون، ترامپ احمق فاسد که دنبال بهانه بود و پازل اینها رو تکمیل کرد .حالا همینکه روزنه و کور سو امیدی واسه برداشتن این تحریمهای کمر شکن که فقط مردم عادی رو نابود کرده (نه این جماعت همیشه طلبکار مفت خور )دیده شددوباره شروع کردن به خیمه شب بازیهای جناحیشون . فکر میکنید واسه من و شماست، نه عزیزان کاسب تحریمن .تحریم نباشه کی انحصار درست کنه و خون مردم بدبخت رو تو شیشه کنه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جالبه قشنگ طبق نقشه دشمن دارین پیش میرین...فکرمیکنین بعدعمل یاعمل میکنین بعد وقتش شد فکر!!یا فقط میخاین بگین شماهم هستین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کاشکی در این جناح بازی ها کمی هم مردم و آرامش و آسایششان مهم بود.
حسن خسروشاهی
France
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
باز هم فقط یک تحلیل حقوقی، بنده صلاحیت اظهار نظر سیاسی ندارم. بعد از تصویب این طرح (1) اعضای اروپایی برجام از ایران به احتمال زیاد ابتدا در کمیسیون برجام و سپس در شورای امنیت شکایت خواهند کرد. (2)ظرف یک ماه پس از طرح بحث در شورا، قطعنامه 2231 که قطعنامه های سابق علیه ایران را لغو کرده، ملغی می شود، کلیه تحریم های سابق بین المللی، بازرسی های بین الملی و تحریم تسلیحاتی که هم اکنون لغو شده است (به این معنا که چین و روسیه الان می توانند با پولی به غیر از دلار به ایران سلاح بدهند) همه باز می گردند. (3) پس از بازگشت تحریم ها، اتحادیه اروپا نیز تحریم های خود را مجددا اعمال خواهد کرد (توجه کنید که در حال حاضر اتحادیه اروپا طی یک مصوبه تحریم های آمریکا را غیر قانونی دانسته است، البته به علت نفوذ اقتصادی آمریکا نخواسته یا نتوانسته مقابل آمریکا که شریک اروپا می باشد بایستد)؛ 5- پس از لغو برجام، دیگر بازگشت به آن ممکن نخواهد بود، لذا، اینگونه نیست که اگر آمریکا طبق خواسته مجلس، تعهداتش را انجام داد، ایران برگردد؛ 6- در صورتی که اتفاقات فوق به وقوع بپوندد، اروپا و آمریکا علاوه بر هسته ای، امتیازات موشکی و غیره را مطالبه خواهند کرد. در نتیجه با توجه به اینکه ما نمی توانیم توانایی های دفاعی خود را به کنار بگذاریم، ممکن است پروژه لغو تحریم ها غیر ممکن شود. به طور خلاصه، ما به استناد به قطعنامه 2231، دست بالا در مذاکرات را داریم و تا وقتی این قطعنامه وجود دارد، کسی نمی تواند ما را به پذیرش بیشتر از برجام مجبور کند، اما اگر این قطعنامه از دستمان رفت، این اهرم مذاکره ای را از دست داده ایم. نکته نهایی که بسیار مهم است این است که الان پنج سال از برجام گذشته است، اگر سه سال دیگر سپری شود و به عبارت دیگر دوره 8 ساله سپری شود، کل قطعنامه های قبلی که الان تعلیق شده اند، از بین می روند، به این معنا که اگر قرار باشد تحریمی علیه ایران وضع شود، باید تک تک این قطعنامه ها از نو تصویب شود، اما اگر الان قطعنامه 2231 به همراه برجام از بین برود، کلا قطعنامه های سابق یک جا بر می گردند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای به ظاهر محترم ... 8 سال هست که داریم نتیجه عقل‌گرایی تو و همفکرانت رو میبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
چند وقت هم باید نتیجه بی عقلی شما و همفکرانتون رو ببینیم؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
رییس یه وقت از رو صندلی پا نشی یکی دیگه میشینه از دست میدی ریاست
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مصداق این حرف شما،شیخ حسن فریدون هست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تخریب برجام؟ الان نفع برجام برای ما چیه؟ طرح مجلس این هست که اجرای برجام مشروط به لغو تحریم ها بشه. این بده یا ذلت فعلی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام سه سال پیش تخریب شد. فعلا همان جنازه برجام هم منافعی برای کشور داره
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نفعشو از اونجا بفهم که وقتی ترامپ خروج کرد دلار از 3 تومن شد 30 تومن...حالا فهمیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
همه لغو تحریم هارامیخواهیم
حسن خسروشاهی
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برادر من، گرانی دلار قابل پیش بینی است، وقتی ذخایر ارزی کاهش می یابند، طبیعتاً قیمت دلار افزایش پیدا میکند، اما اگر توجه کرده باشید، دقیقا پس از برجام قیمت دلار کاهش پیدا کرد تا زمانی که آمریکا خارج شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نتایج برجام: تحریم ویزا و کاتسا و آیسا در دوره اوباما
بازگشت همه تحریم ها در دوره ترامپ
ترور سردار و دانشمند
فشار حداکثری
فاجعه آبان
هدر رفت ۲۰ میلیارد دلار ارز
چرا؟ چون با برجام گفتیم ضعیف شدیم دستامون بالا است و ۷ سال کشور رو لنگ در هوا نگاه داشتیم!
بس نیست آقای زیباکلام؟ اینا کاسب تحریم هستند تو کاسب چی؟
علی فتاحی نیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این مصوبه کاملا آشکار می سازد کاسبان تحریم چه کسانی هستند و از تحریم خوششان می آید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ببین اگر عضو گروه خاصی وشست شوی مغزی میشی یه در صد احتمال بده اون چیزایی که بهت القا می‌کنند دروغه! همه خبراشون از عضویت درگروه خاص به دست نمیارن. پس همه رو بی سواد نبین. گول مقدس مآبی اینارو نخور.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام راقبول ندارید . شما راهکار مشخص بدهید برای خروج ازتحریم فروش نفت وکالا.
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۱۴:۰۰، به جای این که بگی شستشوی مغزی بهش بگو کدوم یک از اینهایی که گفته اتفاق نیافتاده. اگه همش اتفاق افتاده پس مغز خودت رو شستن که حتی واقعیات رو هم انگار می کنی.
اینهایی که گفته همش اتفاق افتاده. چون شما جوابی نداره مجبوری مضخرف بگی. چون راه دیگه ای نداره.
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۱۴:۰۲، مگه برجام فروش نفت و کالا رو از تحریم در آورد؟ نفت و کالا پیش کش. دارو هم که به دروغ گفتن تحریم نیست که تحریم شد.
برجام رو قبول ندارید چیه؟ میشه بگی کجای برجام رو باید قبول داشته باشیم؟
مشکل شما اینه که تا یکی میگفت بالای چشم برجام ابروئه، می گفتید تندرو، می گفتید کاسب تحریم. الانم می گید.
انعطاف پذیری و نقد پذیری خودتون صفر، بعد شماها همه این مایند، هر کی که می گفت برجام باشه اما عاقلانه باشه، صبورانه باشه، گام به گام باشه ، عجله نباشه می شد شمر، کاسب تحریم و کوفت زهرمار.
دست از لجبازی بردارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۱۴:۲۳
1- ترامپ وشما وناتانیاهو چارازبرجام ناراحتید؟
2-ترامپ ازبدشانسی سنگ اندازی کرده والا داشتین ازمنافعبرجام بهره مند میشدیم:
1- هواپیمای تازه خریدیم ولی ادامه اش ترامپ نگذاشت
2- منابع مالی مان آزاد شد که ترامپ بعدا ناراحت بود که آنهارا چرا هزینه نظامی ودفاعی کردیم وازسوریه دفاع کردیم و...
3- ابتدای شروع بکار دولت آقای روحانی ازفرط بی پولی دست به دامن عمان و...بقیه شد ولی برجام باعث نفس کشیدن بیشترشد....
4- حیلی ازداروها آخر دولت احمدی نژاد به دلیل تحریمهای ناشی ازکاغذپاره خواندن او یافت نمی شد که بعد ا در دولت روحانی وضعیت بهتر شد..
و...........
5 -.......
ناشناس
United States of America
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ناشناس ۱۷:۳۲، هواپیمای تازه؟؟؟؟ مگه سبزی خوردنه؟
بعد این هواپیما کجا اولویت کشور بود؟
پول ها یه مقداریش که بابت آزاد سازی اون بابا آزاد شد.. دیگه حتی خود دولت هم اذعان داره که در مقابل امتیازهای وحشتناکی که دادیم عملا چیز قابل توجه نکردیم.
در ضمن بقیه کشورها تو سوریه چکار می کنند؟ اگر ذره ای عقل داشتی می فهمیدی که ایران از امنیت خودش دفاع کرده. البته نا امنی منطقه اونم موقعیت سوریه بسیار به ضرر ایرانه.
به جای لیست کردن چیزهای بی ارزش اگه درایت داشتی می فهمیدی چیزهای بارزش اونهایی هست که تو رو از داشتنش منع می کنتد. چیزهایی که بابت اون به تو فشار می آرن. تو دقیقا چیزهایی می گی که اونا دوست دارن بگی بعد فکر می کنی هنر هم کردی؟

هواپیمای تازه؟!!!
جمع کن تو روخدا. شما ها خواب نیستید خودتون رو زدید به خواب بیدار هم نمی شید. به درک.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
انگار در دوران قبل از برچام ، همه چی گل و بلبل بود ! و روحانی با برجام همه چی را از بین برد !!! من یادمه ماه آخر دوران رئیس جمهور با بصیرت قبلی ، پرداخت حقوق کارکنان دولت با مشکل مواحه بود !!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
به نظر مجلس محترم احساسی ترین راه را انتخاب کرده ، و دقیقا خواسته عاملان ترور را اجابت کرده .
بهتر بود راه حل منطقی پیدا میکردند اینطوری نه جلوی ترور های احتمالی بعدی گرفته میشه نه به درد مردم مظلوم ایران میخوره ، فقط نمایندگان یک شوی تبلیغاتی اجرا کردند.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای زیباکلام میشه بفرمایید
سال گذشته که انگلیسی ها نفتکش ما رو گرفته بودند
اگر ما مقابله به مثل نمی کردیم آیا اونها کشتی ما رو با مذاکره و لبخندهای ظریف آزاد می کردند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام باعث شد در مدت سه سال صدها نفتکش نفت ما را صادر کنند حالا شما دلتان را به یک نفکش خوش کرده ای که از مصادره انگلیس ازاد کرده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقا حامد
برجام راقبول ندارید . شما راهکار مشخص بدهید برای خروج ازتحریم فروش نفت وکالا.
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۱۳:۲۲، الان که بعد برجام خشکلس، میشه بگی چند بشکه نفت می فروشیم؟
همونشم که مخالفان برجام، به روش غیر برجامی می فروشن. وگرنه طبق برنامه برجامی که واست ترتیب داده بودن که الان یه بشکه هم نباید می فروختی.
اگه کمی فکر می کردی می فهمیدی که اتفاقا اصل کار آزاد سازی همون کشتی مصادره ای بوده. از اولش هم باید همین مدلی می بوده. اما چه کنید که عشق برجام کشته شمارو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای ناشناس چه ربطی داشت
انگلیس زمانی نفتکش ما را گرفت که آمریکا خارج شده بود و ما هنوز منتظر لطف اروپایی ها بودیم
چرا فرافکنی میکنید
الان بحث در مورد دستاوردهیا مذاکره است
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
فقط یک سوال ازمخالفان برجام؟اگربرجام بدبود چراترامپ قمارباز از آن خارج شد اسراییل وعربستان برجام را فاجعه نامید؟
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
سوال بی خردانه ای کردی اما عیب نداره گوش کن پسرم،
قرار بود برجام امضا بشه، شد. قرار بود بعد از امضا اسرائیل و عربستان بگن فاجعس، گفتن. قرار بود ترامپ جرواجرش کنه، کرد‌. قرار بود بعد جرواجر شدنش ما پاستوریزانه مو به مو همچنان تو برجام بمونیم، موندیم. قرار بود تحریم ها صد برابر برگرده، برگشت. قرار بود همه چی حتی دارو هم تحریم باشه، شد. قرار بود ترور کنن، کردن. قراره بایدن بیاد فشار بیاره که ایران گام های معکوس رو برگردونه اما هیچی نصیبش نشه، که میاد و فشار میاره.

گرفتی یا هنوز گیرپاچی؟
اما یه چیز فراتر از برنامه پیش رفته. فکرش رو هم نمی کردن که چون شمایی و چون زیباکلامی باشه که بعد این همه هنوز با عشق برجام، برجام کنه، که این هم جور شده واسشون. این یکی رو دیگه خودشون هم نمی دونن از خوشحالی کجای دلشون بزارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مخالفان برجام راهکار عملی خروج از تحریمهارابدهند صرف مخالفت کافی نیست
دولت آقای روحانی برجام را پیگیری کرده است حالا اگرمخالفان برجا م آن را قبول نمیکنند راهکارعملی به مردم بدهند ولی متاسفانه شعارمیدهند راهکارمشخصی ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
واسه اینا که از قدرت برکنار شدن بد بوده نه مردم. حالاهم که دوباره با رای اقلیت اومدن توکار اومدن از مردم انتقام بگیرند چون به این حقه بازهای قدرت طلب علی رغم هزینه زیاد رای ندادن. فقط آدم متاسف میشه، از روی دانش آموزی که به خاطر فقر و نداری از تهیه یه گوشی یا تبلت عاجزه خجالت نمیکشن. البته هرچه نسل به سمت بی سوادی و افسردگی بره این گروه اقبال بیشتری پیدا میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
چون میدونست روحانی در هیچ صورتی ازش نمیزنه بیرون.در نتیجه بدون اینکه تعهداتش انجام بده به مقاصدش رسیده.فهمیدی یا بازم توضیح بدم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بله چون وقتی میشینیم حتی برای حداقل های حقوقمون هم مذاکره میکنیم دشمنان به همون حداقل ها هم راضی نمی شوند
میخواهند همون حداقل ها رو هم بگیرند
در حالی که با برجام همون حداقل ها رو هم به دست نیاورده بودیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اولا اونها همیشه به مرگ میگیرند که به بزدلان به تب راضی بشن....
دوما اصلا فکر کن اصل برجام خوب..... اصلا الان کو اثر برجام... جز پایبندی یکطرفه ما ....
پول دادی ....جنس بی جنس.....
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۱۳:۵۵، مخالفان که هیچ عزیزم منتقدان سافت برجام همه برچسب کاسب تحریم خوردن. شما ۸ سال تو خواب برجامی بودید، ۴ سال برچسب زنی رو تعطیل کنید. پایبند باشید به شعار زنده باد مخالفم خودتون، راهش هم جور میشه. در ضمن هیچ کاری هلو برو تو گلو نیست.
کدوم کار بزرگی یه شبه انجام شده که ما فکر کردیم کل کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم قراره ۲۰ دقیقه ای منافع ما رو به رسمیت بشناسند؟
یاسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
عزیزم چون اون به هدفش رسید و دیگه نیازی نبود توش بمونه.
هدفش هم پر کردن راکتور از بتن با روغن کرمونشاهی بود.
سر خودمون کلاه نذاریم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۱۳:۴۷ چرااینراازقلم انداختی که هنوزجوهرامضاءبرجام خشک نشده بودکه سنگ انداختن هاشروع شدچه داخل وچه خارج امثال شمااصلابفکرمنافع ملی نیستیدفقط بفکرمنافع خودتان هستید.
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۱۵:۰۴، چرا هنوز خوابی عزیز برجام اگه قرار بود دفاع و امنیت تو رو بی شتر از زیر سوال ببره که الان وضعت خیلی بد تر بود.
سنگ اندازی رو میگی‌. چرا نمی گی از روز اول آمریکا و اروپا نقض کردن برجام رو؟
بعدشم چرا خودت رو گول میزنی پمپئو که شروطش رو گفته که تمامش خارج از برجامه.
ترور شدن بهترین دانشمندهای کشور رو ول کردی چسبیدی به سنگ اندازی توهمی که این رو هم خود اونا کردن تو کلت بعد حالا داری منافع ملی به ما یاد می دی.. بخدا که نمیدونید منافع ملی چیه. نمیشه که خلاف منافع ملی حرف بزنی و فقط بلغورش کنی.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ناشناس ۲۰:۴۵ ازلحن بی ادبانه وپرخاشگرانه ات کاملاپیداست که اهل عقل ومنطق نیستی وفردی هستی کاملا متعصب یکباردیکرکامنت هارابدون خشم ونفرت بخوان کسی که با خشم حرف میزندازدیگرانسانها نفرت دارد.
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ناشناس ۱۱:۲۵، شما فرض کن به من ادب یاد دادی. بهتره خودت یه بار دیگه پیام های من رو با دقت تمام بخونی و اگه کوچکترین ایرادی منطقی داره بگیر. حالا هر چند که بی ادبی هم از خودت در آوردی چون یک کم منطقی بودن پیام هام اذیتت کرده می خوای با بی ادب گفتن به من خشم خودت رو تخلیه کنی. اما مهم نیست معلم اخلاق عزیز لحن و ادب من رو گفتی ممنونم. اصل کلام رو خوب بخون بهت قول می دم هیچ چیز به جز واقعیت برات ننونشتم. از لحنم بدت میاد؟ عیب نداره اصل کلام رو بگیر خودت لحنش رو عوض کن. اصل کلام دوست من، اصل کلام. تمام آنچه که گفتم درست بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
و چرا رهبر آنرا تایید کرد ؟؟؟؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اقدام راهبردی برای تخریب کشور، خدایا به این از خود راضی ها عقل بده تا در کنار منافع خود به فکر منافع عموم مردم نیز باشند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اگر این طرح اینقدر منعفت دارد چرا مجلس انقلابی 6 ماه قبل این طرح را مطرح و تصویب نکرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
با شکست ترامپ بعضیا هفت تیرکش شدن
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
هر وقت دیدید زیبا کلام یا تاج زاده به حال سکته می افتند، یعنی مسیر درسته :)))
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
آره هر وقت دیدید مردم زیر بار تحریمها کمرشون شکسته ، یعنی مسیر درست را رفته اید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
اگر جرات دارید یه رفراندوم برگزار کنید !!!
بصیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
سلام ، طرفداران محترم برجام : لطفا چند دستاورد از برجام را لیست بفرمایید تا ما هم ببینیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام راقبول ندارید . شما راهکار مشخص بدهید برای خروج ازتحریم فروش نفت وکالا.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
همين كه الان تو زنده اي و اميدوار به اينده
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
چشمانت رابازکن وبقیه کامنت هارابخوان شرح مبسوطی ازدستاوردهای مثبت برجام راخواهی یافت.
ایرانی آباد و آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای قاضی زاده (نایب رئیس مجلس)در برنامه پرونده ویژه صدا و سیمای جناحی دیشب صحبت می کرد....
واقعا اگر طبابتش هم عین اطلاعات سیاسی اش باشد باید تاسف خورد به حال مجلس و مردم!!!!!!!!!!!!
واقعا کودکانه حرف می زد و تحلیل ارائه می داد!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقایون مجلسی تورو به امام زمان به فکر اون کارگری که باید نون سرسفره زن و بچه ش ببره باشید. حقوق و مزایای شما و اطرافیانتون اصلا قابل مقایسه با دستمزد یه کارگر نیست. دیگه تاب تحمل تحریم رو نداریم. ملت گشنه و فقیر ،شعار و آرمان گرایی سرش نمیشه. حالا که ترامپ دیوانه رفت بزارید دولت کارشو بکنه. با تمام اشتباهات روحانی مردم انتخابش کردن و توی قضیه توافق و مذاکره باهاش موافقن
محمد مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تخریب برجام؟! مگه چیزی از برجام باقی مونده اصلا؟! برجام قرار بود دو کار کند: برداشتن تحریم نفت و آزادی مبادلات بانکی. در هیچکدام موفق نبود. چرا باید محدودیت هسته ای رو بپذیریم و منفعت اصلی و هدف رو هم نداشته باشیم؟ کدام عقلی اینچنین مذاکره میکند؟
دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تحریم نفت که برداشته شد و روزانه 2.5 ملیون بشکه صادر میشد و پولش خرج عراق و لبنان و فلسطین و یمن میشد! سال 94 با 10 ملیون یک ماه رفتم اروپا. مبادلات بانکی هم که انتظار داری وقتی FATF را نمیپذیری برقرار باشه؟ همین الان پول بلوکه شده تو عراق و چین و کره را چرا نمیتونید آزاد کنید؟ برجام هم که با شعارنویسی روی موشک و ... به فنا دادید
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
همین امروز جهانگیری اعلام کرد :ما از برجام منفعت خاصی نبردیم.
ایشون معاون اول رییس جمهور هست که این حرف رو میزنم نه به قول شما دلواپسه نه کاسب تحریم.
یعنی فقط امتیاز دادیم و هیچی نگرفتیم!!. واقعا مسخره هست. اونوقت میایم شاهان قاجار رو بخاطر ترکمنچای و گلستان مسخره میکنیم!!
چرا باید تو این قرارداد یکطرفه بمونیم؟ وادادگی و ذلت و ترس تا کجا؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام راقبول ندارید . شما راهکار مشخص بدهید برای خروج ازتحریم فروش نفت وکالا.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
یک) جهانگیری این حرف رو میگه چون میخواد در مقابل طرفهای خارجی قدرت چانه زنی ایران رو بالا ببره. در واقع این اسراییل، سعودی و دیگر دشمنان ایران هستند که از برجام سودی نبردند و خواهان برهم خوردن آن هستند.
دو: آنهایی که (شاهان قاجار را بخاطر ترکمانچای و گلستان مسخره) می کنند، درک صحیحی از تاریخ و شرایط آن دوره ندارند. اصلا متوجه نیستند ایران آن موقع چقدر عقب افتاده، فقیر و ضعیف بوده و در مقابلش روسیه تا چه اندازه قوی بوده و بزرگترین ارتش زمینی آن دوره را داشته.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما ها با چه رویی کلمه برجام هنوز بر سر زبوتون میاد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام راقبول ندارید . شما راهکار مشخص بدهید برای خروج ازتحریم فروش نفت وکالا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مخالفان برجام راهکار عملی خروج از تحریمهارابدهند صرف مخالفت کافی نیست
دولت آقای روحانی برجام را پیگیری کرده است حالا اگرمخالفان برجا م آن را قبول نمیکنند راهکارعملی به مردم بدهند ولی متاسفانه شعارمیدهند راهکارمشخصی ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
الان که وضعیت بدتر از قبل برجام شده!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
یه عده فقط آتش بیار معرکه هستن و راهکار دیگه نمنه دی....
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این زیبا کلام البته اگه نام خانوادگی اصلیش باشه از بدترین تندورهاست و به همه انگ تندرو میزنه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این هم نتیجه مجلس 20درصدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نتیجه مجلس 80 درصدی هم شد کلا گشاد برجام که کردن منتها علیه ظریف و دوستانش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اگر کلاه گشاد بود الان موس موس نمیکردن برای برگشت امریکا به برجام
تو و امثال تو یا خیلی ساده لوح هستین یا منافعت تو این بلبشو هست
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
گاهی اوقات کیفیت مهم تر از کمیته. حالا تو تا ۴ سال ۲۰ درصدی، ۲۰ درصدی کن.
ناشناس
United States of America
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ناشناس ۱۴:۲۳، شخصیت خودت رو به دیگران نسبت نده. شجاع باش بگو خودمم که علاقه دارم ( موس موس) می کنم آمریکا به برجام برگرده. برای ما که برگشت یا برنگشتنش هیچ اهمیتی نداره. چون هیچ چیز نصیب مردم نکرده برجام.
نام
Germany
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مرگ يكبار شيون يكبار! اين بهتر از مرگ تدريجي است .
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کدوم برجام...؟
بشین و به افق خیره باش....
هر کس مثل شما احمق نباشه... میشه جنجال کننده...؟
هر کس دوست داشت میتونست در انتخابات شرکت کنه... وقتی کسی شرکت نکرده... حق اعتراض و زیر سوال بردن نداره...
لطفا خاموش...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
الهم اشف کل مریض....توهم یه عده قابل درمان نیست.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
کدوم انتخابات ...؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نمایندگان مردم خارج کردن ایران از برجام کاری هست که ترامپ 4 سال تلاش کرد ایران را وادار به اون بکنه. آیا شما فقط به فکر زدن روحانی و دولتش هستید یا به مصلحت ملت فکر می کنید؟
بره سری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دنیای زور و دنیایی که قانون جنگل حاکمه فقط باید قوی شد.نترس اصلاح طلب جان فوقش شهید میشیم دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
شک نکن! زجر کش میشی نه شهید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ابوبکربغدادی که رهبرداعش بودومدام لاف شجاعت میزدقبل آنکه گلوله های سربازان آمریکایی دربدنش جابگیره ازترس به گریه افناده بود.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ما را سپر بلا می کنید و ما شهید میشویم ، خودتون جنگ بشه هفتاد تا سوراخ قایم میشوید جنگ طلبان ترسو.
نام
Germany
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جالب ترین چیزی که در نظرات به نظرم رسید ربط دادن ترور دانشمندان هسته‌ای برجام هست، خوب یکی نیست از اینها بپرسه چهارتا دانشمند هسته ای قبلی در چه زمانی ترور شدند آیا آن زمان هم برجام بود؟ اگر اینجوری بخواهیم حساب کنیم حداقلش اینه که برجام تعداد زیادی از دانشمندان هسته‌ای رو حفظ کرده
مهدی
Poland
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
اصلا هسته ای نبود و موشکی بود. لعنت بر تروریستها
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مگه برجامی هم باقی مونده؟؟؟ ملت با سراب برجام بدبخت کردند. آفرین بر مجلس گره گشا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ترامپ چیزی از برجام نذاشته
اروپا هم فقط نگاه میکنه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تاوان این جنگ 40 ساله رو کی میده روحانی ترقی قلیباف یا من وامثال من که فرزند بیکار و صد جور گرفتاری دارن تا حالا از این همه دشمنی چه نتیجه ای گرفتین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تا تو باشی به وطن فروشان رای ندهی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
یک سری به باستی هیلز و امثالهم بزنید تا نتیجه را ببینید
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۱۵:۰۴ لابدازنظرتوامثال قاضی منصوری ومرتضوی وطن فروش نیستند!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
از اصلاح طلبها برای مردم چیزی در نیامد از اصول گراها که در ۸ سال زمان احمدی نژاد با شعار دادن در سازمان ملل فرصت سوزی کردن و دوران طلایی اوباما را از دست دادن و مردم هزینه آن را پرداختند انتظار فرج دارید؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بسیار هم عالی خیلی هم خوب. همین فرمون خوبه. آقا هر کی ناراضیه جمع کن بره. دولتهای فشل مجلس بی خاصیت. ایشالا انتخابات ۱۴۰۰ هم یک چهره انقلابی و جوان وارد میدان میشه و با رهبری حضرت آقا کشور سر و سامان میگیره. ما هیچ نیازی به هیچ کشوری در دنیا نداریم. یک رهبر یک ملت
سید حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نمیدونی چقد الان دعای خیر و سنگین برای پدر و مادرت خریدی باابن حرفات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
همین که میگویید به هیچ کشوری نیاز ندارید نشان از درک و فهم و سطح شعور سیاسی شماست و تا امثال شما در این کشور هستند امیدی به بهبود اوضاع نخواهد بود
نام
United Arab Emirates
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ازاینهمه عجله مجلس درتصویب این طرح به این نتیجه میرسم که گویاعده ای درمجاس منتظرچنین اتفاق شومی بودند.
سیدعبدالعظیم
United Arab Emirates
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
باتخریب برجام‌اقلیتی بخاطرمنافع خودشان کشوررادارندبه نابودی میکشند.چراعقلای کشورساکتند؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مجلس می دونه تو این دو سه ماهه گشایشی حاصل میشه میخواد بعدا بگه به خاطر مصوبه مجلس بوده!!!!!!!!!
ناشناس
Finland
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کدوم برجام ؟ جسدشم بردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
عقلا؟!!! کدوم عقلی میگه به تضمین شفاهی دشمن، کشور رو بفروش؟!! کدوم عقلی میگه صدوپنجاه درصد از تعهداتت رو اجرا کن [پروتوکل الحاقی] بعد برو گدایی و التماس کن که شما هم اجرا کنید و هشت سال ملت رو به فقر و فلاکت بکشاند و با لاشه برجام عشقبازی کند!!!!!!!!!! کدوم عقلی میگه دلار ده برابر بکنیم و بعد هم بگیم اگر ما نبودیم بیست برابر میشد و بعد که بیست برابر شد بگیم اگر ما نبودیم سی برابر می شد...
سهیل
United States of America
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دیگه مهم نیست چی میشه...
عقلای کشور مهاجرت کردن رفتن. کسی نمونده.
ابراهیم
United Arab Emirates
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کشور نابود نمیشود بلکه ان اکثریت غاقل را سر عقل میاوذند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
به اسم مذاكره و برجام، دلار چند برابر گران شد در اين ٧ سال، تحريمها چند برابر، ارزشمندترين عناصرمون بدست رييس جمهور يكي از طرفين برجام و موثرترين عضو ترور شد، همين كشور از برجام خارج شد ...
خواهش ميكنم كمي بيشتر منطقي فكر كنيد و نظر بديد.
واقعأ برجام چه نفعي بغير از ضرر داشته كه حالا اينطوري ازش دفاع ميكنيد؟!
دزد به كاشانمون زده، حالا بجاي همكاري با پليس، پليس رو داريم ميزنيم!
ما اگر قدرت نداشته باشيم و عناصر قدرت رو در خودمون تقويت نكنيم، مذاكره فقط باعث خسارت و از كف رفتن سرمايه هامون ميشه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
عمو جان از برجام چی مونده الان؟
می شه یک توضیحی بدی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اگر پیدا کردید سلام ما را هم برسانید!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اقلیتی مدام میگویندبرجام برای ماچیکارکرده لطفا ازخواب بیدارشویدبرجام‌ خیلی حسن هاداشته بهتراست فکرکنیداگربرجام نبودچه میشد شک نکنیدکه وضع مابسیاربدترمی شدیک نمونه آن همکاری اروپا باآمریکا حتی روسیه وچین هم مخالف خروج ماازبرجام هستنداگربرجام نبودحالا حتی درخریداسلحه هم تحریم بودیم ولی برجام مانع تحریم آن شده عقلتان کجارفته نمی شودباجهان درافتادحتی پیامبرگرامی هم درصلح حدیبیه باکفارصلح کرد.شماهابجای اینکه بگوییدبرجامی که دولت ونظام آنراحمایت کردندبرای ماچکارکردبگوییداحمدی نژادبرای مادرمدت ۸ سال چکارکرد؟
رئوفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
سلام دوست عزیز،اینجاست که شخصیتهای تاثیر گزاری مثل آقای هاشمی جاشون خالیه.
مم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دو پایه پیشرفت هر کشوری علم و استفاده از علم است
برجام باعث شد تعدای از دانشمندان علم هسته خانه نشین یا از کشور فرار کنند
برجام باعث شد تا پول های در حرکت در بانک ها متورم شود و شکست برجام همچون سیل کشور را ویران کند
همه کشور ها با تلاش و اتکا به علم پیشرفت کردند
اگر کشور پیشرو در علم نمی خواهد ما پیشرفت کنیم و از پیشرفت ما ناراحت است شما باید به او حمله کنید نه کسانی که از پیشرفت علم حمایت می کنند
می گویید کشورهای پیشرو در علم همچون آمریکا و اروپا ناراحتند اونا باید از پیشرفت کشور ها ی دیگر ناراحت باشند
ما که نباید طبق میل آنها حرکت کنیم ما باید خودمان مسیر علم کشور را بر اساس مبانی عقلی تعریف کنیم
ویولن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نماینده ها اگر اینقدر شجاع و نترس هستند چرا در دوره ترامپ کاری نکردند
واقعا حق این مملکت همون ترامپ هست تا قدر بدونید
ویولن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
با دنیا آشتی کنید
دیگه نیازی به برجام هم نیست
۴۲ ساله میخوایم دنیا رو تغییر بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اینها همان کاسبان تحریم هستند. دلار امروز دو هزارتومان رفت بالا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اینها همان کاسبان تحریم هستند. دلار امروز دو هزارتومان رفت بالا.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کاسبان برجام قیام کردند 8 سال مردم رو بدبخت کردند باز هم راضی نیستند و طمع ولشون نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
8 سال دوره احمدی نژاد مردمو بدبخت کرد، گندی که زد و دشمن تراشیهایی که کرد هیچ جوره نشد جمعش بکنی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
اگر نمیتونید مملکت داری کنید بزنید به چاک
دولت محمود که بود مردم شاد بودند الان افسرده
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
كاسب تحريم خون مردم را مكيديد بسه ديگه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دستاوردهای برجام در صورتی که آمریکا خارج نمی شد که مشخص است.
اما فایده های برجام در زمان حاضر:
1- ما در حال حاضر تحریم بین المللی علیه ایران نداریم و فقط تحریم های یک جانبه آمریکا وجود دارند.
2- کلیه قطعنامه های علیه ایران در نتیجه برجام تعلیق شده اند و سه سال دیگر کلا لغو می شوند. تحریم تسلیحاتی هم که الان لغو شده است. یعنی اینکه خرید سلاح در مقابل ارز غیر دلاری و در مقابل کالا در حال حاضر ممکن است.
3- الان ایران به موجب برجام دست بالا در مذاکرات را دارد و تا وقتی که آمریکا به برجام برنگرده ایران میتونه برجام رو تو سر آمریکا بزنه. اما اگر برجام نباشه، آنها علاوه بر هسته ای، هزار درخواست دیگر هم خواهند داشت.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آخه چی بنویسم که منتشر کنی؟
بابا اخه این مجلس ، اقلیت هستش طرف با 200 هزار رای رفته توی مجلس فکر کرده نماینده مردمه درد اینه،
پس اون دو صفحه قران چی شد که قرار بود هر روز بخونن؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بله آقا... کی به کیه.. برای لاشه متعفن برحام برای اینکه حسن آقا چشمش رو بسته به واقعیات و درکی از سطح زندگی مردم نداره، بزنن دانشمندان ما رو کور و کر کنند و همه چی رو از بین ببرن اشکالی نداره که مهم اینه که برجام زنده بمونه.........ای تف تو ذاتت
ناشناس
Germany
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اینقدر مرد هستید که اگه تو دولت بعد که دست شماخواهد بود نتونستید زندگی مردم را سامان بدید بگید حرف مفت میزدیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
خوبه 4،5 تا ازهمین دانشمندا زمان احمدی نژاد ترور شدن! ایشون میرفتن سازمان ملل از خود بی خود میشدن هاله نور دور سرشونو می‌گرفت همه رو لو دادن!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام زماني كه اولين تحريم ها از سوي دولت دموكرات اوباما عليه ايران وضع شد ترك برداشت، و وقتي دولت ترامپ از آن خارج شد برجام تخريب و نابود شد. مضاف بر اينكه اصل برجام اساسا هيچ سيب و گلابي براي مردم ايران نداشت. امروز مردم كف كوچه و خيابان بهتر از شما مسائل را مي دانند. ظاهرا صادق زيبا كلام و ساير اصلاح طلبان دچار دگم ذهني و وهم سياسي اند كه برجام را با مصوبه مجلس در حال تخريب قلمداد مي كنند. شما اول اثبات كنيد برجام يكطرفه با منافع ملي ايران همسو و همخوان بوده، بعدا از تخريب آن صحبت كنيد؛ ظاهرا شما نگران تخريب منافع طرفهاي خارجي برجام هستيد تا منافع مردم ايران!
اگر برجام منطبق بر منافع ملي ايران بود، رهبري صادقانه به ملت نمي گفت؛ برجام خسارت محض بود. ايران از روز اول با حصول توافق برجام بدنبال لغو دائمي تحريم هاي اقتصادي عليه مردم بود، شما و دولتتان كلاه غربي برجام را مشتركا سر ملت ايران گذارديد و آلان هم بجاي شرمساري طلبكاريد ...! ملت ديگر شما و بزرگانتان را شناخته و حنايتان ديگر رنگي ندارد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
از دولتی که می گفت ما ادبیات دنیا رو بهتر می فهیم!!!!! از این جماعتی که در دنیاست چیزی جز رنگ شدن گیرشان نیومد.پس بهتر است راه خود رو ادامه بدیم. فاستقم کما امرت
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
عرضه دارین قیمت مرغ رو کنترل کنین
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
الکی است دیدید می خواستند کمک هزینه معیشتی برای مردم تصویب کنند شورای نگهبان پس داد و گفت: اعتبارش تصویب نشده این هم مثل اون طرحهاست ا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
گاهی فکر می کنم اینجا گیر افتادم. خیلی سواد ندارم ولی می اندیشم که آیا من شایسته یک زندگی ساده در میهنم نیستم. همیشه رای دادم به کسی که فکر می کردم کمی بهتره اما همیشه چیزی بهتر نشد.
بگذارید حرف دلم رو بزنم، برید از ایران اینجا زیبایی ها زندگی داره ته میشه. حتی یک گفتگو ساده بدون مباحث سیاسی و اقتصادی وجود نداره. من می خواد از زیبایی هایی کوچک بشنوه همین
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مرد بودید همون موقع که ترامپ موندنی بود و زد زیربرجام خارج می شدید نه حالا که بایدن می خواد برگرده به برجام. اقایون برای بدبخت کردن ملت بسیار با امریکا هماهنگ عمل می کنند
کوتلاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نمایندگان مجلس تصمیم دارن مملکتو وارد جنگ و ایران رو نابود و مردمو به فقر مطلق بکشانن
آنی ور آنی تایم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ای کاش یک طرح سه فوریتی هم برای بهبود معیشت ملت، بازیافت پول ملی!، .... تصویب می کردید تا خیری هم به ملت برسد. اصلا همه اورانیومهای دنیا را بگیرید غنی کنید چی به ملت می رسه؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام زماني كه امريكا از اون خارج شد از بين رفت. دولت ما خودش رو به خواب زده ... دلمون خوشه كه رييس جمهورمون حقوق خونده! هنوز شرايط سقوط تعهدات رو نميتونن بفهمن و درك درستي ازش داشته باشند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کاسبان برجام
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
پایداریچیها و ترامپ دو روی یک سکه اند دوره ماموریت اون برای بدبخت کردن ملت تمام شد اینا ماموریتشونو شروع کردن.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دقت کردید که اقایون هر موقع حس می کنن ممکنه گشایشی برای ملت پیش بیاد با عجله تباهش می کنن؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تااین آقایون راداریم چه نیازاست به دشمن.
نام
Germany
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اگر نگاهی به دور و برکات بیندازیم، افزایش زیاد فوتی ها رو می بینیم. تلفات کرونا وحشتناکه. چرا نمی شود قرنطینه کامل اجرا شود، چون پول نیست. چرا پول نیست چون تحریمی. چرا تحریمیم چون برای یه عده نفع داره. بس کنید. به فکر سلامتی و رفاه مردم باشید تا دیر نشده.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اگر قرار به خارج شدن بود اونموقع که امریکا خارج شد باید خارج می شدید نه حالا که دو سه سال همه جور حقارت و فلاکت را تحمل کردید و ملت را جان به لب کردید ! البته شعارهای شما حرفه یادمون نرفته که می گفتید اتش می زنیم و دو دستی چسبیدید بهش
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کاسبان تحریم کارشونو شروع کردن. مرد و مردونه شمام برید یکی از اونارو ترور کنید. این مسخره بازیا چیه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دستتون درد نکنه دلار تا این لحظه بعد از شیرین کاری شما 700 تومن گرون شد. تا شما را داریم احتیاج به دشمن نداریم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
عقلای نظام می دونند چکار می کنند: این اقایونو می ندازند وسط تا بتونن از بایدن امتیاز بگیرند. با این برجامی که ما حفظ کردیم و آنها از آن خارج شدند هیچ برگ برند ه ای در مقابل دولت بعدی امریکا نداریم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نگران نباشید، ترامپ ممکن بود جنگ را بندازه ما هم گفتیم تا یه ماه دیگه از برجام خارج میشیم تا ترامپ ول کنه بره. تا اون موقع هم این طرح تصویب نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اینا مثلا کارشناس و استاد دانشگان بعد میگن چرا ما یه دانشگاه تو چهارصدتای اول دنیا نداریم برجام چند ساله نابودشده همون موقع که امریکا درومد دیگه چیو میخوان نگه دارن چی تحریم نیست
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
به ناشناس 17:09
الان فقط جنگ تحریم نیست ، میخوای جنگ بشه بگی کاش حرف مفت زیادی نمی زدیم.
آسمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
چرا بعضی ها همیشه سعی دارند خطاها و گناهان استراتژیک این دولت را مخفی کنند همین ظریف و روحانی نبود می گفتند برجام فلان و فلان هست بهشت برین هستش ۸ سال کشور را با خنده های شیطانی معطل کردند همش به جان کری لبخند زدند و کشور را نابود کردند
نام
Germany
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شوروی با سه هزار بمب اتمی و یکی از دو قدرت جهان در حاصل فرسایش در جنگ سرد منجر به فرو پاشی شد حالا سرنوشت برنامه اتمی هم از حالا پیداست تهش چیه.اقا از مردم سوال کنید از نخبگان جامعه سوال کنید اتم میخوان یا نه.خلاص/خسته شدیم از این زندگی.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اتم بهانه برادر دو روز دیگه همین آمریکا به دستشویی رفتنت هم گیر میده می فهمی یا باید تجربه کنی !؟!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
یه جوری حرف میزنی که انگار الان که تو صنعت هسته ای بتن ریختن وضعمون خیلی خوبه. وضع اقتصادی رو باید دولت جشما درست کنه نه دانشمندان و ...
نام
France
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حرفهای ترقی انسان را به یاد اخلاص یاران ایشان در دهه شصت‌می اندازد که کالا با دلار ۷ تومانی وارد و به ۱۰ برابر قیمت در بازار آزاد می فروختند و در عین حال تندترین شعارها را بر علیه غرب سر می دادند.
اصولا منافع مادی کثیف عده ای اجازه هیچ تغییر مثبت در کشور را نخواه داد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این مجلس واقعا نماینده ده درصد جامعه شاید باشه ولی اگر شورای نگهبان این طرح را تائید کرد روحانی باید قاطعانه آنرا اجرا نکند و اگر نتوانست باید استعفا کنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نمایینده ی اقلیت حاکم زورگو بر اکثریت
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
هنوز ام پی تی یادمان نرفته بودی که گفتن عانی تایم عانی ور
با این سواد چه انتظاری از مجلس ۱۰ درصدی دارید؟
حالا باز یه عده نگن میرفتی رای میدادی
رای به کی؟ گاندی یا ماندلا؟ مگر کسی مونده بود که رای بدیم
نام
Switzerland
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مجلس نماینده مردمه! پس چرت و پرت نگو!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
مجلس ده درصدي نماينده اقليت مردمه پس تو مزخرف بلغور نكن
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آنی تایم، آنی ور
نام
United States of America
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دشمنان برجام : اسرائیل ، کیهان ، ترامپ ، کاسبان تحریم ،اصولگرایان ، مجلس انقلابی ، عربستان ، بحرین ، امارات ، کفن پوشان مصلحتی و جاهلان و بی سوادان.
طرفداران برجام: مردم هوشمند ، مردم درد کشیده ، اساتید و دانشجویان دانشگاهها و روشنفکران آی کیو بالا ، حسن ، اوباما ، بایدن
حالا ببینید توی کدوم گروه قرار دارید.
منافق شناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
راستی حرام خواران هم جزو کددوم دسته هستن؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
مثلامنافق شناس اول نفاق خودت رابشناس.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
حرام خواران (کاسبان تحریم) جزء دسته یک هستند ، قبول نداری برو ببین تحریمها جیبهای اونها را پر کرده یا نه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
حرامخوران کسانی هستند که حقوق ملت را ضایع می کنند و در دانشگاه و استخدام و تسهیلات و .... پل بر روی حق مردم می گذارند و خودشان اولویت دارند !
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
طمع کردید و سکه و دلارها نفروختید رو دستان موند حالا باید برجام بهم بزنیم!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تو رو خدا یه کاری کنید هر دفعه بهونه میدید دلار میره بالا. واسطه گرا هم یه چشم به گوشیه تا دلار میره بالا همه جنسا رو میبرن بالا. تو رو خدا ازین دعواهای سیاسی دست بردارید. گرونی پدر ما رو درآورده
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مگه از برجام چیزی هم باقی مونده که تخریب بشه؟!
حداقل برای توهم یه سقفی قائل بشید و هی پشت سر هم رکورد قبلیتون رو نشکنید!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اگر امریکا همه تحریم بردارد و حق غنی سازی که هیچ حق ساخت بمب اتم را هم بدهد باز اینها یک بهانه دیگری پیش می اورند چون بلافاصله بعد از امضای برجام کارشکنی کردند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اتفاقا سیاست هوشمندانه ای است. هم از دلیل شروعش و هم از جزییاتش. اگر با وضعیت قبل پای مذاکره می رفتند هیچ
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این زیباکلام واداده چقدر حرف مفت میزنه. دست مجلس درد نکنه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
دقيقا كجاي مجلس درد نكنه!!!!!!!
Nima
Canada
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای ترقی اسناد منتشر شده می گوید در زمان احمدی نژاد در عمان اصول گرایان با امریکایی ها مذاکره کردند،
چه کسی باور می کند شما راست می گویید و قصد مذاکره با امریکا ندارد.
نکته بعد فرضا مذاکره نکنید بجز کاسبان تحریم که اصولگرایان هستند چه کسی از تحریم سنگین فایده می برد؟ بدون مذاکره و با خروج از ان پی تی چگونه ممکن است تحریم ها بر دارید؟
تنها را رفراندوم است در مورد رابطه با امریکا، اسراییل و عربستان یا دشمنی با آنها اگر اکثریت مردم به ادامه دشمنی ها را رای داد شما یکه تاز میدان در غیر اینصورت اگر مردم رای به تعامل با دنیا دادند، قانون اساسی باید تغییر کند و کلیه اختیارات به رییس جمهور منتخب واگذار شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
گم شو بابا زر اضافه نزن
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
پیشنهادبرگزاری رفراندوم کاملاقانونی وعقلانی ومطابق اصل ۵۹ قانون اساسی است
علی مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اتفاقا بعد از حدود ۶ سال از گذشت برجام که هیچ خیر و برکتی برای ایران و مردمش نداشت……!!! الان طرفداران برجام بی فرجام…… جاهلان و عاشقان سینه چاک کدخدا هستندو عالمان و مردم غیرتمند و خردمند و فهیم ایران، مخالف این وضع یکطرفه هستند، که صنعت هسته ای ایران تعطیل، تحریم های گوناگون حتی دارویی علیه ملت ایران برقرار، ترور دانشمندان هسته ای و دفاعی ادامه دار و …… پس نتیجه میگیریم ماندن در این برجام بی فرجام ……!!!؟؟؟ عین جهالت است و تسلیم و ذلت و بی عقلی ………
حالا ببین از کدام گروهی ……!؟!
حسن خسروشاهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
پاسخ: گزینه دوم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جالبه تا وقتی ترامپ بود و برجام را نابود میکرد این نمایندگان تندرو و کاسب تحریم ساکت بودند حالا که بایدن که گفنه به برجام برمیگرده داره میاد، آقایون از ترامپ و اسراییل نا امید شدن و خودشون برا نابودی برجام دست به کار شدن و طرح به نفع خودشون و اسراییل میدن
نام
Germany
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تعداد زیادی پرسیدند برجام چی برای ما داشته؟ قبل از برجام تورم ۴۰ درصد و بالاتر داشتیم و ترامپ هم که از آن خارج شد تورم ۴۰ درصد و بالاتر. برای نزدیک ۶ سال قیمت دلار با نوسان کمی همراه بود. اگر برجام نبود الان شاید مثل ونزوئلا تورم میلیون درصدی رو میداشتیم. قبل از برجام در صف خرید پراید بودیم و ترامپ هم از آن خارج شد مجدد صف کشیدیم شاید کمی از پولمان رو حفظ کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
تحلیل خودته یا ننه بزرگت. خیلی ابلهانه بود صهیونیست آلمانی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
برجام به ضرر مردم بود / مردم بیشتر از این گول نزنید برجام اشتباه محض بود ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
اونوقت تثبیت و تشدید تحریمها برای مردم خوبه آقای مواظب گول نخوردن مردم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
برجام به ضرر داعشی های وطنی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
برچام به ضرر (نمایندگان خود خوانده )مردم بود.مردم را بیشتر از این گول نزنید و اگر برجام اشتباه محض بود چرا کل نظام پذیرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ناشناس 00:50، تو و امثال تو تا کجات دشمن بیاد جلو می فهمی چی به چیه؟
بالای تشکت بیاد با پوتین بیدارت کنه متوجه میشی یا نه، بیشتر باید بیاد جلو؟!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
داعشی وطنی شماها هستید با این انتخاب احمقانه تون، که عین سمج ها و با حماقت تمام همچنان بر نظر خودتون پافشاری می کنید
نام
United Arab Emirates
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حماق جمع مکسر احمق است به معنای احمق ها(رجوع شود به فرهنگ دهخدا)
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
فرارو عزیز کدوم برجام؟؟؟ از برجام کاغذ پاره ای بیش نمانده
یاد قاجار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این نماینده ها اومدن مجلس مشکل مردم شهرشونو رو حل کنند نه اینکه این مسائل حاشیه راه بندازن خودشونو سرگرم کنند
تا به حال کوچکترین کاری برای شهرشون نکردن
بعضی هاشون دیگه مراسمات فاتحه مردم شهرشون هم نمیان
قبلا از انتخابات حتی مراسم چهلم هم می اومدن!
اصلا مجلس صلاحیت اینو داره که برجام رو ضربه فنی کنه؟
مگه مجلس قبلی از برجام و مسائل پشت پرده اطلاعی داشت؟
خواسته ما مردم از نماینده مسائل معیشتی و . هست نه مسائل حاشیه ای و ..
ناامید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
از نمایندگان با رای ۴درصدی چه انتطار؟!
نام
Germany
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
راستی اون نماینده که چند روز اعتصاب غذا کرده بود هنوز زنده است نمرده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
اینقدر به نماینده ها حمله نکنید. افزایش روزانه قیمت ها به خاطر برجا مه . حتی در دوران صد درصد تحریم هم اوضاع اینقدروبد نبود
ناشناس
Germany
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
هنوزم تو اعتصابه فقط خاویار میخوره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
آره تو اعتصابه اما فقط در شبانه روز چند پرس کباب بره + چلوگوشت و چلوکباب و خاویار مصرف می کنه و بنده خدا مثل نی قلیون شده
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
از مجلسی که نماینده 20 درصد ملت هستند بیش ازین انتظاری نیست.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
هنوز احمقهایی هستند که دلشون به برجام خوشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
ولی اسم این برجام را ولایی ها می گفتند نرمش قهرمانانه !!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
من همین را می دانم نان اب مردم به بازی گرفته شده است به خصوص در مجلس
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
باشعارهای گدا پروری نمیشود مملکت را اداره کرد.امان از دست کاسبان تحریم طرز تفکر این اقایون تمامامیت خواه همه را غرق میکند.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
زمان احمدی نژاد ۷قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل تصویب کردند و چند سال زیر ماده ۷ ماندیم دولت و مجلس با هم بودند مگر توانستند کاری بکنند اما برجام همه اینها را حذف و کشور را از همه مشکلات نجات داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
مشکل دقیقا همین جاست !!!
اینها تلاش دارند که نبادا کرونا تموم بشه مردم یه مقدار حواسشان سر جایش بیاید و دوباره آبان ها تکرار شوند ، دارند برای مردم مصیبت می تراشند !!! متوجه نشدید؟؟؟
ایرانی آباد و آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
در این جنگ قدرت جناحی و سیاسی مجلس و دولت متاسفانه مردم متضرر شدند و زندگیشان نابود شد مثل تصویب لایحه الحاقی که قیمت دلار و سکه و طلا و خیلی چیزهای مورد نیاز مردم را افزایش و بازار سرمایه و بورس را کاهش داد. یعنی کلا به ضرر مردم تمام شد این قدرت نمائی مجلس و رئیسش که هنوز هم راه مناظرات انتخاباتی را می رود!!!!
رضا
Japan
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
نون اصولگراها در هرج و مرج کشوره
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
اصولا بزرگترین دستاورد هستی بر جام است، در جلد دوم قرآن که همزمان با تشکیل دولت تدبیر و امید نازل شد آمده است: انا خلقنا السماوات و الاارض لیقوم البرجام.
اصلا اولین کلامی که حضرت آدم به زبان آورد برجام بود، اولین سؤال نکیر و منکر هم راجع به برجام است، قرار است در تلقین میت هم تصحیحاتی صورت بگیرد و ایمان به برجام در آن به مرده تلقین شود، تازه اخیرا حدیثی پیدا شده که می گوید آن ها که به بهشت می روند دف در دست درحالی که بر آن می کوبند برجام برجام گویان وارد می شوند، منکرین برجام هم که کلا مخلد در آتش هستند.
منبع:تاییدات البایدنیه فی البروتکل الحاقیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
چرند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
اگر برجام را پاره کنند ما آنرا آتیش می زنیم !!!!!

آتیش بدم خدمتتون ‏یا فندک ها گاز ندارند یا کبریت هاتون خیس شده...
فرشچی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
از مجلس بسیار بسیار متشکرم با این طرح بسیار بجا و خوبش. دیگه پر رویی غربی ها هم حدی داره!
از شورای نگهبان به دلیل تایید سریع سپاسگذارم
رئوفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
با سلام،تجربه را تجربه کردن خطاست،مگر همین اشتباه راهبردی را زمان احمدی نژاد انجام ندادید؟نتیجه چی شد؟آقایون عبرت بگیرید،مجلس فعلی نماینده اکثریت نیست.حتما رهبری باید دخالت و جلوی این اشتباه راهبردی که دشمنان بخصوص اعراب را خوشحال و به منافعشان خواهد رساند بگیرند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
معلومه زیبا کلام گلابی برجام رو خورده وبه دهنش مزه داده....
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
با سلام،آقای قالیباف وقتی نمیتونیم از دانشمند برجسته خودمون حفاظت کنیم،چطور میتونیم با دنیا بجنگیم؟به چه قیمتی عجولانه کشور را درگیر بحران میکنید؟برای رد برجام باید طرح مناسبتری داشته باشی،داری؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
چرا دو سال پیش خارج نشدند؟ شرایط بهتر شده، بدتر که نشده! این نشان میدهد که مسئولان همچنان دنبال سهم خواهی از انقلاب هستند. و شرایط تحریم ایده ال ترین حالت برای این کار است.
نام
United States of America
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
ما تو کتاب تاریخ راجع به مجلسی میخونیم که شاه اون رو به توپ بست. ولی این مجلس داره مردم رو به توپ میبنده !
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
مشکل ملت اینه که گیر مافیای کاسبان تحریم افتادن ، با این وضع روی آسایش و آرامش و امید و رفاه را نخواهیم دید.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
توی این هفت سال و نیم اتفاقی که نیفتاد حسابی هم ضرر کردیم شاید توی این مدت مجلس وضع رو درست کرد . شما نگران نباشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
یه جستجوی اینترنتی کنید تا متوجه شید که پوشک های دارای مارک فلا و فلان، بجز نایلون بسته بندی، بقیه اش کامل وارداتی است. یکی از نتایج برداشته شده تحریم ها که حالا به قهقرا برگشته و با شدت هم برمی گردد، همین بود که تا زمان رسیدن به تکنولوژی و تونایی ساخت بسیاری از چیزهایی که به دروغ ساخت ایران معرفی شده بودند، بچه ات بی پوشک نمی موند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
امیدوارم دوستان مومن و انقلابی ناراحت نشوند !
برای مردم کسی تصمیم می گیرد که به اندازه عوامل اجرایی انتخابات شهر خودش ، را نیاورده ! یا از شهری که 3میلیون واجد شرایط بوده فقط 27 هزار نفر رای آورده !!! اگر عقلانیت برای اینها و رفتارشان سوت و کف می زند ، هیچ حرفی دیگه نیست !!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
باید تاسف خورد از اینگونه سیاست مدارانی که برای منافع جناحی منافع ملی را زیر پا له می کنند!!
حسن خان
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
این عمو خالی باف ببخشید قالی باف رییس جمهور بشه دهنمون آسفالته
انچنان رونقی ایجاد بکند که پرونده شهرداری پیشش هیچ نیست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
وقتی تایتانیک داشت غرق میشد طبقه پایین رو سر خودشون میزدن و طبقه بالا داشتن میرقصیدن
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
به رای بگذارید خروج از برجام را اگر از مردم اطمینان دارید البته اگر مردم پرو نشوند
مهدی
Poland
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
از غاصبان خانه ملت چه انتظاری دارید؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
احسنت ، .... صفت درستی است
جبار
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
قالیباف دقیقا همون حسن فریدون دومه ولی از نوع اصولگراش که همون خساراتی که حسن روحانی به نظام زده به شکل دیگری قالیباف داره به نظام ومردم مستضعف ضربه میزنه کاش یک نفر صالح بر کرسی مجلس بود.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
این مجلس نماینده شاید 20در 100 مردمه و اکثریت مردم نماینده ندارن .باید فکری بحال این مردم کرد.چون میزان رای ملت است.