سخنگوی جبهه اصلاحات با هشدار نسبت به مصادره جانفدایان توسط برخی جریانات گفت: ایران امروز مقدم بر منازعات سیاسی است و اکنون زمان مناسبی برای انتقادها نیست، بلکه باید برابر دشمن با تمام توان از تمامیت ارضی دفاع کنیم.
۳۱۰ مطلب
سخنگوی جبهه اصلاحات با هشدار نسبت به مصادره جانفدایان توسط برخی جریانات گفت: ایران امروز مقدم بر منازعات سیاسی است و اکنون زمان مناسبی برای انتقادها نیست، بلکه باید برابر دشمن با تمام توان از تمامیت ارضی دفاع کنیم.
رییس شورای اطلاعرسانی دولت با انتشار توییتی نوشت: «رییسجمهور پزشکیان با تمام توان مشغول پیگیری امور کشور و خدمت به مردم است. برای چندمین بار در ماههای اخیر، برخی رسانههای خارجی و شبکههای همسو با آنها شایعه استعفای رییسجمهور را مطرح کردهاند؛ شایعهای که هیچ نسبتی با واقعیت ندارد و پیش از این نیز بارها تکذیب شده است.»
عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: تندروها که بلای جان حکومت و مردم هستند، یا به انسجام ملی و بیانات رهبری گردن مینهند یا باید در انتظار ظهور یک سازمان مرتد مثل «مجاهدین خلق» بود.
مشکل بزرگ دیگر این است که با این انگزنی، بسیاری از موضوعات و مسائل کشور از حالت محتوایی و تخصصی خارج شده و تبدیل به دعواهای سطحی، جناحی و شخصی میشود.
فعال رسانه اعلام کرد: اگر آقای قالیباف و همکارانش، خدمت به ایران را در گرو برچیده شدن سایهی جنگ و تحریمهای اقتصادسوز از سر کشور میدانند و تنها مسیر آن را مذاکره و توافق با طرف مقابل میبینند، طعن تندروها را نه از موضع دفاع خجالتی، بلکه با لحن و زبانی که مقاصد آنها را برای مردم آشکار کند، پاسخ دهند.
در مجلس شورای اسلامی افرادی عزمشان را برای کارشکنی علیه دیپلماسی جزم کردهاند و با استدلالهای ظاهرفریبی که پایه و اساس ندارند تلاش میکنند هیأت مذاکرهکننده را زمینگیر کنند و مانع نقد شدن مطالبات ایران شوند.
فعال سیاسی نوشت: اینکه بگوییم برخی نمایندگان ارادهای برای انجام این کارهای زشت ندارند و اگر از آنها سر میزند کاملاً غیرارادی است. مثلاً وقتی دروغ میگویند واقعاً قصد دروغ ندارند؛ اما چون توهم دارند، پشتسرهم دروغ میگویند و آن را راست میپندارند.
فعال سیاسی با بیان اینکه «تندروها نگران یکپارچهشدن میدان و دیپلماسی هستند»، گفت: در شرایط فعلی، یکپارچهشدن فعالیتهای نظامی و دیپلماتیک توسط قالیباف میتواند این جریان تندرو را تا حد زیادی سر خط کند.
اگر زبان دشنام و تحقیر و تهمت و اهانت برای ترامپ و هگست زشت و ناپسند است برای این مدعیان ارزشمداری و اصولگرایی زیبا و پسندیده است؟
باید بر این نکته تاکید کرد که سرمایه حاصل از این ۷۰ شب ایستادگی، باید در خدمت تقویت قدرت ملی و بهبود وضعیت معیشتی و امنیتی مردم قرار گیرد. اما هر جا که حماسهای برپا میشود، بیم آن میرود که جریانهای «مصادرهگر» به دنبال بهرهبرداریهای جناحی یا شخصی از آن باشند.