ترنج موبایل
تبلیغات
کد خبر: ۹۸۲۶۷۸

گفت و گوی عباس عراقچی و وزیر خارجه امارات

گفت و گوی عباس عراقچی و وزیر خارجه امارات

عبدالله بن زاید در تماس تلفنی با عباس عراقچی بر اهمیت پایبندی کامل به مفاد توافق برای تضمین توقف فوری و جامع خصومت‌ها در منطقه، احترام به حاکمیت کشورها و اصول حسن همجواری تاکید کرد.

تبلیغات
تبلیغات

 شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه امارات، امروز با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

در این تماس، دو طرف وضعیت کلی منطقه و آخرین تحولات منطقه‌ای پس از توافق و امضای یادداشت تفاهم بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کردند.

در این راستا، شیخ عبدالله بن زاید بر اهمیت پایبندی کامل به مفاد توافق برای تضمین توقف فوری و جامع خصومت‌ها در منطقه، احترام به حاکمیت کشورها و اصول حسن همجواری، پایبندی دقیق به قوانین بین‌المللی و حفاظت از کریدورهای دریایی و آزادی دریانوردی بین‌المللی، از جمله تضمین جریان بی‌وقفه ترافیک دریایی از طریق تنگه هرمز، تأکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری نتایج مثبتی داشته باشد و منجر به امنیت و ثبات پایدار در منطقه شود.

شیخ عبدالله بن زاید همچنین تأکید کرد که دیپلماسی جدی و گفتگوی مسئولانه همچنان بهترین وسیله برای رسیدگی به همه بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به گونه‌ای است که آرمان‌های مردم برای رفاه و توسعه را برآورده کند.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات