جهانگیر: ۳۲۹۲ نفر با اتهام همکاری با اسرائیل بازداشت شدند
سخنگوی قوه قضاییه بر تشدید مجازات همکاری با دولتهای متخاصم تأکید کرد.
اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز دوشنبه اول تیرماه گفت: از زمان تصویب قانون تشدید مجازات همکاری با دولتهای متخاصم تا کنون، ۳هزار و ۲۹۲ نفر بازداشت شدهاند.
به گزارش میزان، سخنگوی دستگاه قصا در پاسخ به سوالی درباره اینکه پس از تصویب قانون تشدید مجازات همکاری با دولتهای متخاصم، قوه قضاییه تاکنون چه میزان از اموال افراد وطن فروش و جواسیس را مصادره و به خزانه دولت برگردانده است، گفت: در راستای این قانون ۳۲۹۲ نفر بازداشت شدند از این تعداد ۶۸۴ نفر بر اساس ماده یکی این قانون که افرادی بودند که اقدام عملیاتی به نفع رژیم صهیونیستی کرده بودند و ۶۵۷ نفر بر اساس ماده ۲ که به نوعی همکاریهای اقتصادی یا مالی یا فناورانه داشتند و ۲۰۱ نفر بر اساس ماده ۳ این قانون که همکاری و مساعدت با رژیم داشتند و ۱۲۵۸ نفر هم بر اساس ماده ۴ این قانون که همکاری در فعالیتهای سیاسی یا تبلیغی و رسانهای داشتند تحت تعقیب و در نهایت بازداشت شدند.
وی گفت: ۱۹۳ نفر بر اساس ماده ۵ که استفاده یا حمل و نگهداری یا خرید و فروش ابزارهای الکترونیکی یا اینترنتی داشتند که فاقد مجوز بودند تحت تعقیب قرار گرفتند و در حال حاضر ۱۰۶۱ کیفرخواست در این رابطه صادر شده و ضمناً تعداد صدها فقره اموال خائنین شناسایی شده و کماکان شناسایی این اموال ادامه دارد. شب گذشته لیستی ۳۴ صفحهای برایم ارسال کرده بودند و انشاءالله بعد از اینکه دقتهای لازم در این لیست صورت گرفت، لیست اموال منقول و غیرمنقولی که از این جاسوسین و خائنین شناسایی و ضبط شده و انشاءالله بعد از صدور حکم دادگاه مصادره خواهد شد، خدمت ملت عزیز ایران اطلاعرسانی خواهم کرد.
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که در جنگ ۱۲ روزه جنگ و جنگ اخیر تعدادی افراد نفوذی و جاسوس به دام همکاری با دشمن متقاضیان شناسایی شدند، درباره آخرین روند رسیدگی و میزان مجازات آنها توضیح دهید، گفت: در راستای قانون تشدید مجازات جاسوسی و همکاری با اسرائیل تعدادی متهم تحت تعقیب قرار گرفتند از این تعداد کسانی که تحت تعقیب قرار گرفتند ۴۴ درصدشان در بازداشت موقت هستند ۴۷ درصد با وثیقه و ۹ درصد برایشان کفالت صادر شده است و این روند زسیدگی است و به محض اینکه حکمشان صادر شد در جلسات آتی اطلاعرسانی خواهم کرد.