bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۷۲۹۹۷
نمایندگان از پاسخ‌ وزیر خارجه به کریمی قدوسی و فرهاد بشیری قانع نشدند

مجلس دو کارت زرد به ظریف داد

مجلس دو کارت زرد به ظریف داد
بر این اساس پاسخ وزیر امور خارجه به سوال مذکور به رای نمایندگان گذاشته شد و نمایندگان با ۵۵ رای موافق، ۱۷۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجموع ۲۵۹ نماینده حاضر در جلسه علنی پاسخ های وزیر امور خارجه را قانع کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۹

فرارو-امروز در اتفاقی نادر نمایندگان مجلس دوباره به محمد جواد ظریف کارت زرد دادند. مجلس از توضیحات وزیر خارجه در پاسخ به دو سوال جداگانه نماینده مشهد و کاشمر قانع نشد.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوال محمدجواد کریمی قدوسی از وزیر امور خارجه در مورد علت تلاش برای مذاکره با آمریکا سه هفته پس از شهادت سردار سلیمانی در دستور کار قرار گرفت.

پس از آنکه محمدجواد ظریف پاسخ خود را درباره سوال مذکور ارائه کرد، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت که از پاسخ های وزیر امور خارجه قانع نشده است.

بر این اساس پاسخ وزیر امور خارجه به سوال مذکور به رای نمایندگان گذاشته شد و نمایندگان با ۵۵ رای موافق، ۱۷۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجموع ۲۵۹ نماینده حاضر در جلسه علنی پاسخ های وزیر امور خارجه را قانع کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

سوال دوم نیز از سوی فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت درمورد فعالیت های وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.

پس از آنکه ظریف توضیحات خود را در این باره مطرح کرد، قالیباف خطاب به نماینده سوال کننده گفت: آیا از توضیحات وزیر قانع شدید یا خیر؟

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: "همه ما می دانیم که امروز دشمن می خواهد کشور ما را در حوزه اقتصادی عاصی کند و ملت ما به دلیل اینکه دیپلماسی اقتصادی فعال نیست دچار مشکل هستند و بنده قانع نشدم."

در ادامه جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۹۰ رای موافق، ۱۳۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۹ نماینده حاضر در جلسه علنی توضیحات وزیر امور خارجه را قانع کننده ندانستند و بر این اساس ظریف امروز دومین کارت زرد را از مجلس دریافت کرد.

کریمی قدوسی: برجام مرد و مجلس آن را دفن کرد

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ددر طرح سوال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: "رهبر معظم انقلاب در آغازین روز مجلس دهم فرمودند که عده‌ای از من سوال کردند از ترامپ و کلینتون کدام بهتر است که در آمریکا رأی بیاورد مثل امروز ترامپ و بایدن که رهبر معظم انقلاب فرمودند که من جواب دادم با هر دویشان موافقم زیرا هر کدامشان رأی بیاورند آمریکا را تا 4 سال آینده به زمین می‌زنند و نابود می‌کنند؛ این وعده‌های الهی است که در حال محقق شدن است و آثار نورانی اسلام عزیز جهان را در بر خواهد گرفت."

او افزود:‌ «آقای ظریف آمریکای تماشایی را تماشا کنید؛ این همان آمریکایی است که شما آغازین روزهای مذاکره اعلام کردید آمریکا با یک بمب می‌تواند ایران را از پای درآورد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس سوال خود را اینگونه مطرح کرد: «ؤال من در بحث مصاحبه شما که نه یک مورد بلکه موارد زیادی است ولی مصداقی از آن را بعد از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی دارم که شما اعلام کردید ما همچنان آماده مذاکره با آمریکا هستیم؛ یک هفته قبل از آن هم در دوحه با «میگی برگمن» افسر رژیم صهیونیستی که عکس آن هم پخش شده است ملاقات کرده‌اید و این شهادت زیرساخت‌هایی را فراهم کرد که آن زیرساخت توافق جامعی بود که نماد آن برجام بود؛ همان برجامی که شما چند روز قبل هم خطاب به اروپایی‌ها اعلام کردید ایران برجام را زنده نگه داشته است.»

کریمی قدوسی اظهار کرد: "جناب آقای ظریف برجام مُرد و این مجلس انقلابی از بوی گند آن که مردم را آزار داده بود با قانون انقلابی دفنش کرد لذا خواهش می‌کنم که دیگر تکرار نکنید."

او افزود: «جمعه بعد از شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی ولی امر مسلمین خطبه‌های تاریخی نمازجمعه را خواندند که در آن خطبه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که جنتلمن‌های پشت میز مذاکره تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.»

ظریف: در خط مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم

محمد جواد ظریف روز سه شنبه با حضور در صحن مجلس در پاسخ به سوال نماینده مردم مشهد، گفت: «در واقع در خط مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم که هفته گذشته در سخنرانی خودشان فرمودند که برای بازگشت آمریکا به برجام عجله‌ای نداریم. لذا از نظر ایشان نه هنوز برجام بوی گند می‌دهد و نه دفن شده و نه اتفاق دیگری افتاده است. مجلس محترم هم قانونی که تصویب کرد برای اجرایی شدن برجام است و نه برای دفن برجام. دست‌کم ریاست محترم مجلس اینگونه به ما فرمودند.»

ظریف با اشاره به اظهارات کریمی قدوسی درباره ملاقات ظریف با فردی به نام بریگمن یک هفته قبل از شهادت سردار سلیمانی ادامه داد: "ملاقات من نه یک هفته قبل از شهادت سردار بزرگ ما جناب آقای سلیمانی بود بلکه یک سال و نیم قبل از آن بود و برای آزاد کردن یک سلیمانی دیگر یعنی جناب آقای دکتر مسعود سلیمانی دانشمند بزرگ کشورمان که یک سال در بدترین شرایط اسیر آمریکا بود."

وزیر امور خارجه اضافه کرد: «فردی که از طرف آمریکا می‌خواست در این زمینه مذاکره کند و ما از او استفاده بکنیم، آقایی را همراه خودش آورد که بعدا معلوم شد این آقا ۱۰ سال قبل از آن در رژیم صهیونیستی بوده است. او را نمی‌شناختیم و خبر نداشتیم ما فقط طرف ملاقات کننده را می‌شناختیم و آن آقا فقط یادداشت برمی‌داشت و بعد هم عکسی با من گرفت.»

او افزود: «امیدوارم بر اساس این که قرار است به برادران خودمان حسن ظن داشته باشیم و سوءظن نداشته باشیم، برای من راحت‌ترین کار این است که بنشینم و شعار بدهم ولی بالاخره آقای مسعود سلیمانی دانشمند ماست که در بند آمریکایی‌هاست. افتخار داشتم با آقای سلیمانی از زوریخ به عنوان راننده در هواپیما همراه ایشان بنشینم که ایشان را به سلامتی به ایران بیاوریم و در هواپیما به من گفت که چه اتفاقاتی برایش در آمریکا افتاده است.»

ظریف ادامه داد: "برادر عزیزم آقای کریمی قدوسی گناه من این بود که برای آزاد کردن او با کسانی گفت و گو کنم که از آنها هیچ خوشم نمی‌آید."

رییس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: «یک روز جلو کری نماز خواندم وقتی نماز تمام شد به او گفتم می دانید برای چرا اینجا نماز خواندم برای اینکه به خودم یادآوری کنم که قدرقدرت خداست تو نیستی. روش ما در مذاکره با آمریکا این بوده است.»

وزیر امور خارجه اضافه کرد: "من با صدام هم ملاقات و مذاکره کردم خیال می‌کنید خوشم می‌آمد با صدام مذاکره کنم؟ خیال می کنید لذت بردم از این که روبروی صدام نشستم؟ نه کار من است و ناگزیرم. چاره ای نداریم این را به عنوان یک گناه از من ثبت نکنید ان شاء الله کفاره گناهان ما خواهد بود."

او با اشاره به اظهارات کریمی مبنی بر اینکه ظریف درخواست مذاکره کرده است، گفت: «من هرچه گفتم علنی گفتم اما فرمودید که بنده درخواست مذاکره کردم من با اجازه رییس جلسه اگر تمایل داشته باشید این مصاحبه هم با اشپیگل هم موجود است یکی از محکم‌ترین مصاحبه‌هایم هست بارها حضرت آقا فرمودند که فلانی محکم صحبت می‌کند.»

ظریف گفت: «سوال این است آیا در پی قتل سلیمانی احتمال مذاکره با آمریکا را رد می‌کنید؟، پاسخ من این بود نه! من هرگز این احتمال را که افراد رویکرد خود را تغییر داده و با واقعیات را دریابند، رد نمی‌کنم. برای ما مهم نیست چه کسی در کاخ سفید ساکن است آنچه مهم است نحوه رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذشته‌اش را اصلاح کرده تحریم‌ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد ما هنوز پشت میز مذاکره هستیم یعنی پنج بعلاوه یک. آنها هستند که میز را ترک کرده‌اند ایالات متحده و آسیب عظیمی به مردم ایران وارد کرده است. روزی فرا خواهد رسید که آنها باید بابت آن آسیب خسارت بدهند ما صبر زیادی داریم.»

سوال نماینده پاکدشت درباره دیپلماسی اقتصادی 

اما در ادامه جلسه مجلس فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه 30 دی ماه 99) پارلمان در جریان سؤال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اظهار کرد: "استکبار جهانی به دنبال این است که حوزه اقتصادی که پاشنه آشیل ما است را بهم بریزد و بتواند ما را از مسیری که انتخاب کرده‌ایم، دچار یأس و ناامیدی کند و فرصت‌های اقتصادی را یکی پس از دیگری از ما می‌گیرد."

او افزود: "اگر بخواهیم گوشه‌گیر باشیم نمی‌توانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم و شیوه‌ای که آقای ظریف در پیش گرفته، درست نیست، برای مردم ابهام وجود دارد و از زمانی که سوال را مطرح کردیم یعنی سوال 13 مهرماه 99 مطرح و در تاریخ 15 آذر ماه99 به کمیسیون ارجاع شد و مسئولان وزارت خارجه به هیچ عنوان به دنبال این نیستند که پاسخ‌هایی را در این رابطه ارائه کنند و اینکه موضوع باید از چه مسیری پیگیری شود."

وی خطاب به وزیر امور خارجه کشور گفت: «بر اساس اصل 11 قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد؛ شما در خصوص وحدت اقتصادی چه اقداماتی انجام دادید. ملت ما صلح طلب است و هرگز چشم طمع به آب و خاک هیچ کشوری ندارد، چرا شما این وحدت را در حوزه اقتصادی تقویت نمی‌کنید.»

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: «تاکنون هیچ مسئولی از وزارت امور خارجه به ما مراجعه نکرده و مدارک لازم را در حوزه اقدامات انجام شده در راستای دیپلماسی اقتصادی ارائه نکردند و هیچ‌گونه گزارشی ارائه نشده است.»

نماینده مردم پاکدشت در مجلس خطاب به ظریف گفت: "کارکرد بسیار قوی که در حوزه کار شما وجود دارد دیپلماسی اقتصادی است که ضروری است به آن توجه ویژه شود، قانون اساسی مترقی ما نکات ظریفی دارد بنابرای از وزیر تقاضا داریم باری یک بار هم شده این قانون سیاست‌های کلی و آنچه که برای مردم ما در سند چشم‌انداز 20 ساله دیده شده را مشاهده و ملاحظه کند؛ همه دستگاه‌ها باید زیر بیرق وزارت امور خارجه در اوضاع مختلف از جمله حوزه اقتصادی در دنیا حرکت کنند و آنچه که خیر و صلاح ملت ما است را پیگیری کنند."

ظریف: برای تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه کل ساختار را به هم زدیم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه 30 دی) در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به سوال فرهاد بشیری نماینده پاکدشت درباره ضعف وزارت خارجه در دیپلماسی اقتصادی اظهار کرد: «بحث دیپلماسی اقتصادی بحثی پیچیده است که نیازمند به همکاری همه ارکان کشور و دولت و مجلس شورای اسلامی برای موفقیت آن دارد.»

اوافزود: "من امروز برای توضیح به مجلس نیامده‌ام بلکه برای درخواست کمک به مجلس آمده‌ام؛ وزارت امور خارجه ساختاری داشت که این ساختار از سال 1366 ـ 1367 به ساختار منطقه‌ای تبدیل شد."

وزیر امور خارجه تصریح کرد: «در ساختار منطقه‌ای وزارت امور خارجه بحث معاونت اقتصادی که در کنار معاونت سیاسی قرار داشت کنار گذاشته شده و سه معاونت منطقه‌ای در وزارت امور خارجه ایجاد شد و هدف این کار آن بود که روابط با کشورها در یک معاونت متمرکز شود، البته این کار فلسفه درستی داشت ضمن اینکه رئیس سابق وزارت خارجه علی‌اکبر ولایتی هم بر اساس فهم درست از شرایط این کار را کرده بود.»

ظریف خاطرنشان کرد: "واقعیت آن بود که به خاطر حجم فشارهای سیاسی و امنیتی که روی وزارت امور خارجه و کشور بود طبیعتا دستگاه دیپلماسی و معاونت‌های منطقه‌ای آن گرایش به مسائل سیاسی و امنیتی پیدا کرده بودند این در حالی است که در آن موقع کشور درگیر مسائل ترور بود و فشارهای آمریکا هم همواره وجود داشت لذا وزارت امور خارجه بحث اقتصادی برای آن به موضوعی ثانویه تبدیل شده بود و بحث آن موضوع امنیتی و سیاسی شده بود."

ظریف افزود: « در دوران وزارت خارجه من بر اساس پیشنهاد مجلس و همفکری که ما و کمیسیون اقتصادی مجلس قبلی داشتیم مقرر شد که معاونت اقتصادی در وزارت خارجه احیا شود که البته برای این کار ما کل ساختار وزارت خارجه را به هم ریختیم و ساختار این وزارت را از یک ساختار منطقه‌ای مجددا به یک ساختار موضوعی بازگرداندیم تا بتوانیم یک معاونت اقتصادی داشته باشیم.»

او ادامه داد "یکی از باسابقه ترین سفرا که در آفریقا، اروپا، آسیا و روسیه سابقه سفیر بودن دارد، به عنوان معاون اقتصادی انتخاب و در کنار آن نیز اقدامات انگیزشی برای سفرا در نظر گرفته شد تا براساس دستاوردهای اقتصادی ارزیابی شوند."

ظریف با اشاره به اینکه برای کارمندان سفارتخانه‌ها آموزش‌های اقتصادی در نظر گرفته شد، افزود: «طی 8 سال گذشته تلاش شد که جهت‌گیری وزارت امور خارجه از سیاسی و امنیتی بودن به سمت جهت گیری اقتصادی در کنار اقدامات سیاسی و امنیتی تغییر یابد.»

وزیر خارجه با بیان اینکه تاکنون اقدامات وزارت خارجه در حوزه اقتصادی ناموفق نبوده، اما به موفقیت مورد نظر نیز دست نیافته‌ایم، بیان کرد: رئیس مجلس پیشنهاد داد که وزارت خارجه مسئول کل روابط خارجی کشور باشد، این پیشنهاد مزایا و مشکلاتی دارد، اما نشان می‌دهد رئیس مجلس به مشکلات واقف است.

او تصریح کرد: "وزارت امور خارجه مسئولیت روابط خارجی را در اختیار ندارد، بلکه مسئول سیاست خارجی است و نقش تسهیلگر را ایفا می‌کند."

وزیر امور خارجه کشور با اشاره به اینکه دستگاه‌های خصوصی و دولتی، سیاست‌های بین‌المللی خود را دنبال می‌کنند و در مواقع بروز مشکل به ما مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: «البته من با کمال احترام برای آقای قالیباف، اعتقاد ندارم که روابط اقتصادی خارجی به وزارتخارجه محول گردد چون وزارتخانه این توانایی را ندارد، اما اعتقاد دارم باید وزارتخارجه اختیاراتی در حوزه هماهنگی روابط اقتصادی خارجی داشته باشد، موافق گروکشی داخلی نیستم و نتیجه مطلوب از این روش حاصل نمی‌شود، باید بتوانیم کل سیاست خارجی را هماهنگ کنیم.»

وزیر خارجه با تاکید بر اینکه در حال حاضر پیشنهاداتی برای تهاتر داریم و در داخل کشور نیز هر دستگاهی براساس اولویت‌های خود موضوعات را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: "در حد توانی که قانون به ما داده بانک اطلاعاتی برای خارجی‌ها از امکانات و فعالان داخلی تشکیل دادیم و در کشورهای مختلف به منظور تهاتر مطالبات اقداماتی انجام شده، زیرا تهاتر راهکاری برای دور زدن تحریم‌هاست."

او با بیان اینکه بعد از کرونا، باز کردن راه‌های ارتباطی با همسایگان اقدامی بوده که توسط معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه پیگیری شده است، گفت: «افزایش مبادلات با همسایگان و استفاده از ظرفیت فیمابین همواره مدنظر بوده است.»

قالیباف: نام وزارت خارجه را تغییر دهیم

در ادامه جلسه مجلس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «وزارت خارجه برای توسعه دیپلماسی اقتصادی فقط یک گام برداشته است اما نیازمند ‌آن هستیم که علاوه بر ستاد، دیپلماسی اقتصادی در مجموعه صف و سفارتخانه‌ها هم پیگیری شود.»

او افزود: "نگرش وزارت خارجه باید از بحث‌های سیاسی امنیتی به موضوعات سیاسی و اقتصادی تغییر پیدا کند و به آن اولویت بدهند."

رئیس مجلس تصریح کرد: «باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین الملل تبدیل کنیم، ولی منظور از این کار انجام تجارت از سوی این وزارتخانه نیست؛ در برخی کشورها می‌بینیم که وزارت خارجه آنها موضوع تجارت و اقتصاد را با کشورهای دیگر دنبال می‌کند.»

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: "اگر بخواهیم نام وزارت خارجه را تغییر دهیم باید مجلس با ارائه طراحی این موضوع را دنبال کند و این آمادگی را اعلام کند."

bato-adv
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مجلسي كه فقط براي مشاعره وتاختن به اين وآن كارميكنه،ياتوش ميخوابن وياكارت زردميدن ويافقط ميخورن.!خخخ
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اين همه موزوپسته وشيريني،حالاچراكارت زرد.!؟خخخ
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
من واقعا موندم که این آدمها به این راحتی قلب واقعیت میکنند و یا دروغ میگویند و دروغ می بندند اصلا به قیامت و روز حساب کتاب اعتقاد دارند ؟؟؟ وای به حالشان ، و وای به حالمان در روز واپسین.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آقای ظریف ما ملت پشتت بودیم و جنابعالی قهرمان ما
ولی جنابعالی خودت انتخاب کردی که اینطور زندگی کنید
حالا ماله کشی کن
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
چیزی که بوی گندش دراومده مغز گندیده بعضی آقایان است که از بد روزگار نشستند برای یک ملت تصمیم گیری کنند...
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۹
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ظریف بیاد و تایید بشه؟
پس قطعا احمدی نژاد هم باید بیاد و تایید بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
درسته والا رییس جمهور بعدی کاشونیه
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
چه شود. یکی از یکی دیگر ناجور تر و فرصت طلب تر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
جوش نزن اگر تو این سفره هستی که بهت میرسه و اگر نیستی سرتو از برف بیار بیرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
قیاس مع الفارق کردی! احمدی نژادو با احمدی نژاد بی تربیت وبی سواد مقایسه میکنی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ریس جمهور بعدی قد بلند وبوره
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مجلس بی خاصیت،وقت خود و ملت را برای چه موضوعات بچگانه ای هدر می رود. اگر راهکار عملی می توانید ارائه کنید وگرنه نشستن و شعار دادن کار 40 ساله شما بوده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بالاخره حقوقی که زهر مار می کنند کار می طلبد
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
افتخاری برای ظریف است که توسط این مجلس کارت زرد بگیرد و این یعنی کارش درست انجام داده است.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
شومن خوبی بودی 8سال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ماله کش اعظمی بود برای خودش
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آدم یاد چوب دو سر . . . میفته.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
جناب ظریف حرف زدن با اهالی این مجلس حداقلی که دستپخت شورای نگهبانه آب در هاون کوبیدنه چه برسه به قانع کردن آنها
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دو کارت زرد مگه نمیشه کارت قرمز؟ اصلا مجلس توانایی داره با این وزرا در بیفته؟ یا فقط کارت زرد میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
این مجلس توانایی درافتادن با گنده تر از اینهارو داره. منتهی با استیضاح یکی ار وزرا دولت از حد نصاب میفته و با توجه به اینکه شش ماه دیگه دولت تموم میشه عملا امور مملکت دچار رهاشدگی حواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ناشناس10:32 دیدی این کامنت شما هم تایید شعار بودنتان بیش نیست یا حرفی را نزنند و اگر هم میزنند باید بهش عمل کنند و الکی تلاطم سیاسی ایجاد نکنند.درگیر کردن دولت با حواشی و ایجاد آشفتگی در جامعه و تحت فشار قرار دادن معیشت مردم به بهانه های آبکی صرفا جهت نیل به پاستور و تامین منافع حزبی بیشتر نمیشه ارزیابی کرد.البته الان طوری شده که بزرگان حزبتان آشکارا بیان می کنند .
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نمایش بسه نگاهی به بازار و مسکن و بورس بنداز ببین چه کردید با ما
ناشناس
United States of America
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دکتر جون! ظریف رو آوردن ازش میدرسند برای رفع تحریم با وجود برجام چرا کار دیپلماسی نکرده. خب، در این مورد خیلی ضعیف عمل کرده اند دیگه. همه مسئله اقتصادیه.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
وکلای ملت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
حیف ظریف که وقتش رو حروم کسی مثل کریمی قدوسی بکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اح سنت بلا سنت
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مم جواد عزیز ! سلام . بهتره برگردی به دوران بی تجربگی و خامی و بری سازمان ملل قصه شنگول منگول تعریف کنی . فقط چون حق رأى ندارى ، بهتره دو تخته قالیچه و دو کیلو پسته ازونایی که به وندی شرمن دادی برای گوترش ببری !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تو هم مثل هم حزبیات فک کردی متخصص همه چی هستی که به ظریف توصیه میکنی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نه پس بهتر بود جلیلی میشد وخاطرات جبهه رو تعریف میکرد با تیم برجام
با هاله نورشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
میرزایی نزایی اینو خوب اومدی ... راسی دوستان موگرینی کجاس ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
جناب ميرزايي،بذارقاليچه وپسته لااقل بمونه واس مامردم شريف.خخخ
نام حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
این قدوسی بی درد از جان مردم ایران چه میخواهد. بهتر است ایشان به اصل خویش برگردد و دست از سر مردم ایران بردارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
قدوسي افغاني است و بايد به كشورش برگردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تو اگر دست از سر مردم برداری کافیه
نام
United States of America
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اصلا در ناجوری نمی شود بین احمدی نژاد یا روحانی یا ظریف یکی را انتخاب کرد. ولی بر فرض محال اگر تفنگ روی سرم باشد و مجبور باشم در انتخابات یکی را انتخاب کنم باز هم احمدی نژاد را انتخاب خواهم کرد. حداقل احمدی نژاد با چراغ روشن امد و حداقل خدمت سربازی و جنگ خود را در جبهه گذراند. ولی ظریف که 8 سال جنگ حتی یکروز به کشور نیامد که نکند مجبور به انجام خدمت سربازی زمان جنگش برای کشورش و نظامش شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خلایق هر چه لایق به هر حال احمدی نژاد یار امام زمانه ولی روحانی و ظریف نیستن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
یه عکس با شرت ورزشی داره احمدی نژاد؟
زارعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بعضی داخل مجلس نشسته اند و بدون توجه به شرایط واقعی میگن لنگش کن و شاید هم قصد خودنمایی و دیگر ازاری دارن ای کاش یکی از همین ها مسیولیت اجرایی داشته باشد ان وقت مشخص میشه
اما ظریف هم نباید با شخص ناشناخته ای جلسه بزاره باید سمت طرف مقابل معلوم باشد و این خطای بزرگی است
نامالف
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مجلسی ها با حب و بغض وارد مجلس شده اند اینها با دولتی ها با همین روش رفتار خواهند شد اگر دولت هم مثل اینها باشد همه چیز دولت برای اینها خوش و خوب خواهد بود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بگذارید یک نفر از خودشان رئیس جمهور شود اگر شنیدید صدا از این آقایان درامد جایزه دارد فقط بحث تبادل قدرت است دنبال درد مردم نیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اینا به فکر مردمند یا به فکر ماشین شاسی بلند و وام های جورباجور و تسهیلات انچنانی.بعد میایند جلوی دوربین برای ما فیلم بازی می کنند و یا کاری میکنند که مردم بیشتر از قبل هزینه بدهند چون هدف 1400 است
آریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اصلا نترس ظریف، تا وقتی لاریجانی و ولایتی به عنوان تصمیم گیران اصلی و پشت پرده همانند کوه پشت تو و دولتت هستند برکنار که نمیشوی که هیچ، شانس اول ریاست جمهوری هم هستی.
سانسورچی فرارو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
روحانی و ظریف سال 92 ؛ تحریم ها را برمیداریم و سایه جنگ را کوتاه میکنیم
روحانی و ظریف سال 99 ؛ در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و تحریم های فلج کننده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
سانسورچی ادرس اشتباه نده تحریم ها را انها برداشتند دوستان افراطی داخلی برنداشتند و به نحو ممکن تلاش کردند که تحریمها حفظ شود.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
این بازی هایی را که مجلس راه می اندازد باید گذاشت پای برنامه ریزی برای اتخابات ریاست جمهوری,والا سخنان آقای ظریف ,هم مستدل هم منطقی است.البته این دفعه به حساب دفعه قبل که رهبری زد تو دهنشون ,دیگه فوحش ندادند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خدایا خودت به این ظریف صبر بده، مجلسی که خودش افتخار حداقل آراء در تاریخ نظام را به نام خودش ثبت کرده و شکل گرفته حالا امده دیپلمات کهنه کاری که بارها امریکایی ها اذعان کردند سر انها کلاه گذاشته کارت زرد می دهند چقدر خنده داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
روزگار عجیب و غریبی است آن که کار می کند باید حساب پس دهد و آنکه ..............
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خیلی آدم زورش میاد از کریمی قدوسی کارت زرد بگیره صد رحمت به قهرمانی خودمون
نام
Netherlands
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ان شا الله در دولت انقلابی بعدی، جناب کریمی قدوسی (Mr. MPT) سکان وزارت خارجه رو به دست خواهند گرفت و امیییید به خدا با حضور ایشان در سپهر سیاست خارجی این مرز و بوم کاااااااار یکسره میشه و مردم خلاااااااص!!!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
جناب ظریف مثل قهرمانا حرف نزن
زندگیمونو نابود کردین
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
این محمد جواد ...
همون کسی است که در سال 55 با بورسیه شاه رفت آمریکا و در سال 58 در آمریکا جلوی بیمارستانی که شاه بستری شده بود با بلندگوی دستی به شاه ناسزا میگفت.
«نمکدان شکن»
ناشناس
France
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
چرا منفی دادید واقعیته
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
وازهمانجاپله های ترقی راباسرعت پیمود دوستان فیلم وعکس این داستان موجوده
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نوش جونش !!
البته همه اش خیمه شب بازیه بازنده اصلی ایران و ایرانیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
از خوش شانسی 4 تا کلمه انگلیسی هم بلد بود اما نقشش رو خوب بازی کرد نمی دونم در خلوتش با خودش چیکار می کنه اما خودش هم میدونه مترسکی بیش نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
احمق ملتی که بی موقع انقلاب کند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اینها هر کدومشون با چند رأی شدند وکیل و نماینده ملت؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
نامسیدمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اصلا کی اینارو نماینده انتخاب کرده؟من و هزاران هزار مشهدی دیگر نه به قدوس نه به پژمان و نه به...به هیچکدامشون رای ندادیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
جذب حداقلی سر انتخاب اینان است.
موسی
-
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
شما همون به روحانی رای دادی بسه!!!!!!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
يك وزير خارجه كاركشته اي در اين دولت پيدا شد و اين نمايندگان بيخرد بجاي مصالح كشور دنبال مشكل زايي براي كشور هستند و به دادن كارت زرد به بهترين وزير پس از انقلاب روي آورده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نتیجه کارکشتگو داریم مینینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
واقعا کارکشته اس.
همه مسئولین کارکشته هستن.
یعنی تو کارکشتگی رقیب ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ناشناس های 12ك14و13ك16 حقیقتا ظریف وزیر کارکشته است چون تا الان وزیری مثل ان نبوده که هم با خارجی ها سرکله بزنه و هم خودیهای به مراتب بهانه گیر تر از خارجی ها مذاکره کنه تا بتونه کارشو پیش ببره خداییش تنها وزیریه در ایران و شاید هم در کل دنیا که با این شرایط کار کنی.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
هرکسی برای خودش حکمرانی میکنه، آخرش وضعیتمون همین میشه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
میخواهند برای آینده ظریف مشکل درست کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تمام ترسشان از کاندیداتوری ظریف برای 1400که یه موقع انتخاب مشه.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کلا بناست کارت زرد داده شود و کاری هم به سوال و جواب ندارند .
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
این نماینده ها مانند کسانی هستند که بدون اینکه زحمتی کشیده باشند سر سفره رنگین مجلس نشسته اند و هر از گاهی با بازیهای بچگانه میخواهند خودی نشان دهند و این افراد در ادامه مخالفت با برجام و این دولت در هر حال از پاسخ های وزیر قانع نمی شند و از این مجلس جز این انتظاری نیست! ماموریت وزیر امور خارجه با سایر وزیران فرق می کند و ایشان نمی تواند به آقایان خدمات داخلی از قبیل انتصاب آشنایان آقایان در حوزه های به سمت مدیر کلی و... اقدام کند و با توجه به اکثریت نماینده های مجلس قانع نشدن آنها هیج تعجبی ندارد!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اتفاقا اگر کریمی قدوسی قانع می شد جای تعجب داشت؟!! علیرغم تمام ایراداتی که برای شخص ظریف قائلم ولی تاسف می خورم که باید پاسخگوی سئوالات افرادی در این سطح از دانش باشد
نام
Germany
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مگر كسي اجازه دادن كارت زرد به اميركبير اين زمانه بدهد؟؟؟؟
در مقايسه اميركبير يك كلمه چيني بلد بود؟
عدالتخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
درود بر دکتر ارجمند جناب ظریف بنده هم مشهدی هستم به ولله این جناب قدوسی، وپژمانفررا اصلا قبول ندارم، دیگر نمایندگان هم باچند رأی نماینده شده اند، این مجلس است؟!
نامجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اغلب اینطوره که هرچقدر تندروهایی مثل قدوسی با مسئولی مخالف تر باشن وبیشتر بهش فحش بدن نشون میده که اون مسئول پیش مردم محبوبیت بیشتری داره.
خوش بحال ظریف که بخاطر محبوبیت بیشترش کابوس اصولگراها وتندروهاست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
همش فیلم است تا مبادا ظریف بفکر کاندیداتوری 1400 باشد...جلوتر دارند ذبحش می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دقيقا نقشه از پيش طراحي شده هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خدایا خودت کاری بکن
عدالتخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مدیرمحترم فرارو
ازشما خواهش میکنم اظهارات مارااتعکاس دهید، شمارا قرآن اگر راست میگوییم، واظهار نظرقانونی آزاداست، وبه آزادی بیان اعتقاد دارید
نظرات مردم ستم کشیده راانعکاس دهید، یاحق
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
من هم چندباراین مشکل روگفتم امابازهم اکثرنظرات چاپ نمیشه نمیدونم چرادردودل مردم راچاپ نمیکنن به خداتنهاجایی که میتونیم نظراتمون روبگیم اینجاست اما...
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بنظر شما مگه قراره نماینده ها از حرف حق راضی بشند اگر حق قبول کنند خودشون باید تشریف ببرند..............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دمت گرم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تا امثال آقای کریمی قدوسی در مجلس حضور دارند مردم این کشور روی خوشبختی را نخواهند دید امثال این آقا که اول انقلاب شپش توی جیبشان پر نمی زد حالا وضعشان توپ است و از تنگدستی مردم بی خبرند و فقط منافع جناحشان برای ایشان مهم است و اینکه با اتهام زنی و استدلالهای بی پایه هدفش بی آبرو کردن دولت فعلی است نه تأمین منافع مردم
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
به خدااگریک درصدبه فکرمردم باشن اینها فقط دنبال مچ گیری ازجناح مخالف باهرشیوه ای هستن ومردم راکردن ملعبه بازیهای سیاسی به یزدان که گرماخردداشتیم کجااین سرانجام بدداشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مجلس امروز فقط نظرش جلب رضایت یک عده خاص هست. نه خدا و ملت
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
باز گلی به جمال ظریف.
شماها چیکار کردین دشنمی با کل عالم..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
جای ظریف بودم سر و تن مجلس رو کیسه می کشیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اگر این نمایندگان نمایندگان این ملت باشند بایستی رائیشان مثل رای ملت باشد نگاه کنید به مثبت و منفی ها همه چی معلومه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
با برجام بدتر از ترکمنچای رو رو برم.
معلم ناامید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بر افراط و تنگ نظری و...لع..‌
که کاسبان تحریم و فت.‌‌..سود میکنند و سهامداران جز دارایی خود را نابود میبینند و معیشت و منزلت طبقات کارگر و کارمند و...ویران شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ممالکت مال امثال کریمی قدوسی و دوستان اصولگرایش است بقیه همین که نفس میکشند از سرشون هم زیادیه!!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
جناب کریمی قدوسی: اون كسي را كه كشتيد ملت بود و مجلس ده درصدي آن را دفن کرد
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دوباره دلار خواست بياد پايين مجلس انقلابي شروع كرد.
اين مهر شما يعني خيانت در حق مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نمایندگان محترم و دولت تدبیر
تخم مرغ شانه ای 42000 تومن!!!!
صرفا جهت اطلاع
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
1- دکتر ظریف وظیفه اش دیپلماسی وتمامل بادنیاست نماینده ها کاراجرایی نکرده اند ومتوجه نیستند.
2- برجام اصلا نمرده است اگر برجام را جلیلی توافق کرده بود( که صد سال هم نمی توانست) الان امثال قاضی زاده تاج سر کرده بودنش.!!!!!!!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
حاج حشمت بیا که ۲۰۰ تومن امشب به باد نره ...
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آقای قدوسی و بکنید وزیر امور خارجه ظرف یک هفته جنگ میشه...
نام قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
چه جوری عده ای به نام نماینده مردم این حد از درک مشکلات مردم و فهم منافع ملی ناتوان هستن؟! چرا ملت بزرگ ایران باید نمایندگانی تا این اندازه کوچک و کج فهم داشته باشد؟خیلی ها باید پاسخگوی این سوال باشن. از شورای نگهبان تا حامیان رسانه ای، امنیتی و مالی این افراد و حتی رای دهندگان به آنها.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
هر کاری می کنید بکنید فقط نام خرید واکسن هم پشت عنوان جدید تجارت امور بین الملل وزارت خارجه بزارین
نام
Austria
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نماینده ای که با 20000 هزار رای شده نماینده ،بهتره که ساکت باشه و با وام 300 ملیونی خودش رو مشغول کنه.
محمود صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
عصاره فضایل شورای نگهبان
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
عزيز دو كارت زرد كه معادل قرمز است و اخراج از زمين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
جوکی به نام نمایندگان ملت..
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
این آقا و کل دولتی ها باید اعدام شن. این خواسته 80 میلیون ایرانیه
جنگ زرگری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
جنگ زرگری!
سرکار گذاشتن مردم!
دست همتون تو یه کاسه س
با این بازی های نمایشی به شعور مردم توهین نکنین
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
شما کلا بشینین اسم و فامیل بازی کنید.ببین دیگه چه اسمایی بهتره عوض بشه.شما کاری به کار مردم نداشته باشید برامون بهتره
خردمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
به سهم خود از تلاش های دلسوزانه، خردمندانه و شبانه روزی دکتر ظریف سپاسگزارم.
دکتر ظریف در این سال ها ایثار و از خودگذشتگی کرد. ایشون در عین حال که در جبهه خارجی با دیو ترامپ و تیم مخرب ب مبارزه می کرد، در جبهه داخلی نیز مورد هجوم: 1. منتقدانی که او را ماله کش نظام می دانستند و 2. تندروهایی چون کریمی قدوسی که وی را سازشکار و واداده می دانستند، قرار داشت.
ولی مردم خردمندی که الف بای سیاست و شرایط جهانی را درک می کنند تردیدی در توان و خردمندی و دلسوزی این فرزند خود ندارند. خداوندا نگه دار ظریف باش.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
از یک مجلس پوپولیست و بی سواد چه انتظاری دارید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
احسن بر ظریف
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بعضی از نماینده ها فقط کارشون اذیت کردن مردمه. فقط به خاطر اینکه معروف بشن. ولی به چه قیمتی. خدا به هممون رحم کنه
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دوستان امثال آقاي كريمي قدوسي ، انسانهاي ناب انقلابي هستند كه اينگونه ترور شخصيت ميشوند. آقاي ظريف بجز بتون ريزي دانش هسته اي چه كار بزرگي انجام داده ، دولت بزدل و ترسو بجز گراي شهادت سردار نورچشمي ، بزرگ مرد تاريخ ايران سليماني كبير ، چه كاري انجام داده ثمره اينهمه ظلالت سفره ي خالي مردم بوده. اين ترس از چه چيزي نشات ميگيره تا هر حرفي زده ميشه ميگن اينا دنبال جنگ با دنيا هستن. چرا ما مردم انقد فراموش كاريم. اينها كه با دنيا صلح كردن چي عايدمون شد بغير از فقر و گرسنگيو ... پس حافظه تاريخي مردم ما خيلي ضعيف و چون ترسوها حاكم شدن اكثريت مردم هم ترسو شدن تا كسي حرفي ميزنه ميگن دنبال جنگيد . بابا جان نترسيد. اتفاقي نمي افته . ايران كشور قدرتمنديه اگه با گانگسترها ي غربي با زبان خودشون صحبت نشه منتظر ظلالت و بدبختي و جنگهاي واقعي باشيد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اقای ظریف دفعه قبل که رفتید ادب نشید خودتون دراز کردید رفتید مجلس برای یک عده ادم که قابل صحبت نیستند نه همه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اقای ظریف صبور باشید خدا خودش از نیت شما واین کریمی قدوسی اگاهه ما درکتون میکنیم اقای کریمی قدوسی هی گره بندازین تو کار مردم بترسید از روزی که خدا یه گره باز نشدنی تو زندگیتون بندازه وبازش نکنه الهی امین
سمیاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
با سلام چون تکل رفته به فک اقایان باید کارت قرمز واخراج
كوروس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
كريمي قدوسي متوهم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کریمی قدوسی ۳۹۴۰۰۰ رای از ۲ ملیون و چهارصد هزار واجد شرایط تقریبا ۱۶ درصد تازه اگر آمار را درست بدانیم
قالیباف ۱ملیون و ۲۶۵ از ۹ ملیون ۶۵۰ هزار واجد شرایط یعنی ۱۳ درصد
این افراد چطور خود را نماینده اکثریت میدانند
اگر تک ماده شورای نگهبان نبود هیچکدام الان روی صندلی مجلس نبودند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
که چه؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بس کنید این جلف بازی ها را کارت قرمز، زرد
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv