bato-adv
کد خبر: ۴۳۹۷۶۵
کارشناسان بازار خودرو تصمیمات شورای رقابت را بررسی کردند

صنعت خودرو زمین می‌خورد/ کارِ دلال‌ها نیست/ اگر پراید به ۶۰ میلیون تومان برسد حاضرم در اسید حل شوم!

صنعت خودرو زمین می‌خورد/ کارِ دلال‌ها نیست/ اگر پراید به ۶۰ میلیون تومان برسد حاضرم در اسید حل شوم!
"هیچ منطق اقتصادی بر تصمیمات شورای رقابت حاکم نیست مگر اینکه ادعا کنند که خودروسازان در بیان زیان ۴۰ هزار میلیاردی دروغ گفته‌اند و در نتیجه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هم که صورت حساب‌های مالی را تائید کرده دروغ گفته‌اند."
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرارو- روز گذشته شورای رقابت تصمیم نهایی درباره قیمت خودرو و روش جدید پیش فروش خودرو‌ را اعلام کرد. رضا شیوا رییس شورا از رشد ۱۰ درصدی و ۲۳ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا خبر داد.

تعیین روش‌های فروش دو خودروساز از دیگر مصوبات ستاد تنظیم بازار بود. براساس این مصوبه سه روش شامل فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش تا یک سال و مشارکت تولید در نظر گرفته شده که در دو روش اول سود مشارکت صفر است.

در روش فروش فوق‌العاده که تحویل سریع است، یک هفته سایت برای نام‌نویسی باز خواهد ماند. پس از اتمام مرحله ثبت‌نام و اخذ وجه، خودرو‌ها در بازه زمانی سه ماهه بدون سود مشارکت به مشتریان تحویل داده می‌شود. اما اگر تعداد متقاضیان در این فرآیند بیشتر از تعداد خودرو‌های قابل عرضه باشد، قرعه‌کشی انجام می‌شود.

رضا شیوا، علت اتخاذ این تصمیم را "بالابودن تقاضا نسبت به عرضه" و "تلاش برای توزیع عادلانه خودرو" اعلام کرد.
 
محدودیت هایی نیز برای خریداران خودرو در نظر گرفته شده است. رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: «ثبت‌نام‌کنندگان باید حتما بالای ١٨‌ سال و گواهینامه رانندگی داشته و در گذشته نیز از خودروی ثبت نامی استفاده نکرده باشند. همچنین کسانی که پلاک جاری دارند، نمی‌توانند خودرو ثبت‌نام کنند و اگر خودرویی از زمان تحویل تا سه ماه به گارانتی اولیه نرود، گارانتی آن باطل خواهد شد و سند خودروهای ثبت نامی تا یک ‌سال در رهن قرار می‌گیرد.»

تصمیمات تازه شورای رقابت در حالی اتخاذ شده که قیمت خودرو در بازار با افزایش سرسام آوری روبه روشده است. حال سوال این است که این تصمیمات چه تاثیری در بازار خواهد داشت؟

صنعت خودرو زمین می‌خورد/ اگر پراید به ۶۰ میلیون تومان برسد حاضرم در اسید حل شوم!صنعت خودرو زمین می‌خورد

امیرحسین کاکایی کارشناس بازار خودرو نیز در این باره به فرارو گفت: "تصمیمات شورای رقابت وضعیت بازار را بدتر از قبل می‌کند. صنعت خودرو را هم زمین خواهد زد."

او با اشاره به تصممیمات شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو افزود: «افزایش قیمت‌های تصویب شده نسبت به بهمن ماه سال ۹۷ است در آن زمان قیمت پراید حدود ۳۸ میلیون تومان بود، از بهمن ماه ۹۷ تا بهمن ۹۸ دست کم ۴۰ درصد تورم داشته‌ایم. قیمت جدید محصولات سایپا ۲۳ درصد افزایش داشته است این یعنی اینکه ۱۷ درصد کمتر از نرخ تورم. در واقع ۱۷ درصد زیان تثبیت شده در این تعیین قیمت وجود دارد. از طرف دیگر قرار است خودرو‌ها تا پایان امسال با قیمت‌های جدید عرضه شود. در سال جاری هم پیش بینی تورم تا ۴۰ درصدی وجود دارد که این رقم هم باید به رقم قبلی اضافه شود. یک فصل هم در این میان سپری شده است که می‌توان تورم تقریبا ۱۰ درصدی برای آن در نظرگرفت. اگر از همین امروز قیمت‌های جدید اعمال شود دست کم ۲۷ درصد به زیان خودروسازان افزوده می‌شود. این رقم هم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است. این در حالی است که تا پایان سال گذشته نیز خودروسازان ۴۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته‌اند.»

او افزود: «سوال این است ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان را چه کسی باید جبران کند؟ بانک‌ها هم دیگر تسهیلات نمی‌دهند سال گذشته ۵ هزار میلیارد تصویب شد که بانک‌ها به خودروسازان کمک کنند که آن رقم هم کامل پرداخت نشد. تجدید ارزیابی هم پارسال انجام شد و جایی برای تجدید ارزیابی وجود ندارد. اموال مازاد هم پارسال واگذار شد، مگر اینکه حالا چوب حراج بزنند و یک سری از زمین‌ها و سوله‌ها را هم واگذار نمایند.»

این کارشناس خودرو از مشکلات دیگر این صنعت سخن گفت و افزود: "غیر از تصمیمات عجیب شورای رقابت، خودروسازان با محیط زیست و سازمان استاندارد درگیراند. آقای کلانتری پایش را در یک کفش کرده، یورو ۵ را پیاده کنید و خانم پیربخت هم می‌گوید استاندرد‌ها ۸۵را پیاده کنید؛ همه این‌ها هزینه دارد. اجرای این موارد باعث حذف پراید و پژو ۴۰۵ می‌شود. تنها خودرو‌هایی که با اغماض شاید بتوان گفت تولید آن‌ها برای خودروسازان به صرفه است. "

او ادامه داد: «با این وضعیت صنعت خودرو نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است که وجود ندارد، در نتیجه باید منتظر کاهش ظرفیت تولید در خودروسازی‌ها هم باشیم. تصمیم شورای رقابت فقط به سرمایه‌گذار‌ها تضمین می‌دهد که حداقل ۲۵ درصد سود بیشتر ، از خرید مستقیم از خودروساز خواهند داشت، در نتیجه این حالت هیجان بیشتری در بازار ایجاد می‌شود.»

کاکایی قواعد تازه خرید خودرو توسط مردم را نیز تکراری دانست و گفت: "در دو سال اخیر انواع روش‌ها را به کار برده‌اند که توزیع خودرو را تنظیم کنند. انواع اقدامات را انجام دادند که در فروش‌های فوری و اینترنتی هکر‌ها نتوانند وارد شوند و دزدی صورت نگیرد. اما این روش‌ها همه شکست خورده‌ و تکراری‌اند."

این کارشناس اقتصادی معتقد است: "هیچ منطق اقتصادی بر تصمیمات شورای رقابت حاکم نیست مگر اینکه ادعا کنند که خودروسازان در بیان زیان ۴۰ هزار میلیاردی دروغ گفته‌اند و در نتیجه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هم که صورت حساب‌های مالی را تائید کرده دروغ گفته‌اند."

او افزود: "از طرف دیگر یورو ۵ کردن خودرو‌ها و رعایت استاندار‌ها پول می‌خواهد، سازوکار فنی دارد، قطعه جدید می‌خواهد و هزینه زیادی می‌برد. به راحتی که نمی‌توان روند تولید خودرو‌ها را تغییر داد. آقای شیوا گفته‌اند ۵ درصد هم برای دور زدن تحریم‌ها در نظر گرفته‌اند، این حرف در حد شوخی است. چگونه با ۵ درصد می‌توان تحریم‌ها را دو زد این ۵ درصد حتی هزینه حمل‌ونقل برای دور زدن تحریم‌ها هم نیست."

کاکایی در پایان تاکید کرد که سیاست‌های جدید شورای رقابت صنعت خودرو را زمین می‌زند.

صنعت خودرو زمین می‌خورد/ اگر پراید به ۶۰ میلیون تومان برسد حاضرم در اسید حل شوم!اگر پراید به ۶۰ میلیون تومان برسد من حاضرم در اسید حل شوم!

فربد زاوه کارشناس بازار خودرو نیز در این باره به فرارو گفت: "نکته مهم این است که شورای رقابت نهادی فراقوه‌ای است ولی فراقانونی نیست. در قانون اساسی دو نهاد تعریف شده است که ناظر پولی کشور است. این دو نهاد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هستند. سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار زیر نظر این وزارت‌ اقتصاد است. اسنادی که این دو نهاد صادر می‌کنند مورد تائید دولت، حکومت و کل دنیاست بانک مرکزی مطابق این اسناد به وضعیت پولی شرکت‌ها رسیدگی می‌کند."

او ادامه داد: «شورای رقابت خیلی شفاف می‌گوید من گزارش‌های این نهاد‌ها از وضعیت خودروسازان را قبول ندارم. این در حالی است که وزارت اقتصاد صورت‌های مالی این شرکت‌ها را پذیرفته است. بورس پذیرفته این‌ها ورشکسته و زیان‌ده هستند، بانک مرکزی به علت ورشکستگی جلوی تسهیلات این شرکت‌ها را گرفته است، اما شورای رقابت این موارد را قبول ندارد و می‌گوید خودروسازان سود می‌کنند.»

زاوه گفت: «معنای تصمیم امروز شورای رقابت تشدید زیان در شرکت‌های خودروسازی، عدم عودت بدهی‌های معوق مالی چه به قطعه‌سازان و چه به شبکه بانکی، آغاز دوباره فعالیت ماشین تولید زیان و تشدید تورم در کل کشور و بغرنج شدن ماجراست.»

زاوه افزود: "حالا این سوال مطرح است که اگر فرمول شورای رقابت اجرا شد و قیمت ماشین پایین نیامد آن وقت با شورای رقابت و آقای شیوا چه کنیم؟"

این کارشناس خودرو به تندی از تصمیمات شورای رقابت و به ویژه رضا شیوا رییس این شورا انتقاد کرد و گفت: «تصمیم شورای رقابت نه تنها جواب نخواهد داد بلکه اوضاع را به شدت بغرنج خواهد کرد. ابتدای سال ۱۴۰۰ دوباره شرکت‌های خودروسازی با زیان وحشتناکی مواجه می‌شوند. دوباره تجدید ارزیابی می‌کنند و دوباره تورم را در کشور تعمیق می‌کنند. ۱۸ ماه پیش هم همین فرمول اجرا شد و به جایی نرسید آقای شیوا هنوز پاسخ نداده که چرا آن زمان موفق به کنترل قیمت خودرو نشد؟ چرا طرح هایش شکست خورد؟ من می‌گویم بازهم شکست خواهد خورد اگر نخورد اصلا بیاید من را در اسید حل کند. اگر پراید به ۶۰ میلیون تومان برسد من حاضرم در اسید حل شوم. ولی اگر نرسید با آقای شیوا چه کار باید کنیم؟»

زاوه افزود: «این مدیریت اقتصادی با اقداماتش کار را به اینجا رسانده که تورم جان مردم را به لبشان رسانده، بعد همین مدیران پرسشگر شده‌اند، در حالیکه باید پاسخگوی تصمیمات و اقدامات خود باشند.»

این کارشناس خودرو درباره مواضع مقامات قضایی به ویژه رییس قوه قضائیه درباره برخورد با دلالان گفت: «امیدوارم آقای رئیسی یکبار برای همیشه داستان دلالان را بشکند. ما در مورد سکه دیدم که طرح این مسائل بیشتر پروپاگانداست. خزانه کشور حراج شد و سکه از یک میلیون تومان حالا به هفت میلیون تومان رسیده است. دلار ۳۴۰۰ تومانی هم به هفده هزارتومان رسیده است. متاسفانه به جای دستگیری مدیرانی که با سیاست‌های خود اموال ملی را نابود می‌کنند تعدادی دلال را دستگیر می‌کنند. امیدوارم آقای رئیسی یقه تصمیم گیران را بگیرد. آقای رحمانی وقتی وزیر شد پراید ۳۰ میلیون تومان بود او قول داد که بازار را تنظیم کند علی‌الحساب قیمت پراید ۹۰ میلیون است ایشان می‌گفت با حقوق مردم شوخی ندارند ما که نفهمیدم منظورشان از حقوق مردم چیست؟»

او افزود: «امکان ندارد این وضعیت کار دلالان باشد. سال گذشته ۸۰۰ هزار اتوموبیل فروش رفته است. به گفته آقای شیوا این کار هشت نفر است. اگر اینگونه است یعنی هر فردی ۱۰۰ هزار دستگاه به فروش رسانده است. حداقل ۱۰۰ میلیون گردش حساب برای هر خودرو می‌توان در نظر گرفت که مجموعا هر نفر می‌شود ۱۰ هزار میلیارد گردش مالی این افراد. چطور نمی‌شود این میزان گردش مالی را شناسایی کرد. اگر حرف آقای شیوا درست باشد باید با رییس بانک مرکزی برخورد شود که چطور این میزان پولشویی اتفاق می‌افتد اما او آن را شناسایی نمی‌کند. مالیات این ۱۰ هزار میلیارد تومان کجا رفته است؟ اگر ادعای آقای شیوا درست است قوه قضائیه باید به بانک مرکزی دستور دهد و گردش حساب این افراد را افشا کند.»

به گفته این کارشناس خودرو "این حرف‌ها بی‌راه، تبلیغاتی و برای فرار از پاسخگویی است. وضعیت اقتصادی کشور به دلیل سوء مدیریت، ناکارآمدی و بی کفایتی مدیران دولت به وضعیت اسفناکی رسیده است. "

زاوه با اشاره به اینکه در حال حاضر در بازار رکود وجود دارد گفت: "مردم از کجا بیاورند پراید ۹۰ میلیونی بخرند. این وضعیت زنگ مرگ شرکت‌های خودروسازی است. با توجه به حجم بالای بدهی این شرکت‌ها به مردم، قطعه‌سازان و شبکه بانکی تاثیراش در اقتصاد وحشتناک خواهد بود."
bato-adv
Hasan
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
متاسفانه همه بدنبال علت وعلل در خارج از سیستم هستند درحالی که تعیین کننده قیمت وگرداننده بازار خودرو شرکتهای ایران خودرو وسایپا توسط کارگزارها ودفاتر غیر رسمی درسطح شهرهستند درواقع تعیین کننده قیمت خودرو سازان هستند نه دلالان......دلالی وجود ندارد
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
اگه یه صنعت ، بدون حتی رقیب داخلی و خارجی ، با این همه مشتری که برا یه خودرو با این مشخصات . . . . جلو جلو میخرن و صف میکشن باز ، این همه ضرر میده !!!! تو رو خدا ... تا مردم هم خودرو های بدرد نخور !!! خارجی بخرن و این شرکتهای محترم ه بیچاره هم این همه ضرر ندن ن ن ن ، بابا گناه دارن بیچاره . . . هم این همه زحمت بکشن ، هم ضرر به دن ن ن ن . . .
وحید
Germany
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
من از خبرنگاران بی طرف خواهشمندم کاری بکنند شماهایی که سر در میارین ۱ چرا دولت تا این اندازه پشتیبان خودروسازان است ۲صنعت خودرو انحصاری است یا ملی۳اگر شخصی است پشت پرده مافیای خودرو چه کسانی هستند۴چرا واردات خودروهای خارجی ممنوعه ۵چرا باید بخاطر اولتیماتور به خودروسان وزیر یک کشور عوض بشود۶اگر یک ملتی نخواهند سازمان خودروسازی با اینهمه اختلاس و زیانده ومافیابازی داشته باشند چکار باید بکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بایدبامافیای خودروبرخوردبشه.
ااام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
حلبی کیلوی چنده شده ۹۰میلیون بازمشتری داره خاک برسرمان شده خبرنداریم.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۹۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اون صنعتی که محصولش تولید پراید در قرن 21 باشه همون بهتر که نیست و نابود بشه چون ننگ بشریت و مایه خجالته.
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
منم جا مدیر این شرکت بودم پراید رو تولید میکردم طولید با خرج کم و سود بالا ملت احمق مثل تو و من که میرن میخرن منم جاش بودم از حماقت ملت استفاده میکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
حرف حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
شما اگر منابع فدرال رزرو آمریکا رو هم به این آشغال سازهای ایران خودرو و سایپا بدی باز ضرر میدن چون اصلا هدفشون سودآوری نیست بلکه غارته.
حمزه
India
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
مردم از کجا بیاورند پراید ۹۰ میلیونی بخرند ؟؟؟؟؟؟ شما همین الان سایت ثبت نام سایپا رو باز کن ببین چه اتفاقی میوفته ... تا ابله در جهان باقیست مفلس در نمی ماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
نه بابا ابله نیستن بلکه صاحب نمایشگاه خودرو هستن و منتظر هستن نمایندگی ها فروش بزارن تا با قیمت پایین تر بخرن و بالاتر به مشتری بفروشن. 80 درصد اقتصاد تو ایران به این شکل خلاصه شده که ارزونتر بخر گرونتر بفروش تا سود کنی! با این تفکر باید هم اکثر شرکت های تولیدی ورشکست بشن و دلالها در اقتصاد جولان بدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
چه گرفتاری شدیم ما . مرزها رو سالهاست که بستن و گذاشتن بدون رقابت هر بلایی سر مردم بیارین . الان پررو پررو می گین کی باید جواب ضرر ما رو بده !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
وزیر صنعت دولت یازدهم نعمت زاده بود که در سال آخرش که داشت میرفت گفت به جای هر چیزی که وارد میکنیم باید مدیر وارد کنیم! ببین چه گند و کثافتی در این سیستم بوده که وزیر خودش خواستار واردات مدیر میشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تحلیل آبکی و تسویه حساب های شخصی و مایه گذاشتن از مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
کارشناس خارجی بیارید و پراید رو بدید قیمت جهانی بگذاره! اگر قیمتش به ریال بیشتر از 30 میلیون شد من میرم تو غار رندگی میکنم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
قیمتش قطعا همین ۹۰ میلیون خواهد شد. قیمت جهانی چیه؟ قیمت را با کارگر ایرانی حساب می‌کنی یا چینی؟ خط تولید ۳۰ ساله را در نظر میگیری یا سر سال به روز شده؟ افق تولید کجاست؟ کشور ۸۰ میلیونی ایران و شاید عراق یا کل دنیا؟ نوسانات شدید قیمت مواد اولیه را در نظر گرفته میشه ؟
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
وقتی هشدار می دادیم که اجازه ندهید با دو تا تحلیلگر سفارشی فلان روزنامه روابط خارجی کشور بیشتر از این به هم بخوره و درامد نفتی کشور کاهش پیدا نکنه به خاطر همین روزها بود. حالا ذخایر ارزی کاهش یافته و کرونا هم سر بار شده و هیچ انظباط و کاهش رانت و سود و حقوق نجومی و کاهش اختلاس و شفاف سازی در بودجه و کسری بودجه کشور دیده نمی شود. حالا فصلی است که ترامپ به راحتی می تواند تخمی که سال گذشته با ندانم کاری و غرور ما یعنی تحریم دارمد نفتی دولت کاشت را امسال به صورت عجیبی درو کند. به هر حال عدم استفاده از خرد جمعی و غرور نتیجه ای بهتر از این ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
منظورتان انضباط هست؟
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تاز زمانی که واردات خودرو ازاد نشود اتفاقی نمی افتد. برای واردت خودرو هم باید نرخ ارز حقیقی شود. برای نرخ ارز هم باید خیلی ها عوض شوند. امسال علاوه بر کرونا که درامد صادرت پتروشیمی و فراورده های نفتی و صادرات غیر نفتی را نصف بهار سال گذشته کرده درامد ارزی حاصل از سفر ایرانیان خارج از کشور برای نوروز و بهار هم چند ماه هست صفر شده و درامد توریستهای خارجی و به خصوص زوار کشورهای عرب خلیج فارس و عراقی هم قطع شده و جتی درامد صادرات بنزین هم قطع شده و حتی درامد دولت از فروش بنزین داخلی هم کاهش یافته و کاهش مالیات و.... سال بسیار دشواری را پیش رو قرار داده. با تغییر افراد اتفاق خاصی نمی افته . سیاستهای را باید بازنگری کرد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
چقدر عالی گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
در اقتصاد باز همراه با نظارت نیازمند مشارکت همه هست. یادتونه سر یک کارت خوان گذاشتن تو مطب دکتر ها چه الم شنگه ای به پا شد؟ همین الآن اگه میوه یه ذره گرون بشه میرن یقه میوه فروش را میگیرن بدون اینکه بدونند طرف چقدر اجاره خونه و اجاره مغازه میده. واردات خودرو آزاد بشه اولین ضررش به کارگری وارد میشه که داره اون جا کار می‌کنه. سرمایه گذاری خارجی هم که نداربم،‌ طرف رسما بدبخت میشه.
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
در دوسال گذتشه نقدینگی ریالی ناشی از کسری بودجه یعین خرج کردن بیشتر از دخل و سودهای موهوم بانکی دو برابر شده. ایا تولید نفت دو برابر شده؟ ایا تولید خودرو و تولیدات کشاورزی و صنعتی دو برابر شده؟ ایا درامد ارزی کشور دو برابر شده؟ ایا درامد جهانگردی و توریست کشور دو برابر شده. تازه این همه داستان نیست. وقتی نقدینگی ریالی دو برابر می شود بدلیل ثابت بودن نیازهای غذایی و اولیه کشور قیمت سایر کالاها که کمتر حیاتی است مانند خودرو و لوازم خانگی و.... به دلیل کمبود فیزیکی خیلی بیشتر از دو برابر افزایش می یابد. دارید در ماشین و طلا و در اینده ارز می بینید. تمام تدبیر دولت و اقای همتی در رونق دادن کاذب بورس هست که بلکه این نقدینگی برای این چند ماه باقیمانده دولت تدبیر بره تو بورس. حالا بعدش و مردم و دولت در اینده باید چه چور با این فاجعه بورس پفکی کنار بیایند دیگر به این دولت و مسئولان اقتصادی ان مربوط نیست چون دیگر قطعا وزیر و رئیس نخواهند بود و با سکه های 12 میلیونی ناشی از مدال خدمت در انور اب دارند بورس تجصیلی و سفارت خود را می گذرانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
این نقدینگی کاذب مربوط به الآن نیست. بیماری خود شیفتگی و مدرن سازی ایران ظرف ۲۰ سال شاه که فقط باعث انفجار جمعیت در تهران و روی آوردن به زندگی لوکس در تهران بدون پیشرفت اساسی در بقیه نقاط کشور شد، در ادامه به بیماری‌ پخش پول بدون پشتوانه و پوپولیسیم احمدی نژادی بدون توسعه صنعتی تبدیل شد. در نهایت هر دو دولت به خاطر بیماری هلندی اقتصاد حاصل از درآمد سرشار نفت و کاهش آن در اواخر دوران خود کینه و یاس را به جا گذاشتند.
قطعه ساز
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
وقتی همه چی ده برابر شده چجوری انتظار دارید پراید یا هر وسیله دیگه ای به قیمت ۳ سال پیش باشه؟
شما خونه ات رو به قیمت قبل هر وقت فروختی بعد بیا بگو خودرو هم ارزون باشه!!!
ملتم زرنگ شدن
بده نخر خوب مجبوری مگه الان میگن واردات ازاد بشه واردات ازادم بشه با این قیمت دلار یه ماشین ۳ هزار دلاری حداقلش ۷۰ ۸۰ تومن درمیاد با سود دلال مربوطه اش !
بعد لوازم یدکی اش رو چه خاکی به سرت میریزی؟
دیاکو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
حالا من خونه دارم گرون میفروشم اون بدبخت کارگری که ماهی یک و پونصد میگیره و تنها سرمایه اش همینه که تا ده برج نمیبرذش اون چیو بفروشه گرون حاجی ناموسشو اگه قانون حاکم باشه گه میخوره اون که بخواد گرون بفروشه گه میخوره اون خودرو سازی که فرغون بفروشه 100ملیون ملت به بالا رفتن قیمت واکنش نشون میدن پس میخوای خونه شو بفروشه صد تومن مث سه سال پیش بعد بره باش پراید بخره خونه ای که روزی پول پنج پراید بوده فقط دولت باید گرون بفروشه هر کنش واکنشی داره بی عرضگی دولت تو مهار قیمت ربطی به ملت بدبخت نداره هر چند یه خرایی هم پیدا میشن از این پولا میدن
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
شما برا لوازم یدکی نگران نباش، چین هنوز نمرده. سالی 30 هزار نفر در جاده ها کشته میشن که حداقل 30 هزار خانواده رو نحت تاثیر قرار میده و گاهی نابود میکنه که همش بخاطر تفکر چندش آور اقتصادی امثال شماست. نخیر قربان شما هم باید در روز قیامت پاسخگوی کشته شده ها باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اقای ۱۵:۲۳
شما هر وقت فهمیدی که پراید ماشین جاده نیست که بندازی تو کوه و کمر که کشته ندین خودرو ساز هم اون دنیا جواب گو هست!
هم میخان مفت باشه هم تمام استاندارد های روز دنیا رو داشته باشه!
انگار حالا جاده های المان رو داریم اینجا
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
برادر قطعه ساز من هم مثل جنابعالی قطعه ساز بودم ولی به لطف مافیای شکل گرفته دراین صنعت فرغون سازی بعداز25 سال زحمت ورشکست شدم شماهم تا دیر نشده به نظرم برو یک شغل حسابی برای خودت دست وپا کن که اقلا لگد پرانی مافیای خودرو ونفرین مردم بدرقه راحت نباشه، بر برادران ره که می‌روی به ترکستان است.
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
من خونمو به قیمت سه سال پیش میفروشم به شرط این که بتونم یه خونه با قیمت سه سال پیش بخرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
تازه تو جاده عین بنز هم میرن!
ناشناس
Germany
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آقای 15:51
بنظرت پراید 60 میلیونی مفته؟ و آیا قیمت پراید بشه یک میلیارد تومن در اینصورت به طور خودکار دارای استاندارد جهانی میشه؟ نه قربون شکل ات 30 ساله پراید تولید میشه و 30 سال دیگه هم تولید میشه و ما مجبوریم برای زدن به کوه و کمر از بین پراید هاش بک و پراید 132 و پراید 131 و پراید وانت یکیشون رو انتخاب کنیم، متاسفانه در بین گزینه ها نه بنز هست و نه تویوتا و نه ... .
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بورس به سقفش رسیده و نزولی شده. زرنگها و انها که به رانت اطلاعاتی دسترسی دارند فوری دارند سهام خود را نقد می کنند و به بازارهای موازی که دارای ارزش ذاتی و نقدشوندگی هستند مانند طلا و ارز و خودرو روی می اورند. ان مردم ساده دل و طماع هم چهار روز دیگر وقتی اصل سرمایه خودشان در بورس نصف شد می ایند جلوی بانک مرکزی و می خواهند که از پول بیت المال ضرر انها جبران بشه و نهایتا مسئولین هم مانند موسسات اعتباری برای ساکت کردن انها پول ملت را به حسابشان می ریزند. خلاصه سرمایه ملت میره انور اب و اقازاده ها بیشتر لایو می گذارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بورس سقوط کنه محشر کبرا بر پا میشه! همین الان وزیر کشور تهدید کرده هر کی علیه بورس حرف بزنه باهاش برخورد میکنیم! یعنی اوضاع خیلی خرابه!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ناشناس ۱۱:۱۹ گل گفتی و دقیقا" این اتفاق خواهد افتاد.
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
این بار جبران در کار نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
شما که از صدر تا ذیل در ضررید چرا تعطیل نمی کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دلیلش روشن است: حقوقها و درآمدهای نجومی ! اینها میگویند شرکتهای خودروساز ورشکسته اند اما نمیگویند در این شرکتهای به اصطلاح ورشکسته چرا مدیرانش باید حقوقها و مزایای بسیار هنگفت بگیرند؟ حتی امسال خبر رسیده که افزایش حقوق کارگرانش هم بسیار بیشتر از حد رمسی صورت گرفته! آیا شرکتی که زیان ده است می تواند این گونه ولخرجی کند؟ گذشته از این تقریبا هشتاد درصد خودروهای تولیدی این دو خودروساز با نرخ آزاد در بازار به فروش میرسد. یعنی آن دلالی که الان دارد خودرو صفر مدل 999 به قیمت نجومی میفروشد نه ثبت نام کرده نه از شخص دیگری خریده بلکه مستقیم از کارخانه گرفته!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
کاملا دروغه
چطور ممکنه بهای تمام شده پراید تو بالاترین رقم بیست میلیون باشه بعد کارخونه ۵۰ بده بعد ضرر ده هم بشه؟؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
این ناشناس 11:13 کاملا از جیک و پوک خودروسازها خبر داره! همه حرفاشو تایید میکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
برای این که سالی یک میلیون ماشین تولید می کنند شما هم سوار میشی.
کجای دنیا هر کارگر کم سواد یا جوان بیکاری پراید زیر پاشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آرزوی قلبی ماست که صنعت خون آشام خودرو ورشکست شده و ایران خودرو و سایپا برای همیشه تعطیل شوند
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آخر جوان 18 ساله چه نیازی به خودرو دارد؟! اگر آنقدر پول دارد که برای تفریحات سالمش خودرو بخرد، برود از بازار آزاد بخرد!
موضوع این است که تصمیم گیرندگان اصلا دغدغه و انگیزه ای برای عدالت ورزی ندارند!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
یاد فیلم مارمولک افتادم : اخه این جوان ننه مرده چه کند ؟ اخه همه که امکانات فضانوردی ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آقا ببندید در این کارخونه های لگن سازی رو .... ماشین خارجی وارد کنید مثل عراق و لبنان و ترکیه تا جان و مال مردم در امان باشه ...
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ما چیزی به نام صنعت تولید خودرو یا مرغ یا گوشت یا دارو و.... نداریم. هر چه هست فقط مونتاژ با بالاترین پرت سرمایه و پایین ترین بهره وری است که انهم با نفت تامین می شد. وقتی تمام دان مرغ و علوفه و کنجاله و جو و پودر استخوان و داروها و واکسن های دامی و مکمل های غذایی دامها و.... از خارج در حجم ده و بیست میلیون تنی وارد می شود دیگر اسم این که نمی شود تولید مرغ و گوشت قرمز و ماهی. دارو هم همین است. وقتی 95 درصد مواد اولیه دارو از خارج تامین می شود و ان 5 درصد هم اب هست و شرکتهای داروسازی! مانند خودرو سازی! فقط انها را سر هم و بسته بندی می کنند که دیگر تولید نیست. در همه اینها بسته شود به مراتب برای اقتصاد کشور بهتر است. صاحبان این انحصارها هم فوری می گن ما تولید کنند ه هستیم و نیروی کار ما بیکار می شود! در حالیکه قطع بدانید اگر در این بنگاههای انحصار و رانت و بخور بخور بسته بشه و خون اقتصاد را نخورند خود اقتصاد ایران بهتر حرکت می کنه و برای چند برابر کارکنان این بنگاهها کار همراه با درامد مکفی در مشاغل با مزیت اقتصادی بوجود خواهد امد. مگر سویس و نروژ و تایوان و.... که از ثروتمند ترین کشورهای دنیا هستند تولید کننده خودرو یا مرغ و گوشت و تخم و مرغ هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
این کارشناسان به خودروسازان وصلند ظاهرا
اصلا دغدغه مردم را ندارند
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
کاملا درسته
نمونه عرض کنم خدمتتون
شرکتهای دانش بنیان که روش جدید راهزنی اقتصادی شده
در یک نمونه کلی منفعت وتسهیلات گرفتن که یک نوع سنسور تولید کنن پس ازتحویل یدونه شکافتیم حتی مارکmad in China رو نکنده بودن پس از اعمال تحریمها وکمبود واردات همون رو نفرستادن گفتن داریم رو اختراعش کارمیکنیم
یعنی شما یه دفتر بزن یه جنس خارجی رو انتخاب کن کمی رانت چاشنی کن کلی دادوبیداد حمایت ازجنس داخلی سر بده کلی وام وتسهیلات وقراداد سودده بگیر بقیه رو بسپر به دلالها درصد خودت رو بردار درصد بازرس فنی کارفرمای دولتی یا خصوصی روبده برو حالشو ببر .... دیدم که میگم وشدید دنبالشم این کاررو بکنم گورپدر تولید کننده ومخترع واقعی ... ده سال سالم کارکردم دیگه بسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
صنعت غیر رقابتی آخرش به زمین میخورد صنعت خود رو هم در ایران خیلی وقت است که به زمین خورده فقط یک گروه مافیایی ورانت خوار جنازه این صنعت را بر روی زمین می کشند تا به منافع خود برسند تنها راه چاره آزاد کردن ورود خودرو بدون انتقال عرض میباشد
امیر
United States of America
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
عرض نه استاد! ارز!
ناشناس
Thailand
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
خودرو کالایی است که نه واردات قاچاق آن امکان دارد و نه ساخت آن در کارگاه و کارخانه توسط هر سرمایه داری. برای سر و سامان دادن به قیمت خودرو تنها راه حداقل تولید به اندازه نیاز جامعه است.
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تمام این بدختی ها به خاطر سود کلان حاصل از گمرکی خودرو برای دولت و قاچاق خودرو برای سپاه هست.
و به هیچ وجه هیچ کدام حاضر به بی خیال شدن همچین رقمی بالایی نخواهند شد و هر از چند گاهی به بهانه حمایت از صنعت خودرو و گارکران شاغل در آن هم به قیمت خودرو های داخلی اضافه میکنند تا هم از توبره خورده باشند و هم از آخور و خدای ناکرده چیزی از دستشان در نرود.
شما هم مثل بقیه کامنتها تایید نکن ولی این مساله را همه میدانند.
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
افتضاح مدیریتی در ایران در همه عرصه ها بیداد میکند . چه جانها و زندگی ها ارزشمند که به خاطر ضعف ساختاری اموزش و مدیریت از بین نمی رود و چه اقتصاد خانواده هایی که به خاطر ضعف مدیریت افتصادی مدیران کار نابلد نابود نمی شود. از هنر مدیران اقتصاد و بانک مرکزی که بازار اقتصاد و بورس ایران را شرطی کردند حالا به مخص اینکه حتی برای یک روز بورس نتواند سود موهوم سه تا 5 درصدی بدهد ناگهان برای همان روز بازار های موازی بالا می کشند.
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تا حالا هم که کشور کمی ظاهرا اداره می شد نتیجه باقیمانده های کادرهای کارشناسی و بدنه مدیریتی دانش اموخته قبل از انقلاب فرهنگی بود. الان با بازنشسته شدن ان کادرها هر چه مدیر و کارشناس داریم نتیجه سیاست مشعشع نخست وزیر ده شصت در خودی کردن و سهمیه ای کردن اموزش عالی کشور است که به بار نشسته و اول از همه خود ان نخست وزیر قربانی این ناشایسته پروری و ظلم اشکار به افراد درس خوان کشور شده. ایا در صنعت و مدیریت و سیاست و بهداشت و سیاست خارجی و ... کشور انتظار بیشتری دارید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
احسن.عالی و بسیار منطقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
تازه همین ته مانده کنکور هم میخوان جمع کنند
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خدا کنه زمین بخوره این صنعت خودرو سازی. ایشالا پا نگیره. جز مرگ و میر برای مردم چیزی نداشته با این خودروهای آشغالشون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
جانا سخن از زبان ما میگویی...
آمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
حداقل 20 نفر رو میشناسم که بخاطر قیمت و کیفیت کم خودرو نمی خرن !!!
مگه طرف دیوونه شده اینهمه پول بده پراید سوار بشه؟ تاکسی و آژانس بگیره که هم دردسر ترافیک نداره و خرج های اضافه و راحت تره !!!
ج
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
چین خودرو و چین سایپا رو تعطیل کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ضرر رو مردم بدهند؟!!!!!!!کمتر توش بخور بخور باشه و بجای ملاک فلال و فلان برا سمت دادن چند نفر کارشناس بیارین با دنیا هم جنگ نکنید همه چیز درست میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
همین دو تا شرکت، کارخونه هاشونو ببرن چین هم قیمت خودروهاشون ارزون تر در میاد هم کیفیتشون بیشتر میشه!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
يه چيزي مي شنوي و ميگي.
شما شغلت چيه؟ توي شغلت شانه به شانه فورد و حنرال موتورز(در مقياش مقايسه با صنعت و حرفه خودت ميگم) قادر به رقابت هستي؟ خودروسازي ساخت موشك و اينها نيست بحث منفعت-هزينه و قيمت تمام شده و اخذ مصوبه و استاندارد و كلي تاييديه تست از مراكز معتبر اروپايي با كلي هزينه(بدليل تحريم تازه بايد با كلي هزينه كرد عجيب و غريب انجام داد) هست و..
توي توليد موشك و .. نه تاييديه مي گيري، نه تست مي كني، نه به كسي در خصوص منفعت-هزينه پاسخگو هستي، نه بودجه بندي خاصي داري، نه مشخصه كه فرضا بردش بايد 5 كيلومتر باشه ولي 2 كيلومتر بيشتر نرفته، بايد قدرت تخريبش 600 متر مربع باشه ولي فقط 100 متر مربع رو تخريب كرده و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بهتره به جای سایپا که می شه:شرکت ایرانی تولید اتومبیل(سايپا) بنویسیم سچیپا یا شرکت چینی تولید اتومبیل(سچیپا)
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ببینید دوستان پراید زیر 80 ملیون نمیشه صنعت زمین بخور نیست اینا همش حرف حاشیه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
چرا زیر 80 میلیون نمیشه اگه مافیای لوازم یدکی ها هر لحظه قیمت و نبرن بالا شما پراید و خودت بری جمع کنی زیر 40 میلیون جمع میکنی چرا باید کارخانه ضرر کنه میدنین چرا ضرر میکنن چون پاداش های میلیاردی حقوق های چن ده میلیونی و فساد و رانت بی لیاقتی و ... باعث ضرر میشه
ناشناس
Germany
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
کاملا واضحه دولت رو دلار و خودرو چون خیلی تو چشمن داره فشار میاره کنترل داشته باشه اما با توجه به افت وحشتناک ارزش ریال و نفت بشکه ای 20 دلار قطعا قیمت های واقعی همون چیزیه که دو هفته اخیر تو بازار بود.قیمت های دستوری شورای رقابت فرصت خوبی واسه مال دار شدن مصرف کننده ایجاد کرد فقط اما موقتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
امیدوارم هرچه سریعتر این دو خودروسازی تعطیل شوند که به اسم خودروی داخلی مردم را گاری سوار کردند.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آقای کاکایی را چند شب قبل در گفتگوی ویژه خبری شبکه2 زیارت کردم.
آنجا هم صحبتهایشان نه از منظر کارشناس واقعی ، بیطرف و دلسوز که بعنوان نماینده خودروسازان بود و مدام بر طبل ارزان نشدن و گرانترشدن میکوفت و بنحوی صحبت و رفتار میکرد که مجری ، میهمانان و مردم را بسخره گرفته بود و دست بر سینه و با لبخندی روی صندلی چرخان ، میگردید و میخندید و میگفت نشدنی است و ارزان نخواهد شد.
امثال ایشان ، کارشناس نیستند ، خود فروخته اند که به بهایی به سمتی کشده میشوند و به سمت منافعشان غش میکنند
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
انشالله زمین بخوره که این خودرو سازهای دزد دیگه خون مردم رو تو کیشه نکنند نخرید آقا نخرید بگذارید زمین بخوره
حافظ
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
به حق این ماه رمضان این صنعت پا نمیگیره ،حضرت عباس نابودشون کنه،اولین علت این گرانی ها سالی بود که روحانی گمرک بست بر روی خودرو های خارجی از اون موقع گرانی شروع شد دلار تا ۲۰ هزار رفت ،برین نگاه کنین ببینید تاریخ گرانی دلار و بستن گمرک یکی هست یا نه
داریوش آریایی... هخامنش
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
هر چقدرم زیاد شده قیمت ها در مسکن و خودرو و دلار و طلا بازم ب تورم دوران رئیس جمهور قبل نمیرسه و آقای روحانی و جهانگیری زحمات زیادی کشیدن برای حفظ همین وضع مملکت.. در ضمن همه چیز پول نیست.. بالاخره خانوم ها رفتن ورزشگاه.. بالاخره تونستیم ب بانوان بها بدیم و آزادی بیان بیشتر شد..فیلم های خوبی رفت رو پرده سینما.. کنسرت ها آزادتر شد... این ارزش ها والاتر از مادیاته.. 25 میلیون نفر رآی دادن برای کرامت انسانی.. راه رو ادامه بدید و در دور بعد هم از اصلاحات حمایت کنید ب امید فردای بهتر...من عاشق ایرانم و ایرانی.. خدا بهت برکت بده دکتر روحانی ک ایران رو اباد کردی و اسم ایران رو در دنیا پرآوازه کردی.. مرسی ک هستی..
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
هکر کجا بود همش دست خودشونه، دیروز دو ساعت اول که اصلا نمیشد وارد سایت شد بعد از اون هم خودرو موجود نبود
دیاکو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
من موندم چطور ضرر میکنن این دو شرکت محترم وقتی فرغون رو به قیمت ب ام میفروشن به مردم چرا نمیگید هاپولی میکنن این هزار میلیاردها که بیرون میبرن خب همیناست جم کنید این بازار دروغ و افترا رو خاک بر سر اون الاغی که میره با این قیمت ماشین میخره کاش به خاک بشینید که حداقل خیالمون راحت بشه بگیم صنعت فرغون بنزینی نداریم تف به مدیریتتون تف به ذاتتون خدایی هست تو خلوتتون بشینید یک لحظه قانون طبیعت رو ببینید که چطور به لجن میفتید حروم لقمه ها زندگی هر چند سخت میگذره ولی روح کثیفتون نمیمیره و زجه میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تو یا بی ام و تو عمرت ندیدی یا اصلا نمیدونی قیمت دلار و بقیه ارز ها چنده!
یسری معلوم نیست از کجا میان اینجا کامنت های بیخود علیه خودروساز مینویسن
ناشناس
Switzerland
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
رو چه حسابی یه ورق پرس شده روی چهار تا چرخ با یک موتور بالای صد میلیون ارزش داره؟ارزش قطعات خودروهای مثل ۲۰۶ پژو پارس و مشابه با این حجم تولید حتی با نرخ توررم سال ۹۹به ۴۰ میلیون هم نمی رسه بقیه اش زیاده خواهی و طمع مدیران و سرمایه گذاران این دو شرکت زالو صفت هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
رو چه حساب!
شما فرق مته با قلاویز رو میدونی چیه اصلا کامنتهای بیربط میزارید
برو ببین ابزار الات ماشینکاری و فرزکاری قیمتش چقدر شده با این وضع دلار
برو ببین مواد اولیه پلاستیک و فلزات چقدر شده!
ماشین رو با تف نمیسازن که
البته تو کار صنعتی نیستید حق دارید از هیچی سر در نمیارین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
من خودم یک مهندس مکانیکم و میتونم با استفاده از آهن و موتور رو گیربکس داخلی یک اتومبیل محکمتر از پراید به قیمت حد اکثر 40 تومن بسازم . حتی باسود . این که شورای رقابت زیان خودرو سازان را قبول ندارد حق دارد چئن یک حساب کتاب کاملا ریاضی هست ، هر بازاری با دو دو تا چهارتا به راحتی میتواند علت ادعاهای خودرو سازان و واقعیت ها را بفهمد . علت اصلی زیان خودروسازها استخدام های بی در و پیکریست که در رده های بالا در این شرکت ها انجام شده و به طور مثال برای هر بخش از ایران خودرو ده ها مدیر و مشاور از نورچشمی ها تعریف کرده اند که ماشالله حقوقشان هم کم نیست . در کجای دنیا شرکتی اینگونه مدیر استخدام میکند ؟ حالا وقتی همین مدیران باعث زیان شرکت می شوند گناه مردم چیست ؟! به راحتی میتوانند با حذف همین مدیران هم هزینه های خود را بکاهند و هم به سود دهی خوبی برسند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بدو برو بساز
ازین مدرک کیلویی ها داری حتما
اگه با ۴۰ تومن فرقون تونستی بسازی هنر کردی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
داداش ذاتی الان دارم تو مغازه آهنگری فرغون میسازم . بیا تو ارومیه میدان مرکزی راسته آهنگرا مغازه هشتم سمت چپ در خدمتتم . گرونترین فرغونمون هم 180 تومنه و نه 40 میلیون !!!

... خودتی !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
شماره کارت بده بریزم به حساب ت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
راست میگید 30000...40000 میلیارد ضرر!!!!!!!!!!!!!
خ.....شو دارید بیایید یک کارشناس متبحر بیاورید به ریز حساب کنه قیمت پراید چند در میاد و ردم چقدر باید بابت این آشغال قاتل پول بدن...
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تو ایران ملت تا یه پولی میاد دستشون باید ماشین بخرن !!!
آخه ماشین میخوای چیکار؟ چرا کارتون شده ترافیک ساختن؟ تو اروپا طرف پول داره و اراده کنه از پایه قسط بهش بنز میدن ولی اصلا دنبال ماشین نیست و دوچرخه سوار میشن. علت بدبختی ایرانی ها اخلاق و روش های غلط زندگی شون هستش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اونا هم خودرو دارن ولی باهاش میرن مسافرت ترافیکم دارن ولی رویای قشنگی بود آفرین در کل مرگ بر مفسد اقتصادی که همه مارو گذاشته سر کار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
صنعت خودرو و قطعه سازی کشور ایران محل دزدی های کلان و در عین حال شیک هست

30 سال است که پولشویی و دزدی و رانت بسیار بسیار وسیع از مواد اولیه و قطعه گرفته تا محصول نهایی در حال انجام است و پول های کلانی از این گاو شیرده خارج شده است
حال بدیهی و طبیعیست که صورتهای مالی واقعی کسری ( دزدی ) چند هزار هزار میلیاردی را نشان میدهد

محل تامین این کسری جیب مردم بدبخت بوده

بنیان این صنعت فاسد هست با یستی از ریشه اصلاح شود
ناشناس
Canada
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اینا شدن کارشناس؟ اینا که از منافع دو فرغون ساز وطنی دفاع می کنن؟ واردات خودرو با تعرفه صفر آزاد کنید ببینیم قیمت پراید 5 میلیون می شه یا نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
۵ میلیون بهت یه گونی پیاز نمیدن
حرف مفت که کنتور نمیندازه بزنید!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اینکه شما مزدا رنو پژو نیسان کیا و انواع مدل از خودروهای درجه ۳ چینی را مونتاژ میکنید که نشد خودرو سازی و اشتغالزایی این کار یعنی مونتاژ سازی انصافاً با واردات خودرو هم پول خوبی عاید خزانه کشور میشه و هم خودرو با کیفیت دست مردم میاد کشور آمریکا که خودش بزرگترین تولید کننده اتومبیل از نظر تنوع و تیراژ در دنیا است تازه بعد از بالا بردن تعرفه واردات خودرو توسط ترامپ شده ۲۵ درصد و قبل از اون بود ۱۵ درصد اما مسئولان در ایران میگن واردات خودرو باعث بیکاری میشه پس چرا در آمریکا و کشورهای دیگر نشده در ضمن خود شما هم خودرو وارد میکنید اما بصورت قطعات کامل با این تفاوت که چند برابر قیمت واقعی اون تحویل مردم میدهید و فقط بخاطر همون با واردات مختلف هستید نه بخاطر اشتغالزایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
کاشکی صنعت خودرو زودتر زمین بخورد و ورود خودروهای استاندارد دنیا به ایران آزاد شود. شما با ممنوعیت ورود خودرو ۸۰ میلیون نفر را گروگان گرفته اید.
سعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
واقعاگل گفتی هموطن دانااینامیدونندپای ماشین خارجی به ایران بازبشه اینابایدبرن کارخونه رابکنندحلبی سازی
اب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اقای کاکای چطور از افزایش وحشتناک خودرو که شما میگید شرکت ها بی تقصیر هستین به صورت اتفاقی خودرو ساز ها بدون هیچ حرکتی و هیچ گونه تلاشی در بالا نرفتن قیمت خودرو
یک دفعه بعد از بالا رفتن پیشنهاد ده درصد زیر قیمت بازار میده
فکر میکنید که عقل کل هستین شعار خودرو ساز توانستن بود نه ظلم ستم بعد با بی لیاقتی ارقام چند هزار میلیاردی ضرر رو با عدد سازی به خورد ملت میدید فقط یک نمونه بهتون میگم کشور های دیگه با استفاده کردن از خودرو های فرسوده سی تا چهل درصد هزینه هاشون پاین میارن البته که شمه مونتاژ کار هستین تا خودرو ساز .مگر اینکه سپاه خودرو سازی رو از شما بگیره تا مردم راحت بشن
زر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
واقعا مسولی نیست اگه باشه این فرغون بالا نمی‌بره همشون باهم ساخته هستن چطور پراید 7 م شد 90 م اگه راست میگی سایت باز کن عین قبل تحویل 10 روزه بده قیمتت بیار پایین سنددر رهن کن دیگه بسه هر چی دروغ هستش تحویل ما میدین در ضمن سگ برینه تو سایتتون که یک مشت آدم میرن تو دانشگاه یارو کارمند ثبت نام میکنه 2 م یک‌میلیون دو میلیون میگره برو جلوی اینها بگیر یا همون کارکنان سایپا و ایران‌خودرو. خوبه که GMC. یا لندکروز نیست مملکت زدین خراب کردین مسول سایپا و ایرنخودرو بعدش بازم حق با شما اگه یک مسول قدرتمند بیا این کشور به این بزرگی دو تا محصول مزحرف پراید و پژو تولید میکنه بیا به جای آژدر یک دو 10 20 چهار تا ماشین خارجی بگیره اونجا که ارزونه بیاره یک چیزی بکشه به ملتشش بده ببین آمار مرگ میر چقدر پایین میاد بعدش تفم کسی رو این لگهای بی خود نمیذاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
همون جور که دلار هزار تومنی شد هفده هزار تومن!!
سواد داری بفهمی؟!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خودرو سازها باید هزینه هاشونو بیارن پایین نه اینکه لردی زندگی کنن و خرجشون رو از حلقوم مردم در بیارن، شما برو حسابرسی کن و ببین تا بدونی چقدر حیف و میل تو این صنعت وجود داره،
حقوق هاشون، مزایاشون، پاداش هاشون، عدم بهینه سازی ها‌، سفرها، نمایشگاهها ، ووووووووووو
خودروسازهه به بریز و بپاش از جیب مملکت عادت کردن
یا درست کار کنن و حساب و کتاب داشته باشن، یا جمعش کنین و این غده سرطانی رو از مملکت جدا کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دقیقا همینه
قرار نیست حقوق/مزایا/پاداشهای آنچنانی آقایون به اسم زیان رو مردم بدن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دیگه اوضاع جوری شده ک ی شهروند افغانی تمایلی ب ماندن در ایران نداره
واقعا متاسفم واسه کشورم واسه مسولین و مدیران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بی‌تربیت؛ چرا پاچه دیگران رو می‌گیری. مگه خدایی که تو را آفریده با خدای افغانی‌ها تفاوت دارد؟
یا شما مخلوق برگزیده هستید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
نه اتفاقا توهین نکرد و محترمانه گفت شهروند افغانی یعنی مردم کشوری که ضعف اقتصادی داره.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
رییس شورای رقابت گفت برا 3 ماه این افزایشو اعمال کرد بعد اون دوباره کارخانه با تورم قیمتو افزایش میده این کارشناسان حوصله خوندن مطالب اقای شیوا را ندارند جه برسه به تحلیلش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
جمع کنید این بساط مزخرف خودرو سازی رو جاش دار قالی بزارید فرش دستباف تولید کنیم درآمدش از نفت بیشتره اینهمه آدم هم کشته نمیشه آلودگی هوا کم میشه تعداد نفرات بیشتری میرن سرکار میتونیم صادرات کنیم ارز وارد میشه به کشور و هزاران فواید دیگه در مقابل هزاران ضرری ک این دو خودرو ساز ب مردم و پول نفت مردم ایران عزیز میزنن چون مردم ک ولی نعمتان این دولت و حکومت هستن هیچوقت راضی نیستن پول نفت ایران ک مال خودشونه خرج این گونه تولیدات آدم بدبخت کن بشه
ناشناس
Germany
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
کاملا درسته،اگه گوجه و خیار هم تولید کنن بهتر میشه مضع مملکت
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
به ولا دوست عزیز،درست میفرمایین،،خودروسازان مافقط به فکرسودن نه تامین امنیت خودرویی،ببین همین پرایدقوطی کبریتی چقدرآسیب زده ومیزنه،،باباجمع کنین،لعنت بردستان پشت پرده
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اگر واردات خودرو آزاد بشه و در صد گمرکی کمتر بشه والا هم قیمت ها کم میشه و هم دیگه نیازی به خودرو ساز داخلی نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اونوقت مافیایی که سالها هزاران میلیارد پول به جیب زده چکار کنه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
"نباید تولید داخل را به خاک سیاه نشاند"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
داداش واردات دلار میخواد. از کجا دلار بیارن!!
ناشناس
Germany
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
نه اخه مرغ یه پا داره و ما میتوانیم)البته منظور خالی کردن جیب مردم‌ بینواست
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اشتباه میکنید اگر فکر کنین اینا ذره ای به فکر مردم باشن!
تمام تلاش دستگاههای اجرایی و حتی این کارشناسان زنده موندن و سود کردن این شرکت های خودروسازی هست که معلوم نیست چه مافیای قدرتمندی پشتشون هست!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
به شرطی که ارز کافی باشه فعلا برای کالاهای مهمتر ارز نیست و در صورت آزادسازی واردات خودرو باید منتظر ارز ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان بود که نه تنها خودرو بلکه همه کالاها را گران خواهد کرد. علم اقتصاد نیاز به عالمان فن و دانایان بصیر را دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بعد دقیقا از کجا ارز برای واردات تامین کنن
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خدا رو شکر که فقط تنها مشکل مملکت همین خودرو سازیه و اگه این یکی هم درست به شه همه چیز درست می شه پس من از مردم درخواست می کنم که پول هاشونو بریزن در حساب این خودرو ساز ها که مملکت درست به شه .!
ناشناس
Germany
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
استعداد ایرانیا تو صنایع غذائیه بهتره این مونتاژکاری های بی هنر وطن بر باد ده رو جمع کنیم جاشون صنایع غذاییمون که تو دنیا بالاخواه دارند رو توسعه بدیم
ماراغالی اوغلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
مانده ام سخت عجب که اگر این شرکتهای مفلوک ضرر می کنند چرا نمی بندند؟ ببند آقا... مگه خل شدی که تحت فشار و مشکلات و عدم دریافت تسهیلات و انواع کارشکنی ها....ماشین (حلبی) درست کنی و ضرر کنی؟
موحد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
مگه ما صنعت خودروسازی داریم، برادر این مزخرفات رو عوام باور میکنن، این دو خودروساز با پول مردم بیچاره داره اداره میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
واردات خودرو با تعرفه پایین باید آزاد بشه تا فضای رقابتی ایجاد بشه و این فرغون سازیا حساب کار بیاد دستشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خودتان را منزوی کرده اید و انتظار پیشرفت دارید؟
بندہ خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ب امید نابودی هرچه زودتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
فرارو لطفا یه مطلب هم راجه به افزایش قیمت و کمبود لپ تاپ در بازار منتشر کن ما دانشجویان و پژوهشگران و مهندسان با مشکلات متعددی برای خرید لپ تاپ مواجه هستیم
l
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
چرا وقتی صحبت از تعیین میزان خقوق کارمند و کارگر است نرخ تورم زیر 20 درصد است ولی برای افزایش قیمت خودرو این کارشناس از تورم 40 درصدی صحبت می کند و مدعی ضررو زیان 17 درصدی خودروسازان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
وقتی ورشکسته هستند لطفاً تعطیل کنید تا خیال مردم راحت شود ، چرا دارید سر مردم منت می گذارید ، خودروی ملی نداشته باشیم خیلی بهتر است (مثل خیلی از کشورهای جهان) مگر چه می شود ، تازه هم به نفع مردم و هم محیط زیست و هم سلامت جامعه است
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
سلام پارسال دولت به پیمانکاران و فرشندگان که طلب داشتند اوراق اخزا 820 با سررسید 2002.08 با سود 15 درصد تحویل داد جرا اون موقع کسی پیدا نشد بگه که این فروشندگان باتورم 40%عملا 25%ضرر میکنند.حالا چون خودرو سازان مال خودشون هستش فوراحساب ریال سود و زیان را مطرح میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
جسارتن اينها كه عليه خودرو داخلي حرف مي زنند يا خوشان در صف خريد خوردرو اند يا صف سهام خودروسازان!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
جمع کنید این لگن ساز ها را
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
واقعا که مسخره است. پراید کره ای و 405 فرانسوی که هر دوشون بیش از 15 سال از خط تولید کنار گذاشته شدن رو تولید ملی میکنن و با قیمت 10 برابر شرکت های پژو و کیا به ملت میفروشن و باز هم ضرر 70 هزار میلیاردی میدن. بجای این کار 2 تا ماشین با کیفیت واردات کنید که ملت بتونن بخرن و در عین حال تو خیابونا کشته نشن. کل زیر ساخت ها و انبار ها و ... متعلق به ایرانخودرو و سایپا رو هم به کارخانه پرورش کرم ابریشم تیبدیل کنن که سودش بیشتره، تازه میشه با صادراتش، ارز آوری هم کرد. مطمئنن 30-20 سال دیگه که ماشین های پرنده و ... در افغانستان و عراق مشاهده میشه، سایپا و ایرانخودرو همچنان مشغول ضرر چند ده هزار میلیاردی هستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
به قول یک بنده خدایی ما رکورد زدیم!!!
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
صنعت خودرو کشور سالها است زمین خورده است وقتی توانایی و یا اراده ایی برای طراحی و ساخت خودرو روز وجود ندارد و همینطور حول محور حلبی سازی می چرخیم و دنیا با سرعت از خودرو سازان ما فاصله میگیرد بیانگر این است این صنعت بغلت بی کفایتی مدیران مرده و تحریم فقط توجیه مرگ این بیمار است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اینهمه از دلال صحبت میکنن ولی هیچ مسئولی جلو نمی افته جلوی ده تا دلال را بگیره اگر راست گو هستید و برای خدمت امدید از بالارفتن قیمت جلوگیری کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
راست میگن اگه بخان راهکارزیاده.نمیخان.
Hgh
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
لعنت بر مافیای خودرو
مثل اینکه از همین الان که خبر کاهش قیمت خودره آمده برای یک عده بد میشه و به دست و پا افتاده اند و می خواهند یه جوری جلوی این قضیه را بگیرند
آقای کاکایی و آقای زواره شما آید که با این مزخرف گویتان باعث افزایش تورم میشویدوبا لا بردن قیمت خودرو میشوید وان هم به خاطر منافع کثیف شماست
وگرنه خودرو یک کالا مصرفیست نه سرمایه ای
تو را به هرکس می‌پرستید دست از سر این بازار بردارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
وقتی یه پزشک ماهی 40 میلیون از جراحیش بدست میاره و مهندس هرچقدر هم وقت و انرژی و دانشش رو بذاره وسط تا یه محصول رو از هیچ بوجود بیاره یعنی خلقش کنه میخواد 5 میلیون بگیره همین پراید و تیبا هم برای جامعمون کافیه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
شما تو ایرانی ؟؟!! کدوم پزشک ماهی ۴۰ میلیون از جراحی درمیاره؟؟!! حداقل ۴۰۰ میلیون درآمد یک پزشک جراح هست تا بالای ۴ میلیارد برای جراحان سرشناس!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
فرارو جان به نظر شما بدت نمیاد قیمت خودرو بره بالا، هر بار که حرف از کاهش میشه شما یه مطلبی میذاری تو سایتت که آی وای اگر خودرو ارزون بشه فلان میشه بهمان میشه، فرارو جان دستی تو بازار خودرو داری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خودروسازیهایی که ۴۰ سال فقط از نظر افزایش قیمت پیشرفت کردن نه چیز دیگه بقاشون اصلا عاقلانه نیست .
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
شاید ۱۰ درصد بیشتر باید می بود ولی این گزارش به نفع مافیای خودرو وافزایش قیمت خودروهای بی کیفیت وعتیقه وگران تهیه شده است.برایت متاسفم فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
احسنت الانم یه قانون میزارن میخان بازار ده درصد باشه اینا به ... اوفتادن چون منافع شان درخطراست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دولت با بستن واردات حاشیه امنی برای مافیای خودرو درست کرده کافیه واردات دست دوم رو آزاد کنه ببینید چه طور قیمتها واقعی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
مطمئنم باش واردات هیچ وقت آزاد نمیشه. اگر هم بشه کلی مافیا داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اصن میدونی مافیا کیه؟ مافیا اینقدر زور داره که دولتو مجبور کرده واردات متوقف کنه! مگه اینکه دعا کنی مافیا بره تو حوزه واردات خودرو!
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تا زمانیکه که مردم این آشغالها رو بخرن اونا هم هر روز گرون میکنن، خلایق هر چه لایق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
پس مردم چه کار کنند؟ اونی که واقعا خودرو لازم داره میره میخره. اونی که میبینه ارزش واحد پولش هر روز کمتر میشه پولش را به یه چیزی غیر از ریال تبدیل می‌کنه و نکته آخر اینکه اگه شرکت خودروسازی ورشکست بشه روسا قطعا میرن اونور آب و اون کارگر بیچاره کارخونه ورشکست میشه. وقتی با دنیا قهر هستند نتیجه اش همینه.
پیشوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خخخخخخخخخ
اره والا مشکل از ریشه هست
ریشه همون مردم هستن
فقط فقط۶ماه خودرو نخرن
کمپین راه بندازن
در اگه پولت رو میخوای سرمایه
کنی زمین.طلا.و غیر بخر بجز خودرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
یکم فکر کنین بعد حرف بزنین. پس اونی که خودرو لازم داره چیکار کنه. پولش بزاره تو بانک که اشغالم بهش ندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تا حالا چیزی به اسم شرکت فراملیتی شنیدی هلندی؟ فکر کردی رنو محض تو فرانسه طراحی و تولید میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
وقتی خودروسازها نمیتونن نیاز داخل کشور راتولید کنن وهمش ضرر میدن ملت راضی به این ضرر و ناراحتی مدیران خودروساز نیست به شرکتهایی مثل تویوتا نیسان کیا هیوندای وغیره اجازه بدید وارد بازار خودروی ایران بشن تا اونها ضرر کنن
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
حتماخودش دستش توکار میگه تورم ۴۰درصد پس باید ۴۰درصد گرون بشه اونوقت نمیگه دستمزد کارگر کارمند باید ۴۰درصد اضافه بشه
ناشناس
Bulgaria
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دمت گرم آخ گفتی اصل حرف اینه و اینکه اگه با ضرر تولید میشه چطور با قیمت ۳ و ۴ تومنی این فرغونها را صادر میکنید که تازه بخاطر کیفیت پایین مرجوع میشوند و به قیمت ۳۰ و ۴۰ تومن به مردم کشور خودت قالب میکنید
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
حرف حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دوستان دولت راه واردات رانبست اتفاقا دولت در لایحه بودجه۹۹ پیشنهادی واردات داد مجلس هم مصوب کرد ولی شورای نگهبان به ریاست اقای جنتی رد کرد و گفت بدلیل حمایت از تولید داخل همین تولیدی که اه و ناله مردم را به اسمان رسانده .متاسفانه تعدد مراکز تصمیم گیری باعث این مسایل شده
حمید رضا
Norway
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بخدا این همه خراب کاری کار حسن روحانی و دارو دسته هاشونه ک زدن ب جیب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
همچین آدمارو باید گردنشو زد تا آدم بشن بقیه پراید در حد هفت میلیونه نه هفتاد میلیون بنده با هزار تومان هزار تومان جمع کردم الان با سی تومن نمیتونم یه پراید سالم بخرم این آدما نمیزارن پراید بیاد پایین قیمتش اینغبازارو خراب می‌کنند آخه بگو به تو چه مربوطه که ضرر میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
من نمیدانم اهداف انقلاب چی بود؟
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اختلاس دزدی فریب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اهداف انقلاب کاملا اجرا شده. حتی یکم عقبیم.
قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
باسلام از برادر کاکایی وزاوه خواهش میکنم بجای شایعه پراکنی شما به فکر شرکتهای خودرو ساز نیستید به فکر جیب خودتان هستیدخودرو کارتکس کی دادن به کدام افراد دادن مردم گناه نکردن کنار بکشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دست همشون تو یه کاسست تا وقتی مردم صداشون در نیومده بود میخوردن الا که اعتراضات مردمی شده دارن این ورو اون ورش میکنن اگه راست گو هستین چرا جلوتر از اعتراض مردمی کاری نکردین. تازه واقعا شخص خودم دیگه از همه چیز ناامید شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
راضی به ضرر نیستیم بخدا.. کلا 100 هزارتا مثلا تو کارخونه ها کار میکنن با بخور و نمیر حالا بزاریم شرکت‌های هندی و چینی و کره ای و جاپونی ضرر بدن.. مردمو چی فرض کردین زیان انباشته چرت ننویس حاجی.. پراید 8 تومنی 34 تومن سود داره چجوری زیان داره من موندم حلب روغنا رو جمع کردین با چارتا آهن قراضه ماشین درست کردن شد هنر کشور .. کافرا خیلی نامردم که تویوتا درست میکنن. بر علیه مسلمونا درست میکنن تا به بهشت نرن مردمانشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ااخه خودروهایی که دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو تولید می‌کنند فاقد استاندارهای بین‌المللی است واز نظر کیفیت بسیار پایین است بنظر من اگر داین دوشرکت زمین بخورند ورشکسته شوند ودراخر تعطیل شوند بسیار بهتر است تا بااین وضعیت جیب مردم ساده لوح ایران را خالی نماید
آریایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بیست پنج سال تو این خودرو سازی کار کردم دیدم که اصلا کیفیت در این شرکتها معنی نداره اکثر قطعات را خود مدیران تولید میکنند سودهای کلانی نصیب خودشان شدرقابتی در کار نیست و این است اینده ما ملت
صالح کعب
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
بابا ما راضیی هستیم دولت بخور والله راضیی هستیم پرتید از ۳۷ به ۴۲ رسید مشکلی نیست
ونه اینکه ما را به دو دستی تحویل مافیا بدند
بعد مافیا ان هم پول بر عیله ملت ودلت خرج کنه
مااز این ناراحتیم چون تمام پول وهرچه داریم پیش دولت بانکهای دولت ودیگر اعلق خودش میدونده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اگه همین طور پیش بره ساییا وایران خودرو برشکسته 100درصد میشن ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
انشاالله به حق این ماه عزیز!!
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
انشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
انشاالله به امید خدا هر چه زودتر این اتفاق بیفته همه راحت بشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
405 چرا اینقدر گرون هست این قیمت که همون قیمت قبلی هست هیچ تغییری که نداشته لطفا این قیمت ها رو درست پایین بیارید
علی قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
انشاالله خوروسازبه پایانش نزدیک میشه..واردات همآزادمیشه اصلابه شما چه خودروسازی..شمابایدقالی بافی میکردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
باشه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
باور کنید ما به ضرر این دو شرکت مخلص راضی نیستیم دولت اجازه بده من برم از مناطق آزاد کشور یه ماشین بخرم معادل قیمت خریدشم به حساب دولت واریز میکنم
معادل همون پولم میرم با یه دسته گل و یه جعبه شیرینی تقدیم مدیر عامل های ایران خودرو و سایپا میکنم و از زحمات اونا تشکر میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
به نظرم سایپا ایران خودرو بزن تو کار، خر، اسب و تو این زمینه می تونیم به کل دنیا صادر کنیم و هم ارز آوری داره از اون ور هم ماشین می یاریم خیلی به صرفه تره. شما چی میگین؟
یه هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
معلومه که از قیمت ماشینای منطقه آزاد هیچ خبری نداری.
اطلاعاتتو به روز کن اخوی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
نمیشه
ارزی در کار نیست دشمنان برجام همه راه هارو بستن.
مال باخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آقا بخدا به پیر به پیغمبر ما راضی به زیان شما سازندگان ارابه مرگ نیستیم...
شما رو به جون عزیزتون انقدر به فکر ما نباشید.
فقط یه لطفی کنید باز کنید درِ این گمرک بی صاحب رو بزارین خودروهای خارجی تویتا و کیا و بنز و بی ام و وارد شه.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
جالبه که نرخ تورم رو میخوان برا ارابه مرگ محسوب کنن ولی برا ملت به حساب نیارن, جالبه والله، انگار ملت بدهکار هم شدن
اقایان مسئول، اقای دولت ببخش که ملت اذیتتون میکنن، ای خاک تو سرتون خاک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اقاچراشرایط براثبت نام میزارین بزارهمه که نیازدارن ثبت نام کنن دیگه قیمتها تااین حدبالا نمیرع این سیاست خودشون هست تاکسی نتونه ثبت نام کنه ازاون ورهم خودشون خارج کنن باقیمت بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اقا حتما باید خودرو تولید کنین ما که صد سال دیگه به امکانات و یورو جات اونا نمیرسیم ,از ژاپن خودرو وارد کنین بجاش سبزی و کته و اش , چه میدونم خاک براشون بفرستیم ,یر به یر بشه بره
یه هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
جنابعالی فکر میکنی اگه واردات خودرو آزاد بشه وضع بهتر میشه؟؟
نه برادر من ، اگه آزاد بشه عوارض ۷۵ درصدی و ۹۵ درصدی و بیشتر و گرون فروشی نمایندگی و دلار ۱۷ هزار تومنی نمیذاره خودرو خارجی به قیمت جهانی دست مردم برسه.
مشکل باید بنیادین حل بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
البته ارزی در کار نیست که در ها رو باز کنند.
فقط میشه با یک خودرو ساز مثلا ژاپنی قرارداد کنند که نفت در برابر ماشین مبادله بشه مخالف تحریم آمریکا هم نیست.
غضنفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
چشم حاجی
فقط بگو با کدوم دلار؟
عشق پراید گوجه ای
Canada
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
والا ما یادمونه پراید بخدااااا بود 9 میلیون تومن
الان 90 میلیون تومن است به همین نسبت درامد مردم بالارفته؟
کیفیت ارابه مرگ بهترنشده که هیچ زه هم برداشتن!
همش میگن ماداریم ورشکست میشیم خب بابا مارو دوشیدید دیگه
چی میخوایید؟
Rabie
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
به هر شماره ملی اجازه واردات خوروی دست دوم حداکثر پنج سال کارکرد بدن با یه وام ارزی مناسب همه چی حل میشه قیمت پراید میاد ۸ میلیون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
این کارشناس چرا اینقدر ناراحته که قیمتها داره پایین میاد؟
وقنی با پول پراید میشه بهترین ماشینها رو وارد کرد معلومه که قیمت ۹۰ تومنی پراید تقلبی هستش اگر راست میگن بگن از فردا دو کارخونه هر قیمتی خواستن ماشینهاشون رو بفروشن و از اون ور بگن واردات هر نوع ماشین با گمرکی معقول ۱۰ درصد آزاد ، بعد ببینید کسی این ماشینها رو نگاه میکنه؟ و ببینید همین پراید به ۲۰ تا ۲۵ تومن نرسید
حمید
Netherlands (Kingdom of the)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دوتا کارشناس جیره خورسایپا وایران خودرو..تا حالا هرمطلب ونظری از این دوتا خوندم فقط سنگ خودروسازا رو ب سینه میزنن و بر طبل گرونی میکوبن..خاک تو سرشون ک خودشونو فروختن
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اگر انسانیت مردانگی وطن پرست در وجودت بود قیمتها و تورم را با حقوق مردم پیش میبرد نه با جیب خودتان اگر ثروتمند شدید از دولتی ما مردم بود اگر ما ما بودیم شما را تحریم میکردیم که اینگونه یاغی گری نمیکردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
به نظر من ۶۰میلیون برای پراید زیاده همون ۵میلیون خوبه
جنوبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
از ماست که بر ماست
ما انسانهایی هستیم با ظاهر امروزی ولی با طرز فکر و سطح معلومات و درک و فهم یک قرن پیش .
درست داستانها و حکایات قصه هایی که همه شنیده ایم هروز یه سر ما میاید
اگر برادرمان در حقم بدس کند یا خیانت کند ، او را ترک میکنسم یا باهاش میجنگیم
ولی شما هنوز امید دارید این دولت بعد از ۱۰۰ها هزار کلک مکر غارت ، دروغ و خوردن مال اموالتان ، درست شود؟
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
مگه اینکه خود خدا بیاد این موارد تو ایران رسیدگی کنه. اخه پراید.... چی داره که تا صدو...میلیون تومن بابتش پول بدیم، بعد خودرهای خارجی کدوم اپشن خودروهای ما رو ندارن؟ معادل ماشینهای داخلی ما رو با یک پنجم قیمت اینها، به مردمشون میدن چرا اینقد به شعور مردم توهین میکنید
سام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اون کارشناس که میاد تورم رو برا خودروسازها در نظر میگیره میگه تورم 40 درصده. چرا برا قشر زحمتکش کارگر تورم 40درصدی برا افزایش حقوق سالانه اعمال نمیشه. ببندید در صنعت خودرو سازی روارابه مرگ تولید میکنن.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ملت شمارا به خدا قسم میدم یکدفه توزندگیتون گذشت داشته باشید و6 ماه خودروصفر کیلومتر نخرید به خدا درست میشه، آهای کسایی که دارید فکرکنیدبرای یکبار توزندگیتون ندارید که بخرید، آخه چرا این قدربی گذشت شده ایم همه ما باخرید قیمت بازارآزادخیانت میکنیم به قشرضعیف جامعه اگه 6 ماه از بازار ماشین نو نخرید قسم میخورم خود کارخانه به قیمت خیلی کم واقساطی با التماس ازتون میخواد بخرین، شما رابه خدا به هم رحم کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آخی ورشکست میکنن؟ حقوقاشون رو چند بستن؟ لامصب شرکت‌های معتبر جهانی به روز ترین خودرو به این قیمت شما میدن اونم قستی پنج ساله بدون سود چه جور اونها ضرر نمیکنن جمع کنید این همه بساط دروغ و دزدی تون
علی انصاری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ڪمتـریـن چیـز بـرا خـودرو سازا زیـان و ضـرر هسـتـــ انشـااللـه روزی بـرسـد ڪه چـوبــ بـی صـدای خـدا بـر انهـا فـرود بیـاد و نسـل اونهـا بـرداشـتـه بشـه.
آرمین
Lithuania
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خودروسازان دروغ میگن تا مردم و دولت رو فریب بدن گرچه دولت خودش سهامدار این شرکت ها است و بخوبی میداند اوضاع از چه قرار است.
در خصوص صحبت این کارشناس خودرو که فرموده اند خودروسازان دارند ضرر میکنند می‌خوام بپرسم خودرویی که در ایران ۳ برابر قیمت جهانی بفروش می‌رسد و ۲۰۰ درصد سود میکنند و هزینه تولید هم که در قالب پیش فروش از مردم می‌گیرند دیگر این ضررها از کجا می آید منبع ضرر را مشخص کنید با ۱۰۰ میلیون تومن میشه پژو ۲۰۸ خرید چرا باید پراید که کاملا در ایران تولید میشود هم قیمت ۲۰۸ باشد چرا پژو ۲۰۷ باید ۲۵۰ میلیون تومن بفروش برسد در حالی که قیمت جهانی آن ۸۰ میلیون تومن بیشتر نیست!
اگر یک تولید کننده زیانده باشد هرگز به تولید ادامه نمی‌دهد و ورشکستگی خودرا اعلام میکند اینکه پارسال هم اموال خود را برای جلوگیری از ورشکستگی اعلام کردند برای این بود که هردو شرکت ایران خودرو و سایپا تقاضای وام‌های بالاتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان داشتند که به لطف تحریمها و عدم فروش نفت و خالی بودن دست شریک سهامشان یعنی دولت خالی بود اگر ضرر می هند همه سهامشان را واگذار کنند و کنار بروند بگذارید بخش خصوصی با نظارت کامل و عاری از فساد دولتی فعالیت کند.
یه ایرانی بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خدا لعنت کنه باعث وبانیشو ملت احمق اگه نرن پول این اشغالا روبدن ونخرن ماشین ارزون میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اگه راست میگن گمرک را باز کنن هرکی دوست داره ماشین وارد کنه وقتی دستاشون همه توی یک کاسه الکی مردم رو دلخوش میکنن بر دزدی جم شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تازمانی که مدیران نالایق وجیب ملت بدبخت هست غم تون نباشه
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
صنعتی که فقط دردست یک عده محدودی رانت خوار واختلاس گر است همان بهتر که ورشکسته شود وزودتر تکلیف ملت روشن شود.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ملت ایران چقدر ساده هستن این دوتا خونخوار حلبی ساز ایران برا دولت هستش فقط دارن برا مردم فیلم بازی میکنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خاک توسرتون کنن با این قیمتاتون اگه تورم واسه خودرو هست پس قشر پایین و کشاورز چی
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آقا ما نه سایپا می خوایم نه ایران خودرو بزارید از خارج ماشین بیاد بزارید مثل آدم ما هم سوار ماشین بشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
شان این مردم مظلوم رو به سوار شدن رو خر تو خیابون کاهش میدید.
برزو
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تا واردات خود رو آزاد نشود و تولید خود رو انحصارآ در اختیار در کارخانه باشد همین اش است و همین کاسه . اگر چند سال پیش این دو کارخانه را تعطیل و به کارکنان ان تا چند سال حقوق بدون کار کردن می دادند تا امروز تکلیف آنها روشن شده بود اصلآ چه احتیاجی است که ما خود رو تولید کنیم مگر اطریش و یا دانمارک و سویس خود ساز دارند ، ما میتوانیم مثلآ از هند که خود رو های روز دنیا را برای طبقه متوسط جامعه با قیمت بین ۵ تا ده هزار دلار تولید می کند ، وارد کنیم و برای بقیه که خود رو های لوکس سوار هستند اجازه ورود خود رو با تعرفه بالا بدهیم و تفاوت اضافه تعرفه را بسود خود رو های کوچک و متوسط هزینه کنیم
سعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
والاماراضی نیستیم سوارقوطی کبریت بشیم هزینه سوناتارابدیم دولت اگردلسوزملته بایدحرف ملت راگوش کنه وگرنه آخرش کاربجای باریک میکشه
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آقا زمین بخوره این همه خسارت رو کی به مردم و مملکت زده همینا اصلا خودرو نسازیم چه اتفاقی میوفته لااقل خودرو روز دنیا رو سوار میشی با نصف این قیمتها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
چرا اینقدر پافشاری و لجاجت میکنن برای این دو خودرو ساز فکستنی .بابا اگر به فکر ملت هستین در گمرک رو باز کنید بزارید مردم هر چی دوست دارن بخرن .
ایرانی
United States of America
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
این بازی زا راه انداختن برای سرگرم کردن مردم. یک روز دلال عامل گرانی معرفی میشه و روز بعد برخی مسئولین و روز دیگه سوء مدیریت .کی قرار بازی با کلمات را کنار بزارید و اینقدر خدمتگذار مردم نباشید. مردم اصلا خدمتگذارهای مثل شیوا و رحمانی وزیر برکنار شده صنعت و .... نمیخوان. چقدر شما اصرار دارید که به مردم خدمت کنید انهم با قیمت ۹۰ میلیون تومانی پراید ۷۰۰ کیلوگرمی.
محمد
United States of America
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
یه بچه وقتی از یه جا ضرر ببینه دیگه طرف اون نمیره ' شماها که مدعی هستید چطور اینه ضرر دادین ولی باز تولید میکنید و باز ضرر میدین ' هزاران میلیارد ضرر رو از کجا دادین ' پول بیت المال بوده ؟ یا پول مردم ؟ پول خودتون بوده شاید ' چقدر شما بیخیالید که اینهمه ضرر دادین و باز دارین راهتون رو ادامه میدین ' از این دروغهای شما شاخ رو سر ادم در میاد ' شما هم در گرانیهای بازتر و دلالیها دست دارید
ناشتتتا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آقا تختش کن بزار مردم برن ماشین خارجی بیارن شما هم برین صادر کنید به نصف قیمت به برادران همسایه
احمد
Korea (the Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اگه خودروسازا دارن ضرر میدن چرا سهامشون داره میره بالا، درشو تخته کنین تا انقدر ضرر ندین
ایرانیهای بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ببین همه مردم میدونن که دولت خودش نخواد دلال که هیچ هیچکس نمیتونه ماشین 30 میلیونی رو 90 میلیون بفروش این دولت و مدیران خیلی خیلی بی کفایت و دزد هستن عیب نداره خدا بزرگ یه روز ماهم به حق
sajad
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
حالاکه شورای رقابت اومده جلو دزدیهاشونوگرفته دم در آوردن همیناکه خودشونوکارشناس خودرو میدونن خودشون دلال هستن قبلا که شورای رقابت قیمت گذاری میکرد هیچ افزایش غیرقانونی رخ نداده بود وکاملاشفاف عمل میکنن وزیرصنعت هم سردسته دزدان بود به محض ورود شورای رقابت ازسوی روحانی عزل شد اگه دزدان بزارندبازار آروم میشه
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
این نظام کی قراره به مافیای خودرو خاتمه بده؟ بسه دیگه؟ چهل و خورده ای ساله که انقلاب شده به جایی رسیدیم که پراید این تابوت مرگ رو هم نمیشه خرید و باید آرزوی داشتنش رو داشت! تا کی مردم باید این تحمیل ها رو تحمل کنند؟ خسته شدند ملت از این همه بی عدالتی و اجحاف! مردم دیگر کشورها اینطوری باهاشون رفتار میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ورود خودروهای خارجی دست دوم را باز کنید ببینید چطور تمامی مشکلات حل می شود، به والله حل می شود من حاضرم اپل وکترا قدیمی مدل 1994 یعنی 1373 خودمون و سوار بشم اما پراید و پژو سوار نشم بخدا صد شرف دارند
ناشناس
United States of America
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
مدیران خودرو ساز به خودشان فشار نیارن خودرو وارد بکنند حق کارگر و مدیران را محاسبه بکنند روی خودرو وارداتی اعمال بکنند کارگران و شرکت تعطیل بشه مردم به شیوه بالا حقوقشان را میدهند در عوض خودروی با کیفیت وباقیمت ارزانتر از تولید داخلی سوار می‌شوند البته مردم عادی نظارت داشته باشند تا از این روش هم جهت دزدی واختلاس استفاده نشه
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
وقتی به طور مثال قیمت تمام شده پراید نهایتا برای سایپا ۲۰ تومن میفته و ۳۷ میفروخت، این همه زیان از کجا اومده؟؟؟
ماراحت از سایپا و ایرانخوددو
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بزرگواران ما اصلا خودروهای شمارو نمیخوایم.
تعطیل کنید این دو تا کارخونه رو
گمرکو باز کنید
بخدا پول بیکاری پرسنل این دوتا شرکت از زیانی که این شرکتها به مردم و جامعه وارد میکنند بیستر نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
انشاالله به حق این شبهای قدر هرچه سریعتر در این لگن سازیها تخته بشه بلکه مردم یک نفس راحت از دست این ماشینهای عهد بوق قراضه بکشند. این لگن ها به هیچ هم نمی ارزه.

خجالت هم خوب چیزیه والله
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
احتمالا کارشناسشون هم دلاله از این فیمت ها متضرر شده ک اینقدر سنگ خودروساز به سینه میزنه آقا شما چرا ضرر کنید در گمرک باز باشه مث کشور های دیگ دنیا شما هم به سود بالا برسین پراید بکنید 300 میلیون ولی گمرک آزاد کنید
شجاع
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بسته بشه در این گاری سازی پراید من ۸ سالم بود تولید شد ۳.۵ میلیون بود الان ۳۵ سالمه شده ۹۰ میلیون تو ۲۷ سال ۸۶.۵ میلیون گرون شد یعنی سالی ۳.۲۰۰ گرون شده یعنی ۳۰ سال دیگه پراید میخواد بشه ۲۰۰ میلیون این فقط میتونه نشان دهنده خدمات ماندگار و کیفیت بالای این خودرو باشه که بتونه این همه سال مشتری رو با یه مدل همراه بکنه و به همچین قیمتی برسه کاری که بنز و بی او دبلیو و ولوو شاید بتونن انجام بدن تازه اگه بتونن به استانداردهای ما برسن منظورم عبور از موانع و چاله دست اندازهای خیابون هامون هست،
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
تا زمانی که کارخانه ماشینها رو میده به بازار آزاد و واسطه ها همینه و در ضمن هیچ نظارت و برخوردی روی قیمت ها نیست .چرا کارخانه خودش ماشینها رو نمیفروشه ؟ بده به نمایندگیها بفروشن نه به بازار آزاد و واسطه های بیرونی و دلالان .ماشالا خو پارکینگهای نمایندگیها بزرگه
یه هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
حرف های کارشناسای خودرو فقط به غیر از یه مورد درسته.
اون یه موردم اینه که توی این بلبشو بازاری که بوجود اومده خودروسازها هم مقصرن.
دولت بزرگترین مقصره.بعد از اون مجلس و نهادهای نظارتی.بعدش خودروسازا و در آخر خود مردم.
قیمت گذاری دستوری دولت باعث شده خودروساز خودرو رو تحویل مردم نده.
نماینده های مجلسم که انگار نه انگار نماینده این مملکتن.
نهادهای نظارتی هم که عملی پشت حرفشون نیست.
و در آخر ما مردم که هروقت میشنویم یه چیزی میخواد گرون بشه یا یه کم گرون شد همه مون هجوم میبریم واسه خرید.
مشکل قیمت بالای خودرو مربوط به الان نیست که.
از سال ۹۷ بوده.چرا آقایان مسئول دولت و مجلس و قوه قضائیه اون موقع کاری نکردن که کار به اینجا برسه؟؟
الانم بخاطر اینکه سال آخر دولته آقایون حضرات اومدن یه شو آف راه انداختن.
آزموده را آزمودن خطاست.
شورای رقابت ناکارآمدیشو سال ۹۷ نشون داد.
همین آقای شیوا همون موقع هم میگفت قیمتا کنترل میشه.شد؟ نشد.بدتر هم شد.
قیمت پراید رو اون موقع که توی بازار رسید به ۴۵ تا ۵۰ تومن باید آقایون جلوشو میگرفتن ، اونم با اصولش.
حرف کارشناس محترم آقای زاوه درسته و با این سیاه کاریا و عوض کردن وزیر قیمت ماشین پایین نمیاد.
فرض محال که تونستین قیمت پرایدو تیبارو ساینارو تا حدودی بیارین پایین.بقیه ماشینا چی؟
اون ماشینایی که تولید دارن و قیمت کارخونه ای دارن آوردین پایین.اونایی که تولید ندارنو چی؟
وارداتی هارو چی؟
شما که نمیتونین ملتو مجبور کنین که ماشینی که الان تولید داخل نداره و همینطور وارداتیارو که حتما با قیمتی که شما تعیین میکنین بفروشن.
اگه اجباری باشه خب فروشنده نمیفروشه ، خریدارم نمیتونه ماشین دلخواهشو بخره ، اون وقت چی میشه؟؟
فرض محال که تونستین قیمت همه ماشینارو بیارین پایین.
بقیه چیزا چی؟
قیمت زمین و خونه از اول ۹۷ تا الان چقدر بالا رفته؟
قیمت طلا و سکه؟
قیمت دلار که همه چیه مملکت بهش گره خورده چی؟
قیمت همه اقلام چی؟؟
اونارو میخوایین چیکار کنین؟؟؟
آیا عزم جزمی هست واسه پایین آوردن قیمت همه چی؟؟
نخیر نیست.چون اگه بود از روز اول نمیذاشتن قیمتا بی حساب کتاب تا این حد بالا بره.
شوفر ماشین مشت ممدلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اگه سایپا،وشاید هم ایران خودرو باقیمت اصلی تمام شده توی کارخونه،ویا حتی' زیرقیمت کارخونه!وامکانات فول آپشن،خودروهاشونو با منت وخواهش به عراق وسوریه وچندتا کشورهای به ظاهر دوست هدیه نمیدادند!الان ما چوبشو نمیخوردیم،وهرروز شاهد بالا رفتن قیمتها نبودیم،چون همه چیز باقیمت ماشین وبنزین تورم ایجاد میشه،وحالا این دوخودروسازکاسه چه کنم،چه کنمه،بدهکاری دست گرفتند،ملت هم بلا نصبت خر،،،،،،،،،،
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بااین بازارانحصاری برای دواژدهای هفت سرکه هرکاردلشان میخواهد میکنند تازه هنوزملت بدهکارشان شدند،پرایدکه مرد،جناب کاکایی اصلا سمندمعمولی بامصرف ۱۲لیتردرصدکیلومتربشودسیصدمیلیون خیال شماوجناب نعمت بخش راحت میشود،این نتیجه اعتمادبه حرفهای جناب جهانگیری است درانتخابات۹۶
م .ز
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
مثل اینکه هیچ کسی حریف این جماعت نیست.هروز یکیشون میاد واز ضرر وزیان شرکت خودروسازی صحبت میکنه.چرا قبلا این صحبت ها نبود واینا به درصدهای افزایشی قبل اینجوری اعتراض نمیکردند،چون اینا این دو ، سه سال اینقدر خوردن که عادت کردندواین افزایش قیمتها به چشمشون نمیاد.وداذند تمام دست وپاشون رومیزنند که وضعیت به نفعشون تموم بشه.
علی قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آخ که جیگرم کباب شدکه شما ازاین تورم ۱۰درصدهم درقیمت گذاری ضررمیکنید.ماکارمنداقدرت مالی مان زیاده..بگوچه قدردیگه مابایدتوجیب گشادشمابریزیم که شمایک وقت خدایی نخواسته ضررنکنیند.همه خودروسازان دنیاسقوط کردندولی شماهمچنان استوارماندید
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
خوب درحال حاضرکه سهام این دوشرکت داره دربورس به فروش میرسه پس نقدینگیه لازمو بدست میارن پس نگران چی هستن که همش دارن آهوناله میکنن پولتون که فراهمه به جای این حرفاماشین خوب باقیمت منصفانه تولیدکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آقا نگاه به کشورهای دیگه بندازید خودروهای اونا به مردم میدن مثلا ی کاریگر با دو ماه حقوق میتونه خودروهای لوکس سوار بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
یکی نیست بهش بگه تورم برا پراید هست ولی برا دستمزد کارگر تورم نیست .صنعت خودرو زمین بخوره مشکله ولی کمر کارگر بشکنه مشکلی نیست
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
چطور هر قیمتی بخوان میفروشن باز ضرر هم میکنن.
چرا به وزارت دفاع اجازه تولید نمیدن مگه اینها ضرر نمیکنن دست بکشن بشینن کنار وزارت دفاع و ارتش تولید میکنه با کیفیت و به روز تر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
جاده خاکی نرین
تو هیچ کشوری وزرات دفاع و ارتش اون برای مردم خودرو تولید نمیکنه
الان بنز و بی ام و رو ارتش آلمان میسازه؟!
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
یعنی میشه تا آخر عمرم یک‌ماشین بخرم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
جمع کنید بابا اینقدر قیمت بردید بالا که خرید یه پراید آشغال که هیچ امنیتی نداره برا یه عده شده آرزو هنوز هم در بالا بردن قیمت پافشاری میکنید
مردم هم باید قدرت خرید داشته باشند که محصولات شما رو بخرند.
کارگر همیشه بدبخت . موقع افزایش حقوق کارگران تورم ۲۰ درصد محاسبه میکنید بعد برا افزایش قیمت خودرو ۴۰ درصد بابا یه خدا و قیامتی هم هست یکم انصاف داشته باشید تا کی باید مصرف کننده جور معوقات و بدهی های این دو تا شرکت بکشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
صنعت خودرو؟؟؟؟!!!! چه واژه ی مضحکی .....
احمد بلوچ
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بهتر هست که از وارد کردن خودروهای خارجی حمایت شود تا ملت مجبور نباشد برای خودرویی با کمترین استاندراد جهانی مبلغی به اندازه تقریبی گرانترین خودروهای جهان بپردازد‌
خودرو استاندار از چند نظر برای دولت به صرفه تر خواهد بود از جمله راه و ترابری
.شهرداری ‌راهنمایی و رانندگی .بهداشت و درمان.شرکتهای بیمه.و.....
مهرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
این یه بازیه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
صحبتهای زیبایی فرموند اما خود ایشان میگفتند اگر خودرو به قیمت حاشیه ای اکی بشه مشکل حل میشه و فلان بلان حقیقت اینه که بله وقتی شما محاسبه سود و زیان رو با قیمت مصوب انجام بدی با این سطح از بی کفایتی و بی لیاقتی ضرر ۴۰ که هیج ۴۰۰ هزار میلیاردی هم میکنی اما حقیقت اینه که فقط رو کاغذ قیمت مصوبه وگرنه فروش با قیمت آزاده الان من کارگاه داشته باشم مگه جنسم رو بدم هزار اما ببینم تو بازار پنج هزاره میدم باز هزار نه میام دلال استخدام میکنم میگم ۵ بفروش ۴ بده به من این الان وضع خودروی ماست و امثال همین آقای کاکایی و تابش هم مقصرند خودرویی که دولتیه و باید پاسخگو باشه رو میریم سراغ آقای رحمانی که پاسخ بده جالبه واقعا ولی نکته جالب اینکه در مورد بانک مرکزی بالاخره مشخص است این هجم از نقدینگی اما اینکه رهگیری نمیشه و حتی اعلام ورشکستگی خودرو میشه جای تامل داره و اینهمه پول این وسط کجا میره اختلاف قیمتها خیلی بالاست اما بانک مرکزی متوجه نمیشه و ضمنا چرا باید خودروساز دولتی که بیت المال است ضرر کند و تداوم داشته باشد خوب ببندید و گمرک رو باز کنید ماشین بیاد با آخرین کیفیت اما با قیمت پژو
حمید جم
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
امیدوارم هر چه زودتر این دو تا شرکت مجرم که هم پول و سرمایه ی این مردم درمانده و گرفتار را بابت ساخت گاری های دارای تکنولوژی معیوب و عصر حجری چندین ناجوانمردانه و غیر انسانی دریافت می کننن. و هم اینکه برای جان مردم و ایمنی و سلامتی این مردم بانوان. و کودکان بی گناه هیچ ارزشی قائل نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
تنهاراه حل مشکل خودرو درایران ورشکستی وازبزن رفتن این دو خودروساز درایران است
هادی
Switzerland
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
این ها کارشناس نیستند خودشون احتمالا از دلال شرکت های خر رو ساز هستند مافیای این شرکت ها باعث نابودی مردم شده دارن ب زور آشغال تولید میکنن و ب قیمت بنز میفروشن کاش نابود بشن آخه اگ واردات خودرو مثل کل دنیا آزاد باشه با پول ۴۰۵ ما میتونیم مزدا ۳ بخریم
مجید توسلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اف به وزیر و دارو دسته رانت خوار وفرصت طلب واف به دلالال زالو صفت واف به مدیران بی کفایت ایران خودرو وسایپا ودورود بر قوه قضاییه قاطع آقای ریسی لطفا ریشه این مدیران فاسدکه با دلالان دستشان توی یه کاسه هست بکنید انشاا...
وحید آبادانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
خدائیش من نمیدونم چرا این دو شرکت ایران خودرو و سایپا، خودروهای بُنجُل خودشون رو به هر میزانی که افزایش میدن بازم میگن داریم ضرر میکنیم....
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
دولت نه میتواندقیمت رو پایین بیاورد نه میتواند از حق گمرکی کوتاه بیاید هر دو صورت ضرر کننده مردم وتصمیم گیرنده دولت
جالب نیست
اااا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آقا کارشناس خودرو کیه همون هایی که دارن با دروغ و کلک خون مردم میخورن, شورای رقابت و تنظیم بازار و همه و همه دستشون تو یه کاسس, این همه تبلیغ کردن ک قیمتا رو درس کنن ولی همون پراید تا120تومان میره
ما واقعا نمیدونیم کجا داد بزنیم این نظرات هم فقط بخاطر اینکه یه کم عغده دلمون وا بشه میفرستیم و فقط میتونم بگم خدا بحق این شبای قدر این دوتا شرکت رو ... کنه تا مسئولین بفکر گمرک و مناطق آزاد باشن
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
توی همین مدت یعنی از ابتدای سال ۹۷ تا حالا که به گفته کارشناس محترم یه ۴۰ درصد و یه ۱۰ درصد تورم وجود داشته حقوق کارمند فقط ۱۵ درصد اضافه شده آیا با این وضعیت مزد بگیران ضرر کرده‌اند یا خودرو سازان؟!!! درسته توی بازار تورم بوده ولی خودرو ساز داره فقط ۱۵ درصد مزد بیشتر میده ، انرژی را به قیمت پارسال تحویل میگیره و مواد اولیه و قطعات هم با همان ارز نیمایی پارسال وارد میکنه آنوقت ضرر سی هزار میلیاردی از کجا در میاد؟!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آقا یک کلام ما راضی به ضرر شما نیستیم توروخدا گمرک رو باز کنین ما از خارج وارد کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
شورای رقابت نیست که شورای رفاقته مسخره کردن
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اون وقتی که این دوتا کارخونه با پول مردم چاپ میزدن، و همه نقدینگیشونو با پولای مردم میرفتن ملک و املاک میخردین و کارهای غیر از حیطه کاریشونو انجام می‌دادن حالا بایدم به این وضع گرفتار بشن، کدوم شورای رقابت، اگه راست میگن بذارن شرکت خصوصی بیاد تولید خودرو راه بندازه،
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
مگه قطعات هر سال رو همون سال خرید میکنید ؟ تورم واسه شما یه تجارته ، مردم هم ساده و بیسواد شما هرچی بگید قبول کردیم جون بچه ت
ناشناس
Singapore
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بحث بر سر مونتاژ یاتولید اگه تولید باشه ضرری نداره اگه مونتاژ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
خدا رو شکر ک ماشین نخریدم و رو حرفم می ایستم و وای خواهم ساد
ناشناس
Thailand
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
نگرانی زیان این شرکتها نباشید ارزش املاک زیر مجموعه این دو شرکت اندازه بودجه یک سال کل کشور است کم کم می فروشند می روند در بیابانی که زمین ارزش ندارد تولید می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
من که خیلی ناراحت شدم, واردات خودرو آزاد بشه تا یه کم هم بلاد کفر ضرر بدن ,آی من دوست دارم بنز وبی ام و هم ورشکست بشن
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
شما که این فرمایشات و می فرمائید چطور همین خودرو در خارج با نصف قیمت داخلی بفروش میرسد ، تفاوت قیمت خودروهای داخلی با خارجی چیست ، چرا جرات ندارید واردات خودرو را آزاد کنید ، یک عده از مونتاژ خودرو داخلی سود فراوانی میبرید و راضی به از دست دادن این سود نیستند خودرویی که استانداردهای تولید جهانی راحتی ندارد را برای پر شدن جیب عده ای تولید میکنید دست از عوامفریبی بردارید اسید را از بازار تهیه کنید ... کارشناسی شما بدرد نمی خورد مردم همه کارشناس هستند
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
برای خلاصی ازاین وضع خوب فکر کنید فقط یک راه هست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
دقیقاً
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
منظور از زیان که در نوشته های بالاست زیان جیب دلالان و لابی های این دو شرکت است اگر زیان ده هستند چرا بازم کار میکنند مثل خیلی از شرکت ها توقف تولید بزنند اگرچه اینجا که برسد بهانه از بین رفتن شغل رو به میان میارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
سلام ۴۰ درصد اضافه حقوق اضافی کفاف نمیده حتی دوبرابر هم کفاف نمیده
با این وضعیت بنزین وماشین باید کم کم لاین عبور الاغ بزنن سطح شهرهامون داریم برمیگردیم قبل میلاد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
چرا حقوق کارگراتون ۴۰ درصدحساب نمیکنید فقط برا خودتون تورم حساب میکنید خودروزمینم میخوره به درک
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
شما نگران زمین خوردن خودروسازها نباش
میخوای پراید بشه 200 میلیون که یک وقت ضرر نکنن؟
مگه حقوق مردم چند درصد زیاد شده که خودرو نجومی بالا رفته

این کارشناسان خودشون ...
جاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
پراید بیس میلیون هم زیادشه چه برسه چهل ملیون یه قوطی رانی اگه واقعآ میدونستید ماشینه نمیرفتید برا بچهاتون ماشین خارجی بگیرید بعد پرایدو برا کشته شدن مردم میسازید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
یا باید سهام این دو شرکت تماما توبورس عرضه بشه یا باید خودرو وارد کنن والا مردم دیگه کم آوردن و استرس وناهنجاری عمومی پیش اومده حالا به فکر چند هزار نیروی این دو خودرو ساز باشیم عدالت نیست همه با هم برای هم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اولا آقای نسبتاکارشناس در بهمن ماه 97 کاذب دو برابر شده بود تورم 100 درصد نبود فوق فوق 5 یا 6 میلیون باید گرون میشد پس بهمن 97 پراید باید زیر 27 میلیون میشد
امیرعباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آقا اگه دارن ضرر میدن جمع کنن چن تا خودروی بی کیفیت دارن میدن به بازار با قیمت غیرقابل قبول هنوز دارن ضرر هم میکنن اگه اینطوریه که تعطیل کنن برن خودرو وارد کنن اینقد گمرک واسش نذارن
مردم احمق نیستن که یه خودرو رو دارن به چندین برابر قیمت میخرن هنوزم باید بیشتر باشه آقا ببندید کارخونه رو با این وام ها میشه بهترین خط تولید ها رو راه اندازی کرد
شما ۵ هزار میلیارد وام میدین که زه بغل پراید بسازن
واقعا خجالت نمیکشید این حرف هارو توی گوش مردم میکنید
خبرگزاری ها مستقیم انتقاد و باز خواست کنید
بجای زبان توجیه واسه این تولید کنندگان بی کفایت زبان اعتراض مردم باشید لطفا
اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
باسلام اگه دولت راست میگه تورم 40درصد هست و همه چیز تا 1000 درصد هم قیمتها رفته بالا ، چرا حقوق کارمندان که اقشار آسیب پذیر هستند 15 در صد افزایش می دن ، آیا با عدالت سازگار است ، فقط یاد گرفتن بگن علی برکت الله
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آقا جان جمع کنید کاسه کوزه اونو برین همه تون دست تون توی یه کاسه است اینقدر برای مردم فیلم بازی نکنید مردم الان همه آگاهند این سیاه بازی ها را بزارین کنار چون دیگه حناتون رنگی نداره من جای دولت باشم هر چی دزده دار میزنم پراید هفت میلیون رو کردین ۹۰ میلیون حالا برای ما فیلم بازی میکنین. بسه دیگه چرا اینقدر حرس دارین یخورده به فکر مردم بدبخت باشین بیشتر کشورها بهترین ماشین رو به مردم ارائه میدهند با نازلترین قیمت شما که آشغال تحویل مردم میدین از کارخانه در نیامده باید بده تعمیرگاه ...دولت نمیدونم چرا بی تفاوتها آقا جان تمام مدیران ودندان را بازداشت کن واسطه ها را بزن پراید میشه بیست میلیون نه ۹۰ میلیون مگر اینکه پشت پرده وزیران هم نقشی داشته باشند البته جسارت به همه نیست.شاید پایین دستاشون نقشدارن ......بههرحال یکسری دستها توکاره
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اقا ما حق زندگی داریم یا نه کشورهای عربی خودرو سازی ندارند ولی مردمانشان بهترین خودرو روزجهان را استفاده میکنند ولی ما باید پراید به قیمت خودرو های روز دنیا سوار شویم ولی خود مدیران الله اکبر ما خودی جنگ میکنیم نه با دشمن
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
این آقای کا کای وزاوه به اصطلاح کارشناس خودشون با خودروساز باهم مافیای خودرو هستند که می خواهند خودرو چنان بالارود که خودشون بتوانند سودهای کلان ببرند و مردم و مملکت نابود کنند ما از آقای شیوا حمایت می کنیم مصرف کننده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آقا واردات خودرو را آزاد کنید و واردات قطعه را ممنوع کنید همین خودروسازان و قطعه سازان داخلی را هم ملزم به ساخت و تامین قطعات خودروهای وارداتی کنید از طرفی هم مثل خودروهای سنگین و ماشین آلات راهسازی اجازه واردات خودروهای دست دوم کم کارکرده خارجی را هم با رعایت ضوابطی بدین تا قشر محروم و متوسط هم بتوانند استفاده کنند تموم شد رفت این هم راه حل بحران شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
حضرات دوست دارن تا اخر دنیا همه چیز دسته خودشون باشه بالاخره یا باید طبق فرمول کار کنند یا برن تو بورس ویا با شرکت‌های بزرگ وامدار 50 50 کارکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
لعنت خدا وبنده خدا به تمام اونایی خون مردم تو شیشه میکنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
این روقبل ازاینکه پرایدبه ۶۰میلیون برسه بندازیدتواسید زیادی داره حرف میزنه.رشوه گیردلال ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آنچنان میگه صنعت خودرو زمین میخوره انگار برترین صنعت خودرو سازی دنیا هستند واقعا برای خودمون باید تاسف بخوریم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
س س س
اقایان خانمها کسی که مشکل داره رسم ماست گلریزان. بیاین باحضور این کارشناسان دلسوز برای صنعت ضررده خودروسازان یه گلی ریز بگیریم اخه اینهاهم زن وبچه دارند من خبر دارم طفلکها توامریکا گیرکردندنه ولـــــــــــخرجی نکردن رفتن تحزیمهارادوربزنن راه طولانی شده خرج زیاد نه درسته شما مسلمان نیستین پس کی. ضمنااقای کارشناس یه شماره حساب رند گرفته میذاره توگروه. که خدای ناکرده ریا نشه به قشرزحمتکش مدیران. گور پدر 100هزارکارگر
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بگذارند مردم خودروی دست دوم خارجی وارد کنند والا تاکی بایدخودرو سازها این خودروی بی کیفیت رو بزنند تو سر مردم با پول پراید بهترین ماشین های خارجی میشه خرید
سرمایه خودرو سازی رو هم جای دیگه سرمایه گذاری کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
شما میگوید ۴۰درصد تورم پس چطور بانک مرکزی اعلام میکند ۱۲درصد تورم داریم بابا خودتان بازار خرید میروید مگر قرار نبود بنزین گران شود چیزی را نمی گذاریم گران شود جون به لب شدیم حرف هم بزنیم والا به خدا حداقل همین یارانه بگیران حرف نمی زنند به خاطر رهبر عزیز است که همه سکوت کردند شما که هر که است می خواهید مردم شلوغ کنند این طور نخواهدشد ولی باعث بانی این گرانی را به خدا وا می گذاریم آخرتی هم است گرانی فساد دزدی وغیره میاره، فکری کنید
ناشناس
Germany
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بابا جمع کنید این اربهای مرگ راکارخونه درش گل بگیرید این سه هزارنفرنیروازبیت المال حقوق بدید سالی 17-18هزارنفردارن توجاده ممیرن مجروح میشند بریدباهمین 80-90میلیون ماشین خارجی باکیفیت واردکنیدتاکی میخاییدبه مردم ظلم کنید
۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ن خیر بیاید ضرر شمارو مردم بدن چطو تا به نفعتونه مردم کین تا ضرر مردم بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
انشالله زمین بخوره نابود بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اره توم دنبال پر شدن جیب خودتی و با جون مردم بازی میکنین
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
همون بهتر که بخوره زمین . این همه سود کردین چه گلی به سر ملت زدین مگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ما به این دو که در این متن کارشناسی کردن میگیم کارشناس دلال!
معمولا هم یا خودشون دلال هستن یا به دلال ها یا خود شرکت های خودرو ساری وصلن!
چندتا عدد سر هم میکنن و میگن پراید قراره بشه ۱۰۰ میلیون و دارن ضرر میکنن و فلان و بیسار. و با این کار قصد ایجاد تشنج در بازار رو دارن. مردم عادی از کجا سر در میارن
کارشناس بازار خودرو؟ رزومه ی این حضرات چیه؟ مدرکشون چیه؟
لازمه مردم سواد رسانه ای داشته باشن و لازمتره دولت جلوی این جو سازی هاب شبه کارشناسانه رو با برخورد قاطع بگیره
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
سلام مردم بیایید خودرو را تحریم کنیم و به مدت فقط دو ماه خودرو نخریم ببینید چطور زمین میخورن به خدا پراید میشه ۳۰ میلیون
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بیچاره ملت. چون همشون دارن میچاپن وکسی هم به فکر ملت نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
هیچ عیبی ندارد که قیمت کارخانه ای پراید بشود یک میلیار تومان . از دولت هم نمی خواهیم یک ریال از قیمت پراید کم کند .شورای رقابت و رفاقت را هم کلا منحل کند .اما دولت موظف است ورود خودرو اعم از صفر و کارکرده را کاملا آزاد کند تا هر متقاضی با توجه به میزان پولی که دارد بتواند هر خودروی جهانی با در نظر گرفتن همه مزایا و معایبش را به راحتی انتخاب و خریداری نماید . در این شرایط خودرو سازان داخلی مجبورند برای حفظ موجودیت تکان بخورند .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
نمایندگی هایی که خودرو سازان در سراسر کشور دارند خود اینها دلالند هر نمایندگی سهمیه خودرو نمایندگیش را واسه خودش و فامیلش ثبت نام میکنه دیگه خودرو واسه مردم نمیمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
پرایدلگن۳۰میلیون‌تومان‌ارزش‌داردچون‌ماشین‌های‌خارجی‌استانداردحداقل‌۵۵میلیون‌تومان‌می‌باشد
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ایران داره میشه ونزولا، به هیچکس هم ربطی نداره متاسفانه
هیچ کاریش هم نمیشه کرد
ناشناس
France
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
وقتی یک مشت ....می شوند مدیرانن ارشد ایرانن خودرو و سایپا عاقبت خودروسازی مشخص است. راستی از یکه زارع چه خبر شنیدم با میلیاردها تومان دزدی آزاد شده فساد زده بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
الان یه عده که هیچ اعتقادی به اصول شیعه و قیامت ندارن شدن مدیران پیذوری کشور
چرا اینقدر مدیران ما حرص و ولع ثروتمند شدن دارند
چرا اینقدر ثروتمند شدن اهمیت پیدا کرده این پول ها فقط مشتی عدد و رقم آن که در حوادث پوچ میشن
وقتی چند روز پیش زلزله اومد همتون حاضر بودید کل ثروت رو بدید یه سرپناه بگیرید یه کم قلب داشته باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
واردات برای هر کارت ملی یک ماشین آزاد بشه اگر مسعولین به فکر مردم هستند البته اینها تا مردم بدبخت نکنند به اشتباه خودشان
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اگه ضرر میکنند تعطیل کنند وواردات خودرو آزاد کنند مردم چه گناهی کرده اند که با این درآمد حسرت خرید پراید راداشته باشند درحالی که با پول پراید میشه بهترین ماشینهای دنیا راسوار شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ی مش بیسواد انقد شرایط و برا مردم محدود میکنن اخه ی اسباب بازی چقد میتونه قیمت داشته اون پژو405 هم که مردم فک میکنه ایده اله و۱۲۰ میلیون رو بابتش ب فنا میدیم اخرین دونه ش در سال 1996در فرانسه فروخته شد یعنی ۲۴ سال قبل و اون پرایدی که الان خدا تون باید بابتش حیف کنیم اخرین دون ش در سال 1998در کره جنوبی ب فروش رف یعنی 22سال قبل ایا این وضعیت مضحک نیس؟ !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
امیر حسین کاکایی الکی حرف نزن وضعیت رو بدتر میکنه همین دلالایی مث تو مردم رو بدبخت کردن و بازار خودرو رو کثیف کردن تو برا خودت نگرانی ک دیگه نمیتونی مث قبل با رانت ماشین صفر از کارخونه بگیری و بفروشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
مگه حقوق ملت به نسبت تورم زیاد میشه که شما به نسبت تورم قیمت ماشین رو میبرین بالا، مردم بدبخت از کجا بیارن ماشین 6 میلیونی رو 60 میلیون بخرن؟ واقعا خجالت آوره که حتی نمیشه تو این مملکت زندگی راحت داشت و همه چیز چند صد برابرقیمت واقعی فروش میره
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
صنعت خودرو سازی ؟؟؟؟
مگه ما صنعت خودروسازی داریم . مونتاژ نصفه و نیمه خودروی سی سال پیش صنعت خودروسازی حساب میشه؟
لعنت به این صنعت و مدیرانش که پول مردم بیچاره رو به غارت میبرن .با پول بنز ، پراید تحویل میدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
میگه چهل هزار میلیارد ضرر دادن و امسال هم سی هزار میلیارد ضرر میدهند.
چه اصراری هست به این خودرو سازی.واردات باید آزاد بشه.تا رقابت واقعی نباشه وضعیت همینه.
به خدا واردات خودرو آزاد بشه می‌بینید پراید میشه بیست میلیون با تمام امکانات و آپشن ها تازه واسه خودرو ساز هم میصرفه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اقا جمع کنید صنعت خودرتون رو نمیتونین اداره کنید جمعش کنید بزاریدازاد وارد بشه حداقل مردم پول زیادی هم بشن یه ماشین استاندارد که ارزش پولشون رو داشته باشن بگیرن
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
یعنی هیچ غلطی نمیکنید واسه مردم بیچاره همه چیزو با تورم حساب میکنید جز حقوق مردم رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
به جهنم که خودروسازها ضرر میکنن. مگه کم خون ملتو کردن تو شیشه. شما فکر میکنید دلال اصلی و عامل این افسارگسیختگی در خودرو کیه؟ خود خودروسازهت هستن. خودرو را اصلا نمیتونی توی سایت ثبت نان کنی، نمایندگی ها هم ثبت نام نمیکنن چون باید انلاین ثبت نام بشه. یه انحصار شدید درست کردن برای خود خودرو ساز که به واسطه دلال ها، خودروهای بی کیفیت خودشونو 2 برابر قیمت مصوب بفروشن.
کاش به زودی صنعت خودرو کشور تعطیل شه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
سلام پراید ۶میلیونی را یک دفعه کردند ۳۰ میلیون بعد دوباره شد ۶۰ میلیون بعد تازه میگندضرر کردیم دزدا را بگیرید که نخواهید از جیب خالی مردم بکشید بیرون پس این همه تو گوش مردم میخونید حلال و حرام این موضوع برای شما صدق نمیکنه خاک بر سر ما که پی حرف شمامیریم نمیدونم جهنم فقط مال مردم وبهشت مال مسئولین .....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
واقعا حکومت سایپا و ایران خودرو و آقایون سینه نفع تمومی نداره ملت دیگه به آخر خط رسیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
واقعا خیلی رو میخاد بدبخت مردم بیچاره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
خودش یکی از این دلالهاست..ازالان ترسیده