bato-adv
کد خبر: ۱۷۸۰۳۳

نامه صادق زیباکلام به حسین شریعتمداری

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
 یک استاد علوم سیاسی با نگارش نامه ای به حسین شریعتمداری نسبت به رویکرد وی در انتقاد از توافق هسته ای انتقاد کرد و در این باره پرسشی را از مدیر مسئول روزنامه کیهان مطرح کرد. 

صادق زیباکلام تحلیلگر و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه خود خطاب به حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان پرسیده است: «هسته ایی چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟»

متن این نامه به این شرح است: 

بسمه تعالی
حضرت حاج حسین شریعتمداری
 نماینده مقام معظم رهبری و مدیر مسئول روزنامه کیهان دامت اقباله
با سلام و تحیات مسبوق هستند که حقیر هفته گذشته مرقومه ایی به جناب حجت الاسلام حمید رسایی معروض داشتم. در آن عریضه از جناب ایشان و همفکران شان که بنای مخالفت با توافق هسته ایی ژنو گذارده اند پرسیده بودم که فعالیت های هسته ایی مان چه حاصل اقتصادی و کدام ما به ازایی برای رشد و توسعه کشور داشته اند؟ چه بواسطه آن نامه و چه بواسطه مواضع مشابه، آن جریده شریفه مطالبی علیه اینجانب درج کرده اند.

بنده به هیچ روی سودای پاسخ دهی به آنها را ندارم. قصدم بیشتر آنست که به استحضار برسانم که اصل سئوال همچنان سر جایش باقیست. کشوری که، جناب شریعتمداری سرانه دوا ودرمان و آموزش و پرورش آن همردیف کشورهای توسعه نیافته و آفریقایی است؛ محیط زیست آن بدل به زباله دانی بزرگی شده و منظما دارد از بین می رود؛ سطح آبهای زیرزمینی آن بدلیل بی توجهی و نبود بودجه دهها متر پایین رفته و کشور را در معرض یک بحران جدی خشکسالی قرار داده؛ با 5،6 میلیون بیکار روبروست و هزارو یک مشکل دیگر دارد، آیا درست است این همه توانش صرف برنامه های هسته ایی اش بشود؟ جناب شریعتمداری، گیریم بنده ناصبی، دهری، بابی، زندیق و جزء سایرملاحده و جنود شیطانی خذلهم الله و جنابعالی و سایر موافقین هسته ایی وفقه الله در صراط مستقیم و کامروا در هر دو دنیا. اما اصل سئوال لکن همچنان سرجایش باقی مانده: هسته ایی چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟ 

ایام به کام باد
صادق زیباکلام
هشتم بهمن ماه یک هزار و سیصدو نود و دو    

احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
تا الان فکر می کردم نظرات رو عادلانه انتخاب می کنید اما الان فهمیدم که شما هم تحمل نظرات مخالف رو ندارید برای سایت فرارو متاسفم...
مراد
United States of America
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
نظرات اين دو نفر را ميخوانى انگار كه كارد و پنيرند ولى زمان حمله به حاج محمود كه ميرسيد ميشدند يك روح در دو بدن. بحثى كه ميكنند اصلاً در مورد انرژى هسته اى نيست بلكه احساسا تشان در مورد غرب و آمريكاست. اولى تا اسم غرب را ميشنود آب از لب و لوچه اش جارى ميشود و دومى رعشه ميگيرد. اولى اصلاح طلب و دومى اصولگرا و سومى كليد دار خانه اعتدال، حيران بين آن دو. و همه از يك قماش.
لزومى ندارد بين بد و بدتر و بدترين يكى را انتخاب كرد.
توانمندى هسته اى يعنى توليد برق و الكتريسيته. در قرن نوزده راه آهن شاخص پيشرفت بود و قرن بيست و اكنون برق. تلاش ميهن پرستان ايرانى براى صنعت راه آهن خواندنيست و همينطور تلاش روسيه تزارى و انگلستان در جلوگيرى از آن. اول جلوگيرى از راه آهن بود و بعد ذوب آهن و الان هم انرژى هسته اى.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای زیباکلام!
برای ما و شما صرفه نداشت و ندارد!
برای کاسبانه تحریم داشته که آنهمه سرو صدا میکنند، برای ویژه خوارها آنقدر سود داشت که تا 150 نسل بعدشان تأمین شده!
احمد یاداور
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
در چاپ کامنتها عدالت را رعایت نمیکنی البته رو که نیست فرا روست
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دکتر عزیز اگر مساله رو از زاویه دید یه کاسب تحریم ملاحظه بفرمایید حتماً متوجه سودش می شوید
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۷۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسن به این دکتر بزرگوار که حرف ما ملت مظلوم را می زند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
الان وقتشه که بگی:
تکبیر!
یک معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
یکی از علل مظلومیت شماها به عنوان جزئی از مردم عدم وقوف شما نسبت به حق هسته ای شدن کشور است.
ایران آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اولا که این یک انرژی نسبتا پاک است که بعد از اتمام نفت به شما و بچه هایتان کمک خواهد کرد.ثانیا این همه رادیو دارو که جان بیماران سرطانی را نجات داده است فکر کردی از کجا آورده ایم.(بارها شده که یا به ما نداده اند یا به قیمت بسیار گزاف )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بنام خدا
دوست عزیز من هم با شما موافقم اما یک سوال که این مغلطه ی اقای زیبا کلام را روشن میکند این است که اقای زیبا کلام به نظر شما ایا برنامه ی هسته ای یک اصل برای امریکا است یا بهانه تحریم ها اگر اصل است که این مخالف تمام قوانین حقوق بین الملل است که کشوری علی رغم وجود کنوانسیونها و پروتکل ها مانع استفاده ی سایرین در برخورداری از انرژی هستی باشند.
اگر بهانه ای جهت وضع تحریم باشد که با فرض عزت و حقوق مساوی انسانی همه کاربران فهیم جوابش را می دانند.
لذا پیشنهاد می شود قبل از هر مرده باد و زنده باد این مغلطه را هم به شرح مذکور حل کنیم.
علی
Russian Federation
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درور بر صادق راستگو ، صادق شجاع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
از دکتر زیبا کلام بعید است این حرف والله من از دوستداران ایشان هستم .اما ما از این حققمان هم نباید بگذریم.
یوسف
United Arab Emirates
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
برا زیبا کلام متاسفم
یکی از ملت مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اگر اینهمه بی فایده است، پس چرا برای یک چیز بی فایده اینقدر بهمون گیر دادن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سوال من از آقای زیبا کلام:یک کشور توسعه یافته مثال بزنید که هسته ای نباشه!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
اگه کلید حل خیلی از این مشکلات انرژی هسته ای باشه چی؟؟؟
دوست ملت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
با سلام من یک سوال از شما و دکتر دارم :
اگر در دهه بیست زندگی میکردید و بجای بنزین ،گاز و نفت از هیزم کاشانه خود را در زمستان گرم میکردید و با الاغ و اسب مسافرت میکردید.ملی شدن یا نشدن صنعت نفت چه ما به ازایی برای زندگی و گذران آن برای شما داشت و چرا سیاسیون ما در آن زمان آنقدر با غربیها و انگلیس مبارزه کردند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
استاد کاردرست !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
با حرفاش مخالفم اما با ادبش موافقم
علیرضا
Germany
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
هرچند که کشورهای توسعه یافته مثل آلمان بعد از اتفاقاتی که برای ژاپن افتاد نیروگاه های هسته ای رو تعطیل کردند و موافقم که انرژی هسته ای به خودی خود آنقدرها هم نمی ارزد که بابتش انقدر هزینه بدهیم اما . . .

این بحث عرصه ای شده برای تبادل قدرت و رجز خوانی سیاسی بین ایران و کشورهای غربی

و شک نکنید اگر ایران روزی همه نیروگاه ها را تعطیل کند و رسما از فناوری هسته ای صرق نظر کند نوبت مسائل بعدیست که غربی ها ایران را متهم کنند و سراغ دیگز مسائل بروند

واقعا شک نکنید
حامد
Germany
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نامه زیبا کلام سراسر بی ادبی بود و با به کاربردن واژه های بزرگ قسط بی حرمتی را داشت.واقعا برای این استاد ممکلت جای تاسف دارد.
محمد مفید (اصولگرای اصلاح طلب)
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
هر چند میدونم نظرم مثل دها نظر قبلی که گذاشته بودم تأیید نخواهد شد ولی حرفم رو میگم
من دکترای اقتصاد دارم و از رو بی سوادی حرف نمیزنم
آقای دکتر زیبا کلام متوجه هستید که انرژی چه جایگاه استراتژیکی برای اقتصاد کشورها دارد یا خیر؟
آیا متوجه هستید که در بهترین تخمین حداکثر تا 20 سال دیگر سوخت فسیلی در کشور ما وجود دارد یا خیر؟
ما برای بقای اقتصاد نیاز بسیار فوری به جایگزینهای آن داریم و انرژی هسته ای بهترین گزینه است. انرژی هسته ای سرمایه گذاری برای آینده است. سرمایه گذاری ای که الان باید هزینه کرد نه اینکه انتظار داشت همین الان سود ده باشد.
امیدوارم تو مطالعات خودتون یه فصلی هم برای «امنیت انرژی» باز کنید.
اگر کشوری انرژی نداشته باشد اقتصاد او ویران خواهد گشت
شریفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حیف ازاین مقاله است که فقط یک مثبت میتوانیم بگذاریم هزاران مثبت
شما حرفهایتان را بزنید تاریخ قضاوت خواهد کرد.
چنانچه بازرگان گفت و رفت وحالا خیلی مسائل روشن میشود
ناشناس
United States of America
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
از کوه های بختیاری به شرف این تنها استاد سیاست ایران درود میفرستم
کاسب تحریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
برادر کلام زیبا خوب دارید نون ما رو اجر میکنی اخه تو این و ضعیت به تو چی می رسه به جز انگ و ناسزا برادر حوصله داری...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
زنده باد مخالفم شعار محمد خاتمی.ولی صادق زیبا کلام به عنوان مشاور سید بزرگوار با این نامه نشان داد که هیچ انتقادی را بر نمی تابد
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اگر هیچ منافعی برای ایران نداره پس چرا غرب اینقدر پافشاری می کنه که ما نباید داشته باشیم؟؟؟ واقعا می ترسند ما بمب هسته ای بسازیم؟ کسانی که چنین فکر می کنند یا خیلی ساده اند یا مزدور آمریکا هستند؟ دروذ بر دکتر جلیلی بزرگ
محمد مفید (اصولگرای اصلاح طلب)
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
خداییش فقط ادعای روشنفکری و آزادی بیان رو دارید
از صدتا کامنتی که من گذاشتم یکیش هم تایید نشده
شیرین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
واقعا همین طوره. من نمی دونم این هسته ای چه گلی به سرما زده که به خاطرش باید کشورمون و محیط زیستمون و مردممون و ... تاوان پس بدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سوال دکتر زیبا کلام ، سوال بسیاری از ایرانیان دلسوز است.
حقیقت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سودش برای تاجران تحریم ها و کاسبان فتنه بوده، آقای دکتر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ای استاد ساده دل ! مگر قرار است برای ما سود و منفعتی داشته باشد ؟! ما که می گم یعنی من و شما و بقیه مردم عامی عادی بینوای دربدر !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ساده دل نیست. داره صورت مسئله رو ساده میکنه تا افراطی ها نتوانند از آن سوء استفاده کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جانا سخن از دل ما می گویی
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
واقعا" چه کمکی کرده ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درود براستاد صادق زیبا کلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تیتر فردای کیهان ... زیباکلام..بوق بوق ...... بوق .....بوققققق....بوق...است ...بوق...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
همین امرو فرارو را ببین بوق به صدا در آمده
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سوالت خجالت داره ، زیبا کلام!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اصلا خجالت نداره تیترهای کیهان همش انتقاد از توافق ژنو شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
مثل اینکه شما هنوز منظور سوال ایشان را نگرفتی..شما فکر کن اصلا" خجالت دارد..جوابش رو بده.
رسواگر رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تنها چیزی که واسه تو و امثال تو مهم نیست مردم هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چرا منفی میدین؟ "رسواگر فتنه" که هدفش رسوا کردن داستان فتنه است به طنز میگه که این جور سوالا خجالت داره! برای همین من مثبت دادم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چرا خجالت داره ؟ چون جوابی براش نداری ؟خوب جواب بده دیگه؟
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
رسوا جان چرا خجالت داره؟ خوب میخواهد بداند کما اینکه خیلی ها از جمله خود من میخواهیم بدانیم. سوال کردن عیب است یا ندانستن؟
ناشناس
Germany
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
رسوا، شد تو یه بار سکوت کنی؟؟؟؟؟!!!
یکنفر از مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به جای خجالت! جوابشو بده رسوای دو عالم.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
این افکار امثال شماست که باعث خجالت افراد در قبال خانواده هاشون شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
وجود امثال تو خجالت داره
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ظاهرا باز به منافع رسوای فتنه آسیب می رسد که دوباره آشفته شد.
منصور نوين
United Arab Emirates
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
طرز فكر تو هم همينطور رسوا جان
فروغ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جواب داری بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
وجود امثال تو باعث خجالته
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
کاش رسواگر فتنه جوابی برای این سئوال داشت
و مجبور نبود طفره بره
البته برای کاسبان تحریم و کاسبان فتنه هسته ای خیلی هم سود داره
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اگه راست میگی جواب بده
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما فردا جواب تاریخ را و آن دنیا جواب خدا که که بواسطه افراطی گری هایتان مردم را از دین زده کردید چه خواهی داد اقای رسوا گر فتنه. من توصیه می کنم یه نفس عمیق بکش. یک بار دیگه با آرامش و انصاف و وجدانت سوال زیبا کلام را بخوان و در خلوت خودت و شب که سر روی بالین گذاشتی بهش پاسخ بده. همین. التماس دعا
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما بايد بيشتر خجالت بكشيد رسوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تورا خدا جوابو داشته باشيد!!!
یک شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چرا خجالت داره ؟ منطقی جواب بده ببینیم چرا خجالت داره.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
كارهاي شما خجالت دارد . خجالت را آنان بايد بكشيد كه پدران را شرمسار فرزندان كرده ايد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
رسوا خجالت بکش
محمد
United Arab Emirates
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
منظورت اینه که شریعتمداری باید با وجود این سوال خجالت بکشه ؟ دقیقا چی کسی باید خجالت بکشه ؟
من که خجالت کشیدم. چون می بینم جوابی برای سوال ایشون وجود نداره و من به عنوان یک ایرانی بیهوده تو همین مدت با مشکلات مختلف روبرو شدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تعداد کامنتا رو ببین بعد ""بفهم"" کی باید خجالت بکشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
گیرم خجالت بار لطف کن دقیقا بگو به چه دلیل خجالت بار است البته مستدل و منطقی دور از شعارزدگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خیلی دلم میخواد ببینمت رسواگر جان.میشه آخرین دیدارت
سيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
با اين همه راي منفي ، من اگه جات باشم كانديداي نمايندگي مجلس ميشم...
ناشناس
United States of America
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
علت خجالت رو هم می گفتی خوب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نظرت خجالت داره , رسواگر فتنه!
شیدانردگمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
رسوا جون خوب اگه سوال ایشون خجالت داره شما زحمت بکشید و یه جواب آبرومند تراوش نمایید تا ما هم مطلع شیم!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آره دیگه سوالش مایه خجالت شماست چون جوابی ندارید
ناشناس
Germany
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
والله پررویی شما خجالت داره. بعد از هشت سال خراب کردن همه چیز بی خیال بودن خجالت داره. رانت خواری و پول بالاکشیدن و بازهم طلب کار بودن خجالت داره. مردم رو دنبال ماشین دواندن و هشت سال سرکار گذاشتن خجالت داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چرا؟ چون نمیتونی جوابش و بدی؟؟؟
شوهر خواهر رسواگرفتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
كامنت شما خجالت دارد عزيزم
عمه ي رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شايدم خجالتش سئوال داره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقای رسوا به جای خجالت داره لطفا جواب سوالو بده . شاید ما هم قانع بشیم توبه کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جواب ندادن بهش خجالت داره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
هیچ گیری نمیتونی بدی همیطوری میگی فقط خجالت داره
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
پرسيدن عيب نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سوال خجالت داره یا جوابش دوستانتان را خجالت زده می کند!
باجناق رسواگرفتنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
باجناق فکر کردم خودسوزی کردی شیطون.
ناشناس
United States of America
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
خجالت هم داشته باشد, هنوز سوال سر جایش باقیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب نداشتن امثال تو خجالت آوره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
سودش ماله كاسبان فتنه است اظهر من الشمس است
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
باشه اصن خجالت داره. ولی میگن ندانستن عیب نیست نپرسیدن عیبه، واسه همینم میپرسیم، شما که بلدی جواب بده
نارسیس
Japan
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
رسوادیگه دارم عاشق این پررویی واعتمادبه نفست میشم
خودم
-
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درود براستادزیبا کلام مثل همیشه زیبا بود
اقای زیبا کلام متشکریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ما با این حق مسلم حتی یک لامپ هم روشن نکردیم تا حالا
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اما چه بسیار میلیاردر تحویل جامعه جهانی دادیم به دلار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بهترین کامنت
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
این آقا گستاخی رو به حد اعلی رسونده،از قوه قضایی میخواهیم که دهانش را خورد کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
یه جایی بیرون شهر قرار بزار باهاش خودت بزن دهنشو خرد کن!!! فقط کفن یادت نره!
میلاد
Germany
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چرا قوه قضاییه عزیزم ایشون محترمانه سوال کرده شما هم اگه بلدی به طور محترمانه جوابشو بده . طوماری از فواید و تأثیرات انرژی هسته ای که تا به حال برای کشور رقم خورده رو رسانه ای کن ما هم بدونیم!!!!!!!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چقدر زیبا طبقه خودتونو می نمایانید. در جواب یک سوال درخواست خرد کردن دهان. چقدر متمدنانه و متفکرانه
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اگه امثال شما راه حل دیگه ای پیشنهاد میکردند بسی مایه تعجب بود.
امیر
United States of America
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چقدر ادبیات شما به احمدی نژاد و رسایی و ... شبیه است.
یادمون باشه با این ادبیات تو دنیا منزوی شدیم.
فروغ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حرف حق جواب نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نه بابا............
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
واااااااااای ترسیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بی تربیت
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دهان را می بندند معمولا. شما تو کار خورد کردنی؟
یک شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
فکر کنم قوه قضاییه منتظر دستور شما بودند !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
لطفاً کمی آرام باشید برای فشار خونتان خوب نیست!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
یه نگاه به منفی هات بنداز

خوشگله یاد بگیر از قول خودت حرف بزنی نه دیگران
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
وقتي پاسخي نداريد با مشت حرف مي زنيد اينشان سئوال كرده اند اگر مي توانيد با قلم پاسخ دهيد افراطي هاي بي تدبير
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
پس شمایی که مدافع آزادی بیانید چطور دفاع خواهید کرد؟
یک سوال پرسید، جواب بدهید ...
چطور احمدی نژاد وقتی سوال می پرسید همه باید جواب می دهدند در غیر اینصورت یا اسرائیلی بودند یا آمریکایی؟
در این سوال هیچ حرف نامربوطی وجود ندارد ...
دشمن رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
معلومه کاسبه تحریمی بی ادب
نیکو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دوست انگلیسی، آنهاییکه دهان خورد می کردند دیگر از انگلیس جیره نمیگیرند که آن کارها را ادامه دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
عجب پاسخ دندان شکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
قوه قضاییه رو با رینگ کشتی کچ اشتباه گرفتی دادا
وحيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
همين ادبيات نشان دهنده سطح فهم و درك شماست. بابت چه چيزي بايد قوه قضایی دهانش را خورد کند؟!!!!!!!!!!!!!! متاسفم از اين همه دركي داريد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چه ادبیاتی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تو خودشو اذيت نكن اخوي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
با سرکوب و خورد کردن دهان ها مشکلی حل نخواهد شد. انسان با منطق! گیرم که دهانی را بستی، با فکر و اندیشه چه میکنی؟
شریفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ازانگلستان کامنت گذاشتید هوایش خوب است .خوش بکذرد
رضا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تو اول برو خرد کردن رو درست بنویس.
امیدفردا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ثابت کردید منطق ندارید همین وبس
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آفرین آفرین جواب سوال مشت توی دهان است اگه راست میگی منطقی حرفش رو محکوم کنید
معیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
منفی هایی که گرفتی دهان تو وهمفکرانت رو خورد کرده
مریم
United Arab Emirates
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
فرهنگ ومنطق شما با این نظر مشخص شد. خداوندا سرزمین ما را از بی فرهنگها و جاهلان مصون بدار
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اقای عزیز اصل سوال هنوز مانده است .خوب جواب سوال را بدهند تا دکتر زیبا کلام نیز انشاله قانع و به راه راست چون شما هدایت شود.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اين شيوه شما اسلامي نيست. از امامان ما وقتي درباره توحيد سوال مي شد، با گشاده رويي پاسخ مي دادند.
توحيد مهمتر است يا انرژي هسته اي؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اما سئوال همچنان به جاي خود باقي است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
روش پاسخ گنده لاتي اينجا کاربرد ندارد
اگه مردي پاسخ بده!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
زمان خورد کردن دهان ها گذشته است اگر پاسخ قابل قبولی دارید بفرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ماشالله فرارو چقدر هم اين کامنت توهين توش نيست حالم از دودوزه بازي و محافظه کاري مسخره ات بهم ميخوره، تقصير تو نيست سيستم آلوده و خرابه که حرف حق شنيدن نداره.
ناشناس
Italy
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دهانش را خورد کنند سوالش اما باقیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
مگه قراره قوه قضاییه الت دست تو و امثال تو باشه ناشناس 12:12 ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نامه های استاد زیبا کلام به رسایی و حسین شریعتمداری بسیار زیبا ست ولی کو گوش شنوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آنها خواب نیستند بلکه خودشان را به خواب زده اند!!!!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
الحق كه در گفتي.
حسين جون جواب داري پس بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب داده
فرارو جرأت منتشر کردنش رو نداره!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اعتراف جالبی از صادق زیباکلام:
بنده ناصبی، دهری، بابی، زندیق و جزء سایرملاحده و جنود شیطانی خذلهم الله
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
يعني شما الآن جواب سوال ايشون رو داديد؟
يك بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
عزيز اصولگرا طبق معمول خودتو به اون راه زدي؟ ايشون از باب جدل نوشته اند "گيريم" كه اين صفات رو داشته باشم و فرض محال، محال نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
عزیزم این کنایه است نه اعتراف/منظورش این است که منافع ملی ربطی به دین ومذهب ندارد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما خوبی
ناشناس
Germany
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اعترافهای جالبترش را هم بخوان:

سرانه دوا ودرمان و آموزش و پرورش همردیف کشورهای توسعه نیافته و آفریقایی است؛ محیط زیست بدل به زباله دانی بزرگی شده و منظما دارد از بین می رود؛ سطح آبهای زیرزمینی بدلیل بی توجهی و نبود بودجه دهها متر پایین رفته و کشور را در معرض یک بحران جدی خشکسالی قرار داده؛ 5،6 میلیون بیکار و ...
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نگرفتی چی شد ... آی پی انگلیسی!
یک شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما فعلا منفی ها و مثبت ها رو ملاحضه کن نمیخواد مثلا موشکافی کن
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شعور شما و همفکرانتون در همین حده دیگه...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اگر معني اين جملات را مي فهميديد از صد تا چوب برايتان بدتر بود متاسفم كه تا الف بيشتر درس نخوانده ايد
پيمان
Iraq
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اگر فهمت وبرداشتت از صحبتهاي ايشون اينه كه برا زمستونت علوفه ارزون سراغ دارم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جدی نفهمیدی ؟
نه جان من اگه نفهمیدی بگو من سرمو بزنم به دیوار...
خدایا اخه ما رو با کیا کردی 75 میلیون؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
گفت که گیرم همه اینا هست جوابشو بدین
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
براساس این اعتراف ونظر ناشناس محترم دکتر مهدور الدم است.
وحيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تبريك مي گم به اين همه دركتون از صحبت هاي آقاي دكتر زيباكلام
ملت
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شنونده ( خواننده ) باید عاقل باشد !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خواننده بايد عاقل نه حداقل عقلي داشته باشد
فضول
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ناشناس ظاهربین نباش! به کنه مطلب توجه کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شماها خوبین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سوال رو جواب بده
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
با افرادي مثل شما حتي نمي توان حرف زد. منظورش اينكه فرض كنيد من اينها باشم ولي جواب اين سوال را بدهيد.
ضمنا ائمه به افرادي كه از دين خارج بودند، با روي گشاده تري جواب مي دادند تا به سوي دين هدايت شوند.
soma
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
از این همه متن یه خطش رو کندی!کل متن رو بخون با سواد. همه اینهه هم که باشه از تو بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
استاد گرامی کمی دقت فرمایید می بینید برای آنها داشته برای مردم عادی نداشته، خب به درک، اصل آنها هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دکتر زیبا کلام اکنون بحث زور آزمایی می باشد ملت ایران را وادار به جنگ سرد نخواسته نموده اند .

ولی تا این مرحله نظر شما مطلوب می باشد اگر به همین صورت باشد ملت ایران سود نخواهد برد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
استاد از ته دل این ملت زجر کشیده گفتی اخه به همین سوال یکی پاسخ بده شعار بسه دیگه خواهشا
سارا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اقاي زيبا كلام !خير ببيني انشالله از اين كه بر خلاف بسياري از رو شنفكران دغدغه محيط زيست داريد حفاظت از محيط زيست بايد دغدغه اول همه مسئولين و مردم باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شاید حسین آقا همانند میلیون ها جوان ایرانی بدون شغل و در آمد نیست و فقر وفشار اقتصادی و شرمنده شدن در مقابل زن و فرزند برای حسین آقا بی معنا است.
علی
United Arab Emirates
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسنت استاد
کاش مشکل اختلاسهای میلیاردی تورم فزاینده - کمبود دارو - نبود نیروی متخصص- عدم امکان نقد در رسانها-نبود امنیت شغلی -فیلترینگ- اوضاع بد اقتصادی -مشکلات ازدواج -افسردگی جامعه -فساد و دروغ -کاهش توان خرید وده ها مشکل دیگر رابه ایشان میگفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
روحانى و ظريف هم ميگن دست از برنامه هسته اى نميكشيم، واسه اونا هم نامه بنويس آقا صادق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
از روي ناچاريه آقا وگر نه همه ميدونن شادي و صداقت حق مسلم ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
توسعه باید همه جانبه باشد در همه عرصه ها از جمله هسته ای و رفاه و درمان و سلامت و اقتصاد و....
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
این سوالو باید قاب کنی بزنی سردر چهار طرف ایران...
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جالب است پاکستان و هندوستان و کره و عربستان و ... همه باید داشته باشند ما نباید داشته باشیم. نمی دانم فردا در صورت شهدا بخصوص شهدای هسته ای چگونه می توانیم نگاه کنیم؟ بحث هسته ای شدن نیست موضوع این است که صدای هماهنگی با صدای ایادی شیطان مستقر در کاخ سفید از دهان بعضی به اصطلاح اساتید دانشگاه شنیده می شود که صد البته باعث شرم ساری است،وانگهی جناب زیبا کلام فکر میکنند فقط هسته ای ما خار در چشم دشمن است. مطمئنا فردا به موضوع دیگری پرداخته و آن را دستاویز قرار می دهند که نانو و هوا و فضا و سلول های بنیادین و... به چه کار شما می آید. مشکل جای دیگر است آقای زیبا کلام
بي نان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حرف دل 90درصد مردم
زنده باد دكتر زيباكلام
ناشناس
Kazakhstan
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقای رسوا گر نظرات و کامنتهای مردم را بخون بعد خودت خجالت بکش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دکتر علی رغم بیانات بسیار ارزشمند که از جان موافق اش هستم، نگران حضرت عالی هستم. واقعا درود بر شما با این همه از جان گذشتگی و صراحت لهجه... درود
پايداري
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حاج حسين پرچمدار عزت و شرف مردم ايران است.
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
خدا از ته دلت خبر داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جناب پايداري . شما الآن از افعال معكوس استفاده كرديد ؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
مثل احمدی نژاد
علی
United Arab Emirates
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسنت استاد
کاش مشکل اختلاسهای میلیاردی تورم فزاینده - کمبود دارو - نبود نیروی متخصص- عدم امکان نقد در رسانها-نبود امنیت شغلی -فیلترینگ- اوضاع بد اقتصادی -مشکلات ازدواج -افسردگی جامعه -فساد و دروغ -کاهش توان خرید وده ها مشکل دیگر رابه ایشان میگفتید
شاه غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
الحق كه زيباكلامي زيبا كلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
از درد سخن گفتن و از درد شنیدن/با مردم بی درد ندانی که چه دردی است.کاش ی کم برای مردم ارزش قائل بودی حاجی
یک خوزستانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ایول دکتر ....
دکتر زیبا کلام دوستت داریم ...
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خطاب ايشون به آقاي شريعتمداري خيلي جالب بود
حضرت حاج حسین شریعتمداری
مدیر مسئول روزنامه کیهان دامت اقباله
ناشناس
Germany
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقرین استاد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جانا سخن از زبان ما میگویی
سوداگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
رسواگر فتنه اشكال نداره دكتر خجالتش رو هم ميكشن بعداً - شما و دار ودستتون جواب سوال رو بدين اول ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ادریس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دکتر زیبا کلام(ع) همیشه با کلام زیبا و منطقی افراطیون رو کیش و مات میکنه.
درود بر دکتر زیباکلام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درود بر شرفت دکتر
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقای دکتر زیبا کلام
تامین انرژی کافی برای توسعه صنعت بمنظور تامین غذا وبهداشت واجرای طرحهای لازم برای حفاظت از منابع آب ومحیط زیست فقط با ذستیابی کشور به انرژی هسته ای واستفاده صلح آمیز از آن میسر است.
موضوع عجیبتر اینست که حتی کارشناسان کشورهای متخاصم وطرف مذاکره با ایران نیز نمی توانند مثل حضرتعالی نقش بسیار بالای توانایی هسته ای در تامین دارو ودرمان ، انرژی ، ایجاد اشتغال وحفظ محیط زیست انکار کنند.
خدای بزرگ را شکر می کنیم که علی رغم وجود افرادی مثل حضرتعالی که لقب استادی را به غلط در کشورمان یدک می کشید هنوز به وضع فلاکتبار کشورهای گرسنه در آفریقا دچار نشده ایم وواقعا برای شما متاسفیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
زنده با این سوال من هم هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درود بر شما با این سئوال بجا
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
من از همه دوستانی که این پیامو میخونن و همین طور از آقای زیبا کلام این سوال رو دارم که مگر نسل های بعد ما به انرژی هسته ای نیاز ندارند؟اگر در این دوران گذر که منابع انرژی فسیلی رو به پیاین هستو باید به انرژی نو و هسته ای رو بیاریم اقدامی صورت نگیره و به قول معروف زیر ساختارهاش درست نشه نسل های بعد واقعا بحران بزرگی دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ولی حل نشدن آلودگی و بیکاری و..برای نسلهای بعد بحرانهای بزرگتری محسوب میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اولویت بندی باید کرد آقاااا
حسنک
United Arab Emirates
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
انرژی های پاک دیگه ای مثل خورشیدی هنوز از بین نرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آخه نه اينكه شما مشكلات نسل فعلي رو حل كرديد(به كمك مموتي)به فكر نسل هاي بعدي افتاديد آخي!!مهربونا
رجبعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دروذ بر استاد ارجمند دکترصادق زیباکلام
آقرین بر این نقد و نقدهای دیگر شما- کاش گوش شنوایی باشد
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسنت استاد گرامی حرف دل همه ما رو زدی.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
استاد این یک موضوع علمیه شما بهتر ه در مورد همون تخصص خودتون نظر بدید ملت زنده قیم نمی خواد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
نه اینکه سایر نظر دهندگان فوق تخصص فیزیک هسته ای دارند؟ ! خصوصاً آنها که فرق MPT و NPT را نمیدانند.
بنده خدا
Russian Federation
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
راست ميگي!چون فقط جناب شريعتمداري در همه زمينه ها ، خصوصا هسته اي علامه هست!!!!! بقيه بي سوادند و حق اظهار نظر ندارند مگر با پرچم به اصطلاح اصولگرايان!!!!!!
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ببخشید اشتباه مثبت زدم!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
کاسبان فتنه و کاسبان تحریم چقدر زیاد شده اند

کاسبان فتنه و کاسبان تحریم چقدر زیاد شده اند


کاسبان فتنه و کاسبان تحریم چقدر زیاد شده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
زندیقو خوب اومدی، کلی حال کردم!
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقای زیبا کلام شما زیاد زحمت نکش، میان کسی که خواب هست تا کسی که خودش رو به خواب زده خیلی فاصله هست !!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
استاد شير مادرحلالت باد، هيچ موجودي هنوز به دنيا نيامده كه جواب سوال شما رو داشته باشه.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بنازم هم به قلمت هم به جرات و شهامتت در این مملکت 8سال است کسی حق حرف حق ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اون ناشناسی که میگه«این آقا گستاخی رو به حد اعلی رسونده،از قوه قضایی میخواهیم که دهانش را خورد کند» باید بگم اول باید ادبیات فارسی رو خوب یاد بگیره.ابشون هنوز فرق «خورد» و «خرد» رو نمی دونه.!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
قطعاً جناب دكتر زيبا كلام بسيار موارد ديگري سراغ دارند كه شاهد اين مدعا باشد اما حرف بسيار و مجال اندك است . در اينجا به برخي از آنها اشاره مينمايم . آمار بالاي طلاق ، سونامي سرطان ، سكته ، مرگ و مير ناشي از تصادفات جاده اي ، بحران كم آبي و بسياري بيش از اينها كه مردم ايران را در رديف ناشادترين در بين اكثر كشورها قرار داده . تمام اينها در نظر حسين شريعتمداري مصداق ، گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله ماست / آنچه البته به جايي نرسد فرياد است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بنازم که همیشه قشنگ می زنی به هدف!
ناشناس
Germany
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسنت یا استاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
من نمی دانم چرا طرفداران تندرها همه شان یا از انگلیس یا از امریکا کامنت می گذارند در ایران بودند و حال بیمار سرطانی که داروی شیمی درمانی را پیدا نمی کند یا توانش نمی رسد تهیه کند و مظلومانه تن به مرگ می دهد نظرشان عوض می شد یا نفع شان در همگامی با تندروها است.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
واقعا ،صادق و زيبا در كلام
نعیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسنت.واقعا حرف دل مردم را زدی ولی گوش حاج حسین به این حرفا بدهکار نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خدایا این آقا یا خانم با نام مستعار(رسواگر فتنه ) را به راه راست هدایت گردان.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
زنده باد!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خوب است شریعتمداری به جای اتهام و توهین جواب منطقی به سوال زیبا کلام بدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ایول به عنوان نامه!
دوست ملت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بنده چند واحد درسی با دکتر گذرانده ام و حق استادی به گردن بنده دارند.به ایشان سلام میکنم و یک سوال دارم
اگر جنابعالی وملت ایران در شرایط سالهای 1320 و 1330 زندگی ومیکردیم که برای حمل و نقل و سوخت و انرژی از اسب و الاغ و هیزم بهره میبردیم ، مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت با انگلیسیها و غربیها چه ما به ازایی برای ملت ایران داشت ؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
فرارو چرا نظرات رو منتشر نميكني؟
pili
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سوال بسیار منطقی و بجائی بود . اگر همه تندروهای اصولگرا دور هم جمع شوند نمی توانند جواب منطقی به این سوا آقای زیباکلام بدهند و بناچار بدنبال پاک کردن اصل سوال خواهند بود.
irani
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بله استاد انرژی هسته ای حق مسلم ماست ولی نان اب هوا رفاه شغل و زندگی حد اقلی حق مسلم ما نیست!
تیفون
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حقوق هسته ای فقط از طریق تعامل با دنیا تضمین میشود.مانند ژاپن
مثل زيبا كلام متخصص اقتصاد سياست انرژي داتمي و ديگر علوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جناب اقاي زيبا كلام در باره سوال شما چند نكته دارم دستاورد هاي اتمي كشور را بايد از اهل ان پرسيد ما ايرانيها از نگرش ليبرالي كه مي گويد اگر زورتان به حريف نرسيد به او تن در دهيد بي زاريم ما مانندرهبران ازاده مان از اما م حسين تا امروز زير حرف زور نمي رويم هميشه هم از افراد خود فروخته و عافيت طلب اين كشور ضربه خورده در زمان ملي شدن صنعت نفت هم بعضي مانند شما مي گفتند ما صنعت نفت مي خواهيم چكار ا ما غني سازي دهها كاربرد دارد در پزشكي همان طور كه گفتند ما اورانيم را تامين مي كنيم ولي تا مين نكردن مطمئنا انها به هيچ صراطي متعهد نيستند اما اقاي زيبا كلام مي دانيد از پاك ترين انرژيها همين انرژي هسته اي است پس اگر دلتان براي محيط زيست مي سوزد بدانيد كه مي توان با ساخت نيروگاه هاي اتمي از سوخت مليونها ليتر مواد نفتي در نيرو گاها و مليارد ها ليتر گاز شهري جلو گيري كرد فرارو اميد وارم كمي به مخالفين هم اجازه اظهار نظر بدهي
آزادمـــرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
امیدواریم آقای شریعتمداری برای تنویر اذهان عمومی پاسخی مستدل و دقیق و به دور از اتهام و فرافکنی ارائه کنند!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
واقعا متاسفم برای آقای زیبا کلام که اهمیت فناوری هسته ای رو نمی دونند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
تاسف براي تو كه فقط در فكر حفظ خودت هستي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ما هم نمیدانیم شما بفرمایید ما بفهمیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
10 سال پیش این حرفهارو میزدید نه الان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی ماست انچه البته به جایی نرسد فریاد است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
زيبا كلام استاد يار است نه استاد
بنده خدا
Russian Federation
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
راست ميگي ! بايد بگوييم احسنت استاديار زيباكلام!
راستي به شريعتمداري هم بايد بگوييم علامه!!!!
ناشناس
Finland
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
این سوال ما هم هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
کامروا در هر دو دنیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسنت بر تو و شیر پاکی که خوردی....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
راستی هنوز اون سئوال بی پاسخ مونده. کسی نیست جواب بده؟ اونایی که تسلیت میگن؟ آقای MPT کجان که جواب بدن؟
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به نام خدا
من از فرارو میخوام سوال کنم البته اگه در انظار مبارک بینندگان قرار بگیره: شما اصل حرف دکتر زیبا کلام رو قبول دارید که اونو رسانه ای کردید یا فقط بخاطر اینکه حاج حسین رو تو خط خودتون نمی بینید اقدام کردید.در صورتی که مورد اول رو مد نظر دارید که باید بگم به هزار و یک دلیل این حرف خطاست چون ایشون استاد سیاست هستند نه مرجعی برای تشخیص مفید بودن یا نبودن این فناوری مهم که با همون یک دلیل باید بگم اگه اونقدرا هم که استاد میفرمایند بی اهمیت بود ما رو اینقدر توی فشار نمیگذاشتن برا تعطیل کردنش یعنی همین کاری که اقای دکتر روحانی و همراهانشون دارن انجام میدن.اگر هم برا اینکه با مخالف حاج حسین میخواید همراهی کنید که حرفی جدا ولی فراموش نکنیم چه جانهای عزیزی که تشخیص دادند داشتن همچین فناوری ای برگ برنده ما هست و حاضر شدن حتی جان عزیزشون رو هم فدا کنند.روحشون شاد و ما از ارواح طیبه اونها برا رسیدن به مقصودمون یاری می طلبیم.
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسن به این دکتر بزرگوار که حرف ما ملت مظلوم را می زند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
زنده بادحاج صادق زیباکلام حرف مافقیروبیچاره هارازدی
علی
Germany
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چرا اینقدربا شریعتمداری زدیت دارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
زدیت نه علی جان دلبندم، ضدیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
زدیت!
ام پی تی!
محمد
United States of America
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بارها گفته اند و گفته ایم که بحث اصلا هسته ای نیست. بحث حق است. وقتی حقت را مانع می شوند و تو دم نمی زنی ذلیلی و وقتی ذلیل باشی قدم به قدم بقیه حقوقت را هم از تو می گیرند.
نوشتم چون پیش خدا حجتی برای ننوشتن نداشتم.
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اقای زیبا کلام واقعا خجالت اوره شما که خودتون را تحصیل کرده حساب می کنید وای بحال .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این شد پاسخ؟ یکی جواب درست حسابی بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جناب ناشناس 03:07 ایشان اگر تحصیل کرده نبود مثل شما جواب میداد!!!
نیش
Finland
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حرف ایشان روشن میکنه که اونایی که میگن این توافق خوبه اصلا اعتقاد دارن باید کلا بیخیال داشتن فناوری هسته ای بشیم و این دو تا تفکر هست که یکی میگه باید داشته باشیم دومی میگه لازم نداریم. مثل اونایی که میگفتند که ما که نمیتونیم نفت رو خودمون استخراج بکنیم خوب ملی بشه که چی؟؟؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقای زیبا کلام مگه میشه علم رو ول کرد و بگیم سودی بره ما نداره و خداحافظ ما نمی خواهیم.وایسا یه ذره بگذره چند سال دیگه نتیجه شو میبینی.اگه اونطوری باشه تو قرن 17 دولت انگلیس باید به مایکل فارادی دانشمند می گفت این برقی که تو داری باهاش ور می ریو ول کن از این چرت و پرتا اختراع نکن منم کمکت نمی کنم چون سودی نداره.اما وقتی ادیسون اومد لامپو اختراع کرد ما فهمیدیم اونا چیکار داشتن می کردن یا الان می فهمیم کار بی فایده اون موقع الان چه قدر ارزشمنده
ناشناس
Canada
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقای زیبا کلام من از علاقه مندان به شما هستم. در مورد انرژی, هسته ای ایرانیها و خارجی ها متفق القولند که بیشتر مردم ایران خواهان داشتن و استفاده از انرژی هسته ای هستند. شما خوب میدانید که منابع انرژی فسیلی یک روزی نه چندان دور به پایان میرسند. آنروز کشورهایی که توان تولید سوخت هسته ای را نداشته باشند, باید دست به دامن همین قدرت هایی که ما امروز باهاشان دست پنجه نرم میکنیم بشوند.
پنج تا دلیل خواسته بودید , این یکیش.
نيما
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ولي ايشان در انتها قافيه را رعايت نكرده اند بايد مي نوشتند:
ايام به كام
صادق زيبا كلام
احمد یاداور
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اگر مهم نبود چرا از دانش وتوانمندی هسته ای دارن ما را محروم میکنند واینهمه تحریمی که در دنیا سابقه نداره بر علیه ملت ما اجرا میکنن واما اگر میتونستن حکومت را نابود میکردن دیدن نمیشه دارن بملت فشار میارن که ملت علیه دولت قیام بکنه پس چرا اینقدر دروغ وجفنگ حقوق بشری سر میدن که ما با ملت کار نداریم با دولت کار داریم کو ؟دولت زمین خورد یا ملت را نشانه رفتن مسلم میدونن که ملت پشت نظام هست تا مردم عاصی بشن ما همیشه در طول تاریخ از ملی شدن نفت دادن ذوب اهن .ذوب اهن را نمیدادن بالاخره تا کی ما باید روی بنیه واستحکامات داخلی خودمان تکیه کنیم والبته بعضی بیمدیریتیها وندانم کاریها دور از نظر نیست وهر کاری اغازش مشکلاتی را دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
كاسبان تحريم!!!!!!!!!!!!!!!!
مستضعف
Syrian Arab Republic
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جناب زیباکلام ، پرسش شما بی‌گمان پرسش قشر وسیعی از توده‌های مردم است که بر اثر نابسامانیهای اقتصادی سالهای اخیر کشورمان که حاصل بی‌تدبیری و سوءمدیریت همفکران آقای شریعتمداریست در رنج و محرومیت دست و پا می‌زنند ، مردمی که از همین روزها دغدغه شب عید فرزندانشان را دارند و نه روی تکدی‌گری دارند و نه جسارت کار خلاف ، اما پاسخ حاج حسین که هرگز غم نان و دغدغه کار نداشته و ندارد به سئوال جنابعالی همچنان ، اصرار بر گفتارها و شعارهای پیشین خواهد بود تازه اگر خیلی شانس بیاورید و هزار انگ و اتهام بر شما و آنانکه پرسشهائی نظیر شما دارند نزنند !!
محمد کمالی
United States of America
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
واقعا در این کشور یک سوال ساده که سرنوشت همه ما در گرو پاسخ به اونه خلاف بزرگیه که قوه قضاییه رسیدگی کنه؟
خیل بدبختیم والا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جناب رسوا گر فتنه شما جوابی بفرمایین که از خجالت در بیایم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
و یک سوال دیگر؟
بر فرض مثال : اگر ما به تمام خواسته هایمان در هسته ای برسیم و تحریم ها هم چند برابر قبل بشوند و بیشتر کشو رها هم علیه ما شوند
جناب شریعتمداری در اون موقع با این اقتصاد مریض و بیمار و فلج چه کاری میتوان انجام داد؟؟؟
ناشناس
Australia
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سزداز قلم ! تو را به جدم به این سئوال آقای زیبا کلام ، با رعایت ادب و معرفت اسلامی مکتب امام جعفر صادق (ع) جواب بده .
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دکتر جون دمت گرم. خیلی دوست داریم
محمد
United States of America
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اقای زیبا کلام در اینده ای نه چندان دور خواهید فهمید چه باج بزرگی به غرب دادی هزینه جبرانش اینده مشخص میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
غربي ها اونقدر كه فكر مي كنيد بد نيستند حداقل اگر با غريبه بد مي كنند با ملت خودشان نميكنند
ناشناس
Finland
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درود به شرفت ننگ به کاسبان تحریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درود بر حق گویان و حق جویان . خداوند نگهدارتان باد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درود برکلام زیبایت استاد زیبا کلام. ولی این دوستان که گوش ندارند
مردم مظلوم
Finland
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دکتر گرامی لطفا شما مساله محیط زیست و آلودگی هوا را پیگیری کنید شاید صدایتان به جایی برسد. با تشکر
مزده
United Arab Emirates
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حرف حساب که جواب نداره ! . احسنت دکتر جان
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
زیبا جان زیبا گفتی کو گوش زیبا که بشنود؟
اندیشه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اما به نظر من سخن دکتر روحانی عاقلانه تر است ما باید به سمتی برویم که هم سانتریفیوژها بچرخد و هم زندگی مردم و این امکان پذیر است. فقط نیاز به تدبیر دارد که امیدوارم دولت کنونی بتواند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به ایشون چه ربطی داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
به تک تک مردم ایران ربط داره
ناشناس
United States of America
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
استاد زیباکلام خوب بحث رو پیش کشیده.جالبه که جوابی ندارن بدن.مجبورا مغلطه کنند.
سید مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
عالی بود عالی
استاد بسیار لذت بردم
یاسمن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دکتر زیبا کلام چه قلم زیبایی دارید مرحبا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آفرین
احسنت
ما که فقط گرانی و کمبود دیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
جناب دکتر نامه را چرا برای نماینده ارسال کرده ای ؟
ادریس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دکتر صادق زیبا کلام با کلام زیبا و صادقانه و منطقی همیشه افراطیون رو کیش و مات میکنه.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درود بر تو دکتر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این سوال را mpt هم جواب دهد.
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بنظر من هر چیز به جای خویش نیکوست هم انرژی هسته ای و همه معیشت و دارو و هوای پاک و اشتغال و ازدواج و مسکن وتحصیلات کم هزینه و ... ولی هر کدام طبق برنامه واقعا کارشناسی شده
ناشناس
United States of America
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دیگه این مسیریه که رفته شده.بعد کلی تحریم و بدبختی بالاخره حق هسته ای ایران شناخته شد.تعطیلی این تاسیسات دیگه نفعی نداره بلکه خسرانی هم بواسطه این همه هزینه در بر داره.بزارید آقای روحانی خوب داره پیش میره.
رحيم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
به نام خدا

آفرين به صادق زيبا كلام كه به حق هم صادق است و هم زيبا كلام اين هسته اي فقط براي عده اي سود جو كه از آب گل آلود ماهي مي گيرند و ميلياردها بر ثروت خود افزوده و ديگر نه فكر سلامتي مردم هستند و هيچ چيز ديگر برايشان مهم نيست و از انسانيت بويي نبرده اندخوب است و لاغير !!!!كاش همه اين را مي فهميديم ...
ام پی تی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
خدا پدر و مادرت را رحمت کند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
درود خدا بر دکتر زیباکلام که همیشه ودر همه حال حرف حق رو میزنه .
يوسف از روستا
United States of America
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
مسخرشو درآوردين هي به همديگه نامه مينويسين كه حرفتونو به كرسي بنشونين .
ما ملت خودمون ميدونيم چه خبره . عزتمونو داريم ميديم به ثمن بخس.
بعضي ها فقط اسمشون زيبا كلامه ولي محتواي حرفاشون بوي زشتي و وطن فروشي ميده .
فرارو اگه مدعي زنده باد مخالف مني منعكس كن.
bato-adv
bato-adv
bato-adv