ترنج موبایل
تبلیغات
کد خبر: ۹۸۲۸۳۷

امارات دلیل پیام هشدار حمله موشکی را اعلام کرد

امارات دلیل پیام هشدار حمله موشکی را اعلام کرد

مقامات امارات مدعی صدور هشدار در شهر دوبی در پی احتمال حمله موشکی شده بودند و در ادامه توجیه کردند نقص فنی در سامانه‌های هشدار اولیه منجر به ارسال پیام‌های نادرست شده است.

تبلیغات
تبلیغات

فرارو- مقامات اماراتی روز جمعه ۲۶ ژوئن پس از آنکه «پیام‌های هشدار نادرست» مبنی بر حمله موشکی احتمالی باعث نگرانی ساکنان شد، عذرخواهی کردند. 

به گزارش فرارو به نقل از سی‌ان‌ای، پیام‌های رسمی ارسال شده به تلفن‌های همراه، که با صدای آژیر بلند همراه بودند، اولین پیام‌ها در بیش از یک ماه گذشته بودند. 

این پیام‌ها در طول جنگ خاورمیانه، زمانی که ایران با بیش از ۲۸۰۰ پهپاد و موشک امارات متحده عربی را هدف قرار داد و اکثر آن‌ها رهگیری شدند، به امری عادی تبدیل شدند. 

اما هشدارهای روز جمعه به سرعت با دستور دیگری مبنی بر «لطفاً هشدار قبلی را نادیده بگیرید» دنبال شدند. مقامات اورژانس بعداً به خاطر این حادثه عذرخواهی کردند. 

در بیانیه‌ای که در X منتشر شد، آمده است: «اداره ملی مدیریت بحران و بلایای طبیعی و نهادهای مربوطه به خاطر این نقص فنی غیرعمدی عذرخواهی می‌کنند.» 

این اداره اعلام کرد که «نقص فنی ناگهانی در سیستم هشدار اولیه» «از طریق مقامات رسیدگی و مدیریت شده است». 

امارات متحده عربیِ نفت‌خیز، که مانند سایر کشورهای خلیج فارس میزبان نیروهای آمریکایی است، خود را در خط مقدم انتقام ایران از حملات هوایی آمریکا و اسرائیل که منجر به ترور رهبر معظم این کشور شد، یافت. 

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات