روبیو، توافق با ایران را به خطر میاندازد
یک منبع ایرانی ادعا کرد: اظهارات روبیو ممکن است توافق با ایران را به خطر بیندازد.
فرارو- یک منبع ارشد ایرانی اظهارات اخیر مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به کشورهای حاشیه خلیج فارس میتواند روند دستیابی به توافق برای حلوفصل اختلافات مرتبط با ایران را با خطر جدی مواجه کند. این منبع مدعی شد موضعگیریهای تند واشنگتن در این سفر، احتمال از بین رفتن توافقی را که با دشواری به دست آمده بود افزایش داده است.
به گزارش فرارو به نقل از تاس، به گفته این مقام، ایران نسبت به وجود نوعی «تقسیم نقش» در ساختار دولت آمریکا مشکوک شده است؛ به این معنا که برخی بخشها در تلاشاند تهران را به ورود به «مذاکرات موازی» برای محدودسازی آنچه «محور مقاومت» خوانده میشود، وادار کنند.
او تأکید کرده که ایران بهطور روشن اعلام کرده درباره متحدان منطقهای خود وارد مذاکره نخواهد شد.
این منبع همچنین با اشاره به مواضع اروپا گفت تهران تلاشهای کشورهای اروپایی در خصوص برنامه موشکی ایران را بخشی از فشار هماهنگ آمریکا و اتحادیه اروپا برای «خنثیسازی ایران» تلقی میکند.
وی افزود ایران این رویکرد را غیرقابل قبول میداند و در هیچیک از دو موضوع، یعنی حمایت از متحدان منطقهای و برنامه موشکی، عقبنشینی نخواهد کرد.