افشاگری CBS از وضعیت مجروحان آمریکا در جنگ ایران
اگرچه گزارشهای پنتاگون در مورد مجروحان جنگ ایران به عنوان دادههای رسمی به رسانهها میرسید اما سیبیاس در گزارشی با استناد به اطلاعات خانوادههای مجروحان تشکیکهای جدی بر این آمارها وارد کرده است.
فرارو- چندین سرباز آمریکایی که در حمله پهپادی ایران در اول مارس به پایگاه نظامی آمریکا در بندر شعیبه کویت زخمی شدند، ادعاهای پنتاگون را مبنی بر اینکه اکثر مجروحان فقط آسیبهای جزئی دیده و سریعاً به خدمت بازگشتهاند، به چالش کشیدهاند.
به گزارش فرارو به نقل از سیبیاس، در ادامه این مطلب آمده است: در ماه مارس، پیت هگست، وزیر دفاع، اعلام کرد که «تقریباً ۹۰ درصد» از حدود ۴۰۰ سرباز آمریکایی مجروح در جریان جنگ با ایران، فقط جراحات جزئی داشتهاند و همگی به خدمت بازگشتهاند. با این حال، برخی از مجروحان و خانوادههایشان به شبکه CBS News گفتهاند که شدت جراحات واقعی بسیار بیشتر از آن چیزی است که طبقهبندیهای رسمی ارتش نشان میدهد.
یکی از این مجروحان، استوار ارشد رادنی بیرمن است. بدن او در اثر اصابت مستقیم پهپاد ایرانی به محل خدمتش در حمله اول مارس، پر از ترکش شد. سوابق پزشکی که توسط CBS News بررسی شده نشان میدهد او دچار ضربه مغزی، کاهش شنوایی و بینایی، آسیب ریوی و زخمهای متعدد ناشی از ترکش شده است؛ با وجود این، ارتش او را در دسته «آسیبدیدگی غیرجدی» طبقهبندی کرده است. همسرش، ایمی بیرمن، این طبقهبندی را «غیرقابل قبول» خواند، چون ابتدا به او گفته شده بود همسرش موظف به بازگشت سریع به خدمت است.
گروهبان درجه یک کوری هیکس نیز بر اثر ترکشهای شدید مجروح شد. او چندین عمل جراحی اورژانسی در بیمارستانی در کویت انجام داد و اکنون در حال بهبودی از آسیب مغزی ناشی از ضربه است. او میگوید ابتدا به خانوادهاش اطلاع داده بودند که جراحاتش جزئی است.حمله به بندر شعیبه کویت در نهایت منجر به کشته شدن شش نظامی آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر دیگر شد.
بازماندگان و بستگان مجروحان به CBS News گفتهاند که ارتش عمداً شدت تلفات را کمنمایی کرده است. ارتش آمریکا این اتهام را رد میکند و توضیح میدهد که عنوان «به شدت مجروح» تنها برای کسانی به کار میرود که در خطر مرگ ظرف ۷۲ ساعت باشند و لزوماً بازتابدهنده عوارض پزشکی بلندمدت نیست.