آمریکاییها بازهم پاپیچ طارمی و الهویی در فرودگاه شدند!
تیم ملی ایران در آستانه سومین سفر خود به آمریکا برای دیدار برابر مصر، بار دیگر با حاشیهای تکراری در فرودگاه روبهرو شد و مهدی طارمی و سعید الهویی در روند سفر کاروان معطل ماندند.
سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد اعضای تیم ملی فوتبال ایران ساعتی قبل برای انجام دیدار برابر مصر راهی فرودگاه شدند، اما مانند دفعات قبلی، مزاحمت آمریکا به عنوان میزبان برای سعید الهویی و مهدی طارمی، باعث معطلی کاروان تیم ملی شده است. اعضای تیم ملی منتظر ماندهاند تا با پیوستن مربی و همتیمی خود، سفر به سیاتل را برای آخرین مسابقه مرحله گروهی آغاز کنند.
این اتفاق در حالی رخ داده که سفرهای قبلی تیم ملی به آمریکا هم بدون حاشیه نبود. پس از بازی نخست برابر نیوزیلند، زمانی که کاروان ایران قصد بازگشت از لسآنجلس به تیخوانا را داشت، طارمی و الهویی در فرودگاه لسآنجلس با مشکل مواجه شدند و در شرایطی که سایر اعضای تیم در هواپیما حضور داشتند، این دو نفر همچنان درگیر مراحل نهایی خروج از فرودگاه بودند. آن مشکل پس از مدتی برطرف شد و آنها همراه کاروان ایران به تیخوانا برگشتند.
پرونده مشکلات سفر تیم ملی به آمریکا از تغییر کمپ گرفته تا مسائل ویزا، همواره باعث به هم خوردن تمرکز تیم بوده است. ایران برای دو بازی نخست خود اجازه داشت تنها ۲۴ ساعت پیش از مسابقه وارد خاک آمریکا شود و پس از پایان بازی هم باید دوباره به کمپ خود در تیخوانای مکزیک برمیگشت. این رفتوآمدهای فشرده باعث اعتراض کادر فنی و مدیران تیم ملی شد و حتی موضوع شکایت رسمی به فیفا نیز در دستور کار قرار گرفت.
در کنار محدودیتهای کلی سفر، ماجرای روادید مهدی ترابی هم به یکی از حاشیههای مهم اردوی ایران تبدیل شد. ویزای ترابی برخلاف دیگر بازیکنان به صورت تکورود صادر شده بود و پس از ورود نخست او به آمریکا منقضی شد، اما بعد از پیگیریهای انجامشده، این مشکل برطرف شد و روادید جدید برای ادامه حضور او در مسابقات صادر شد.
پیش از آغاز مسابقات هم موضوع صدور نشدن روادید برای تعدادی از همراهان تیم ملی خبرساز شده بود. ممانعت آمریکا از صدور روادید برای ۱۵ همراه تیم ملی مشکلساز شد، مسئلهای که باعث شد ایران در بخشهایی از کادر پشتیبانی، مدیریتی و رسانهای خود با محدودیت روبهرو شود.
با وجود اعلام کاهش بخشی از محدودیتها برای سفر سوم، دردسرهای فرودگاهی همچنان ادامه دارد. مقامهای آمریکایی برای بازی با مصر اجازه دادهاند تیم ملی دو روز قبل از مسابقه وارد سیاتل شود، اما این تیم همچنان باید پس از پایان بازی خاک آمریکا را ترک کند. همین موضوع باعث شده شرایط آمادهسازی و ریکاوری ایران در مقایسه با بسیاری از تیمهای دیگر متفاوت و دشوارتر باشد.
حالا نیز با اعلام بخش رسانهای تیم ملی، در حالی که تیم ملی ایران برای سومین بار در حال سفر به آمریکاست، بار دیگر مزاحمت آمریکا برای تیم ایران باعث معطلی تیم در فرودگاه شده است.
تیم ملی ایران در این شرایط باید برای مهمترین بازی خود در مرحله گروهی آماده شود. شاگردان امیر قلعهنویی در حالی به مصاف مصر میروند که شانس جدی صعود دارند و پیروزی در سیاتل میتواند مسیر ایران را به مرحله بعد باز کند، هر چند که با تساوی نیز میتوان به صعود امیدوار بود.