bato-adv
کد خبر: ۵۳۴۹۵۴

فائزه هاشمی: جرمم «دختر رفسنجانی بودن» است

فائزه هاشمی: جرمم «دختر رفسنجانی بودن» است
فائزه هاشمی گفت: اگر در سیاست نبودم و اتفاقات سال ۸۸ پیش نمی‌آمد، باز هم فدراسیون بسته می‌شد. چون آقای احمدی‌نژاد خیلی چیز‌ها را تعطیل کرد. همه که در آن جریانات نبودند. مگر بقیه را تحمل کرد؟ دانشگاه آزاد را نابود کرد و تمام مدیران دوران آقای خاتمی را کنار گذاشت. تازه من دختر آقای هاشمی بودم و جرمم از همه سنگین‌تر بود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

فائزه هاشمی می‌گوید از زمانی که وارد سیاست شد، موانع ورزش زنان افزایش پیدا کرد، اما مشکلات اساسی که هنوز هم حل نشده‌اند از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد آغاز شد. او از عملکرد وزاری ورزش رضایت ندارد و می‌گوید شرایط به گونه‌ای است که هر وزیر روی کار می‌آید «آدم به خودش می‌گوید صد رحمت به قبلی» به همین دلیل به آن‌ها نمره پایینی می‌دهد.

در ادامه گزیده‌ی گفت‌وگوی ایسنا با فائزه هاشمی را می‌خوانید:

  • اوایل انقلاب همه چیز به سمت انقلابی‌گری و اسلامی شدن پیش می‌رفت و داشتن حجاب هم مطرح شده بود. به همین دلیل نگران بودند و به دنبال آن بودند که ورزش زنان را با تصور اختلاط و لباس‌های غیر اسلامی قبل از انقلاب خارج کنند.

 

  • من آن زمان اصلا هیچ کس را در ورزش نمی‌شناختم و نمی‌دانم من را از کجا پیدا کردند و به ورزش آوردند. چون ۱۶ سال داشتم و چهره شناخته شده‌ای نبودم. آن موقع باشگاه اسدی نزدیک خانه ما در دزاشیب بود. سراغم آمدند و گفتند از آنجایی که محجبه و دختر آقای هاشمی هستی، اگر در باشگاه اسدی ورزش کنی نگاه‌های خطرناک برای ورزش زنان تعدیل می‌شود و می‌فهمند که با حجاب اسلامی هم می‌توان ورزش کرد. از طرفی آقای هاشمی هم حامی این جریان می‌شود. به بابا گفتم و ایشان موافقت کرد و از همانجا ورود من به ورزش شروع شد.

 

  • جنگ به پایان رسیده و بابا رئیس جمهور شده بود. من هم فعال شده بودم و خیلی‌ها برای اینکه کارهای‌شان از طریق بابا حل شود، ارتباط برقرار می‌کردند. سال ۱۳۶۸ پیشنهاد شد که نایب رئیس کمیته ملی المپیک شوم. انتخابات کمیته برگزار شد و رای خوبی آوردم. البته در همه این موارد با بابا مشورت می‌کردم.

 

  • آقای افشارزاده پیشنهاد داد تشکیلاتی برای زنان مسلمان در دنیا باز کنیم، چون ورزش همگانی زنان تقریبا خوب شده بود و حتی در رشته‌های مختلف تیم ملی داشتیم، اما تنها مسابقات داخلی برگزار می‌شد و دختران اجازه حضور در مسابقات خارجی را نداشتند. این باعث بی‌انگیزگی دختران شده بود، چون تلاش می‌کردند و به تیم ملی می‌رسیدند، اما بعد از آن متوقف می‌شد و پیشرفت دیگری وجود نداشت. ضمن اینکه برخی از کشور‌های اسلامی حتی ورزش ما را هم نداشتند، یعنی بلد نبودند که ورزش زنان می‌تواند اسلامی هم باشد.

 

  • اگر به تنهایی فدراسیون را تاسیس می‌کردیم و به کشور‌ها نامه می‌دادیم که فدراسیون را ساخته‌ایم و شما بیایید، مقابله می‌کردند، چون همه برای خود مدعی بودند. از طرفی به دلیل عواقب جنگ متحدان زیادی در دنیا نداشتیم و تمام کشور‌ها طرفدار صدام بودند؛ بنابراین فکر کردیم باید با مشورت کشور‌ها کارمان را شروع کنیم. به همین دلیل اولین کنگره ورزش زنان کشور‌های اسلامی را برگزار و از طریق کمیته ملی المپیک از تمام کشور‌های اسلامی دعوت کردیم.

 

  • در ستاد انتخاباتی و شورای ورزشی آقای روحانی حضور داشتم. بعد از پیروزی در انتخابات هم کمیته‌هایی تشکیل شد که در کمیته ورزش حضور داشتم. آقای هاشمی‌طبا رئیس این کمیته بود و اولویت‌ها را مشخص و افراد را برای سمت وزیر ورزش معرفی می‌کردیم، اما بعد از آن دیگر راه‌مان ندادند. بدم نمی‌آمد کمک کنم و باشم، اما خودشان به دلایل سیاسی ملاحظه می‌کردند. اخیرا هم شنیده‌ام که به آقای روحانی توصیه شده بود که نباید از فرزندان هاشمی استفاده کنی. 

 

  • هر کسی (برای ریاست در فدراسیون‌ها) کاندیدا می‌شد، جرات نمی‌کردم که حمایت کنم، چون برعکس می‌شد. یادم است در زمان آقای گودرزی و قبل از اینکه آقای صالحی‌امیری به کمیته بیاید، از خانم هادوی حمایت کردم تا نایب رئیس کمیته شود، اما فقط سه رای آورد. با اکثر روسای فدراسیون‌ها صحبت کردم، می‌گفتند به هر کسی که مد نظر شما باشد رای می‌دهیم، اما فقط سه رای دادند.

 

  • از ورود به سیاست پشیمان نیستم. مشکلات کشور کم نیست و در همه زمینه‌ها وجود دارد. مسائل سیاسی قبل از پذیرفتن پیشنهاد کارگزاران برای کاندیداتوری مجلس پنجم شروع شده بود، اما هنوز به ورزش نرسیده بود. یادم است در مجلس چهارم چپی‌ها و راستی‌ها مرتب برنامه‌های سازندگی بابا را نقد می‌کردند. دلیلم برای ورود به سیاست این بود که وقتی مجلس می‌تواند مانع برنامه‌های هر دولتی باشد، اگر امثال من وارد مجلس شوند و مدافع باشند، رئیس جمهور بهتر می‌تواند کار‌های خود را پیش ببرد؛ بنابراین می‌توانم آنجا هم موثر باشم.

 

  • سلطانی‌فر سعی می‌کرد سر و ته همه چیز را با جوک و شوخی هم بیاورد و ندیدم موضوعی را جدی دنبال کند. قبل از کرونا در زمان آقای سلطانی‌فر اوضاع جوری شد که حتی یک مسابقه فوتبال هم سالم، بدون درگیری، دعوا و فحاشی برگزار نمی‌شد، یعنی تا این حد توان اداره ورزش را نداشت. او در حوزه ورزش زنان هم ضعف داشت، راضی نبودیم و باید خیلی بهتر کار می‌شد.

 

  • هر کسی را باید با توجه به شرایط زمان خودش ارزیابی کرد. آقای غفوری‌فر مرد شریفی بود، به توسعه ورزش زنان علاقه داشت و دست زنان را باز گذاشت. با این حال به نظرم آقای هاشمی‌طبا بهترین رییس سازمان ورزش بود. چون در زمان سازندگی و دو دوره کامل کار کرد. البته در دوران اول آقای خاتمی هم بود به همین دلیل زمان برای به سرانجام رساندن کارهایش داشت. آقای مهرعلیزاده را هم بدترین می‌دانم. مخصوصا در ورزش زنان، البته در بخش مردان هم عملکرد چندانی نداشت، حتی وزیران آقای احمدی‌نژاد از آقای مهرعلیزاده بهتر بودند.

 

  • معتقدم افراد توانایی متقاعدسازی دارند. مگر ما آن زمان چکار کردیم، همه که همراه ما نبودند، اما گفتگو کردیم. اکنون حتی جرات گفتگو هم ندارد به خاطر همین است که می‌گویم وزارت ورزش و سایر وزارتخانه‌ها از جای دیگری اداره می‌شوند. مطمئنم آقای سجادی نمی‌رود در مورد ورود زنان به ورزشگاه، فعالیت در ورزش زورخانه‌ای و پرورش اندام بحث کند. در صورتی که ما آن زمان ائمه جمعه و مقامات را متقاعد می‌کردیم.

 

  • به هر کسی بر اساس شرایط خودش نمره می‌دهم، چون نمی‌توانیم شرایط زمان جنگ را با دوران آقای خاتمی که همه چیز آماده بود، مقایسه کنیم. به این ترتیب به بابا ۱۸، آقای خاتمی ۱۶، آقای احمدی‌نژاد منهای ۲، دوره اول آقای روحانی ۱۶ و دوره دوم ۸ (در ورزش زنان نمره) می‌دهم. به آقای هاشمی طبا ۱۸ و مهرعلیزاده ۴ می‌دهم. به آقایان گودرزی و سلطانی‌فر نمره ندارند، چون خیلی فرصت سوزی کردند و حداقل‌هایی را هم که می‌توانستند انجام بدهند، انجام ندادند. زیر ۵ می‌گیرند.

 

  • معتقدم مشکلات ما از زمان آقای احمدی‌نژاد شروع شد و کشور را به سمت بحران‌هایی برد که هنوز هم با آن‌ها درگیریم و قابل حل هم نیستند. نقش آقای احمدی‌نژاد خیلی اساسی است. من او را یک خائن می‌دانم.

 

  • یاسر هیچ وقت باشگاه سوارکاری نداشت. می‌گفتند اسب‌های من روزی ۳۰۰ هزار تومان پول پوست هندوانه‌شان است، در حالی که من هیچوقت اسب نداشتم. این‌ها شایعات است. یاسر یک اسب داشت که ترکمنستان به بابا هدیه داده بود. یاسر هم آن را در باشگاه گذاشته بود و خودش و دیگران استفاده می‌کردند.

 

  • خیانتی که در زمان آقای مهرعلیزاده به ورزش زنان شد، در زمان آقای احمدی‌نژاد نشد.

 

  • در زمان آقای گودرزی وقتی تقاضای وقت برای گفتگو می‌کردیم، قبول می‌کردند و نظراتمان را می‌دادیم، اما نتیجه نداشت. در کل منتقد آقای گودرزی و شدیدتر از آن آقای سلطانی‌فر بودم.

 

  • آقای علی‌آبادی گفته بود احمدی نژاد گفته فائزه هاشمی در فدراسیون کار سیاسی می‌کند و باید آن را تعطیل کنید. ما هیچ وقت کار سیاسی نکردیم، اما آقای احمدی نژاد دشمن آقای هاشمی و خانواده‌اش بود.

 

  • آقای خاتمی سنگ‌اندازی نمی‌کرد، حتی برای ما بودجه پیش‌بینی کردند و راحت مسابقات را برگزار کردیم. سنگ‌اندازی نداشتیم، اما مهربانی هم ندیدیم، یعنی این‌گونه نبود که همراه ما باشند و تشویق‌مان کنند. همه چیز به تلاش خود ما بستگی داشت که باید کار‌ها را انجام می‌دادیم.

 

  • اگر در سیاست نبودم و اتفاقات سال ۸۸ پیش نمی‌آمد، باز هم فدراسیون بسته می‌شد. چون آقای احمدی‌نژاد خیلی چیز‌ها را تعطیل کرد. همه که در آن جریانات نبودند. مگر بقیه را تحمل کرد؟ دانشگاه آزاد را نابود کرد و تمام مدیران دوران آقای خاتمی را کنار گذاشت. تازه من دختر آقای هاشمی بودم و جرمم از همه سنگین‌تر بود.

 

  • اگر سیاسی نبودم که فدراسیون تا آن حد رشد و پیشرفت نداشت. در کشور‌های در حال توسعه دنیا رجل سیاسی یعنی مردان و زنان سیاسی در بخش‌های بزرگ ورزش قرار می‌گیرند و جریانات را جلو می‌برند.

 

  • از میان به اصطلاح آقازاده‌ها غیر از خانواده آقای هاشمی چه کسی بدون اهمیت به پست و مقام دنبال حمالی رفته؟ همان موقع هم نداشتیم. وقتی از دختران برخی از مسئولان می‌پرسیدم به شما هم مراجعه می‌کنند، جواب می‌دادند پدر ما گفته نباید خودتان را درگیر این مسائل کنید. جواب‌های مثل این را خیلی از خانواده مسئولان شنیده‌ام. کسی قبول نمی‌کند بدون منفعت و پول زحمت بکشد و وقت بگذارد. علاوه بر این در تمام این سال‌ها آقازاده‌ای نداشتیم که وارد موضوعات اجتماعی و غیراجتماعی شود و تحولی ایجاد کند.

 

  • از زمانی که سیاسی شدم، نگاه به ورزش زنان سیاسی و امنیتی شد، بنابراین موانع هم بیشتر شد، چون آن را ورزش نمی‌دیدند، بلکه ابزاری برای قدرت خود و از طرف دیگر نرسیدن زنان به حق و حقوق‌شان می‌دانستند.

 

  • قبل از صحبت‌های من دوچرخه‌سواری زنان انجام می‌شد و مشکلی هم نداشت. اتفاقا با حرف من برایش مشکل به وجود آمد. این را هم بگویم که دوچرخه سواری زنان شعارم نبود، بلکه شعار انصار حزب‌الله برای تخریب من بود. اصلا ممنوع نبود که من دنبال راه‌اندازی آن باشم، حتی خود ما هم بار‌ها در خیابان‌ها دوچرخه‌سواری می‌کردیم و هیچ مانع و مشکلی وجود نداشت.

 

  • انصار حزب‌الله گفتند خانم هاشمی در مورد دوچرخه‌سواری زنان صحبت کرده، اما با چادر، لباس و شلوار گشاد و مانتوی بلند که نمی‌توان دوچرخه‌سواری کرد، پس منظور خانم هاشمی این است که باید بی‌حجاب شوند و دوچرخه سواری کنند. از این به عنوان یک پروژه تبلیغاتی علیه من استفاده کردند. هر جا هم که سخرانی داشتم، می‌آمدند که بهم بزنند، البته هیج جا موفق نشدند، حتی این موضوع باعث شد تا صدای من بیشتر شنیده شود.

 

  • طبق اخبار پشت پرده‌ای که به می‌رسید، می‌گفتند اگر روزنامه فائزه را ببندیم، بقیه هم حساب کار دست‌شان می‌آید. از طرفی خیلی از مسائل را روزنامه زن شروع می‌کرد و جزو روزنامه‌های پیشرو بود. آن دوران از نظر سیاسی هم مسائل پرجنجالی پیش می‌آمد. مثلا آقای نوری و مهاجرانی در نماز جمعه کتک خوردند، استیضاح وزاری آقای خاتمی را داشتیم و چنین مواردی خیلی زیاد بود. اول جامعه و بعد هم روزنامه زن توقیف شد. بعد از آن هم توقیف فله‌ای شروع شد و بقیه را هم بستند.

 

  • یکی از ویژگی‌هایم این است که هر جایی هستم، تند می‌روم و نمی‌توانم خودم را کنترل کنم. خیلی هم اعتقاد به کنترل خودم ندارم. از طرفی بابا هم بخاطر روزنامه من خیلی تحت فشار بود، چون هر کسی اعتراض داشت، سراغ بابا می‌رفت؛ بنابراین اصلا دنبال انتشار روزنامه دیگری نبودم.

 

  • کارنامه ورزشی‌ام ماندگارتر شده است. سیاسی دوره‌هایی موثر بود، اما ماندگار نشد. وقتی می‌بینیم شرایط کشور اینگونه است یعنی فعالیت‌های سیاسی ما ماندگار نشده است. دوره‌هایی خوب، موفق و تاثیرگذار بود، اما ادامه پیدا نکرد. در حالی که ورزش الان مثل سیلی شده که دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و هر چقدر هم می‌خواهند محدودش کنند باز راه خودش را می‌رود.

 

  • متاسفانه در دوره آقای خاتمی دشمنی عجیبی را با خانم طاهریان شروع کردند که در کار ما هم بی‌تاثیر نبود و بعد‌ها فهمیدیم هدف من بودم. خطای اول از آقای مهرعیلزاده سر زد. قبل از اینکه خانم طاهریان بازنشسته شود و برود، برخی فضای بدی را ایجاد کردند و عده‌ای را جلوی وزارت ورزش می‌آوردند که علیه خانم طاهریان شعار بدهند. هرچند به من چیزی نمی‌گفتند، اما ما همه با هم یکی بودیم و ناراحت شدیم.

 

  • در دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد هیچ کدام از مسئولان ورزش چشم دیدن ما را نداشتند و دشمن فدراسیون شده بودند، چون فدراسیون خیلی خوب کار می‌کرد و مرد‌ها می‌دیدند هر چه جلو می‌رود، نقش‌شان کم رنگ‌تر می‌شود و به نوعی حسادت وجود داشت. خیلی از دانشگاهی‌ها هم بعد‌ها دشمن‌مان شدند.
bato-adv
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
درسته ارزونی بود ولی باعث بانی مشکلات امروز کشور شد مگه نبود
S
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
سلام،در زمان همین آقای هاشمی اکثر کارمندان به شرکتی تبدیل وضعیت شدند که امنیت شغلی دارند نه آینده ای، طرف رو با 20 سال سابقه کار و سن 50 سالگی از کار بیکار کردن. خدا ازشون نگذره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
جرم ما چیه که گیر شماها افتادیم
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
نصفِ جوونی من تو مقابله با بابای تو گذشت . حالا به جایی رسیدم که بابت یادآوری یه سری چیزا سانسور میشم !!! مرحوم مهدوی کنی عاشقِ بابات بود . بهم عتاب کرد که چرا با بابای تو مخالفم !!! همون زمان که بابات میگفت نظامیا بیان تو اقتصاد ، بسیجیا برن از معدن بگیرن از دولت . یه آخوندی بود به اسم میم ... رفته بود بین زنجان و رشت معدن استخراج میکرد !!! درباره اقتصاد اسلامی زر مفت میزد !!! الان عصبانی ام که توی بیشعور اومدی چرت و پرت میگی ، ویراستار نازنین کامنتام از تو دفاع میکنه و سانسور میشم . کی بود میگفت خانما بیان صیغه بشن ثواب ببرن !؟ کی بود شهادت داد که نظر امام این بوده درباره فلان فرد !؟ کی بود همه بچه های انقلابو خونه نشین کرد !؟ کی بود خاتمیو فرستاد گوشه خونه ش !؟ کی بود وزارت اطلاعاتو داد دستِ فلاحیان !؟ کی بود رفت کره شمالی بین ما و اونا پیوند مودت ایجاد کرد !؟ با قذافی ملعون کی بست !؟ حسن خمینی با کی میرفت سفر !؟ اونم تو بچگی و بدون داشتن هیچ نوع مسئولیت . از دست خودت و بابات عصبانی ام . از دست فراروی نامرد عصبانی تر . ولی چکار کنم ... یکی تو فرارو هست که دوسش دارم . فقط به خاطر اون اینجام . همه تون تو زردین به جز اون . اونم که راهشو از من جدا کرد !!!!!!
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
منظورتان بنده حقیر است استاد من راهم از شما جدا نیست از راه های مختلف هستیم ولی یک هدف داریم اصلاح کشور
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
ویراستار نازنین کامنتا ! سلام . ممنون بابت سانسور کامنتام . ولی بابای ایشون کسی بودن که پای وزارت اطلاعات و سپاهو به پروژه های اقتصادی واکردن . همون زمان علیه همین موضوع مقاله نوشتم ... برو به آرشیو روزنامه های اون زمان سر بزن . قهرم نکن با من !!!
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
شما زخم خورده اینا هستی می‌دونم لطفاً بیشتر درباره اینا توضیح بدید استاد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۳
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
تو فرزندان هاشمی از همه شجاع تر و بی پرواتر هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
دقیقاً. فرزندان هاشمی هرچقدر هم خورده باشند و برده باشند لااقل و حداقل هزینه هایی را هم داده و میدهند! بقیه چی! اونهایی که با چراغ خاموش حرکت می کنند!
کیشو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
در مقایسه با آقازاده هایی که دخل کشور را در آورده اند وطبق اظهار بهمنی رئیس اسبق بانک مرکزی فقط سرمایه هایشان در خارجه آن هم 3 سال پیش، 148 میلیاردد دلار ناقابل بود، این خانم مثبت وترقیخواه تلقی می شود! ولی ای کاش اجزای حکومت مثقالی برای قوانین خود ارزش قایل بودند وتراز اکتسابات مالی خود واعوان وانصار را برای سوزاندن بیشتر دل ملت گرسنه در صحنه و به عنوان نماد دستاوردهای انقلاب در اختیار عموم قرار می دادند!
shaltook
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
جرم کمی نیست! سر سفره کسی بزرگ شدی که مسبب و پایه گذار همه بدبختی های کنونی است! حذف بزرگان، تک صدایی کردن حکومت، ایجاد اشرافیت در طبقه مدیران و مسئولان، وارد کردن سیاست در همه ارکان جامعه، ابداع واژه سفره انقلاب ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
هاشمی پایه همه بدی ها وخرابی های ایران است وخدا هم به ابن راحتی از خانواده هاشمی نمی گذرد چه قدر دروغ گفتید وطلم کردید وایرانذرا خوردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
کم جرمی نیست. مشارکت در ورد نظام سرمایه داری به کشور، مشارکت در شروع رانت خواری و فساد اقتصادی. مشارکت در حیف و میل امول کشور، مشارکت در اغتشاشات، مشارکت در تخریب انقلاب و .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
نه خانوم رفسنجانی
جرم شما صادق نبودن خودتون و باباتون با مردم ایران بود و باد به هر سمت بوزه شما اون سمتی هستی...
فرارو چاپ کن
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
کم جرمی نیست
پدر شما یکی از پایه گذاران وضعیت فعلی مملکت هست که یه زمانی میتونست کارهایی بکنه ولی چشمشو بست و به راحتی باعث هرج و مرج بی قانونی شد همون زمان که واژه "موقت" رو اختراع کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
احسنت , بهترین کامنت
نادری پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
آفرین برشما
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
دمت گرم هلند یا لوکزامبورگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
مرگ و ننگ بر امثال خائنانی چون تو که ممکلت را با جیره خواری نابود کردید.
روجا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
دختر هاشمی بودن تو را از اکثر مجازاتها رهانیده لست با رانت هاشنی هرکاری خواستی کررید هر راهی خواستید رفتید ولی کمترین حسا ب رو پس ندادید ‌
بیطرف
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
برو بابا فائزه دنبال چی هستی در این مملکت واقعا خیلی رو دارید برید پی کارتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
فایزه خانم پته. پدرت را بیشستر رو نکن که الان. درهمان دنیا هم مورد مواخذه خدا وملت ابران ایست
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
جرم داریم تا جرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
ما مردم داریم تاوان ، لغرش های و نظرات و تصمیمات اشتباه هاشمی را می دیم و معلوم نیست تا کی باید تاوان پس بدیم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
واقا خرابی این مملکت نتیجه عمل کرد هاشمی ودست ندشانده او حسن روحانی است که باید محاکمه شود وهاشمی هم الان در اتهام وبرزخ است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
با ناشناس ۱۴:۰۲ موافقم هر چه بدبختی میکشیم از دست نشانده هاشمیه!
محبوب تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
خانم هاشمی حرفهایتان خیلی خوب است ولی ایرادی که به شما وارد است هیچوقت نخواستی مرحوم پدرت را نقد کنی چون پدر مرحوم شما کار هایی را انجام دادند که الان ثمره اش را خودتان شاهد هستید در زمان پدر شما با منتقدان دلسوز به شدن بر خورد می شد ماجرای داگه میکونوس حاصل عملکرد دولت پدر شما بود و اینرا هم باید قبول کرد که تمام مسولان از راست و چپ و اصولگرا و اصلاح طلب در به وجود امدن اوضاع اشفته فعلی سهیم هستند و نمی توانند خودشان را تبرئه کنند . خانم رفسنجانی به اصطلاح خصوصی سازی و رانتخواری و مدارس به اصطلاح غیر انتفاعی و نمونه مردمی و چه و چه از زمان پدر شما پایه گذاری شد و اینکه احمدی نزاد تیشه به ریشه کشور زد درست است خسارتی که در زمان احمدی نزاد به کشور وارد شد قبال جبران نیست و البته اینهم خواست نظام بود چون احمدی نزاد در حدی نبود که 8 سال زمام امور را بدست بگیرد و هر چه دلش خواست انجام دهد بلکه از پشتوانه نظام بر خوردار بود الان احمدی نزاد ان حرفهایی را که می زند و کسی با ایشان بر خورد نمی کند حاصل خدمات ایشان به مافیایی است که توسط احودی نزاد به ثروتهای باد اورده رسیدذند و الان هم همانها در قردت هستندذ و از ایشان حمایت می کنند . چطور می شود احمدی نزاد خیلی حرفهای تندی بر علیه نظام می زند و به دبی و ترکیه و احتمالا در اینده به داوس هم برود اگر هر فرد دیگری به جای احمدی نزاد بود الان خیلی وقت بود کللکش را کنده بودند چون ایشان عددی نیستند انهایی که حامی ایشان هستند از قدرت بالایی بر خوردار هستند
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
محبوب از تبریز دمت گرم قضیه میکونوس خیلی برای مملکت دردسر داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
چه دقیق
نادری پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
درود بر تحلیل درست شما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
فضیلتت هم همینه
ناشتاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
حاجیه خانم شما بهتر می دانید دنیا همینه به هیچکس وفا نمی کند زمانی دختر مرحوم ایت الله رفسنحانی بودن مزیت بودحالا برعکس.روزگار است ان که گه عزت دهد گه خواردارد. چرخ بازیگر ازاین بازیجه هابسیاردارد.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
جرم کمی نیست
در حد جنایت علیه بشریت است
البته آخرای عمرش خواست جبران کنه
ولی نشد
ناشناس
Turkiye
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
فائزه خانم پدر شما اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از بزرگترین مسببین سیه روزی و بدبختی مردم ایران هست از اون قهرمان و امیر کبیر نسازید یک تحفه ای بود امثال این آقایونی که امروز بر سرکار هستند
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
قبل انقلاب رانت در ایران کم بود و محدود به نزدیکان محمد رضا شاه پهلوی بود ولی الان چی احیانا از پرونده برادر گرامی تان خبری دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
دختر رفسنجانی نبودی در بهترین حالت حالا باید تو صندوق عقب پرایدت با همسرت ترشی می فروختی سر سه راه سیروس!آره همشیره حالیمون هست آقازاده بودن و بهره وافر بردن از نعمت های بهشتی سفره انقلاب را!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
همتون با هم هستین.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
شما ها سر یک سفره نشسته اید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
چرا هیچ کس این اشرف پهلوی - (فائزه) بعد از انقلاب را جمعش نمی کند ؟؟؟
ناشناس
Austria
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
جرمت دفاع از کارهای پلید باباته که مسبب ۴۳ سال رنج این مردم است
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
جرم ماهم ساده بودن است که گول وعده های فریبنده امثال شما را خوردیم
98%
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
پدر مرحوم شما در سه دهه اول انقلاب تقريبا همه كاره كشور بود. در همين دوره بود كه تاسيس دانشگاههاي پولي و رواج مدرك گرايي، استبداد و ديكتاتوري و سركوب و سر به نيست كردن دگر انديشان مثل قتلهاي زنجيره و سقوط اتوبوس روشنفكران به دره و ... و ... و و و كه قابل بيان وانتشار نيست اما براي عقلا قابل فهم و شناخته شده است! كاش جسارت و صداقت نقد باباي خود را هم داشته باشيد!
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
دمت گرم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین