bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۲۰۰۰۱
درخواست تحقیق درباره سخنان فرمانداری که حکم تیر داد

پس‌لرزه‌های سخنان جنجالی خانم فرماندار

در این بین کامبیز نوروزی حقوقدان و روزنامه نگار نیز به سخنان لیلا واثقی واکنش نشان داده است. نوروزی اظهارات فرماندار شهر قدس را "صادقانه"، اما دارای "تبختر" و "خوی خشونت" توصیف کرده است. این حقوقدان در یادداشتی نوشته که " این اولین موردی است که بطور مشخص معلوم می‌شود دستور تیر توسط چه کسی صادر شده است."
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

پس‌لرزه‌های سخنان جنجالی خانم فرماندارلیلا واثقی فرماندار تازه کار شهر قدس

فرارو- گفت‌وگوی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس (قلعه حسن خان) و اظهارات مهم او پیرامون شلیک نیرو‌های نظامی به سمت معترضان موجی از واکنش‌ها را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. اظهارات لیلا واثقی روایتی تلخ از نحوه کنترل بحران توسط فرماندار شهر قدس است.

به گزارش فرارو، چند روز پس از انکه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در یک برنامه تلویزیونی، از فرماندار شهر قدس و مدیریت او در صحنه در جریان اعتراضات مردم تمجید کرده بود، روزنامه ایران در گفتگو با او روایتی دسته اول از ماجرا‌های قلعه حسن خان منتشر کرد.

فرماندار شهر قدس گفت که در جریان تظاهرات مردم شهرستان در روز ۲۵ آبان، نیروی انتظامی نمی‌خواست با مردم مقابله کند و نیرو‌های فرمانداری هم آنجا را خالی کرده و رفتند: «.. فقط تعداد کمی از پرسنل مرد فرمانداری مانده بودند... مهاجمان رفتند پمپ بنزین ثارالله را آتش زدند و برگشتند... وقتی رسیدند که تعدادی از نیرو‌های انتظامی داخل فرمانداری که مسئول حفاظت بودند رفته بودند اطراف شهرداری برای محافظت. یک تعداد محدودی اینجا در فرمانداری ماند و وقتی جمعیت را با آن خشم دیدند، از در ورودی فرمانداری عقب‌تر آمدند. معترضان در را شکستند و سینه سپر کردند و گفتند اگر می‌توانید ما را بزنید، چون می‌دانستند نیروی انتظامی دستور شلیک ندارد.»

این روایت را می‌توان صادقانه‌ترین روایت مقامات مسئول از اتفاقات رخ داده در ناآرامی‌های اخیر کشور دانست.
 

ویدئو سخنان لیلا واثقی

واثقی تصریح کرد که خودش به نیروی انتظامی دستور داد به هر کس وارد فرمانداری شد تیراندازی کنند. او اضافه کرد که وقتی معترضان فرمانداری را تصرف کردند، به سپاه پاسداران رفت و با نیرو‌های امنیتی بازگشت.

این بخش از سخنان فرماندار شهر قدس در متن مصاحبه روزنامه ایران درج نشده است و به نوعی سانسور شده است، اما در ویدئو منتشر شده از سوی ایران این سخنان وجود دارد.

سخنان واثقی نشان می‌دهد که بحران در شهر قدس بسیار عمیق بوده است.

واثقی تاکید کرده که از روز اول سپاه بود که کمک کرد: «ولی تعداد نیرو‌های آن‌ها هم زیاد نبود. اینکه شهر قدس یکی از پرتراکم‌ترین شهر‌ها است هم کار را سخت می‌کرد. مثلاً وقتی نیروی انتظامی می‌خواست به مرکز شهر برود با جمعیت دو هزار نفری مواجه می‌شد؛ در حالی که تعداد خودشان نهایتاً ۴۰ نفر بود.»

او در جواب خبرنگار که پرسیده نیرو‌های سازمان یافته در تظاهرات شهرقدس چند نفر بودند گفته است: «نمی‌شود برآورد کرد؛ عزیزان ما در نهاد‌های انتظامی و امنیتی خیلی‌ها را دستگیر کردند. این وظیفه ما نیست که آمار بدهیم. بحث، تعداد نیرو‌های سازمان‌یافته نبود. برخی از آن‌ها سر مردم داد می‌زدند که بی‌غیرت هستید و آن‌ها را تحریک می‌کردند.»
 
لیلا واثقی فرمانداری تازه کار در دولت روحانی به حساب می آید او مهر ماه امسال پس از چهار ماه سرپرستی فرمانداری شهر قدس حکم فرمانداری گرفت. او به عنوان اولین فرماندار زن استان تهران سوابقی همچون مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی، مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران و همچنین معاونت توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شهریار را پس از حضور محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران در کارنامه خود دارد.

شهر قدس یا قلعه حسن‌خان در جنوب غربی تهران با جمعیتی مهاجر، از کانون‌های اعتراضات آبان بود. در جریان تظاهرات تقریبا تمامی بانک‌های این شهرستان، شهرداری مرکزی، فرمانداری، دفتر امام جمعه، ساختمان آگاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای وابسته به سپاه پاسداران به آتش کشیده شدند.
 
سخنان مهم واثقی واکنش‌هایی فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

انتقادات فراوانی از سخنان فرماندار شهر قدس شده است. بسیاری به خونسردی او در تاکید بر صدور فرمان تیر، اشاره کرده اند. برخی دیگر این سخنان را نشان دهنده نقش دولت روحانی در تیراندازی به معترضان و آشوبگران دانسته اند.

پس‌لرزه‌های سخنان جنجالی خانم فرماندارتصویری که به شب حمله به فرمانداری شهر قدس نسبت داده شده است

فرماندار حق صدور حکم تیر دارد؟!

منتقدانی نیز گفته اند که اساسا فرماندار حق صدور حکم تیر را ندارد و باید شورای تامین در این باره تصمیم بگیرد. نعمت احمدی حقوقدان در این مورد گفت: "بنابر قوانین موجود چه در برنامه توسعه، چه حدود اختیارات فرمانداران قانونی فرماندار را مجاز به صدور حکم تیر نمی‌داند."

او تاکید کرد: "اگر شورای تامین تشکیل بشود که فرماندار یک عضو از آن شورا محسوب میشود می‌توانند به این تصمیم در شرایط خاص برسند، ولی تصمیم باید در شورا گرفته شود. در صورت رسیدن به این تصمیم و وجود مجوز استفاد از سلاح، باید قانون بکارگیری از سلاح هم کاملا رعایت شود."

این وکیل دادگستری در خصوص اینکه آیا صدورحکم تیر از سوی فرماندار میتواند از مصادیق حفاظت از خود و فرمانداری باشد و در این شرایط امکان دستور حکم تیر از سوی فرماندار وجود دارد یا خیر اینگونه گفت: «ایشان می‌تواند در شرایطی که امنیت شخصی وی در خطر است تنها از خود در برابر معترضان دفاع کند، ولی نمی‌تواند در مجموعه‌ای که سلسه مراتب اداری دارد دستور تیراندازی بدهد. شخصا و به تنهایی و بدون هماهنگی با شورای تامین نمی‌توانست به صدور این دستور برسد. ایشان دستور حمله داده است از خود یا ساختمان فرمانداری دفاع نکرده است.»

به عقیده احمدی اقدام فرماندار شهر قدس ناشی از " نبود فکر دموکراسی در دیدگاه فرماندار است."

در حالیکه بسیاری از حقودانان می‌گویند فرماندار حق صدور حکم تیر را ندارد، اما سایت رکنا به نقل از یک منبع آگاه در وزارت کشور در این باره نوشت: "تحت شرایطی فرماندار اجازه صدور حکم تیر دارد."

این منبع آگاه در مورد اینکه در چه شرایطی مجاز به صدور حکم تیر است با بیان اینکه در زمانی که مبحث حفاظت از فرمانداری مطرح باشد می‌تواند طبق قوانینی حکم تیر صادر کند چنین ادامه داد: "مقرراتی وجود دارد که طی آن فرماندار مجاز می‌شود که حتی تا حکم تیر برای حفاظت از فرمانداری پیش برود."

او با تاکید بر اینکه، آزادی بیان برای رسانه‌ها وجود داد، ولی در این شرایط بهتر است مسئولانه‌تر عمل کنند و با ادامه پرداختن به این مبحث ذهن مردم را جریحه دار نکنند افزود: "در متن منتشر شده از این مصاحبه در روزنامه ایران اصلا به این بخش یعنی دستور حکم تیر فرماندار شهر قدس پرداخته نشده است و تنها چند ساعت بعد از انتشار در روزنامه این فیلم در فضای مجازی پخش شد و عکس العمل‌های جامعه را نیز در برداشت."

پس‌لرزه‌های سخنان جنجالی خانم فرماندارلیلا واثقی مهر ماه به عنوان فرماندار شهر قدس منصوب شد

چند سوال مهم

در این بین کامبیز نوروزی حقوقدان و روزنامه نگار نیز به سخنان لیلا واثقی واکنش نشان داده است. نوروزی اظهارات فرماندار شهر قدس را "صادقانه"، اما دارای "تبختر" و "خوی خشونت" توصیف کرده است. این حقوقدان در یادداشتی نوشته که " این اولین موردی است که بطور مشخص معلوم می‌شود دستور تیر توسط چه کسی صادر شده است."
 
به عقیده کامبیز نوروزی درباره سخنان واثقی "باید تحقیق و بررسی کامل به عمل آید." 

این حقوقدان در ادامه سوالاتی درباره سخنان فرماندار شهر قدس مطرح کرده است، "آیا شرایط برای دستور تیر فراهم بوده است؟ آیا نیروی انتظامی مستقر در محل مجاز به تبعیت از دستور او بودند. نتیجۀ دستور تیر چه بوده؟ آیا کسی با این دستور مجروح یا کشته شده است؟ مقررات انتظامی در این موارد چه می‌گوید؟ آیا بدون دستور تیر امکان حراست از ساختمان فرمانداری نبود؟"


نوروزی در ادامه با اشاره به این گفته فرماندار که "مأموران حفاظت فرمانداری برای حفاظت از شهرداری رفته بودند"، نوشت: «مضمون این حرف خانم واثقی می‌تواند این باشد که اگر آن‌ها در محل فرمانداری می‌بودند احتمالاً قادر به مهار مهاجمین می‌شدند. به عبارت دیگر اگر در مواجهه با مهاجمین به شکل حرفه‌ای و اصولی با نیروی کافی رفتار می‌شد، نیازی به شلیک گلوله نبود. آیا گزارشی که او می‌دهد درست است؟ در اینصورت چرا برای تدارک دفاع از ساختمان فرمانداری نیروی کافی گسیل نشد. شاید با حضور مأمور محافظتی کافی، کار بدون شلیک یا دستور تیر فیصله می‌یافت. به این ترتیب غیر از خانم واثقی از کسان دیگری هم باید تحقیق شود که در آن محل مسئولیت انتظامی داشتند.»

فرماندار به خاطر "خنگی" برکنار شود!

در عین حال عده‌ای معتقدند فرماندار شهر قدس به خاطر سوء مدیریت و اقدام غیرقانونی باید به سرعت برکنار و محاکمه شود.
 
اما در این بین یک دیدگاه جالب توجه دیگری نیز مطرح شده است. احسان مازندرانی روزنامه نگار اعتدالگرا در توئیتی نوشته است: " معتقدم فرماندار شهر قدس را نه به‌خاطر دستوری که ادعا می‌کند صادر کرده بلکه برای EQ حداقلی و عدم صلاحیت مدیریتی باید برکنار کرد. کسی که نمی‌داند در مقابل دوربین چه بگوید حتی اگر آنچه کرده در فهرست وظایفش باشد فاقد هوش هیجانی کافی است. رییس شورای تامین نباید خنگ باشد!"

این توئیت جنجالی مازنداران بازتاب زیادی داشته و بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی به او تاخته اند.
 
bato-adv
ضربه خورده از فمنیسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
جالبه که کلی متن تو تلگرام و ... میاد که اگه زنها حکومت ها رو در دست داشتن جنگ نمیشد و ... . شواهد نشون میده که اولین زنی که تو استان تهران فرماندار شده بسیار خشن تر از بقیه فرماندارها عمل کرده. در واقع این داستان نشون داد که هوش هیجانی پایین توی زن ها اتفاقا میتونه منجر به خیلی اتفاقای بدی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
قبح آدم کشی در این کشور به جایی رسیده که الان میان جلو دوربین و با افتخار میگویند من دستور آدم کشی داده ام کشور را عمدا به مسیر انتقامهای کور میکشند تا جایی که جوی خون راه بیاندازند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اتفاقا امثال مازندراني رو بايد اعدام كرد
چون همين طرز تفكر فرصت طلبانه رو همه مسئولين ما دارن كه هيچوقت مسئوليت هيچ چيزي رو گردن نميگيرن
حالا معلوم شد يه جور زرنگي و زيركي حساب ميشه
من فكر ميكردم يه جور بداخلاقي عميقه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
حق با این بانو است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
قبلا همه گناه هموطن کشی رو گردن دیگران مینداختن الان برعکس شده دعوا سر اینه که این افتخار نصیب کی بشه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۱۹
حمزه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
آفرین خودتو آماده کن برای پست های بالاتر ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
به همین خیال باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
شایدم به خاطر مصاحبه تنزل درجه بگیره
بماند
Turkey
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
همین میشه دیگه وقتی بجای آشپزی وبچه داری وشوهرداری وخانه داری میذارن پشت میزیه زن رو! آخه اون زن چه میدونه حکم تیراندازی ومسئولیت این حکم رو؟
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
شما دنبال سلسله مراتبي باش كه اجازه مصاحبه در اين خصوص را به ايشان داده‌اند....
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اتفاقا خوب میدونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
پ چطور تو ممالک مترقه جهان، خانم هایی می بینیم که در صدر امور خارجه و داخله و حتی وزارت دفاع هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
حالا بقیه از کارآمدی این خاانم گلایه کنن یه چیزی، اما از همین حد افاضاتی که که کردی باید گفت که بالای سر آدمی با درک و شعور تو، یکی با هوش و فهم و کمالات همین خانم رو باید بذارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
کاملا درست میگی...برای این که نشون بده کم از مردها نداره اومده دستور کشتار انسانها رو صادر کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
یعنی واقعا در عمرت هیچ مردی رو ندیدی که حکم تیر بده؟!!!! تو غار زندگی میکنی یا پشت کوه بچه جان!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
با این نظری که تو دادی معلوم میشه قشر روزنامه خون و باسواد کشور هم عقب مونده اند..... هیچ وقت درست نمیشه این مملکت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ممکن است در نظر عامه مردم این سخنان جذاب نباشد اما در واقع کاملا بجاست. اگر جلوی جماعت تخریبگر و متجاوز گرفته نشود کم کم تمام شهر را ویران خواهند کرد. اما در میان پوپولیزم فاجعه باری که مسولین دولت روحانی پیش گرفته و یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند و چرندیات اصولگرایان که می گویند عده ای از مریخ آمده بودند و شورش کردند، شجاعت این زن که مردم را احمق حساب نمی کند و واقعیت را می گوید ستودنی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بجز شلیک و کشتن راه دیگه ای به ذهنت نمی رسه، گرامی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ناشناس 12:15 تو اگه کسی مسلحانه وارد خونت شد و خواست به مال و ناموست تجاوز کنه به راه هایی غیر از کشتن فکر کن
من من
Germany
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اونایی که منفی دادن یعنی فازشون رو خریدارم..
در یک کشور متمدن غربی شما برو بعد از اعتراض حمله کن اصلا پپ بنزین اتیش بزن! ببین چیکارت می کنن!
بعد مقاومت کن و حمله کن به جاهای دیگه!
همینجوری نگات می کنن.. کسی کاری نداره...
فازتون چیه!؟ از دستور پلیس سرپیچی کنی و مشکوک باشی حق تیر داره در یک کشور متمدن.. بعد بانک و پمپ بنزینو اتیش زدن دارن حمله می کنن ساختمان فرمانداریم اتیش بزنن و معلوم نیست کسیو بکشنن و چی بشه.. انتظار دارید دستور تیر ندن!

ماذا فازا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
مملکت که عنان قدرتش دست یک مشت خانم بیفته عاقبت بخیر نخواهد شد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
کاملا موافقم:)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
مقایسه کن با خانم مرکل آلمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بحث جنسیت نیست..بحث شعور ادمهاست که وقتی نباشه در زن و مرد خطرناکه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اتفاقا ايشان تنها مسئول صادق و شجاع است كه واقعيت را گفته و كارهاي خود را به گردن مردم نينداخت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خانوما بریزین منفی بدین . خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
نه اینکه الان که مملکت دست آقایونه همه چی گل و بلبله؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
والا مملکت گل و بلبل مارو که سالهاست مردها دارن اداره میکنن. دیدیم نتایج گهربارشو!!!!!
ناشناس
United States of America
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ناشناس ۱۳:۲۶ آقایون هستیم و منفی میدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
من شخصا از مشارکت زنان در همه عرصه های اجتماعی و مدیریت خوشحال می شوم اما انتصاب بسیاری از مدیران خانم در دولت روحانی فقط جنبه تبلیغاتی دارد و نه بر حسب کاردانی و لیاقت که به این وسیله در جامعه خود را دولت طرفدار حقوق و مشارکت زنان در امور جامعه قلمداد کند تا در انتخابات بعدی رای زنان را به سود جناح خود کسب کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
کار جوهر وجوده مرده نه زن!تا روزی که حتی یک عدد مرد بیکار داشته باشیم نوبت به اشتغال زنان نمیرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ناشناس 11:03، براتون متاسفم چه افکار عصر حجری داری شما ، خودتو اصلاح کن ، بایستی اصل بر شایسته سالاری باشه جدای از جنسیت .
علیرضا100
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
این خانم باید از طرف استاندار عزل شود و فوری محاکمه شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
انتظار دارید اجازه می‌داد فرمانداری رو مثل فروشگاهها به آتیش بکشن و غارت کنن؟!
من از کار ایشون خوشم اومد. آقا اعتراض داری همون بیرون فرمانداری تجمع کن برای چی از در بالا میری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ناشناس 10:45 میشه بفرمایید تو فرمانداری چه چیز با ارزشی وجود داره که بخاطرش باید حتی آدم خلافکار کشته بشه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
فرمانداری مظهر قدرت و قانون در یک شهرستانه و کار این فرماندار صادق شجاعانه و قابل تقدیره
با تسخیر فرمانداری توسط اوباش توی یک منطقه سنگی روی سنگ بند نخواهد بود
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
به همون دلیلی که تا هرچی میشه از دیوار هر سفارتی که دلشون میرن بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
تیراندازی توسط نیروهای انتظامی سلسله مراتبی دارد که خانم فرماندار رعایت نکرده و مستقیم به سراغ شلیک مستقیم رفته و باید محاکمه شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
وزير كشور از ايشون تقدير و تشكر كرده اونوقت استاندار چكاره باشن1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
کاری به درستی یا نادرستی دستور به شلیک این خانم ندارم ولی خیلی جالبه وزارت کشور سریع دست به کار شده و از خودش یه قانون درست کرده برای توجیه کار این بنده خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بنده ی خدا؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
فکر میکنم به خاطر تعریف وتمجید وزیر کشور جوگیر شده
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
یک مشت لات وحشی داشتند فرمانداری رو می گرفتند اون وقت شما توقع دارید با گل و شیرینی ازشون پذیرایی کنند؟؟؟؟ به خدا تو همون کشورهای به قول شما دموکراتیک کسی بخواد ازین غلط های اضافی بکنه تسمه از گرده اش می کشند. واقعیت هارو به مردم بگید اتفاقات اخیر صرفا وحشی گری بود نه اعتراض
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
کی باعث اینکارها؟ شده بغیر از افرادی امثال شماها؟جنابعالی لابد دستمزد خوبی میگیری
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
تو کشورهای دموکراتیک جان شهروندانشون از تسخیر یک فرمانداری مهم تره.
چرا دروغ میگی؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اگر یه مقدار شعور داشتی وضع مملکت ما این نبود گشنه نیستی که دهنت رو باز میکنی به یه سری آدم گشنه فقیر میگی لات وحشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
واقعا براتون متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خوب حال میگرفتن چطور میشد
امیرعباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
متاسفم برات ای دل ساده که همسایه و هموطنت این اجنبی هاشدن و از شکم گرسنه تو و فرزندانت بیخبرند،، شب ها آسوده بخواب هموطن که ما بس که گول خوردیم سیر سیریم،، آسوده بخواب
محمد
Cyprus
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
لات وحشی؟
شلیک به افراد غیر مسلح آنهم با تیر جنگی، حتی در میدان جنگ نیز جرم محسوب می شود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
احسنت بر این بی شعوری!
من من
Germany
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
محمد جان چرا خالی میبندی؟
تیر جنگی؟ هر گلوله تفنگ نرمالی تیر جنگی به حساب میاد!
در کشورهای متمدن حتی موقعی که افسر پلیس ایست بده و سرپیچی کنی یا مشکوک باشی حق شلیک تیر رو داره پلیس!
چه برسه به اینکه حمله کنی سمتش!
چه برسه به اینکه حمله کنی به پاسگاه پلیس یا مقر حکومتی!

معلومه شماها حتی شبکه های امریکایی که هیچ فیلم امریکایی هم نگاه نمی کنی.. چه برسه به تجربه زندگی..
هرگونه سرپیچی از دستور پلیس حق بازداشت رو ایجاد می کنه.. هر حرکت مشکوک یا مقابله حق تیر رو به پلیس میده..
این یه بیس ساده هست..
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بخاطر صداقت و معصومیت این فرماندار مهربان او را جانشین رئیس جمهوری باید کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
منکه میدونم با شوخی و طعنه گفتی ولی شاید بعضی کاربران متوجه نشن منظورت دقیقا چی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
همینو کم داریم
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بنظره من مسوولین رده بالاتر خیلی مشکل سازتر هستن تا این خانم مثلا فرماندار... چون این خانم فرمانبردار اوناست... بالایی خراب کاری کرده حالا شما از اینی که اون بالایی انتخاب کرده چه انتظاری دارین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
من با نظر آقای مازندرانی موافقم،این خانم باید به علت عدم تعادل روانی و عدم صلاحیت برکنار و به علت دستور تیر اندازی به مردم بی گناه بازداشت و محاکمه گردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
فرمایش شما کاملاً صحیح است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
و لابد هم از اوباش غارتگر که تعادل روانی دارن ! تقدیر و تشکر بشه !!
ببینم اگه به دزد یا یکی از همین اوباش بخواد وارد خونتون بشه ازش پذیرائی میکنید ؟!!!
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
آیا شرایط برای دستور تیر فراهم بوده است؟ آیا نیروی انتظامی مستقر در محل مجاز به تبعیت از دستور او بودند. نتیجۀ دستور تیر چه بوده؟ آیا کسی با این دستور مجروح یا کشته شده است؟ مقررات انتظامی در این موارد چه می‌گوید؟ آیا بدون دستور تیر امکان حراست از ساختمان فرمانداری نبود

بنظر من اینها سوالهای مهمی هستند خصوصا سوال اخر که ممکن است خیلی از افراد به ان توجه نکرده باشند .
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
چرا برای تدارک دفاع از ساختمان فرمانداری ، نیروی کافی گسیل نشد. شاید با حضور مأمور محافظتی کافی، کار بدون شلیک یا دستور تیر فیصله می‌یافت. به این ترتیب غیر از خانم واثقی از کسان دیگری هم باید تحقیق شود که در آن محل مسئولیت انتظامی داشتند.»
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
"کسی که نمی‌داند در مقابل دوربین چه بگوید "

با این حرف مشخص است که اقای مازندرانی انتظار داشته است خانم فرماندار ، خیلی چیزها را به رسانه ها نگوید تا عملکردها قابل نقد نباشد .
خانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
آدم خنگ شرف دارد بر دروغ گویان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
مثبت ها به این کامنت یعنی دلمان همان کسی را می خواهد که فرمان تیر بدهد و بعد مصاحبه کند و بگوید نمی دانم این معترضان چرا با تیر همدیگر را زده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
یک بخشدار زن هم در همان حوالی داریم که هر را از بر تشخیص نمیدهد و بدون کمترین سابقه اجرایی یک شبه بخشدارش کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بله یه 10,15 کیلومتر به سمت غرب و جنوب غرب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
با آن دستور آیا توانستید ساختمان فرمانداری را مصون بدارید ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
با دست فرمون این نوشته ، اسلحه پلیس رو باید بدن اوباش تا اونا تیراندازی کنن کما اینکه بسیاری از کشته ها نتیجه تیراندازی اراذل بوده
توی ینگه دنیا و کشور ملکه آدم معمولی متوجه اخطار پلیس نمیشه با اسلحه پلیس لت و پار میشه اونوقت اوباش میخوان فرمانداری رو که نماد حکومت یک سهرستانه تصرف کنن حضرات نسخه میپیچن اونا رو ناز کنید !!!
یعنی هر اتفاقی بیفته یه عده ساز مخالفن
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
عدم مدیریت موج میزنه
اخه این خانم رو چه به فرماندار بودن
هیشکی سرجاش نیس ولی من از جام راضیم
adam
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
الحق که مرد نیستی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
از سر ذوق زدگی ناشی از تعریف و تمجید وزیر کشور و بهبه و چهچه زدن مدیران بالایی این مصاحبه رو ترتیب داده به امید بازتاب مثبت و ترقی شغلی ولی نمی دونسته که این شاید آخرین مصاحبه اش در طول مدت مدیریتش باشه
s
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
قشنگ حالیش نیست چطور خودشو بدبخت کرده
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خوب كاري كرده
من نميدونم اين همه هجمه بابت چيه؟
اگه ميومدن كارمنداي فرمانداري و ميكشتند خوب بود؟؟
منم جاي ايشان بودم همين كار و ميكردم
اغتشاشگر جاي مماشات نداره، از ريشه بايد حذفش كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ان شا الله ریشه روان پریشهایی مثل شما کنده بشه..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ان شا الله ریشه روان پریشهایی مثل شما کنده بشه.. ...
زرنگ اومدن خودتو با ساختمونت اتیش بزنن انوقت میخواستی چیکار کنه نباید تیر بزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
جای زن در مراکز اصلی حکومت نیست.نتیجش میشه این فجایع
یک شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اینکه این خانم کار درستی کرده یا نه باید کارشناسان مربوطه نظر بدن . ولی فاجعه دیگه انتهای متن هست که یک روزنامه نگار EQ را به معنی دروغ گویی میداند و تصور میکند یک آدم با هوش هیجانی بالا براحتی باید عملکرد خودش را انکار کند . همانکاری که اکثر مسئولین پس از افزایش قیمت بنزین کردند . بنده به آقای مازندرانی توصیه میکنم در زمینه هوش هیجانی بیشتر مطالعه کند . هوش هیجانی به معنی عدم صداقت نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
زن داریم تا زن!!
محمد
Cyprus
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
به زن یا مرد بودن ایشان ربطی ندارد!
مگر در جاهای دیگری که بسیاری کشته شده اند، تصمیم گیری با بانوان بوده است؟!
اتفاقا که این خانم در این مورد مثل بسیاری از آقایانی که سرکار هستند تصمیم گرفته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
شماها دیگه کی هستین بابا!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اینم از یه دست گل دیگه از باغ حسن کلید و رفقا ... از روشنفکری و اصلاح همینو یاد دارن که برای عوام فریبی و دفاع از حقوق زنان بادی به قبقبه بندازن و بگن ما فرماندار زن منصوب کردیم.... هووووک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
وزیر کشور یک چهره کاملا اصولگراست. سوء استفاده نکنید.
محمد
Cyprus
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اصولگرا و اصلاح طلب و میانه رو همه و همه دیگر از چشم مردم افتاده اند.
آقایان باید بروند برای خود فکری بکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
آقا یاخانم ضد روشنفکر : غبغب درست است , برو تمرین املا کن تادرست بنویسی!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
فقط جهت اطلاع مردم عزیز کشورمون:

شهر قدس با اینکه حاشیه پایتخت است ولی یکی از محروم ترین شهرهای کشور از نظر اقتصادی است. به جرات می گویم بیش از 70 درصد جمعیت شریف این شهر زیر زیر خط فقر زندگی می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
قلعه حسن خان زورآبادی شده شهر اصلا شهر نیست که حالا امکاناتم میخوان یک مشت مهاجر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
یک مشت مهاجر!!!!
ببخشید که مهاجرا جای شما اشراف و ساکنین ازلی تهران رو تنگ کردن. کمی انسان باش
لولو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
13:07
مهاجر آدم نیست ؟
عین مسئولین فکر میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
جالبه که یک نفر هم که عملکرد خودشو صادقانه گفته ، میشه خنگ! پس وقتی روحانی میگه من خبر نداشتم وصبح فهمیدم از هوش سرشارشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
تنها صداقت کافی نیست نیت صداقت مهم است تازه اگر صداقتی درکار باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
این مصاحبه در استیضاح وزیر کشور حتما کار دست آقای وزیر خواهد داد
ناشناس
Germany
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
هیچ کس هیچ غلطی نمیتونه بکنه
سلام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
کاش همه به قدر این خانم مسئولیت پذیر و صادق می بودن اگر ما در تاریخمون این خصلت رو بیشتر میداشتیم مطمئنا فجایع مختلف اینچنچنینی رو شاهد نمی بودیم.
شفافیت یکی از راههای شروع درمان بیماریهای سیاسی اجتماعی و اقتصادی ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
یعنی من باید چقدر احمق باشم که نتونم تشخیص بدم این صحبت ها از سر صداقت و شفافیت بوده یا امید به تشویق و ترقی مقام و شغل؟
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
تا اونجایی که این حقوق دان در مورد قانون حرف زد را میشه فهمید اما اونجا که به دموکراسی ربطش داد چرت گفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
يعني به نظر آقاي مازندراني اگر اين خانم صدور دستور تير را لابه‌لاي حرفهايش پنهان مي‌كرد، هوش و ذكاوتش زير سؤال نمي‌رفت و مسئوليتي خاصي بابت اقدامات كشنده‌اش متوجه ايشان نمي‌بود....
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
یعنی چی؟باید میشست میومدن فرمانداری رو میگرفتن اتیش میزدن خانوم فرماندارم ازشون با گل و شیرینی استقبال میکرد؟اونایی که انتقاد میکنن و میگن باید محاکمه بشه خودشونو بزاران جاش،اگه به خونه و ناموسشون حمله بشه ایا میشینن نگا میکنن یا نه از خودشون دفاع میکنن ولو اگه سلاح گرم یا سرد داشته باشن؟دوستان عزیزی هم که میگن جای زن تو خونس نه اداره و نه حکمرانی باید تو همین طرز فکرشون ذره ذره آب بشن و ادعای تمدن 2500 یا 7000 ساله نکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اونهائیکه به این نظر منفی دادن مطابق نوشته این نظر کسائی هستند که اگه اوباش به خونه و ناموسشون هجمه بیارن میشین و نگاه میکنن !!! یعنی بی غیرت بوضوح هر چه تمام تر
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
جان شهروندان مهمتر از چند تا تیر تخته فرمانداری است.در ضمن اشرار نیستند افراد گرسنه هستند
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اگه یه گرسنه بیاد به سمت خونت و بخواد وارد خونت بشه عکس العمل شما به صورت طبیعی چیه؟
تیر تخته خونت ارزشش قطعا کمتر از جون اون آدمه
به حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اگر دستم تو جیب اون گرسنه باشه اون گرسنه حق داره
من من
Germany
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
به به حامد..
اگه اون گرسنه به هر دلیلی فکر کنه ک تو ک مثلا یه مغازه داری یا خونه داری ا ماشین داری دستت تو جیب اونه و بهت حمله کنه بازم همینو میگی؟
معیار اینکه دست کی تو جیب کیه چیه؟ حس طرف؟ اوکی.. پس داشتی با ماشینت میرفتی یکی کوبید تو ماشینت ناراحت نشو فکر می کنه حقشو خوردی.. حق داری ماشینتو داغون کنه..
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بابا بی خیال خودتون و ناراحت نکنید روشنفکرای عزیز
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ببینم اگه بچه تورم میکشتن اینجوری تیکه می نداختی به روشنفکرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
یعنی ایشون باید برکنار بشه چون مثل بقیه مسئولین دورغ نگفته؟؟؟
دروغ گویی نشانه هوش بالاست ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
از کجا متوجه شدی بخاطر ترفیع در پست و مقام این حرفا رو نزده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ناشناس 12:51 تو هنوز متوجه نیستی که گفتن این حرفا تو رسانه به ضررش تموم میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
درهیچ کجای دنیا ازاشوبگرها با نقل وشیرنی استقبال نمیکنند
وافعا خانم فرماندار کار درستی کرده و باید گفت دست مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
هيچ جاي دنيا هم از روز اول به سمت مردم شليك نمي كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
درهیچ کجای دنیا هم اینگونه نیست که مردم حق هیچگونه اعتراضی حتی مسالمت آمیز وبا آرامش کامل را هم نداشته باشند !!!!!به عبارت دیگر دراکثریت قریب به اتفاق کشورها خصوصا" کشورهای پیشرفته حق اعتراض مسالمت آمیز مردم کاملا" به رسمیت شناخته شده ولی در ایران ؟؟؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
من واقعا روزنامه نگاری که میگه ایشان باید دورغ میگفته یا کتمان میکرده را نمی فهمم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
آدرس غلط نده هیچ روزنامه نگاری و هیچ غیر روزنامه نگاری نگفته که ایشان باید دروغ میگفته یا کتمان میکرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
فرماندار بی لیاقت باید محاکمه شود
ناشناس
France
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خانه ومغازه جنابعالی راراتش میزدند آنوقت چنین قضاوتی میکردی؟
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
محاکمه نه بخاطر اینکه چرا این حرف را گفته بلکه بخاطر اینکه دستور تیر داده است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ما ملت مجبور و محکومیم که باور و قبول کنیم که در این مملکت این خانم و امثال او بخاطر شایستگی و تخصص به این مناصب گمارده شده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
احساسات خانمها همه جا گل میکنه.چه راحت میگه من دستور تیر دادم .همینطور راحت وبی دغدغه.پس کشته ها وخانواده بدبخت اونا چی؟
s
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
مردانی که حکم تیر دادن این مدت هم احساساتشون گل کرده؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
یکی به خانه و خانوادت تجاوز کنه وایمیستی نگاش میکنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ناشناس 14:14
به خونه ش ک تجاوز نکردن! به محل کارش رفتن که بیت الماله! اگر حتی اون ساختموم مسخره به اصطلاح فرمانداری رو هم غارت می کردن، باز دولت با درآمد مالیاتی و درآمد نفتی و گاز ملی، جبرانش میکرد.
من من
Germany
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ناشناس اخری نمونه دیدگاه یک ایرانی عادی..
میگه فرمانداری بیت الماله! غارت کنن و اتیش بزنن و .. کسی نباید کاری داشته باشه بعدا دولت پول میده و درست میشه...
دقیقا همین فرهنگ دله دزد بودنو بار اورده..
اینکه بیت اماله بزار بدزدیم.. بزار خراب کنیم..
اصلا و ابدا نمی گه فردی که به خودش اجازه میده یک جنس حتی دولتی رو بدزده یعنی از چه مرز فکری عبور کرده.. اصلا نمیگه فردی که میگه فارغ از احتمال کشته شدن افراد جایی رو اتیش بزنم به چه درجه ای از اخلاق رسیده ک امکان گرفتن جون بقیرو هم داره..
براحتی میگه چون فکر می کنم مسولان دزدی می کنن چس من هم دزدی می کنم هم اتیش میزنم ..بالاخره پول میدن درست میشه..
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
"من من" ایرانی غیر عادی!
کمی نیم من باش ببینیم چی می گی!
احیانا تب نداری تو الان؟ یکی از نشانه های آنفلوآنزای مرگبار جدید تب و پریشان گوییه.

من در جواب اون نشناس گفتم که "خونه فرماندار نبوده که دستور تیر به قصد کشت رو داده". بیت الماله و حتی اگر خونه ش بود هم باز حق نداشت بخاطر تخریب یا دزدی از ساختمان بی جان، جان چند ده نفر رو بگیره. حق نداشته همچین کاری بکنه. می فهمی؟
ساختمون خراب رو درست می کنند مثل بقیه خرابیهایی که در این چهل سال به بار اومد و از بیت المال درستش کردند بدون اینکه از صاحب مال اجازه بگیرند.
شما به اصطلاح اخلاق مدارها، یه مقداری انسان باشید و کمی از "منیت" دست بردارید بد نیست.!
ن.........ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اینا به کنار ..........بسته حمایتی یا یارانه معیشتی مون چی شد ؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
کاش از صدر تا ذیل مسئولین ما مثل ایشان راستگو بودند نه اظهار بی اطلاعی بکنند از زمان افزایش قیمت یا اظهار بی اطلاعی از کارشناسی بودن یا نبودن افزایش قیمت آن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بااین تفاسیرجامعه به سمت هرج ومرج ونابودی کشیده شده ومیشه بلاخره مردم ناراضی هستن گرسنه هستن این خانم فرماندارگرسنگی کشیده نه پس شکم گرسنه بیکاری فساد همه این مشکلات راداره خالی میکرد میرفت اینها که استانداری شیرازرابه اتش کشیدن وخیلی نهادهای دولتی رااول نباید میشد اینکارها ولی گرسنگی فقرحالیش نیست اگه قرارباشه هرفرمانداری حکم تیربده استانداربده بخشداربده سنگ روسنگ بنانمیشه مملکت شوراتامین داره همه چیزداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
متاسفانه در اکثر سازمان ها و نهادهای دولتی به دلیل فشاری که برای بکارگیری بانوان در سطوح مدیریتی مختلف وجود دارد، بعضا شاهد این هستیم برای حفظ ظاهر هم که شده برخی خانم ها در پستهای مدیریتی بکار گماشته شده اند که فاقد صلاحیت کافی در آن حوزه می باشند و نتیچه آن می شود که ملاحظه می فرمائید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ربطي نداره. مگه آقايوني كه پست مي گيرند لايق هستند ؟!
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ربطی به جنسیت ندارد در سایر مدیریتها هم اکثرا اینگونه است که بدون اینکه توجیح شوند و چار چوب آن مسئولیت را برای فرد مذبور مشخص کنند روانه پشت میز می کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
دمش گرم .از خیلی از مردها شجاع تره ،وقتی مثل داعش دارن بهت حمله میکنن بهترین کار استفاده از سلاح گرم و تیراندازی مستقیم به اغتشاش گرهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
هر کسی یه نظری داره . من که حاضر نیستم نه برای فرمانداری بلکه برای فرماندهی تمام دنیا یک انسان بکشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ناشناس 12:44 اگه یه نفر مسلح اومد تو خونت و تو فقط نگاش کردی اونموقع بیا تز روشنفکری از خودت در کن
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
سلام اخه چجوری این خانم شده فرماندار؟ نکنه مثل بانکهایی هستند که خانمی با داشتن ۱۰سال سابقه میشه رییس بانک اون شهر. ولی یک آقایی با هوش و ذکاوت بالا و سابقه کار بالا حتی مدیر یکی از شعبات هم نمیشود. والله نمیدونیم چی بگیم. شاید فکر و هوشش زیاد بازه و گسترده تصمیم میگیره که اجازه دستور تیراندازی داره. پس فرماندهان نظامی ما باید کاسه کوزه هاشونو جمع کنند. چون اون خانوم دوره عالی جنگ و دافوس را طی کرده و خیلی استراتژی بحران حالیشه. عجب روزگاری شده. زن که کارش چیز دیگه هست بیاد جای مرد را بگیره.
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
طوری فرمانداری فرمانداری می کنید که انگار آنجا معجزه می کردند ترا خدا یک کار مثبت از جانب فرمانداری می توانید بشمارید خیلیها اکثر اموراتشان را از نمایندگان مجلس انتظار دارند در صورتیکه باید از فرماندار شهرستانشان مطالبه کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
به این خانم و کاری که کرده ، کار ندارم . خودش می دونه و خدای خودش. اما در این میان یک نکته توجهم رو جلب کرد. در نظرات کاربران فرارو که به هر حال خیلی هاشون روشنفکر و امروزی اند زن ستیزی و تفکرات قرون وسطایی موج می زند. این از ماست ، از توده و عامه ی مردم چه انتظاری می شه داشت. ما چطور می خواهیم سرنوشت خودمون رو بدهیم به دست همین توده و عامه ،وقتی هنوز اندر خم یک کوچه ایم ! دموکراسی برای ما خیلی زود است. این یک واقعیت تلخ است متاسفانه اما هست و نمی شه انکارش کرد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اصلا توی باغ نیستی
ناشناس
Canada
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اکثر مسئولان دچار بیماری خطرناک خود بزرگ بینی هستند و برای مردم جز در سر صندوق حق و ارزشی قائل نیستند این خانم تازه کار و نابلد باسادگی بیان کرده و الا فرقی با بقیه ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
دادن حکم تیر اختیاری بالا و مسئولیتی بالاتر دارد. در چنین مواقعی که یک ساختمان دولتی مورد هجوم مردم تابع همان دولت قرار می گیرد تصمیم گیری سخت است . البته فرماندار نباید حکم تیر بدهد. حکم تیر پیشتر باید در شورای تامین استان به افرادی تفویض شود که معمولا مقام قضائی و یا نظامی هستند. با اینحال هم نباید ابتدا به ساکن حکم تیر صادر شود ابتدا شلیک هوائی می شود که هشدار دهنده است و معمولا مردم را متفرق می کند و دیگر نیازی به شلیک به قصد کشت نیست. پرتاب گاز اشک آور هم می تواند انجام شود . اما تمام سعی مامورین و فرماندهان بر حفظ جان مردم است. حتی اگر بنا بر شلیک گلوله جنگی باشد اکیدا از کمر به پائین شلیک می شود که قطعا باعث توقف هجوم مهاجمان می شود. شلیک مستقیم گلوله جنگی در اعتراضات خیابانی میان ماموران امنیتی و مردم تابع همان دولت اصلا نباید انجام شود. تفاوت برخورد با معترضین و حتی شورشیان با برخوردی که با دشمن خارجی می شود همین است. دشمن خارجی را به قصد کشت می زنند. اما مردم دشمن نیستند حتی اگر به قول آقایان افراد سوء استفاده کننده در میان آنان باشند. در برخورد با مردم هدف پراکنده کردن مردم است نه قتل انان . مردم در نهایت با شلیک از کمر به پائین متفرق می شوند.
ایرانیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
باسلام‌مملکت‌را‌به‌اتش‌بکشند‌وهیچکس
به‌انها‌چیزی‌نگوید‌ما‌هم‌ناراحتیم‌از‌شما
بیشتر‌چرا‌بنزین‌یک‌دفعه‌اینقدر‌گران‌شد
ولی‌این‌دلیل‌نشدهرچه‌دشمن‌خارجی‌و
داخلی‌مملکت‌را‌ویرانه‌کنند‌ویک‌سری
جوان‌خام‌نیز‌جلو‌بیفتند‌من‌هم‌ناراحتم
ولی‌مملکت‌قانون‌دارد‌وهرکه‌به‌خون‌شهدا
خیانت‌کند‌باید‌با‌او‌برخورد‌کرد‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بر همگان معلومه خائن کیه کامنت نویس ساعتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خلط موضوع نکن، این حتی امنیتی کردن هم نیست، باز کردن زمینه جنگ داخلیه
من من
Germany
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ناشناس..

پاشو برو فردیس کرج.. از بالا تاپایین یه بانک یا عابر پیدا کن ک کار مردمو راه بندازه..
مردم برای گرفتن صد تومن پول باید نصف شهرو برن..
معلومه کی ضد مردم کار کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
مسئولین که مدام می گویند معلوم نیست کی به مردم شلیک کرده و افراد ناشناسی بوده اند، تحویل بگیرند. معلوم شد چه کسانی دستور تیر داده اند. امثال این خانم و سایر مسئولین. از ترس این که میز ریاست شون خراب بشه، گفتن هر کی اومد تو بزنیدش. خانم نامحترم فکر نکردی این کسی که معترض است فرزند کسی، پدر بچه ای یا همسر کسی است؟ واقعا که به خاطر پست و مقام بعضی افراد دست به چه کارهایی که می زنند. اشکالی نداره شما خودتون را خوب معرفی کردید بالاخره روز حسابی هست و کاش اون روز هم صحبت های شما را بشنویم. آه مادران و همسران و کودکان داغدار این کشته شدگان دامن امثال شما را خواهد گرفت. دیر نیست آن روز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
مهم تر از این سخنان
باید مشخص بشه چند نفر با دستور تیر این فرماندار کشته شده اند
در صورت قتل باید ایشون و عاملین تیراندازی محاکمه و مجازات بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ایشان اعتراف میکنه دستور شلیک داده بعد دنیا به همین استناد میکنه و در ضمن ایشان هر جایی مسافرت برود دستگیر خواهد شد
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
انشاا...
سعادت حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
سلام قانون باید ضعف های این چنینی نداشته باشه! در هرصورت اگر دستور بده و نده زیر سوالش می برند. تا جایی مقدور است مردم را آرام کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
دمش گرم.از صدتا مرد مردتره.و دم سپاه گرم تر که بازم اگه نبود کشور نبود.
دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
دقیقا همین طوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اره واقعا کاش می تونست بیشتر مردم را قتل عام کنه به شما میشه گفت انسان!!؟
رنجبر-فسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
گله مندم . از گرانی ها در رنجم ... اما دمت گرم خانم فرماندار. مردها باید از تو بیاموزند ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
حقوق دان محترم ؛؛ فرماندار علاوه بر عضویت شورای تامین ریاست برشوری رادارد ووظیفه قانونی شوری تصمیم گیریها خاص درمواردخاص هست ودر موارد عام حق دفاع مشروع برای هرشخصی قابل تصوراست حتی درقتل ودرزمانی شورش واغتشاش علیه امنیت بطریق اولی قابلیت اجرا خواهد داشت
دومآ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
ظاهرا شما ..شما کامنت نویسای ساعتی بیشترین بهره را دارید از گرون کردن بنزین می برید
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
تصمیم شوری نه تصمیم شخص رئیس شوری .
امیرعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بنظرمن خیلی کار خوبی کرده اگه فرماندار اینکار نمیکرد اغتشاشگران با تیر اون مامورهای نیرانتظامی رو میزدند مثل شهید ابراهیمی که یا دستان خالی نامردا ۱۰ نفری دورش کردند بچه اش بی بایا کردند اینطوری خوب من فکرمیکنم خدا در قرانم فرموده که وقتی رو در رو مقابل دشمنت قرار میگری اگه تو نزنی اون تورو میزنه پس چرا باید به دشمن امان داد که اون مارا بزنه...بنظرمن نه اینکه این فرماندار باید محاکمه بشه بلکه باید ازش تقدیر هم بکنند.الان اغتشاشگران این همه یه ملت ضرر مالی زدند حالا چقدر به دولت ضرر زدن بماند من چه گناهی کردم که مغازه منو به آتش کشیدند وتمام وسایل فروشگاه منو به غارت بردند حالا اون آقای خبرنگاری که از این فرماندار شهر قدوس انتقاد میکنه ومیگه باید محاکمه بشه خب بیاد اموال منو که شصت سال روز شب کار کردم جون کندم به غارت بردند وفروشگاه منو به آتش کشیدند بیاد خسارت منو بده بعد بره فرماندار محاکمه کنه الان چند روز از اغتشاش میگذره من بیکارم هرجا میرم میگم کمک کنید به کاسبی خودم راه بندازم کسی اصن جواب مارا نمیده خب من و امثال من باید چکار کنیم که هم خونه شون سوخته هم مغازه شون فقط بجرم اینکه همسایه بانک بودیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
زیبا و کامل گفتید،.. تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
مغازت کجاست؟ادرس و فیلم و عکس بفرست مردم کمکت کنند اگر راست میگی!
خاشقچی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
حاجی با نگاهی به مثبت و منفی ها میفهمی دشمن کیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
الان دشمن کیه؟
مردم؟
با استدلال شما خوب مردم هم اگر نمی زدند اونا می زدند این که نشد مجوز برای شلیک...
یه عده بی گناه هم این وسط خانواده هاشون داغدار شدند جواب اونا را چی می دید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
شصت سال برای مغازه ت کار کردی؟ شما الان باید مرده باشی یا حداکثر در اسایشگاه سالمندان بوده باشی
چون اگر از 15 سالگی هم کار رو استارت زده باشی الان فسیلی بیش نیستی
یکم تو خالی بندی ها مراعات شعور خواننده ها رو بکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
شما قشنگ می نویسی ! مثل خبرنگارهای حرفه ای ! چرا این همه سال مغازه داری کردی . بیا توصیه ات رو بکنم بری در یکی از روزنامه ها و سایت های اصولگراها مطلب بنویس. پول خوبی هم می دن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
تو همون آدم بدبختی نیستی که برا دخترت کلی زحمت کشیده بودی جهیزیه تهیه کرده بودی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
به نظرمن ادمهای قمه بدست چاقو بدست وقاتل ودزد را اگر اعدام هم نمی کنند باید یا حبس ابد می کردند یا انهارا به زادگاهای خودشان تبعید می کردند در طول این چهل سال چون انها وقتی زندان می روند وازاد می شوند بعد از حبسهای کوتاه جسورتر می شوند ونوچه هم پرورش می دهند ادم با وجدان وباشرف حاضر نیست یک خطبه مال مردم بیندازد
ناشناس
Spain
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
این صداقت ات منو کشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
صداقتی که کمی جوگیر شدن و از هول حلیم توی دیگ افتادن و خود را زرنگ حساب کردن و... هم همراهش است
ناشناس
Germany
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
هر کس مکانی را آتش می زند جزو اشرار است وآتش زدن اموال عمومی هیچ توجیهی ندارد قطعا اگر کسی شرور نباشد با یک تیر هوایی بر می گردد.این تصمیم دولت منتخب اکثریت همین مردم است اگر غلط است در جای دیگر باید جوابش را داد.
هوشنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
فرمانداربایدبرکناربشه.بعدمحاکمه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
شما چقدر نازنيني!
انشاء الله كه هميشه خودتان و اعضاي خانواده و فاميلتان با اين منطق و ساير مناطق! مشابه خودتان محشور و مستفيض باشيد. خداوند هم هر چقدر خواست به شما ثواب و حوري بدهد.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خیلی مردی....دمت گرم.
اونهایی (حقوق دانها) که حرف مفت میزنند.خودشون اگه اونجا بودند که مملکتو به فنا می دادند...حالا کنار پنجره رو صندلی راحتی نشسته و تاب میخوره و یه لیوان قهوه که دودش به آسمون میره و شرشر بارون را نگاه میکنه، یک اظهار نظر زیر شکمی میکنه که ای داد و ای بیداد؟؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
وقتی مدیران نه بر اساس شایستگی و نه منوط به دوره های آموزشی بلکه بر اساس روابط منصوب می شوند .
بصیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
با سلام خدایا مارا آزمایش سخت نکن ، چرا که امروز اکثر کسانیکه کامنت گذاشته اند احساسی این کار را انجام داده اند . خودتان را جای ایشان بگذارید و تصور کنید این اتفاق برای شما می افتاد چه می کردید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
از صداقت خانم فرماندار سپاسگذارم. ریشه تمام این بدبختی ها از دروغگویی است.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
یه تصمیم هیجانی و رخ دادن یه فاجعه
فاضل
Ukraine
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
قطعا وقطعااین فردازتاریخ مبارزات ملت ایران ازانقلاب مشروطیت تاحال بی خبراست
حسین خانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
دستور تیراندازی به این سادگی ها نیست چرا که مسئولیت خیلی سنگینی دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بالاخره يك مسئول پيدا شد كه حقيقت را گفت و تيراندازي را به گردن خود مردم ننداخت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بخاطر همین سوتی که داده بیشتر از یک هفته طول نمی کشه که برکنارش میکنن میگید نه یک هفته صبر کنید و منتظر باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
البته خود مردم تیراندازی نکردند اما عده ای از بین مردم تیراندازی کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
وای مامانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
یه جور بعضی ها حرف از اشغال فرمانداری میزنن انگار اگر یکساعت فرمانداری از دست این خانم خارج میشد کار شهر لنگ میشد
فرمانداری استانداری حتی وزارت کشور اگر جای درست درمون بود الان ملت این همه مشکل نداشتن که بخوان اعتراض کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
درسته که فرمانداری تعطیل بهتر از فرمانداران روحانیه اما بحث این هست که فرمانداری تعطیل بهتر است یا فرمانداری دست اغتشاش گرها!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
دست معترضین بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
چند نکته قابل تفکر برای مردم نااگاه مثل خودم:
-امریکا در هر سال حدود 4 تا 5 هزار میلیارد دلار برای اداره کشورش نیاز داره که پتانسیل داخلی این کشور تنها حدود 2 هزار میلیارد دلاره.
- هر کسی رئیس امریکا میشه باید بقیه این نیاز رو از کشورهای دیگه تامین کنه
- امریکا و بقیه کشورهای توسعه یافته، مردم کشورهایی رو که به این تامین هزینه هاشون کمک کنند دوست دارن و اونها رو حفظ میکنند
- مردم در چنین کشورهایی خودشون رو به قیمتهای مختلف مثلا ماهانه 50 هزارتومان تا 1 میلیون تومان به عنوان برده می فروشند.
-مردم تنها به عنوان ابزار برای پیشبرد منافع دیگران بکار برده میشن.
- دلیل همه این مسایل نا اگاهی مردمه.
-مردم در این کشورهای عقب مانده عقلشون دست خودشون نیست و به راحتی بازیچه اینوریها یا اونوریها میشن.
- مردم در این کشورها دچار جهالت مدرن میشن. یعنی به دلیل استفاده از وسایل پیشرفته و یا گرفتن مدارک مختلف، خوشون فکر میکنند آگاه شده اند اما در حقیقت نااگاهند.
- و اما راه حل این ماجرا: بالارفتن آگاهی واقعی مردم و اتحاد اونهاست که نه خود مردم اینو درک می کنند و نه دیگران اجازه میدن.
-افراد به ظاهر متفکر در این شرایط بدلیل حفظ منافع و همچنین ناآگاهیشون، تنها باعث گمراهی بیشتر مردم میشن. اگه یه لحظه امکان و احتمال پاسخگویی رو در نظر بگیرن و به وجدان درونیشون مراجعه کنند و از خدا می ترسیدند، اینطور آگاهانه یا ناآگاهانه خیانت نمی کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
حاجی اگر ما می خواستیم سخنرانیهای بدون سند رائفی پور و عباسی ها گوش بدهیم گوش می دادیم نیاز نیست شما اینجا آنها را بیاورید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
با صحبت شما در مورد اینکه آمریکا الباقی بودجه خودشو از طریق باج گیری و غارت کشورهای دیگر بدست می آورد کاملا موفقم. اصولا تمامی ابرقدرت ها در تاریخ اینگونه بودند و مختص آمریکا فعلی نیست. مثلا بریتانیا در قرن 17 برای آنکه هزینه جنگ ها خودشو را تامین کند مالیات بیشتری بر مستعمره خودش (آمریکا) بست ولی مردم آمریکا آن زمان شورش کردند و طی جنگ هایی بالاخره آمریکا از بریتانیا استقلال پیدا کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
پاسخ به ناشناس 14:01
با سلام. به نظرم جنابعالی نمونه بارز و مصداق کامل "جهالت مدرن" می باشید. و هنگامیکه تفاوت این جملات را با سخنان امثال رائفی پور و عباسی و ازغندی تشخیص نمیدهید، همان بهتر که امثال چنین افرادی برای شما تصمیم بگیرند. در ادامه راهتان موفق باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
شاید ده ها سال باید بگذرد تا ملت ایران که توهم باهوشی و عاقل بودن دارند، بفهمند قدرت های جهانی پشیزی برایشان ارزش قائل نیستند و به راحتی ایرانیان مانند اجدادشان فریب می دهند. اینگونه ما هیچ وقت به رنگ خوشبختی نمیبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
جملات آگاهانه ای که وصف دقیقی از وضعیت فکری و اجتماعی مردم جهان سومی و ایرانیان را نشان میدهد. اما متاسفانه تعداد زیاد کامنتهای منفی به آن! خود میتواند نشانه "عمق سطحی نگری" مردمی باشد که یا حوصله خواندن مطالب و تفکر را ندارند و یا اینکه دچار توهم عاقل بودن و پیشرفته بودن شده اند.
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
چرا میگویید مهاجمان غیر مسلح. یعنی کوکتل مولوتف یه چیزی مثل کتلت وکوکو است وخطر مرگ ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
واقعا کسی که دستور تیر به روی مردم میده باید محاکمه‌ بشه آخه تو بیخود کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اخه تو کی هستی مگه کشتن هموطنان به همین راحتی است . پس این نشون می ده شما ایرانی نیستید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بجای حواشی های منفی برای این خانم بهتره ازایشان تقدیروتشکرهم بعمل بیایدچراکه خانم مقتدروباعرضه ی هست که کمترمسئولی ازاین محاسن برخورداره مثل مردپای کاریکه کرده ایستاده ولی رئیس جمهورمابعدازاینهمه بدبختی که باسو مدیریتی که درسهمیه بندی بنزین به بارآورددرمصاحبه ش گفته من ازاجرای این طرح خبرنداشتم !!
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
صرف نظر از هر انتقادی ، به ایشان بخاطر صداقت ، و شجاعت پذیرش کاری که کرده و راستگو بودن و دروغ گو نبودن باید احسنت گفت ، بهتر است همه مسئولین ذره ای شجاعت و صداقت را ازایشان یاد بگیرند.
احسنت به شرف و صداقت شما جناب فرماندار
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
کار درستی. نکرده. ولی صداقتش. جالبه. و حکایت تلخی هر جو حاکم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
واسه چی کار درستی نکرده ؟ به نظر شما کسی که درب فرمانداری را می شکند و وارد می شود مهمانی آمده باید با شربت و شیرینی ازش پذیرایی کرد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
خروس بی محل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
شهرهای اقماری در اطراف کلان شهرها عموما قابلیت وقوع تجمع های کور و بدون رهبر اقتصادی ر ا دارند؟ جناب فرماندار اگر سواد جامعه شناسی یا علوم سیاسی ندارید اشکال ندارد. ولی یک انسان عاقل که بر چنین صندلی مخاطره آمیزی تکیه می زند باید از مشاوران و اطاقهای فکر متعددی استفاده کند. البته این مشکل شما نیست چون همه شماها سر و ته یک کرباس هستید و خودتان را عقل کل می دانید.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
کشوری با این حجم از منابع نفت و گاز , معادن موقعیت استراتژیک پتانسیل های بالقوه کشاورزی جمعیت تقریبا جوان با هوش قابل قبول چرا باید مردمانش در چنین شرایط سختی زندگی کنند.مشکل کجاست؟
ناشناس
France
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
مشکلی نیست اگر هم بوجود آمد طی چند روز با قطع اینترنت برطرف میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
شخصیت نظامی دارد
بهتر است طبق همه دنیا برای پست های ولایتی مانند فرمانداری از تحصیل کرده جامعه شناسی و در موارد حاشیه شهر ها ار مردان استفاده شود
می دانید امریکا تا کنون رئیس جمهور زن نداشته است
ما کاسه داغتر از اش شدیم و این نتیجه اش!!!
با کمال احترام به مادران و خانمها لطفا پا تو کفش مردانه نگذارید مانند نعل بر پای شتر ماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
علت اینکه خودنو جنس برتر میدونی از کجا آب میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟ من بهت میگم نه از غرب و نه از قران چون تو هر دوش زن و مرد انسانند و گرامی........ از خانواده ات و رفتارهای پدر خانواده که به یقین هنوز مادر و خواهرتو ضعیفه صدا میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
چه جالب که میگن « با صداقت..»
من خونه ام درد مسلح آمد با چوب زدیمش و پلیس پس از دستگیری گفت تفنگ نیس اسباب باز یه..
بعد دزد از ما شکایت کرد.
این خانم این قصه منو نشنیده بوده حتما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
دوست عزیز تهدید با تفنگ برای سرقت حتی اگه اسباب بازی باشه جرم سنگینی هست، بنابر این امکان نداره آقادزده بتونه از شما شکایت کنه!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
علیرغم اینکه من منتقد این دولت هستم ، لیکن با اقدام شجاعانه این خانوم موافق و از ایشان تقدیر و تشکر میکنم .
leila
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
مثل اوني ... خنگ !
من من
Germany
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
لیلا جان! یکم فکر کن!
چندتا بخشو اتیش زدن..دارن فرمانداریم اتیش میزنن ریختن تو! ک هم بزنن هم ببرن و احیانا بکشن...
دستور تیر نده!؟؟؟ فازت چیه؟
توی کشورهای متمدن هم از دستور پلیس سرپیچی کنی حق تیر داره.. چه برسه به اینکه بری اتیش بزنی و بعد به مقرشون هم حمله کنی...

فازت چیه؟ خنگ!
ناشناس
France
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خوبه بلاخره یکی گفت که تو این مملکت چی میگذره.
جمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
واقعا که ، خودتون دارید میگید تمامی بانکها دفتر امام جمعه ، سپاه و هر جایی را تونستند آتش زدند هیچ کس به این قسمت موضوع توجه نکرده خدا می‌دونه چقدر خسارت به بار آوردند حتی افرادی را شاید کشته یا مجروح کردن. اونوقت همه شدن وکیل آشوبگران که چرا دستور تیر صادر شده ، (سخنان فرماندار دارای خشونت و تبختر بوده) ، به کجا داریم می رسیم . اگه زندگی و اموال شما هم خصوصا حقوق دانان عزیز و بزرگوار هم به آتش کشیده می شد همین نظرات را داشتید؟
ناشناس
Australia
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
چرا آتیش زدن
۶۰ میلیون ایرانی زندگیشون طی سالها به آتیش کشیده شده محتاج ۲۰۰ تومن صدقه سریه دولت هستن
اون ۶۰ میلیون کی زندگیشونو به آتیش کشیده
نمی گم کار درستی کردن نه می گم فقط نگین آشوبگر خودتونو مظلوم جلوه بدین
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خاک برسر مردمی که یه زن دستور کشتنشان میدهد اگر یه سرهنگ نیروی انتظامی دستور داده بود وظیفه اش حفظ امنیت بوده مهم نبود دراین کشور علوفه رابه سگ میدهند واستخوان را جلو گوسفند می ریزند تا تک تک ما خوب نشویم کشور خوب نمی شود .
ناشناس
Singapore
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
فقط از اون قسمت "زن " خوشم نیومد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اول ببریدش پیش روانشناس، خوب اینجوری که مردم هم دفعه بعد با اسلحه میان،تگزاسه دیگه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خودش هم پلیسه حتما
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
این از بی تجربگی این خانم است که می گوید دستور تیر دادم در سخنان سایر فرمانداران احتیاد است . و به این صلاحت حرف نمی زنند .
ژاله فرامرزیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خود بزرگ بینی و نیاز به دیده شدن باعث شد لیلا به ای روز بی افتد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
باید وزیر کشور که مسئول اعلام نرخ بنزین بوده محاکمه بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
افرین به خانم فرماندار قدس احسن
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv