bato-adv
کد خبر: ۳۸۰۵۹۳

تذکر به احمدی‌نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

متأسفانه رئیس مجمع وضعیت جسمانی خوبی ندارند و نمی‌توانند حضور جدی داشته باشند. نکته دوم اینکه در حکم جدید رهبری برای مجمع، یک پیوست هست که در آن مطالباتی از مجمع مطرح شده است و همین، مقدار زیادی ساختار مجمع را به هم ریخته و متغیر شده است. تا دوره‌های گذشته مجمع فقط به رهبری برای تعیین سیاست کلی مشورت می‌داد ولی حالا مجمع عملاً باید سیاست‌گذاری کند.

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

تذکر به احمدی‌نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

فرارو- یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تذکر آیت‌الله احمد جنتی به احمدی‌نژاد می‌گوید: یکی دو دفعه بحث‌هایی درباره احمدی‌نژاد شد و یک بار هم خود ایشان حضور داشت. تذکر‌هایی داده شد، ولی ما اصولا کشانده شدن این بحث‌ها را به مجمع، مصلحت نمی‌دانیم.

محمدرضا باهنر با 28 سال سابقه نمایندگی، یکی از باسابقه‌ترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است. او که حالا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، در گفت‌وگو با ایرناپلاس بر اساس تجربه خود می‌گوید رئیس مجلس باید بر قلب نماینده‌ها حکومت کند نه بر جسم آنان. او تأکید دارد که باید رئیس مجلس لابی‌گر قوی و خوبی باشد.

باهنر همچنین در این مصاحبه از خط قرمز فساد برای خود در مجلس گفته و همچنین روایت تازه‌ای از مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد که در ادامه، مشروح این گفتگو را می‌خوانید:

در مصاحبه‌ای گفته بودید که مدیریت مجلس دهم به خاطر اینکه فراکسیون اکثریتی وجود ندارد و سه فراکسیون بودن، برای لاریجانی سخت است. منظور شما از عبارت «مدیریت مجلس» چیست؟ برداشت‌های زیادی می‌توان از این عبارت داشت؟

مجلس شورای اسلامی هرچند یکی از سه قوه هست و به تعبیر امام(ره) در رأس امور قرار دارد،‌ اما مجلس با بقیه قوا تفاوت دارد. از این جهت، که رئیس مجلس نه‌تنها همکارانش را خودش انتخاب نمی‌کند، بلکه حتی نواب، دبیر و هیأت رئیسه را نیز انتخاب نمی‌کند. بنابراین به اصطلاح تعامل دو طرفه است یا دست رئیس مجلس همواره زیر ساطور نمایندگان قرار دارد و باید طوری مجلس را اداره کند که نمایندگان به رئیس مجلس اعتماد کنند.

منظور شما این است که رئیس مجلس بتواند برای نمایندگان تعیین تکلیف کند و او مشخص کند چه چیزی رد و یا تصویب بشود؟ چون همین الان هم خیلی‌ها معتقدند که علی لاریجانی همه کاره مجلس است.

نه این‌گونه نیست. رئیس‌جمهوری اگر از یک وزیری دلخور شود به‌راحتی عزلش می‌کند یا رئیس قوه قضاییه هم به همین‌ شکل معاونان را انتخاب و عزل می‌کند. اما اگر رئیس مجلس از نائب رئیس خوشش نیاید، چاره‌ای جز همکاری ندارد. یک بار یکی از نمایندگان، تذکر آیین‌نامه‌ای داد و من گفتم تذکر وارد نیست. نماینده عصبانی شد گفت ما خودمان شما را به آن بالا فرستادیم و خودمان هم شما را پایین می‌آوریم. من از پشت تریبون از «رو نرفتم» و گفتم کاملاً درست می‌گویید و از نظر حقوقی من با رأی شما اینجا نشسته‌ام و هر وقت اراده کنید پایین می‌آیم ولی تا موقعی که اینجا نشسته‌ام از اختیاراتم استفاده و به وظایفم عمل می‌کنم و دوستی و خاله‌بازی و رفیق‌بازی هم نداریم. من موظفم آیین‌نامه را اجرا کنم.

الان که می‌گویند رئیس مجلس همه کاره است باید شخصی مثال بزنم. مثلاً رئیس مجلس، مجلس را تحویل یک فردی می‌دهد مثلاً بنده که ده سال سابقه نایب رئیسی را دارم و اطمینان خاطر دارد و راحت مجلس را تحویل نایبش می‌دهد. یک موقع رئیس مجلس نایبی دارد که سال اول کارش در این سمت هست.

مثل آقای مطهری.

بله. برادر خوبی هست. یک دفعه از من سؤال کردند که مدیریت آقایان پزشکیان و مطهری را می‌پسندی، من گفتم که اگر بخواهید سال اول آقایان را با سال آخر من مقایسه کنید، بی‌انصافی هست، ولی اگر با سال اول نایب رئیسی من مقایسه کنید، بله خیلی هم خوب دارند اداره می‌کنند و خوب دارند مسلط می‌شوند.

مدیریت کردن یعنی نظم و انضباط مجلس را حفظ کردن و یا لابی کردن برای اهدافی مشخص؟‌

تا مجلس دهم همیشه فراکسیون‌های اقلیت و اکثریت بود، ولی الان برای اینکه چیزی از مجلس دربیاید، باید دو فراکسیون را به هرقیمتی که هست به هم نزدیک کنند. باید رئیس مجلس لابی کند این‌ها را کنار هم بنشاند. ما می‌بینیم که یک اتفاق غیرمترقبه در مجلس می‌افتد و مجلس دهم سه وزیر را استیضاح می‌کند و دوباره به هر سه رأی بیشتر می‌دهد. منظور این است که باید رئیس مجلس لابی‌گر قوی و خوبی باشد. رئیس مجلس باید بر قلب نماینده‌ها حکومت کند نه بر جسم آن‌ها. باید اقتدار و نفوذ داشته باشد.

از نظر خودتان،‌شما تجربه خوب و موفقی در لابی‌گری داشته‌اید؟

برخی لابی‌گری را مذموم و برخی ممدوح می‌شمارند. مهم این است که تصورمان از لابی‌گری چه باشد. یک موقع فردی می‌خواهد با لابی‌گری نمایندگان دیگر را هم رأی خودش کند، خب باید گفت که قرار همیشگی نمایندگان همین است. همه دنبال این هستند که رأی بقیه نمایندگان را با خود همسو کنند. این اگر لابی‌گری باشد خیلی خوب است، اصلاً در اسلام امربه‌معروف و نهی از منکر یک نوع لابی است.

شما چگونه لابی‌گری می‌کردید؟

یک موقع برای لابی‌گری از ابزار پول، تهدید، خشونت و زیر‌آب زدن استفاده می‌کنند که این بد است.

شما از چه ابزاری استفاده می‌کردید؟

من ادعایم این است که سعی می‌کردم نمایندگان را قانع کنم. برخی نمایندگان خیلی وقت‌ها به یک رأی قطعی نمی‌رسیدند،‌ از من سؤال می‌کردند که نظر تو چه هست و به نظر من اعتماد می‌کردند. نمایندگان مجلس از نظر آیین‌نامه‌ای یک رأی بیشتر ندارند چه رئیس مجلس و چه نماینده اقلیت‌ها. اما نماینده‌ها حوزه نفوذ رأی‌شان متفاوت است. یک نماینده به‌اندازه 70 نفر حوزه نفوذ رأی دارد ولی برخی حتی حوزه نفوذ رأی خود را هم ندراند. یعنی موقع رأی دادن گیج می‌شوند.

اسم پول را به‌عنوان یکی از ابزار لابی آوردید. آقای توکلی مشخصات و مصادیق روشنی از وجود فساد در مجلس شورای اسلامی گفته است. با توجه به اینکه شما از باسابقه‌ترین نمایندگان مجلس هستید،‌ می‌توانید مصادیقی از فساد در مجلس را بیان کنید؟ البته تابه‌حال ندید‌ه‌ام در مصاحبه‌های خود از مواجهه شدن با فساد در مجلس روایتی گفته باشید.

یک موقع هست که آدمی می‌خواهد تبلیغ با فساد کند یک موقع هم هست که می‌خواهد با فساد برخورد کند.

اول باید مشخص شود که کجا فساد هست. مثلاً آقای توکلی می‌گفت برخی نماینده‌ها حق‌القدم می‌گیرند.

از آن بزرگ‌تر. در کل کشور گاهی مرز فساد مشخص نیست. آیا وام گرفتن فساد هست یا نه؟ آیا وام گرفتن و برای کار مشخص هزینه کردن فساد هست یا نیست؟

شما که تجربه زیادی در مجلس دارید، بگویید چه دیده‌اید؟

یک موقع یکی می‌گوید یک نماینده دزدی کرد. می‌گوییم چرا نماینده‌ها را متهم می‌کنی، می‌گوید من گفته‌ام یک نماینده، گفتم تو بی‌خود کردی گفتی یک نماینده، اسمش را ببر چون این‌گونه هر 290 نماینده متهم می‌شوند و باید 289 نماینده را تبرئه کنند. حتی برخی چیزها مرزهایش مشخص نیست.

شما به‌عنوان یک نماینده و نایب رئیس باسابقه و با تجربه مرزتان در مواجهه با فساد چه بود؟

مثلاً یک نماینده به یک وزیر فشار می‌آورد که پروژه نیمه‌تمام عمرانی منطقه خودش را تمام کند. این پروژه عمرانی را همه مردم استفاده می‌کنند. یکی می‌گوید این پروژه، حق حوزه انتخابیه کناری بوده است. نماینده جماعت خودش را مأمور آبادانی حوزه انتخابیه خودش می‌داند. من یکی از اشکالاتی که به مجلس نمایندگان دارم . . .

از این بحث خارج بشویم. شما حد و حدود فساد در مجلس را چه می‌دانستید؟

باید بگوییم فساد چی هست. یک موقع هست کسی می‌آید در مجلس مثلاً می‌گویم، یک معلم است دو ماه اول تلاش می‌کند که خود را به وزارت نفت منتقل کند، خب این فساد هست.

مصداق بگویید.

اسم ببرم؟‌ حتماً نمی‌برم، این کار غلطی است. این فساد است. موقعی که تریبون به دست‌ می‌آوریم، یک آدمی را متهم کنیم. من می‌گویم که این کار رسانه غلط است که من را جلوی دوربین نگه می‌دارد که اسم فاسد را ببرم. اسم فاسد معاویه است.

آقای توکلی می‌گوید برخی نمایندگان حق‌القدم می‌گرفتند. درواقع یک مصداق اقدام فاسد را بیان می‌کند تا راه فساد بسته شود.

من از همین مصادیق می‌گویم. در کشور چهار میلیون نفر بی‌کار هستند، به‌محض اینکه نماینده می‌شویم، فامیل‌هایمان استخدام می‌شوند. این‌ها وجود دارد و باید جلوی آن گرفته شود. یک نماینده، استیضاح یک وزیر را امضا می‌کند و بعد پس می‌گیرد. می‌گوید من اشکالم به وزیر این بود که فلان اتوبان را تمام نکرده بود، حالا تعهد گرفته‌ام که تمام کند. حالا سؤال این است که این پس گرفتن امضا فساد هست یا نیست؟

از اشتباهات خود در مجلس بگویید.

اشتباهات من کم نیستند و فراوان هستند. نماینده مجلس که هر روز در صحن و کمیسیون باشد، باید تصمیم بگیرد. رأی ممتنع هم در مجلس یعنی تصمیم. هر زمانی هم که نماینده تصمیم بگیرد، به وحی که متصل نیست، ممکن است که تصمیم اشتباه باشد. در مجلس هفتم زمانی که داشتند قیمت بنزین را آزاد می‌کردند، ما چشممان از تعدیل سال 74 مرحوم هاشمی رضوان‌الله تعالی علیه، ترسیده بود و به همین خاطر، جلوی افزایش قیمت بنزین را گرفتیم. بعد کار به جایی رسید که احساس کردیم تصمیم اشتباهی بوده است و اگر به‌تدریج قیمت بنزین بالا آمده بود، امروز کشور ما در رتبه اول یا دوم در شدت مصرف انرژی نبود.

از اشتباهات سیاسی هم بگویید.

اینکه اصلاً چرا آمدم مجلس؟ اگر مجلس نیامده بودم و سراغ کار دیگری می‌رفتم بهتر بود. ولی پشیمان نیستم از آمدن به مجلس، شوخی کردم.

همان‌طور که خیلی‌ها می‌گویند، به نظر می‌رسد مجمع تشخیص مصلحت نظام همانند دوره قبل نیست. نظر شما در این باره چیست؟

این دوره هنوز مجمع سرخط نیامده است. دو علت دارد؛ یکی متأسفانه رئیس مجمع وضعیت جسمانی خوبی ندارند و نمی‌توانند حضور جدی داشته باشند. نکته دوم اینکه در حکم جدید رهبری برای مجمع، یک پیوست هست که در آن مطالباتی از مجمع مطرح شده است و همین، مقدار زیادی ساختار مجمع را به هم ریخته و متغیر شده است. تا دوره‌های گذشته مجمع فقط به رهبری برای تعیین سیاست کلی مشورت می‌داد ولی حالا مجمع عملاً باید سیاست‌گذاری کند. قبلاً ما سیاست‌نویسی داشتیم ولی الان سیاستگذاری، تدوین، اجرا و همچنین گرفتن بازخورد و اصلاح هم به آن اضافه شده است. این فرآیند‌ها هنوز در مجمع و دبیرخانه نهایی نشده و مقداری کار لنگ است.

برخی می‌گویند الان در مجمع آقای رضایی همه کاره است.

آقای رضایی دبیر مجمع تشخیص هستند. بله! در غیبت رئیس عملاً کارهای اداری و تحقیقی در دست ایشان است و دستور کار جلسه را تعیین می‌کنند.

تذکر آیت‌الله جنتی به احمدی‌نژاد

از یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شنیدم که آقای جنتی به آقای احمدی‌نژاد به خاطر اظهارات و مواضع‌شان گویا در حاشیه و یا یکی از جلسات مجمع تذکر داده‌اند، شما در جریان این ماجرا هستید؟

این‌ها گاهی پیش می‌آید. یکی دو دفعه، بحث‌هایی درباره احمدی‌نژاد شد و یک بار هم خود ایشان حضور داشت. تذکرهایی داده ‌شد، ولی ما اصولاً کشانده شدن این بحث‌ها را به مجمع، مصلحت نمی‌دانیم و من هم از افرادی بودم که ماجرا را متوقف کردم. یعنی گفتیم اگر اختلاف و موضع سیاسی بیرون باشد به صحن مجمع نباید بیاید.

هر روز خبرهای مختلفی از مشهد می‌آید. یک بار لغو سخنرانی و کنسرت یک بار هم تهدید نماینده‌ها! حالا هم که آقای رئیسی تیم نظامی جدیدی برای آستان قدس راه‌اندازی کرده، تفسیر شما از این اقدامات در مشهد مقدس چیست؟

خبرها را باید پیگیری کنم. شما دارید خبر می‌دهید. ابداً تهدید نماینده‌ها را نشنیده‌ام، کی چه‌کار کرده است.

نظرتان درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها چیست؟ بالاخره این یک خواسته جدی بخشی از جامعه امروز است.

باید مقامات بحث و بررسی کنند و من الان نظر خاصی ندارم.

bato-adv
ناشناس
France
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
مجمع تشخيص اون خاصيتش را از دست داده و وارد جنگ قدرت شده!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
تيتر مسخره تر از اين نداشتين؟
دو صفحه مصاحبه كردين.
تو نيم خط از تيترتون بيشتر نيست.
ناشناس
United States of America
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
حیف که منتشر نمیکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
قطعا اسم محمود جز ء سیاستمدارانی در تاریخ خواهد ماند که باج به کسی نداد و محبوب دل مستضعفین ماند
ناشناس
France
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
مثل شاه سلطان حسین آغاممد خان!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
ناشناس۲۳:۱۹
طرفدار محمود نبوده و نیستم، اما انصافاً شاه سلطان حسین بیشتر یادآور و تداعی گر طیف خاتمی و روحانی است تا محمود.
فرارو این کامنت را مرد و مردونه منتشر کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
ما رو گرفتی ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
دکتر دوست داریم والسلام
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
ظهور یک خودشاخ پندار دیگر...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
اگه گفتین احمدی تو عکس دقیقا در حال چه کاریه؟؟؟
راهنمایی : به طرز نشستن توجه نمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
:))))))))
m
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
خیلی خوب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
ادب برای انسان بهتر و واجب تر از هر چیز ضروری دیگر است. این مسخره بازی ها را به عرصه مقدس رسانه وارد نکنید. هرچند باوجود فضاهای مجازی که هر فرد برای خود خبرنگار و منبع خبری مستقل شده و نیز باوجود افرادی مانند شما دیگر تقدسی باقی نمانده است. مقصر اصلی فراروست که اینگونه چرندیات را به عنوان نظر درج و گاهی از انعکاس نظرهای مفید و سازنده خودداری می نماید.
ناشناس
United States of America
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
داره کاری و میکنه که هشت سال در دوره ریاست جمهوریش کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
معلومه شما وقت زیادی رو در کنار خانوادتون می گذرونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
داره از تو جیبش سند در میاره!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
در حد انفجاااار خندیدم دمت گرم :)))
نادر
Turkiye
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
این احمدی نژاد آغازگر تمام بدبختی های مردم در ج اسلامی می باشد زیرا در زمان حکومت ایشان افزایش قیمت دلار از 1000 تومان آغاز شد تمام مدیران دزد از زمان ایشان در پست های کلیدی آغاز به کار کردند در زمان مدیریت جهانی ایشان مدیریت اقتصاد ایران به نیرو های نظامی سپرده شد چرا بایستی ایشان در این جلسات تشرف داشته باشند چرا ایشان محاکمه نمی شوند لطفا در این موارد بزرگان توضیح فرمایند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
اقا ناصر فراموش کرده اید که چند سال است رییس جمهور حسن روحانی است و تمام مدیران احمدی نزاد عزل شده اند و فراموش کاری شما به حدی است که نمی دانید قیمت دلار تا بیست هزارتومان هم رفت پنج سال بعداز احمدی نزاد دنبال مقصر می گردی فکر دیگری کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
امثال افرادی شما در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد چرا جرات بیان نداشتید و گاهی او را بهترین و مقدس ترین رییس جمهور می دانستید. هرچند شاید نظرتان دزست بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
هاشمی دلار را 25برابر و خاتمی 7 برابر کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
حیف است که آدم وقت خود را برای خوتاندن چنین مصاحبه ای هدر دهد چرا که آقای باهنر یک رجل سیاسی است و در آوردن پاسخ شفافا از خلال صحبتهایش امکان ندارد . و خواننده همه اش در فضای ابهام سیر می کند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
کاملا موافقم، اما علت این شناور ماندن نظرات آقای باهنر میتواند معنای خیلی بدی داشته باشد، هرچه هست اسمش صداقت نیست !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
احمدی نژاد بسیار باهوش وزیرک است وبدانید اگر همه اصلاح طلبان وتمام اصولگرایان به مقابله ومناظره با او بپردازند قطعا شکست خواهند خورد چون انسان مطلع ودارای تفکر خاص است که شاید به اصولگرایان کمی نزدیکتر باشد ولی کلا یک تفکر خاص است که اتفاقا بعضی رجل سیاسی فکر میکنند فرد است وقابل حذف که اینطور نیست احمدی نژاد فرد نیست یک تفکر است .نمایانگر این موضوع استقبال از ایشون در سفر به لرستان وآمل و....در زمان غیر ریاست جمهوریش میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
دمت گرم درست گفتی کیف کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
خدایش تومناظره که حق باشماست همه رو فیتیله پیچ میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
اصلا اين شخص فكر هم مي كند؟!!!
ناشناس
United States of America
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
تفکر ؟!!!!! احمدی هنوزنمیدونه دوره ریاستش تمام شده .هرکی بهش نگاه میکنه بگم بگم ش شروع میشه.جالب اینجاس که نمیگه!!!
ناشناس
France
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
احمدنژاد از بهره هوشی بسیار پایینی برخوردار است عروسک خیمه شب بازی دستهای پنهان بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
یک دکان
پرتو
United Arab Emirates
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
دو نبش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
...خبرها را باید پیگیری کنم. شما دارید خبر می‌دهید. ابداً تهدید نماینده‌ها را نشنیده‌ام، کی چه‌کار کرده است...
چطور شما 28 سال نماینده مجلس بودی و از اخبار مجلس در مورد تهدید نمایندگان در زمان بررسی لایح پول شویی بی خبری؟
واقعا که محافظه گری هم حدی دارد.اگر
سر تا مصاحبه این آقا را بخوانی از موضعش در مورد جریان های سیاسی متوجه نمی شوی.بیخود نیست که 28 سال نماینده بوده.حیف اون حقوقی که از بیت المال گرفتی
احسان الدین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
مملکت شده بازیچه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
ای کاش همه آنهایی که ادعای بزرگی و نخبه گی می کنند یک درصد احمدی نژاد پاک دست و درستکار و مرد و خالص و با هوش و زیرک بودند.
ناشناس
United States of America
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
احمدي نژاد و پاك دست و درستكار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
United States of America
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
این که گفتی چی بود؟؟؟ پاک دست ؟؟؟ بدوم جناب خان بباف ت د؟800 میلیارد دلار نیست عمو کجای کاری آقای پاک دست شناس...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
800 میلیارد دلار 10 برابر بودجه سالانه ایرانه
اصلا حرفت منطقی نیست
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
بچه شیطون کلاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
واقعا" باید اظهار تاسف کرد از آدمی که 28 سال نماینده بوده ولی الان در سئوال آخر نمی تواند حتی با خواسته به حق ورود خانم ها به ورزشگاه مخالفت کند ؟ واقعا" که حیف نون سنگک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
خدایش بااین چرت وپرتها نه میشه مردم رو نسبت به احمدی نژاد بدبین کرد -مردم مقایسه میکنن دولت احمدی نژادو روحانی رو ونیاز به جفنگیات بی سروته اقتصادی شماروندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
دوست داریم احمدی نژاد حالا هرکی هرچی میخوادبگه ضمنا العاقل فی الاشاره مومن خدا مگه مقایسه دوران احمدی نژاد با وضع فعلی کار سختیه که بی تفکر حرف میزنید وبهشعور مخاطبین خودتون توهین میکنید فرارو و....
بماند
Turkiye
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
این باهنراگراون برادرش رانداشت فکرمی کنیدالان چکاره کجابود؟
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
محمود شیطونی نکن بشین سرجات
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
ای آقای خیلی خیلی باهنر که توانستی 28 سال در مجلس بمانی وآخر سر هم قبل از ابروریزی عدم انتخاب در مجلس خودت روکنار کشیدی.خوشم اومد که حرف درست را گفتی واصل حرف را ((لابی گری)) بسیاری از قوانین شما نه بر اساس منطق بلکه به جبر انشااله البی گری بود .وهمه میدونن که هرچه لابی گر بزرگتر و قدرتش بیشتر باشه شما ها کمرنگتر و ... خواهید بود.البته کل دنیا همینه ومیگن نباید شکایتی کرد.خوب پس ما هم شکایتی داریم.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv