bato-adv
کد خبر: ۲۷۲۲۱۱
صادق زیباکلام در گفتگو با فرارو تحلیل کرد

چرا "سرافراز" ناکام شد؟!

«با حضور سرافراز در صدا و سیما آن تنگ نظری که در دوران آقای ضرغامی بود بیشتر شد و برنامه های صدا وسیما در این 18 ماه یکسویه تر و بسته تر شده است و اگر چهره هایی از فرهیختگان و روشنفکران جامعه در دوران ضرغامی در تلویزیون ظاهر می شدند در این 18 ماه پای آنها از صدا و سیما به کل قطع شد. لذا در این 18 ماه سیاست های آقای سرافراز باعث ریزش بیشتر مخاطبین شده و شاهد هیچ نوآوری و تحولی نبودیم.»
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
فرارو- یک استاد دانشگاه درباره عملکرد رئیس صدا و سیما گفت: «با حضور سرافراز در صدا و سیما آن تنگ نظری که در دوران آقای ضرغامی بود بیشتر شد و برنامه های صدا وسیما در این 18 ماه یکسویه تر و بسته تر شده است و اگر چهره هایی از فرهیختگان و روشنفکران جامعه در دوران ضرغامی در تلویزیون ظاهر می شدند در این 18 ماه پای آنها از صدا و سیما به کل قطع شد. لذا در این 18 ماه سیاست های آقای سرافراز باعث ریزش بیشتر مخاطبین شده و شاهد هیچ نوآوری و تحولی نبودیم.»

در چند روز اخیر برخی رسانه ها از استعفای قطعی رئیس صدا و سیما و حتی انتخاب جانشین وی سخن گفته اند. گفته می شود سرافراز به دلیل دیسک کمر از ریاست صدا و سیما استعفا داده است. با این اتفاق سرافراز تنها رئیس صدا و سیما از ابتدای انقلاب است که دوره ریاست وی نیمه تمام باقی می ماند. چه عواملی باعث شد سرافراز نتواند دوره ریاست خود در صدا و سیما را به پایان برساند؟

دکتر صادق زیباکلام استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با فرارو گفت: «پرداختن به این موضوع که چرا رئیس صدا و سیما بعد از 18 ماه تغییر خواهد کرد خیلی دشوار است. در مورد آقای ضرغامی دو دوره ایشان تمام شده بود و باید جای خود را به کسی دیگر می دادند. اما درباره آقای سرافراز یک مشکلی بوجود آمده و مسئله ای شده و چیزی اتفاقی افتاده که تداوم ریاست ایشان را با مشکل مواجه کرده است.»

وی ادامه داد: «لذا سوال اساسی این است که چه شده که ادامه ریاست سرافراز بر صدا و سیما عملا غیرممکن شده است؟ البته چون صدا وسیما به لحاظ مدیریتی سازمانی کاملا بسته است و تصمیمات کاملا در درون صدا و سیما صورت می گیرد و علی رغم آنکه بودجه آن از بیت المال تامین می شود جامعه هیچ حق و فرصتی برای اظهارنظر در مورد عملکرد صدا و سیما ندارد، بنابراین اطلاعات زیادی هم در مورد آن نداریم و هر چه گفته شود بر اساس حدس و گمان است.»

وی افزود: «صدا و سیما از دستگاههایی است که اجازه داده نمی شود درباره سیاست ها، عملکرد و مسائل بودجه ای آن تحلیل و قضاوت کرد و فقط باید از صدا وسیما تعریف کرد. اما آنچه مسلم است اکنون صدا و سیما دچار بحران شده است.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «بنده آنچه می خواهم در خصوص آقای سرافراز عرض کنم حدس و گمان است و هیچ قطعیتی ندارد چون من هم مانند باقی مردم اطلاعاتی درباره صدا و سیما ندارم.»

وی ادامه داد: «اولین روایت درباره علت رفتن آقای سرافراز چنین عنوان می شود که آقای سرافزار یکسری اقدامات و تغییر و تحولاتی در درون صدا و سیما شروع کرد که باعث شد منافع عده ای از مدیران صدا و سیما و کسانی که در این دستگاه نفوذ دارند آسیب ببیند چراکه آقای سرافراز اقدام به حذف یا جابجایی آنها کرده بود.»

وی افزود: «لذا کسانی که در این 18 ماه از اقدامات آقای سرافراز ناخرسند بودند در واقع زیر پای ایشان را خالی کردند و اقداماتی علیه رئیس صدا و سیما انجام دادند و باعث حذف ایشان شدند.»

زیباکلام اظهار کرد: «اما روایت دیگر از علت رفتن آقای سرافراز این است که مدیریت آقای سرافراز به هیچ وجه نتوانست مشکلات و مسائل بنیادی صدا و سیما که مهم ترین آن از دست دادن مخاطب تحصیل کرده ایرانی بود را چاره سازی کند؛ چنانکه امروز نفوذ شبکه های فارسی زبان روز به روز در حال افزایش است؛ در حالی که انتظار می رفت آقای سرافزار گامی هایی در این جهت بردارد که لااقل سرعت تکثیر مخاطبین شبکه های فارسی زبان کمی کاهش پیدا کند. اما در 18 ماه اخیر نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه حتی سرعت تکثیر مخاطبان شبکه های ماهواره ای بیشتر هم شد.»

وی ادامه داد: «لذا به عنوان جمع بندی باید گفت با حضور سرافراز در صدا و سیما آن تنگ نظری که در دوران آقای ضرغامی بود بیشتر شد و برنامه های صدا وسیما در این 18 ماه یکسویه تر و بسته تر شده است و اگر چهره هایی از فرهیختگان و روشنفکران جامعه در دوران ضرغامی در تلویزیون ظاهر می شدند در این 18 ماه پای آنها از صدا و سیما به کل قطع شد. لذا در این 18 ماه سیاست های آقای سرافراز باعث ریزش بیشتر مخاطبین شده و شاهد هیچ نوآوری و تحولی نبودیم.»

زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا نوع رابطه صدا و سیما با دولت و به خصوص در موضوع برجام در رفتن سرافراز موثر بوده است؟، گفت: «آنچه مسلم است آقای سرافراز در این 18 ماه از ضدیت، جبهه گیری و حمله به دولت و میدان دادن به مخالفین آقای روحانی خودداری نکردند و به خصوص در مسئله برجام عملا تریبون را به مخالفین برجام دادند و حتی اجازه پخش یک برنامه نیم ساعته جدی که لااقل میان مخالفین و موافقین برجام نوعی دیالوگ صورت بگیرد ندادند و کاملا یک سویه و یکجانبه از اقلیت مخالف برجام حمایت کردند.»

وی افزود: «با این حال بنده معتقدم این موضوع نمی تواند دلیل برکناری ایشان باشد چون دولت آنقدر توان و زور ندارد که رئیس صدا و سیمایی که علیه دولت است را تغییر بدهد.»

زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا حواشی که در این مدت در صدا و سیما شکل گرفت می تواند دلیل رفتن سرافراز باشد؟، گفت: «این حواشی می تواند به روایت اول کمک کند. یعنی در واقع این حواشی و مسائل می تواند پوست خربزه هایی باشد که از سوی ناراضیان و مخالفین آقای سرافراز در داخل صدا و سیما زیر پای ایشان انداخته شده بود.»

زیباکلام در پاسخ به این سوال که سیر عملکرد روسای صدا و سیما از ابتدای انقلاب تا کنون آیا صعودی و مثبت یا نزولی و منفی بوده است؟، گفت: «من هیچ تغییر و تحول مثبتی در دوره های مختلف صدا و سیما نمی بینم. یعنی از دوره آقای محمد هاشمی تا آقای سرافراز صدا و سیما تحولی به خود ندیده است و همه اینها در یک خط مستقیم حرکت کرده و آن خط هم این است که صدا و سیما متعلق به یک جریان خاص سیاسی بوده است.»

وی افزود: «به عبارتی صداوسیما در تمام این مدت اصلا و ابدا حتی یک ذره به سمت چندصدایی حرکت نکرده است و اجاره هیچ گونه انتقاد به حکومت را نداده است.»
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
این صدا و سیما یی که میگین چی هست اصلا چه کاراهایی میکنه ؟ کسی میدونه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
چون بودجه نبود در رفت ، این دولت واسه همه چی پول داره الا اون کارایی که واسه مملکت خوبه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
ببحشید سریال حنا دختری در مزرعه کی پخش میشه؟
مهر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
مافیای قدرت در جامعه ما آنقدر پیچپیده ودرهم وبرهم است که کسی توان مقابله با آن را ندارد آقای سرافراز بایدبا دقت و آرامش بیشتری حرکت می کرد وتعامل خود را با احاد مردم افزایش می داد ونقش مردم را در صدا وسیما بیشتر می کرد وروی مشکلات مردم با حضور مردم دست می گذاشت
فاطیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
سلام دوستان
اگر صداسیما ی ما کیفیتش اومده پایین به این دلیل که افراد صاحب نظر و متخصص و متعهد در زمینه های طنزو فیلم نامه و کارگردانی به اون صورت نداریم اساتید تا حدی و تالیف کتب درسی در این زمینه تاحدی نقص وجود دارد . نباید تقصیر و گردن حزب یا شخص خاصی انداخت همه افراد به نوبه خود مقصرند . اگه سطح مطالعه افراد جامعه بالا بره و به تبع اون عقلانیت مطمئنا پای برنامه های ماهواره نخاهند نشست . تخصص و تعهد دو مقوله جدا از هم نیست
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸۷
کارشناس اقتصاد بازار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
چون صداقت نداشت !
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
ولی نسبت به ضرغامی صادق تر بود حداقل نمی گفت کمبود بودجه داریم بعد هر هفته یک کانال افتتاح کنه که مثلا توانمندیش را به رخ بکشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
نخیر !!!!بخاطر فیلم های تکراری وسریال های تکراری پدر مردم را این سریال های ماهواره دراورد بعد ما جومونگ پخش می کنیم!!!!!!!!!!!!!!
منصف
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
صدا و سیما از دستگاههایی است که اجازه داده نمی شود درباره سیاست ها، عملکرد و مسائل بودجه ای آن تحلیل و قضاوت کرد و فقط باید از صدا وسیما تعریف کرد
اينو داشته باشين. الباقي نظرها خلاص
حیران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
بهتر نیست کشاورز گندم بکارد و مهندس ساختمان و کارگردان فیلم بسازند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
ینی واقعا هیچ کی نمیدونه سرافراز برای چی رفت!!!! تنها دلیلش این بود که دولت تو بودجه صدا و سیما سنگ مینداخت و حتی در مسیر درآمد زایی صدا و سیما از طریق تبلیغات هم موانع ایجاد میکرد. آقای سرافراز هم دید با این شرایط نمیتونه به کار ادامه بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
صدا و سیما چی هست اصلا؟؟ ما که برای خواندن و فهمیدن اخبار سیاسی و اقتصادی و هم برای تفریح و سرگرمی فقط از اینترنت و ماهواره و تلگرام استفاده میکنیم. تلویزیون ایران رو هفته ای یکبار فقط اونهم اتفاقی نیمساعت شاید ببینیم. تازه همون نیمساعت صداش رو هم میبندیم چون همون صدای تلویزیون ایران هم اعصاب خرد کن و کسل کننده هست.
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
فکر میکنم در دولت آقای روحانی تند رو ها با قدرت بیشتری وارد صحنه های مختلف شده اند و چون سرافراز طبعا قدرت ضرغامی را نداشت در صدا و سیما هم بیشتر اعمال نفوذ کردند بنظرم آقای سر افراز کار درستی کرد.که استعفا داد.
merfoz
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
تو دنیای امروزی هر کس قدرت و ثروت داشته باشه باید پاسخ گوی مردم باشه.
صدا و سیما نزدیک 1000 میلیارد بیت المال که حق من و بچه من هست رو از دولت میگیره و بعد نه تنها جوابگوی عملکردش به مردم نیست تازه برعلیه مردمش هم برنامه میسازه.
غم انگیزتر اینه که رییس جمهور و نماینده مجلس انتخاب میکنیم که جلوی این وضعیت اسفبار رو بگیریم بعد نمیتونن از گل بهش کمتر بگن !!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
بعنوان یک کارمند صدا و سیما میگویم : سرافراز خیلی حیف شد یک مدیر خوب و پرتوان که دست چپاولگران را از سازمان کوتاه کرد ، بازنشسته هایی را که سال به سال تمدید میشدند و کمترین کارآیی نداشتند جواب کرد ، مدیریتها و شبکه های اضافی را حذف کرد و سازمان را که در این چند ساله از نظر نیروی انسانی بسیار فربه شده بود کوچک کرد و در کنار همه بی لطفی ها و فشارهای مالی وارده از دولت توانست تا حدی مخاطبان را راضی نگهدارد .... واقعا حیف شد من تایید میکنم این حرف آقای زیباکلام را که : " لذا کسانی که در این 18 ماه از اقدامات آقای سرافراز ناخرسند بودند در واقع زیر پای ایشان را خالی کردند و اقداماتی علیه رئیس صدا و سیما انجام دادند و باعث حذف ایشان شدند.» امیدوارم هر جا که باشند موفق باشند ..
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
به نظر میاد باند ضرغامی زیر پاش را خالی کرد.

هرچند سرافراز هم یک اصولگرا بود ولی از ضرغامی بمراتب سالم تر بود.
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
به نظرم پاسخ مهدي منطقي مياد.
ناشناس
United States of America
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
من هم به عنوان کارمند صدا و سیما نظرات شما زا قبول ندارم ، از وقتی سرافراز مسوولیت سازمان را به غهده گرفته در مرکز محل خدمت بنده که نام نمی برم عده ای افراد نالایق پست های مدیریتی را تصاحب کردند و جولان میدهند و مطمئنا مراکز دیگر هم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
"چون دولت آنقدر توان و زور ندارد که رئیس صدا و سیمایی که علیه دولت است را تغییر بدهد"
واقعیت تلخ کشور ما و عامل بیشتر مشکلات !
ناشناس
Iraq
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
اینکه درسته. باید تموم برنامه هاشون بشه حمد و ثناگویی و قربون صدقه از اینهمه رونق و شکوفایی اقتصادی و مدیریت معرکه دستگاه اجرایی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
اگه احمدی نژاد رییس جمهور بود هم این حرف رو میزدید؟ صدا سیما باید از دولت مستقل باشه تا بتونه انتقاد کنه
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
چه عجب اینجا همه شدند کارمند صدا و سیما نکته قابل ذکر اینکه لاریجانیها نذاشتند بمونه ولاغیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
سر"شكستگي" حداكثر لياقت اين آقاي سر"افراز" و مجموعه عريض و طويل زيرنظرش بود.
رزمنده وجانباز دفاع مقدس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
صدا وسیما باید ملی باشد نه محفلی متا سفانه صدا وسیما در گذشته جناحی عمل می کرد وحداقل منافع یک جناح را بر منا فع ملی تر جیح می داد ولی در دوره فعلی صدا وسیما از منا فع جناحی نیر عبور کرده ومنا فح محفلی را علاوه برمنافع ملی بر منا فع جناحی هم تر جیح می دهد می شود گفت صدا وسیما به انتهار دست زده است .نمونه بارز آن سانسور سخنان دکتر روحانی در مورد آیت ا... هاشمی رفسنجانی در سخنرانی کر مان که در 30/20دیشب روی داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
با رفتن سرافراز و امدن دیگری هیچ تغییری در صدا و سیما مشاهده نخواهید کرد. همان اش و همان کاسه . باید مملکت دارای تلویزیون خصوصی باشد با حفظ خط قرمز های نظام. باید به مردم بیشتر اعتماد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
آنچه در هر کشوری نهایتاَ منجر به سانسور میشود خط قرمز است
علی آقا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
از نظر من شهروند ساده اهمیتی ندارد چه کسی رییس این سازمان باشد چون هیچ منفعتی از آن برای من حاصل نمیشود. تنها ارزوی من اینست که پول کمتری از جیب مردم به حلقوم گشاد آنان واریز شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
رطب خورده منع رطب کی کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
مثل همیشه تحلیل آقای زیباکلام عالی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
یکی از زرنگی های آقای ضرغامی این بود چنان مسئله جانشینی خودش را مهندسی کرد . که مردم مدیریت اورا فراموش کنند و این روزها با توجه به نوع مدیریت سرافراز به ضرغامی صدرحمت میفرستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
صدا وسیما در دوره آقای سر افراز تبدیل به حیات خلوت یاران و اطرافیان احمدی نژاد و جبهه پایداری شد بنابراین برای ورود اینها بایستی عده ای اخراج میشدند مدیران جدید را رصد کنید خواهید فهمید چرا مدام علیه دولت برنامه پخش میکنند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
مگه در دوره ضرغامی حیات خلوت پایداری نبود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
بار کج هیچگاه به منزل نمیرسد.
اگر دیدگاهی خلاف میل مردم باشد، حتی با در دست داشتن دستگاه عریض و طویلی مثل صدا و سیما، تبلیغات یک سویه تبدیل به ضد تبلغ میشود، همانگونه که میبینیم با وجود سانسور شدید گروه مقابل، و تبلیغات وسیع به نفع یک گروه خاص، آن گروه خاص روزبروز منفورتر شدند. چرا؟ واقعاَ چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
از صدا وسیما باید انتظار حفظ خط قرمزها ویک بنگاه اقتصادی داشت.چراکه شامل اصل44نشود.ضعف صداوسیما مساوی با ریزش مخاطب وافزایش به ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
صداو سیما فقط شده آشپزی های من در آوردی مسابقات لوس آشپزی میزگرد با یک سری افراد تکراری که حرف تازه ای برای گفتن ندارند تکرار هزارباره سریالهای قدیمی که از بس دیده ایم همه دیالوگهایشان را حفظ هستیم و برنامه های راکدو بی محتوا و مصاحبه های ساختگی و مصنوعی و یکجانبه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
سایت محترم فرارو با این کامنت شما که گفتید بررسی میشود تا ببینم قابل انعکاس است یا نه معلومه منعکس نمی شود.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
خدا کند که سرافراز و تیم او تا انتخابات 96 باشند چون آقای روحانی با کمترین تبلیغ و هزینه همانند انتخابات 7 اسفند پیروز مطلق خواهد بود. بدون شک در این مدت باقی مانده از افراد تندرو و بسیار دلواپس در تلویزیون بر علیه دولت و ملت بهره می برد و نتیجه آن خواهد شد که دولت و ملت در پی آن هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
وقتی نظر مردم در تعیین خط و مشی صدا وسیما تاثیری ندارد نتیجه اش ادامه روند رو به قهقرای فعلی است . صدا سیما فعلی حاصل تفکر فرد گرایانه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
برنامه های صداوسیماجزکسالت چیزی برای مانداردازاخبارش گرفته تاسریال هاش من مدتهاست که نگاه نمیکنم .همه اش دراختیاریک طیف خاص است که جناح مقابل رامی کوبد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
فقط جومونگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
... که بیشرمانه از روی داستان های اساطیری ایران باستان " کپی برداری " شده است .
واقع بین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
باید بگویم که من یک فرد وطنی هستم و هرچه در داخل تولید شود را ولو اینکه کمی از مشابه خارجی پایینتر باشد دوست دارم، اما بینی و بین الله گاهی از اوقات از دیدن برنامه های شبکه های مختلف صدا و سیما که بتواند مرا که پا در میانسالی گذاشته ام را به خود جذب کند پیدا نمی کنم تا چه رسد به قشر جوان. نمی دانم تا کی باید بیت المال صرف پراندن جوانان و مخاطبان ایرانی به سمت شبکه های ماهواره ای باشد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
در تایید نظر شما
روزی یک بچه از لباس پرستارش وحشت داشت وگریه می کرد و پرستا بیشتر به او نزدیک می شد و می گفت گریه نکن من اینجا هستم
بچه بیشتر گریه می کرد حکایت صدا و سیما و تنگ نظری
و تک صدایی و پرستا ر هم همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
بعد میگن دموکراسی حاکمه!
پس ما برای چی میریم رای میدیم؟ که رئیس جمهوری انتخاب کنیم که اختیار هیچ کاری رو نداشته باشه؟
کارمند صداوسیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
با توجه به شناختی که از فردی که از او به عنوان جانشین سرافراز نام می برند، دارم، به نظرم می رسه در واقع ممکنه علت حذف سرافراز این باشه که می خوان در یک سال پایان دولت یازدهم حتی میزان حمله به دولت رو افزایش بدن. چون آقای علی عسگری از نظر سیاسی و تفکر جناحی، به مراتب رادیکال تر از سرافرازه. در واقع احتمالا سرافراز نتونسته یا نخواسته شدت حملات رو به سطحی که طرفداران جبهه پایداری در صداوسیما میخوان برسونه و به همین سبب کارشکنی ها در موردش شدت گرفت تا جایی که عطای مدیریت رو به لقاش بخشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
باز تحلیل های عجولانه شروع شد , شاید اینم یکجور سیاست است
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
.... تا جايي كه عطاي مديريتش رو به لقاش بخشيدن
م. ک.
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
باز تحلیل های تخیلی!
جبهه پایداری اصلاً بد، اصلاً مزخرف! ولی این حزب چه ربطی به صدا و سیما داره آخه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
متاسفانه صحبت های آقای دکتر روحانی در تقدیر از آیت الله هاشمی در سفر به استان کرمان حذف شد
ناشناس20
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
ببخشید سرفراز کی هست
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
به عنوان فردی کاملا مطلع به سازمان صدا و سیما موارد زیر را به عرض دوستان می رسانم:
آقای سرافراز بیش از 20 سال سمت معاون برون مرزی را برعهده داشته اند. اگر کسی بخواهد توان مدیریت و عملکرد ایشان را بسنجد، مراجعه به این مدت طولانی کافی است. ایشان در این مدت سیاست های اصولی چابک سازی ساختار، افزایش بهره وری در ابعاد مختلف از جمله نیروی انسانی، منابع مالی و ... را به درستی اجرا کرد به گونه ای که در سازمان صدا و سیما همواره الگو بود. از لحاظ فنی، سال ها قبل ایشان توانست سیستم اتوماسیون را به طور کامل در تمام چرخه از زمان تولید تا آرشیو و پخش را به اجرا درآورد کاری که هنوز بسیاری از شبکه های داخلی نتوانسته اند و این امر در دنیای امروز رسانه ها امری ضروری و کلیدی است. اولین شبکه ی دیجیتال صدا و سیما توسط ایشان تأسیس شد. به خوبی و به صورت کاملا حرفه ای "رسانه" را می شناسند و از جمله افراد خبره و صاحبنظر در امر رسانه هم از حیث فناوری و هم از حیث محتوا می باشند. با منابعی بسیار کم از لحاظ مالی و انسانی، کارهای بزرگ و ماندگاری را در برون مرزی انجام دادند. هیچگونه امری که حتی شائبه ی فساد مالی داشته باشد در دوره ی ایشان مشاهده نشد. از لحاظ شخصی نیز فردی بسیار بسیار پاک دست و سالم هستند که شاید مجموعه ی عملکرد و کارنامه ی مدیریتی و ویژگی های فردی یادشده، باعث انتصاب ایشان به سمت ریاست سازمان شد.
ایشان پس از انتصاب تلاش کردند همان اصول صحیح مدیریتی را در سطح سازمان به اجرا در آورند و لذا کارهای زیربنایی و ضروری همچون چابک سازی ساختار و تشکیلات، اصلاح الگوی نیروی انسانی و ... را به سرعت در دستور کار قرار دادند. حذف حدود 700 مدیریت از ساختار تشکیلاتی سازمان از این جمله بود. در واقع هدف گذاری اصلی ایشان تبدیل سازمان صدا و سیما از یک سازمان اداری به یک سازمان رسانه ای حرفه ای بود چرا که ایشان به خوبی به الزامات یک سازمان رسانه ای مشرف هستند و تلاش کردند سهم بودجه ی تولید نسبت به بودجه ی جاری را افزایش دهند. این اقدام ها در هر کجا صورت پذیرد، موجی از نارضایتی را در مجموعه و بدنه ایجاد می کند و اگر همچون شرایط سال های اخیر با مشکل محدودیت شدید در اعتبارات مواجه باشد، تصور کنید چه جوی ایجاد می شود.
سازمان صدا و سیما سال ها بعد قدر اقدام های اساسی آقای سرافراز را خواهد دانست و نتایج آن پس از گذشت زمان، مشخص خواهد شد ولی متأسفانه عده ای بدون اطلاع و آگاهی به راحتی زحمات ایشان را نادیده می گیرند بر طبق رسمی که متأسفانه در کشور ما جاری است ...

2 به با رسانه آشنا هستند و توان مدیریتی اگر به موضوع نه به صورت سیاسی و جناحی بلکه از منظر اصول مدیریتی نگاه کنیم باید عرض کنم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
سلام
صدا و سیمای ایران یک نهاد ورشکسته است که مدام برنامه های تکراری سال
های قبل را پخش می کند و سایر برنامه ها نیز مطابق میل یک سری مخاطب اندک
و خاص می باشند
بهتر است هر چه سریع تر فکری به حال آن شود تا بودجه مملکت بیش از این هدر نرود
باید به بخش خصوصی اجازه فعالیت داد تا کانالهای سیما توانایی رقابت با
دنیای مجازی و شبکه های بیگانه را داشته باشند
در غیر این صورت مجبور به حذف تعداد کانال ها و انتقال کارکنان صدا و
سیما به سازمان های دیگر خواهید شد
ناشناس
Finland
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
گمانه زنی های زیادی از سوی کاربران و جناب دکتر زیبا کلام مطرح شده است که البته عموما نگاهی سیاسی است. بعید به نظر می رسد که آقای سرافراز را بخاطر مسایل سیاسی و مدیریتی کنار گذاشته باشند چون سابقه مدیریتهای صدا و سیما همانگونه که جناب زیبا کلام گفتند خطی مستقیم بوده است. به نظر بنده دلیل کنار گذاردن سرافراز به مشاور ویژه اش که از ایران خارج شد و مسایل پیرامونی آن برمی گردد به عبارت دیگر بیشتر اخلاقی- امنیتی است.
ناشناس
United States of America
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
دعوای درون سازمانی است . خودی ها به جان هم افتاده اند .
محسن نامور صدیق
United States of America
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
جناب دکتر زیبا کلام در خصوص علل کناره گیری دکتر سرافراز از ریاست سازمان صدا و سیما گمانه زنی هائی داشته اند که البته بخشی از این علل به واقعیت نزدیک هستند اما اگر به واقع عملکرد 18 ماهه دکتر سرافراز در بوته نقد قرار گیرد شاهد تحولاتی جسورانه و شجاعانه هستیم که دکتر سرافراز یک تنه اقدام به اجرای این تحولات نمود.
ایشان فارغ از برخی عملکردهای نامطلوبش در این ایام، حرکتی بسیار جسورانه در این سازمان انجام داد که کمتر مدیری جرات اجرای آن را داشت.
سرافراز با یک حرکت متهورانه مدیران چند شغله و پرمدعا در سازمان را کنار گذاشت و آنان را از دست اندازی های گستاخانه به بیت المال را ناکام گذاشت.
وی با کسانی مبارزه کرد که حتی خودروی زیر پای فرزندانشان، هزینه سفرهای کاری خارجی به همراه کلیه اعضای خانواده شان و ... از طریق صدا و سیما تامین میشد. جلوی بسیاری از ریخت و پاشهائی از بیت المال را گرفت که یقیناً وجود این ریخت و پاشها بحران سازمان را از این که اکنون هست را هم بیشتر میکرد.
نسبت به حذف بسیاری از شبکه های موازی که صرفاً جهت بزک ودوزک بود و مصداق آفتابه لگن چند دست و... بود، اقدام کارشناسانه ای انجام داد که بود یا نبود این شبکه ها هیچ تاثیری در جذب یا فرار مخاطبین نداشتند چرا که بسیاری از این شبکه ها ناشناخته بودند و مخاطبی حتی در حد یک شبکه تلویزیونی محلی هم نداشتند.
در خصوص کنترل منابع مالی سازمان اقدامات شایسته ای انجام داد و گرچه بحران سازمان را بطور کلی نتوانست رفع نماید اما اوضاع را از وضعیت قرمز و بحران آن ایام خارج نمود.
از دیگر دلایل کناره گیری دکتر سرافراز غیر از بحران مالی بحران دیگری مطرح است و آنهم فرار مخاطبین از صدا و سیما. در واقع علت ناکامی صدا و سیما در جذب مخاطب در جای دیگری نهفته است. با توجه به محدودیتهای موجود در سیاستهای اداره سازمان صدا و سیما و اعمال خط قرمزهای بیشمار که توسط قوانین ایران و شورای سیاستگذاری سازمان به این سازمان اعمال میشود، قرار گرفتن هر فرد دیگری در مسند ریاست سازمان نمیتواند مهاجرت متکثرانه مخاطبین به شبکه های فارسی زبان خارجی را بگیرد.
با توجه به اینکه ارتباطات بصورت فزاینده ای گسترش یافته و تکنولوژی های مدیا پیشرفته تر شده و براحتی در دسترس قرار میگیرد بنابراین محدود نمودن مخاطبان تلویزیون چه در ایران چه در دنیا امری ناممکن و درواقع منع نمودن مخاطبان از تماشای برنامه های شبکه های خارجی ساده انگارانه و در واقع پاک کردن صورت مسئله است.
کسی نمیتواند و در واقع حق ندارد هیچیک از مدیران سازمان صدا و سیما (چه مدیران سابق و چه مدیرانی که پس از این بر مسند قرار میگیرند) را متهم به فراری دادن مخاطبان به سمت رسانه های بیگانه نماید چرا که مشکل در درون سازمان و سیاستهائی هستند که بدون بازنگری و فقط با کمی اصلاحات هنوز در درون سازمان ساری و جاری میباشد.
شاید ایشان با دولت تدبیر و امید زاویه داشت اما به قول جناب آقای دکتر زیبا کلام دولت توان و یا اشتیاقی برای برکنار نمودن دکتر سرافراز نداشت و دولت تنها با مکانیسمهای بودجه ای در تقابل با سازمان بود.
آنچه که به واقعیت بحران های موجود در سازمان قرین تر است وجود مافیای قدرت در درون خود سازمان است که تعیین میکند سازمان چگونه مدیریت شود! و این امر تا زمانی که ریشه های منفعت طلبی و مافیا گونه برخی صاحب نفوذان در سازمان خشک نشده، وجود خواهد داشت.
شبکه ای مانند بی بی سی چگونه با پرسنلی بسیار کمتر از سازمان عریض و طویل صدا وسیمای ایران توانسته در دنیا قدرتمندانه ددر ذهن مخاطبان نفوذ پیدا نماید اما سازمان صدا و سیما با این وضعیت پر طمطراقش حتی در مرزهای داخلی هم بسختی میتواند رضایت مخاطبش را تامین نماید. دکتر سرافراز معتقد بود پالایش کیفی میتواند به نفع سازمان باشد بنابراین مبادرت به این کار کرد و بسیار هم موفق عمل کرد اما از آنجائیکه منافع بسیاری در خطر افتاده بود و صاحب نفوذهم بودند اجازه ندادند که تحولات بنیادی در سازمان صورت پذیرد.
این سازمان به عوض رشد و توسعه کیفی، تاکنون رشد کمی با چاشنی تورم داشته است و این امر هزینه مدیریت بر سازمانهای اینچنینی را بالا برده و در واقع اداره نمودن آنرا با مشکل مواجه مینماید.
هنوز مدیرانی ذی نفوذ در درون سازمان وجود دارند که صدا و سیما را یک نان دانی پر چرب یافته اند و بدون توجه به اینکه این سازمان از بیت المال ارتزاق مینماید و بدون توجه به این امر که چگونه باید در رضایت مخاطب و جامعه تلاش نمایند، سعی در تهیه آلاف و الوف از کیسه صدا و سیما دارند و تا زمانی که نگاه تحول گرایانه به سازمان تغییر نکند وضعیت سازمان صدا و سیما همچنان بدین منوال خواهد بود و...
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
اگر چه ماهواره ندارم اما هرگز حاضر نیستم یک ثانیه از وقت خودم رو به برنامه های اخبار و تحلیل های وارونه سیاسی این رسانه میلی اختصاص بدم و تقریبا در بیشتر وقت ها تلویزیون منزل ما خاموشه مگر راز بقا داشته باشه که خدا رو شکر اون رو دیگه نمی تونن مصنوعی نشون بدن.
محمد صادق
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
کجا یک طرفه در باره برجام صحبت شد در گفتگو ویژه خبری تا جایی می دانم هم مخالف بود هم موافق؟
م. ک.
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
تو مواقع حساس، مثل شب مذاکرات و بیانیه خوانی و اینها، تا اونجایی که من یادمه آنتن عمدتاً در اختیار حامیان دولت و مجیزگویان مذاکرات بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
هر مدیری رو بردارن یکی بدترش را میارن امیدوارم این یکی اینجوری نباشه
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
کلا ما ملت مرده باد و زنده بادیم
خیلی فراموشکاریم و آسان با جهت وزش باد تغییر موضع میدیم واقعا خجالت آوره...
ناشناس
United States of America
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
فقط یک نکته برایم بسی جالب است و آن اینکه آنقدر دروغ در این جامعه نهادینه شده که همه میدانیم تغییر سرافراز به علت دیسک کمر نبوده است! متاسفم برای این جامعه... چه اشکالی داردد دلایل عزل ایشان صریحا اعلام شود؟ دروغ زشت است حتی درووغ کوچک
ناشناس
United States of America
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
مجید جان :نمیدونم حواست سر جاش هست یانه؟؟؟ ولی اینو بدون که فقط بادروغ کارها ماست مالی میشه !! تعویض مدیریت صدا وسیما که ازاختلاس و رانت ودکل نفت و .... بررگتر نیست .
عرب عامری
Oman
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
تحلیل آقای زیبا کلام مصداق قضاوتی ناشیانه وجناحی وفاقد استناد بود.زیرا بر پایه حدس و گمان صادر شده بود و بنابر اموزه قرانی : واجتنوا الظن . ان الظن لاثم ...
ایشان می توانستند صبر کنند پس از بررسی و تحقیق لازم اظهار نظر نمایند .دون شان یک استاد دانشگاه !!است که به صورت عوامانه و با ادبیات سخیف درموضع انتقاد قرار گیرد.
ناشناس
Finland
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
آقای عامری ای کاش بدانید که در چهار کلمه که به آیه قران اشاره کردید، چندین غلط دارید.لطفا یاد بگیرید بعد حرف بزنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
آقای عامری
و ای کاش شما هم کمی صبر می کردید و به سوره حجرات مراجعه می فرمودید تا آیات قرآن را کم و زیاد نکنید

نه فقط غلط املایی داره بلکه اصولا کلماتی کم و زیاد شده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
اقای سرافراز مدیری پرکار، سخت‌کوش، باهمت، منظم، ساده‌زیست و به‌دور از تشریفات و تجملات، پاک‌دست، حساس در مورد بیت‌المال، شجاع، دارای جسارت در تصمیم‌گیری و خلاق و مبتکر و نوآور بود. متاسفانه عده ای که دارای خلاف این صفات بودند و ایشون رو مانع رسیدن به اهداف خود میدیدند نتوانستند تحملشان کنند که از خیلی وقت پیش با شایعات و کارشکنی ها و حمله های به دور از انصاف و بی امانشان دشمنیشان مشهود بود.

به نظرم ایشون امتحان خودش رو خوب پس داد، و در اینده ای دور یا نزدیک برای همه روشن خواهد شد.
محمد
Finland
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
من کارمند صدا وسیما هستم متاسفانه بخش های اداری و ستادی خیلی بزرگ شده و در این یکسال از بودجه برنامه سازی واقعا کم کردند تا بتونن حقوق اینا رو بدن من در یه مجموعه کوچیک کار می کنم بهما گفتن اکثر برنامه ها رو تکراری برین ولی پاداش و حقوق و مزایای یه سری کارمند ستادی که واقعا بعضیاشون بیکار بودند داده شد توی همین مجموعه ما یه مدیر سه تا از خواهر برادراشو استخدام کرد در صورتی که ما نیروهای برنامه سازی داشتیم که با سابقه های طولانی و موفقیت در جشنواره های مختلف هنوز استخدام نیستند و اذیت شدند الانم به قول خودشون انگیزه هاشون از بین رفته اینا درده اینا مصیبته
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
سیما اگه فوتبال هم پخش نمیکرد که تا حالا درش رو گل گرفته بودن
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
صدا و سیما به معنی واقعی کلمه یک سازمان ناکارامد بود که در دوران مدیریت سرافراز اوضاع آن نه تنها بهتر نشد بلکه بدتر هم شد.
و روز به روز از مخاطبان آن کاسته شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
نون دونی یک سره مفت خور رو تعطیل کرد همون طفیلی ها خدمتش رسیدن !!
از روز اول امار داشتم که میگم.
هر چی بود دکتراش مرتبط با سازمان و کارش بود و عقده ای نبود بویژه که شبکه های برون مرزی کار می کرد و اشنایی با تجهیزات و نوع مدیریت کشورهای دیگه داشت.با توجه به خط قرمزها و انتقادات فراوان مراجع و ائمه جمعه ها و غیره همین برنامه ها هم با زمان ضرغامی فوق العاده فرق کرده بود حداقل بعد ده سال گلو خواننده ها که ضرغامی گرفته بود باز شد.!!!
این که هیچ کس جرات نداره تو این مملکت کار خوب دورن سازمان انجام بده درس عبرت درست می کنن. بخصوص در زمینه چابک سازی سازمان خیکی که عرض و طولش تمام نشدنی.مبارک دار ودسته ضرغامی اگر این عسگری لایق تر بود خود رهبری قبل از ایشون انتخابش می کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
کانالهای ماهواره ای به این دلیل با بودجه های بسیار کمتر موفق تر عمل میکنند جون آن چیزی را ارائه میکنند که مخاطبشان دوست دارند ببینند.
تلویزیون به این دلیل ناموفق است که برنامه های سفارشی و با یک دیدگاه خاص و بدون مخاطب و مطابق میل یک گروه خاص، بدون اینکه میل و سلیقه بینندگان را در نظر بگیرد میسازند.
تا زمانیکه چنین است، صدتا مدیر هم عوض کنند، آش همین آش و کاسه همین است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
به نظر من آقای سرافراز عملکردش قابل قبول بود اما امان از انسانهای حقیر فتنه گر که فقط به منافع خودشون هستند حتی به قیمت نابودی شخص یا مملکت
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
امسا . عید. ما یک. سریال طنز ندیدیم. تو. این. چندماه. تمام. فیلم ه . بیخود. بو . اکثرا. ما. سریالههای. تکراری آی فیلم رو دیدیم
مهران
United Arab Emirates
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
اومدن آقای روحانی هیچی که نداشت برای آقای زیبا کلام خوب بود ... هر اتفاقی میفته ایشون تحلیل میده ... پیش بینی میکنه ...البته پیش بینی های واضح ... خلاصه خوب معروف شده این دو سه سال
ناشناس
United States of America
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
مشکل فقط اخبار و ... نیست
صداوسیما شده محلی برای پرداخت حقوق به 70 هزار نفر!!!!! بدون هیچ کارایی !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
خروج آرشیو فوق محرمانه رضا شاه از صدا وسیما؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
آقای زیبا کلام شما چه کاره هستید
در همه زمینه ها اظهار نظر می کنید
در همه زمینه ها خودتون را صاحب فضل میدونید و ...........

آقای زیبا کلام شما که از صدا و سیمای یکسویه حرف می زنید چرا خودتون در همه نظق هاتون شمشیر رو از رو بستین ؟؟؟؟؟!!!!!!
یعنی در نیروهای انقلابی هیچ نقطه مثبتی وجود ندارد ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
United States of America
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
جناب زیبا کلام ودوستان عزیزی که نظر دادید مگر تغییر ریاست سازمان تفا
وتی خواهد کرد تمامی انها از جای دیگری دستور می گیرند ومو به مو اجرا میکنند
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
ایشان مدیر خوبی بود .ولی وابسته به یک جناح.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
«« صدا و سیما متعلق به یک جریان خاص سیاسی بوده است.»

والا شبکه های ماهواره ای که بدترن! یعنی بی بی سی و من و تو متلعق به ملکه بریتانیا که نیست، شما نمیدونین متلعق به منه. هاها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
یک پیشنهاد برای رونق صداوسیما . عزیزانی که همه میدونیم کی هستند اولا سرورهای تلگرام و لاین و واتساپ و ... را در دنیا منفجر کنند و دستگاه پارازیت جدید خریداری کنند تا دیگه امواج ماهواره نرسه به زمین حالا مردم سرطان میگیرن به جهنم بعد مردم مجبور میشن تلویزیون ببینن
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
در کدام برنامه تلویزیونی خبر دارید که شرکت کنندگان ومجری یک نظر را دارند و برای بیننده جالب باشد بیاد می اورم در یکی از برنامهای بی بی سی چند نفر شرکت کننده داشت که تقریبا همکی در باره موضوع مرد بحث اتفاق نظر داشتند وسط برنامه که سیاسی هم بود یکی از شرکت کننده گان عصبانی شد وبه مجری گفت از این ببعد در برنامه ای که همگی دارای یک عقیده هستند مرا دعوت نکنید در صورتیکه تمامی بحث های اجتمائی اقتصادی صداوسیما همگی همراه با مجری دارای یک نظر هستند
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
من هم زیاد ازش خوشم نمی اومد ولی همین که دودستی مقامش رو نچسبید و استعفا کرد نشون دهنده امری مثبت است هرچند قطعا نفر بعدی هم فرقی با قبلیها نداره
کل صداوسیما چیزی در حدود 70 هزار کارمند !!!!!!!!!!!!! داره این دحالی است که شرکت بزرگی مثل خودرو سازی هیوندا که دنیا رو قبضه کرده زیر 50 هزار نفر نیرو دارد

دولت پاک مملکت رو تبدیل کرده به یک عده حقوق بگیر بیکار!!!
شرکتهای خصوصی هم کلا تعطیل!!
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
فرارو خواهش می کنم این نوشته رو چاپ کن...صدا و سیما یه شرکت بازرگانی یا یک بنگاه معاملات ملکی نیست که هر کسی بتواند سکان انرا به دست بگیرد ،آقای سرافراز در بزرگی و عظمت سازمان غرق شد . در درجه اول بهتر است یک هنرمند یا کسی که سر و کاری با هنر داشته در این مسئولیت به کار گرفته شود...اغلب کسانی که این آقا در پستهای مدیریتی به کار گرفت آسیبهای جدی به مجموعه خودشان زدند کی می خواد جوابگوی این ضرر و زیان ها باشه؟
سیدناصر موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
رسانه میلی هر روز بدتر از دیروز ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
منم با نظر آقای مهدی کاملا موافقم خودم کارمند صدا و سیما هستم درسته آقای سرافراز کاستی های داشتند از جمله خساست بیش از حد ولی انصافا خیلی جلوی ریخت و پاش های اضافی رو گرفتند که باعث شد به مذاق خیلی از مدیران خوش نیاید و مخالفت کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
قبلا یه کنترل رو می گرفتیم این و اون ور میزدیم الان همینم نمیشه از بس همه مثل هم و مزخرفه!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv