bato-adv
کد خبر: ۲۱۳۱۷۰

شریعتمداری: هر توافقی تا 3آذر برای ایران بد است

حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان با عنوان از «عابر چه خبر؟» نوشت:

تاریخ انتشار: ۰۶:۴۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳
حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان با عنوان از «عابر چه خبر؟» نوشت:

از راننده‌های قدیمی تهران بود. روی اتوبوس‌های خطی کار می‌کرد. آن روز در قهوه‌خانه‌ای که پاتوق راننده‌ها بود، نشسته و تعریف می‌کرد که... بعله! با اتوبوس وارد میدان شوش شده بودم که دیدم باد، کلاه عابری را برده است و عابر وسط میدان دنبال کلاه خود می‌دود. ترمز اتوبوس چند پا بود- یعنی باید چند بار با پا فشارش می‌دادی تا کار کند!- اما خودم را گم نکردم! دست فرمانم معرکه بود! ماشین را با هزار زحمت کنترل کردم و بالاخره کلاه عابر را رد کردم!... پرسیدند؛ پس عابر چی؟ و جواب داد؛ خدا رحمتش کند، زیر چرخ اتوبوس له شد!

اگرچه از متن و محتوای مذاکرات هسته‌ای تیم کشورمان با 5+1 گزارش رسمی و قابل استنادی منتشر نشده است و به قول خانم وندی شرمن در گزارش به مرکز مطالعات بین‌المللی واشنگتن- و به نقل از خانم مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا- «مذاکرات مانند قارچ است که بیشترین رشد آن در تاریکی است»! ولی شواهد موجود و آنچه در اظهارنظر برخی از مقامات رسمی آمریکا آدرس داده می‌شود، حکایت از آن دارد که حریف در پی آن است که موضوع و دستور کار اصلی مذاکرات را که «لغو تحریم‌هاست» به حاشیه برده و در مقابل امتیازات نقدی که دریافت کرده و انتظار دریافت بیشتر آن را دارد، «وعده‌های نسیه» تحویل دهد.

 از این روی، اگر تا پایان مهلت تعیین شده- 3 آذرماه جاری/ 24 نوامبر- توافقی حاصل شود، این توافق با توجه به مختصات کنونی آن، برای جمهوری اسلامی ایران یک «توافق بد» و برای آمریکا و متحدانش یک «توافق ایده‌آل» خواهد بود. البته بدیهی است و از تیم‌مذاکره‌کننده کشورمان هم که فرزندان انقلابند جز این انتظار نمی‌رود که با عبور هوشمندانه از حاشیه‌سازی‌های حریف، میدان بازی را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر دهند... و در این باره گفتنی‌هایی هست؛

1- توافقنامه ژنو که قرار است ادامه مذاکرات تا رسیدن به توافق ‌نهایی در بستر و چارچوب آن صورت ‌پذیرد، برخلاف آنچه عزیزان مذاکره‌کننده توصیف می‌کنند، در تمامیت خود به نفع حریف بوده است و در آن، منافع ایران غیر از چند نمونه اندک و غیر قابل اهمیت - چیزی شبیه کلاه همان عابر در داستان صدر این نوشته- دیده نشده است. در این خصوص پیش از این با ارزیابی مفاد توافقنامه یاد شده مطالبی داشته‌ایم که تکرار آن را اطاله کلام ارزیابی می‌کنیم.

آمریکا در این توافقنامه تقریباً همه آنچه را که در پی آن بوده است به دست آورده و ادامه مذاکرات را فقط برای نهایی کردن و تثبیت امتیازات به دست آمده دنبال می‌کند، بنابراین، تلاش تیم مذاکره‌کننده باید روی باز پس گرفتن و پیشگیری از تثبیت امتیازاتی باشد که در توافق ژنو به حریف داده شده است.

در این زمینه اشاره به اظهارنظر صریح «آنتونی کوردزمن»، استراتژیست آمریکایی و نزدیک به کاخ سفید درخور توجه است که تصریح می‌کند؛ «آنچه آمریکا در توافق ژنو به دست آورده است و قرار است در توافق نهایی افزایش نیز داشته باشد، حتی با حمله نظامی به ایران و تأسیسات هسته‌ای آن هم قابل دسترسی نبود»!

این در حالی است که پیش از او، «مایکل هایدن» رئیس سازمان «سیا» در دولت جرج بوش اعتراف کرده بود که سازمان متبوع وی نتیجه و پی‌آمدهای حمله نظامی به تأسیسات ایران را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و به این نتیجه قطعی رسیده است که گزینه نظامی علیه ایران کمترین نتیجه مطلوبی! در پی نخواهد داشت و نمونه‌های فراوان دیگری از این دست. اگر عزیزان تیم مذاکره‌کننده کشورمان بپذیرند که نه از روی عمد، بلکه به غفلت در توافقنامه ژنو امتیازاتی را به حریف داده‌اند که با حمله نظامی - بخوانید بلوف حمله نظامی- نیز برای آنان قابل دسترسی نبوده است! اکنون باید بستر مذاکرات را فرصتی برای بازپس‌گیری امتیازات یاد شده و پیشگیری از تثبیت و رسمیت یافتن آن در توافق نهایی بدانند و نه، دادن امتیاز بیشتر!

2- در چالش هسته‌ای دوازده ساله، موضوع اصلی، لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی بود ولی اخبار و گزارش‌های درز کرده از مذاکرات که شواهدی از صحت آن نیز در دست است، حکایت از آن دارد، که این مسئله اصلی به حاشیه رانده شده و با وعده‌های باز هم «نسیه» روبروست.
بر اساس این گزارش، آمریکایی‌ها اصرار دارند که رژیم و سامانه تحریم‌ها دست‌نخورده باقی بماند و تنها بخشی از آن را- که خواهیم دید اهمیت چندانی ندارد و به وعده نسیه شبیه است- به حالت «تعلیق» و نه «لغو» در آورند. یعنی تحریم‌ها را همچنان به عنوان «شمشیر داموکلوس» بر سر فعالیت‌ هسته‌ای - بخوانید اقتدار و پیشرفت- ایران نگاه خواهند داشت. توضیح آن که تحریم‌ها را عمدتاً به چهار دسته تقسیم کرده‌اند:

اول: تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل «U.‌N. SANCTIONS». آمریکایی‌ها می‌گویند این بخش از تحریم‌ها بی‌کم و کاست و بدون تغییر باقی می‌ماند و ادعا می‌کنند که لغو یا تعلیق آن در اختیار شورای امنیت سازمان ملل است و به این پرسش پاسخ نمی‌دهند که مگر 5+1، از سوی همان سازمان ملل به چالش هسته‌ای با ایران نیامده‌اند؟!

دوم: تحریم‌های اتحادیه اروپا ««E.U. SANCTIONS. حریف این بخش از تحریم‌ها را نیز بیرون از مذاکرات و عمدتاً غیر هسته‌ای ارزیابی می‌کند.

گفتنی است متأسفانه تیم مذاکره‌کننده کشورمان بیشترین- بخوانید اصلی‌ترین- بخش از مذاکرات را روی آمریکا متمرکز کرده است و سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان را، تا حدودی و دو کشور چین و روسیه را تقریباً به طور کامل از دور مذاکرات خارج کرده است! که مذاکرات پی‌درپی و طولانی‌مدت با طرف آمریکایی- از جمله مذاکرات در حال انجام مسقط- نمونه آن است و صد البته به نظر می‌رسد حضور خانم اشتون تنها برای آن است که مذاکرات سه‌جانبه! تلقی شود! که این حدیث مفصلی است و نوشته جداگانه‌ای می‌طلبد.

سوم: تحریم‌های کنگره ««C. SANCTIONS.  تیم مذاکره‌کننده آمریکا اعلام داشته است که برای لغو یا تعلیق این بخش از تحریم‌ها اختیاری ندارد و تنها می‌تواند در صورت لزوم برای تعلیق آن به کنگره توصیه کرده و پادرمیانی کند!

چهارم: تحریم‌هایی که از سوی رئیس جمهور آمریکا - دولت آمریکا- وضع شده‌اند. بر اساس گزارش‌های موجود، آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که فقط بخشی از این تحریم‌ها را در صورت پذیرش مقدمات آن از سوی ایران - بخوانید باج‌های تحمیلی - به حالت تعلیق - و نه لغو- در می‌آورند.
و اما این بخش از تحریم‌ها را نیز به دو نوع تقسیم کرده‌اند:

الف: تحریم‌های اولیه PRIMERY   SANCTIONS. این بخش از تحریم‌ها شامل شرکت‌ها، مؤسسات و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی آمریکایی است که آنها را از رابطه تجاری، علمی و... با ایران منع کرده و در صورت تخلف به جریمه‌های سنگین محکوم می‌کند. آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که این بخش از تحریم‌ها را نه لغو می‌کنند و نه به حالت تعلیق درمی‌آورند!

ب: بخش دوم از تحریم‌های دولت آمریکا، تحریم‌های ثانویه «SECONDARY   SANCTIONS» است که مطابق آن شرکت‌ها و مؤسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی غیر آمریکایی از رابطه تجاری و علمی و... با ایران منع شده‌اند. آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که فقط این بخش از تحریم‌ها را، آنهم برای مدت 2 سال به حالت تعلیق در می‌آورند و این تعلیق ناچیز و کم‌اهمیت تحریم‌ها را نیز با دو قید محدود کرده‌اند.

قید اول آن که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - که بارها نشان داده است به طور کامل در اختیار آمریکاست- پایبندی ایران به تعهداتش در توافق نهایی را تأیید کند! توجه داشته باشید که آژانس طی 12 سال گذشته علی‌رغم بازرسی‌های فراتر از NPT و پادمان مربوطه و حتی بازرسی‌های سرزده «از هر نقطه در هر زمان»- ناشی از پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی- هرگز حاضر به اعلام صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای کشورمان نشده است و به قول البرادعی- البته بعد از برکناری- اقداماتش سیاسی است و نه فنی و حقوقی که وظیفه تعریف شده آژانس است.

قید دوم: تنها آن دسته از تحریم‌های مذکور در بخش تحریم‌های ثانويه به حالت تعلیق درمی‌آید که علیه فعالیت هسته‌ای ایران وضع شده است و بقیه موارد که شامل اتهاماتی نظیر نقض حقوق بشر! تولید موشک‌های بالستیک! تردید در تولید سلاح‌شیمیایی! حمایت از تروریسم!- حمایت از حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی، انقلابیون یمن و... - مخالفت با طرح صلح خاورمیانه -مخالفت با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی - و... است به قوت خود باقی می‌ماند!

باید توجه داشت که از مجموع 18 «فرمان اجرایی» رؤسای جمهور آمریکا برای تحریم ایران، فقط 2 مورد آن علیه برنامه هسته‌ای کشورمان است و 16 مورد دیگر به اتهاماتی نظیر نقض حقوق بشر، ساخت موشک‌های بالستیک و... مربوط است و این نکته نیز گفتنی است که شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران در دوره اوبامای دموکرات وضع شده و از 10 مصوبه کنگره در تحریم کشورمان 6 مصوبه آن، یعنی بیشترین آنها مربوط به زمانی است که کنگره در اختیار دموکرات‌ها بوده است. قابل توجه جریانات آمریکاگرا- آمریکوفیل- که ساده‌لوحانه تصور می‌کنند دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در مقابله با ایران اسلامی، نگاه‌های متفاوتی دارند!

3- شواهد موجود و اظهارات مقامات رسمی آمریکا- اعم از دموکرات و جمهوریخواه- کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که تحریم‌ها فقط به بهانه فعالیت هسته‌ای کشورمان وضع شده‌اند و هدف اصلی از آن، مقابله با اساس انقلاب اسلامی و اقتدار روزافزون نظام و بازگشت به دوران غارتگری و چپاول ثروت ملی از سوی آمریکا و متحدانش است و...

و البته گفتنی است دیروز آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه، در مسقط تأکید کرد که «لغو کامل تحریم‌ها و افزایش ظرفیت غنی‌سازی ایران مهم‌ترین محور مذاکرات است.» و این نگاه از جدیت ایشان در حفظ منافع ملی کشورمان حکایت می‌کند.

این وجیزه به درازا کشید و داستان همچنان باقی است که به نوبت دیگری موکول می‌کنیم ولی این نکته را نمی‌توان ناگفته رها کرد که اگر در توافق نهایی، «تحریم»ها یعنی موضوع اصلی مذاکرات کماکان به قوت خود باقی باشد، چه دستاورد قابل ملاحظه‌ای به عنوان نتیجه مذاکرات قابل ارائه است؟

جز آن که مطمئن باشیم آمریکا قابل اعتماد نیست و باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود بازگردیم که در این صورت، تحریم‌ها به یک درگیری فرسایشی تبدیل می‌شود و این در حالی است که صدها نشانه از ناتوانی آمریکا و متحدانش برای ادامه این جنگ فرسایشی در دست است.
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
دن كيشوت چطوره؟
امين
United States of America
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
يك نفر بگه چرا نظر اين بنده خدا با نظر نتانياهو و مخالفان اين سرزمين يكيه؟
علیرضا
Italy
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
من میخوام هرچی از دهنم در میاد به این آدم بگم منتها چندان مودبانه نیست. شما این را غیرقابل انتشار کنید که آمار عیرقابل انتشار بره بالا من دلم خنک بشه.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
شما خوبی
دادار
United States of America
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
حسین اقا تو برو با رفیقت مدیریت جهانی رو پیاده کن خیلی بهتون احتیاج داره این جهان بی مدیر چکار داری به رفع،تحریمها آخ ببخشید کاغذ پاره ها
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۶۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
زنده باد آقای شریعتمداری
توافق خوب نیست . آمریکا حتی برای حضور خود در خاور میانه باید از ایران اجازه بگیرد.
ali
Finland
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ولی خودمونیم عجب دیو...ی هستی فرارو. میدونی چرا برای اینکه یک نظر موافق اول مت چاپ میکنی و بعدش هم که خواننده متن شما هم که معلوم کیا هستن .اون وقت همه بردارن منفی بزنن.
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ali (حیف این اسم)
از نظر ادب و شعور دقیقا در حد اربابت آقای ... هستی
قدرت دست تنسان های شریف هست و برد با ماست ، تو و امثال تو فقط بد دهنی کن و زور بزن و عصبی باش
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقای Alii
می بینم که فرارو بدجوری ضایعت کرد
کسری
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
علی عزیز 09:08
آنچه گفته ای و تعبیری که به کار گرفته ای هر دو به خطاست. بجای دیو... میتوانستی از عبارت بهتر و مودبانه تری نظیر سیاس یا حتی ناقلا استفاده کنی. اما درباره آنکه گفته ای خواننده متن شما هم که معلوم است چه کسانی هستند بسیار میتوان گفت.بیا اصلا فرض کنیم که مخاطبان عمده فرارو کسانی هستند که در بهترین حالت منتقدین نظام هستند یعنی همه دشمنان سیستم موجود فرارو را میخوانند.چه نتیجه ای میتوان گرفت؟ اگر این مخالفان کم تعدادند جای نگرانی برای شما که از قرار از سینه چاکان و مدافعان سیستم فعلی هستید نیست. اما اگر پر تعدادند قطعا جای نگرانی برای همه سینه چاکان هست که از قرار نانشان در خون این مردم مفلوک غوطه ور است و سعادتشان به بدبختی این مردم گره خورده است اما کماکان جای نگرانی برای نظام نیست زیرا خود این نظام مدتهاست که راهش را ازشما جدا کرده و کار را به مصلحت گرایان واگذار نموده است. حتی امثال آقای شریعتمداری هم در دوران جدید صرفا قرار است نقش قطبهای منفی و تندرو نظام را بازی کنند تا در هم روابط خارجی و هم در مهندسی اجتماعی داخلی اصطلاحا با کارکردی نظیر لولو سرخرمن عوام را بترسانند دشمن خارجی که مدتهاست دست ما را خوانده.
نگران نباشید علی عزیز. همه چیز تحت کنترل نظامی است که خود را برای آن می درید اما بدانید که برای نظام امثال جنابعالی حداکثر بهترین قربانیان هستند نه بیشتر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ای ول علی .حالا فهمیدم چرا فرا رو نظرات را منتشر نمیکنه .فحش دلش میخواد.اول فحش بعد نظر .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
من كه مي گم نظر امثال اين آقاي ديو.... رو نذارين!
اينا از دموكراسي سوءاستفاده مي كنن! بذار برن تو روزنامه داداش حسينشون هر چي ميخوان دور هم فحش بدن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
بدجوری دلواپسم.........بدجوری!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
در حال حاضر عده ای آرزو می کنند که شرایط داخلی و سیاست خارجی هیچ گاه به حالت عادی بر نگردد ؛ چرا که در فضای آرام و در ارتباط سالم سیاسی و اجتماعی جایی برای دولا و پنج لا حساب کردن اجناس و احتکار و مکیدن خون مردم نیست و حاضرند دست به هر کاری بزنند تا این مذاکرات سرانجام نیابد.موفقیت دولت در مذاکرات باعث دلگرمی مردم به عملکرد دولت می شود و همین امر می تواند زمینه ساز تشکیل مجلسی همراه با دولت باشد که نه خوشایند پیرشان است و نه خوشایند جوانشان ،چون انسانهایی که به جای توکل بر خدا ،تکیه بر قدرت چند روزه دارند با هر تلنگوری به خود می لرزند و هجوم مستقیم و غیر مستقیم دشمن را بهانه می کنند .خدا کند آروزی رسد که غارتگران حقوق ملت ا واقع بینی از سودهای باد آورده و رانت های فاسد ایجاد شده دست بردارند
علی اصغر
United States of America
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقا کسری عزیز شما که خودت رو منتقد با انصاف می دونی چرا لفاظی می کنی اصلا فرض بگیریم به قول شما شریعتمداری آدم تندرو برای نقش لولو سر خرمن من می خوام بدونم اصلا متن رو خوندی ایشون یکسری دلایل رو مطرح کردن برای نوع توافق نامه و از تیم ایرانی و حتی طرف مقابل هم خیلی با احترام یاد کردن شما اگر منصفی در رد دلایل ایشون جواب ارائه بده اینکه کی برای نظالم سینه چاک می کنه ونظام با اونها چطور برخورد می کنه که نشد کامنت در ضمن بنده به عنوان یه ایرانی که دویست سال همین انگلیس روس وآمریکا خون هموطناش رو تو شیشه کردن ونصف مملکتش رو جدا کردن از شرف هویت و ناموسم دفاع می کنم چه توی مذاکرات چه توی جنگ وچه توی اینترنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
فرارو انقدر بی انصافانه نظرات رو انتشار میده که حقشه این حرفا کلا 10 درصد حرفای ما اگر انتشارداده بشه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقای شریعتمداری اگر شما و امثال شما پشت فرمان باشید کلاه و عابر و مغازه دار و ..... را له و لورده میکنید چون ادعایتان گوش فلک را کر کرده و در دوره 8 ساله احمدی نژاد محبوبتان کارنامه سیاهی دارید که تا ابد پاک نمیشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
برای مخالفان روحانی بد است نه برا ایران
پسر شجاع
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
جناب کسری ؛ جوابیه زیبایی بود ممنون
ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
وای که شما چه مودب هستید بعضی ها را اگر بکشی باز امریکا را دوست دارن چه می شود کرد خیلی ها هم شیطان را می پرستند زنده باد عمه الیزابت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
نظر مثبت کمتر از 1درصد است.چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
دقیقاً درست می فرمائید.
چون راههای اقتصاد و تجارت و کسب و کار باز می شود و دیگر نمی شود رانتهای کلان خورد!
moj
United Arab Emirates
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
نظر آقای کسری عالی بود ممنون
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
از زمان پیدایش داعش و انجام وحشیانه ترین کارها به دست ایشان، افراط گری مذهبی خویشتن را تمام قد به نمایش گزارده است. گرچه داعش و تندروی مذهبی تازگی ندارد و ریشه در ژرفای تاریخ منطقه دارد، اما ظهور سازمان یافته ی جریانات افراطی و اهریمنی در دهه های نوین فراورده سیاست های اشتباه نیروهای باخترزمین است که برای نابودی جبهه کمونیسم، بدوی ترین جانوران مذهبی را از سیاهچال تاریخ بیرون کشیدند. شوربختانه بخشی از این موجودات سیاه کردار نیز در کشور ما رخنه کرده اند و به نام دین و با تفسیر افراطی از متون دینی، زشت ترین اعمال را انجام می دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
کسری موقع خودتونم میشه انقد مودبی یا هر چی از دهنتون در میاد میگید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
14:04 جوابش خیلی سخته؟ چون اینجا یه سایت اصلاح طلبه. ضمن اینکه کلا شما سر وصدای مجازی زیاد دارید ولی شنیدید آقای جنتی وزیر گفتن که از 19 هزار نفر مقیم کویت 11 هزار نفر به احمدی نژاد رای دادن؟ پس هیچوقت عقلتون به چشمتون نباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ناشناس14:04 8 تا 9% مثبت داریم بی انصافی فرارو هم حساب کنیم یر به یر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اقای شریعتمداری
این تحریم ها که به نظر هم فکران شما همه اش کاغذ پاره بود حالا چرا اینقدر برای شما مهم شده است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
هاج و واج
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
چرا روحانی میگوید این تحریمها دارای اهمیت نبود تا ما را پای مذاکره بکشاند؟
ناشناس
Germany
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
حتما برای شما خوب است نه؟؟!
واقعا دیگه زدن به سیم آخر اینا !
هر چی دلشون میخواد میگن در خلاف جهت منافع و ارامش مردم
درگیر یه لقمه نونشون که نیستن مثل اکثریت فقیر مطلق طبق آمار بانک مرکزی
کاغذ پاره مردم رو به چه روزی انداخته !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
هورااااااا. بوی توافق میاد. به نظر میاد به دماغ کیهان هم خورده.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اصلاح میکنم: هر توافقی تا 100 سال آینده برای شما بد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
نه ! اگر از طرف روسیه و چین کمونیست باشه حرف نداره !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
برای امثال شریعتمداری هر توافق ،در هر شرایط،در هر موضوع،در هر زمان و در هر .... بد است صرفا تحریمها و دلال بازی و رانت خواری و بدبخت تر شدن مردم بیچاره خوب است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ازوعده های نسيه احمدی نژاد چه خبر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
زمین هزار متری برای همه ؟ گل و بلبل شدن کشور و حتی پس انداز کردن پول یارانه ها(یا همان پول امام زمان) پس از آزادسازی قیمت ها و برقراری پول امام زمان و ...؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
وعده های احمدی نژاد برای بعضی ها خوب نقد بود. ( آمار آگهی ها که یادتونه؟ )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
جمهوريخواهاي آمريكا ونتانياهوهم نظرشريعتمداري رادارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اگه این طور باشه نباید سر و صدایی کنن!
سعید
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آره دقیقا، حرف اسراییل از حلقوم کیهان شنیده میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
برادر حسين ما را از خودت جدا كن ، شايد توافق براي تو بد باشد كه هست، اما براي ما يعني اغلب مردم ايران خوب است. .
ناشناس
Canada
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
برادر حسین چه خبر از اون یارانه میلیاردی مطبوعات در دوران هزاره سوم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
برادر حسین اون فیش حقوقتو با من عوض کن .من به جا یه بار 10000بار از صبح تا شب مردمو به پایداری از این جور حرفا دعوت میکنم .تازه 100تا پشتکم ااا برات میزنم
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
شما از همون اول اینو بگو
هر توافقی بده
مثلا شما ببین خبرگذاری فارس اینهمه بر علیه مذاکرات تیتر کار میکنه بد میبینی بعله مدیر محترم اسمشون بین دانشجویان دکترای دولت قبل هستش
باید دید منافع آقای شریعتمداری کجا گیره
محمد
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
در بورسیه‌ی خواهرزاده‌شون
رضا
United Arab Emirates
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
برادر حسین . حتماً منظورت این بوده که راننده قبلی که مورد علاقه شما بود همه را زیر چرخ له کرد و فقط تعداد محدودی کاسب تحریم جان سالم بدر بردند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
هر توافقی که منافع کاسبان فتنه را به خطر بیاندازد بد است.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
خوب آقای جلیلی را می فرستادی
تا اتوبوسو می کوبید به تیر برق کنارخیابون بعد هم عابر سالم میموند هم کلاه (بخصوص کلاه)!!!!
ولی بعد می گفتند از مسافرا چه خبر:
"خدا رحمتشون کنه"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
خیلی باحال بود حال کردم
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
دمت گرم آقا مسعود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
از آنجائیکه همه می دانند که مسئله هسته ای ایران یک مسئله سیاسی بوده ونه فنی جاداره به دور از مسائل جناحی و خطی از افرادی مانند آقای شریعتمداری بعنوان مشاور در مذاکرات هسته ای استفاده بشه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
همین ایشون مشاوره دادن که امروز اینجوری شدیم دیگه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اينها هنوز كاره اي نيستند وضع اينگونه است خداي ناكرده اگر كاره ائي يودند مردم از دست اينجماعت چي مي كشيد
علیرضا
Italy
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
الهی الهی بمیرم برای شریعتمداری که به دور از مسائل جناحی تشریف دارند.
میگ میگ
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اگر بخواهیم نظر ح.ش. رو توی سایت روزنامه ک. خودمون میتونیم بخونیم. نیاز به بازنشر توسط شما نداره!
ناشناس
Finland
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقای شریعتمداری حق مطلب را از نظر خودش ادا کرده است واز نظر ایشان "هر گونه توافقی برای ایران بد است "چون توسط دولت روحانی انجام میشود. سخن ایشان مصداق داستان آن بره ای است که در پائین چشمه مشغول آب خوردن بود گرگی به سر چشمه برای خوردن آب آمد تا چشمش به بره افتاد گفت آهی بره چرا آبرا گل آلود میکنی بره گفت قربان من پایین چشمه هستم شما بالای چشمه تشریف دارید من چگونه میتوانم آب را برای شما گل آلود کنم گرگ جواب داد حرف زیادی نزن تو پارسال هم به من بی احترامی کرده ای
بره جواب داد من هنوز سه ماهه هستم چطور پارسال به شما بی احترامی کرده ام
گرگ گفت پس پدرت این کار را کرده است
بره متوجه نیت گرگ شد وگفت اگر میخواهی مرا بخوری شروع کن دیگر چرا بهانه جویی میکنی
حال آقای شریعتمداری هم هنوز توافق حاصل نشده شروع به بهانه جوئی کرده است
بهتر است از همین حالا بگوید کاری به محتوای توافق ندارد چون توافق کننده از گروه مورد قبول ایشان نیست آن را قبول نخواهد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
دمت گرم
nasrin
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
یعنی بهتر از این نمشد جواب این کیهان رو داد!!!
دم شما گرم و قلمتان پر توان تر باد!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
دقیقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ِِِّّْ« از همین حالا بگوید کاری به محتوای توافق ندارد چون توافق کننده از گروه مورد قبول ایشان نیست آن را قبول نخواهد کرد ».
آقاي شريعتمداري مگر چيزي غير از يك روزنامه نگار است؟ پس اصلاً فرقي نمي كنه كه قبول بكنه يا نكنه. اصل كار، تائيد مقام معطم رهبري، تيم مذاكره كننده و دولت هستند. به اين شلوغ بازيا زياد توجه نكنيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقای شریعت مداری در کل ما هم دوست داریم روی ثروت خود سرمایه گذاری کنیم و به نتیجه های عالی در سطح دنیا برسیم اما دیدیم دوستان شما در هشت سال گذشته چه بر سر ثروت ملی آوردند. وقتی هنوز قائر به کنترل ثروت ملی نیستیم اگر توافق صورت نگیرد که باید فاتحه مملکت را بخوانید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
چه قدرت تخیل (بخوانید خیال پردازی) ای دارد این برادر حسین!
علیرضا
Italy
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ای ول "بخوانید" را خیلی خوب اومدی.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقا شما لطفا نظر نده از شما بهترون هم هستند تا نظر بدهند ،نظرات شما همیشه بوی فتنه و تفرقه می دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
هر توافقی!!!!!؟ چرا کیهان توافق را دوست ندارد؟ هر توافقی، یعنی چه ؟ یعنی اوافق خوب هم به نفع کشور باشه ،کیهان را راضی نمیکنه ؟ کیهان چه منفعتی از عدم توافق میبره؟ چرا کیهان در مقابل منافع کشور می ایستد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
چقدر این منفعتبران از عدم توافق خدشونو تابلو میکنند!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقا چرا نمی فهمید مثل این میمونه که بگیم 2 سال دیگه آب تموم میشه بگی حالا که داریم عزیزم نفت داره تموم میشه باید فکر یک انرژی درست درمون بود یا نه خوب کشور ما به غنی سازی20 % هم احتیاج داره دیگه یکم وسعت دیدتونو فراتر ببرید دوستان فقط نگران هستند توافقی نبندیم کهتا ابد محکوم به عقب ماندگی شویم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ناشناس 11:55 کشور ما به خیلی چیزها نیاز داره مثل امنیت، کار، ثروت ،احترام و آزادی چرا باید برای یک نیاز تمامی نیازهای بسیار مهمتر را فدا کرد در ضمن هر وقت نیاز ایجاد شد دنبالش باید رفت نه پیشکی و با این همه هزینه
ناشناس
United States of America
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
تسلیم رای مردم باشید. ما به روحانی اعتماد کردیم و داریم.
حسن
United States of America
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
حسین آقو اینطور که شما نوشتید وطرز تفکر شما بهتره خودمونو واسه جنگ آماده کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اونوقت که هاله ی نور تحریم هارو کاغذ پاره می گفت، فکر اینجاهاش رو باید می کردین.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
جناب آقای شریعتمداری استاد بلامنازع ردیف کردن یکسری اسم و شرکت و برند و ... هستن که ته همه این اسامی میرسیم به اسرائیل!!!اوضاع انقد کیشمیشی شده که نامه اوباما به رهبر انقلاب تکذیب میشه تا خدای ناکرده دوستان دلواپس سکته نکنن.
مدافع حفظ ارزشها
United Arab Emirates
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
من اگر چه با مشی کلی آقای شریعتمداری مخالفم اما با این نظر ایشان موافقم که اگر در توافق نهایی ، تحریم ها کلا لغو نشوند ما باخته ایم. موضع قدرت ما در منطقه و دست پایین امریکایی ها و شرایط کلی بین المللی و گزینه های ایران ایجاب می کند که ما روی مواضعمان محکم بایستیم و به امریکایی ها باج ندهیم.
ناشناسسسسسس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
دادشم کلا با ایشون موافق نباش. چون ایشون دنبال هیچ توافقی نیست. اینا دنبال عقب موندگی ایرانن. راستی کره جنوبی به تازگی اینترنتی راه انداخته که 1 گیگابایت رو توی 1 ثانیه دانلود میکنن. البته ما هم داریما!!! توی کره جنوبی هیچ کس مرگ بر آمریکا نمیگه اما ماشین هاش داره توی امریکا به فروش می رسه و اینطوری میگن مرگ بر امریکا. شریعتمداری برو ما رو رها کن. این مردم دیگه از شما خوششون نمیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اگر گروه مذاکره کننده بتونن انرژی هسته ای رو در سطح کارامد به تصویب برسونند تحریم ها سر منو بخره همشم بود بود ولی اگر تحریم برداشته بشه انرژی هسته ای ضعیف داشته باشیم ما باخته ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
شما مطمئنی که با مشی کلی اش مخالفی؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اقای شریعتمداری راه حل شما دقیقا پس چیه نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی قبول ولی وقتی محصولات شما را به دلیل تحریم در دنیا نخرن، تکنولوژی نتونی وارد کنی و مراوده مال با دنیا قطع باشه ما دقیقا باید چیکار کنیم ؟ الگوی کره شمالی خوبه ؟ امریکا چند هزار میلیارد درصنعت هواییش تا حالا سرمیه گذاری کرده که میتونه الان بویینگ بسازه ما دقیقا تواین زمینه چیکار میتونیم بکنیم و دیگکر مواد مانند های تک . اقای شریعتمداری را حل شما چیه ؟
شریعتمدار
Finland
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ها!!!!!!؟
صنعت؟!
راه حل؟!
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
توافق برای مردم و کشور بد نیست برای آقای شریعتمداری و امثال ایشان که کشور را به این وضع رساندند نامطلوب است! اگر شما باشید که می گویید برویم با آمریکا و همه دنیا جنگ کنیم تا آنها را نابود کنیم !
ای خدا !!!!
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
دوست من
می دونی اگر این توافق انجام شه چی میشه ؟ تمام دوستان شریعتمداری در مجلس و دیگر ارگان ها از بین میرن و دیگه تریبونش میشه همون کیهان
ناشناس
Finland
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
فکر کردین همین هایی که دائم روی طبل جنگ میکوبند ، اگر جنگ بشه از پشت میزهاشون تکون میخورن؟!؟
طبق معمول که هر جا مشکل پیش میاد همه یکصدا میگن مردم مراعات کنند ، اون موقع هم از مردم مایه میذارن!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
کاش زودتر توافق کنند، پدرمون دراومد از این اوضاع اقتصادی. همون نون و پنیر صبحونه هم داره کم کم حذف میشه
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
والله اگر توافق هم صورت بگیره چشممون از عملکرد مسئولین محترم با این نحوه مدیریتشون آب نمیخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
برو بابا دلت خوشه .راستی چه خبر از بازگشت دارایی های بلوکه شده اااا ( فرارو اگه منتشر کردی میفهمم ادم پاکو صالجی هستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اين توافق قطعا به ضرر بسياري از دلالان ارز و سكه و طلا و زمين و وارد كنندگاني كه دلار دولتي ميگيرند و به ملت اجناس وارداتي چيني را به قيمت دلار آزاد ميفروشند ،ميباشد.ولي مردم عادي كه ضرري نخواهند ديد و بلكه از آنجا كه پول زحمت كشيده شان را به حلقوم دلالان نميريزند سود خواهند كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
جناب شریعتمداری گیریم همه حرفهای شما درست !
به نظر شما آیا راه حل آن است که مانند زمان احمدی نژاد به امید اینکه آمریکا فقط بلوف حمله میزند دوباره شروع کنیم به زدن حرفهای صد تا یک غاز نظیر تحریم ها کاغذ پاره است ؟
سنگی که تو چاه انداختید باعث شده مملکت به اینجا برسه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ناز نفست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
یادمون نرفته اون موقعی که ایشان میگفت اگر نفت رو تحریم کنند قیمت نفت میشود 200 دلار پس چی شد تمام تحلیل های ایشان از این جنس است براش که هزینه نداره بعدش که عکسش اتفاق افتاد خودشو میزنه به کوچه علی چپ .ایشان هیچ شناختی نسبت به دنیا و سیاستهای آن ندارد و فقط دنبال منافع حزبی وشخصی خود میباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
زیباکلام حالا وقتشه بیا پاسخ بده؛ البته منطقی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
چه موقع دکتر پاسخ بی منطق داده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
فرارو هیچ کسی رو به اندازه زیبا کلام دوست نداره 500 نظر دادم یه نصفشو منتشر میکردی چه توهینی کرده بودم خیلی خیلی بدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
این همه پاسخ بی منطق! دریغ از یک پاسخ مستدل به انتقاد های مطرح شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ای اهالی منطق !!! منطقتون ما را کشته .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
به خاطر همینه که در پپاسخ به دکتر همیشه اینقدر کم میارید که با بی ادبیجواب ایشان را میدهید یا با داد و بی داد یا حکم دادن علیه ایشان؟
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
مگه اون آقایی که به تحریمها میگفت کاغذ پاره حرفش منطقی بود که حالا ما بیایم حرف منطقی بزنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
هر توافقي يعني حتي اگر در مذاكره همة خواسته هاي ما را لحاظ كنند آنوقت اين توافق چرا بده برادر جان افراط جهت دار تا كجا و تا كي؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقاي شريعتمداري شما و همفکرانتان بايد به تاريخ پاسخ دهيد چرا با کشور اينگونه بازي کرديد شما که يک آشوب خياباني را بيش از پنج سال است در بوق کرديد و در آتش آن مي‌دميد حالا با بي تدبيري اين همه قطعنامه و تحريم هم براي کشور به لحاظ حقوقي درست کرديد بعد يک شبه ميخواهد همه آن بدتدبيري‌ها درمان شود اگر با دادن جان حقي از حقوق ملي و مذهبي ادا شود دريغ نميکنيم ولي شماها از تحريمهايي که خود بر کشور تحميل کرديد بيشتر به ستوه آمده‌ايد
هوشیار
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
جالب بود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اگر توافق نشود حسین شریعتمداری فاتحش خونده است.
میا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
شک نکن برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
نشود یا بشود؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اينا براي بقاي خودشون از خداشونه كه زودتر توافق صورت بگيره فقط يه خورده زرنگ خان تشريف دارن و دست پيش مي گيرن كه پس نيفتن
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقای شریعتمداری !!!
خسته نشدی آقا ؟ واقعا نمی بینی وضعیت کشورمون رو ؟ آقا به خدا شما معلوم نیست دوستی یا دشمن. این وضعیت معیشت. اون وضعیت بهداشت. اون وضعیت فساد اقتصادی و اخلاقی. اکثر اینها وقتی درست میشه که اقتصاد بهتری داشته باشیم. ما همین الان زیر فشار شدیدترین تحریمهای طول تاریخیم. آقا به خدا اگه اینا همه ی تحریم ها رو هم بردارن و هر چی الان شما میگی هم انجام بشه افرادی مثل شما باز یه بهونه دیگه می آرید. شما نمیخواید ایران پیشرفت کنه. اصلا میدونید ! شما از پیشرفت می ترسین. شما از بهبود معیشت می ترسین. دست بردارید متحجرین به اصطلاح مسلمون. شما قطعا یه کیسه ای دوختین و الان از سوراخ شدنش واهمه دارید وگر نه اینهمه گیر دادن به این بیچاره ها برای چیه. خداوکیلی توی این چندین سال دولتی به با کلاسی و مظلومیه آقای روحانی داشتیم ؟ اصلا به طور کل همچین دولتی نداشتیم. آقا دست بردار از این حرفها. شما رهبر ملت رو قبول نمی کنی. همش رهبر انقلاب از اینها توی تمام تریبون ها دفاع میکنه شما میای می کوبی. آقا این تذهبون ؟؟؟؟
فرارو جان حتما منتشر کن. ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
الهي فدات شم. ايول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
primary sanctions درسته دلواپس !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اگه قرار توافق بشه دوباره این مردم بی پناه ایران نتونن یک مسافرت داخلی برن وبچه های مردم همچنان بیکار وسوءتغذیه ای باقی بمونن وفساد وطلاق ورانت و .... در کشور ایران برقرار باشد ودر اینجور چیزها همچنان رکورد دار باشیم همون بهتره که توافقی نباشه وبجنگند با دنیا و....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اگر تحریمها برداشته نشود

یعنی توافق برای هیچ!!!

یعنی ادامه بدبختیها وسرکار گذاشتن ها!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
درست میشه . دلواپس نباش .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
خدا از ظریف نگذره انقدر تصور مردم رو نسبت به بعد از توافق بالا برده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
از ساعت 24 روز 4 آذر توافق می کنیم تا خوب باشه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
متن ضعیف جانبدارانه و عوامانه تنظیم شده و فقط خواسته اند یک اظهار وجودی بفرمایند.
بهداد
Australia
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
کیهان قشنگ تحلیل کره اما یه مشت ادمه احساسی اینجا که به روحانی رای دادن حالا اروم اروم داره ضایع میشن و فهمیدن از این مذاکرات چیزی در نمی یاد چون از اولم این مذاکرات به ضرر منافع ایران بود هی منفی میدن .منفی بدید جونتون .........با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقای روحانی با وعــــــــــده برداشــــــــــــته شــــــــدن تحریـمها رای مردم را کسب کرد ورییس جمهور شد و ظریف را راهی مذاکره با کدخدا کرد تا تحریمها را بردارد اما ظاهرا"کلیدش .............................!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
باز هم شاهد ادبیات دوستان هستیم. جوتون ... یعنی چی؟ مثه همون انقدر قطعنامه بدین تا قطعنامه دونتون پاره بشه است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
نگران بورسیه ها هستید یا واردات از چین !؟
علیرضا
Italy
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
شما بفرما از 8 سال مدیریت حاله نور چه چیزی دراومد؟ شاید چیزی که دراومده شما دیدین و ما ندیدیم خوب شفاف سازی کنید که ما هم بصیرت پیدا کنیم.
ناشناس
China
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
از نظر ایشون هر توافقی با هر کسی در هر جایی و هر زمانی بد است!! خدا رو شکر دولت مثل ایشون فکر نمی کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقای شریعت مداری ایران ما مردم عادی کوچه و بازار یا ایران شما؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
من نمیدانم اینقدر نگران توافق هستید چرا نگران اختلاس بیت المال نیستید چرا پیگیر پرونده های مربوط به این مسائل نیستید شما که سینه چاک دین هستید .......... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
جالبه. از نظر این آقا موضوع اصلی مذاکرات تحریمهاست و بقیه موضوعات مثل مسائل هسته ای در حاشیه قرار دارند!
خخخخخخخخخخخخخ..........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
وای بر ملت و حکومتی که بر پایه فکری همچین افرادی تصمیم گیری کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
حداقل 2 تا تحریم سریعا" باید برداشته شود:

1- تحریم بانک مرکزی

2- تحریم قروش نفت

بقیه تحریمها به حالت تعلیق باشد و به تدریج برداشته شود خیلی مهم نیست و قابل تحمل است اما این 2 مورد ضرورت دارد که بلافاصله برداشته شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
امثال شما آقای شريعتمداری ، خيلي وقته که از روی اين ملت مظلوم رد شدين ، و روح و جسم و اعتبارشون رو له کردين....زمانش شده که بکشين کنار
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
بابا دولت قبل ما رو کشوند گوشه رینگ تا ارزش پول ملی یک سوم کاهش پیدا کنه و صنعت کشور که هیچ دیگه توان فروش نفت هم نداشته باشیم که ار توش بابک زنجانی در اومد حالا شما چه بخواین چه نخواین یا باید بشیم کره شمالی یا اگه میخوایم نمیگم کره بشیم همون ایران 8 9 ساله پیش امتیاز بدیم اونم نه به ونزوالا به اتلاف قدرت های دنیا
بهداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آقای شریعتمداری یکدفعه بگو همه چیز حرام است خیال خودتو راحت کن ، اینقدر عذاب نکشی
موافق
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
درمَثَل آقای شریعتمداری، مردم همون کلاه و امثال ایشان عابر هستند.آقای ظریف کلاه را بپا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
هر کاری این دولت بکند از نظر آقای شریعتمداری که هایپر فتنه دارند مضموم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
از نظر ايشون بهتري سياست جنگ با امريكاست و لا غير!
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
الان بخندیم ؟؟ :))))
PILI
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اتفاقا" صهیونیستها هم اعتقاد دارند که هر نوع توافق با ایران بد است. این همسوئی و هم فکری روزنامه کیهان و صهیونیستها را چگونه باید توجیه کرد؟ اگر بخواهیم با استدلالهای کیهانی به این موضوع بپردازیم که واویلا. کیهان همیشه عادت داشته که مخالفینش را بدلیل همسوئی با نظرات صهیونیستها بشدت بکوبد ولی حالا خودش با صهیونیستها هم نطر شده . مبارک است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
بد نيست ... جيز است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
بدبختمون کردین بسه دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اتفاقا خیر وبرکت فراوانی برای ملت در این توافق است.زنده باد روحانی منتخب ملت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
من به اين حرفها كاري ندارم فقط مي گم خيلي حواسمان باشه كه ديگه مثل قاجار و ... باخت نديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
در زمان خاتمی غنی سازی اورانیوم فقط تعلیق شده رود یعنی تعطیلی موقت و لا غیر حالا که شما این اندازه غنی سازی کردید می دانید که در حال حاضر تولید شما بلید فقط درانبارهای مخصوص نگهدای. شود و ملت هزینه نگهدای این اورانیزوم را باید بپردازد تا زمان مصرف که معلوم نیست حداقل ۹ سال دیگر به بیشتر است کی خواهد رسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
در زمان خاتمی غنی سازی اورانیوم فقط تعلیق شده رود یعنی تعطیلی موقت و لا غیر حالا که شما این اندازه غنی سازی کردید می دانید که در حال حاضر تولید شما بلید فقط درانبارهای مخصوص نگهدای. شود و ملت هزینه نگهدای این اورانیزوم را باید بپردازد تا زمان مصرف که معلوم نیست حداقل ۹ سال دیگر به بیشتر است کی خواهد رسید
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
بعضی ها پیام انتخابات ریاست جمهوری را نگرفتن
تفکرات کیهان رو مردم ردش کردند بفهمین
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
حالا مثلا داخل این ۲هفته باقی مانده چه اتفاقی قرار هستش بیوفته که الان نیوفته!!؟
آقای شریعت مداری مخاطبین فرارو از نوع مخاطبین شما در کیهان نیستن،شعور سیاسی بالا دارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اقای شریعتمداری فرض کنید ایران صدها میلیون تن اورانیوم غنی شده داشته باشد در حال حاضر بجز چند کیلو میله سوخت برای راکتور تهران قادر به استفاده از اورانیوم غنی شده نیستیم و فقط باید هزینه نگهداری سخت ان را بپردازیم پس چرا برای کالایی که حدا اقل (با توجه به قرارداد با روسیه و مسئولیت تامین 10 ساله اورانیوم نیروگاه بوشهر ) تا 10 سال دیگر به ان نیازی نیست اینهمه هزینه دهیم چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
فرارو اگر پاسخ مستدل بدیم که منتشر نمیکنی چنانکه منتشر نکردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اولا خود ایران درتمام مراحل مذاکرات اصرار کرد این مذاکرات تنها برای مسائل هسته ای است پس چطور انتظار دارید بعد از توافق تمام تحریمهای هسته ای و غیر هسته ای حذف شود
دوما این تحریمهای هسته ای است که کمر مردم رو شکسته و گرنه بقیه تحریمها شما را آزرده کرده
سوما در خصوص بهتر بودن دموکراتها نسبت به جمهوریخواهان مطمئن باش ممکنه بیشتر تحریمها توسط دموکراتها وضع شده باشه ولی مطمئن باش اگر جمهوریخواهان بودند تا الان ایران با خاک یکسان شده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اول اینکه توافق به هر نحوی که باشد برای شما بد است حاج حسین خان. دوم اینکه یطوری حرف بزنید که اگر فردا روزی توافق شد و رهبری حمایت کرد نمونید که چی بگید!
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
آیا کیهانیان بدیلی جز جنگ برای عدم توافق می یابند ، اگر چنین است آن را به افکار عمومی بگذارند و منتظر انتخاب آن در مجلس بعدی باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
احمدي نژاد تحريم ها رو براي ملت ايجاد کرد حالا تيم مذاکره کننده ايران بايد بروند پيش هر کس و ناکسي زانو بزنن جون مادرتون تحريم ها رو لغو کنيد اي بر باعث بانيش لعنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
فرارو خواهش میکنم از مقاله هائی که توسط صهیونیستها منتشر میشه تو سایتت نگذار که روز و حال ما را خراب نکنی به خدا سالهای ساله که دیگه حتی در روزنامه فروشی حتی تیتر کیهان را هم نمیخونم چه برسه به مقاله این بابا،
خواهش میکنم والا دیگه سایتت را باز نمیکنم ها این چه معنی داره هی هر روز از این آقا مقاله بگذاری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
دقیقاً درست گفته اند، چون با توافق و گشایش راههای تجارت و کسب و کار راههای خوردن رانتهای کلان توسط افراد خاص! بسته می شود..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
برادر حسین میخواد هیچ توافقی تا سوم آذر صورت نگیره بعدش هم که جمهوری خواهها کنگره آمریکا رو دست می گیرند و به نوعی با برادر حسین همفکر و هم عقیده اند و اینبار اونها جلوی توافق رو می گیرند برای همین حسین اینقدر اصرار می کنه.

راستی برادر حسین بالاخره نمی خوای جواب سؤال دکتر زیبا کلام رو بدی؟!!!!
از اون یارانه هابی میلیاردی که بیشتر حق کیهان بهت دادن چه خبر؟
ناشناس
Japan
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
عدم توافق نیز از هر توافقی بدتر است
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
ای خدا پدر ومادر واجدادت رو رحمت کنه که گفتی هرآنچه باید رو... اینو اضافه کنم که کافیه یه اشتباه از یه کارمند جزئ در دولت روحانی انجام بشه اونوقت کشور رو به پرتگاه میبرند! حاجی میدونه جریان اون بزی رو که وقتی گوسفند بیچاره یه بار فقط از روی جوی آب پرید ودنبه اش بالا رفت وبزه داد زد که آهای ملت! دیدم ... دیدم ... غافل از اینکه بابا تو خودت سال دوازده ماه همه جات دیده میشده ومیشه! 8 سال کشور رو نابود کردند با رفقاشون و کاغذ پارره نامیدند حالا که عقلا جمع شدن درستش کنند منتظرند یکی از دستیارانشون از روی جوی بپره! حاجی! اینها عاقلند ودلسوز و هر گز از روی جوی نمیپرند انتحاری بلکه دورش میزنند وبدون هیاهو موفق میشن... ببین وتماشا کن که عقلا چه میکنند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
موضوع هسته ای نیست حمایت ایرا از مقاومته که اسرائیل را بیچاره کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
قربونت برم دلاور که حرف حقو زدی
هرچند بعضی ها خوششون نیاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
این شریعتمداری چه کاره ممکته. هر کی اومده سرکار ساز مخالف زده. اصلا معلوم نیست چی می خواد. طرف کی هست.
همشهري
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
رمان مينوشتيد حداقل تاحالا يه نوبل ادبي برده بوديد. مملكت داري وسياست خارجي با گرفتن كلاه عابر تو باد توسط راننده خطي اتوبوس همچين يه كوچولوها مديوني فكركني خيلي !!! فرق دارن باهم. نيست كه توسياست جهت رضاي خوش امده بنده و ايشان كسي دنبال كلاه كسي نميره اونم وقتي باد مياد! اينكه كه امريكا اعلام كرده تو حوزه مطروحه اختياري نداره كه خيلي خوبه كاش همه اين سنت را داشتند/ميدوني اقاي شريعتمداري هرچقدرهم كه امريكاي بدوشيطان رامحاكمه كنيم يادمون نره اون سنگي كه توچاه افتاده بايد دربياد بيرون سي واندي اوني بود كه شما خواستين خودتون فكرنميكنيد الان وقت تغييره ما ميتونيم ژاپن باشيم دوست ومستقل درروابط تجاري سياسي وقتي ازژاپن پرسيدبعد ازهيروشيما رابطه با امريكا چرا ميدونين كه گفتن وقتي رئيس جمهورامريكا با تلفن پاناسونيت ازروي ميزش صحبت ميكنه اقتدارژاپن مشخص ميشه ! چرا مااينگونه نباشيم!,واقعا چرا؟!
کیو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
فرارو ما رو از لیست سیاهت خارج کن ونطراتم را منتشرکن
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
خدارو شکر که امام خمینی تا پایان جنگ خودش زنده بود و بعد از جنگ درگذشت، و خدارو شکر که امثال شریعتمداری و پایداری چی ها، و مسوولان دارای همین طرز تفکر، اون زمان محلی از اعراب نداشتن وگرنه به نظرم هنوز داشتیم شهید میدادیم چون پذیرفتن آتش بس هم یعنی توافق با دشمن!!
ناشناس
Finland
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
يكباره اظهار بفرمايند ما نمي خواهييم توافقي صورت گيرد،قصه ساختن كه نمي خواهد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
خب معلومه دیگه وقتی مملکت ثبات پیدا کنه جایی نیست برای شما که نونتون فقط تو جنگ و دعوا و بی ثباتیه و فقط در اون شرایط می تونید فحاشی و هتاکی کنید و خودی نشون بدید. امثال شریعتمداری هنری جز فحاشی ندارند
هومن
Turkiye
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
جناب شريعتمداري! چطور هر منتقد دلسوزي به مجرد اين كه از وضعيت موجود چه از نظر وضعيت اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي انتقاد كنه، به طرفه‌العيني انگ سياه‌نمايي به حضرتشان مي‌چسبانيد ولي اين كار و افاضات جنابعالي سياه‌نمايي در مورد توافق هسته‌اي نيست؟! و كلا به يك سوال اساسي جواب دهيد: «چرا شما و همفكران‌تان اينقدر از توافق و نبود دشمني و عناد با كشورها خصوصا غرب، اين همه واهمه داريد؟!!!!!»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
مثلث جمهوري خواهان-نتانياهو-شريعت مداري مخالف توافق اند!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv