ترنج

توهین به رییس جمهور

۲۶ مطلب

  • تداوم بی حرمتی‌ها؛ علیه فعالان عرصه اجرایی کشور تنها توهین به روحانی نیست؛ بلکه توهین و ناامید ساختن ۲۴ میلیون ایرانی است که سه سال پیش وی را به عنوان نماینده اجرایی خود به پاستور فرستادند و حال با دیدن این میزان انتقادات از شخص وی اعتماد و امید خود را به تصمیمات نماینده خود از دست می‌دهند و دچار شبهه در ضرورت و میزان اثرگذاری رای خود می‌شوند.

  • اخراج سردبیر و مجری برنامه «زاویه» توسط مدیریت شبکه چهار تکذیب شد.

  • اعضای دولت از رسانه ملی انتظار دارند در شرایطی که دولت در جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن است، به جای یأس پراکنی، در کنار دولت و نظام بایستد.

  • تعدادی از وزرا قصد داشتند تا در اعتراض به رفتار صدا و سیما و توهین به رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت که رئیس صدا و سیما نیز در آن جلسه حضور داشت شرکت نکنند.

  • رئیس رسانه ملی با اشاره به اظهارات نسنجیده مهمان یکی از برنامه‌های زنده شبکه چهار گفت: اینجانب با ابراز تاسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم.

  • عباس عبدی نوشت: شاید مهمان برنامه می‌دانسته که برای برجسته و دیده شدن باید توهین کند، چون محتوای منطقی جذابی نمی‌توانسته ارایه کند. در واقع این کار در ادامه سیاست و دیپلماسی عمومی است که برخی از این افراد که منتسب به یک مجموعه خاص از اصولگرایان هستند در پیش گرفته‌اند. آنان یا توهین می‌کنند یا حرف‌های به غایت نابخردانه و عجیب می‌زنند تا در فضای عمومی زنده بمانند.

  • «محمدباقر نوبخت» گفت: سکوت مدیران رسانه‌ای که از بودجه دولتی ارتزاق می‌کند و عنوان «ملی» دارد؛ در برابر توهین از تریبون این رسانه به رئیس جمهور پذیرفتنی نیست.

  • روزنامه جوان وابسته به سپا پاسداران هم از موضع مشابه کیهان به ماجرا پرداخته است. این روزنامه معتقد است که پیش از صداوسیما باید روحانی عذر خواهی کند.

  • «توهین» به همه افراد محکوم است و نه‌فقط رئیس‌جمهور. از همین رو سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا دولت و حامیانش در برخورد با توهین‌کنندگان دوگانه رفتار می‌کنند؟ و اساساً چرا هنگامی‌که به منتقدان توهین می‌شد سکوت اختیار کرده بودند؟

  • روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رئیس مجلس وظیفه داشت هتک حرمت رئیس‌جمهور توسط یک نماینده سرشناس را محکوم کند و در مجلس تذکر بدهد، نه اینکه باز از رهبری هزینه نماید تا خطای مجلس تکرار نشود و تازه بگویند خیلی خوب پس دیگر اصلاً حرف نمی‌زنیم! این رویکرد کاملاً غیرمنطقی است.

تبلیغات