امامیکاشانی با یادآوری خاطرات شب ۱۴ خرداد و انتخاب آیتالله خامنهای به رهبری گفت: حدود دو ساعتی از رحلت امام گذشته بود که در آنجا درباره فردا صحبت شد. در همانجا بحث شورایی شدن رهبری مطرح شد. در مورد اعضای شورا هم بحث شد که آقای خامنهای هم یکی از گزینهها بود.
کریمیقدوسی در صفحه توئیترش نوشت که مجلس یازدهم باید درباره خروج از برجام اقدام کند. موضوعی که با واکنشهای مختلفی مواجه شد و این مسئله را پیش کشید که آیا مجلس چنین ظرفیت و اختیاری را داراست. سوالی که در گفتگو با دو فعال سیاسی مطرح شد. علی صوفی تصمیمگیری در این سطح را بر عهده رهبری دانست و گفت در واقعیت امر مجلس نمیتواند درباره این مسئله به صورت مستقل عمل کند. حسین کنعانیمقدم نیز شورای عالی امنیت ملی را عهدهدار این پرونده و زننده حرف اول و آخر نامید.
عضو مجلس خبرگان گفت: امام(ره) میدانست اگر بعد از ایشان، منتظری زمام امور را به دست گیرد همه چیز عوض میشود. این مطلب را یکی از نزدیکان منتظری قبل از مطرح شدن مسئلهی مهدی هاشمی به من گفت.
مهدی ترابی، هافبک تهاجمی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بابت خوشحالی بعد از گلم خیلی خوب فکر کرده بودم و برخی هجمهها و انتقادها به هیچ عنوان دلسردم نمیکند.
معتقدیم که ممکن است در دفتر آقا افرادی باشند و نظراتی داشته باشند که خیلی با نظرات آقا تطبیق نکند؛ به دلیل اینکه خیال میکنند نظراتشان طبق نظر آقاست و چنین نیست یا اینکه مصلحت را در چیزی میدانند که خودشان تشخیص میدهند (خنده)، اما این خیلی زیاد رخ نمیدهد.
مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی را چند بعدی معرفی کرد و توضیح داد: ایشان حتی در زندان کتاب تفسیر قرآن کریم را نوشت که مجموع آن 45 جلد شده است.
این فعال سیاسی اصلاحطلب میگوید: خیلی وقت است که از دستگاههای موازی صححبت میشود. مثلا در عرصه اطلاعات، یک نهاد در اختیار دولت و یک نهاد در اختیار سپاه است. گاهی اوقات پیش میآید که نیروی انتظامی هم در مسالهای دخالت میکند که تداخل به وجود میآید. این قبیل مسائل گاهی باعث میشود سوژهای از دست رفته و یا مورد حساس امنیتی به دلیل موازی کاری لو برود.