آغاز پروازهای فرودگاه کیش پس از ۴ ماه وقفه
مدیرعامل شرکت توسعه منطقه آزاد کیش گفت: برنامهریزیها بر این اساس است که پروازهای متوقفشده در مسیرهای مختلف به تدریج از سر گرفته شوند و روند جابهجایی مسافران به حالت عادی بازگردد.
عزتاله محمدی، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران از آغاز دوباره فعالیت فرودگاه بینالمللی کیش پس از یک دوره توقف خبر داد و گفت این وقفه، به دنبال حملات اخیر آمریکا و اسرائیل به کشور رخ داده بود، اما اکنون با ازسرگیری پروازها، فصل تازهای در فعالیت این فرودگاه آغاز شده است.
وی در مراسم استقبال از نخستین مسافران فرودگاه کیش اظهار کرد که در تمام روزهای پس از جنگ اخیر، نیروهای فرودگاهی به صورت شبانهروزی برای آمادهسازی زیرساختها و بازگشت سریع پروازها تلاش کردهاند.
او با اشاره به آماده بودن شرایط از هفتههای گذشته گفت: برنامهریزیها بر این اساس است که پروازهای متوقفشده در مسیرهای مختلف به تدریج از سر گرفته شوند و روند جابهجایی مسافران به حالت عادی بازگردد.
محمدی با تأکید بر نقش مهم حملونقل هوایی در رونق گردشگری کیش افزود: پیشبینی میشود با بازگشایی دوباره فرودگاه، استقبال گردشگران برای سفر به این جزیره افزایش یابد و باید شرایط لازم برای رشد ورود مسافران فراهم شود.
در همین حال، فرهاد یوسفینژادی ،سرپرست شرکت هواپیمایی کیشایر نیز از آمادگی کامل این شرکت برای ازسرگیری پروازهای داخلی خبر داد و اعلام کرد که با رفع محدودیتهای اخیر، پروازها به مقصد کیش به تدریج به وضعیت عادی بازمیگردند.
وی گفت: طبق برنامهریزی انجامشده، پروازهای روزانه به تهران، مشهد، اصفهان و شیراز برقرار شده و همچنین دو پرواز هفتگی به مقاصد تبریز، ساری، رشت، اهواز، کرمان و یزد نیز در برنامه قرار گرفته است.
او تأکید کرد که هدف اصلی، بازگشت کامل ظرفیت عملیاتی پروازهاست و پیشبینی میشود تا پایان ماه جاری، تعداد پروازها افزایش یابد تا خدماترسانی به مسافران بدون اختلال ادامه پیدا کند.