آتش در ارتفاعات کازرون مجدد شعلهور شد
البته هم اینک نیز بخش قابل توجهی از آتش مهار شده اما با توجه به وزش باد این امکان وجود دارد که شعله های سرکش باز فوران کند.
فرماندار شهرستان کازرون گفت: به رغم اینکه آتش سوزی ارتفاعات این شهرستان پس از ساعت ها تلاش بی وقفه مهار شده بود، اما شعله های این آتش دوباره به این منطقه بازگشت.
زین العابدین نیک مرام شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهرغم حضور مستمر و شبانهروزی نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان کازرون، قرقبانان، دهیاران، مرتعداران، نیروهای مردمی و پشتیبانی بخشدار جره و بالاده در عملیات اطفای حریق، به دلیل وزش باد شدید، صعبالعبور بودن منطقه و گستردگی حدود ۳۰۰ هکتاری عرصه دچار حریق، آتش پس از چندین مرحله مهار مجددا شعلهور شده و جنگلهای کهنسال و ارزشمند بلوط منطقه را تهدید میکند.
وی افزود: البته هم اینک نیز بخش قابل توجهی از آتش مهار شده اما با توجه به وزش باد این امکان وجود دارد که شعله های سرکش باز فوران کند.
او اظهار کرد: آنجا که دسترسی به کانونهای آتشسوزی مستلزم بیش از چهار ساعت کوهنوردی در مسیرهای سخت و کوهستانی است، از تمامی نیروهای مردمی، بهویژه تیمهای کوهنوردی، فعالان محیط زیست، جوانان توانمند و افراد بومی آشنا به منطقه درخواست میشود در این شرایط حساس برای کمک به مهار آتش و جلوگیری از بروز فاجعه زیستمحیطی گسترده، به یاری نیروهای عملیاتی بشتابند.
فرماندار کازورن افزود: علاقهمندان و داوطلبان برای هماهنگی حضور و دریافت اطلاعات لازم می توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۱۷۷۲۱۰۶۱۲ اقدام کنند.