ترنج موبایل
کد خبر: ۹۸۱۷۱۶

رایزنی رئیس جمهور لبنان با مقامات آمریکایی و قطری

رایزنی رئیس جمهور لبنان با مقامات آمریکایی و قطری

جوزف عون در گفتگوی تلفنی با مقامات آمریکایی و قطری بر حفظ آتش‌بس تأکید کرد.

فرارو- دفتر ریاست‌جمهوری لبنان روز دوشنبه از گفت‌وگوی تلفنی جوزف عون، رئیس‌جمهور این کشور، با جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، درباره آخرین تحولات مربوط به آتش‌بس و تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌های نظامی خبر داد. 

به گزارش فرارو به نقل از الشرق الاوسط، بر اساس بیانیه منتشرشده از سوی ریاست‌جمهوری لبنان، این تماس با محوریت بررسی راهکارهای حفظ آتش‌بس و جلوگیری از تشدید اقدامات نظامی اسرائیل انجام شده است. 

در این بیانیه آمده است که جارد کوشنر، نماینده کاخ سفید، و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، نیز در این گفت‌وگو حضور داشته‌اند. 

دفتر ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد که طرفین در جریان این رایزنی درباره اقدامات لازم برای تثبیت آتش‌بس گفت‌وگو کرده‌اند. همچنین «تلاش‌های لازم برای تثبیت آتش‌بس و امکان تشکیل کمیته‌ای اختصاص یافته به این موضوع» از دیگر محورهای مورد بحث در این تماس تلفنی بوده است. 

این گفت‌وگو در شرایطی انجام شده که تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و تثبیت وضعیت امنیتی لبنان ادامه دارد و رایزنی‌ها میان بازیگران اصلی پرونده لبنان وارد مرحله تازه‌ای شده است.

ارسال نظرات
خط داغ