انتقاد تند از رسانههای اصولگرا/ با برداشت غلط از پیام رهبری، به رئیس جمهور حمله میکنند
جفاست که عدهای از سر هر قصد و نیّتی، با نادیده گرفتن تلاش دولت و بهویژه رئیس جمهور، او را متّهم به سازشکاری و عافیتطلبی و مقابله با جریان انقلابی کنند.
روزنامه اطلاعات در یادداشتی به نقش دولت در طول جنگ چهل روزه پرداخت. در بخشی از این یادداشت آمده است: «در طول قریب به چهار ماه جنگ، زنجیره تأمین و توزیع کالا و خدمت با وجود بمباران های ویرانگر و حمله به زیرساخت های حیاتی، پایدار ماند و زندگی روزمره مردم مختل نشد.
جفاست که عدهای از سر هر قصد و نیّتی، با نادیده گرفتن تلاش دولت و بهویژه رئیس جمهور، او را متّهم به سازشکاری و عافیتطلبی و مقابله با جریان انقلابی کنند.
انگاره اینکه او بر رهبری فشاری آورده و چیزی را بر ایشان تحمیل کرده است، هم نامرادی در حق او و هم نوعی وهن مقام رهبری است که نه اهل سازش است و نه سفارش.
نیّت خوانیها و برداشتهای اشتباه برخی از پیام اخیر ایشان در موافقت با مذاکرات نباید محملی برای حمله به رئیس جمهور یا تیم مذاکره قرار گیرد.
با توجه به تسلط واژگانی رهبر انقلاب و انتخاب دقیق کلمات و احترام به ساختارهای موجود قانونی، چنین اتهامی محلی از اعراب ندارد و نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد.
سخن به معنای تأیید تمام عملکرد دولت در همه زمینهها نیست و در مورد ضرورت کنترل بازارها و ترمز قیمتها میتوان به تفصیل بحث و نقد کرد.
اما نباید تلاش و مجاهده و همراهی دولت در میانه این جنگ ترکیبی و سخت که کیان نظام و ایران را هدف گرفته بود نادیده گرفته شود. خوشبختانه این جنگ به هسته سخت ایران مقاوم و متحد و سرفراز خورد و شکست خورد.»