bato-adv
کد خبر: ۴۸۲۳۰۰
حسن روحانی در جلسه هیات دولت

اگر یک رفراندوم گذاشته شود، تمام دعوا‌ها حل می‌شود

اگر یک رفراندوم گذاشته شود، تمام دعوا‌ها حل می‌شود
ما مثل سوییس نیستیم که مردم ۱۰۰ هزار امضا کنند و دولت مجبور باشد که رفراندوم برگزار کند. قانون اساسی به ما گفته در مسائل مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یعنی ۴ موضوع را ذکر کرده که اگر یک مسئله بسیار مهمی وجود داشت آن وقت قانونگذاری از طریق همه پرسی باشد چهار تا سوال اساسی در این ۴ مسئله وجود دارد که می‌شود آن را ۸ مسئله هم کرد. اگر یک رفراندوم گذاشته شود که و این ۴ مسئله نوشته شود تمام دعوا‌ها و مشکلات جناحی و حزبی خیلی راحت حل می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

فرارو- رئیس جمهور از ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی به عنوان یکی از افتخارات مهم نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و معماری معمار کبیر انقلاب اسلامی نام برد و گفت: تفسیر ۱۲ فروردین یعنی اینکه میزان رای ملت است.

حسن روحانی روز چهارشنبه و در آستانه ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی طی سخنانی در جلسه هیات دولت، از جمهوریت، اسلامیت و ایران به عنوان سه پایه و رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی نام برد و افزود: این سه در کنار یکدیگر جمهوری اسلامی ایران را می‌سازند.

گزیده سخنان روحانی را به نقل از ایرنا در ادامه می‌خوانیم: 

  •  ۱۲ فروردین و حضور مردم در پای صندوق‌های رای ۴۷ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رای به نظام جمهوری اسلامی، نشان داد که اداره کشور ایران در اختیار مردم است و این مردم هستند که بالاترین مقام‌های کشور و مدیریت کشور را با رای خود برمی گزینند و انتخاب می‌کنند.
  • همه حرکت‌های انقلابی در کشور برای این بوده که مردم بتوانند انتخاب کنند و کسی به مردم رای و چیزی را تحمیل نکند،  خدای نکرده اگر انتخاباتی داشته باشیم که مشارکت حداکثری در آن نباشد ضربه بسیار بزرگی به راه و روشی زده ایم که در۱۲ فروردین انتخاب کردیم.
  • انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و تا مشارکت در انتخابات و صندوق رای هست، نظام جمهوری اسلامی با همین قدرت و شکوه خواهد بود.
  • اگر روزی انتخابات از نظر مردم بیفتد که ان‌شاءالله هیچوقت به چنین روزی نرسیم، به معنای پایان تمام حرکت‌ها و انقلاب‌ها در کشور است.
  • همه باید منافع ملی کشور را مد نظر قرار دهیم، راه حل مشکلات پیچیده در این کشور را فقط اصل ۵۹ قانون اساسی برشمرد و  ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی که به آن افتخار می‌کنیم، یک همه پرسی و رفراندوم است.
  • البته ما مثل سوییس نیستیم که مردم ۱۰۰ هزار امضا کنند و دولت مجبور باشد که رفراندوم برگزار کند. قانون اساسی به ما گفته در مسائل مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یعنی ۴ موضوع را ذکر کرده که اگر یک مسئله بسیار مهمی وجود داشت آن وقت قانونگذاری از طریق همه پرسی باشد چهار تا سوال اساسی در این ۴ مسئله وجود دارد که می‌شود آن را ۸ مسئله هم کرد. اگر یک رفراندوم گذاشته شود که و این ۴ مسئله نوشته شود تمام دعوا‌ها و مشکلات جناحی و حزبی خیلی راحت حل می‌شود.
  • امروز اداره کشور در اختیار مردم است و این مردم هستند که بالاترین مقام‌ها و مدیریت کشور را با آرای خودشان برمی‌گزینند، تمام انقلاب‌ها در ایران از زمان میرزای شیرازی بزرگ در این ۱۵۰، ۱۶۰ سال اخیر برای این بود که مردم بتوانند انتخاب کنند و کسی رای و نظری را به مردم تحمیل نکند؛ بنابراین ۱۲ فروردین روز بسیار مهمی در مردم سالاری اسلامی در کشورمان است.
  •  ۱۲ فروردین به عنوان نماد انتخابات و تعیین کننده بودن رای مردم در نظام جمهوری اسلامی یک روز نیست بلکه یک فرهنگ، یک راه و مسیر برای حل معضلات پیچیده و اساسی در کشور است. ان شاءالله بتوانیم پیرو این راه باشیم و آن را ادامه دهیم.
  • اولین مساله‌ای که در ۴ ماهه باقیمانده از عمر دولت پیش‌روی ماست برگزاری یک انتخابات باشکوه و پرشور است و همه باید تلاش کنیم یک انتخابات پرشور برگزار شود، به گونه‌ای که همه مردم احساس کنند یک نماینده‌ای در انتخابات دارند. از هر تفکری یک کاندیدا در انتخابات حضور داشته باشد تا مردم تشویق شوند پای صندوق آرا بیایند و زحمت ایستادن پای صندوق را به عنوان عبادت تلقی کنند.
  • نباید از انتخاب مردم بترسیم، هر چه مردم انتخاب کنند، مبارک است. باید این را قبول کنیم و اگر این را در مغزمان بگنجانیم منتخب مردم هر که باشد و از هر جناح و طرز تفکری که باشد برای ما مبارک است. ما نیازمندیم و البته همیشه نیاز داشتیم که ۱۲ فروردین را تکرار کنیم.
  • همه در عرصه مقابله با کرونا به میدان آمدند و تلاش فوق‌العاده‌ای داشتند که صمیمانه از همه به ویژه کادر درمان تشکر می‌کنم.
  • در اوایل شیوع کرونا حتی در تامین ماسک و الکل مشکل داشتیم، اما تولیدکنندگان و بخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان کشور هر چه نیاز داشتیم ساختند و امروز نیز در حال تلاش برای به ثمر رساندن واکسن‌های داخلی هستند. خیلی امیدواریم تا اول تابستان بتوانیم از واکسن داخلی هم استفاده کنیم.
  • مساله مهم دیگر پیش روی دولت دوازدهم در ۴ ماه آینده مسأله تحریم است. اخیرا یک نگرانی در این رابطه پیدا کرده‌ام، تا امروز مقصر ۱۰۰ درصد داستان تحریم، آمریکا بود. هیچ کس نمی‌تواند تردید کند. در دوره ترامپ آن‌ها بر خلاف انسانیت تحریم کردند و حتی دیروز شنیدیم که در موضوع واردات مرغ، ایران را تحریم کردند که این نهایت خباثت بود و دیگر خبیث‌تر از آن دولت آمریکا در تاریخ نمی‌توانید پیدا کنید.
  • دولت جدید آمریکا تغییر شیوه داده است، اگر حواس‌مان جمع نباشد، ممکن است این‌ها با تبلیغات و به تدریج به مردم ما بگویند که ما آماده مذاکره هستیم و این ایران است که امروز و فردا می‌کند. نباید بگذاریم این بهانه دست مردم و افکار عمومی بیافتد.
  • البته دولت جدید آمریکا تا حالا هیچ اقدام جدی عملی انجام نداده است. یکسری حرف‌ها زده است، منتها در عمل چیزی نمی‌بینیم باز هم همان تحریم و فشار است. ما به آن‌ها گفتیم اگر قبول دارید ترامپ تروریست بوده، که همه حرف‌هایتان باطل است و بی‌ربط حرف می‌زنید. اگر قبول دارید این آدم تروریست بوده پس یک ثانیه نمی‌توانید عمل تروریستی را ادامه دهید.
  • راه مقابله با این نگرانی فعال شدن ماست، باید بیش از این فعال شویم. روزانه باید دنبال مذاکره و رفع تحریم باشیم. همانطور که رهبری فرمودند ما عجله نداریم. ۲ ماه هم گذشته است، ولی الان کسی ما را متهم به عجله نمی‌کند. روز اول اسفند اگر می‌رفتیم ممکن بود بگویند چرا عجله؟ اما دیگر در فروردین عجله تمام شد و بعد از این دیگر گذر زمان بدون رفع تحریم‌ها فرصت‌سوزی است.
  • آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که بازگشت آن‌ها به تعهدات‌شان و رفع تحریم‌ها ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز دارد. بازگشت آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان و رفع تحریم‌ها با یک فرمان و در یک ساعت قابل انجام است. این موضوع فقط نیاز به اراده دارد و اگر اراده جدی باشد، آمریکا هم می‌تواند در یک روز به کل تعهداتش برگردد و ما هم می‌توانیم به کل تعهدات‌مان برگردیم. با شعار و مصاحبه کار درست نمی‌شود، آمریکایی‌ها باید در مقام عمل و با همه توان به میدان بیایند.
  • در تمام این ۴ ماه در هر لحظه و هر ساعت برای رفع تحریم‌ها و بازگشت به تعهدات آماده‌ایم و این را وظیفه خودمان می‌دانیم که تحریم برداشته شود و یک روز تأخیر را در این جهت جایز نمی‌دانیم، بلکه خلاف شرع و قانون و قانون اساسی و نظر مردم می‌دانیم. مجری دولت است و دولت هم آماده است برای اینکه این اقدام بزرگ را انجام دهد.
برچسب ها: حسن روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
اگر رفراندوم گذاشته شود که تو و امثال تو جایی در این خاک ندارند.
ناشناس
United States of America
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اونا از رفراندوم می ترسن! چرا؟ چون نتیجه اش رو از قبل می دونن!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
وقتي همه ي فاميل ورفيقهاي قديمي دركنارهم باجديت وازجان ودل به مردم ايران زمين خدمت ميكنيدومااين خدمت جانانه رادرصف مرغ وروغن حس ميكنيم رفراندوم به چه دردي ميخوره.!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
میخواد بعد از ریاست جمهوریش برای خودش اعتبار سیاسی درست کنه بگه من قبلا گفتم ولی گوش شنوایی نبود !! خودش میدونه چنین چیزی هیچ وقت عملی نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
حسن آقا، چطوره کلا هر روز و در باره همه چیز رفراندم برگزار کنیم، خیلی هم خوش می گذره، همه توی صف رفراندم زندگی می کنیم. چطوره؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳۴
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ایشان هشت سال است که این مسئله را عنوان کرده اند ولی در عمل هیچ کاری انجام ندادند و تنها صحبت کرده اند در این مورد .
الان هم دیگر دیگر زمان ریاست جمهوری ایشان روبه پایان است و فکر نمیکنم که زمانی برای این کار داشته باشند و در عرض 2 ماه عملا نمیتوان هیچ کاری کرد و فقط این صحبتها وعده است .
ایشان 8 سال وقت داشتند برای به عمل رساندن صحبتها و وعده هایشان .
ناشناس
India
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
حسن فقط حرف میزنه ، از وقتی برای برادرش پرونده درست کردن جا زده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
بدونیم که روحانی به هر طرف مسیر کج کنه اون راه ، راه بدبختی ملته!!
ناشناس
Germany
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
در قالب همین نظام میشه با رفراندوم های زیر حداقل 90درصد مشکلات حل بشه:
رهبری شورایی و 3نفره
هسته ای
نظارت استصوابی
رابطه با آمریکا و گشایش سفارت
حجاب اجباری
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
رفراندوم هم شده مضحکه!!!
محبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
صد البته که رفراندوم خیلی خوبه
همانطور که بنیانگذار نظام قائل به این بودند که پدران ما حق تعیین سرنوشت مارا ندارن
اگر فقط همین یه حرکتو از روحانی عملا ببینیم تمام نکرده هاش وخلف وعده هاش نه تنها بخشیده میشه
بلکه خودش تبدیل به یک قهرمان ملی خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
محبی جان دس وار قهرمان ملی رفراندوم خیلی مطمئن حرف می زنید مثل اون زمان که ریختید تو خیابون رقصیدید برعکس نظرت شد نگید تقلبه سطل اسغالو بانکو بچه ی مردمو اتیش بزنید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
باید هرسال در 12 فروردین رفراندوم برگزار بشه نه اینکه 43 سال پیش انجام بشه و دیگه نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
آخه کجای دنیا هر سال دارن رفراندوم برگزار میکنن؟!!! امتحان نهاییه مگه؟!! شیرین عقل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
والا دیگه مستاجرام سالی یبار خونه عوض نمی کنن
حسین
Netherlands
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
ناشناس 15:42

10 شال یه بار خوبه؟
مثلا تو عقل داری که رفراندوم 42 سال یکبار رو تایید میکنی؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
خودکرده را تدبیر نیست!
رییس دولتی که دارای رکورد رانتها، گرانیها و نارضایتی اقتصادی منجر به کاهش مشارکت مردم در انتخاباتها است باید الان پاسخگو باشد نه شاکی و ناصی!

#دولت_دوم_اصلاحات
#رکورد_نارضایتی_عمومی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
رکوردهای دولت پاک دستتان و حامیان حکومتی را فراموش کرده‌ای؟!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
اون اگر وقتی بهش میرسن که خیلی دیر شده و همه چی از دست رفته !
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
چندین بارازمردم حرف زدی کدام مردم ؟الان مردم اکثراخواهان شفاف سازی قرا دادباچین هستن این گوی واین میدان،امادرباره رفراندوم موافقم درباره خیلی مسائل بایدانجام بشه۰ مثل مذاکره باامریکایادخالت درکشورهای منطقه
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
چرا اونوقت که برجام امضا شد خودتون را پاره پاره نکردید برای متن برجام...
چند سال پیش هم خیلی ها میخواستن متن برجام را ببینند چرا اونوقت سااااااکت شده بودید؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
از کدوم مردم حرف می زنی چطور مذاکره با چین شفاف سازی شه اما بعد این همه افتضاح مردم خواهان رابطه با امریکان اینقد حقیر اینقدر گدا
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
رفراندوم برگزار شد و نتیجه آن هم مشخص شد.
ولی رو که نیست
سنگ پای قزوینه
رئیس مجلس با چند درصد آرای کل واجدین شرایط تهرانی تو مجلسه؟ وجدان درد نمی گیره؟ رفراندوم قراره چطوری باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
تو اوایل کرونا که مردم خیلی می ترسیدن اتفاقا مشارکت عالی بود می ترسم رفراندوم بشه نظرات برعککستون شه برزین تو خیابون اخه زنده باد مخالف منتون بالاس
نام
Germany
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ما امت خداجوی و شهیدپرور ایران هرساله با شرکت در راهپیمایی باشکوه ۲۲بهمن و راهپیمایی روز جهانی قدس و انتخابات های مختلف که در کشور داریم به مثل شرکت در رفراندوم با آرمانهای والای امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت میکنیم و سیاست های داخلی و خارجی نظام مقدس و الهی جمهوری اسلامی را تایید کرده و میکنیم و خواهیم کرد.حرف زدن از رفراندوم خواسته دشمنان اسلام و قرآن و پیامبر هست تا بین امت اختلاف بیندازند ما هیچ زمانی اجازه برگزاری رفراندوم مثل غربی ها را نمی دهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
از آلبانی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
لطفا از طرف بقیه حرف نزن
اگر واقعا راهپیمایی همان رفراندم است یکبار رفراندم برگزار گردد
نام حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
شرم بر تو یه روز حساب پس میدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
همان امام راحل هم فرمودند پدران ما حق نداشتند برایمان تعیین سرنوشت کنند
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
امام علی که امام علیه با همون رفراندم اعراب به قدرت رسید . اون روشی که تو می گی روش معاویه بود.
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
شعر نگو ، شرکت در راهپیمایی مثل برگزاری رفراندوم نیست ، با منطق خودت پس بجای خوردن مربا هم ، فقط نانت را به شیشه اش بمال و بخور ببین مشابه خوردن خود مرباست یا نه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
نه تو از البانی
نام
Germany
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
خودت می دانی مردم رفراندوم در مورد چه موضوع می خواهند. موضوع حزب و جناح نیست اخوی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
با مذاکره کردن هم تحریم خواهد ماند عزیز دل برادر ....
نام
Germany
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
حاکمیت با سیاست هایش مردم را سمت سال 88 سوق می دهد. لجبازی را کنار گذاشته و در قدم اول دست از نابودی اسرائیل بکشید. در گام دوم اداره امور کشور را به نخبگان ملت بگذارید. این مجلس نماینده اکثریت نیست و خیلی خیلی ضعیف است
ناتانیاهو
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
گل گفتی فرزند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
دیگه خیلی خیلی تابلویی حسابی سوزوندتون مجلسااا ینیییی ببین اسرایئل نوزده سال بعد وجود نخواهد خودتو بکشی خودتو نکشی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
شما دین را هم به سخره گرفتید ! صف ایستادن و رای دادن به روحانی و احمدی نژاد عبادته ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
مذاکره با امریکا عبادته
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
اگر همون ایکاش است که مردم را باهاش سر کار گذاشتید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
رفراندوم برگزار کنید مردم همه صف می بندن .....
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
با وضعیت کنونی و نظارت استصوابی رأی بی رأی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
فردا نیای بگی دولت منتخب همه مردم نیس خودت نیومدیا زورت نگیره فردا روزی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
مشکل اینه تو این مواقع مردم عقل ندارن از نظر اینا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
همه پرسی سال 68 که در سکوت خبری برگزار شد معیار اصلی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
سکوت خبری؟؟؟؟
نام
United States of America
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
شما هی بگو رفراندوم. مگه کسی گوش میده؟ میگن مردم حرفشون رو سال ۵۸ زدن و دیگه بسه:)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
باخ اسلام جزو این مملکته چشت نره به دورو وریات اسلام تا ایران هست باهاشه شتر در خواب بیند پنبه دانه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
دعوای اصلی سر بی کفایتی دولت جنابعالی ایست. قبل از رفراندوم اصلی باید از مردم بپرسیم به بینیم این دولت بی کفایت مشروعیت لازم را داره یا خیر.فکر نمیکنم حتی زن و بچه روحانی به ایشان رای اعتماد بدن. مگید نه نظر سنجی کنیید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
نه معلوم الحال
دعوای اصلی کارشکنی و چوب لا چرخ گذاشتن دار و دسته شماس
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
دهانت را تکان تکان ندهی سنگین تری.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
رفرداندوم بگزارید. آخرین رفراندوم کشو سال 68 بود که در آن سرنوشت کشور حتی بیشتر از رفراندوم اول تغییر کرد. در آن رفراندوم نزدیک به نصف جمعیت مردم شرکت کردند. الان چرا با گذشت این همه سال و در حالیکه جمعیت ایران و خواسته ها تغییر کرده باید با نظرات مردم در 40 سال گذشته زندگی کنیم؟
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
من و دائی بزرگه م در کل خُلیم ، به خاطر همینم با هم اختلاف پیدا کردیم . من تو چن تا رشته درس خوندم ، اونم نقاش و ریاضی دان و روانشناس و ادیب و موزیسین و سینماگر و مهندس معماره . تازه عرفانم درس میده !!! سالِ پنجاه و هشت من یازده ساله بودم ، دائیم چن سال بزرگتر !! دایی من دوتا شناسنامه داشت که یکیش المثنی بود . به جمهوری اسلامی تو دوتا صندوق دو تا رأی "آری" دادیم . یکیش مال خودش بود ، یکیشم از طرف من که خواهرزاده ش بودم و به سن قانونی نرسیده بودم !!!! از سیزده فروردین پنجاه و هشت داره فحش میده ، میگه من رأی نمیدم دیگه !!!!! حسن آقا که اهل رفراندومی ! بعد چهل و دو سال کاری کردین که من و دائیم تو یه چیز توافق کنیم !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
شما امین میرزایی اصل هستی یا تقلبی؟ ناصر خان شما تعیین کن،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
می شه ادرس بدین بیایم مصاحبه شما مخبه اید با این اوصاف
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
ایشان خودامین میزایی اصله وحرفهاش ناب
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
بس کن جمع کن برو
نام
United States of America
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
فرعون حاضر بود مردم بکشه مردم زیر ظلمش باشند همیشه در راس امور بر مردم حکومت زوری کنه دنیاییش آباد پادشاهی کنه اما آخرت را نداشته باشه مردم فراعنه را نمیخواستند البته که این کار شیطان که دنیا را برای انسان زیبا جلوه میدهند قرآن بخوانید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
در شرایطی که رسانه های دشمن روی افکار مردم سوار هستند و حق و باطل رو با هم قاطی میکنند رفراندوم یعنی عوام فریبی به نفع دشمن. بر فرض هم باید اول مباحث عالمانه مطرح بشه و حق از باطل مشخص بشه تا مردم درست تصمیم بگیرن تا دوباره یکی مثل تو با رای بخشی از مردم به جون این کشور نیفته!
تامام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
عمراااا اگه گذاشته بشه خودتم میدونی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
حاضری بقای خودت را به رفراندوم بگذاری؟
Nima
Canada
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
فرارو جان جدت سانسور نکن، سانسور می کنید بعد باید یا تحریم باشید یا در خیابان کشته دهید.
رییس جمهور درست می گوید ما کلا چند مساله اساسی داریم بجای جنگ و درگیری و انقلاب و کشته شدن تعداد زیادی در آبان ۹۸ این ها به رفراندوم بگذاریم.
اول برقراری رابطه دوستانه با امریکا
دوم برقراری رابطه عادی نه دوستانه با اسراییل
سوم انتخابی شدن مناسک شریعت مثل حجاب، نماز، روزه و ... کسی اعتقاد دارد عمل کند کسی اعتقاد ندارد آبجو می خورد.
چهارم امکان فعالیت سیاسی احزاب آزاد، ملی گرا، چپ، اسلامی
پنجم داشتن تلوزیون و رسانه آزاد برای فعالیت سیاسی و سرگرمی
ششم انتقال اداره کل نهادهای اقتصادی و نظامی به رییس جمهور
هفتم ادغام ارتش سپاه و تعیین فرماندهان توسط رییس جمهور.
هشتم حذف ریاست قوه قضاییه و تعیین اعضای دیوان عالی کشور توسط رییس جمهور ( شبیه امریکا و کانادا)
نهم حذف شورای نگهبان و نهادهای بالا دستی مجلس مثل تشخیص مصلحت نظام.
دهم دموکراتیک شدن نهادهای سیاسی کشور.
این ده تا مسائل اصلی سیاسی ما هستند مردم انتخاب می کنند که به چه نحوی کشور اداره شود.
تمام قدرت به رییس جمهور و مجلس واگذار می شود و رییس جمهور هر ۴ سال یکبار انتخاب می شود ولایت فقیه حذف می شود و رهبری نهاد مذهبی سمبلیک خواهد بود مثل ملکه انگلستان سالیانه یک بودجه فرهنگی خوبی هم بخاطر مسائل مذهبی در اختیارش قرار می گیرد.
این نیاز جامعه ایران است.
حرف های دکتری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
فرارو فک کنم پیه دادگاه رسانه رو به تنت مالیدی با نشر پیام نیما !؟
خواهش می کنیم قبل از بروز انقلابی دیگر ساختارها را اصلاح بفرمایید. ایدوئولوژی شما بدرد کشور داری نمی خورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
یهو بگو کل نظام تغییر کنه دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
نیما جان نوشته ای
"دوم برقراری رابطه عادی نه دوستانه با اسراییل
سوم انتخابی شدن مناسک شریعت مثل حجاب، نماز، روزه و ... کسی اعتقاد دارد عمل کند کسی اعتقاد ندارد آبجو می خورد."
کسی که اعتقاد ندارد میشه عرق بخوره یا حتما موظفه آبجو بخوره؟
رابطه با اسراییل میشه غیر عادی باشه، مثلا بجای اینک ما سفیر براش بفرستیم اسراییل برای ما رییس جمهور بفرسته؟ بلاخره انتخاب حق ما است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
دقیقا کجا زندگی می کنی دقیا کجایی عزیزم کجایی؟؟ چرا فک می کنی برای مردم رابطه با امریکا و اسرایئل اینقد مهمه ؟چرا فم می کنی مردم از ولیه فقیه دست می کشن چرا فک می کنی ؟همه مردم نصف تهران به بالان ؟نه نه دی یه رفراندوم بود که زدیم تو دهن همتون
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
طبق معمول مااینجامیزنیم توسروکله هم واونایی که همه میشناسن باهم قهوه میخورن وبه مامیخندن
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
ناشناس۷:۵۹شماازکجامیدونی برای مردم مهم نیست این چیزها
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ان شاالله 28خرداد رفراندومی برگزار شود که کشور از دوستان شما پاک شود
سلمون
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
آقای محترم جناب رییس جمهور شما مسئول اجرای قانون اساسی هستی،باید گذاشته بشه ینی چی،خب بذار،اگه نمیترسیدی انقد به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی که الان هست و قبلا نبود،شما میتونستی انسان تاثیرگذاری تو تاریخ ایران باشی
حیف از فرصتی که سوزوندی آقای رییس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
سلام
دوست عزیز، شرایط برگزاری رفراندوم که به دستور رییس جمهور نیست
شما برو شرط برگزاری رفراندوم را در قانون اساسی بخون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
فرمان همه پرسی با رهبره
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
بهتر نیست بجای صف رای رفراندم صف های مرغ را اقای روحانی تدبیر نمایند چون با توجه به صحبت امروز ایشان اگر خبر نگار خارجی ایران بیاید متوجه رفراندم مرغ میشود
ناشناس
Azerbaijan
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
پیشنهاد میکنم اولین رفراندوم این باشد که با دامه کار اقای روحانی موافق هستید یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
رفراندوم رو برای مجلس اقلیت گذاشتیم سایبری
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
بسیار عالی مثلا رفراندوم می گذاشتید موافق گرانی بنزین یک شبه بودید ؟ چرا رییس جمهور عزیز آن وقت لال بودی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
جمعه خبردار شد
مهدی
Netherlands
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
پیام زیر قابل چاپ است؟
ببوووقققق
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
هفت خط ، شما شجاعت به نمایش گذاشتن نظر واقعی ملت حتی تو این سایت وابسته ( فرارو) رو هم ندارید حالا دم از رفراندوم عمومی میزنید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
رئیس جمهور عزیز شما بگو ، کی قبول و باور داره
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
شعارهای آخر ریاست جمهوری .شما در این 8سال. چه اقدامی کردی؟
بیگ مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
چی میشه گفت؟
شما به فکر دعواهای جناحیتون، ملت به فکر جیب خالیشون...
جلیل
France
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
شما اول روشن کن که دقیقا" در چه موضوعی باید رفراندوم برگزار بشه تا همه بدانند .
به نظر بنده روحانی بدنبال انداختن تیر آخر خود است . کارنامه سیاه اندر سیاه او در این هشت سال نشان از آن دارد که خوف از پاسخگویی باعث به هم ریز شدن شعائر او شده است .

قانون اساسی گفته اگر در هر یک از زمینه های فرهنگی . سیاسی . اقتصادی و اجتماعی به مشکل و مانع رسیدید و حل نشد با رفراندوم حل شود .
حالا روحانی با عمده گویی به نظر بنده سعی در ایجاد فضایی التهابی در کشور را دارد تا نگاهها از واقعیات دور بماند . همان کاری که در تمام این سالها بصورت زیر پوستی انجام میداد . یعنی آنقدر مصیبت و فقر بر سر مردم ریختن . آنقدر چوب لای چرخ اقتصادی گذاشتن . آنقدر مسائل ریز و درشت ساختن . آنقدر رانت و فساد و ...پرونده های بزرگ و کوچک بر سر دستگاه قضایی ریختن . که آنقدر همه درگیر غم و گرسنگی و فقر و فحشاء و جنگ سیاسی باشند که هیچکس نتواند پیدا کند پرتقال فروش را .

اما خوشبختانه هم تجربه عوام زیاد شده و هم پرتقال فروش انگشت نما .
ایشان فقط میتواند با این گونه التهاب افکنی روی امنیت کشور نرخ دلار ارباب را بالا نگه دارد و پول ملی را خرد کند که البته زنگ حساب نزدیک است .
نام
Canada
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
آقای روحانی تلاش میکنه که شاید بتونه با توسل به شعار های اوایل انقلاب و آنچه که انقلاب وعده هایی را داده بود مثل رفراندوم و تعیین کننده بودن آرا و خواست مردم راه حلی برای مشکلات پیدا کنه در حالیکه اونایی که اهرم های واقعی قدرت رو در دست دارن میدونن که عملی کردن شعار هایی مثل برگزاری رفراندوم اونا رو از قدرت ساقط میکنه. برای همین امکان نداره که روزی برسه که تحت هیچ شرایطی در ایران رفراندوم برگزار بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
نه دی کجا بودی ساقط نشدن مثل موش خزیدین تو سوراخ
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
۱۰۰درصد موافقم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
حرف منطقی و درستیه... نظر مردم مهمه
آندرتیکر
Italy
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
رای من نه هست. تو کدوم صندوق باید بندازم? لامصبا پدران ما رای دادند نه ما جمعیت زیر شصت سال سن که میشیم نود درصد جمعیت کنونی ایران! خود امام خمینی مگه نگفت پدران ما حق نداشتند برای ما تصمیم گیری کنند؟
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
بله .چهل و دو سال پیش مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادند.اما الان نسلی پا به عرصه ظهور گذاشته که در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقشی نداشته .باید در این مورد هم یک همه پرسی دیگر با ناظران بینالمللی برگذار شود تا مردم دنیا ببینند انتخاب ما همان انتخاب چهل و سه سال پیش است.بدین گونه دهان ضدانقلاب نیز بسته میشود
فهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
تو برگذار کن ببین رای ما همون رای 43 سال پیش هست یا نه
فلافل دو نونه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
خوب خودت پیش قدم بشو
توقع داری مرحوم پدربزگ من رفراندوم برگزار کنه؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
رفراندوم برای فلسطینه فقط آقای رئیس جمهور !
نام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ملت دیگه از رفراندوم و این چیزا گذشتند حوصله هم ندارند چیز دیگه ای میخوان خودتونم خوب میدونین
نام مرتضی خان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
آقای روحانی مگر روز اول که رفراندوم برگزار شد و ۹۰ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی آری گفتند آیا تمام مشکلات حل شد اگر حل شد آن همه ترور و اختلافات عمیق جناحی از کجا پدید آمد.
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
سقراط 2 هزار سال پیش به این نتیجه رسید که هر مساله ای رو نمیشه به رای گذاشت, چون اولا مردم متخصص نیستن, دوما منفعت فردی شون و به جمعی ترجیح میدن, سوما دروغ شیرین رو به حقیقت تلخ ترجیح میدن!
بعد جناب رییس جمهور میگه مثلا مهم ترین مسایل مدیریتی کشور رو به رفراندوم بذاریم!
علی
Germany
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اون وقت یه عده معدود چطور ممکنه منافع جمعی رو به منافع خودشون ترجیح بدن یا بدتر از اون یک نفر منافع جمعی رو به منافع خودش ترجیح بده؟احتمال خطا تو کدوم یک کمتره؟به قول چرچیل دموکراسی بدترین نوع حکومته ولی اگه روشی بهتر ازون پیدا کردین بگین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
چجور اول انقلاب مردم متخصص بودن؟
علمشون بیشتر از مردم الان بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
اقای روحانی به کی میگی؟خوب نامه سرگشاده بنویس و تا تحقق ان پی گیری کن.با حرف و شعار که کار پیش نمیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ای خداااا چی بگیم این بشر این بشر..
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
جناب رییس جمهور، اگه شما و وزرای پیر، به فکر کار کردن و مردم باشین، نه فقط خودتون، خیلی از مشکلات حل میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
رفراندوم وقتی جوابگو هست که به مردم راست بگید نه اینکه با دروغ گولشون بزنید
خوب بعد که فهمیدن سرشون کلاه رفته دوباره همین وضعه
اول باید خودتون را اصلاح کنید حضرات
خسته از گرونی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
به خاطر همین صحبت هایی که حرف دل مردم رو میزنن، هنوزم این اعتقاد رو دارم سگ اصلاح طلب شرف داره، به اصولگراهایه دروغ گو و وطن فروش‌
این حرف همه مردم ایرانه، رفراندوم برگزار کنید،
بعد شعار انقلاب از همون جمهوریت و نظر مردم نبود؟؟
ناشناس
Germany
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
بنده فقط در یک رفراندوم شرکت خواهم کرد.
رفراندوم قانون اساسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
شما مشغول باش جیگر.
یک هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
فقط حرف و حرف و حرف.
شما جرات ندارید حتی یک رفراندوم درباره ساده ترین موضوعات مملکت برگزار کنید بعدا ادعا می کنید :" ....همیشه نیاز داشتیم که ۱۲ فروردین را تکرار کنیم."
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
باز دسته گل های دولت رو شده ایشون رفراندوم رو مطرح کردن
عجب اهرم فشاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
مثل چی از اسم رفراندوم هم میترسید. حالام بازی جدیده که این واژه رو مبتذل کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
به کی میگی اقای رییس جمهور؟مردم عادی هم همین حرف را میزنند.پس فرق تو و مردم عادی بدون قدرت و اختیار چیست؟یا الله نامه بنویس به مقام معظم رهبری و موارد همه پرسی را بیان کن تا به جریان بیفتد.اگر در گفته خودت صادقی و قصد پز دادن و دفاع از خودت در تاریخ و در پیشگاه مردم را نداری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اونایی که دهه ۵۰ رفراندم شرکت کردن یا زنده نیستن یا دهه ۶ ۷ به بالای زندگانی هستن!

نوع نظام رو میشه نظرخواهی کرد ما یکی از بهترین قوانین رو داریم که براش تبصره ماده هم وجود داره


مثلا تو بحث اتمی
تو بحث روابط با امریکا یا سایر کشورها
تو بحث روش ریاست جمهوری یا نخست وزیری
تو بحث روابط با چین‌و روسیه

این کار هزینه ی امنیتی رو میاره پایین‌ جلوی خیلی از درگیری ها رو میگیره و باعث میشه مردم با سیستمی که خودشون میچینن تعامل داشته باشن

این شکل مدیریت فعلی اگر جوابگو بود تا الان اینقدر مشکل اقتصادی و تعامل افتضاح با کشورهای حتی همسایه نداشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
نظرت با بالایی یکی بود اهل البانی نیستید احتمالا
مهدی
Netherlands
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
به احترام ۱۲ فروردین
همه پرسی دوباره همان ج. ۱. با مسئولین فعلی: آری + یا خیر -
به چه حقی یک عده ۴۰ سال قبل باید برای ماها هم تعیین تکلیف کنند؟
حرف های دکتری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
سلام مهدی - باید جای مثبت و منفی رو جابجا می نوشتی تا تضادی بین فحوای متن و نظر سنجی نداشته باشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
مسئله اینه اون نسل دارن مدیریت میکنن نمیخان هم قبول کنن که شاید حتی ۱ اپسیلون روششون اشتباهه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
نه بابا نمی بینی همه جا سالی یهبار قانونشونو میذارن رای
هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
جالبی قضیه انجاست که از مجموع رای دهندگان سال ۵۷ نزدیک ۷۰ درصد حتی سواد خواندن و نوشتن هم نداشتند
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
بستگی به این دارد که چه مسئله ای به رفراندوم گذاشته شود .
اگر همه پرسی به موصوعاتی مانند برقراری رابطه با امریکا با یک قراداد دوجانبه و معقول ، عدم دخالت شورا انتصابی نگهبان در انتخابات و واگذاری تائید نمایندگان به کمیته انتخابی از طرف مردم ، انحلال مجلس مصلحت نظام ( سنای زمان شاه ) بپردازد شاید بیش از ۳۰ ملیون نفر در ان شرکت کنند ولی درغیر این صورت مردم مانند انتخابات مجلس گذشته و رییس جمهور اینده شرکت نخواهند کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
خخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
قاون‌اساسی که بسیاری از بند های آن تحریف شده مثل اصل چهل و‌چهار و بسیاری از اصول آن اجرا نمی‌شود یا قابلیت اجرا ندارد ماند برگزاری رفراندم دیگر محل افتخار نیست و بایستی تغییر کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
آدم خندش میگیره!!!!
روز اول اسفند اگر می‌رفتیم ممکن بود بگویند چرا عجله؟ اما دیگر در فروردین عجله تمام شد و بعد از این دیگر گذر زمان بدون رفع تحریم‌ها فرصت‌سوزی است!!!
ناشناس
Germany
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
آقای احمد خاتمی گفته انتخابات ریاست جمهوری یک نوع رفراندوم به جمهوری اسلامی است. این گوی و این میدان. هر کدام از ما یک رسانه هستیم. به رسالت تاریخی خود عمل کنیم و همه را آگاه کنیم. دستتان را می بوسم
ناشناس
Canada
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
رفراندوم در مورد چی؟ رابطه با امریکا ؟ مگر مردم اطلاع دارند که امریکا چه امتیازاتی می خواهد بعد فردا اگر امریکا توی ایران پایگاه نظامی زد همین مردم اعتراض نمی کنند. به رفراندم گذاشتن مسایل با مردمی که از جزییات اطلاعی ندارند چه سودی دارد
مردم باید رفاه و آزادی داشته باشند و کلا به مسایل سیاسی فکر نکند
به رفراندوم گذاشتن مسایل عمده یک کشور که با آینده ژوپولیتیک آن کشور در ارتباط است کاملا کار اشتباهی است. سیاست و تصمیم گیری سیاسی مانند یک شغل تمام وقت هست و نیاز به بررسی و مطالعه دارد مثل این می مونه که یه بیماری داشته باشی بعد بری از در و همسایه و فامیل سوال کنی که چه کار کنم. به قول چرچیل "بزرگترین دلیل بر نفی دموکراسی پنج دقیقه صحبت با یک رای دهنده عوام است."
نمونه اش رای گیری برگزیت در انگلستان بود الان تازه مردم فهمیدن چه عواقب فاجعه باری برای انگلستان دارد.
مردم از شرایط اقتصادی ناراضی هستند که بخش عمده اش به علت اقتصاد رانتی و دولتی هست. راه حلش ساده است واگذاری اقتصاد به مردم رفع قوانین دست و پا گیر که البته هیچ مسولی دوست ندارد این کار را انجام دهد چون در ان صورت بچه های بی سواد و بی استعداد فامیل بیکار می مانند.

دلیل دیگر نارضایتی محدودیت های اجتماعی هست که در این مورد می شود رفراندم گذاشت شاید مردم سبک زندگی قدیمی را دوست ندارن و مایلند تغییراتی اتفاق بیفتد.

مورد دیگر افزایش آزادی رسانه ها و مطبوعات که حتما منجر به افزایش سطح آگاهی مردم میشود. و روزی خواهد رسید که مردم پیچیدگی روابط بین کشور ها را تا حدودی درک خواهند کرد و به سادگی نخواهند گفت با این کشور دوست بشیم با اون یکی بد بشیم و ...
شما اول همه این کارها رو بکن بعد امریکا خودش میاد جهت عرض ارادت
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
رییس حمهور خود نیز اعتقادی به رفراندوم ندارد. اگر داشت بدون نظر نمایندگان مردم قیمت بنزین را نصفه شب زیاد نمی کرد. هر چند وقت یه بار از این حرفا می زنه تا جلب توجه کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
نمیدونم چرا بعد یک رئیس جمهور اصلاح طلب آنقدر عملکردش عالی هست که مردم کلا از نظام بیزار میشن امیدوارم با رای آوردن یک رئیس جمهور جهادی الام مردم کمتر شود و باز هم امید به مردم بازگردد ان شا الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
بله مثل احمدی نژاد با بصیرت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اسرار ازل را نه تو دانی و نه من
وین خط مقرمط (خط باریک و تنگ)نه تو خوانی و نه من
هست از پس پرده گفت و گوی من و تو چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من
منتسب به خیام، ابوسعید ابوالخیر، ابن سینا
-
مولوی:پیشتر آ پیشتر ای بوالوفا
از من و ما بگذر و زوتر بیا
پیشتر آ درگذر از ما و من
پیشتر آ تا نه تو باشی نه ما
کبر و تکبر بگذار و بگیر
در عوض کبر چنین کبریا
نام ایرج
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اگردررفراندم نظر ما بصورت غالب مخالف نظر شما شد شما عرصه را خالی می کنید یا اون موقع شما نماینده خدا روی زمین می شوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
بهترین کار اینه که یک بار دیگه خود قانون اساسی رو به رفراندوم بزارید. اون موقع میفهمید داستان چیه و مردم چی رو قبول ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
خواهشاً این سانسور نکن
اگه راست میگی یه نظرسنجی تو سایت دولت میزاشتی. همین سایت فرارو چرا یه نظرسنجی نمیزاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
عجیبه مردم هنوز دنبال مذاکره هستن
واقعا خلایق هر چه لایق
بنظرم بهترین اتفاق اینه مردم رو گشنه نگه داشت تا وقتی برای اظهار فضل نکنن چون اکر سیر باشن بازم میریزن خیابون انقلاب میکنن
نام حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
مشد حسن خودتی بسه دیگه لاکن ؟تموم کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
رفراندوم بشه که این 24 میلیونی که سال 96 پس از عملکرد مشعشع جنابعالی در تپه ها و دره های کشور ، باز به شما رای دادند چه دسته گلی جدیدی به آب بدهند؟
ناشناس
Netherlands
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
رفراندوم فقط جمهوری اسلامی اری یا نه و نه یکلمه کمتر و یا یکلمه بیشتر امام خمینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
یکی از شگردهای سیاستمداران انحراف افکار عمومی با صحبتهای کلیشه‌ای و جنجالی است.
ایشان بجای اینکه در باره مرغ چهل هزارتومانی صحبت کند زده توی جاده خاکی و آنجا گرد و خاک می‌کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
بله وقتی جاده اصلی را مسدود کنند راهی جز جاده فرعی باقی نمی ماند
مجله فرارو