bato-adv

جنجال تصادف پورشه؛ ریشه "کشتیم که کشتیم ...!" کجاست؟

قرایی‌مقدم جامعه ایرانی را جامعه‌ای مبتلا به «از خود بیگانگی» معرفی کرد و ادامه داد: "جامعه ایرانی در این دهه‌ها دچار سبک زندگی «پتلاچ» شده. پتلاچ مفهومی بود متعلق به جامعه سرخپوستی و بعدها در حوزه جامعه شناسی وارد شد. پتلاچ یعنی اینکه عده‌ای سعی کنند با اموال و دارایی خودشان دیگران را تحقیر کنند. اموال و دارایی به ابزاری برای نشان دادن برتری می‌شود."
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
فرارو- روزانه ده‌ها نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، کمتر اخبارش مورد توجه قرار می‌گیرد و کمتر کسی حتی ککش می‌گزد. اما یک تصادف خاص و ویژه کافی است تا جنجالی بزرگ بر پا شود و موجی از اظهار نظر به راه بیافتد. اما چه چیز می‌تواند یک تصادف را به موضوعی خاص تبدیل کند. فجیع بودن حادثه، میزان تلفات و یا عجیب بودن آن می‌تواند توجه‌ها را به آن حادثه جلب کند، این بار پای "پول" در میان است.
 
جنجال تصادف پورشه؛ ریشه
راننده پورشه دستگیر شده است
به گزارش فرارو، ماجرا از آنجا آغاز شد که ویدئویی کوتاه در رسانه ها منتشر شد که حاوی صحنه تصادف یک خودرو پورشه با یک دستگاه پراید بود. تصادفی که منجر به مرگ راننده خودرو پراید شده است.

در این ویدئو صدای دختری به گوش می‌رسد که جیغ زنان با ناراحتی از تصادف خودرو پورشه سخن می‌گوید. دختر جوان جمله ای بر زبان می‌آورد که بازتاب گسترده‌ای داشته است و شاید اساسا این تصادف برای این جمله اینگونه جنجالی شده است. او می‌گوید: "کشتیم که کشتیم، دیه اش را می‌دهیم. می‌دانید قیمت این ماشین چقدر است؟ ماشین را تکان ندهید."

براساس گزارش‌ها این تصادف "حاصل کورس گذاشتن دو دستگاه خودرو در خیابان کارگر اصفهان بوده که یکی از آنها پورشه بوده است . خودرویی که دلیل سرعت زیاد از کنترل خارج می شود و با چند دستگاه خودرو  تصادف می‌کند. در این حادثه راننده یک پراید بر اثر تصادف جان خود را از دست داد."

راننده پورشه‌ای که تصاف کرده است پسری جوان است که پس از تصادف از محل متواری می‌شود و ظاهرا دختری جوانی که در سر صحنه تصادف داد و بیداد می‌کند همراه او بوده است.

براساس اعلام پلیس دختر جوان خواهر راننده پورشه است. فرمانده پلیس اصفهان اعلام کرده که راننده پورشه گواهینامه نیز نداشته است. بنا به اعلام پلیس راننده در بازداشت به سر می برد.
 



تجربه نشان داده است پس از حوادث اینچنینی به سرعت حواشی و شایعات پیرامون آن منتشر می‌شود. درباره این حادثه نیز شایعات فراوانی منتشر شده از جمله گفته شده بود که راننده خودرو پورشه و دختر جوان از فرزندان مسئولان در اصفهان هستند. گفته شد آن‌ها "آقازاده" و "ژن خوب"اند. حتی گفته شد که پلیس در صحنه تصادف مراعات حال پورشه سواران را کرده است.

روایت‌هایی که حالا تکذیب شده اند. ابوالقاسم چلماقی رییس پلیس راهور اصفهان می‌گوید "این خودرو به هیچ‌یک از مسئولان ارتباطی نداشته، راننده "آقازاده" نیز نبوده است."
 
حالا گزارش شده است که پدر راننده پورشه نمایشگاه اتومبیل دارد.
 
جنجال تصادف پورشه؛ ریشه
قربانی ماجرا کیست؟
فرهاد طاهریان جوان اصفهانی است که در حادثه کورس دو پورشه جان خود را از دست داد، او ۲۱ ساله، دانشجو و ورزشکار بود، اما قربانی هیجان شبانه دو جوان مرفه اصفهانی شده است.

خانه پدری او حالا سیاه‌پوش و ماتم‌زده در عزای رفتن ناگهانی‌اش است. مادر فرهاد در گفت و گو با خبرنگاران به چند جمله بسنده می‌کند: "کشور قانون دارد و حق فرزندم را می‌گیرم."

واکنش‌ها به ماجرا؛ حمله به اشرافی گری، نو کیسه‌گی و قانون!
پس از این حادثه موجی از واکنش در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد. بیشتر واکنش‌ها با این پیش فرض بود که راننده پورشه "آقازاده" است، در نتیجه لحن بسیاری از کاربران در این باره تند و گزنده بود.

در سوی دیگر ماجرا  برخی دیگر از کاربران نیز به فرهنگ اشرافیگری، سرمایه داری و نئولیبرالیسم حمله کردند.

کاربری در این باره نوشته است: "این تبدیل شدن سبک زندگی اسلامی به اشرافی گری است که باعث پدید آمدن حادثه پورشه در اصفهان می‌شود. در سبک زندگی اشرافی همه چیز کالا، و کالا قابل تبدیل به پول است، حتی جان انسان؟!"

عده‌ای می‌گویند با توجه به این این تصادف منجر به مرگ در کورس و دور دور خیابانی رخ داده پس باید مجازاتی فراتر از یک تصادف عادی برای راننده در نظر گرفت.
 
بسیاری از کاربران از بی تفاوتی "پولدارها" نسبت به  قانون،  وظایف اجتماعی و حتی مسائل انسانی سخن می گویند.

برخی دیگر دیدگاه متفاوتی دارند و معتقدند راننده پورشه نیز حقوقی دارد و تصادف ممکن است برای همه رخ دهد. کاربری نوشته است: "کاری نکنیم صبوری و گذشت جایش را با انتقام و تلافی عوض کند، بطور قطع رانندگی پر خطر و حرف‌هایی که از سوی همراهان راننده پورشه بیان شد مردود و زشت و غیر قابل پذیرش است، اما حقوق افراد چه پورشه داشته باشند چه خطاکار باشند باید محترم باشد، تصادف برای همه رخ میدهد «همه» "

حادثه اصفهان در رسانه ها واکنش های فراوانی داشته است. یکی از مهمترین آنها واکنش کیهان است. این روزنامه امروز در گزارش اصلی خود با تیتر "پورشه قاتل سرریز اشرافیت از مدیریت به کف خیابان" به این ماجرا پرداخته است. 
جنجال تصادف پورشه؛ ریشه
 
کیهان با اشاره سخنان دختر جوان در حادثه تصادف نوشته است: "ریشه این بی‌شرمی کجاست و این فرهنگ منحط از کجا سر ریز می‌شود؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش کافی است لحظه‌ای در رفتار و عملکرد مدیران دولتی درنگ کنید. کدام مدیر ارشد دولتی از رئیس‌جمهور گرفته تا وزرا هنگام قصور و تقصیر و آسیب زدن به معیشت مردم، ابراز شرمندگی و عذرخواهی کرده‌اند؟ "

کیهان در این باره به نمونه‌هایی همچون نحوه برخورد عباس آخوندی وزیر پیشین راه با ماجرای حادثه قطار تبریز، ماجرای "خودت بمال" قاضی زاده هاشمی وزیر پیشین بهداشت و درمان، فساد واردات خودرو‌های قاچاق و ... اشاره کرده است.

به نوشته این روزنامه "نتیجه طبیعی روحیه‌اشرافی و زندگی‌اشرافیت زده مسئولان است که سرریز آن به کف خیابان ریخته و نوکسیه‌های تازه به دوران رسیده هم به تأسی از مدیران‌اشرافی نه تنها هیچ ابائی از تعدی به قانون ندارند، بلکه بهنگام آسیب رساندن به جان و مال مردم هم با پررویی پاسخگوی عملکرد خود نیستند."
 
امان‌الله قرایی‌مقدم جامعه شناس نیز  از "نوکیسه‌گی" و "نوکیسه‌ها" می گوید.
 
به گفته او "نابسامانی اقتصادی کشور و باز بودن راه‌های دزدی از بیت‌المال باعث شده تا کسانی در تهران و شهرستان‌ها یکشبه ره صدساله را پیموده و قدرت وارد کردن ماشین‌های چند میلیاردی مانند پورشه و… را پیدا کرده و در خیابان‌ها سوار آن شوند. به احتمال قریب به یقین پدر آن دختر اصفهانی که جان شخص کشته شده در این حادثه را به هیچ می‌انگارد هم به همین طریق ثروتی به هم زده است."
 
قرایی‌مقدم جامعه ایرانی را جامعه‌ای مبتلا به «از خود بیگانگی» معرفی کرد و ادامه داد: "جامعه ایرانی در این دهه‌ها دچار سبک زندگی «پتلاچ» شده. پتلاچ مفهومی بود متعلق به جامعه سرخپوستی و بعدها در حوزه جامعه شناسی وارد شد. پتلاچ یعنی اینکه عده‌ای سعی کنند با اموال و دارایی خودشان دیگران را تحقیر کنند. اموال و دارایی به ابزاری برای نشان دادن برتری می‌شود."
 
با وجود اینکه حمله به اشرافیگیری و سرمایه داری در این ماجرا اوج گرفته است، اما داود سوری استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در این باره دیدگاه متفاوتی دارد. او معتقد است مشکل از قانون است. او در توئیتی نوشته است: «"کشتیم که کشتیم، دیه اش را می دهیم". غیر اخلاقی است اما قانون همین را می گوید!، نمونه ای است بارز از کژرفتاری Moral hazard در صنعت بیمه، که قانونگذار می بایست برای آن چاره ای بیاندیشد. هیچ ربطی هم به سرمایه داری ندارد، روضه نخوانید و داستان نبافید.»

ترجمه این اظهار نظر این است؛ وقتی جریمه تصادف منجر به قتل پرداخت دیه است، طبیعی است که پورشه سواران بی توجه به هیچ چیزی کورس می گذارند و  آن دختر در صحنه تصادف اینگونه سخن گوید. قانون بیمه این علامت  اشتباه را به مردم می دهد که وقتی که تصادف کردند با پرداخت دیه مشکل حل می شود. براساس این اعتقاد قانون بیمه موجب کاهش احساس مسئولیت اجتماعی افراد شده است.
جنجال تصادف پورشه؛ ریشه
پلیس و دستگاه قضایی: با قاطعیت برخورد می‌کنیم
حالا چند روز پس از حادثه و فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان می‌گوید: «پلیس اجازه نمی‌دهد عده‌ای با دور دور کردن و کورس گذاشتن خودرو‌های خود در خیابان‌ها نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند.»

سرهنگ خدادوست تصریح کرد: «مأموران پلیس در اجرای قانون تفاوتی بین افراد قائل نیستند و با هر کسی در هر جایگاه و مقامی باشد در صورتی که قانون و حقوق شهروندی را زیر پا بگذارد، قاطعانه برخورد می‌کنند.»

علی اصفهانی دادستان اصفهان نیز در توضیح پیگیری قضایی پرونده تاکید کرد که پرونده مراحل تحقیقات را طی کرده و با قاطعیت با آن برخورد می‌شود.
N
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
مادرفرهادگفته مملکت قانون داره!!!واقعا نمیدونه کجازندگی میکنه ک این حرفو زده؟؟؟ اینجافقط قانونش اینه ک به زناگیربِدَن
حاج محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
تقدیر این مرحوم اینگونه بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
اين بابا پولداره و تموم اين جنجالها براي تيغ زدن اونه...و الا اينم يه تصادف مثل بقيه اس...شما روي اون تصادفهايي مانور بدين كه دهها دانش آموز و دانشجوي دانشگاه آزاد معصوم تلف شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
بدون گواهينامه ميشه قتل عمد، خب اعدامش كنيد كه درسي بشه واسه خواهر بي وجدانش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
افکار عمومی منتظر نحوه برخورد هستند
عدم گواهینامه >> قتل عمد>> اعدام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
طبق قانون تصادف منجر به مرگ برای فرد بدون گواهینامه قتل عمد تلقی می شود . البته اگر به قانون توجه بفرمایند !!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶۱
کاوه بوت
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
چرا میگین جامعه ایران؟ چرا نمیگین جامعه ی تربیت شده توسط جمهوری اسلامی؟
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
در كشوري كه دولتمردانش به آموزش پرورش ميگويند هزينه زا است
حقوق معلمش در حد بخور و نمير باشه
اختلاسهاي ريالي از اختلاسهاي دلاري دنيا چندين برابر بالاتر باشه
مردمي كه فقط تقليد كور كورانه ميكنند
و پرايدي كه صدتا منت به اين مردم بدبخت فروخته ميشه
ديگه از كجا بگم
به نظرت جاي سوال داره كه جرا توي اين تصادف اين جمله گفته شده؟؟؟؟
ناشناس
Canada
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
باشه
کلا گل و بلبل بودیم
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
رویدادهای خوب به اسم نظام اسلامی است! و رویدادهای بد فقط به اسم ایران است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
درسته از کوزه همان برون تراود که در اوست
joojoo
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
مردمی که همه ی سبک زندگی خودشونو از ماهواره و برنامه های ماهواره ای اتخاذ میکنن...تربیت شده ی جمهوری اسلامین؟؟؟جمهوری اسلامی بی بند و باری(در هرزمینه ای) رو از طریق ماهواره به خورد مردم داده؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
اینا همونایی اند که پای من و تو و پی ام سی می شینند
همونایی که سالی دو سه بار ترکیه و تایلند و دبی و... میرن
همونایی که طرفدار چهارشنبه سیاه و ازدواج سیاه هستند
همونایی که نه نماز می خونند، نه از خدا و پیغمبر چیزی سرشون میشه
خودشونو گاوی می دونند که باید تا جایی که میشه بچرن و گرگی که تا جایی که میشه بدرن
اینا نه از جمهوری چیزی می دونند نه از اسلامی
دیکتاتور های لائیک شخصی هستند
اینا تربیت شده بر اساس دل بخواهی خود و اطرافیان و رسانه ها مطبوعشون هستند
تربیت جمهوری اسلامی احمدی روشن نتیجه می دهد و محسن حججی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
در یک کلام عالی
معلم ناامید
France
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
هر دو جناح و همه مسولین کم و بیش در ایجاد چنین وصعیتی نقش و تاثیر داشته اند
واردات خودرو ازاد و تولید ارابه عیر استاندارد متوقف شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
این چیزی که الان می‌بینیم محصول یک فرآیند تاریخیه. جمهوری اسلامی هم موثر بوده ولی فاکتورهای زیاد دیگه ای هم هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
اینها همون تازه به دوران رسیده هستند که با گرانی دلار..... به جایی رسیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
ای بابا در کشوری که متوسط ضریب هوشی مردمانش از متوسط بهره هوشی انسانهای عادی و معمولی حداقل 10 واحد کمتره، مشخصه که همه چیز شعاری و نمایشی میشه و مردم هم به این نمایشها عادت می کنند و دلخوش میشن. یک چیزی تو کله انسانها هست که به اون عقل و فکر میگن. اگه خودمون نتونیم از اون استفاده کنیم دیگران بکارش میگیرن و این بازی همچنان ادامه خواهد داشت. حالا هی از از این حقیقت طفره بریم و خودمون رو گول بزنیم که نه! ما باهوش ترین انسانها هستیم و میتونیم مقاله isi بدیم و فلان و بهمان. در جا می زنیم و در جا خواهیم زد.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
یکسال پیش در حوالی خوی، در حال سبقت گرفتن مجاز از یک کامیون بودم که یک اتوبوس مسافربری از سمت راست من هم سبقت گرفت و جوری شد که نزدیک بود بنده همزمان با ماشین جلویی و کامیون بغلی ام تصادف وحشتناکی بکنم. در پلیس راه اتوبوس را وادار به توقف کردم. پلبس راه سه راه خوی هیچ اعتنایی به حرف های من که خواستار حداقل تذکر به راننده اتوبوس بودم نکرد. راننده اتوبوس در کمال وقاحت و در جلوی افسر به من گفت که اگر کشته می شدی نهایتش دیه ت رو بیمه می داد ماجرا تموم می شد.
جناب فرارو و خوانندگان عزیز اگر این کامنت سانسور نشود: باور کنید در جامعه ای بسیار خطرناک داریم زندگی میکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
این باز خوب بوده!!! یک بار پلیس درجه دار راهنمایی و رانندگی به بنده همین حرف رو گفت! راننده اتوبوس رو بی مورد متوقف کردن، وقتی که گفتم شما با برخورد نادرست و بی موردتون باعث عصبی شدن راننده اتوبوس میشید و ممکنه روی رانندگیش اثر بدی بگذاره و باعث تصادف بشه، پلیس به من گفت اشکالی نداره بیمه پول خونتونو میده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
من با این کاربر عزیز کاملاً موافقم. من هم در اتوبان تبریز-زنجان رانندگی می کردم که یک اتوبوس با ویراژ دادن مانع سبقت گرفتن چند ماشین از جمله من شده بود. از پشت فیلم برداری کردم و در راه به پلیس راه نشان دادم. آنها اتوبوس را متوقف نمودند اما فقط یک تذکر خشک و خالی دادند و به من گفتند که اگر شکایت داری برو تبریز و شکایت کن!!!! این نحوه اجرای قانون توسط پلیس راه است!!!!
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
کجاشودیدی پاش برسه همدیگه رومیخوریم بی درنگ
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
در همین امریکا که پدران و مادران مسئول فرزندان خود را با افتخار انگشت نگاری به ان می فرستند و از شجاعت و بینش سیاسی خود در دیوار نوردی معاونت ها و حقوقهای نجومی می گیرند اگر دو ماشین کورس بگذارند به شرطی که رانندگان بیمه و گواهینامه معتبر داشته باشند هر دو ماشین ها اوراق و خمیر می شود و تا یکسال یا بیشتر گواهینامه هر دو راننده هر دو ماشینها معلق می شود و حسابی جریمه سنگین در حد جند ده هزار دلار و ثبت سو پیشینه برای تمام عمر خواهد بود و اگر دانشجوی خارحی یا توریست و خارجی باشی به سرعت امکان تمدید ویزا( بعد از جزا و تامین خسارات و جرایم) وجود نخواهد داشت و اگر در حین این کورس مانند این مورد اصفهان کسی از مردم و سایر راننده ها مجروح ویا قربانی شود دیگر خلاف رانندگی محسوب نمی شود و جرم جنایی است که در مورد قربانی شدن شخص سوم نوع جرم قتل از نوع درجه دوم و حداقل شیرین و قطعی و بدون مرخصی ده تا 15 سال زندان و حبس در بدترین زندانهای دنیا را دارد به اضافه سایر جریمه ها و تنبهات و اگر میلیاردر هم باشی تفاوتی نمی کند. قتل درجه دو است. تازه این در صورتی است که این دو راننده هم گواهینامه و هم بیمه داشته باشند و سو پیشینه نداشته باشند. ولی خدا نکند که گواهینامه و بیمه نداشته باشی یا سو پیشینه رانندگی هم داشته باشی و به خصوص اگر تحت تاثیر مسکرات و مواد مخدر رانندگی کنی که حبس شما به علاوه چند برابر شدن جرایم به بالای بیست سال می رسد. ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
از این اتوبوس ها تو ازاد راه تهران قزوین هم زیاد هستند.من هم یه چیزی مثل این رو تجربه کردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
دیدن عکس این جوان قلبم را به درد آورد. بسیار شبیه پسر 17 ساله خودم هست. بمیرم برای پدر و مادر داغدارش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
دور از جونش ، این چه حرفیه ؟ خواستی اشک ما رو دربیاری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
وقتی پول افراد مرفه که چون زالو خون این ملت را مکیده اند طغیان می کند این گونه می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
تو خارج هم اعدام نمیکنند!
اگر موافق حذف اعدام هستید ، این اتفاقات بیشتر هم رخ خواهد داد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
راننده از صحنه تصادف فرار کرد میدونید چرا؟ چون مشروب خورده بود

واسه من هم چنین چیزی پیش اومده بود یکی به من زده بود ولی ماشینش رو گذاشت و از صحنه فرار کرده بود چرا که مشروب خورده بود و قانون هم هیچ کمکی به من نکرد چرا که بعد دو روز امد
س.ا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
از کجا معلوم که گواهینامه داشته باشه؟
پرتو
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
گواهی نامه هم نداشته.
Mina
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
چراازماجرایی که اطلاع کامل ندارید شایعه سازی می‌کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
ورود نوکیسه گرایی نوین ما از دوره احمدی نژاد و با دلارهای نفتی و پخش بی حساب و کتاب اون بین رانت خوارها بود. اونوقت اصولگراها همچون کیهان الان طلبکارم هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
بابک زنجانی هم زمان هاشمی ، بابک زنجااااانی نشد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
خوب گیریم این مشکل هم مثل تمام مشکلات تاریخ ایران تقصیره احمدی نژاد؟ که چی؟ الان دقیقا میگی باید چی کار کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
من با این کاربر عزیز (حسن) کاملاً موافقم. من هم در اتوبان تبریز-زنجان رانندگی می کردم که یک اتوبوس با ویراژ دادن مانع سبقت گرفتن چند ماشین از جمله من شده بود. از پشت فیلم برداری کردم و در راه به پلیس راه نشان دادم. آنها اتوبوس را متوقف نمودند اما فقط یک تذکر خشک و خالی دادند و به من گفتند که اگر شکایت داری برو تبریز و شکایت کن!!!! این نحوه اجرای قانون توسط پلیس راه است!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
دقیقا من هم همونجا همین تجربه رو دارم.
علی اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
این موارد حاصل عدم قانون در اینگونه موارد است چرا که قانون در این گونه موارد فقط می گوید تا 6 ماه ( دقت کنید ؛ تا دارد ) یعنی حتی یک روز فرد را می توان زندان کرد و فقط می توان دیه را گرفت . بیخود نیست که دختره گفته می کشیم و دیه اش را می دهیم . پول مافوق قانون است . او به خوبی می داند ، در قانون چه خبر است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
گاهی فکر می کنم خلخالی به حق پس از انقلاب برخی از مسئولین و متمول های رژیم سابق را به دار کشیده است. کاش دوباره زنده میشد و متمول های حاصل از سیستم بیمار اقتصادی و مسئولین رانت پرور بعد از انقلاب را هم بالای دار میبرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
با این روند شاهد فجایع عجیب تری از طرف آقازاده ها و تازه به دوران رسیده ها خواهیم بود.دنبال راه حل اصلی باید بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
یعنی نمی دونید کجاست؟ وقتی بازیکن استقلال بواسطه مافیایی که پشتش هست ادم می کشه هیچ کی هم نمی تونه کاریش بکنه. اینجوری می شه. چون توی این کشور بعضی ها هر کاری می خوان می کنن و ...
ناشناس
Germany
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
"کشتیم که کشتیم، دیه اش را می‌دهیم "

پول بعضی ها را عجب گستاخ و وقیح کرده ، به هیچ عنوان قانون دیه به درد بخور نیست علاوه بر دیه باید حداقل 10 سال زندان هم برود تا ارزش جان انسان پول های کثیف نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
حرف کیهان جالبه! کدوم مقام دولتی تا حالا از مردم عذرخواهی کرده! احتمالا منظورش در دولت احمدی نژاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
گدا گشنه های تازه به دوران رسیده .
دیه عده ای راگستاخ کرده چون می دانندبادادن پول هرکاردلشان خواست می توانند بکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
شما فقط میتونید چند دختر بچه رو توی خیابون گیر بدید یادوچرخه سواری بانوان را
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
من پنج سال پیش رفتم گواهینامه رانندگی گرفتم. یه کلاس هایی مربوط به قوانین راهنمایی هم بود. مدرس کلاس با کمال وقاحت میگفت که اگر توی آزادراه کسی رو دیدین میتونین از روی طرف رد بشین و هیچ تقصیر قانونی هم ندارین! یعنی جان اون فرد برای مدرس قانون ارزش حتی سعی کردن هم نداشت!
این نگاه پول مدار نسبت به جان آدم ها متاسفانه در بین اکثر هموطنان ریشه دوانده.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
مادر فرهاد در گفت و گو با خبرنگاران به چند جمله بسنده می‌کند: "کشور قانون دارد و حق فرزندم را می‌گیرم."
حتما بشین تا بیاد
کیوان
Japan
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
وقتی هویت ملی کشوری دایم سرکوفت میشه در سطح کلان موجب بی مسئولیتی نسبت به هم میهن میشه. این مسئولیت پذیری در قبال هم وطن بخشی از کارکرد هویت ملیه که از هویت دینی اخلاقی هم جدا نیست
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
افسوس افسوس افسوس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
وقتی تو ایران پراید بی کیفیت تولید می شه و به زور به مردم فروخته میشه و کسی جلوی این تابوت مرگ ایرانی ها رو نمی گیره معلومه جون ادم ها بی ارزش می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
دوست گرامی به زور فروخته نمیشه مردم ما خودشون با شعور بالایشون تمامی معادلات را معکوس کرده اند وقتی چیزی گرون میشه همه خودکشی می کنند و از سر و کول هم بالا میرند بجای تحریم برعکس همه جای دنیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
با سلام تیتر کیهان خیلی جالبه آیا کیهان و همفکرانش تا-الا از مردم بخاطر اشتباهاتشان معذرت خواسته اند اگر کرده اند مورد را بفرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
حالا تو چرا بهت برخورده؟ نکنه از مسئولینی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
پورش ی بدبخت تیکه پاره هم از این طرز رانندگی در حال ناسزاگوئی است !
ناشناس
Germany
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
بدون گواهینامه رانندگی کنی و جوان عزیز یه خانواده رو به قتل برسونی ! بگی کشتم که کشتم پولوشو میدم
خدای وقاحت هستند چرا که قانون زورش نمی رسه به اینا
ناشناس
Germany
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
یکی نیست که به این بچه پولدارهای نوکیسه بگه که اینهمه سربسر فقرا نگذارند ؟ اینها خشم فقرا رو ندیدند و نمیدونند که خشم یک فقیر عزتمند میتونه دودمانشون رو به باد بده .اونوقته که میفهمند با هزار برابر این پولای بادآورده هم نمیتونند قسر دربرند. پس بهتره حواسشون جمع باشه و با اعصاب فقرایی که یک تار موشون به هزار تا از این نوکیسه های بی شخصیت می ارزه بازی نکنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
راننده بی گواهینامه می زند یکی را در کورس گذاشتن می کشد (احتمالا حال عادی هم نداشته ولی پدر پولداری دارد که موضوع را پنهان کند!) خواهرش بدرستی می کوید که می تواند پول جان گرفته شده را بپردازد مطابق قانون...پلیس نهایت همکاری را با این خانواده می کند و خانواده قربانی هم هیچ
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
دیگ در مورد کیفیت پایین پراید در برابر خودرو ساز نامسلمون حرفی نمیزنن
ناشناس
Germany
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
در جامعه ما قوانین باز دارنده نیستند ازطرف دیگه چون مجازات خیلی از جرائم پولی ومادی است و طبقه نوکیسه با اختلاف بسیار بالایی نسبت به سایرین زندگی میکنند در نتیجه در مقابل خیلی از جرایم وجنایات فقط جریمه میشوند نه مجازات . برای آنها این جریمه مثل جریمه پارک دوبل برای من وتوست . باید با اشرافیت مبارزه کرد .اشرافیت فاسد و کثیف ولجام گسیخته به هر روشی حتی با یک نگاه تحقیر امیز به یک پورشه سوار همانطور که به یک دزد نگاه میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
این محصول تحریم است که عده ای باده آورده پول دار میشوند و سیلی فقیر و آن عده دارند که دیه بدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
آنقدر رشوه تو سیستم های نظارتی زیاد شده و با پول کار افراد جلورفته که یارو با جسارت تمام داره میگه دیه میدیم مگه چی شده . فاصله طبقاطی آنقدر زیاد شده که عده ای واقعا پول میدن و ادم میکشن .و اب از اب تکون نمیخوره .
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین