bato-adv
کد خبر: ۲۲۸۹۰۳
تبعات تبعیض جنسیتی آزمون استخدامی دولت

چرا 2284 مرد و 16 زن؟

خرداد امسال آزمون استخدامی دولت برگزار می‌شود. 2800 نفر از میان شرکت‌کنندگان آزمون انتخاب می‌شوند که از بین آن‌ها ٢هزارو٢٨٤ شغل به مردان، ١٦شغل به زنان و ٥٠٠ شغل نیز به صورت مشترک به زنان و مردان داده می‌شود. اختصاص تنها 16 شغل به زنان- میزانی کمتر از یک درصد - اتفاقی بحث برانگیز است. این درصد بیش از همه زمانی به چشم می‌آید که دولت بارها اعلام کرده در پی ایجاد برابری‌های شغلی میان زنان و مردان است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
فرارو- خرداد امسال آزمون استخدامی دولت برگزار می‌شود. 2800 نفر از میان شرکت‌کنندگان آزمون انتخاب می‌شوند که از بین آن‌ها ٢هزار و ٢٨٤ شغل به مردان، ١٦شغل به زنان و ٥٠٠ شغل نیز به صورت مشترک به زنان و مردان داده می‌شود. اختصاص تنها 16 شغل به زنان، میزانی کمتر از یک درصد، اتفاقی بحث برانگیز است. این درصد بیش از همه زمانی به چشم می‌آید که دولت بارها اعلام کرده در پی ایجاد برابری‌های شغلی میان زنان و مردان است.

سهم ناچیزی برای زنان!

با توجه به جزئیات آزمون استخدامی دولت، بد نیست نگاهی به وضعیت اشتغال زنان ایرانی بیاندازیم. بنابر آمارهای رسمی زنان دوبرابر مردان بیکارند. به طور کلی بیش از 50% از زنان به دنبال شغل می‌گردند که از این میان تعداد زیادی تحصیلات بالای دانشگاهی دارند. همچنین بنابر آمار، میزان زنان شاغلِ با تحصیلات بالا از میزان مردان شاغلِ با تحصیلات بالای دانشگاهی بیشتر است.

به اعتقاد کارشناسان میزان اشتغال زنان در هر جامعه‌ای، میزان توسعه‌یافتگی آن جامعه را نشان می‌دهد. در ایران درصد اشتغال زنان در سال‌های مختلف تغییر کرده است. در حال حاضر میزان اشتغال زنان کمتر از نیم و چیزی در حدود 12% است که از این میان 52% به کارهای غیررسمی مشغول‌اند.

با توجه به این آمار و با توجه به وعده‌های دولت مبنی بر ایجاد برابری شغلی میان زنان و مردان، آزمون استخدام دولتی خردادماه، تناقضی آشکار را نشان می‌دهد. گذشته از این تناقض ایجاد اشتغال بر اساس این آزمون رسمی مغایر با قانون اساسی ماست.

قانون چه می‌گوید؟

در قانون کار مصوب 1337، ماده 23 و مصوب 1369 ماده 38 عنوان شده «تبعیض در تعیین میزان فرد فرد بر اساس سن، جنس، نژاد، قومیت و اعتقادات سیاسی و مذهبی ممنوع است.»

آرش دولتشاهی، وکیل پایه یک دادگستری، در گفتگو با فرارو، درباره قوانین مربوط به کار در ایران می‌گوید: در قانون اساسی ما به ممنوعیت تبعیض در اشتغال بر اساس جنسیت تاکید شده، اما با این وجود استخدام‌های دولتی مشمول قانون خدمات کشوری هستند و نه قانون اساسی.

وی همچنین گفت: قانون امتیازات ویژه‌ و البته ناعادلانه‌ای به دولت داده که طی آن می‌تواند عمل کند. قوانین خدمات کشوری نیز ممنوعیتی درمورد استخدام ذکر نکرده و می‌توان گفت سلیقه‌ای عمل می‌کند. بر این اساس قانون کار برای بخش خصوصی قابل اجراست. که این خود تناقضی را میان قانون اساسی و قانون خدمات کشوری ما نشان می‌دهد.

دولت‌شاهی درباره آزمون استخدامی دولت اظهار کرد: باید دلیل چنین اقدامی را از جانب دولت جستجو کرد. چرا که این دولت بارها از حقوق زنان سخن گفته است. همچنین با توجه به اینکه با راهکار قانونی می‌توان به این تصمیم دولت اعتراض کرد، باید در پی بررسی نواقص این آزمون به دیوان عدالت اداری شکایت کرد.

از ممنوعیت قانون اساسی در تبعیض جنسیتی قائل شدن برای اشتغال که بگذریم، به دلایل و پیامدهای چنین اقدامی می‌رسیم. چه دلایلی سبب چنین تصمیمی در دولت شده است؟ تبعات بی‌توجهی به اشتغال و حضور زنان در جامعه چه می‌تواند باشد؟

تقاضا و پاسخ یکسان نیست

دکتر سعید معیدفر، جامعه‌شناس، از نابرابر بودن سطح تقاضا و پاسخ در جامعه سخن می‌گوید. این استاد دانشگاه در گفتگو با فرارو گفت: اگر در یک جامعه سطح انتظار بالا و با پاسخ‌ها تناسب نداشته باشد، ما باید منتظر احساس ناکامی، تبعیض و سرخوردگی در میان بخش‌های آن جامعه باشیم. در رابطه با ناچیز قرار دادن سهم زنان برای اشتغال دولتی نیز ما انتظار و تقاضا را در یک سطح نگه نداشته‌ایم.

وی در این باره توضیح داد: زنان جامعه ما امروزه در عرصه‌های مختلف به شکلی قوی حضور دارند. بالای 60% از متقاضیان ورود به دانشگاه را زنان تشکیل می‌دهند و بیش از نیمی از محصلین دانشگاهی زنان‌اند. همچنین شدت حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی زیاد است. این حضور پررنگ زنانه تقاضایی را با خود به همراه دارد که یکی از آن‌ها اشتغال است که بنابر آن‌چه  می‌بینیم در این پروژه استخدامی این تقاضا پاسخ ناچیزی گرفته است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عدم پاسخ مناسب به تقاضای زنان، تبعات عمیقی در پی دارد که سرخوردگی و عدم تعادل در حیات اجتماعی تنها بخشی از آن است.

مدیریت اجتماعی‌ ما ناکارآمد است

معیدفر نسبت به تصمیم استخدامی دولت ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه ما در همه عرصه‌ها دارای مدیریتی ناهماهنگ و نامتناسب در جامعه هستیم. مدیریت مسائل اجتماعی ما تناسبی با واقعیت‌های روزمره‌امان ندارد که این خود نوعی بحران است و تا وقتی ذهنیت ما نسبت به مسائل تغییری نکند، شاهد بهبود شرایط نیز نخواهیم بود.

این جامعه‌شناس همچنین درباره دلایل اتخاذ چنین تصمیمی توسط دولت گفت: پیش از هرکس باید از خود تصمیم‌گیرندگان پرسید که چرا نقش زنان را تا به این حد ناچیز گرفته‌اند؟ و باید آن‌ها را به چالش کشید، تا ذهنیت‌اشان برای مردم روشن گردد.

وی در انتها و با انتقاد از عملکرد و تاثیر مجلس شورای اسلامی بر چنین تصمیماتی اظهار کرد: بسیاری از طرح‌های مجلس، طرح‌هایی خلاف قانون اساسی هستند و متاسفانه باید بگویم در مجلس ما ارکانی ضد قانون اساسی وجود دارند. در آزمون استخدامی دولت نیز می‌توان ردپای مجلس را دید؛ از نظر من یکی از دلایل را باید در نگرانی دولت از بازتاب رفتار مجلس درباره آزمون استخدامی‌ای که زنان و مردان در آن برابرند دانست.
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
فراروچرا نظرات رابدون تبعيض چاپ نميكني.........
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
فراروجان لطفا" این نظر را که یک نمونه عینی و نه انتزاعی و ذهنی است منتشر کنید بلکه این دخترخانمهایی که اینقدر دنبال شاغل شدن هستند کمی فکر کنند.من و دو برادر دیگرم هرسه فارغ التحصیل دانشگاههای معتبر کشور هستیم (با مدارک لیسانس و فوق لیسانس)و هرسه نفر ازدواج کرده ایم.خانمهایمان هرسه مدرک تحصیلی دیپلم دارند و هیچکدام هم شاغل نیستند.می خواستم بگویم که ملاک در ازدواجمان نه شاغل بودن و نه تحصیلات دختر بود.من از مدرک تحصیلی همسرم و شغلش هیچ سوالی نکردم و این موارد جزو ملاکهای انتخابم نبود.برای برادرانم نیز همین گونه بود.الان هم بحمدالله هرسه زندگی های بسیار خوب و موفقی داریم.بسیاری از دوستانم هم با دخترخانمهایی دارای مدارک تحصیلی پائین تر از خودشان ازدواج کرده اند.اما مسلما" برای دختران بسیار اهمیت دارد که همسر آینده شان دارای تحصیلات معادل یا بالاتر از خودشان باشد و حتما" هم شاغل باشد.حال سوال این است که با اشغال دانشگاهها و رانده شدن اکثریت پسران به سمت مشاغل آزاد و دلالی و یا غیرمرتبط با علم و دانش و فن، کدام فرد متناسب با تحصیلات این دختران می خواهد به خواستگاریشان بیاید؟! و با اشغال مشاغل دولتی و خروج ناچار پسران از کشور در جستجوی کار کدام پسر می خواهد به خواستگاری این دختران بیاید؟! اگر هم در کشور خودشان مشغول به کار شوند مدرک تحصیلی پائین تر و شغل احتمالا" پست تر ،رغبت دختران را برای ازدواج با این پسران کمتر می کند.پس موضوع همه جانبه باید دیده شود.فرصت های برابر شغلی قطعا" بیش از هرکس به ضرر خود دختران تمام خواهد شد.تبعیض مثبت در خیلی از موارد به نفع خود دختران نیز اعمال می شود که نمونه بارز آن خدمت سربازی است.گر 99 پسر و یک دختر استخدام شوند به تبع آن 99 ازدواج و 99 خانواده جدید ایجاد خواهد شد در حالی که عکس آن نیز نتیجه عکسی را به بار خواهد آورد.
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من با اولویت دادن به آقایان در استخدام موافقم البته این تفاوت کمیتی تاحدودی نامتناسبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
قانونی که مرد می نویسه مرد اجرا می کنه مرد قضاوت می کنه مرد اینجا نشسته داره هی نظرات زنان رو سانسور می کنه چه انتظاری از منطق میشه داشت؟
جالبه نظرات و ایده ها. مردهایی که به اسم زن نظر میدن. خیلی خوشحالم گول حرف قشنگ های کسی رو تا به حال نخوردم و اغفال نشدم و رای ندادم و بنر کسی دستم نبود وسیله نشدم ونمیشم! لطفا کسی تریپ مشارکت اجتماعی یا نصیحت برام بر نداره چون خودم رشته سیاسی و با تجربه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
وقتی نظرات آقایون روشنفکر و فرهیخته ی هموطن رو خوندم مطمئن شدم که بهترین تصمیمم توی زندگی مجرد موندنه.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۳۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
چون مرد بدبخت باید یه خانواده رو اداره کنه و وقتی میخواد بره خواستگاری باید حداقل 2 تومن در ماه درآمد داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
فکر میکنم هر موقع "کمیت" زیرساخت شغل و کار برای جوانان تامین شد و درصد بیکاری "واقعا" کم شد
آن موقع باید بحث از "کیفیت" تناسبات کار کرد

اون هم در جامعه ای که (به غلط یا درست) نان آوری خانواده غالبا به عهده مرد است

یعنی اول تعداد شغل برای هر دو جنس اشباع بشه بعد با فرهنگ سازی و بهبود شاخصه های توسعه انسانی به فکر "برابری" جمعیت کار بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
وقتی میگیم چرا شغل به زنان نمیدن میگید چون مرد نان آوره وقتی میگیم چرا زن هم در کنار مرد نان آور نباشه میگید چون شغل به زنا نمیدن. عجب!
شیرین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
باید این طرز تفکر رو تغییر داد. من خونواده های زیادی رو میشناسم که زن خونه درآمد بیشتری داره و این به نظرم در روابط زناشویی شون مشکلی هم ایجاد نکرده. خانواده باید اعضایی داشته باشه که با هم همکاری داشته باشن. زن و مرد نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
متاسفانه اين دخترها ميرن سركار بعد ديگه راضي نميشن با پسر با درامد پايين تر از خودشون ازدواج كنن.
حتي اون 500 تا زياده كه بصورت مشترك گرفتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
من به عنوان یک دختر هیچ وقت حاضر نیستم از لحاظ مالی به شوهرم وابسته باشم و خرج روزمره خودم رو از ایشون بگیرم و منتش رو تا آخر عمر داشته باشم.
آقایونی که میگید مرد باید کار کنه، زنی که تو خونه کار میکنه حقش چیه؟ آیا حاضرید دو دونگ از خونه رو به نامش بزنید؟ چرا زن نباید پیشرفت کنه؟ زن اختیار خودش و تفکرش و ارزوهاش رو داره.
زنی که کار نکنه نمی تونه از حقوقش دفاع کنه و تا آخر عمر تو سری خور باقی می مونه...چون شما آقایون نگاه تون مردسالارانه است، جهان سومیه...
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اتفاقا زنهای خانه دار ارج و قربی دارن که بقیه ندارن همه جاری های من کارمندن ولی اونی که خونه دار از همه عزیزتره .درحالی که تو خونه آشپزی هم نمی کنه.فقط مسافرت و خرید و خوشگذرونی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
تدوین حقوق شهروندی دولت روحانی هم همینجوریه؟
ژوبین
United States
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
چون مردا بار زندگی رو دوششونه اما زنا کمک هزینه زندگی هسن
میدونم میدونم من همه چیزو در مورد حقوق بشر میدونم
اما مرد زندگی تشکیل میده در بیشتر موارد اگه شغل داشته باشه اما خانوما بخان هم نمیتونن چون باید انتخاب بشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اگر حرفی میزنید، مسئولیتش رو هم قبول کنید. 10-20سال بعد که خبر موفقیت خیلی از زنان ایرانی الاصل ِ مقیم اروپا رو شنیدید، حق ندارید بگید که اینا خائن بودند و کاش ایران میموندند و ازاین حرفها.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
+
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
ناشناس 17: 12 چه رررربطی داره حر ف شما. چشاتو وا کن ببین موضوع چیه .مردا بیکارن. مرد بیکار به درد هیچی نمیخوره .. هیچی . بزار مردا برن سر کار خانواده تشکیل بدن ....یا زنا رو راضی کنید مسئولیتارو به عهده بگیرن.. اینجا ارو پا نیست که کار ریخته باشه ...کمبود شغل داریم ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
خانومهای محترم اگر سر کار هم می روند هنوز درآمد خود را متعلق به خود می دانند و مرد خانه را مسئول هزینه ها.

بنابراین اگر خانمها خواستار شرایط برابر هستند باید مسئولیت برابر را نیز در زندگی قبول کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
جالبش اینه که همین ها تا یه زن اونور آب موفق میشه میگن اگه تو ایران بود فقط فکر شوهر بود!
ولی وقتی پای سرکار رفتن میشه میگن چون مرد نان آوره مردها باید استخدام شن!!!
پژمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بانوان گرامي دقت داشته باشند كه جوامع مدرن غربي هم پس از چند دهه در حال بازنگري ديد خود نسبت به حقوق زن هستند و فهميده اند كه كار كردن برابر زنان با مردان نه تنها دادن امتياز به زن نيست بلكه وظايف خرد كننده اي بر دوش آنها مي گذارد.چون طبيعت به اندازه كافي وظايف سختي به عهده زن گذاشته است.نمكته ديگر اينكه زندگي سنتي بشر هر چه بود لا اقل طي چند هزار سال آزمون خود را پس داده و موجبات بقاي جوامع را فراهم مي كرد .ابتدا ببينيم چه بر سر غرب مدرن مي آيد بعد در صورت نتيجه مثبت از آنها تقليد كنيم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آقا پژمان دقیقا کدوم جامعه ی مدرن غربی رو دارید میگید که "قانونا" حق اشتغال زنان رو محدود کرده باشه؟ اینکه یه نفر خودش دلش میخواد سر کار نره(به هردلیلی) فرق داره با زمانیکه قانون این حق رو ازش میگیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اینکه زنان موجوداتی هستند که باید در اختیار مردان باشند، زیبایی زنانه باید عاملی باشد در برانگیختن «میل» مردانه، یا زنان باید در زیبایی خود خلاصه شوند که از این حکم، اندیشه ای به شدت پدرسالارانه بیرون کشیده شود که زنان تنها باید در نقش مادر، همسر و خواهر، کنش و حضور اجتماعی داشته باشند، باز هم ناشی از همان کلیشه ها است که سرایت مرگباری به کل بشریت یافته و در ذهن و عمل انسان ها درونی شده اند. شکی نییست که مادر بودن، خواهری و همسری ارزش هایی مهم هستند اما پدر بودن، برادری و همسری مردانه نیز به همان اندازه ارزشمند هستند و به این دلیل نیست که بتوان از عدم حضور مردانه در سایر عرصه های زندگی صرف نظر کرد.
حاج محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
چرا دو پهلو حرف زدی واضح تر میگفتی لااقل معلوم بشه که مخالفی یا موافق !!؟
اصل اولیه کامنت گذاری خلاصه نویسی و بی پرده حرف زدنه نه بازی با کلمات .!!
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
فراموش کردی ماشین تولیدمثل رااضافه کن.بعضی شغلهاکه نیازبه دقت خاصی بخصوص آزمایشگاهی دارندتوسط خانمهابهترانجام میشودوبعضی خانمهانان آورخانواده هستندنه فقط کمک خرج بخصوص درشرایط فعلی جامعه ایران.پس تبعیض کمترشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
چقدر زیباست که در کشور عزیزمان که از تلاش زنان و مردان به بالندگی رسیده است، زن و مرد در موقعیت برابری قرار بگیرند و به بهانه های واهی و مسخره زنان را به حاشیه نرانیم. جامعه ی انسانی با حضور دو جنس کامل می شود و با حضور دو جنس هم می توان به فرهنگسازی درست رسید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
موقع جنگ و انتخابات همه با هم یه ملت هستیم و زن و مرد نداره. همه میجنگیم همه رای میدیم همه خوشحال یا ناراحت میشیم ولی موقع حق و حقوق...
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
چقدر جایگاه زنان در این دایره خوب به تصویر کشیده شده . . . در حال له شدن
دقیقا همینه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
حق و حقوق؟
مگه كار كردن و حالا حق و حقوق نگرفتن؟
اتفاقا يكي از حقوقي ه دولت ها بايد در شرايط فعلي براي زنان قائل بشن حق آرامشه.
كسي كه خيلي اصرار به كار كردن خانم ها داره قطع به يقين يا خانمي هست كه تشكيل زندگي نداده و مسئوليت هاي فراوتان ديگري به گردن نداره و ميخواد بيكار نباشه و يا اينكه مردي هست كه چندان بدش نمياد خانمها رو ببينه در كنار خودش. والا همه به طور طبيعي موافقن كه مردان به نسبت بيشتري با دي حق داشتن شغل داشته باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
هرکسی خودش تشخیص میده که آرامش زندگیش در چیه.
navid
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
زن ومرد کامل کننده هم هستند نه رقیب،هر کاری که مرد میکنه لزوما زن هم باید انجام بده،زن باید کار کنه ولی اولویت زن باید کار خونه و مدیریت خانواده باشه تابنیان خانواده محکم بشه واگه وقت اضافه هم داره کاری که در شأنش باشه و امنیت داشته باشه انجام بده،از نظر من زن خانه دار از زنی که صبح تا شب بیرون کار کنه خیلی دوست داشتنی تره
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
چون این کشور مردسالار...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اما در همین کشور زنها حرف اول و آخر رو میزنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
خیلی دلت پره برادر؟! ما که این اول و آخر را نفهمیدیم اما خوبه که کمتر نسبت به جنس مخالف کینه ورزی کنیم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
شما دخترا چقد مظلوم بازی در میاریین
یه پسر بدبخت میاد خواستگاریتون زبونتون 4 کیلومتر دراز میشه از پسر بدبخت کاری که پدرتون ظرف 30 40 سال بهش رسیده رو انتظار دارین
حقتون همینه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
قانون هاش که اینو نمیگه.
همه قانون هاش حمایت از زنه.
اون چندتا باقیمونده هم شما حقوق زنان مطرح کردین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
چون عین بی عدالتی است و نگرش جنسیتی است
حساس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
عدالت کجاست ؟
توهر زمینه ای که نگاه کنی بی عدالتی هست
همینایی که استخدام میشن نگاه کن و ببین چند نفر براساس شایستگی انتخاب شدن و چند نفر پارتی داشتن
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
با تبلیغ میخوان گندش کنن. نه داداش کسی به فکر ما نیست.یه طوری هم نوشتن فراگیر فقط رشته های خاصی میگیرن نه همه رشته ها.
پی اچ دی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
من بعنوان یک دختر دانشجوی دکتری کاملا با این قضیه موافقم .بهرحال نفقه و هزینه زندگی بر عهده مرد است و هیچ دختر خانه دار یا شاغلی به مرد بیکار و بی درآمد بله نمیگوید .اگر سن ازدواج بالاست علت آن بیکاری آقایان است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
هیچ وقت با بی عدالتی جامعه سر پا نمیمونه
پیامبر گفتن حکومت با کفر ممکنه ولی با ظلم نه
تو هم بخاطر بی شوهری خودت راضی به ظلم نسبت به بقیه زنا نشو
یه دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
1. اصلا برای چی نفقه فقط برعهده ی مرد باشه؟ و اصلا برای چی حق طلاق به زنان نمیدن که مجبور بشن مهریه تعیین کنن؟2. واقعا در عمل هم نفقه و هزینه ی زندگی همیشه برعهده ی مرده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
"شوهر" منبع درآمد خوبی برای خانمها نیست. اگر یه خانمی 10-20سال بعد از ازدواجش همسرش فوت کنه با طلاقش بده یا همسر دوم سرش بیاره(و خانمه ترجیح بده جدا بشه) از کجا باید زندگیشو تامین کنه؟ باید گدایی کنه؟ یا باید توو40-50سالگی تازه شروع کنه به کار کردن؟
سیکل
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اقایان کار نازک می خواهند و پول کلفت.به همین دلیل دنبال دلالی هستند واز هر رقم.
دکتر بیکار مونث
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
خانم به اصطلاح پی اچ دی! فردا که مدرکت رو گرفتی و در به در دنبال کار گشتی بعد بهت کار ندادن به جرم زن بودن و یهو نتیجه همه زحمتات شد وایسادن سر سینک ظرفشویی و دیگ غذا اون موقع قیافت دیدن داره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
من به عنوان یه دختر دانشجوی دکتری با نظر شما مخالفم
وقتی موقعیت ازدواج نباشه و به خاطر مدرک تحصیلی از جانب خانواده هم دیگه تامین مالی نشی، این تبعیض واقعا قابل قبول نیست برات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آفرین به فهم شما خانم دکتر احسنت
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
واقعا مدرکی که داری حقته درود به شرفت حرف حقی زدی
خانم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آفرين !!!!!!!!!!
خانم دكتر واقعا گل گفتي احسنت به درك بالات كه با وجود تحصيلات بالا و امكان اشتغال و يا حتي عدم داشتن شغل اين حرف رو ميزني!
barbod
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
phd حلالت... به عنوان یک دانشجوی phd در شاخه علوم پزشکی ولمس عینی واقعیتهای موجود جامعه کاملا صحیح میفرمایند نمیدانم ایا درک این موضوع انقدربرای شما و مسئولان سخت است؟؟؟ ناگفته نماند این موضوع ارتباط مستقیم با سن ازدواج ! اعتیاد!بیماریهای روحی گسترده که ما رکورد دار آن در دنیا هستیم به خصوص در قشر تحصیل کرده و فساد در جامعه دارد!نگارنده این مطلب ایکاش به جای مواضع احساساتی نگاهی به واقعیتهای جامعه ایرانی می انداخت ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
کاش لااقل مسئولیت کارهاشون رو قبول کنن و رک و راست بگن "ما نگاه جنسیتی داریم".
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
عزیز خودت شرافتا به مردی که درآمدی نداشته باشه دختر میدی؟نفقه مهریه خونه ماشین،هزینه بچه ها همشون بر عهده مرد خانواده هست و مسلما هم باید سهم اکثر استخدامی ها یرای مرد باشد من کاملا با این تصمیم دولت موافقم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
نگاه جنسیتی نیست دوست عزیز. بر اساس قانون خانمها هیچ وظیفه ای در رابطه با تامین مالی خانواده ندارن. خوب وقتی اینطوریه نباید وضعیت استخدامی ها هم مساوی باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بر اساس قانون بله! آیا در واقعیت هم ندارند!! آیا واقعا مردهایی که برای این سمت های استخدامی پذیرفته می شوند به تنهایی می توانند مخارج کل زندگی را تامین کنند؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دراصل باید استخدام خانمهاراممنوع کنند ویادرقانون نفقه ومهریه درازدواج تجدیدنظر.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
خیلی جالبه که توی کنکور به پسرا لطف می کنن و ظرفیت بیشتری بهشون میدن
موقع آزمون استخدامی هم بهشون لطف مضاعف میشه
همش به این دلیل که مثلا قراره سرپرست خانوار باشن
بعدشم دوقورتونیمشونم سر زن و بچه بالاهه که ما درآمد داریم
تا به زنها بها ندین جامعه از این حالت خشن خارج نمیشه
بوق
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
حق گرفتنی است نه دادنی.
ارش
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
کی به زن ها بها بده ؟همین اقایان؟بعید می بینم.
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
این خود زن ها هستند که باید به خودشون بها بدن نه جامعه! دریافت منفی بیشتر کامنت، خود گویاست چه جنسی بیشتر اهل اخبار و آگاهیست. . .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
زمانی حرف شما درست که قانون مرد را مسول تامین نفقه زن نداند. وظیفه مرد تامین نفقه برای زن است. در صورت عدم تامین نفقه از جانب مرد قانون زن را می تواند طلاق دهد. چه زندگی ها به خاطر عدم تامین نفقه از جانب مرد از هم پاشیده نشد. بنابراین با توجه به محدودیت در استخدام های دولتی، آقایان به همین دلیل می بایست در اولویت باشند. البته در صورتی که قانون تامین نفقه را از جانب مرد ساقط کند یا بر دوش هر دو (زن و مرد) بگذارد حرف شما قابل تائید است در انصورت می بایست شرایط استخدام یکسان باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
مطمئن باش هیچ زندگیی بخاطر نفقه از هم پاشیده نشده
تا بیاد عدم پرداخت نفقه اثبات شه مردا هم می تونن هزار و یک اتهام مثل عدم تمکین و ... به زنشون بزنن
اگر قانون به نفع مردا نبود، زنها برای طلاق احتیاج به اثبات عدم پرداخت نفقه نداشتند و راحت می تونستن درخواست طلاق بدن
فارغ التحصیل الکترونیک
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
این استخدام اصلا کارشناسی نشده ،باز هم با زندگی جوونا داره بازی میشه سال 92 سازمان امور مالیاتی استخدام بزرگی انجام داد و برای کارشناس سخت افزار وشبکه از فارغ التحصیلای الکترونیک و کامپیوتر برای شغل کارشناس سخت افزار وشبکه نیرو جذب کرد من از بیست اسفند که اعلام کردن سازمان امور مالیاتی مجددا استخدام داره شروع کردم به خوندن تا روز 10 فرودین که مشخصات مشاغل و خوشه های شغلی معلوم شد این سری برای همون شغلی که سال 92 از بچه های الکترونیک هم میگرفتند اینبار فقط از فارغ التحصیلای کامپیوتر می گیرن و آزمو از همون درسایی هست که بین فارغ التحصیلای الکترونیک وکامپیوتر مشترکه ولی این سری اون کارشناسی که چارت استخدامی رو نوشته عشقش کشیده که از بچه های الکترونیک نیرو نگیرن!!! سازمان هواپیمایی و سازمان فنی و حرقه ای هم فقط از بین کارمندان قراردادی نیرو میگیرن با توجه به اینکه ما در ایران نه تولید تلویزیون ،رادیو لپ تاب ،گوشی و اصولا هیچ گونه وسیله ی الکترونیکی عمده ای نداریم با این وضع استخدام جدید فارغ التحصیلای الکترونیک باید همچنان بیکاربمونند
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
منم مثل شما هستم. برق خوندم از خیلی از فارغ التحصیلان IT و سخت افزار و نرم افزار بیشتر سرم می شه ولی مدرکم کامپیوتر نیست و بازم پشیمونی و غم و غصه.
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
به نظر من تا مردان با اولویت عیالوار و متأهل وجود دارد استخدام خانم ها هیچ دردی از جامعه دوا نمی کنه جز بالا رفتن سطح توقع خانم ها و زندگی های کوتاه زن سالاری و ... من به شخصه با زن کارمند به شدت مخالفم چون اکثراً حقوق و پول بیت المالو خرج عمل های زیبایی و آرایش میکنن( البته بعضی ها هم واقعاً پابه پای مرد برای خانه زحمت میکشن) و به جای کمک به اقتصاد خانواده خود مشکلی برای خانواده میشن
مژده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
بله دیگه وقتی مرخصی زایمان نه ماهه میخواین و هی اصرار به تصویب آن داشتین باید این تفاوت ها را هم شاهد بودیم . با این برنامه های نسنجیده زن به انزوا و کنج اندرونی می رود .
ناشناس
United Kingdom
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
همه مردها باید مجازات شوند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
این مردها نیستند که به زنها ظلم میکنند. این قانونه که به زنها و مردها ظلم میکنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
نگرتن خانومها نباشین چون شرکتهای خصوص 100درصد دخترهارواستخدام میکنن
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اینکه حقوق مرد و زن باید برابر باشه درست ولی اگر می خواهیم یه جامعه مدرن داشته باشیم باید سنت های نقض کننده اش رو هم دور بریزیم. از میزان مهریه شروع کنیم چطوره؟ بعد هم مرد از دادن نفقه به زن آزاد بشه. خانم ها هم به خدمت سربازی برن تا در بازار رقابت با آقایون برابر باشن. حالا دیگه نمی گم بعد از ازدواج فامیلی شوهرشون هم به اسمشون اضافه بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
چطور اینو نگفتی که نصف دارایی مرد رو به زن می دن؟ بعلاوه تو کدوم کشور زنها به اجبار به سربازی میرن ؟
زن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
قبوله. به شرطی که حق طلاق حضانت ارث شهادت دیه اجازه خروج از کشور تمکین محل سکونت هم برابر بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
باشه از مهریه شروع کنن و به نفقه و سربازی و بعد اشتغال و سایر حقوق برسن. تا حالا فکر کردید چرا شروع نمیکنند؟ شاید چون از آخرش میترسند.
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
چون تو این مملکت آمار داعشیهای وطنی رو به افزایشه!!!! آقایون فوری جو ندن که مرد نون آور خانوادست این همه زن متعلقه بیوه و مجرد تو مملکت داریم اینها برای تامین زندگیشون باید چه کار کنند کارتون خواب بشن یا تن فروشی کنند یا دنبال شوهر بیفتن؟!!!!!! دولت موظف تولید اشتغال کنه چه مرد چه زن
اندیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
به شرطی که در شرایط استخدام بیوه و سرپرست خانوار بودن را اضافه کنن
(ظاهرا منظور شما هم مطلقه بوده و نه متعلقه)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
وظیفه اصلی زن خانه داری و تربیت اولاد صالح برای جامعه اسلامی است و کار در بیرون نباید روی این مسولیت تاثیر منفی بگذارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
کسکیه راه درآمد نداشته باشه آخرش یا به گدایی می افته یا به دزدی یا به تن فروشی. این روند تبعیض آمیز رو متوقف کنید.
110
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
طبیعیه وقتی مردان بی مسئولیت توو جامعه زیاد بشه دولت مجبوره امکانات بیشتری بهشون بده تا بلکه به خودشون بیان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
من عمرا به اقای روحانی برای دوره بعد رای بدم.
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
من خودم دخترم ولی این حرف رو قبول دارم که باید بیشتر استخدامی ها برا مردا باشه. مشکل ازدواج و خیلی چیزها حل میشه، به خدا آدم این پسرای جوون بیکار رو میبینه ناراحت میشه. تمام هزینه ها و مشکلات اقتصادی رو دوش مرداست. من از این قانون حمایت میکنم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
به نظرم در پاسخ به اوون سوال(چرا اینقد مرد در مقابل اینقدر زن) باید گفت زیرا فرهنگ و عرف جامعه به همان نسبت از مرد انتظار دارد که خرج زندگی را بپردازد، این در فرهنگ ما هم اخلاقی ، هم قانونی، هم به صورت عرف و... هستش که مرد باید نان آور خانواده باشد. هر موقع که نگرش مردم عوض شد و از زن به عنوان یکی از ستون های اقتصادی خانواده یاد شد، می توان سوال فوق را مطرح کرد. به نظرم هنوز در جامعه ما کار کردن زن به عنوان نیرو و کمک اقتصادی مذموم شناخته می شود. (کاری به درست و غلط بودن این نگرش ندارم. البته باید قانون گذار فکری به حال زنان سرپرست خانوار که اتفاقا تعدادشان با سرعت رو به افزایش است بکند(مانند زنان مطلقه، بدون همسر، مجردین قطعی و ...). هنوز در بین مردم با این گزاره مواحه میشویم که فلانی نان همسرش را میخورد و... . به صحبت های فوق شرایط ویژه زنان(مثل بارداری، تمکین از شوهر و...) را هم اگر اضافه کنی، قاعدتا تمایل دولت در استخدام خانم-های محترمه کاهش می یابد!
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
امر پسندیده و مبارکی است.
زنان رسالت اصلی خود یعنی حفظ بنیان خانواده را فراموش کرده اند و یکی از مهمترین عوامل در بروز ناهنجاری های اجتماعی انجام ندادن این رسالت زنان در خانواده است. بهتر است به جای کسب درآمد به فکر بهینه هزینه کردن درآمد مردان باشند. در زندگی مرد بیش از اینکه به پول زن نیاز داشته باشد به پشتیبانی روانی و روحی او نیاز دارد که متاسفانه این موضوع در بسیاری از خانواده ها دیده نمی شود. باز یادآور می شوم که زن در جامعه امروزی رسالت اصلی خود را فراموش کرده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
حفظ بنیان خانواده بر عهده هم زن و هم مرد است کار کردن زن برای او استقلال مالی ایجاد می کند که بسیار در اعتماد به نفسش تاثیر دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
زنانگی شاید راز بزرگ زندگی «انسان» باشد: انسانی که در اغلب فرهنگ ها و بی شک زیر تاثیر ایدئولوژی مردسالار، نام خود و نام موجود بشری را یکسان کرده و زنان را به موجوداتی «درجه دو» و ثانویه تشبیه کرده است که باید همواره در حاشیه بمانند. زنانی که سر چشمه زاده شدن همه انسان ها هستند. گروهی از مردان از ابتدای شکل گیری جوامع بشری، ابتدا در قالب شکارچیان و سپس در جامه جنگجویان، رفته رفته جامعه مردسالار و خشنی را به جهان تحمیل کردند که امروز ثمرات آن را در بحران بزرگ جهانی می بینیم. از این رو شاید این جمله معروف که «زنان آینده جهان اند» شایسته تامل و ژرف اندیشی بالایی باشد. شاید زنان و زنانگی راه حلی برای خروج انسانیت از بن بست خشونت کوری باشد که خود را گرفتار آن کرده است و شاید این مردان قدرتمند و به ظاهر شکست ناپذیر که چنین جهان آشفته و بی رحمی را ساخته اند، سرانجامی نداشته باشند جز آنکه همچون کودکانی وحشت زده و خطاکار، به آغوش مادران خود پناه برند
همشیره
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
تا زمانی که نماینده های زن در مجلس در اقلیت کامل هستند و همان اقلیت کامل هیچ اقدام موثری نمی کنند وضع همینه.
فضول
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
قوانین را مرد می نویسند .چه انتظاری دارید؟
کارون
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
از نماینده های زن مجلس که همش رای ممتنع می دهند بپرسید.
بانو
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اقلا زن ها را از این لحاظ هم نصفه حساب می کردن مثل ارث و شهادت دادن و دیه و..............
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
تا وقتی که نماینده های خانم در مجلس در مسایل مختلف جانب اقایان را می گیرند از این بیشتر انتظار نمیرود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
دو تا نماینده زن درست و حسابی هم که نداریم که بتونن اعتراض کنند .
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
کاملا واضحه...در جامعه ای ک اینقدر مرد بیکار داره فرصت اشتغال خانم ها اولویت یا حتی بابر مردان نیست و نباید باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
من یک خانم هستم که در بخش خصوصی کار می کنم و ارزش کار من برای شرکتم از مردهای هم تخصصم بالاتر بوده که مرا استخدام کرده ارزش تخصص من سبب استخدام من در شغلم است نه جنسیت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
ولی آمارها عکس اینو میگن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
از تعداد + و - ها و وع کامنت ها معلومه چقدر خواننده مرد داره این سایت!
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
مردان فرهیخته هم داریم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
ربطی به مرد و زن نداره. همین کامنت شما آلوده به نگاه جنسیتیه
bahar
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
به عنوان یه دختر تحصیلکرده و فارق التحصیل از بهترین دانشگاه کشور،موافق این قضیه ام
چون وقتی بحث ازدواج میاد وسط،این همسر منه که باید کار داشته باشه.خانواده پسر هیچ وقت نمی پرسن دختر کار میکنه یا نه،اما به پسری که بیکاره کی زن میده؟
تو شرایط کنونی بهترین تصمیمه
امید به روزی که همه چه دختر چه پسر بدون نگرانی وارد بازار کار بشن
ناشناس
United States
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
عزیزم الان خانواده پسر اولین چیزی که می پرسن سر کار رفتنه .
تازه میپرسه شرایط استخدامی چیه ؟ بیمه داری؟

در ضمن شما اون دو تا خانوم تحصیل کرده و امثال شما مشکل خانوم های دیگه اید . با این تفکر مردا گناه دارن ، مردا حق دارن ،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
سرکار خانم خبر نداری؟ جدیدا همه پسرهای مجرد دنبال خانم شاغل می گردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
کار عاقلانه ایی میکنن زنا حتی اگر فقط خرج خودشونم در بیارن باز بهتر از اینه که صد در صد مخارج زندگی مشترکی که زنا هم از اون بهره میبرن رو دوش مردا بندازن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
یادمه یه خانمی میگفت خواستگارم ازم پرسیده شمادرآمدتون زیاده یاکم واسه همین جواب منفی دادم بهش.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اگه واقعا نیت این اعتراض خیره باشه حرف شما درست به شرطی که دخترها هنگام خواستگاری از مردها نپرسن کاری داری یانه اول شما این بی عدالتی دخترها رو در مورد اقایان حل کنید بعدش اعتراض کنید
ساره نعمتی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
داستان نبافید - دلیلش یه چیزه و بس: اگر ظرفیت و امتیاز ویژه برای پسرها قائل نشن ،صد در صد مشاغل رو دخترها میگیرن - شک دارید امتحان کنید -

شایسته سالاری واسه خنده اس،مهم ریش و سبیله .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
یا مرغ باش یا شتر مرغ وقتی قوانین رسمی کشور وظیفه نان آوری را بر عهده مردان می گذارد انتظار ی غیر از این نیست. البته مشکل ایجا نیست مشکل در عدم توازن در رشد مدنی و اجتماعی کشور ماست. جایی که اجازه می دهد خانم ها تحصیلات داشته باشند و کار کنند اما قانونا سهمی از خرج زندگی نداشته باشند. همه مدله به همه چه مرد چه زن ظلم است.
یه دختر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
پس تکلیف دخترایی که بیکارن چی میشه؟ ما هم استقلال میخوایم. یعنی باید تا ابد مردان ( احتمالا پدرانمون) خرج زندگی ما رو بدن؟ اصلا تو این جامعه کسی حواسش به ماها هست؟ فقط بلدین جک ازمون بسازین؟
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دختر بیکار داریم مگه؟؟ یکم بزک کن برو مصاحبه اولین شرکت استخدامی.
یه دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اتفاقا من اهل بزک نیستم. اما دخترای زیادی رو هم از نوعی که شما میگید دیدم.آیا دلیل اینکه بسیاری از دختران با بزک به دنبال کسب موقعیت هستن یکی از دلایلش رو نمیشه تو خود شما آقایون دید؟ چرا باید به جای ارزش و شایستگی به ظواهر اهمیت داد؟ دخترایی مثل من در رنجیم از این نگاه ها که به جای شایستگی فردی و شخصیتی به شایستگی ظاهری توجه میشه....البته اینا همه معلول جامعه ای هست که ادعا داره: صورت زیبای ظاهر هیچ نیست ای برادر سیرت زیبا بیار....منم موافقم که الان عکسش رو داریم....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
فرشاد همون کسی که دختر بزک کرده رو استخدام م یکنه یه کسیه تو سطح فکری تو و امثال تو.
جاسم احمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
بنظر میرسد نویسنده بیشتر احساسی بوده تا عقلانی! مگرقراراست زنان شاغل باشند و مردان بیکار وبعد هزاران مشکل دیگر؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
نابرابری جنسیتی در جامعه ما همواره به نفع آقایان نبوده است. یکی از بزرگترین نابرابری های جنسیتی در کشور ما سربازی اجباری برای آقایان است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
نابرابری جنسیتی در جامعه ما همواره به نفع آقایان نبوده است. یکی از بزرگترین نابرابری های جنسیتی در کشور ما سربازی اجباری برای آقایان است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
در متن آمده است "همچنین بنابر آمار، میزان زنان شاغلِ با تحصیلات بالا از میزان مردان شاغلِ با تحصیلات بالای دانشگاهی بیشتر است."
پس چطور می گویید حقوق زنان پایمال شده است. اکثر مشاغل که نیازمند تحصیلات دانشگاهی است در دست خانم ها است. حالا چشم طمع دارند می خواهند بقیه اش را هم بگیرن. مردا هم بروند کارگری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
به ما خانوما کار نمی دن که یه وقت استقلال نداشته باشیم که بخوایم بهشون نه بگیم. برخلاف نظر سده لوحانه ای که بین مردم ما پیچیده اشتغال زنان در واقع اشتغال مردان رو کم نمی کنه بلکه به رشد اقتصادی کشور کمک می کنه. متاسفم برای درک پایینی که داره به یک اصل تو ذهن جوونای ایرانی تبدیل میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
شرم آوره! بعد می گن تبعیض نیست!!!
ندا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
کدوم ازدواج؟من یک دخترم که باید هزینه های زندگی خودم رو بدم و به خونوادم هم کمک کنم.چرا پیشاپیش قضاوت میکنید و میگید مرد میخواد تشکیل خونواده بده پس باید کار داشته باشه.کار باید بر اساس شایستگی فرد بهش داده بشه.وگرنه کل جامعه آسیب میبینه.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
خوب اگه اینطوریه باید در ازدواج هم مساوات رعایت بشه و تنها مردها وظیفه تامین مخارج رو نداشته باشن، همینطور در سربازی. چرا فقط مردها باید به کشورشون خدمت کنن؟ البته منظور از خدمت فقط سربازی و اسلحه نیست. هرکسی با توجه به تحصیلاتش میتونه خدمت کنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آقا فرهاد من موافق سربازی اجباری نیستم ولی قرار نیست همه وظایف زن و مرد یکسان بشه حواست هست که زنها هم دوره بارداری و... دارند ولی آقایون ندارن؟
ناديا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
من دانشجوي تحصيلات تكميلي جامعه شناسي ام و خيلي متاسفم كه دكتر معيدفر كه چهره سرشناس و معتبر در جامعه شناسي كشور هستند، تحليلي تك بعدي از قضيه ارائه داده اند. با ايشان موافقم كه يكي از پيامدهاي چنين اقدامي از سوي دولت، ممكن است ناكامي اجتماعي و احساس تبعيض باشد، اما ايشان نسبت به بعد ديگري از ماجرا در تحليل خود بي اعتنا بوده اند.
همين الان اگر مردي به لحاظ شخصي و شخصيتي در حد معمول و متوسط باشد، فقط شغل نداشته باشد (و نيز نتواند مراسم عروسي درخوري بگيرد، و نتواند خودرو و خانه ي مناسب و در حد شأن و سليقه ي خانم و خانواده اش تهيه كند) آيا دختري مشروط به اين كه به خودش شغل دولتي داده شود، حاضر است با چنين مردي ازدواج كند و بماند؟ آيا والدين چنين دختري چنين ازدواجي را مي پذيرند؟
خيلي عجيب است كه يك جامعه شناس چنين جنبه هايي از اين واقعيت اجتماعي را نديده بگيرد.
نمي شود فقط يك بخش تحولات اجتماعي را گرفت و تحليل كرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
بیچاره زنان تحصیل کرده ایی که امکان خارج شدن از ایرانو ندارن بهترین راه برای این زنان اینه که تا میتونن تلاش کنن تا موقعیت مهاجرتو برای خودشون فراهم کنن وگرنه با وجود تحصیلات عالی باید تا اخر عمر منشی و تلفنچی باشن
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
البته شما خیلی مهاجرت رو ساده فرض کردین! فکر می کنین کشورهای پیشرفته به شهروندان یک کشور جهان سومی که مسلمان هستن و از نظر اونها تروریست!!! به این راحتی اجازه مهاجرت می دن؟! تمام عمر و زندگیت رو باید بذاری تا شاید بتونی بری اون ور!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آره واقعا .بروند اونجا ازدواج کنند خرجیشون هم پای خودشونه مهریه هم ندارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اینهم از اجرای قانون اساسی قابل توجه وکلای مجلس
maedeh
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
این عکسی که گذاشتین مربوط به ۱۶ آذر در دانشگاه شهید بهشتی با حضور دکتر روحانی هستش
به این موضوع مربوووط نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آره بابا مردا باید بچه بیارن زنا برن کار کنن..تفکرات افراطی شما رو حتی اون طرفی ها هم باور ندارن...کارای عملیاتی رو که نمیشه بدین دست زنهاولی به عوضش در ادارات زنان جاهای خوبی مشغول به کارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
والا من هر اداره ای میرم زنهاش خیلی بیشتر از مردها هستن. نمیدونم بالاخره به بینایی خودم شک کنم یا به این آمارها!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
چون مدیران تمایل به استخدام زنان ندارند. زن به محض استخدام می رود مرخصی زایمان پاس شیر پاس بچه داری و هزار پاس و مزایای دیگری که قانون برایش گذاشته. بعد هم که اندکی پا به سن گذاشت یک دهم کارایی مرد را ندارد
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
زنهای ایرانی ذاتا موجودات راحت طلبی هستند و فطرتا تمایل به کار ندارند مگر اینکه راه چاره ای نداشته باشند وگرنه یک زن بر خلاف مرد علت اصلی کار کردنش تفریح و پرکردن اوقاتشه نه تامین هزینه های زندگی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بله اکثر زنان ایرانی راحت طلب هستند ولی زنانی که به دنبال این هستند که یکی از همین شغل های کمیاب و مرتبط با تخصص هایی دانشگاهی رو به دست بیارن و میخوان در شرایط مساوی در آزمونی که بسیار دشوار و رقابتی هست شرکت کنند مطمئنن راحت طلب نیستند. اتفاقا همین زنان راحت طلب بیشتر از مردان و قشر متحجر به زنانی که به دنبال حقوق انسانی هستند سنگ اندازی میکنن.من امیدوارم یه روز با درک کمبودهایی که جامعه به زنان تحمیل میکنه متوجه رویه اشتباهشون و ظلمی که به همجنسای خودشون کردن بشن
محمد جواد
United States
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
با سلام بعد از سالها تبعیض یک ازمون داره برگزار میشه که به مردا بهای بیشتری داده .البتههیچ کسی منکر نقش خانوما در جامعه نیست ولی در کشور ی که اسلامی میباشد واقعا زن باید روزی 8 ساعت کار خارج از خانه انجام بدهد ؟ ایا این زن همزمان می تواند مهمترین نقشی که اسلام بر دوش ان قرار داده و نقش تربیتی فرزندان می باشد را به خوبی انجام دهد البته ای شعار های فمنیستی که وجود دارد محصول جوامع غربی وحربه انها بعد از جنگ جهانی وبرای جبران نیروی کار بعد از جنک بود که متاسفانه نا اگاهی ما همیشه گمراه کننده بوده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
جناب زنهای زیادی هستند که هم 8 ساعت کار می کنند و هم فرزندان بسیار خوبی تحویل جامعه می دهند
الان در جوامع غربی جنگ است که زنها هم پا به پای مردها کار می کنند؟ نوشته ات پر از انکار واقعیات است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
سلام به همه دوستان و خوانندگان محترم فرارو
ببینید من یک کارمند خانم هستم در یک سازمان دولتی با حقوق و مزایای خوب و پست رئیس اداره و البته مجرد ولی باید یک اعترافی کنم و اونم اینه که در استخدام اولویت باید با آقایان باشه من هم در سن 20 یا 21 سالگی افکارم جور دیگری بود همیشه فکر میکردم که حق خانم ها ضایع شده ولی حالا که چند سالی از این ماجرا گذشته متوجه شدم که افکارم اشتباه بوده چرا که حالا تنهای تنهایم و موقعیت اجتماعی و پست بالا و حقوق و مزایای بالا نمیتونه منو از زندگی راضی نگه داره چون توی سازمان ما تعداد زیادی خانم کارمند وجود داره که بدلیل توقعات بالایی که در آنها بوجود آمده انتخاب همسر برایشان سخت و بالطبع سن ازدواجشان گذشته است بنابراین تشکیل زندگی و در کنار همسر و خانواده بودن خیلی بهتر از داشتن شغله چون من از نزدیک این موضوع را حس کرده ام حالا که چند سالی هست مادرم را هم که از دست داده ام و هر لحظه نگرانم که پدر را هم از دست بدهم و تنهای تنها شوم لذا خواهشی که از شما ها دارم اینه که بیشتر فکر کنید و افکارتون را اصلاح کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
سرکار خانم کار کردن خانمها به معنای ازدواج نکردن نیست از کجا مطمئنید آن همکاران خانم اگر کار نمی کردند توقعات بالا نداشتند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بدبختی و مشکلات اجتماعی و فرهنگی از موقعی تشدید پیدا کرد که دولت ها از وجود زن استفاده ابزاری مردن و به بهانه داشتن حق برابر در تحصیل و کار و حضور در اجتماع ، این قشر از جامعه با ظلم مضاعف در مقابل کوهی از مشکلات قرار گرفت و انواع سوء استفاده ها از این بخش از جامعه انجام گرفت و میگیره . در صورتی که نه به لحاظ روحی و روانی و نه به لحاظ جسمی آماده به دوش کشیدن این همه مشکلات را ندارن .
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بابا ابزار چیه؟ خواهر گلم (احتمالا خواهر هستید دیگه!) باور کنید من یه پسر هستم، اصلا هم به خانمها به دید ابزار نگا نمیکنم. ولی شما که از حق برابر حرف میزنید، خوب چرا در مورد تامین مخارج خانواده، در مورد داشتن خانه و ماشین موقع ازدواج و ... چیزی نمیگید؟ ما چاکر همه خانمها هم هستیم، ولی اینطوری که نمیشه مرد خرج خونه و زندگی و همینطور خرج زن رو هم بده، بعد خانمها برن کار کنن هیچ تعهد مالی هم در قبال خانواده نداشته باشن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
به نظر من این کار در شرایط کنونی کار به جایی بوده
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
با سلام. با وجود اینکه ینده پسر هستم و دانشجوی دکتری، اما معتقدم نباید تبعیض جنسیتی وجود داشته باشد. ما در اسلام نیز تبعیض نداریم. برخی تفاوت ها به نحوه آفرینش آدمی و ساختار ها برمی گردد. اسلام دین برابری است؛ اما واقعیت این است که ما با شغل آفرینی مشکل داریم و یکسری از این مشکلات به بخش تحریم ها برمی گردد. چه عیبی دارد که زنان نیز همپای مردان در محیط های سالم اشتغال داشته باشند و کمکی به حال شریک زندگی شان باشند؟ وقتی یک خانمی تحصیلات تکمیلی دارد چرا باید در خانه بماند و خانه داری کند؟ مگر خانه داری تحصیلات تکمیلی نیاز دارد؟ مادران ما که سواد خواندن و نوشتن نداشتند از عهده فرزند پروری برنیامدند؟؟ اشتغال حق همه است. این را قانون اساسی ما می گوید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
خب نرن تصیلات تکمیلی.شوهربدبخت رو مجبورمیکنن پول دانشگاهشون روهم بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
ناراحت کارنکردن در دولت نباشید؛ در دولت که کاری انجام نمیشه! بخش خصوصی جبران می کنه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اگه مسئولی دلش به حال مملکت بسوزه! حداقل تا مدتی نباید اجازه استخدام حتی یک نفر خانم ( بجز زنان سرپرست خانوار) رو بده !!
من سوالم اینه ! اونهایی که موافق کار خانمها هستند! اگه یه دختر داشته باشند که ماهی 10 میلیون تومن حقوق داشته باشه به یک پسری که فوق دکترا باشه ، خیلی هم مودب و با خانواده باشه ، ولی بیکار بیکار باشه امیدی هم به اشتغالش نباشه! انصافا بهش دختر میدن؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اگر اون دختر پسرو دوست داشته باشه باهاش ازدواج میکنه اگرم دوست نداشته باشه قحطی دختر که نیست حتی با وجود استخدام برابر تعداد دختران با حقوق متوسط و زیر متوسط و یا حتی بیکار زیاده و البته آقایونم بیشتر از خانوما برای گرفتن کارای غیر دولتی با حقوقهای متوسط شانس دارن مشکل بعضی از آقایون فقط اینه که تو انتخاب همسر حواسشون جمع نبوده و همسری با قابلیت و تمایل برای اشتغال نسیبشون نشده یا اعتماد به نفس ندارن و فکر میکنن نمیتونن چنین همسری پیدا کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
يكي از بزرگترين معضل اجتماعي امروز ما رفتن زنان سر كار است
اكثر مردان بيكارند و اكثر دختران مجرد سركار
تنها تامين اقتصادي مردان است كه به ايجاد و تحكيم خانوده كمك مي كند
يك دختر مجرد پس از استقلال مالي كمتر ميل به تشكيل خانواده پيدا مي كند او چون موريانه اي به انحلال خانواده هاي ديگر مي انديشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
چون سوادو تلاش و كوشش خانوم ها قابل مقايسه با بسياري از آقايون نيست. اكثر آقايون دنبال يك ميز و اتاق و كار مديريتي هستن. اونجاييكه من خانم شبانه روز 4 ساعت مي خوابيدم و تو سن 30 سالگي از يكي از بهترين دانشگاه هاي تهران فارغ التحصيل مقطع دكترا شدم . و هر سه مقطع تحصيلي دانشگاهي رو حتي يك يك ريالي خرج پشت دست پدرم نذاشتم برادرهاي محترم بنده در خونه خوابيده بودن و 10 سال طول كشيد تا يك مدرك زژرتي از دانشگاه آزاد بگيرن. الان هم حق منه كه تو بهترين شركت مديرم و استاد دانشگاه. چون بهترين سالهاي عمرم و زحمت كشيدم به جاي خوابيدن و تنبلي . برادرهاي من هم هنوز بيكارن. آيا انصافه دخترهايي كه واقعا زحمت مي كشن و تلاش مي كنن و از لحاظ علمي جايگاه بالاتري دارن حق استفاده از دانششون و نداشته باشن و آقا پسرهاي نازنازي كه فقط مي خورن و مي خوابن راحت بيان سر كار. استخدام و بايد بر مبناي سواد و دانش افراد بذارن. مرد و زن هم نداره . اين باعث ميشه تا پسرها هم بيشتر تلاش كنن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
ناشناس 11:51 نوشته ات عالی بود و کاملا با شما موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
ناشناس 11:51- درست ترین و منطقی ترین پاسخ را داده، عالی بود.
ناشناس
United States
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
ناشناس 11:51
به نظر شما تمامی پسرها در دانشگاه ازاد تحصیل می کنند؟
در همان دانشگاهی که شما مدرک دکتری را کسب کرده اید مگر پسرها هم زحمت نکشیده اند؟
حرف شما در مورد پسرهایی که تنبل هستند صحیح می باشد ولی کسانی که در بهترین دانشگاهها تحصیل کرده اند
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
ناشناس 11:51 اینطوری که میگید نیست شما چون برادرت اینطور بودن دلیل نمیشه به همه پسرا اینطوری باشن.
يك خانم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
"همچنین بنابر آمار، میزان زنان شاغلِ با تحصیلات بالا از میزان مردان شاغلِ با تحصیلات بالای دانشگاهی بیشتر است."

توجه داريد؟!
من هم يك خانمم. خانمها بيايد سر جامون بشينيم. امنيت و آرامش جامعه الزاما با حضور بيش از اين ما در جامعه صورت نميگيره.
ما بايد يادمون بياد كه به خودمون داريم ظلم ميكنيم كه دوس داريم حتما شغلي بيرون از خونه داشته باشيم!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
یک دلیل آن که به زنان آموخته اند حقوق خود را جیب خود بگذارید و وظیفه ای در مسایل مالی خانواده ندارید. پس به صورت عملی به سر کار رفتن یا نرفتن زن هیچ تأثیری در تحولات خانواده ندارد. بنابر این بهتر است که مردها به سر کار بروند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
این آموزش و فرهنگ غلط را هم همان هایی که معتقدند بهترین اشتغال برای زنان فرزندآوری و بزرگ کردن بچه هاست رایج و مسلط کردن البته در عمل بیشتر زنان شاغل حقوقشونو خرج خانواده میکنن ولی به این زحمتی که میکشن رسمیت داده نمیشه و در ازای این زحمت حقوقی براشون در نظر گرفته نمیشه- منظورم حقوق صد در صد مساوی با مردان هست مثل حق حضانت بچه حق از اموال مرد در صورت طلاق، ارث منصفانه حق طلاق و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
تمام مردها حاضرند درازای حذف نفقه زن ومهریه هم حق طلاق وهم حضانت بچه رابه زن بدهند .شمامیتونی توعقداین روشرط کنی.درضمن توکشورهای غربی دارایی زن هم به نصفش به مردمیرسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
وقتي به زندگي شخصي ساير همكاران مرد و زن خود در اداره نگاه مي كنم حق را به دولت مي دهم
حقوق مردان صرف تشكيل خانواده مي شود
و حقوق زنان صرف آرايش و عياشي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
فرارو مجبور نيستي هر نظر بي ادبانه اي رو نسبت به بانوان منتشر كني.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
البته اقایان اگر اضافه حقوقی هم دربیاورند ان را صرف تشکیل خانواده های دوم و سوم چهارم می کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
واقعا بی ادبانه است. تو کامنت دیگه هم گفتن خانوما باید سر جاشون بشینن. یا خانوما آرایش کنن برن مصاحبه تو بخش خصوصی سریع کار پیدا میکنن. ولی به مردا توهینی نشده حتما پیاما خونده میشه ولی از نظر فرارو اینها توهین به زنان محسوب نمیشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اصولا اشتغال تمام وقت خانمها شدیدا اشتباه است... هفته ای 2 روز کار کنند تا 1. در جامعه باشند، 2. از لحاظ مالی نیمچه استقلالی داشته باشند،3. به بچه های نازمون بیشتر وقت بگذارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
لطفا از عدالت در اين مملكت حرف نزنيد كه اصلا وجود ندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
جالبه که بیشترین صندلی های دانشگاه ها رو خانوما پر کردن ولی در زمینه اشتغال آقایون محق هستند. نتیجه: خانوما فقط سر کارند. سرشونو با درس خوندن گرم می کنن....
نسترن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
در جواب سوال تیتر شده مقاله باید بگویم باید یک جوری هدیه روز زن به تمام زنان و دختران این مملکت داده بشه.
این هم هدیه مسوولین استخدامی.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
کار اصلی زن، همسرداری، خانه داری و تربیت فرزندان است. من می بینم زنهایی که در دستگاههای دولتی کار می کنند منتظرند تا 25 سال بشه و پیش از موعد بازنشته شوند. زن برای کار بیرون نیست و خیلی زود شکسته و داغون می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شما مگه زن هستي كه براي زنها نظر ميدي ؟؟؟؟ دوباره فرارو خبر گذاشت و مردهاي باجنبه مملكت ما شروع كردن به بي احترامي و حرفهاي بي منطق زدن . خجالت آوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
كار اصلي زن فقط تو خونه است
یکی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
چون که عزیزم مردا در شرایط کاملا مساوی حداقل دو سال بعد از زنا میرن سرکار چون باید برن سربازی، الان حتما خانوما میگن که پس ما که بچه دار میشیم چی!! و جوابشون واضحه برای زنان باردار همه جا موظفند که 6 ماه مرخصی با حقوق بدند ولی آیا این قضیه برای سربازی آقایون هم هست؟! یکمم عادلانه به قضیه نگاه کنید لطفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
جناب یکی بچه دار شدن خانمها رو با سربازی مقایسه میکنی؟ سربازی حداکثر 2 ساله است ولی بچه داری یه وظیفه دائمی و تمام وقته
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
من خودم مهندس برقم. ولي از اين جور استخدامي راضيم. مرد بايد كار داشته باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
مرد بايد سطح سواد و دانش و تلاشش و ببره بالا... كار هم براش جور ميشه در يك رقابت عادلانه برادر من.
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
ناشناس 11.42 شما هروقت برای ازدواج تعهد مالی برابر رو قبول کردی منم حرفبو قبول میکنم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
متاسفم که هنوز این طرز تفکر وجود دارد بنظر من زن ومرد دوشاش هم جامعه را میسازند چرا شما دوست دارید همیشه زن را در رده دوم قراردهید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شایسته سالاری همون چیزیه که نیست و ما محتاجش هستیم.
کاش بفهمیم همین سهمیه دادن ها بوده که کار رو به اینجا رسونده. البته همیشه هزار بهانه و توجیه برای ایجاد این تبعیض ها تراشیده شده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بايد هم اينطور باشد
شغل اصلي زنان مادر شدنه نه پول درآوردن
ناشناس
United States
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
من دیروز پس از دانلود فایل و مشاهده این مطلب واقعا مایوس شدم ، دختران علی رغم مشکلات بیشتر و سهمیه های پنهان درس خوندن و به جایی رسیدن ولی وقت استفاده باید استعادادشون به هرز بره و یا در شرکت های خصوصی منشی بشن! ... بعد میشینیم از معضلات اجتماعی و شرکت های خصوصی حرف می زنیم! به هر حال جامعه مسیر خودش رو پیدا کنه ، شما اگه کار دولتی به من ندی من میرم توی یه شرکت خصوصی . بعد حق نداریم بگیم زنان در شرکتهای خصوصی مشاغل رو از مردان می دزدند. برادر من وقتی شما امکان رقابت برابر رو مسدود می کنید ، این موارد هم پیش میاد
یه دوستمون هم به نکته خوبی اشاره کردند. دلیل مهاجرت خیلی از دختران همین تبعیضات جنسیه. در آینده شاهد افتخار آفرینی بیشتری از دخترانمون در خارج از کشور خواهیم بود . اونجاست که کسی حق اعتراض نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
البته مداركي كه از دانشگاه هاي درجه چندم صادر شده به راحتي فكر نكنم بشه باهاش در "خارج از كشور" افتخار آفريد! چه زن چه مرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
یک سوال

چه کسی باید فرزندانیکه قرار هست در آینده جامعه را هدایت ورهبری کنند تربیت کند؟

مادر بزرگها یا مربیان مهد کودک؟

لطفا کمی فکر کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
توو همین سایت نتیجه ی یه تحقیق روانشناسی منتظ شده که نشون میده وقت گذراندن فرزند با پدر چه نقش مهمی در سلامت فرزند داره. چرا زنها صبح تا شب توو خونه باشن و مردها صبح تا شب بیرون؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
من زن هستم و اعتراضی ندارم.چون میبینم برادرهام بیکارن و من به راحتی هرجایی میتونم استخدام بشم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شما واقعا می تونی به راحتی هر جایی استخدام بشی؟! قاعدتا اون پرچم بالای اسمت باید پرچم سوییس باشه نه پرچم ایران!!! حتما اشتباه شده ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
چه جوابی به دخترم که اونو توی این مملکت بدنیا آوردم بدم؟
شما بگید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بگو کارمیخای چی کار؟برومثل بقیه زنهاازشوهرت پول بگیر وطلابخرومهریه ات روبگیر بس میکنه
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
سلام دوستان بزارید مردا برن سر کار بهتره
من خودم فوق لیسانس شیمی هستم و با توجه به زن بودنم میگم دوستان قبول دارید که اگه مرد سرکارباشه آرامش اش برای زن هست؟؟؟؟
یک چیزی حقیقتی هست زمانی که زن ا بیشتر رفتن سرکاردیدید که جامعه چطور تغیر کرد؟؟؟
آیا واقعا راضی بودیم از این تغییر؟؟؟
آزدواج آمد پایین دختر خرج پسر کردن شروع شد بیکار و آدم لات زیادشد هرکی ام خاست زن بگیره گفتن کار آقا پسر چی هست؟؟؟
من حاضرم یه شغل نرم داشته باشم ولی واقعا هیچ مردی نباشه که بیکار باشه که واقعا عذابه.........
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
یه تحصیلکره (اون هم فوق لیسانس) ، نباید این همه اشتباه نگارشی داشته باشه! اکثر جملات نامفهوم و گنگ هستن. خیلی از کلمات هم اشتباه املایی دارن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
به نظر من باید همه شغل ها را به مردها بدن اگر چیزی باقی موند, به بعضی زن ها که نمی توانند ازدواج کنند بدهند و نه همه آن ها که این همه مفسده درست نشه. البته بعضی شغل ها را حتما خانم ها باید داشته باشند مثل پزشکی برای خانم ها یا مامایی.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
در اداره ما، 80 درصد کارمندان خانمند و در بقیه ادارات هم همین وضعیت حاکمه؛ پس تعداد زنان شاغل در بخش دولتی خیلی بیشتر از مردانه و آمار شما درست نیست.
ضمناً برخی از کارها توسط خانم ها قابل انجام نیست که از جمله اونها میشه به تکنیسین آمبولانس اشاره کرد. چند درصد خانم ها میتونند برانکارد افراد سانحه دیده را به راحتی حمل کنند؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
آقا دستت درد نکنه یعنی مردا رو فقط واسه باربری خوبن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
در مقابل اگر آمار استخدام در سازمان های خصوصی از شرکت ها گرفته تا فروشگاهها و آژانس های مسافرتی و غیره رو هم در نظر بگیرید خوهید دید این نسبت برعکس خواهد شد. در کل کار پیدا کردن برای یک خانم به خصوص با ظاهر مناسب بسیار ساده تر است تا برای یک آقا!
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
هیچ کس دقت نکرد، مطمئن باشید همین 16 نفر زن هم از قبل انتخاب شده هستند و با پارتی می آیند! یعنی باز هم شایسته سالاری نیست!
ye karmande zan
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بنظر من اینکه مردان کمتر تو کارهای کارمندی پذیرفته میشن به این دلیل هست که کمتر مردی حاضر میشه زیر دست یه نفر دیگه تحت عنوان رییس و مدیر و.. باشه و اینکه خیلی غرغر کردناشون باعث عد م پذیرششون هست .دیدم که میگم ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دلیلش اینه که بسیاری از زنان با حقوق بسیار پایین حاضرن کار کنن ولی مرد ها حاضر نیستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دوستان اگه یه مرد بره خواستگاری و بگه نه کار دارم نه خونه نه ماشین بنظرتون چه جوابی میشنوه
حالا اگه یه خانم تحصیلات کار و حتی جهیزیه نداشته باشه در صورتی که خواستگار داشته باشه می تونه ازدواج کنه نمی تونه شما بگید..........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حتی اگرم بتونه باید تا ابد سرکوفت تحمل منه
مشکل اینه که آقایون حافظه خوبی ندارن و زود یادشون میره که شغلشون به واسطه تبعیض به دست اومده
لطف مکرر میشه حق مسلم
خانم میم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دور و بر من پسرهای زیادی هستن که کار خوب دارن در آمد کافی دارن ولی حاضر نیستند ازدواج کنند چون راحت طلب هستن و از زیر بار مسئولیت فرار میکنند خواستم یاد آور بشم اینکه مرد باید کار خوب داشته باشه تا بتونه ازدواج کنه دلیل خوبی واسه تبعیض در مورد استخدام نیست
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
وقتی نظرات رو خوندم واقعا تعجب کردم فکر میکردم این افکار تو جامعه ما کمتر شده ولی متاسفانه این طور نیست استخدام فقط باید بر اساس شایستگی باشد نه جنسیت همین باعث شده که این همه سال عقب موندیم چرا شماهایی که میگین مردا باید ازدواج کنن نمیگین اون مرد باید تواناییشو بالا ببره تا بتونه در مقابل متقاضی خانم شغل رو بگیره شما واقعا همین نظرو در مورد دخترتون هم دارین بعد این همه درس خوندن بمونه خونه اگه خدای نکرده مشکلی براش تو زندگی مشترک به وجود بیاد شما حمایتش میکنین ؟من که عمرا بزارم دخترم تو این مملکت با این عقاید بمونه
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
باسلام:جنابعالی باید آنقدر توانایی داشته باشید وبتوانید پاروی نفستان بگذارید که شغلهای زنانه را انتخاب کنید ودر این شغلها موفق باشین نه به خاطر پرستیژ کاری شغلهای مردانه را انتخاب کنید . از نوع نظر جنابعالی متوجه شدم به اصل اسلام اعتقاد زیادی ندارید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
آقای موسوی احتمالا شغل مردانه از نظر شما همه شغل ها و شغل زنانه 2-3 تا کار مثل مامایی وپرستاریه ؟
درست حدس نزدم؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
همین 16 تا هم برن سراغ خونه داری. بدبختی ما از ان روز شروع شد که زنان ما کارمند و کارگر و منشی و غیره شدن
ولی از اونطرف مردا هم مرد باشند نه نامرد و بی عرضه
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
عيب نداره مساوات برقرار كنيد ببينيم وضعيت جامعه و خانواده بهتر مي شه؟؟
كاش يكي نگاهي به امار طلاق بين زنان شاغل و خانه دار بندازه ببينه ج خبره
عدالت و برابري به معناي مساوات نيست.
زياد فرصت بحث ندارم ولي خانمي كه تحصيلات عاليه داره و كاري جفت و جور ميكنه راهش بازه ولي
امور اقتصاد خانواده دست مرده در شرايط عادي درصد گزينش بين زن و مرد بايد صفر و صد باشه عزيز دلم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
زندگی زناشویی بر اساس علاقه باید باشه، راهش بازه یعنی علاقه ای وجود نداره و به محض ایجاد فرصت زن جدا میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
تا کی به جای حل کردن مسئله پاک کردن صورت مسئله؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
علاقه خانمها بیشتربه پول مرده پس مردبایدبجای زن استخدام شه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بند 6 منشور حقوق شهروندیه دیگه
امینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
واقعا جای تاسف داره. منی که بخاطر شرایط زندگیم مادرم نمیتونه اونجور که میخواد تامینم کنه و حالا اگر ازدواجی هم پیش بیاد جهیزیه نداره بده به من، من نوعی چکار باید بکنم. اصلا برفرض ازدواج هم نکردم آدم یه مریضی ساده میگیره ببین چقد خرجش میشه. اونوقت تکلیف اونی که خرج بچه هاشو میده و پول برای جاهای دیگه کم میاره چیه. من خودم به عنوان یک دختر مگه خوشم میاد برم تو محیط کار با صدتا کس و ناکس سروکله بزنم و برا خودم تنش ایجاد کنم؟ والا منم دوست دارم پا روی پا بندازم تو خونه و به تفریحات موردعلاقم برسم اما وقتی حقوق بازنشستگی پدر مرحومم کفاف مخارج خونه رو نمیده چه باید کرد؟ متاسفانه "بعضی" آقایون از تنبلی و زیاده خواهی همش غر میزنن و همش شاکین چرا همه محیط های تحصیلی و کاری رو دخترا گرفتن اما شما آقایون آیا به اندازه ی دخترا زحمت میکشید؟ اون وقتی که شما پرسه میزدید تو خیابونا ما داشتیم درس میخوندیم. اینو منی میگم که لیسانس و فوق لیسانسمو از معتبرترین دانشگاه های دولتی تهران گرفتم اما هنوز بیکارم و تازه به خاطر عدم وجود شغل در شهر خودم مجبور شدم بیام تو آزمون استخدامی شغلی که محلش تهرانه شرکت کنم. والا ما هم دوست نداریم محیط خانواده رو ول کنیم اما وقتی از همه لحاظ تحت فشاری دیگه نمیتونی کاری کنی و مجبوری به بعضی چیزایی که دوست نداری تن بدی. امیدوارم روزی این تبعیض ها برداشته بشه همچنان که تو سیستم بعضی کشورها اصلا میبینیم اولویت استخدام با خانم ها است اما اینجا.......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
واااای !
یعنی این نظرات رو آدم می خونه احساس می کنه مال ایالت بامیان افغانستان باشه!!!!
باورم نمیشه هنوز بعضی مردهای ایرانی انقدر کوته فکرن! وامصیبتااااا
خانم شاغل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
ببینید. من خودم یه خانمم شاغلم هستم. شغل نسبتاً خوبی هم دارم. ولی به صراحت میگم کار کردن زدن یه ذره هم ارزش نداره. خیلی ببخشید به کلفتی تو خونه کارگری بیرون از خونه هم اضافه میشه. زن مال خونه و خانمی کردن. شرایط سختتر میشه وقتی مثل من با 2 تا بچه شاغل باشی. بذارین مردا کارکنن بیارن شما خانمها بخورین و خانمی کنین دیگه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
خوب سرکارخانم شاغل چرا استعفا نمیدی بری خونه خانمی کنی؟
من هم یک زن شاغل با دو فرزند هستم و معتقدم باید این طرز تفکر "بشینی خونه خانمی کنی" عوض بشه زن و شوهر باید هر دو کار کنند و با کمک هم زندگی رو بسازند و استخدام افراد هم باید بر مبنای تخصصشون باشه نه جنسیت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
خانمها بروند سر كار مانعي ندارد ولي اين مردان هم اين حق را داشته باشند كه در زمان خواستگاري بپرسند
عروس خانم چيكاره هستند
آيا عروس خانم خانه و ماشين دارند و ....
اين يعني عدالت
اينكه يك مرد شاغل با كاركرد خود وظيفه تامين معيشت خانواده را داشته باشد و همسر شاغلش با پول كاركرد خود مثل يك دختر مجرد دنبال ولخرجي و غيره باشد صحيح نيست .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
وقتی زنها بیکار باشن اولین کسی که مسخره شون می کنه یکی مثل توئه و میگی که منتظر شوهر موندن
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
زنان در حالت خوب کاری 50 درصد مردان کار می کنند و خدای نکرده ماهی 100 تومان بگیرند دیگر خدا رو بنده نیستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
فعلا که همه کارا رو به مردا دادن و اونا خدا رو بنده نیستن
اتفاقا زنها تو هر اداره ای بیشتر از مردا کار میکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
تو اداره ما ک مردها رو استخدام کردن زنها همه قراردادی ان
نتیجه: مردها دائم دارن چرت می زنن همه کارها با زنهاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
با ادامه بیکاری هر مرد جلوی تشکیل یک خانواده گرفته میشه،ولی برا خانما اینطور نیست.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شما اول برید قانون خانواده رو نگاه کنید ببینید تمام بار زندگی و مهریه و چیزای دیگه رو روش مرده چرا اونجا صداتون در نماد و چیزی نمیگید
همون 500 تا مشترک و 16 تا هم زیادی هستن
قانون باید همخوانی داشته باشه
نمیشه تو قانون خانواده به نفع زن ها باشه و تو استخدام ها ادعای مساوات کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من به عنوان يك زن حق خريد يك بسته قرص براي مادر بيمارم و ندارم. چرا چون نان آور خانه همسرمه و من هم به عنوان يك زن كه 3 تا بچه بزرگ كردم هيچ حقي تو خونه ندارم. اگر يك قرص براي مادرم مي خرم بايد كلي ناسزا بشنوم و منت سرم بذارن. خانوم ها محترم به حرفهاي بيخود جماعت آقايون گوش نكنين. حتي شده يه 100 هزار تومن هم براي خودتون درآمد مستقل داشته باشين.
555
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
قربون آدمهای چیز فهم که میگن مرد باید کار داشته باشه ، اخه مرد باید نان اور خانواده باشه اصلش همینه خانمها کار داشته باشند یا نداشته باشند میرن خونه ی شوهر.
1122
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اگه من جای مسئولان بودم یک خانم را هم استخدام نمی کردم بابا کدام خانمی هست که خرجی شوهر و خانواده اش را می دهد باید خانم وظیفه خانه داری و حساس مادری و تربیت فرزند را داشته باشد نه خون دل نون آور خانه و دلواپس کار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
شما مطمئني خانوم ها خرج خانواده رو نميدن؟؟؟ مطمئني همه خانوم ها تو هزينه ها بهئ همسرشون كمك نمي كنن؟؟؟ خواهشن خانوم هاي خانواده خودتون و به بقيه تعميم ندين.
فارغ التحصیل برق
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
برخی از سازمان ها برخی از شرایط استخدامی رو تغییر دادن از جمله شرط 3 سال سابقه برای سازمان هواپیمایی و همچنین شرط جسیت مرد رو برای برخی از مشاغل سازمان فنی و حرفه ای
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بدبخت این مردا! دو سال باید برن سربازی و عمرشونو تلف کنن. میرن خاستگاری اصلاً کاری به اخلاقو ایمانش ندارن بلکه پولللل.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اصلاً اکثر دخترای ایرانی دنبال پول و ... هستن. مثلاً الان اگه بهشون بگین با گلزار عروسی میکنید یا با یه پسر ساده و خوش خلق و مومن. میگن گلزار.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
تو با نیکی کریمی ازدواج میکنی یا با یه دختر مومن و خوش خلق؟!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دختر هم شد نیروی کار؟
بدبخت کسی است که یک زن را استخدام کند.
بله شرکت های خصوصی برای استفاده جنسی استخدام می کنند. به اصطلاح استخدام شبانه روزی
hhhhh
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
قوانین غلط رو تصحیح کنید.به جای اینکه زنان رو از جامعه پرت کنید بیرون فرهنگ سازی کنید که مرد و زن باهم خرج زندگیشون رو در بیارن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
جای زن تو آشپزخونه است
تابوده همین بوده ، البته باید
برای زنان حقوق بیمه وبازنشتگی بعنوان شغل خانه داری درنظر گرفت
غیرازاین سرانجام خوبی برای خانواده وجامعه نیست
یکی بعد از شما
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شمادخترا همیشه دعامیکنین داداشتون کار پیدا کنه اگه متوجه بشین بجای اون یه دختری را گذاشتن سرکار ناراحت میشین مگه نه ؟ بدانیدکه زندگی با مردوزن تشکیل میشه و همیشه ولی خانواده مرد بوده سرپرست و نان آور خانواده و وظیفه دار مسایل خانواده مرد هست
احسان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
سلام،من و همسرم جفتمون بيكاريم و در به در دنبال كاريم،در حاليكه خيلي از خونواده ها هم مرد و هم زن سر كارن،تو أين بيكارى بهتره كه حداقل سربرستاي خانواده رو جذب كنن،واقعا خدا رو خوش نمياد يكي ماهي ٥ تومن درامد داشته باشه يه خونواده هم هيجى،بخدا ما هم تحصيلكرده ايم اما ........
esmaeil
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
باور کردنی نیست که توی یه مملکت وقتی زن 59ساله ای طلاق میگیره فورا به سازمان بیمه مراجعه میکنه و حقوق پدر خودشو که 48سال قبل فوت کرده براش دایر میکنند
اما این حق و حقوق کمه حالا موقعیت شغلی هم میخوان...
حالا اگر طلاقش صوری نباشه. خوبه
esmaeil
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
حقیقت اصلی اینه که زن دارای شغل یا شوهر اختیار نمیکنه یا اگر کرد بچه دار نمیشه یا اگر شد به اندازه بچه دار نمیشه...
اونوقت طبقات فرودستی که بهره ای از خوان گسترده استخدام دولت نمیبرند باید آنقدر بچه به دنیا بیارند که سرباز کافی برای کشته شدن در مرز سراوان و دفاع از این نوامیس فوق الاشاره بزایند .....
شاید بیکاری و بی نوایی و بی فرهنگی به داد آینده این مملکت برسد وگر نه مشاغل دولتی و فرهیختگی خانمهای معلون الحالی که من در اداره خودمان می بینم بقای نسل ایرانی را به خطر انداخته است. گاهی داشتن فرزند زیاد را آرزو میکنم .... اما همزمان دلم میگیرد که باید فرزند من در آینده مامور تامین امنیت و معاش این خانمها بشود که با 15 تا 20 سال کار میتوانند باز نشست شوند و........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
واقعا دولت روحانی در حق زنان ظلم بزرگی مرتکب شده و در انتخابات آینده درسی حسابی از آراء زنان خواهد خورد.اصلا مثل سعودی ها با زنان رفتار میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
پس زنها برن سرکار مردها بشینن خونه!!!!-موقع خواستگاری هم شاهزاده ای با اسب سفید بیاد خواستگاریشون!!! استخدام زنها باید با این وضعیت بیکاری باید صفر بشه مگر در شغل های خاص
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
عزیز من اگر مرد کار داشته باشه میتونه چند عدد زن را نان بدهد و البته خانه بدهد و بالاخره اداره کند ولی یک زن که قانونا و شرعا نمیتوته پس بهتر است اول مردان بروند سر کار اگر ماند به خانمها بدهند کار
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
زنا میرن خونه بخت شوهر میکنن
این مرده که یه خوانواده رو میخواد نون بده تا شرمندشون نشه!
زن واس سرگرمیش میره کار و واس کلاسش!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
زن باید بمونه خونه بچه دنیا بیاره تا جمعیت زیاد شه
ناشناس
United States
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من تقریبا تمامی نظرات را مطالعه کردم و خواستم این سوال را مطرح کنم.
هدف پسران و دختران در ایران برای پیدا کردن شغل چیست؟ و به نظر شما کدام هدف اولویت دارد؟
در ادامه این سوال هر فردی که علاقه دارد پاسخ این سوال را بدهد.
البته این مورد را اضافه کنم که قضیه زنان سرپرست خانوار کاملا متفاوت است.
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
به نظر من هدف ،ادامه زندگی و چیره شدن بر مشکلات مادی زندگی از جمله تامین مسکن، غذا و لباس به عنوان نیازهای اولیه است.من به عنوان یک مرد در صورتی که نیاز مادی نداشته باشم ترجیح می دهم از وقتم استفاده های دیگری بکنم و یک انسان آزاد باشم نه انسانی که مجبور است از صبح تا شب اجیر دیگران باشد(حال این دیگران چه ارباب رجوع باشد و چه دولت و چه کارفرمای بخش خصوصی)برای یک لقمه نان بدود.واقعا" خانمی که با وجود درآمد مکفی همسر باز هم اصرار به کارکردن دارد جز تحمل رنج و فرسودگی حداقل به مدت سی سال و برده دیگران شدن چه نصیبی می برد؟! آیا این یک نوع خودآزاری نیست ؟!
ضمن اینکه یک فرصت شغلی را نیز اشغال می کند که می توانست به یک پسر برسد تا کانون خانواده خود را تشکیل دهد.خانواده ای که همان دختر شاغل شده می توانست یکی از ارکان آن باشد.البته درک می کنم که دختران یکی از اهدافشان از اشتغال پا به پای مردان ،تامین امنیت مالی در آینده است و این نوع نگرانی نیز بجا و صحیح می باشد.ای کاش دولت به نحوی این نگرانی را رفع می کرد تا شاغل شدن چندان هنری برای زنان فرض نمی شد.
منصور صادقی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
چون الآن هفت میلیون دختر مجرد داریم که منتظر شوهرند. اگر اینها شاغل بشن پسرها بیکار می مونن چون شغل کمه. و هر دو تاشون مجرد می مونن.

ضمنا عقل حکم می کنه زنانی که درآمد مستقل دارند در همه زمینه ها مشارکت داشته باشند در سربازی و هزینه های خانواده و ...

ولی زن ها فقط در حقوق خواهان برابری هستند

ضمنا قانون نص قرآن نیست که درست باشد. قانون رو یک عده با لابی گری تصویب می کنند. این قانون اشتغال برابر یکی از آن قوانین غلطی است که در قانون اساسی نیز قید شده و باید اصلاح شود.
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
آیا تابه حال با خود اندیشیده اید چرا اسلام نفقه را به مرد واگذار کرده است ؟ وتامل کرده اید که آفریننده جهان که کارش عبث وبیهوده نیست مگر می شود پرداخت هزینه خانواده را به مرد محول کند ولی ما بندگانش بیاییم وشغل را به زنان واگذار کنیم ومحل اشتغال یک مرد را که می تواند نفقه یک خانواده رابدهد اشغال نماییم وبعد خود رامسلمان بنامیم .اینگه وکلا چه می گویند بماند، ولی آنچه مسلم است درمحاکم تااتفاقی می افتد می گویند مرد باید نفقه بدهد ولی تا حرف کار می شود می گویند تفاوت نباشد.پس یا حکم نفقه اسلام راعوض کنید وبگویید هرکس کار می کند نفقه بدهد.یا بگذاریدمردان درامورخارج خانه باشند.ضمنا نگاهی به زندگی حضرت زهرا که اینقدر می گویید ایشان را الگو قراردهید مبین این مساله است .پس چرا اینقدر دنبال این هستید که بگویید این کار تبعیض است؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اولا اینکه حرف خداوند رو با حرف اسلام یکی دونستن اشتباه است
ثانیا همه در این کشور مسلمون نیستن
ثالثا نفقه فقط 1 حرفه من کلی از خانم ها رو می شناسم که خیلی وقته از شوهرشون نفقه نگرفتن و یا کار میکنن و یا به خانواده پدریشون وابسته اند ولی هنوز اندر خم راهرو های دادسرا هستن و نتونستن طلاق بگیرن
میدونی چرا؟
چون هزار و یک قانون دیگه به نفع مردا هست
فهیمه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
باید مرد شغل داشته باشه تا بتونه زندگی شو اداره کنه. من خودم ی زنم و می دونم توی خیلی موارد دختر خانمها بخاطر این که درس بیشتری خوندن یا شغل دارن دست رد به همه خواستگاراشون میزنن که همین باعث میشه سن ازدواج بالا بره.
اگه برگردیم به عقب و وظایف زن و مرد و مرور کنیم متوجه میشیم که زن اگه کار نکنه برای خودش و زندگیش بهتره.
البته من با درس خوندن خانمها کاملن موافقم چون ی همسر و مادر تحصیلکرده مایه سر افرازی همسر و فرزندانش است
هدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
عزیزان من خودتونو چرا ناراحت می کنین. اینا همش پارتی بازیه. تعداد آقایونی هم که سفارش شدن و باید سرکار باشن به نسبت خانمهای سفارش شده بیشتره. ما هم همگی اینجوری سرکار گذاشته می شیم که به پر و پای هم بپیچیم و نفهمیم کی کلاه رفته سرمون. این نیز بگذرد...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
وقتی نظرات رو خوندم برا خودم متاسف شدم که توی مملکتی با اینهمه مردسالاری و تحجر زندگی می کنم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv