bato-adv
کد خبر: ۱۵۵۵۵۶
امضاءکنندگان طرح امتیازت ویژه برای نمایندگان در گفتگو با فرارو

نماینده مجلس پس از اتمام دوره نمایندگی شهروند عادی نیست

«دیدگاه ما این است که یک نماینده پس از اتمام دوره نمایندگی یک شهروند عادی نباشد؛ به قسمی که از پتانسیل، وجاهت و تمکّن فکری وی استفاده شود.»
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۲
فرارو- یک نماینده مجلس گفت: «دیدگاه ما این است که یک نماینده پس از اتمام دوره نمایندگی یک شهروند عادی نباشد؛ به قسمی که از پتانسیل، وجاهت و تمکّن فکری وی استفاده شود.»

21 نفر از نمایندگان مجلس طرحی را با عنوان "طرح استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان" به مجلس ارائه کرده اند که بر اساس آن نمایندگان به عنوان امتیازاتی ویژه پس از پایان دوره نمایندگی می توانند با خود اسلحه حمل کنند و مجوز طرح ترافیک دریافت کنند، پاسپورت سیاسی داشته باشند و از پاویون استفاده کنند.

علی محمد احمدی، یونس اسدی، عیسی امامی، مهرداد بائوج لاهوتی، احمد بخشایش اردستانی، حبیب برومند داشقاپو، موسی الرضا ثروتی، موید حسینی صدر، حسن خسته بند، عبدالکریم رجبی، غلام محمد زارعی، محمد سقایی، نوذر شفیعی، نادر فریدونی، عباس فلاحی باباجان، کمال الدین پیرمؤذن، علیرضا محجوب، هدایت اله میرمرادزهی، جبار کوچکی نژادارم ساداتی، حسین گروسی و عزت اله یوسفیان ملا این طرح را امضا کرده اند تا بر طبق آن یک سری امکانات رفاهی را برای نمایندگان مجلس دائمی کنند.

نظر اداره کل تدوین قوانین مجلس اما در این خصوص منفی است و استمرار حقوق مکتسبه نمایندگان در چنینی شرایطی را خلاف اصل منع تبعیض ناروا(بند 9 اصل سوم قانون اساسی) و اصل کلی حقوق منع دارا شدن غیرعادلانه و سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدالت اجتماعی و فرصت های برابر می داند.

از سوی دیگر گزارش مرکز پژوهش های مجلس نیز اساسا چنین طرحی را خلاف قانون می داند. این مرکز در بخشی از گزارش خود آورده است: به نظر می رسد طرح این مساله نیازمند دلایل متقنی است و تنها تجربه برخی کشورها نمی تواند مستمسک مناسبی برای طرح قانون مشابه در کشور باشد.

نماینده نباید پس از اتمام نمایندگی شهروند عادی محسوب شود
نادر فریدونی عضو کمیسیون انرژی مجلس و از امضاءکنندکان طرح "استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان" در گفتگو با فرارو گفت: «اگر بنده چنین طرحی را امضاء کرده باشم بحث لحاظ کردن سیاسی و اجتماعی نمایندگان بوده و از بُعد مالی نظری نداشته و ندارم.»

وی ادامه داد: «از بُعد سیاسی و اجتماعی بعد از اتمام دوره نمایندگی باید از دیدگاهها، تفکر، سرمایه و پتانسیل یک نماینده مجلس استفاده شود. چرا که آن نماینده تجاربی کسب کرده و نظام و مردم برای این نماینده هزینه کرده اند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این طرح خلاف اصل منع تبعیض ناروا (بند 9 اصل سوم قانون اساسی) نیست؟، گفت: «یک نماینده مجلس پس از اتمام دوره نمایندگی نباید به عنوان یک شهروند عادی محسوب شود. چون مردم و نظام برای این نماینده هزینه کرده اند و باید برنامه هایی تدوین شود که از پتانسیل های وی استفاده شود.»

فریدونی در پاسخ به این سوال که آیا برای استفاده از پتانسیل های این نماینده پس از اتمام دوره نمایندگی، وی باید حتما پاسپورت سیاسی و مجوز کارت طرح ترافیک مادام العمر داشته باشد؟، گفت: «خیر. دیدگاه ما این است که یک نماینده پس از اتمام دوره نمایندگی یک شهروند عادی نباشد؛ به قسمی که از پتانسیل، وجاهت و تمکّن فکری وی استفاده شود.»

وی ادامه داد: «بدین منظور باید باید نشست و ریز و بم این طرح را روی کاغذ آورد و مواردی که امکان دارد تصویب کرد؛ به صورتی که هم مردم و هم نمایندگان این احساس را داشته باشند که کشور می تواند از پتانسیل های هزینه شده به نحو احسن بهره وری کند.»

وی افزود: «باید سر فرصت ریز این طرح را ببینیم که چه چیزی بوده و امضاء کردیم. بنده اکنون یک تصویر کامل از اجزای این طرح را به خاطر ندارم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا هنگام امضاء جزئیات طرح مشخص نبوده است؟، گفت: «خیر؛ کلیات طرح مشخص بود و بحث اجزاء آن مشخص نبود.»

فریدونی در پاسخ به این سوال که اکنون که جزئیات طرح مشخص است آیا جنابعالی با این امتیازات برای نمایندگان پس از اتمام دوره نمایندگی موافق هستید؟، گفت: «بنده با حمل سلاح  و ... موافق نیستم. صحبت بنده این است که باید نشست و ابعاد و اجزائی که می توان ایجاد کرد را با کار کارشناسی لازم به صورتی که هیچگونه باری از جهت ایجاد تبعیض نداشته باشد تدوین کنیم.»

وی تصریح کرد: «اما مواردی که تبعیض آمیز است و دیدگاه مردم را نسبت به این طرح منفی می کند شایسته آوردن در این طرح نیست.»



موافق هم تراز شدن امتیازات نمایندگان مجلس با رده های هم تراز هستم
اما علی محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و از دیگر امضاءکنندگان این طرح در گفتگو با فرارو گفت: «بنده این طرح را به خاطر ندارم. ممکن است محتوای آن را بعد از امضاء تغییر دادند. بنده معتقدم نمایندگان باید مطابق هم ترازهای خود مانند وزراء و استانداران از امتیازات برخوردار شوند. لذا ممکن است این طرح در این راستا بوده و بحث مساوات بوده است.»

وی ادامه داد: «در قانون مدیریت خدمات کشوری امتیازاتی برای کلیه کارمندان دولت دیده شده است و ما قصد نداریم شانی جداگانه برای نماینده مجلس قائل شویم.»

وی افزود: «بنده دلیلی نمی بینم نماینده مجلس پس از اتمام دوره نمایندگی مجوز حمل سلاح داشته باشد. ما باید شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بیشتر شود. بنده چرا باید در مجلس کاری کنم که وقتی دوره نمایندگی من به اتمام رسید احساس کنم امنیت جانی ندارم.»

احمدی در پاسخ به این سوال که پس آیا جنابعالی با جزئیات این طرح مخالف هستید؟، گفت: «نه اینکه مخالف باشم. بنده موافق هم تراز شدن امتیازات نمایندگان مجلس با رده های هم تراز هستم؛ اما به طور خاص با حمل اسلحه مخالفم.»

احمدی در پاسخ به این سوال که دیگر امتیازات دیده شده در این طرح همچون پاسپورت سیاسی، مجوز کارت طرح ترافیک و ... چه ضرورتی دارد؟، گفت: «بنده برای اینها هم خیلی ضرورتی نمی بینم.»

وی در پاسخ به این سوال که شما چگونه با این امتیازات مخالف هستید اما این طرح را امضاء کردید؟، گفت: «شاید من امضاء کردم؛ اما معمولا طراحان برخی موارد را اضافه یا کم می کنند. البته نه اینکه حالا حتما در این طرح این کار را کرده باشند.»

وی ادامه داد: «ممکن است برخی مواقع سر ما شلوغ است و یکی از دوستان آمده و گفته این طرح مربوط به مسئله هم ترازی است و بنده امضاء کردم.»

وی خاطرنشان کرد: «اما بعد از این بنده دقت می کنم و این طور موارد را خیلی کم امضاء خواهم کرد.»

احمدی تاکید کرد: «گاهی اوقات در صحن چیزی مطرح شده و چون به آن فرد اعتماد دارم، دوستم است، گفتم اگر شما موافقید من هم موافقم. حالا ممکن است خود آن فرد واقعا دلایلی داشته باشد و بگوید در برخی کشورها اینطور امتیازاتی وجود دارد.»
bato-adv
سامی
-
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
ازنماینده ای که باخرج کردن پولهای آنچنانی پایش به مجلس بازمی شود انتظار دیگری نداشته باشید.
برای رد شر این افراد دعا کنیم که:
اللهم عجل لولیک الفرج
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
اینا حیفن هدر برن وخدای ناخواسته تهدیدی متوجهشون بشه پیشنهاد میشه به اسلحه یه تانک بهشون بدن! قابل توجه نمایندگان محترم برای تغییر طرح!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
بهتر نیست مصوب نمایند تا بعد از مرگشان وراث نیز از این امتیازات استفاده نمایند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
وای بحال ملت با چنین قانون گزارانی که وقت خود را صرف چنین قوانین من در اوردی میکنند.و غم انگیز تر از ان که در خانه باز است حیای گربه کجاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
آقایان نماینده که بی سواد هستید و در یک متن 8 سطری 4 تا غلط املایی و نگارشی دارید! مادام العمر چه طلبی از مردم دارید؟ همین 4 سال هم حضورتان اشکال دارد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۶۶
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
باید کانونی باشد که در آن از نمایندگانی که قبلا نماینده بودند از تجربیاتشان استفاده و با مجلس در میان گذاشته شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
خدایی در این چندین دوره ی اخیر مجلس کدام عملکرد صحیح یا تصمیم درستی از نمایندگان محترم!دیده اید که حالا بخواهند تجربیات خود را در اختیار نمایندگان آتی قرار دهند؟؟
مشتاقانه منتظر جواب حضرتعالی هستم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
بعضی از انها را به سختی در دوره نمایندگیشان تحمل میکنیم. خدا رحم کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
کدام تجربه؟
اینها که حتی نمی دونن چه طرحی امضاءکردن چه کمکی به کشور می تونن بکنند جز ضربه زدن؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
این اقایان میخواهند باد اورده را باد نبرد.بعضی از این اقایان نماینده به لطف شورای نگهبان وعدم مشارکت مردم انتخاب شده اند ونماینده 10درصد از مردم حوزه انتخابیه خود هم نیستند
ناشناس
UNITED STATES
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
برو بابا دلت خوشه. مثلا کوچک زاده چه تجاربی داره که باید ازش استفاده شه؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
نمایندگانی که با کمتر از 20000 رای در شهرهای بزرگ وارد مجلس شدند؛ از حضور مردم سر صندوقها و آینده سیاسیشون نگرانند.
روحانی مچکریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
به به به به به به به به به به به
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
آقاین نماینده!
شما مثل "بقیه جاهای دنیا" به جایگاه نمایندگی دست یافتید که حالا مثل بقیه "جاهای دنیا" حقوق و مزایا میخواهید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
بابا اینا تشنه ی خدمتند نه قدرت و ثروت و رفاه !
ضمنا در پاراگراف اول وجاهت و تمکن مالی را نماینده ی محترم جا انداختند!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
آفرین عجب کامنت توپی بود.
فروهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
نمایندگان مردمی که برخلاف نظر مردم در انتخابات ریاست جمهوری ظاهر شدند وبا290عضو درحمایت از جریان افولگرا 500امضا جمع کردند؟؟؟؟حقشون باید بیشترازمردم عادی باشه بنده خداها!!!!!!!!!!!!!
محمد جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
(امضای نامه ناخوانده توسط نمایندگان مجلس ) را سرچ کنید می بینید چقدر فعال هستند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اصلا راستش رو بخواین نمایندگان مجلس از اول شهروند "عادی" نبوده ............
سید حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اینها به جای رفع مشکلات و گرفتاری مردم دارن برای آینده خودشان تصمیم گیری میکنند اینها نماینده ملتن!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اسم هاشون یادتون باشه که رای ندید بهشون
من که محجوب میشناسم فقط (البته رای هم ندادم بش)
xxx
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
واقعا گل گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
این نمایندگان خیلی زحمت می کشند واقعا باید به انها برای ابد و دهر رسید اینها با تلاش بی وفقه خود وضعیت فعلی کشور را رقم زده اند واقعا باید به انها خسته نباشید گفت که این قدر به فکر مردم هستند به هر حال اینها هم جز مردم هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
راست میگید شما واقعا عادی نیستید و موافقم که کاملا غیر عادی هستید!همین فکر کردن به این جور افکار مزخرف و کم کاری شما کمک کرد که کشور به این وضع بیفته.اگر بفکر کسانی که به شما اعتماد کردند و رای دادند بودید اینقدر به خودتون فکر نمی کردید و به کشور می اندیشیدید! حق با شماست شما خیلی غیر عادی هستید.اقایون شورای نگهبان بفرمایید این دست پخت شما هم هست!!
موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
رییس جمهور با رای بیست میلیونی و بالاترین مقام و سیاسی کشور شهروند عادی میشه( خاتمی) - چرا مگه نمایندگان که شاید با رای چند هزار تا وارد مجلس می شوند نباید دوباره شهروند عادی شوند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
صحیح است
ali110
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
احسنت خیلی درست و بجا گفتید......یکی بیاد از این کامنتهایی که مردم نوشتن پرینت بگیره بفرسته مجلس .من موندم چرا صدای احمد توکلی در باره این مصوبه در نیامده؟
همت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
خوب خودتون را تحویل میگیرید
ایرانی عام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
دست پیش رو میگیرن که یکوقت پس نیفتن!
شما بخاطر امضای بعضی قوانین و طرحها باید در پیشگاه "شهروندان عادی ! " محاکمه بشید حالا درخواست امتیاز هم می کنید؟؟؟ رو رو برم هی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
هان ، اينو خوب اومدي!
همه جا ، هميشه دست پيش رو ميگيرند تا به كمتر و كمتر قانع بشيم و ... بازهم كمتر ):
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
چه توقعاتی دارند.در مدت نمایندگیشون چیکار کردن که بعدش میخواهند کار مفیدی انجام بدن.اسم اکثر امضاءکنندگان را نشنیدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
شما به فکر مردم هستین یا خودتون؟!
ممم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
دولت علوی .
مجلس علوی .
عدالت علوی .
غليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اين دست خط يه نماينده باسواد و قانون گذار كه حتي جمله بندي و ويرايش هم بلد نيست !!!!!!!!!!
خدايا خودت كمك كن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
خوبه که دانشگاه آزاد بوده که مدرک گرفتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
چیز دیگه ای نمی خوایید ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
چطوره دوره ای رئیس جمهور بشین!! تو را خدا بپذیرید؛ کلاسش خیلی بالاس! مخصوصا بعد از احمدی نژاد!!
مهدی
-
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
همه در برابر قانون برابرند ولی بعضی ها برابرترند!
واقعا شرم آوره برای نمایندگانی که مردم برای رفع تبیض و بی عدالتی بهشون رای دادند ولی حالا نماینده هاشون به فکربرتری خودشون بر همون مردمی هستند که ازشون رای گرفتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
تا کی باید شاهد این رویه نا سالم و دور از جلایگاه مجلس باشیم که نمایندگان محترم بدون مطالعه ، اقدام به امضا بیانیه ها می کنند.
شیرفرهاد بیسواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
میدونی که مطالعه کردن نیاز به سواد داره - پس نمیشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
این نمایندگان خیلی زحمت می کشند واقعا باید به انها برای ابد و دهر رسید اینها با تلاش بی وفقه خود وضعیت فعلی کشور را رقم زده اند واقعا باید به انها خسته نباشید گفت که این قدر به فکر مردم هستند به هر حال اینها هم جز مردم هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
بخصوص رسایی و کوچک زاده و دوستان حمل سلاح و عنوان و.........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
شماها لیاقت همتراز بودن با شهروندان عادی رو ندارید. همین الانم شهروندان عادی شرم دارن شما رو همتراز خودشون بدونن!
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
تاسف برای خودمان که چه کسانی را برای وکالت به مجلس فرستاده ایم!!
اینها نماینده ملت اند یا نماینده منافع خودشان؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
منفی دادم چون حداقل من کسی رو نفرستادم و خیلیارو میشناسم که تاثیری در انتخاب این دانشمندان!!! نداشتند!
بردیا
UNITED STATES
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اگردوستان موافق باشندبعدازمرگ هم امتیازاتی برای نمایندگان قائل شویم به هرحال این نمایندگان گرامی کم نقشی در فلاکت ملت نداشته اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
این دسته نمایندگان مجلس هم مانند بسیاری دیگر از مسئولان مردم را ابله فرض میکنند. سوای بسیاری ایرادات وارد به این طرح، اصل حرفشان این است که این مزایا هیچ کدام مالی نیست. مجوز طرح ترافیک مزیت مالی نیست؟!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
چیز دیگه ای نمی خوایید ؟
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
نماینده ای که ادعا میکنه نفهمیده چی رو امضا کرده این چه پتانسیلی داره؟گاهی وقتها سخنرانی های این نماینده ها ببخشید َاین ََپتانسیل ها جای هزار تا علامت تعجب داره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
عجب حکایتی داره این عالم
عمیقا از این جریانات و اقدامات ... مجلسیان متاسفم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
معذرت می خوام امر دیگه ا احتمالا ندارن!!!
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
وقاحت هم حدی دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
نماینده ای که هر طرحی را نخوانده امضا می کند چه مزیتی برای این مردم دارد که بعد از پایان نمایندگی هم از امتیازاتی برخوردار باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
خیلی هم هست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
بیچاره ملت ایران کاش امام زنده بود و میدید نا اهلان با نظام جمهوری اسلامی چها که نمیکنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
یه چیزی تو طرحتون جا گذاشتید اونم آجودان مخصوص تا هفت پشتتونه !!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
آقایون نماینده صدر اخبار گرانی غیر قانونی لبنیاته شما به فکر چی هستبد ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
بهتون بدنگذره.واقعاً شماها به فكرحقوق مردم هستيد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
آپارتاید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
مگر این نمایندگان کاری برای مردم در دوره نمایندی انجام می دهند که بعداز اتمام دوره نمایندگی شان از انها استفاده شود اکثر آنها برای جیب خود و بیت المال کیسه می دوزند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
کار درست را محمدعلی شاه کرد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
اون مجلس مردمی بود
نه این مجلس
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
حظ كردم از جوابتان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اگه شما فکر کنید این نمایندگان....... به غیر از فکر به خدمت به مردم چیز دیگری در سر دارن مدیونید به خدا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
واقعا که؛ چه کم توقع،چه نماینده های ماهی داریم!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
فاصله گرفتن از مردم و خودبرتر بینی بسیار نازیبا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
آقای نماینده! امیدوارم سایر قوانین رو فقط از روی دهن بینی و صرفاً از روی اعتماد به دوستتون، تصویب نکنید!! وای بر ما با این نماینده ها!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اگر نماينده مردم هستيد و خوب عمل كرده ايد هيچ خطري شما را تهديد نمي كند و نيازي به اسلحه نمي باشد در غير اينصورت اسلحه و همه اين امتيازات براي شما امنيتي ايجاد نخواهد كرد.
hadi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
حمله سلاحو خوب اومدی!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
ان اکرمکم عندالله اتقکم. بنده به عنوان یک شهروند ذره ای تبعیض بین مردم و مسئولین را هرگز نمیپذیرم. و به سهم خودم و خانواده ام راضی به کوچکترین سوءاستفاده از بیت المال توسط مسئولین نیستم.نمایندگان هم باید مثل مردم عادی چه در دوران نمایندگی و چه بعد از آن دوران باشند.کما اینکه اگر غیر از این باشد مردم اصلا به آنها رای نمیدهند.ما به کسی رای میدهیم که نوکر و خدمت گذار مردم باشدوالا لطفا بنشینید در خانه تان و تکان هم نخورید. والسلام.
بینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
دیگه چیزی میل ندارید اخر شماها مگر به قول خودتان نوکر مردم نیستید پس چگونه اینقدر زیاده خواه شده وخودتان را از ولی نعمتا نتان بالا تر میدانید ومرتب در حال تصویب به نفع خود هستید واقعا برای مردمی که به شماها رای دادند باید تاسف خورد
دانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
آموزه اسلامی ( سوره : الكهف آیه : 110 )
قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَى إِلَيَّ
"بگو : من انسانی هستم همانند شما به من وحی می شود"
نمایندگان مجلس اسلامی ایران
"ما شهروند عادی نیستیم "
والا من موندم چی بگم ؟؟؟؟؟!!!!!
x625
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
چه ربطی داشت؟؟؟؟؟؟
مومن مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
جناب x625 یعنی واقعا" ربطش رو نفهمیدی؟؟؟ وقتی در قرآن خدا به پیامبرش میگه میفرماید بگو " من هم انسانی مانند شما هستم " خیلی سخته که بفهمی این به اصطلاح نمایندگان دیگه کی هستند که ادعای برتری بر مردم را دارند؟؟؟
یک ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
دیگه همین یک قلم را من داشتیم!داشتن پاسپورت سیاسی و مثل اسلحه و مجوز طرح طرافیک ! دیگه چیز دیگه ای نمیخواهند،تعارف نکنند بگویند،مهیا میکنیم.واقعا خیلی وقیح هستند.تا تو مجلس نشستی در راه خلق خدا و ملتت تصمیم بگیر و قلم بچرخون که بعد از اتمام دوره ات نترسی،هر چند که مردم ایران بنده خداها کی به خاطر تصمیمات کشکی شما قصد جونتون را کردند؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
بهتر است به جای این طرح، طرحی مانند طرح زیر به مجلس ارائه شود:

- پس از اتمام دوره نمایندگی،هر نماینده موظف است بیلان کاری خود را به حوزه انتخابی اش ارائه دهد تا در اختیار مردم قرار گیرد. هرگونه کم کاری، عدم تطابق عملکرد با شعارها و ... قابل پیگرد قضایی توسط رای دهندگان حوزه مربوطه بشود!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
غلطاي زيادي
مستقل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
شما در همین دوران نمایندگی هم فاقد پتانسیل های لازم برای ایفای وظیفه خود هستید.لطفاً از این واژه ها برای بهره برداری نیات شوم خود استفاده نکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
جدا، راست می گی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
رئیس جمهور آمریکا پس از اتمام دوره ریاست جمهوری یک شهروند عادی خواهد شد ولی شما نباید باشید .!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
این دست خط دوم ابتدایی برای کیه!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
دکتر...............
کاشانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
واقعا برای امضا کنندگان این طرح متاسفم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
خیلی کیف داره ادم تو ماه رمضون اونم تو گرما وقتی خرما گیر نمیاد برا خودش نوشابه واکنه اونم خنک و تگری !!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اقا كاملا درست مي فرمايند يك نماينده نبايد بعد از اتمام نمايندگي شان مثل شهروند عادي باشد بلاخره حقوق انچناني در مجلس يا بعد از باز نشستگي ب...عععععععع له
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
حمل سلاح را کسی میکند که از کس یا کسانی می ترسد. به جای این درخواست برید به عملکرد خود نگاه کنید و در صدد اصلاح خود باشید دوستان.
x625
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
آخه کی به شما کار داره که می خواهید سلاح داشته باشید
خودتون را خیلی گنده فرض کردید
اصلا چه کار کردید که می ترسید؟
حسن فاتحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
دراین صورت طبقه شهروند درجه 1 2 و....خواهیم داشت
یعنی استاد دانشگاه که هم تجربه علمی بالایی داره وهم علم بالا شایسته چنین طبقه بندی هم خواهد بود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
این هم اشتباهه یه کارگر با یه استاد دانشگاه هیچ فرقی باهم ندارن هر دوانسانن وهر دو شهروند ایران اند تخصص که باعث تبعیض نباید بشه
جوادسکاکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
درست میفرمایید حتمادردوران نمایندگی شان کارهای راانجام داده اندکه میترسندعادی باشند میخواهند غیرعادی باشند
اردبیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
برای آن دسته از نمایندگانی که با هزار دوز و کلک و خرج شام و اهدای هدیه های گزاف رای چند صد هزار نفر را بدست آورده و خودش را تا آخر عمر صاحب امتیازات ویژه دانسته و به فکر تامین امتیازات نابه حق تا آخر عمر می باشند متاسفم: آیا این است احساس تکلیف و تشنه خدمت بودن؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
ای بابا خود گویی و خود خندی . چه نوشابه ای واسه خودت باز می کنی عزیز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
چشممان روشن
انقلاب ما به کدام سو دارد می رود؟؟؟؟
شهید ندادیم که نا مساواتی و ایجاد شود و فرصتی برای پاچه خواران ...
نیما m
-
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
بنابراین اگر تمامی مسئولان کشوری پس از مسئولیتشان برایشان حقوق و امتیاز خاصی قائل شوند که می شود همان حکومت امرا و اشراف زادگان زمان ساسانیان و باز این مردم بیچاره مثل همیشه باید از حداقل حقوق هم محروم باشند
این یعنی تجلی حکومت مستضعفان و پابرهنه ها!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
احتمالاً از ترس گند كاريهاي ابن دوره از اين فكرها به سرشون زده.
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
دیگه خارج هم که نمیتونن برن بمونن به این فکرها افتادن!
مستقل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
شما در همین دوران نمایندگی هم فاقد پتانسیل های لازم برای ایفای وظیفه خود هستید.لطفاً از این واژه ها برای بهره برداری نیات شوم خود استفاده نکنید.
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
یعنی حالا بدون اسلحه و پاسپورت سیاسی و استفاده از پاویون و مجوز طرح ترافیک نمایندگان بسیار فعال مجلس که مدام در طرد و زنده باد این و آن فعالیت می کنند نمی توانند ادامه خدمت دهند؟؟؟؟
حمید
UNITED STATES
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
آقا جان چیزی که شما امضا کردید بدین معنی است که برای استفاده از پتانسیل فکری و تجربی نمایندگان مجوز حمل اسلحه و طرح ترافیک لازم است. امضا می‌کنید چون دوست مورد اعتماد است؟؟؟؟ آخر این پتانسیل‌های شما را ما کجای دلمان بگذاریم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
نمایندست داریم؟ این چه خطیه؟!
درست و غلط موضوع هم که از بچه 2 ساله بپرسی بهت میگه غلطه و یجور تبعیضه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
انوقت کارمندان قوه قضائیه قوای نظامی و...چه ؟نظام برای آنها هم هزینه کرده مثلا آقای مرتضوی چه؟ آیا نظام برای او اندازه شما هزینه نکرده ؟چرا خود را برتر ازدیگران می دانید؟ امثال آقای کوچک زاده چه تجربه ی مفیدی دارند تا بعداز اتمام نمایندگی دولت ونه ملت به کار آید ؟ راستی پیشنهاد باز کردن حساب براب دیدن دنیا چطوره ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
عجب نمایندگان دلسوزی داریم ما ملت!! بجای اینکه گره از کار عموم مردم وموکلان خور باز کنند بفکر رفاه و تدوین قانون برای خود هستند. تا اینگونه افراد در مجلس حضور دارند این کشور بسامان نخواهدرسید.
سعید
CANADA
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اصلا عجیب نیست. اظهارات نمایندگان این ملت بیچاره و خط زیبای بالا و میزان سواد آنها و دلسوزیشان برای امور جاری کشور و ندانستن اینکه چه چیزی را بعنوان طرح امضاء کردند و ..... کاملا در یک مسیر و هماهنگ است .خداوند ما را از جهل نجات دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
چقد خودشونو تحویل میگیرن
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اشتباه محض است و به جایی نمی رسد.در دوران تصدیشان کتر در مجریه دخالت می کنند،میخواهند ادامه داشته باشد
نانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
چقدر پررو و وقیح!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
هر دم از این باغ بری میرسد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
خدایا این ها را شفا بده!!!!!!!!!!!!!!!
محمد حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
خیلی جالبه.
وقتی شما از کسی به خاطر مسئولیتی که بر عهده شه و تکالیفی که در قبال ملت داره بازخواست نمی کنید بدهکار هم میشید.
اگه حقش باشه باید تک تک این نمایندگان رو بازخواست و حتی محاکمه کرد که در این چهارسال چرا با سکوت و مماشات شون باعث اینهمه هدررفت امکانات و ثروت و وجهه ملی شدند؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
خوب به خاطر اینکه به نمایندگان رسیدگی نمی شود وبه آنها امتیازی نمیدهند کسی حاضر نمی شود که نماینده مجلس شود ودر انتخابات مجلس یکی دو نفر آنهم بخاطر رضای خدا کاندید میشوند واقعا دل آدم برای این نمایندگان مظلوم کباب میشود.خدا هیچ بنی بشری را نماینده نکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
رنگ و لعابش رو زياد نکنين که بگين پتانسيل و تجربه و..... راحت بگين امتياز مادام العمر برای خودمون و زن و بچه هامون ميخوايم ...خلاص
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
وقتی بحث گرونی میشه میگن مثلا بنزین تو دنیا فلان قدره باید به اون میزان افزایش داده بشه!
در حالی که هر ادم عامی هم میدونه افزایش قیمت ها باید در جامعه حقوق افزایش پیدا کنه و بیکار کم باشه نه این وضع اصفناک فعلی
نمایندگان مجلس بحث استاندارد خارجی رو مطرح میکنن ایا کارهایی که برای جوونای جامعه مخصوصا اشتغال بوده فکری کردن تو این چند سال؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
بله بعضی ها جزو اشراف قوم می شوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
چه کسانی شدن نماینده ما،خاک بر سر ما که دل به کارآمدی و دلسوزی امثال اینها بستیم
عام ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
+ دادم فقط بخاطر این که گفتی خاک بر سر شدیم وگرنه من به امثال اینا هیچوقت رای ندادم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اینم از مجلس اصولگرا نماینده ها به جا اینکه تو فکر ملت باشن هر روز برای منافع خودشون قانون تصویب میکنن فک کنم اصولگراها اصولشون حفظ منافع شخصی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
حالمون بهم زدن با این حرفایی که فقط به فکر منافع شخصی هستند.مگر شما کی هستین؟؟؟وقاحت هم حدی دارد.خجالت هم خوب چیزی هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
مقصر ملت هستند که به این افراد رای میدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
خود یا مارو از دسته اینا نجات بده احمدی نژاد چی کشید از دسته اینا خدا به روحانی رحم کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
چه روئی تو رو قران دوره نمایندگی تون چه گلی به سرمون زدید که بعدش بزنید! کشورهای دیگه هم نماینده دارن ماهم نماینده بخوانید( وکیل الدوله)
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
آفایون مگه وقت برای تجربه اندوزی هم دارن با این همه گرفتاریهای رسیدگی به کارهای غیر انتفاعی که میخواهند بعد ازاتمام دوره صلواتی برای مردم کارکنن شما چشمتون آب میخوره ؟؟؟!!!!!
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
شرم بر شما باد. شما مثلا نماینده مردم هستید اما فقط به فکر خودتون هستید...
{فراارو خیلی از نظرات منو تازگی ها منتشر نمیکنی در صورتی که به هیچ کسی توهین نکردم!}
خواننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
نظرات من رو هم همینطور!
فامیل دور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
سانسور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فامیل دور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
با سلام
چرا نظر من را تائید نکردید . به اونی که بالاسرشماست ، چیزی جز حقیقت را نگفته بودم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
اگه تونستی سه بار پشت سر هم بگی دایی چاقه چایی داغه، تازه به شما اجازه داده می شه که وارد بحث شهروند غیرعادی بشی
ناشناس
GERMANY
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
با این خط زیبا٫ حق هم دارد٫ زیاده خواهی کند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
چیز دیگه ای نمیخواهید مثل جت اختصاصی ویلای کنار دریا پیست اختصاصی اسکی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
میخوان بمونن که از اینها مواظبت کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
آقای نماینده در دنیا خیلی چیزای دیگه هم هست که وقتی ما مردم عادی به قول شما می خواهیم قبول نمی کنید چه طور واسه خودتون خوبه واسه ما بد؟!!!
فیروزآبادفارس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
از فیروزآبادفارس هستم

از این که نادر فریدونی این حرفها را زده متاسفم.
تحلیلگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
به فکر مردم که نیستند

بذارید حداقل به فکر خودشون باشن.
از مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
خدا وکیلی ( سطر 23 )
نظر نادر فریدونی را دوباره بخونید.
سخنگوی گروه 21 نفره شده امضا هم کرده
اونوقت گفته اگه امضا کرده باشم.

آخراش هم گفته جزییاتش رو نمیدونم و امضا کردم.
آخه به اینا میگن نماینده!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
مسئول حکومت اسلامی باید از همه فقیرتر باشد تادرد همه را بفهمد(حضرت علی ع)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
استفاده از تجارب کسب شده که اگر تجربه‌ای درکار باشه البته نیاز به دستور و امضا نداره. آدم اگر خیرخواه باشه و کاردان خودش خوب می‌دونه تجربه‌هاش رو چه‌طور به صلاح مملکت استفاده کنه و همچین آدمی رو زمین نمی‌مونه عمراً. این نوع کارها رو فقط اونایی می‌کنند که خوب می‌دونن بعداً هیچ جایی راه ندارند.
مینایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
این کشور رو به خاک سیاه نشوندین ولکن هم نیستین؟؟؟ خدا هم خیلی حوصله داره بخدا...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
این مسئله نقض قانون اساسی میباشد که همه در برابر قانون برابر هستند
مردم فهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
فقط : بعضی برابرترند!!!
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
با امتیازاتی که حین نمایندگی دارین چه گلی به سر ملت زدین که حالا انتظار داشته باشیم با مادام العمر کردنش می خواین خدمت مضاعف بهمون بکنین
بی خیال بابا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
همه برابرند اما برخی برابرترند!!!!!
آخه اگر پتانسیل فکری تو این آقایون بود که غمی نبود،
هاشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
شرمتان باد پس معلوم شد که همه در برابر قاون برابرند اما بعضی برابر تر این بی شرمان حتی از امتیاز عبور مادام العمر ازر منطقه طرح ترافیک نیز نمی توانندبگذرند بعد ادعای پاسداری از خون شهدا می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
چون میدونند دفعه بعد مثل شورای شهری ها انتخاب نمیشوند حالا اسلحه میخوان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
بعد از دوره نمایندگی از شهروند عادی هم کمتر هستید. مشروعیت شما از مردم می باشد. جای تاسف داره همچین نماینده هایی برای این همه مردم فهیم که حماسه سیاسی رقم زدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
یکی به این آقایون بگه .بابا جان وقتی در دوره بعد رای نیاوردی یعنی از نظر مردم صلاحیت نداری .÷س چه تجربه ای چه توانایی و چه کشکی.
اونوقت اگر کسی به نظر خودش صلاحیت مشاوره ای داشت باید مسلح بگرده و از ÷اویون سفر کنه ؟
جو گیر رای نیاوردی برو سر کارت زندگیتو بکن .خیلی خوش گذشته؟ دیگه سخته برگشتن به کار قبلی و کار کردن؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
شگفت انگیز است ،تمایل نمایندگان دوره نهم در تصویب طرحهای مختلف که فقط نمایندگان مجلس را منتفع میسازد .
بفرمایید کدام نماینده مجلس از دور اول تا کنون سراغ دارید که اکنون شهروند معمولی می باشد؟
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
وجاهت و تمکّن فکری ؟ با يك لپ تاپ از بين رفته يادتونه كه.
همت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
مگه تو دوران نمايندگيتون چه گلي به سر اين ملت زدين؟
الانشم مثل يه شهروند عادي هستين نه ويژه، آره خيلي واسه مردم كار ميكنين!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
البته اگر نمایندگان نمایندگان مردم بوده باشند خوب است از تجربیاتشان استفاده گردد نمایندگانی که طی 8 سال گذشته نماینده دولت بوده اند نیز بهتر است حقوق مادام العمر را از ایشان طلب نمایند . تصویب چنین طرحی فاتحه عدالت در جامعه را خواهد خواند.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
زماني كه تو مجلس بودين چه گلي به سر مردم زدين كه بعد اون وجاهت داشته باشيد
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
شيفتگان خدمتند ديگه توقعي هم جز اين نمي رفت .
sadegh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
به این آقایان باید یادآور شد که ایشان مادزادی نماینده نبودند با رأی مردم برای دوره ای نماینده شده اند. اگر قرار بود نماینده دائم العمر باشند هیچ کس به آنها رأی نمی داد. لازم به ذکر است که ایشان باید بدانند زمانی که نماینده هم هستند یک شهروند عادی هستند چه برسد به بعد از دوران نمایندگی. خدایا تورا شکر !!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
من که به اندازه حقم از بیت المال راضی نیستم که به آنها حقوقی بدهند.
اونایی که راضی نیستند تایید کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
اینکه یک نماینده بعداز نمایندگی یک شهروند عادی شود ومانند آنها زندگی کند یک افتخار است ولی متاسفانه مثل ایننکه بعضی از نمایندگان آن را درک نکرده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
همه این مباحث رو ول کنین بچسبین به دستخط درخواست کننده و کلیمه مسولان و یا باعتبار
اینم نماینده است ما داریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
بدبخت اون ملتی هستند که تو نمایندشون هستی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
توراخدااگه چيز ديگري خواستتيد شرمنكنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
وقتي رئيس جمهور احمدي نژاد باشه نماينده هم بيش از اين نميشه ، خيلي بازده كاري داشتن حالا طلبكار هم هستن! چطوره يه طرح هم به اين مضمون بدن كه نمايندگان پس از اتمام دوران نمايندگي شان پاسخگوي عملكرد گذشته خود هم بايد باشند و خسارات وارده را به ملت جبران كنند ؟ آيا جرات پبشنهاد چنين طرحي را دارند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
آقايان نماينده شما اگر واقعا" نماينده مردم در مجلس بوديد كه نمي گذاشتيد مملكت به اين روز بيافتد حالا اومديد مدعي هم شديد چطوري مي خواهيد جواب خدا را بديد نمي دونم !!!!!!!!!
پارسا
UNITED KINGDOM
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
بازم خوبه به درده خودشون میخورن
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
این افکار سرآغاز نظام طبقاتی در جامعه می شود که بسیار خطرناک است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
نماینده ها بعداز شغل شریف نمایندگی میخواهند به قرن وحشی تشریف ببرند که مجوز حمل سلاح میخواهند شما هیچ فرقی با هیچکدام از اقشار این جامعه ندارید این توهین به شعور جامعه ویه جورهای بعد از نمایندگی از رانت قدرت استفاده کردن است
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
چرا اینا فکر میکنند تافته جدابافته هستند؟؟؟؟ حمل سلاح و پایون و ...........خدایا به دامان برس
بی وکیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
شماها مگه نمیخواهید برگردید شهر و دیاری که مثلا" نماینده اش بودید و خدمت کنید !!! که دارید برای امتیازات طرح ترافیک تهران پرپر میزنید؟؟؟؟ اگه راست میگید جرات داشته باشید و برگردید شهر خودتون و بدون امتیاز "جدید" زندگی کنید!
گیج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
باید ما مردم درخواست تجدید نظر در قانون اساسی مملکت بدهیم و چیزهائی را به آن اضافه کنیم !!! مثل اینکه نماینده ای با حداقل 50% آرای محل انتخابیه خود بهمجلس برود و دیگر آنکه اگر چنین نمایندگان فرصت طلبی پیدا شد مردم محل انتخابیه بتوانند فوری او را با 20% بالاتر از رائی که آورده از مجلس اخراج کنند !!!
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
تقریبا تمام نظر دهندها با طرح نمایندگان مجلس مخالفند پس این اقایان نماینده چه کسانی هستند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
آقایان قدرت طلب کامنت ا را بخوانید،به میزان محبوبیت خود پی ببرید و آنگاه تقاضاهای اضافی مطرح کنید
برای یک نماینده در حکومت اسلامی همان افتخار که به نمایندگی مردم برگزیده می شود کافی است و نه بیشتر
فراموش نکنید هر انسان در مقام ایفای وظایف خود در برابر جامعه نوکر دیگران محسوب می شود نه آقابالاسر