bato-adv
کد خبر: ۱۴۳۱۲۵

(تصاویر) بحران آب آشامیدنی در یزد

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
فرارو- با قطع آب زاینده رود در روزهای اخیر، مردم استان یزد با بحران آب آشامیدنی مواجه شده اند. 

به گزارش فرارو، کشاورزان منطقه خوراسگان در شرق اصفهان، به اصطلاح در اعتراض به قطع حق آب کشاورزی این مناطق از زاینده‌رود، در اقدامی خودسرانه در روز جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱، لوله انتقال آب از اصفهان به یزد را شکستند.

این در حالیست که مردم یزد پس از این اقدام با جیره بندی جدی آب مواجه شده اند بطوریکه آب آشامیدنی خود را از تانکرهای آب نصب شده در میادین شهر یا خرید آب معدنی تهیه می کنند. عکس‌های خبرگزاری مهر از وضعیت آب آشامیدنی در یزد را در زیر می بینید.










bato-adv
شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
کسانی که می گویندجمعیت کشوربایدافزایش پیداکند راه حل آب آشامیدنی راهم لطفا اراپه بدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
آبادان و خرمشهر سالهاست .............................................. .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
همه برن تهران اونجا نه مشکل آب هست نه نون باورکنید
یزدی
United Arab Emirates
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
واقعاً متأسفم هیچ کس نمی دونه که یزدی های الان در چه وضعیتی بسر می بره .
اصفهانی های عزیز باید بدونن همون دستی که دادن پس می گیرن.
دنیا مزرعه آخرت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
جمع آدمها تو این عکسها 10 نفر نمی شه بابا جمع کنید خودتونو.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۶۴
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
ما آدماي بدبختي هستيم دستمون به مقصر اصلي نميرسه از هم انتقام ميگيريم!بيايم يكم نسبت به هم رحم داشته باشيم! با همه ارادتم به اصفهانيا ولي عزيزان مردم يزد هم ميهنمون هستن!نكنيم با هم اينجور!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
آقای خودم شما اصلاً می دانید در شرق اصفهان چه خبر است؟ اگه می اومدید و می دیدی اینجوری قضاوت نمی کردی
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اون کشاورزا حق دارن عصبانین!حتی مردم اصفهان که با خشک شدن زاینده رود هر روز یه غم و فاجعه ی عظیم رو میبینن! ولی مقصر مردم یزد نیستن!همین...
من قضاوتی نکردم!اظهار ارادتمندی هم به اصفهانی های عزیز کردم... :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اگه این عکسها را از شهر اصفهان و مزارع و باغهایی که ویران شد میذاشتین فکر کنم منطقی تر
بود
سمت ورزنه کویر داره شهر را نابود میکنه، برید گاو خونی را ببینید بعد قضاوت کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اینا از دارو دسته کربلا هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اقاین ناشناس! شرق اصفهان هر خبری باشه فاجعه بار تر از این نیست که اب اشامیدنی 800 هزار انسان در دل تشنه کویر قطع بشه.کشاورزی مهمتره یا جان ادم ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ای کاش ذره ای از این خودخواهیتونو میریختید دور
فریبرز
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
هموطنان یزدی چه خوب بود که به طمع ثروت مند شدن و با تاسیس انواع کارخانجات و حفر چاههای غیر مجاز قناتهای استانشان را از بین بردند و به چنین روزی گرفتار شدند....کشور ما نه به خاطر کمبود آب بلکه اول به خاطر سوء مدیریت در منابع آبی رنج میبرد!
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
دوست ناشناس ،یزد یک هفته است بحران آب داره ولی شرق اصفهان هفت ساله.شما حالا درد بی آبی را فهمیدید چقدر سخته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
آقای ناشناس اول ٬ شرق اصفهان هر خبری باشه ملت تشنه که نیستن.
بعضیها با برخی کاراشون آدمو یاد عاشورا میندازن.
ناشناخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
کشاورزی مهمتره.
مسعود.ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
"ما آدماي بدبختي هستيم دستمون به مقصر اصلي نميرسه"
اصل مطلب دقیقاً همینه...
کشاورز اصفهان یا آب میخواد یا خسارت...
یزد هم این همه سنگ اهن داد اصفهان و پول گرفت...
پس هر دو شهر پول دارند و دست مسوولین هست، از مسوولین بخواهید.
نکنه میخواید بین خودمون جنگ داشته باشید. دست مردم نیست دست همونایی که بهشون رای دادیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
مثلا اگه اب يزد رو قطع نميكرديد آب كشاورزي داشتيد؟
مشكل جاي ديگه هست بيدار شيد ملت
رسا
Germany
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
اصفهانیا از قدم الایام همین جوری بودند فقط چش به مال مردم داشتند به جای اینکه برن مشکل رو اساسی حل کنند زدند لوله های آب رو شکوندند بس که حسودند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
آخه شما که اصفهان نیستید ببینید چه خبره کشاورزها دارن از بی آبی بیچاره میشن متاسفانه اکثر مردم فکر میکنند چون اصفهان زاینده رود داره پرآبه! اصفهان یک شهر کویری است و زاینده رود یک رودخانه مصنوعی که از دوره شاه عباس صفوی طرحی ریخته شد که آبش را از کوهرنگ بگیره! به خدا چند ساله اصفهان وضع بارشش خراب بوده. امسال کلا شاید5مرتبه بارون اومده باشه، برفم که چند ساله نداریم. آخه مسئولین اگه میخوان مشکل یزد را حل کنند که نباید از یک شهر کویری آب ببرند یه شهر کویری دیگه! تازه مردم یزد می تونند آب معدنی بخرند کشاورزهای اصفهان از کجا آب بیارن؟ شهر اصفهان گاها بخاطر کمبود آب شرب از آب تصفیه نشده استفاده میکنه!
ناشناس
United States of America
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
ناشناس جان چرا مردم رو تحریک میکنی؟ چرا بیدار شن؟ مگه چیزی شده؟؟ همش تقصیر انگلیسه!
نه ملت دروغ میگه بخوابید هنوز صبح نشده...
اندکی صبر سحر نزدیک است...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
حالا که اینطوریه از مردم عزیز شهر کردی خواهش میکنم جلوی انتقال آب از شهر کرد و دامنه های کوهرنگ را بگیرند چون اصلا این آب مال آنهاست نه ماله اصفهونیا .
در ضمن متاسفم برای همه اونهایی که به جای همدلی و همفکری میان و به اختلافات قومی و قبیله ای دامن میزنن . انگار یادشون رفته ما همه تو یک تیکه خاک کوچکی که از کم آبی هم رنج میبره زندگی میکنیم.
در ضمن خدمت آقایون محترم که میگن چرا به یزدیها آب میدن بگم که در امریکا فکر میکنید لاس وگاس یا لس آنجلس آبش را از کجا میاره از کوههای کلورادو و هیچ وقت هم مردم ساکن کورادو نمیگویند چرا دارین آبمون را به این و اون میدهند میدنید چرا چون آمریکاییها معتقدند اونها در یک کشور و زیر یک پرچم زندگی میکنند و همه باید بهم کمک کنن برای همینه که تمام امریکاییها در جلوی خونه هاشون یک پرچم امریکا دارن ولی ما چی ؟؟؟؟
همه ایران سرای من است نه یزد یا اصفهان یا شهرکرد و.....
اهل اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
خودخواهی اجازه نمی دهد همه از منابع طبیعی استفاده کنیم فقط خود و منافعمان را در نظر می گیریم و این از بدبختیمان است آب زاینده رود ارث پدر کشاورزان اصفهانی نیست
ابادنژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
اگه بخای مالکیت اب را حساب کنیم زاینده رود در اصل مال اصفهان نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
آب متعلق به کوهرنگ استان چهارمحال بختیاری هست نه اصفهان. البته پولش رو اصفهانی ها می گیرن و چهارمحال و بختیاری هیچ
ناشناس
Germany
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
حق کاملاً با اصفهانی هاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
خبر را درست مخابره كنيد مردم خوراسگان اصلا دسترسي به لوله آب يزد ندارند
يكي از مردم اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اظهار نظر غير كارشناسي ريس جمهور در استان چهارمحال بختياري وبرداشت بي ظابطه آب و پس از آن قطع آب زاينده رود و به خاك سياه نشاندن حد اقل 400 هزار كشاورز استان اصفهان و تحصن 40 روزه و عدم توجه مسئولين حاصل مي شود همين اقدام به اصطلاح شما خودسرانه . با معاش كشاورزان نمي شود شوخي كرد كه مي شود ؟؟؟؟
شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
این یعنی فاجعه!
واسه مسئولین متاسفم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
چند تا عکس آب معدنی ، نشانگر بحران آب در یزد است ؟!
ناشناس
United States of America
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
نه این آبها رو گذاشتن مردم ماهی عید رو خریدن اینا رو بریزن تو تنگ! نه که همه چی خوبه!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
انتقال آب از یک منطقه به منطقه دیگر که اشتباه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
مردم یزد چه گناهی کردن که تو منطقه اونها آب نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اگر در منطقه ای کم آبی باشد باید بمیرند؟
ناشناس
Finland
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
انتقال آب از یک منطقه کم آب به یک منطقه کم آب دیگه اشتباهه. یزدی ها باید کاری رو بکنن که هزاران سال قبل از اجرای این طرح میکردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
انتقال نفت چی ، حتما خوزستانیها هم باید جلو انتقال نفت رو به استانهای دیگه بگیرن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
اگر در منطفه ای کم آبی باشد ساکنان آن باید به مناطق پرآب مهاجرت کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
چه جمله عجیبی! عجیبتر از جملت اون مثبت هاست
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
فکر کنم منظور ناشناس اینه که باید مردم یزد رو میبردن اصفهان نه اینکه آب اصفهان رو ببرن یزد!!!
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه. برای رفع یک مشکل در یک منطقه باید یک فکر اساسی کرد نه اینکه برای رفع اون، مشکل مشابهی رو در یک منطقه دیگه به وجود آورد.
mona
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
بعضی از دوستان از یزید هم بدترن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
تشریف بیارند زرد کوه بختیاری زندگی کنند
ناشناس
-
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
خوب کشاورزها حق دارند ... مرم یزد هم تقصیرشون چیه؟؟؟ پس مقصر کجاست؟؟؟ آهان مقصر کسایی هستند که شعاد 2 تا بچه کافیه رو دادند که مردم کمتر بچه داتشه باشند و جمعیت کم شه .. اگر جمعیت زیاد می شد حتما آب به همه می رسید و زاینده رود پر آب بود
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
بله باید هر خانواده 6 تا بچه داشته باشه من با این حقوق 389 هزار تومنی ثابتم خیلی اضافه دارم میارم با بقیش دارم برج میسازم بچه های گلم بعد من یه ارث کلون داشته باشن شاید یه مقداریشم براشون نفری یه بنز بخرم
با بقیش چیکار کنم...
اميرو يزدي
Germany
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اين جواب بيش از ٤٠ سال سخاوت مردم يزد هست كه سالي حدود ١٥ ميليون تن سنگ اهن با غناي بالاي ٦٠ درصد به ارزش هر تن ١٤٠ دلار را رايگان در اختيار ذوب اهن اصفهان قرار دادند . انشالله كه اكثر مردم اصفهان به ملي بودن اين نعمات باور دشته باشند. همانطور كه ما باور داريم.
اميرو يزدي
Germany
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اين جواب بيش از ٤٠ سال سخاوت مردم يزد هست كه سالي حدود ١٥ ميليون تن سنگ اهن با غناي بالاي ٦٠ درصد به ارزش هر تن ١٤٠ دلار را رايگان در اختيار ذوب اهن اصفهان قرار دادند . انشالله كه اكثر مردم اصفهان به ملي بودن اين نعمات باور دشته باشند. همانطور كه ما باور داريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اولاً سنگ آهن مال مردم یزد نیست و معادنی است که پولش را میگیرند
ثانیاً سنگ آهن برای مردم اصفهان نیست، بلکه برای کارخانجاتی است که دولت بیشترین سود آن را میبرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
آقای امیرو ذوب آهن با سنگ آهن تقدیم مردم دوست داشتنی یزد باور کنید هر چه مردم اصفهان می کشند از همین ذوب آهن و صنایع مخرب است نه تنهاموجب کمبود آآب که هوا را هم غیر قابل تحمل کرده.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
دوست عزیز (امیرو) به نظر من هر دو طرف یه جورایی حق دارن....خدا بزرگه انشاالله مشکل حل میشه...شما وضعو ازین بدتر نکنید....والا من تو تلویزیون شنیدم مشکل اصلی خشکسالی زاینده رود کارخانه های نزدیک اصفهانند که به آب زیادی برای فعالیتشون نیاز دارن حالا نمیدونم صحت داره یا نه...ما همه ایرانی هستیم این خط ها و مرزها برادریمونو از بین نمیبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
آقای ناشناس اول نمک خوردی نمکدون نشکن.خیلی از چیزاتون به برکت همین کارخونه ذوب آهن بوده و هست.
ناشناس
Malaysia
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
مگر محصولات ذوب آهن پولش رفته توی جیب اصفهانی ها؟ معادن بزد و ذوب آهن اصفهان متعلق به دولت مرکزی هستند. چاه های نفت هم همینطور. اما آب متعلق به کسانی است که در حاشیه آن زندگی می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
لطفا به جای آب ذوب آهن اصفهان را به یزد ببرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
رایگان یعنی چی؟ دولت از این جیب گذاشته تو اون جیبش به اصفهانیها و کشاورزهاش چه ربطی داره! دولت اگه زرنگه بره از مناطق پرآب آب ببره یزد نه از کویر اصفهان بگیره بده کویر یزد! یک کم جغرافیا مطالعه کنید
بیابانی
Germany
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
اگه ذوب آهن بده بدینش به ما....
امیرو
Germany
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
دوستی که میفرمایید از این جیب به ان جیب رفته . ما فقط به بودجه دو باشگاه فوتبال اصفهانی که از سنگ اهن ما تغذیه میکنند و در حد دو باشگاه ملی استقلال و پرسپولیس هزینه میکنند راضی هستیم . بودجه 10000 خوانواری که فقط از شرکت ذوب اهن تامین میشود (نه شرکتهای وابسته اش ) بماند برای شما. بودجه های کمکی که در این سالها از ذوب اهن خرج شهر و استانتان کردید نوش جانتان . این چهار در صد اب هم بخورید رویش گوارای وجود.
باز همون یارو
Germany
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
دوست عزیز جغرافیا دانم ما که 300 کیلومتر لوله گذاشتیم 30 تا دیگه هم میذاریم سرش همون اب را از منطقه پر آب بختیاری میبریم . اگر ایندفعه لوله بشکونیا لوله ها را دور اصفهان میچرخونیم تا یزد . نظرت مساعدشد؟ باجغرافیام موافقی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
آقا ذوب آهن همه اش مال شما. در سال گذشته حداقل چهار بار بازنشسته هايش دم در استانداري اصفهان تجمع داشته اند كه چهار ريال حقوق بازنشستگيشان را بگيرند. به آب و هواي شهرمان هم كه گند زده. ما حاضريم سه تا ذوب آهن را بديم ولي زاينده رود اينطور طول سال خشك نباشه و صدها هزار كشاورز و خانوادشان به فقرو فلاكت و بيكاري و هزار آسيب اجتماعي كه در پس آن مي آيد دچار نشوند. منصفانه تر بودكه چند تا عكس هم از زندگي كشاورزان اصفهان كنار اين عكس ها مي گذاشتيد تا مردم ببينند اگر يك هفته است مردم يزد دچار بحران شده است اين بدبختها هشت سال است كه در فلاكت كامل به سر مي برند. اي كاش براي عيد آب را باز نكنند كه مسافران نوروزي ببينند مردم اصفهان چه منظره دلگيري را ده سال است كه تحمل مي كنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
دولت از تونل کوهرنگ آب آورده یزدو محض اطلاع شما بگم آب تونل کوهرنگ از سمت غربی دامنه کوههای بختیاری به سمت شرقیش هدایت میشه و اصلا ربطی به کویر اصفهان نداره. لطفا شما کمی جغرافیتون را تقویت بکن. نمیدونم چرا ماها عادت داریم ندونسته حرف بزنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
آدم ياد اين طرفداراي فوتبال ميافته
بابا بس كنيد
يكم منطقي و بلند نگاه كنيد
شريفي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
خاك مس سونگون اهر آذربايجان را به مس كرمان ميبرند تا آنها تيم فوتبال ملياردي بسازند
ناشناس
Finland
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
اگه منطقی نگاه کنیم کاملاً حق با اصفهانی هاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
بله كه نشانه بحران است تنها 4%از اب كوهرنگ به يزد ميومده ديگه اصفهاني ها هستند جون راحت به عزرائيل هم نميدن.
لعيا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
به عنوان يك اصفهاني ارادت خاصي به مردم يزد،كاشان و همه مناطق مركز ايران دارم. دوستان مشكل اساسا يزد نيست و شكستن اين لوله هم فقط يك نماد اعتراض بوده.
مشكل اصلي مهاجرين بي هويتي هستند كه از استان هاي غربي و جنوبي سرازير اصفهان شده اند و در اين ايام خشكسالي نيازهاي آبي خودشون رو در كنار هزاران معضل فرهنگي به اين شهر تحميل نموده اند. وگرنه كه اين آب بيش از اصفهان بر يزد رواست.
متاسفانه همه ما چوب تصميمات شخصي و تبليغاتي سفرهاي استاني رو ميخوريم جايي كه آب مانند ارث پدري و ساير امورات مملكت به قهقرا رفت و به جاش درختان كم ارزش هلو و بادام تا ارتفاعات كاشته شد.
بازم اميرو
Germany
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اگر انتقال اب اشتباه است پس بايد زاينده رود ٥٠ سال پيش خشك ميشد. فراموش نكنيد كه يكي از سر چشمه هاي زاينده رودهم يك كانال از استاني ديگر است، كه به طور طبيعي به كارون ريخته ميشد.
اگر راهكار قطع اب ميبود نبايد به اين سرعت صورت ميگرفت و همينطور در روزهاي اخر سال. خدا اندكي صبر بدهد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
برادر عزیز اصل انتقال آب پس از تامین منابع آن کاری پسندیده است قرار بر این بوده که پس از افتتاح تونل سوم کوهرنگ آب به یزد و کرمان منتقل شود ولی متاسفانه احداث این تونل به مشکل خورده و پس از این همه سال راه اندازی نشد بنابراین خود مردم شریف یزد قضاوت کنند اشکال کجاست .مشکل فقط کشاورزی شرق اصفهان نیست برادر من تالاب گاوخونی که سدی بزرگ در اشاعه کویر بود خشکیده و در سالهای اینده شاهد حرکت سریع کویر به اصفهان و چهار محال خواهیم بودکه در این صورت نه چهارمحال و نه اصفهان و نه یزد بهره ای از آن نخواهند برد.
بازم اميرو
Germany
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اگر انتقال اب اشتباه است پس بايد زاينده رود ٥٠ سال پيش خشك ميشد. فراموش نكنيد كه يكي از سر چشمه هاي زاينده رودهم يك كانال از استاني ديگر است، كه به طور طبيعي به كارون ريخته ميشد.
اگر راهكار قطع اب ميبود نبايد به اين سرعت صورت ميگرفت و همينطور در روزهاي اخر سال. خدا اندكي صبر بدهد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
این دولت فقط وقتها را کشت !
ماهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
وقتی این خبر انعکاس داده نمیشه و تو صدا و سیما کوچکترین خبری ازش نیست و ما هیچ اشرافی به موضوع نداریم از انصاف به دوره که بخوایم قضاوت کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اصلا خبری نیست ( همه چی ارومه من چه قدر ...)!!
فرزاد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
به نظر شما اگر این خبر در صدا و سیما مطرح میشد، باعث اشراف به مسئله میشد یا پای استکبار جهانی و ...... به وسط می آمد؟!
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
چرا انعکاس داده بشه؟؟؟؟
پس عراق و افغانستان چی یعنی خبر نداشته باشیم یعنی ندونیم اونجا یه خانواده گلو درد دارن؟
بحران اقتصادی اروپا رو پس چیکار کنیم؟
رسا
Germany
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
خوب زورت که نکردن نظر نده
110
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
ماهان درست میگه اگه شما هم یه خواسته ای رو هی از یکی بخوای و محلت نده چیکار میکنی اینا الان چند ساله اعتراض میکنند کسی بهشون گوش نمی کنه مجبور شدند شما هم نون نداشته باشی یه زن وبچت بدی دیونه میشی میفهمی.
لطفا رنج کشیده ها نظر بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
باسلام آب خانه های یزد را وفتی ببینید میفهمید یعنی چه الان توی لوله های آبمان زنگ آهن بیرون میاد واقعا برا مسئولین متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
هنر کسی است که وقتی شیخ بهایی نقشه تقسیم آب را کشیده و همه مردم نسلها آن را قبول دارند، برای خودشان خط کشی جدید میکنند
چرا از خلیج فارس آب نمی کشند، چرا ابرها را بارور نیمکنن، چرا کارخانه آب شیرین کن راه نمیاندازند؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
تنها دليل اين فجايع عدم مديريت درست آب توي منطقه به خصوص بالادست رودخونست کي گفته تو مرکز ايران با اين بي آبي يک عده برنج بکارند اخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
آب یزد ازاستان چهارمحال وبختیاری تامین میشه لطفا اصفهانیها درمورد اب دخالتی نکنند.ضمنا سی وسه پل شما واسه ما اهمیتی نداره،اول باید اب شرب وکشاورزی خودمون تامین بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
کشاورزی مانع واردات خارجیست تازه شغل اونها سالهاست که برنج کاریه! در ضمن امسال برنجهای اصفهان همون اول تابستون خشک شدند اینهایی هم که اعتراض کردن برنج کار نیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
یزدی ها آب ندارند و کشاورزای اصفهانی نون.........
ناشناس
Japan
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
حق با هر دو طرفه. امان از مدیریت نادرست
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
زیاد طول نمیکشه تهرانیا جفتشو ندارن میچشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
هم مردم اصفهان وهم مردم مومن یزد را بخوبی میشناسیم از بعد انتخابات 88 بعضی ها افراطی شدندگویا انو شیروانی باید ودمار مزدک!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
مردم پایتخت فرهنگ ایران حالتون چطوره عزیزان اصفهانی؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
هیچ دلیلی نداره که آب اصفهان تو یزد و قم مصرف بشه , هر منطقه بنا بر ظرفیت طبیعیش باید توسعه چیدا کنه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
فولاد مبارکه 420 میلیارد تومان به شرکت سنگ آهن بافق یزد بدهکاره می دونید؟ این اون وقت جوابشه؟ کافیه فقط 2 روز خط آهنو ببندن اون وقت شما هم برین کاری که 50سال قبل می کردینو انجام بدین چطوره؟
ناشناس
United States of America
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
وقتی قنات های یزد را با سیاست های نادرست و بی توجه به خرد بومی از بین بردند نتیجه وابستگی و فلاکت و چشم به آب دیگری داشتن می شود. چه در مورد یزد و چه در مورد بسیاری چیزهای دیگر. همه اش نتیجه دانش ضعیف و سوء مدیریت مدیران بی خرد و بی دانش و مغرور و بی توجه به مشورت های کارشناسان است.
فریبرز
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
درود بر شما !
امیرو
Germany
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
دوست عزیزم حق با شماست بخش عمده ای از آبهای زیر زمینی یزد از طریق باتلاق گاوخونی تغذیه میشد که سالها قبل خشکش کردند.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
اصن به اصفهانیا جه ربطی داره؟؟؟؟آب کوهرنگ شهرکرده بعدشم فقط شش درصدش میاد یزد.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
دعوا سر لحاف ملا نصرالدین (آب چهارمحال بختیاری) است. ولی من به عنوان یه چهارمحالی که سر منشا آب از استان من است حرکت خودسرانه را محکوم می کنم. حق هم میهنان عزیزمان در یزد است که از این نعمت الهی بهره مند شوند
محمد
Japan
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
باییم بیشتر شکرگزار نعمت های خداوند مهربان باشیم. ویه خورده بیشتر با هم مهربان باشیم......................
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
کویر را که نمیشه گلستان کرد - خود اصفهان هم علاوه بر کمبود آب برا کشاورزی مشکل آب آشامیدنی هم پیدا کرده و هزارتا مشکل دیگه از جمله خشک شدن باتلاق گاوخونی که باعث افزابش گردو غبار و ربزگردها میشه- وقتی تو اکوسیستم دست میبریم آخر عاقبتش همینه نه تنها مشکل آب یزد حل نشده بلکه هزارتا مشکل برا زاینده رود و اصفهان درست شده- آب زاینده رود داره آب 5 میلیون نفر را تامین میکنه - آخه مگه این رودخانه چقدر آب داره؟هر کی تو این مملکت رئیس جمهور میشه یه شعبه از این رودخونه واسه شهرشون میکشه- یکی واسه یزد یکی واسه قم و اراک و...- خدا رحم کنه
مجید از یزد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
خدمت کسانی که از اصفهانیها حمایت میکنن:
اولا آب اصفهان نیست آب کوهرنگه
دوما آب کشاورزی نیست آب شربه
سوما همین یزدیها اگه جلو سنگ آهن بافق را بگیرن میدونید چه بر سر اصفهان و فولاد سپاهان و ذوب آهن و اون همه نیرو میاد؟
یعنی فاجعه برای اصفهانی که ما یزدیها داریم آلودگی این همه معادن و اورانیوم ذغال سنگ و ... میچشیم و آمار سکته و هزارتا مریضی داریم اونوقت شما اصفهانیها آبادانی و اشتغالش را دارید انصاف هم خوب چیزیه!!! جرات داری چاپ کن فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
ایقده سنگ دل نبشینه یه ذره انصاف داشته باشین
ناشناس
Syrian Arab Republic
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
عزیزان طراحان مساله آب در این زمان بفکر سوء استفاده سیاسی هستند وآن اختلاف انداختن بین مردم عزیز اصفهان و یزد است چون در نظر سنجیها خورشید ایرانی متولد یزد (آقای خاتمی )از بقیه جلوتر است و این زمان سالگرد پخش سیب زمیتی رایگان در ایران ایست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
موضوع اب اشامیدنی نیست موضوع اینه که زمیهای حاصل خیز اصفهان همه خشک شدند ولی مردم یزد در زمینهای لایزرع دارند با اب اصفهان کشاورزی میکنند و متاسفانه میبینیم که مثلا در اخبار میشنیم در قم یزدو........کشاورزان موفق به کاشت برنج شدند
و عکسهای بالا هم چیز خاصی را نشون نمیده چون در اصفهان هم که مشکل اب اشامیدنی نیست همچین صحنه هایی جلوی تانکرهای اب شهر هست که کسبه بازاریون و مردم دارند از تانکها اب برمیدارند بیشتر مردم اصفهان هم برای اب نوشیدنی از اب معدنی استفاده میکنند من خودم در اصفهان کشاورزی دارم والان 10 ساله که زندگیم بخاطر نبودن اب از بین رفته و بیکارم و کار دیگری هم ندارم
ناشناس
Germany
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
همه حرفهای که زده شد درست ولی یک طرفه به غازی نرید مشکل عدم مدیریت مناسب کار به اینجا رساند .
ناشناس
Japan
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
آن که در چهارمحال برای خوشامد مردم فتوا می دهد که آب مال شماست و بردارید حالا جواب بدهد صدها سال نظام مدیریت آب را با یک سخنرانی از هم می پاشند
مصلح
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
لازم به يادآوري است سرچشمه آب انتقالي به يزد از كوهرنگ شهركرد ميباشد واصفهان نيز خود مصرف كننده همين آب ميباشد پس كهگلويه وبوير احمدي ها نيز اجازه دارند آب را به روي مردم شريف اصفهان ببندند.يادمان نرود انتقال آب به شهر يزد جزو طرح هاي ملي است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
خوبه مردم چهارمحال و بختیاری هم آب زاینده رود را روی اصفهانیها ببندند. انصاف هم خوب چیزیه. مگه مردم یزد از یه کره دیگه اومدند؟ اونها هم ایرانی هستند.
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
یعنی اصفهان اینقدر هر کی هر کیه ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
آب كارون در خدمت شماست
زارع
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
من بی خردی مدیران را باوردارم برخی از انها شاگرد تنبلهای دبیرستانی بوده اند که با تملق وچاپلوسی به این مقامات رسیده اند وبعد هم با پارتی بازی حتی مدارک علمی هم کسب کرده اند بدون اینکه دانش انرا داشته باشند.خب وقتی شایسته سالاری جایش را به رابطه بازی میدهد نتیجه اش فلاکت جامعه است حالا نه فقط موضوع اب یزد که در همه زمینه ها اینطوراست .
ناشناس
Germany
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
من خودم اصفهانی هستم و می دونم و با تمام وجود دارم حس می کنم که خشکی زاینده رود علاوه بر خساراتی که به بخش کشاورزی استان بخصوص شرق اصفهان وارد کرده باعث افسردگی مردم این شهر ، بی رونقی گردشگری در اصفهان و هزار معضل دیگه شده اما دوستان باید این را هم در نظر داشته باشند که اولا خشک سالی خدائیش ربطی به مسئولان نداره گرچه مدیریت واحد وبهینه منابع آبی استانهای اصفهان یزد و چهارمحال و بختیاری می توانست از دامنه خسارات کم کنه. بعهد هم اینکه یک شایعه نادرست سالهاست که بین مردم اصفهان بوجود امده که اب زاینده رود را توسط لوله به یزد و کرمان برای استفاده کشاورزی منتل می کنند که بنظرم این قضیه به بروز تنشهایی مانند شکستن لوله آب توسط کشاورزای اصفهانی دامن زده و آخر هم اینکه خطاب به عزیزان همشهریم می گم که حق نیست که ما آب آشامیدنی را از روی کودکان و زنان و مردم محترم یزد دریغ کنیم...حتما این عرض مرا قبول دارید که اگه تشنه ای در خونه ما بیاد سعی می کنیم بجای آب به اون فرد بهترین شربت موجود در خونمون را بدهیم. ایرانی و ایرانی بزرگمنش است و این خصلت ایرانیهاست
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
مردم يزد خيلي نجيبند كه تا حالا تحمل كردند،اولا آب از انفال است ثانيا يزد به واسطه باتلاق گاو خوني حق آبه دارد ثالثا آبي كه مي آد يزد از آب حوزه كارونه نه زاينده رود بعدش حالا لوله رو زديد تركونديد برا شما آب شد! اگه اين راهشه يزديها يك روز راه آهنو مسدود كنن كه كل اقتصاد مملكت مي خوابه ،سنگ اهنو نذارن بره كل صنعت آهن كشور مي خوابه،اين كه راهش نيست! يه كم فكر كردن هم بد نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
آقا کل ذوب آهن و آلودگی هواش مال شما یزدیها! داریم تو دود خفه میشیم پولشم تو جیب یکی دیگس اونوقت منتم میگذارید
ا
Germany
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
ای کاش میشد انتقالش داد البته حتما شدنیه وقتی سالی میلیون ها تن سنگ اهن را منتقل میکنند انتقال ذوب اهن که کاری نداره خیلی هم به صرفه است . میخوایم دادا جان بفرست بیاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
بگیر که اومد.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
چند هزار ساله که آب تو زاینده رود بوده آبشم هیچوقت یزد نمیرفت یزدیها هم هیچوقت مشکل اب نداشتن! ولی تو ده سال چنان بلایی سر زاینده رو اوردن که وضع آب تو هر دوتا شهر خراب شده! کشاورزای اصفهانی گناهی نکردن که نونشونو سالهاست که از همین اب بدست میاوردن ولی حالا به خاطر انتقال اب زاینده رود پول ندارن واسه بچشون نون بخرن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
آبی که برای یزد می ایداز زاینده رود جدیده نه قدیم که حقابه اصفهان میباشد تازه اقتصاد اصفهان وابسطه سنگ اهن یزد علاوه بر این یعنی استان خوزستان و بوشهر باید نفت و گاز را ببندد ؟
اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
باسلام
چرامامردم همچین شدیم هیچ کسی نمی تونه قضاوت کنه ازاین ور کشاورزها بی کارند و نون ندارن بخورن ازاون ور مرم یزد آب ندارن بخورند آهای مردم دیگه وقتشه دعا کنید هرچه زود ترفرج اتفاق بیوفده وگرنه مردم انتظار خوبی ازشون نمیره
الهم عجل الولیک فرج
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
ببخشید اشتباها منفی دادم!!!
ناشناس
Malaysia
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
مشکل اصلی این است که کسی به گفته مسئولان اعتماد ندارد. وقتی می گویند این آب فقط برای مصرف آشامیدنی است و کسی در یزد آن را صرف کشاورزی نمی کند، خیلی ها این حرف را باور نمی کنند.
اميرو
Germany
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
دوستان عزيز اگر كمي تحقيق كنيد متوجه ميشويد كه ميزان آب انتقالي از اصفهان به يزد ٤ درصد از خروجي صد زاينده رود است البته صد زاينده رود تنها منبع تامين اب در اصفهان نيست . واقعا انصافا تمام مشكلات استان اصفهان با اين ٤ درصد اب حل ميشود ؟ چه كسي از اين تشنج بي دليل سود ميبرد ؟  
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
خوب تنها راهی که دم دست تر بوده برای نشان دادن اعتراضشون همین کار بوده دیگه. بنده خداها مدت هاست با زبان خوش و بدون آزار یه منقطه تحصن کرده بودن . ولی کسی به خواسته هاشون توجه نکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
استان چهارمحال بختياري كه آب را روي اصفهان ويزد بسته است و الان نشسته اين منازعات را نگاه مي كند و به مردم اين دو استان مي خندد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
منظورشمارااز(صد)متوجه نشدم اياغلط املائي است كه درست ان(سد)يعني مانع يابستن سدروي رودخانه زاينده رودياتعداد مي باشد.اب -معادن -جنگلها-رودخانه -درياها-ذخائرزيرزميني و....بعنوان انفال ومتعلق به همه مردم ايران مي باشد.ظاهرا بعلت احداث تعدادي سددرمسيررودخانه كه بدون مطالعه وبراي حيف وميل كردن سرمايه هاي كشوروكشت كاردر اراضي فقيروكوهستاني به ظاهر ايجاداشتغال بوده كه اين ازاثار عملكرد سوء انهابركشور وكشاورزي مي باشد.
امید از مهریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
خیلی جالبه خوبه اب متعلق به اصفهان نیست اب زاینده رود متعلق به منطقه بختیاری میباشد و خود مردم انجا نیز تا 4 سال قبل حق استفاده از انرا نداشتند اصفهان هیچی از خودش نداره این از ابش نفت و مواد معدنی هم از استانهای دیگه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
دوست عزيز حتما درياچه اروميه هم كه داره خشك ميشه به خاطر يزد هست؟مشكل كم آبي به خاطر خشكسالي هاي چند سال اخير هست.درسته كه كشاورزاي اون منطقه مشكل دارند اما اين دليل نميشه كه آب آشاميدني مردم يك منطقه قطع بشه.شما چرا به اين اشاره نمي كنيد كه چرا در اين سال ها پروژه تونل سوم آب كوهرنگ متوقف هست در صورتيكه با هدايت آبي كه به كارون و خليج فارس مي رود به سوي زاينده رود مشكل منطقه حل مي شود.همين اشتغال و رونقي كه تو اصفهان هست مرهون سنگ آهن يزد هست.ما مردم يك كشوريم چرا بايد آب را روي هم ببنديم .
ناشناس
Kazakhstan
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
پس چرا ماه محرم برای تشنگی امام حسین عزا داری میکنیم هی میگیم کوفیان آبو قطع کردند یزدی ها قبل ازهموطن بودن انسانند و مسلمان .....انسانیتتان کجا رفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رها
United States of America
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
اب مال ما اصفهانی هاست کسی هم حق نداره اونو ببخشه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
آیا درسته که یزدیها هم جلو انتقال خاک معادن یزد رو به صنایع فولاد بگیرن . به این دلیل که هیچ نفعی براشون نداشته و فقط باعث پیشرفت اصفهانیا شده . آقایون اگه راست میگن از مسئولینشون بپرسن که اون 96 درصد آب زاینده رود کجا میره . چرا به این 4 درصد گیر دادن . سوراخ دعارو گم کردین .
ناشناس
Germany
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
سر آب لر ها چه دعوایی افتاده بین اصفهانی ها و یزدی ها ای داد واسه مظلومیت لر ها
فریبرز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
بختیاریها ! نه لرها!
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
شما لطفا سخنرانی نکن.
هرچی آب از شهرکرد میاد با پمپ مبفرستین رو کوه تا چهارتا درخت گردو اب برسه اونوقت درختهای کهن و بوستانهای سرسبز از بی آبی خشکیدن.
اگه به حق آبه خودتون شما بختیاری ها اکتفا میکردین انقدر مشکلات درست نمیشد که توریستی ترین شهر ایران بسه این وضعش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
بختياري ها مگه اسپانياي اند ؟ اونا هم لرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
فریبرز جان بختیاری ها هم یه تیره از لرها هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
به اصفهانی ها ويزدی ها وكلا8سال خود كرده را تدبيرنيست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
بهترین راهکار افزایش جمعیته !!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
چراغی که به خانه
(اصفهان)رواست به مسجد(یزد)حرامه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
بحال خودمون واینکه چطوربابیرحمی بهم میتازیم متاسفم.یزدی واصفهانی تو جبهه کنارهم بادشمن میجنگیدیم تااین ملک حفظ بشه.حالا بایستی اینجوری براهم خط ونشون بکشیم وامصیبتا.کووحدت ملی
دوباره همون امیرو
Germany
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
مرد هامون تو همون جبهه ها رفتند و از ما خدا حافظی کردند نوبت رسیده به ما نا مرد ها.
عباس
Sweden
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
مشکل کم آبی بخاطر کمبود جمعیته! به نظر مسئولین مراجعه کنید که می خوان جمعیت کشور حداقل دو برابر بشه! دریغ از یه سر سوزن عقل و منطق!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
در اين منازعات گويا عامل اصلي يعني بسته شدن آب بر روي اصفهان ويزد از سوي چهارمحال و خوزستان به مدت 8سال پرت افتاده است. كساني كه خودشان زاينده رود را خشكانده اند الان ساكت شده و به دعواي پيش آمده نگاه ميكنند
امیرو
United States of America
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
دوستان بنده طرح دارم لطفا موافقین دستاشون بالا .
ذوب هان را بیاوریم مجاورت خود معدن سنگ اهن یزد اصفهان هم اب را روی زاینده رود و همینطور گاوخونی باز کند لوله انتقال آب یزد را هم برای همیشه ببندد .
1_اینجوری بیخود اصفهان الوده نمیشه
2_هزینه سرسام اور انتقال سنگ اهن از روی دوش کشور برداشته میشه
3-سطح فقر و بیکاری هم در یزد کاهش پیدا کنه .
4_گاوخونی دوباره سیراب میشه
( البته باید قول بدند بالا دستی ها اینبار به زاینده رود حمله نکنند )
دستا بالا!
YAHYA
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
من خودم اصفهانیم
آخه بابا این آب اصلن مال اصفهان نیس که.......سرچشمش استان چهارمحاله....اصفهان هم از صدقه سر شیخ بهایی و شاه عباس چندین سال حقابه از سد داشته است
ریشه این مشکلات هم چیزی جز کمی نزولات آسمانی نیست
همه با هم دعا کنیم برف وباران بهمون امون نده همه چیز درست میشه......
حامي
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
از بركات دولته خاتميه!!!
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
خاتمی یکی از مقصران اصلی این وضع زاینده روده - وقتی تو اکوسیستم دست میبری آخر عاقبتش همینه دیگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
راست میگه !!
چرا منفی میدی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
اره فقط با 8 سال تاخیر رسیده
اميرو
Germany
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
فرارو راهكار منا چرا سانسور كردي ؟ دوست داري قطاب باقلوا را رو تهران ببنديم ؟! تا اصلاح بشين .
ارش
United States of America
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
خيلي هم كار خوبي كردند .ما به اب يزد چكار داريم اب زاينده رودا مي خواستند برگرد سر جاي اصليش
یک ترک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
با تمام هموطنان یزدی و اصفهانی اعلام همدردی میکنیم. اگر اعلام کمکی برای تامین آب آشامیدنی از برادران ترک زبانتان دارید، اعلام بفرمایید. بالاخره تمام ایرانیها برادرند و این برادری در روزهای سخت باید نمایش داده بشود.
آرش
United States of America
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
آب یزد بد مزه شده و چند روز یک بار قطع میشه.گاهی وقتا کم فشار میشه مث شیر سماور.بازار آب معدنی فروشها گرمه فعلا!!! تا حالا که ظاهرن مردم اون مناطق اجازه ندادن کسی بره حتی خرابیها رو تعمیر کنه.سی میلیارد تومن هم خسارت زدن.آدم یاد تاریخ نه چندان دور این سرزمین میفته که مردم به خاطر یه چیکه آب همدیگه رو می کشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
اقای سید محمد خاتمی کجاست؟ لطفا اگه مردی بیاازگندی که زدی دفاع کن.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
یادتون نره همه باهم توی یه کشور زندگی میکنیم(ایران) ایرانی که بخدا هیچ کس جای خودش نیست واز عدم مدیریت صحیحه که به این روز افتاده.من از شرق اصفهانم ،از یزدیا نمیپرسم از همه شما میپرسم وقتی پدرتون خجالت زده زن بچه میاد تو خونه چه حالی میشید ؟این بیچاره ها به غیر کشاورزی از چه راهی روزی حلال دربیارند.وقتی سال پیش تحصن کردند.امسال تحن کردند ولی بی فایده بوده وکسی از مسوولا به خاطر اینکه بابا کشاورزند کاری نمیتونند بکنند بی توجه بهشون بودن ایا چاره ای به جز شکستن لوله به خاطر اعلام نارضایتیشون داشتن.؟وقتی به همین کشاورزای بیچاره تیر اندازی میکنند بودید قیافه هاشون رو میدیدید؟وقتی کسی چشماش رو از دست میده یعنی چی؟یادتون باشه همه باید کاری کنیم که از نجابت یه گروهی سو استفاده نشه...
من و خودم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
خود مردم یزد هم نمیدونند ابی که به اسم اونا میگیرند کجا مصرف میشه...راستی اونجا دارالعبادس؟؟؟ولی خوردن واستفاده از مال دیگران بدون اجازه خیلی حرامه اسمش اب غصبیه به سلامتی تموم نماز روزهاتون باطل...ما که راضی نبودیم.
من وخودم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
دولت خاتمی چرا؟؟؟؟؟/دولت احمدی نژادی که از سر نااگاهی وبی عدالتی هر سفری هر استانی از اطراف اصفهان رفت گفت اب اصفهان از همه است و از کیسه خلیفه بخشید ومردم رو به جون هم انداخت.تازه تو این ماجراهای اخیر برای حل مشکل فقط گفته دعای باران کنند!!!!!!ریس جمهور وحال میکنید فک میکنید سطح تحصیلات بالاست یا وجدان کاریه داره بیداد میکنه؟!
حبیب از اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
برای من به عنوان یک اصفهانی مشکل یزد یا هر نقطه مملکت مشکل اصفهان است و برام فرقی نمی کنه. از اینکه مردم خوب یزد را با این مشکل دیدم متاسف شدم و دوست دارم مردم خوب و نجیب یزد هم همین همدردی را با کشاورزهای اصفهانی داشته باشند و اونها را درک کنند هر چند شکستن لوله کار درستی نبود مردم عزیز یزد هم هموطنهای ما هستند. زنده باد ایران
جاوید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
هم کشاورزان اصفهانی مشکلشون قابل درکه چون زندگیشون از طریق کشاورزی می چرخه و هم مشکلات یزدی ها که مشکل آب آشامیدنی دارند. به نظر من بهترین راه حل اینکه دولت پولی را که از یزدی ها بابت آب بها می گیره تو جیب خودش نذاره و بعنوان خسارت به کشاورزان اصفهانی بده تا اونا هم اموراتشون بچرخه.
شير
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
السلام عليك يا ابا عبدالله
اصفهانيهاي عزيز در هر ثانيه 3 متر مكعب آب مشكل كشاورزي ونماي زاينده رود در اصفهان را حل نميكند ولي مشكل 800 هزار شيعه رهرو حسين (ع) حل مي شود به ياد سقاي دشت كربلا كه به آب رسيد وخطا نكرد وآنرا براي مهمانان تشنه كربلا برد وتا پاي جان ايستادگي كرد وشهيد شد.
سلام بر آنكس كه جرعه نوش جام نيزه ها شد.
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
متاسفانه انتقال اب اصفهان به یزد انگیزه سیاسی داشت و بدون کار کارشناسی به فرمان ریاست جمهوری وقت اقای خاتمی انجام شد.من حق را به کشاورزان اصفهانی میدم چون اونا نون ندارند سر سفره ببرند.این خیلی فاجعه بارتر از تشنه موندن یه سری ادمهاست.از طرفی دیگه اب شرب زاینده رود در صنایع فولاد سازی اردکان و یزد استفاده میشد.قسمتی از همین اب هم در مصارف گلخانه ای و این خیانت در امانت دوستان یزدی رو نشون میده.در صنایع کسی حق استفاده از اب شرب را نداره.سال هاست محصولات کشاورزی همین اصفهان به یزد که از این نظر خیلی ضعیفه صادر میشه وهزاران محصول دیگه.خواهشمند است دوستان یزدی به جای تشکر الان طلبکار نباشن.این لطف اصفهانی ها به شما بوده و الان این لطف قطع شده
معاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
اولا شمایزدیها چیزی ازخودتون مایه بگذاریدمدتهاست که ازقبل شهرهای دیگرآبادشدید مثل بهابادوبافق بعدشم سنگ آهن بافق وچادرملوی بهابادنه یزدچوب خداصدانداره حالابیان یگان ویژه بفرستندسراونهایی که لوله هاروشکستند
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
سلام اولا به یزیدیهای زمانه تبریک میگم که جان 800 هزار نفر روبا این کارشون به خطر انداختند .دوماًجمعیت این روستا ها چقدر هست که بی نون شداند. جمعیتی که در ذوب آهن نون، اب و خیلی چیزهای دیگه میخورن چقدر است . اون وقت قضاوت کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
یزدی ها نصف آب ارسالی را برای گاو داری هاشون وگلخانه های یزد می برند وگرنه کسی با آب شرب آنها کاری نداره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
آب گلخانه ها اصلا آب شرب نیست.
اگر جه این نظر دادن ها دردی را دوا نمی کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
اگر فقط می خوردیم سد کرج به تنهایی ملت ایران را پاسخکو بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
يعني شما فقط آب ميخوري توالت و حموم نميري محصولات کشاورزيتون از نفت در مياد حتمني!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
قطع جریان آب رودخانه های خوزستان به یزد توسط اصفهانیها .......!
اکنون نجابت دیرینه خوزستانیهای خونگرم بیشتر از پیش عیان شد.
اميرو
Germany
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
اقاي ناشناس اي كاش يك كمي از گل خانه دارهاي يزد شناخت داشتي و ميدونستي كه براي گل خانه ها فقط و فقط از اب چاه استفاده ميشه و در صورت نداشتن جواز چاه بايد اب را با تانكر از چاه مجاز تا گلخانه حمل كنند . شما مثل اينكه يزد را با چالوس اشتباه گرفتي . واقعا عوامگري تا كي ؟ چجور به خودت اجازه ميدي ميزانش هم مشخص كني.كمي تحقيق كمي پرس و جو، بعد حرف زدن .
عباس علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
بایدبه قول معروف باپنبه سرطرف رابریدومیشدبدون هیاهووجنجال افرینی اختلافات راحل وفصل کرداین یه جورتدبیرایی میطلبه که متاسفانه بعضی مسؤلان فاقدان می باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
کوچکترین عاملی که باعث تفرقه در میان اقوام شود خیانت است کمی عاقل باشید . از سوریه و عراق درس عبرت بگیرید
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
اب مال ما اصفهانی هست ولا غیر یک کشاورز بدبخت بیکار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
ده سالی هست که مردم شرق اصفهان که تنها منبع درآمدشان کشاورزی و دامداری است با بدبختی و نداری سر می کنند. توی این مدت چه کسی یاد هم وطنان اصفهانی خود بود؟
تو این منطقه نه آب هست، نه صنعت، نه کارخانه و نه هیچ منبع درآمد دیگر. بارها و بارها با آرامش اعتراض کردند ولی به نتیجه ای نرسیدند. توی این مدت چه کسی برای هم وطنان اصفهانی خود کاری کرد؟
حالا بعد از ده سال تحمل فقر و نداری و بیکاری، یک نفر با بولدوزر زده لوله را سوراخ کرده و یه دفعه تمام هم وطنان باغیرت، رگ غیرتشان زده بالا که چرا اصفهانی ها این کار را در حق هم وطنان خود کردند. دوستان عزیز می گویند چرا با خراب کردن خط لوله انتقال آب، یزدی های هم وطن باید از آب معدنی استفاده کنند.
من هم موافقم. ای کاش که چنین اتفاقی نمی افتاد. به امید خدا تا چند روز دیگر لوله ی آب تعمیر می شود و جریان آب برقرار.
اما لااقل یزدی های عزیز پول دارند که برای این چند روز آب بخرند، وای بحال مردم روستاهای شرق اصفهان که حتی پول نان خریدن هم ندارند. وسط یک بیابان برهوت ده ها کیلومتر آن طرف تر از حاشیه ی شهر اصفهان عملا با نداری و وام و صدقه ی دولت زندگی می کنند. فرسنگ ها دورتر از آخرین عکاس کنجکاوی که در بین صف های خرید برنج تهران یا مردم بطری بدست یزد مشغول پیدا کردن سوژه های ناب خبری است. همان جایی زندگی می کنند که می توان براحتی وجودشان را فراموش کرد و بعد از ده سال که آمدند و لوله ای ترکاندند، آن ها را خودخواه نامید.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
حق دارن بیچاره ها
شوهر عمه ی من کشاورزه.خاک را داده آزمایش نیترات 50 درصد داره یعنی فاجعه....
خاک بیشتر مناطق اینطوری هس
اونوقت دارن با لوله به یزد و چهارمحال بختیاری آب میدن
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین