فرارو | انتقاد شدید جعفریان از پناهیان؛ هشت سال است مشتی روضه خوان و مداح سردمدار اندیشه شده‌اند
انتخابات 1400
کد خبر: ۱۳۳۵۲۹
حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان، پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام و ایران ضمن انتقاد شدید از سخنان برخی افراد که در تریبونهای رسمی به خرافات درباره ظهور حضرت مهدی(عج) دامن می زنند، دستگیری برخی از این افراد و تشویق برخی دیگر را برخوردی دوگانه خواند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱
حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان، پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام و ایران ضمن انتقاد شدید از سخنان برخی افراد که در تریبونهای رسمی به خرافات درباره ظهور حضرت مهدی(عج) دامن می زنند، دستگیری برخی از این افراد و تشویق برخی دیگر را برخوردی دوگانه خواند.
 
به گزارش بازتاب، استاد تاریخ دانشگاه تهران تصریح کرد: متاسفانه به جای آن که متفکران و اندیشمندان از روحانی و دانشگاهی رشته فکر را در دست گرفته و باب اندیشه و اندیشیدن را باز نگاه دارند، قریب هشت سال است که در این کشور مشتی روضه خوان و مداح ـ با همه ارزشی که از باب مرثیه خوانی برای اباعبدالله(ع) قائلیم ـ سردمدار فکر و اندیشه شده اند. آن روز که آن مداح معروف - که حالا هم عوارض حمایت های سیاسی بی دلیل خود را مشاهده می کند- ، علیه مرجعیت دینی بلندپایه حوزه که به روضه خوانان نصحیت کرده بود، حرف زد و آن سخن زشت را بر زبان آورد، باید حدس می زدیم این ماجرا چند سال بعد به کجا می انجامد. وقتی چند مرکز روضه خوانی و مداحی برای سیاست کشور تعیین تکلیف کرد، روشن بود که ماجرا به کجا ختم می شود؟
 
 جعفریان با اشاره به این که نوعی انحطاط فکری کشور را فرا گرفته است، گفت: این که کسانی در همه فنون و علوم اظهار نظر کرده، کشور را با لاطائلات به ظاهر دینی خود که هیچ سنخیتی با افکار اصیل شیعی ندارد و مراجع دینی هم آنها را تایید نمی کنند، پر کرده اند، و سیما هم به آنها میدان داده، همه اینها  نشان می دهد که ما در حال فرو رفتن در باتلاقی  از انحطاط فکری هستیم که به سادگی از آن بیرون نخواهیم آمد. داستان تفکر طوری است که جامعه دیر و در یک تدریج طولانی وارد آن می شود؛ اما وقتی در جامعه جاگیر شد، عوارض و تبعاتش تا دیرهنگام حتی تا قرنها خواهد بود و جامعه را از جاده علم و دانش و پیشرفت و نوعی تمدن اسلامی به روز باز می دارد.
 
  وی با بیان این که داستان ظهور با این شکل که آقای پناهیان و امثال ایشان طرح می کنند، ریشه در آموزه های شیعی ندارد گفت: کشور با فقه و شریعت باید اداره شود و اخلاق و عرفان سالم هم به عنوان وسیله ای برای ایجاد مناسبات نرم میان مردم باید مورد استفاده قرار گیرد. ظهور هم که نوعی انتظار مثبت است، جای خود را دارد، اما نه بافتنی هایی که به اسم ظهور وجود مقدس حضرت مهدی(عج)، صدها بار در تاریخ دور و نزدیک ما به عنوان تفکر مهدی های دروغین طرح شده و به جایی نرسیده است. 


این جا بخوانید: (مشروح سخنان حجت الاسلام علیرضا پناهیان در شب عاشورا)

 
جعفریان استاد برجسته تاریخ اسلام و ایران ادامه داد: یک نگاه ساده ای به گذشته بکنید و ببیند چند بار حرف «ظهور نزدیک است» زده شده و با افتضاح ماجرا خاتمه یافته است. با این حرفها که نمی شود برای کشور راهبرد درست کرد و آینده نگری کرد. اینها مشتی بافتنی است که به درد اداره مملکت نمی خورد؛ حتی اگر همه اش با کلمات و ترکیبات تازه بیان شود. کشور نیاز به استراتژیست هایی دارد که دنیا را بشناسند، کشور محتاج دانشمندانی است که علم حقوق را بدانند و راه تحقق حقوق مردم را یاد بدهند. وقتی شما ذهن و عقل مردم را با همین حرفهای بی پایه و پرطمطراق مثل قواعد ظهور پر کردید، دیگر کدام سخن علمی مقبول واقع خواهد شد؟ یک قوم ساده و سطحی خواهید داشت که بی دلیل جوش می آورد و بی گدار به آب می زند و بعد هم زحمات چند نسل را به باد می دهد.
 
  جعفریان گفت: این قبیل افکار در باره ظهور که برای آن قاعده درست می کنند و نمودار می کشند و  وقت ظهور تعیین می کنند و هشدار باش آمادگی برای همین نزدیکی ها می دهند،  در حالی که نه علم غیب دارند و نه دانش درست دینی و نه شرایط عالم را می شناسند، به راحتی می تواند زمینه ظهور فرقه هایی شبیه بابیت را در ایران فراهم کنند. این شخص تصور می کند که بحث ظهور، غیب است که پیشگویی کند یا علم است که از روی قواعد علم تجربی مثل خسوف و کسوف حدس بزند؟‌ اگر ادعای علم غیب دارد که وانفسا! اگر ادعای علمیت دارد که هم در موضوع و هم محمول و هم حامل همه محل تردید است. اگر به روایات هم عمل می کند، هر کسی پیش بینی وقت ظهور را کرد باید تکذیبش کرد و ما ترجیح می دهیم این کار را بکنیم.
 
 وی هشدار داد: در این باره شک نباید کرد و بدون مجامله باید گفت احتمال دارد که در وقت خطر، گروهی از کسانی که در حال حاضر با پولهای بادآورده علیه جریان های سیاسی و افرادی فعال هستند، یک مرتبه تحت هدایت یکی از این افراد که خیلی هم مجهول نیستند، راهشان را کجا کرده بدعتی در شیعه بگذارند که قابل جبران نباشد. اگر چنین شد، مسوولیت آن با افرادی است که الان سکوت کرده و یا حتی به این قبیل افراد میدان می دهند.
 
 این نویسنده افزود: همه می دانیم سید علی محمد باب 22 ساله بود که این ادعاها را کرد، اما عده ای بزرگتر از خودش که مشکل داشتند از او حمایت کردند و این جریان را به آنچه امروز درست شده رساندند.
 
حجت الاسلام جعفریان بحث «ظهور صغری» را که طراحی نوعی روند برای ظهور کبری باشد، نشأت گرفته از افکار سطحی سید حسن ابطحی دانست و گفت: نخستین بار، وی این مطالب را از ملاآقا جان زنجانی نقل کرد. ملاآقا جان یک روضه خوان در زنجان بود که مشتی داستان در اطرافش شکل گرفت. آقای ابطحی هم ذهنی دارد دور از فقه و پر از افکار و اندیشه های ماورائی که بسیاری از آنها مخدوش است و امروز بیش از هر زمان بی پایگی این حرفها روشن شده است. چطور آقای ابطحی در این حکومت زندانی و محدود می شود، اما افرادی مثل پناهیان که همان حرفها را، اما در قالب انقلابی می زنند و بعد از ظهور صغری، حرف از قواعد ظهور به میان می آورند و آماده باش می دهند،  به راحتی فرصت می یابند که مدام در سیما مطالب و افکار و اندیشه های بی اساسشان منتشر شود. این شخص در کجا درس خوانده؟ چه قدر فقه می داند؟ چه قدر با مبانی فلسفی اسلام آشناست؟‌ چه قدر تاریخ اسلام خوانده؟ کجا تحصیل کرده که که در هر بابی نظر می دهد؟ آیا واقعا قرار است هر کس خوش صحبت است و چند جمله را به هم وصل می کند و حرفهای درشت و تازه می زند که هیچ کدام محک خود را نزد علما پس نداده، باید بتواند از وقت سیما که متعلق به تمام مردم است استفاده کند؟
 
جعفریان گفت: در همین ایام با کمال شگفتی یک منبری در حضور رهبری، کربلا را با مهدویت گره زده و نفی می کند که امام حسین علیه السلام برای برپایی حکومت اسلامی مبارزه کرده باشد، به طوری که پس از منبر به وی اعتراض شده و برداشت او نادرست خوانده می شود. این که نمی شود ما با مطهری و شریعتی و بهشتی انقلاب کنیم، با نهج البلاغه انقلاب کنیم، اما در دهه اخیر همان آن حرفها را رها کرده و با علائم الظهور که منهای روایات معدودی از آن، باقی ساخته دست فرصت طلبانی است که هر از چندی قصد شورش و تصرف حکومت را داشتند، برای کشور برنامه ریزی کنیم.
 
این نویسنده ضمن اعلام خطر درباره نفوذ این افکار در برخی از محافل نظام و شخصیت های سیاسی کشور هشدار داد: وصل شدن این سخنان که خود بوی قدرت می دهد با قدرت های سیاسی و اداری و مالی، بدون نظارت دقیق فکری از سوی مرجعیت بر آنها، کشور را در آستانه نوعی انحطاط فکری قرار داده که عوارض سیاسی آن غیر قابل پیش بینی است.
 
 جعفریان ادامه داد:  بیم آن می رود تا مدتی دیگر، آن قدر این حرفها زده شود که جزو مسلمات شود و دیگر کسی نتواند از آنها انتقاد کند. البته این که این افراد در محضر رهبری این مطالب را می گویند، معنایش این نیست که آن مطالب از نظر ایشان درست است. بارها شده است که رهبری بعد از سخنرانی از آنها انتقاد کرده اند. آقای راشد یزدی به من گفتند، وقتی مداحی در حضور رهبری مطالب نادرستی گفت من به ایشان عرض کردم اینها وقتی در حضور شما این طور بگویند، جای دیگر چه ها خواهند گفت؟ رهبری فرمودند: سال قبل هم این مطالب را گفت و به او یادآور شدم نادرست است، امسال دوباره می گوید! نمی شود انتظار داشت رهبری به هر کسی گیر بدهد. این افراد متخصص و صاحب نظر هستند که باید نظر بدهند و اجازه ندهند روزنه ها بسته شود.
 
 استاد تاریخ دانشگاه تهران با اشاره به این که در دولت نهم ودهم، ضمن این که علاقه ای به آبادانی مملکت نشان داده شد، گفت: در این دولت تفکر عمیق، برنامه ریزی و خرد گرایی دینی جایی ندارد، چون اساس این دولت با همین مداحی ها پیش رفت. نهایت چیزی که هست که آن هم محل اشکال است، نوعی عملگرایی با تعریفی خاص از آبادی است که اگر این مقدار هم نبود، باید فاتحه کشور خوانده می شد. باید گفت درآمدهای هنگفت نفتی در هشت سال گذشته ضمن این که بخشی از کشور را آباد کرده، اما با نگرش ماورائی حاکم بر دولت، و تسلط افکار ساده و بدون برنامه با مدیران هیئتی و دور شدن از مراجع دینی و اعتبار نهادن به اظهارات روضه خوانان، مانع از ایجاد یک نظام اندیشگی شده و به جای آن ادعاهای بزرگ، دعاوی ظهورمدارانه که به تدریج جای تسلط فقه را خواهد گرفت و راهبردی دیگر را برابر ما خواهد گذاشت، مطرح شده است.   
 
جعفریان با اشاره به این که این کشور هم در دوره اصلاحات و هم در دوره بعد از آن بدشانس بوده و هیچ کدام با افکار رهبری سازگاری ندارد، گفت: با توجه به سابقه فکری که از مقام معظم رهبری داریم و آنچه در کتاب «شرح اسم» در باره گذشته فکری ایشان خوانده ایم، ایشان را فردی خرد گرا و واقع بین می شناسیم، اما شرایط به گونه ای شده است که افکار ایشان در میان مجموعه ای از عوامل مؤثر در تفکر جامعه تنها مانده است، به طوری که بخش های مهمی از صداوسیما، این خط خردگرایانه را دنبال نکرده و معرکه را به  گروه های شعاری و افراطی واگذار کرده است.
 
این نویسنده ضمن اشاره به فعالیت های فکری و پژوهشی که در قم جریان دارد، گفت: متاسفانه بسیاری از این مؤسسات زیر سلطه کسانی است که گرچه به ظاهر به اندیشه های فلسفی اهمیت می دهند، اما در باطن گرفتار افراط گرایی در زمینه اندیشه های مربوط به ظهور بوده و با ترویج کیش شخصیت و مراد و مریدی، طلاب خود را گرد خود و برای خود پرورش داده و به رغم هزینه های سرسام آور هیچ خروجی فکری روشنی ندارند. برخی از مشهورترین این موسسات، فقط علاقه مندند شارح افکار رئیس باشند تا حامی جریان علم و دانش دینی مستقل. هرچه می نویسند و چاپ می کنند و گاه بیش از چندین مجله هم دارند، شرح افکار بزرگ تشکیلات است و بس. به همین دلیل پیشرفت مناسبی هم نداشته و خروجی قابل ملاحظه ای ندارند و به جای آن، به روش های حذف دیگران از هر طرف، اعتماد بر گروه های افراطی از سوی دیگر و تکرار مکررات روی آورده‌اند. آنچه امروز در حوزه مطرح است، طبقه بندی همان حرفهای گذشته، دسته بندی تازه تر اما در واقع، اگر نگوییم کم محتواتر، چیزی همطراز گذشته است.
 
جعفریان گفت: این اسباب تاسف است که یک مجری تلویزیون بگوید برج ساعت را در مکه ساخته اند برای این که اگر مهدی (ع) ظهور کرد، تک تیراندازانشان از آنجا حضرت را هدف بگیرند. آخر این چه دانشی است، چه علمی است؟‌ چه بینشی است که به مردم داده می شود؟
 
وی با هشدار در برنامه های تکراری شعاری در سیما گفت: افراط زیاد در این برنامه ها دربین مردم به تدریج نوعی واکنش منفی ایجاد می کند و شاید به تدریج باعث زدگی مردم بشود، کما این که همین الان هم بخشی از جوانان را بی اعتماد کرده است. هر چیزی، حتی نشان دادن شعائر دینی، باید معقول، به اندازه و به تدریج باشد تا اثر خود را ببخشد. این چیزی است که در روایات هم تاکید شده است. اما مع الاسف شاهد نوعی افراط هستیم. این که فکر کنیم با این کار میخ دین را محکم تر می کنیم درست نیست، این ممکن است نتیجه عکس بدهد.
 
گفتنی است حجت الاسلام رسول جعفریان که بیش از یکصد کتاب و ده ها مقاله علمی در زمینه تاریخ اسلام و ایران از وی منتشر شده است، به تازگی کتابی را نیز درباره مهدی های دروغین در دست چاپ دارد. 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
حرفهای اقای پناهیان برای نااگاهان به دین جاذبه دارد ولی با کمی اگاهی میتوان به اثر منفی ان سخنان در باورهای دینی پی برداصلا وقتی تن صدایش را بالا میبرد استرس اور است ودنیا بر سر ادم خراب می شود من سالهاست سخنرانی های او را نگاه نمی کنم در سخنرانی های او انسان احساس میکند که نمی تواند فکر کند وگویا او را تسخیر کرده اند مقصر پر اوازه کردن این افراد رسانه ها و محافل مذهبی ماست باید فکری کرد که اندیشه های پاک مذهبی مردم در دست اینها نباشد
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
خوب که چی؟حالاپناهیان شدبی سواد.شماخیلی باسوادیدمثلا؟چراازآقای پناهیان بدگویی می کنید.این به دورازانصاف است.
رحمان
-
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
تحلیل سخنان پناهیان درباره ظهور و هتاکی جعفریان را در سایت
http://mahdaviat.porsemani.ir/
و
اهميت آسيب شناسي عرصه هاي مهدويت در دوران معاصر
http://www.isca.ac.ir
پژمان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
اقاي جعفريان در عجبم از شما ديگران را متهم به دخالت در اموري مي كنيد كه تخصص ندارند خود هم كه چنين كرديد با كدام تخصص و سابقه اجرايي دولت اصلاحات و احمدي نزاد را زير سوال برديد با كدام دين به شخصي كه در جلسه نبود تا از خود دفاع كند تهمت زديد متاسفم متاسفم به خدا پناه ببريد و از لاك خود خارج شويد
طاهری
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
سلام
ای تاریخ دان برجسته کشور!ای پژوهشگر!ای باسواد!کدام یک ازعلما-فضلا-فقها به بحث شانس اعتقاد دارن ؟بفرمایید ما هم بدونیم .این یه مطلب .مطلب دوم اینکه یه بررسی تو خودت بکن ببین اگه ریشه اشفتگیت حسادته بدون که حسادت بدجوری مهلکه یعنی اگه کلی هم رو خودت کار کرده باشی ولی این یکی رو درمون نکرده باشی به هلاکت میاندازتت.مطلب سوم اینکه با هوچی گری درباره دیگران اونم اینقد بی اساس فقط خود ادم ضایع میشه.مطلب چهارم اینکه تو که به زور خودت رو به اقا میچسبونی (که انشالله خدا اقا رو از شر امثال تو حفظ کنه )بد نیست نظر اقا رو درباره این کاری که کردی بپرسی .اگه این شهامت رو بخرج دادی حتما ما رو در جریان بذار .
پنجم اینکه تو که اینقد از عوام زدگی جامعه نگرانی چرا نقدت اینقد عوامانس؟
اقای پناهیان فقط گفتن حق براش مهمه که خدا هم توفیقش رو بهش داده .کارهای غیر منطقی امثال شما هم فقط روسیاهی برا خودتون میاره .
برای اقای پناهیان عزت وتوفیق روز افزون ارزو میکنم.
انتشار یافته: ۴۰۱
pili
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقای جعفریان بسیار زیبا اظهارات آقای پناهیان را نقد کرده است.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا حرف حق بر دل می نشیند .از استاد جعفریان ممنونیم
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
با سلام
ولی بنده نقدی بر صحبتهای آقای پناهیان ندیدم
حداقل اینکه امسال و سال گذشته، کلیه سخنرانی های دهد اول ایشان را شنیدم اما در جایی از صحبتهایش اعلام وقت برای ظهور نکرده بود.
تمامی افعال و سخنان معصومین از چند زاویه قابل بررسی است که البته قابل جمع کردن هم هستند. اما اینکه جناب پناهیان بر شکوفا شدن فطرت و اهمیت عبودیت اصرار می ورزند و یا اینکه اهمیت تمسک به ائمه را ذکر میکنند و یا اینکه اصرار دارند بر اینکه تحلیلی جامعه شناختی از عاشورا دهند، تعارضی با حرف جناب جعفریان(تشکیل حکومت اسلامی) ندارد.
باقی مطالب را دوستان با مراجعه به صحبتهای جناب پناهیان متوجه خواهند شد.
والله عالم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ایشان چون صدا وسیما راهشان نمیده این حرفها را از سر حسادت میزند به نظرم در وایت مداری ایشان باید شک کرد خود اقا همه مسائل را نترل میکند واگر لازم باشد تذکر میدهند شما فکر خودتان باشید پناهیان محبوب نسل امروز است شما چی؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
مشکل اینجاست که رسول جعفریان هم فکر می کنه که جوانها از او کمتر می فهمن و باید برای اونها نسخه بپیچه در حالیکه اگر خودش سخنران مبرزی می بود امروز طرفدار می داشت .. همونی که طرفدار پناهیانه طرفدار فاطمی نیا هم هست .. پس پناهیان خیلی هم بی راه نمی گه این شمایید که باید از تعیین تکلیف کردن برای دیگران دست برداری.. در ضمن شما فقها از اول انقلاب 22 سال وقت داشتین که مدیریت فقه در جامعه رو به رخ ما بکشید اما نتیجه مدیریت شما روی کار آمدن افکار نوعی هست که خودتون قبولش ندارین اما مردم اون افکار رو از حرفهای شما واقعی تر می بینن .. ضمنا شهدا با فقه شهید نشدن با عشق به امام و ائمه و امام زمان به میدون رفتن نه با دستور مراجع و فقها.. با تفکر انقلابی نه با تفکر محافظه کار و افسرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ممنون آقای جعفریان ، مرحبا .ساکت ننشینید که ساکت بودن شماها باعث بروز فرصت این افراد بدون دانش است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
از فردا شروع به تخریب آقای جعفریان می کنند .اینها نمی گذارند کسی حرف حساب بزنه .
مهدی خان
Hong Kong
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
آفرین به جعفریان فخر اسلام هستند ایشون کاش امثال این روحانیون بیشتر بودند تا امثال پناهیان نتوانند عرض اندام کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
از استاد جعفریان علمی نقد کردن را یاد گرفتیم:
این لاطائلات که می گویند.... هشت سال است بر اندیشه ها حکومت می کنند....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
حالا در صداوسیما امثال ایشان گمنامند چرا در سایتهای شما و دیگر مدعیان اصولگرایی جایگاهی ندارند؟! چرا هر هفته تیتری از کیهان ها و شریعتمداریهایشان و حدادیانها و منصور ارزی ها می زنید ولی چند سال یکبار هم ازامثال ایشان مطلبی نمی بینیم؟!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
من خيلي مذهبي بودم اين ادما من يك نفر را از دين گريزان كرده اند با بقيه كاري ندارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
باعث و بانيش كسي است كه به اين ادمهاي بي سواد ميدان ميدهد .و فكر نكنن كه كسي اين مهملات را باور ميكند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
حرف این بود که برای ظهور آماده باشیم. آقای جعفریان هم به همین معتقد است. اختلاف سلیقه در طرز بیان است. آقای جعفریان به درستی مباحث عقلی را میپسندد، آقای پناهیان مثل آقای فلسفی مباحث عقلی را در شیوه خطابی مطرح میکند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
حاج آقا منتظر ترکش هاش باش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
آفرین بالاخره یه آدم متخصص پیدا شد جواب این جناب پناهیان همه چیز دان رو بده احسنت بر شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
رگ رگست این آب شیرین و آب شور
در خلایق می‌رود تا نفخ صور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بسمه تعالي
با سلام وتشكر شايسته است خداي تبارك وتعالي را سپاس گوييم در برابر طلبه هاي كم سواد وسطحي مانند آقاي پناهيان طلبه هاي فاضلي مانند آقاي جعفريان ايده الله تعالي وجود دارند كه با روشنگري هاي خود ميزان ومبلغ علمي برخي از اين نو ريسده ها را نمايان نمايند وآنها را ووادار نمايند بيشتر مطالعه وتدبر نمايند واينقدر با احساسات مردم بازي نكنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
تحسين به تنهايي كافي نيست
همه بايد شجاع باشيم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
با چه ملاک و معیاری اینگونه حکم کردید؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
حالا پناهیان شد کم سواد و این آقای تازه از راه رسیده شد فاضل!!... بیخیال بابا انصافتو شکر
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آفرين بر اين انديشه عميق و صراحت كلام.
حجت
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
بابا یکم انصاف داشته باشید.این بنده خدا همون موقع که مستند به سوی ظهور اومده بود کلی ازش انتقاد کرد.من تا حالا نشنیدم واسه ظهور وقت تعیین کرده باشه.
در ثانی آقای جعفری بهتره جایی که خود رهبرمون پای منبر نشسته انتقاد رو به ایشون بسپاره
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
جناب جعفریان
این اقایان ان امام و منجی که ما انتظارش را میکشیم مد نظرشان نیست.
اینها یک امام زمانی برای خودشان طراحی کرده اند شبیه همان علی محمد باب بهائیان که هروقت بخواهند رو میکنند . طراحی اینها در باب انتظار طرحی بس خطرناک و ضد دین مبین است. و فقط و فقط برای ثروت اندوزی است
ان جا هم که گفتید مردم از بعضی مایل زده شده اند . حقیقت دارد و بی میلی جوانان نسبت به مذهب روز به روز اشکار تر میشود
والعاقبت للمتقین
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
هع !
ثروت اندوزی!
واقعا که هع !
دیگه واژه بهتر پیدا نکردی اخوی ؟ یه چی میگفتی بیاد بهش!!
ناشناس
United Kingdom
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
بله آقا مصطفی راست میگن. مثلن باید میگفتین یه بازیگر ناشی هستن ایشون و نه یه متخصص
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
بهتر است دوستان مانند استاد نقد انديشه كنند چون مطمئنا در نقد شخصيت اقاي پناهيان حداقل فعلا دستشان خالي است در ضمن اينگونه دفاع از اقاي جعفريان متواند باعث تخريب ايشان كردد
ي
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
بله. ظاهرا ما اصلا فراموش كرده ايم كه امام مهدي عج امام همه است نه ما مسلمانان و نه بخصوص ما ايرانيها. كم كم خودمان را كنار ايشان هم فرض مي كنيم! و پسرخاله هم شده ايم! امام مهدي عج متعلق به تمام مردم دنياست چه ايشان را قبول داشته باشند و چه نداشته باشند. همانطور كه خود خداوند عزوجل پروردگار تمام عالم است و نفي اشخاص چيزي را كم و زياد نميكند. اميدوارم تحليل درستي كرده باشم.
ناشناس
Poland
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
فعلاکه منبر افتاده دست یه سری بی سواد و تندرو و مواجب بگیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
آقای جعفریان هم منبر بلد اند برن؟
هیئت شون کجاست خدمت برسیم؟
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
این پناهیان کیست واز کجا امد ورشد کرد سوادش چیست و قد واندازه سواددینی ایشان چقدر است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
این جعفریان کیست واز کجا امد ورشد کرد سوادش چیست و قد واندازه سواددینی ایشان چقدر است !!
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
نگاهی به مناصبش بکنید تا بدانید پناهیان چگونه "پناهیان" شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
ایشان بسیار قشنگ صحبت میکنند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
هرچی باشه از شما سوادش بیشتره
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
مدرک ایشان سیکل ردی و سطح یک حوزه؛ یعنی به زور می شود دیپلم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ألبرت اينشتين:
"جهان توسط انسانهاي بد نابود نميشود بلكه توسط اَنهايي نابود ميشود كه بديها را نظاره ميكنند اما كاري نميكنند."
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درود به شرفت
منجّم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
شرف بر درودت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
شجاعت ایشان بسیار قابل تحسین است
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ببین مملکت به کجا رسیده که وقتی یه نفر حرف حق میزنه بهش میگیم شجاع!!البته درست هم هست.چون حرف حق همیشه تو نطفه خفه میشه و امکانش هست طرف به مرگ طبیعی بمیره!!
محمد گودرزی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
با سپاس از ابراز سخنان سنجیده ی استاد، ای کاش ایشان به شرایط خاص سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که باور چنین خرافه هایی را مهیا می سازد نیز اشاره می فرمودند. قطعاً تا شرایط برای باور چنین مسایلی وجود داشته باشد، هر کس می تواند در هر تریبونی آنها را طرح سازد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
الناس علی دین ملوکهم.......
lیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اهل کامنت نیستم. اما حیف است به اقای جعفریان احسنت نگویم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
جناب جعفريان اگر راست ميگويي چرا خودتان در تاريخ عقايد تفسير فقه اصول همه دخالت مكنيد شانس به شما رو كرده و پر نويسي به هر دليلي اجازه اظهار نظر را مختص شما كرد مردم خيلي وقت است فرق فقيه ومداح را فهميدن شما كجا فقه خواندي عقايد فراگرفتي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
خیلی بی انصافی رفیق ناشناس بین آقای پناهیان و جعفریان خیلی فاصله است هردو را خوب میشناسم هنوز از آقای پناهیان مطلب علمی نشنیدم عوامانه حرف میزند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
یکی نیست به جعفریان بگه شما بورو کتابخونت رو اداره کن . چکار به امام زمان داری ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
سلام
اقای ناشناس .سری به کتابهای اقای مطهری بزن ببین چطوری روضه خوانی باعشق به علی (ع)علی را قهرمان جنگی معرفی مینماید که چهارهزارنفر رامیکشد. یعنی اگر در هر رفت وبرگشت شمشیر 2 نفررا بکشد باز زمان کم می آید( شهید شریعتی : اگر میخواهی چیزی را خراب کنی خوب به ان حمله نکن بلکه بد ازش دفاع کن) اقای ناشناس مخاطبان اقای جعفری نا اگاهانی هستند که از دین و... بد دفاع میکنند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اینها که امور کشور را رها کرده و جند سالی است که امام زمان مد نظرشان را طراحی و زمینه ظهورش را فراهم می آرند چرا این همه فرصت و امکانات در اختیارشان قرار گرفته !؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
ما سر کاریم اگر ندیدید مشایی بیاد و رئیس جمهور هم بشه
آهو
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
باسلام به پیشگاه امام زمان
بنده از ارادتمندان امام زمانم
3سال پیش که این آقاسی دی
ظهوربسیار نزدیک است/راحمایت کرد
وآن افتضاح ها راه افتاد
باور نمیکردم دوباره صداسیما از ایشان
برای برنامه های محرم استفاده کند!!!
Meek
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
من با ایشان کارندارم ولی وقتی خراب کرده ببالا ترین سطحش رسید، تازه طرف بدرد رسانه میخورد.
ذره بین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
این آقا آن سی دی را حمایت نکرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
چرا بی خود حرف میزنی این بنده خدا کی از اون سی دی حمایت کرد؟ این آقا منتقدش بود!
محجوب
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مدتهاست که در انتظار چنین پاسخی به این آقا و آقایان بودم. احسن بر نگارنده ی این متن محققانه و اندیشمندانه، خدایا پنا می بریم به تو از این همه انحراف و خرافه ای که به نام دین از تریبون های بعضاٌ رسمی کشور تبلیغ می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
با اغلب روحانیون آگاه و دانا به علم فقه و تاریخ اسلام که برمی خوریم دل پر خونی از این جماعت دارند و همیشه در مواجه با سئوال جوانان و متدینین خود نیز منتقد صریح این طیف از صاحبان تریبون و مجالس خاص هستند اما خوشبختانه متقابلا چهره های علمی و موجه بسیاری چون استاد جعفریان نیز موجودند که عمر و زندگی خود را وقف علم و پژوهش در حوزه مذهب و تاریخ شیعه کرده اند و بی مهابا به نقد عریان چنین افراد و تفکرات پشت پرده آنان می پردازند لیکن آنچه مایه تاسف و تاثر است خاموشی بزرگان و صاحبان خرد و مراجع علمی حوزه ها و دانشگاه است که در برابر این بدعتها و خرافات منفعل و بی تاثیرند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
چه جالب.حالا جعفریان شد چهره علمی!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اقا بهظاهر توجه نکنید اقای جعفریان رویش نشده بگه دین از بین مردم خصوصا جوانان رفته مردم ملوک و زعمای حکومت را عملا مشاهده میکنند !!!!
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
حاج آقا پناهیان ارزیاب عملکرد علما هستند مواظب باشید شما رو هم در زمره علمای ضعیف طبقه بندی نکنند
حمیدرضا
Australia
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
سلام
با روشنگری آقای جعفریان ؛ هم ایشان را بهتر شناختم و هم از آقای پناهیان و افکارش برگشتم .
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
Meek
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
حمیدرضای عزیز، هنوز فتوای بالقوه کت و شلوار روی سایت است. بحث حکومت سنت الهی است که ولاتجدلسنت الله تبدیلا و لا تجد لسنت الله تحویلا. دور آن طرف هم بپایان آمده و باید از نظر تریبون عمومی برود آنجا که خیلی ها رفتند: و لا تسمع منهم رکزا. میخواهی بسرعت ده نفرشان را نام ببرم که روزی گوئی پشت در تلویزیون ایستاده بودند، ولی دیگر اسم هایشان هم ازیادها رفته است، و ما بکت علیهم السماء .....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
احتمالا فردا با یه مقاله یا سخنرانی جدید از جعفزیان هم برمیگردی!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
سلام حميد رضا
عزيز قواعد ظهور كه در روايات هست. مگر اينها از شكم خودشان حرف مي زنند.
شما در مورد قواعد و سنن الهي يه سرچ بكن ببين چند نفر از علماي تراز اول جهان تشيع و تسنن مطلب دارند.
مگر خود امير المومنين نفرمودند لولا حضور الحاضر و قيام لاحجه بوجود الناصر ..
حضرت خودشان قاعده بدست گرفتن خلافت را مي فرمايند كه حال كه حجت بر من تمام شد كه ياراني دارم حكومت را بدست گرفتم.
چرا با يه باد به جابجا بشي عزيز.
اگه مقاله آقاي جعفريان تندتر بود و فتوا به قتل آقاي پناهيان ميداد ميرفتي ايشون رو ميكشتي؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
علي الاسلام السلام.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آفرین به شجاعت آیت الله جعفریان دروود سلام خدا بر تو که مشت عده ای ظاهر بین و خرافه ژرست را رومی کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
حکم مرجعیت هم به ایشان می دادید دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
احسنت
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
کاملا درست بود ، پناهیان ابتدا خیلی خوب بود و خوب روضه میخواند و بیان خوبی داشت و برای همین معروف شد ، ولی اکنون که معروف شده دیگر همه چیز را فراموش کرده و درباره همه چیز نظر میدهد چون به مقام سیاسی رسیده و سیاست پدرو مادر نمی شناسد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
ببخشید مقام سیاسی پناهیان چیه الان!!!!!!!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
مقام سیاسی ندارد . از اول هم همین بود شناخت جنابعالی درست شده است
Meek
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
یعنی چی؟ وزیر امور خارجه شده؟ مگه چه مقام سیاسی داره؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
شما گویا رسالت سایت خودتان را نقد اقای پناهیان قرار داده اید نخیر دوست عزیز ما مثل شما فکر نمی کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
احمد جان
خداوند خردتان را شكوفا فرمايد
اَمين
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
آميرزا احمد; ظاهراً اينجا هيچكس با شما همراه نيست و مثل شما فكر نميكند !!
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
دوستان خردمند من اولا اقای پناهیان نگفته که همین امروز و فردا امام زمان ظهور می کند اتفاقا یکی از شرایط مهم ظهور همین خلا تیوریکی است که الان هم بر جهان حاکم است یعنی تمام مکاتب مادی بشر به بن بست فکری رسیده اند و حرف تازه ای برای اقناع بشر ندارند دوم اینکه اگر افکار آقای پناهیان سطحی بود آقا از ایشان دعوت نمیکرد که در حضور ایشان سخنرانی کنند سوم این که اتفاقا آقای پناهیان خیلی هم دقیق هستند ایشان از یک ایه ی قران مفهوم ولایت را به زیبایی استخراج می کنند به طوری که بنده ندیدم کسی قبل از ایشان به این زیبایی و ظرافت مفهوم ولایت را توضیح بدهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
احمد عزیز من هم مثل شما فکر میکنم.و خیلی های دیگر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
در پاسخ به آقا مرتضی: نه برادر اینجا کسانی هستند که نظری مخالف شما وآقای جعفریان داشته باشند اما ظاهرا مسئولین فرارو مصلحت نمیبنند همه نظرات منتشر بشه!!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
منظورتون از ما دقیقا کیه؟
همونایی که به سفارت انگلیس حمله کردن؟
کنسرتا رو لغو می کنن؟
جدیدا هم واسه سینما خط و نشون میکشن؟
اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
lمرتضی جان ! واکثرهم لایعقلون . واکثرهم لایشعرون...
ali
Spain
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بسمه تعالی
با سلام و درود
با آرزوی قبولی عزاداری های عزیزان
با تشکر از بیان شیوا و مستدل آفای جعفریان .
این آقایی که نقد شده اند منادی زور و بکارگیری شیو ه های قرون وسطایی اشت
سید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
با احترام خاصی که به آقای جعفریان قائلم باید بگویم ایشان به جای نقد تند در رسانه ها می توانستند اشتباهات اقای پناهیان را به خود ایشان گوشزد می کرردند. در ضمن اتهام زنی ایشان به دولت و اینکه این دولت عقبه فکری ندارد از القائات افراد معلوم الحال است که متاسفاه بعضی گرفتار آن شده اند. بله دولت ایراداتی دارد که در بعضی موارد خیلی هم اشکالات بزرگی است ولی کلا این دولت را متهم به عقبه نداشتن بکنیم بی انصافی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
گل سر سبد و ایدئولوگ این دولت جناب آقای مشایی است که رئیس جمهور محترم نیز علی رقم مخالفت های صریح رهبری و نظام همچنان ایشان را در همه امورات ابقاء و محبوب القلوب نمودند حالا شما بفرمائید عقبه تر از ایشان کیست و بواقع این جریان متوسل به کدام نحله از تفکرات تعریف شده در انقلاب و جنگ و سازندگی و قرابت با کدام مرجع دینی وانقلابی دارد . شما بگو شاید ما از این گمراهی که فکر می کنیم این جریان اصولا اصالت و عقبه ای ندارد بیرون آمده و به راه راست هدایت شویم .
عبدالعظیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
باید جلوی تزویر و ریا با صدای بلند ایستاد همانگونه که ائمه اطهار با روشهای خاص خود و حضرت امام (ره ) در دوران معاصر رفتار کردند .
اسلام در خطر است سکوت و یا در گوشی صحبت کردن جایز نیست .
خواهشاً منتشر کنید
یا علی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
این بنده خدا هم که یه حرف درست و بی عرض و مرض زده ببینید چقدر بهش منفی دادید . من یاد هوچیگری های فتنه سال 88 می افتم که جماعتی آشوبگر هلهله کنان به همه مقدسات دینی و انقلابی حمله کردند با این خیال واهی که اکثریتند غافل از اینکه موج خروشان مردم در 9 دی همه آنها را رسوا کرد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
مگه تو جمع ادامش می جویده.... بحث اعتقادات مردم است...بعد هم شما از کجا میدونی خصوصی گوشزد نکرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
دوست گرامی کمی تفکر بسیار چیز خوبی است این دولت اگر واقعا عقبه فکری داشت و مدیران آن واقعا با درایت و کارآمد بودند وضع کشور الان به این شکل نبود . فکر نمی کنید این همه تعصب و طرفداری بیجا کافی باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
اقای عزیز
پناهیان در خفا حرف نزد که نقدش در خفا باشد . برای القای افکار نادرست تریبون ازاد ولی برای اندیشه ناب محمدی درگوشی صحبت شود ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
كي ميگه اين دولت عقبه ندارد.ميرزا اقا خان نوري و حاج ميرزا اقاسي عقبه اين دولت هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
میدانم که نشان نمی دهید.جناب پناهیان جواب جعفریان رو نداره بده میگه صحبت های آقای رسول جعفریان ارزش پاسخ گفتن ندارد.به این میگن صداقت!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
ولی شیوه امثال پناهیان همینه و با خودشونم بایدباید همینجور برخورد کرد
سیدمهدی موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
آقا سید مگر جناب پناهیان توی یک محفل خصوص این تراوشات ذهنی خودشان را ابراز داشته اند که توی یک جمع خصوصی و گفتمان دو طرفه جواب ایشان داده شود.
ایشان در یک جمع عمومی و از طریق رسانه ملی افکار بی پایه خودشان را با لعابی از دین و تحریک احساسات پاک مردم به خورد جوانان داده مطمئنا" قشر تحصیل کرده و عالم دینی ساکت نمی نشیند و جلوی تفسیرهای ساده لوحانه و غرض ورزانه امثال پناهیان را خواهند گرفت.
Meek
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اولاً، صراحت لهجه جناب جعفریان ناشی از باصطلاح خودمان سواد ایشان است، وگرنه میشود آنها که میبینید و مصداق :
دندان که در دهان نبود خنده بد نماست،
دکان بی متاع چراواکند کسی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
ما ایرانی ها چقدر در تخریب آدما مهارت داریم . امروز پناهیان و فردا جعفریان و پس فردا .....
طلبه ای از حوزه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
تمام پایان نامه هایی که در 8 سال اخیر در مؤسسه امام دفاع شده و بعضاً چاپ شده شرح سخنرانی ها و دیدگاههای رئیس این مؤسسه است و آقای جعفریان درست فرمودند که هیچ فکر نویی در همه رشته ها مطرح نشده شرح سخنرانی هاست. مراعه بفرمائید به آثار روی جلد اسم نویسنده است اما در آغاز توضیح می دهند شرح دیدگاههای رئیس مؤسسه است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
بسم الله شما بفرمایید فکر نو ارائه کنید . نشستید کنار و میگید لنگش کن !!! واقعا چه کار سخت و دشواری شما طلبه حوزه دارید انجام میدید . باید براتون اسپند دود کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
داد از عناد ورزی بعضی ها.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اقای استادجعفریان ایشان نماینده در دانشگاه و شب عاشورا در محضر مقام رهبری سخنرانی کرده اند این یک موقعیت خاص است ولی شما به گونه ای به ایشان اشاره دارید که دارد از خودش میگوید یا در روزنامه ای نوشته است خوب شد سخنرانی ایشان را نقل کردید با ارادتی که از اثار شما به شما دارم به نظرم این بیانات دیگر جا افتاده است ومردم پسندیدند راحت ترند
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
جناب ! این که در محضر مقام رهبری سخنرانی کرده اند دلیل نمی شود که هر چیزی که می گویند درست باشد !! لابد همه کسانی که مقام رهبری را هر روز می بینند مثل محافظانشان ، همه کارهایشان درست است!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
احسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
چندبار بشکل مستدل بی سوادی پناهیان وامثال اونورا براتون نوشتم ولی نذاشتید/فرمایشات اقای جعفری نسبت به بیسوادی اقایان کاملا صحیح است ولی ناقص است فکر می کنم اشان هنوزخالصانه تمام مطالب را ننوشته اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
فعلاً که تریبون دست این نوع بی سواد هاست!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
ببینم نکنه شما هم نویسنده و محقق و استاد دانشگاه و از این جور چیزایی ما خبر نداشتیم .
ارش
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درود بر جعفریان
نهان گشت ایین فرزانگان /پراکنده شد نام دیوانگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
آرش مواظب کمانت باش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا لذت بردم چقدر حکیمانه و منسجم و زیبا حرف زده بودند
انسان محترمی که امیدوارم بیشتر از ایشان بدانم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
علما و طلاب آزاده , باسواد و شجاع نظیر آقای جعفریان کم نیستند ولی صدا و سیمای ما بنای آگاه کردن مردم را ندارد بلکه بقای خود را در سطحی نگه داشتن فهم مردم میبیند, غافل از آنکه . . .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
بخدا شما اگر میتونستید ریشه طلبه و طلبگی رو از بیخ و بن میکندید . منتهی حالا صحبت یه طلبه ای اونم اتفاقی با منویات و اندیشه ها تون هم خوان و ممزوج شده و می خواهید از این آب گل آلود ماهی بگیرید . فتنه سال 88 هیچوقت از رهن مردم پاک نمیشه اینو خوب تو مختون فرو کنید .
Meek
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
صداوسیما برای بالابردن و پائین آوردن اشخاص بالاترین نقش رادارد، اما تنها وسیله نیست و اگر در شخصی دانش و خلوص وجودداشته باشد، دیریازودجای خودرادردل مردم بازخواهدکرد. مامردم باید با گرایش بیشتربه چنین اشخاصی (عالم و خالص، باخداومردم) قدر آنها را بدانیم و آنها را برای خدمت بیشتر به مردم و کشور، در چارچوب اوامر الهی، بهروسیله ای که از دستمان برمیآید تقویت کنیم. این کاربنفع همه است، الا بتفع آنان که نفعشان در خسران بندگان خداست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آیارسالت اندیشمندان دیگر سکوت است؟نبایدمراجع درارتباط با خرافه وصحبت های بدون پشتوانه عقلی ودینی امثال آقای پناهیان عکس العمل نشان دهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
لطفا جو زده نشید . اندیشمندان اگر قرار بود انجام رسالتشون با تذکرات و احساسات آبکی امثال شما محقق بشه الان هیچ موجودی بنام اندیشمند بر روی کره خاکی نفس نمیکشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
وقتی استاد پناهیان درست میفرمایند مراجع به چی ایراد بگیرند؟؟کمی فکر کنید بد نیست
جواد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درایام محرم درپای منبر یکی طلبه های جوان من هم سخنان مبهم وبی مبنا را شنیدم .انگار نوعی سطحی نگری در جامعه در حال رایج شدن است.
انصافا مطالب منطقی اقای جعفریان هم باید حداقل از سیما پخش شود.کمی عقل برای اداره جامعه ما رو از سیر به قهقهرا نجات می دهد.
افلا تعقلون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
جواد جان شما چند سالته بابا ؟
بی دل
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
پناه بر خدا!!
الان من نمیدانم بخندم یا گریه کنم!
واقعا خداوند در قرآن کریم حق فرموده که : صم بكم عمي فهم لا يعقلون
احتمال می دهم بیش از 90 درصد دوستانی که اینجا در حمایت از جناب جعفریان و نقد جناب پناهیان کامنت گذاشته اند اصلا سخنرانی آقای پناهیان را نه شنیده اند و نه زحمت خواندنش در اینجا را به خود داده اند . صرفا بر اساس تصورات و قضاوت های شخصی که از ایشان داشتند حالا که شنیدند یک نفر نقدشان کرده خوششان آمده و آمده اند اینجا شلوغش کرده اند .
منکه واقعا خنده ام گرفت وقتی صحبت های آقای پناهیان را مطالعه کردم . از حرفهای این دوستان و نقدهای جناب جعفریان خنده ام گرفت .
شما با گذاشتن همچین تیتر و عنوانی این تصور را به مخاطب القا میکنید که این بنده خدا آمده زمان ظهور را تعیین کرده !
گفته اند ظهور نزدیک است . خب بعله نزدیک است . اما نزدیک یعنی چه ؟ اول بروید تعریف درست و مصداقی "نزدیک" را در این مضمون پیدا کنید بعد بنشینید به نقد دیگران .
مگر خداوند 1400 سال پیش درباره قیامت نفرمود : إقتربت الساعة ؟ تازه نگفت نزدیک است . گفت بسیار نزدیک است . 1400 سال پیش گفت و هنوز قیامت نشده . بروید تفسیر بخوانید . تعریف درست واژه ها را بفهمید . مقصود اصلی و هدف گوینده از صحبت را درک کنید بعد بنشینید به نقد .
اول مطمئن شوید آنچیزی که شما برداشت کرده اید مقصود گوینده بوده بعد سرش دعوا کنید .
یک عده از اهل سنت الان میگویند شیعیان معتقد به تحریف قرآن هستند . چرا ؟ چون در بسیاری از کتب تفسیری ذیل بعضی از آیات روایاتی از ائمه آورده اند که حضرت طور دیگری آیه را خوانده اند . مثلا در آیه تبلیغ روایت داریم که آیه را اینگونه خوانده اند : یا آیها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک فی علی .. یا در آیات دیگر مثلا درباره آیه "کنتم خیر امة ..." از امام صادق (ع) سوال کردند وحضرت فرمودند آیه اینگونه است "کنتم خیر ائمة.." و این روایات و احادیث درست هم هستند و سندشان هم صحیح است . اما اشکال کار کجاست ؟ اینجاست که آن کسی احتمالا از روی عناد و برای تبلیغات منفی میخواسته هرطور شده یه ایراد و عیبی به شیعه ببندد و از این روایات جهت اعتقاد شیعه به تحریف قرآن استفاده کرده نفهمیده که اصلا قصد آن راوی و امام معصوم بیان شکل صحیح آیه و اینکه بگوید این آیه در اصل به این شکل نازل شده نبوده ! بلکه در مقام تفسیر و توضیح و تبیین ایه را اینگونه قرائت کرده . یعنی خواسته بگوید منظور از امة در این ایه ائمه است !
حالا ماجرای صحبتهای آقای پناهیان و نقدهای آقای جعفریان و احسنت گفتن این دوستان به ان نقد ها هم متاسفانه همینگونه است .
چشمانمان را باز کنیم !
آن مسأله که گفتند که هدف امام حسین از مبارزه برپایی حکومت اسلامی نبوده هم همینگونه است .
اطاله کلام شد . بیشتر توضیح نمیدهم . اما اگر احیانا کسی واقعا طالب حقیقت است بیشتر مطالعه کند و در این زمینه هم سخنرانی آقای پناهیان با موضوع "نیاز امروز ما " را گوش کند انشالله که شک و شبهه ها برطرف شود .
یا علی
يك وكيل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
بنام خدا.سلام بر دوستداران ايمان
لپ مطلب شما صحيح است ولي واقعا صحبتهاي آقاي جعفريان درد كشور ماست!.ميدانداري روضه خوانها حتي تا تقبيح آقاي قرائتي و صدور حكم قتل يكي و تعيين ضرالاجل عزل ديگري و...واقعيتي تلخ است.
متاسفانه بحثهاي مربوط به امام عصر(عج9 خيلي افراطي شده و در برخي موارد خلاف صريح شرع است مانند تعيين وقت ظهور و...
ضمنا نزديك بودن قيامت از باب ديگريست و سخن خيل اين افراد در نزديكي ظهور از باب ديگر!.فرصت بحث نيست
متاسفانه افراط و تفريط كشور را فرا گرفته است.درد كشور ما عقلمداري و قانونمنديست عزيز.امام رضا(ع): آيا دين چيزي جز عقلانيت است
باميد هدايت همه مان.يا حق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
سلام بيدل عزيز
به شما منفي دادم
بخند تا دنيا به رويت بخندد
فقط سعي كن خنده هايت عميق و خردمندانه باشد نه سطحي و بي خردانه
ایرانی
United States
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
بی دل جان سخنان اقای ÷ناهیان شنیدن ندارد خودت را اذیت نکن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
در مراسم محرم پای سخنرانی روحانی بنامی بودم که باستناد به بعضی از روایات نقل می کرد علامت نعل اسبی که در کشورهای مختلف بعنوان نشانه شانس در خانه ها و اماکن و در فیلمهای غربی و وسترن از آن استفاده می شود ریشه در وقایع کربلا دارد و مربوط به زمانی است که سید الشهدا ( ع) و یارانش به شهادت رسیدند و دشمنان با اسبهای خود بر بدن بی جان آنان تاخته و پس از آن نعل اسبها را بعنوان تبرک بر درب خانه ها و اماکن خود نصب کرده و به آن مباهات می کردند و اصرار داشت که کسانیکه از نماد نعل بعنوان نماد شانس استفاده می کنند و یا آن را ترویج می کنند دشمنان خاندان رسول اکرم( ص) و فرزندان او هستند . من بواقع خودم نمی دانم که چنین وقایع و روایاتی ریشه و مستندات تاریخی دارد یا خیر اما در تعجبم که چرا باید در چنین مراسمی که مردم مهیا و آماده دریافت ماهیت رسالت و عظمت واقعه کربلا هستند و بهترین شرایط برای ترویج معنویت و اخلاق و روش زندگی ائمه اطهار است معطوف به چنین داستانسرایی های شود که بعضا مایه شک و شبهه و تمسخر حاضرین و بخصوص نسل جوان شود. چرا . اعتقاد بنده این است که وقتی مادر اصول مشگل داریم و جامعه ما از فرط دوری از معنویت و اخلاق دچار انواع آسیب ها و ناهنجاریها و آفاتی چون دروغ و ریا و مال حرام خوری و تقدس مآبی ، فحشا ، مواد مخدر ، افسردگی و طلاق و... و صدها معضل دیگر گرفتاریم چگونه مباحثی چون ظهور امام زمان (ع) و تیراندازیی از برج ساعت مکه به ایشان الویت مجالس گردانان شده و فارغ از هیچ دستاوردی بر زخم های جامعه ختم مجلس کنیم . بر فرض نیز که چنین باشد و همین ساعت ظهور امام نیز بواقعیت بپیوندد آیا در این وسط نقش من چیست و نقش جناب آقای پناهیان بعنوان متولی اشاعه اخلاق و معنویت چیست. ما اکنون در برابر مسئولت شیعه بودن و مسلمان بودن و انسان بودن در برابر این همه نابسامانی چه پاسخی داریم .
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
برادر عزیزم بیدل که همه دوستان را متهم بی سوادی و نادانی نمودید . از روایت و علم غیب ائمه الطاهر فرمودید (مشخصات مفوضه) در جایی که قران رسول مکرم خود را اگاه به غیب نمیداند چگونه شما پایه استدالات خود را بر اسرائلیات قرار داده . در جایی که ائمه از صفات فوق انسانی برخود تبری می جستند چگونه شما پایه های اطلاعات خود را بر علم غیب ان بزرگواران قرار دادیده اید .
بسم الله الرحمن الرحیم

﴿قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَى إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ﴾. (الكهف: 110).

معني: بگو هر أئينه من بشري هستم مثل شما كه به من وحي ميشود كه خداي شما خداي يكتا است.
بسم الله الرحمن الرحیم

﴿إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُمْ مَيِّتُونَ﴾. (الزمر: 30)
تو خواهي مرد و آنان نيز خواهند مرد.
بنام خدا
فراموش نکنیم دین خدا مجموعه قوانینن و اعتقاداتی است که از جانب خدا بر رسول مکرمش نازل شده اینکه ما ذهنیت و تراوشات ذهنی خود را عین اسلام بدانیم و در صدد حفظ ان حاضر بهر کاری باشیم . ایا این منطق ظالمان در تمام ادوار نیست ؟. فراموش نکنیم بزرگترین ظالمان تاریخ خود را دین دارترین افراد میدانستند . قران در خصوص اینگونه افراد می فرماید
بنام خداوند بخشنده مهربان
و از [ميان] مردم كسى است كه در باره خدا بدون هيچ دانش و بى‏هيچ رهنمود و كتاب روشنى به مجادله مى‏پردازد (۸) النحل
بنام خداوند بخشنده مهربان
و ايشان را به اين [كار] معرفتى نيست جز گمان [خود] را پيروى نمى‏كنند و در واقع گمان در [وصول به] حقيقت هيچ سودى نمى‏رساند (۲۸)
بسم الله الرحمن الرحیم
و اگر از بيشتر كسانى كه در [اين سر]زمين مى‏باشند پيروى كنى تو را از راه خدا گمراه مى‏كنند آنان جز از گمان [خود] پيروى نمى‏كنند و جز به حدس و تخمين نمى‏پردازند (116) الانعام

اعتقاد بر وجود منجی و اصلاح جامعه از ضرویات تشیع است اما نباید این انتظار اصول اصلی دین که همان تحقیق انتخاب . حرکت در راستای احقاق حق است را منکوب نماید چه در انصورت شعیان اصولا مبنای اصلاح را امام غایب دانسته و از هر حرکتی اصلاحی در جامعه دست برمیدارند . یقیننا این برداشتها (برداشتهای جناب پناهیان ) مغایر با اندیشه های ناب امام خمینی (ره ) بود
کاش میشد در صفحه ای کاملا به خطرات ایت تفکر در تشیع علوی پرداخت
ومن الله التوفیق
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
آفرين خيلي جواب خوب و مستدلي بود.
هرکي طالب حقيقت باشه و نه جدل و غرض، با اين توضيحات شما، قضيه براش روشن ميشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اينکه فرموديد "احتمال می دهم بیش از 90 درصد دوستانی که اینجا در حمایت از جناب جعفریان و نقد جناب پناهیان کامنت گذاشته اند اصلا سخنرانی آقای پناهیان را نه شنیده اند و نه زحمت خواندنش در اینجا را به خود داده اند"
ممکن است صحيح باشد ولی مساله ای که وجود دارد اين است که مردم از اين مداحان بی سواد قدرت طلب سودجو خسته شده اند و از هرکسی که مقابل آنه بايستد حمايت می کنند. موضوع اصلی اين است که وقتی مردم از دستشان خسته شدند ديگر به حرفشان توجه ندارند خواه درست باشد و خواه غلط.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
با این تعداد منفی که گرفتی بهتره گریه کنی!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
سلام جناب پناهیان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
نظر جالب و جامعی بود
راد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
با سلام

در قرآن که آمده: «قیامت، نزدیک است»؛ چون زمان برای خداوند معنا ندارد.
اما برای ما که زمان، معنا دارد حق نداریم برای چیزی که نمی‌دانیم چه وقت است صفت نزدیک به کار ببریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
بی نهایت ممنون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
جناب بی دل متاسفانه مشکل این جماعت همین عدم مطالعه وهرهری بودنشان است آقای جعفریان نگرانند که جامعه سطحی بشه اما همین جا افرادی که هرگز یک سخنرانی یا مقاله آقای پناهیان را بصورت کامل تعقیب نکره اند، شعار میدن هیاهو میکنن ومثبت ومنفی میدن!! جالب نیست!!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
برادر من شما که این احادیث را مستدل و محکم می دانی دانشی از فقه و عقاید شیعه نداری. مگر پیامبر نگفت هر چه از احادیث من که با قرآن منافات داشت بر دیوار بکوبید؟ مگر نه اینکه خدا قرآن را کامل و غیر قابل خدشه تا قیامت می نامد؟ پس این احادیث را بر دیوار بکوب.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
دکتر بیدل جان
گریت تموم شد یه بار دیکه صحبتای پناهیانو بخون
1400 سال چیه ؟!!
طرف گفته آموزش های آخر ازمانی بدیم به دانش آموزامون که آقا داره میاد!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
یک کم بیشتر فکر کن .حرف زیاد نزد کلا . اندیشدن خرج ندارد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
نظر ایشان به درد دعا نویسان می خورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Switzerland
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
بی دل جان چه نظر طولانی؟!!!اوه اوه ،اوه اوه
بی دل
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
سلام علیکم !
عجب خوشحال شدم که چند نفری هستند به جای اینکه بدون تفکر نمره منفی بگذارند لااقل پاسخ اندیشمندانه بدهند !

اولا حالا اصلا کی گفته بنده برادرم؟

دوما : جواب دوستان :
جناب یا سرکار وکیل : فرمایشاتتون متین ! اما ربطش به آقای پناهیان ؟

جناب یا سرکار ناشناس : توصیه شما رو جدی میگیرم و مثل گذشته بهش عمل میکنم ! مرسی بابت منفی . لااقل کامنتم رو خوندی . همینقدرش هم خوبه . خدا هدایتمون کنه !

جناب یا سرکار ایرانی : سخن های آقای پناهیان بدجور شنیدن داره ! اصلا نافرم ! کاش درست و حسابی گوش میدادید بعد نظریه صادر میکردید . حتی شده به دید نقد یکی از سخنرانی های ایشون رو کامل گوش کنید : "چگونه یک نماز خوب بخوانیم " "اصلاح نفس " "فرهنگ مهربانی" "دین و دنیا " "نیاز امروز ما"
سال گذشته مبحث "دین و دنیا" رو که مربوط به 6 یا 7 سال پیشه یا - حتی بیشتر- گوش میدادم . بحث قیام دربرابر ظالم شد . ایشان به صراحت گفتند اولین کشوری که در منطقه قیام میکند مصر است . جالب نیست ؟
امسال حضرت آقا توصیه به فرزند بیشتر کردند و این توصیه رو در یکی از سخنرانی های سال 87 آقای پناهیان شنیدم . جالب نیست ؟
قطره ای بود از دریا!
انصاف رو رعایت کنید ! اگر قسمت هایی از صحبت های ایشان که احیانا سیاسی است و با دیدگاه شما تفاوت داره رو نمیپسندید لازم نیست کل شخصیت ایشون رو به نقد بکشید ؟ واقعا این حق ه ؟

جناب یا سرکار ناشناس : فرمایشات شما هم متین ! این دو سه تا مثالی که زدید چه ربطی به آقای پناهیان داره ؟ و اما درباره ی دو سه خط آخرتان ! همین است دیگر ! وقتی میگوم اصلا شناختی نسبت به ایشون و صحبت های ایشون ندارید یعنی همین حرف شما ! فقط کافیه شما یک نگاهی به عنوان سخنرانی هاشون بکنید . -همین چندتا که در جواب دوست عزیزمان "ایرانی" نوشتم- تا نقش ایشون رو در ترویج معنویت و اخلاق در جامعه متوجه بشید ! تمام همتشان بر همین است و محوریت تمام صحبتهایشان هم همین است !

جناب یا سرکار رزمنده : شما که اساسن دستت درد نکنه تو روحت صلواااات !!
در ضمن اینجا کسی از علم "غیب" معصومین صحبتی نکرده ها ! کلا از ماجرا پرتی !!
یه نکته ی دیگه هم اینکه با این پاسخ شما کاملا به این سخن که علما میفرمایند که گاهی قرآن هم حجاب میشه واسه "بعضی" ها پی بردم ...

جناب مجتبی : امیدوارم !

جناب یا سرکار ناشناس : ببخشیدها ! خیلی معذرت میخوام ! مردم بیخود از کسی که شناخت درستی ازش ندارن خسته شدن ! حرفتون منطقیه به نظر خودتون ؟

جناب یا سرکار ناشناس : واقعا حال و روز اینهمه آدمی که چشم و گوششون رو به روی حقیقت بستن گریه هم داره . گریه هم میکنیم ...

جناب یا سرکار ناشناس : اگه ایشون اینجا حضور دارند بنده هم بهشون سلام عرض میکنم!

جناب یا سرکار راد : اگه زمان برای خداوند معنا نداره پس "نزدیک بودن" هم برای خداوند معنا نداره ! کجای کاری برادر ؟ درسته که زمان برای خداوند معنا نداره . همه اینو میدونیم ولی مخاطب آیه مردم هستند . خداوند اینجا از منظر ذات الهی خودش قیامت رو توصیف نمیکنه بلکه از منظر مردم و مسلمانها : اقترب للناس حسابهم و هم فی غفلة عنها معرضون ...

جناب یا سرکار ناشناس : جالب؟ تاسف باره !

جناب یا سرکار ناشناس : الان کو منافات ؟ منافاتش کجاس ؟ نه جان ما ! منافاتشو نشونم بدید لطفا تا به اشتباهم آگاه بشم ! عجبا ! تو رو خدا یه کم فکر کنید قبل از اینکه حرف بزنید . درضمن مطمئن باشید بدون سند و مدرک صحیح و قابل اعتماد حرف نزدم !

مهندس ناشناس : الان ایشون زمان تعیین کردن ؟ نع !
از نظر شما ایرادی داره یه جامعه واسه امام زمانش سرباز تربیت کنه ؟ به نظر شما لطمه ای به جامعه وارد میکنه ؟ به نظر شما باعث ضعف جامعه میشه ؟ غیر از اینه که معنویت و اعتقاد و فضایل اخلاقی رو در جامعه بالا میبره ؟ غیر از اینه که باعث رشد جامعه میشه ؟ غیر از اینه که یکی یا مقداری از مقدمات ظهور فراهم میشه ؟ بخدا من نمیدونم دیگه چی بگم در جواب این حرفها ! دیگه واقعا بی منطقی رو به اوجش رسوندید !
حتی اگه واسمون آیه نازل شده بود که امام زمان تا 100 سال دیگه ظهور نمیکنن باز تربیت سرباز برای ایشون و آماده شدن برای درخدمت ایشون بودن نهایت محبت و ارادت و ایمان ما نسبت به ایشون رو میرسوند !

جناب یا سرکار ناشناس : شما نیز !

جناب مهدی : جان عزیزتون همون قسمتش رو که به درد دعانویس ها میخوره به بنده معرفی کنید !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
چرا رهبری از این آقایان برای سخنرانی و مداحی دعوت می کند؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
پس معلومه عيب کار از امثال جعفريان هست نه امثال پناهيان.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اونم وقتی که سال قبلش خطا را از این اقایان دیده است دوباره دعوتش می کنند چراچرا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
نمیدونم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
آخه رهبری قرار نیست مثل شما باشه که با خواندن یه خبر زیرو رو و به عبارتی بقول ما دهاتی ها با خوردن یه کشمش گرمیشون و یا یک قاشق ماست سردیشون بشه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
چون امثال جعفریان فقط بلدند مصاحبه کنند و تحقیق بنویسند
:)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
واقعا متاسفم از عده ای که تحت تاثیر قرار گرفته و با یک مصاحبه از اقای جعفریان رای به تکفیر یک نفر میدن. در ضمن آقا خودشون بیشتر از امثال افرادی چون جعفریان روی سخنرانان بیت حساس اند. بهتره یه سری به خدمون بزنیم ببینیم ریشه این مخالفت ها کجاست الله اعلم شاید حسادت به کسی که خیلی از متدینین و جامعه ارزشی دانشگاهی از ایشان استقبال می کنن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
شما ميرويد منبر از شما دعوت كنند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
چون حرف حق میزند. چشماتو باز کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
به شمایی که ایشون رو قبول ندارید مربوط نیست !
اگه قبول داشتید به نظر ایشون ایراد نمیگرفتید !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
بحث را به رهبری نکشید.
حتماً این آقایان شایسته ترند دیگر!
همین مانده که به خاطر تأیید جعفریان رهبری هم زیر سوال برود!
متأسفانه غالب نظردهندگان از این دست هستند. آقای جعفریان بعضی از حرفهای شما صحیح است. امام همه چیز را نباید به هم بافت.
نگاهی دوباره...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
امام فرمود اسلام طوری از بعضی روحانیون ضربه خواهد خورد که برخاستن آن مشکل خواهد بود ( بطور مضمون ) .
متآسفانه صدا و سیمای ایران را هفکران این آقا در سیطره خود دارند و هر روز این افکار را به زور به خورد مردم می دهند . اگر انشاءاله بزودی حضرت ظهور نماید همین افراد اولین کسانی هستند که ایشان را تکذیب خواهند کرد چون با معیارهای اینها در تضاد است .
شما بزودی خواهید دید که چه هجمه ای علیه آقای جعفریان از طرف پناهیان و عوامل ذینفع او شروع خواهد شد .
بنده قبل از انقلاب و اوایل انقلاب زیاد می شنیدم که افرادی به دین اسلام مشرف می شوند ولی حالا برعکس زیاد می شنوم که عده زیادی از اسلام خارج و بیشتر به مسیحیت و بهاییت روی می آورند . گناه اینها گردن کیست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
و زرتشتی.
تمایل به دین زرتشتی هم به وجود آمده و من دیده ام کسانی که زرتشتی شدند و قبلا مسلمان شدند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
شما زیاد شبکه های اونور آبی نمی بینید ؟ والله ما که نشنیدیم عده زیادی از دین اسلام خارج شده باشند البته اگه قبول بفرمایید که ما هم داریم تو این مملکت زندگی میکنیم . حالا این دروغ بافی های شما گردن کیه ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
بله بعضی روحانیون به اسلام ضربه میزنند.ولی نه روحانیون امثال استاد پناهیان بلکه امثال جعفریان به اسلام ضربه میزنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
گناهشان برگردن خوشان است که دینشان را محکم نکردند
Hosein
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
در جهان اسلام رو به گسترش است حتی بیشتر از قبل...
همه جا افریقاو امریکاو اروپا رو به افزایش است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
اگر انشاءاله بزودی حضرت ظهور نماید همین افراد اولین کسانی هستند که ایشان را تکذیب خواهند کرد چون با معیارهای اینها در تضاد است . موافقم و فکر کردی شاید این اتفاق قبلا افتاده باشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
عزیزم گوش شما مشکل داره والا میزان گرایش به اسلام به اذعان همه چند برابر شده که ربطی به پناهیان یا غیره ندارد و اصل انقلاب اسلامی در آن مؤثر است .
ضمنا اگه یه ذره به امام اعتقاد یا از نظرات امام آگاهی داشتی می فهمیدی که منظور حضرت امام چه جور روحانیونی است !
ضمنا راجع به آینده افراد و عملکردشان هنگام ظهور هم هیچکس و به خصوص افراد کم سواد حق اظهار نظر ندارند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
خود پناهیان چند سال بود از سوی صداسیما تحریم بود که!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
az farda aghaye jafariyan ham jozve fetne mishe
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
آفرين،آفرين.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
این خطر! احساس میشه.
بعضی گرایشات کامنت گذاران در تحلیل موضوع و نوع استدلال ها در گفته های جعفریان ما رو یاد فتنه گران میندازه.
دانیال
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
منتظر اینگونه اظهار نظرها و تحلیلهای قوی از سوی مراجع هستیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
عجب!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
من اين چند روز درگير صحبت هاي آقاي پناهيان شده بودم و نسبت به درس خوندن بي ميل شده بودم! باور كنيد حتي نسبت به علم بدبين شده بودم (دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه تهرانم)
الان كه صحبت هاي آقاي جعفريان رو خوندم آرامش گرفتم . اين جريان پيش بيني كننده ظهور جريان بسيار خطرناكي است و در بين دانشجويان مذهبي بسيار نفوذ كرده
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
عزيزم، شما برداشتت از سخنان ايشون اشتباه بوده.
برادر من دانشجوي سال چهارم دانشگاه خواجه نصير تهران در رشته ي هوافضاست. با اينکه چند ساله که پيگير هميشگي سخنراني هاي ايشون هست ولي نه تنها افت تحصيلي نداشته که معدلش هم بالاي نوزده و چهل صدم هست و انشاءالله قراره بدون کنکور به ارشد بره.
لطفا کمي بيشتر و دقيق تر به سخنان اين استاد برجسته دانشگاه و حوزه توجه کنيد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
بعد از امتاحانات پایان ترم وبا یه سخنرانی جدید دوباره دلسرد میشی وانصراف میدی جناب ارشد درود به اینهمه عمق بینشت که بایه سخنرانی تغییر میکنه!!!!!!!!!
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
هر چی مداحه شدن مدیر کل. آخرش میشه همین که الان هستیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
تواداره ما مديركلها مداح شدند!
ابرام غزل خون
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
با این عقاید آقایانی مثل پناهیان باور کنید لااقل اعتقاد جوانها به امام عصر(عج) کم رنگ شده و این اعمال را با انتظار واقعی اشتباه میگیرند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
نه. ما جوانها پناهیان را میشناسیم و کسی نمیتونه اعتقاد ما رو کمرنگ کنه.
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
تو رو به همه ي مقدسات قسم، تهمت نزنيد و يک طرفه به قاضي نريد.
آيا ميدونيد رونق دعاي ندبه در سالهاي اخير در سراسر کشور و پخش اون از صدا و سيما مرهون زحمات چندين ساله ي ايشون در عرصه ي مهدويت هست؟
آيا تا به حال به تپه نور الشهدا که چندين ماه هست که اونجا دعاي عهد برگزار ميشه رفته ايد تا عشق بازي جوانها رو در اونجا با امام زمانشون ببينيد.
آيا مي دونيد ايده ي برگزاري اين مراسم از ايشون هست؟
آيا مي دونيد بعد از اين تجربه موفق بقيه ي شهرها هم مثل مشهد، اصفهان، زنجان و ... هم اقدام به برگزاري اين مراسم معنوي کرده اند؟
لطفا جانب انصاف رو رعايت کنيد. همين...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
درباره خودت اظهار نظر کن کجااز عقیده ما خبرداری!!!!!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ما مثل شما فکر نمی کنیم.افکارتان را برای خودتان نگه دارید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
شما هم این منفی ها را برای خودت نگه دار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
کلا فکر کردن چیز خوبیه . من پیشنهاد می کنم کمی فکر کنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
نوش جون منفی ها
غزل
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ممنونم از جناب جعفریان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
ممنون باش تا .......
سید علی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
بنده فکر میکنم خوبه که همه نظرشون رو بدن . آقای پناهیان هم درست یا غلط الان محبوبیت نسبتا خوبی داره بین جوانان . اما با توجه به که بیان مساثل دینی در رسانه های بزرگ بیانی بسیار لطیف (ظریف) می خواهد انتظار می رود که دقیقترین متخصص ها در این موارد اظهار نظر کنند فرضا این خیلی خوب که آقای فلاحیان فقط احکام می گه . پس در مورد مساثل اقتصادی در اسلام هم متخصص همون بفرمایند و نظرشون را بدهند مساثل سیاسی هم همونطور و .... ظهور حضرت حجت هم همینطور
آقا خلاصش کنم تخصص تخصص تخصص در رسانه ی ملی هر کس که می یاد ایراد بیانات دینی می کنه باید پشت هر کلمه حرفش ساعت ها تفکر باشد . ببخشید که نظرم طولانی شد.
کارگرزحمتکش
United States
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
من ازارادتمندان ولیعصرم ولی وقتی اینهابعضی حرفامیزنندواون سی دی ظهورکه درست کردن بهانه بدست شیعه ستیزان میدهندولی اگرچندفیلسوف ودانشمندمثل استاد جعفریان داشتیم که نقشه این تشنگان قدرت رااب میکردن
بایدرهبری بااینهابرخوردکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
بابا خودت داشتی اون سی دی رو پخش میکردی و تبلیغ میکردی حالا کلا منکرش شدی ؟ عجب روزگار یه !!!
مودب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
سی دی ظهور چه ربطی به پناهیان داره؟ پناهیان گفته ظهور نزدیکه که از اعتقادات ماست اگر 1000 سال هم بگذره بازم باید بگیم ظهور نزدیکه همان طور که قیامت نزدیکه مرگ نزدیکه، این یعنی پویایی اگر ما بگوییم ظهور دور است کسی انگیزه یاری امام خواهد داشت؟ اگر خدا در قرآن نمی گفت قیامت نزدیکه کسی یاد آخرت بود؟ این نزدیکی از نوع هشدار است، از نوع تذکر و یادآوری است. باید از ظهور گفته شود تا ما به آن فکر کنیم دیگر! اما روز و مصادیق قطعی مشخص کردن اشتباه است. کسی منکر انحرافات فراوان در طول تاریخ در باب ظهور نیست ولی خیلی خنده دار است که حرفهای پناهیان را از این جنس بدانیم. مسائل را قاطی کردن خود یعنی اشتباه>
عمران محمد حسنی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
البته باید توجه داشت یک سخنرانی در یک فضای خواص : اولا مربوط به آن فضاست و ممکن است خیلی هم بجا و مفید باشد . دومااین صدا و سیما است که به آن عمومیت می بخشد بدون توجه گستره کلام. سوما راه سیر و سلوک منحصر به یک سلیقه و ذوق خاص نیست چون سلایق و ذوق ها متعددند و هیچ وقت هم یک دیگر بر نمی تابند لذا در صدد نفی غیر خود بر می آید . باید برهمه سلیقه ها بهتر بگوییم همه صنوف و سطوح پاسخ در خور آنها داد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
حودت فهمیدی چی گفتی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
برادر عمران مشکل فضای خاص نیست . دقیقا مشکل خود شمایی که نمی خوایی تو فضا باشی . می خوای فضایی باشی
rez zadeh morteza
United States
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
agha ba shoaar mamlekat viran kardan
bas konid
dozdi kardin
mardom ra zedde din kardin
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
مطی جان ! مثل اینکه اوضاع و احوال کاسبی اونور آب خیلی خرابه آره ؟ بد جوری داری هریان میگی داداش
حبیبی
France
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
بهترین راه برای پیسرفت انتخاب مدیران دانشمند وعلمی در همه رمینه ها است اگر صدا وسیما توسط یک دانش مند عقل گرا ودلسوز اداره می شد الان وضع این نبود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
چطوره خود شما رو بعنوان رییس صدا وسیما معرفی کنند ؟ !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
با تشکر از استاد محترم آقای جعفریان . متاسفانه چند سال است که دشمنان با لباس دین آمده اند و می خواهند تیشه به ریشه دین بزند. خدواند ما را از دست این افراد کوته فکر ، جاهل حفظ نماید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
شما جماعت نان به نرخ روز خور نه دغدغه دین دارید و نه دغدغه کشور و نه دلتون با آقای جعفریانه . لطفا تظاهر نفرمائید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
از نقد و نظرهای سالم حمایت می کنیم. خیلی خوبه اینجوری فضای جامعه تهذیب میشه! اما کاش همیشه همچین فضائی باشه!
بله آقای پناهیان قابل نقد هست، آقای جعفریان هم همینطور، اما این بدین معنا نیست که شخصیت اونا کلا نادیده گرفته بشه، اصلا درستی این انتقادها در صورتی که سالم باشه، اینه که آدم بفهمه هر حرفی رو از کی باید بپذیره! منظورم اینه که زود شخص آقای پناهیان رو طرد نکنیم، بلکه چیزای مثبتش رو هم ببینیم، در غیر این صورت ما هم دچار افراط و تفریط میشیم که با همه کسای که داریم نقدشون می کنیم ، اونوقت دیگه فرقی نداریم.
اللهم اجعل عواقب امورنا بالخیر و العافیه.
إنشاءالله به هر دو بزرگوار(پناهیان و جعفریان) خداوند توفیق بده تا همیشه در مسیر ناب اسلام محمدی گام بردارند. آمین.
امیدوارم آقای پناهیان هم نظرات آقای جعفریان رو بخونند و با دیدی اصلاحی به آن نگاه کنند. و به کار ببندند...
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
موافقم، اصولا ما مردم ایران اهل افراط و تفریطیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
بالاخره يكي پيدا شده از اين آقاي مزخرف گوي سيما ( پناهيان ) انتقاد كند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
رعایت ادب نشانه شخصیت شماست . در حقانیت پناهیان همین بس که امثال شماها از اون کینه به دل دارید و منتظر فرصت مشابه که عقده هاتونو خالی کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
بی منطقی محض یعنی این
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
بی تربیت دلیلی نداره هرجوری تو خونه باهات حرف زدن بادیگران حرف بزنی نقد علمی داری بگو نداری ساکت باش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
معنی این جمله چیست؟
این کشور هم در دوره اصلاحات و هم در دوره بعد از آن بدشانس بوده.
کجای این دوره با دوره اصلاحات قابل قیاسه؟ با این حرف کمی در افکار آقای جعفریان هم آدم تردید میکنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
دقیقاً، به امثال آقای جعفریان هم امیدی نیست. این جناب هم منافع خودشو داره و سنگ عقاید شخصیشو به سینه می زنه و دردش، بیچارگی ملت نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
کم نه زیاد تردید میکنه . جوهر ه مطالب و اید ه های ایشون بوی توطئه میده اونم از نوع طلبگیش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
به کجا رسیده ایم که رسول جعفریان شده روشنفکر جامعه ما!!!!!!!!!
جواد
Kazakhstan
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
درود خدا بر جناب جعفریان . جانا سخن از زبان ما می گوئی . اگر امثال شما زودتر از این ها عنان کار را بدست می گرفتنند عرصه اینچنین بر امثال پناهیان ها باز نمی شد. از مسئولین مملکتی نیز تقاضا داریم محض رضای خدا و بدلیل اینکه فردای قیامت باید پاسخگو باشند میدان را به افراد باسواد و عالم واگذارند.
علوی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
یه حرقی هم از اونور آبی ها شنیدیم . زیاد روق زده نشوید و به اربابانتون بگید مردم ایران به روحانیت . روضه خوانی و عزاداری سیدالشهدا پایبند و متعهدند . واین نقدها زرگری ست . بشنوید ولی باور نکنید
aria
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
نقد استاد جعفریان عالی بود دقیقاً همین است مداحان دارند دین و مذهب را تحریف می کنند ولی کسی هیچی به آنها نمی گوید .مداحی آنها طوری است که اگر دقت کنیید به شخصیت بزرگ امامان اهانت می شود ولی متاسفانه کسی نیست که در دهان مداحان خاک بریزد .همین تفکر ها باعث ظهور بابیت شد
محقق
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
اتفاقا بسیار نقد ضعیفی بود . نقدهای عالی رسانه ای نمیشود
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
برعکس، اقای جعفریان، شما دارید اشتباه می کنید وبا این اشتباه هم عده ای را دنبال خود منحرف می کنید حرفهای ایشان بسیار منطقی وبه روز می باشداگر راست میگیی بیا با اقای پناهیان مناظره کن.انوقت معلوم میشود که اندیشمند است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
می باشد غلطه، است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
با نظر شما موافقم چون همیشه آدمای ترسو و بی مایه قبل از اینکه اقامه دلیل و حجت نمایند حربه تخریب رسانه ای حریفشونو در پیش میگیرن درست همین کاری که آقای جعفریان میکنه و اسم خودشو گذاشته محقق و نویسنده و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
من از منتقدین این حرف آقای جعفریان هسم ولی با این ادبیات نباید با ایشان برخورد کرد
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
برادر تعصب هميشه بلاي جان جامعه اسلامي بوده به شما پيشنهاد مي دهم تفكر كنيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
عزیز من اینا می خوان خودشونو مطرح کنن. مثل خود حاج آقا پناهیان نباید جوابشونو داد. کلا خیلی جدیشون نگیر. قول میدم 95٪ اصلا نمی دونن موضوع چیه.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
خداوندشمارابرای روشنگری جوانان حفظ فرماید
ناشناس
United States
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
جناب جعفریان در این هشت سال شما کجا بودید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
دین و مذهبش که به خطر افتاد سر و کله اش پیدا شد! پناهیان دیگه بدجور آش رو شور کرد!!! وگرنه این حرص و جوش خوردن ها به خاطر من و شما نیست. اگه به خاطر ملته تا حالا کجا بود؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
متاسفانه سالهاست عده آدم کم سواد و یا با مدارک بی اعتبار علمی بجای دانشمندان و علمای واقعی نشسته و مردم و جوانان را به بیراهه می ببرند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
من که اصلا" از طرز حرف زدن آقای پناهیان خوشم نمیاد. ایشان انگار با آدمهای احمق و نادان حرف میزنند.
از نقد جالب و بجای آقای جعفریان هم سپاسگزارم. تنها عیب نقد ایشان آنجایی بود که بدون دلیل و بدون ارتباط به موضوع کشور را در دوره 8 ساله اصلاحات هم بدشانس عنوان کرده بودند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اتفاقاً همین بخش از حرف ایشون خیلی مهم بوده. باید بفهمیم با چه جور منتقدی طرف هستیم تا از چاله به چاه نیفتیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
خدمت جناب جفقریان عرض کنم جنابعالی و بزرگان دیگر خیلی دیر وارد گود شده اید.اگر شما و خردمندان و دلسوزان حوزه و دانشگاه هرروز در خصوص انحرافات صحبت کنید شاید بتوان اوضاع را به 20 سال قبل برگرداند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
خوب از آب گل آلود میخوای ماهی بگیری ها ... ای ناقلا !!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
از کسی که همین چند سال پیش با صحبت در خصوص روابط جنسی و ارتباط بین دختر و پسر جوانان ندید بدید رو دور خودش جمع کرد و بقول معروف یک شبه ره صد ساله رو رفت بیشتر از این انتظار نمی ره!...

با آقای جعفریان کاملاً موافقم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
مثل اینکه خیلی از این قصه روابط جنسی ناراحت شدی ؟ شما دیگه چرا ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
از نقد و نظرهای سالم حمایت می کنیم. خیلی خوبه اینجوری فضای جامعه تهذیب میشه! اما کاش همیشه همچین فضائی باشه!
بله آقای پناهیان قابل نقد هست، آقای جعفریان هم همینطور، اما این بدین معنا نیست که شخصیت اونا کلا نادیده گرفته بشه، اصلا درستی این انتقادها در صورتی که سالم باشه، اینه که آدم بفهمه هر حرفی رو از کی باید بپذیره! منظورم اینه که زود شخص آقای پناهیان رو طرد نکنیم، بلکه چیزای مثبتش رو هم ببینیم، در غیر این صورت ما هم دچار افراط و تفریط میشیم که با همه کسای که داریم نقدشون می کنیم ، اونوقت دیگه فرقی نداریم.
اللهم اجعل عواقب امورنا بالخیر و العافیه.
إنشاءالله به هر دو بزرگوار(پناهیان و جعفریان) خداوند توفیق بده تا همیشه در مسیر ناب اسلام محمدی گام بردارند. آمین.
امیدوارم آقای پناهیان هم نظرات آقای جعفریان رو بخونند و با دیدی اصلاحی به آن نگاه کنند. و به کار ببندند...
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
نظر شما بسیار منطقی و منصفانه بود ، لذت بردم،امیدوارم امثال شما انسانهای منطقی و منصف هر روز بیشتر شود ،سپاسگذارم از شما...
naser
United States
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ببخشيد چه چيز مثبتي؟از ايشان سراغ داريد من يكي كه حرف هاي ايشان را دنبال ميكنم چيز مثبتي نديدم مواضع سياسي ايشان مبتني بر اين است كه حق با قدرتمندتر است و حرفهاي ديني شان هم عقب مانده و واپس گرايانه است.]ظهور امثال ايشان نشان ار انحطاط گفتمان مذهبي ما دارد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
خیلی عالی بود
سپاسگزار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
صدرا جان سپاس گزار باشید جان من نه سپاسگذار
راستی منم از منفی دهندگان سپاسگزارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
تأیید صدرا
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اگر علما وخطبای تشیع، بجای پرداختن وشاخ وبال دادن به روایات اصول واسلامی راکه پیامبراکرم(ص) درراستای رسالت دیگر پیامبران که درودبی پایان خداوندبرتمامی انها بادبه جامعه عرضه داشتند،تبلیغ می نمودند این سوء استفادها ودکانداری ازدین بوجودنمی آمد.درقران کریم امده که کلیه پیامبران برای هدایت قوم خودبرانگیخته شدندتا مردم رااز بت پرستی نهی وبه پرستش خدای یکتا سفارش نمایند واز خطاهایی که آن قوم گرفتار ان بودندبرحضردارند. اسلام به همین سادگی است هم وطنان عزیز برای شناخت اسلام واقعی فقط به قران مراجعه کنید وبس.
Meek
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
....برحذر دارند....نه بر حضر دارند.
نمیشود، بدون روایات نمیشود قرآن را درشت فهمید، مثلاً آنها که رفتند توی نمازخانه حضرت داوود (ع) یا موارد دیگر که کامل بیان نشده است، وگرنه خیلی ها "حسبنا کتاب الله" میگفتند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
جنابعالی اول غلط های املایی خودتونو مثل بر حضر !!!! درست کنید بعد راجع به اینکه علما و خطبای تشیع بهتره چی بگن یا بنویسند افاضه فیض فرمائید
ستوده
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
خلیفه دوم هم به مردم تاکید میکرد فقط به قرآن مراجعه کنید !!! عجب وجه تشابهی با فرمایشات شما ایرانی مسلمان دارد !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
آقای جعفریان
درشیوه انتقاد شما اخلاص دیده نمی شود؟!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ناشناس، لطفا معیار اخلاص سنجیتون رو برای ما بفرستید میخاهیم اخلاص بعضی آقایون رو باهاش بسنجیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ولی درانتقاد شما کاملا دیده می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اقایان فراروچرافرارمی کنیدیا نظر مرا پخش نمیکنید یا ناقص می گذارید اف بر شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
هزار تا مثبت ... با شما کاملا موافقم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
حرف دل مارا زد بسه .
Meek
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
ناشناس گرامی، درست است، اما بی ملاحظه و با اخلاص بگو آیا آن اخلاصی را که شما درنظرداری در انتقاد که هیج، آیا در نماز خواندن کسی سراغ داری، یعنی آنجا که صحبت میکند با وجودی که "یعلم مابین ایدیهم و ما خلفهم...؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
اگه وقت داشته باشین می خواستم خدمت برسم اخلاص من رو هم بسنجین بی زحمت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
اخلاص فقط در سخنان استاد پ موج میزند!!!!!
شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
درسته منم هر کاری کردم نتوستم به خودم بقبولونم که این نقد منصفانست!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
وقتی نهاد دین در قدرت قرار گرفت همین می شه .تا خارج از دایره قدرت هست این نگرشها وسلیقه ها ضرری که نداره ممکنه مفید هم باشه .ولی الان هر نگرشی درقدرت سلیقشو اعمال میکنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
حتما انتظار داری قدرتو به شما واگذار کنن تا دو دستی مملکتو تحویل اجانب بدی
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
باسلام
درود به شرفت استاد جعفریان که به مطالب بسیار مهمی که در حال حاضر ایران را به انحطاط فکری می کشاند به صراحت بیان نمودید .قابل توجه مداحان که از سنتهای عاشورائی جهت مقاسد خود استفاده می کنند.
Meek
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
شمارا بخدا در نوشتن هایتان مواظب املاء کلمات باشید وگرنه تاثیرکلامتان ضعیف میشود و برای ماهم که باشما هم عقیده هستیم مایه دلخوری میگردد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
شما هم که فقط بلدی درود بفرستی اونم به شرف آدما . کار دیگه ای هم بلتی عمو...
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
با نظر و سخنان آقای استاد جعفریان موافق هستم .امیدوارم افکار عمومی مردم نیز آشنا و تیز بین مسائل باشند و هر سخن نادرستی را باور نداشته باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
چقدر زود باورید شماها ! لابد فردا اگه کسی بیاد و حرفهای جعفریانو نقد کنه با اون هم موافق میشی آره ؟
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
آقاي پناهيان شخصيتي است بسيار مقبول و منطقي در بين جوانان و . و اگر كسي با ادبيات و لحن ايشان آشنايي داشته باشد ايشان هيچ مطلب خاص و جديدي بر خلاف علما در مساله ظهور نزده اما اينهايي كه اشكال مي كنند غالبا يك قسمت از سخنانش را گوش داده و بعد اشكال مي كنند. به نظر من تخريب امثال آقاي پناهيان به اين شكل صحيح نيست. بله نقد علمي هميشه بايد مطرح باشد. اما اين ادبيات كه بايد با ايشان برخورد قضايي شود اصلا مناسب براي يك پژوهشگر و نويسنده نيست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
بله با شما موافقم . اونم تخریب یک روحانی توسط یک روحانی . غافل از اینکه حرمت امام زاده را متولیش باید نگه داره .. آقای جعفریان یادتون باشه در کشتی نشستید که خودتون دارید سوراخش میکنید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
واقعا؟
من به عنوان یک جوان از همان دوره دانشگاه سخنان ایشان را مغایر با آموزه های دینیم از بزرگان می دیدم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
امید خان نقد علمی مربوط به علم و کتاب و اندیشه است نه منبر و سخنرانی . نقد علمی برای درس است نه برای خطابه. شان علم را پایین نیاورید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
آقای پناهیان طوری مغرورانه حرف میزنند که گویی همه علوم را از غیب می دانند و همه جز ایشان در اشتباهند این نشانه یک عالم نیست بلکه برعکس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
نکته مهم این است که الان فقط یک صدای آقای جعفریان بلند شده است.باید علمای دیگر ایشان راهمراهی کنند که تک صدا را خاموش نکنند.باید این نوع نگاه تبدیل به یک جریان شود تا قدرت تصحیح واصلاح امور را یابد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
زیاد صابون به دلت نزن و ایشون خودش هم زوضه خوانه منتهی فراموش کرده
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اینکه گفته علمای قوی نداشتیم کم حرفی است .امام قوی نبود .آیت ا...بروجردی قوی نبود .آیت ا... مرعشی گلپایگانی وسایر مراجع قوی نبودند .تریبون دستت هرچی میخوای میگی .واگذارت میکنم به روز قیا مت
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
احتمالا تا چند روز دیگر استاد جعفریان از سمت استادی دانشگاه بازنشسته اجباری خواهند شد پیشگویی نیست . گذشته نشان داده که نقد افکار برخی مثل پناهیان چه عواقبی دارد!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
آفرین بر استاد جعفریان.
باند افراطی قرارگاه عمار و جبهه پایداری جریان بسیار خطرناک و منحرفی هستند . جای شگفتی دارد که چرا دستگاه قضایی با این فتنه گران برخورد نمی کند. بابا نظام در خظر است اینها همه چیز را بر باد می دهند.تکانی بخورید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
چرا اینقدر دیر بیدار می شویم غروب نزدیک است
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ماه درخشنده چو پنهان شود شبپره بازیگر میدان شود.باید یک بار وبرای همیشه مراجع عظام به میدان آمده وتکلیف ای سخنان پوچ را معلوم واین افراد را از صحنه خارج کنند تا دین مردم را بر باد ندادهاند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
متاسفانه بزرگترین منبر ایران یعنی صدا و سیما سالهاست که از جلوس مراجع و علمای اصیل شیعه دورتر و دورتر شده! آسیب این رویکرد صدا و سیما بیش از همه به مذهب جعفری وارد شده و می شود.
امیر صغیر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
با تشکر از آقای جعفریان
1-با کمال تاسف امثال آقای پناهیان زیاد حرف میزنند و کمتر به آنها پاسخ داده میشود.
2- از طریق نهادهای مسئول نه تنها ممانعتی نمیشود بلکه همراهی هم میشوند .
3- امثال آقای پناهیان با اشراف کامل طوری صحبت میکنند که عوام فکر میکنند اگر غیر از این فکر کنند یا حرف بزنند دچار کفر و ارتداد میشوند.
4- و این روشی است که عالمانه پیش میبرند تا کشور ظرف چند سال به منتها درجه خرافات دینی رسیده و مردم علیه دین قیام کنند.
5- به همین سادگی!!!!
ناشناس
Germany
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
همانطور که صداوسیمای محترم که از پول بیت المال تغذیه می کند و ضمن پخش تصاویر افراد مومن و انقلابی آنها را با یزید ابن معاویه مطابقت می نماید بعید نیست که همی صداوسیمای محترم ازطریق مداحان مشهورش اعلام کند که آقا هفته اینده تشریف خواهند اورد و حالت اماده باش هم بدهد .
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
خداوند هیچگاه زمین را از دو چیز خالی نمی گذارد.
اول امام معصوم.
دوم عالم دین.
همیشه هستند و خواهند بود علامه آملی و جعفریان و ... که دین خدا را پاسدار باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اگر ضهوری بسیار نزدیکی که پناهیان و رفقاش ادعا دارند بوقوع نپیوندد اعتقاد مردم چه خواهد شد! وای بر پناهیان و همفکرانش
دوستی
United States
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
من از فرارو تشکر می کنم که سعی در رسوا کردن افکار خرافی و... دارد. اما دوستان، اگر کسی در مقابل یک خرافه یا سخنان اقای پناهیان موضع بگیرد حتما دال بر درستی او هم نمی باشد. خود این اقای جعفریان هم اعتقاداتی قابل تامل دارد!!. ولی چه چاره میان بد و بدتر بد انتخاب شد.
بینا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
با یک گل بهار نمیشود همه کسانی که دلشان برای مردم میسوزد واز بدعتهای ناروا نگران هستند باید شجاعانه پا به میدان بگذارند
ناشناس
United States
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
خودتم یکیشونی دیگه پس خودت چی هستی اگه اون نیستی ؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
حاجي خداوند متعال حفظت كنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اصل حرف درست است .کاری ندارم که در جواب کیست.خوشحال شدم که بالاخره یکی حرفی را زد ،چون خیلی ها این حرفها را می دانند.
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
من هر دو مطلب را خواندم . بهتر بود ایشان یعنی جعفریان نگویند هر چه روضه خوان یا مداح اینگونه اند زیرا خیلی از این افراد عارفند . ضمنا به نظرم که بعضی کمر به تخریب پناهیان بسته اند و هر جا بتوانند گوشه ای پیدا میکنند و تخریب انجام می دهند . این لحن انتقاد تخریبی برای این همه صحبت و انهم انتقاد از یک تکه بسیار کوتاه درست نیست . ایشان خیلی مطالب خوبی ارائه کرده اند و فقط ان قسمت آنهم به نظر خودش میخواهد مردم را تحریک به انتظار کند هست که شاید به نظر بعضی ها نباید صراحت داشت در مرد ظهور ولی نمی ارزد که بخاطر این مطلب کم دو ساعت انتقاد کوبنده و تخریبی انجام شود. ما پیش خدا باید جواب گو باشیم. بوی تعفن شیطان در همه جا بود حالا در مجلس عزا امام حسین هم به مشام می رسد.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
من متن سخنرانی را که لینکشو تو همین مطلب گذاشتن کامل خوندم ، نفهمیدم چرا آقای جعفریان اینقدر جوش آوردن؟ به نظرم یه سخنرانی خوب و بدون مشکلی بود.
رضا
United States
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
آقای جعفریان شما یه جور مطالب به خورد مردم میدین اونم یه جور دیگه.نون شما آجر شده میدونم.همه تون سوته یه کرباسین
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
با اینکه سخن استاد جعفریان را تأیید میکنم، ولی گویا خود ایشان هم دچار همان نقد خود شدند که به عنوان متخصص تاریخ، در اقتصاد و سیاست هم نظر می دهند آنهم سفت و محکم که مو لای درزش نرود.مثلا بخوانید:«در این دولت تفکر عمیق، برنامه ریزی و خرد گرایی دینی جایی ندارد، چون اساس این دولت با همین مداحی ها پیش رفت. نهایت چیزی که هست که آن هم محل اشکال است، نوعی عملگرایی با تعریفی خاص از آبادی است».تازه، مگر قوه مجریه متولی تفکر عمیق و خردگرایی دینی است؟!چرا از هملباسان خود نمی پرسی که متولی با انواع و اقسام موسسات متولی این تفکر عمیق اندو خمودگی و خموشی آنها سبب گر گرفتن و سوار بر موج شدن عده ای نوحه خوان غالبا بی سواد شده است.قلیلی انصاف هم بد نیست!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ازآقای جعفریان انتظار نقد نداشتم چون ازفردی مثل اوتوقع بود که برای نقد حداقل صحبت های طرف مقابل را قبلش دقیق بررسی کند نه اینکه کینه ها وعقده های سیاسی اش را سر یه منبری خالی کند.خدا إن شاءالله همه راهدایت کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
جناب پناهیان احتمالا استفاده ازلپ تاپ حرام نیست؟
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
شما ببینید کل صدا و سیما چند عدد خطیب رو نشان می دهد؟ آیا ما فقط ۱۰یا ۱۲ روحانی داریم؟ باور کنید علمای دانشمند در حوزه های علمیه بخاطر اغراض سیاسی بایکوت شده اند. کافیست سری به قم بزنید.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اکنون چیزی که در سیما حمایت میشود صورت پرستی است اینکه ضریح امام حسین را میگردانند جای تاسف و تامل دارد بقای بعضی بر جهل طرفدارانشان استوار شده است.
رضا
United States
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
من این سخنرانی رو گوش کردم و خیلی تعجب کردم از برخی نکاتی که مطرح میکرد ایشان. ولی خوب امثال آقای جعفریان هم متاسفانه فقط کلی گویی میکنند و ما متاسفانه دسترسی به آن چیزهایی که بیان میکنند نداریم. کلیاتی بیان میشود و هر دو هم با آوردن چند حدیث و آیه از قرآن به حرف خود سندیت میبخشند. فکر میکنم شاید بهتر بود نقطه نظرات و انتقادات خودشان را بیان میکردند تا به یک دردنامه اکتفا کنند.
واقعا من به نوبه خود نیاز دارم که بفهمم تفاوت آقای جعفریان و پناهیان در چیست؟ از لحاظ فقه، اصول و غیره.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
وقتی نهاد دین در قدرت قرار گرفت همین می شه .تا خارج از دایره قدرت هست این نگرشها وسلیقه ها ضرری که نداره ممکنه مفید هم باشه .ولی الان هر نگرشی درقدرت سلیقشو اعمال میکنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
نقدجناب جعفريان دور ازانصاف است وبوي حسادت وغرض ورزي وتسويه حساب شخصي وسياسي از آن مشام ميرسد مواظب باشيدكه دين خودرابه دنيانفروشيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
همه ما این مسائل را خوب می فهمیم ولی بیانش از زبان ما مشکل آفرین است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
بنده سخنان آقای پناهیان را کامل گوش کردم که الحان خود ایشون هم دقیق باشه و همزمان نقد ها را بررسی می کردم. بنده تحصیلات 15 ساله ای در این موضوعات دارم، به نظر میرسه بحث آقای جعفریان سیاسی و بیشتر معطوف به کوبیدن عملکرد دولت فعلی باشه تا انتقاد از صحبتهای آقای پناهیان! بنده با عصاره ی صحبت آقای پناهیان کاملا موافقم (نه با تک تک جملات) و انتقاد آقای جعفریان به مفاهیم بیان شده را نابجا می دانم.
بحث بیشتر سیاسی است تا علمی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
افرين بر اين بينش و صد افرين بر اين شجاعت.
علي
United States
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
متاسفم از اينكه حاكميت هزينه هاي گزافي بابت پناهيان و امثال او به كشور واسلامتحميل كده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
شجاعت در اين مردم مرده مملكت به باد رفته و دست يك عده دزد و دلال و رانتخوار و پاچخوار افتاده همين وبس بيخود نام اسلام بر ان نگذاريد به اندازه كافى ابروى شيعه و اسلام را برده ايد خدا خودش اينها را رسوا كند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
متاسفم برای علمای کشور که عده ای خوابند و عده ای هم خودشون به خواب زدن تا این نادانان همه کاره شوند و نخبه ها بیکار ویا فراری از وطن خود. آری شما که ادعای علم و فضل دارید مقصرید.
ناشناس
Denmark
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اگر تونستی این نظر هم بزار درج بشه. یکی به این سوال من جوان خام جواب بدهد لطفا، اون کسانی که 8 سال و 4 سال قبل از این جریان به اصطلاح دولت نهم و دهم یا اون جریان مرید و مرادی قم حمایت کردند آیا نمی خواهند نظری بدهند به خدا الان می شه ولی فردا دیره، اینها با باور ها دینی جوانان بازی کردند سیاستهای زود گذر را به دین و شریعت گره بدی زدند. اگر خودشان بگشایند بهتر است آن است که خیلی چیزها نابود شود. البته این امر شجاعت و ایمان راستین می خواهد که هر چه بیشتر جستیم کمتر یافتیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
متا سفانه صدا وسيما همواره در جهت كم رنگ كردن مباني ديني وجهت گيري خاص حركت ميكند .اگردر اين رسانه كه با بودجه بيت المال اداره مي شود به قانون اساسي احترام گذاشته ميشد وبه همه صاحبان انديشه اجازه صحبت ميدادند امروز شاهد اين انحر
افات
فرمان برداری نیکو