bato-adv
کد خبر: ۱۲۴۴۹۸
یدیعوت خبر داد

جزییات نامه محرمانه اوباما به ایران

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز صبح در صفحه نخست خود خبری را با این عنوان کار کرده است: اوباما به ایران اطلاع داده که آمریکا در حمله اسرائیل علیه این کشور مشارکت نمی کند.

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز صبح در صفحه نخست خود خبری را با این عنوان کار کرده است: اوباما به ایران اطلاع داده که آمریکا در حمله اسرائیل علیه این کشور مشارکت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در صفحه نخست خود در گزارشی اعلام کرد: ایلات متحده آمریکا با ارسال نامه ای محرمانه به ایران اطلاع داده که حمله اسرائیل علیه این کشور را تایید نمی کند و به آن نخواهد پیوست.

به گزارش فلسطین الیوم، این روزنامه در ادامه به نقل از مقامات بلندپایه در کاخ سفید تاکید کرد: این نامه از طریق دو کشور اروپایی که کانال ارتباطی واشنگتن و تهران در زمانهای اضطراری هستند، ارسال شده است.

بر این اساس، آمریکا تاکید کرده که در حمله اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهد کرد و پیش بینی می کند در مقابل ایران از حمله به اهداف و مراکز استراتژیک آمریکا شامل رزم ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس خودداری کند.

بنابر این گزارش، این پیام محرمانه و اظهارات اخیر ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره که آمریکا دخالتی در حمله اسرائیل به اهداف ایرانی نمی کند، بیانگر عمق اختلاف و میزان تنشهای شدید ایجاد شده در روابط تل آویو و کاخ سفید است.

منابع سیاسی اسرائیلی اعلام کردند: دولت اوباما حتی طی روزهای اخیر در تلاش است تصمیم گیرندگان درباره حمله یکجانبه به ایران را از نتایج مخرب آن آگاه کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز امروز در گزارشی اعلام کرد: اظهارات اخیر نتانیاهو درباره لزوم ایجاد خط قرمز برای ایران در موضوع هسته ای نشان دهنده  پایان صبر سران اسرائیل است و این در حالی است  که فشارهای همپیمان اصلی آنها (آمریکا) و برخی کشورهای دیگر در زمینه جلوگیری از اقدام یکجانبه اسرائیل به اوج رسیده است.

بنابر این گزارش، نتانیاهو احتمال می داده اوباما با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و نگرانی نسبت به از دست دادن آرای مردم، با طرحهای وی در زمینه اقدام نظامی همراه شود.
bato-adv
ناشناس
Syrian Arab Republic
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
دوستان هيچ جنگي در راه نيست خيالتون راحت باشه بجز جنگ رواني . كشور ما با اين جنگ رواني مجبوره هر روز در آمادگي 100% جنگي باشه و اين يعني هزينه , فرسودگي و خستگي و تحمل فشار اقتصادي بيشتر . دقيقا هدف همينه وگرنه اصل كلي در مسائل نظامي غافلگيريه يعني همون كاري كه اسرائل در ژوئن 1967 با 5 كشور تا دندان مسلح عربي انجام داد . ظرف 6 روز دودمانشون رو به باد داد و كلي سرزمين به خاكش اضافه كرد . قبلش هم هي نگفت ميزنم ال ميكنم و بل ميكنم . يا قبل از بمباران مراكز اتمي عراق و سوريه بهشون اطلاع نداد كه ميخوام اونجا رو زير و رو كنم . لطفا كمي عميقتر به مسائل نگاه كنيد . سگي كه زياد پارس ميكنه گاز نميگيره .
از سار کاشون
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
فکر کنم این نامه یک طراحی است که کشور باید با رمز خوانی این وانمود (عدم همرایی) دست دشمن را بخواند.
راحيل
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
اي بابا

اسرائيل 30 ساله تو راهه -- اما هنوز نرسيده.

احتمالا دارن مسئولين كشور ما رو تحريك ميكنن كه براي اونها خطو نشون بكشن

-- بعد اونها هم از همون حرفها عليه خودمون سوء استفاده كنن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
چه این حرفها جنگ روانی باشد چه واقعا نبرد نظامی در پیش باشد یک اصل برای ما وجود دارد آنهم آمادگی برای دفاع عاقلانه نه احساسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
دیروز دوستم به من گفت اگه اسرائیل بخواد به ایران حمله کنه من میرم تو کوه ها قایم میشم. بابا شماها چتون شده؟یه کم به خودتون بیاید.ما همون کشوری هستیم که ۸ سال تو اوج نداری در برابر رژیم بعص که تمام دنیا اونو مجهز کرده بودن جانانه مقاومت کردیم حالا با این همه پیشرفت نباید از صهیونیست های همجنس باز بترسیم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸۰
ARMS
France
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
اگر محرمانس تو چجوری فهمیدی
ایرانی مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
محرمانه اس نه سری!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
اين ترفند يهوديهاست براي حمايت سرمايه داران و كارتر هاي يهودي از ميت رامني رقيب اوباما
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
در خیر ها یا نامه های محرامانه همه ی سازمان های مربوط به اوون خبر و کارکنان ان از خبر با اطلاع میشند و بعد ها هم بلاخره یه جور لو میره ولی خبر هاس سری رو فقط مسولینه بلند پایه خبر دار میشند
سالار
Finland
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
بنظرم ایران باید به مهاجران کشور جعلی اسرائیل اطلاع دهد که اگر اسرائیل به ایران حمله کند آنها به کشور اصلی خودشان برگردند زیرا ایران اسرائیل را شخم خواهد زد و بنابراین در صورت حضور کشته خواهند شد و مسئولیت کشته شدنشان با دولت و مردم جعلی خودشان است.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
نيازي به اطلاع دادن نيست، شايد خبرها به دست شما نمي‌رسه، الان در اسرائيل دارن مردم رو براي دفاع در برابر حملات شيميايي آماده مي‌كنن.
رسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر
عطا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
به این راحتی هام که شما می گید نیست جنگ برا ملتها به جز بدبختی و تخریب، ازبین رفتن نیروهای کارآمد جامعه و همچنین ثروت کشورها عایدی دیگری نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
شما مطمئني برعكس نمي شه ؟! يعني اگر ايران در مقام دفاع بخواد به اسرائيل موشك بزنه و اسرائيل هم تهديد كنه در صورت حمله ايران از بمب اتمي استفاده مي كنه اونوقت بنظر شما چي مي شه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
بجاي جنگ سعي كنيد روحيه صلح طلبي را در مردم تقويت كنيد .
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
قابل توجه است که ایران در دویست سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده پس دوست عزیز صلح طلبی رو به تهدید کنندگان ایران یاد بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
دکتر!! اسراییل ادعای حمله به ایرانو داره ما صلح طلب باشیم!!؟ خوبی!!؟کلاس چندی عمو!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
تو هم خوب میشی غصه نخور
یالثارات الحسین
United Arab Emirates
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
البته یه عده هستند که شرف و غیرت و ناموس و وطن براشون فرقی نمیکنه ومعنایی نداره.
این افراد زمان دفاع مقدس هم توی سوراخ موش بودند.
عمده این افراد مزدور غربی ها هستند.
وجود اینها خطری برای نظام محسوب نمیشه.
در نتیجه سخنانشون از درجه اعتبار بسیار پایینی برخورداره.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
مگه ما بیش از 30 سال نمی گیم اسرائیل باید از روی نقشه جهان حذف شود؟؟؟!!!!
میشه یگی این چی محسوب میشه ؟
مگه نمی گیم مرگ بر اسرائیل و آمریکا و فرانسه و انگلیس و ....
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
هرچند به نظر من آمريكا دشمن ما نيست، اما اگر آنرا دشمن هم بگيريم بايد بگويم كه در اين لحظه بين دشمنان اختلاف افتاده و ايران بايستي از اين فرصت بهترين استفاده را بكند.
بهترين فرصت است كه با آمريكا از در دوستي وارد شويم و مشكلات 30 ساله خود را مرتفع كنيم.
مهمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
اگر اولين شرط ؛ اموال بلوکه شده کشور ايران با بهره آن به کشور برگردد شايد بشود برای مصالحه با آمريکا فکری کرد وگرنه دوستی با گرگ در پوستين گوسفند نمی تواند باشد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
به نظر من که تو این دنیا که همه با آمریکان دیگه عملاً ما تک و تنها موندیم ما خیلی گناه داریم...ولی اگه با آمریکا دوستی کنیم گناه های بزرگتری داریم
شاهين
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
آقاي اباما طوري برنامه ريزي نموده تا ايران امتياز لازم را به آمريكا بدهد تا در انتخابات در موضع بهتري قرار گيرد. من هم موافقم كه اين بهترين فرصت است تا مشكلات را با آمريكا كاهش دهيم. بنظرم آنها نيز مي پذيرند كه در صورت نياز امتيازاتي را به ايران بدهند. اگر ما بدنبال رفعغ مشكل فلسطين از راه هاي ديپلماتيك هستيم نبايد مشكل بزرگي با آمريكا داشته باشيم مگر اينكه كساني در داخل بخواهند فضا را الوده نمايند.
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
دوست عزیز ببخشید اگر حل مشکلات کشوری منوط به داشتن رابطه با امریکاست،امریکا که خودش با خودش رابطه داره چرا مشکلاتش حل که نشده هیچ بیشتر هم شده؟

تمامی پیکره غرب که با امریکا رابطه داره چرا دارن متشنجترین دوره ها رو در تاریخ خودشون از لحاظ اقتصادی و امنیت طی میکنن؟
مهدی ن
United States of America
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
عزیزم مثل اینکه تازگیها وارد مملکت شدی یا تاریخو با تک ماده پاس کردی!!!
آمریکا هر کاری که از دست نحسش براومده برای از بین بردن ما کرده و اگه کاری رو نکرده از پسش بر نمیومده داداش جون!
بازم چشماتو ببند و بگو "فکر نکنم آمریکا دشمن باشه ها"
اینم یه بازی سیاسی جدیده و برای جنگ روانیه.اگرم نبود مگه من و تو و امثال ما مردیم که چارتا آدم بی خانمان ورشکسته بتونن یه خال به مملکتمون بندازن با غیرت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
تمام شواهد و مدارک در طی چند ماه اخیر به خصوص 1ماه گذشته حاکی از این موضوع هست که اسرائیل چه حمله کنه چه نکنه بازم ما به رسمیت نمیشناسیمش.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
گل گفتی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
ببين يه خبرگزاري رويترز که صهيونيستي هست چه جوري مطلب ميزنه .. درحاليکه نتانياهو داره بيشترين فشار رو به اوباما مياره و آبروي آمريکا رو به بازي گرفته رويترز چه جوري نوشته :
فشارهای همپیمان اصلی آنها (آمریکا) و برخی کشورهای دیگر در زمینه جلوگیری از اقدام یکجانبه اسرائیل به اوج رسیده است!!!

واقعا اين امريکاست که داره فشار مياره يا اسرائيل فشار مياره و اين خبرگزاري مقاومت امريکا رو تعبير به فشار به اسرائيل مي کنه!!!!!
ناشناس
Germany
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
اولین منبع این خبر روزنامه اسراییلی بدیعوت آحارانوت است. این نوع گزارشها بخشی از جنگ روانی برای برخی اهداف شوم هستند.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
حرفهایی که زدی فرارو با دیپلماسی کشوری چون امریکا مغایرت دارد.
abbass
United Arab Emirates
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
بخدت سوگند اگر اسرائیل کوچکترین بی ادبی به ایران بکند من پیرمرد حاضرم تا قلب اسرائیل بجنگ و تمام صهیونیست هایی که از تجاوز اسرائیل حمایت می کنند به دریابریزم و جانم در فدای ایران اسرلامی کنم که با مککم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
اسرلامی یعنی چه؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
پدر جان! منِ جوون هم كشورم رو دوس دارم اما دوره، دوره‌ي موشك پراكنيه، قبلن اونا با ويروس كامپيوتري و ترور دانشمنداي ما بي‌ادبي‌شون رو انجام دادن اما ظاهرن شما حواست جايي ديگه بوده، متوجه نشدي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
اولا پدرجان حرص نخور برات بده. دوما اگه محرمانه بوده چطوری اینها میدونن. سوما شاید تو ترجمه یا یه جایی اسمها عوض شده باشن و خبر مثلا این باشد که نگرانی آمریکا از هم پیمانی اسراییل و ایران جهت حمله به آمریکا... و شایدهای دیگه. باید مترجم رو پیدا کنیم و قسمش بدی که واقعا چی بوده. برای اینکار هم از هم اکنون شروع کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
ببین پیرمرد عزیز ! دیگه زمان اونجور جنگ های تن به تن و اسلحه دست گرفتن و اینها گذشته ، جنگ های الان ، جنگ موشک ها ، هواپیماها ، رادارها ، و کلاً جنگ تکنولوژیکه ، ضمنا شما اگه بخوای تا قلب اسرائیل بری ، باید از چند تا کشور عبور کنی ، اول باید ویزای اونا رو بگیری عزیزم !
فروزان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
لطفا احساساتتون رو کنترل کنید !
ناشناس
Kazakhstan
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
این چند کلمه آخری رو چی میخواستی بنویسی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
درود به اینهمه غیرت وشرف کسایی هم که منفی دادن یا تو پاسخشون متلک گفتن یه بار دیگه دقت کنن اگه شوخی کردن که هرجایی جای شوخی نیست وشوخی جاداره اگرم جدی نوشتن وتا این حد ضد میهن هستن مشکلشون جای دیگه ایه!!
ارشادی
Finland
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
دست مریزاد! نشون دادی که هنوز دود از کنده بلند میشه. این استرتژیست های با سواتی که تمسخر کردین بدونین که بی غیرتی بد دردیه ! خصوصاً موقعی که هم دینیه و هم ملی! مهم اراده مقابله با دشمنه که در ایشون و امثالهم هست، فرماندهی و کنترلش هم دست افراد کاربلد و لایق خواهند داد نه آدم های توجیه گر و ضعیف روحیه!
ali
Germany
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
بابا جمعش کنید
اسرائیل و آمریکا هیچ غلطی نمیتونند بکنند 30 ساله هر شب اعلام می کنند که قصد حمله دارند و هیچ غلطی نکردند.این بار هم مثل قبل.

سرفراز باد ایران عزیز
حسین
United States of America
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
اسرائیل را شخم خواهیم زد،
افتخار و شرافت از آن ماست
حسین
United Arab Emirates
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
شما تراکتور داری؟؟!!
داداش به این حرفای مفت میگن"جنگ روانی" و تو رفتارهای دیپلماتیک به این حرفا 2زار بها نمیدن فقط تنها ارزشی که داره اینه که به کشور دوم جدیت خودش در حمله رو اطلاع میده چه بسا باعث بشه که مشکلاتی که ممکنه باعث وقوع جنگ بشن حل بشن تا حمله منتفی بشه!
وگرنه همه میدونن که هیچکس نمیگه:آی فلان کشور من فردا میخوام بهت حمله کنم خودتو آماده کن!!
حادی (molla loghati nasho)
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
عزیزان من سال 58 در کردستان (منطقه های سردشت ،بانه ،مریوان وسنندج ) پشتیبانی از دلاورانی میکردیم که سینه هائی پرازعشق و صفا داشتند ایمانی چون کوه استوار زمانی که در کمین گرفتار میشدند جانشان را فدای ستون اعزام شده نثار میکردند وما با یک تویوتا وانت پر از مهمات در جاده مرگ (از نظر ما در آن دوران جاده ترس وعشق) آن استواران را خدمت میکردیم .در آنزمان هم بودند بظاهردوستانی که ما ها رو جلو میفرستادند و حالا اگر ببینند هم روشون رو اونور میکنند شاید خجالت میکشند پس هنوز به باور نرسیدند بگذریم. اگر کویت ،افغانستان ،عراق و.... اشغال شدند غارت شدند قتل عام شدند و یا بنوعی دیگر در کشورهای ..... همه مملکتها را به موشک وتوپ زیرورو کردند بدست خود همان ملّت وحاکمان فریبخورده تمامی این کشورها تا سالیان سال باید مستعمره پنهانی قدرت وزور جنایت کاران جهانخوار باقی بمانند جنگ روانی تا زمانی است که زیر پاهایشان را از ثروت و نفت مجانی وامتیازهای گوناگون سر کنی تا لیز بخورند وکیف کنند ودر غیر اینصورت تا وقتی یکی ازما با نوشتن تراکتور ودیکری با نوشتن شخم زدن سرگرمیم از ایران وشهرهایمان غافلیم از مردم وهمسایگانمان غافلیم نمیدانیم توی خونه پدری نشستیم وبقولی خبراز دل خانواده ای که تمام درآمد ماهیانه اش را باید آخر ماه به صاحب خانه اش بدهد و به زن وفرزندش با چشمان اشکبار امید به فردائی بهتر .چه بسا این ها یکی از هزاردرد من و شما هم باشد اما جنگ سایبری نظر من این است که تمامی این نوشته های ما توسط بزرگترین سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی توسط موتورهای جستجو گر آنالیز و تفکیک میشه و براحتی متوجه میشوند که آیا به خواسته های شیطانیشان چقدر دست یافته اند یا خیر ؟ پس بیائیم جواب یکدیگر را ندهیم که آخرش از ناکجا آباد سر در بیارد بلکه بهتر این است که نظر خودمان را بنویسیم بنحوی که بی حرمتی به هیچ شخص ویا قومیت وادیان الهی دارای کتاب الهی : بخود نگیرند که فقط دشمن سود آن میبرد و بس وبیاد داشته باشیم پیروزی درتمامی عرصه هائی که در راه خالق یکتا ست خاص آنکسانیست که حتی به مورچهء زیر پایشان هم آزار نمیرسانند ببهای پیروزی اگر سالارشان مولایشان آقا اباعبدا... (ع) باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
ببین حادی (molla loghat جان دیگه پوچ بودن بعضی از ادهای شما اثبات شده همین عراق الان جای ایران رو تو صادرات نفت گرفته؟ شمایی که می گفتین آمریکا برای نفت به عراق حمله کرد.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
خیلی عجیبه دارن به طبل جنگ میزنند هر روز قیمت خانه بالاتر میره عجیب نیست؟
فرامرز
United Arab Emirates
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
بلايى بالاتر ازجنگ وجودندارداگرمابهترين ومومن ترين جوانان خودرادردفاع درجنگ تحميلى ازدست داديم بخاطران بودكه باحمله صدام حسين وتجاوز به خاك مان مجبورشديم ازكشور خوددفاع نماييم.خداتمام كشورها راازجنگ دوربه دارد البته صدام راخداازروى زمين برداشت. چون عاقبت جنگ طلبى همين است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
صدام رو جرج بوش بنده ی خدا از ازمین برداشت
گاهی عذاب الهی توسط بندگان خدا جاری می شود
واقعا آیه قرآن رو میشه اینطور تفسیر کرد؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
دوستی ها و حمایت امریکایی ها با ایرانی های مدت های مدیدی است فراموش شده!
ایا بهتر نیست الان خود را از استعمار پیر انگلیس منحوس نجات دهیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
خدا کنه رامنی رای نیاره وگرنه خیلی بد میشه . اوباما نعمتیه که قدرشو نمیدونیم
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
مرگ بر اوباما وسایر دموکراتها. درود بر میت رامنی
ناشناس
United States of America
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
اینها همه فیلم اسرائیلی ها است تا با این کارها آمریکا را تشویق به جنگ کنند عزیزم. نامه کجا بود
داود گ
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
زياد گول حرفاي آمريكايي هارو نخوريد. بقول معروف شريك دزدو رفيق قافله شده.هم به هدفش حمله به ايران بدون دخالت خود و هزينه خود ميشه و وجه بين المللي شو خراب نكنه و از آنطرف به ايران ميگه من كاره اي نيستم و كاري به پايگاهاي من در منطقه نداشته باشيد تا به سادگي خودش را در ظاهر بيطرف نشون بده تا منافعش در منطقه در خطر نيفتد.
پس لطفا نويسنده نگويد بين اسرايل و آمريكا سر جنگ با ايران اختلاف نظر دارند. اتفاقا خيلي هم با هماهنگ هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
اییوووووووووووولللل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
دشمن ما روسیه میباشد .
ناشناسسس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
احسنت برادر گل گفتی
بصییر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
آیا آمریکا بعداز اینهمه تحمیل تحریم ها ،میشود که شیطان بزرگ دراین مرحله خودرامبرا کند؟
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
ما که نفهمیدیم این نامه بالاخره توسط اوباما تحویل شده است یا خیر؟ آمریکایی ها که تکذیب می کنند و ریاست محترم جمهور هم اگر نامه ای وجود دارد در کشوی میز خود پنهان کرده اند. چرا متن نامه را علنی نمی کنند تا اوباما بداند دولت ما مردمی است!
ایوب رستمی
Australia
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
به نظر من همه اینها تبلیغات است
هنوز مشخص نیست چنین نامه ای نوشته شده است یا نه!
اگر نوشته نشده است، پس تبلیغات رسانه ها برای بزرگ نمایی تهدایدات اسرائیل است و اگر نوشته شده است تبلیغات امریکا برای بزرگ نمایی تهدایدات اسرائیل است!
به هر حال رسانه ها و امریکایی ها هر دو می دانند که این تهدیدات هیچ گاه عملی نمی شود فقط برای تحت فشار قرار دادن ایران است، البته من بعید می دانم در ایران کسی این تهدیدها را جدی بگیرد!!!
رفیق خوب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
آخه اسراییل سیخی چنده داره واسه ما خط و نشون میکشه؟؟ حالا آمریکا میگیم ابر قدرته کلی به پیشرفت علوم و غیره تو دنیا کمک کرده احترامش واجب.
ولی اینا که خودشون مملکت ندارن چی میگن؟؟ وای که میترسم یه جنگ دیگه بهمون تحمیل بشه، ضررش ماله مردمه ماله ماهاس ... خدا خودش عاقبتمونو ختم به خیر کنه ...
شاهين
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
بنظر مي رسد، آمريكا مي خواهد بدون پرداخت هيچ هزينه اي تاسيسات اتمي ايران را نابود نمايد. در صورتي مي توان به حسن نيت آمريكا اعتماد نمود كه بمب هاي سنگر شكن مشابه آني كه به اسراييل داده را به ما هم بدهد. زيرا ايران نمي تواند، تاسيسات اسراييل را نابود نمايد و فقط مردم بي دفاع دچار مشكل خواهند شد. نظر بنده اين است كه بايد راه كارهاي زير به سرعت بررسي و اقدام لازم انجام گردد. اقدامات ايران در برابر حمله بايد هر چه سريعتر مشخص گردد. به عنوان مثال سناريوهاي زير :
1- راه كار 1 : خروج از قرارداد منع گسترش صلاح هاي اتمي در صورت عدم توانمندي جامعه جهاني در دفاع از يك كشور متعهد به قرارداد منع گسترش صلاح هاي اتمي و از ميان برداشتن توانمندي اتمي كشور متخاصم ، بستن تنگه هرمز و مورد حمله قراردادن ذخاير استراتژيك و وارد شدن به جنگي ناخواسته كه براي همه طرف ها بجز رژيم غاصب ، چيزي جز خرابي و ويراني در پي نخواهد داشت.
2- راه كار دوم : الف ) درخواست فوري بررسي موضوع در شوراي امنيت براي موضع گيري روشن بين المللي ، برقراري تحريم بين المللي بر عليه رژيم صهيونيستي و تنزل روابط كشورها با اين رژيم
( كشورهايي كه مايل نيستند در ماجراجويي اين رژيم شركت نمايند. ) براي متعهد نگهداشتن ايشان به اصول بين المللي - ب ) به رسميت شناختن توانمندي ها و منافع مشروع آمريكا و مذاكره سريع با آمريكا براي رسيدن به توافقاتي براي رفع تحريم ها و برداشتن گام هاي اعتماد ساز
همزمان با هم بگونه اي كه جناح متخاصم راهي براي مسموم نمودن فضا را نداشته باشد.
بنظر مي رسد، پيام آمريكا در خبرهاي جديد كاملاً واضح است. يا بايد به توافق برسيم يا بجنگيم ، آنهم بدون اينكه به آنها آسيبي وارد شود و متاسفانه قدرتهاي ديگر هم نمي خواهند در اين خصوص صف آرايي نمايند. لذا در پيش گرفتن راه دوم موثر تر و بهتر است. ضمناً در حال حاضر اميد بستان به جنبش عدم تعهد كاري است نابخردانه زيرا هنوز به چيزي متعهد نشدند تا ما بتوانيم روي آنها حساب باز نماييم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
قابل توجه شاهين
آمريكا براي كشتن بن لادن توي غارهاي تورابوراي افغانستان از بمب هاي سنكر شكن اسرائيلي استفاده ميكرد.
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
ای بابا تورو خدا حمله کنید دیگه مردیم ازبس بیکار نشستیم توی خونه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
البته من نمیدانم این نامه چیست؟ آیا واقعیت دارد یا نه؟ اگر واقعیت دارد آیا امریکا شاید ظاهراً بخاطر آبروخودش را قاطی نکند ولی پشت پرده حمایت کند؟ آخه مگه میشه آمریکا از اسرائیل حمایت نکنه ؟ و بگذاره هرچه پیش می آید نظاره گر گردد؟ آنهم آمریکائی که کوچکترین مسائل را درمنطقه پیگیری میکند.
واگر خبری واقعاًمحرمانه مهم بین دو دولت پیش بیاید نباید رویش را زیاد باز کرد. شاید هم با این نامه بخواهند مردم را از لحاظ روانی متوجه خود کنند که مردم خوش بین شوند< هرچند باید یکجوری که عادلانه باشد به ما ظلم نگردد باید تمامی کشورها با هم به یک توافق عادلانه برسند چاره ای دیگر نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
تأسف برانگیزه که بعضی ها به نظرات محتوی دفاع از کشورمون منفی دادن، تأسف برانگیز ...
فکر کنم اسرائیل کلاً اندازه استان کرمان نباشه، اون وقت بعضیا فکر می کنن اسرائیل از ایران قوی تره؟!!!
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
این منفی ها به خاطر حمایت از اسرائیل نیست به خاطر طرز تفکر هموطن ها است....چراکه فکر میکنند هرکی مخالف اسرائیل است حتما باید موافق سیاست احمدی نژاد باشه!!!!!!!در غیر اینصورت صهیونیست است
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
راستش این یه دردودله با هموطنای خوبم..من بعد از انتخابات 88 از همه اونهایی که الان در راس امور مملکت هستند دلگیر و عصبی شدم و هستم...ولی چه آن زمان و چه الآن از دو گروه ادم بیزار ومتنفر بودم یکی گروهک منافقین(همون اردوگاه اشرف) و یکی اسرائیلی ها..تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم این دوگروه به میهن عزیزم دست درازی کنند..همیشه بین بد و بدتر عقل حکم میکند بد را انتخاب کنیم..امید که به ایرانمان اسلام واقعی برگردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
این گونه اخبار یا نامه نگاری ها بخشی از یک طرح حساب شده برای نابود کردن فرصت تصمیم گیری است آنها به دنبال خسته کردن ما هستند یک حمله نظامی برای نابود کردن تاسیسات هسته ای برنامه ای سری است میخواهند با دو سلاح تحریم و تهدید حداکثر ضربه روانی را به صبر ملی و حوصله عمومی مردم بزنند تانظام بر روی اساسی ترین رکن خود یعنی مقبولیت ملی بلرزد و آماده لغزیدن شود لذا نباید اشتباه کرد و در دام چنین اخباری گرفتار آمد یک حمله نظامی باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که زمان اقدام بازدارنده برای طرف مقابل وجود نداشته باشد
ناشناس
United States of America
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
حالا فردا اوباما تکذیب نکنه و نامه جعلی نباشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
آقا بالاخره ما بند پوتینمون را ببندیم یا نه ؟ یکی ما رو از بلاتکلیفی درآره !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
به نظر من آمریکا با زیرکی می خواهد از عواقب حمله رژیم غاصب به ایران در امان بماند،در حالی که دنیا می دانداین رژیم فرزند نامشروع امریکاست و بدون اجازه امریکا هیچ اقدامی نمی تواند انجام دهد
ایران باید در پاسخ نامه صراحتا" جواب دهد حمله به ایران چه عواقب وحشتناکی برای پایگاههای نظامی امریکا و متحدان عربی اش در خلیج فارس دارد.
سیدمحمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
هنوز کشور اسرائیل در جهان امروز به رسمیت شناخته نشده است تا اینکه حرکتی از سوی او انجام شود و خیلی بی خردانه خواهد بود حتی اگر اندیشه تعرض به سرزمین ایران زمین را در سر بپروراند.در عرض چند شبانه روز از صحنه کره خاکی محو میگردد .
زارع
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
کسانی که تهدیدهای اسراییل را نوعی جنگ روانی میدانند .ادمهای خوش باوری هستند . اسراییل با توجه به اختلافات درون نظام مسئله تحریمها وانزوای سیاسی جهانی ومنطقه ای ایرا بزودی به ایران حمله میکند واین برای ما فاجعه بار خوهد بود. ونامه اخیر امریکا هم نوعی مهر تایید بر انجام این حمله است .وبهتر است مسوولین کشور منتهای سعی خودرا در جلوگیری از این حمله بکارببرند . وباتوجه به شرایط متزلزل منطقه ای ما حتی اگر به اسراییل حمله هم بکنیم کشوهایر منطقه با ما همراه نخواهند شد وماتنها در چنال مستکگبرین له خوهیم شد.
امین
United States of America
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
طفلکی ایران .....
مجید 2
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
طفلکی اسراییل بی طرفدار .....
ايران سبز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
آمريكا و اسراييل هيچ غلطي نمي توانند بكنند فقط اختلاف و حذف نيروهاي فعال و دلسوز وياران صديق امام مملكت را به شكست سوق مي دهذ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
شرمنده من اشتباهی منفی دادم...با نظر شما کاملا موافقم
يك وكيل
Germany
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
يا قاهر
سلام
امكان درز اخبار محرمانه ممكن است!
اما امام ما گفت:
هميشه يادتان باشد كه شرق و غرب دشمن ما هستند.
مطمئن باشيد اينها اگر بدانند امروز ميتوانند لطمه اي بزنند به فردا نميگذارند.
بيائيد همه صاحب و مولايمان را ياد كنيم:ما در هر حال شما را وا نميگذاريم و ياد ميكنيم كه اگر اينگونه نبود دشمنانتان نابودتان ميكردند.سلام همهئ ما بر امام انس و جان مهدي صاحب الزمان
سربازان اسلام نهايت آرزويشان شهادت در راه اسلام عزيز است.يا حق
آقامیرزا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
دشمنی آمریکا با ایران بحث فحش و بد و بیراه و ناموسی نیست بحث تضاد منافع در خاورمیانه است من فکر میکنم باید برای تقویت ارتباط دنبال منافع مشترک باشیم و در تضاد منافع سود ملی را دنبال کنیم و صد البته همه کشورها همین کار رو میکنند بعضی پرزورترند حرفشان به کرسی مینشیند برخی کم زورترند باید تحمل کنند.
آريا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
امريكا از اسرائيل بدتر .انگليس از هر دو بدتره .ايناهمه توهمه كه اسرائيليها رو به اين روز انداخته .ارتش بزرگ وگنده اسرائيل با دسته اي تو لبنان حمله ميكنه و33روز ادامه ميده كاري نتونست بكنه حالا ميخواد با يه ملت كه همه كه همه خودشون موقع نياز نظامي ميشن ونشون هم دادن روبرو بشن .آمريكا با آن گندگيش 30ساله جرات چنين كاري رو نداشته حالا اين الف بچه غلط اضافي ميكنه فكر كنم بايد اينبار براي هميشه ادب بشه تا مادرش انگليس هم نتونه به فريادش برسه
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv