مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، از کاهش ۲۵ لیتری سرانه مصرف آب شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: همچنان ۶۵ لیتر با سرانه نرمال (۱۳۰ لیتر) فاصله داریم.
۸ مطلب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، از کاهش ۲۵ لیتری سرانه مصرف آب شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: همچنان ۶۵ لیتر با سرانه نرمال (۱۳۰ لیتر) فاصله داریم.
با وجود کاهش مصرف، هر نفر هنوز ۶۵ لیتر بیشتر از الگوی مصرف روزانه آب در تهران استفاده میکند.
با افزایش تدریجی دمای هوا و وارد مدار شدن کولرهای آبی، مصرف آب تهران به مرز سه میلیارد لیتر در شبانهروز رسید.
به گفته عضو شورای شهر طرح کاهنده آب طی نامهای از سوی زاکانی به رئیسجمهور ارسال شده و شورای شهر هم آماده تصویب این طرح است.
بر اساس آمارها، جمعیت مناطق ۱، ۲ و ۳ برابر با ۱,۶۳۸,۸۷۴نفر است؛ این عدد معادل ۱۸.۸ درصد جمعیت تهران است. همین جمعیت، نیمی از آب تهران را مصرف میکنند، در حالی که ۸۱.۲ درصد جمعیت باقیمانده تنها ۵۳ درصد از منابع را در اختیار دارند.
مدیر سد لتیان با اشاره به کاهش بیسابقه ذخایر این سد در شش دهه گذشته، از شهروندان تهران و شرق استان درخواست کرد مصرف آب را بهطور جدی مدیریت کنند.
مدیرعامل آبفا استان تهران بیان کرد: عرض کردم که بایستی آب قیمت واقعی خودش را پیدا کند. اگر هم قرار است دولت کمک کند، باید از طریق روشهای دیگری به این موضوع کمک شود. این یک نکته مهم است.
مدیرعامل آبفای تهران گفت: مصرف آب در تهران به حدود ۳ میلیون متر مکعب رسیده است، یعنی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافته که در تاریخ مصرف آب در تهران بیسابقه است.