قالیباف رفت، ونس ماند؟
جی دی ونس و هیئت همراهش برای مذاکرات فنی همچنان در سوئیس اقامت دارند.
فرارو- خبرنگار یک رسانه عربی اعلام کرد: جیدی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، و هیئت همراهش اقامتگاه بورگن اشتوک را ترک نکردهاند؛ از سویی هیئت مذاکرهکننده ایران به ریاست قالیباف، پس از سفری ۲روزه به سوئیس، دقایقی قبل وارد تهران شد.
به گزارش فرارو به نقل از العربیه، مطابق پیگیریها، قرار است مذاکرات فنی ایران و آمریکا در مورد سازوکارهای اجرای یادداشت تفاهم اسلام آباد و تشکیل گروههای فنی مربوطه از امروز (دوشنبه) در سوئیس برگزار میشود.
ریاست هیات ایران در مذاکرات فنی بر عهده کاظم غریب آبادی، معاون وزیر خارجه است.
براساس این گزارش در هیئت فنی ایران کارشناسان حوزه سیاسی، اقتصادی و حقوقی حضور دارند. این مذاکرات فنی با حضور نمایندگان ایران، آمریکا و دو کشور میانجی مذاکرات پاکستان و قطر در سوئیس برگزار میشود.
تیم اصلی مذاکره کننده ایران به ریاست قالیباف سوئیس را به مقصد تهران ترک کرده ولی هیاتهای فنی به مذاکرات خود در سوئیس ادامه میدهند.
گفتنیست ونس در گفتوگوی اخیرش اشاره داشت: من نمیتوانم برای ۶۰ روز آینده اینجا بمانم. من به ایالات متحده بازخواهم گشت. تیمهای فنی با نظارت مناسب به کار خود ادامه خواهند داد تا اطمینان حاصل شود که ما به اهدافی که برای همه اهمیت دارد، دست پیدا میکنیم.
آخرین خبرها حاکی از آن است که هیئت مذاکرهکننده کشورمان به ریاست قالیباف، پس از سفری ۲روزه به سوئیس، دقایقی قبل وارد تهران شد.
در این سفر که طبق گفته سخنگوی هیئت مذاکرهکننده اصلی ترین هدف آن پیگیری اجرای تعهدات طرف آمریکایی در تفاهم اسلامآباد بود، در گفتگوهای صریح و فشرده با میانجیگران پاکستانی و قطری، محورهای معطل مانده تفاهم بویژه توقف جنگ در تمامی جبهه از جمله لبنان و نیز آزادسازی اموال بلوکه شده کشورمان، مورد بررسی و مطالبه قرار گرفت.