bato-adv
bato-adv

چرا شجریان هنرمندی ملی است؟

چرا شجریان هنرمندی ملی است؟
احمد طالبی‌نژاد، منتقد سینما می‌گوید: واقعیت این است که به راحتی به هر کسی نمی‌شود صفت ملی را اطلاق کرد، به صرف این که او نسبت به موضوعی اعتراض کرده و شخصیتی معترض است. خیر؛ سالم بودن و دارای هویت بودن و البته هنرمند خاص بودن آن چیزی است که آقای شجریان را تبدیل به هنرمند ملی کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

در یادداشتی در روزنامه اعتماد به قلم احمد طالبی‌نژاد، منتقد سینما آمده است: واژه «ملی» از آن دست کلماتی است که معمولا راحت درباره بسیاری از آدم‌ها به کار برده می‌شود؛ بی‌اینکه ارزش واقعی آن را مد نظر قرار دهیم. درست مثل واژه اسطوره که درباره فوتبالیست‌ها و کشتی‌گیر‌ها و همه ورزشکاران از آن استفاده می‌کنیم.

واژه ملی هم متاسفانه در فرهنگ ما یک چنین باری پیدا کرده است. علتش هم این است که تعریف روشنی از آن در دست نیست.

به نظر من ساده‌ترین مفهومی که از واژه «ملی» می‌توان ارایه کرد، این است که آن شخص یا اثر یا مقوله به گونه‌ای باشد که یک ملت بر سر آن اشتراک نظر داشته باشند.

در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم کم نبوده‌اند و هستند هنرمندانی که به‌راحتی بتوان آن‌ها را هنرمند ملی نامید و همه درباره‌شان توافق داشته باشند؛ از خواننده، موسیقیدان، شاعر و... گرفته تا دیگران. سال‌ها پیش اگر خاطرمان باشد بر سر این که شاعر ملی ما کیست بحث‌های زیادی درگرفت، اما این صحبت‌ها به نظرم بی‌نتیجه است برای این که به صورت مصداقی و در عمل مردم باید تشخیص بدهند بر سر چه کسی توافق جمعی دارند.

استاد محمدرضا شجریان یکی از بزرگ‌ترین آوازخوان‌های ایرانی است که با صدای جادویی و بی‌نظیرش و با انتخاب اشعاری که خوانده و نوع موسیقی که ارایه کرده و با توجه به رویکرد اجتماعی‌اش، محبوبیت زیادی کسب کرده است. او کسی است که به راحتی می‌توان هنرمند ملی نامیدش. این واژه از زمانی جلوی نام استاد شجریان قرار گرفت که در کوران حوادث اجتماعی یک دهه اخیر همراه و همگام با مردم شد.

در واقع از آن به بعد بود که مردم ما متوجه شدند در میان هنرمندان ما کسی هم هست که بی‌ریا همراه آنهاست و حاضر است در راه مردم فدیه دهد و فدیه دادنش هم به گونه‌ای است که خودخواسته بگوید من با صداوسیما کار نمی‌کنم و دیگر صدای من از این رسانه پخش نشود و صداوسیما هم لج کند و به تلافی «ربنای» استاد را از رادیو و تلویزیون پخش نکند؛ در حالی که آن‌ها نمی‌دانستند عملا این اتفاق باعث محبوبیت بیشتر استاد شجریان خواهد شد.

به هر حال استاد شجریان آوازه‌خوان، هنرمند و موسیقیدان ملی است به مفهومی که می‌شناسیم و نامش در کنار سرداران ملی همچون ستارخان یا عارف قزوینی به عنوان شاعر ملی و دیگر کسانی که تا به حال به این صفت متصف شده‌اند، قرار می‌گیرد. برای این که مردم در وجود او، صدای او، در جهت‌گیری و نگرش او به مسائل اجتماعی، درد‌ها و آلام خودشان را می‌بینند.

به نظرم می‌آید استاد شجریان در وضعیتی است که به‌راحتی می‌توان او را کنار هنرمندان ملی بعضی از کشور‌هایی که دورانی تاریخی را سپری کردند قرار داد؛ کسانی مثل «اوا پرون» آرژانتینی یا «ویکتور خارا»‌ی شیلیایی که به‌عنوان خوانندگان معترض آن‌ها را می‌شناسند. البته این نکته را هم اضافه کنم که صرف معترض بودن، صرف سیاسی خواندن و کار سیاسی کردن وجهه ملی نمی‌آورد؛ مساله توافق جمعی مردم و یک ملت بر سر یک شخصیت است. حالا این شخصیت می‌تواند رزمنده، شاعر یا نویسنده باشد. حتی ممکن است یک شخصیت سیاسی باشد. وقتی می‌گوییم دولت ملی دکتر مصدق، برای این است که مردم بر سر شخصیت، نگاه و هویت او توافق جمعی دارند.

صرف نظر از برخی برخورد‌هایی که در چهاردهه گذشته با او شده، ولی واقعیت این است که به راحتی به هر کسی نمی‌شود صفت ملی را اطلاق کرد، به صرف این که او نسبت به موضوعی اعتراض کرده و شخصیتی معترض است. خیر؛ سالم بودن و دارای هویت بودن و البته هنرمند خاص بودن آن چیزی است که آقای شجریان را تبدیل به هنرمند ملی کرده است.

گرچه این مثال خوبی نیست، ولی داشتیم خواننده‌هایی که ترانه‌های معترض - چه به سبک پاپ و چه به سبک سنتی - خوانده‌اند و به‌رغم محبوبیتی که داشتند هیچ‌کدام نتوانستند وجهه ملی پیدا کنند، اما پاک و سالم بودن، مناعت طبع داشتن و سرخم نکردن در مقابل قدرت و کرنش نکردن در برابر مقام و مسئول از آن دست چیز‌هایی است که خود به خود طی پنجاه سالی که از حضور ایشان در عرصه موسیقی ایران می‌گذرد، وی را به پدیده منحصربه‌فردی تبدیل کرده است به نام محمدرضا شجریان.

خاطرم هست من برای اولین بار زمانی که بچه بودم ایشان را به اسم سیاوش در برنامه‌ای رادیویی (با نام مشاعره اجرای مهدی سهیلی) شناختم. همان زمان لابه‌لای آیتم‌های آن برنامه رادیویی جوان خوش‌صدایی می‌خواند به نام سیاوش که بعد‌ها فهمیدم سیاوش اسم مستعار آقای محمدرضا شجریان است.

این اسم مستعار به دلیل این بود که ایشان از خانواده‌ای مذهبی می‌آمد و، چون پدرش قاری قرآن بود، این اسم مستعار را انتخاب کرده بود. ولی خوشبختانه آن قدر آن صدا جادویی و گیرا بود که من فکر می‌کنم هم خاندان خودش به وجود ایشان افتخار می‌کنند و هم ملت ایران به داشتن چنین هنرمند درجه یکی مفتخر هستند.

خدا را شکر اینک خبر‌های خوشی از سوی پزشکان معالج وی شنیده می‌شود، این که استاد کم‌کم به سوی حالت معمولی و نرمال پیش می‌رود و امیدوارم هر چه زودتر به خانه و کاشانه و آغوش ملت ایران بازگردد که حتما این اتفاق خواهد افتاد و به نظرم باید این اتفاق فرخنده را به فال نیک گرفت.

آسو
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
شجریان: آن ذره که در حساب ناید.
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
شوربختانه نویسنده *آقا/خانم*... مانند سایر هواداران شجریان دچار مصیبت مفرط جهل و تعصب هستند که این جهل و تعصب قلب ا نها را سیاه و مغز ا نها را چنان معیوب کرده است که یک انسان عاجز بک خواننده که تمام هنرش عمری داد و فریاد بوده قصد دادند به او *شجربان* شان ابر انسانی و خداوندگاری و قداست ببخشند بنابراین با مغزهای تار عنکبوت زده و علیل خودشان توانایی ها و صفاتی برای آن خواننده می سازند که در آن خواننده _ اوازه خوا ن _بیچاره بک صدم اش هم وجود ندارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
آقا /خانم می خوای توهین کن به آقای شجریان می خوای توهین نکن تعریف کن یا نکن! شجریان را بیشتر ایرانیان دوست دارند و براش احترام قائلند این مثل روز روشنه !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
افغانستانی ها را از قلم انداخته ابد همه افغانستانی ها محمد رضا شجریان "هروی" را دوست دارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
دینگ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
مثل روز روشنه که هذیان می گویید .
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
اگر محمد رضا شجریان مریض نبود و در بستر مرگ تشریف نداشت می گفتم ابن پیامک ( آقا/ خانم...) را خود خود شجریان در مدح و ستایش خودش نوشته است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
براش احترام قائلند زکی...ذکی! چطوری به ابن نتیجه رسیدید؟
حیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
چو کرمی که در پیله نهان است
زمین و آسمان او همان است
بیچاره جناب آق/خانم ..! خیال کرده اند که یک جهان است و یک محمد رضا شجریان و بنابراین همه باید سپاسگزار
هاهاهااااااهای او باشند دوستان این پیله را بشکنید دنیا وسیعتر از آن است که شما تصور می کنید ودر این دنیای گسترده شجریان شما اصلا قابل ذکر نیست . در حد هیچ!
نگین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
دیدن اینکه یک عده آدم نادان به آب و آتش می زنند و بد و بیراه می گوید تهمت می زنند و تهدید می کنند تا از خواننده ای از کار افتاده که توانایی روی پا ایستادن ندارد کوه بسازند خنده دار و در عین حال تاسف آور است .حماقت و خریت هم حدی دارد !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
برای خودت متاسف باش که تا این حد بی تربیت و بی شخصیتی
درنا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
خانم نگین ،مودبانه نظر شان را بیان کرده اند انگار کامنت های طرفداران شجریان را نخوانده اید با ،یابو ،الاغ ،گاو ،بیشعور نفهم،ساندیس خور ،انبه خور ،نادان،هنر نفهم مغز پلاستیکی،...کمترین توهینهایی است که نوچه های شجریان نثار کسانی که شجریان را دوست ندارند کرده اند ادب را از هواداران شجریان باید آموخت!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
آقای احمد طالبی نژاد توی لانه زنبور دست کرده اند.! نیش روی نیش است که نوش جون می کنند.!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۶۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
كي گفته اين اقا هنرمند ملين
اين اقا فتنه گر ملي و طرفدار فتنه هست و بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
تو خوبی ، مغز پلاستیکی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شما بیمار روانی هستی. حتما یه دکتر برو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شما باید به دکتر مراجعه کنی که فکر میکنی هر کی شجریان رو قبول نداره مریضه. مریض تویی که دچار شجریان زدگی شدی
ناشناس
Canada
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
مشخصه چه کسانی ایشان را قبول ندارند، تو این کشور یا باید طرف مردم باشی یا طرف قدرت. شجریان گزینه اول را انتخاب کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
برای شما که کلمه ملیت کراهت داره شما همون امت رو بچسب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شجریان هنرمند ملی است چون در برابر مصادیق دیکتاتوری ایستاد و حرف حق و زد به قول معصوم: افضل الکلام کلمه الحق عند السلطان الجائر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دمتگرم... صداش از ته چاه درمیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خود مردم با قدرت هستند راهپیمایی های سرتاسری ده ها میلبونی را کور هستید ببینبد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناشناس 12:21 , احسنت , عالی گفتی , بینهایت ++++
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناشناس12.21.کجای زندگی شجریان رنگ و بوی اهل بیت میده که برای توجیه اشتباهات سیاسیش متوسل به حدیث شدی؟ جبران زحمات همسر اول یا بی حجابی همسر یک قاری قرآن؟ ایشان کی و چگونه رو در روی به قول شما سلطان جائر ایستادند؟ اینکارا مبارزه طلبی میخواد که اهالی موسیقی غالبا ندارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
با این حساب اکثر ایرانی ها فتنه اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
آن چیزی که سال 88 اتفاق افتاد فتنه نبود. اعتراض قانونی به نتایج انتخابات کذایی بود. همراهی آقای شجریان هم از بینش و بصیرت سیاسی نبود. چطور زمان جنگ از این همراهی ها خبری نبود؟ اون چندتا اثر میهنی اوایل هم با هدایت مرحوم لطفی و ابتهاج بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
ملیت اصلی شجربان افغان است او تنها مهاجر متولد ایران ایت او نه ارزشی برای موطن مادریش افغانستان قابل بود و نه ایران که او را پرورش داده بود.
ناشناس
United States
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
افغانستانی که نژاد نیست، نژاد افغان ها هم ایرانی است
ناشناس
Canada
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شما ثبت احوالی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
نیست که الان سران مملکت برای ایران و ایرانی ارزش غائل هستند و تمام سعی و کوشش شون معیشت مردم ایرانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اتفاقا شجریان جز محدود ایرانی هایی بود که برای ایران و ایرانی ارزش قائل بود،به خاطر مردم ایران خوند و به موقعش کنار مردم ایران ایستاد مثل خیلی ها که ایرانی بودن هیچ وقت ارزشی برای سرزمین و مردمش قائل نبودن نیستن مثل مسئولینمون مثل شماها.شجریان تنها هنرمند مردمی ما بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اگربادقت نگاه کنی اکثرمقامات زاده کشورهای عربی هستندازنظرشمااون اشکال نداره
بیرجندی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اجداد شجریان پس از ز مهاجرت به ایران ابتدا در طبس ساکن می شوند و بعدها راهی مشهد شده اند بزرگان طبس برای ما نقل کردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اجداد ایشان از هر کجا آمده باشند یک تار موی ایشان به هزارتای مفت خورهایی چون شما ارزش و شرف دارد. برو کار کن بدبخت با نژاد پرستی نون به زن و بچه ات نرسان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
نه بابا !!! او از سطح ملی گدشته است جهانی شده است!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
آب بریز
سید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
باشه قهر نکن. حسین الله کرم هم از طرف شما شخصیت ملی که دلتون خوش باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اینجا کسی از الله کرم نامی نبرده است اما خدای اش یک تار موی گندیده الله کرم تمام اجداد شجریان و خودشجریان می ارزد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
شما عاشق گند و گندیده اید کلا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
غلط های اضافی از بک نیمچه کارگردان ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
این کارگردان معیار درستی برای معرفی یک شخصیت ملی تعریف نکرده، می گوید شخصیتی که یک ملت روی آن توافق داشته باشند. خب اولاً کل ملت که ایشان را قبول ندارند. در ثانی اگر بگوییم اکثریت ایشان را قبول داشته باشند کافی نیست. مثلاً آقای علی دایی الان با این معیار یک شخصیت ملی است. حالا اگر فردا رفت تبعه اسرائیل شد آیا باز هم یک شخصیت ملی است؟ اگر رفت در رادیو فردا و بی بی سی و منو تو جوری حرف زد که دشمان این ملت براش کف زدن چی؟ اگر بیست سال از مملکت خارج شد و حتی یک برنامه برای مردمش اجرا نکرد چی؟ لذا معتقدم تعریف این کارگردان محترم، تعریف کاملی از یک «شخصیت ملی» به دست نمی دهد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناشناس18.40.بسیار عالی نوشته ای. اگرچه معتقدم علیرغم برخی خصائل منفی شجریان باید حرمت ایشان را نگهداشت
صالحی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شجریان هرچی باشد ملی نیست او اگر ابران توسط عراق اشغال می سد به افغانستان می رفت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قبل از اشغال میرفت لس آنجلس
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شجریان اصلا ایرانی نیست تا ملی باشد او هیچ سنخیتی با ملت مسلمان ایران ندارد فریب یک مشت فتنه گر و روشنفکر نما را نخورید که از این یارو می خواهند بت بسازند و در باطن خودشان هم ایمان دارند که شجریان هیچی نیست .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
تو خودت چی کجایی هستی ساندیس خور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
با لحن گفته شما مخالفم. محترمانه تر هم میشود اظهار نظر کرد. آقای شجریان در ابن اواخر سادگی بخرج داد و شد آلت دست من و تو و بی بی سی. کلا در وورد ایشون اغراق شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ما که تو ایران کم بت نداریم یکی هم از جنس استاد شجریان
به بت های هم احتراما بزاریم!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بر فرض اینکه استاد شجریان اصالتا هم ایرانی نباشند، نگاه شما بسیار نژادپرستانه و سخیف است.
اگر این منطق شما را بپذیریم، کم نداریم و نداشتیم افرادی را که کاملا مشخصه اصالت ایرانی ندارند ولی در جد پرستش بودند و هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چطوری نژاد پرست. به نژاد خودت می‌نازی کجایی هستی و نژادت اصل و دست نخوره باقی مانده نکنه یک راست از سیبری آمدی یا نه تو غار از دوره آریایی ها خوابیدی الان بیدار شدی
ایرج
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ارباب های شما کجایی هستندتخریب یک اسطوره محاله
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
سعید 18:07 تو خفه شو ما همه هم وطنیم
شرم بر تو باد که بزرگ مرد هنر ایران را غیر ایرانی میدانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
ایرانی است چون دلش برای ایرانیان می تپد اگر شب و روزبه فکر بیگانگان بود اون وقت ضد ملی بود
شادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
ملی !!!و بی وطنی چون شجریان؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تو شاد نیستی شنگولی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بی وطن تویی ساندس خور و انبه خور و آناناس خور
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
بیچاره ستارخان ها و باقرخانها ،عارف قزوینی همیشه آواره، ایت در خارا ،اول مردم و...باید چه کسی را به ا نها تشبه کنند باید به روی چاپلوسان _طالبی_ خاک پاشید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
اسم تبریزو به گند نکش به اسم خودت نظر بذار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
مثل اینکه ستار خان و باقرخان سردار ملی و سالار ملی از مجاهدین شجاع تبریزی هستند و ایشان از حیثیت این ابر مجاهدان که با یک مطرب مقایسه شده اند ابراز مخالفت و نظر کرده است و حق دفاع از همشهربهایش را ندارد و باید از تو اجازه بگیرد!؟ عجب دیکتاتورهایی هستید شماها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شما که از ستارخان و باقرخان حرف میزنی نظرت در مورد شیخ فضل الله نوری چیه ؟؟ کدوم یکی شون به حق بودند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
هنرمند ملی !!دروغ بزرگ قرن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
برای افرادی مثل تو واژه های هنرمند و ملی کلمات نامانوسی هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کامنتی چند می دن؟
پاکمنش
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شنیده بودیم که گنجشک را رنگ می کنه جای قناری می فروشه تا امروز باور این ضربالمثل برای ما مشکل بود تا امروز دیدم یک کارگردان چهره صد ملی و چیپس چون شجریان را بعنوان هنرمند ملی می خواهد به خلایق قالب کند اما هیهات هیهات که با هزاران ترفند از شجریان نمی توانید هنرمند ملی بسازید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
احتمالا هنرمند ملی از نظر شما حاج محمود کریمی یا استاد حامد زمانی باشه
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
پاکمنش !!! اون چیپسی که نوشتنی با ساندیس مخصوصی که خوردی می چسپه ببو!! اونی که میگی چیپه!! که نظر شما همونه!
یا هشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
پاکمنش عجب اسم (اسم مستعار) بی مسمایی داری !!! ضمنا" قارقار کلاغهایی مثل تو از محبوبیت استاد شجریان عزیز , ذره ای نمی کاهد.
ناشناس
Bulgaria
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شما لایق تتلو هستین ، انتخابات نزدیکه
علی
Norway
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
آقای شجریان در ردیف بزرگترین ادیبان و هنرمندان ایران زمین در همه اعصار قرار می گیرند؛
خدمت آقای شجریان به هنر ایرانی چیزی از سعدی و حافظ و فردوسی کم ندارد؛

بالغ بر 200 آلبوم هنری بی همتا در موسیقی ملی ایران نام اور را در همیشه تاریخ ماندنی کرده است!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
بعد از استاااااد ، خسرو ،ملی ، جهانی ، حال ادیب !!!!! هم شدند!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
ادیب با موسیقیدان متفاوت است. ایشان در برهه ای خوش درخشیدند به لطف لطفی و مشکاتیان که هر دو با ایشان نساختند
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
این آقای طالبی کارگردان نیستند باید گریمور باشند تا چهره کریه و ضد ملی محمد رضا هروی شجریان را با گریم کردن بصورت هنرمند ملی آرایش کند ام هیچ گریمی چهره ضد ملی شجریان را لا بپوشانی نمی کند .
تنکابنی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
کدام هنرمند ملی با حضور در شبکه ضد ایرانی من و تو که با حمایت مادی و معنوی صهیونیستها راه اندازی شده است حضور می بابد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چرت نگو دیگه ادم از بیسوادی بعضی ها حالت تهوع پیدا میکنه چه ربطی داره میخواند کسی رو خراب کنند فقط سه چهار تا وازه دارند بهش میچسبونند صهنونیستها بهاییت و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سایبری نام تنکابن رو خراب نکن
کوهیار
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
آقای طالبی! پیکر تکه تکه ویکتور خارا را در گور به لرزه در آوردید وقتی ویکتور خارا را که به دست پینوشه تکه تکه شده بود را با بک آوازه خوان عیاش عافیت طلب که در دو حکومت در آستانه ۹۰ سالگی بدون هیچ مزاحمتی زندگی کرده است .شرم باد کسی که از دایره انصاف خارج می شود.
زنده باد ویکتور خارا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
زنده باد. شجریان همیشه عافیت طلب بوده است. برای هیچ مکتبی و برای هیچ فکری اهل مبارزه و هزبنه نیست. خاطرات محمد رضا لطفی را بخوانید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
باشه غلامعلی تو که راست می گی
نادیا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
خانم آوا پرون " اویتا" بانوی محبوب چه نقطه مشترکی می تواند با مردی آوازه خان دون پایه چون شجریان داشته باشد .!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شجریان هیچگاه اهل مبارزه نبوده است.
زنده باد خارا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
عجب ! ویکتور خارا کجا ،شجریان کجا ؟!! چرا مافیای شجریان با چنین مقایسه ای شجریان شان را اسباب خنده و تمسخر می کند در شیلی تانکهای پینوشه از روی ویکتور خارا رد شدند در ایران شجریان در شهرک غرب در آرامش زندگی می کند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تانکهای پینوشه جرات عبور از روی شجریان ها رو نداره اگر نه حتما رد میشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
بین المللی هستند نه ملی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
با این خیال باطل خوش باش ! حتا بیس از ۹۰ در ثد مردم ایران و افعان کا ایشان به ان جاها نعلق دارد او را نمی شناسند. کدام اروپایی دیوانه ۷۵ دقیقه هااااااا هاهاها گوش می کند!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
نه بین المللی نه ملی بلکه محلی..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
فتنه گران را بزرگ نكنيم
بایگی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
فتنه گر بی ذوقانن
استاد تاج سر هنر شرق است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
فته گری بهتر از مال حروم خوری است. برو نون بازوت رو بخور مفت خوری بسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
نون بازومونم نخوريم نون تو رو نخورديم تو هم بخاب حرف مفت نزن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اتفاقا حروم خور و مفت خور امثال تو هستن و جرات ندارن... حفظ کنن
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
به نظر تو کوته فکر ایشان فتنه گرند
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
زرششششششک ببو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
فتننه گری به ایشون نمی چسبه.ولی ایشون در برابر بی بی سی و من و تو سادگی بخرج دادند. کلا از اهل موسیقی انتظار مبارزه نداشته باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
تاریخ در مورد شجریان قضاوت خواهد کرد نه افرادی همانند من و شما که احتمالا از هنر ، ایران، حفض سنت ها، میراث و امثال آن چیزی نمی دانیم. ببخشید اما حتی هیچ تفکر عمیقی هم نداریم. بنابراین فکر می کنم سکوت کنیم سنگین تر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
تاریخ را مون و شما میسازیم. شما شاید خودتان دانش کافی در نقد شجریان نداشته باشید اما دیگران را مثل خود نبینید.
رادیو فردا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
حفض؟؟
مجید دلبندم چی بگم. منتقدی دیگه.
صاندیثط را بخور که زعف نکنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
از دید برخی از نظر دهندگان فردوسی و مولوی هم چندان ارزشمند نیستند. عجب مردم قدر شناسی داریم. آفرین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
فردوسی و مولوی تا ابد بر تارک هنر ایرانی خواهند درخشید. اما فاصله آقای شجریان تا قله های ادب فارسی از زمبن تا آسمان است. ایشان شعر ایرانی را البته با هنرمندی در قامت آواز درآورده اند که البته تمام کارهای ایشان شاهکار محسوب نمیشود. بسیار مدیون هنرمندانی چون لطفی و مشکاتیان هستند که آهنگهایشان شاهکار است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اینها اقلیتس از مردم ساندیس خود و انبه خور هستند نه تمام مردم. نونشان تو پادویی بقیه هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
امثال تو دستش بند نیس وگرنه برای نون بیشتر ساندیس و انبه ک هیچ حاضری ریک هم بخوری اونم از نوع..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تمجید از استاد شجریان از عظمت اساتید دیگر کم نمی کند. این استدلال از اساس مشکل دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تو خودت اقلیت هستی .. آلبانی نشین و رستوران شور کشور آلبانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
ملی!!!؟؟
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اره ملی !! البته واسه شما مهم نیست!! وقتی بنزین سرمایه ملی رو با آناناس و انبه معاوضه کردید، صد البته که نمی دونید ملی یعنی چی!! البته ممکن هم هست ایرانی نباشی که بفهمی! فقط توهم ایرانی بودن داری ناسناس!!!!
یحیی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
آقای طالبی کارگردان هستند و کارگردانهای در فیلم های شان از خالی بندی و اغراق استفاده می کنند اما اینجا ایشان خیال کرده اند فیلم نامه می نویسند به همین خاطر در باره شجریان شروع به لاف و گزاف و خالیندی کرده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
حق با شماست. بسیار اغراق کرده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
اوا پرون ، ممد رضا شجریان !
ناشناس
Canada
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شما همه محمد ها را با گفتن ممد تحقیر می کنی؟؟؟
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
این ناسناس رو با گفتن ناشناس تحقیر نمی کنم!!! میدونی همون اوا پرون اگه جای شجریان بود چه جوری واسش داستان +18 می ساختی و آبروش رو می بردی هپلی؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
از دیگران تقلید کردن اشکالی دارد بک نوشت ممد دومی تقلید کرد سومی هم همچنین و تا...
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناکس اعتبار این نام از پیامبرت گرفته شده نه آقای شجریان که تو برای تحقیر اینگونه به کار می بری؟ شماها چه دینی دارید واقعا؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
زنده باد استاد محمد رضا شجریان اسطوره آواز ایران، صدای ایران و مردم ایران. با آرزوی سلامتی افتخار ایران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
زنده باد استاد محمد رضا شجریان اسطوره آواز ایران، صدای ایران و مردم ایران. با آرزوی سلامتی افتخار ایران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شجریان یک انسان با شرف و باغیرت و میهن دوست و عاشق مردم است. او به راحتی می‌توانست نون چاپلوسی و حرام به فرزندانش بدهد. ایشان یک خراسانی باغیرت از نسل فردوسی است که حاضر نشد وطنش را بفروشد.
ناشناس
Canada
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
درست هم به همین دلیل مغضوب قدرته . تو نظرات هم مشخصه که چه کسانی اومدن نظر دادن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
مغضوب خداست ن قدرت
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناسناس 12:37
خدای همه انسانها یگانه و تکه!! براش مهم نیست چه کسانی می پرستنش یا نه تنها گفته نسبت به من شرک نورزید!! شرک یعنی ترسیدن از کسانیکه از تو قدرت بیشتری به اصطلاح دارند!! و صد البته شجریان آدم موحدیه چون هیچوقت خدای درونش رو برای حکومت شما تحقیر نکرد!! بله الحکم لله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خداوند در قرآن گفته چه کسانی مغضوب هستند. گفته راه و رسم زندگی درست دینداری است. روش دیندارانه در زندگی ایشان مشاهده نمی شود
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
مغضوب قدرته اتفاقا ایشان، شما هم لابد دلبسته سرچشمه قدرتید که از ایشان کینه به دل دارید... والا دویست کشور تو سازمان ملل پرچم دارند هیچکدامشان اینجوری نیستند که رفرنس بدن به کتاب مقدسشان و مردم را کافر و بی دین پندارند... ایم متد و روش فقط در این شوره زار یاس مشاهده میگردد متاسفانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بله معضوبان از دید قرآن کسانی هستند که ظلم می کنند و حق دیگران را به راحتی پایمال می کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
12:37 خدای تو همون ارباب قدرته برای همین می تونی راحت از قولش حرف بزنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
آقای طالبی بزرگواری ! نیوتن ،کارل مارکس، ماکس پلانک،آلبرت اینشتین،انریکو فرمی ،لاوازیه، مندلیف،ارسطو ،افلاطون،ناپلئون، اشیل،رژی دبره،فرانس فانون،لوئی پاستور،سیمون بولیوار ، املیانو زاپاتا ،ادیسون،و....را در نوشته تان فراموش کرده بودید و این پایمال کردن حق شجریان است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شجریان به احترامت می‌ایستم و به غیرت و شرفتت درود می‌فرستم. همین که چاپلوسان و مفت خورها بر علیه تو قلم می‌زنند حقانیت تو را نشان می‌دهد. لعنت بر وطن فروشان واقعی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
مخالفان شجریان فقط مخالفان شجریان هستند. نه بیشتر و نه کمتر. تهمت وطن فروشی به آنان از بی مایگی حضرتعالی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اونقدر وایستا تا علف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چه کسانی باعث فروش خاک به کشورهای خلیج فارس و دبی شده‌اند؟
چه کسانی باعث فرار مغزهای این سرزمین شدند؟
چه کسانی فقر و فساد و تبعیض را گسترش دادند؟
پس وطن فروشی به چیست؟
عبدالله عاصی
Germany
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شجریان هنرمند است اما نگارنده مقاله بیشتر دل نوشته های خودشان را نوشته است شجریان در نبود بنان و امثالهم و بواسطه انقلاب معروف شد اینقدر بزرگ ش مکنید این خبرها نیست واژه ملی واژه بسیار بزرگی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
احسنت. انقلاب رقبا را برای ایشان حفظ کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اصلاح میکنم. رقبا را برای ایشان حذف کرد
ناشناس
Canada
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
عاصی جان به نظر شما کدام از خواننده ها ملی هستند؟ نکند منظور شما هایده و گوگوش و مهستی و ابی هست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
دستت را می‌بوسم و بر دشماننت که دشمن مردم و ایران هستند لعنت می‌فرستم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
تو دیگه چه بدبختی هستی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دست کمه.. بیشتر ببوس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناشناس 12:38 دست یک هنرمند را ببوسی یعنی به هنر و فرهنگ احترام گذاشتی بهتر از این است که ... کنی تا چیزی گیرت بیاد. برو کار کن بدبخت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
استاد عزیز و مهربانم تو در تاریخ ایران جاودانه شدی. قطعا تا دنیا دنیا است و ایران جاویدان است نام زیبای تو سرآمد هنرمندان باغیرت قرن حاضر می‌درخشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
استاد منفوریان...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
لابد قلب مردم برای رئیس تو می تپه؟ همین اجاره ماهانه زیر دستاشو نده شما جان نثاران نگاه هم بهش نمی کنین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
استاد شجریان عزیزم دشمن تو دشمن فرهنگ و تمدن ایران است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
این مظهر فرهنگ و تمدن ایران با نهایت بی فرهنگی و بی تمدنی با همسری که جوانی اش رو به پاش گذاشته بود رفتار کرد که.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شجریان یکی از بزرگترین هنرمندان تاریخ ایران عزیز است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
هنربند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
حتی اگر هنربند باشی بهتر از این است که دروغگو باشی و خودت را به زور بر مردم تحمیل کنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
می‌دانید چرا کینه شجریان را به دل گرفته اند چون برایشان خواند تفنگت را زمین بگذار. تفنگی که ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
نکلیف ایشان هیچوفت با تفنگ معلوم نشد. زمانی خواندند تفنگم را بده تا ره بجویم و زمانی خواندند تفنگت را زمین بگذار. من فکر میکنم کسی که شخصیتش کنار دود و دم اهل موسیقی شکل گرفته باشد معنای مبارزه را نخواهد فهمید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شعر " تفنگت را زمبن بگذار " مرحوم فریدوم مشیری چند دهه قبل خزاب به سربازان صهبونیست سروده بود و شجریان همان ابام اجرا کرده بود اما اگر مدافعان وطن تعنگ شان را زمین بگذارند تروریستهای وداعش منافقین مزدوران آمریکا و تجزیه طلبان و ریگی ها آ ن را بر می دارند و قطعا برای شخص بی وطنی چون شجریان مهم نیست و نبود در ضمن همین تفنگ به دستها بودند که محیطی امن و آرام برای ترسویی چون شجریان فراهم ساختند تا در آرامش زندگی بکند و هاهاهاهااااااااا سر بدهد .شجریان فتنه گری حقیر بیش نبود و از صفحه ضمیر مردم مسلمان پاک شد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خطاب به سربازان صهیونیستی.... صحیح است
ناشناس
Canada
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اونو برای صحبونیصط ها خونده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سال خونین 88 را فراموش نمی کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
فریدوم مشیری// سربازان صهبونیست
مجید جان دلبندم سند هم دارید برای این گفته ها
کلا کنتور که نداره
اساسا اگر یک بار ایم شعر رو خونده بودی همچنین حرفهایی نمیزدی
نیکو
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
نوسته نازل و سطحی و به دور از منطق آقای احمد طالبی نژاد نشان می دهد که چنین کارگردان بی مابه و کم مابه و سفارشی نویی و بیسواد سینمای ایران را به بن بست رسانده اند واز حیض انتفاع خارج ساخته اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سوادت منو کشته:
(حیض انتفاع) یا (حَیِّزِ انتفاع)؟
(بی مابه و کم مابه) یا (بی مایه و کم مایه)؟
(سفارشی نویی) یا (سفارشی نویس)؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تو هم ملا نطقی نشو گاهی موقع نوشتن اشتباهی حرفی دیگه لمس می شود
ناشناس
Canada
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اینم که باز اشتباه نوشتی با سواد! ملانقطی صحیح است نه ملا نطقی!
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
عافریند نیگو چقطر خوپ نوشطی! ثاندیص آلی مصطدام!!!!
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناسناس 00:51
منظورت ملا نقطه ای دیگه؟؟
اینقده کینه نسبت به ملی و ملی گرایی دارید هوش از سرتون پریده! مواظب باش یاتاقان نزنی!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ایشون فرا ملی هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ایشان محلی هم نیستند کدام مغز خر خورده در آن سوی مرزهای ایران به هااااااااا واااااااای یااااااااا او گوش می دهد.؟ اگر به هزینه جمهوری اسلامی به آمریکا و اروپا و کامل و فرستاده می سد برای ایرانی ها اجرا می کرد آنهم بعد از ۱۰ دقیقه ۷۰ در صد مستمعین سالن را ترک می کردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
فراملی یعنی چی؟ موسیقی آوازی وابسته به شعر فارسی است. کسی فارسی ندونه چطور ارتباط میگیره؟ بنا نیست در مورد افراد اغراق کنیم. البته همه کارهای ایشون هم شاهکار نیست
درود
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
استاد شجریان خسرو آواز ایران سالم و سلامت باشی....
بی جمال عالم ارای تو روزم چون شب است.
حاج محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
حاصل ۸۰ سال عمر شجریان: هاهاهاهاهااااا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دم تون گرم ! حاصل عمر این بشر یک هاااااااااااااااااااااااااااااای طولانی بود و دیگر هیچ خیر الدنیا و الاخره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خاک بر سرت با این درک و شعورت
ناشناس
Canada
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
با همون هاااا ملت ایران حال کردن حاصل عمر توچیه ساندیسی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شعورت نمی رسه مقصر نیستی حاجی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
برداشت و نظر سخیف شما از موسیقی ملی وقتی در این حد است، دیگر چه انتظاری می توان داشت
به قول مرحوم دهخدا فقط با در حمق و گوی تو و امثال تو نگریست
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
حاج محمدرضا افرادي كه هنري ندارند و به خودشان و خدا اميدي ندارند فقط به اميد خراب كردن ديگران هستند برو فكري به حال خودت بكن چون هيچ هنري نداري
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
یه چیزی رو در مورد آقای شجریان متوجه نمیشم. مگه میشه قاری قرآن ناموسش بی حجاب باشه. من اخیرا شنیدم ایشون قاری قرآن هم بودن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
البته این هم از کرامات هنرمند بین المللی ماست
ناشناس
Germany
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
حالا که میبینی شده! تا چشت دربیاد
ناشناس
Canada
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
یه سری به کشورهای اسلامی اطراف بزن چشم و گوشت باز شه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
مگه میشه آدمای نمازخون دروغ بگن اختلاس بکنند کلاهبرداری بکنند وملتشون رو به خفت بکشند.
الان می بینی که شده ساندیسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اولن بی حجاب نبوده اگر هم باشه بهتر از مال حرام خوری و دزدی از بیت المال است
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
مهم اینه که همون قران رو هم درست نفهمیدی!! تویه قران یه جا می گه وقتی کسی دزدی کرد دستش رو از دزدی کوتاه کنید!!!! نه اینکه دستش رو قطع کنید!!! د رورد حجاب هم همین رو می گه!! وقتی نمی دونی و نم یخوای بدونی کاری نمیشه برات کرد: صلات یعنی توجه و رویکرد به خداوند مهربان نه دولا و راست شدن و فکرت هزار جا بودن!! تقوی یعنی کنترل کردن ذهن نه گریه و زاری!! شکر گزاری یعنی استفاده کردن نه مثه طوطی خدا رو شکر گفتن! و ....
مسئله اینه که
خلق را تقلیدشان بر باد داد
ای دوصد لعنت بر این تقلید باد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
ناشناس 15.43. اینجوری که تو تفسیر میکنی هر چی آدم الواط و عرق خور بی ناموس هست مقلد تو میشن. مواظب خودت باش و در محافل نظرات عمیقت در باب معرفت دینی ابراز نکن. حیفی از دست بری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
معراج جان. چی میزنی برادر؟ والا آدم تو حالت عادی چنین درک عمیقی از قرآن پیدا نمیکنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تو را خدا ببینید کی به احمد طالبی مجوز کارگردانی داده است ! وای به حال مملکتی که خسروش ، استااادش، ممد رضا شجریان باشد و کارگردانش یک آدم بنام طالبی ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
گل گفتی
ناشناس
Canada
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خیلی هم دلت بخواد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اگه اجازه میدی از این به بعد همه محمد ها رو ممد صدا کنیم ساندیسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قثیه ساندیس چیه؟؟ساندیس خوبه که.. شما خودت چی بهت دادی خوردی؟؟خخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
شمام دیگه هر جا کم میارین هزار جور انگ به مخالفین خودتون می زنید. مثلا خود شجریان ساندیس خور بی بی سی و من و تو نبود.
رضوانی
United States
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اصلا هم این طور نیست و ایشان هنرمند ملی نیستند شاید هنرمند ملی گرراهای غربگرا باشند اما هنرمند ملی و اسلامی که مردم قبولش داشته باشند نیستند هنرمندان ملی ما امثال حاج صادق آهنگران .علیرضا افتخاری .محمد اصفهانی بانو الهام چرخنده هستند
سامان
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قسمت اول نوشته شما صحیح است و شجریان هرگز هنرمند ملی نیست اما در مورد قسمت دوم نوشته شما هیچوقت امثال آقای اهنگران/ افتخاری/ اصفهانی و...هر گز ادعایی نداشته اند ادعا و بزرگ نمایی و خود را هنرمند ملی / خسرو/ استاد و ..دانستن کار منافقین و فتنه گران و بی دبن و ابمان و همپالکی های بی بی سی و من و تو و انگلیس و امربکاست که دامن افتخاری ها / اصفهانی ها و آهنگران از این خود بینی ها و خیانتها پاک است.
ناشناس
Canada
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اینهایی که گفتی غیر از اخریش، الان چرخیدن و جزو خودی ها قرار نمی گیرن، معلومه که خیلی وقته از اوضاع خبر نداری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
منظور از مردم خودت و همفکرانت هست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
رضوانی !! زیر پرچم کی سینه می زنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
میدونم داری کنایه میزنی سامان جان
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
رضوانی پرچمت که مال شیطان بزرگه !! معلومه که ایرانی نیستی! تروریست آمریکایی!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دلیل ملی بودن بهتر از اینکه ارتش سایبری و وطن به ساندیس فروش ها اینجور از شجریان عصبانیند.

سلامت باشی استاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
واقعا میدونی چی نوشتی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دقیقا انگار از عصبانیت دیوانه شدن :))))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ساندیس وطنی بهتره یا ساندیس لس انجلسی و لندنی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اینها گناهی ندارند. فقط تعدادی ماشین تایپ هستند. احتمالا رئیس اینها خیلی دق دلی از شجریان داره!
هادی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
برای دینداران عزیز، نظر دین شون حرف اول و آخر رو میزنه ، ما باید ببینیم موسیقی و آواز از نظر ائمه(ع) چه حکمی داره ، آیا موسیقی در زندگی دینی ما باید جایگاهی داشته باشه یا نه آیا یک نیاز است برای خودسازی اگر ائمه(ع) الگو هستند برای مسلمانها پس چرا موسیقی در زندگی آنها نبوده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کدام دین؟ من که در قران هیچ ایه ای که صراحتا به حرام بودن اواز و موسیقی و شطرنج والکل و اجبار به حجاب ندیدم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تو قران میفهمی اخه
khak
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
لالایی تیتراؤ مختار وامثالهم عیبی نداره مثل اینکه زهر طرف که کشته شود باز سود اسل... است خیلی وقیح هستین
ناشناس
United States
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اول آیا بعد چرا؟ فکر کردی زبلی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
استاد شجریان ،مردمی هست که خواست کنار مردمش بماند وصدایش صدای مردم وخس وخاشاک باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چون نون به نرخ روز نمیحوره ...
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شجریان مشهور به نان به نرخ رور خوری و فرصت طلبی است تا قبل از شروع انقلاب سر سعره فرح پهلوی و جسن هنر شیراز می نشست مردم که شورش کردند ادعای مردمی بودن و انقلابی گردی در آورد او سال ۸۸ هم با اشتباه مناسباتی خود و دوستان ابله اش خیال کرد انقلاب دیگری در راه است بنابراین ادعای انقلابی بودن در آورد اما مردم متدین او را برای همیشه کرد کردند.
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سر سفره فرح پهلوی...
و جشن هنر شیراز
اشتباه محاسباتی...
او را برای همیشه کرد کردند
اینها صحیح هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
برای همیشه چکار کردند؟ حداقل یک بار مرور کن. شما که فکر می‌کنید پایگاه مردمی دارید رفراندم برگزار کنید. نکنه ترس دارید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
کسی نون به نرخ روز خور نیست که مبنا داشته باشه. ایدئولوژی داشته باشه. ایشان هم به شهادت دوستانشون . خاطرات لطفی. علاقه ای به این چیزا ندارند. بیشتر اهل عافیت کنار دود و دم اهل موسیقی هستند. کارش راه بیوفته . منم نیست زمان شاه باشه یا بعد انقلاب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
میگم چرا این قدر ساندیسی زیاد شده زیر این خبر نگو دولت کلی آناناس و انبه از کشور دوست و برادر ونزوئلا بجای بنزین وارد کرده . دوسنات داند حلالش می کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چون در مقابل حروم خور و رستوران شورهای کشور آلبانی زیاد شدن..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
پروفسور شجریان و شرکا سالهاست از انبه و آناناس لس آنجلسی مصرف میکنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
90% کسانیکه از شجریان طرفداری می کنن اصلا با اخلاق و طرز فکری این آدم آشنا نیستن و از نزدیک ندیدن کیه !
ملت ما حزب باد هستن, هر طرف باد بیاد میرن اونجا
ناشناس
United States
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
۹۰ درصد کسانیکه از شجریان طرفداری نمی کنند و با او مخالفند هم اصلا با اخلاق و طرز قکر ( ی ؟ ) این آدم آشنا نیستن و از نزدیک ندیدن کیه !
شما هم مثل بقیه ملت حزب باد هستید و هر طرف باد بیاد میرین اونجا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ما خیلیها را از نزدیک ندیم و نمیتونیم ببینیم و ........چه ربطی داره؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
به شخصه هییییچ لذتی از موسیقی و صدای ایشان نمیبرم موسیقی فقط الافی هست.
لوتی گری که هنر نیست.
این پیر مرد دیگه باید به فکر قبر و تسبیح و سجاده اش باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
از امثال شما انتظاری بیش از این نیز نمی رود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خیلی با ادب هستی!!
دکتر سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
باید درمان بشی حتما
دکتر سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
نیاز به درمان دارید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
توسوادش رو نداری ودرک وشعور تو ....
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
یوم الحساب میفهمی چی گفتم
فعلا خوش باش سوکتر سروووش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تو رو به اسمت قسم بگو از چه چیزی لذت میبری؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دمتگرم.. آی حال میده این جماعت ادا روشنفکر رو تحریک می کنی.. خخخخخ.. تعصب چی رو میکشن اینا باو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
لوتی گری؟! چه ربطی داشت؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
آدم روانی از موسیقی و صدای استاد لذت نمی برد
ناشناس
Bulgaria
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خیلی کسان دیگری هستند که باید قبل از شجریان به فکر قبر باشن ، .......
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دمت گرم با این کامنتت:حاصل ۸۰ سال عمر شجریان: هاهاهاهاهااااا
واقعا خسر الدنیا و الاخره ایشان هستند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چکار کرده که خسرالدنیا و آخرت شده.دروغگویی و دزدی و اختلاس و مردم آزاری و فساد و...داشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کسانی خسرالدنیا و آخره هستند که به زور خودشان را به مردم تحمیل کردند
ناشناس
United States
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
آنهایی هم که دروغگویی،اختلا س ،مردم ازاری،فساد و...مرتکب می شوند اشخاصی از قماش شجریان هستند که در همه جا حًور دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
درود بر استاد مسلم آواز ایران و هنرمند ملی و انسان آزاده ، استاد شجریان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ملی..خخخ..
داریوش آریایی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خخخخخ... ملی رو خوب اومدی.. بابا صداش بده
م
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خواننده عملی
نه ملی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
محبوب یک ملت شدن به آسانی به دست نمیاد، توانایی بسیاری باید داشت تا به این درجه رسید. استاد شجریان علاوه بر موسیقی در شناخت جامعه و مردم بسیار هوشمندانه عمل کردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
خصوصا شناخت ایشون از مردم در سال 57 قابل ذکر هست. به اصرار و هدایت استاد لطفی چندتا اثر تلاوت فرمودن
بهمن
United States
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کاش می شد پی برد که احمد طالبی برای نوشتن ابن ترهات در باره شجریان چقدر گرفته است.؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
فکر کردی مثل سابریهای ضد مردمی هستند که کلمه ای پول می گیرن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چقدر مریض زیاده به استاد این کشور که همه قبولش دارن توهین میکنن چکارتان کرده واقعا به دکتر مراجعه کنید یا خودکشی کنید که بقیه تو اسایش زندگی کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بابا اینها مریض نیستند از این روش ارتزاق می کنند. باور نداری؟ تو ایران زندگی نمی کنی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قابل توجه حضرات آلبانی نشین. سازمان مجاهدین خلق هیچگاه در جذب آقای شجریان موفق نشد. خوشم میاد که هیچ جا آبرو ندارید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قابل توجه حضرات آلبانی نشین. سازمان مجاهدین خلق هیچگاه در جذب آقای شجریان موفق نشد. خوشم میاد که هیچ جا آبرو ندارید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سازمان مجاهدین و محمد رضا شجریان هدف مشترک داشتند اما راه و وسیله ا نها برای رسیدن به هدف متفاوت بود تفاوت فقط در استراتژی و تاکتیک بود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شجریان و بقول شما آلبانی نشینان سازمان مجاهدین خلق هر دو سر ته یک کرباسند لعنت بر هر دو تای شان باد..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
متاسفم که کثیف ترین موجودات کره زمین که خیانت کردند ایرانی هستند. اما منصفانه نیست شجریان را با آنان یکی کنیم. آقای شجریان علیرغم غرور و اشتباهات سالهای اخیر خدمات درخشانی به هنر ایرانی کردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
به نژاد پرستانی که قصد تخریب استاد را دارند می گویم هرات پاره تن خراسان بزرگ است و اگر پدر ایشان از این شهر باستانی به مشهد آمده باشد باعث افتخار است. به گفته مورخان هرات قلب خراسان و یکی از ۴ شهر باستانی خراسان قدیم به همراه نیشابور و بلخ و مرو می باشد. زبان، لهجه و فرهنگ آنان کاملا با ما مردم خراسان کنونی شباهت دارد و شاعران و دانشمندان زیادی از این شهر به بشریت خدمت کردند. کاملا احساس تعلق و هویت به این شهر دارم و فرقی بین هراتی ها و نیشابوری ها نمی بینم. هراتی ها فرزندان ابومسلم هستند. اگر فرصت داشتم تاریخ و تمدن پرافتخار شرق ایران را برایت بازگو می کردم تا به نژاد پوشالی خودت نبالی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
هرات در پانصد سال پیش ونیز شرق بود. شاه اسماعیل با تصرف این شهر هنرمندان و دانشمندان را از هرات به تبریز برد و هنر و فرهنگ صفوی را بارور نمود.
احمد زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
سالها قبل که حاج مهدی پدر آقای شجریان در گذشته بود و از سوی آقای شجریان مجلس بزرگداشتی برای پدر شان در یکی از مساجد مشهد بر گزار شده بود صدها و شایدد هم هزار نفر از اهالی افغانستان و هرات مقیم مشهد با صدور اعلامیه و چاپ‌بنر با استاد شجریان اظهار همدردی کردند و در مراسم فاتحه پدر استاد شرکت فعال داشتند و خود را همدرد استاد شجریان دانستند حنا خیلی ها مستقیما از افعانستان برای عرض تسلیت به استاد شجریان خودشان را به مشهد رساند استاد شجریان فرزند مشترک ایران و افغانستان است هرچند استعمار این ملت را دو پاره و چند پاره کرده است.هرات زادگاه شخصیتهای بزرگ بوده ایت و واقعا تفاوتی با مثلا نیشابور ما ندارد برخی از هواداران استاد شجریان از اینکه استاد شجریان ریشه در هرات و افغانستان دارند ناراحت می شوند و به افغانی هایی که برای استاد در یک جای دبگر کامنت گذاشتند بودند توهین و هتاکی کرده بود و این باعث تاسف است اگر سیل جمعیت افغانستانی که در مراسم فاتحه خوانی پدر استاد شجریان را در مشهد می دیدند احتمالا مانع حضور هم وطنان اجداد استاد می شدند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بنظرم خيليايي كه عليه شجريان كامنت ميدن و مشابه اينها در خبرهاي ديگه تعمديه و مشكل رواني دارن!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
جمع کن بابا ،چرا این قدر توهین می کنید بندگان خدا شجریان را دوست ندارند بای منطق و در ست تر بی منطقی شما جمعیت ۸ میلیاردی کره زمین که شجریان را نمی شناسند و دوست ندارند مشکل روحی روانی دارند تنها شما و یک مشت همپالکی شما که تا سرحد خریت شجریان شجریان می گویید نرمال و سالم هستید زهی بلاهت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
من شجریان را دوست دارم ولی ازش بت نمی سازم. به خیلیها حق میدم خوششون نیاد. چرا باید روانی باشن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بله من هم از شجریان بت نمی‌سازم اما جواب هر یابویی که به ایشان توهین کند محکم می‌دهم. فعلن که تو همین سایت جواب کوبنده گرفتند. لعنت ابدی بر توهین کنندگان به استاد شجریان.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
صدای شجریان تداعی کننده تراکتور فرگوسن است البته تراکتور فرگوسنی که ۳۰ سال کار کرده است وبه روغن سوزی افتاده باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بیشعور
شیرین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
البته ترکتور فرگوسنی که در باتلاق فرو رفته باشد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
تو برو محمود هفت تیر کشی و سعید حدادیان گوش بده صدای بلبل تازه خوان میده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اگر دستم به احمد طالبی برسد یک مشت خاک به صورت شان می پاشم این پاداش دروغگوی چاپلوسی چون اوست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
از این مقاله پول یا مقامی به نویسنده نمی رسد که شبهه چاپلوسی باشد .محترمانه نظری داده اگر نادرست است شما پاسخ علمی و مودبانه بده
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
آقای طالبی احتمالا قصد داشت ابروی او را کوتاه کند اما چشم ایشان را کور کرد.!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
آی انبه داریم آی آناناس داریم تازه رسیده ...مال و بچه دار ساک و زنبیلت را بردار بیار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
انبه خوردن بهتر از شراب خوری در کنار صادق صبا در لندن است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
فعلن که شراب را رفیق‌هایت که مال بیت المال را خوردند و تو راهپیمایی سینه چاک می‌کردند در کانادا می خوردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
آقای خاک پای مردم ایران عمریست از انبه های لس آنجلسی تناول می فرمایند. خیابان های لس انجلس را از تهران بهتر میشناسند. جمع کنید این بساط رمالی را.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اوا پرون !!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چه تان شده که برای خاطر یک پیرمرد گور به گور شده از الفظ رکیک مکرر استفاده می کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
تو مطمئنی رنگ تربیت به خودت دیدی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
من از شجریان خوشم نمیاد ولی دیگه خیلی تعطیلی احمق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
ملی کسی است که سان بدهد ساندیس بگیرد
مجله فرارو