bato-adv
کد خبر: ۲۳۳۹۹۳
حسن بهشتی‌پور در گفت‌و‌گو با فرارو

مستندهای هسته‌ای تلویزیون مصداق «خودم راضی، خودم قاضی» است

یک کار‌شناس رسانه مستندهای هسته‌ای صدا و سیما را مصداق «خودم راضی و خودم قاضی» دانست و گفت: برنامه‌های تلویزیونی در ارتباط با موضوع هسته‌ای که این روز‌ها از رسانه ملی پخش می‌شود کاملاغیر حرفه‌ای، جانبدارانه و دارای قضاوت‌های سیاسی و جناحی است که یاس، ناامیدی و شکست در مذاکرات را به بیینده القا می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
مستندهای هسته‌ای تلویزیون مصداق «خودم راضی، خودم قاضی» است
یکی از مستندهای هسته ای پخش شده از تلویزیون
فرارو- یک کار‌شناس رسانه مستندهای هسته‌ای صدا و سیما را مصداق «خودم راضی و خودم قاضی» دانست و گفت: برنامه‌های تلویزیونی در ارتباط با موضوع هسته‌ای که این روز‌ها از رسانه ملی پخش می‌شود کاملاغیر حرفه‌ای، جانبدارانه و دارای قضاوت‌های سیاسی و جناحی است که یاس، ناامیدی و شکست در مذاکرات را به بیینده القا می‌کند.

به گزارش فرارو،
این روز‌ها شبکه‌های مختلف رسانه ملی در ساعات پربیننده، در حال پخش مستندهایی مرتبط با برنامه هسته‌ای هستند؛ مستندهایی یک طرفه‌ای که تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن القای شکست در مذاکرات است.

پیش از این دو مستند تحت عناوین «از هیروشیما تا لوزان» و «شطرنج با گرگ‌ها» به تهیه کنندگی گروه تلویزیونی برنامه ثریا در شبکه‌های یک و سه سیما پخش شده بود و شب گذشته نیز در یکی از بهترین ساعت‌های پرمخاطب شبکه سه، مستند «نظارت فقط متعارف» به روی آنتن رفت.

این سه مستند که ابتدا و انتهای آن کاملا قابل پیش بینی بود، از زاویه خاص تلاش داشت تا به ببیننده القا کند که قرار نیست مذاکرات هسته‌ای با نتیجه برد- برد خاتمه یابد- کما اینکه در توافق و تفاهم پیشین یعنی ژنو۳ و لوزان، چنین اتفاقی افتاد و برد طرف مقابل با باخت تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران همراه شد.

برنامه سازان این سه مستند همچنین تلاش داشتند تا به بیننده خود خیلی آشکار و عیان بقبولانند که در پی چنین نتیجه‌ای، علاوه بر آنکه دستاوردهای هسته‌ای کاملا از بین رفته، ایران در موضع کاملا ضعیف و به نوعی دست بسته قرار گرفته است.

حسن بهشتی‌پور، تحلیلگر مسائل هسته ای و مدیر سابق شبکه العالم، در گفت‌و‌گو با فرارو، درباره پخش مستندهای هسته‌ای در رسانه ملی گفت: برنامه‌های تلویزیونی در ارتباط با موضوع هسته‌ای که این روز‌ها از رسانه ملی پخش می‌شود کاملاغیر حرفه‌ای، جانبدارانه و دارای قضاوت‌های سیاسی و جناحی است که یاس، ناامیدی و شکست در مذاکرات را به بیینده القا می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه مستند نباید دارای قضاوت باشد و تنها باید روایت یک موضوع باشد تا بیننده خود به قضاوت بنشیند، گفت: مستندهایی که تاکنون در رسانه ملی پخش شده است با پیش داوری غلط تلاش داشتند معجونی را تهیه کنند تا مخاطب را دچار استیصال کند و امکان قضاوت صحیح و دقیق را آن بگیرد.

بهشتی‌پور با اشاره به یکی از مستندهای پخش شده، گفت: یکی از این دست مستند‌های دارای قضاوت غلط، مستند شطرنج با گرگ بود که تلاش داشت نشان دهد که طرف‌های مذاکراتی به خصوص آمریکا قابل اعتماد نیست، امری بدیهی و غیر قابل کتمان.

این کار‌شناس رسانه افزود: اساسا مذاکره میان دو طرف، دو گروه، دو کشور بر سر موضوع مشخص و مورد اختلاف، عدم اعتماد است. وقتی که اعتماد میان دو طرف وجود داشته باشد که نیاز با مذاکره نیست موضوع مورد اختلاف به سرعت حل و فصل می‌شود. این چه چیزی است که مستند ساز شطرنج با گرگ تلاش داشت القا کند.

وی با تاکید بر اینکه اصلا در دنیای سیاست به چه کسی و به چه کشوری می‌شود اعتماد کرد، گفت: چون به آمریکا و سایر کشورهای عضو گروه ۱+۵ اعتمادی نداشتیم وارد مذاکره شدیم تا موضوعات مورد اختلاف را با حفط منافع ملی و خطوط قرمز حل و فصل کنیم.

بهشتی‌پور در ادامه با طرح این پرسش که ضرورت ساخت این مستند چه بوده است؟، گفت: حتما مستندسازان به این برداشت رسیده‌اند که اعتمادی از سوی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کنونی ایران به آمریکا به وجود آمده است پس بر پایه آن این ضرورت برای آن‌ها ایجاد شده است که در این صورت این سوال مطرح می‌شود که بر مبنای کدام منطق، سند و مدرکی مستندسازان به این نتیجه رسیده‌اند که احیانا تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به آمریکا اعتماد کرده است؟ بنابراین پیش فرض در نظر گرفته شده برای ساخت چنین مستندی به کل غلط بود.
 
مدیر سابق شبکه العالم، با تاکید بر اینکه پیش نیاز ساخت مستند بی‌طرفی و اشراف کافی بر موضوع خاص است، گفت: در این مستندهای پخش شده نه بی‌طرفی دیده می‌شد و نه اشراف و اطلاع کامل از موضوع. مستندساز وقتی برای ساخت مستند، تحقیق کافی کرد، اطلاعات لازم و قابل توجه را کسب کرد بر موضوع مورد نظر از زوایای مختلف اشراف پیدا کرد در صورتی که بی‌طرف بود می‌تواند یک مستند حرفه‌ای را بسازد.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است درباره موضوع به این مهمی که با منافع ملی ایران پیوند خورده است روش صحیح مستند سازی را پیش گرفت، گفت: ضروری است برای ساخت چنین مستندهایی افرادی متعهد، حرفه‌ای و مسلط به امر انتخاب شوند که مستندی تنها روایتگر و بدون قضاوت با نگاهی همه جانبه به موضوع را بسازند.
 
بهشتی‌پور افزود: مستندی موفق است که بتواند ابعاد مختلف موضوع را ببیند نه اینکه از یک نگاه خاص با اهداف سیاسی جناحی به مسئله توجه کند و‌‌ همان ابتدا هم تکلیف و به نوعی نتیجه مستند را مشخص کند. مستندساز باید با ارایه اطلاعات دقیق و جزئی که شاید خیلی از مخاطبان به آن دسترسی نداشته باشند روایت گر موضوعی باشد و قضاوت را به مخاطب و بیننده بسپارد.

وی تصریح کرد: اینکه بسیاری از رسانه‌های حرفه‌ای دنیا ادعا می‌کنند که بی‌طرفند و اتفاقا در ظاهر اینگونه هستند به همین دلیل است که روشی را برای ساخت برنامه‌ها و مستندات خود انتخاب می‌کنند. از ابتدا تا انتها سوگیری رسانه در ارتباط با موضوع خاص اصلا مشخص نیست چرا که یک طرفه نقاط ضعف را نشان نمی‌دهند و در کنار نقاط ضعف به نقاط قوت هم توجه می‌کنند و کاملا زیرپوستی و حرفه‌ای برخی نکات ریز مورد نظر را به سمع و نظر مخاطب می‌رسانند.

این کار‌شناس رسانه ادامه داد: این در حالی است که در ایران مستندسازان و برنامه سازان کاملا غیرحرفه‌ای و البته یک طرفه هدف گذاری و سوگیری خود برای ساخت برنامه را‌‌ همان ابتدا لو می‌دهند و دست خود را برای مخاطب رو می‌کنند و با اغراض سیاسی و جناحی تنها یک بخش یعنی به زعم خود نقاط ضعف را پررنگ می‌کنند و اصلا نقاط قوت را مورد توجه قرار نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: بی‌اعتمادی مخاطب به رسانه زمانی ایجاد می‌شود که رسانه از یک سو برخوردی هوشمندانه برای ساخت برنامه نداشته باشد و از سوی دیگر از دایره انصاف و بی‌طرفی خارج شود و به جای مخاطب به قضاوت موضوعی بنشیند.

بهشتی‌پور در خاتمه با انتقاد از رویکرد رسانه ملی در ارتباط با تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: رسانه ملی در حالی با مستندهای اینچنینی به شدید‌ترین شکل ممکن به نقد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کنونی کشورمان نشسته است که در دوره گذشته حاضر به پخش کوچک‌ترین انتقادی از تیم مذاکره کننده سابق نبود که نه این روش و نه آن رویکرد صحیح است و ضروری است که افراط و تفریط به خصوص در موضوع هسته‌ای را کنار بگذارد و به مسیر انصاف و بی‌طرفی بازگردد و گرنه این نوع مستندسازی‌ها مصداق «خودم راضی و خودم قاضی» است.
برچسب ها: رسانه ملی هسته ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
برای من مسایل اقتصادی از همه مهمتره. شکم که گشنه باشه، نه شرف میمونه، نه دین، نه مذهب، نه آبرو، نه سلامت و نه فرهنگ و نه غرور.

من فقط خواهان رابطه بهتر با تمام کشورهای دنیا هستم که تحریم حذف بشه، سرمایه گذاری بشه، تجارت بشه، وضع من هم خوب بشه، فقط همین
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
ناشناس جان تو این مملکت آدمایی هستن که سرشون بره حاضر نیستن ننگ و ذلت رو بپذیرن. اینا تربیت شده مکتب محمد و حسین هستند. مگه پیامبر اسلام سه سال در شعب ابیطالب در بدترین اوضاع نبودند تا بالاخره گشایشی بوجود آمد. مطمئن باش وضع ما هیچوقت مثل اونموقع نمیشه ولی ما هم نباید اینقدر کم صبر باشیم.
موفق باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
بی اعتمادی روز افزون به رسانه ملی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
صدا و سیما یک تریبون برا یک جریان سیاسی خاصه اینو که دیگه همه میدونن در واقع این رسانه به اصطلاح ملی در سیطره یک قشر و گروه خاص با تفکرات بدردنخور قرار گرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
اصلا شما راست می گین کشور ما بعد از توافق گل و بلبل شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
رسانه میلی دیگه-البته ملت همه میدونن و در انتخاباتها نشون میدن ولی حیف کسی به نظر اکثریت توجه نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
میگی میلی چون به میل شما نیست!
آره داداش!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۹
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
فقط یک جمله صدا وسیما با این رویه شورشو در آوردید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
اخه چرا توهم میزتید؟
واقعیت چیه؟
چه بخواید و چه نخواید ، آمریکا دشمن ماست، دولت امریکا ، ما رو دشمن میدون و ماهم دولت امریکا رو دشمن میدونیم!!!!هیچ فرقی هم بین قبل و بعد از مذاکره نیست!حتی دکتر ظریف هم گفت که از دروغای امریکا خسته شده!!!!شما که دارید قضاوت میکنید، مستندو دیدید؟
علی رقم اینکه موافق مذاکراتم ولی ساخت این مستند رو لازم میدونم!و تنها مشکلش رو این میدونم که قبلش خوب تبلیغ نکردند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
اتفاقا اصلا نگاه جناحی تو مستند نبود!!!!
اقایانی که نظر میدید ایا این مستند رو دیدید؟؟؟؟
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
دوست عزیز اشکال بزرگ طرز تفکر شما اینه همه چیز رو تک بعدی می بینید وهمیشه خودتان وافکارتان را محق می دانید . شکی در این نیست که غربی ها زور میگیند ولی در عین حال با شرایط فعلی کشور (از هر لحاظ) و اوضاع نابسامان منطقه عقل سلیم حکم میکند با حفظ درایت و اقتدار حداکثر منافع ملی از طریق مذاکرات را بدست بیاوریم
ناشناس
Oman
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
کارشناس محترم ، فرارو و دوستان اصلاح طلب چون به رسیدن به توافق خوب امیدی ندارند دارن بهانه جویی میکنند!
امیرازقم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
در هیچکدام از این مستندها تاکیدی بر حفظ زیر ساخت های هسته ای، تعطیل نشدن هیچ یک از مراکز هسته ای، فعال ماندن کلیه مراکز علمی و تحقیقاتی، خارج نشدن هیچ گونه مواد هسته ای از کشور و از همه مهمتر به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای توسط مذاکره کنندگان دیده نمی شود و به جای به نمایش درآوردن رشادت ها، ایستادگی ها و تلاش های شبانه روزی مذاکره کنندگان، حتی کمترین اشاره ای از آنها در این مستندسازی ها پخش نمی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
اول کامل مستند رو ببینید بعد اظهار نظر کننین
چند تا استاد از خود دانشگاههای امریکا درباره انرژی هسته ای اظهار نظر میکنن
تصاویری هم از توسعه ی انرژی هسته ای در امارات پخش میکنه
این شد نگاه جناحی؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
دقیقا با نظر محمد موافقم.
اتفاقا من کنجکاو شدم ببینمش. هیچ مورد غرض ورزانه ای توش نبود.

دوستان باید قبول کنیم منتقدان جدی و منطقی نسبت به توافق، وجودشون لازمه برای اینکه خدای نکرده کشور ضرر نکنه.

من به شخصه با دیدن این فیلم چیزی که خیلی ذهنمو مشغول کرد این بود که تیم هسته ای کشورمون واقعا با گرگهای بسیار متفکری طرف هستن که از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده میکنن و واقعا تیم با درایتی داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
بسیار بجا و به حق داوری نمودی واصل مطلب را گفتی.
رسانه ای که میلی شد همین است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
روحانی و ظریف می ترسن

برای همین جرأت ندارن تو برنامه های دو طرفه باشن

ظریف مصداق خود گوئی و خودخندیه

واسه یه مجری بی خبر خوب می تونه حرف بزنه، اما در برابر یه کارشناس حرفی برای گفتن نداره

تشت رسوائی شون همین روزهاست که بیافته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
شما از کی طرفدار برنامه دو طرفه شدی مثل اینکه دوران جلیلی یادتان رفته یا خود را به فراموشی زدی که نه از گزارش کار خبری بود و نه اجازه کوچکترین نقدی داده میشد .ضمنا مردم بسیار مشتاقند که صدا و سیما نظرات متفاوت را در معرض قضاوت بده نه اینکه رسانه مردم در اختیار کامل اقلیتی کوچک باشد
امیرازقم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
برنامه دوطرف به شرط آنکه همه مسئولین باشند؟ ما هم از خیلی ها سوال داریم قبول میکنید برنامخه ی دو طرف میزاریم !
بشرطی که هر مسئولی بیاد تو برنامه هیچ کس هم مصون نباشه قبول میکنید بسم الله !
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
عزيز ناشناس در مورد هم وطنت اينجوري حرف نزن!
تشت رسوائي كي؟ آبروي ظريف آبروي من و شماست.
فراموش كردي همه ما يك طرف قضيه هستيم.
براي سرشكستگي هم وطنت لحظه شماري مي‌كني؟ كمي فكر كن! ظريف نتانياهو نيست برادر ديني و هم وطن من و شماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
فعلا تشت رسوایی دولت تحریم و فساد افتاده
فساد 32 میلیاردی چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
احمدی نژآد هم همینجور حرف میزد!!! داداشم! دورتون سر اومده!! والسلام! خودتونو ضایع نکنین! آقام دیگه قبولتون نداره!!! به قول حاجیمون اشتباهی رفتید!!! تمام....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
دنبال یه شغل دیگه باش!
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
اینا که تازه خوبه . تو برنامه ی زنده از یک موافق و یک مخالف برای بحث در مورد هسته ای دعوت کردند . هر دو حق داشتند به یک اندازه صحبت کنند . هر چند مخالف مذاکرات نمیزاشت موافق صحبت کنه اما وسطش مستند میزاشتن که آمریکایی ها قصد ندارن تحریم ها رو لغو کنند .

اینم از عدالتشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
مذاکره اینها فقط برای گرفتن زمان از طرف مقبال است و در نهایت مخالفان نخواهند گذاشت که توافقی صورت بگیرد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
واقعا فکر میکنی آمریکا تحریم هاشو قطع میکنه تازه وقتی که نتیجه سیاسی داده؟؟؟؟؟؟تا هر وقت که وا بدیم آمریکا ول کن نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
بعد از مدتها یکی حرف دل مارو زد. واقعا مستندهای اینچنینی که در رسانه به اصطلاح ملی ساخته و پخش میشه فقط به کام یک عده قلیل دلواپس افراطی خوش میاد و بس.
ناشناس
Oman
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
حقیقت تلخ است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
حقیقت من جوون بیکار 26 ساله ی فوق لیسانسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
اگه تلخ نبود که شیرزاد و زیبا کلام را دعوت میکردید !
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
چه قدر جالب من مثبت دادم ولی اکثریت منفی این خیلی چیز هارو معلوم میکنه!من موافق این برنامه هستم
ناشناس
Slovakia
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
تلخ چیزیست که شما را سوزانده است.
محمّد
Kazakhstan
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
حقیقت یعنی من 21 ساله از عهدۀ کرایه ماشین برنمیام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
وعامل تلخی هم ندانم کاری امثال شماست
سید محمد صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
همه جای دنیا اول بدون هیچ جهت گیری اصل خبر رو ارائه می دهند و سپس در بخش های تحلیلی مقصود خود را به بیننده القا می کنند.
شکر خدا از زمان آقای ضرغامی رویه کلا جوری شده که در ارائه اصل خبر هم دستکاری می شود و همین امر باعث صلب اعتماد جامعه از رسانه به اصطلاح ملی شده.
در خانه اگر کس است
یک حرف بس است
ناشناس
Oman
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
آره جون خودت همه جای دنیا این جوره!!!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
تو دنیایی که مردم حق رای دارن و واسه فتح وجب به وجب قدرت میلیون ها دلار هزینه میشه رسانه ای که میگی رویایی کودکانه و صد البته احمقانه بیش نیست!
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
جواب كه ندارى بزن به درو ديوار!!!!تلويزيون بد بد بد !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
جواب هارا که شنیدید
بخاطر همینه صادق زیبا کلام و شیرزاد و جواد اطاعت را دعوت نمیکنید
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
والله!
پسرخاله بیست و سی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
این مستندهای صدا و سیما کاملا بر مبنای حقیقت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
غیر از امور اجرایی که دولت مسئولیت داره (اونم نه همه جا!)مگه این اصطلاح در سایر موضوعات جاری و ساری نیست؟!
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
خیلی از مردم به خاطر جانب داری بیش از حد صدا و سیما از یک جریان ،برای همیشه با صدا وسیما خداحافظی کردند و اخبار را از منابع دیگر بدست می اورند!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
مطمئنی ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United States of America
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
این قضیه ی اعتماد و عدم اعتماد هم از حربه های اصولگرایان شده! مگر دولت و یا اصلاحطلب ها جایی گفتن ما به آمریکا اعتماد داریم؟ این شگرد کثیف رو اینها ادامه میدن، تو هر مناظره و برنامه و صحبتی و هی میگن "آقا نباید به آمریکا اعتماد کرد" و عملا طرف مقابل رو میندازن تو این چاه که حالا باید ثابت بکنه اعتماد نداره! وقتی هم که گفت اعتماد ندارم میگن خوب پس برای چی قرارداد ببندیم؟ اون ممکنه بزنه زیرش و والسلام!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
به کدوم آمریکا اعتماد میکنین کشوری که موشک های دور برد نقطه زن داره و و قتی میخواد تسلیحات بده به مردم کوبانی اشتباهی :))))) به داعش میرسونه! حماقت تا کی نصف دنیا با این آمریکای جهان خوار میجنگن نصف دیگش میدونن این آمریکا چیه! تاریخ آمریکا هیچ وقت خالی از این مخالفان بین المللیش نبوده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
مهدی محمدی یک تنه جنابعالی و الیاس حضرتی و.... رو در مناظره شکست داد پس سکوت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
والله ما که پیروزی ندیدیم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
بیان یکمشت ادعای تکراری ! تازه در وسط مناظره در هنگام پاسخ به ادعاها مجری تلویزیون هی میپره وسط حرف که مثلا نزاره پاسخ را کامل بده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
مهدی محمدی کی هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
مهدی محمدی ؟ چیکاره است ؟
یه ایرانی مثل شما
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
من اون طرفیم.اره دلواپس. ما مخالف مذاکره نیستیم ما مخالف مذاکره بد هستیم اگر صدا و سیما رو اونطرفی می دونید.لااقل منطقی دفاع کنید حرفی برای گفتن هم ندارین چرا سیاسیش می کنید چرا فضایی رو ایجاد می کنید که هر کی گفت این توافق اینجاش مشکل داره یعنی سیاسی عمل می کنه و مخالفه... جلیلی هم مذاکره میکرد پس موافق مذاکره بود اما نه مذاکره بد.درضمن بنده ازتیم مذاکره کننده دفاع میکنم و همشونو دوست دارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
خواست شما و همفكران معدودتان قطعاً شكست مذاكره و به بيان دقيق تر شكست منطق سخن و تعامل و حاكم شدن منطق تهديد و انزوا است
اين رويكرد در هشت سال عملكرد شما كاملا مشخص است
اين جمله كليشه اي كه "ما از تيم مذاكره كننده دفاع مي كنيم" هم تنها براي نشان دادن ظاهري تبعيت از رهبر است وگرنه در عمل بدترين تهمتها از جانب شما به اين تيم وارد ميشود
وقتي هم كه پاي صحبت در ميان باشد منطق شما تعطيلي سخنراني ها و ضرب و شتم است كه در اين چند وقت اخير به وفور ديده شده است. سخنران شما آقاي شريعت مداري است
شما در بهترين حالت افرادي هستيد كه گمان ميكنيد تنها خودتان اسلام مي فهميد و اين مملكت ملك خصوصي شماست كه بايد مطابق با ميل شما اقليت اداره شود و اكثريت مردم هم يا صلاح خود و مملكتشان را نمي فهمند و يا دست نشانده غرب هستند
سخن زياد است اما مشكل اين است كه شما اهل سخن و تابع منطق نيستيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
میشه بگید مذاکره خوب از نظر شما چیه؟ تحریم ها برداشته بشه و هیچ فعالیت هسته ای هم تعلیق نشه؟ بعد شما فکر می کنید 5+1 ها کودن هستند با چنین چیزی موافقت کنند؟ این را به یاد داشته باشید که همفکران شما با کاغذ پاره خواندن تحریم ها ایران را به این مخمصه انداختند پس الان لطف کنید و سکوت کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
مگه شما ایرانی را قبول دارید؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
من نه دلواپسم نه واسه ظریف و تیمش غش میکنم. حرف دکتر اعتماد خیلی به دلم نشست. به نظرم یه جای کار میلنگه و چه بخواین چه نخواین من فکت شیت آمریکایی رو قبول دارم میدونید چرا؟ چون اونا با همون فکت شیت میخوان با ما برخورد کنند و از این به بعد اونه که مبناست! آقا چرا قبول نمیکنید آمریکا ابرقدرت جهانه. تا وقتی اینو و اونو مدام تهدید به محو شدن از روی نقشه میکنید باید منتظر بدتر از این باشید. این چیزی که امروز اجازش رو دادن غنی سازی نیست غنی بازیه! فعلا برید با همین 4 درصد 20 سال سرگرم باشید و البته منم بین یه جنگ تحمیلی با همه ی دنیا و غنی بازی 4 درصد اون دومی رو انتخاب میکنم همون کاری که تیم مذاکرات آبرومندانه و یواش یواش داره انجام میده! چیزی که شما بهش قانع شدیم همون چیزیه که امارات یه شبه و بدون زحمت صاحبش خواهد شد و تمام دنیا هم علیهش نیست. فعلا که داریم همه چیز رو نقد و شفاف میدیم و یه مشت قول و قرار و نسیه میگیریم.
سيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
يك سوال داشتم از آقايان دلواپس از كارشناس ها و تحليلگرهاي رسانه ملي! و همه اون كساني كه سنگ بي اعتمادي آمريكا رو به سينه ميزنند و خودشون رو پشت نقاب بي اعتمادي به غرب و آمريكا قايم كردند و از اين بابت خودشون رو حق به جانب ميدونند! چرا حتي يك نفر از شما از بي اعتمادي همسايه شرقي چيزي به زبون نمياره؟ همينطور بي اعتمادي به كشور چين!!! حداقل چين تو هشت سالي كه گذشت و روسيه هم كه در قرن اخير از هيچ گونه خيانت و چپاول گري نسبت به ايران دريغ نكردند روسيه كه پرونده اش اظهر من شمس هست و نياز به توضيح نداره كه هيچ وقت روي ديدن ايران اباد و سربلند رو نداشته هميشه كارشكني و خيانت كرده چين هم كه ديگه بدتر تو اين هشت سال هرچي جنس بنجل و به درد نخور داشت سرازير بازار ايران كرد و هزاران صنعت گر و كاسب رو به خاك سياه نشوند تو همين دعواي هسته اي هم هميشه طرف مقابل رو گرفتند در عمل ! من ميخوام بدونم شما جماعت دلواپس و غرب گريز كه البته اكثرتون يا تو غرب درس خونديد يا به اونجا آمد و شد داريد چرا هيچ وقت از بي اعتمادي به قدرت هاي شرقي چيزي نميگيد ؟؟ در صورتي كه دشمني همين آمريكا علني هست و حداقل رو بازي ميكنه ولي همسايه نابكار شرقي از پشت خنجر ميزنه و هيچ كس هم چيزي نميگه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
دوستانی که میگید مستند رو ندیدیم!!! من کامل دیدم! برخلاف اینکه هیچ موقع تلویزیون میلی به تنها یک جناح خاص رو نمیبینم !!! حیف چولی که خرجش کردند!! یارو رفته از چهار تا بچه دانشجو میپرسه انرژی هسته ای میخوایییی! اونم میگه اره چرا نخوام! بععدشم فقط چیزایی که از دست دادیم رو بزرگ نشون داده و اون چیزایی که به دست آوردیم رو کاملا محو کرده!!! بعد هم از افراد مثلا وارسته در این زمینه سوال میپرسه و اونهم به صورت تک جمله جواب میدن که اره تو هسته ای باختیم!!!!! موقعی که فیلم رو میدیدم تازه فهمیدم که دلواپسا چقدر تو این کشور قدرمتند شدند که تو تلویزیون راحت برنامشون پخش میشه!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
من به سایت صدا و سیما رفتم و به شدت به سیاست های صدا وسیما انتقاد کردم من از دوستان میخواهم که همین کار را بکنند تا بلکه رسانه شکل و شمایل ملی به خود را بگیرد
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
یادم صدا وسما زمان احمدی نژاد وقتی سکه و دلار بالا میرفت اخبار را پوشش نمیدادند ولی الان برعکس شده وقتی سکه و دلار بالا میرد با آب و تاب فروان اخبار را پوشش میدهند
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
من نگران رای شناور هستم صدا و سیما هم روی همین همین رای شناور دارد کار میکند من از دوستان میخواهم با تبلیغات فروان از اصلاح طلبان و روحانی نگذارند به هدف خود برسند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
به آقای بهشتی بگید پاسخ های دکتر محمدی رو بدهد...منتظریم هنوز( نظر تایید نمی کنید حداقل پیام ما رو برسونید به ایشون)
ناشناس
Turkey
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
این دوستان که میان دفاع میکنن از مستند فقط یک سوال منو جواب بدن زمان دولت پیشین که مدام قطعنامه صادر میشد علیه ایران مذاکرات هم خلاصه شده بود به اعلام موضع هیچ پیشرفتیم نمیکرد چرا اینا همه ساکت بودن چرا همه انتقادا الان شروع شده غیر از اینه که دولت داره مذاکره رو به نتیجه میرسونه و عده ای نگرانن نونشون آجر بشه؟
سینا
United States of America
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
سوالی که برایم مطرح است این است که ایا تلویزیون حاضر است برنامه ای بگذارد و در ان از موافقین و مخالفین انرژی هسته ای و ضرورت توسعه ان در ایران برای بحث دعوت بعمل اورد؟ چون بعضی به تولید انرژی هسته ای در ایران اعتقادی ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
مردم از اين راديو تلويزيون ناراضي هستند خوب بايد مرجع و نهادي باشد به اين نظر مردم اهميت بدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
داره مشخص میشه که کاسبان تحریم چه کسانی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
آمریکا زورش زیاد است ول کنید بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
مگه شما تلویزیون میلی می بینید؟
من 10 ساله تحریم کرده ام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
من هم 6 ساله که تحریمش کرده ام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
پسر جان! یه دعوای زرگری راه - از دید بالا به موضوع نگاه کن ،همه چیزو میفهمی- کیه که خاک و ملیتش براش مهم نباشه، سیستم اقای جلیلی اگر ادامه داده میشد تا بعد از ظهور اقا امام زمان نیز همین وضعیت بود. گره ای را که میشود با دندان باز کرد، چرا جنگ و دعوا . تاوان این همه خسارت که این ملت شریف متحمل شدند چه کسی پرداخت میکنه، اکثریت مردم به این علت به دولت جناب روحانی رای دادند تا این گره کور را باز کنند و فرجی حاصل شود، ایا غیر اینه که بعد از 8 سال باید عقب گرد کنیم . هر کاری یه قانونی و راهی داره . توی هر سوراخی ادم انگشت نمکنه ، شاید افعی به کمین نشسته باشه . زخم خار را میشه براحتی درمان کرد ولی تاوان نیش افعی به مراتب بسیار گران و شاید به قیمت جان ادم تمام بشه. دوستان بیائید یک بار هم که شده ، از دید این شش کشور به ایران نگاه کنید . یه کم به امار فقر و .... نگاه بیاندازید . برخی کاسبان تحریمند . رهبر فرزانه با تیز بینی و سعه صدر کلیه اخبار را رصد میکنند و همه موارد به تائید ایشان میرسد .کمی با رود خانه هم جهت شویم زیرا هر چقدر رستم باشیم فقط مقدار زمان تحملمان کمی بیشتر میشود. انشاءالله که سربازان جبهه دیپلماسی این مملکت بهترین گزینه ها رو انتخاب میکنند. یادمان نرود با شش کشوری در حال مذاکره هستیم که خوشان این کاره اند. به امید پیروزی رزمندگان ایران زمین .
حکمت
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
صدو سیما با همه گستردگی آن شعبه کیهان است. و همان خط فکری است
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
آقا کی به این مستندا توجه می کنه مردم از بس این قبیل برنامه ها رو دیدند دیگه خسته هستند اونوقت از آمار بالای استفاده مردم ازماهواره و ... در کشور انتقاد می شه از ماست که برماست
پایدار در راه
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
مگه شماها هنوز به برنامه های صدا و سیما نگاه می کنین؟ بابا برین پی کار و زندگیتون.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
اقا یا خانم ایرانی نکنه از نظر جنابعالی مذاکره بد مذاکره ایه که در راستا برداشتن تحریم و رفع مشکلات اقتصادیه ومذاکره خوبم که مشخصه تحریم تحریم تحریم وقطعنامه دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
برنامه‌های تلویزیونی در ارتباط با همه موضوع ها کاملاغیر حرفه‌ای، جانبدارانه و دارای قضاوت‌های سیاسی و جناحی است و به شعور بیننده توهین می کند
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
اصولا از زمان تاسیس 20 و 30 مسئولین صدا و سیما با تقلیدی بسیار ناشیانه از شبکه های معتبر و حرفه ای پخش خبر دنیا می خواستند رویکرد متفاوت و حرفه ای از خود به نمایش بگذارند.اما پس از مدتی دست خود را رو کردند دوران این نوع خبر رسانی سالهاست بسر رسیده
موسی
-
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
میپرسم
کجای این مستند دروغه
1-حرفای امریکاییها
2-نتایج تا به حال
3-امضای تفاهم نامه
4-دشمنی امریکا با ما
5-کودتای 28 مرداد
6-کشتن مسافران هواپیمای بویینگ
7-دستاورد های عظییییییییییییییم هسته ای توسط لبخندهای آقای دکتر ظریف .
8-ارزان شدن همه اقلام خوراکی,خودرو,پوشاک و......بابت رفع تحریمها .
موفق باشید
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
من فقط همه ي دوستان چه موافقين وچه مخالفين را توصيه مي کنم حداقل دو بار متن لوزان را و همچنين شرح و تفسير ان را بخوانند ان موقع قضاوت کنند البته قطعا خيلي ها خوانده اند.بيشتر انهايي که چشم بسته موافقت و طرفداري ميکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
برادر موقعی که آقای جلیلی هیچ گزارشی نمی داد و اجازه هیچ نقدی نمی داد و ما فقط افزایش تحریم و انزوا و فشار بر مردم را داشتیم ،چشمتان باز بود ؟
مجله فرارو