bato-adv
کد خبر: ۲۲۹۱۱۹
آیت‎الله مکارم:

آیا به هر قیمتی باید به حج عمره رفت؟

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سخنانی از اتفاقات بوجود آمده در فرودگاه شهر جده عربستان سعودی انتقاد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
فرارو- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سخنانی از اتفاقات بوجود آمده در فرودگاه شهر جده عربستان سعودی انتقاد کرد.

این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: مایل نبودم مساله حادثه ناگوار فرودگاه جده رسانه ای شود و توصیه می کردیم رسانه ای نشود اما رسانه ای شد و باید چندنکته درباره آن بیان کنیم.

وی ادامه داد: سووال ما از مسوولان حج آن است که آیا عمره مستحب را به هر قیمتی باید برویم؟ نمی خواهم مساله تحریم عمره را پیش کشم اما آیا به هر قیمت و به هر ذلتی باید به عمره رفت؟

وی ابراز داشت: به مسوولان سعودی عرض می کنم که شما ساخت و سازهای عظیمی در مکه و مدینه کرده اید اما مهم تر از همه چیز امنیت، خصوصا امنیت ناموسی است و اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در پس کوچه های مکه و مدینه امنیت خواهد بود؟

این مرجع تقلید افزود: اگر امنیت فرودگاه بین المللی متزلزل شود مردم دنیا در مورد شما چه خواهند گفت و به مسوولان خودمان عرض می کنیم که از این مساله ساده نگذرند و بنشینند فکر کنند تا کی باید عمره مستحب را برویم.

وی اظهار داشت: نباید تن به هر اهانتی بدهیم تا بخواهیم مستحبی را به جای آوریم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی، عزت و آبرو را برای کشور فراهم کرد و عزتش به جایی رسیده است که 6 وزیر خارجه جهان یک طرف و وزیر خارجه ایران یک طرف نشسته و ماه ها با هم صحبت می کنند و این عزتی است که در سایه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به دست آمده است.

وی گفت: اکنون در دنیا همه رسانه ها همه روزه خبری از ایران دارند و کشور ما مطرح و آبرومند است و امیدواریم نتیجه صحبت به جای خود برسد ولی منهای نتیجه خود این برنامه عزت است و نباید این عزت را به آسانی از دست بدهیم.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: به هر حال حادثه جده، حادثه ای نیست که به سادگی از آن بتوان گذشت و امیدواریم برنامه های ما همه برنامه های عزت آفرین باشد و جایی که دیدیم مایه عزت نیست آن را رها می کنیم.
محمد ی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
آفرین بر شرف انسان باغیرت ، آفرین به غیرت کسی که پول عمره مستحب را خرج جهیز دختر یتیم ایرانی میکنه
سلانه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من هم چون نمیتوانم مثبت یا منفی بدهم اینجا می نویسم .کاربر محترم 14:16 من باجنابعالی کاملا موافقم.تا کسی به این سفر معنوی نرفته باشد احساس نمی کند که انسان در زمان بازگشت چقدر مشتاق تر شده و دلش در مدینه و مکه مکرمه جا می ماند.
ناشناس
Australia
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
توی کشور ما همه چیز پزه فقط پز مطمئن باشید که یک گروه وطبقه از مافیای کشورمون سودهای کلان می برند بعد هم این اشغالها چرا ما خودمونو فریب میدیم کم مردم فقیر داریم کم بیمار سرطانی داریم و کسانی که اعضای بدنشونو برای احتیاج و گذران زندگی می فروشند من ایرانی واقعا شرمنده ام که ما نباید دید وسیعی داشته باشیم نسبت به مشلات سیع مملکت و مردمم
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
با سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزانی که اظهار نظر کردند .از قدیم الایام گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
این مسئله مربوط به دو نفر پلیس خاطی است که باید با آنها برخورد شود و ربطی با دولت عربستان ندارد مگر در کشور خودمان از این خلاف کاری ها وجود ندارد بقولی میگن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
قیاس شما اشتباه است. تا حالا کدام مامور امنیتی ایران در فرودگاه به کسی تجاوز کرده؟!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۱
عوام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
عمر آیت اله مکارم سلامت و مستدام باد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
كجا هستن علماي دين و وجدان مردم كه اين قدر پول به جيب ال سعود وهابي ها نريزند....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود بر ایشون حج در این شرایط حرام است پولش خرج کشتن مسلمانان می شود خرج تروریسم و اقدام علیه ایران پس حرام است
ناشناس
Iraq
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
چرا جوگیر میشوید؟
مگر با نرفتن ایرانی ها به عمره این کشور از پای در میاید؟
تصمیمات احساسی در اداره کشور و سیاست خارجی دردی را دوا نمیکند.
حضرت آیت الله اگر به فکر عزت هستند فقط در فرودگاه جده عزت ایرانیان پایمال نشده است. سالهاست با شعارهای احساسی همه دنیا را با خود دشمن کرده ایم. ایشان میدانند در حال حاضر حتی حماس متحد استراتژیک ایران هم به حمایت از عربستان در جنگ با یمن پرداخته است؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من خودم هم جزو اولویت های تشرف هستم. ولی اخیرا به این نتیجه رسیده ام که موضوعاتی در کشور خودمان هست که بسیار مهم تر از سفر حج عمره مستحبی است. مثلا پرداخت هزینه بیمارستان یک نیاز مند، یا تامین بخش کوچکی از هزینه تهیه منزل برای یک زوج جوان ویا تامین بخشی از جهیزیه یک نو عروس وهزار تا موضوع دیگر. به شخصه از اقدامات کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این زمینه حمایت می کنم.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حاجی به ره کعبه و من طالب دیدار
او خانه همی جوید و من صاحب خانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
http://www.hemmat110.com/
يه سر به اين سايت بزنيد
كاملا معتبره
و لينكش در اكثر سايتها هست
جاي خوبي هست براي كمك واقعي براي نيازمند واقعي
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست ...
حساس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
کسی خبرداره درآمد سازمان حج و شرکتهای تابعه از اعزام 600 تا 800 هزار زائر ایرانی به عمره مفرده چقدره؟
طبیعیه که بعضی ها بتونن چشمشون رو بواسطه پول روی بعضی کارهای ناشایستی که با ایرانیان میشه ببندن!!!!
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اي كاش ساير مراجع ما واقع بين بودند و پايبند به عزت ايران و ايراني بودند چه زيبا فرمودند ما امده ايم زندگي كنيم تا قيمت پيدا كنيم نه به هر قيمتي زندگي كنيم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درودبراقاى مکارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
این موضعگیریش خوبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
مشكل اينجاست كه عده اي براي سود شخصي خود حاضراند منابع يك كشور و ابرو وحيثيت انرا هم به باد دهند بايد ازهر شخصي كه از كشور خارج مي شود همان مبلغي كه از كشور خارج مي كند همان مقدار ماليات گرفته شود مگر براي تجارت وتوليد باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
ایشون درست میگن.به چه قیمتی؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
هرکسی خواست صواب کنه من راه های بهتر از عمره سعودی براش سراغ دارم.
اتفاقا هیچ هتک حرمتی هم اتفاق نمیفته.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
عمره مال سعودی نیست حسین خان
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
الان که دست عربستان اشکارا به خون مسلمانان اغشته شده و پول حجاج (به هر مقدار) برای خونریزی مسلمانان بکار میره باید جلوی حج گرفته بشه و در یک حرکت نمادین مقداری از پول حج رو به یمنی ها اختصاص بدند
این روایت از امام موسی کاظم هست:
صفوان ابن مهران از اصحاب امام هفتم (علیه السلام) است، او شغلش کرایه دادن شتر بود . حضرت کاظم (علیه السلام) به او فرمود: ای صفوان تمام کارهایت خوب است جز یکی! عرض کرد : فدایت شوم چه کاری؟ فرمود: کرایه دادن شتر به این مرد (یعنی هارون الرشید خلیفه ستمگر عباسی) صفوان گفت: به خدا سوگند من شتر ها را برای گناه یا شکار و کار بیهوده کرایه ندادم ، برای حج کرایه دادم ، خودم هم متولی آن نیستم، غلامان خود را می فرستم، حضرت فرمود: آیا دوست داری آنها زنده بمانند تا کرایه تو را بدهند ؟ عرض کردم: آری . حضرت فرمود:

من احب بقائهم فهو منهم

هرکه بقای اینان را دوست داشته باشد از آنهاست و هر که از آنها باشد جهنمی است .

صفوان گوید: رفتم و تمام شترهایم را فروختم ، هارون متوجه شد و از من علت را جویا شد . به او گفتم من پیر شده ام و غلامان هم خوب کار نمی کنند ، هارون گفت : هرگز ، هرگز، من می دانم چه کسی تو را راهنمایی کرده، موسی بن جعفر این را گفته است، من گفتم : مرا با موسی ابن جعفر چه کار ؟! هارون گفت: به خدا قسم اگر سابقه نیک تو نبود تو را می کشتم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
علیرغم اینکه طرفدار ایشون نیستم، ولی واقعن این حرفشون حقه و چه عجب بالاخره یکی از آقایون در این باره اعتراض کرد!لایک
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
این یکی رو اگه حروم می فرمودند خودم مقلدشون می گردیدم !
ناشناس
United States
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
خب ما هم همینو میگیم نرید عمره مگه واجبه؟این عربستان همینجور پولدار شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
ما ایرانیها همینجوری فقط نظر میدیم.حج واسه عربستان بر طبق امار اعلامی تو خود ایران 20 میلیارد دلار درامد داشته سال 2014.در حالی که درامد نفتی عربستان توی همون سال چیزی در حدود 400 میلیارد دلار بوده یعنی 20 برابر پس حج اهمیت انچنانی از لحاظ اقتصادی برای عربستان نداشته.اهمیت حج برای عربستان موقعیت ویژه مذهبی و سیاسی هستش که عربستان با مکه و مدینه برای خودش ایجاد میکنه که ارزش اون براشون از درامدهای نفتی بسیار بیشتره.حتی اگه نفتشون هم تموم بشه به خاطر همین قضیه ام القرای جهان اسلام هستن و حرفشون بین مسلمونای سنی اعتبار خواهد داشت.شماها تحلیلهاتون همیشه همین شکلیه.اینکه عربستان در کشورهای مسلمون اعتبار داره فقط پول نیست بلکه همین موقعیتش عامل اصلیشه و گرنه در زمان محمود جونتون از این پولا خیلی خرج کردیم که به جز عراق و سوریه فلک زده کسی واسمون تره خورد نمیکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
همین جوری هم نیست برادر که حج واسشون خیلی از لحاظ درآمدی مهم نیست. پول و اشتغالی که حج در جامعه عربستان ایجاد می کنه با صرف میلیارد ها دلار پول نفتی هم ایجاد نمیشه.
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اقای مکارم باید حج عمره رو حرام اعلام کنن ...
آغاز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حج امروز یک خیانت به همه کشور است و دکانی برای سازمان حج وزیارت و درآمدی برای دولت عربستان برای کشتار ما شیعیان و مسلمان کشی در منطقه . این نوع حج ، و درشرایط کنونی ، نه حج واقعی که با نبود وهابیت باشد ، باید تحریم شود.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
متاسفانه برخیها (البته اکثرا) داشتن لفظ حاجی را قبل از اسم مبارکشان به هر چیزی ترجیح می دهند
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
توی حج عمره که کسی حاجی نمیشه عمو !

فقط میخوان بگن رفتیم . همین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود برایشان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من هم با اینحال که چند سال قبل پول پرداخت کرده ام و اولویتم نزدیک است، حاضرم که به حج نروم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
نباید تن به هر اهانتی بدهیم تا بخواهیم مستحبی را به جای آوریم.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود بر غیرت آیت اله مکارم
اعتبار و حیثیت ما نباید برای انجام مستحب لکه دار شود
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود وسلام خداوند به این مرجع بزرگ وعظیم الشان شیعه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود بر غیرت آیت اله مکارم
اعتبار و حیثیت ما نباید برای انجام مستحب لکه دار شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
آخه چه کسی سالانه میلیاردی به دشمنش کمک میکنه ما با خفت و خواری میریم مکه جمعه خونین یادمون نرفته ٬ یه سوال دارم آیا قوانین شرع قبول دارن که آدم باید جونش آبروش به خطر بیافته تا بره مکه
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اي كاش ساير مراجع ما واقع بين بودند و پايبند به عزت ايران و ايراني بودند چه زيبا فرمودند ما امده ايم زندگي كنيم تا قيمت پيدا كنيم نه به هر قيمتي زندگي كنيم
ناشناس
United States
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
به نظر من هرکسی ارزو داره یکبار بره و این سفر با تمام سفرهای دیگه از بعد معنوی خوب فرق زیادی داره، من نظرم اینه که کسانی که تا به حال مشرف نشده اند بفرستند، در حالیکه میدانم وقتی از این سفر برمیگردیم انگار دلمان رو اونجا جا گذاشته ایم.
حسن
-
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
با سلام . بنده به همراه همسر و دو دخترم قصد عمره داشتیم منصرف شدیم پس انداز را خرج جهیزیه چهار عروس یتیم میکنیم از همه التماس دعا داریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
شما خانه خدای واقعی پیدا کردی حجت مبارک بادددددددددد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
هزار تا احسنت به شما
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
خداوندقبول کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
احسنت بر شما
سما
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
سلام وسپاس
حج واقعي روشما انجام داديد . گواراي وجودتان
يا علي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
خدا اجر 4 حج تمتع را به شما دهد
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
سلام مطمئن باش که با این کارت چندبرابر بیشتر ثواب میبری
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود بر غیرت آیت اله مکارم
اعتبار و حیثیت ما نباید برای انجام مستحب لکه دار شود
طاهر
-
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
چقدرمايه ننگ است اين مسله براي هردو كشور.. آيافكر كرديد اين دو نوجوان درمقابل نگاه مردم چه زجري خواهند كشيد؟
آياوقت آن نرسيده به عرستان درسي داده بشه حتي با تحريم عمره ؟ چرامسئولين مابيدار نميشوند؟
ناشناس
United States
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
چه زجری خواهند کشید؟؟ مگر این جوانان گناهی مرتکب شده اند که باید زجر بکشند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
در ننگن بودن آنچه رخ داده که تردید نیست ولی الان می شود بپرسم آیا چنین اتفاقی در هیچ کجای دیگر دنیا نمی افتد بعد به سران آن کشور برای غلط دو مامورش درس داده می شود؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
مرگ بر دولت صهیونیستی آل سعود که تمامی کارهایی که انجام می دهد برنامه ریزی شده میباشد همانند داعش ، قیمت نفت، یمن و حالا تجاوز به دو نوجوان ایرانی اینجانب از طرح آیت اله مکارم پشتیبانی و موافقت خود را اعلام میکنم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
یکی ازبهانه دهندگان بزرگ واصلی به عربستان برخی درایران هستند که مثل خرچنگ به عرب هاچسبیده اندوبه عرب ها اعتماددارندودست ازسرشان برنمی دارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
باید تجاوز میکردن تا ما بیدار شیم؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من رفتم مکه ولی همون موقع پشیمون بودم که چرا رفتم؟؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود بر شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود بر غيرت و فهم حسن اقا خدا پدر ومادرت رابيامرزد كاربر12:22
قسمت پاسخ و مثبت ومنفي به كاربران كار نمي كند اينجا نظر گذاشتم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
زجر روحی و روانی این دو نوجوان با این صجبت ها تالم نمیابد این ملخ خورهای اشغالو را باید سر چاشون بشونیم.
داک
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
مرگ بر آل صعود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
صعود رو خوب اومدی!
hasan
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
زمانی که ال سعوداز این پول بر ضد مسلمانان استفاده می کنند چه جای حج رفتن است اگر با این پولها مشکلات اقتصادی مملکت برطرف شود صوابش از صد حج بیشتر است
محفوظ
Hong Kong
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
براي درامان بودن فقط مردهاي ميانسال قوي بروند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اگر به حج مشرف شوید' در هتلهای محل اسکان' کتبی به فارسی که در آن نوشته ریختن خون شیعیان حلال است و تعرض به زنان آنها حلال است' کو گوش شنوا!
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
خيريه همت
موسسه كمك به كودكان سرطاني محك
سازمان بهزيستي
كميته امداد
سفر به مشهد
موسسه حمايت از بيماران خاص
تهيه جهيزيه براي دختران نيازمند
و خيلي چيزهاي ديگه در اين موقعيت خاص ميتونه جايگزين عمره بشود
شما يه سر به سايت خيريه همت بزنيد ببنيد اين خيريه چه كمكهايي به چه كساني كرده؟؟
به كساني كمك كرده كه واقعا نياز دارن وزندگيشون رو نجات داده
يا موسسه محك كه از كودكان سرطاني حمايت ميكنه
شما فرض كنيد كه با كمك شما يك كودك كه همه زندگي والدينشه بهبود بيدا كنه
ببينيد چقدر ثواب داره
يا اصلا تو دوست واشناي همه بالاخره نيازمند هست بريد ومخفيانه كمك كنيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
نباید پول امت شیعه در حساب سعودی ها واریز شود.باید تدبیری اندیشید
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حضرت امام زمانی لازم دیدند حج واجب را تحریم کردند . واقعا شجاعت ایشان حتی در سنین کهولت مثال زدنی بود
محمد تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حضرت ایت ....ا وقتی همه چیز پول باشد
عده ایی به خاطر کسب در آمد حیپیت و آبرو و عزت ملی برایشان معنا و مفهومی ندارد

باشد که مرم عراق هم به ایران توهین کنند
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
حالم بهم میخوره وقتی این همه حماقت را می بینم.! تا کی باید پولهای خودمان را به این مزدوران کثیف اسراییل و آمریکا بدهیم تا بر سر مردم مظلوم بحرین، سوریه، فلسطین و .. گلوله و مصیبت بریزند؟ واقعاٌ مردم هیچ نیازمندی در اطراف خودشان نمی بینند که پولشان را در این را خرج می کنند؟ واقعاٌ ثواب کدامیک بیشتر است؟
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من خودم چند وقت پیش از سفر حج عمره اومدم واقعا رفتار زشت و توهین امیزی رو با ایرانیان دارند نه تنها مسئولان برخوردی نمی کنن بلکه همیشه از ما می خواستن که در قبال برخورد زشت انان سکوت کنیم نتیجه شد این
سیدحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
مرگ بر آل سعود متجاوز و کفتارصفت و دیکتاتور...
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
عربستان هیچ احتیاجی به پول ایرانی ها ندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود بر شماآیت الله ناصر مکارم شیرازی که اینگونه از عزت ایرانیان دفاع می کنید و راهکار می دهید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
تحریم حج سعودی توسط کلیه مسلمانان دنیا بهترین واکنش به اقدامات وحشیانه آل سعود می باشد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
آیا تا بحال فکر کرده اید پول های که ایرانی ها برای سفر به حج تمتع و عمره هزینه می کنند و در جیب آل سعود می رود در کجاها هزینه می شود .
آیا این حج درست است
با پول ما به داعش کمک می شود تا شیعه کشی راه بیندازد .
با پول ما به یمن حمله می شود و بازهم شیعه کشی
آیا وقت آن نرسیده دیگر تا آل سعود در عربستان است به حج نرویم و این کشور را تحریم کنیم.
امين
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
از طرح آیت اله مکارم شيرازي پشتيباني مي كنيم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
مرگ بر عربستان درود بر مکارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود بر واقع بینی و صراحت لهجه حضرت آیت اله مکارم. زنده باد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
صلوات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
صلوات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من تا ال سعود در مکه باشد دیگر حج. عمره نمیروم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
خوب نرو مکه رفتن سعادت می خواهد دنبالت که نفرستاده اند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
در زمان رژیم قبلی این عربها آرزوی نوکری و فلگی ما ایرانیها را داشتند و حالا کارشان به جایی رسیده که به جوانان ما تعارض می کنند.واقعا که باید جمهوری اسلامی یک درس حسابی به آنها بدهد تا آن غیرت و هویت ایرانی دوباره برای آنها یادآوری شود.
ناشناس
United States
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
به نظر من هرکسی ارزو داره یکبار بره و این سفر با تمام سفرهای دیگه از بعد معنوی خوب فرق زیادی داره، من نظرم اینه که کسانی که تا به حال مشرف نشده اند بفرستند، در حالیکه میدانم وقتی از این سفر برمیگردیم انگار دلمان رو اونجا جا گذاشته ایم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اصلا برای چه می روید عربستان مگر حلوا خیرات می کنند برای ثواب است پول اضافی خودرا خرج ندارها و بی چیزهای همین مملکت بکنید اگر پز دادن است الان همه به همدیگر حاجی و حاجیه می گویند نیازی به مکه رفتن نیست برای تجارت می روید یک کشور درست و حسابی را انتخاب کنید
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اقا
بجای حاشیه رفتن محکم کار این کثافت ها را محکوم کن، به شما چه مربوط که چرا مردم به کجا وبرای چه می روند؟!
مگر مردم از کارهای بدیهی و مشروع شان ازشما باید کسب تکلیف کنند؟!
مگرشماها و فرزندان تان به این قبیل اماکن نرفته اید و نمی روید؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
مردم غيرت مند ايران به نظر بنده اين توطئه عربستان براي قطع ارتباط شيعيان عربستان با ايرنيان است يعني نرفتن ايرانيان به حج بنابراين پيشنهاد ميكنم در شرايط فعلي بانوان و افراد در معرض خطر اعزان نشوند وبه جاي آن افراد فعال.... به آنجا اعزام شوند تا طومار آل سعود را درهم به پيچند
ابوفاضل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
سلام
اگه یه نفر این کارو توعربستان با هموطن خودشون انجام بده چه حکمی صادر میکنن?
فک نکنم کمتر از اعدام باشه.
ببینیم فرجام این پرونده چی میشه
مراجع محترم تقلید چرا سکوت کردن?
آیا زمان تحریم عمره نرسیده?
فتوای تاریخ ساز مرحوم میرزای شیرازی اینجا باید تکرار بشه
ممنون از توجه آیت ا... مکارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
کلا خیلی جو گیر هستید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
دلخوش آنیم که حج میرویم
غافل از آنیم که کج میرویم
hadix
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
دولت شروع کند به مذاکره با عربستان ، و به یک توافق جامع، در مورد عدم حتک حرمت زاءران ایرانی در یک توافق قابل راستی آزمایی دست یابد و برای ابتدای کار گیتی(سیستم خروج) که به نوجوان ما تعرض شده را به مدت 5 سال بدون اینکه به قطعات الکترونیکی دست بزنند تعلیق کنند .دولت ما می تونه! موضع حل شد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
اگر مشکلات گذشته رسانه ای میشد الان در این وضعیت نبودیم آنجاکه دانشجویان مجرد به عمره میرفتند بدون محارم
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
فرارو! یک بار نوشتم منتشر نکردی، لطفاً این بار منتشر کن: اینکه عربستان، نیازی به پول حجاج ایرانی نداره، حتی اگه حقیقت هم داره اصلا دلیل نميشه شما پول و آبرو اونجا هزینه کنید. افتااااااااد؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
آقای مکارم یکی از منطقی ترین، معتدل ترین و داناترین مراجع هستند که متاسفانه جریانی عجیب با به راه انداختن جوک و لودگی سعی در تخریب این شخصیت میانه رو را داشتند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
درود خدا بر آيت اله مكارم شيرازي انشاء الله بر ايشان عمر با عزت عنايت فرمايد . با آرزوي عاقبت بخيري و توفيق خدمت صادقانه
حمید حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
ای مسولان عزیز اگر به جای آن دو پسر مظلوم و بی پناه یکی از فرزندان شما بود به همین سادگی از کنار آن می گذشتید ؟
شما را به خدا اینقدر به این حکام وهابی آل سعود باج ندهید . مگر چه حساب خورده ای با آنها داریم . الان اظهر من الشمس است که اینها فقط و فقط در راستای اهداف صهیونیزم حرکت می کنند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
در حال حاضر در کشور آنقدر افراد محتاج و نیازمند به این پولها وجود دارد که اگر کسی واقعاً بخواهد خدا را خشنود نماید پولش را صرف آنها، یا کمک به بیمارستان، مدرسه، زندانیان جرایم غیر عمد که به علت نداشتن توان مالی جهت پرداخت دیه در زندان بسر می برند و خانواده شان به هزار و یک مصیبت دچارند بنمایند بخدا صوابش هزار بار از رفتن به حج عمره بیشتر است. تا توانی در جهان ویرانه ای آباد کن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
من نمی دانم چه ضروتی دارد با خلق و اعطا تسهیلاتی دختر و پسر و بچه های دبیرستانی و دانشگاهی را به مکه بفرستیم که چی بشه!!! آیا شما وضعیت اینها را در مکه مورد برسی قرار داده اید؟ آیا شما بعد از برگشتن از مکه نحوه زندگی و رفتار اینها را مورد توجه قرار داده اید؟ در صورتی که جواب منفی در این زمینه یک بررسی هایی بعمل آورید!!!
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
انگار این مردم تمام واجباتشونو انجام دادن مونده این عمره مستحبی چند میلیونی
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
پول اسکان و تغذیه زائرین از نوشابه و میوه و کره و مریا و مرغ و.... متعلق به شاهزاده های سعودی است که مستقیما بنام داعش چک صادر می کنند . این ننگ کمتر از ننگ ناموسی نیست .
مجله فرارو