bato-adv
کد خبر: ۲۲۶۵۷۱

انتقاد شدید رحیم پور ازغدی از حوزه های علمیه

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است، فقهی که به نظام سازی نمی اندیشد و فقط به دنبال عبادات و معاملات شخصی می باشد فقه سکولار و این فقه بهترین توجیه برای سکولاریسم است.

حسن رحیم پور ازغدی روز پنجشنبه در مراسم پایانی هفته فرهنگی اشراق ویژه ارائه آثار هنری طلاب و فضلای حوزه علمیه مشهد در جمع روحانیون افزود: حوزه علمیه ای که عرصه هنر، معماری، سینما، روابط بین الملل و سیاست را بی ربط به خود می داند حوزه علمیه سکولار است.

وی اظهارداشت: با تاسف باید گفت که ما هنوز در دهه چهارم انقلاب کتابی درباره معماری از دیدگاه حوزه علمیه نداریم تا بتوانیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی سرمان را بالا بگیریم و مدعی باشیم.

او افزود: هنوز در دهه چهارم انقلاب گروهی در حوزه های علمیه هستند که اصل این ماجرا را که ساحتی جدید و ضروری پیدا شده که به دین و تبلیغ دین مربوط است متوجه نشده اند و نوعی ژن عقب ماندگی در آنها وجود دارد که مثلا به سینما به چشم فاحشه خانه می نگرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جریانهایی در کشور از ترکیب فحشا و هنر نان می خورند و معتقدند که مثلا ذات سینما همین است و عده ای دیگر با ادبیات فقهی، حوزوی و بیشتر اخباری و یا حتی روشنفکرانه بیان می کنند که ذات هنر تکنولوژیک از جمله سینما سکولار است.

وی گفت: این در حالی است که هنر تکنولوژیک از جمله سینما نه تنها تلازمی با فحشا ندارد بلکه تفکیک فحشا و سینما هم لازم و هم واجب است.

او افزود: دچار عقب ماندگی تاریخی هستیم بگونه ای که هنوز در حوزه های علمیه درباره حرام بودن یا نبودن هنر بحث می شود اما رقبای ما با سرعت نور جلو می روند و در جیب هر کدام از فرزندانمان تلفن همراه گذاشته اند که هم اتاق مطالعه، هم سینما و دوربین فیلمبرداری است و از این طریق پیامهای خود را به آنها القا می کنند.

رحیم پور ازغدی گفت: در حوزه های علمیه کشور یک درس خارج فقه با متد جواهری در باب هنر نداریم و در همین حوزه علمیه مشهد که دومین حوزه علمیه بزرگ کشور است حتی یک درس خارج فقه حکومتی و موسیقی تدریس نمی شود و تنها مباحث 50 سال پیش ارائه می شود.

وی ادامه داد: اگر در حوزه علمیه مشهد یک کرسی بحث اجتهادی فقط درباره روایات امام رضا(ع) تشکیل شود 100 سال به درازا می کشد اما کسی به آن نمی پردازد.

او افزود: از معارف دینی ما درباره هنر و فقه حکومتی می توان هزاران هزار قاعده استخراج کرد که تاکنون کسی در حوزه علمیه درباره آنها بحث نکرده است و می توان گفت که صفحه ای از قرآن نیست که در آن قواعد فقهی و اخلاقی نباشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حوزه های علمیه هیچکس تاکنون درباره پرسشهای عرصه هنر حرفی نزده و این روال نیست که مساله هنری از علمای حوزه پرسیده شود در حالی که غرب با فیلمهایش مشغول اداره کردن دنیا است.

وی افزود: اسلامی که در برخی از حوزه های علمیه ارائه می شود جز عزداری و زیارت هیچ چیز نیست در حالی که ما نیاز داریم مباحثی چون تعریف زیبایی شناسی اسلام یا بحث اخلاق در قلمرو هنر یا تعریف جدید از خانواده را ارائه دهیم نه این که تعریفی که حوزه از خانوده ارائه دهد تعریف خانواده دوره قاجار و زندیه باشد.

رحیم پور ازغدی گفت: گاه می شنویم که در مشهد گلایه می شود فرقه های انحرافی زیاد شده اند در حالی که این اعترافی علیه خود ما است.

وی ادامه داد: معارفی که هم اکنون از اهل بیت علیهم السلام در دست ما است در زمان ظهور تمام دنیا را نه با زور بلکه با استدلال و اقناع فراخواهد گرفت پس این معارف در دستان ما مظلوم واقع شده و در کنار اقیانوس، از تشنگی در حال مردنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هیچ کار اساسی در هیچ شورای حکومتی انجام نمی شود بلکه اگر قرار باشد کاری اساسی در عرصه فرهنگ انجام شود باید در دانشگاه و حوزه علمیه رخ دهد.

رحیم پور ازغدی گفت: این 10، 20 نفری که فرهنگ انقلاب اسلامی را ساخته اند این کار را به تنهایی در خانه های خود یا زندان انجام داده اند و راننده و کامپیوتر و فیش بردار نداشته اند.
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
کامنتها رو که خوندم به نظرم رسید که مثکه خیلیا مطلب رو نمیخونن و کامنت میدن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
بسمه تعالی
ب سلام واقعیت این است که حوزه های علمیهما 20 تا 30 سالی از ززمان عقب هستن خدا رحمت کند استاد شهید مطهری را در سال های 1339 در مقاله ای پیرامون ضرورت تجدید نظر در روند متعارف آموزش وتربیت طلاب درحوزه های علمیهیشنهاداتی دادند امامتاسفانه کاری نشد مطالب آقای رحیم پور ازغدی را برخی نیز زده اند اما چون حامی نداشتند دگر ادیش تلقی شدند. مقام معظم رهبری هم ده سال پیش تذکراتی دادند ام کمتر توجه شد امروزه بایستی کارگوه هایی از سوی علمای متعهد ودلسوز حوزعه ها برای برون رفت از این عقب ماندگی تشکیل شود زمان به سرعت می گذرد اما حوزه ها دچار رکود علمی وفکری هستند نشانه اش این است که ما نتوانستیم در این 36 سال یک استاد مطهری ویا شهید بهشتی تربیت کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
اسلامی که در برخی از حوزه های علمیه ارائه می شود جز عزداری و زیارت هیچ چیز نیست در حالی که ما نیاز داریم مباحثی چون تعریف زیبایی شناسی اسلام یا بحث اخلاق در قلمرو هنر یا تعریف جدید از خانواده را ارائه دهیم نه این که تعریفی که حوزه از خانوده ارائه دهد تعریف خانواده دوره قاجار و زندیه باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
در قرن 21 هنوز یه سری آدم پیدا میشن که میخوان همه چی رو به روحانیت وصل کنن. بابا همین بانکداری که اسلامی شد نتیجش بعد 30 سال معلوم شد تو رو خدا دست از سر مردم بردارین و با اینکار ابهت دین رو خدشه دار نکنین. اقتصاد سینما هنر موسیقی و ... با دین جمع نمیشن چون دین بی ریایی پاکی و بی غل و غشی میخواد اما همه این مسایل امروزی صنعت هستند و در صنعت سیاست بازی وجود دارد که با دین در تناقض است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
سلام متوجه صحیتهای ایشان نشدید، منظور ایشان اینه که تئوری حکومت داری دینی را ارائه کنند و گرنه جدایی دین از سیاست دوباره سر در می آورد.انتقادش به حوزه علمیه اینه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۴
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
یکی پیدا شد از اینا انتقاد کنه ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
آقا ازغندی تازه این آقایان ازباهوشترین ها ونابغه هایشان هستندودرعهد قجری نیستندواینجوری هستندوتوخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
مجموع فارغ التحصیلان حوزه های علمیه ودانشجویان مربوطه که درحال حاضر درمملکت فعال هستند بیش از 1800000 نفرهستند واین یعنی جمعیت یک کشور وهمه این آقایان هم مدعی علم وماورای علم وتکنولوژی ومافوق تکنولوژی وفیلسوفی علم اخلاق هستند ،واگر یک هزارم این جمعیت هم دارای ده درصد صفات نامبرده شده باشند ایران باید درتمام رده های علمی-فنی-تکنولوژی مدرن واخلاق اجتماعی برترین کشوردردنیا باشد، ودرب دادگاه هاسالی یکبار آنهم برای نمادین بازشود وزندانی درمملکت نباشد وگرانی وبیکاری وفقروفحشا آمارشان نزدیک به صفرباشد ،حال ببینید طی این سی وچندسال چه شده که همه چیز وارونه شده وکشورمابزرگترین اختلاس ها ودزدی ها وبزرگترین آمارطلاق ودیگرناهنجاری های اجتماعی راداردواین بنظر می رسد مسیر راوارونه می روند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
يعني واقعا خوشم اومد
خدايي تا الان هر وقت قيافت رو تو تلويزيون ميديدم سريع خاموش ميكردم
شايد منظورت شيخ اعظم علم الهدي هم باشه كه كنسرت مجاز رو نميذاره پخش بشه
ناشناس
United States
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
مطلب رو بخون انتقاد کرده که چرا روحانیون وارد سیاست نمیشن و به نوعی فکر میکنه که این افراد اعتقاد به سکولاریسیم دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
انسان بایستی منصف باشدوکلام منطقی راقبول کندواقعاآقای ازغدی درست میگویدمتاسفانه گروهی درحوزه های علمیه یک ژن عقب ماندگی دارند.مثلاسینمارافحشاءمیدانندویا حجاب بانوان رااجباری میداننددرحالیکه 36 سال است که حجاب اجباری است ودرعمل باشکست مواجه شده وبرعکس نسبت به اوایل انقلاب دروغ وتزویرواختلاس واعتیادوفحشاء وطلاق ودههامنکررشدی چندبرابرداشته که متاسفانه روزبه روزهم بدترمیشود.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
مگه این گفت حجاب اختیاریه؟
بعدش حجاب نص صریح قرآنه؟ حالا شد عقب موندگی ؟ هه هه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
شما در کدوم قرن زندگی میکنی؟ میدونی عصر فناوری اطلاعات؟ نسب به رزیم سابق و صد ها وسبله و راه های ارتباطی اومده مثل ماهوراه و موبایل و نت و ویدیو و و جت و وایبر و... همین مقدار هم که قابل قبوله به خاطر جمهوری اسلامیه و گرنه اون مواری که گفتی اگر رژیم شاه بود 100 برابر کن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
آقاابوالفضل خیلی چیزهانص صریح قرآن مجیدهست مانندان الله لایحب المکذبین وبسیاری دیگرلیکن حکومت هیچگاه دروغ نگفتن رااجباری نکرده یعنی نمی توانددرحالیکه دروغ مادرگناهان است حرف من این است حجاب اجباری باشکست مواجه شده همانطورکه منع حجاب اجباری رضاشاه باشکست مواجه شدوگرنه مادروخواهران خودم محجبه هستندوبنده هم خداراشکرازجبهه رفته های نمازخوان هستم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
آقا ابولفضل،
حجاب نص صریح قرآن برای مسلمانهاست، نه برای هرکسی که حتی تحت لوای حکومت اسلامی زندگی کنه. اونی که حرامه نداشتن عفت و بی بند و باری در جامعست که الان هزار بار بدتره هزار بار!!!
احمد یاداور
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
یه روز رفته بودم قم زیارت حضرت معصومه سرس هم بمسجد اعظم دیدم حضرت ا...جوادی مشغول درس تفسیرهستن در این بین طلاب سوال میپرسیدن . ایشان اخر گفت من موندم در حسرت یک سوال عمیق وعلمی . متاسفانه با این روش بعید میدونم از داخل اینها علامه مجلسی ها شیخ مفیدها انصاری ها علامه طباطبایی ومطهری در بیاد کجاست زهد وتقوایی که در بین علمای قدیم بود
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
لابد در عرصه موسیقی هم باید چند تا ردیف و دستگاه معرفی می کردن...
خسته نباشی نظریه پرداز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
گر از بهر دل زاهد خودبین بستند
دل قوی دار که از بهر خدا بگشایند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
گر در از بهر دل زاهد خودبین بستند
دل قوی دار که از بهر خدا بگشایند
رضوان حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
خوشحالم که دوران رفرم آغاز شده ..
گر چه تا رسیدن به آگاهی اجتماعی و پرسش گری 50 سالی وقت نیاز هست اما همینکه از زبان رحیم پور حرفهای نو بشنویم آغاز حرکتی است که میشود به فال نیک گرفت
ناشناس
United Kingdom
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
شما خوندی ایشون چی گفته ؟ یا همینطوری تیتر رو دیدی و گفتی 2 کلوم هم من بنویسم جا نمونم ؟؟؟
حسین
Germany
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
اقایون حرف ایشون بسیار متحجر تر از همیشه بوده . ایشون خواستن که تعریف سینما و خوانواده و تمام دیگر مسایل توسط حوزه انجام بگیره. ایشون با اینکه هر کسی را بهر کاری ساختند کاملا مخالفه. سینما مربوط به سینما گرانه و مسایل کلان جامعه مربوط به جامعه شناسان و اقتصاد مربوط به اقتصاد دانان. درسته که روحانیت همیشه میتونه نقش مشاور و ناظر داشته باشه ولی خواسته ایشان چیز دیگریست
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
این تفکر ناصحیح را کنار بگذار آقای محترم ایشان اصلاً چنین منظوری ندارند.
محمدیحیی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
حوزه الان بدون شک 150 سال از دنیا عقب هست . ما هنوز که هنوزه در حوزه داریم کتابهایی را می خونیم که دیگر هیچ ارزشی ندارند .
در یک مصاحبه رادیویی شنیدم بیش از چند هزار پرونده وجود دارند که نیاز به پاسخگویی فقهی دارند ، خوب یکی به این ها جواب بده .
مساله بعدی : اسرافی که در حوزه داره میشه در هیچ جایی سایقه نداره . مثلا آن پول هایی که طلاب ما می گیرند به عنوان شهریه و نتنها که درس نمیخوانند بلکه حتی به سر کلاس ها هم حاضر نمی شوند و یا این که اصلا عمدتا نمیدانند که چرا به این جا آمده اند ؟! مشکل دیگر آقایانی است که متعصبانه به کتب نگاه می کنند و تغییر آن را مساوی با انهدام اسلام می دانند. برای من اکنون سوال است که این که می گویند فلانی روحانی است یعنی چه ؟ مگر آدمی فقط با چند متر عبا و عمامه روحانی می شود؟ اگر همه اینها روحانی هستند ، پس امام خمینی ، ملاصدرا ، ابن سینا ، شیخ صدوق ها و آخوند خراسانی ها و علامه جوادی ها چه هستند ؟
حوزه نیاز به یک درون بینی عمیق دارد و کار با این حرف ها درست نمی شود. حوزه باید به فرامین رهبری عمل کند ، البته اگر خیلی ها اجازه بدهند .
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
شما خودت شدی یه پا رحیم پور ازغدی این چه نظریه ای هستش آقا، لطفاً در مقام یک کارشناس صحبت نفرمائید.
ناظر
United States
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
سئوال عمیق ممکن است تعبیر به شبهه شود ، سری را که درد نمیکند دستمال نمی بندند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
این حرف ها درست است ولیکن نق زدن و تقصیر را به گردن دیگران انداختن هم راه حل محسوب نمی شود. خود آقای ازغدی مجتهد و دانشگاهی است. سوال اینست که خود ایشان کدام اثر تالیفی در این خصوص را عرضه کرده اند؟اگر درد را می دانید چرا به دنبال درمان نیستید؟اصولا زیاد سخن گفتن خوب نیست!هرکانالی را که باز می کنی ایشان در حال سخن گفتن و ایراد گرفتن از این و آن است!!
داش علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
مگر حوزه علمیه چی داره که اینو نداره اگه بودجه حوزه را با دانشگا ها مقایسه کنید می فهمید که خروجی آن صفر است حتی مسیل اسلام وتاریخ اسلام الان از دانشگاه است
سیّد دلبر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
قرار ما رو بفرستند بهشت .... حتی با زور شلاق :))))))) اینا کسایی بودن که خدا رو از ملت گرفتند ...
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
شما چیکار کردی برای رساندن خلق به خدا؟
نیما
United States
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
من موندم این اقا کیه دیگه یک کانال تلویزیون هم صبح تا شب در اختیارشه وهیچکس هم به حرفاش گوش نمی کنه.
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
خودت کی هستی؟ تو گوش نمی دی چون متعصبانه به ایشان می نگری! من که عاشق سخنرانی ایشان هستم پس لطفا‍ً خودتان را جای دیگران قرار ندهید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
نوعی ژن عقب ماندگی در آنها وجود دارد که مثلا به سینما به چشم فاحشه خانه می نگرند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
به اسم اسلام لطفا ولنگاري رو بيشتر از اين نكنيد

زمان شاه ملعون مردم معتقدتر و پايبندتر به آداب و مباني اسلام نبودند ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
حوزه علمیه ای که عرصه هنر، معماری، سینما، روابط بین الملل و سیاست را بی ربط به خود می داند حوزه علمیه سکولار است. این جمله با واقعیت بسیار متفاوت است الان صدای هنرمندان و مردان سیاست و... از دخالت فراتر از تخصص حوزه می نالند آنگاه آقا از عدم دخالت آنها می گوید!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
من موافق ازغدی نیستم.. شیوخ باید به همون مناسک مدهبی توجه کنن و تو سایر مسایل دخالت نکنن
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
دیانت ما از سیاست ما جدا نیست ناشناس گرامی این کلام امام و مقام معظم رهبری هستش، خدارو شکر که امثال شما در راس امور حکومتی نیستید وگرنه حکایت ما حکایت شاه ملعون و دار و دسته اش بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
چه عجب این آقا یک حرف درست و درمون از دهن بیرون اومد. این فقط لاف می زنه که من در فرنگ اینو گفتم و اونو گفتم و کسی هیچی نگفت. کسی نیست بگه دوست عزیز اولا اونا فارسی بلد نیستن ثانیا دانشجوهای ظریف و لطیف اروپائی معلومه که حریف تو نمی شن. شما هم مثل علامه جعفری عمل کن ، بعد خودت رو بسنج
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
مرد حسابی خب اگه میشد تو این صد سال اخیر نه سی سال اخیر به این مسایل پرداخته میشد. آقا نمیشه. چقدر آزمون خطا. برای همینه که میگن روش علمی نگاه به مسایل دیدگاه سکولار است. بله درست میگی اونا دارن با سرعت پیش میرن یه عده ای هم دارن فکر میکنن اشکال از کجاست آهان فکر کنم تقصیر حوزه علمیه است!
ناشناس
United Kingdom
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
متأسفانه این جناب ازغدی هم خود را عقل کل می داند و کلاً در همه زمینه ها چه مهندسی و پزشکی باشد، چه سیاست و هنر و سینما و چه آیین همسرداری و زناشویی اظهار نظر می فرمایند. گویی ایشان علامه ای هستند که بر همه علوم قدیم و جدید آگاهی دارند.
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
دین ما در همه زمینه ها برنامه دارد و تا کنون بزرگان دین ما حرفهای ایشان را مغایر با احکام دینی ندیده اند وگرنه حتماً زودتر از شما به ایشان تذکر می دادن ، شما هم اگر مشکلی با برنامه دین دارید بروید همان ایدولوژی غرب را در زندگیتان پیاده بفرمائید و نتیجه حاصله را به عرض ما و دیگران برسانید.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
تبریک میگم.
آقای ازغدی هم به جمع پراکنده فتنه گران مهدور الدم اضافه شد. این از برکات صبر جمیل است. صبر مطهری ها و خاتمی ها.
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
خاتمی و مطهری ها مهره های سوخته این نظامند و خواب پریشان است که به امید اینان نشسته اید به کوری چشم دشمنان دانشمندان اسلام.سخنان شما ما رو یاد نتانیاهو یا به قول رهبری عزیز دلقک صهیونیستی می اندازد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
استادو عشق است...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
حتماً همین است که می فرمائید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
جمعی از ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدای شهرستان تکاب با ارسال نامه ای به رئیس دستگاه قضا و رئیس جمهور خواستار برخورد و عزل فرماندار توهین کننده به شهدا شدند.
جهت مطلع شدن از تمام ماجرا به سایت شیز مراجعه بکنید.
www.shiz.ir
خواهشا به داد شهیدان برسید، دستمان به جایی نمی رسد شما کمکمان کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
منفی دادم چون ربطی به موضوع نداشت
ناشناس113
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
از روزی که ایشان علم کردهاند چیزی نمیگذرد و زیاد عمر ندارند اول آقای عباسی بود که خودشان ترتیبش را دادند.میردم را گوش دراز فرض میکنند .دیگر زمان علم کردن و در چشم وگوش کردن یک نفر گذشته و همچنین دباله روی از فکر و کردار یک نفر مال سالها پیشه
البته با این سرعتی که این آقا گرفته خودشان خیلی زود ترمز دستی اش را میکشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
فقط حرف حرف حرف.... این نوع صحبتها در واقع توعی آپارتاید علمی است حوزه علمیه را چه به تفسیر سینماوفیزیک وشیمی و.. حالا چون تریبون دست امثال چنین کسانی هستند میتونند هر تز و نظریه ای بدن.بنظرم گفته آقا حسین در مورد صحبتهای آقای ازغدی بسیار درسته و کاملا"با آن موافقم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
اول بخونید چی نوشته بعدد اظهار نظر کنید ایشان منظوراش اینه که حوزه باید وارد نظریه پردازی برای سیاست کشور شود
حوزوى
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
حقيقت را گفته مثلا در زمان ناصردين شاه ما اگر يك روحانى با سواد دور وبر دربار داشتيم حالا فرقه بهائى نداشتيم ،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
آقای مدعی و از خود راضی اگه بلدی بسم الله خودت بیا انجام بده وگرنه یه گوشه نشستن و انتقاد کردن کاری نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
کاش در زمینه خودشان تخصص داشتند که ندارند. بهترین پژوهشهای قرآنی و تاریخ اسلام و فقه سیاسی و حقوق اسلامی از محققان دانشگاهی است نه حوزه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
این انتقادات را سالها پیش اشخاصی مانند شریعتی سروش و..... کرده اند بنظرم ایشان اندکی دیر به این نتیجه رسیدند
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv