bato-adv
کد خبر: ۲۲۵۹۸۸

کشف یک راز بزرگ درباره یکی از آثار ون‌گوگ

وینسنت ون گوگ تابلوی مشهور کم ندارد. شاید بتوان «شب پرستاره» را مشهورترین تابلوی او نامید. ون گوگ شاید هنوز یک راز بزرگ برای ما باقی گذاشته باشد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
وینسنت ون گوگ تابلوی مشهور کم ندارد. شاید بتوان «شب پرستاره» را مشهورترین تابلوی او نامید. ون گوگ شاید هنوز یک راز بزرگ برای ما باقی گذاشته باشد.
 
ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی مشهور خودش پنهان کرده است؟
 
به گزارش فرادید به نقل از هافینگتون پست، تابلوی «تراسِ کافه در شب» گروهی از پاترون‌های غریبه را به تصویر می‌کشد که از عصر خود در آرلسِ فرانسه لذت می‌برند. پژوهشی که به تازگی انجام شده ادعا می‌کند که این 12 نفر – با محوریت یک شخص مو بلند – چندان هم غریبه نیستند. درست حدس زدید. این امکان وجود دارد که تابلوی مشهور ون گوگ به یک تابلوی مشهورتر اشاره دارد: تابلوی «شام آخر» اثر لئوناردو داوینچی.
 
ارجاع مذهبی چندان هم از شخصیت ون گوگ به دور نیست. او قبل از اینکه یک نقاش معروف شود علاقه داشته تا همه جا موعظه بخواند. پدر او در یک کلیسای هلندی پیشوای روحانی بود. عموی ون گوگ هم یک دانشمند و خداشناس معروف در هلند بود. او تلاش کرد تا برادرزاده خود را نیز در همین راه بیندازد، اما ون گوگ به دفعات در این مسیر با شکست مواجه شد.
 
در نهایت، ون گوگ در سن 27 یا 28 سالگی با جدیت به هنر روی آورد و تا قبل از مرگش در سال 1890  حدود 900 اثر را خلق کرد. البته مردم تنها چند اثر از او را می‌شناسند. شب پرستاره و تراس کافه در شب از جمله تابلوهای مشهور او هستند. از آن 12 نفر چه می‌دانید؟
 
ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی مشهور خودش پنهان کرده است؟

خارد باکستر یک پژوهشگر مستقل است و در رابطه با نمادگراییِ مذهبی ون گوگ چندین نظریه دارد. باکستر عمیقا اعتقاد دارد که ون گوگ با ظرافتی خاص تابلوی شام آخرِ داوینچی (یا حداقل ژانر آن را) در تابلوی «تراس کافه در شبِ» خود به کار گرفته است. در ادامه گزیده‌ای از بحث باکستر در این رابطه را خواهید خواند.
 
پس از طرح اولیه، ون گوگ برخی از عناصر مذهبی را وارد «تراسِ کافه در شب» کرد
 
ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی مشهور خودش پنهان کرده است؟

زمانی که ون گوگ این تابلو را می‌کشید، با اشاره‌ای مستقیم با این تابلو به پدرش نامه‌ای نوشت: «من به یک چیز خیلی احتیاج دارم... بهتر بگویم... به مذهب.» در بالا راست، ون گوگ  تصویری از یک کافه را کشیده است، اما در تابلوی نهایی برخی تغییرات وجود دارد.
 
در اثر نهایی، یک شخصیت سایه مانند از گذرگاه خارج می‌شود. در شخصیت‌های دیگر این تابلو از رنگ طلایی استفاده شده است. اما این شخصیت مانندِ سایه تیره است. زردِ مخصوصِ ون گوگ در ظاهر بهشت گونه‌ی این تابلو پراکنده شده است. فانوس بالای سر آن شخصیت محوری مانند یک هاله نور در این تابلو به چشم می‌آید.
 
چندین صلیب در تابلوی او وجود دارد. نمادگراییِ ظریفی که ون گوگ پیش‌تر تجربه کرده بود

ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی مشهور خودش پنهان کرده است؟
 
در تراس کافه در شب، از صلیب نیز استفاده شده است. بالای سرد آن شخصیت محوریِ این تابلو که از گذرگاه خارج می‌شود یک صلیب وجود دارد. البته به کمی بزرگنمایی در تصویر نیاز است تا بتوان صلیبِ دیگری که به سینه این شخصیت محوری دوخته شده است را دید.
 
البته شاید بتوان گفت که این نمادهای مذهبی غیرعمدی بوده است. اما تسوکاسا کودِرا، نویسنده ژاپنی تاریخ هنر است که در دهه 90 میلادی چندین کتاب راجع به اسطوره‌شناسی‌ و مسيحیت ون گوگ نوشت. او نیز اشاره کرد که ون گوگ در تابلوی «برزگر -1988» تلاش کرده تا خورشید را به عنوان یک هاله نور نشان دهد. درست مانند همان موردی که باکستر اشاره دارد.
 
ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی مشهور خودش پنهان کرده است؟ ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی مشهور خودش پنهان کرده است؟

دِبورا سیلورمن، استاد دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس، نوشت: «هنر ون گوگ تا سال 1988 به یک پروژه نمادگرایانه تکامل یافت که می‌توان آن را «واقع‌گراییِ مقدس» نامید.» 

تابلوی «لالايى‌ِ» ون گوگ یک زن را به تصویر کشیده که بر روی صندلی نشسته است. می‌توان چنین برداشت کرد که این زن تصوير حضرت مریم است. این تابلو در کنار دو تابلوی گل آفتابگردانِ او بود. در جریان این تابلو، او به برادر خود نامه نوشت و این سه اثر را مانند تصویری دانست كه‌ در سه‌ قاب‌ تهيه‌ كرده و باید پهلوى‌ يكديگر قرار گیرند. اِورت فان اویتِرت راجع به این تابلو نوشت: «خانم رولین نقش مریم مقدس را بازی می‌کند... و آن گل‌های آفتابگردان نیز همان عیسی مسیح است.»
 
نمادگراییِ مذهبی پیش‌تر در تابلوهای ون گوگ وجود داشته است

ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی مشهور خودش پنهان کرده است؟
 
ون گوگ «داخل رستوران کارِل در آرلِس» را چندین بار امتحان کرد. گمان زده می‌شود که اولین تابلو در سال 1888 تمام شد، اما تاریخ دقیق آن مشخص نیست. باکستر با اشاره به شخص محوری این تابلو معتقد است که این تابلو یک «شام آخرِ» دیگر است. محل قرارگیریِ افراد و باده در این تابلو موردی است که باکستر به آن اشاره می‌کند.
 
در دومین تابلو، ون گوگ نان و باده بیشتری را به آن اضافه کرده است. همچنین، یک شخص برگ نخل را به دست گرفته است. علاوه بر آن، باکستر معتقد است اگر از وسط تابلو به چپ نگاه کنیم، اولین نفری که لباس آبی دارد همان «یوحنا» است که از اثر داوینچی گرفته شده است.
 
کلید آن شاید در دست نمادگراییِ مذهبی نقاش هلندی «رامبرانت» باشد

کشف یک راز بزرگ درباره یکی از آثار ون‌گوگ 

ون گوگ از نقاش‌های نمادگرایِ پیش از خودش، مخصوصا رامبرانت، زیاد الهام گرفته بود. ون گوگ ساعت‌ها زمان صرف کرده و به تماشای تابلوهای او نشسته است. او در سال 1988 یعنی همان سالی که «تراس کافه در شب» را کشید، خطاب به دوستش امیلی برنارد نوشت: «چارلز بودِلِر در شعری که برای رامبرانت سروده نتوانسته به درستی این هنرمند را بشناسد.» ون گوگ در نامه 649 خودش نوشت: «بودلر تقریبا هیچ چیزی از رامبرانت نمی‌دانسته است. زیرا به نمادگراییِ او هیچ توجهی نمی‌کند.»
 
ون گوگ بزرگ‌ترین شاهکار داوینچی را در اثرش به کار گرفته است؟

ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی مشهور خودش پنهان کرده است؟
 
خارد باکستر زمانی که متوجه ناگفته‌های زندگی ون گوگ شد، تصمیم گرفت که به اسرار زندگی او بپردازد. یکی از این اسرار، آگهیِ موزه ون گوگ است. آن‌ها اعلام کردند که ون گوگ یک تابلوی خودنگاری کشیده ولی آن شخص شبیه برادرش است. در همان دوران، بحث می‌شد که ون گوگ خودکشی نکرده است، بلکه یکی از قلدرهای محلی او را کشته است. مورد دیگر این است که ون گوگ خودش گوشش را نبریده است و هم‌اتاقی‌اش پاول گوگین این کار را کرده است. ون گوگ یکی از مشهورترین نقاش‌های تاریخ است، اما اطلاعات ما راجع به او مانند تابلوی «شب پرستاره» او تیره و مبهم است.
 
باکستر به هافینگتون پست گفت: «وقتی در مورد هنر حرف می‌زنیم نمی‌توانیم نظر مطلق دهیم. اما من فکر می‌کنم در این مورد، شواهد زیادی وجود دارد. من فکر می‌کنم اگر 12 تاریخ‌نویس هنر را در یک اتاق بگذاریم، به 13 تعریف از نمادگراییِ هنر خواهیم رسید. این راز شاید مانند رمز داوینچی اثر دن براون مبهم باشد. یکی از مشهورترین شاهکار تاریخ در قلب یک اثر دیگر پنهان شده است.»
برچسب ها: راز نقاشی هنر ون گوگ
بهار
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
من چند روز پيش يه كامنت كزاشتم چرا نشونش نميديد؟؟؟؟؟؟؟؟زده بود نهايتا ٢٤ساعت والا ٤ روز كزشت
ریچارد
Russian Federation
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
واقعا نقاشی های این دست افراد که متاسفانه خیلی هم مشهور و مثل بت ستایش میشوند در سطحی بسیار نازل است. سوال من از افرادی که گفته اند باید کتاب بخوانی که این جور مسائل را بفهمی این است که " هنری که با خواندن کتاب بدست بیاید مفت گران است" علم بله اما هنر خیر. هنر باید با آدم حرف بزند نه اینکه مطالعه کنی.
آق جواد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
اصولا قرار نیست هر کسی هر چیزی رو بفهمه
... و این یکی از فرق های میان ونگوگ و مرتضی پاشایی است.
حسین س
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
سپیدار جان 17:31
اولش را خوب آمدی ولی بهتر است مطالعاتی در مورد فرهنگ داشته باشی. فکر می کنم با ادب وبی ادب بورن را با با فرهنگ وبی فرهنگ بودن قاطی کردی .نه حیلی فدیما ، شاید کمی بیشتر از سن شما، توی ده ما مردمانی بودند که نقاشی قهوه خانه ای داشتند موسیقی محلی خود را کوش می کردند به دنیا می آمدند مهربانی می کردنذ احترام بلد بودندباهم می خندیدند به هم می گریستند عاشق میشدند گاهی عشق گاهی نفرت می ورزیدند زندگی می کردند ومی مردند ولی ون کوک ندیده بودند .موتزارت و باخ هم نشنیده بودند و اگر اهل فنی هم داوینچی وبتهوون رابرایشان توضیح می داد چیزی نمی فهمیدند. آیا تو فقط به همین جرم حق داشتی آنها را بی فرهنگ خطاب کنی.نه عزیز من فرهنگ چیزی است که حتی در غیر قابل دسترس ترین فبیلۀ آ مازون هم هست وممکن است تو خوشت بیاید یانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
و در ادامه:آره سپیدار جان،آره هنرمند،آره با کلاس،آره با فرهنگ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
قیاس مع الفارق کردی آقا
زمان گذشته رو با حال نباید مقایسه کرد.
این تابلوها را باید از نزدیک ببینی، تا جریان زندگی و احساسات گوناگون درون آنها را احساس کنی
نويسنده فقير
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
سپاس از فرارو. استفاده كردم..
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
رازززززز
ناشناس
United States
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
ننه بزرگ پسر شجاع هم میتونه اینجوری نقاشی بکشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
تاریخ 1988!!!!.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
معمولا هنرمندان ودانشمندان دوران رنسانس وقبل ازآن ضد مذهب بوده اند وبهمین دلیل اگرهم برخی تابلوها ویا آثارشان رنگی ازمذهب ودین درش است یا برای ردگم کردن وگیرنیفتادن دردادگاه های انگیزاسیون است ویا دررازوابهام مخالفتشان رابا دین بیان می کردند.
نظام الملک
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
در مورد تابلوی شام آخر:این نوع معماری در 2000 سال پیش استفاده نمیشده.بیخود از داوینچی تعریف نکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
من یه خواهرزاد دارم که هیچ استعدادی تو نقاشی نداره، بی حب و بغض عرض میکنم که نقاشی های خواهرزاده من خیلی پرمغزتر از این تابلوهاس، خداوکیلی من موندم ملت از چه چیز این جور نقاشی ها خوششون میاد، گیریم که فلان جا شخص موبلندی هست (که هرچه گشتم نتونستم پیداش کنم) و بهمان جا یوحنا هست و بیسار جا یکی با فانوس داره رد میشه و... سوال اصلی اینه که: خب، که چی؟! زیبایی بصری که ندارن، از نظر مفهومی هم که هرکی یه جور داستان سرایی می کنه، خیلی دوست دارم که فکر کنم چیزی هست که من نمی فهممش ولی متاسفانه هرچی زور میزنم نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
دوست عزیز، زور زدن با چنته خالی راه به هیچ جا نمی بره. اگر اصولاً استعداد هنری و درک تصویری داشته باشید، باید تازه چندین کتاب در این حوزه مطالعه بفرمایید تا قدری به اون شناخت دست پیدا کنید. باید پذیرفت که این هم واسه خودش یه جور تخصصه، دست کم در حد لوله کشی و آرایشگری و قنادی!!
سپيدار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
يك اصل كلي وجود داره دوست عزيز:
وقتي چيزي رو نميفهمي بهتره به جاي نظر سطحي دادن،از اهل فن مربوط به اون موضوع مشورت بگيري.همين.
اين يك تفاوت اساسي بين انسانهاي بي فرهنگ با افراد با فرهنگ است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
دوست عزیز اگر کمی تلاش کنی کم کم سر در می‌آری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
نکته اول :دوست عزیز تفاوت فرهنگ ما و فرهنگ غرب در اینست که جامعه ما برای قشر دانشمند، هنرمند، نویسنده و فرهنگی ما پشیزی ارزش قائل نیست. در حالیکه در جامعه غربی ارزش اجتماعی به ماشین و خانه نیست بلکه به تفکر و نوآوری است. ون گوگ از این نظر دارای اهمیت است که صاحب سبک و مکتب است. یعنی بطور هدفمند و با تفکر، معضلات و مشکلات روحی بشر را در نقاشی ها ی خود را با تکنیک و سبک خاص خود منعکس می کند و این یعنی نوآوری. تفاوت نقاشی های خواهرزاده جنابعالی با سبک هنرمندان بزرگ در همین موارد است. ون گوگ به ساده ترین شکل یعنی با استفاده از ترکیب رنگها که مختص خود اوست و تکنیکی که آن نیز مختص اوست افکار خود را منعکس می کرد و مردم را به تفکر وا می داشت. در حالیکه نقاشی های خواهرزاده جنابعالی هیچ راز و رمزی نهفته نیست.
نکته دوم آنکه اگر جنابعالی از پدر بزرگ خود و یا چند نسل قبل از خود فقط یک دستخط داشته باشید با آن چه می کنید. این دستخط را ممکن است به هیچ قیمتی به کسی نفروشید. و آن همواره یادآور نسل های قبل از شما بوده و همواره شما را به فکر می اندازد. برخورد یک جامعه با آثار هنری و علمی نسل های گذشته خود باید اینگونه باشد که در جامعه ما اینگونه نیست. در حالیکه در غرب قضیه بر عکس است برای آنان کوچکترین نشانه ای که از نسل های گذشته خود دارند، بسیار گرانبها ست و با جان و دل از آن مرقبت می کنند و در مورد آن تبلیغ می کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
دوست من، من هم اوایل نظر شما را داشتم اما در سفری که به اسپانیا داشتم و بازدید از نمایشگاه های نقاشی متوجه شدم که مثلا یک اثر را نگاه می کنی و متوجه می شوی که از کل این اثر قرار است چه حسی به شما دست دهد مثلا حس عصبانیت را هیچگاه نمی توان در نقاشی های سنتی معمول که از طبیعت کشیده می شد یا نقاشی از چهره منتقل کرد اما در این هنر معاصرها می توان حس کرد وقتی چند اثر را کنار هم ببینید متوجه پیام های آن ها می شوید حالا ون گوگ هم مانند هنر معاصر داستان ویژه ی خود را دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
اقا کلاس داره!
وگرنه واقعا این تابلوها چرت و پرته و انقدر جو سنگینه که کسی جرات نداره فریاد بزنه پادشاه برهنهء !
خدایش شما تابلوهای استاد فرشچیان رو بذار کنار اینا ببین هنر چیه؛ مسئله اینه که یه عده ای بجای اینکه سختی هنرمند شدن رو به جان بخرن ، هنر رو اوردن پایین!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
دوست عزیز من هم زمانی نظر شما رو داشتم و فکر میکردم حرفای بقیه کلاس و اداس ولی وقتی وارد این فضا شدم دیدم خیلی چیزها با مطالعه بدست میاد و اگر آدم ب درکش برسه بسیار هم زیباست ...مثلا نمونه خیلی کوچکشو مثال بزنم ک شما هم متوجه بشین رنگ زرد ونگوگی و استفادش در تابلوهای ونگوگه ک کارش رو منحصر به فرد و البته جذاب کرده و چشم رو به اون نقطه مورد نظرش می کشونه..
ناشناس
Germany
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
آقای سپیدار این بنده خدا مگه چی گفت؟؟!!بی فرهنگی کار شماست که داری به یکی همین جوری لیبل میزنی!! داره میگه زیبایی این تابلو برای من مفهوم نیست ...خوب شما که زیبایی های این نقاشی ها رو میشناسی براش توضیح بده، تفسیر کن...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
هرکس بر اساس عمق بینش خودش از موضوعات برداشتی میکنه. شما تو این تابلوها چیزی ندیدی ولی در تابلوی یه خردسال ذهن فعالتون توانست یه چیزهایی کشف کنه که حیلی با ارزشه
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
اجالتاً شما بیشتر از این زور نزن!
اميد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
دوست 17:31 فرق اساسي ديگرشون اينه كه بي فرهنگها سريع توهين و تقبيح ميكنن! مثل خود بنده و البته شما...
پرويزي
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
سلام مي كنم به همه دوستان.راجع به گفتگويي كه در مورد اين گونه تابلوها داشتيد مي خواستم عرض كنم كه بسياري از مردم من جمله خود بنده هنرمند نيستيم و ضرورتي هم نداره كه راجع به هرچه نمي دونيم مطالعه كنيم.اين به معناي سطحي نگري نيست.واقعا يه تابلو هنري بايد حس زيبا دوستي يك انسان معمولي رو هم ارضا كنه.نبايد كلي تفسير درست و غلط كنيم تا به زور از يك اثر لذت ببريم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
مرسی سپیدار عزیز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
دوست عزیز سخن شما مانند آنست که بگوئید که خواهرزاده شما چند تا x و y وz هم می نویسد پس کار او با نسبیت اینشتین تفاوتی ندارد. با تشکر از ناشناس 19:52که پاسخ کاملی به این دوست عزیز داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
ما که هر طور شمردیم نتونستیم به عدد 12 برسیم!! عجب یه عده خیالبافن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
مهم این نیست که ما تابلوهاش رو میفهمیم یا اینکه متوجه بار مذهبیش میشیم یا نه
مهم اینه که یک عده ای بخاطر قدمت این آثار براش پولهای هنگفتی میدن که فقط از یک روان پریش ممکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
خدایی دمت گرم، حالا صدسال پیش که پرینتر و پلاتر و کپی رنگی نبوده منطقی بوده که کسی پول زیادی بده برا یه تابلو اصل، ولی الان با هزینه ده دوازده تومن میشه تو هر ابعادی هر چیزی رو چاپ کرد و قاب کرد و زد به دیوار و حالش رو برد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
شما اول معنی روان پریش رو یاد بگیر بعد به مردم نصبتش بده
ناشناس
United States
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
والا
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
ما اساسا عادت نداریم بابت کالاهای فرهنگی پول خرج کنیم. فیلم ها رو کپی میکنیم کتاب ها رو نمیخریم و موزیک ها رو دانلود میکنیم ولی به ترشک و آلبالو خشک و چیپس پول میدیم.
باید دید کی روان پریشه این وسط
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
دوست عزیز!! همونطور که شما ممکنه به چیزهای خاصی علاقه داشته باشی و حاضر باشی واسه اونها پول خرج کنی بعضیها هم از آثار نقاشان معروف خوششون می یاد. پول هنگفت هم دارن و واسه به دست آوردن اون آثار هزینه می کنن! این اسمش روان پریشی نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
جناب سپیدار بنده همون فردی هستم که شما منو متهم به بی فرهنگی کردید، بنده که خودم در کمال صداقت عرض کردم که چیزی از این نقاشی ها نمی فهمم، و حالا که چیزی نمی فهمم به زعم شما باید نظر ندم؟!! چون ممکنه سطحی باشه؟ دوست دارشام از همچون شمایی که ادعای بافرهنگ بودن می کنین بپرسم که شما چه چیزی از این نقاشی ها (به طور خاص نقاشی مذکور در همین مطلب) برداشت می کنید ولی از نحوه استدلال کردنتون و به راحتی توهین کردنتون مشخصه که از چه تیپی هستید، خوش باشید با اسامی بزرگی که حفظ کردید و اداهای هنرمندی ای که بلد شدید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
هنر راه علاج دارد و برای خواص است.
هنر در نتیجه تمرین و ممارست فروان پیدا شده..
عوام تمرین ندارد..
خودشان هر چه که بگویند البته مربوط به خودشان است و باید هم باشد..
فولکلور است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
لازم نیست خودتو اذیت کنی -برو کله پاچه تو بخور!
بناز به نیاز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
عمیق ترین نقاشی که تا حالا تو عمرم دیدم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
منم توی کامپیوتر غیر از میخ و پیچ چیزی نمی بینم.
ياشار
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
يه عده كه تو حراجي ها مي خوان قيمتارو ميليوني بالا ببرن هي ون گوگ و پيكاسو و غيره رو باد مي كنن..يه عده هالو هم مي شنون تازه چاهارتا هم مي زارن روش!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
شام آخر توو رستوران! جالبه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
درک بصری در نقاشی خود نیاز به آموزش دارد .در واقع این علم را باید فراگرفت همچون درک موسیقایی. آیا بدون دانش در زمینه اصوات می توان از یک سمفونی موسیقی که دارای معنا و مفهوم معین و مشخصی است فهم کرد ؟ قطعا" خیر . این را گفتم تا به این نکته برسم که اساسا ما درک ضعیفی از نقاشی مدرن داریم .البته این درد مشترک دلایل زیادی دارد.پس بهتر است داوری در این زمینه را به اهل هنر واگذاریم و خود را مهیای فهم و درک بیشتر از این دستاوردهای بشری کنیم.
ماجد
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
وقتی موسیقی بلد نبودم اصلا متوجه زیبایی آن نمیشدم ولی وقتی با آن آشنا شدم فهمیدم موتسارت بتهون و یا بقیه موسیقی دانان چه کارهای شگفت انگیزی انجام میدهند. ون گوگ فلسفه نقاشی را متحول کرد این را یک نقاش بزرگ میگوید  
شروین بابصیرت
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
نقاشی های پسر همسایه ما از این نقاشی ها قشنگ تره . من باب مثال تصویر شماره 5 به یک فردی که ون گوگ رو نشناسه نشون بدیم بی شک می گه کار یه بچه ابتداییه .
با دیدن اون عده که عینک روشن فکری زدن از این نقاشی ها تعریف می کنند یاد داستان لباس نامریه پادشاه افتادم . . .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست، سخن شناس نئی جان من حطا اینجاست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
با نظر اون دوستمون موافقم که میگه اگه تخصصی توی این کار نداری، هیچ اجباری نداری نظر سخیف و غیرکارشناسی بدی . خوش اومدی . بسلامت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
اون موقع هم یکی بوده که هاله نور داشته؟!!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
هنر شعر حافظ است.
بدون زور زدن از یک دختر و پسر کم سن و سال تا عارف 120 ساله - همه و همه به اندازه کمال شون میفهمند و از آن لذت میبرند.
آره برادر هنر نزد حافظ و سعدی و ... است و بس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
این یعنی تعصب
برادر جان، هنر فقط شعر نیست و شاعر فوق العاده هم فقط حافظ نیست
این نوع تفکر به خاطر بسته بودن این مملکت است که به دلیل عدم ارتباط با جهان، دچار خودشیفتگی تحریمی شده
ناشناس
United States
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
این نظر رو فقط برای تشکر و تایید فرارو برای این مقاله می ذارم امیدوارم همینگونه با مفهوم و عمیق بروید جلو هستند کسانی که از نبوغ شما در انتخاب مقالات لذت می برند
دوستان اسم این سایت فرارو است پس شما دعوت می کنم به جای فریاد جهل خود بر عمق دانش خود بیافزایید تا بتوانید درک درستی از هر نوشته بیابید این رفتار های شما و سکوت سایرین برای پاسخ به نظرات این ظاهر بین ها من رو یاد ۲ جمله انداخت
۲ چیز زیاد سر و صدا داره : خورده پول و خورده معلومات
دنیا بد شده نه برای ادم های بد بلکه برای سکوت ادم های خوب .
آقا حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
ناشناس 16:37 باهات موافقم.ولی مسئله دقیقا همان داستان پادشاه لخته،که هر کی نمی تونست لباس بر تن اون ببینه رو متهم می کردند.بخش زیادی از بزرگنمایی توسط رسانه هاانجام میشه که دنبال ساختن تاریخ و باد کردن آدمها هستند.
مجله فرارو