bato-adv
کد خبر: ۲۲۱۰۱۷
حمید میرمعینی در گفتگو با فرارو تحلیل کرد

چرا بورس تهران "متشنج" شد؟

خبرها حاکی از آن است که امروز در پی سقوط شاخص بورس فضایی متشنج در بازار به وجود آمده است. سهام داران خرد که بیشتر از مردم عادی بودند به روند بازار اعتراض کردند و در این حین درگیری های فیزیکی ای و تخریب در بازار به وجود آمد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
چرا بورس
فرارو- خبرها حاکی از آن است که امروز در پی سقوط شاخص بورس فضایی متشنج در سالن بورس به وجود آمده است. سهام داران خرد که بیشتر مردم عادی بودند به روند بازار اعتراض کردند و در این حین درگیری های فیزیکی ای نیزبه وجود آمد.
 
سرمایه گذارن و سهام داران بورسی امروز برای دومین بار در هفته های اخیر در همکف تالار شیشه ای تجمع کردند تا اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

امروز شاخص کل بورس به رقم 65 هزار واحد ریزش کرد و موجی از نگرانی را در میان سهام داران به وجود آورد. خاموش و روشن شدن ناگهانی تابلو بورس هم به این نگرانی ها دامن زد تا جایی که مردم اقدام به شعار دادن علیه رئیس بازار بورس کردند.

حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس در میان معترضان حاضر شد تا به سولات مردم پاسخ دهد. او گفت: «قیمت نفت پایین آمده، دولت و کسری بودجه روبه‌رو شده و باید اجازه دهید در یک فضای آرام و حرفه‌ای بحث‌ها را مطرح کنیم.»

گفته شده که فعالان بازار قصد داشنند تا نامه ای به رئیس جمهور بنویسند و مسائل را با وی در میان بگذارند.

حامد قاسمی کارشناس بورس تداوم ریزش بازار را عامل اصلی این اتفاق دانسته است. به گفته وی امروز شایعات جدیدی در مورد وضعیت اقتصادی و تصمیمات دولت در بازار به وجود آمده که بازار را متشنج کرده است. مهم ترین آن هم بستن بودجه بر روی نفت 40 دلاری و معلوم نبودن وضعیت مذاکرات هسته ای بود.

بورس تهران امروز 535 واحد افت کرد و به رقم 65 هزار و 28 واحد رسید.

حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با فرارو گفت: «آنچه امروز در بازار اتفاق افتاد ناشی از جو وحشت به وجود آمده بود. گزارش های بد 9 ماهه هم به این فضا دامن زد و مردم را به واکنش واداشت.»
 
وی افزود: «با توجه به آن که گزارش های 9 ماهه خوبی نداشتیم، نگرانی هایی در مورد گزارش های سال بعد هم به وجود آمد. حجم فروش و نرخ فروش در این گزارش ها مناسب نبودند و سرمایه گذاران که بیشتر افراد عادی بودند به این روند واکنش های شدیدی نشان دادند.»
 
وی تصریح کرد: «این اتفاق تفاوت رفتار میان حرفه‌یی ها و غیر حرفه‌یی های بازار را نشان می دهد. فروش سهم در شرایط نوسان بازار که باعث افت بیشتر شاخص و قیمت ها می شوند رفتار حرفه ای نیست.»
 
میرمعینی افزود: «مگر این که تمام ذهنیت ها از آینده سیاسی- اقتصادی کشور بسیار بد باشد و سرمایه گذاران از بازار بروند، در این شرایط رفتار عادی و طبیعی است. اما حال که مشکل خاصی در روند مذاکرات به وجود نیامده و شرایط بحرانی ای وجود ندارد، این رفتار تماما غیر حرفه ای است.»
 
وی توضیح داد: «به احتمال زیاد این افراد نسبت به فعالیت بازار بسیار بدبین بودند و با این پیش فرض که اوضاع به سوی بدتر شدن می رود دست به فروش سهم هایشان زده اند.»
 
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار گفت: «با این حال باز هم توصیه فروش در این شرایط برای سرمایه گذاران وجود ندارد. زیرا تا جایی که ممکن بود اخبار بر قیمت سهم ها اثر گذاشته و قیمت ها را بسیار جذاب کرده اند.»
 
وی ادامه داد: «اگر در این مدت اتفاق سیاسی منفی ای نیافتد باید شاهد سودآوری میان مدت بازار هم باشیم.»
 
میرمعینی با انتقاد به عملکرد دولت گفت: «نقدینگی لازم برای حمایت از سهام در بازار وجود ندارد. اگر این روند ادامه پیدا کند می توانیم بگوییم که بازار وارد بحران خواهد شد.»
 
وی افزود: «یکسال پیش که هنوز بحرانی در بازار به وجود نیامده بود و خبری از سقوط ها نبود کارشناسان بارها به مسئولان هشدار دادند که باید برنامه ای مدون برای کنترل بورس وجود داشته باشد. باز چند ماه پیش که سقوط ها آغاز شدند و روند بازار تغییر کرد به مسئولان هشدار دادیم که باید نگاه جدی تری به بازار داشته باشند. اما وقتی دولت هیچ نگاه مناسبی به بازار ندارد و فکر می کند که این بازار هیچ نقشی در اقتصاد ندارد و کاری هم برای آن انجام نمی دهد نباید از بروز چنین اتفاقاتی تعجب کنیم.»
 
وی ادامه داد: «مدت هاست که شاهد آن هستیم که شاخص کاهش می یابد، سهم ها آب می شوند و مردم به این روند اعتراض دارند اما چرا حرکتی از سوی دولت دیده نشده؟»

وی توضیح داد: «زمانی که بحران مالی در سال های 2007-2008 در دنیا پدید آمد، تمام کشورها پول های خود را در بازارهای مالی شان هزینه کردند. حتی آن کشورهایی که به مداخله دولت در بازارها هم اعتقاد داشتند، تا از این طریق مشکلات اقتصادی شان را از میان بردارند. اما این دید اصلا در کشور ما نسبت به بازار سرمایه وجود ندارد.»
 
میرمعینی با تاکید بر این که منطقی برای این اتفاق امروز وجود ندارد ادامه داد: «با اینحال باز هم باید به این نکته توجه کرد که تشنج به وجود آمده در فضای امروز بازار از منطقی پیروی نمی کند زیرا خبری منفی به بازار نرسیده است که بخواهد سهام داران را نسبت به آینده آن دلسرد و یا بدبین کند.»
 
وی در خصوص پیش بینی آینده بازار گفت: «با توجه به آنکه امروز سهام داران غیر حرفه ای و مردم عادی از بازار خارج شدند و آنان که باقی مانده اند همه حرفه ها و یا سرمایه گذاران صبور بازار هستند، هفته آینده بازاری مثبت خواهیم داشت و اگر رشدی صورت بگیرد قابل توجه خواهد بود.»
bato-adv
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
ها ای بورس و شاخص که میگی یعنی چه ؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
با یک مثال ساده توضیح می دهم

الان قیمت نفت از 120 دلار به زیر 40 دلار سقوط کرده
همین الان هم ما مشکل فروش و بازاریابی و انتقال ارز اندک ناشی از این قیمت افتضاح را داریم

تازه 40 دلار مشمول 14 دلار هزینه سر چاهی می شود یعنی تا اسکله انتقال ما مشمول 14 دلار هم هزینه نقل و ... می شویم

خوب دولت با این درآمد اندک دو بخش بودجه دارد

هزینه عمرانی
هزینه جاری

هزینه جاری می شود همین حقوق و .... که نمیشه ازش چشم پوشی کنه و باید به کارکنان و مستخدمین اداری و دولتی پرداخت کند

هزینه عمرانی می شود هزینه و اعتباری که قراره به پروژه ها بدهد

پس دولت بناچار مجبور هست که هزینه های عمرانی خودش را کاهش بدهد و پروژه ها را بخواباند تا برای هزینه جاری پولی بماند

در این شرایط که پروژه ها و طرح های عمرانی و ملی می خوابد بسیاری از صنایع وابسته مانند سیمان و فولاد و پتروشیمی ها و ... بالاجبار با کاهش فروش به پروژه ها مواجه می شوند و سود برآوردی اشان تقلیل می یابد


بعنوان شاهد عرایضم مصاحبه دیروز رئیس کارفرمایان صنعت سیمان که فرمودند در سال جاری متاسفانه با کاهش 6% فروش سیمان بخاطر اشباع بازار و عدم خرید سیمان مواجه هستیم

6% کل فروش سالانه ما در ده ماه می شود چیزی حدود 5 میلیون تن سیمان در انبارها مانده

لذا سهام دارهای جز و عمومی و غیر حرفه ای می بینند که با این تورم نزدیک 19% هیچ عایدی که ندارند بلکه بخشی از سرمایه خودشان را از دست می دهند بنابرین زودتر به صف فروش هجوم می آورند و عرضه بالای سهم قیمت سهام هر واحد اقتصادی را کاهش داده و کل این واحد ها شاخص کل را پایین می کشد

حال از سوی دیگر حساب کنید مذاکرات هم وضعش خراب تر شود ! بیچاره سهامداران به خاک سیاه می نشینند

اما ممکن است قیمت سهام در اسفند ماه بخاطر فروش طبیعی بالاتر برخی صنایع کمی بالاتر برود ولی چندان امیدی به احیا بازار تا تابستان نیست

الان تنها راه کار ایجاد آرامش در بازار و ایجاد اطمینان بین سهامداران هست و مثبت کردن جو روانی و آموزش سهامداران عادی و غیر حرفه ای

و این که اخبار بازار سرمایه اصلا از صدا و سیما پخش نشود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دوستاني كه ميگن به توصيه دولت وارد بورس شدن خب دولت توصيه كرد از يارانه ها انصراف بدين چرا ندادين؟پس منت شو سر دولت نزاريد شما به خاطر سود وارد بورس شديد كه متاسفانه سود نكرديد ودليل سقوط بورس هم كاهش قيمت نفت و به توافق نرسيدن توافق هسته اي البته تا الان و رشد حبابي بورس در دولت قبل بود در ضمن وقتي ميبينين سود نمكينين و حرفه اي هم نيستين چه اصراري دارين تو بورس بمونيد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
آسوده خودم که خر ندارم
از کاه وجوش خبر ندارم
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
با سلام
همانطور که همه می دانند بورس هر کشور در حقیقت دما سنج اقتصاد هر کشور است.چگونه انتظار دارید که در کشوری که در همه صنایع شاهد رکود و پسرفت می باشد شاهد بالا رفتن قیمت سهام باشیم.ما ایرانی ها به انتخاب راه های ساده و آسان پول دار شدن عادت کردیم.چگونه کسانی که کوچکترین اطلاعی از مکانیزم بازار بورس ندارند تمام سرمایه خود را در بازاری می آورند که شناختی از آن ندارند.تنها 5 درصد از سرمایه گذاران در بورس به سود های معقول دست پیدا می کنند و مابقی محکوم به شکستند.رشد بورس در سال گذشته بیشتر به دلیل تسعیر نرخ ارز بود که سود شرکتهای صادرات محور را به یکباره چند برابر کرد و تورم سالهای گذشته نیز باعث رشد سود دیگر شرکت ها شده بود، بسیار طبیعی است در شرایطی که ما در تمامی صنایع ضعیف هستیم و عوامل تورم زا و افزایش نرخ ارز هم وجود ندارد ،باید شاهد افت بورس باشیم.در سال گذشته و البته هم اکنون بسیاری از سهام حتی زیان ده با قیمت های بالا معامله می شد و قیمتها شدیدا حبابی بود.در شرایط کنونی ، با رکود سنگین در اکثر صنایع و همچنین کاهش قیمت نفت که بعید است حتی دیگر قیمت های 60 دلار را ببیند،بودن در بازار به معنای هزینه فرصت و تحمل فشارهای روانی بیشتر می شود پس فروش از سوی سهامداران کاری منطقی و علمی می باشد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۹
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
درود ! کسانی که پس از آمدن این دولت شادی می کردند ، پاسخ گو باشند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
آمریکا غیر قابل اعتماد است...
تا ما رو له نکنه ولمون نمیکنه
حالا برید قدم بزنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دوست عزیز اینها پیامدهای تضنعی بالا بزدن ارزش سهام در دولت قبل است و از سال 92 شروع شد و هنوز هم ادامه دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
چه ربطی به دولت داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دوست عزیز سال 92 دیگه اون دولت نبوده که . عادت کردین اون دولت اون دولت کنید؟
من از رای خود پشیمانم پشیمان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دوست عزیز لطفا با اطلاعات کامل اظهار نظر بفرمایید . دلیل رشد بورس در دولت قبل رشد قیمت ارز بوده. یعنی رشد تورمی. پیامد چنین رشدی اینه که پولها از جیب عموم مردم به جیب سهامداران شرکتهای صادرکننده منتقل بشه. جلوگیری از بی ثباتی ارزی کاملا بر رشد بورس ارجحیت داره
لطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
ناشناس 14:08
اگر اینطوره چرا رئیس جمهور قبل از این کاهش ها از بهمن سال گذشته، سخنرانی کرد و صحبت از حمایت بیشتر از بورس کرد؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بابا یکی به داد ما برسه..این دیگه چه دولتیه؟کجای دنیا دولتش اینجوری می ایسته نابود شدن سرمایه مردم در بورس رو تماشا میکنه؟تن آدام اسمیت در قبر لرزید والله...یک ذره خجالت بکشید..یکسال بیشتره داریم تحمل میکنیم..هی گفتیم دولت تازه اومده..مشکل داره..بدبختی داره..فردا درست میشه..پس فردا درست میشه...ولی داره روز بروز بدتر میشه...خستمون کردید..دیوونمون کردید...بابا یکی مارو از دست این طیب نیا وتیمی که در بورس داره تصمیم میگیره مارو نجات بده...به قرآن مجید من به روحانی رای دادم و حداقل طبق درخواست رئیس جمهور ده نفر رو راضی کردم به دکتر روحانی رای بده ولی خداوکیلی نقره داغمون کرده در بورس طیب نیا وتیم اقتصادیش
سعید محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
عزیزی که نوشتی پیامد تصنعی بالا بردن ارزش سهام در دولت قبل است ، متاسفانه از اقتصاد آگاهی درستی نداری . بورس نبض بازار است ، بازار خوب باشد بورس هم رشد دارد. نبض تصنعی ندارد. از سویی اگر میشد تصنعی بورس را کنترل کرد این دولت هم همین کار را میکرد چون این شرایط بسیار خطرناک است . دولت تا کنون برنامه اقتصادی حتی به اندازه دولت بی در و پیکر احمدی نژاد هم ارائه نکرده. تنها به مذاکرات دل خوش کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
اینکه رییس جمهور به مردم پیشنهاد بده که در بورس سرمایه گذاری کنند چند دلیل داره: یکی اینکه نقدینگی کشور رو به جای ارز و سکه به سمت بخشهای تولیدی سوق بده که بنفع همه مردم هست. دوم اینکه یه سود نقدی پایدار و در بلند مدت افزایشی رو برای سهامدار به همراه داشته باشه. سوم اینکه با افزایش عمق بورس کمک کنه سود بورس به همه مردم برسه نه فقط یه عده خاص. البته شاید گفتن این حرف از سوی رییس جمهور بدون توضیحات بیشتر بجا نبوده و باید اشاره میکرد که دید سرمایه گذار باید بلند مدت باشه ولی مطمئنا هیچ کس کاهش شصت درصدی قیمت نفت ظرف 4 ماه رو پیش بینی نکرده بود و این ریسک سیستماتیک خیلی مهمی به حساب میاد که حتی شاید از تحریمها هم مخربتر باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
خرابکاری دولت قبل با سه چهار سال جمع نمیشه ربطی به این دولت نداره
بهداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
خرابکاری دولت روحانی بیش از همه دولتها تا الان هست
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بورس همینه با ریسکه نمیتونید نرید بورس و السلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
اون موقع که حسن روحانی لباس ورزشی میکرد تنش میرفت کوه شما غش و ضعف میکردید براش باید فکر اینجاش رو هم میکردید.خدا رحمت کنه پدر مادر دولت قبل رو اگر نبود این همه گند کاری رو باید تقصیر کی مینداختید
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
قابل توجه عزیزانی که به تشویق روحانی وارد بورس شدن
ایشون تشویق کرد یارانه هم نگیرید چرا گرفتید؟
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
من کامنتهایی رو که به نوعی در حمایت از دولت قبل و کوبیدن دولت کنونی منتشر میشوند را فقط میتوانم ناشی از بی انصافی و یا فراموشکاری مفرط بدانم.
دوستی میگه اگه بورس رو میشه تصنعی تنظیم کرد، این دولت هم بکنه؛ خب اون وقت فرق این دولت و اون دولت چی میشه؟ این دولت (اگه صداقت داشته باشند، که خدا بر آن آگاه است) اعلام کرده که تا جای ممکن از سیاستهای پوپولیستی اجتناب میکنه، چون که این سیاستها در کوتاه مدت کار شما را راه می اندازد، اما در درازمدت مشکلاتی بزرگتر برای دولت و ملت ایجاد می کند.
در ثانی، ذات بورس با ریسک گره خورده است؛ آیا این سرمایه گذاران (چه خرد، چه کلان) موقعی که یهو سود خوبی به دست می آرن، اطلاعیه می دهند و از دولت تشکر میکنند؟! خب، توان تحمل ریسک در بازار سرمایه ایران را ندارید، سرمایه گذاری نکنید؛ مگه شما از وضعیت ایران و سیاستهای متغیر اقتصادی در آن بی خبر هستید؟ (البته من منکر وظیفه دولت برای ثبات بازار نیستم، اما این اتفاق اولاً باید برای تمام ملت اتفاق بیفتد، نه صرفاً برای بورس بازها؛ ثانیاً، مگر شما وضعیت دولت را نمیبینید؟ چطور انتظار دارید این دولت کاری را بکند، که دولت قبل با فروش نفت 140دلاری انجام می داد؟ مگر تمام تصمیم گیری ها درباره مذاکرات دست دولت است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
کسی نیست بداد مردم برسه سرمایمون داره نابود میشه.
دولت مردم رو دعوت به سرمایه گزاری در بورس کرد از این طرف با عدم حمایت باعث ضرر وزیان مردم شد.
شادمهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بورس یعنی ریسک !
وقتی میلیونی درامد دارین و خوشحالین یه تشکر هم از کسی نمیکنید
حالا که وقت ضرر هست یکی باید به دادتون برسه ؟!
سرمایه گذاری کردین پای سود و ضررش هم وایسین . همین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
شادمهر درست میگه
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
منفی به کامنت اصلی به خاطر بی انصافی و در نظر نگرفتن واقعیات جامعه و اقتصاد؛ تأیید نظر شادمهر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
مملکت و اقتصاد و زندگی مردم و یه سری بی دین و ایمان بخاطره اهداف شخصی خودشون به نام مذهب به دره نابودی کشوندن. شرم بر شماها.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
در بازاری که حقوقی در قیمت بالا سهم میفروشد و دیدگاهش برای خرید نه قیمت پایین(که قیمت خیلی خیلی پایین هست)وضع بهتر از این نخواهد شد.
سیامک
GERMANY
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
عاقبت بی در و پیکر بودن اقتصاد همینه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
تیم دولت همه ژنرال هستند

روحانی مچکریم

با همین فرمون برو جلو ....دیگه تا خوندن فاتحه چیزی نمونده!
مرتضي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
تجربه نشان داده، آنها كه در چنين شرايطي زودتر از بازار خارج مي‌شوند، برنده‌تر خواهند بود. با حرفه‌اي خواندن آنها كه مانده‌اند، خيانتي ديگر را ورق مي‌زنيد. متأسفانه آقاي روحاني در عرصه اقتصادي هم در حال تو زرد شدن هستند. گزارش صد روزه بي محتوا؛ وعده توفيق كوتاه مدت در مذاكرات هسته‌اي؛ دعوت از عامه مردم براي سرمايه‌گذاري در بازار سرمايه؛ وعده بهبود اوضاع اقتصادي از طريق جلوگيري از رشد نرخ تورم به قيمت ايجاد باتلاقي به وسعت اقتصاد كشور؛ ... و همه اينها در كنار لبخند و تيغ در پنبه آقاي نوبخت!... اين راه به جايي نخواهيد رسيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
علم اقتصاد میگه سهمی که قیمتش داره به کف میرسه بخر نه فروش در ضمن همین الان هم شرکت هایی هستند که با pe 4 دارن پایین میان اما خرید این سهامها تماما سود است متاسفانه افرادی که حرفه ای نبودند و فقط برای سود زیاد آنهم از روش تکنیکال وارد بازار شدند بازار را به این روز انداختند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
آقای ناشناس اقتصاد ما بر منطق و اصول حرفه ای استوار نیست که افراد را به حرفه ای و غیر حرفه ای تقسیم میکنید. در اقتصاد ما افراد به سودجو و غیر سودجوئ تقسیم میشن.
نزدیک به یکسال هست که بورس رو به سقوطه . این بر چه مبنای اقتصادی تحلیل میشه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
ما تو این مدت از تمام حرفه ای ها مشورت گرفتیم اگر میدونستیم خدمت شما میرسیدیم .عزیز جان به سهام داران تازه کا توصیه میشه صندوق بخرن ،اگر خدمت شما عرض کنم که صندوق ها هم همه دارن ضرر میکنن هنوز توجیه میفرمائید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
توسط بورس دارند نقدینگی جمع می کنند و با ضرر مردم این کار سریعتر انجام می شود
شبح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بدین ترتیب قدرت خرید پول باید افزایش پیدا کند که چنین چیزی دیده نمی شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
از 3 آذر که توافق تمدید شد شاخص 10000 افت کرده و من که در بورس تقریبا حرفه ای هستم 50 % دارایی ام رفت.فک کنید اگر مذاکرات شکست بخورد بورس چه اوضاعه وحشتناکی پیدا می کند
مهدی صفوت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یقین دارم اگر مذاکران شکست میخورد وضع از الان بهتر بود. شک نکن دوست خوبم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
شما که خودتون رو تقریبا حرفه ای میدونید در بازاری که شاخص به طور میانگین 15 درصد کاهش داشته چطور شما 50 درصد ضرر کردی حرفه ای نیستی وگرنه کمتر از 15 درصد ضرر میکردی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
داداشم شاخص بیشتر از اینا افت کرده اگه به قول خودت حرفه ای باشی باید بدونی هرروز تو بازار منفی با بلوک زدن رو دزصد مثبت ریزش شاخصو کمتر نشون میدادند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
شما كه از شاخص صحبت كردي، فقط ميخواستي نظر داده باشي. شاخص بازار ايران واقعيت رو منعكس نميكنه جوان
شوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
ناشناس 14:39 مثلا امروز %90 سهام صف فروش بودند و 4- خوردند ولی شاخص 1 درصد هم منفی نخورد، اگه در این فرمول شاخص قیمت سهم ها را 1 ریال هم بگذارند شاخص نصف نمی شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
شرایط اقتصادی کشور بخاطر روند کاهشی قیمت نفت برای سال آینده رکودی پیش بینی میشه. از طرف دیگه قیمت جهانی کالاها بخصوص فلزات و سنگ آهن هم افت کرده. بنابراین نباید انتظار رونق اقتصادی یا افزایش سودآوری شرکتهای بورسی رو داشت. به دولت هم ربطی نداره بیخود از آب گل آلود ماهی نگیرید . من خودم سهام دارم و ضرر کردم ولی این ضرر کاملا حقیقی هست و چشم انداز مثبتی فعلا برای بورس دیده نمیشه مگر اینکه گشایشهای سیاسی اتفاق بیفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
موافقم شدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بورس یکساله داره ریزش میکنه ونفت و فلزات دوسه ماهه داره ارزون میشه...برات متاسفم که برای دنیای دیگران داری آخرت خودتو خراب میکنی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یک عده در اینکشور هستند کلا از بدبختی هر قشری خوشحال میشن وهر چه اون قشر بدبخت تر بشوند خوشحال ترن اینجور موقع ها هم سعی میکنند به هروسیله ای بتونند اادامه آن روند با هدف بدبخت تر شدن آن قشر کمک کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
ناشناس 16:04 این بحث راجع به اقتصاده نه دنیا و آخرت. بورس بخاطر تاثیر افزایش قیمت دلار در سال گذشته روند صعودی داشته و بعد هم بخاطر انتظارات برای گشایشهای سیاسی به روند رو به رشد ادامه داد اما با تمدیدهای مذاکرات خوشبینیها هم از بین رفت و روند نزولی شروع شد. قبل از این ریزشهای شدید دوباره داشت شرایط خوبی پیدا میکرد که با روند کاهشی قیمت نفت مواجه شد. این روند باعث عدم امکان تخصیص بودجه عمرانی کشور در سال آینده میشه که چشم انداز رونق رو از بین میبره. شما هم بهتره راجع به بحثی که اطلاعات کافی نداری سکوت کنی. لازم نیست در مورد همه چیز اظهار نظر کنی و بورس رو به آخرت ربط بدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
من برای این سهامداران متاسفم مگه قراره بعد توافق چه اتفاقی بیفتد که اینقدر بورس را به توافق گره زده اید مگه دولت قبل اصلا امید توافق وجود داشت که بورس هر روز بالا می رفت که حالا با توافق نشدن هر روز باید پایین بیاید توافق بشه هیچ اتفاقی نمی افته متاسفانه بعد قطعنامه پایان جنگ یک عده بدبخت سکته کردند که حالا صلح شده همه چیز ارزان میشه و چقدر بی خود فکر می کردند و جانشان را از دست دادند سهامدار عزیز توافق بشه یا نشه خیلی فرق نمی کنه دشمنی ما با آمریکا ادامه داره و به خاطر چیزهای دیگه ما را تحریم می کنند. پس خیلی مسائل را به تحریم و توافق گره نزنید مشکل جای دیگر است و اقتصاد فشل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
من برای این سهامداران متاسفم مگه قراره بعد توافق چه اتفاقی بیفتد که اینقدر بورس را به توافق گره زده اید مگه دولت قبل اصلا امید توافق وجود داشت که بورس هر روز بالا می رفت که حالا با توافق نشدن هر روز باید پایین بیاید توافق بشه هیچ اتفاقی نمی افته متاسفانه بعد قطعنامه پایان جنگ یک عده بدبخت سکته کردند که حالا صلح شده همه چیز ارزان میشه و چقدر بی خود فکر می کردند و جانشان را از دست دادند سهامدار عزیز توافق بشه یا نشه خیلی فرق نمی کنه دشمنی ما با آمریکا ادامه داره و به خاطر چیزهای دیگه ما را تحریم می کنند. پس خیلی مسائل را به تحریم و توافق گره نزنید مشکل جای دیگر است و اقتصاد فشل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
این ریزش روانی کسی برد کرده که نفروشد
رعد
ROMANIA
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
سهام و بورس در واقع در حالت عادي روشي براي جلوگيري از ورشكستگي شركتهاست در واقع با سرمايه گذاري مردم در بورس به رونق اقتصاد مملكت كمك ميشود حال انكه اقتصاد مرده و واردات از صادرات پيشي گرفته و در بازار واقعي دلار موجود نيست و معاملات هم صوري است و توليدات از بين رفته وضعيت بورس بهتر از اين نميتواند باشد در چنين شرايطي در كل دنيا كشورهاي قوي هم مثل چين شروع به خريد طلا و دلار كرده تا از ورشكستگي جلوگيري كنند ر
رعد
ROMANIA
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
سهام و بورس در واقع در حالت عادي روشي براي جلوگيري از ورشكستگي شركتهاست در واقع با سرمايه گذاري مردم در بورس به رونق اقتصاد مملكت كمك ميشود حال انكه اقتصاد مرده و واردات از صادرات پيشي گرفته و در بازار واقعي دلار موجود نيست و معاملات هم صوري است و توليدات از بين رفته وضعيت بورس بهتر از اين نميتواند باشد در چنين شرايطي در كل دنيا كشورهاي قوي هم مثل چين شروع به خريد طلا و دلار كرده تا از ورشكستگي جلوگيري كنند ر
یک دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
تقصیر خود مردمه!
انقدر کوته بین هستن که با اعتماد به این دولت و اون دولت دار ور ندارشون رو یک بار توی ارز، یک بار طلا و یک بار بورس به خیالشون سرمایه گذاری می کنن.
غافل از اینکه دولتها با این بازیها کسریهای خودشون رو جبران می کنن.

ساده بگم، حتی اون 45 هزار تومن یارانه ماهانه رو هم خود مردم دارن تامین می کنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
همینطورهزینه های ایام سوگواری ها
صدای مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
کاهش قیمت نفت بهترین محرک بنگاهای تولیدی است نفت ارزان = مواد اولیه ارزان = جنس ارزان = خریدبیشتر=سود بیشتر اون آقای که اون بالا به عنوان مدیر بورس نشسته چطور می گه دلیل افت بورس کاهش قیمت نفت معمول هیچی حالیش نیست
نفت بالای 20 دلار برای از مابهترونه نفت ارازان بهترین چیز برای مردم است هدیه که ارزونی رو به ارمغان میاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بله این که میگید درسته اما برای کشورهای وارد کننده نفت نه برای ما که صادر کننده هستیم.
mehdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دوست عزیز مردم به صدا نیاز ندارن از طرف خودتت صحبت کن . بعد در تولید کالا علاوه بر هزینه مواد اولیه ، هزینه دستمزد ، بانکی ، سربار ،حمل و نقل و مالیات وسربار نیز دخیل است.
فکر کنم کافی باشد با این شرایط به بودجه هم نگاهی بکنی.
شرایط بورس کاملا منطقی و درست است و نیازی به دخالت دولت نیست.
همه چیز در حال واقعی شدن است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بسم الله !!!!

یعنی کل اقتصاد رو شخم زدی رفت ؟

اخوی کجا نفت ارزون به نفع تولید داخلی است ؟

مرد حسابی الان چین قیمت تمام شده محصولش باز میاد پایین تر و با قیمت پایین تر محصولش رو میرزه تو بازار راکد ایران بعد تو چطور می خواهی بفروشی ؟؟

بعدش ما مگر 100% نهاده های تولید را در داخل کشور داریم که قیمت ما پایین باشه ما کلی واردات نهاده ها رو داریم از دان مرغ گرفته تا مواد اولیه دارو با دلار 3500 چی رو وارد کنم
کجا ال سی باز کنم ؟


جووون مادرت سواد اقتصادی نداری حرف نزن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
دوست عزیز وقتی ما عرضه استفاده از فرصت ها را نداریم چرا برای توجیه آن کشور چین را می کشیم وسط تا وقتی که وابسته به نفت هستیم این اقتصاد رانتی درست نمی شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
وقتی که واردات ما تقریبا با فروش نفت برابر چه فرقی داره نفت اروزن بفروشیم جنس ارزون وارد کنیم
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
آقا به داد ما سهامدارا برسید. داریم سکته میکنیم. شندرغاز سرمایمون رو که با هزار جور بدبختی جمع کرده بودیم به توصیه رییس جمهور وارد بورس کردیم. گفتیم به اقتصاد کشورمون هم کمک کرده باشیم.الان هفتاد درصدش رفته. به کی بگیم دردمون رو......
کاوه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
خوب به هدف والایتان؛ کمک به اقتصاد کشور رسیدین، پس آرام بخواب و برنخیز که هوا پسه.
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
آقا به داد ما سهامدارا برسید. داریم سکته میکنیم. شندرغاز سرمایمون رو که با هزار جور بدبختی جمع کرده بودیم به توصیه رییس جمهور وارد بورس کردیم. گفتیم به اقتصاد کشورمون هم کمک کرده باشیم.الان هفتاد درصدش رفته. به کی بگیم دردمون رو......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
ميخواستي به اقتصاد كشور هم كمك كني درسته بله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
شندرغاز ارزش سکته نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
ترازهای مالی 9 ماه رو با 6 ماه پیش مقایسه کنید . میبینید چجوری سر مردم ساده و حتی حرفه ای ها رو کلاه گذاشتند.
دروغ گفتند دروغ دروغ دروغ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
کاملا موافقم
دقیقا 6 ماه آقایان نوبخت و جهانگیری جار زدند که تورم آمده پایین و سود بانکی باید پایین بیاید. ولی نمیدونم چجوری با یک دستورالعمل یک شبه سود بانکی رو 4 درصد افزایش دادند.
حافظه ما مردم ایران ضعیفه والا دروغ ها واضح و فاحشن
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
آقا به داد ما سهامدارا برسید. داریم سکته میکنیم. شندرغاز سرمایمون رو که با هزار جور بدبختی جمع کرده بودیم به توصیه رییس جمهور وارد بورس کردیم. گفتیم به اقتصاد کشورمون هم کمک کرده باشیم.الان هفتاد درصدش رفته. به کی بگیم دردمون رو......
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یعنی به حرف روحانی گوش کردی ؟؟؟ ساده ای خدایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
ترازهای مالی 9 ماه رو با 6 ماه پیش مقایسه کنید . میبینید چجوری سر مردم ساده و حتی حرفه ای ها رو کلاه گذاشتند.
دروغ گفتند دروغ دروغ دروغ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
من برای این سهامداران متاسفم مگه قراره بعد توافق چه اتفاقی بیفتد که اینقدر بورس را به توافق گره زده اید مگه دولت قبل اصلا امید توافق وجود داشت که بورس هر روز بالا می رفت که حالا با توافق نشدن هر روز باید پایین بیاید توافق بشه هیچ اتفاقی نمی افته متاسفانه بعد قطعنامه پایان جنگ یک عده بدبخت سکته کردند که حالا صلح شده همه چیز ارزان میشه و چقدر بی خود فکر می کردند و جانشان را از دست دادند سهامدار عزیز توافق بشه یا نشه خیلی فرق نمی کنه دشمنی ما با آمریکا ادامه داره و به خاطر چیزهای دیگه ما را تحریم می کنند. پس خیلی مسائل را به تحریم و توافق گره نزنید مشکل جای دیگر است و اقتصاد فشل
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
این اقای کارشناس که میگه اینا از بورس کشیدند بیرون غیرحرفه اینفک نکنم حرف درستی باشه....نفت ارزون رکود اقتصاد بینتیجه بودن مذاکرات همه حرفه ایارو به بورس بدبین کرده هیچ دلیلی برای رونق بورس وجود نداره...من یه هفته پیش پولمو کشیدم بیرون اگه امروز میرفتم همون سهامو میخریدم حدود 15 درصد ارزونتر میخریدم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بورس بازی و دلالی ریسک دراه. چند روز پیش بانک مرکزی سویسس بدون اطلاع قبلی یک سیاستی را پیش گرفت که وارد جزییاتش نمیشم ولی یکی از قدیمی ترین شرکتهای سرمایه گذاری امریکایی در یک روز بیش از 800 میلیون دلار ضرر کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بورس بازی یعنی دلالی؟بیسواد
شما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
شمایی که اعتراض دارین ...این کلاهیه که دولت قبل سر شما گذاشت وقتی دیدین اون سالها بورس حبابی بالا رفت طمع پولدار شدن بدون زحمت یک شبه بجای صد ساله شما رو به این وضع درآورد . هیچ جای دنیا بورس محلی برای آرزوهای بزرگ نیست . بورس بالا و پایین داره و باید قبلا فکرشو میکردین
ناشناس
ROMANIA
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دولت احمدی نژاد با آن ناکارشناسان اقتصادیش بورس را تصنعی رونق بخشید تقریبا همانکاری که پدیده با سهامش کرد! شاخص های اون دوره و جهشهای روزانه و بی سابقه اون هیچ تناسبی با وضعیت جاری اقتصاد کشور نداشته و ندارد و متاسفانه خیلیها فریب این رونق تصنعی را خوردند.دولت جدید هم بجای آنکه تبلیغ و تشویق کند میبایست واقعیتها را با سهامداران در میان میگذاشت ,هر چند متاسفانه مدیریت این شرایط هم کار آسانی نیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
تمام این افت و خیز ها مال این دولته. فرافکنی نکنید. من هم مثل شما به اقای روحانی رای دادم ولی اگه چشماتو باز کنی میبینی تو این قریب به دو سال هیچچچچچ حرکت مثبتی انجام نشده، جز چاپ 8 میلیون دفترچه بیمه.
یکی نیس بگه اونایی ک مثل من در ماه 300 هزار حق بیمه میدن چه استفاده ای از بیمه میکنن و بیمه اونا رو چقدر حمایت میکنه که حالا بخواد این بندگان خدا رو حمایت کنه؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یعنی می گفت قیمت ها کاذبه؟
بعد فکر می کنی چه اتفاقی می‌افتاد؟
مشکل از رفتار هیجانی خود سهامداراس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
"...مگر این که تمام ذهنیت ها از آینده سیاسی- اقتصادی کشور بسیار بد باشد..."
حالا چرا مگر اینکه...؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
استکبار دارد با طراحی سیستم های اقتصادی و نظام های مالی که مبتنی بر نظام سرمایه داریند دنیا را کنترل میکند
آیا امروز با یک مصاحبه یا تهدید از سمت غرب بورس ما دچار چالش میشود؟
آیا با یک تهدید از سمت غرب ارزش پول ملی ما دچار چالش میگردد و در نتیجه کل اقتصاد ما تحت تاثیر قرار میگیرد؟
آیا تا کنون در بحران های بازار های، سرمایه گذاران خرد لطمه نورده اند؟
آیا در این بازار مالی تاکنون ثروتمندان متضرر شده اند؟
و چندین و چند سوال دیگر......
تا به این باور نرسیده ایم که باید به نظام های مالی مبتی بر اسلام (مبتنی بر واقعیت ، دوری از بهره ،و.....)تکیه کنیم و از غربی و نسخه های آنها برای حل مشکلات تبعیت نکنیم با همین مشکلات روبرو خواهیم بود>
تکیه بر فاینانس اسلامیست که رشد بلند مدت با شیب منطقی و بدون دوره های رکود ورونق، اشتغال و از بین رفتن تورم را تضمین میکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
شما لطف بفرمایید از امکانات دیگر غربی مثل اینترنت هم استفاده نکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یادش به خیر یه بابایی میگفت دلار کاغذ پاره است و تحریم کاغذ پاره است...کجایی ببینی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یه بابایی هم می گفت نفت 45 دلاری برای ما هیچ اهمیتی ندارد (شبیه کاغذ پاره)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
اون بابا تا وقتی خودش بود هم قیمت نفت بالا بود هم بورس رو به رشد بود و هم یکبار از یارانه دادن گلایه نکرد هم میخواست یارانه را بیشتر کند و هم سانتریفروژها میچرخید وهم.... یادش بخیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
اون بابا اگه الان بود یه پخ میکرد دلار میپرید رو 100 دلار. نشستیم ببینیم عربستان چکار میخواد بکنه باهامون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یعنی شما ها که به توصیه روحانی داخل بورس شدید و حالا هم کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتید،نفهمیدی که روحانی همان هاشمی است؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
روحانی به مراتب بدتر از هاشمی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
نفت کمتر از نصف شده لذا شاخص تا به کمتر از نصف نرسد ريزش ادامه دارد وراي هر دخالتي.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
اونجوری هم نیست، این رابطه ی یک به یک را از کجا آوردی مثلا سهام ساختمانی و انفورماتیک و دارویی و قندی و ... چرا باید نصف شن بعدش برای اینکه شاخص نصف شه لازمه متوسط قیمت سهام 80% افت داشته باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
عجب تحلیلی!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
این نفت که نصف شده رو شرکتای مخابراتی، غذایی، خدمات کامپیوتری و ... چه تاثیری میتونه داشته باشه دانشمند؟ به نظرت نمیاد که این کاهش قیمت حامل انرژی حتی باعث افزایش سودآوری برخی شرکت ها مانند شرکت های حمل و نقل میشود؟؟؟؟
دانشجوی علامه طباطبایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یک مسئله ای که توی کامنت ها من خوندم و خیلی تعجب میکنم از فعالین بازار سرمایه هست که خودشون رو حرفه ای می دونن , دوستان سال 85 که معیار اندازه گیری شاخص عوض شد و dps وارد شاخص شد دیگر این شاخص معیار اندازه گیری قیمت سهم ها نیست , شاخص قیمتی واقعی زیر 40000 هست و سود تقسیمی در این حد نگهش داشته و همچنین انتظار داشته باشید گروهی فعال و سرمایه دار برای متشنج کردن بیشتر اوضاع نیت 52000 را دارند... فقط تنها خواسته از وزیر و روحانی این است که بیایند و با جرات بگویند که در این مسئله هیچ کاره هستند ,
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
شاخص قیمتی واقعی چیه؟ تو این یکی دو ماهه چ چیزایی شنیدیم
دانشجوی علامه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
دوست من برو یکم راجع به شاخصه بورس تهران که علاوه بر قیمت سود تقسیمی هم توی دله خودش داره و معیار وزن دهیشون بخون , من دارم میگم اگر دی پی اس رو از توی شاخص ورداریم شاخص واقعی دیگه این شکلی نیست , معیار اندازه گیریه شاخص باید عوض بشه
آریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
اقایان محترمی که الکی نظر می دهید ، من هیچ وقت جرات ریسک امدن به بورس را نمی خواستم قبول کنم ، حرف من فقط این هستش که چرا آقای رییس جمهور مردم را تشویق کرد سرمایه گذاری کنند ، اگر برنامه ای برای تولید نداشت چرا زندگی من شهروند عادی بی خبر از رانت که نمی خواهم بروم دلار و سکه بخرم که بالا بروند را با خاک یکسان کرد ، چرا تشویق کرد ، حرف ما همینه
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
نکنه پول نفت رو توی بورس تقسیم میکنند؟
poo
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بهره مالکانه و تغییر نرخ خوراک از ابداعات دولت جدید است که بیشترین تاثیر رو در بورس داره اینارو به حالت قبل برگردونند کلی مشکل حل میشه
جعفرى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
اين يه چرخه است حالا قيمتها بايد بياد پايين تر و اونهايكه خيلى بالا فروختند دوباره وارد شوند و به به و چه چه و وقتى دوباره بالا رفت فروش به مردم عادى و دوباره افت و داد و فرياد و همون آش و همون كاسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
چرا؟؟؟؟
سوال داره؟ کشور داره متلاشی میشه! میخوای بورس رشد کنه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
واقعا مردم خوش خیال و ساده لوحی داریم مرد حسابی اقتصاد داره میپوکه نفت به 20 دلار میرسه دیگه چیزی برا فروختن و خوردن نمونده شما به فکر رشد کردن بورس هستید؟ بورس یه جور قماره تو قمار که نباید همیشه برنده شد!!!!حالا وقت پس دادن هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
بورس بهترین شاخص اقتصاد
الان اقتصاد ملی در حال سقوط آزاده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
دوستان بورس دراقتصادآزادمعنی پیدامیکنه وقتی 60درصداقتصادزیرزمینی ودرصدبالائی دست نهادهاونیروهای نظامی ودولتی باشه بورس به کل بی معنی است
دریای مغرب
UNITED STATES
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
مشکل صرفا متوجه دولت قبل نیست . هر کس باد بکارد طوفان درو می کند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
روند نزولي بورس از همان زماني آغاز شد كه بهره مالكانه مطرح شده و قيمت خوراك افزايش يافت. از آن زمان شروع شده و تا الان ادامه داشته بدون وقفه. اعتماد اجتماعي از بين رفته است دولت محترم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
هر بالا رفتنی پایین آمدنی دارد و برعکس.
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
تا چند تا شیشه نشکنه و بی بی سی اخبار منفی بورس رو پخش نکنه ،اینا کاری نمیکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
داریم توی بورس نابود میشیم یکی به داد ما برسه
محمد
GERMANY
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
40 درصد بورس پتروشیمی و نفتی هستند که محصولات خود را صادر میکنند و درامد دلاری دارند. با نصف شدن قیمت نفت کاهش 10 هزار واخدی بورس دور از انتظار نبود. از طرفی بورس کمی حباب هم داشت.
ناشناس
ROMANIA
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
چرا وقتی قیمت ها درست 4 برابر شد کسی در بورس اعتراض نکرد شما قیمت ومعادن و مپنا و پتروشیمی ها رو ببینید چند برابر شد
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
با سلام
همانطور که همه می دانند بورس هر کشور در حقیقت دما سنج اقتصاد هر کشور است.چگونه انتظار دارید که در کشوری که در همه صنایع شاهد رکود و پسرفت می باشد شاهد بالا رفتن قیمت سهام باشیم.ما ایرانی ها به انتخاب راه های ساده و آسان پول دار شدن عادت کردیم.چگونه کسانی که کوچکترین اطلاعی از مکانیزم بازار بورس ندارند تمام سرمایه خود را در بازاری می آورند که شناختی از آن ندارند.تنها 5 درصد از سرمایه گذاران در بورس به سود های معقول دست پیدا می کنند و مابقی محکوم به شکستند.رشد بورس در سال گذشته بیشتر به دلیل تسعیر نرخ ارز بود که سود شرکتهای صادرات محور را به یکباره چند برابر کرد و تورم سالهای گذشته نیز باعث رشد سود دیگر شرکت ها شده بود، بسیار طبیعی است در شرایطی که ما در تمامی صنایع ضعیف هستیم و عوامل تورم زا و افزایش نرخ ارز هم وجود ندارد ،باید شاهد افت بورس باشیم.در سال گذشته و البته هم اکنون بسیاری از سهام حتی زیان ده با قیمت های بالا معامله می شد و قیمتها شدیدا حبابی بود.در شرایط کنونی ، با رکود سنگین در اکثر صنایع و همچنین کاهش قیمت نفت که بعید است حتی دیگر قیمت های 60 دلار را ببیند،بودن در بازار به معنای هزینه فرصت و تحمل فشارهای روانی بیشتر می شود پس فروش از سوی سهامداران کاری منطقی و علمی می باشد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv