bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۰۱۳۶۴
نامه علی مطهری به قالیباف

دفاع علی مطهری از اقدام شهرداری تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از اقدام شهرداری تهران از قالیباف خواست تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است قرار نگیرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از اقدام شهرداری تهران از قالیباف خواست تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است قرار نگیرد.

در این نامه آمده است:

«جناب آقای قالیباف

شهردار محترم تهران

با اهداء سلام، اجرای طرح جلوگیری از اختلاط کارمندان مرد و زن در ادارات مختلف شهرداری تهران، اقدامی پسندیده و ملهم از دین مقدس اسلام است که باید از سال‌ها پیش در سراسر کشور اجرا می‌شد ولی متأسفانه دولت‌ها معمولا نگاهی به انتخابات آینده دارند و کمتر حاضر می‌شوند زیر بار این‌گونه دستورات اسلام بروند. همه می‌دانیم که مسائل مربوط به عفاف در قرآن بسیار با اهمیت تلقی شده است تا آنجا که سوره نور که بیشتر آیات آن درباره عفاف و روابط زن و مرد و مجازات زنا و غیره است با این آیه شروع می‌شود: «سورة انزلناها و فرضناها» یعنی سوره‌ای است که ما نازل کردیم و آن را فرض و حتم و واجب قرار دادیم. درست برخلاف دنیای غرب که می‌خواهد مسائل مربوط به عفاف را کوچک و ناچیز و حل شده جلوه دهد و می‌بینیم که با مشکلات فراوانی مانند تزلزل خانواده‌ها و گاهی بی‌معنی شدن نهاد خانواده‌ و نیز همجنس‌گرایی و پایین‌ آمدن ارزش و احترام زن مواجه هستند.

این یک مسئله اجماعی میان همه فقهاست که جدایی محیط کار آقایان و بانوان بر اختلاط آنها ترجیح دارد و حتی‌المقدور و در مواردی که امکان آن وجود دارد محیط کار آنها باید جدا باشد. فلسفه این حکم این است که اسلام می‌خواهد ارتباط زن و مرد بیگانه در حداقل باشد تا بدین‌وسیله پیوند زن و شوهر هرچه محکمتر و پیوند زن و مرد بیگانه هرچه سست‌تر باشد و در نتیجه نهاد خانواده هرچه استوارتر گردد. زمانی که مسجد مدینه ساخته شد، پس از مدتی جمعیتی که وارد مسجد می‌شد افزایش یافت. پیغمبر اکرم دستور دادند که درب دیگری برای مسجد ساخته شود تا بانوان از آن درب رفت و آمد کنند و اختلاط میان زنان و مردان ایجاد نشود.

عجیب است که در انتقاداتی که به این طرح شده تنها چیزی که مورد توجه واقع نشده است حکم و نظر اسلام است. معلوم نیست مخالفان این طرح از چه چیزی ناراحت‌اند. گاهی از خدشه‌دار شدن کرامت انسانی و توهین به زنان سخن می‌گویند و گاهی از تنافی این طرح با کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی. آیا کرامت انسانی زن و مرد فقط در صورت اختلاط حفظ می‌شود و اگر محیط کار آنها را جدا کردیم به آنها توهین شده است؟ چه منطق و استدلالی پشت این سخن قرار دارد و اساسا چه ارتباطی میان اختلاط از یک طرف و حفظ کرامت انسانی و احترام زنان و مردان از طرف دیگر وجود دارد؟! ممکن است بگویند با جداسازی، ما به شعور و عقل و اراده آنها توهین کرده‌ایم، خود مردان و بانوان ما احکام شرعی و اصول اخلاقی و مصالح خود را رعایت می‌کنند و نیازی به این کار نیست.

سخن،‌ درست در همین جاست. خالق ما انسانها که به سرکشی غریزه جنسی خوب توجه دارد و خواهان نیل انسانها به سعادت خودشان است و ما را از خودمان بهتر می‌شناسد، دستور داده است که حتی‌المقدور از اختلاط بپرهیزید، و اگر به زعم مخالفان، با این حکم کرامت انسانی ما انسانها مخدوش و به ما توهین شده است، ریشه این امر را باید در خلقت خود و حکمت خالق جستجو کرد.

اما مطلب دیگری نیز هست که شهید آیت‌الله مطهری در کتاب «مسئله حجاب» خوب به آن پرداخته‌اند. ایشان می‌گوید (نقل به مضمون) وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم بیشتر، این مردان شکارچی هستند که از آزادی زن به معنی اختلاط و بی‌بند و باری او دفاع می‌کنند، چون می‌بینند اگر اصول عفاف رعایت شود دیگر نمی‌توانند از زنان مختلف با هزینه ناچیز کام برگیرند. روشن است که ما نمی‌خواهیم مخالفان این طرح را به چنین نیتی متهم کنیم بلکه آنها نیت خیر دارند ولی چون دچار تجددگرایی افراطی شده و می‌خواهند اسلام را باب طبع زمان کنند و فکر می‌کنند زمان برخی از احکام اسلام گذشته است چنین سخنانی می‌گویند و این مشکل اساسی اکثر اصلاح‌طلبان است که توجه کافی به این گونه احکام اسلام ندارند، همان طور که اکثر اصول‌گرایان توجه کافی به حقوق ملت و آزادی‌ها ندارند.

اما مسئله کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی، روشن است که ملاک ما اسلام است و باید این معاهدات را به سوی احکام اسلام هدایت کنیم.

امیدوارم جناب عالی تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است قرار نگرفته و ثابت قدم بمانید.

فرصت را مغتنم شمرده از ایجاد پارک‌های ویژه بانوان در تهران که در آنجا می‌توانند بدون پوشش اسلامی به ورزش و تفریح و آفتاب گرفتن بپردازند تشکر می‌کنم و امیدوارم تعداد آنها افزایش یابد. از بلندمرتبه‌سازی‌ها و فشردگی شهر تهران نیز همچنان گله‌مندم و معتقدم در بسیاری مناطق ظرفیت بیش از مثلا دو طبقه وجود ندارد و پنج طبقه و شش طبقه می‌سازند. همچنین درخواست دارم از تعبیر «بی‌آرتی» برای اتوبوس‌های تندرو استفاده نشود و تابلوهای مربوط تغییر کنند، گرچه از زحمات فراوان شما و آباد شدن محسوس تهران طی چند سال گذشته صمیمانه سپاسگزارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»
محمد مهدی زاده
UNITED STATES
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بااین نظریه پردازی ها بیخودی وقت مردم را نگیرید .ایا این همه مشکلات مملکت و ملت حل شده؟ایا واقعا اقای قالی باف و مطهری کار دیگری به غیر از این حرفها ندارند؟هر دوی این اقایون برای شخص بنده محترم هستند .ولی انتظار ما بیشتر از این حرفهاست.بعد از هزاروچند صدسال هنوز هم ما در خم یک کوچه ایم .اقای قالی باف این موضوعات را به سپارید به اهلش؟شما در نیروی انتظامی وشهرداری کار های خوبی انجام داده اید .بهتراست این پیشنهادتون را پس بگیرید .قران کریم .شرع مقدس .دین اسلام .دراین جور کارهای ظاهری خلاصه نشده .هرکسی از راه می رسد از مکتب اسلام و مخصوصا از قران کریم تنها به یک ایه استناد کرده و می خواهد انرا در جامعه ویا در تشکیلات مربوط به خودش اجرا کند. ودرجامعه تنش ایجاد می کند.وهرکس برداشت خودرا دررابطه با ان موضوع بیان می کند.
محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ضعف ایمان در نوشته ها پیداست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
متاسفانه این طرز تفکر دکتر طالبانی است.مرد وزن باید به هم احترام بزارند نه یکی رو از دیگری قایم بکنیم
عبدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما دوست دارید ما از آقای مطهری به به و چهچه کنیم تا دیدگاه های ما را منتشر کنید؟
من مخالف ایشانم و آقای مطهری هم انسان آزاده ای است و حتم دارم با این سانسورکاری شما مخالفند چه که با این بحث ها گره ها باز شود.
سایت شما همانند کرسی های آزاد اندیشی است چون واقعا بدون دستکاری نظرات را با تنوع فراوان منتشر می کنید. سایت شما خودش یک فیس بوک است اما شما قدرش را نمی دانید. مدیریت کردن اینگونه صحنه های چون امروز کمک می کند معتادین فیس بوک بیایند به جایی مثل سایت شما. یک سایت وطنی که برش و نفوذ زیادی در بین مردم دارد، چرا؟ چون به مردم احترام می گذاشت و نظرات واقعیشان را منتشر می کرد اما حالا دارید بین خودتان با مردم با این خود-سانسوری شکاف ایجاد می کنید. اگر کسی توهین مستقیم کرد خب منتشر نکنید اما من نوعی که فقط نظرم را(گیرم مخالف آقای مطهری)گفته ...
این کار را با هوادارانتان نکنید دوستان عزیز و گل فرارو !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
پس نتیجه میگیریم انسان=حیوان
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۳۷
تبريز زنجان بيرليگي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بجاي اين نامه نگاري كاش وقتتان را در راه مسائل و مشكلات كشور و جوانان ميگذاشتيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
احسنت.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من در مورد نظرات فرهنگی اقای مطهری حرف زیادی دارم ولی ایشان انسانی آزاده و بزرگواری هستند و نظرات ایشان هم محترم و متین است منتهی جامعه کدام را می بپسندد الله اعلم...
و رای اکثریت ملاک قانون باید باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
باید خداوند انسان رو هرمافرودیت می آفرید
در اینصورت این دوستان دیگه غمی نداشتن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مصاحبه طلایی با شرق در این خصوص جالبه. بخونید حتما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ایشان نه تنها به مسایل مهم مملکت و جوانان همت دارند بلکه برخلاف بعضی بزرگان که قسمتی از اسلام را که باب طبعشان است می پسنندند و قسمت دیگر را رها میکنند؛ تمام اسلام را قبول کرده و از هیچ هجمه ای واهمه ندارند. امثال ایشان برای این مملکت نعمتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
البته باید بدونین که آقای مطهری به این چیزایی که میگه واقعا اعتقاد داره مثل بعضی ها نیست که بعد از هشت سال یه دفعه مساله زن و مرد رو برای فشار وارد کردن به دولت علم کند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اصل قضیه پاراگراف آخره. اونجایی است که اشاره می کنه بدون پوشش ورزش می کنند. یعنی اقرار می کنه پوشش...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
این طور باشه ما باید دو ساختمان مجلس داشته باشیم یکی برای زنان یکی برای مردان.خیابان ها هم یه طرف خانم ها تردد کنند یه طرف آقایان.اصلا کنار پیاده رو پرده می زنیم!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
امام با تفکیک جنسیتی مخالف بودن شما با این حرفاتون به ایشون هم دارید توهین میکنید ، ضمنا هر وقت مسائل مربوط به مدیریت صحیح جامعه ، ایجاد شغل پایدار ، مهار تورم ، مهار رشوه و دزدی ، مهار بی عدالتی و ظلم ، تامین مسکن جوانان ، شرایط ازدواج راحت را که بسیار مهم تر از این مقوله هستند تونستید انجام بدید بعد بیاین سراغ این مساله ، ضمنا از شما تعجب میکنم که فلسفه اختیار در انسان رو درک نکردید و به این مساله توجه ندارید که خداوند انسانها رو مختار افریده تا در آزادی کامل آزمایش شوند و راه خود را مشخص کنند وگرنه کاری که از روی اجبار و در شرایط محدودیت انجام شود نزد خدا ارزشی ندارد ، در آیات قرآن خداوند پیامبر را از اجبار خطاکاران منع کرده و بارها به ایشان یادآوری نموده که فقط تبلیغ کننده است و نباید اجبار کند و خداوند خود در روز حساب با آنها برخورد خواهد کرد . من طرفدار حجاب خانمها هستم ولی این عقیده شخصی منه و از شما هم میخواهم برای تحمیل عقاید و نظریات شخصی خود از مقدسات استفاده نکنید که این شاید گناهی بس بزرگتر باشد . دیدگاه شما درباره لزوم وجود گشت ارشاد برای جلوگیری از تحریک جوانان از نظر من از نظر انسانی و نه صرفا شرعی صحیح است ولی در این مورد هیچ دلیل منطقی برای این کار نمیبینم و خودتان میدانید مشکلات مربوط به رابطه خانمها و آقایان ریشه در مسائل مهمتری دارد که با ایجاد این محدودیتها به علت خصلت لجبازی انسانها در مورد مسائل تحمیلی تنها مشکل رو وخیم تر خواهید کرد ، پس بهتر است به جای پاک کردن صورت مساله و ظاهرسازی ریشه این مشکلات حل شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
پیامبر نور و رحمت راه علاج را در تسهیل ازدواج میدانند.چقدر در جامعه اسلامی تسهیل کردیم ازدواج جوانان را؟حالا از این طرحها تا میتوانید اجرا کنید ولی این ظرفیت -قوی جنسی جامعه-خاموش نمیشود،از جایی دیگر خودنمایی میکند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
پس حدود واحکام الهی چی میشه اوناهم جنبه تبلیغی داره اگه ضمانت اجرایی نداشته باشه که نعوذ بالله خداوند حرف لغو زده درجامعه ای که بی بند وباری و عیاشی آزاد باشه غریزه جنسی کنترل نشه احکام الهی صریح در قرآن مبنی بر رعایت حجاب وعفاف رعایت واجرا نشه انصافا وبه دور از هرگونه تعصب آیا اعضای این جامعه سعاتمند میشن ؟
حسینی بایبای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
فرزند خلف آیت الله مطهری همیشه بی تعارف و رو در بایستی از احکام شریعت نبوی دفاع میکنند و همین ویژگی ممتاز ایشان باعث شد تا قشر فرهیخته تر مردم تهران در اعتراض به بی بندو باریها در انتخابات مجلس به این بزرگ مرد و لیست صدای ملت رای بدهند.
دوستدار خاتمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من در مسیله حجاب وعفاف تاحدود زیادی با علی مطهری موافقم ولی با طرح تفکیک جنسیتی بیشتر از آنکه حجاب و عفاف رو رعایت کنیم یک قدم بیشتر به مسلک داعشو طالبان نزدیک میشیم راه های بهتری هست مثل لباس فرم مطابق با احکام اسلامی. مثل جلوگیری از تولید و واردات لباس های تنگ و چسبان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
با وجود اینکه با آقای مطهری در خصوص تفکیک به شدت مخالفم ولی ایشان بدون نفاق و قابل احترام هستند. ای کاش مخالفان سیاسی و عقیدتی چنین مسلکی داشتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اگه نفاق ندارند به مساله ربا که تمام شئون زندگی مردم را گرفته بپردازند.
اگه در سوره نور گفته این سوره فرض شده است در مورد ربا به وضوح گفته شده که حرام و جنگ با خداست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
احکام باید با شرایط تطبیق داده بشن علی آقا
آخه چیه ما با اعراب محترم 1400 سال پیش یه جوره؟
اگه طرز فکرت اینه بهتره برای خود و اطرافیان خودت اعمالش کنی!
این روزا یکی به نعل میزنی یکی به میخ!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما بفرما مسلمان نباش.
مگه خدا منتظر اسلام توئه...؟!
اینطوری هر سال باید یه دین جدید بیاد تا با حال و حوصله من و شما بخوره.
اتفاقا احکام خیلی هم جوره.
نمیخوای احکام رو رعایت کنی، چرا ژست روشنفکر دینی میگیری؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
واقعا خوشحالم که در این کشور مرد متولد نشده‌ام که هر روز به چشم حیوان به من نگاه نکنند و برای درمان سرکشی غریزه جنسی‌ام دنبال راه حل جدید نباشند!
دوستدار خاتمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ارزش هر کسی به رفتار خودشه کسی که با لباس تنگ وچسبون و ساپورت و... میاد بیرون انتظار نگاه عالمانه اگه داشته باشه حماقت کرده اندام نمایی برای تحقیقات علمی که نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تو فعلاً مراقب غریزه سرکش خود نمایی خودت باش که دوست داری هر روز لخت تر از دیروز خود نمایی کنی، حجاب هم برای نفس سرکش تنوع طلب مرد است هم برای نفس سرکش خودنمای زن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
فرارو شما را به خدا منتشر کنید
اگر شما خانم ها می خواهین آزاد باشین و پوشش آزاد داشته باشید در کنار این هم باید برای مردها مکانی قرار دهند برای نیازهای جنسی آقایون مثل اروپا
اگر می گویید آیا شما راضی هستین که ناموستان به آن مکانها بروند برای نیاز آقایون بنده هم می گویم اگر شما این سوال را مطرح می کنید چطور برای خودتان حق آزادی پوشش قائل هستین ، چطوره که آزادی پوشش شامل حال خانواده من می شود و خانواده من می توانند به دلخواه پوشش را انتخاب کنند یا خیر
خوب در مسئله ای که من طرح کردم هم همین موضوع هست ، طرف می توانند به دلخواه پوشش آزاد داشته باشد یا به مکان گفته شده برود
و اگر بنده غیرتی بشوم برای موضوع مطروحه خودم چرا برای آزادی پوشش غیرتی نشوم ، شما که نمی خواهید حجاب را از سر خانواده من بردارید یا بگذارید.
و بنده از خانواده خودم مطمئن هستم که نه به دلخواه حجاب برمیدارند و نه به این مکان ها می روند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
همش میگیم در غرب خانواده در حال نابودیست ولی چرا در واقعیت بیشترین آمار طلاق از هم پاشیدن خانواده همین ایران اسلامیمون هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
عزیز من اونجا خیلیا قبل ازدواج رابطه جنسی دارن تا ببینم میتونن مناسب هم باشن یا نه. تایید کن تا بدونن که اونجا بحث حرام و حلال و محرم و نامحرم نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای مطهری کجا اسلام گفته که زن و مرد باید تفکیک جنسیتی بشن؟ هیچ وقت با این روش ها نمیشه جلوی فساد رو گرفت، اگه اینطور که شما میگید بعدا باید تو خیابونها و خونه ها باید زن و مرد را از هم جدا کرد. آقای مطهری عزیز بنده با این حرف شما مخالفم و این کارهای دوستان شما رو با اهداف سیاسی میدانم که قصد تخریب دولت را دارید, این آقای قالیباف زمان احمدی نژاد چرا از این صحبتها نمیکردند؟ ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
در اینجا مجال بحث و گفتگو نیست ولی من در این مورد با آقای مطهری موافق نیستم و برای این نظر خود مستندات و دلائل فراوان دینی و غیر دینی دارم.
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
دوستان ما چقدر نگاه جنسی دارند؟

ما خودمون تو یه اتاق یه خانمیم و یه آقا هیچ مشکلی نداریم اما دوستان فک میکنن همه مثل خودشونن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما تند نرو تو ف بگی من تا فرحزاد رفتم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خدا از دلت بگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
علی آقا شما آدم خیلی خوبی هستی. با وجود اختلاف نظری که در این قبیل موضوعات با شما داریم و موافق آن نیستیم ولی به نظر شما احترام میذاریم چون برآمده از اصول اعتقادی شماست و شما ظاهر و باطن همین هستی :) برخلاف بسیاری دیگر از آقایون که فقط جانماز آب میکشن به خاطر منافعشون!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آفرین به این انسان حق گو...
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
حضرت علی (ع)میفرماید به سخن نگاه کن نه به گوینده سخن .سخن اقای مطهری بسیار منطقی وبه جا است پس تعصب حزبی و طایفه ای را کنار گذاشته و حرف حق را باید پذیرفت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
الحق که اعتدالگراست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
منفی دادین که بگین دوست دارید همه جا قاطی باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدرس حوزه قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
باسلام
قرآن کریم در هیچ کجا بحث جداکردن جنسیتی افراد در صحنه اجتماع را مطرح نکرده است. انچه فرموده مربوط به عفاف است که ماداریم با تفکیک جنسیتی
آن را به غلط تفسیر میکنیم. درحالیکه در تاریخ اسلام میبینیم زنان در کنار مردان در بازارها خیابان ها مزارع و.. فعالیت میکردند و پیامبر عفاف را به تفکیک انها تفسیر نفرمودند. تنها موردی که حضرت فرمودند اینست که مدتها زنان و مردان در کنار هم در نمازجماعت شرکت میکردند و بعدا حضرت فرمودند صفها از هم جداشدند. این حکم کاملا مربوط به بحث نماز است که رکوع و سجود دارد لذا حتی در طواف هم چنین تفکیکی را هیچ معصومی توصیه نکرده است.
اشکال در غربی شدن مخالفان نیست مبانی خود این بحث محکم نیست و سبب ازردن مردم میشود.
اینطور عفاف را تفسیر کنید باید کم کم در همه شهر تفکیک کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من یک زنم و اینو توهینی به خانم ها می دونم شما به دلخواه خود قانون درست می کنین فکر کنم قصد شما ایز این کارا خونه نشین کردن خانوما و سالی یکی زاییدن باشه
اسداباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
قالیباف با این کارش محبوبیتی که داشت از دست داد ودیگرکاندید انتخابات نباید بشود چون خیلی کم رای میارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مگه محبوبیتی داشت؟ 10 سال تبلیغات شش میلیون رای؟
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بجز مساله حجاب مواضعتان در سایر مسائل را هم اسلامی و انقلابی کنید تا من و بقیه مردم شما را عف کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای مطهری خواب تشریف دارند ونمیدونند که این حرفها که کشورها غربی وآمدیکا خانوادهاشون به خاطر نادیده گرقتن عفاف نتزلزل شده اند خیلی پوچ وبی اساس واین حکومت ثابت کدر که هرچی محودیت بیشتر باشه بدتر میشه آمار طلاق وبی بندو باری تو ایران بیشتر یا کشورهای دیگه طرف شوهر داره بچه داره با مرد دیگه در ارتباط . شما به جای تفکیک جنسیتی بهتر به فکر رانت خواری دزدیهای کلان واقتصاد کشور باشید تابخاطرمشکلات اقتصاری آنقدر فاحشه گری وبی بندو باری رو زیاد نکنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چرا در مناسک حج و در شرایطی که پوشش بدنی آقایان در کمترین حد خود است تفکیک جنسیتی داده نشده است و در اغلب مراسم مرد و زن مختلط هستند؟!
mehr
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
درود بر مطهری عزیز
و بزرگوار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جالبه اون وقتی که مطهری برای دفاع از سران فتنه حرف می زنه شما فراروئی ها منفی مثبت ها رو به رخ مخالفانتون می کشید!!!
حالا که بحث یکی از احکام اسلامیه تعداد منفی مثبت ها رو داشته باشید تا ببینید استثنائا این حرف مطهری درسته که اکثر اصلاح طلبان توجهی به احکام اسلام ندارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ناشناس 17:57 این نشون میده که فرارویی ها از حق دفاع میکنند و منافق نیستند و طوطی وار حرفی رو قبول نمیکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اتفاقا نفاق شناسیم ندیدید با ا. ن چطور مثل تیغ وابریشم برخورد کردیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ناشناس 17:57 افراد به نگاه و آرا مثبت و منفي مي دهند نه به گوينده آن
کیوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ممنون علی اقا همیشه بانظرات شما موافقم چه سیاسی وچه فرهنگی تفکرشما نشان ازادگی شما ونشات گرفته ازنظرات شهید مطهریست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ما اصلاح طلبان علی مطهری رو دوست داریم. چون اعتقاد داریم که ایشان با خلوص نیت های خودشان را بیان می کنند و نه به مانند بسیاری دیگر از اصولگرایان رفتار متملقانه ندارند.حالا ممکن است در بعضی موارد با ایشان اختلاف نظر هم داشته باشیم. اما به نظر ایشان احترام می گذاریم.به قول سید عزیز: زنده باد مخالف من.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
دو تا سوال دارم:
1- چطور آقای قالیباف بعد از 9 سال که از شهردار شدنش گذشت یادش افتاد که همچین کاری بکند و نمی توانست یکسال پیش قبل از انتخابات این اقدام را عملی کند. نه این که به قول آقای مطهری ترس از انتخابات آینده مانع از آن می شد؟
2- آقای مطهری همانطور که در خاطراتش گفته در زمان جوانی در یکی از همین محیطهای مختلط (در صدا و سیما) عاشق دختر خانم همکار خودش می شود و از آن به عشق پاک یاد می کند، ولی حالا که دیگه ازش گذشته یاد فرائض دینی افتاده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
لطفا مراجعین رو و همچنین پیاده رو ها رو هم تفکیک جنسیتی کنین..یک شهروند دلواپس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ما اصلاح طلبان علی مطهری رو دوست داریم. چون اعتقاد داریم که ایشان با خلوص نیت های خودشان را بیان می کنند و نه به مانند بسیاری دیگر از اصولگرایان رفتار متملقانه ندارند.حالا ممکن است در بعضی موارد با ایشان اختلاف نظر هم داشته باشیم. اما به نظر ایشان احترام می گذاریم.به قول سید عزیز: زنده باد مخالف من.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آره واقعا بعضی ها الکی شلوغش می کنند...
آفرین بر تو ای علی مطهری.
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
زنده باد علی مطهری. خداوند به شما عزت داده است. بدون ترس از مدعیان اصلاحات و اصول گرایی حرفت را می زنی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
باید از کار اقای قالیباف حمایت کرد اصل کار بسیار درست است اگر چه خیلی دیر انجام شده امیدواریم سایر نهادها سریعتر شروع کنند مانند صدا وسیما .حتی در انتخاب مجری زن برای گویندگی اخبار وتن خبر باید دقت شود(مانندخبر تجاوز به دختران و ازاین قبیل )باید گوینده کنترل شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من خیلی ادم متشرعی نیستم ولی این نظر رو قبول دارم که اگه چنتا زن و مرد از 8 صبح تا 5 بعدظهر به مدت طولانی مثلا یکسال در کنار هم باشن هرچقدر هم که ادم خودشو کنترل کنه در طولانی مدت نسبت به هم احساس پیدا می کنن .
حالا تصور کنید مثلا مرد شب قبل با همسرش دعوا کرده و صبح میاد سر کار و با همکار زن که شاد و سرحاله روبرو میشه ... بالاخره تاثیر داره
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خوب آخه عزیزم اینهایی که شما راجع بهشون صحبت می کنید ادمن ..میفهمید ادم...آدمها هم با ارتباط و همکاری بینشان احساس هم ایجاد میشه.اصولا" هر احساسی بد و گناه نیست.آدمها به سبب شناخت و همکاری ارتباطات دویتانه مفید و پایدار هم برقرار می کنند...به هم اهمیت داده و کمک می کنند...جهت اطلاع حتی حیوانات هم در کنار هم نسبت به یکدیگر احساس پیدا میکنند...دست شما و آقای مطهری و قالبیاف هم نیست...به خودی خود بد هم نیست...اونهایی که مریضند و منحرف هم چه در محل کار چه تو خیابون و چه تو فامیل مرض خودشان را دارند...برای چند تا ادم بیمار هم که نمیشه روابط انسانی بشر را تغییر داد.میشه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
قبول. ولی بعضی زن ها زبان خطرناکی دارن و با بدگویی از مردان ذهن همکارا رو خراب میکنند و ممکنه اختلاف بندازن تو زندگی همکاراشون. در هر دو صورت آفاتی رو به همراه داره که به رشد عقلی و عاطفی و معرفتی فرد برمیگرده تا تفکیک و این مسائل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
والا ما پنج ساله با خانمهای شرکتمون میریم و میایم از این احساس هایی که شما میگید نداشتیم. این وسط هر کی هم خواسته جور دیگه ای رفتار کنه مطرود شده. مثل غذا خوردنه، شما چشم و گوش و دهن یه آدمی که غذا خوردنش بهنجار نیست ببندی بازم به غذا فکر میکنه، حریص تر میشه، قرصت دستش بیاد پرخوری میکنه حتی به زور هم شده غذا رو به دست میاره. ما قراره تصورمون از عموم مردم این باشه که مریضن یا سالمن؟ اگر میگید که عموم مردم مریضن که دیگه با شما حرف نمیشه زد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تو لابد نگران شوهرتی.خوب شب باهاش دعوا نکن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اونهایی که منفی به حرف ناشناس 10:30 دادن اگه همسر خودشون بره سر کار اونجا با جنس مخالف خودش به صرف اینکه همکارن بشینن گپ زدن و شوخی ایرادی نداره دیگه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خداپدرت را رحمت کند حرف حق زدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
طرح خیلی خوبی هست . ای کاش از اول کارمند خانم استخدام نکنند و در صورت استخدام از اول به فکر جداسازی باشند.مثلا در حوزه کاری من یک کارمند خانم و بنده که اقا بودم چون ارتباط کاری باهم داریم سخت است ولی اگه از اول هر دو خانم و یا هر دو آقا باشند خیلی بهتر است .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ولی یک سوال مهم. چرا در زمان امام خود حضرت امام تفکیک جنسیتی ادارات را دنبال نکردند و حتی در چند مورد با این امر مخالفت نمودند. با وجود احترامی که برای جناب علی مطهری قائل هستم ولی این تحلیل ها کاملا نابخردانه و دور از هرگونه منطق است. گیریم در اداره جات تفکیک انجام شد در سطح جامعه و در خیابان چه باید کرد. اقدام آقای قالیباف فقط یک اقدام سیاسی برای جذب رای راست افراطی است و نه به دین و نه به غیرت دینی هیچ ربطی ندارد.
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
درنظام اسلامي بايستي اول در مجلس تصويب شود.سليقه اي عمل كردن يك مديربي نظمي بوجود مياورد.حتي اگراز نظراسلامي درست باشد.دولت تدبير بايستي وارد شده وبا تدبيرمسئله را حل كند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
باید از کار اقای قالیباف حمایت کرد اصل کار بسیار درست است اگر چه خیلی دیر انجام شده امیدواریم سایر نهادها سریعتر شروع کنند مانند صدا وسیما .حتی در انتخاب مجری زن برای گویندگی اخبار وتن خبر باید دقت شود(مانندخبر تجاوز به دختران و ازاین قبیل )باید گوینده کنترل شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شاید کارمندان شهرداری زیاده از حد صمیمی شده بودن که قالیباف جداشون کرده. الله اعلم.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من دشمن علی مطهری هستم چون شده وکیل الدوله و وکیل فتنه گران ولی انصافا اگه یه حرف درست زده باشه اونم اینه که "اما مسئله کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی، روشن است که ملاک ما اسلام است و باید این معاهدات را به سوی احکام اسلام هدایت کنیم."
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مومن و کینه مومن در دل داشتن؟استغفار کن. قلبت رو از کینه خالی کن برادر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما و اعوان و انصارتان فقط گروهی به مسائل نگاه میکنید اگر باب میل شما بود او خوب است و اگر باب میل شما نبود خوب نیست .
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
درود بر شما
حقا که پسر مطهری هستید
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقایان یک سری هم به شرکت های خصوصی بزنند، تا بفهمند و ببینند که چه خبر است!
فساد بیداد میکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اینو که درست میگی ولی من موندم اینهمه منفی بهت دادن یعنی جلف بازی تو بخش خصوصی رو عشق است!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خودتان را مداوا بفرمایید جناب ناشناس. شما خودتان را نعوذبالله در جایگاه خداوندی دیده اید که چنین بی تامل حکم فساد را برای تمام شرکت ها و اشخاصی که در آنها کار می کنند صادر فرموده اید. به پزشک مراجعه فرمایید، لطفا"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
فساد در ذهن شماست که بیداد می‌کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اصولگرايان به آزادي اعتقاد دارند نه آزادي ولنگاري مورد نظر اصلاح طلبان بلكه آزادي در چارچوب اسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اصولگرایان فقط و فقط به آزادی تجارت و ثروت اندوزی نامحدود ( اولترا لیبرالیسم اقتصادی) اعتقاد و ایمان دارند و بس !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
حالا چند تا دختر اصلاح طلب هم ساپورت پوشه و مانتو تا بالای کمر. اما خوبم میونشون زیاده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چرا کسی دیگه به علی مطهری به به چه چه نمیگه؟ اصلاح طلب نبوددددددددددد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چه ربطی داره.معصوم که نیست؟هر وقت حرفش منطقی باشه مردم حمایت میکنن نه مثل امثال شما کورکورانه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
روشنفکرا کجان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خودتونو گول می زنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ما مثل بعضیا نیستیم که شخصی که ازش یک روزی حمایت کردیم، اگر هزار حرف نادرست و هزاران خیانت هم بکنه، بازم به بهانه های واهی مثل مصلحت نظام، ازش حمایت کنیم!

وقتی نظر مطهری درسته، حمایت میشه، وقتی از نظرمون نادرسته، حمایت نمیشه

نه مثل شما برادرا که ا.ن. هر خیانتی کرد بازم ساکت بودید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
همین آمار منفی هایی که به شما داده شده، یعنی اصلاح طلب ها.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
کامنت ها رو با دقت نخوندی همشیره! بالا رو یه نگا بنداز.
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به نظرم باید به وضعیت بخشهای خصوصی هم رسیدگی کرد. و از حضور زنان تا حد امکان در آنها جلوگیری کرد
بهنام
UNITED STATES
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ببخشید شما چکاره ای که تعیین میکنی زنها کجا برن کجا نرن؟ نکنه فکر کردی چون مردی صاحبشونی ؟ نکنه فکر کردی جنس برتری؟ شما ها با این طرز تفکر و حرف زدن آبروی ما مردا رو بردین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اتفاقا" تو خیلی از مراکز خصوصی برای پست منشی و فروشندگی دنبال هفت قلم آرایش کرده های ساپورت پوش میگردن تا هم با ادا اطوار مشتری جلب کنن و هم خودشون... چیزه یعنی بله...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
هو الحق
صرفنظر از نظرات آقای مطهری، همواره برای ایشان احترام قائل هستم چرا که با باد حرکت نمی کند!! ولی آقای قالیباف سیاسی کاری می کند و خلوصی در این عمل او نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما خلوص سنج دارید؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مگه خلوص سنج اومده تو بازار؟
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مطلب جالب و قابل توجهی بود .از اعتدال فکری و موضع حق مدارانه آقای مطهری بسیار لذت بردم
سارا
UNITED STATES
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اعتدال؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چرا آقاي مطهري همش از اصولگرايان و اصلاح طلبان انتقاد ميكنند؟ چرا هيچ انتقادي ايشون به آقاي رفسنجاني نمي كنند كه ايشون مخالف طرح تفكيك هستند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اقای هاشمی مخالف تبعیض جنسیتی هست نه تفکیک جنسیتی، متاسفانه برخی کلمه تبعیض رو با تفکیکی عوض کردند . ایشان گفته بودند تبعیض جنسیتی نداریم که درست هست ولی تفکیک داریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ببخشید جایی که حزب و جناح و گروه اهمیت داره، شخص اهمیتی پیدا نمی کنه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
کجای قرآن تفکیک جنسیتی مرد و زن آمده. حجاب وقتی معنی داره که مرد و زن در یک محیط کار کنند. اگر تفکیک جنسیتی باشه چه نیازی به حجاب است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جنابعالی مطمئنی تمام دستورات قرآن رو اجرا می کنی که همین یه مورد لنگ می زنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
قران در سوره قصص ایه 23 ماحرای دختران شعیب و کنار ایستادن ان ها برای این که با مردان اختلاط پیدا نکنند.تفسیر نور ذیل ایه رو بخوانید متوجه می شوید. در ضمن زن فقط در محیط کار خالصه نمی شود . زن می تونه تو جامعه بگرده و برای اون حجاب لازمه . ربطی به محیط کار نداره. حرف اقای مطهری متین و مطابق اسلام هست. الکی اسلام رو تحریف نکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به ناشناس 14:53
شما از آیه 23 سوره قصص چطور نتیجه می گیری که مرد و زن باید در دو اتاق جدا که بینش دیوار باشه باید مشغول به کار باشند؟
ترجمه آیه :
"و چون بر سر چاه آبی حوالی شهر مدین رسید آنجا جماعتی را دید که (حشم و گوسفندانشان را) سیراب می‌کردند و دو زن را یافت که دور از مردان در کناری به جمع آوری و منع اختلاط گوسفندانشان مشغول بودند. موسی گفت: شما اینجا چه می‌کنید و کار مهمتان چیست؟ آن دو زن پاسخ دادند که ما گوسفندان خود را سیراب نمی‌کنیم تا مردان گوسفندانشان را سیراب کرده باز گردند و پدر ما شیخی سالخورده و فرتوت است (و مرد دیگری نداریم، ناچار ما را به شبانی گوسفندان فرستاده است)."
او نوقت الان کی داره اسلام را تحریف می کنه . ضمنا ابنطور که شما د ار ی جلو میری کم کم پیاده روها را میخوای از هم تفکیک کنی چون مردها و زنها ممکنه به هم نگاه کنه.
شما ته دلت اینه که زن باید توی خونه بشینه و نور آفتاب را نبینه اونوقت دیگه خیالت راحت می شه
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای قالیباف فقط در هنگام انتخابات دموکرات می شه،خدا این انتخابات رو از ما نگیره وگرنه معلوم نبود تکلیف همین حقوق نیم بند شهروندی ما چه می شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
نیست الان روحانی دموکراتتتتتتتتتت
دموکراتی که با حکم خدا تعارض داشته باشه عاقبت به خیری نداره تووش
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
باید به احمدی نژاد هم تریبون داد،فرارو نظرش رو درباره تفکیک جنسیتی و توافق ژنو بپرس اگر جواب داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چرا شما اصرار دارید از تعبیر "تفکیک جنسیتی" استفاده کنید...؟
مثلا میخواید بحث ها و مسائلی که تو دانشگاه ها رخ داده تبادر به اذهان بشه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اشتباهی منفی دادم
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
در هر جامعه ای اعم از غربی یا شرقی اسلامی یا غیر اسلامی دیواری بین زن ومرد وجود دارد این دیوار در غرب به طرف کوتاه شدن رفته تا جاییکه در برخی نقاط تنها پوشیدن سه نقطه از بدن زن کفایت می کند ولی از بین نرفته است مثلا هنوز هم پوشیدن لباس رسمی در محل کار لازم است در عوض در کشور ما این دیوار به سمت بلند شدن سیر می کند طوری که جدا سازی از اتوبوس ومدرسه شروع شد و اکنون به دانشگاه و محل کار وپارک وسینما و ورزشگاه و... رسیده است صرف نظر از خوب و بد این کار سوال من این است که این دیوار تا کجا بالا برود تا به ایده ال مورد نظر اقایان برسیم؟در نظر داشته باشیم که گاهی خطر سقوط هم انرا تهدید می کند مثل تمایل شدید وبی حد به ماهواره وفرهنگ ابتذال غرب که انقدر که ذهن جوانان ما را مشغول کرده شاید غربی ها زیاد به ان توجه نمی کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چشمها را باید شست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما گوشتم بشور تا احکام خدا رو بشنوی ، ی دستی هم روی قلبت بکش تا زنگاراش پاک شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
کجای احکام خدا گفته تو جامعه و محل کارو تحصیل زنو مرد باید جدا باشن؟ داعش هم برای کارهای خودش دلایل اسلامی میاره میگه ما داریم احکام شریعت رو اجرا میکنیم
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اما . شما بشور که با یک صدا و یا کف دست، قلبت از حلقت بیرون نزنه.
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
طرفداران حاج آقا مطهري بفرمائين جلو !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
واقعیت آن است که تا مطهری از رفع حصر سخن می گوید همه اصلاح طلبان (یک عنوان کذایی) برای او هورا می کشند و کامنتهای زنده باد و مرد شجاع و ... را نثار او می کنند. ولی زمانی که اعتقاد قلبی خود به مطلب فوق را نشان می دهد اصولگرایان همان رفتار اصلاح طلبان را نشان می دهند.
در اینجا نکته ای که مغفول مانده آن است که همراهی با دیگران تا زمانی است که فقط در جهت منافع ما باشد و منطق اصلی ما را تشکیل می دهد.
علی ایحال باید به جای اینکه یک نفر حرف بزند و بقیه مرده باد زنده باد بگویند احزاب نهادها و تشکل های مختلف مسایل را حلاجی کرده و بیانیه ای صادر کنند تا برایند همه نظرات باشد. به این صورت است که می توان برنامه های عملی را با اجماع اکثریت (بر اساس عقلانیت و تدبیر) پیش برد وگرنه درگیر این لفاظی های بیهوده خواهیم بود که نیمه عمر آن حداکثر دوهفته خواهد بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
قرار نیست از کسی بت ساخته بشه و هر چه گفت درست باشه ، اتفاقا مشکل تاریخی ایران همینه که مردم از یک نفر کهشاید تو بعضی زمینه ها ایده خوبی داره بت میسازن و کورکورانه تمام افکارش رو تایید میکنن ، هیچ انسانی کامل نیست و همه خوبی و بدی دارند
انسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ببین چه میگوید . مهم نیست کی میگوید.
منصور نوين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مطهري دنبال رضاي خداست نه رضاي اصولگرا و اصلاح طلب
ابراهيمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقاي قاليباف در اجراي اين طرح هياهو كردند اگرنه طرح خوبي است در اداره ما سال هاست اجراء مي شود وخانم ها راضي هستند. وتجربه در برخي مواقع نشان داده كه اختلاط كاركنان به كانون خانواده آسيب زده است. غربي ها هم خانواده هاي مار ا نشانه گرفته اند. بعضي هم در داخل بي جهت با اين اقدام مخالفت مي كنند. بايد حواسمان جمع باشد
هوادار قالیباف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جایی که لازم و شدنی است باید اجرا شود! در بعضی ادارات و سازمانها و دانشگاهها شدنی است.
متاسفانه ما مردان مثلا در سر کلاس دانشگاه حواسمان به دختراست تا درس! و یا میخوایم مسخره بازی کنیم تا خودی نشون بدیم!
تو اداره هم چنین حواس پرتی ها و شهواتی مانع بهره وری است! ما مردان چشم چران همیشه منتقد چنین طرحهای عفاف زایی هستیم!
یک اصولگرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چه حالی داد این جملش : (مشکل اساسی اکثر اصلاح‌طلبان است که توجه کافی به این گونه احکام اسلام ندارند)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
و چه حال گرفت ادامه جملش!
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اصلاح طلبان به احکام اسلام توجه دارند اما قرائت اونها از اسلام رحمانیه و قرائت اصولگرایان از اسلام جزمی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تو که راست میگی ! خوشا روزی که پرده ها می افتد و نیت اعمال هویدا می گردد که هر کی سنگ چی رو به سینه می زده احکام اسلام یا خواسته شخصی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جدي كه نعل و ميخ حكايت كند ورا .!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خدا شفا بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چطور آقای قالیباف بعد از 9 سال که از شهردار شدنش گذشت یادش افتاد که همچین کاری بکند و نمی توانست یکسال پیش قبل از انتخابات این اقدام را عملی کند. نه این که به قول آقای مطهری ترس از انتخابات آینده مانع از آن می شد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
کار خوب رو هر وقت بکنی خوبه
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به خدا حرف نداری آقای مطهری عزیزو گرامی
به خصوص اون قسمتی که برای اصلاح طلبان و اصول گرایان گفتی
ضمنا در آخر فرمایشاتتان بهتر بود که به جای کلمه "اگرچه" از کلمه "در هر حال"استفاده می کردید.
ضمنا من هم از آقای قالیباف تشکر می کنم و امید وارم که موفق باشند. به هر حال نفس اماره به هیچکس رحم نمیکند و بهتر آن که تا می توانیم زمینه های بروز گناه را کم کنیم خدا عاقبت همه مارا به خیر کند. برای شادی روح شهید مطهری صلوات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مجتبی جان انگار این نظر بدجور به دلت نشسته, حالا نظرت در مورد رفع حصرش چیه?
کاشانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
"عجیب است که در انتقاداتی که به این طرح شده تنها چیزی که مورد توجه واقع نشده است حکم و نظر اسلام است. "
بسیاری از نظرهایی که در سایتهای خبری درج می شوند این گونه اند. هجمه به دین در چارچوبی کاملا بی شناسنامه. با عناوین جعلی و بیشتر با عنوان ناشناس و مثبت و منفی هایی کاملا ناشناس تر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اینم بدید به حمید روحانی بخونه! تا بداند که علی مطهری فقط حامی فتنه گران به تعبیر ایشان نیست!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اهمیتی داره که حمید روحانی چیزی رو بدونه یا ندونه؟
محمود
UNITED STATES
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ازاین علی مطهری چون ادم منطقی است ...می پرسم:ایا اگر این طرح به طور کامل در تمام ادارات و نهادها اجرا شود چند در صد فساد های اخلاقی در جامعه کاهش می یابد.به عبارتی چند در صد فساد اخلاقی جامعه ایرانی ناشی از اختلاط شغلی زن ومرد میباشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خیلی .... خیلی .... خیلی ..... شیطان می گوید: نفر سوم اختلاط بین یک زن و مرد نامحرم من هستم .... میفهمی ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای مطهری عزیز ریشه فساد اخلاقی مربوط به زنان و مردان و دختران و پسران ایرانی بیشتر به خاطر مشکلات اقتصادی است تا جنبه های دیگر!!! چون این نوع ارتباط سهل الوصول و ارزان میباشد!!! نه حضور در یک اتاق بخاطر خصوصیات شغلی!!! آیا این شیوه برای نمایندگان مجلس هم صدق می کند؟ پیشنهاد میشود نمایندگان زن و مرد هم بخاطر رعایت مسائل اخلاقی تفکیک جنسیتی بشوند!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ناشناس شیطان اینو تازگیا گفته یا قبلا؟ اگه الان تازه نگفته پس چرا این قانون الان داره اجرا میشه از اول انقلاب اجرا نشد؟
بنده خدا
IRAQ
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
یک سوال دارم لطفا اقای مطهری جواب بدهند .
اگر در اسلام مسئله تفکیک جنسیتی مهم بود چرا خداوند متعال اعمال حج و طواف ها و سعی صفاو مروه و وقوف در عرفات و منی را بصورت زن و مرد جدا قرار نداده ؟ با این همه ازدحام جمعیت در اعمال حج حتی هیچ کدام از علمای اسلامی بخود اجازه نداده اند که مثلا بگویند از این ساعت تا این ساعت اقایان بعد خانم ها و یا محل تردد انها را جدا کنند؟
پس لطفا برای تایید نظرات خود از اسلام مایه نزارید.
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
موافقم
یک اصولگرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بنده خدا
مگر در قرآن همه چیز آمده ؟؟؟؟؟ تعداد رکعت های نماز ، احکام روزه ، احکام وضو گرفتن و .....
پس لطفا از خواب بیدار شو عزیزم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
عالی بود ، ولی متاسفانه نرود میخ آهنین در سنگ !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
لطفاً این روش را در مجلس هم بین نمایندگان زن و مرد اجرا کنید تا از فایده های آن بی بهره نباشید!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
عزیز من این بر میگرده به شناخت ما از خداوند، اگر ما همیشه خودمون رو در محضر عرش کبریایی خداوند ببینیم هرگز زبان به سخن باطل، گوش به شنیدن باطل،چشم به دیدن باطل نمیدیم.ما چقدر عمل میکنیم؟ولی در حج فرق میکنه. اونجا انسان کوچکی خودش رو واقعا میبینه. خیلی باید قلب انسان مریض باشه که حتی اونجا به این مسائل فکر کنه.بعید میدونم کسی جلو خانه خداوند باشه و چشمش دنبال نامحرم و احساس خاصی باشه.اعمال حج رو بخونید میبینید چقدر مشکله.اونجا هم حجاب زن واجبه. شما توی بیمارستان حال وخیم زنی با لباس خانگی ببینی واقعا جز ناراحتی احساسی نداری. جز اینکه زیادی مشکل داشته باشه آدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مگه تو شهرداری تهران قراره همه مٌحرم بشن بنده ی خدا یه چی میگیا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تو از خواب بیدار شو تمامی اجکام از قران که منبع هست گرفته میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بنده خدا، لطفاً مسائل رو با هم قاطی نکن. فلسفه حج یه فلسفه متفاوت از یه جنس دیگه است....
منصور نوين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
دوست عزيزي كه خيال ميكني كشف قرن رو انجام دادي يه نگاه به اين احاديث بكن:
منبع:
http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/3992/6912/83313

با نگاهی به روایات می توان به حساسیت و دقت ائمه معصومین(ع) در ارتباط زن و مرد نامحرم به خوبی پی برد که برای نمونه به برخی از آنها اشاره می کنیم.
رسول خدا(ص): بین مردان و زنان نامحرم جدایی ایجاد کنید (تا با هم برخورد و تماس نداشته باشند) زیرا هنگامی که آنان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و با هم رفت و آمد داشتند، جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت.
امام علی(ع): اختلاط و گفتگوی مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد، و دل ها را منحرف می سازد.(18)
حضرت محمد(ص): شیطان به حضرت موسی(ع) گفت: ای موسی! با زنی که به تو محرم و یا حلال نیست خلوت مکن (تنها مباش)، به خاطر آنکه هیچ مردی با زن نامحرمی خلوت نمی کند، مگر اینکه من همراه آن دو هستم. (و خودم شخصا آن دو را برای گناه و رابطه نامشروع تحریک و وسوسه می کنم)(19)
حضرت محمد(ص): کسی که با زن نامحرمی دست بدهد، در روز قیامت در حالی می آید که دست هایش به گردنش بسته شده است. آنگاه دستور می رسد او را به جهنم ببرید. (در صورتی که توبه نکرده باشد)(20)
پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) به زنان آغاز به سلام می کردند. در صحیحه ربعی از امام صادق(ع) آمده است: «روش پیامبر اکرم(ص) این بوده است که به زن ها سلام می کردند و آنها جواب وی را می دادند و روش امیرالمؤمنین(ع) نیز همین گونه بوده است؛ ولی حضرت امیر(ع) از اینکه به زن های جوان سلام کنند، اکراه داشتند و می فرمودند: بیم این دارم که صدای او برایم زیبا و خوشایند جلوه کند و اثر منفی آن بیش از اجر و ثوابی باشد که با سلام کردن به دنبال آن هستم.»(21) بنابراین، می توان نتیجه گرفت که براساس روایات فوق الذکر ارتباط زنان و مردان نامحرم دارای اصول و قواعدی است که عبور از آنها عبور از خط قرمز اسلام و دارای تبعات منفی و خسارت بار است.
مدیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بهتر است آقای مطهری آخر کار را هم توضیح دهند که عدم اختلاط مرد و زن تا کجا باید ادامه یابد که حکم مسلم اسلام (البته به زعم شما ) اجرایی شود. آیا دانشگاه ها باید جدا شود یا خیر؟ بیمارستانها چطور؟ و بانکها و همه ادارات و شرکت ها و دست آخر همه کشور. استان زنان - استان مردان - استان خانواده . ... این ره که تو میروی به ترکستان است.
یک اصولگرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقا یا خانم مدیری
راهی که امثال شما فکر میکنید به ترکستانه عزیزم
آیه قرآن : ما جن و انس را خلق نکردیم ؛ مگر برای عبادت کردن
در اختلاط های امروزی بویی از خدا استشمام می کنی شما که عبادتش کنی
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مغلطه نکنید، خودتونم می دونید که بانکی که همه چیز جلویه چشم هستش با اتاقی که چند زن و چند مرد با هم کار می کنند و جلوی چشم نیست از زمین تا آسمون فرق می کنه.
محمود
UNITED STATES
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ازاین علی مطهری چون ادم منطقی است ...می پرسم:ایا اگر این طرح به طور کامل در تمام ادارات و نهادها اجرا شود چند در صد فساد های اخلاقی در جامعه کاهش می یابد.به عبارتی چند در صد فساد اخلاقی جامعه ایرانی ناشی از اختلاط شغلی زن ومرد میباشد؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اگه یه کم به مغزت فشار بیاری می بینی که میتونه عامل فساد باشه، خوبم میتونه (البته باید دید تعریف شما از فساد چیه) ؟

به نظرت یه نگاه ( چه در محل کار، خیابون ، دانشگاه، ویا هرجای دیگه) میتونه عامل انحراف باشه یا نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چند در صد فساد اخلاقی جامعه ایرانی ناشی از اختلاط شغلی زن ومرد میباشد؟ سوال اینه یعنی رانت خواری و ....هم دلیلش این اختلاطه؟
لطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
حالا قالیباف یه کاری کرده که البته خوب است. اما من نمیدونم مشکل کشور ما مختلط کردن اقایان و خانم هاست که مسئولان دولت کارشون رو ول کردن افتادن دنبال اینکار؟؟ اگر زن ومرد رو مختلط کنید مشکل مردم حل میشه؟؟ اگر عرضه درست و حسابی دارید برین مشکل اشتغال خانم ها رو حل کنید.
جالبه که هیچ خانمی موضع گیری نکرده، از خانم های شاغل در شهرداری که میپرسی خیلی هم راضی اند از این طرح اما آقایایون صداشون در اومده؟!! جالبه نه؟؟ البته این اقایون و مسئولان کشور نیتشون خیره!!!!
اگر راست میگید مثل قالیباف کار کنید برای مردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خانم ها راضین چون میتونن بیشتر حرف بزنن تلفن کنن و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
درود بر تو و پدر بزرگوارت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شهرداری تهران برای تکریم بانوان چرا فکری برای بی بی ار تی ها نمیکند که در قسمت خانم ها4 نفر مینشینند و بقیه خانم ها مانند ... درهم فشرده انددر حالیکه قسمت آقایان صندلی ها خالی است
رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای مطهری عزیز: یک نکته مهم رو هم باید پاسخ بدهید و آن هم اینکه ، آیا تضمین می دهید بحث اختلاط به همین جا ختم بشه!! یعنی ما اتاق کار خانمها و اقایان را جدا کنیم و مسئله تمام شود ؟! در حالیکه به نظر من به همان دلایلی که الان اتاق خانمها و آقیان را جدا می کنیم ، فردا باید
1- خواستیم برویم تو اتاقشون باید در بزنیم ، چرا ممکنه چون جمع خانمهاست ، خدایی نکرده روسرشون عقب باشه!
2- اگر زیادی تو اتاقشون معطل کنیم و راجع به یک مسئله مهم کاری حرف بزنیم ، هزارتا انگ بهمون می چسبه!
3- چطوره یک آیفون پشت در اتاق بگذاریم و از طریق آیفون حرف بزنیم
4-...
5-...
خلاصه گمان نمی کنم این قضیه به اینجا ختم بشه!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
نميدونم چرا هميشه تو سخنان ايشون بيس و اصل بايد كتابهاي ابوي مرحوم ايشان بايد قرار بگيرد .!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اول: چون واقعا اکثرش منطقي و عقلاني است؛ کمتر اثري است که تاييد امام ره را گرفته باشد.
ايشان در زمان شهادت شهيد مطهري فرمودند که همه کتابهاي ايشان مفيد است.(نقل به مضمون)
ثانيا شما اگه حرفي داريد به مطلب اشکال وارد کن اينکه نشد اشکال!
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
برای شهید مطهری احترام قائلم ولی کاش به سایر متفکرین اسلامی که شخصا به اونها ارادت ویژه دارم هم اجازه می دادند تا نطراتشون رو ارائه بدن وافکارشون مورد بحث و بررسی قرار می گرفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
در اینکه زنان اگر در مکانی که گار میکنند محیطی مختص خود داشته باشند آزادتر هستند هیچ شکی نیست چون مشکلاتی دارند مخصوص خودشان که این فضای اختصاصی برای آنها امنیت بیشتری ایجاد میکند و راحت تر هستند اما اینکه همه مردان و زنان را به یک چوب برانید و به خاطر یک موضوع دنبال تفکیک جنسیتی باشید قیاس قبیح و زشتی انجام داده اید و در تفکرتان همه مردم را به فساد اخلاقی محکوم کرده اید،مبارزه با فساد راهش تربیتی و فرهنگی است نه اینکه جداسازی ،شما مطمئن باشید اگر انسانهائی را که دنبال فساد اخلاقی هستند از یکدیگر هم که جدا کنید و جداگانه در ساعت کاری در محفظه هائی قرنطینه کنید بازهم اگر بخواهند کاری کنند ،میکنند شما هم نمیتوانید جلودارشان باشید کما اینکه سالهاست در گوشه و کنار شهر و در رسانه ها پیامدهای اینکار را مشاهده میکنید اما شما ها قصد کار ریشه ای ندارید و همتون دنبال کار سیاسی و رسانه ای تبلیغی هستید و وجدانا" نه برای اسلام کاری انجام میدهید و نه برای کشور،منافع حزبی و گروهی اتان بر همه اینها ارجح بوده و هست پس تا دیر نشده سعی کنید ریشه ای و برای رضای خدا و آرامش انسانها فعالیت کنید مطمئن باشید همه چیز خودش سر جایش قرار میگیرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به آقای مطهری پیشنهاد می کنیم با توجه به ذوق زدگی ایشان یک طرح سه فوریتی برای اجرای این طرح اول در مجلس اقدام نمایند تا بعد از آن بعنوان قانون در همه جای کشور اجرا گردد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
" زمانی که مسجد مدینه ساخته شد، پس از مدتی جمعیتی که وارد مسجد می‌شد افزایش یافت. پیغمبر اکرم دستور دادند که درب دیگری برای مسجد ساخته شود تا بانوان از آن درب رفت و آمد کنند و اختلاط میان زنان و مردان ایجاد نشود."
آقای مطهری
همین جمله شما که نقل کردید خودش مبین این موضوع است که در نظر پیغمبر اکرم هم تفکیک جنسیتی نبوده چون اگر بود از همان ابتدا دستور میداد درب ورود و خروج خانمها از آقایان جدا گردد نه اینکه بعدا و با ازدهام جمعیت این کار انجام شود. چرا سعی میکنید از جملات و تعابیر و آیات و احادیث در جهت تثبیت افکار خود استفاده کنید.!!
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بنده خدا فرزند به حق مطهرى تا موقعى كه طرفدار فتنه باشد طبق خواست دوستان فرارو صحبت كند اى عوام از منفى ها ادم نميداند بخندد يا گريه كند!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جناب آقاي مطهري تفكيك جنسيتي را از خودشان و همكارانشان شروع كنند (مجلس را زنانه مردانه كنند) بهتر است تا اينكه واعظ غير متعظ شوند.
پژوهشگر عفاف و حجاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
متشکر از اقدام شهرداري تهران و اقدام شجاعانه و منطقي و اصولي آقاي مطهري
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من از دوستان فرارو انتقاد دارم اما تا به حال صبوری کرده ام و نگفته ام. در عجبم از سایت محترمی چون شما که آرای مخالفان این سایت را ده برابر از کسانی که موافق اند بازنشر می کنید؟ این چه معنایی دارد؟ شما آنچه واقعا دارد اتفاق می افتد را همچون روشی صادقانه به کار گیرید. من تا به حال حرف بد و ناسزایی نزدم اما نزدیک به یک ماه است که هرچه می نویسم یک بار هم منتشر نکردید. من گله از شخصیت محترم سایت شما دارم و اگر سایت دیگری بود برایم مهم نبود. چند ماه پیش انس و الفت مردم با اینجا بیشتر بود اما احساس می کنم جدیدا به شدت محافظه کار شدید یا احتمالا تهدید شدید که تماما آرای افراطیون برایتان ارجحیت داشته و توهین محسوب نمی شود اما ما و امثال ما هرچه قدر مودب تر باشیم بیشتر حذف خواهیم شد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
یکی دیگر از شگردهای جدید فرارو این است که ابتدا با نظرات رادیکال ها می آغازد و این دقیقا جایی است آن بالای صفحه سایت و هرکس که به آن خبر نظری بیندازد و با نظرات افراطیون مواجه می شود فکر می کند مردم همین ها هستند و السلام اما زمانی واقعا آرا و نظرات متنوع مردم را فرارو می پخشد که دیگر کار از کار می گذرد، خبری رو خبر دیگر تا آن را بیندازد در اخبار ویژه و کلا آن را و صدای مردم را مه افق محو می کند! خسته نباشی فرارو جان :)))))))))))))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
دوست عزيز درست ميگويي فرارو نظر ما را هرچند محترمانه نمي گذارد اما نظر طرف ديگر را هر چند اهانت بار ميگذارد. ظاهرا مهم احترام و ادب نيست مهم اصولگرايانه گفتن است
مرتضي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
دوست عزيز من هم با نظر شما موافقم! ولي در عين حال از عدم انتشار نظراتم ناراحت نمي‌شوم چون اعتقاد دارم كه رسانه‌ها هم ملزم به رعايت برخي ضوابط فرا رسانه‌اي هستند كه افشاي آشكار آن براي اطلاع من و شما مقدور نيست و عدم رعايت آنها ممكن است ولو بصورت غير مستقيم به من و شما آسيب برساند!!! انشاءالله كه همه ما خيرخواه همديگر هستيم چه در مقام صاحب نظر و چه در مقام رسانه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شک ندارم دلواپسا تذکر دادن. مثلا خبر گورخری که تو شما شرق آفریقا پاش شکسته و آتل بندی شده، یک ماه تو قسمت پر بحث ترین میمونه اما خبر داغ سیاسی و اجتماعی روز 4 روزم نمیمونه. دو دلیل داره، 1- ترس از گیر دادن دلواپسین یا دلواپسان یا دلواپسون یا دلواپسها.2-حجم زیاد نظرات که حوصله تایید ندارن. بعضی وقتا میان آی پی رو میبندن دیگه نظر تایید نمیشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مرتضی جان حرفایی میزنی. من آیه قرآن گذاشتم تایید نکرده شما میگی ممکنه مستقیم یا غیر مستقیم آسیب بزنه. در کل عشقی تایید میکنه ما هم عشقی نظر میدیم. حلوا هم نمیدن که ناراحت شیم. اشکال نداره ممکنه از خستگی باشه نظری رو بد برداشت کنن.البته من نظراتم از 100 تا 2 تاش تایید میشه باز خدا رو شاکرم
سیدمحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
این جملات علی مطهری را باید با آب طلا نوشت:
" آیا کرامت انسانی زن و مرد فقط در صورت اختلاط حفظ می‌شود و اگر محیط کار آنها را جدا کردیم به آنها توهین شده است؟ چه منطق و استدلالی پشت این سخن قرار دارد و اساسا چه ارتباطی میان اختلاط از یک طرف و حفظ کرامت انسانی و احترام زنان و مردان از طرف دیگر وجود دارد؟! "
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
منفی دهندگان خودتون خوب واقفید برا چی منفی می دید اصلاح کنید خودتونو اصلاح خوبه اصلاح طلب هم هستید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اصلاح جلب
آنتی رسایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای مطهری بالاخره شما اینوری هستی با اونوری!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مطهری طرفیی که فکر میکنه حقه. کار به تایید و رد من و تو نداره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما که نظرات مخالف آقای مطهری را منتشر نمی کنی باعث می شوی که آنها این گمان را ببرند که حرف آنها تنها حرف جامعه است و کسانی دیگر نظراتی دیگر و متنوع تر را ندارند و این یعنی جمود فکری در جامعه که به دست خودمان آن را سبب می شویم.
با احترام.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اقای مطهری واقعاً نمونه یک انسان دینی هستند، در مسائل سیاسی آزاد اندیش عاقل و منصف و در مسائل دینی و فرهنگی دلداده فرهنگ اصیل دینی
سانسورشده
GERMANY
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
فرارو واقعا از این همه سانسور چه هدفی را دنبال می کنی؟ همانطور که دوست عزیزی در بالا اشاره کرد، مدت هاست نظرات ما مخالفان رو منتشر نمی کنی. گاهی حس می کنم مطالبت هم سفارشی و یک طرف شده است. اگر این طور است تکلیف ما را روشن کن، تا بدانیم با چه نوی سایتی روبرو هستیم. اگر تکصدایی و محافظه کاری را ترجیح می دهی فکر می کنم دیگر اینجا جای کسانی مثل من نباشد.
حق جو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به نظر میاد بیشتر نظرات مردونه هستند چون خیلیا فکر میکنند اینطوری ا،تفریحاتشون کمتر میشه باید دید نظر خانمها چیه ، خیلی از خانمها هم موافقن چون اینطوری راحت ترن ،بعضی از مردا کاسه داغتر از اشن وبه خاطرمحرومیت از این فیض ناراحتن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
احترام خودت نگه دار. خانم با عفت و همه مردها هم مثل شما فکر نمیکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
طرح تفکیک جنسیتی هیچ وقت و هیچ زمانی در این مملکت موفق نمی شه. همانطور که طرح جمع آوری ماهواره ها، فیلترینگ اینترنت ، مبارزه با بدحجابی و ... موفق نشده.
اکبر فدایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
داش علی دوست داریم.
داش علی دوست داریم.
آقایونه محترم خودمونیم دیگه، زنها و مردها مگر به ضرورت باهم در ارتباط باشند بهتره. کرامته زنو این حرفام اراجیفه مجریای منو تو و سالومه جونه ! راستی پریسا ساووجی خانم یه مدته نیستن معلومه کرامتش کجاس؟
احمد یاداور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جلو ضرر را از هرجا که بگیری بازم منفعته . درود بر علی اقا مطهری
سعيد پورمراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جامعه مدرن الزامات خاص خود را دارد . در ادارات و نهادهاي جديد ايجاد چارت سازماني و گروههاي شغلي براساس آزمون ، شايستگي ، نياز سازمان و شرايط آن شغل انجام مي شود و جنسيت تاثير كمي دارد فرضا در گروه ساختماني يك شركت يك مهندس خانم در كنار يك منشي زن و يك مهندس مرد مشغول به كار هستند يا مثلا گروههاي نظارت ، برنامه ريزي ، اجرا ، مهندسي ، هماهنگي وغيره داريم كه طي ساليان دراز براساس نياز سازماني و تخصصهاي مربوطه شكل مي گيرد و نه بر اساس جنسيت !! مطلب دوم اين است كه همانطور كه خانواده از روح مردانه و زنانه شكل مي گيرد جامعه نيز نياز به روح مردانه و زنانه تواما دارد تا قوام يابد . مساله سوم بعد قانوني و حقوقي مطلب است ، اگر افراد از گروههاي كاري خود ناراضي هستند و يا فضاي محيط را مناسب نمي دانند بايد بتوانند طبق روند قانوني و مصوب مكان خود را تغيير دهند . در حقيقت ايجاد فضاي امن و بدون مزاحمت مقدم است بر تفكيك جنسيتي سليقه اي و بر هم زدن نظم ادارات!
امین
CANADA
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اسلام که می گوید زن و مرد را جدا کنند از آن طرف بر ازدواج تأکید می کند اینطور نیست که راه حلی ارائه ندهد ولی شما در این کشور اسلامی فقط حرف از تسهیل ازدواج و ایجاد اشتغال می زنید و هنوز در پرداخت وام ازدواج ناچیز مانده اید خدا همگی ما را هدایت کند که خود را متعادل نشان ندهیم در حالی که از یک طرف افتاده ایم؛
حقیقت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بنده کارمندم، اکثر کارکنان تمایل به حضور همکار زن در اتاقشان را ندارند، چون معتقدند با بودن همکار زن آزادی لازم را برای گفتگو با سایر همکاران ندارند.آقای مطهری بخاطر مواضع صادقانه ای که دارند واقعا مورد احترام افراد زیادی هستند اما برخی نظرات ایشان هیچ تناسبی با واقعیات جهان امروزی ندارد.کسانیکه اهل برنامه های خلاف اخلاقی باشند براحتی اب خوردن می توانند همدیگر راپیدا کنند و همه گونه برنامه ریزی لازم را انجام دهند و تفکیک سازیهای امثال آقای قالیباف که به اندازه نوک سوزن هم نمیتوان به صداقت ایشان ایمان داشت برای کاهش این موارد محلی از اعراب ندارد .بنده معتقدم ایشان به دو دلیل دست به این کار زده اند: ا- احتمالا قصد کاندیداتوری مجدد ندارند 2- برای خودشان مصونیت ایجاد کنند تا شورای شهر نتواند ایشان را تعویض کند چون فقط با اختلاف یک رای شهردار شدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای مطهری نترس خدا با تو است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من با چند نفر از خانمهای شاغل در شهرداری صحبت کردم از این ناراحت بودند که با این برنامه ها همه فکر میکنند که در شهرداری چه خبر بوده و خانوم ها در آنجا به چه کاری مشغول بوده اند؟ بشدت عصبانی بودند و این را توهینی به خود میدانستند.
M Z
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تا حدودي موافقم باهاش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مطهری مچکریم
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
حالا فهمیدم !!! که این اختلاس ها که تو مملکت شده و وام های کلانی که گرفته شده و پس نمیدن به خاطر اخطلات زن و مردها تو بانکها و تو کشوره .چقدر ای کیوم کم بوده
کارم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای قالیباف میشه لطف کنید بفرمایید 9 سال پیش چرا از این حرفها بلد نبودید یک دفعه بهتون وحی شد ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای مطهری عزیز اگر خدا میخواست بزرگترین اجتماع بشری در اسلام یعنی حج رو تفکیک جنسیتی میکرد.اونهم جمعیت متراکم با جامه ای از یک تکه پارچه! چرا تفکیک نکرد؟ سوالمو کسی جواب بده لطفا
امیر
UNITED STATES
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من نمی فهمم.فقط یه سوال مودبانه و محترمانه پرسیدم.چرا منتشر نمی کنی؟!...پرسیدم: آقای مطهری می فرمایند دولتهای قبلی به خاطر انتخاباتها ( یعنی رای مردم) دستورات اسلامی را اجرا نمی کردند( نقل به مظنون) ، حال آیا شما از این جمله غیر از این می فهمید که به نظر ایشان اکثریت مردم ایران که باید در انتخاباتها رای بدهند مخالف اجرای دستورات دینی هستند؟ حال می پرسم که :
1- اگر اینگونه است که شما به عنوان اقلیت کوچک چه اصراری به تحمیل عقاید و خواسته های فرهنگی و برداشتهای خود از اسلام به اکثریت مورد نظر دارید و چرا؟ و با توسل به چه حق و یا رسالت سپرده شده به شما؟
2-اگر هم اینگونه نیست( که به نظر بنده اکثریت مردم ما به درجه ای از کم تا زیاد اعتقادات مذهبی دارند) پس شاید انچه شما می فرمایید واقعا" دستورات دینی و اسلام نمی باشد که مایل به اجرای ان هستید و البته همه دولتهای قبلی هم از نظر حقوقی و شرعی و عرفی مجوزی برای انجام انها نداشته اند؟
منتشر نکنی دیگه تو ساتت کامنت نمی زارم!
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
پس کلیه ممالک تا الان بایستی نابود شده بود با این حساب. هرکس پشت میز خودش سرش به کار خودشه. اونی که مورد داره اصلا هرجا باشه کار خودش رو میکنه و استثنا است. ولی خداوند انسان را از دو جنس آفریده که با همفکری و مشارکت آینده را بسازند. مگه بلانسبت اسب افسار گسیخته است که به لجام کشیده بشه؟! مگه احساس جنسی با کمبود و فشار و نهیِ مکرر بیشتر بیدار نمیشه؟ شما که سی سال تِز دادین و نتیجه اش این آمار طلاق و فساد است حداقل تجدید نظر کنید تا سی سال بعدیِ بهتری داشته باشیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
از تمام کسانی که با این طرح مخالفند دو سوال دارم.
1- اگر روزی چند ساعت با یک خانم خوش پوش و تا حدی آرایش کرده که از قضا خوش برخورد هم هست تو یه محیط کاری باشند چه احساسی پیدا میکنند؟
2- اگه جوابشون به سوال اول اینه که هیچ احساسی ، باید بپرسم اگه نقش خانم سوال اول رو خانم خودتون بازی کنه چی؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
کسی اگه که نخواد خانمش کار کنه به خودش و خانمش ربط داره نه اینکه شما بخوای کاسه داغتر از آش بشی براش تصیم بگیری،شما اجازه نده خانمت بره کار کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
1- شما هر وقت از جلوی یک رستوران رد میشی چه حسی داری میخوای حمله کنی و غذا هاشو بخوری یا مثلاً فکر دزدی به سرت میزنه.
2- اگه جوابت مثبته تو یه حیوونی نه انسان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
1- مگه محل کار عروسیه که خوشپوش و آرایش کرده بیاد. لباس و آرایش عرف باشه چه اشکالی داره.برخوردشم باید سنگین مودب باشه
2-خب نه حق بی ادبی داره نه حق پر رویی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اون مرد یا زن متاهلی که چشمش دنبال دیگرانه همون بهتر که زودتر ماهیت خودشو توی اداره و یا شرکت و یا هرجای دیگه نشون بده تا اینکه بعد از 30 سال ازدواج تازه بفهمی به تو هیچ علاقه ای نداشته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اونوقت زن و مرد برا ازدواج باید کجا باهم آشنا بشن؟سوال: حضرت محمد ص چطور با حضرت خدیجه آشنا شد؟جواب: از طریق کار و تجارت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آفرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به نظر من برای مسایل شرعی مراجع وحاکمین شرع بهترین محل برای اظهار نظر میباشند که تاکنون دراین 36 سال چنین مواردی را اعلام ننموده اند ضمن اینکه برای ضوابط ومقررات اداری نیز مجلس ومقررات بین الملی ملاک میباشد که در این دوموضوع آقای قالیباف وشهرداری تهران دخلی نداشته و وظایف دیگری داشته ومرجع اظهار نظر نبوده وآقای مطهری نیز بعنوان یک نماینده باید مراحل قانونی را طی نماید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به نظر من برای مسایل شرعی مراجع وحاکمین شرع بهترین محل برای اظهار نظر میباشند که تاکنون دراین 36 سال چنین مواردی را اعلام ننموده اند ضمن اینکه برای ضوابط ومقررات اداری نیز مجلس ومقررات بین الملی ملاک میباشد که در این دوموضوع آقای قالیباف وشهرداری تهران دخلی نداشته و وظایف دیگری داشته ومرجع اظهار نظر نبوده وآقای مطهری نیز بعنوان یک نماینده باید مراحل قانونی را طی نماید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
برای من این پرسش مطرحه که آیا در موقع اختلاس و لفت و لیس های مالی و بسیاری آلودگی های مالی دیگر ... رعایت حدود الهی نیز در خاطر این عزیزان هست یا نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
فرار رو لطفاً نظرات مخالف نظر آقای مطهری را هم درج کن و الا خیلی بی معرفتی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
در چنین مواقعی یاد اجرای حدود الهی میافتند، ولی در هنگام مواجه با اختلاس های بیشمار و گوناگون و مفاسد اقتصادی، حدود الهی فراموش میگردد...... و هزار حرف نگفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
هنگام رانت خواری هم رعایت حدود الهی اهمیت دارد یاخیر؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خیلی دوست دارم رو در رو با آقای مطهری صحبت کنم و ازشون یه سوال بپرسم.
من قوانین اسلام رو قبول دارم و احادیث رو هم خوب بلدم.
در فرمایشات مولا علی (ع) هست که با زمانه حرکت کنید.
نه به شوری کشورهای غربی و نه به بی نمکی طالبان و جمهوری اسلامی که دقیقن به همون سمت حرکت میکنه.
جمهوری اسلامی سی و اندی سال هست که این مسئله تفکیک جنسی رو مطرح و در خیلی جاها اگر تونسته عملی کرده واقعن نتیجه چی بوده.
غیر از اینکه انحطاط اخلاقی جامعه بیشتر شده واقعن چه نتیجه دیگه ای داشته.
12 سال تمام در دوران تحصیل دو جنس رو از هم دور نگه میدارن بعد با کلی سوال و کنجکاوی و عدم شناخت این دوجنس در جامعه با هم روبرو میشن ، واقعن چه نتیجه ای جز افسار گسیختگی و فساد به دلیل هیجانات روحی و روانی در پی داره؟
تا کی میشه این دوجنس رو از هم دور نگه داشت؟
چقدر سوخت هوش و استعداد به دلیل سردرگمی جنسی جوونامون داریم؟
چقدر ازدواج ناموفق به دلیل عدم شناخت درست از جنس مخالف و تصمیم از روی هیجانات جنسی داریم؟
ما این راه رو 35 سال داریم میریم و جز جواب عکس هیچی عایدمون نشده.
اگر در حال حاضر هم اندود اتفاقاتی در محیطهای اداری میوفته نشات گرفته از بیماریهای روحی جنسی هست که همین جامعه با رویکردش غلطش تحمیل کرده.
اگر موردی جایی اتفاق میوفته بهتر با همون مورد برخورد بشه نه اینکه تصمیمات سیاسی برای دلخوشی اندکی گرفته بشه که تبعاتش دودمان جامعه رو بر باد میده.
بازم طبق فرمایش مولا علی باید بین بد و بدتر بد رو انتخاب کرد.
و من اله توفیق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
البته در حریت اقی مطهری شکی نیست و ایشان به حق فرزند خلف پدر بزرگوارشان هستند اما حساسیت بیش از اندازه آقای مطهری رو در بحث حجاب خیلی نمیدونم چرا هست ولی در صداقت گفتاری و رفتاری ایشون شکی نیست به هر حال عقیده ایشان در مورد خجاب اینگونه هست هرچند خود ایشان هم شاهد پیشرفهای جوامع بشری هستند با همه متناسبتهای انسانی سفارش شما به آدمی که عقیده درستی نسبت به دین نداره منو متعجب کرده جناب مطهری آدمی که بدون اطلاع 2000 میلیلرد تومان قرارداد با سپاه امضائ کرده و تبلیغات درون شهر رو به برادر وزارتی خانم ذاستگو واگذار کرده همه اینها نشان دهنده اینه که اون به اصول اعتقادی مردم اعتقادی نداره تا چه برسه به حجاب از آدم سیاسی اینگونه اگر باور کنیم که یه حف درست هم بیرون آمده خودش حرفی است که قابل بحث هست آقای مطهری حتما پشت این حرکت اعتقادی به حجاب نیست و یک پوشش سیاسی است برای مقابله با دولتی ها اگر یه زمانی به حرفهای من رسیدی آقای مطهری سریع اعلام براءت کن از این موضع خودت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بمیری فرارو . این همه یک سایت محافظه کار و بله قربان گو !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
برای شما و سایتتان متأسفم که حق اظهار نظر مخاطب را کور می کنید. همین کسانی که در دفاع از دکتر مطهری حرف می زنند جواب هایشان در نظرات ماست که شما منتشر نمی کنی. برایتان متأسفم و دیگر هیچوقت به سایتتان نخواهم آمد.
برای اینکه به مردم احترام نمی گذارید متأسفم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چرا نظرات مردم را پخش نمی کنید؟
چرا به مردم احترام نمی گذارید؟
چرا تک صدایی را باب می کنید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تا این به همان اندازه که نظر منتشر کرده اید که همه موافق آقای مطهری بوده اند نیمی به همین اندازه نظر دهنده ها(یعنی مخالفان آقای مطهری) را ممنوع الانتشار کرده اید. چرا؟ مگر چه گفته ایم/اند؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تا به حال به این اندازه از فرارو به جهت منتشر نکردن «««حق»»» مردم تنفر پیدا نکرده بودم. همانطور که شما برایتان خودتان قائل به حقید که سایتی را راه اندازی کنید، مخاطب شما که در فضای جمهوری اسلامی و قوانین اش دارد نفس می کشد «««حق»»» دارد نظر بدهد و شما در کمال صداقت بازنشرش کنید.
این کار شما غیرقانونی نیست اما کاملا غیر اخلاقی است.
قمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جناب مطهری فقط دشمن سرسخت محمود احمدی نژاد قهرمان است . فقط در کابینه ایشان بود که وزیر زن داشت ؟ در زمان ایشان گشت اردشاد جمع شد تا کرامتانسانی عقلانی گردد. ولی دولت کنون چه کرد؟ احیای گشت ارشاد - جدا سازی جنسیتی ...و غیره . اگر اصل دمکراسی را رعایت میکنی فرارو لطفا منتشر کن ؟
موافق
GERMANY
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
هرچند به روحانی رای دادم ولی موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مموتی میدونست زن ها از این شعارها خوششون میاد یک عده مردها هم که موافقن پس خیلی تو آرا تاثیر گذار بود. از حضور زنان در ورزشگاه بگیر تا ... اگر واقعا فکر جامعه بود الان اوضاع این بود
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اقای قالیباف رای نیاورد حالا دارد با این کارهایش از مردم انتقام میگیرد. وگرنه 35 سال انقلاب شده حالا بفکر افتادند تفکیک کنند.
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
فرارو چرا اینقدر سانسور میکنی؟ خب باشه ما با طرح تفکیک جنسیتی حتی تو خیابون هم موافقیم ولی اون موقع دیگه هر چی دوست داشتیم میپوشیم دیگه قرار نیست که از در و دیوار حجاب بگیریم حجاب مال وقتی است که نامحرم باشه یا نکنه درو دیوار هم نامحرمند؟
یک زن شاغل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
انگار اصل قضیه سرکاررفتن و نیت از کار کردن را همگی پاک فراموش کردن جمع کنید این خزعبلات رو برای کار کردن صبح ها به راه میاقتید یا نیتتون چیز دیگه است که استقبال می کنید؟
بجای اینکه روح و روانتون رو پاک کنید برای طرح جدا سازی هورا می کشید ؟
هیچ به عاقبت شوم اینهمه خط کشی فکر کردید ؟ یک کم فکر کنید یک کم برای درون تون وقت بگذارید اینقدر ساده لوحانه و از سر نادانی حکم خدا رو تفسیر نکنید بدعت مزخرف نگذارید
همایون
UNITED KINGDOM
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من نمیدونم این چه نگاهیه که آقایون اصولگرا به رابطه‌ی زن و مرد دارند. در کدام کشور چز عربستان چنین نگاه قرن وسطیایی به زن میشود؟ شرم آور این است که هر نوع مخالفتی با این طرح‌ها را مخالفت با اسلام می دانند. فکر میکنند فقط این آقایان مسلمانند. از آقای مطهری هم تعجب نمی‌‌کنم از این نعجب می‌کنم که ایشان هنوز بین آزادی و دفاع از حقوق زن و رابطه‌ی مستقیم میان آن دو اطلاعی ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
والا به خدا ما 4 تا خانومیم 5 ساله تو یه محیط فنی در اداره دولتی کار میکنیم.خدا رو شکر هم هیچوقت جز احترام چیزی نبوده.مهم خود آدما هستن...شما بیا سرکار جدا کن..تو خیابون و پارک و سینما هم میتونی جدا کنی؟؟اخه اینا با چه منطقی استدلال میکنن؟؟
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ای کاش تمام مشکلات کشور این یه مورد بود...ای کاش به جای گشتن در این کتاب و آن کتاب ذره ای هم از عقلمون استفاده کنیم. واقعا متاسفم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مطهری تنها نماینده تهران هست که برنامه دیدار عمومی نداره..لطفا تاید کن
همایون
UNITED KINGDOM
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من نمیدونم این چه نگاهیه که آقایون اصولگرا به رابطه‌ی زن و مرد دارند. در کدام کشور چز عربستان چنین نگاه قرن وسطیایی به زن میشود؟ شرم آور این است که هر نوع مخالفتی با این طرح‌ها را مخالفت با اسلام می دانند. فکر میکنند فقط این آقایان مسلمانند. از آقای مطهری هم تعجب نمی‌‌کنم از این نعجب می‌کنم که ایشان هنوز بین آزادی و دفاع از حقوق زن و رابطه‌ی مستقیم میان آن دو اطلاعی ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آرزوی شفای بیماران جنسی رو بکنیم. ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
پس لطفا ازمحل کارخودتون یعنی همون مجلس شروع کنین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
علی آقای 17:30 ؛آقای مطهری با گفتن ورزش و حتی آفتاب گرفتن زنان در بوستانهای تهران میخواهد کنایه بزند به کسانی که شهردار تهران را به تحجر و طالبانیسم متهم میکنند.آقای مطهری میخواهد بگوید قالیباف دنبال خانه نشین کردن بانوان نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
كيا بودن تا ديروز براي مطهري به به چههچه مي كردن؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
فرارو یعنی نظر خودت درباره این همه نظر انتشار نیافته چیه؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خدا را شکر که کعبه در ایران نیست و الا انجا را هم میخواستیم زنانه مردانه کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جالب است ما نظرمان را درباره نظر آقای مطهری می دهیم شما منتشر نمی کنید اما درباره خود-سانسوری سایتتان که نظر می دهیم برای اینکه اثبات کنید چنین چیزی نیست منتشر می کنید.آیا مخاطب شما گوش هایش دراز است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غلومی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
سایت شما اگر می خواهد نظراتی که به زعم عده ای خوش نمی آید را منتشر نکند چرا اساساً خبر منتشر می کند و پایینش گزینه ارسال نظر را گذاشته است؟
من به سایت ها دیگر کاری ندارم چون اصلا برایم مهم نیستن که بخواهم در موردشان حرف بزنم. من سایت شما را دوست دارم و به آن علاقه دارم. علاقه دارم چون چند صدایی است. اما شما دارید تک صدایی را باب می کنید و ای بدعت نادرستی است که از شما توقعش را ندارم.
اگر دوست ندارید نظرات ما را و برایتان مهم نیستیم که چه نظری داریم و غیره به جای این خبر از آقای مطهری و فقط نشر نظرهایی که درباره سانسور سایتتان می شود بگویید:
سلام بچه ها، امروز هوا چقدر گرم است، اینطور نیست؟!
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv