bato-adv
کد خبر: ۱۸۶۴۱۴
مخاطبان فرارو پاسخ می‌دهند: چرا از دریافت یارانه انصراف نمی‌دهید؟

بابک زنجانی، احمدی‌نژاد، عدم ثبات اقتصادی و...

شش روز از آغاز ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی می‌گذرد. شواهد، ادعاها و گزارش رسانه‌های حاکی از آن است که مردم از درخواست دولت استقبال نکرده اند. تاکنون دولت آمار دقیقی از میزان انصرافی ها اعلام نکرده است اما خبرگزاری مهر می گوید کمتر از 10 درصد مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند. دولت در یک هفته گذشته از مردم خواسته بود در صورت عدم نیاز از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
فرارو- شش روز از آغاز ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی می‌گذرد. شواهد، ادعاها و گزارش رسانه‌های حاکی از آن است که مردم از درخواست دولت استقبال نکرده اند. تاکنون دولت آمار دقیقی از میزان انصرافی ها اعلام نکرده است اما خبرگزاری مهر می گوید کمتر از 10 درصد مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند. دولت در یک هفته گذشته از مردم خواسته بود در صورت عدم نیاز از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند. 

 دولت از زمان آغاز ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه، با استفاده از رسانه‌ها، شخصیت‌های سیاسی، جامعه هنری و ورزشکاران برای انصراف متمولین و کسانی که از سطح درآمد نسبتا بالایی برخوردارند، تلاش هایی را صورت داد و کمپین هایی در این راستا شکل گرفت، با این وجود اما صف مردم برای ثبت نام یارانه نقدی، موج پیامک‌های طنز در اعتراض به شعار «نه به یارانه». انتشار اشعار و مطالبی در رد انصراف از یارانه در فضای مجازی، همگی حکایت از اصرار مردم به ثبت نام یارانه نقدی دارد.

دولت روحانی وارث شرایط پیچیده ای است که در شکل گیری آن نقشی نداشته است، این دولت معتقد است از بین بردن این شرایط پیچیده و بازگرداند اقتصاد به ریل درست خود نیازمند همراهی همدلانه مردم است، اتفاقی که به نظر می رسد تاکنون تحقق نیافته است. اکنون این پرسش مطرح است که ریشه‌های این رفتار جامعه را باید در کجا جست؟ چه عواملی دل کندن از ۴۵۵۰۰ هزار تومان یارانه را سخت می‌کند؟

کار‌شناسان دلایل مختلفی را برای مخالفت مردم با درخواست دولت مطرح می‌کنند. عده‌ای اوضاع آشفته اقتصاد و تورم بالا و عدم ثبات اقتصادی را دلیل احتیاج و ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی عنوان می‌کنند.  
 
برخی دیگر معتقد که ریشه این «نه» مردم به دولت را باید در جایی دیگری غیر از اقتصاد یافت. شکاف بی‌اعتمادی بین دولت و مردم که در سال‌های اخیر و متاثر از «فساد سه هزار میلیارد تومانی در نظام بانکی» و «رانت خواری‌های دوره تحریم و ظهور افرادی چون بابک زنجانی» و همچنین «شفاف نبودن هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت قبل» عمیق‌تر شده را به عنوان دلیل مخالفت معرفی می‌کنند. اين عده معتقدند وقتی سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به دولت کاهش پیدا کند شهروندان کمتر حاضر به فداکاری برای دولت هستند.  
 
اما مردم چه می‌گویند؟ آیا دلیل مخالفت آن‌ها با انصراف از دریافت یارانه نقدی تنها اوضاع نا‌به سامان اقتصاد است یا اینکه اعتماد بخشی از جامعه با مشاهده اسراف‌ها، بی‌مبالاتی‌ها و ریخت و پاش‌ها در دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی، سلب شده و مانع از پیوستن آن‌ها به کمپین «نه به یارانه» می‌شود.  
 
کاربران فرارو نیز در پاسخ به سوال «چرا «دل‌کندن» از یارانه برای «ملت» سخت است؟» از دو منظر کلان اقتصادی و سیاسی پاسخ داده‌اند. تعدای زیادی از کاربران دلیل خود برای عدم انصراف از دریافت یارانه را بی‌اعتمادی به برنامه‌های دولت و نبود سیستم نظارتی دقیق بر اقتصاد و وجود مفاسد اقتصادی عنوان کرده‌اند.  
 
بی‌اعتمادی مردم به دولت
عدم مدیریت صحیح و شفاف در کنار افزایش تحریم در هشت سال گذشته، از یک طرف باعث نا‌به سامانی اوضاع اقتصادی و همچنین ظهور مفسدان و ابربدهکاران بانکی شد. این عوامل به بی‌اعتمادی گسترده مردم به دولت دامن زد. نبود اعتماد میان دولت و مردم در عدم انصراف افراد تحصیلکرده و برخوردار مهم‌تر از دلایل اقتصادی است. تعداد زیادی از مخاطبان فرارو از فساد اقتصادی می‌گویند و عدم برخورد شفاف دولت با مجرمان اقتصادی. عامل پررنگی که باعث عمیق‌تر شدن شکاف اعتماد میان دولت و مردم شده است.  
 
در همین مورد یکی از کاربران با انتقاد از دولت نوشت: «هر وقت با صراحت و شفافیت اسامی ۲ نماینده ایی که در اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی دست داشتند اعلام و اعمال مجازات شدند اولین کسی خواهم بود که ایمان می‌اورم تصمیم گیرندگان از صمیم قلب برای اکثریت مردم خواهان سازندگی کشور هستند و از دریافت یارانه انصراف خواهم داد.»  
 
یکی از مخاطبان با اشاره به انحراف در قانون هدفمندی یارانه‌ها نوشت: «بنزین قبل از هدفمندی لیتری ۱۰۰ تومان بود حالا شده ۷۰۰ تومان یعنی ۷ برابر شده! آیا این پول کلان موجب افزایش کیفیت سوخت شد؟ موجب افزایش کیفیت خودرو‌ها و تولید خودروهای به روز و مدرن و کم مصرف شد؟ این پول کجا رفت؟ صرف عمران کجا شد؟ موجب تولید چند شغل و در کجا شد؟ بهترین راه صداقت با مردم هست حالا از طرف هر دولتی.»  
 
یکی دیگر از کاربران با انتقاد از نبود برنامه ریزی صحیح دولت در امور اقتصادی در جواب سوال «چرا دل کندن از یارانه برای ملت سخت است؟» می‌نویسد: «بخاطر دروغ گویی مسئولین. بخاطر اینکه اول گفتند ما یارانه‌ای را که به کالا‌ها و خدمات می‌دهیم می‌خواهیم به خود مردم بدهیم تا خودشان دخل و خرجشان را مدیریت کنند. این حرف بالا‌ترین مقام اجرایی کشور بود. حالا می‌گویند نه کی این را گفته؟ یارانه مال اقشار کم درامد است. اما حتی اگر قبول کنیم یارانه مال اقشار کم درامد است با استانداردهای جهانی ۸۰% مردم ایران کم درامد هستند و یارانه حقشان است.»  
 
کاربری به نام مهبود در توضیح دلایل خود برای بی‌اعتمادی به دولت می‌نویسد: «بزرگ‌ترین دلیل، عدم اعتماد مردم به ساختار دولت، نه لزوما شخص رییس جمهور، است. دولت حدود ۸۰ درصد بودجه سالانه را می‌بلعد. ولی:  
 
۱) بازدهی ساختار دولت در کمترین حد ممکن است. یعنی ساختار ناکارامد.  
۲) تمام فساد‌های مالی و اختلاس‌ها ی بزرگ در دولت رخ می‌دهد. یعنی ساختار فاسد.  
۳) هیچ اقدامی برای اصلاح این ساختار نا‌کارامد و فاسد نمی‌کند و هیچ برنامه‌ای هم برای آن ارایه نداده است. به تازگی هم رییس امور استخدامی فرمودند استخدام‌های غیر ضرور احمدی‌نژاد سر جا خودشان هستند و استخدام‌های جدید هم در راه است.  
 
خوب چرا مردم این همه حیف و میل و نا‌کارامدی را ببینند و به دولت اطمینان کنند.»  
 
جیب بابک زنجانی!  
افشا شدن فساد میلیاردی بابک زنجانی و فساد 3000 میلیاردی موجی از بی‌اعتمادی به دولت را به راه انداخته است.  
 
کاربری در این زمینه می‌نویسد: «سه هزار میلیارد و یا بدهی آقای زنجانی به بیت المال چند تا یارانه من می‌شه که اگه من انصراف بدم کار مملکت درست می‌شه.»  
 
کاربر دیگری می‌نویسد: «برای اینکه تمام فشار‌هایی که ملت در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها متحمل شدند و نتیجه‌اش قرار بود در شکوفایی اقتصاد ملی و زندگی مردم متبلور شود همه گوله شد و رفت توجیب بابک زنجانی‌ها و امثالهم که خدا می‌داند چند تا هستند و کی برسه تا یکی دیگه بیاد بگم بگم راه بیاندازه و بازی رو با رفقاش به هم بزنه تا چند خاوری و چند زنجانی از پس پرده بیرون بیفته!»  
 
نازنین، مخاطب فرارو می‌نویسد: «مردم دل بکنند که امثال زنجانی‌ها حالشو ببرند حداقل با دادن یارانه یادشون می‌افته که یک جایی در ایران واژه‌ای به اسم مردم هم وجود داره.»  
 
احمدی‌نژاد عذرخواهی کند، انصراف می‌دهم!  
برخی از مردم نیز اعتقاد دارند که هدفمندی یارانه‌ها از اول اشتباه به اجرا درآمد و ریشه تمام مشکلات اقتصادی را دولت احمدی‌نژاد می‌دانند. این دسته از افراد اعتقاد دارند که مقدار یارانه‌ها در این مدت افزایشی نداشته است، در حالی که قیمت‌ها چندین برابر رشد کرده‌اند و شرط انصراف از دریافت یارانه را بازگشت قیمت‌ها به قبل از هدفمندی می‌دانند.  
 
یکی از مخاطبان فرارو با یادآوری تعبیرهای محمود احمدی‌نژاد درباره یارانه نقدی می‌نویسد: «احمدی‌نژاد می‌گفت: این پول ویژه است این پول امام زمان است پول با برکت است. پولی است که زمینه رشد جامعه است. این پولی که در حسابهای مردم است در آینده حداقل دو برابر می‌شود. ایشون بیاد بگه اشتباه کردم ما هم نمی‌گیریم!»  
 
همچنین یکی دیگر از کاربران فرارو به نام احمد با انتقاد از احمدی‌نژاد می‌نویسد: «یارانه حق تمام مردم است می‌فهمید حق نه لطف.. قیمت‌ها رو برگردونن به روال سابق یارانه‌ها رو پس بگیرن یا حقوق‌ها رو هم اصلاح کنن و به قیمتهای جهانی نزدیک کنن در غیر اینصورت کل هدفمندی به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسه حداقل برای مردم هیچ فایده‌ای ندارد.»  
 
در همین زمینه کابر دیگری می‌نویسد: «برای اینکه دولت قبل هم پیش از اجرای مرحله اول از مزایای آن می‌گفت و نتیجه آن برعکس شد. مثلا آقای احمدی‌نژاد می‌گفت الان قیمت دلار ۹۰۰ تومانه، زیاده با اجرای طرح هدفمندی این مقدار کاهش خواهد یافت.»  
 
عدم امنیت اقتصادی
شرایط حاکم بر اقتصاد کشور موجب شده است به جز کارمندان دولت و نهادهای رسمی دولتی، دیگر سرپرستان خانوار از وضع درآمد خود در آینده اطلاع دقیق نداشته باشند. ممکمن است خانواده‌ای که امروز در دهک‌های درآمد متوسط به بالا قرار دارد طی ماه‌های آینده موقعیت فعلی خود را از دست دهد. طبیعتا سرپرست چنین خانواری به دلیل نااطمینانی نسبت به آینده، تمایل بیشتری به ثبت‌نام جهت دریافت یارانه خواهد داشت.  
 
نظرات دسته دیگری از کاربران اشاره به همین موضوع دارد. عدم ثبات اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین عوامل تهدید کننده امنیت اقتصادی خانواده هاست. تعدادی زیادی از خوانندگان با اشاره رشد بی‌منطق آمار تورم و افزایش قیمت‌ها، از وضعیت بد اقتصادی خود می‌گویند و حاضر به انصراف از دریافت یارانه نقدی نیستند.  
 
یکی از کاربران فرارو با اشاره به عدم امنیت اقتصادی می‌نویسد: «برای چی حق بچه هامو که روز به روز زندگیشون سخت‌تر می‌شه ببخشم از کجا معلوم با این تورم ما هم سال دیگه زیر خط فقر نباشیم ما جون بکنیم یه عده بگردن یارانه بگیرن؟»  
 
کاربر دیگری با اشاره به افزایش قیمت‌ها در چند سال گذشته می‌نویسد: «دریافت می‌کنم. چون دخل و خرج‌ام با هم نمی‌خواند. این حقوق که می‌دهند با خارج از کشور فرق می‌کند اینجا. حقوق یک کارگر ‌‌‌نهایت ۵۰۰ یا ۶۰۰ تومن است. این مبلغ را مثلا‌ً یک خانواده سه چهار نفری خیلی به کارشان می‌آید در یک ماه. خیلی به دردشان می‌خورد. وقتی می‌بینم اجاره خانه و نمی‌دانم قیمت‌های سر به فلک کشیده به کارم می‌آید. باید بگیرم. نگیرم ضرر کردم.»
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
با سلام
بجای اینکه مبلغ (حق مسلم) یارانه، را حداقل 3 برابر کنند، دست پیش را گرفته اند پس نیفتند ، با تغییرات حامل های انرژی و غیره در سال 93 و سالهای قبل دولت چه گلی به سر مردم زده؟
کسی که نمیتواند کاری را درست انجام دهد ... بماند!....
مثل این میمونه که با نخ شرینی ، هزار نفر اقتدا کنند و از کوه با شیب 90% بالا بروند .
گوش مردم از این چیزا پره.
التماس دعا برای اتمام خیلی چیزا.
جمشید بسم الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
دوستان اشتباه نکنید، ما را مجبور به انصراف از دو سوم یارانه کرده اند از این یک سوم دیگه انصراف نمیدیم. یادتون باشه یارانه در ابتدا 45 دلار بود حالا شده 15 دلار، و این یعنی دو سومش کم شده
مجید ب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
من از احمدی نژاد دل خوشی ندارم ولی میگم اون حداقل دوسال اول ریاست جمهوری شو حتی شده به ظاهر هوای مردم رو داشت اما این حسن آقا از همین اول کاری با مردم اینچنین میکنه خدا آخرش رو به خیر کنه!
لطفا درج کنید ممنون میشم
علی از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
ببینید من حدود 20 ساله که ازدواج کردم ماهیانه مبلغ 800 هزار تومان حقوق میگیرم ( با 3 تا فرزند ) با بدبختی و مشقت تونستم یک آپارتمان بخرم ، یعنی واقعاً فشار زیادی را من و خانواده ام تحمل کردیم و الان هم حدود 700 هزار تومان اقساط و بدهیهای این آپارتمان را می دم ، نه مسافرت رفتم و نه هیچ تفریح و سرگرمی برای خانواده ام فراهم کردم .
ولی در مقابل ممکنه یکی با همین سطح درآمد هرچه کارکرده صرف تفریح و خوشگذرونی کرده باشه . و الان بخاطر مستاجر بودن مستحق دریافت یارانه بیشتری از دولت تشخیص داده بشه . آیا این واقعا درسته ؟
آريا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
همه اين موارد درست و فرض كنين مردم از تمام اشتباهات گذشته چشم پوشي كنن،اما خدا وكيلي يه قدري به اين پيامهاي درخواست انصراف از يارانه توجه كنين! به بدترين شكل ممكن در حال انجامه. نه اطلاعات درست و شفاف و قابل فهم براي عموم ارائه ميشه و نه در مورد مزاياي كوتاه مدت و بلند مدت انصراف از يارانه .فقط يكسري پيامهاي چيپ و بي محتوا يكسري كليپهاي سطحي و نهايتا رجوع به نظرات علما و .... من واقعا ميخوام بدونم با اين روشها چرا انتظار دارين مردم كاري رو بكنن كه كمترين اطلاع رو ازش دارن و اونم مردمي كه كمترين اعتماد رو به شماها دارن؟؟؟!!!شما رو بخدا يه كمي مديريت ياد بگيرين.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۷۴
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
همه اش تقصير آمريكا و اسراييل و سوئد و آلمان و ساير كشورهاي كره زمين است

بابك زنجاني بيگناهه
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اگرسوالتون صادقانه است منم صادقانه جواب میدم

چون همه چیز قراره گرون بشه
چون پول نفت حق مردمه
چون هزاران میلیارد توسط مفسدین اقتصادی بالا کشیده شده
چون معلوم نیست سرمایه کشور کجا رفته ؟
چون .........................
اسماعیل69
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
علت انصراف ندادن خیلی ها هزینه های قبوض هست چون بعد از یارانه ها مبالغ این قبض به 3 برابر رسیده در حالی که درآمد حاصل ازیارانه صرف رانت خواری می شود نه عمران نه خدمات و ...
حالاکه شمااصلاح طلبان همه تقصیرهارومتوجه احمدی نژاد می ندازید که همینطور هم هست بیاید درستش کنید.انتقاد وقتی خوب هست که همراه با راه حل باشد نه فقط "حرف"
ناپایدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
به رسواگر
جان من مثل اینکه شما خوب از ویژه خواری استفاده کردی که به جای فعل ماضی ، از آینده برای گرونی استفاده می کنی؟؟؟
افشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
انصراف به این موارد بستگی نداره و باور عمومی اینه اگه انصراف بدی می گن وضعت خوبه مگه به زور حذفت کنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
سپاس از توجه فرارو به نظر کاربران و گزارش تحلیلی که ارائه کردید این نشان می دهد که واقعا" فهمیدن حرف و درد دل مردم کار چندان سختی نیست
آنجا که مردم اختیار به کاری داشته باشند دولت هم بازخورد این درد دل ها را خواهد دید حتی اگر به کام آنها تلخ باشد
پس یک بار هم که شده قبل از درخواست نمودن همکاری از مردم به حرفهای مردم گوش بدهید.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
رسوای دوعالم !
خوب زدی به خال
همه این مواردبانقطه چینهاش دستاورد دولت پاک مموتی جونتون هست!
ایراندوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
رسواگر محترم که ظاهرا" خیلی هم از این بنده حقیر دل خوشی ندارید.

میخواهید بدونید که پول نفت که حق مردمه دقیقا" کجا رفته؟ اجازه بدیید یک محاسبه کوچک اینجا انجام بدهم:

در زمان دکتر محمود (احمدی نژاد) نفت بشکه ای حدودا" 120 دلار بود درحالیکه در زمان دکتر محمد (خاتمی) نفت بشکه ای 7 دلار بود. این یعنی حدودا" هفده برابر گرانتر. حالا به صورت خوش بینانه فرض کنیم که فروش نفت در زمان دکتر محمد دو برابر زمان دکتر محمود بوده باشد که بعید می دانم. میدانید یعنی چه؟ یعنی اگر دکتر محمد هشت سال دوره ریاست جمهوری اش بوده باشد دکتر محمود حداقل هشت ضربدر نصف هفده یعنی 68 سال از لحاظ در آمدی بر مسند رییس جمهوری بوده است. یا بعبارتی دو سال کمتر از کل عمر دکتر محمد.

حالا پیشنهاد میکنم یک گوشه دنجی پیدا کنی و با خودت اندکی فکر کنی فکر کنم بسادگی بتونی بفهمی که پول نفت کجا رفته. اگر هنوز هم متوجه نشدی یک راهنمایی بکنم: (ب ز) و دوستان محترمش مانند (گ آ) و ...

حالا دیگه فکر کنم فهمیده باشی داداشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
دولت در کاهش اعتماد مردم به دولت راه هشت ساله محمود رو تو هشت ماه رفت از منظر محبوبیت مردمی الان در پایین ترین جایگاهه!!!!
بنده خدا
CANADA
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
"دولت معتقد است از بین بردن این شرایط پیچیده و بازگرداند اقتصاد به ریل درست خود نیازمند همراهی همدلانه مردم است، اتفاقی که به نظر می رسد تاکنون تحقق نیافته است".

نتیجه گیری منطقی: «نه به یارانه» نه به دولت بدون تدبیر و نا امید کننده حسن روحانی است.
یعنی 14 میلیون رایش پرید.
یعنی وقتی 80 درصد اقتصاد دست 20 درصد مردم است اما کمتر از 10 درصد انصراف میدهند یعنی روحانی تو را نمی خواهیم.
یعنی احمدی نژاد پشیمانیم برگرد.
پول نفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
همه حرفاتون قبول
ولي اين توهم مردم كه فكر ميكنن اين پول نفته و خيلي به اون اصرار دارن جالبه:
اگه پول نفته چرا باعث تورم و گروني ميشه و ارزش ريال افت ميكنه؟
يعني يك كشور بدون منابع نفت نميتونه با چاپ پول و گران كردن چيزها پرداختي شبيه اين داشته باشه؟
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ایراندوست عزیزم حالا کی گفته من دل خوشی ازت ندارم !؟

آقا من سربازتم ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
مردم پر رو شده اند،همه ی ثروتمندان پول یامفت می خواهند،خجالت نمی کشی خونه داری بعد یارانه می خوای؟؟دولت یاید به صورت ضربتی همه ی ثروتمندان را جریمه کند و پول مملکت را در جهت تولید مصرف کند مرگ بر ثروتمند پر طمع

فرارو حرف همه رو منتشر کردیا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بدترین آرزوها برای اونهایی که سنگ بنای این یارانه ها رو گذاشتن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
سنگ بنای یارانه در دوران شاه و با افزایش درآمد نفت در دهه 70 میلادی گذاشته شد.
قبل از آن قیمت در بازار تعیین میشد و دولت بیخودی نان، دارو، نفت و بنزین ارزان به مردم نمیداد.
در دوره مهندس موسوی، با تفکرات سوسیالیستی وی و بهزاد نبوی و مسائل جنگ، این تفکر و ارزان نگهداشتن زورکی قیمتها با استفاده از بودجه دولت تشدید شد.
آزادسازی قیمتها از دوره هاشمی شروع شد که با سوء مدیریت منجر به تورم 50 درصدی شد که تاکنون تکرار نشده است.
حالا شما برای کی آرزوی بد کردی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ناشناس 13:53
منظور هدفمندی یارانه هاست که در دولت پاک قبلی پایه گذاری شد، شما هم بهتره سفسطه نکنی و اسم افراد محبوب ملت رو با خائنین به مملکت قاطی نکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ناشناس 13:53
خودت میدونی برای کی آرزوی بد کرده، بیخودی مغلطه نکن!
یک دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
داستان نباف دوست ناشناس 13:53
منظوری یارانه نقدی بود.
این همه مثبت هم برای همین گرفته.
بیخودی هم تقصیر رو گردن قبلیها نندازین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ناشناس 13:52 اگه دقت كرده باشي ناشناس قبلي گفته بدترين آرزوها براي اونهايي كه سنگ بناي (اين) يارانه ها(يعني به شكل نقدي) رو گذاشتن و قيمت ها رو يكهو آزاد كردن
افتاد الآن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
جالبه پس شما میگفتید که ما بیشماریم ما فلانیم حسن جان قربونت برم ولی همش دروغ بود البته حسن گول به به و چهچه شمارو خورد فکر کرد به این جماعت پول پرست میشه اعتماد کرد البته حسن گول خیلیها رو خورده از جمله اوباما وقتی که میگفت این اقا خیلی مودبه در کل نه به غرب نه به اصلاح طلب نه به میدون ونک به بالا نمیشه اعتماد کرد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
افتااااااااااااااااااااااد!؟
شیرین
UNITED STATES
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
عدم اعتماد مردم به مسئولین مهم ترین عامل بی اعتنایی به درخواست دولت است. آنقدر اختلاس و دزدی و بی عدالتی دل مردم را به درد آورده و اینقدر حق ناحق شده که مردم دلیلی برای همدلی و اتحاد با دولت نمی بینند. این را از صحبت های دوستان و آشنایان برداشت کرده ام.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اگر انصراف بدیم، مالیات بر ارزش افزوده حذف میشه؟
اگر انصراف بدیم، شیر میشه لیتری 600 تومن؟
اگر انصراف بدیم، .....
اگر انصراف بدیم، قول میدین دیگه اختلاس نکنین؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
پول يارانه ها مبلغي براي زندگي من نيست وليكن احساس ميكنم خودم بهتر ميتوانم به افراد نيازمند كنارم كمك كنم تا بدهم به روحاني براي كميته امدادي كه در سوريه و لبنان خرج كند يا دستگاه ديوانسالاري پرهزينه ايي كه فقط هزينه را صرف كاركنان خود خواهد نمود به جاي اينكه به موضوع بهداشت بصورت جدي رسيدگي كند. وبا خودم قسم خوردم كه ديگر در هيچ انتخاباتي شركت نكنم چون دولت فعلي بخصوص در بخش صنايع بسيار ضعيف عمل ميكند همان آدم هاي احمدي نژاد هنوز برسركار هستندو مديريت همان است.( خودروسازان را ميگويم).
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من بشخصه چون دولت داره تک روی میکنه و مردم رو نشونه رفته تازه شم بورس رو بگند کشیده انصراف نمیدم!!!
ساناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
مشکلات اقتصادی و تضییع حقوق مردم و بدبینی و بی اعتمادی آنقدر در سال های گذشته شدن یافته که دوست به دوست اعتماد نمی کند چه برسد مردم به دولت!
ساناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
شدت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
حق مردمو پس بگیرید . اعتماد سازی کنید همه انصراف میدهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
حرف حساب تمام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بی اعتمادی به دولت از رفتار خود دولتی هاست نه از دولت احمدی نژاد. حق ندارید اشتباهتتان را به پای دیگری بنویسید
ناپایدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ناشناس 13:27
اگر دولت وارث این همه ویرانی از دولت گذشته نبود،
از رشد اقتصادی منفی 6 در صد تا تورم 32 در صد،
از فضای مسموم سیاسی امنیتی منتج از حوادث سال 88 تا به انهدام کشیدن محیط زیست،
از تولید بنزین پتروشیمی تا ارسال پارازیت و...

آیا واقعا شما این همه بی انصافید؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خدا نابود و ریشه کن کند دزد های نابکار و چپاولگران سرمایه های ملی را.هر چه داد است باید بر سر هزار چهره های عوامفریب زد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من هم فکر میکنم که استدلالهای محمود قابل فهم تر از استدلالهای قلمبه سلمبه نوبخت و نهاوندیان است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
جدی میگی؟!
یعنی نمیدونی بزرگترین اختلاسهای تاریخ ایران در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد اتفاق افتاده!
حالا شما جزو "یک شبه کارمند شوندگان" یا "یک شبه دانشجوی دکترا شوندگان" یا "یک شب وامگیرندگان" هستی دلیل نمیشه چشماتو روی واقعیتها ببندی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
فرارو خیلی جهت دار و به نفع دولت پاک گذشته کامنت هارو سانسور میکنی.
فکر نکن نمی فهمیم!
میر میران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
درود بربصیرت شما برادربزگوار.این دولت کلیدش کارنمیکنه بهانش دکتر احمدی نزادشده
وحيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
قرار 100 روزه روحاني چي شد يعني اوضاع رو نمي دونست ؟ اگه نمي دونست لياقت اين پست رو نداشت اگه مي دونست چرا مردم رو براي گرفتن راي گول زد؟شما عادتتونه هر وقت كم اوردين بندازين گردن ديگرون يا بگيد نذاشتن!
وحيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
همه از سران نظام تا مردم ستمديده نهايت همكاري رو با دولت روحاني داشتن همين آروم بودن اوضاع نشون از شعور منتقدان دولت است چيزي كه ما از منتقدان دولت قبل نديديم .با هدفمندي يارانه ها همه كانديداهاي دور قبل موافق بودن و ضروري مي دونستن
نازنین
CANADA
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
یکی از معدود مطالبی بود که با دقت و به طور کامل مطالعه کردم. ممنون فرارو که به نظرات کاربران اهمیت می دهی. فرارو تنها جایی است که احساس می کنم می توان صدای خود را (تا حدی) به گوش دیگران رساند. ممنون.
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
سلام
من با اين اقدام دولت كه يارانه را حذف كنه مخالفم. دولت بايد درآمد اداره كشور را از اغنيا و ثروتمندان و از ماليات بدست بياره تا در مقابل مردم پاسخگو باشه و نظر مردم در اداره كشور دخيل باشه. مردم به دولت ها بدليل راندمان بسيار پايينشون اعتماد ندارن.
پول نفتم بايد بياد تو حساب مردم.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
دولت هم ميخواد همين كار رو بكنه اما اولا تشخيص همه ثروتمندان دشواره و ممكنه حقي از كسي ضايع بشه
هم اينكه كسي خودشو ثروتمند نميدونه!! در اطرافم كه نگاه ميكنم ميبينم طبقه متوسط كمتر از ثروتمندان به حذف يارانه ها و انصراف داوطلبانه واكنش نشون دادن
ظاهرا درست ميگن آنان كه غني ترند محتاج ترند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بی اعتمادی مردم و بی لیاقتی مسئولان بی لیاقت
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
سلام
من با اين اقدام دولت كه يارانه را حذف كنه مخالفم. دولت بايد درآمد اداره كشور را از اغنيا و ثروتمندان و از ماليات بدست بياره تا در مقابل مردم پاسخگو باشه و نظر مردم در اداره كشور دخيل باشه. مردم به دولت ها بدليل راندمان بسيار پايينشون اعتماد ندارن.
پول نفتم بايد بياد تو حساب مردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بدتر از احمدی نژاد آن نمایندگانی هستند که به این شکل هدفمندی یارانه ها رای مثبت دادند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
عوض این کارا دولت هزینه های خودشو کم کنه دیگه نگم از بریز و بپاش بیت المال...
میر میران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
گذشت دوران دکتر احمدی نژادکه هر کسی نمیونست ریخت وپاش کنه
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
سلام
من با اين اقدام دولت كه يارانه را حذف كنه مخالفم. دولت بايد درآمد اداره كشور را از اغنيا و ثروتمندان و از ماليات بدست بياره تا در مقابل مردم پاسخگو باشه و نظر مردم در اداره كشور دخيل باشه. مردم به دولت ها بدليل راندمان بسيار پايينشون اعتماد ندارن.
پول نفتم بايد بياد تو حساب مردم.
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
1- بی اعتمادی و شکاف ساختاری میان دولت و ملت
2-مشکلات اقتصادی مردم و امیدوار نبودن مردم به حل این مشکلات با توجه موانع سیاسی ژیش روی دولت
3- سیاستها و رفتارهای نامناسب دولت احمدی نژاد به ویژه دروغ های دولت قبلی
4- دید درازمدت نداشتن / برنامه ریزی نداشتن/ بی توجهی به منافع ملی/ ترجیح منافع شخصی به منافع ملی از جانب مسئولان و مردم
5...
4-
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
همه اش تقصير آمريكا و اسراييل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اگر گوش می کنید معنی و مفهوم اقتصاد مقاومتی را برای مردم واضح و روشن بیان کنید تا فردا مسئله احمدی نژاد و هدفمندی و سهام عدالت پیش نیاد چون مردم کاملا یاد گرفتند که مقاومت اقتصادی مساوی با ریاضت اقتصادی می باشد نه چیز دیگر ، هدفمندی شد ولی جیب عده ای خاص پرشد ، سهام عدالت شد ولی بی عدالتی موج می زند ، دم از فرهنگ دین و ایمان می زنیم ولی هر روز از مجلسیان و عده ای زیادی بو و صدای بلند توهین ، افترا ، دروغ به گوش می رسد ودر پایان به واقعیت پی ببریم که با شرایط موجود ره به ترکستان می بریم و ناکجا اباد .
پریسا
UNITED STATES
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
فوق لیسانس ادبیات فرانسه دارم. 2 سال است فارغ النحصیل شده ام. ازدواج کردم. الان بیکار بیکارم. شوهرم کارمنده. صبح تا شب تنهام. همه دلخوشیم اینکه که از صبح تا شب تو اینترنت بچرخم و زیر همه پست های فرارو کامنت بذارم و نظرات سیاسی خودم را منعکس کنم. احساس می کنم بیشتر از جوان های همه کشورهای دنیا سیاسی شده ایم. به جای تفریح و شادی و سفر و کار و تلاش، همه جوانیمان به جنجال های سیاسی می گذرد. حیف...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خانم با این مدرک انتظار چه کاری دارید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ناشناس جان!
واقعا برات متأسفم! اینکه در ایران به زبان و ادبیات فرانسه اهمیت داده نمیشود، مشکل کشور است نه مشکل این خانم!
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خودمون که هیچ بچه های ما از ما سیاسی تر شدند چند روز پیش دختر 5سالم میگه مامان این ژنو کی تموم میشه؟!! کی رئیس جمهور خوبه چیزها رو ارزون میکنه! از بس دغدغه ما شده اقتصاد و سیاست گفتمان بچه های ما هم سیاسی شده ولی خوبیش اینه که پس فردا اگر کسی سیب زمینی مجانی وسط میدون آورد و خواست مجانی بده لااقل کلاه رو سرشون نمیره!!!! دیگه شدن یک پا زغال فروش!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
به هر حال حل اين مسئله كار آساني نيست چون قطع اجباري يارانه هم حتي اگر آن فرد ثروتمند باشه نارضايتي ايجاد ميكنه چون فكر ميكنن كه افراد ثروتمندتري هم بودن كه شناسايي نشدن

يه سنگي به چاه انداخته شده كه به اين راحتي در نمياد
همه ميدونن اين يارانه هاي نقدي يكي از عاملهاي اصلي ادامه تورم و اين شرايط هست اما نه كسي دلش ميخواد انصراف بده و نه ادامه پرداخت به نفع اقتصاده!
یک استاد دانشگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
(کاربران محترم لطفا متن را تا انتها بخوانید). پدرم یک کشاورز خیلی ساده بود و الان هم هست و کل زمینش نیم هکتار هست. من درسم را با هزار بدبختی خواندم و تمام مقاطع را در دانشگاههای دولتی گذراندم و دکتری گرفتم. وقتی درسم تمام شد و استخدام شدم تازه فهمیدم به واسطه مشغله درسی و کاری و عدم توجه به سلامت جسمانی به انواع نارسایی ها دچار شدم از جمله زخم معده، آرتروز گردن و از بین رفتن نصف دندانها. ولی خدا شاهد است از دو سال پیش من تمام یارانه خودم و همسر و بچه ام بعلاوه مبلغ ناچیزی از حقوقم را بین یکی دو خانواده فقیر که بچه های در حال تحصیل دارند تقسیم میکنیم. در حال حاضر با 40 سال سن از مال دنیا یک آپارتمان پیش خرید که هنوز سند آن بنامم نشده و بایستی وام بگیرم و اقدام به انتقال سند کنم و یک ماشین پژو دارم. انسان ناشکری نیستم درآمدم با صرفه جویی کفاف خرج زندگیم را میدهد. من با توافق همسرم از دریافت یارانه انصراف خواهیم داد ولی مقرری خانواده هایی که قبلا کمکشان میکردیم را از حقوقم خواهیم داد. می خواستم چند کلمه در این رابطه که چرا میخواهم از دریافت یارانه انصراف بدهم بنویسم.
من از دریافت یارانه انصراف میدهم که بگویم......
1- برای ساختن مملکت هر کس به اندازه خود بایستی هزینه پرداخت کند.
2- اگر به آقای روحانی رای دادم به کلیات برنامه هایشان رای دادم این هم یکی از برنامه های ایشان هست.
3- من نمیخواهم در این مملکت دوباره شاهد تصمیمات خلق الساعه ویرانگر باشم.
4- من نمی خواهم در این مملکت دوباره ارز دارو برای واردات ماشین های لوکس اختصاص یابد و با دلار آزاد به شهروندان فروخته شود.
5- من نمی خواهم در این مملکت دوباره اختلاسهای هزار میلیاردی صورت گیرد.
6- من نمی خواهم در این مملکت دوباره قیمت ارز در عرض یک سال سه برابر شود.
7- من نمی خواهم در این مملکت دوباره دولتی بر سر کار بیاید که به هیچ کس و حتی مجلس نیز پاسخگو نباشد.
8- من میخواهم کرامت انسانی در این کشور پاس داشته شود.
9- من می خواهم در عرض چند سال آینده بیمه های اجتماعی فراگیر شود و سهم مردم از هزینه های درمان به صورت چشمگیری کاهش یابد.
10- من نمی خواهم شاهد هر روزه تخریب محیط زیست اطرافم باشم.
11- من نمی خواهم بنزین بی کیفیت پتروشیمی در این مملکت فاجعه آلودگی هوا را رقم بزند.
12- من میخواهم مردمم با نشاط و سرحال باشند.
13- من هزاران دلیل دارم برای انصراف از دریافت یارانه برای آنهایی که نیاز به این یارانه ندارند.
فقط خواهشی که از دوستان خواننده این مطلب دارم این هست که مرا متصل به مراکز قدرت و پول متهم نکنند که خیلی دلم میگیرد وقتی کسی را ندانسته به جرمی که ندارد متهم میکنند و اعلام میکنم و قسم میخورم که جز حقوق مصوب دولتی برای اساتید دانشگاه هیچ محل درامدی ندارم.

و اما انتظارم از دولت چیست؟
1- جلوی تخلفات مالی بخصوص هزار میلیاردی هایش را بگیرد.
2- از همه صنایع مالیات دریافت کند (حدود 30 درصد صنایع که وابسته به ارگانهای خاصی هستند مالیات نمیدهند)
3- شایسته سالاری و حاکمیت ضوابط را به معنای تمام کلمه جایگزین روابط بکند.
4- پولهای میلیاردی به بازیکنان فوتبال ندهد (منظور این هست که تیمهای دولتی را واگذار به بخش خصوصی بکند آن وقت یه تیم خواست به بازیکن حقوق ده میلیارد تومنی بدهد مختار است و نوش جون بازیکن. البته مالیات درآمدش را نیز بایستی پرداخت کند).
5- حمل و نقل عمومی را توسعه دهد.
6- ماشین بی کیفیت با قیمت بالا به مردم ندهد.
7- تعرفه واردات خودروهای سواری باکیفیت و ایمن را کاهش دهد.
و انتظاراتی که نخبگان این جامعه همه بر آن صحه میگذارند.
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
امیدوارم مسئولین طوری رفتار نکنند تا امثال این استاد محترم را برای همیشه ناامید کنند .
کارمند یک دانشگاه تکمیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
یک عضو هیات علمی با چه منتی از یارانه اش میگذرد و به خاطرش چقدر هم از دولت توقع دارد.
شما که با حقوقای چندمیلیونی و انواع و اقسام پرداختی ها اولین گروه محتاج به سبد کالا شناخته شدید.شمایی که علم نداشتتون فقط باعث کبر و غرورتون شده. شاید شما از اوناش نباشی ولی اگر نباشی ممکنه یه روز بشی پس مواظب خودت باش و هیچوقت از جایی که به اینجا رسیدی رو فراموش نکن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
جناب استاد دانشگاه

پژوهشهای اخیر اثبات کرده است که علم آموزی باعث تخریب واز بین رفتن حداقل نصف داندانهای انسانها می شود!
از اینرو پژوهشگران به همه توصیه موکد کرده اند که برای داشتن دندانهای سالم و زیبا تا جایی که می توانند از تحصیل علم ودانش به ویژه در مقطع دکتری دوری کنند!
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
الحق که به معنای واقعی انسان هستید و درک درست و انسانی از شرایط دارید من هم بسیار علاقه مند به انصراف هستم چون امیدوار به بهبود شرایطم اما همسرم به علت بدبینی و بی اعتمادی به دولت مخالف است . حیف است که کشوری با این همه ثروت و امکانات نتواند اطمینان لازم را برای زندگی در ساکنانش ایجاد کند
یک دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
حرفهاتون خیلی قشنگه و تردیدی ندارم انسان نازنینی هستید.
ولی جسارتاً اگر نخوام از واژه ساده لوحانه استفاده کنم حداقل به شدت خوش بینانه به وقایع نگاه میکنید.
امیدوارم اینطور باشه که میگید.
اگر با انصراف شما و شاید 10 درصد مردم وضعیت مواردی که اشاره کردید حتی یک درصد بهبود یافت قول میدم من هم انصراف بدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
یک متن کاملا" تبلیغاتی حرفه ایی که تنها هدفش تاثیر گذازی روی مخاطب است وبا واقعیت های موجود در کشور ونظام اداری واقتصادی 180 درجه در تضاد است.
رستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
یاد اون شب نامه هایی افتادم که توش مینویسن : یکی اهمیت نداد بیچاره شد.

ظاهرا برای جلوگیری از بدبختی علاوه بر انصراف از دریافت یارانه، باید کپی این متن رو در چهل سایت خبری پخش کنیم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
استاد گرامی باتشکر از نظر وحسن نیتت ایکاش بند اول انتظارت ازدولت را مینوشتی جلوگیری از واردات بی رویه کالا و شرط ورود کالا منوط به عدم امکان تولید در داخل کشور باشد موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
آقای استاد گفته بند (12) : 12-من میخواهم مردمم با نشاط و سرحال باشند.

من یک پسر نوجوان دارم مدتی مبتلا به افسردگی شده با دوستان ناباب می گرده تازگیها بوی سیگار هم میده
اگر من از یارانه انصراف بدم امکانش هست پسرم دوباره با نشاط وسرحال بشه و دوستان ناباب وسیگار رو برای همیشه ترک کنه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بنده خدا شما دلت رو خوش کردی برای چه کسانی نظر میدی؟اینها همونایی ان که موقع سبد کالا از سر و کول هم بالا میرفتن. عزیز من مگه بیکاری این چیزا بگی خودت و مسخره کنی. یا باهاشون همصدا شو. اگه نشدی دلت به تایید نظرتم خوش نکن چه برسه مثبت گرفتن.پاسخ دوستان گویای تفکر دوستان اینجاست
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من درامدم فعلا 5 تا 10 تومن در ماه است اما به خاطر ماهیت پیمان کاری کارم مطمئن نیستم سال دیگر هم بی نیاز باشم
اگر انصراف دهم حتما ثبت نام دوباره من سخت یا دیر خواهد بود پس انصراف نمی دهم
نتیجه:انصراف از یارانه را ماهیانه و فقط برای همان ماه در نظر بگیرند شاید افراد بیشتری انصراف دهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خدا بده برکت!
اونوقت این 45500 تومن شمارو بی نیاز میکنه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
آقا رامین، برادر من، سفسطه نباف !!
شما اگه ماهی 500 تومن از 5 الی ده میلیون تومنت رو هم پس انداز کنی، دیگه لنگ ماهی 45 هزار تومن نمی مونی...
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
شما ناشناسهای محترم، آیا مطمئن هستید که فردا که بنزین گران شد بیشتز از این 500 تومن از جیبم نمیره ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
معیار بارز آنان که غنی ترند محتاج ترند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
فرارو هم موذيه . ميگفتي دولتها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من نگیرم که بره تو جیب اون فوتبالیستی که اسم خودش رو هم بلد نیست ؟ که بره باهاش پورشه و بنز بگیره پزش رو تو خیابونا به بچه ی بینوای من بده !
افشار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
چرا باید از دریافت یارانه انصراف بدهم؟
مگر نه اینکه این پول نفتمان و امام زمان است.
وقتی به خاطر دریافت آن هزینه هام3 برابر شده و تورم 300 درصدی رو تجربه کردم چرا باید ازش بگذرم.؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
عدم انصراف از دريافت يارانه، نشان از عدم اعتماد مردم به سيستم است، تا وقتي نگاه يکسويه واز بالا به پائين است اين مملکت قرار نمي گيرد. چرا دولت پاسخ نميدهد" درآمد نفت در 8 سال گذشته چه شد؟"
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
دلخوش به این مقدار نباشید ! ! !! ! !! !!! !! !!! ! !!! !! !! !!!! !!! !!! ! !!! !! !! !!! !! !!
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
آب و برق را ......
اتوبوس را ...
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
و باز هم سرقت نام کاربری ....

خجالت بکشید هم اون جاعل وهم این نوسنده این کامنت کذایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
دولت ها به جای این که مالیات بگیرند و پاسخ گو باشند به نام یارانه رشوه میدهند و پول نفت و سایر در آمدهای ملی را (که باید صرف زیر ساخت ها ، خود کفائی کشاورزی و صنعت پویا شود) حیف و میل می کنند و به هیچ کس حساب پس نمی دهند چون به دلیل عدم استقلال واقعی قوای سه گانه حسابرسی هم با رفقای خودشان است.
خوان یغما و رانت خواری که جای خود دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ما کم سواد هستیم و انصراف نمی دهیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
احمدی‌نژاد عذرخواهی کند!!!
رو که نیست فرارو!
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
پس کی عذر خواهی کنه؟ ایشون ادعای مدیریت جهانی میکرد چی شد پس؟
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
نخير ما مردم ميريم از احمدي نژاد عذرخواهي ميكنيم ميگيم ببخشيد كه نشد كه بيشتر از 8 سال مملكت را خراب كني ببخشيد
سهيلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
مردم حاضرند يارانه نگيرند به شرط اينكه قيمت ها را به قبل از پرداخت يارانه برگردانند .وافزايش حاملهاي انر‍‍زي وساير خدمات را همه ساله برابر در صد افزايش حقوق كارگران وكارمندان افزايش دهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
با غرب توافق کردیم و در برابر خواسته اونا کوتاه اومدیم چی شد؟؟
دلار رو که پایین نمیارن. حامل انرژی رو 30 درصد و بنزین 90 درصد گرون شده و همزمان یارانه رو میگن نگیرید!
به دولت روحانی اعتماد نداریم.
رییس جمهور بیاد و شفاف بگه میخواد چیکار کنه و توافق ژنو چه دستاوردی داشته، انصراف میدیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
چرا نگیرم مگه دولت به ما رحم کرد که ما هم به دولت رحم کنیم. هرچند بالاخره قطعش میکنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
کشوری که دخلش مشخصه اما خرجش مشخص نیست،با هدفمندی میخواستند مردم منتفع بشن مردم فقیر تر شدند ،امدن 45000تومان دادن بعد 150000تومان از جیبمون برداشتند ،این اقتصاد متخصص میخواد ،سیاست خارجی درست میخواد ،مشکل 45000نیست به خدا،کشوری که رو نفت خوابیده مدیریت کردن نداره اگه تونستین بدون نفت مدیریت کنید مردی،!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
مطمئنی دخلش مشخصه؟!!!
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
این دولت رو انتخاب کردم و هنوز بهش اعتماد دارم.اگه انصراف از یارانه کمکی به اقتصاد کشور می کنه،پس باید این شانس رو برای حل مشکل به دولت داد.حتی اگه دولت لایق اعتماد من نباشه مهم نیست،مهم تر اونه که به عقیده ای که دارم وفادار باشم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
پس به آقاتون بگو ثبت نام نکنه،
البته اگه تا الان ثبت نام نکرده باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
انصراف میدم، از شغلم هم انصراف میدم، از همه امکانات (!) اجتماعی انصراف میدم به شرطی که یک رفراندم آزاد برای تعیین تکلیف آینده اقتصادی مردم برگزار بشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
و البته سیاسی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
در رفراندوم یک سئوال با دو پاسخ "آری" و "نه" مطرح میشه.
بنظر شما سئوال این رفراندوم اقتصادی باید چی باشه؟
پاسخ ناشناس 15:59
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
سوال شود:

آیا می خواهید در صورت عدم انصراف از دریافت یارانه رییس جمهورتان تا ابد محمود باشد؟

آری خیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
در صورت عدم انصراف از دریافت یارانه محمود باز خواهد گشت وتا اخر عمرتان باید اورا تحمل کنید!

هم وطن گرامی آیا مایل هستید برای عدم باز گشت محمود و تحمل او از دریافت یارانه انصراف دهید؟

آری خیر
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من درامدم فعلا 5 تا 10 تومن در ماه است اما به خاطر ماهیت پیمان کاری کارم مطمئن نیستم سال دیگر هم بی نیاز باشم
اگر انصراف دهم حتما ثبت نام دوباره من سخت یا دیر خواهد بود پس انصراف نمی دهم
نتیجه:انصراف از یارانه را ماهیانه و فقط برای همان ماه در نظر بگیرند شاید افراد بیشتری انصراف دهند
یک دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من اگر باور کنم که سهم یارانه من در صورت انصراف واقعاً خرج درمان نیازمندان و کارهای خوب دیگه میشه به خدا قسم درنگ نمیکنم و انصراف میدم.
اما چه کنم! باورم نمیشه!
یقین دارم یه کسایی برای همین دوزار ده شایی یارانه ما هم کیسه دوختن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
در آمد نفتیهشت ساله دولت گذشته کجا رفته؟؟؟
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
مگه نمیگفتن این پول امام زمانه؟؟؟کی از پول امام زمان بدش میاد؟؟؟برکت داره آقا!!!برکت داره.
سپیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خیلی باحال گفتی اقا حمیدرضا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خدا بگم چیکارش کنه،
میگفت این پولارو میگیرین یه وقت هجوم نیارین به بازار لوازم خانگی بخرین! قحطی بشه!!! صبر کنین یارانه صنایع رو بدیم، چرخ تولید بحرکت در بیاد، بعععععد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
واقعا اين اظهارات رئيس جمهور سابق خيلي جاي تاسف داره پول امام زمان قطعا باعث تورم و بدبختي و بحران نميشه!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
چون 25%املاکف فقط درتهران برای دولت :توش غاز پرورش میداد بازده بیشتری داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
فرارو لطفا چاپ کن جناب آقای روحانی قول دادند که ضابطه به جای رابطه در استخدام مدیران و مسئولان بگیرد!!! چه شد؟؟؟ همین الان طی یک سال گذشته می توانید بررسی کنید که اعضای هیئت مدیره ها و سازمانهای دولتی و شبه دولتی اعضای هئیت مدیره ها و مدیران ارشد سازمانهای فرعی آنها و شرکتهای زیر مجموعه آنها آیا بر اساس روباط فامیلی گماشته نشده اند!!! من خودم به شخصه فردی را می شناسم که در این سازمان (نام سازمان نا نمی گویم) کارشناس ارشد بود ولی در یک سازمان مهم دولتی عضو هیئت مدیره شده است به خاطر اینکه برادرش رئیس آن سازمان است. ای کاش به همین جا بسنده کنند ولی این افراد سیرایی ندارند و بعضی هایشان چند شغله می شوند
فوق لیسانس بیکار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
یارانه نقدی دادن تورم زا است و از سویی انصراف از حق مسلم خیلی مشکله !و بخاطر عدم اعتماد مردم به دولت و فساد اقتصادی هیچکس حاضر به انصراف نیست. من پیشنهاد میکنم تعاونی های مختلفی در شهر ها ایجاد شده و به تعداد اعضای آن یارانه به حساب تعاونی واگذار شود مثلا تعاونی کشاورزی عمران و بهسازی شهر دامپروری و بسیاری از کارگاه های کوچک اشتغال زایی.بدین ترتیب مدیریت خرج کردن یارانه به دست خود مردم آن شهر خواهد بود و تاثیر آن در اقتصاد و شکوفایی یک شهر کاملا مشهود است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
این کار یعنی تشکیل دولتهای کوچک و ایجاد دولتمردان رانتخوار جدید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
این حق مسلم رو از کجا آوردی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
فوق لیسانس بیکار معلومه مدرکش رو داری ولی سوادش رو نه
تا اونجا که من میدونم قبلا میگفتن چاپ اسکناس بی پشتوانه باعث تورم میشه ولی گردش پولی که تو بازار یا دست دولت هست نه تنها باعث تورم نمیشه بلکه باعث رونق کسب و کار و عدالت اجتماعی میشه
تا اونجایی که من میدونم دولت واسه توزیع یارانه ها پول چاپ نمیکنه بلکه درامد حاصل از گرون کردن حامل های انرژی رو بین مردم توزیع میکنه که این تورم زا نیست اقای با سواد
ابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
جلوی دله دزدی و بخور بخور رانت خوارها و نور چشمی ها رو بگیرید یارانه هارا نمیخواهد حذف کنید!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ماباملل راقیه یک تفاوت جزئی داریم اونهااول فکرمیکنندوخیلی هم فکرمیکنندوبعدعمل میکننددرحالیکه مااول عمل میکنیم وبعدفکرمیکنیم .موضوع یارانه یکی ازصدهامصداق آن است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بسیار عالی
هومن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
مطلب خوبی بود . متاسفانه اکثر مردم کشورمون به خاطر مسائلی مثل فساد مالی گسترده که 3000 میلیاردی یه نمونه کوچیکشه ، عدم پرداخت مالیات ازسوی ارگانهای خاص ( دقیقا اگه بگم سانسور میشم :) ) پولهای میلیاردی که خرج فوتبالیستهای بی خاصیت میشه و ... نسبت به دولت ها بی اعتماد شدن
حسن
-
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
هومن اون فوتبالیست ها را حال کردم دمت گرم
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ای خدا به تو شکایت حقوقارو چندین برابر زیر خط فقر میدن ولی همه چیز رو میخوان به قیمت جهانی محاسبه بکنن جالب اینجاست که پول همه کشورها ثبات داره ولی مال ما به کمتر از یک سوم بر اثر بی تدبیریشان کاهش یافته ولکنم نیستن میگن قیمت جهانی اخه هرچه شما بالاتر ببرید پول ملی بی ارزشتر میشه بدبختی بیشتر و امثال بابک زنجانی فراوان ای خدا بدادمون برس
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
مهمترین دلیلش اینه که مردم با این طرح هدفمندی مخالفند برای همین دولت نباید انتظار داشته باشه که مردم در این زمینه با او همکاری کنند
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
داشتیم زندگیمون رو میکردم. یارانه ها هم طبق روال روی حامل های انرژی و بنزین قرار داشت.. یهو یکی اومد بنزین رو اول سهمیه بندی کرد.. بعد قیمتش رو 4 برابر کرد و بعد هم یارانه رو از روی انرژی وارد بازار کرد و نقدیگی رو بالا برد و دلار رو به 3.5 برابر رسوند و کل سیستم رو آشوب زده کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اين ادعاها همه دروغ است. پولي كه دولت از يك دست مي دهد و از دست ديگر چنر برابر آن را از مردم مي گيرد كجايش نقدينگي را بالا مي برد؟ كجايش توبالا را ايجاد مي كند؟ اين دولت نالايق مي خواهد با اين حرف ها اسبابي براي توجيه تورم بالاي 40% امسال درست مند و تقصيرش را از گردن خودش بيندازد گردن مردمي كه به او دهن كجي كرده اند. معوقات بانكي 80،000 ميابارد تومان است و كل يارانه نقدي حدود 38،000 ميليارد تومن. همين يك قلم بي عرضگي دولت و نابساماني در اقتصاد اثرش از كل يارانه نقدي خيلي بيشتر است.
بينوا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
عاليجنابان،خانم ها و آقايان
به دلايل زير انصراف از يارانه نميدهيم:
1.در حالي كه گفته مي شود 30 تا 40 درصد اقتصاد كشور در دست بنگاه ها و نهادهاي هستند كه نه ماليات مي دهند و به نهادهاي نظارتي پاسخگو هستند و نه كسي- نهاد رسمي نظارتي- پاسگو بوده و نه در مورد عملكرد آنها اطلاع درستي در دست است،به نظر مضحك به نظر مي رسد كه كسي از هر جايگاهي از مردم بخواهد از هر ميزاني از حق خود بگذرند مگر اينكه شفاف به ملت پاسخ دهد تكليف اين درصد و حجم از اقتصاد كشور چيست.
2.در حالي كه فساد گسترده و ميليارد دلاري در ارقام پيدا و پنهان از به ده ها و شاد صدها و. هزارن پرونده مي رسد و تا حالا نه مسئولي به اين خاطر مواخذه شده و نه اراده ي شفاف و محكمي براي برخورد با فساد و ارتشا و رانت خواري.
3.در كشوري كه هيچ كس به خاطر ضرر و زيان هايي كه به كشور مي زند و با بي مسئوليتي بسياري از منابع كشور را تلف و به هدر مي دهد بازخواست نمي شود،نه تعهمد ملي و اخلاق رشد مي كند و نه مردم انگيزه اي براي از خودگذشتگي.در حالي كه تصور عموي غالبا اين است كه مملكت بخور بخور است،چرا عده اي به خود اجاز همكاري و فداكاري از طرف مردم دارند.
5. اينجا سرمايه اجتماعي در بدترين وضعيت قرار دارد. پس انتظاري بيهوده اي كه بتوان بيساري از مسائل را با همكاري و اجماع عمومي حل كرد. ووو
رسواگر فتنه
UNITED STATES
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
Hi

I think your reasons are sufficient.

Thank you
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من به روحانی رای دادم و آرزویم موفقیت اوست اما تا هنگامی که دستگاه قضا نخواهد یا نتواند جلوی رانت و اختلاس را بگیرد حق خود را دو دستی به جیب رانت خواران و اختلاس کنندگان نخواهم سپرد. انتظار ما از دولت در وهله اول فشار به دستگاه قضا و نیروی انتظامی است. پس از آنکه مفسدین اقتصادی به سزای اعمالشان رسیدند و پول های بالا کشیده شده به خزانه بازگشت بنده دو دستی یارانه ام را تقدیم خواهم کرد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من هم به همان دلایل آن استاد جوان دانشگاه ثبت نام نمیکنم ، اما دلایل کسانی که قصد ثبت نام دارند را هم قبول دارم وبه آنها احترام میگذارم . ازفراروممنونم که نقطه نظر های مثبت و منفی را منعکس میکند. امیدوارم این رسالت پسندیده رسانه ای رابرای تنویر افکار وتصمیم عاقلانه ی مردم تا پایان ثبت نام ادامه بدهد.به صلاح مردم و دولت نیست که با تبلیغات کاذب و هیجانی ازثبت نام خوداری و یا غرض ورزانه ثبت نام کنیم.بهتر است صادقانه با این موضوع برخورد کنیم و درحد وصع وتوان خود عمل کنیم که نه برای خود و نه برای مملکت معضل درست نکنیم.به آرزوی فردای بهتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اگر دولت شفاف باشد و دروغگو نباشد و به وعده های داده شده اش عمل کند دل کندن از یارانه که هیچ دل کندن از جان هم اسان است کو چه کسی پاسخ گوست چه کسی به جرم خیانت محاکمه میشود چه کسی باز خواست شد هیچ هیچ هیچ تا این است همکاری با دولت توهم وخیال است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
آقای ناشناس 13/58 مورخه 26/01/93 خوب حرف می زنی و برای خودت خوب هم تحلیل می کنید ولی موضوع آنطوری نیست که شما می فرمایید ما هم دوست داریم مملکتمان آباد شود دوست داریم در هوای سالم تنفس کنیم دوست داریم بچه هایمان سرشار از انرژی و شادابی باشند ولی هموطن عزیز با جیب خالی پو. عالی نمی شود اگر دولت یک قدم به طرف ملت ایران بردارد مسلما این ملت صد قدم برخواند داشت ولی چه این دولت و چه دولت قبلی (که مسبب همه بدبختی و تورم و گرانی بی ارزش شدن ریال ایران و بی اعتبار شدن ملت ایران در جوامع بین المللی دولت احمدی نژاد بوده ) با یک روش حرکت می کنند هنوز ملت ایران حرکتی در جهت بهبود معیشتی خود در ایران ندیده دولت قبلی که اصلا نباید حرفش را زد چون اعصاب آدم خط خطی می شود از شنیدن اسم دولت احمدی نژاد و کسانیکه دوربرش بودند باید از صفحه تاریخ ایران پاکش کنند چون به غیر از ننگ چیزی نداشته اشت
آما در مورد تخلفات آیا با متخلفین دولت احمدی نژاد قوه قضائیه برخوردی داشته ؟ حکمی صادر کرده ؟ کسی را محکوم کرده ؟ نه خیر دوست من هیچ برخوردی نشده
در این دولت هم اگر همچین اتفاقاتی رخ دهد باز برخورد نخواهد شد یکی از هموطنان خوب گفته رئیس قوه قضائیه وزیر محترم دادگستری آن دو نماینده ای که در اختلاص 3000 میلیارد دلاری دست داشته برای مردم معرفی کنید صداقت خودرا در بیان و عمل به ملت ایران ثابت کنید تا ملت هم به شما اعتماد کند آنوقت ببینید ملت برای شما چند قدم بر می دارد
معاون اول احمدی نژاد پرونده ای به قطوری بیش از یک متر دارد چرا محاکمه نمی کنید؟ احمدی نژاد هزاران شاکی دارد چرا رسیدگی نمی کنید ؟ مرتضوی قاتل چند جوان را چرا محاکمه نمی کنید؟و....... اگر این قضاوتها این پرونده ها به نتیجه برسد و بطور علنی و آشکار با ملت ایران در میان گذاشته شود ببین چند خانواده انصراف می دهند عزیزان در اوایل انقلاب می گفتند و پول نفت را به سر سفره های شما می اوریم نباید برای برق و گاز و آب پولی پرداخت شود پس چی شد الان قمه ار از رو بسته اند در آمد 800 میلیارد دلاری دولت آقای احمدی نژاد در کجا هزینه شد که صندوق خالی تحویل دولت روحانی شد ؟ چرا کسی پا جلو نمی گذارد که سوال بکند این همه در آمد چی شده ؟ چرا در عرض کمتر از شش ماه ارزش پول ایران به پایین ترین حد در طول 2500 ساله تاریخ ایران رسید ؟مسبب کی بود ؟ چرا جوابگو نیست ؟ چرا هیچ ارگانی مجلس قوه قضائیه دولت و غیره پیگیری نمی کنند؟ ؟آنوقت دولت می خواهد ملت از دریافت 45000 تومان انصراف بدهد اصلا اجرای هدف مندی یارانه غلط بود مصوبه اش هم غلط بود چه مرحله اول و چه مرحله دوم غلط بوده و هست به غیر از تورم و گرانی و فلاکت و دزدی و ...... عایدی برای ملت ایران ندارد ولی باز مجلس و دولت اصرار به اجرای آن دارند حالا که اصرار به اجرا دارند باید تاوان آنرا هم به ملت بپردازند ملت فکر می کند این دولت و این حکومت به فکر ملت ایران نیست به همان اندازه که به دوستان خارج از ایران به فکر ملت ایران نیست و اگر هم انصراف بدهند چه کسی می تواند تضمین کند که در آمد حاصله صرف اموری خواهد شد که به نفع ملت ایران و در جهت رفاه آسایش امنیت کاهش تورم و کاهش گرانی صرف خواهد شد کسی می تواند تضمین دهد ؟ حرفها عملکرد و بینش دولت و مجلس خلاف اینرا می گوید به همین خاطر است ملت انصراف نمی دهد از دولت روحانی انتظار بود اول قیمت ارز را کاهش و سپس تثبیت کند ولی متاسفانه اول رئیس بانک مرکزی آب پاک رو دست ملت ریخت که قیمت ارز نباید کاهش یابد و بعد خود دولت قیمت ارز را افزایش داد و بودجه دلار را 2650 تومان پیش بینی کرد به جای کاهش قیمت افزایش قیمت داد قیمت بنزین و فراورده های مختلف نفتی و اب و برق و گاز را افزایش داد چطور باید این ملت اعتماد بکند این دولت برای اعتدال اومده بود برای توقف غیر قانونی ها و کاهش قیمتها و کاهش تورم و گرانی و غیره اومده بود چطور یک مرتبه به همه قولهای انتخاباتی پشت پا زد احمدی نژاد علنا ملت ایران خس و خاشاک نامید و آن بلا سر ملت آورد آقای روحانی با کلید اعتدال آمده این بلا را دارد سر ملت می آورد کدام ملت علقلی به این دولتها اعتماد می کند که ملت ایران بکند
مش قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
یک کلام: چقدر زیبا ورسا نوشتید!
خط فقر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
وزیر محترم اقتصاد امروز تلویحا" اعلام داشتند 10 میلیون ایرانی از تمکن مالی برخوردار هستند
واین یعنی از 76 میلیون ایرانی فقط 10 میلیون نفر بالای خط فقر هستند و66 میلیون ایرانی زیر خط فقر زندگی(زنده هستند!) می کنند.
خط فقر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
وزیر محترم اقتصاد امروز تلویحا" اعلام داشتند 10 میلیون ایرانی از تمکن مالی برخوردار هستند
واین یعنی از 76 میلیون ایرانی فقط 10 میلیون نفر بالای خط فقر هستند و66 میلیون ایرانی زیر خط فقر زندگی(زنده هستند!) می کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ویرانگری خاموشی که احمدی نزاد در جامعه ایرانی انجام داد قوم مغول در حق این مردم نکرد.
برای نمونه به شاهکارهای این دولت وبرانگر یه نگاهی بندازید:

پشتیبانی از مشائی و آزرده خاطر کردن روحانیون و مقام معظم رهبری.

دزدی ها.
از کارمند جز تا معاون اول ایشان که در پرونده بیمه ایران مورد اتهام است
بزرگترین سایز اختلاس ها در جهان
بی ابروگی های جهانی
تورم وحشتناک
رشد اقتصادی منفی!!
بازی با دلار برای پرداخت همین یارانه ها
افزایش چند برابری مسکن نسبت به سال 84
افزایش 4 برابری دلار!!
الودگی هوا به علت تولید بنزین در پتروشیمی ها
امار دروغ های اقتصادی مثلا درباره اشتغال
منزوی کردن ایران در جامعه جهانی
خشک شدن دریاچه ها و رودخانه های کشور در اثر بی مبالاتی مسئولان
حیف و میل کردن 700 میلیارد دلار پول نفت
افزایش بی رویه واردات کالاهای بنجل چینی
11 روز خانه نشینی در دوران ریاست جمهوری که توهین بزرگی به ملت بود

ناتوانی در برداشت میدان های مشترک نفتی و گازی با کشورهای نظیر قطر و عراق
امارهای دروغ رئیس بانک مرکزی وقت اقای بهمنی در باره کاهش ارز و طلا

مردم تمامی این موارد را میبینند و از اقتصاد رنجیده خاطر میشوند پس انتظار انصراف از یارانه ها غلط است .
در صورت محاکمه عوامل دولت قبلی من هم انصراف خواهد داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
منم با نظر این شهروند موافقم در صورت محاکمه عوامل دولت نهم و دهم حاضرم از دریافت یارانه انصراف دهم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خوشم اوم ازت خوب بلدی چطور بنویس که نظرت چاپ بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
آيا قصد فريب مردم را داشتيد كه گفتيد طرح هدفمندي!!! يارانه ها، براي استفاده عادلانه مردم از يارانه ها است و به اين بهانه قيمت همه چيزو چند برابر كرديد؟!!! و حالا بازهم با اين حقوقهاي اندك مردم ، باز هم مي خواهيد مجددا قيمتها را بالا ببريد و هم اون اندك پول نفت مردمو هم ازشون بگيرين؟؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
طرح هدفمندی اسمش همون ریاضت اقتصادیه
اشكان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ما به گفته آقاي روحاني اعتماد كرده و وارد بورس شديم كه گفت مامنابع را به سمت بازار سرمايه سوق مي دهيم نتيجه چه شد.پس مايارانه را دريافت مي كنيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
انصراف که نمیدم و باید اضافه هم شود همچنان که تورم اضافه شده و میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
هر چقدر به یارانه اضافه شود تورم هم افزایش می یابد
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
متن شما کاملا منطقی و درست بود. متأسفانه دولت آقای روحانی هوشمند عمل نکرد. اگر بجای این روش تقریبا تهدید آمیز دولت انصراف داوطلبانه را دنبال می کرد (مثلا یکی از پروژه های بزرگ ملی در بودجه عمرانی که کسری زیادی دارد را انتخاب می کرد و به مردم می گفت که هر کس یارانه خود را در زمان معینی مثلا 6 ماه در اختیار این پروژه قرار دهد اسم او به عنوان یکی از سازندگان این طرح آورده می شود و از سوی دیگر هر ماه گزارش مالی شفافی از پروژه به مردم می داد) هم اعتماد ین دولت مردم ترمیم می شد و هم تمرین خوبی برای دولت بود که ارائه گزارش های شفاف به مردم را بیاموزد و تمرین کند.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
يارانه ها از اولشم مربوط به نيازمندان نبود بلكه دولت وقت گفت پول يارانه رو به خود مردم بديم كه به فرض كسي كه چند برابر مصرف مي كنه در مقابل كسي كه كمتر از يارانه مصرف ميكنه نتونه از قشر اسيب پذير و يارانه اي كه همه بايد از اون بهره مند شن منتفع شه! اما الان حتي اشاره اي هم به اون حرفها نميشه! مردم آگاهند و يارانه متعلق به همس و در صورت رضايت مردم ميشه اونو صرف امور ديگري كرد!!! لطفا به حقوق اوليه مردم احترام بگذاريد
ناسناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بنظر اينجانب در حال حاضر قضاوت در خصوص عدم انصراف از دريافت يارانه زود است بعنوان مثال خودم ميزان واقعي درامدم را اعلام نمودم تا دولت اقاي روحاني تصميم بگيرد كه فكر ميكنم بسياري از مردم نيز اينگونه عمل كردند
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
دولت بفرمایند این چند برابر شدن مبالغ بنزین ، نان ، برق، آب ، گاز و... در کجا داره هزینه میشه چون تا اونجا که من خبر دارم مدارس بصورت خودگردان اداره میشه یعنی از جیب اولیا دانش آموزان ، بیمارستان های دولتی چند برابر قبل هزینه میگیرند و بیمه ها هم بی معنی شده دارو و درمان هم کمر مردم رو شکسته بنابراین در کجا باید آثار رشد و خدمات به مردم رو ببینیم و باور کنیم که برای مردم هم کار مثبتی انجام شده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
چون دولت قبلی به بهانه یارانه همه چیزو گرون کرد حالا همه چی ده برابرشده به بهانه یاران چرا باید انصراف بدیم مگه چیزی ارزون شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من انصراف دادم.ازیک جایی باید شروع کنیم.به این دورباطل ناامیدی خاتمه دهیم .به روحانی رای دادیم،پس پشتش واستیم.درسته خیلی به مردم جفا شده،ولی خرابیهای ۸ساله احمدی نژاد۸۰ سال طول می کشه درست شه.بااین حرفهای ناامیدکننده مون دشمنای رای مون درخرداد۹۳ روخوشحال نکنیم.
نقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
هم روحانی را دوست دارم و هم یارانه را...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
فرارو تکلیف خودت رو با منف و مثبت دادن روشن کن.
کار نمیکنه!
حامی حمید رسایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اگر واقعا در مسیر حق گامی برداشته شود، افرادی هستند که مال که خوب ست، بلکه از جان خویش (8سال دفاع مقدس) بگذرند... وگرنه...
از طرفی بریم کیش و از طرفی درخواست انصراف از ... برای نیازمند...
بیداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
به خاطر اینکه این دولت هم مثل قبلی ها دستش تو جیب مردمه سرمایه گذاری که نمیشه کرد خونه که نمیتونیم بخریم حقوق ها که خیلی کمه اینم وضع بورسه که دولت روحانی تیشه گرفته دستش و داره به ریشه اون میزنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من یه توضیح مهم بدم که بعضی متوجه بشن پرداخت نقدی یارانه بدبخت کردن عمومیه ، نه کاری به احمدی نژاد دارم نه روحانی :
ارزش درآمد مردم یه مملکت رو تو اقتصاد درآمد ناخالص ملی GNP میگن که مجموع کل ارزش سالانه تولیدات اون کشور میشه ، مثلا ایران 100 میلیارد دلار سالانه درآمد ناخالص ملی داره ، به طور ساده ارزش پول ملی نسبت مستقیم با GNP و نسبت معکوس با حجم کل نقدینگی داره . برای سادگی فرض کنیم تو کل ایران فقط 1000 واحد پول داریم ، بنابرین GNP که 100ملیارد دلار باشه تقسیم بر 1000 میشه و ارزش هر واحد پول میشه به اندازه 100 میلیون دلار ... حالا فرض کنید هر ماه 1000 واحد اسکناس جدید بدون افزایش تولید کشور چاپ بشه و بین همه مردم پخش بشه ، تو این حالت GNP تقسیم بر 2000 میشه یعنی ارزش هر واحد پول ملی نصف میشه یعنی 50 میلیون دلار !
در واقعیت هم همین اتفاق می افته ، پول بدون پشتوانه ای که در قبالش هیچ تولیدی ایجاد نشده فقط پایه پولی رو حجیم تر می کنه و مرتب ارزش هر ریال رو کمتر و کمتر می کنه ، در واقع با پرداخت نقدی همه با هم هر روز قدرت خرید خودمون رو بیشتر از دست میدیم .
این شرایط فقط به نفع ثروتمندان میشه چون با کاهش ارزش ریال هر روز ارزش دارایی هاشون بیشتر و بیشتر و بیشتر میشه و کارمندا و کارگرا و کسانی که حقوق ثابت دارن و سرمایه دار نیستن مرتب فقیر تر میشن .
نتیجه اینکه پرداخت نقدی همه ما مردم را با هم فقیر تر می کنه ، این یه بحث کاملا ثابت شده اقتصادیه و هیچ ربطی به این دولت و اون دولت و بابک زنجانی و .... نداره
یا علی !
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
یارانه رو که مردم نخواستند از اول هم دولتیها و مجلس به مردم پرداخت کردند. اون موقع این محاسبات به قول شما ساده رو نمیدونستند.
همه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اشتباه نکنید
رامیبن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من هم اگر احمدی نژاد بگه اشتباه کرده یارانه نمیگیرم
حقیقت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
وقتی گروهی از دیدن یک فیلم مجانی که در روز رایگانی سینما گذشت نمیکنن و یا از سبد کالا با اون مشکلاتش و صف طولانی نمیگذرن اونوقت شما انتظار داری از یه پول ماهانه دویست سیصدی که سر هر ماه بدون درد سر خودش به حساب میاد بگذرن ؟؟ جواب این سوال فقط یک جملست : هنوز ملت ایرانو نشناختی !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
تا وقتی دولتها با مردم شفاف برخورد نمیکنند و کافی است سرت را برگردانی تا ببینی یک قبض گاز با انواع عوارض در یک دوره تقزیبا سی روزه با درج مبلغ بدهی اقساطی برایت نوشته و یا قیمت برق را بر اساس منطقه ای که زندگی میکنی دو لا پهنا حساب میکنند و یا یک شبه قیمتها دو تا سه برابر میشود که هیچ امنیت اقتصادی را نمیتوانی حتی تصور کنی و از آن طرف امثال خاوری و زنجانی و بیمه ایران و اختلاسهای رنگارنگ را میبینی خدا وکیلی کدام عاقلی جرات میکند انصراف دهد هر وقت مردم عملا حس کنند که تغییر مثبتی در وضعیت اقتصادی اتفاق افتاده و یا ثبات اقتصادی را لمس کنند مطمئن باشید که خیلی ها کمک میکنند بهتر است دولت به جای شعارهای قشنگ شمه ای از آنچه که قول داده به مردم نشان دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ثبات هم فوقش دو سه ماهه
بازنشسته سرپرست خانوار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من انصراف ندادم ساعت های متوالی سعی کردم ثبت نام کنم پیام می دادشماره حساب درست نیست روزسی ام می روم انشالله که ثبت نام شوم.
من وفرزندم باهم دومیلیون تومان حقوق می گیریم امافرزندم به دلائلی به من وکالت داده وحقوق مان بایک فیش می آید.حتمن برای این که دومیلیون ودونفربودیم حذف شده ام درحالیکه ماهی 400هزارتومان قسط می دهم ماشین نداریم خانه مان دورازشهراست کرایه ماشین مان درماه زیاداست شارژشهرک ما150هزارتومان است .شهرک مادرجاده مخصوص کرج است.فرمانیه هم نمی نشینیم نمیدانم چطورتشخیص دادند اجازه ثبت نام نداشته باشم.من هرگزانصراف نمی دهم .اگرحذفم کنندنزدخدامسئولن وبایدجواب بدهند.وقتی می بینم فامیلم با5میلیاردارایی هم خودش وهم همسرش حقوق می گیرندثبت نام شده و درساخت وسازفعال است احساس تظلم می کنم .اگرواقعن به افرادی چون اوهم یارانه تعلق نمی گرفت احساس بی عدالتی وبغض نداشتم .درست شناسایی کنند.البته عده ای راست ودرست فرم اولیه شان راپرنکرده اند.من راستش راگفتم.چرابایددروغ گفت؟دروغ می گویندبرای اینکه می داننداکرراست بگویندحق شان رانمی دهند.
یک معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من یک معلم هستم وبه خاطر دولت آقای دکتر روحانی و گرفتاری هایی که دارد می خواستم انصراف دهم و به نوبه خودم سهمی دراحیای اقتصاد کشورم داشته باشم حتی چند روز باهمسرم دچار تردید بودیم اما در نهایت به دلایل زیر دوباره ثبت نام کردم وقتی دیدم :
1-من با مدرک کارشناسی ارشد از بهترین دانشگاههای دولتی تهران فارغ التحصیل شدم اینک باید دردبیرستانی تدریس کنم که مدیرش فوق دیپلم دارد و با دوم راهنمایی وارد آموزش و پرورش شد وردیافتی خالصش هشتصد و پنجاه هزارتومان بیشتر ازبنده هست.2-بودجه سال نود وسه را مطالعه کردم و بازهم سهم افرادخاص را مشاهده کردم آیا سزاوار است من ازحلقوم زن وبچه ام بزنم و ازمحل انصراف پول من به درافت کنندگان حقوق چندمیلیونی مزایای روزافزون بدهند.3-کدام عقل سلیمی قبول می کنددرقبال تورم بیشتردرجریان مرحله دوم هدفمندی بیایددرآمدش را کمترکند.4.چرا همه هزینه هارا ما باید بدهیم یک کمی از اونایی که باکمترین هزینه برای کشور و کمترین شایستگی بیشترین درآمدها اردارند بزنند تا اقتصاد رونق بگیرد ونهایتا انصراف توام با هیچ مشوقی نبود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
ضمن اینکه اکثر نظرات فوق را تایید می کنم اضافه می کنم بدون حتی یک استثنا تمامی دولتها به معلمان دروغ گفته اند حقوق معلم خیلی کم است ، زمانی که دلار 1100 بود حقوق من 900بود(زیر خط فقر بودم) حالا دلار 3100 ،حقوق من شده یک و چهارصد (حالا دیگر زیرخط فقر نیستم ،زیر خط فلاکتم) تورم 50 درصد ،افرایش آن هم بعد از یک سال 20 درصد
مروان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من انصراف نمی دهم چون قدرت خرید من کارمند تو این سالها نصف شده است وبا بیست سال سابقه 2میلیون حقوق و یک میلیون پانصد وام ودوبچه که زندگیم لنگ که چه عرض کنم گریپاجه انصراف نمی دهم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
عدم اعتماد به بهبود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
بی وفایی دولتها به قولهایی که بمردم دادند. شما نباید انتظار داشته باشید نسبت به کسی که بوفایی کرده اید او به شما باوفا باشد و از خود گذشتگی بخرج دهد!!!
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من یه سوال دارم چطور سالهای گذشته که کسی یارانه نقدی نمیگرفت ارزش پول هم سه برابر الان بود به ساخت مملکت کمکی نشد؟ یعنی باور کنیم کل مشکلات مملکت با انصراف از این یارانه حل میشه
ما که به واقع نیازمند این یارانه هستیم و ثبت نام هم کردیم ولی واقعا این سوالو یکی نباید جواب بده؟
بيستون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اقاي احمدي نژاد يارانه رو به وجود اورد چون ميدونست يه يه روز از خودش كمك ميخوان كه بياد اين معظل رو حل كنه اينجوري ميشه كه بايد هشت ساله ديگه زجر بكشيم با كاراي جديده اين ........
الف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
هیچ دلیلی قانع کننده ای برای انصراف ندارم!!!!!!!!!!
حتما شما هم ندارید ولی با کمال احترام تهدید به انصراف میشویم!!
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
باسلام و احترام به همه نظرات بینندگان، به نظر اینجانب طیف وسیعی از اقشار جامعه نظرات خودرا بدون هیچ تاثر و محدودیتی بسیار سنجیده و متین نوشته اند من به نوبه خود از مسولین محترم سایت فرارو و کاربران محترمشان تشکر میکنم با این چنین مقالات مناسب و درج نظرات بینندگان، افکار عمومی را نسبت به مسایل روز جامعه آگاهی میبخشند. جا دارد مسولین محترم نیز برای تصمیم گیری در مسایل کلان مملکتی با نظرات جامعه نسبت به اجرای برنامه های اقتصادی و اجتماعی اطلاع پیدا کنند و نسبت به برآورد انتظارات برحق جامعه اقدام کنند
طبقه متوسط
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
من انصراف دادم با اینکه قطعا از طبقه متوسط پایین تر هم هستم. به نظرم حق چیزی که با کار بدست می یاد نه بشینی تو خونه تا بریزن تو حسابت. مشکل مردم ما فرهنگی است تا اقتصادی. آیا ما از مردم هند فقیرتر هستیم یا از 10 سال پیش چین فقیرتریم؟ نه ولی اونها کار کردند و فقرشون رو جبران کردند ما نشستیم تا دولت پول نفت و گاز رو بده تا بخوریم. من کار خواهم کرد خداوند هم من رو گشنه نخواهد گذاشت چشم امیدم به اوست نه پول نفت...
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
چیز عجیبی نیست ثروتمندان طمع بیشتری به مادیات دارن خیلی ها از ایرانی بودن فقط اسمشو دارن امثال زنجانی ها......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
افزایش قیمت های آب , برق , گاز , تلفن و سایر حامل های انرژی که اثرات فراوانی به افزایش کمر شکن سایر قیمتها خواهد گذاشت از یکطرف و درخواست یا به عبارت دیگر تهدید به انصراف از یارانه ظلمی مضاعف بر مردم شریف و نجیب مردم ایران است. دولت محترم تدبیر و امید لطفا" این مردم را دریابید. والسلام .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
سه هزار میلیارد و یا بدهی آقای زنجانی به بیت المال چند تا یارانه من می‌شه که اگه من انصراف بدم کار مملکت درست می‌شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
با این شرایط فعلی که قیمت اجناس 3 برابر شده است و تورم بیداد میکند دولت تدبیر و امید باید پول یارانه مردم را 3 برابر میکرد تا مردم راحت تر زندگی کنند نه اینکه همان چندر غاز را هم حذف نماید !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
من انصراف نمي دهم زيرا حقوق واقعي را به من و همسرم نمي دهد آقاياني كه در راس كار هستند وقتي از قيمت بالاي سوخت در آمريكا و يا اروپا صحبت مي كنيد چرا از حقوق كارمندان و كارگران آنجا صحبت نمي كنند كه چند برابر ما حقوق مي گيرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
قیمتها به حالت اول برگردن انصراف
میدهم
مجله فرارو