bato-adv
کد خبر: ۱۷۱۷۲۴
نوبخت لایحه بودجه 93 را تشریح کرد

از میزان افزایش حقوق کارمندان تا عیدی 92

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در نشستی به تشریح ابعاد لایحه بودجه سال 93 کل کشور پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۲
فرارو- معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در نشستی به تشریح ابعاد لایحه بودجه سال 93 کل کشور پرداخت.

محمد باقر نوبخت امروز در نشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به این که به تمامی ابعاد بودجه می توان در سه سوال پاسخ داد اظهار کرد: اول این که بودجه‌ای که در وقت مقرر به مجلس تقدیم شد بر چه مبنایی تهیه شده است؟ مبنای بودجه سال 93 چیست و چه پیامی دارد؟ و مهمترین مساله این است که تاثیر این بودجه بر اقتصاد کشور و زندگی مردم چیست و از اجرای آن چه نفع و ضرری برای جامعه باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به مبنای بودجه ریزی در سال آینده افزود: از یکسو این مبنا ملهم از اسناد فرادستی نظام و از سوی دیگر بهره گرفته از تجارب بین المللی و ملی در بودجه ریزی است. در ادامه گزیده‌ای از اظهارات نوبخت را به نقل از ایسنا می‌خوانیم: 
  • در سند چشم انداز 20 ساله عنوان شده که در تهیه، تدوین و تصویب بودجه باید شاخص‌های کلان اقتصادی نظیر نرخ سرمایه‌گذاری، تولید ناخالص ملی، نرخ اشتغال، درآمد، کاهش فاصله دهک‌ها و توانایی دفاعی امنیتی متناسب با توسعه و اهداف چشم انداز تهیه و سیاست ها کاملا مراعات شود از این رو وظیفه قانونی ما این است که در تهیه بودجه همگام و مطابق با سند چشم انداز حرکت کنیم. بر این اساس تهیه بودجه سالانه و متناسب با شرایط اقتصادی کشور و مورد توجه قرار دادن بودجه اقتصادی با توجه به این که در سال چهارم برنامه پنجم هستیم در دستور کار دولت قرار گرفت.
  • ما در برنامه پنجم معتقد بودیم که رشد اقتصادی هشت درصدی، افزایش رشد سرمایه‌گذاری به 12.2 درصد افزایش یابد و بهره وری بتواند 2.5 درصد از سهم رشد اقتصادی هشت درصدی را بر عهده بگیرد اما سوال اینجاست که اکنون که ما در سال سوم برنامه پنجم هستیم چه گذشت. هر چند که باید گفت هیچ گاه سند چشم انداز به اهداف آن تغییر جهت نداد و آرمان‌های مدنظر محقق نشد.
گزارش عملکرد رییس جمهور واشکافی اتفاقات گذشته نبود

  • ما برای این که بتوانیم برای سال چهارم برنامه بودجه‌ای را تهیه کنیم باید می دانستیم که چه هدفی را پیش رو خواهیم داشت. از این رو باید می دانستیم که در سال 90 چه گذشت، در سال 91 چه اتفاقی افتاد،‌ در سال 93 چه در پیش داریم و درسال های بعد چه خواهیم کرد. طبق ماده 213 قانون برنامه پنجم دولت موظف است که همراه لایحه بودجه هر سال عملکرد قانونی را به مجلس ارائه کند تا مشخص شود که در سال بعد برای بودجه نویسی چه خواهد کرد، براین اساس آنچه که رییس جمهور در روز گذشته به عنوان گزارش عملکرد عنوان کردند واشکافی آنچه که در گذشته اتفاق افتاده بود نبود بلکه ارائه عملکرد دولت بود.
  • گزارش عملکرد سال 90 که در چند هزار صفحه تهیه شد آن نبود که توسط دولت گذشته تهیه شده بود و ما به روز کرده باشیم بلکه تولیدی همین چند ماه گذشته در دولت یازدهم بود هر چند وظیفه‌ای برای تهیه آن نداشتیم اما از آنجایی که دولت قبل به جهاتی آن را تهیه و به مجلس نبرده بود ما این کار را انجام دادیم.
  • ما برای این که بتوانیم برنامه بودجه در سال آینده را تهیه کنیم برای آگاهی از وضعیت دستگاه ها بخش نامه‌ای را تهیه و به آن ها ابلاغ کردیم. یکی از برنامه‌های ما این بود که از تجارب جهانی استفاده کرده و بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را برای سال 93 در دستور کار قرار دادیم تا بودجه ریزی شفافی که براهداف نهایی تاکید می کند تهیه کنیم.
  • ما به چهار دستگاه تکلیف کردیم که بودجه ریزی خود را بر مبنای عملکرد تهیه کنند. این درحالی است که سایر دستگاه‌ها موظف بودند تا دراین مسیر حرکت کرده و بودجه سال آینده خود را قطعا عملیاتی تهیه نمایند که اگر این گونه نباشد بودجه ‌آن ها بر مبنای صفر تهیه خواهد شد.
رشد 7.5 درصدی نسبت به سال 92
  • در بودجه سال 93 باید منابع درآمدی و هزینه‌ای را به صورت دقیق به مجلس ارائه کنیم، در لایحه‌ای که صبح روز گذشته رییس محترم جمهور به مجلس شورای اسلامی تحویل داد در پنج جلد راجع به موضوع هزینه‌ها و منابع توضیح داده شد. در این پنج جلد سعی شده است که اعلام شود آیا بودجه سال 93 با توجه به سندهای بالادستی نظام مانند قانون پنجم توسعه و سند چشم انداز 20 ساله تنظیم شده است یا خیر. در کنار آن تلاش کردیم توضیح دهیم منابع مورد نظر این لایحه بودجه از کجا به دست می‌آید و آیا واقع بینانه‌تر است یا خیر.
  • این بودجه در لایحه ارائه شده به مجلس 782 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال 92 رشد 7.5 درصدی را نشان می‌دهد. البته این موضوع به معنی افزایش خرج‌های دولت نیست چرا که در لایحه ارائه شده بودجه عمومی کاهش یافته است.
  • در لایحه بودجه سال 93 بودجه عمومی 194 هزار میلیارد تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته کاهش 7.3 درصدی را نشان می‌دهد که اگر نرخ تورم را به جای نرخ واقعی محاسبه کنیم این درصد کاهش بیشتری نیز می‌یابد.
رشد 9.6 درصدی بودجه شرکت‌های دولتی
  • در لایحه ارائه شده به مجلس بودجه دستگاه‌های دولتی 587 هزار میلیارد تومان اعلام شده است که نسبت به سال گذشته رشدی 9.6 درصدی را نشان می‌دهد. به این ترتیب می‌بینیم که هر چند بودجه کل کشور نسبت به سال قبل افزایش یافته است اما دولت سعی کرده با کاهش بودجه عمومی دستگاه‌های دولتی به شرکت های دولتی فعالیت بیشتری ببخشد.
منابع درآمدی سه گانه بودجه
  • بخش اول درآمدهاست که عمدتا از مالیات و حقوق گمرکی تامین می‌شود، بخش دوم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای است دارایی هایی که نفت و مشتقاتی شبیه به آن را شامل می‌شود. بخش سوم منابع نیز از طریق واگذاری دارایی‌های مالی نظیر اسناد معتبر، اوراق مشارکت و سهام کارخانجات است.
  • در سال 93 در حوزه درآمدها 92 هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است که بخش عمده آن از طریق درآمدهای مالیاتی و حقوق گمرکی خواهد بود این رقم در سال 92، 90.6 هزار میلیارد تومان بود که در سال آینده رشدی 2.3 درصدی را خواهد داشت.
  • نرخ مالیات در سال آینده در بسیاری از حوزه‌ها افزایش نخواهد یافت. دلیل اصلی این افزایش درآمدهای پیش بینی شده کمکی است که بنا شده دولت به سازمان امور مالیاتی بکند. ما طبق بررسی‌هایی که داشتیم دیدیم سازمان امور مالیاتی هنوز به بسیاری از منابعی که باید از آن‌ها مالیات دریافت کند دسترسی ندارد.از این رو ما سعی کردیم با ارتباط گرفتن با برخی از کشورهای خارجی مانند فرانسه راه‌هایی که آن‌ها در کشور خود به کار بسته‌اند را دریافت کرده و با تامین منابع مورد نیازش به سازمان امور مالیاتی تحویل دهیم که امیدواریم با استفاده از این تجارب جهانی وضعیت مالیاتی کشور در سال آینده بهبود یابد.
  • میزان واردات کشور در سال گذشته کاهش محسوسی داشته است این امر در حالی اتفاق افتاد که سال‌های قبل از آن میزان واردات بسیار بالا بود. از این رو و با توجه به گشایش‌هایی که در فضای رابطه کشور اتفاق افتاده احتمالا میزان واردات افزایش خواهد یافت و از این رو میزان حقوق گمرکی در نظر گرفته شده برای کشور نیز بالا خواهد رفت.
  •  میزان درآمدهای پیش بینی شده در حوزه واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای رشد 13.6 درصدی را داشته است. این دارایی‌های سرمایه‌ای که بخش عمده آن را نفت تشکیل می دهد درآمدی است در حدود 79 هزار میلیارد تومان در سال 93 را به خود اختصاص داده است. اگر این رقم را نگاه کنیم شاید بسیاری حس کنند سهم نفت در بودجه افزایش یافته است در حالی که این طور نیست و برای رسیدن به ارقام دقیق باید این عددها را به ریز تحلیل کرده و ارزیابی کنیم.
  • با توجه به لغو پاره‌ای از تحریم‌ها علیه ایران و گشایشی که در فضای جهانی اتفاق افتاده رشد بخشی از درآمدها دراین حوزه کاملا قابل پیش بینی است هر چند ما هم چنان محدودیت بسیاری در حوزه فروش نفت داریم اما با لغو تحریم‌ها در بخش پتروشیمی این امکان برایمان فراهم شده است تا دراین حوزه درآمدهای بیشتری کسب کنیم.این مساله به هیچ عنوان منفی نیست ما سال ها است در بخش پتروشیمی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا امروز از آن ها استفاده کنیم و امیدواریم این مهم در سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
میزان افزایش حقوق و عیدی کارمندان
  • نرخ دلار در بودجه سال آینده را 2650 تومان است و ما در سال آینده به دنبال یکسان سازی نرخ هستیم چرا که معتقدیم فاصله زیاد بین نرخ بازار آزاد و مبادله فسادآور است. ما می توانیم به تقاضای ارزی پاسخ دهیم. این درحالی است که بانک مرکزی با توجه به تعامل‌هایی که در عرصه بین المللی ایجاد شده از منابع و ذخایر بیشتری به طور یقین در سال 93 نسبت به سال 92 برخوردار خواهد بود.
  • ما اعتقاد به دخالت در بازار ارز نداریم اما باید آن را کنترل کنیم چرا که نمی توانیم مردم بی دفاع را در بازار رها کنیم بنابراین باید نرخ واقعی ارز در بازار تثبیت شود. همین که امسال نرخ دلار 2477 تومان بود ما حتی یک بار هم ورود پیدا نکردیم تا حتی یک دلار را هم در بازار بفروشیم و از آن کسب درآمد کنیم. ما از فروش ارز در بازار و به دست آوردن درآمد خوشحال نمی شویم بلکه به دنبال واقعی کردن ارزش پول ملی کشور هستیم.
  • تلاش کردیم تا نرخ تسعیر و برابری به سمت واقعیت در بودجه به سمت واقعیت برود و امیدواریم تا نرخ واقع بینانه ای که نرخ اسمی بازار نیست بلکه نرخ بین 2588 و 2650 تومان است نرخ متعادلی باشد.
  • در مقابل افزایش هزینه‌های جاری ما در فکر افزایش حقوق کارکنان نسبت به تورم نیز بوده‌ایم و بر این اساس با توجه به این که دولت در پی کاهش نرخ تورم در سال ‌آینده است افزایش 17.5 درصدی را برای حقوق کارکنان در نظر گرفته‌ایم.
  • ما در بودجه سال آینده به هیچ عنوان کسری نداریم و لایحه را بدون کسری به مجلس تقدیم کردیم و هیچ نکته مبهم و پنهانی در آن وجود ندارد. چرا که اگر این گونه بود نشستی نمی گذاشتم که تمام ابعاد بودجه به وضوح تشریح کنم.
  • برخی نسبت به افزایش سهم نفت انتقاد دارند اما این مساله از آنجایی نشات می گیرد که ضمن کاهش میزان واگذاری‌ها با لغو بخشی از تحریم ها فروش و درآمد نفتی بیشتر شده و از سوی دیگر درآمد قابل ملاحظه از بخش پتروشیمی برای دولت ایجاد خواهد شد.
  • نوبخت همچنین عیدی 92 را 503 هزار تومان اعلام کرد.
هدفمندی‌ یارانه‌ها در لایحه بودجه
  • اکنون به صراحت اعلام می‌کنم از نظر دولت روش فعلی کسب درآمدها در هدفمندی‌ یارانه‌ها و نحوه توزیع آن به هیچ عنوان مطلوب نیست و در بسیاری از حوزه ها اتلاف منابع ملی به حساب می‌آید ما باید قطعا این روش را اصلاح کنیم. در حال حاضر طوری شده که دولت بیست و دوم هر ماه به تمام مردم حقوق می‌دهد حقوقی که به ماهانه 3500 میلیارد تومان می رسد که به هیچ عنوان متناسب با درآمد یارانه‌ای کشور نبوده و نیست.
  • وقتی که مردم به بیمارستان می‌روند مجبورند بیش از 90 درصد از هزینه‌های خود را از جیب خود پرداخت کنند این مساله به هیچ عنوان مطلوب نیست مردم نباید در حوزه‌های درمانی، بهداشتی و تامین اجتماعی با مشکلات حاد این چنینی روبرو باشند از این رو قطعا روش فعلی هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال آینده ادامه نخواهد داشت.
  • ما به صورت جداگانه لایحه‌ای را به مجلس تقدیم خواهم کرد که به هدفمندی‌ یارانه‌ها اختصاص دارد و دراین رابطه تغییرات مدنظر پیش بینی می‌کند زمان دقیق تحویل این لایحه به هیچ عنوان مشخص نیست اما می توانم بگویم قطعا روش فعلی در سال 93 ادامه نخواهد داشت.
  • دولت در کنار ارائه بودجه یک توانایی دیگر نیز دارد و آن تخصیص منابع است ما با توجه به برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم و تخصیص منابع کاری کردیم که علیرغم تمام کسری درآمدها با کسری بودجه روبرو نشود. این بحث در رابطه با هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز حکم می‌کند و علیرغم این که ماهانه در حدود هزار میلیارد تومان کسری داریم با تخصیص منابع سعی می کنیم این طرح را تا پایان سال به همین روال ادامه دهیم.
  • از هر 100دلاری که برای نفت به فروش می‌رسد از همان ابتدا 14.5 درصد به شرکت نفت، 20 درصد به صندوق توسعه ملی می‌رود، اما براساس قانون برنامه‌ی پنجم توسعه هر سال باید سهم صندوق از نفت سه درصد افزایش یابد. بنابراین برای سال آینده این سهم به 29 درصد افزایش می‌یابد، اما دو درصد نیز باید بابت عیدانه سال گذشته که دولت از صندوق برداشت کرده بود باید پرداخت شود. از این‌رو در سال آینده 31 درصد از درآمد‌های نفتی به صندوق توسعه ملی واریز خواهد شد.
  • در سال آینده 31 درصد منابع نفتی سهم صندوق و 14.5 درصد سهم شرکت نفت که پرداخت شد مابقی آن به بانک مرکزی رفته و به ریال تبدیل می‌شود تا در دسترس دولت قرار گیرد. این در حالی است که در سال جاری از آبان‌ تا پایان سال شش درصد سهم صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار گرفت تا به عنوان پیش پرداخت بتواند از آن استفاده کند.
  • در اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها قیمت‌ها اصلاح خواهد شد که این مساله هیچ تعارضی با بودجه نداشته و سقف آن را افزایش نمی‌دهد. از این رو فقط که اگر افزایش قیمتی هم وجود داشته باشد بودجه عمومی تغییر می‌کند که استفاده آن نیز برای خود مردم است.
  • با وجود این که بودجه عمومی ما انقباضی و نسبت به سال 92 حدود 7.3 درصد کاهش یافته است اما در پروژه‌های عمرانی از منابع گسترده فاینانس استفاده می کنیم این درحالی است که بودجه ریالی که برای این بخش در نظر گرفته شده را در بودجه وارد نکردیم.
  • با اختصاص بودجه‌های عمرانی و فعالیت طرح‌های این بخش همچنین کارخانه‌ها و مشغول به کار شدن پیمانکاران سطح اشتغال افزایش یافته و امیدواریم به گونه‌ای پیش برود که در سال آینده نرخ بیکاری و تورم کاهش یابد که به طور قطع تورم با نزول همراه است.
کارمند بدبخت بهزیستی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
بابا همه ابن چیزهایی که نوشتید درست ولی بدبخترین کارمندها ، کارمندان بهزبستی هستند که با کار شبانه روزی و برخورد با قشری که همشون نیازمندن و فشاری که به کارمندان بهزیستی از لحاظ روحی میاد به پرداخت حقوق که میرسه هیچی واقعآ با ماهی 500هزار تومان و بدون هیج رفاه دیگری نمیشه زندگی کرد ما امدیم مددجو درمان کنیم خودمون داریم مددجو میشیم کسی نیست به دادمون برسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
. حقوق کارمندان محیط زیست خیلی خیلی پایینه .. آخه چطوری زندگی کنیم چطوری ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
با سلام .. آقای نوبخت چرا 18 درصد افزایش چرا .. تورم 45 درصد نه بلکه 60 در صد است اون وقت حقوق کارمندان .. ای کاش به شما رای نمی دادیم شما هم دروغ می گفتید.. حیف حیف از رای من کارمند بیچاره بی پول دولت
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
از خدا بترسيد به كارمند همه ظلم مي كنند
کارمند بدبخت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
مرگ بر کارمند بدبخت ؛ تا از شر این زندی فلاکت باز خلاص بشیم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۹۵
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
همین؟ دم احمدی نژاد گرم که 25 درصد اضافه کرد . شما که فقط فکر ساکنین اتاق های بازرگانی چه و چه هستین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
همین 25 درصد افزایش بدون پشتوانه یکی از عوامل تورم 40 درصدی بود
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
راست میگه دمش گرم که به یه جیب میریخت و از اون یکی چند برابر میرفت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آره باز دم احمدی نژاد و اختلاسای این 8 ساله گرم.25% به حقوقامون اضافه میکرد 4برابرش.... ما ایرانیا فقط ظاهرو میبینیم.کاش روحانی نیومده بود.این مردم لیاقتشون احمدی نژاده
کارمند بینوا
-
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بابا بخدا حقوق ما تا 10 روز بیشتر جواب نمیده
الان تنها کارمندا هستن که وقتی میرن بازار فقط حسرت میخورن و نمیتونن خرید کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ما كه با وجود گذشت 9 ماه از سال 92 هنوز 1 ريال هم به حقوقمان اضافه نشده است و فقط وعده شنيديم
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ما صدقه نمیخواهیم
دستمزدمان واقعی مان را بدهید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به ادعا كه نيست
براي مثال پژوهشگاه هنوز 1 ريال هم حقوق كارمندان خود را افزايش نداده
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
همه باهم هماهنگ و یک صدا :
روحانی مچکریم روحانی مچکریم روحانی مچکریم
بلند بگو بگو روحانی مچکریم
.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
شما کجا کار میکنید که حقوقتان 25 درصد افزایش یافته؟؟؟؟؟
پيرمراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
پژوهشگاه نيرو هم هنوز افزايش حقوق را اعمال نكرده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اول که جهت روشن شدن اذهان عمومی باید متذکر شد که آقای احمدی نژاد نه تنها حق کارکمندان را عدا نکر 25% که داده هم خارج از قانون و کمتر از حقشون بوده چون طبق نص صریح قانون استخدامی افزایش حقوق باید برابر یا بیش از تورم سالانه باشد که 25% نسبت به 40% تورم سال 91ف 15% هم کمتر است ضمن این که در سالهای قبل هم باتوجه به نرخ تورم و افزایش حقوقها همیشه 10 تا 15 درصد کمتر افزایش حقوق انجام شده که همه ظلم دوران این آقا به کارمندان و احاد جامعه بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
احمدی نژاد 300درصد کم و25درصد اضافه کرد
ناشناس
-
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ممنون همین هم من انتظار نداشتم چون بودجه باید انقباضی باشه تا تورم بیاد پایین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
احمدی نژاد از جیب ابوی میاورد ؟! همین شد که تورم شد 46 درصد.
فضول محله
-
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دوستان توجه کنید تمام کارمندان که کامنت گذاشتند در ساعت کاری مشغول چرخش در اینترنت هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
تورم به قول رییس جمهور حداقل35درصد خواهد شد.
افزایش حقوق17.5یعنی ما سال دیگه همین وقت حئاقل17.5درصد فقیرتر میشیم.
بازنشسته فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
جناب فضول محله! ممکن است چن تا از کامنت گذاران کارمند باشند، ولی اکثرشون بازنشسته هستند! لطفاً در باب قضاوت کمی تامل نمایید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
رسواگر یعنی رسوا
احمدی نژاد سال قبلش 10 درصد اضاف کرد وامسال سال آخرش بود برای فریب نادانانی چون ... 25 درصد زد ورفت و پولش هم نمی خواست پرداخت کنه

یعنی مشکل وتوقع برای دولت بعد درست کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
البته به خاطر داریم که احمدی‌نژاد با وجود تاکید بر افزایش حقوق برابر با نرخ‌ تورم، غیر از سال 92 که آن هم کار تبلیغاتی پوپولیستی بود حقوق را هر سال در حد 6 یا 7 درصد افزایش داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
ببخشيد ولي اسما 25 درصد عملا 10 درصد اگه حساب كتاب كني يا از كارگزيني ها بپرسي متوجه ميشي عدد 25 مثل بقيه وعده هاي توخالي فقط براي اخبار رسانه ميلي بود
ژاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
کارشناسان محترم!!!

همونطور که خراب کردن یه برج تو چند دقیقه ممکنه و ساختنش ماهها طول میکشه،باید به دولت نوپا فرصت داد تا بتونه کم کم مشکلات رو حل کنه... شمایی که اعتراض میکنین آخه دولت با جیب خالی چطور پول بذاره تو جیبتون؟؟؟؟ انصاف و درایت هم خوب چیزیه...
بزرگترین میراث دولت قبل،تحریم بود که روزگارمون رو سیاه کرده......

و خدا با صابران است...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بیچاره کارمند ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دیواری کوتاه تر از کارمند بیچاره وجود نداره!
مالیاتش که به موقع ، در آمدش هم که محدود، اینم از افزایش حقوق سالانه که از نرخ اعلام شده توسط خود آقایون کمتره!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
عیدی 503 هزار تومنی :)))))))))))))))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بیچاره کارگرا ! دوستان عزیز کارمند دولت شما در ماه 2 ساعتم کار نمیکنید و 2-3 برابر کارگرا حقوق میگیرید، کارگر بیچاره با 500 تومن چیکار کنه؟! این درسته : بیچاره حقوق بگیرها چه کارمند چه کارگر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خدایا من و این همه خوشبختی محاله
از طرف یک کارمند 17.5 درصدی
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دوستان مهم افزایش حقوق نیست. درسته که پارسال 24 درصد به حقوق کارمندا اضافه شد اما تورم چنان قدرت خرید این قشر ضعیف رو کاهش داد که الان تو تامین نیازهای اولیه خود و خانوادشون موندن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
من هم کارمندم اگر افزایش حقوق حتی صفر باشد ولی تورم ۴۰ درصدی بشود ۳۰ درصد مثل این است که حقوق من ۲۰ درصد اضافه شده پس همین هم خیلی عالی است دستشان درد نکند که ۱۷ و نیم درصد افزایش حقوق درنظر گرفته اند تازه الان در تهران قیمت خیلی از اجناس در حال افت است با این تفاصیل من کارمند واقعی که راضی هستم کارمندهای روزنامه ی کیهان شاید ناراضی باشند
تربچه
UNITED STATES
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
یعنی بالاتر از نرخ تورم میخوان حقوق کارمندا رو بالا ببرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه اون قانون بودجه نمیگه برابر نرخ تورم؟40 درصد کجا و 18 درصد کجا
نگران نباشین عوضش" شاخص فلاکت "رو دوبرابر میبرن بالا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به نظر من با توجه به اینکه مبنای هر چی که مردم می خرن دلار شده مثلا پراید قبلا با دلار 1000 تومان 6 میلیون بود با دلار 3000 تومان شده 18 میلیون حقوق ها هم با پایه دلار محاسبه و پرداخت بشه و کلا بنزین و همه و همه چیز بر مبنای دلار باشه نه فقط هزینه های مردم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
تربچه جان بهت مثبت دادم ولی بیاد داشته باش حق تو رو کسی دیگه خورد و رفت.
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
واقعا که
شاهکار کردید
پس چرا تو مناظره های انتخاباتی فرمودید حقوق ها باید متناسب با تورم باشد ؟
فقط میخواستید رای جمع کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سکووووت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
شما و شماها لطفا ساکت باشید که هر چه می کشیم از گندکاری دکتر جون شماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قلمراد
UNITED KINGDOM
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
چرا حرص میخوری سکووووت جان !!!خوب تو مناظره ها گفته بود!!! یعنی ایشون نمیدونستن که حجم نقدینگی بالاس!! الان فهمیده!!؟ملت .... نیستن!!!خودتم به خواب نزن داداش!!!
سکووووت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
قلی جون یا همون گل گل پایین!!!!!
اگر زحمتت نمی شه و مانند اسوه جاویدان هاله ای تون خودتون رو عقل کل و کارشناس خبره ی جهان نمی دونید از یک اقتصاد دان سوال بفرمایید ....یقینا اگر سعی کنید متوجه خواهید شد که کم کردن تورم، پایین آوردن نقدینگی ، ثبات در قیمتها و... راه دیگر بسیار موثرتر است از افزایش حقوق بی رویه کارمندان یا که دادن پول نقد به دست مردم
این راه پیشنهادی شما و همکار محترمتون (سوداگر فتنه) همون راهکار غلط دکتر محمود است که سبب این همه تزلزل و بیماری لاعلاج در اقتصاد شد. یادتون نرفته که 2 ریال با هزاران ساز و دهل در جیب مردم گذاشته شده و از آن سو هزاران تومان از جیبشان به یغما می رفت !!!!!!!!!!!!!
پس لطفا سکووووووووووووت!
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آقا یا خانم سکووووت،افزایش حقوق،طبق قانون نباید کمتر از نرخ تورم باشه ( لطفا برای توجیح یک کار اشتباه هی نگو دولت قبل)
قلمراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
سکوووووووووت جون جواب سوال من رو بده!!! همه نفهم شما عاقل!!بگو چرا تو مناظره ها میگفت که باید افزایش حقوق باید حداقل به اندازه نرخ تورم باشه؟؟اینو جواب بده!!عقل کل!!منم نه طرفدار احمدی نژادم نه رسواگر فتنه!!ولی ایشون تو مناظره گفت!!مگه برا کسب رای اینکار رو کرده باشه!!جهت اطلاع شما دوست گرامی!!احمدی نژاد هم اوایل یه قهرمان بود و مثل شما خیلی ها هر کار میکرد به به و چه چه میکردن!!دروغ اگه برا احمدی نژاد بده برا روحانی هم بده !!!بعدش هم شما مطمنا کارمند نیستی!!وگرنه میفهمیدین که افزایش حقوق به اندازه نرخ تورم افزایش بی رویه حقوق کارمندان نیست!!!میشه ثابت موندن قدرت خرید کارمندان!!! اقتصاددان!!؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خب شاید قراره تورم سال آینده 17.5 درصد بشه. اگه اینجور بشه چی میشههههه.
به روحانی اعتماد کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
این رسواگر فتنه برای حضور در همه سایت ها و گذاشتن این کامنت ها کلی حقوق می گیره. سر به سرش نذارین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
برنامه مطلوب دولت:
تورم پايان 92 : 35%
تورم پايان 93: 25%
حالا افزايش حقوق كاروند رو با كدوووم معيار حساب كرده!!!!!!؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
احسان جان توجیه درسته.
در ضمن هشت سال قبل کجا بودی که سالی 5 درصد حقوقا رو افزایش میدادن ولی تورم 200 درصد بود!
حق با سکوووته .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
عزیز بالایی امسال که تورم اینه بیشتر زیاد میکرد هر موقع کم شد اونم کم میکرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
مسخره كرديد ما رو ؟! طبق قانون حداقل افزايش بايد مطابق نرخ تورم باشه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
و این ماییم که زیر تورم له میشیم. درواقع حقوقمون از اول سال بعد 22 درصد کاهش پیدا می کنه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
با این همه گرونی و تورم 18%؟

دولت محترم شما یا نمیدونی تورم چیه یا نمیدونی 18% چقدره.
مهدي صالحي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
با توجه به وضعیت تورمی در کشور، حقوق کارمندان باید افزایش یابد.
تورم40درصد،افزايش18درصد!!!!!توروخدايكي اينو براي من ترجمه كنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
جالبه که عیدی بدون لحاظ تورم مانند سال قبله!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
عزیز معلومه که کارمند نیستی عیدی سال قبل ۳۵۰ هزار تومن بود
kamy
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
ای ناشناس که ناشناس اول رو متهم به کارمند نبودن می کنی، خودت هم کارمند نیستی پارسال عیدی 402 هزار تومن بود.....
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
واقعا با این تورم چطور روزگار بگذرانند. این کارمندان بیچاره.
امیدوارم مجلس کاری بکند.
بازم دم محمود گرم که امسال 25 درصد به حقوق ها اظافه کرد.
امیداورم رئیس جمهور حرفهای خودش را در مناظره ها به یاد بیاورد.
البته از دولت راستگویان هم انتظار راستگویی میرود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
با سلام عيدي كي مانند سال قبل است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
قاسم جان بدا بحال اداره که کارمندشی.
دیکته بلد نیستی.
با پارتی رفتی؟
احمدی نژاد در قبال تورم ظاهری 40٪ (واقعا 200٪) افزایش 25٪ داد که منهای عائله مندی و تفاوت تطبیق و کاهش بدی آب و هوا میشد 15٪.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
همون رو هم اضافه نکنید.فکرمیکنید داریدصدقه می دید؟
پس کارهم بی کار.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
کارمندان محترم پرایدها را آماده کنید برای مسافرکشی
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خیلی جالبه با این حقوقا که فقط میشه خرج رفت و امد و غذا و پوشاک خود کارمند اونهم متوسطش بقیه خانواده چی میشه آقا تو کلید رو درست انتخاب نکردی فکر کنم
نامور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
چرا مسافرکشی؟! من کار فرهنگی می کنم یعنی پول می گیرم و پایان نامه برا دانشجوها می نویسم.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آقای رئیس جمهور تمنا میکنم حرف از افزایش حقوق برای کارمندا نزنید ما افزایش حقوقی که باعث تورم و گرانی بشه رو نمیخواهیم . دیگه بس کنید ترو خدا . 10 درصد افزایش حقوق 25 درصد افزایش آب و برق و تلفن و گازو مواد غذائی و .....افزایش 50 درصدی فساد اقتصادی آخه این چه اقتصادیه ما داریم چرا نمیتونید فکر اساسی بکنید . بودجه رو بر چه مبنا بستید . برای کسب درآمد بیشتر برای دولت و دوباره فشار اقتصادی کمر شکن بر دوش مردم . واقعا" لیاقت ما اینطور زندگی کردنه . فقط حرف حرف حرف .
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
کم کم دولت داره چهره اصلی خودش رو نشون میده.دار و دسته ی هاشمی بلایی به سرتون میارن که روزی صد بار آرزوی بازگشت احمدی نژاد رو بکنید.بزارید یه چند سال بگزره قیافه اونایی که هی میگفتن روحانی مچکریم دیدنیه.فقط قالیباف
فریبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
چی شد فتنه جون تغییر اسم دادی!!!!!!!
احمدی نژآدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ببخشید فقط 44 ساعت کار در هفته قانون بود؟ افزایش حقوق حداقل برابر تورم و افزایش 30 درصدی فوق العاده کارشناسها قانون نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دوستانی که منفی می دن من خودم از طرفدارهای روحانی هستم ولی این موارد مربوط به کارشناسهای ایشون هست و اگر انتقادی هست به عملکرد اونهاس وگرنه کیه که ندونه تمام این مشکلات و کمبود بودجه ارث کی هست برای روحانی؟!!!!!
در ضمن اون دو تا موردی که گفتم واقعا تو قانون خدمات کشوری هست. همونجایی که گفته 44 ساعت کار در هفته، این مزایا هم در نظر گرفته برای کارمندها.. نمی شه که یک بخشی رو قانون دونست بخش دیگه رو که صرف نمی کنه نادیده!!!
كارمند هميشه محكوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دولت قانون مدار باسلام و احترام
افزايش حقوق كاركنان طبق قانون برابر نرخ تورم مي باشد و باتوجه به اعلام خود دولت محترم تورم بيش از 30درصد مي باشد،ظاهرا قانون در هر شرايط قانون است اما براي افزايش حقوق و كم كردن هزينه دولت يك موضوع زايد كه دولت قبل هم همين كار را مي كرد و ديواري كوتاه تر از ديوار كارمندان براي دولت وجود ندارد، دلمان به اين دولت خوش شد اينها هم ما را شرمنده همسر و فرزندانمان كردند.
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
واقعا که ؟
مسخره میکنید ما رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
سلام نرخ ارز را هم که دربودجه ار1200تومان به 2600 رساندید واقعا که بازنشستگان را بدبخت کردید واتاق بازرگانی را خوشحال دست گلتون درد نکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بودجه انقباضی میدونید یعنی چی؟!!!
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اگر در قانون به صراحت به افزايش حقوق كارمندان دولت متناسب با نرخ تورم اشاره شده است پس چرا نمايندگان محترم مجلس به اين موضوع واكنش نشان نميدهند؟.......مگر حضور اين نمايندگان صيانت از حقوق حقه مردم نيست...؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
چه توقعی داری از این نماینده ها!!!!!!!!!!!!!!!!
اینها کارهای مهمتر دارند!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
این نماینده نماها فعلا به تقاضای برکناری دکتر ظریف و کارت زرد دادن به دکتر طیب نیا مشغولند، بیچاره ها دیگه وقت برای رسیدگی به امورات مردم رو ندارن!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
چون مال خودشون میرسه!
akbar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خدا پدر و مادر آقای احمدی نژاد را بیامرزد که 25 درصد به حقوق کارمندان اضافه کرد دمش گرم خیلی با حال بود.
کارمند دانشگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خدا از ایشون نگذره که تا ده ها سال خرابکاریشان پاک نمی شود
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خدا از احمدی نژاد نگذره که ما را بدبخت کرد، از روحانی هم نگذره اگر فقط شعار برای رای جمع کردن داده، مگر آقای روحانی خودتان به افزایش 25% اعتراض نکردید و نگفتید که متناسب با تورم نیست؟!! پس حالا چرا خودتان فقط 17.5 %؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
خدا ازش نگذره که در مقابل تورم 200٪ مثلا 25٪ اضافه میکرد.
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
حسن جون ؛همینجوری کلید ها را میخواستی باز بکنی.
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
مجيد دلبندم اون قفل است كه باز ميكنند. كليد خودش قفل بازكننده است.
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
کاملا هم منطقي گفتهاي دکتر نوبخت در اقتصاد بايد بر اساس واقعيتها تصميم گرفت ديديم افزايش نقدينگي بيش از حد چه بر سر اشتغال و توليد آورد مسلما کنترل تورم به اين دو نکته بستگي داره تا بوده افزايش حقوق کارمندي همين بوده.
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آقای روحانی اگر بفکر انتخابات بعدی هستند باید بدونند که قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق متناسب با تورم اجرا کنند در غیر اینصورت منی که به ایشان رای دادم دوره بعد هیچگاه به ایشان رای نخواهم داد (منتظر تدبیر وامید بودیم ناامیدمون نکنید لطفاً کارمند رو گدا بار نیارید)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آقايان زمان خاتمي ابتداي هرسال يه چيزي به حقوق ها اضافه ميشد و از طرف ديگر جنس ها يه مقداري مي رفت بالا تا آغاز سال بعد، روحاني هم همين سيستم را ميخاد پياده كنه اي كاش احمدي نژاد هم اون سياستها را دنبال ميكرد الان نه دلار 3000 تومن بود نه تورم انقدر شدت ميگرفت نه دولت جديد انقدر تو فشار بود به قول معروف روحاني از بيگانگان هرگز ننالد كه با ملت (كشور) هرچه كرد آن احمدي نژاد كرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
تورم برای این افزایش چندرغاز حقوق کارمندها نیست!!! ریشه تورم جای دیگه س!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
18 ردصد خیلی درصد پایینی تورم 40 است یعنی 22 درصد قدرت خرید مردم پایین می اید آقای روحانی لطفا به فکر این مردم باشید نه کلان سرمایه دارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
18 ردصد خیلی درصد پایینی تورم 40 است یعنی 22 درصد قدرت خرید مردم پایین می اید آقای روحانی لطفا به فکر این مردم باشید نه کلان سرمایه دارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
مسخره بازي يعني چي 18% كجا 44%تورم كجا كارمندهاي بيچاره.........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
چرا دولت ها به سلیقه خود قانون افزایش حقوق را تفسیر می کنند چرا هیچ کسی از حق کارگران و کارمندان دفاع نمی کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خدا پدر و مادر آقای احمدی نژاد را بیامرزد جمله ای است که در آینده هزاران هزار بار تکرار خواهد شد !؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
هیچ وقت تکرار نخواهد شد. هر بلایی سرمان میاد از مدیریت غلط احمدی نژاده. حالا حالاها باید رنج بکشیم. خدایا به خودت واگذارش می کنیم.
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
شما تو توهم دولت قبل بمون و همش بنداز گردن اون مشکلاتت حل میشه قول میدم.
ساده ایم دیگه ساده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دولت بحز حقوق پراختهاي ديگري به كارمندان دارد اما نمي خواهد چون دولت محمو.د احمدي نزاد در بوق و كرنا كند تا اثار منفي كمتري داشته باشد در دوران جناب خاتمي هم همينطور بود
کارمند(دکتری اقتصاد)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
موافقم ضمن اینکه کم کردن تورم و ثبات در قیمتها بیش از افزایش حقوق موثر است.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
كدام پرداخت هيچ گونه دريافتي به غير از حقوق خشك و خالي نداريم كي همچين حرفي ميزنه؟ صد تومن تو اين دوره و زمونه كه پول يه جفت كفش نميشه رو كه در طول سال وفقط در دوسه عيد از قبيل فطر و قربان مي دهند شما اسمشو گذاشتي پرداختي ديگه؟ واقعا كه!
محمد مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
با نظر کارمند موافقم
دوستان لطفا صبر داشته باشید
بخدا این شخمی که در اقتصاد ایران زده شده با یه روز و دوروز حل شدنی نیست
البته همه ما با به دکتر روحانی و تیمش ایمان داریم پس کمی دندان به جگر گذاشته و امیدداشته باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
18 افزايش حقوق كجا و تورم 40درصدي كجا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
سلام ... چرا حقوق همه کارمندان و مخصوصا کارمندان محیط زیست خیلی خیلی پایین است شما رو بخدا قسم یه فکری بکنید ... چطوری زندگی کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به رقم افزایش دستمزدنگاه نکنید اگه احمدی نژاد 25درصداضاف کرد تورم از30رسیدبه40و قیمت ها مرتب بالا میرفت ولی تورم روبه کاهشه وقیمت ها روبه کاهشه یا ثابته.پس اگه افزایش قیمت وتورم باشه اگه 200درصدهم اضاف کنن یعنی هیچ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به رقم افزایش دستمزدنگاه نکنید اگه احمدی نژاد 25درصداضاف کرد تورم از30رسیدبه40و قیمت ها مرتب بالا میرفت ولی تورم روبه کاهشه وقیمت ها روبه کاهشه یا ثابته.پس اگه افزایش قیمت وتورم باشه اگه 200درصدهم اضاف کنن یعنی هیچ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
زمانی کارمندان ادارات دارای جایگاه اجتماعی واقتصادی مناسب وآبرومندی بودند، درحالیکه الآن درحدحقوق یک کارگرساده حقوق میگیرندوبی آبروترین وحقیرترین قشرجامعه هستند.نه آبرو نزد زن وبچه ونه خانواده پدری دارند و نه نزد دوستان وآشنایان .حقوق ظرف یک هفته تمام میشود.تازه ما درخانه ملکی ارثی خودمان نشسته ایم وای به حال کارمندان بی خانه.واقعا بایدفکری اساسی کرد .دیگربگویی شغلم کارمنداست به تو زن نمی دهند.بایدشغل آزاد داشته باشی تا ازپس مخارج زندگی برآیی.پس درودبرمدیران ارشد دولت وبانک مرکزی که زحمت نابودی اقتصاد وآبروی کارکنان خودراکشیدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بدنه دولت روز به روز داره از لحاظ نیروی تخصصی ضعیف تر می شه... بابا با مدرک دکتری و ارشد حقوق 1 میلیونی منطقیه آخه؟ تازه ساعت کار هم که زیاد شده می ریم همون شرکتهای خصوصی چند برابر هم حقوق می گیریم. دولت بمونه و نیروهای دیپلم و زیردیپلمش!
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
در دولت قبل افزایش 25 درصدی در یک بودجه غیر واقعی و غیر علمی تهیه شده بود، حتما میدانید که بودجه سال 92 حدود 30 هزار میلیارد کسری بودجه داشته و دولت مجبور به اصلاح بودجه شد که امروز هم از طرف مجلس اصلاحیه بودجه تصویب و به دولت ابلاغ گردید...
یه نکته دیگه دولت احمدی نژاد برای جبران کسری بودجه و درآمد زایی نرخ ارز را به صورت کاذب بالا برد و با ایجاد تورم بالا و به قول دکتر روحانی درآمدزایی از جیب مردم سعی در جبران کسری بودجه داشت...!!!
کسی که انتقاد میکنه بد نیست که اطلاعاتش کافی باشه...!!!
کاری که احمدی نژاد با مردم کرد یه نوع کلاه گذاری بود که مردم عامه متوجه نباشند...!!!
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
+++++++++++++++++++++
آفرین
میرزا بی کس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اقا حسن کلیدت زندگی ما را داره می بنده
hasan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
این هم از وعده وعید های دار و دسته هاشمی خدا پدر و مادر احمدی نژاد را بیامرزد.
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
لطفا سکوت کنید و از آب گل آلود ماهی نگیرید
اینها عواقب همان پول نفت بر سره سفره های مردم است که وعده داده بودندو بجاش .......
خدا از ایشون نگذره
کارمند بدبخت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آقای دکتر نوبخت
چطور شما براساس قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت کار کارکنان را اصلاح کردید ولی چرا به براساس برنامه چهارم و پنجم حقوق کارکنان را برابر با تورم افزایش نمی دهید؟ آیا واقعا تورم در سال 93 17.5 است؟ ایا فکر می کنید با گرسنه نگه داشتن کارکنان می توانید قانون را در ادارات جاری کنید؟ حتما میدانید گرسنگی از دری وارد شود ایمان از پنجره بیرون میرود. چطور انتظار دارید که کارکنان با این وضع حقوق ....؟ فکر کنم کارکنان باید یه فکری به حال خود و خانواده شان بکنن.
واقعا حقوق آقای ن.بخت هم همین درصد اضافه می شود؟ راستی منع دوشغل یا چن شغل شامل آقای نوبخت نمی شود؟
ناشناس
-
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
به خاطر اینکه چند سال نصف روز کار کردید
کارمند بیچاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
امیدم رو ناامید کردی اعتدال و امید!!!! لا اقل اگر تورم 22 درصد کم بشه تا اون موقع و حقوق هم 18 در صد بالا بره وضع ما همینه که هست یعنی سر به سر هستیم حالا که تورم هم 40 درصد داریم افزایش 18 %جه دردی را دوا می کند چرا قانون افزایش حقوق معادل نرخ تورم را رعایت نمی کنید ؟!!ایکاش قانون 6% مالیات بر ارزش افزوده را هم رعایت نمی کردید!!!امان ،امان ،امان از بی قانونی !!!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
تورم سال آینده رو می خواید پایین بیارید چه ربطی به افزایش حقوق امسال داره!؟ خود روحانی توی گزارش 100 روزه گفت که سعی دولت اینه که تورم رو تا پایان سال به 35 درصد برسونه، پس چرا افزایش حقوق باید 17.5 درصد باشه!؟ تازه این 17.5 درصد برای کمترین دستمزده و برای دستمزدهای به اصطلاح متوسط، کمتر هم میشه! از دولت جدید انتظار سفسطه و مغلطه نداریم....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
لااقل به اندازه تورمی که خودتان اعلام کرده اید حقوق ها را افزایش دهید.به خدا دیگه چیزی ته دیگ پس اندازم باقی نمانده.حقوقمان هم تا دهم ماه دوام نمی آورد.زندگیمان که همش با قسط و قرضه و روزها را به سختی تا پایان ماه یدک میکشیم.قابل توجه آقایان تصمیم گیر بی درد.فقط موقع انتخابات ما را مردم با فرهنگ وعقل و شعور حساب نکنید
گل گل بالا
UNITED KINGDOM
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
مگه ایشون تو مناظره ها نمیگفتن که افزایش حقوق کارگر و کارمندان باید حداقل به اندازه نرخ تورم باشه!!!حالا یا نرخ تورم 18 درصده یا ایشون مناظره رو از یاد برده!!! واقعا جای تاسف داره !!!افرق شعار تا عمل اینجا معلوم میشه!!دولت تدبیر و امید یا ناامیدی؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
قانون مداری برای افزایش ساعات کار کارمندان هست نه برای افزایش حقوق آنها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ايا كارمندان مي دانند كه اگر حقوقشان 40%افزايش يابد مطمئنا تورم تمام ان 40% را در ماهاي مياني سال خواهد بلعيد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بازنشستگان هم مانند سال های گذشته باید شرمنده زن و بچه خود باشند و در مقابل عروس و داماد و نوه های خود با سیلی صورت خود را سرخ نگهدارند. افسوس و صد افسوس!
متعجب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دوستان 17درصد مربوط به كاركنان دولت است. افزايش حقوق كارگران با كاركنان دولت تفاوت داره. معمولا كاركنان دولت افزايش حقوقشون و عيديشون از كارگران كمتره ولي نميدونم چرا وضعشون بهتره!!!
مهدي صالحي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
با توجه به وضعیت تورمی در کشور، حقوق کارمندان باید افزایش یابد.
تورم40درصد،افزايش18درصد!!!!!توروخدايكي اينو براي من ترجمه كنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
.. شما رو بخدا حقوق کارمندان محیط زیست را 2 برابر کنید خیلی خیلی کمه کمه .. تو رو خدا ... حقوق تمام کارمندان کمه . 3 ساله که حقوق کارمندان نسبت به تورم افزایش نیافته .. چی کار کنیم
کارمند پولدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
تادهم ماه بیشترنمیشه خرج کردچون با این درصدهافقط بایدبه معجزه چشم دوخت شاید زنده بمانیم
جوان بی پول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
چرا حقوق کارمندان نهاد کتابخانه های عمومی کشور اینقدر پایینه؟ والله با این پول نمیشه زندگی کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
برای اجرای قانون مالیات در مورد ملاکان و بازاریان و ... هم یه فکری بکنید لطفا. باور کنید از پول فروش نفت هم بیشتر میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ناشناس 58/11كمي به مغزت فشار بده تاذره اي كار بكند اگر احمدي نژاد25درصد اضاف حقوق به جيبت مي ريخت ازجيب ديگرت 50درصدبرمي داشت.تاكي كج فهمي؟
آشنا
-
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بچه ها نگران نباشید آقای نوبخت تورم را به زیر5/17می رساند...
کارمند(دکتری اقتصاد)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
یقینا همینطوره
با بالا رفتن نقدینگی فقط می شه همون که 8 سال دیدیم به ازای هر یک درصدی که به حقوق اضافه می شه حداقل 5 درصد به اجناس اضافه می شد پس بنابراین بازنده ما بودیم و خوشحال از اینکه حقوقمان زیاد شده
121
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دکتری اقتصاد؟؟!!!حتما خوندید حتما!!! که راحترین کار برا کاهش تورم پایین اوردن حجم نقدینگی که اونو بقال سر محل ما هم میدونه!!!حتما میدونین که برا کاهش حجم نقدینگی راه های دیگه ای هم وجود داره بجز بدبخت کردن کارمندا!!؟؟تازه اونم هزاران بدبختی به بار میاره مث سوق دادن کارمندان به سمت رانت خواری....!!!بقال محل ما سه برابر من حقوق میگیره اونوقت یه عده مث شما باز هم دارین سرتون رو میکنین زیر برف!!!در ضمن این قوانین رو همین دکتری های اقتصاد (اونم از نوع کارمند) که فقط اضافه کار ماهانشون سه برابر حقوق یه کارمن عادی میشه وضع کردن کردن!!دکتری اقتصاد کارمند!! روحانی خوبه ولی سرت زیر برف باشه فقط خودت خودتو نمیبینی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
تورم سال آینده 50% افزایش حقوق 17%

پناه بر خدا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
کارمند بد بخت تر و پیمانکاران خصوصی پردرآمدتر خواهند شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
عمرا اگر حسن روحانی به پای محمود محرومان برسد...دار و ندارش را با مردم قسمت می کرد...
ناشناس
-
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
جوکه؟
کارمند 2
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دوستان عجله نکنید افزایش 40درصدی حقوق کارمندان باعث راست شدن گوش های فروشندگان و کاسبان می شود که دولت این را نمی خواهد تحمل پیشه کنید وناامید نشویدضمنااگریادتان باشد افزایش حقوق سال 91بیش از 12درصد نشد آیا تورم آن زمان بیش از 25درصد نبود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
عامه مردم به حسن و حسین و احمد و محمود کاری ندارند با وضعیت امرار و معاش و سفره خود افراد را می سنجند.
ناشناس
UKRAINE
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
با این شکل برخورد و تنظیم زندگی سیستم دولت و بازنشستگان منهای مدیران بالای فاقد صلاحیت میخواهید با فساد و ارتشا هم مثلآ مبارزه کنید. واقعآ که ..
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
در پاسخ به کامنت1، کجا احمدی نژاد 25% اضافه کرد؟ ما که کارگری هستیم ، امسال 7% اضافه شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دوستانی که 25 درصد یهشون اضافه شد کدام اداره بودند من ئر کل این 8 سال 100 هزار تومان بیشتر اضافه حقوق نداشتم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
قابل توجه فتنه گر رسوا تمام بدبختی های ما از دست امثال شما کوته فکران می باشد.
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
وخصوصا اینکه آنها و امثال ایشون که اینجا این همه شلوغ می کنند اصلا کارمن دولت نیستند و حقوقشان از کانال دیگری است. ضمنا افزایش حقوقهای آنان 100% است و تازه شامل اون کارتهای هدیه از تامین اجتماعی و... هم می شوند
اما خوب چاره ای هم ندارند چون کار و پیشه شان همین است که همین کارها را بکنند (کامنت گزاری و ساز مخالف زدن ومرگ مررررگ گفتن و کفش پرانی و...)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
والله با این وضع ما توقع ااینقدر نداشتیم دستتون درد نکند ممنونیم .من شخصا آماده بودم که اضافه نخواهم تا وضع دولت خوب بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
جنابعالی از کیسه خلیفه می بخشید ملت با این حقوق چطور پول اجاره و دوادکتر بچشونو بدن لابد شما جزء آقازاده ها هستید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خانواده من کلا کارمند جماعت هستن با توجه به اینکه دلار تا 2650 کاهش پیدا میکنه به نظرم افزایش 18 درصدی خیلی هم بد نیست، و من و امثال من ثبات اقتصادی و در عین حال افزایش 18 درصدی رو ترجیح میدیم بر بی ثباتی محض و افزایش 25 درصدی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ثبات اقتصادیمون کجا بود اگه بود که عالی میشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ثبات کجا بود همه اش لوازم ضروری زندگی گران می شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
احمدی نژاد فقط در سال اخر 25 در صد اضافه کرد در سالهای اول 12 و 11 در صد بود 25 در صد تورم زا فقط برای مردم فریبی بود
بازنشسته کشوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آنهم در مقابل تورم 38 درصدی! احمدی نژاد هیچوقت به قانون خدمات کشوری پایبند نبود. امیدوارم که آقای روحانی همچنانکه بودجه را به موقع ارائه کرد این قانون را نیز پاسدار باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
همین که می گوید فقط به نیاز های واقعی ارز می دهیم یعنی همان دو نرخی سابق در این وسط فقط دنبال اضافه کردن 200 تومان به دلار بودند و بقیه حرف های ایشان عملا فاقد ارزش است
ایشان متوجه نیست حود این دویست تومن افزایش نرخ رسمی دلار یعنی 20 درصد تورم
واقعا مانده ایم از دست اینها سرمان را به کجا بزنیم
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دولت قانون مدار
افزایش حقوق18درصد
تورم35درصد
امسال باید گرسنگی بکشیم مثل پارسال
منصوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
روحانی معترضیم
براساس قانون خدمات کشوری , افزایش حقوق باید هماهنگ با تورم باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آيا حساب كرديد حقوق 25درصدي احمدي نژاد را؟خوب كه حساب و كتاب مي كرديد متوجه مي شديد كه 10درصد بيشتر اضافه نشده بود .حالا هي بگوييد 25 درصد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
گل گفتی
اما کووووووووووووو گوش شنواااااااااااااا؟!؟!؟!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نه واقعا 25%بود.17.5 درصد خیلی خیلی کمه.لااقل 20% افزایش میدادن نخواستیم با تورم افزایش بدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
من خودم از طرفدارای اقای روحانی بودم و به ایشون رای داده بودم.ولی حالم گرفته شد.خیلی خیلی متاسفم که کارمند از نظر ایشون یه موجود اضافی هست.اقای روحنی من یک پرستارم و سختی کارم فوقالعاده بالاست به نظرتون با افزایش 17%زخم من مرهم پیدا میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه تورم 19%بود اینکارو میکردین به نظرتون خودتون با 700_800هزار تومن تو ماه میتونید گذران زندگی کنید که منه کارمن کنم؟؟؟؟فرارو ثبت کن دلم پره
خان دایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
کار به دولت قبل ندارم. اما با توجه به نرخ تورم 17.5 درصد افزایش خیلی کم است. تازه اکثر شرکت ها همین 17 درصد را هم اضافه نمی کنند.
من به روحانی رای داده ام و بازم روحانی مچکرم اما 17.5 درصد خیلی کمه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اصلا به نظر من هیچ درصدی به حقوق ها اضافه نشه اما تورم مهار بشه خیلی بیشتر به نفع مردم و ما کارمنداست. مهم قدرت خرید ماست که نسبت به دو سه سال گذشته علیرغم افزایش حقوق به یک چهارم رسیده. در ضمن کی و کی و کجا 24% افزایش حقوق داشته؟ ما که یک سال 6% سال بعد 10% و امسال در لحظات آخر که سیاست خالی کردن خزانه رو اجرا می فرمودند 20% افزایش داشتیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
این خیانت به کارمند است که افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم نباشد . آقای حقوقدان خودت خوب می دانی که قانون صراحت دارد که افزایش حقوق کارمند و بازنشته بیچاره باید متناسب و هم اندازه نرخ تورم باشد . ضمنا پاداش پایان سال هم باید خیلی بیشتر از این باشد. راستی مگر نه اینکه امریکا دلار ها را آزاد کرده پس چرا خسیس بازی در میاری ؟ مچکرم
ناشناس
-
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
کارمندان عزیز ساعت کاری در اینرنت بیت المال چه می کنند؟
بازنشسته فرهنگی بدون شغل!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بازنشسته ها هم بلدن کامنت بذارند! چه در وقت اداری و چه در وقت دیگر!!!
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
تمام بدبختیهای ما تقصیر احمدی نژاده .جو الکی ندین لطفا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
همه کامنتهای بالا داخل ساعت کاری نیست؟ 30 دقیقه کار مفید انجام بدید بد نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
جناب ناشناس 16:55 ! یکساعت یه کلاسی را اداره بکن بعد اظهار نظر!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دولت حتما" به غیر از 17 در صد افزایش حقوق مورد دیگری را در نظر گرفته که فعلا" نمی خواهد آشکار کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
قبلي رو ديدي. اينم ميبيني...
بزك نمير بهار مياد...
میرحامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
درد ما مردم از بی دردی مسئولین هست دوستان
اینا اصلا نمیفهمن با حقوق 800 تومنی و 670 تومن قسط زندگی کردن یعنی چی
اینا فقط اقتصاد براشون یه سری عدد و رقم هست که باهاش بتونن سخنرانی کنن
ما که از اول امیدمون به خدا بود، خدا خودش هم کمکمون میکنه، ولی روزگار این مسئولینی که مسبب این وضع و حال برای مردم هستن سیاه خواهد بود...
من که به شخصه از هیچ کسی نمیگذرم، خدا جوابشون رو بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خوب اعتصاب کنید اینکه به خدا ربطی نداره
ناشناس
UNITED STATES
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
با حقوق 800 تومنی کسی کامپیوتر و اینترنت نمیگیره که جای کار وقتشو تلف کامنت زدن کنه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
هر کس ناراضی است تشریف بیاورد شرکتهای خصوصی! من تو شرکت خصوصی کار می کنم و حقوق ام به ازای کار تمام وقت با کسورات2میلیون. اما کاااااااار می کنیم و به اصطلاح پدرمون در می آد. البته می دونید که مالیات رو هم تصاعدی از ما دریافت می کنند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بر اساس آنچه نوبخت در تشریح لایحه بودجه سال 93 اعلام کرده در سال آینده حقوق کارمندان دولت 17.5 درصد افزایش خواهد یافت. این در حالی است که طبق گفته وی نرخ تورم هم اکنون 36 درصد است و در سال 93 به 25 درصد کاهش خواهد یافت. آیا افزایش حقوق کارمندان و نرخ تورم در سال آینده متناسب است؟
mohammad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
همین که تونسته تو این وضعی که احمدی نژاد بوجود اورده 18 درصد افزایش حقوق بده و عیدی رو بکنه 500 تومن دستش درد نکنه.خدا ازش راضی باشه.پارسال که عیدی 350 تومن بود!!!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
تورم بر اساس مراکز رسمی کشور 42 درصد است حال چگئنه دولت می خواد 17 درصد به حقوق کرامندان دولت اضافه کند و آنرا حواله کند به اینکه شاید در سال اینده تورم کاهش شود. هزینه ها را باید بپردازیم و وعده نسیه بگیریم واقعا که دیواری کوتاه تر از کارمندان دولت نیست.
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
در سال آینده 31 درصد منابع نفتی سهم صندوق و 14.5 درصد سهم شرکت نفت که پرداخت شد مابقی آن "به بانک مرکزی رفته و به ریال تبدیل می‌شود تا در دسترس دولت قرار گیرد".
نكته اصلي فجايع اقتصاد ما در همين جمله آخر است "مابقي ارز نفتي به بانك مركزي رفته و به ريال تبديل ميشود تا در دسترس دولت قرار گيرد". اين ريال اگر با فروش دلار در بازار تأمين شود ارزش ريال بالا ميرود. ولي اگر بانك مركزي معادل اين ارز ريال چاپ كند و با ريال هزينه ها را پرداخت كند و ارز مذكور را نيز در بازار به ريال تبديل كند حجم نقدينگي و تورم افزايش مييابد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
واقعا متاسفم که به آقای روحانی رای دادم !دولت ایشون دولت تدبیر و امید نیست دولت یاس و نا امیدی مخصوصا برای کارمندا ست. واقعا دستت درد نکنه با این اضافه حقوق!کاش کاراتم به اندازه حرفات واقعی بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بیچاره کارمندان دولت که با این حقوق ناچیز واین بازار گران نمیدنن چیکار کنن مخصوصا معلمان قفیر خدایا فرجی حاصل کن
بیچاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بابا دمتون گرم مایه دار شدیم
aria
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
حقوق کارمندان دولت اگر در سطح واقعی خودش بود نیازی به افزایش نداشت . در مملکتی که تنها دولت حرف میزنه حرف هیچ کسی رو باور نکن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
یکی هم به فکر بیکارها باشه
سام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
هموطن عزیز باید قانون ملاک باشه
میگن تورم 40% برطبق قانون حداقل باید 40% افزایش حقوق داشته باشیم
روحانی هم به قانون عمل نکرد و حق ما رو.خورد
معتدل الدوله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دوستان که یه چیزی ازاثرتورمی افزایش درآمدا تومختون کردن افزایش حقوق4میلیون کارمندبه اندازه نقدینگی سرگردان دست40تا دلال بازارهم نیست آقایون برن اوناروکنترل کنن ما خواستارافزایش 40درصدی حقوق هستیم تاحداقل بتونیم شکم زن وبچه مونو سیرکنیم
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
موقعی که دلار دوونیم برابر می شود چرا حقو قها با این در صد کم اضافه می شود حد اقل دلت قانون را رعایت کند و اندازه ی تورم حقوقها را بالا ببرد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
عجب دولت اعتدالی ؟ ازهمین اول کاری دروغ. نرخ تورم رو قراره درپایان 93 به 35% برسونند و به حقوق بگیرهای بدبخت نصف تورم افزایش حقوق بدند. تازه قراره بنزین هم 1000تومن هم بشه ! یعنی به عبارتی تورم 60 درصد
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
این حقوق اندک بی شک بیشترین هزینه رو به خود دولت وارد میکنه. مثل اینکه آزمودن آزموده در این مملکت تمام نشدنی است.
کم بودن حقوق یعنی باز گذاشتن فساد اداری یعنی غیر کارشناسی عمل کردن یعنی خدمت ناقص ارائه دادن یعنی از ارباب رجوع انتقام گرفتن یعنی فضای پریشان خانوادگی کارمندان یعنی یا دزدی کن یا بمیر
یا دزدی کن یا بمیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
حقوق اندک کارمندا بی شک بیشترین هزینه رو به خود دولت وارد میکنه. مثل اینکه آزمودن آزموده در این مملکت تمام نشدنی است.
کم بودن حقوق یعنی باز گذاشتن فساد اداری یعنی غیر کارشناسی عمل کردن یعنی خدمت ناقص ارائه دادن یعنی از ارباب رجوع انتقام گرفتن یعنی فضای پریشان خانوادگی کارمندان یعنی یا دزدی کن یا بمیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
چون به روحانی رای دادین همه کاراشو باید توجیه کنین؟ مگه شماها کارمندین که نظر میدین تو این 100 روزه 70%کارمندا از این دولت ناراضی هستن حالا شما هی ماست مالی کن چون رای دادی باید توجیه کنی این چه منطقی هست که چون رای دادی به روحانی باید تمام کاراشو توجیه کنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
:)) تو سه خط سه بار حرفتو تکرار کردی. چی بود؟ آها چون رای دادی به روحانی باید تموم کاراشو توجیه کنی ...
پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
هموطنان به جنون در مديريت هشت سال اعتماد كرديد.بزاريد اين بنده خدا يكسال از دولتش بگذره بعد به اين تندي قضاوتش كنيد.انصاف هم چيز خوبيه به خدا...
به روحاني اعتماد كنيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
ازکارمندهای بازنشسته قدیمی رژیم سابق که می پرسیم، متفق القولندکه درابتدای هرسال افزایش سالیانه کاملاً درزندگی شان محسوس بوده است ولی متاسفانه حالا ابتدای سال که افزایش حقوق میدهند اولا از تورم کمتره این یعنی این افزایش حقوق ،با فرض اینکه حقوق فعلی متناسب با شرایط جامعه باشه،هیچگونه تاثیری نخواهدداشت بلکه تاثیرمنفی هم داردچراکه اکثربازارچون نظارتی وجودندارد،خدماتشان را گرون ترمی کنند نتیجه کارمن می ماندبا150دلارعیدی-درخصوص ما کاراگران که وضع به مراتب بدترازاینهاست که همه مراجعین محترم فرارو آشنا هستند.به امیدروزی که ثروت ملی سرسفره مردم بیاید تا زندگی بی دغدغه فرزندانمون مرهمی باشدبراینهمه بیچارگی مان. انشا الله
hosein
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
روحانی مچکریم!!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
حقوق حداقل 35 درصد باید افزایش یابد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
اصلا فکر نمی کردم اینقدر مغرض باشید فراروییان .من دیروز از دولت تشکر کردم ونوشتم که از افزایش همین اندازه هم راضی ام ولی شما چاپ نکردید .عمرا قالی باف رای بیاره دور بعد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
كارمندهاي دولت كه كار نمي كنند براي چي حقوقشان را اضافه مي كنند؟ در هر اداره اي مي رويم ارباب رجوع را مانند توپ فوتبال به اينور و آنور پاس مي دهند.
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
من به عنوان کارمند یک اداره وقتی حقوق می گیرم سوپر مارکت نصفشو مث جاروبرقی می کشه نصف دیگشم میره قسط ! اصلا افزایش حقوق بشه 100% تا وقتی قیمتها بالاست و تولید کننده داخلی مواد اولیه خودشو با ریال از داخل تامین می کنه وبا دلار برای مشتری محاسبه می کنه هیچی تغییر نمیکه !؟ آخه کو گوش شنواااااااااااا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
افزايش حقوق 17.5درصد و نرخ تورم در حال حاضر به گفته بانك مركزي 40 درصد . حالا اگه اين دولت خيلي هنر كنه نرخ تورم بشه 30 درصد . اقاي نوبخت با محاسبه خوشبينانه فوق بازم 12.5درصد رو كاركنان از كجا تقبل كنن . روحاني و كابينه محترمش خوب دارن با سيسات مردم رو سرگرم مي كنن!
علی رزاقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
آقای نوبخت افزایش درصد یکسان کارمندان ظلمی مضاعف است می دانید یک هیئت علمی ویا یک قاضی علاوه برحقوق چه درآمدهائی دیگری دارد حالا درصد اقزایش یک قوق لیسانس با حقوق با حقوق یک میلیونی با فوق لیسانس پنج میلیونی چه بی عدالتی به بارمی آورید، درآمد یک کارمند جزبانک ها حداقل دوبرابرکارشناس ارشد کارمندان دولتی وزارتخانه های نفرین شده ای مثل کشاورزی است،پیشنهاد می شود برخلاف روش دولتهای گذشته عده ای را به نام های مختلف فربه وعده ای از کارکنان را هر زوز فقیر نکنید واقعاً در پرداخت ها اعتدال را رعایت کنید،بخدا خیلی از حقوق های میلیونی حتی بهره وری یک کارمند مادر مرده معمولی را ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
درصورتیکه دولت آقای روحانی حقوق کارگران وکارمندان راکمترازنرخ تورم افزایش دهددیگرمردم به این دولت هم اعتمادنخواهندکردزیرابرخلاف شعارهای تبلیغاتی آنهااست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
کارمندان بدبخت فلک زده
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
در انتخابات بعدی من و خانواده ام و بقیه همکارانم در صورت کاندید شدن آقای احمدی نژاد به وی رای خواهیم داد چون در این دولت نه تبدیل وضعیتی هست و نه افزایش حقوق متناسب با تورم
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین